Ik ben er te spreken over Cathay pacific ariway's Alles was goed verzorgt en als je 2 dagen ofzo over hebt.. zou ik toch ff Hong Kong in duiken... kan je tenmimste zeggen dat je er geweest bentquote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:59 schreef Stinger__ het volgende:
Zoals het nu staat (school moet m'n scriptie nog ff goedkeuren) ga ik waarschijnlijk rond 7 april richting Australië.
Voor een maandje of 2 denk ik, hangt eigenlijk een beetje van m'n bankrekening af.
Zal es kijken of ik een open ticket kan regelen voor de terugreis.
Ik ga uit van in ieder geval 5 weken. Gewoon als vakantie, beetje rondreizen, een vriend opzoeken die er al 4 maand zit..
Ik weet alleen nog niet hoe ik daar ga komen, ja met een vliegtuig.. Maar met welke maatschappij enzo.
Welke is aan te raden, en waarom? Kosten is opzicht niet echt een heel groot probleem. Ik betaal liever iets meer voor een fatsoenlijke reis dan el cheapo een kut vlucht met 3x overstappen bijvoorbeeld.
Mijn doel is om zo snel mogelijk in Brisbane terecht te komen omdat daar die vriend van mij zit.
Waarschijnlijk zal ik dan via Sydney moeten vliegen.
Vanuit Brisbane, na een weekje ofzo, door naar Cairns. En vanaf daar zie ik 't wel :p
Heb de vorige topics een beetje doorgebladerd enn ben alsmaar enthousiaster geworden
Als iemand nog tips, advies, wat dan ook heeft. Ik ben u bij voorbaat dankbaar![]()
Oh ja, zijn er nog Fok!ers die rond die datum vertrekken of dan al in Sydney en/of Brisbane zitten?
ik vertrek begin augustus richting Australie. ik blijf er een jaar backpacken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 07:35 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik ben er te spreken over Cathay pacific ariway's Alles was goed verzorgt en als je 2 dagen ofzo over hebt.. zou ik toch ff Hong Kong in duiken... kan je tenmimste zeggen dat je er geweest bent
Vooral niet in het commerciele district overnachten...is veel duurder. Je hebt in het centrum een aantal torens staan waar op elke verdieping wel een backpacker zit. Het zijn allemaal geen goede hostels, maar wel goedkoop.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:02 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
ik ga ook een paar dagen naar Hong Kong, kun je nog wat aanraden voor een goedkope overnachting?
1 2 3 4 | 10/04/2007 HONGKONG 23:30 11/04/2007 BRISBANE 10:05 05/06/2007 MELBOURNE 14:40 05/06/2007 HONGKONG 22:05 06/06/2007 HONGKONG 00:05 06/06/2007 AMSTERDAM 06:45 |
Ik heb de route die je beschrijft, de oostkust in 4 weken gedaan: een week Sydney (aanrader, leuke stad) en Blue Mountains, een week Byron Bay (omdat het er leuk was, om te leren surfen en omdat ik even moest wachten op mijn kersverse reisgenoot), via Brisbane naar Hervey Bay en Frasier Island (geweldig! niet overslaan!) en verder naar Airlie Beach om te zeilen langs de whitsundays en great barrier reef (mijn favoriete deel van de reisquote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:59 schreef Stinger__ het volgende:
Zoals het nu staat (school moet m'n scriptie nog ff goedkeuren) ga ik waarschijnlijk rond 7 april richting Australië.
Voor een maandje of 2 denk ik, hangt eigenlijk een beetje van m'n bankrekening af.
Zal es kijken of ik een open ticket kan regelen voor de terugreis.
Ik ga uit van in ieder geval 5 weken. Gewoon als vakantie, beetje rondreizen, een vriend opzoeken die er al 4 maand zit..
Ik weet alleen nog niet hoe ik daar ga komen, ja met een vliegtuig.. Maar met welke maatschappij enzo.
Welke is aan te raden, en waarom? Kosten is opzicht niet echt een heel groot probleem. Ik betaal liever iets meer voor een fatsoenlijke reis dan el cheapo een kut vlucht met 3x overstappen bijvoorbeeld.
Mijn doel is om zo snel mogelijk in Brisbane terecht te komen omdat daar die vriend van mij zit.
Waarschijnlijk zal ik dan via Sydney moeten vliegen.
Vanuit Brisbane, na een weekje ofzo, door naar Cairns. En vanaf daar zie ik 't wel :p
Heb de vorige topics een beetje doorgebladerd enn ben alsmaar enthousiaster geworden
Als iemand nog tips, advies, wat dan ook heeft. Ik ben u bij voorbaat dankbaar![]()
Oh ja, zijn er nog Fok!ers die rond die datum vertrekken of dan al in Sydney en/of Brisbane zitten?
Klinkt heel gaaf! Ik wil ook zoiets gaan doen, alleen dan in 3 maanden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik heb de route die je beschrijft, de oostkust in 4 weken gedaan: een week Sydney (aanrader, leuke stad) en Blue Mountains, een week Byron Bay (omdat het er leuk was, om te leren surfen en omdat ik even moest wachten op mijn kersverse reisgenoot), via Brisbane naar Hervey Bay en Frasier Island (geweldig! niet overslaan!) en verder naar Airlie Beach om te zeilen langs de whitsundays en great barrier reef (mijn favoriete deel van de reis) door naar Cairns. En toen weer een binnenlandse vlucht naar Sydney. Prima te doen
In jouw geval zou ik dus nog een weekje brisbane doen en misschien wat korter in sydney en byron bay blijven.
In sydney kan ik je als hostel de Wake Up aanraden: schoon, groot, prima uitvalspunt en makkelijk contact leggen in de Side BarVerder heb ik gereisd met de bus, dat is goed te doen al ben je wel gebroken na een nachtje in de bus. Je kan ook een Wicked Camper huren - cheap, erg leuk om te zien, lekker eigen vervoer en de mogelijkheid om er in te slapen en dus op campings te verblijven. Verder is er een hervey bay niks te doen dan wachten op je trip naar frasier island, zou daar dus niet te veel tijd plannen. Airlie beach is wel leuk. Ik heb zelf gekozen voor een week byron bay ipv surfer's paradise op advies van locals en was erg blij met die keuze toen ik surfer's paradise zag - veel hoogbouw en niet echt gezellig.
Het was inderdaad geweldigquote:Op dinsdag 3 april 2007 17:08 schreef Riro het volgende:
[..]
Klinkt heel gaaf! Ik wil ook zoiets gaan doen, alleen dan in 3 maanden.
Thx voor de info!quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat gaan we inderdaad misschien doen (ik ga met m'n vriend). Ik heb familie wonen in de buurt van Melbourne dus daar gaan we ongeveer een maand heen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het was inderdaad geweldigAls je specifieke vragen hebt hoor ik het wel
En ik wou dat ik 3 maanden had gehad! ik zou in jouw geval in ieder geval nog even doortrekken na Cairns, bij Port Douglas schijnt het namelijk erg mooi te zijn. Helaas heb ik dat gemist.
Ticket van melbourne naar Sydney kost om en nabij de 100 Aus. dollar. Bus fare van Sydney naar Cairns zal uitkomen op ongeveer 240 dollar en je kan dan op en af stappen waar je wil, wel een dag van te voren bellen om te reserveren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:20 schreef Riro het volgende:
[..]
Dat gaan we inderdaad misschien doen (ik ga met m'n vriend). Ik heb familie wonen in de buurt van Melbourne dus daar gaan we ongeveer een maand heen.Daarna dus langs de oostkust trekken. Hoeveel kost een binnenlandse vlucht terug naar Sydney/Melbourne ongeveer?
Ik vind het moeilijk om een idee te vormen hoeveel het allemaal gaat kosten. De eerste maand gaat dus niet veel kosten voor ons omdat we bij mijn familie zijn, maar hoeveel moet je ongeveer vanuit gaan voor 2 maanden trekken langs de kust? We nemen geen camper en zullen dus vooral in hostels gaan overnachten.
Volgens mij gaat ook geen enkele backpacker met een georganiseerde reis toch? Ik heb van te voren alleen mijn ticket geboekt iig en ben voor de rest op de bonnefooi er heen gegaanquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:46 schreef Oksel het volgende:
Georganiseerde reizen zijn suf, en onnodig. Lekker met 20 NL'ers aankomen..
Ik en mijn vriendin hebben een vergelijkbare reis gedaan. Zie vorige post.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:20 schreef Riro het volgende:
[..]
Dat gaan we inderdaad misschien doen (ik ga met m'n vriend). Ik heb familie wonen in de buurt van Melbourne dus daar gaan we ongeveer een maand heen.Daarna dus langs de oostkust trekken. Hoeveel kost een binnenlandse vlucht terug naar Sydney/Melbourne ongeveer?
Ik vind het moeilijk om een idee te vormen hoeveel het allemaal gaat kosten. De eerste maand gaat dus niet veel kosten voor ons omdat we bij mijn familie zijn, maar hoeveel moet je ongeveer vanuit gaan voor 2 maanden trekken langs de kust? We nemen geen camper en zullen dus vooral in hostels gaan overnachten.
