abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47796042
Vervolg van: Fok! Dieetclub #146

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in, #61 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn net een weekendje weg geweest en nu aan het overleggen over een dagje sauna. Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Dieetclubmeeting XXII

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

[ Bericht 3% gewijzigd door Isabeau op 29-03-2007 16:35:24 (linkje gewijzigd) ]
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_47796068
Even een vraagje, misschien dat één van jullie het weet!!

Je hoort vaak van mensen dat ze aankomen als ze gestopt zijn met roken. Maar ligt dat er dan aan omdat ze ipv roken meer gaan eten, of omdat je stofwisseling sneller wordt als je rookt??
Want ik rook de laatste tijd meer, en val ook wat sneller af. Ik hoop niet dat als ik weer ga minderen, ik dan weer aankom (ook al blijf ik gezond eten)
The more that I appear.
pi_47796150
Ja, daar heeft Isabeau pas iets zinnigs over gezegd Marloes. Ik ga niet proberen het te herhalen, want dat kan Isa veel beter.

Wat voor merk schoenen heb je gekocht Isabeau?
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:24:14 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_47796155
terugvispost
disclaimer
pi_47796156
Ik was alweer in het gesloten topic aan het antwoorden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:25:20 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_47796203
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik was alweer in het gesloten topic aan het antwoorden
Kutmods
disclaimer
pi_47796324
Hoi

Terug Van Parijs post
pi_47796326
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:21 schreef Marloes het volgende:
Even een vraagje, misschien dat één van jullie het weet!!

Je hoort vaak van mensen dat ze aankomen als ze gestopt zijn met roken. Maar ligt dat er dan aan omdat ze ipv roken meer gaan eten, of omdat je stofwisseling sneller wordt als je rookt??
Want ik rook de laatste tijd meer, en val ook wat sneller af. Ik hoop niet dat als ik weer ga minderen, ik dan weer aankom (ook al blijf ik gezond eten)
Over stoppen met roken en aankomen kwam ik wel een paar interessante samenvattingen op pubmed tegen:
quote:
Int J Obes Relat Metab Disord. 2001 Sep;25(9):1322-6.
Weight gain and adipose tissue metabolism after smoking cessation in women.

Ferrara CM, Kumar M, Nicklas B, McCrone S, Goldberg AP.
Department of Medicine, Division of Gerontology, University of Maryland, Baltimore School of Medicine, USA. cindy@grecc.umaryland.edu

BACKGROUND: Cigarette smoking increases the risk of cardiovascular disease, and is an important preventable cause of death and illness. One major deterrent to smoking cessation is a gain in body weight. Understanding the mechanisms that contribute to this weight gain may maximize the success of long-term smoking cessation. We hypothesized that smoking cessation is associated with an increase in adipose tissue lipoprotein lipase (AT-LPL) activity and/or a decrease in lipolysis, two metabolic factors that determine the balance between fat storage and fat utilization, and thus affect the propensity for weight gain.
MATERIALS AND METHODS: Ten premenopausal women (37.1+/-6.2 y, 31.7+/-6.4 kg/m(2) body mass index (BMI), mean+/-s.d.) participated in a 4 week smoking cessation program. Measurements of body weight, waist and hip circumferences, adipose cell metabolism and resting metabolic rate were obtained at baseline and after 4 weeks of smoking cessation.
RESULTS: Of the 10 women who began the intervention, five successfully completed the smoking cessation intervention. After 4 weeks of smoking cessation, there were significant increases in body weight (95.1+/-13.9-97.7+/-14.4 kg, P<0.05), with no change in waist and hip circumferences or resting energy expenditure. Gluteal AT-LPL activity significantly increased in all women by 2.8-fold (1.65+/-1.30-4.72+/-3.34 nmol/g/min, P<0.05). Abdominal AT-LPL activity increased in four out of the five women, but did not reach statistical significance (1.14+/-0.88-3.50+/-3.76 nmol/g/min, P=0.14). The increase in body weight correlated with the increase in gluteal AT-LPL activity (r=0.89, P<0.05), as well as the baseline activity of gluteal AT-LPL (r=0.86, P=0.06). There were no changes in basal or stimulated lipolysis in the gluteal or abdominal fat depots.
CONCLUSIONS: These results suggest that smoking cessation is associated with significant increases in body weight, as well as changes in adipose cell metabolism, in particular increases in AT-LPL activity. This increase in LPL activity may contribute to the increase in body weight associated with smoking cessation.
quote:
: Obes Rev. 2004 May;5(2):95-103. Links
Smoking cessation and weight gain.