De volgende keer huur ik ook een camper, nu hadden we zelf een oude VW bus gekocht en je mist toch de luxe gemakken van een camper wel hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 19:44 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Ik en mijn vriendin hebben een vergelijkbare reis gedaan. Zie vorige post.
en www.mirteinaustralie.waarbenjij.nu
Tickets koste ons pp ongeveer 1500 euro. En daar hebben we ongeveer 3000 euro besteed. Daar zit de huur van ons hostel in Sydney in (duurste week van het jaar), de huur van een wicked camper, een lekke band, eten, drinken, tanken, uitjes (zeilen Whitsunday's, Frasier Island, Skydiven etc etc). en het hostel in Cairns. We hadden zaten met tanken, eten en drinken op ongeveer 50 euro per dag. Maar daar hadden we dan ook niet de kosten van het hostel bij, wel die van camping plaatsen.
Maar ik ben dan wel nieuwsgierig waarom jullie niet voor een camper kiezen, maar voor hostels.
Koop een L.P.quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
tvp-tje Zit nu in Nieuw Zeeland tot ongeveer 1 juni, dan vlieg ik naar Australie om een maandje later weer door te vliegen naar Hawaii.
Ik heb met iemand gesproken en hij adviseerde me om vanuit Crains naar het zuiden toe te reizen. Mijn vlucht naar Hawaii vertrekt van Sydney. Kan iemand mij de belangrijkste must seens van de oostkust opsommen.
Oke, dankjequote:Op woensdag 4 april 2007 19:44 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Ik en mijn vriendin hebben een vergelijkbare reis gedaan. Zie vorige post.
en www.mirteinaustralie.waarbenjij.nu
Tickets koste ons pp ongeveer 1500 euro. En daar hebben we ongeveer 3000 euro besteed. Daar zit de huur van ons hostel in Sydney in (duurste week van het jaar), de huur van een wicked camper, een lekke band, eten, drinken, tanken, uitjes (zeilen Whitsunday's, Frasier Island, Skydiven etc etc). en het hostel in Cairns. We hadden zaten met tanken, eten en drinken op ongeveer 50 euro per dag. Maar daar hadden we dan ook niet de kosten van het hostel bij, wel die van camping plaatsen.
Maar ik ben dan wel nieuwsgierig waarom jullie niet voor een camper kiezen, maar voor hostels.
Ik heb e.e.a. opgezocht over die bussen. Zijn het de Greyhound bussen die je bedoelt? En weet jij misschien waar ik kan vinden waar ze precies stoppen? Dat kan ik niet echt vinden op hun site.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:31 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ticket van melbourne naar Sydney kost om en nabij de 100 Aus. dollar. Bus fare van Sydney naar Cairns zal uitkomen op ongeveer 240 dollar en je kan dan op en af stappen waar je wil, wel een dag van te voren bellen om te reserveren.
Hostels kun je zo duur maken als je zelf wilt. De wake up is vrij duur 25-30 dollar per nacht, maar wel erg goed. Als je sydney uitgaat en naar boven trekt wordt alles goedkoper. Bij mijn arrangementen voor het zeilen en frasier island zaten vouchers waarbij je kosten helemaal gedrukt werden of je gratis ergens kon logeren. reken buiten d egrote sten op zo'n 15/20 dollar. De prijs druk je door in kamers met meer mensen te overnachten, bijvoorbeeld met zijn 10-en. Alhoewel ik af en toe met mijn reisgenoot wel blij was met een 2-persoonskamer. Ook om even echt te relaxen en wat privacy te hebben
Greyhound.. ideaal.. ze stoppen zowat overal in Aus.quote:Op maandag 9 april 2007 12:42 schreef Riro het volgende:
[..]
Ik heb e.e.a. opgezocht over die bussen. Zijn het de Greyhound bussen die je bedoelt? En weet jij misschien waar ik kan vinden waar ze precies stoppen? Dat kan ik niet echt vinden op hun site.
Ik heb gewoon in een hostel gezeten, Maar eeuh wees op tijd!! ruim op tijd met het boeken van je hostel... want het is er echt mega druk!!! Toen ik daar was heb ik in Oktober m'n hostel vast gelegd en dat was maar goed ook... zowiezo is het die hele periode mega druk in Sydney....quote:Op maandag 9 april 2007 23:18 schreef versteegrob het volgende:
Waar hebben de mensen met oud en nieuw in Sydney gezeten? Gewoon in hun hotel? Want ik ga er in 2007 heen. En waar hebben jullie de tussenstop gedaan? Aangezien ik eerst 5 dagen naar Bali ga.
Ja, je hebt greyhound en nog 2 andere maatschappijen, maar greyhound is het comfortabelst geloof ikquote:Op maandag 9 april 2007 12:42 schreef Riro het volgende:
[..]
Ik heb e.e.a. opgezocht over die bussen. Zijn het de Greyhound bussen die je bedoelt? En weet jij misschien waar ik kan vinden waar ze precies stoppen? Dat kan ik niet echt vinden op hun site.
Ja op tijd weet ik maar mijn moeder gaat het boeken, dan komt het wel goed.quote:Op dinsdag 10 april 2007 07:22 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon in een hostel gezeten, Maar eeuh wees op tijd!! ruim op tijd met het boeken van je hostel... want het is er echt mega druk!!! Toen ik daar was heb ik in Oktober m'n hostel vast gelegd en dat was maar goed ook... zowiezo is het die hele periode mega druk in Sydney....
Mijn tussen stop was in Hong Kong.
Je moeder???quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:32 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Ja op tijd weet ik maar mijn moeder gaat het boeken, dan komt het wel goed.
Wij willen ook zo'n busje kopen, wat kost je dat ongeveer(excl. registratie), en waar heb je 'm gekocht?quote:Op vrijdag 6 april 2007 20:33 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
De volgende keer huur ik ook een camper, nu hadden we zelf een oude VW bus gekocht en je mist toch de luxe gemakken van een camper wel hoor
Of iets wat er op lijktquote:Op woensdag 11 april 2007 15:19 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Wij willen ook zo'n busje kopen, wat kost je dat ongeveer(excl. registratie), en waar heb je 'm gekocht?
Apart? Hmm als ik alleen ga wel maar ik ga met mijn ouders en vriendin, dus dikke reis maken. Eerst nog langs bali als alles nog kan, want de meeste tickets zijn al weg hoorde ik.quote:
Je kan alleen ziektekosten opzeggen als je jezelf uitschrijft in de gemeente. Doe je dat niet, dan ben je altijd verplicht om de ziektenkostenverzekering te betalen omdat je inwoner in Nederland bent.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:42 schreef Shining_x het volgende:
Ik vetrek op 29 mei al!!! Ik ben van plan om een half jaar te gaan. Vraagje voor degene die ook lang zijn geweest.. Hoe hebben jullie dat gedaan met de ziektekostenverzekering in Nederland.. deze opgezegd?? of door laten lopen?? En hebben jullie je uitgeschreven bij de gemeente???
Tsja, hangt af van de motorische staat hequote:Op woensdag 11 april 2007 15:19 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Wij willen ook zo'n busje kopen, wat kost je dat ongeveer(excl. registratie), en waar heb je 'm gekocht?
Feesten zijn duuuuuuuurquote:Op zondag 15 april 2007 14:33 schreef versteegrob het volgende:
Ik ben opzoek naar een leuke tent/restaurant/club/feest voor oud en nieuw in Sydney, wie o wie weet wat leuks. We zijn met 7 mensen.
Ja wij kopen sowieso in Perth, dat schijnt ook wel iets goedkoper te zijn, en nog gunstig naderhand met verkopen ook, dus dat zal wel goedkomen allemaal.quote:Op zondag 15 april 2007 15:46 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Tsja, hangt af van de motorische staat heWij hebben hem destijds gekocht voor 3500 dollar geloof ik. Een goede plek om te beginnen is de Sydney Car Market, zit in een parkeergarage waar backpackers de hele dag staan met hun auto om te verkopen. Als ze snel moeten vertrekken gaat er zo 1000 dollar af
Perth.. En dan helemaal naar Uluru? Je bent gek. Zonde van je tijd. Heel touristisch, en een kuteind rijden. IMHO zwaar overschat, dat Uluru. Als je het persé wilt.. Dan zou het zo doen:quote:Op woensdag 11 april 2007 15:16 schreef Kopstoot het volgende:
Mensen, ik heb een kleine planning gemaakt voor een reis van 4 maanden die ik volgend jaar wil gaan maken.. hebben jullie nog tips, must do's of twijfelen jullie aan of dat lukt in die tijd, vertel 't me dan!
We landen in Perth, waar familie woont, vandaaruit willen we in ongeveer 10 dagen de omgeving daar verkennen, maar vooral veel ontspannen. Daarna willen we via de Eyre Highway en de Stuart Highway naar Alice springs en Uluru, daar een aantal dagen blijven, en vervolgens via de Stuart naar Adelaide terug, vanuit adelaide hebben we dan nog zo'n 3 maanden om van daaruit tot aan Cairns te trekken, via uiteraard Sydney, Melbourne etc.. Zou het lukken om in een relaxt tempo vanui Cairns in die tijd nog door de trekken richting Kakadu en Darwin?