Filozof C, Fernandez Pinilla MC, Fernandez-Cruz A.
Unidad de Tabaquismo, Area de Prevencion y Rehabilitacion Cardiaca, Instituto Cardiovascular, Hospital Clinico San Carlos, Universidad Complutense, Madrid, Spain. clfilozof@yahoo.es

Cigarette smoking is the single most important preventable cause of death and illness. Smoking cessation is associated with substantial health benefits. Weight gain is cited as a primary reason for not trying to quit smoking. There is a great variability in the amount of weight gain but younger ages, lower socio-economic status and heavier smoking are predictors of higher weight gain. Weight change after smoking cessation appears to be influenced by underlying genetic factors. Besides, weight gain after smoking cessation is largely because of increased body fat and some studies suggest that it mostly occurs in the subcutaneous region of the body. The mechanism of weight gain includes increased energy intake, decreased resting metabolic rate, decreased physical activity and increased lipoprotein lipase activity. Although there is convincing evidence for the association between smoking cessation and weight gain, the molecular mechanisms underlying this relationship are not well understood. This review summarizes current information of the effects of nicotine on peptides involved in feeding behaviour. Smoking was shown to impair glucose tolerance and insulin sensitivity and cross-sectional studies have demonstrated that smokers are insulin-resistant and hyperinsulinaemic, as compared with non-smokers. Smoking cessation seems to improve insulin sensitivity in spite of the weight gain. Nicotine replacement - in particular nicotine gum - appears to be effective in delaying post-cessation weight gain. In a group of women who failed to quit smoking because of weight gain, a dietary intervention (intermittent very-low-calorie diet) plus nicotine gum showed to both increase success rate in terms of smoking cessation and prevent weight gain. On the other hand, body weight gain at the end of treatment was significantly lower in the patients receiving bupropion or bupropion plus nicotine patch, compared with placebo. Studies with new drugs available for the treatment of obesity - sibutramine and orlistat - are warranted.
quote:
J Appl Physiol. 1992 Feb;72(2):401-9.

Metabolic effects of cigarette smoking.
Perkins KA.
Western Psychiatric Institute and Clinic, University of Pittsburgh School of Medicine, Pennsylvania 15213.

The inverse relationship between cigarette smoking and body weight, a potent obstacle to stopping smoking, may be due in part to effects of smoking on increasing whole body metabolism. Studies examining chronic and acute metabolic effects of smoking, as well as its constituent nicotine, are reviewed. Evidence suggests the absence of a chronic effect; most studies indicate that smokers and nonsmokers have similar resting metabolic rates (RMR) and that RMR declines very little after smoking cessation. Although an acute effect due to smoking is apparent, its magnitude is inconsistent across studies, possibly because of variability in smoke exposure or nicotine intake. In smokers at rest, the acute effect of smoking (and nicotine intake) appears to be significant but small (less than 10% of RMR) and transient (less than or equal to 30 min). However, the specific situations in which smokers tend to smoke may mediate the magnitude of this effect, inasmuch as smoking during casual physical activity may enhance it while smoking after eating may reduce it. Sympathoadrenal activation by nicotine appears to be primarily responsible for the metabolic effect of smoking, but possible contributions from nonnicotine constituents of tobacco smoke and behavioral effects of inhaling may also be important. Improved understanding of these metabolic effects may lead to better prediction and control of weight gain after smoking cessation, thus increasing the likelihood of maintaining abstinence.
Hier haal ik oa uit dat een sigaret het rustmetabolisme met minder dan 10% verhoogt gedurende een korte tijd (een half uur en minder dan een half uur) na het roken, dit is verder nog afhankelijk van het moment van roken. Echt harde getallen kwam ik zo snel niet tegen.

Het was dus niet de 10 van minuten die ik had onthouden, maar de 10 van 10%
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47796380
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:24 schreef Liejannuh het volgende:
Wat voor merk schoenen heb je gekocht Isabeau?
Deze:

De Lowa Renegade GTX (wat een naam zeg)
pi_47796425
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:24 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, daar heeft Isabeau pas iets zinnigs over gezegd Marloes. Ik ga niet proberen het te herhalen, want dat kan Isa veel beter.
Mag ik daar wel wat over zeggen als ik niet rook, nooit gerookt heb en maar liefst 100 kg weeg?
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:30:59 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_47796456
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mag ik daar wel wat over zeggen als ik niet rook, nooit gerookt heb en maar liefst 100 kg weeg?
Misschien eens proberen, wellicht val je er van af
disclaimer
pi_47796516
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Deze:
[afbeelding]
Ik heb nu exact dezelfde schoen voor me staan! Alleen die van mij zijn al een paar jaar oud en zitten onder de modder.
pi_47796548
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:32 schreef Liejannuh het volgende:

Ik heb nu exact dezelfde schoen voor me staan! Alleen die van mij zijn al een paar jaar oud en zitten onder de modder.
Die van mij zijn nog prachtig blauwigzwart maar d'r zal wel snel modder opkomen, want het regent hier momenteel.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:33:17 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_47796551
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Deze:
[afbeelding]
Die heb ik zondag ook aangehad en voor mij zaten ze helaas niet echt lekker.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47796593
quote:

[..]