Alvast bedankt voor de eventuele aanmerkingen!
Nb. we willen in die 4 maanden ongeveer een dag of 15 á 20 werken om het iets beter betaalbaar te maken..
Kijk, hier hebben Kopstoot en ik wat aan!quote:Op woensdag 18 april 2007 15:41 schreef Oksel het volgende:
[..]
Perth.. En dan helemaal naar Uluru? Je bent gek. Zonde van je tijd. Heel touristisch, en een kuteind rijden. IMHO zwaar overschat, dat Uluru. Als je het persé wilt.. Dan zou het zo doen:
Perth -> Zuidelijk naar Margeret River, Albany, Esperance (NP Cape le Grand!!). Dan via de Nullabor Plain naar Adelaide, Uluru. Via Uluru naar het noorden, daar de NP's in. Darwin en omgeving. Broome. Tussen Broome en Darwin heb je de mooiste natuur die je je maar kan voorstellen. En dan weer afzakken naar Perth. Tussen Broome en Perth heb je hagelwitte stranden, kun je snorkelen (hetzelfde als duiken aan de Oostkust, maar dan gratis). Whale sharks bekijken (dat is gaaf..!), grote vissen vangen..
Werken is aan de oostkust veel moeilijk, en slechter betaald. Als je wil werken ga dan naar Albany. Daar zit precies 1 rotonde, midden in het centrum. Bij die rotonde zit een uitzendbureau, die betalen je gewoon $15,- ongeacht het werk wat je doet. En hebben vaak werk. Want boven Albany zit Mt. Barker. Als je vanaf Albany naar Mt. Barker rijdt heb je vlak voor Mt. Barker aan je rechterhand een boomkwekerij waar je vaak kan werken. In Mt. Barker zelf kun je fruit plukken. Dit kan allemaal via dat uitzendbureau.
Als je slim bent vergeet je Uluru. En als je nog slimmer bent koop je een 4WD, particulier, in Perth. Dan ga je lekker alle NP's in, langs de kust van West Australie.. en blijf je in West Australie. Scheelt je een hoop geld aan benzine en kamperen. Koop een hengel, en vang je eigen avond eten. De natuur, het weer, de mensen.. zijn zó tof.. Blijf aan de kust, met een 4WD, en trek van NP naar NP. Dan hoef je niet eens te werken, en beleef je Australie echt. Ga alleen het binnenland in voor Bungle Bungles, erg tof, alleen de route erheen al.
Dit is West Australie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog vragen?quote:Op woensdag 18 april 2007 16:00 schreef Frenkel het volgende:
[..]
Kijk, hier hebben Kopstoot en ik wat aan!![]()
(we gaan samen)
Hey thanks voor je tips! Zitten zeker nuttige tussen!quote:Op woensdag 18 april 2007 16:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nog vragen?
Ik kan je met een boel dingen helpen..Ik zou zelfs de perfecte route van begin tot eind voor je kunnen maken, omdat ik lang in W.A. ben geweest.
Als je van wilde natuur, mooie stranden en kampvuur + bier houdt, tenminste. Als je van discotheken, dronken Engelsen en hoge prijzen voor kamperen / overnachten houdt, moet je lekker naar de Oostkust gaan. Alles wat de Oostkust biedt, heeft de Westkust ook. Maar dan niet toeristisch.
Daarom heb ik de oostkust ook in 1 week gedaanquote:Op woensdag 18 april 2007 16:16 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nog vragen?
Ik kan je met een boel dingen helpen..Ik zou zelfs de perfecte route van begin tot eind voor je kunnen maken, omdat ik lang in W.A. ben geweest.
Als je van wilde natuur, mooie stranden en kampvuur + bier houdt, tenminste. Als je van discotheken, dronken Engelsen en hoge prijzen voor kamperen / overnachten houdt, moet je lekker naar de Oostkust gaan. Alles wat de Oostkust biedt, heeft de Westkust ook. Maar dan niet toeristisch.
Maar de Oostkust is dus zeker wel de moeite? We willen sowieso Sydney/Melbourne doen, dus dan kom je er al aardig in de buurt. Waarom heb jij besloten toentertijd de oostkust in 1 week te doen, puur uit tijdsgebrek, of omdat andere plaatsen gewoon leuker/authentieker zijn. We willen natuurlijk ook wel ff af en toe een feestje vieren, dat is aan de Oostkust handiger, ofniet?quote:Op donderdag 19 april 2007 11:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Daarom heb ik de oostkust ook in 1 week gedaan
en idd Uluru is zwaar overschat.. maar de woestijn toch die ik er aan gekoppeld had
Ik wil nog een keer terug om de oostkust te doen!! Daar ben ik helaas niet aan toegekomen (iets te veel gedaan in NZ)
Daarom vraag ik 't ook.. Feesten Lloret, tuurlijk, been there done that, maar ik bedoel je wilt af en toe wel in een hostel slapen waar meer backpackers zijn, savonds gezellig biertje erbij.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:23 schreef Oksel het volgende:
Als je wil feesten zou in naar Lloret de Mar gaan. Dichterbij, goedkoper.
Sydney en Melbourne zijn leuk. Dat is zo. Maar je zit in fucking PERTH. Dat is ook leuk. En je hebt maar 4 maanden. Waarom zou je haasten als je als in het mooiste gebied van Australie zit?
Tja wat al gezegd is het ligt er aan wat je wilt doen, vooral rond Cairns en the great barrier reef dat is echt super!!quote:Op donderdag 19 april 2007 12:11 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Maar de Oostkust is dus zeker wel de moeite? We willen sowieso Sydney/Melbourne doen, dus dan kom je er al aardig in de buurt. Waarom heb jij besloten toentertijd de oostkust in 1 week te doen, puur uit tijdsgebrek, of omdat andere plaatsen gewoon leuker/authentieker zijn. We willen natuurlijk ook wel ff af en toe een feestje vieren, dat is aan de Oostkust handiger, ofniet?
Broome is 1 feestpaleis. Margaret River ook. Perth vast ook wel.. Darwin viel tegen.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:30 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Daarom vraag ik 't ook.. Feesten Lloret, tuurlijk, been there done that, maar ik bedoel je wilt af en toe wel in een hostel slapen waar meer backpackers zijn, savonds gezellig biertje erbij.![]()
Is dat in 't Westen ook afdoende aanwezig?
Darwin vond ik ook tegenvallen, niet echt gezelligquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
Broome is 1 feestpaleis. Margaret River ook. Perth vast ook wel.. Darwin viel tegen.
Maar er zijn nou eenmaal minder mensen daar.. maar je hebt toch geen backpackers nodig voor gezelligheid? De locals zijn veel leuker..!
Dat ligt er helemaal aan wat je wilt doenquote:Op zondag 22 april 2007 23:03 schreef multos het volgende:
Ik ben van plan om volgend jaar, of het jaar daarna, in september/ oktober voor een half jaart(je) naar Australië te gaan. Wat is zo'n beetje de beste route die ik dan kan gaan reizen qua het weer![]()
In iedergeval wil ik de oostkust, het noorden en het midden van Australië hebben gezien. Misschien als er tijd over is een stuk van de westkust, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken![]()
Een budget van 10000 euries moet wel gaan lukken denk ik zo (excl. vliegticket e.d.). Is toch wel redelijk lijkt mij?
quote:
Ow maar dat valt dan toch mee .. naja meevallenquote:Op dinsdag 24 april 2007 07:46 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dat ligt er helemaal aan wat je wilt doen
Vooral aan de oostkust gaat het geld uitgeven erg snel...
Kijk je bent zoweizo $ 3600,- kwijt aan overnachting... $20,- per nacht x 30 = $600,- x 6 = $3600,-
Je wilt ook wat gaan reizen dus je moet ook dus ook betalen voor je vervoer ( bus, vliegtuig)
gelukkig valt dat nog wel mee.. maar voor een half jaar en je denk ik wel $2000,- kwijt
Beetje een leuke tour ofzo kost ook iets van $ 800,-
Maar goed je moet ook nog eten.. en als je vooral naar de oostkust wilt, uitgaan.
Trouwens het eten is heel makkelijk... .Noddels![]()
Maar ik denk dat je wel genoeg hebtmaar nogmaals het ligt er maar net aan wat je allemaal gaat doen! In NZ heb ik in 1 maand tijd NZ$ 5000,- uitgegeven (heb ook erg veel gedaan)
Ik zat ff te kijken hoeveel ik nu voor de hostels heb betaald.. jou plaatje klopt beter.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:45 schreef multos het volgende:
[..]
Ow maar dat valt dan toch mee .. naja meevallen.. relatief natuurlijk.
Ik had zo in m'n berekening opgenomen dat overnachten zo'n beetje AU 25 per nacht zal zijn: 30*25*6= AU 4500
Reizen had ik idd ook zo'n beetje voor AU 2000 gebudegetteerd
Eten ben ik uitgegaan van AU 30 per dag (is dat veels te veel of valt het wel mee) 30*30*6= AU 5400
Totaal dus zo'n beetje AU 11900.