Jij bent veel beter in die wetenschappelijke medische publicaties doorzoeken en daar iets zinnigs over zeggen dan de gemiddelde fokker met een BMI van 18.
Dus dan mag je daar idd wat over zeggen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:35:15 #16
57434 Marloes
Digital Love
pi_47796645
quote:

[..]

Nouja ik ga gewoon wat proberen te minderen en blijf doorgaan met gezond eten. Dan zal het wel goedkomen
The more that I appear.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:35:36 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_47796665
Ik ben overigens niet aangekomen toen ik stopte met roken. Of ik heb het niet gemerkt omdat ik toch te zwaar was voor de weegschalen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47796766
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:35 schreef Marloes het volgende:
Nouja ik ga gewoon wat proberen te minderen en blijf doorgaan met gezond eten. Dan zal het wel goedkomen
De dokter in mij wil nog wel aanraden om helemaal met roken te stoppen
En meer zal ik er niet over zeuren

Zeg Liejannuh, dat lipje aan de achterkant, waar is dat voor? Uittrekken? Ophangen?
En jammer, Troel, heb je er nog meer gepast? Dit was ook niet de eerste schoen die ik aandeed, wel één van de duursten
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:38:03 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_47796781
Ik kom altijd aan als ik stop met roken, maar dat komt toch echt doordat ik ga compensatie-eten
disclaimer
pi_47796883
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die van mij zijn nog prachtig blauwigzwart maar d'r zal wel snel modder opkomen, want het regent hier momenteel.
Zijn ze niet bruin met zwart dan?
Troel, er zijn voor jou ook vast geweldig passende wandelschoenen te vingen. Waar ben je geweest om te passen? Ik heb wel een schoenen na een week binnen dragen terug gebracht omdat ze toch niet lekker zaten.

Het lipje gebruik ik hooguit om aan te trekken. Maar volgens mij heeft het niet echt een functie.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:41:39 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_47796951
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:40 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Zijn ze niet bruin met zwart dan?
Troel, er zijn voor jou ook vast geweldig passende wandelschoenen te vingen. Waar ben je geweest om te passen? Ik heb wel een schoenen na een week binnen dragen terug gebracht omdat ze toch niet lekker zaten.
Ik had eerst lage schoenen aan, maar die vond ik te laag, toen had ik die hoge aan en die vond ik te hoog

Ik heb ze bij De Witte geprobeerd in Houten, naast de Bever Zwerfsport (ik was vergeten dat die er ook zat, anders was ik daar ook langs geweest).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47796975
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:40 schreef Liejannuh het volgende:

Ik heb wel een schoenen na een week binnen dragen terug gebracht omdat ze toch niet lekker zaten.
Echt waar? Jee, daar zou ik nooit opgekomen zijn. Ik ben direct met de schoenen buiten gaan lopen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:42:05 #23
57434 Marloes
Digital Love
pi_47796977
Overigens merk ik wel dat ik nu ik meer eet (wel gezonder) ik afval. Verbazingwekkend is dat toch altijd. Maar het voetl wel goed!
The more that I appear.
pi_47797151
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Echt waar? Jee, daar zou ik nooit opgekomen zijn. Ik ben direct met de schoenen buiten gaan lopen.
Ik heb twee of drie paar binnen een week teruggebracht omdat ze toch niet lekker zaten.. uiteindelijk ben ik bij een paar van het merk Hanwag uitgekomen, daar paste ik wel lekker in...

ik ben net pas thuis, terwijl ik vanmorgen om 10 voor 11 al klaar was met mijn lessen... Morgen begint de proefwerkweek, dus ik moest nog wat dingen regelen daarvoor, ik ben nog langs de uni geweest, heb plantjes en boodschappen gedaan, en ik heb nog haptotherapie gehad..

Gelukkig ben ik nu thuis, kan ik mijn lenzen uitgooien en genieten van dat relaxte gevoel wat ik altijd na de haptotherapie heb..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47797390
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat hebben ze me gewoon geadviseerd bij Bever. Ga er eerst een weekje thuis op lopen en kijk of ze lekker zitten. Als ze niet lekker zitten dan kun je ze terug brengen.

* Liejannuh zet een kopje Morocco thee voor Teigan. En duwt een kussentje in haar rug.
Ontspannen maar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')