Aangezien 10000 euro zo'n beetje AU 16000 is hou je AU 4100 over. Per dag houd je dus een budget over van AU 22 om leuke dingen te doen.
En dan heb ik waarschijnlijk het eten en drinken ook nog eens een keer te hoog ingeschat.
![]()
Dus van het eten kan ik gerust iets van AU 10 per dag afhalen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:38 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik zat ff te kijken hoeveel ik nu voor de hostels heb betaald.. jou plaatje klopt beter.
Euh qua eten, bij veel hostels zit het ontbijt erbij (niet dat het mega veel is.. maar toch)
En tja avond eten, noddels warm maken en wat vlees bakken, saus erover en klaar.. je meestal toch niet uitgebreid koken in een hostel...
Kan je eens wat licht scheppen op de uitgaven in NZ die maand?? Was dat voornamelijk vervoer, tours, overnachtingen ...... of ?quote:Op dinsdag 24 april 2007 07:46 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dat ligt er helemaal aan wat je wilt doen
Vooral aan de oostkust gaat het geld uitgeven erg snel...
Kijk je bent zoweizo $ 3600,- kwijt aan overnachting... $20,- per nacht x 30 = $600,- x 6 = $3600,-
Je wilt ook wat gaan reizen dus je moet ook dus ook betalen voor je vervoer ( bus, vliegtuig)
gelukkig valt dat nog wel mee.. maar voor een half jaar en je denk ik wel $2000,- kwijt
Beetje een leuke tour ofzo kost ook iets van $ 800,-
Maar goed je moet ook nog eten.. en als je vooral naar de oostkust wilt, uitgaan.
Trouwens het eten is heel makkelijk... .Noddels![]()
Maar ik denk dat je wel genoeg hebtmaar nogmaals het ligt er maar net aan wat je allemaal gaat doen! In NZ heb ik in 1 maand tijd NZ$ 5000,- uitgegeven (heb ook erg veel gedaan)
Euh ja hoorquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:28 schreef wh-vanderpost het volgende:
[..]
Kan je eens wat licht scheppen op de uitgaven in NZ die maand?? Was dat voornamelijk vervoer, tours, overnachtingen ...... of ?
Is het handig om daar ook een 2e hands auto te zoeken en die kwijt te raken voordat je weer terug gaat naar AU?
Hoeveel was je dan ongeveer kwijt voor je hele reis? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:09 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Euh ja hoor
Ik was dus alleen, en wilde alles zien, maar wist niet precies wat er allemaal te zien was
Vandaar dat ik er voor koos om een totale bus ticket te kopen, zodat je alles kan zienik reed met magic bus http://www.magicbus.co.nz/ wat leuk en makkelijk was, zo ontmoet je ook nog mensen tijdens het reizen... en ze droppen je bij je hostel en halen je ook op
Ik had ook de optie gedaan dat ik voor 1 maand hostel (YHA) betaalde voor 1 vast bedrag.. overigens zijn de YHA in NZ stukken beter dan in OZ.
Deze TRIP heb ik geboekt... Magic Adventure dat was totaal $1349,- en dan kan je dus 1 maand in de YHA's slapen en rond reizen door NZ, ik vond het ideaal.
Tja dan ben je nog wat geld kwijt aan eten (duh) en aan tourtje, zo heb ik 2 Lord of the ring tours gedaan (die in Wellington was het leukst) Milford sound enz enz.
In NZ ?? of de gehele reis?quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:23 schreef multos het volgende:
[..]
Hoeveel was je dan ongeveer kwijt voor je hele reis? Ben ik wel benieuwd naar![]()
leuk stukje om te doen.quote:Op woensdag 25 april 2007 12:28 schreef liempie het volgende:
De reis is rond.
We (ik en mijn vrouw) gaan 5 weken naar Australie.
We vertrekken op 15 december en beginnen dan 17 december aan de reis. We beginnen in Darwin en rijden dan met een huurauto naar Alice Springs, waarna we op 31 december een binnenlandse vlucht nemen naar Sydney om oud en nieuw te vieren.
Op 3 januari vertrekken we weer vanuit Sydney om langs de kust omhoog te rijden naar Cairns, waar we op 17 januari weer het vliegtuig naar huis nemen.
Ik heb er ontzettend veel zin in, het duurt alleen nog erg lang.
was 22:49, tis maar 8uurtjes tijdverschil. Kon nog net voordat we de Cheeky Monkey in gingen om te feestenquote:Op dinsdag 24 april 2007 14:49 schreef appelsientje het volgende:
[..]het is daar nu diep in de nacht als ik me niet vergis
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag??quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:46 schreef Fargo het volgende:
Heel vroeger had ik mooie Australië-plannen. Maar het is echt te duur en voor backpacken ben ik te oud geworden. Prachtig land, lijkt me. Veel over gelezen in Lonely Planets en reisverhalen. Maar zo vreselijk duur om het land te zien zonder daar werk te verrichten om de trip een beetje te bekostigen.
Ik word deze maand 29. Wat dat betreft zou ik een last-minute-backpacker worden, maar een (half) jaar vrijnemen van mijn werk is echt niet mogelijk. Out of the question...quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:07 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag??
En vrienden zijn 2 maanden geweest op vakantie, dus dat is ook goed mogelijk.
Als je echt graag wilt.. dan ga je ook gewoon..
Als je 29 bent en je kan dat niet betalen doe je echt iets fout.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik word deze maand 29. Wat dat betreft zou ik een last-minute-backpacker worden, maar een (half) jaar vrijnemen van mijn werk is echt niet mogelijk. Out of the question...
Maar twee maanden is dan toch ook nog zeer duur? Qua vluchten, vervoer, eten en drinken? En dat zonder er een paar appeltjes voor te plukken?![]()
Vraag eens om je heen, vriend. Weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar ik ken maar genoeg mensen van rond de 30 die geen 7500 euro kunnen betalen voor een vakantie van twee maanden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Als je 29 bent en je kan dat niet betalen doe je echt iets fout.
Vliegticket Perth, 1500 euro.
4WD camper huren: 2000 euro.
Benzine: 1000 euro.
Levenonderhoud 2 maanden: 2000 euro
Uitstapjes: 1000 euro.
Totaal 7500 euro. En dan leef je luxe. Trek je van Zuid-West Australie naar Noord-West Australie.
Prioriteiten stellen? 10 maanden lang 700 euro opzij zetten? Dat moet toch lukken? En ik moet zeggen dat ik misschien veel met hoog opgeleide mensen omga.. die over het algemeen veel verdienen..quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:35 schreef Fargo het volgende:
[..]
Vraag eens om je heen, vriend. Weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar ik ken maar genoeg mensen van rond de 30 die geen 7500 euro kunnen betalen voor een vakantie van twee maanden.
Maar ik ben benieuwd...waar ga ik de fout in dan? Kom maar op...
Ik ben was 27 toen ik er heen ging... ik heb altijd tegen mezelf gezegd, NU doe ik het .. anders doe ik het nooit meer. Als ik eenmaal werk enzo komt het er niet van.. Trouwens van jou leeftijd zijn er zat die nog aan het backpacken zijn.... Ik zou zeggen, leef je droom.. (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik word deze maand 29. Wat dat betreft zou ik een last-minute-backpacker worden, maar een (half) jaar vrijnemen van mijn werk is echt niet mogelijk. Out of the question...
Maar twee maanden is dan toch ook nog zeer duur? Qua vluchten, vervoer, eten en drinken? En dat zonder er een paar appeltjes voor te plukken?![]()
Ik mag het hopen, want maandelijks 700 euro opzij zetten is er voor mij echt niet bijquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:07 schreef Oksel het volgende:
[..]
Prioriteiten stellen? 10 maanden lang 700 euro opzij zetten? Dat moet toch lukken? En ik moet zeggen dat ik misschien veel met hoog opgeleide mensen omga.. die over het algemeen veel verdienen..
Maar eeuh 7500 euro?? Dat is echt veel hoor.. ik kon met 10.000 het 8 maanden uithouden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:37 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik mag het hopen, want maandelijks 700 euro opzij zetten is er voor mij echt niet bij![]()
Ik vond het ook vrij veel voor 2 maanden, slaap je dan elke nacht in een hotel ofzo?!quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:51 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar eeuh 7500 euro?? Dat is echt veel hoor.. ik kon met 10.000 het 8 maanden uithouden.
Bedankt voor de tip! Helaas hebben zijn geen double room beschikbaarquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:57 schreef Jaguarized het volgende:
Base Backpackers interessant? Zit achter Town Hall.Daar heb ik gezeten.
Gewoon een rustig stadshostel. Dat kan je nu via www.hostels.com al boeken.
Subtropisch ?? weinig van gemerkt in de zomer..Ik denk dat het daar flink koud kan zijn, ga je nog naar het zuiderlijk eiland?? Daar ligt alles onder een pak sneeuw denk ikquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:02 schreef APK het volgende:
Even een newbie vraag over Nieuw Zeeland.![]()
Ik moet eind junie naar Auckland en dan is het daar dus winter.
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Het is daar subtropisch, dus ik neem aan dat het niet zoals onze winters is...
Lijkt het meer op onze herfst of op onze lente?
En mijn reisgenote wil nog graag weten of er iets te doen is in Auckland, of is het een dooie boel?![]()
Sneeuw?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:11 schreef appelsientje het volgende:
Subtropisch ?? weinig van gemerkt in de zomer..Ik denk dat het daar flink koud kan zijn, ga je nog naar het zuiderlijk eiland?? Daar ligt alles onder een pak sneeuw denk ik
We hebben een NZ topic: Nieuw Zeeland Deel 3quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:02 schreef APK het volgende:
Even een newbie vraag over Nieuw Zeeland.![]()
Ik moet eind junie naar Auckland en dan is het daar dus winter.
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Het is daar subtropisch, dus ik neem aan dat het niet zoals onze winters is...
Lijkt het meer op onze herfst of op onze lente?
En mijn reisgenote wil nog graag weten of er iets te doen is in Auckland, of is het een dooie boel?![]()
Ah, merci.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:23 schreef Jaguarized het volgende:
We hebben een NZ topic: Nieuw Zeeland Deel 3
Uh, oh.quote:AKL is best vet, vooral als je er zoals ik langere tijd bent. De meeste mensen willen liever niet langer dan noodzakelijk er blijven.
Ja, 3 maanden is wel genoeg.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:10 schreef lunko1979 het volgende:
Is 3 maanden voor de westkust voldoende? Ik kan wellicht 4 maanden naarAustralie gaan, van begin dec 2008 tot eind maart 2009. Mijn vertrekpunt wordt Sydney, waar familie woont maar wil graag nieuwjaar in Sydney vieren, en om nu een maand in Sydney te zitten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dus als ik nou 3.5 maand Australie doe, waarvan 2 weken Sydney dan kan ik begin Januari aanlopen en heb ik +/- 3 maanden voor de Westkust.
Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:10 schreef multos het volgende:
Is dit een goede planning van een eventuele route qua weer/ klimaat?
Augustus: Amsterdam - Cairns
Augustus - September: Cairns - Brisbane
Oktober: Brisbane - Darwin (Vliegen)
Oktober - November: Darwin - Adelaide
December - Januari: Adelaide - Sydney
Je hoeft natuurlijk geen tour te doen, je kan het ook zelf regelen, het is maar net waar je van houdt. Het stuk van Darwin naar Alice Springs is trouwens interessanter dan van Alice Springs naar Adelaide. Op het bovenstukste stuk is er veel meer te zien (Kakadu, Litchfield, Mataranka, Katherine Gorge's).quote:Op donderdag 24 mei 2007 05:51 schreef Stinger__ het volgende:
[..]
Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)
Amsterdam - Brisbane
Brisbane - Byron Bay (iets zuidelijker, aanrader)
Byron Bay - Cairns
Cairns - Darwin
Darwin - Adelaide
Adelaide - Sydney
Van Cairns vlieg je dan naar Darwin (tussen die 2 steden weinig te zien)
Maar dan gaat het je geld kosten!
Wij doen een tour van Alice springs (ligt tussen Darwin en Adelaide) tot Adelaide, en dat kost al $650.
We zouden ook via Darwin, maar dat zou nog es iets van $500 kosten.
Dus Cairns -> Darwin -> Alice Springs (kom je toch langs) -> Adelaide voor ruim $1100!! En dat voor ongeveer 2 weken reizen..
Ik zou iets langer doen over Brisbane -> Byron Bay -> Cairns (kun je Fraser Island & Whitsunday doen). Ik heb er nu iets van 6 weken over gedaan, en vind het te kort![]()
Cairns -> (vliegen) Darwin -> Adelaide zou ik 2 weken voor rekenen.
Vanuit Adelaide "The Great Ocean Road" tour doen naar Melbourne, daar een tijd blijven en dan door.
Adelaide schijnt weinig aan te zijn, Melbourne daarintegen![]()
Succes met plannen (maar doe het heel globaal, je gaat 'm anders heel vaak aanpassen, trust me)
Haha ik zal het in gedachten houdenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:00 schreef Oksel het volgende:
Tits & Snits..
Een veredelde voetbalkantine, met van die gare plastic kuipstoeltjes en plastic tafels.. Ouwe vent achter een stereo, wijven in bikini die met een jug rondlopen, geld krijgen en vervolgens naakt op je tafel gaan dansen terwijl je met z'n allen snitzels zit te eten..![]()
![]()
En alleen maar jongeren, zoveel mannen als vrouwen.
Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef Jaguarized het volgende:
Canberra niet langer blijven dan 1 volle dag, dan heb je het namelijk écht wel gezien.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:38 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.
Trouwens die berg waar de radiotoren opstaat... daar ben ik tegenop gefietstquote:
in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:26 schreef Stinger__ het volgende:
De reis van Darwin naar Adelaide kan in 2 tot 3 weken ook wel.. Zeker als je een georganiseerde reis doet.
Adeleide naar Melbourne is een leuke 2 dagen tour voor.
Melbourne naar Cairns minimaal 6 weken. Onder andere Byron Bay en Town of 1770 kun je zomaar een week zitten
In 4 maand kun je heel wat zien, maar langer is natuurlijk altijd beter :p
Ligt er heel erg aan wat voor een type hostel je gaat zitten.. Het is stukken goedkoper om in een 4 persoons te zittenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:31 schreef WooZ het volgende:
[..]
in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?
2 weken is veel te kort voor NZquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:04 schreef WooZ het volgende:
Ook hier even een tvp
Singapore > Christchurch (georganiseerde rondreis van een dag of 14)
Auckland > Darwin
Same here!!!quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:44 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik ben was 27 toen ik er heen ging... ik heb altijd tegen mezelf gezegd, NU doe ik het .. anders doe ik het nooit meer. Als ik eenmaal werk enzo komt het er niet van.. Trouwens van jou leeftijd zijn er zat die nog aan het backpacken zijn.... Ik zou zeggen, leef je droom.. (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)
Darwinquote:Op zondag 15 juli 2007 18:09 schreef Shining_x het volgende:
Hey!!
Heb zelf een lost ticket gekocht bij backpackers.nl, bij emirates voor 850 euro Excl tax. Heel goedkoop dus. Ook kun je daar eventueel een starterspakker bijboeken, heb je eerste 2 nachten verblijf en gratis transfer en allerlei handige info. Aanrader dus..
Georganiseerd reizen heb ik ook niet gedaan, en achteraf totaal geen spijt. Hoor er hier veel negatieve verhalen over dat de groepen tegenavllen enzo. En mensen kom je hier genoeg tegen
Ik zit nu al 3 weken in Australie, nu in Darwin waar niet bijzonder veel te doen is.. morgen vertrek ik richting westkust.. (Caint wait!!)
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef Smeich het volgende:
[..]
Same here!!!
Ik ga deze week voor vluchten kijken.. weet alleen niet of ik het via een travelactive of dergelijk wil boeken of zelf... niet dat het me gaat om met zo'n groep te gaan maar volgens mij hebben zij toch wel leuke deals mbt binnenlandse vluchten en tickets naar Azie en Nieuw Zeeland in de prijs inbegrepen.. of am I completely off?
Ik kan niet wachten om mijn Ozzie friends weer te zien!!
[..]
It's better to regret something you have done than something you haven't done
Van Melbourne naar Sydney... dat kan makkelijk in 1 week.. zo heel veel is er niet te zien op dat stuk.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:53 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vroeg me af, ik heb nog de tijd aangezien ik pas eind volgend jaar ga, als ik vlieg op Melbourne of het dan verstandig is om (in +/-2 weken) backpackend naar Sidney te gaan, om vervolgens daar bij familie te blijven, en vervolgens mijn route naar "boven" te vervolgen. Ga voor de eerste x backpacken, en het lijkt mij dat ik dit wellicht beter in 1 x kan doen. Dan een pauze van 2 / 2,5 week in te lassen. Heeft er trouwens iemand een idee wanneer er een beurs is mbt Australie (van Australian Backpackers? oid)
Ik ben 4 weken geweest en heb Sydney - Cairns gedaan, met de tussenliggende bezienswaardigheden. Met vlucht erbij was ik idd ongeveer 3000 euro kwijt, maar ik sliep wel voor het overgrote deel in hostels. Reizen deed ik met de bus.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:22 schreef matthijst het volgende:
Australie, lijkt me ook mooi.
Hoe lang 'moet' je erheen om een beetje de standaard dingen te doen? Week of 4 ofzo?
En wat ben je ongeveer kwijt voor twee personen (grove schatting, vlucht, hotels in steden, blokhutachtige dingen buitenaf, als het maar eigen 2p-kamer met eigen douche en WC is)...
Moet je dan richting 3000 euro pp rekenen ofzo?
Of is dat nog veel te weinig?
Dat ga ik nog uitzoekenquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Van Melbourne naar Sydney... dat kan makkelijk in 1 week.. zo heel veel is er niet te zien op dat stuk.
En wat versta jij onder backpakken??![]()
ik ga ook sydney-cairns doen, in 4 weken (helaas maar 4)quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ben 4 weken geweest en heb Sydney - Cairns gedaan, met de tussenliggende bezienswaardigheden. Met vlucht erbij was ik idd ongeveer 3000 euro kwijt, maar ik sliep wel voor het overgrote deel in hostels. Reizen deed ik met de bus.
Wij hebben exact het zelfde stuk gedaan begin dit jaar. Helemaal geweldig vond ik het. Port Macquarie hebben over geslagen zeiden de ozzies zelf al dat dat niks was. Byron Bay zijn we door gereden, en hadden we graag wat langer willen blijven. Want dat is echt een heel gezellig stadje. Tevens een schitterend uitzicht punt over de baai voor je de stad in rijdt Brisbane zijn we alleen door gereden, dat vonden wij een te grote stad.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:18 schreef def167 het volgende:
[..]
ik ga ook sydney-cairns doen, in 4 weken (helaas maar 4)
-4 dagen sydney --> dan met campervan naar Cairns.
Deze steden/omgeving(en) wil ik zien: -Port Macquarie, Byron bay, Gold Coast, Brisbane, Sunshine coast/Frasier island, Airlie beach/The Whitsunday islands, Mission Beach/Cairns, en misschien nog Cape Tribulation.
Het plan is toch wel om op dag 8 of 9(4 of 5 dagen rijden/dingen bezoeken) in Brisbane te zijn, omdat ik het laaste stuk rustiger aan wil doen en meer wil zien.
Heb je nog tips? Dingen die ik niet moet missen?
De route langs de kust (Princes Highway) vond ik wel erg mooiquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Van Melbourne naar Sydney... dat kan makkelijk in 1 week.. zo heel veel is er niet te zien op dat stuk.
En wat versta jij onder backpakken??![]()
klinkt heel goed allemaal. Nog 2 weken wachten en dan gaan wijquote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:09 schreef NoXxa het volgende:
[..]
---
Check onze foto's maar eens
http://mirteinaustralie.waarbenjij.nu
http://www.bushcamp.net
hoe kom je daar? Kan je bv de greyhound naar Mackay pakken en vanaf daar overstappen op een andere bus?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:09 schreef NoXxa het volgende:
[..]
En heet de "Platypus Bush Camp" is een kleine camping in de jungle met een zoetwater rivier waar je vogelbekdieren en schildpadden ziet zwemmen.
Als je daar in de buurt ben.. heb je zat boten en tripjes die je willen brengenquote:Op zondag 22 juli 2007 11:04 schreef WooZ het volgende:
[..]
hoe kom je daar? Kan je bv de greyhound naar Mackay pakken en vanaf daar overstappen op een andere bus?
en bv zo'n fraser island ook, hoe kom je daarop? Vanaf rainbow beach? En hoe verder?
Hm, dan mag ik nog wel even doorsparenquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ben 4 weken geweest en heb Sydney - Cairns gedaan, met de tussenliggende bezienswaardigheden. Met vlucht erbij was ik idd ongeveer 3000 euro kwijt, maar ik sliep wel voor het overgrote deel in hostels. Reizen deed ik met de bus.
Inderdaad, wat zij zeiquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:14 schreef def167 het volgende:
[..]
klinkt heel goed allemaal. Nog 2 weken wachten en dan gaan wijzal zeker ff kijken jouw tips!
Whitsunday Islands en Arlie Beachquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:44 schreef Kopstoot het volgende:
Zo, working holiday visum is rond, ticket geboekt, nu nog flink wat geld sparen!
We vliegen 29 januari naar Perth, en vliegen 10 juni terug vanaf Brisbane, tussendoor beetje werken en een beetje cruisen, maar een precieze route maken doen we ter plekke wel.. nog wel echte tips van dingen die je echt niet mag missen?
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:41 schreef Riro het volgende:
Kreeg toevalling vandaag een kaart van m'n familie daar, ook met van die mooie foto's erop.
Ik ben bij Mission Beach wezen skydiven. Hervey Bay is bij Frasier Island. Ook daar super druk en toeristisch. Ga dan iets zuidelijker naar het mooie Rainbow Beach. Heerlijk rustig, bewaakt strand, veel campings en ook prima toegang tot Frasier Island.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:55 schreef Smeich het volgende:
Ja, had dat ook gelezen. Lijkt me ook mooi om daar te gaan skydiven, ook dat wil ik doen in Australie!!
En Hervey Bay..hoezo? Saai, te touristy? Ik had nl gelezen dat het, en ik quote, "has been voted in the top three of 'best climates' in the world"
Me too!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:08 schreef Frenkel het volgende:
Men, wat heb ik zin om te gaan, maar wat is 29 januari nog ver weg
Zoals het er nu naar uit ziet 4,5 maand, maar we hebben een open ticket voor 6 maanden, dus het zou zomaar langer kunnen duren..quote:
Een vriend van me zit er nu maar ik heb hem er nog niet over horen klagen, denk dat het wel meevalt dusquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik zou volgend jaar naar Amerika gaan maar dit gaat niet meer door helaas, maaar nu ga ik met een andere maat van me op reis en waarschijnlijk word dat een paar maanden Australie.
Vind het er allemaal erg mooi uitzien, echt super.
Alleen zit ik met een hele domme vraag, hoe zit het met ongedierte enzo daar haha, heb je er heel erg last van of valt het wel mee?
De hoogste temperaturen wordt je niet vrolijk van hoor!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef Brechtje het volgende:
In welke maand is het het beste om naar Australie te gaan? Dus bij de hoogste temperaturen..
Rond januari/februari?
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:13 schreef Stinger__ het volgende:
[..]
De hoogste temperaturen wordt je niet vrolijk van hoor!
Het hangt ook af van waar je zit, noord of zuid. En in het noorden moet je ook nog rekening houden met het regen-seizoen.
Ik zou in ieder geval niet in onze winter heen gaan, dan is het daar volop zomer en bloedje heet (vooral landinwaarts)
Niet zo heet ??quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:42 schreef Brechtje het volgende:
Maar de temperaturen zijn toch niet heel erg hoog daar, rond de 30 dan toch?
En hoevel zou je ongeveer kwijt zijn op zn goedkoopst als je met zn 2en een maand naar australie gaat?
Alvast bedankt.
Ik ga 8 november voor 3 maanden naar Australie.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:08 schreef Smeich het volgende:
Welke reisverzekering hebben jullie die zijn gegaan afgesloten? Ik lees veel over Elvia (al bekend mee daar ik die ook voor de VS had afgesloten) of worldnomads of zijn er nog anderen die het overwegen waard zijn?
Kan je mij "posted" houden daarover?? Ben erg geïnteresseerd in hoe dat verloopt namelijkquote:Op woensdag 19 september 2007 12:59 schreef Oksel het volgende:
Ik ben nu bezig voor een perminent resident visa..![]()
Route 1.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:19 schreef Kopstoot het volgende:
Ik heb nog een vraag, nav een paar mensen die ik lyrisch sprak over de westkust, welke route zou jullie voorkeur genieten?
Route 1: Perth, omgeving, Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns en weer terug naar Brisbane.
Route 2: Perth, Broome, Darwin, Alice springs, Mt Isa, Cairns, brisbane en dan tussendoor eventueel of op t eind, een aantal dagen naar sydney met een binnenlandse vlucht.
De reistijd is, februari, maart, april, mei en nog een stuk juni.. Westkust richting Broome is dan te doen ivm zomer en regenseizoen?
Sure.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:59 schreef wh-vanderpost het volgende:
[..]
Kan je mij "posted" houden daarover?? Ben erg geïnteresseerd in hoe dat verloopt namelijk
Thanx! M'n e-mail/msn adres staat in 't profiel, mocht dat makkelijker zijn... ben erg geïnteresseerd in hoe het verloopt, en eigenlijk ook wel in de aanleiding/beslissing e.d.quote:
quote:Op maandag 24 september 2007 15:05 schreef roez het volgende:
Met een vriendin ben ik nu sinds 25 augustus in Melbourne voor een stage. Vanaf 2 december zijn we klaar en kunnen we gaan reizen, en we vliegen terug naar Nederland vanaf Sydney op 18 december. Oorspronkelijk was ons idee om in deze 2,5 week naar Sydney te reizen en de route Melbourne-Sydney te verkennen. Maar nu we hier zijn is het toch wel erg verleidelijk om de oostkust (Brisbane, Fraser Island, en misschien zelfs de Great Barrier Reef) te gaan zien!
Duss... Kunnen jullie ons vertellen of en hoe dit haalbaar zou zijn? We zouden bv van Melbourne naar Brisbane kunnen vliegen oid en van daaruit misschien naar het noorden reizen...? We moeten dus alleen wel op 18 december vliegen vanuit Sydney en willen graag nog 2/3 dagen Sydney bekijken. Ik heb geen idee in hoeverre dit realistisch is, en zo ja, wat moeten we dan absoluut gaan zien?
Bedankt voor jullie hulp,
Groetjes vanuit het altijd gezellige Melbourne
quote:Op woensdag 26 september 2007 21:24 schreef Dos37 het volgende:
Whitsunday islands ben ik over een dikke week te vinden
Heb er f*cking veel zin aan.![]()
Alleen lang vliegen met veel stops, lijkt verdomme wat streekvervoer.
*ZUCHT * Als ik ooit ergens wil wonen dan is het wel Manlyquote:Op woensdag 26 september 2007 21:19 schreef merry77 het volgende:
Ik zou ZEKER het great barrier reef proberen te gaan zien. Want door coral bleach is dat er over een aantal jaren (decennia) niet meer.
Je kan heel goed vanuit Melbourne naar Brisbane vliegen en dan met de auto of Grehound of Maccafferty bus naar Cairns in een aantal dagen (je mag onderweg uitstappen en dan een aantal dagen weer verder).
Ik zou dan zeker Fraser Island bezoeken, (niet te lang in Brisbane blijven). Whitsunday islands. Bij Cairns het daintree forest, Kuranda en Cape tribulation (regenwoud en koraalrif die elkaar treffen).
Barrier rif natuurlijk.
Dan naar Sydney vliegen (Cairns - Brisbane is twee uur, naar Sydney ongeveer 4 uur).
Dan in Sydney absoluut City tour, Manly, Bondi beach, Blue mountains (dag voor uittrekken).
In Melbourne kan je nog naar Mornington peninsula, misschien zelfs naar The grampians (iets verder weg 3 uur) maar wel heel erg mooi).
[..]
Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:32 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hoe vlieg je dan?
Veel plezier alvast
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.
Nopequote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:15 schreef Smeich het volgende:
Mag je bloembollen meenemen naar Australie?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 02:00 schreef versteegrob het volgende:
Over 2 maanden ga ik ook naar dit mooie land! Echt te gaaf, ga oud en nieuw vieren in Sydney.
Nu ben ik opzoek naar een mooi restaurant dichtbij de Rock.
Iemand nog leuek ideeen??
Is wel te doen ja. Ga naar www.gumtree.com.au en zoek daar naar apartementjes. Jullie zullen waarschijnlijk wel met zn tweeen dan een kamer moeten delen in een flat met andere mensen erbij. Maar dit is juist leuk. Ook www.flatmates.com.au heeft aanbod voor kamers op de site.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:25 schreef ameliepoulain het volgende:
Hallo,
In maart 08 vertrek ik ook naar Australie. Ik kan nu al niet wachten.
In Sydney zal ik een goede vriend ontmoeten waarmee ik ongeveer twee maanden mee ga reizen. De eerste vier/vijf weken zullen helemaal in Sydney zijn. Dat komt omdat die vriend daar gaat werken. Dat lijkt mij best leuk om ook te doen, en zodoende voor langere tijd zo'n stad te leren kennen.
Omdat we er vijf weken zullen zijn, dachten we om ipv een hostel een kamer (of zelfs appartement) te huren. Maar dus voor 'maar' vijf weken. In de tig delen van dit topic heb ik snel zitten zoeken, maar kon zo gauw geen informatie hierover vinden.
Weet iemand of het te doen is om een huisje voor vijf weken te huren in Sydney? Alle tips en info zijn welkom. Het lijkt mij fantastische om een periode (slechts vijf weken) in Sydney te wonen!
alvast bedankt!
Dat leek me wel makkelijk eerlijk gezegd, jij beweert dat dit dus niet nodig is?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:35 schreef Oksel het volgende:
Waarom zou je uberhaupt via een organisatie gaan? Dat is echt bullshit namelijk
Daar lopen de meningen over uit...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 08:29 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Dat leek me wel makkelijk eerlijk gezegd, jij beweert dat dit dus niet nodig is?
idd de eerste week heb je een beetje aanspraak (dingen regelen is niet zo moeilijk, maar dat wordt ook meteen gedaan) en ik vond het wel grappig om contact te houden en de ervaringen te horen van de andere in de groep (als je elkaar ergens in Darwin ofzo tegen komtquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 10:02 schreef lunko1979 het volgende:
Waarom gezellig omdat je dan meteen aanspraak hebt?
Daarnaast blijf ik als ik in Australie aankom, eerst een paar weken in Melbourne/Sydney, geen idee of dat nog voor problemen kan zorgen bij AB.
Wat zijn de voordelen van AB en wat de evt nadelen?
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:49 schreef appelsientje het volgende:
[..]
idd de eerste week heb je een beetje aanspraak (dingen regelen is niet zo moeilijk, maar dat wordt ook meteen gedaan) en ik vond het wel grappig om contact te houden en de ervaringen te horen van de andere in de groep (als je elkaar ergens in Darwin ofzo tegen komt)
Dat ik dat vandaag pas leesquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:02 schreef merry77 het volgende:
Voor alle Australie gangers in spe. Op 4 en 5 november is er in Utrecht de Australia fair.
Ik ben blij dat het erg leuk was.quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:03 schreef merry77 het volgende:
de fair was erg leuk. Sorry Luctor.
Als je 2 maanden hebt is dat voor Australië eigenlijk een beetje kort, dan kan je beter naar Nieuw Zeeland gaan en daar rustig rondtouren.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:04 schreef thijsk het volgende:
Wij (mijn vriendin en ik) zijn van plan om in april voor 2 mnd naar NZ of naar AUS te vertrekken. Combineren lijkt me te prijzig dus blijft het bij een van de twee landen. Nu dan de Hamvraag. Welk land is mooier en waarom dan nauurlijk.ik weet het zelf echt niet, beide landen lijken me zo mooi.
quote:Op donderdag 8 november 2007 18:23 schreef Oksel het volgende:
Via een organistatie gaan is bullshit, en ronduit stom. Wil jij met 30 andere Nederlands op kroegentocht? Ga dan gewoon naar Lloret de Mar aub.
Geloof me, met de meeste wil niet je niet optrekken. Echte nerds, boomknuffelaars, geitewollensokkentypes en vegatariers.
Je wilt juist leuke Ozzie's ontmoeten! Dus gewoon lekker zelf gaan, en zelf ontdekken.
Verder is dat dé perfecte auto voor Oz, en je kan er in je eentje prima in slapen, alhoewel niet comfi. Het perfecte vervoersmiddel is een 4x4 busje. Dus een normale bus, met 4x4 aangedreven iets grotere banden. Meer ruimte, meer rijcomfort op de normale weg. En het échte ruige werk doe je toch nauwelijks.
quote:Op donderdag 8 november 2007 20:22 schreef Oksel het volgende:
Ik wil écht geen Nederlanders tegen komen als ik in het buitenland (ver weg) ben.
Ik spreek zelfs op zulke moment Engels met mijn vriendin omdat we anders weer Nederlands moeten gaan praten, en moeten gaan praten met mensen waar ik niet mee wil praten.
Jeetje, dat vind ik echt wel bizar.quote:Op donderdag 8 november 2007 20:22 schreef Oksel het volgende:
Ik spreek zelfs op zulke moment Engels met mijn vriendin omdat we anders weer Nederlands moeten gaan praten.
Wat een dom geouwehoer zegquote:Op donderdag 8 november 2007 18:23 schreef Oksel het volgende:
Via een organistatie gaan is bullshit, en ronduit stom. Wil jij met 30 andere Nederlands op kroegentocht? Ga dan gewoon naar Lloret de Mar aub.
Geloof me, met de meeste wil niet je niet optrekken. Echte nerds, boomknuffelaars, geitewollensokkentypes en vegatariers.
Je wilt juist leuke Ozzie's ontmoeten! Dus gewoon lekker zelf gaan, en zelf ontdekken.
Verder is dat dé perfecte auto voor Oz, en je kan er in je eentje prima in slapen, alhoewel niet comfi. Het perfecte vervoersmiddel is een 4x4 busje. Dus een normale bus, met 4x4 aangedreven iets grotere banden. Meer ruimte, meer rijcomfort op de normale weg. En het échte ruige werk doe je toch nauwelijks.
quote:Op donderdag 8 november 2007 21:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jeetje, dat vind ik echt wel bizar.Zo heb ik ook met iemand zitten praten die na 3 maand NZ al moeite had met Nederlands praten.
Mijn toenmalige vriendin heeft in mei in Western Australia gedoken met de Whalesharks.quote:Op zondag 11 november 2007 13:35 schreef thijsk het volgende:
weet iemand ook of het mogelijk is in de maanden april of mei walvissen te bekijken, of is dat nog te vroeg?
ik kan me nog herinneren dat noord-zuid vliegen in ieder geval een STUK goedkoper is dan oost-west, ben er nog steeds niet achter waaromquote:Op dinsdag 13 november 2007 17:08 schreef thijsk het volgende:
Wij zijn misschien van plan om binnen australië vluchten te boeken om hierdoor meer te kunnen zien van het land. Weet iemand wat daar de kosten van zijn en eventueel goede aanbieder (url). Bijvoorbeeld van sydney naar cairns, en dan richting uluru, en dan naar het noordwesten. Misschien zijn er andere alternatieven oid. ik heb geen idee :-).
quote:Op zondag 18 november 2007 19:08 schreef Vital_Remains het volgende:
Wat is volgens jullie een goed start budget om er een jaar rond te reizen?
Inclusief alle voorbereidingen en tickets e/d.
Ik ben van plan na september ongeveer een jaar lang zo low-budget mogelijk daar te gaan werken/ reizen
Mijn gedachten:
1000 euro voorbereiding/ materiaal/ papierwerk
1000 euro ticket
4000 euro rondkomen
(Ik probeer uiteraard meer te sparen, maar dit is mijn minimum.)
En proberen zoveel mogelijk rond te komen met WWOOF (werken tegen kost en inwoning) en liften
Zoals het er nu voor staat ga ik alleen, er staat nog niks vast maar ik loop nu al heel lang met het idee rond en het geld gaat nu ook de goede kant op dus ben ik maar vast aan het uit zoeken.
quote:Op maandag 19 november 2007 18:10 schreef poohy het volgende:
Mijn ouders gaan begin december voor drie maanden op reis, waaronder een week of twee in Australie.
Nu is alles al geboekt, behalve 26 en 27 december.
28 en 29 december zijn ze in de Blue Mountains, daarna zitten ze vijf dagen in Sydney.
Nu mijn vraag, voor hoeveel dagen zijn die Blue Mountains leuk? Het is een beetje moeilijk om nu nog twee dagen te vinden voor een beetje betaalbare prijs, maar in Katoomba zouden ze nog twee dagen erbij kunnen boeken.
Wat is jullie advies![]()
Wat is volgens jou een goed bedrag om daar heen te gaan dan? of gewoon met dit bedrag proberen en zoals je zegt gaan sparen in AU zelf?quote:Op maandag 19 november 2007 08:56 schreef appelsientje het volgende:
[..]
¤ 4000,- voor 1 heel jaar?? pfff dat is echt heel erg weinig.. opzich wel leuk dat je gaat WWOOF-en (heb ik ook gedaan en is erg goed bevallen) En vaak nemen de gezinnen je ook wel mee als ze ergens naar toe gaan... maar dan nog je moet toch ook zelf wel dingen betalen en ¤ 4000,- voor een heel jaar... dat is ¤ 333,- per maand.. vergeet niet dat je soms ook in een hostel zit en je toch ook wel eens wat leuke dingen wilt doen..... ik zou (net wat ik ook gedaan heb) gewoon 2 maanden keihard werken (in Australië) en dan heb je zelf wat meer lucht.... fruitplukken in Mildura...
Opzich is ¤ 4000, zo'n AU$ 6800 voldoende voor zo'n maand of 3 / 4. Ik kon rondkomen van zo'n 50 AU$ per dag als in eten, slapen, drinken. Voor vervoer hou je dan per maand zo'n AU$ 500 over, niet veel maar doable.quote:Op woensdag 21 november 2007 00:19 schreef Vital_Remains het volgende:
[..]
Wat is volgens jou een goed bedrag om daar heen te gaan dan? of gewoon met dit bedrag proberen en zoals je zegt gaan sparen in AU zelf?
Bedankt voor je tipquote:Op maandag 19 november 2007 23:13 schreef SlamD het volgende:
Twee nachten in de Blue Mountains lijkt me meer dan genoeg. 't Is - wat mij betreft - niet imponerend genoeg, zeker na een reis van enkele maanden waarin vast genoeg natuurschoon is aanschouwd.
Misschien dat - als ze van wijn houden - ze naar Hunter Valley willen rijden om daar wijn te proeven. En dan de 28ste naar de Blue Mountains door.
Anders zou ik inderdaad nog een paar extra nachtjes in Sydney doorbrengen, hoewel ik wel denk dat 5 dagen op zich al voldoende moet zijn om er een goede indruk van te krijgen.
Vervoer klinkt wel duur ja, had ik niet eens goed rekening mee gehouden.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:16 schreef ozzietukker het volgende:
Opzich is ¤ 4000, zo'n AU$ 6800 voldoende voor zo'n maand of 3 / 4. Ik kon rondkomen van zo'n 50 AU$ per dag als in eten, slapen, drinken. Voor vervoer hou je dan per maand zo'n AU$ 500 over, niet veel maar doable.
Ik wil zoveel mogelijk gaan werken ja, anders moet ik nog langer sparen en daar heb ik geen zin meer in.quote:Persoonlijk zou ik aanraden om een vliegticket te boeken die je in ieder geval gratis kan wijzigen qua terugreisdatum, zodat je, mocht je geen werk kunnen vinden in OZ, wel gemakkelijk en zonder veel kosten terug naar NL kunt.
Ik had zelf overigens geen geldgebrek en had dan ook geen dwang om te hoeven werken, maar alleen maar rondreizen wordt behoorlijk saai ondanks de dingen die je doet, maar omdat ik niet echt hoefde te werken heb ik dat niet veel gedaan, dus gezien je zult moeten werken zal de ervaring zelfs beter worden naar mijn idee.
Het bedrag lijkt mij dan ook voldoende, je kan het minimaal 3 maanden uithouden aldaar, en werk, bijvoorbeeld druiven plukken of ander seizoenarbeid moet toch wel gemakkelijk te vinden zijn.
Liften als in gratis meerijden is wat lastiger, liften als kosten van benzine delen met een andere backpacker is goed te doen, en ik elk hostel, vooral in de grote plaatsen, hangen bordjes voor vraag en aanbod voor lifters.quote:Op maandag 17 december 2007 17:08 schreef Oksel het volgende:
Liften is zeker een optie, vaak kun je tegen een deel van de benzinekosten 1000den km's met andere backpackers meereizen.
Als je uitgaat van ¤1000,- per persoon per maand zit je goed.![]()
Want? Ons-bin-zuunig-principe?quote:Op maandag 17 december 2007 21:26 schreef Oksel het volgende:
Fransen en Nederlandse moet je niet oppikken of mee meeliften..
Hij had het over neuken enzoquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Want? Ons-bin-zuunig-principe?
Ik zit nu zo'n 2 weken in sydney (kings cross, ja waist of time maar moet op iemand wachten) en met 4000E kan je het nooit een keer een jaar uithouden, dus dat wordt 100% zeker werken.quote:Op woensdag 21 november 2007 00:19 schreef Vital_Remains het volgende:
[..]
Wat is volgens jou een goed bedrag om daar heen te gaan dan? of gewoon met dit bedrag proberen en zoals je zegt gaan sparen in AU zelf?
Succes.. ook met het afkickenquote:Op donderdag 20 december 2007 04:20 schreef Riro het volgende:
Over 2 dagen alweer terug naar Nederland
3 maanden en het is echt omgevlogen..
quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:33 schreef Bluezz het volgende:![]()
Vlucht Amsterdam - Sydney 1 17-09-2008 18-09-2008 dinsdag woensdag
Easy going Sydney in stijl 2 18-09-2008 20-09-2008 donderdag zaterdag
Sydney in stijl: hotel met zwembad op 't dak 4 20-09-2008 21-09-2008 zaterdag zondag
Hunter Valley comfortstay 5 21-09-2008 22-09-2008 zondag maandag
Armidale countryhotel 6 22-09-2008 23-09-2008 maandag dinsdag
Ballina, verblijf in de Inn 7 23-09-2008 24-09-2008 dinsdag woensdag
spa resort bij Steve Irwin's Crocodile zoo 8 24-09-2008 25-09-2008 woensdag donderdag
Hervey Bay, verblijf in chaletje 9 25-09-2008 26-09-2008 donderdag vrijdag
Fraser 1 dag 10 26-09-2008 27-09-2008 vrijdag zaterdag
Hervey Bay, verblijf in chaletje 11 27-09-2008 28-09-2008 zaterdag zondag
Yeppoon, bungalow bij Mulambin beach 12 28-09-2008 29-09-2008 zondag maandag
Mackay comforthotel 13 29-09-2008 30-09-2008 maandag dinsdag
Airlie Beach verblijf in chaletje 14 30-09-2008 01-10-2008 dinsdag woensdag
1 day Whitsunday Island zeilen 15 01-10-2008 01-10-2008 woensdag woensdag
Airlie Beach verblijf in chaletje 15 01-10-2008 02-10-2008 woensdag donderdag
Townsville Resort Hotel 16 02-10-2008 03-10-2008 donderdag vrijdag
Mission Beach Big 4 Holiday Park 17 03-10-2008 04-10-2008 vrijdag zaterdag
Palm Cove paradijsje aan het strand 18 04-10-2008 08-10-2008 zaterdag woensdag
Terugvlucht naar Amsterdam 22 08-10-2008 09-10-2008 woensdag donderdag![]()
![]()
!!
Zonde zeg, net 3 weken Australia. Met mijn 5 weken aldaar vond ik dat er eigenlijk nog 5 bij moesten.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:33 schreef Bluezz het volgende:
Vlucht Amsterdam - Sydney 1 17-09-2008 18-09-2008 dinsdag woensdag
Terugvlucht naar Amsterdam 22 08-10-2008 09-10-2008 woensdag donderdag
Ja dat is een behoorlijke dooddoener. Jee voor het hele land heb je een jaar nodig. En natuurlijk kan je altijd langer. Ik was er zes maanden en het hadden er beter zeven kunnen zijnquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:47 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Zonde zeg, net 3 weken Australia. Met mijn 5 weken aldaar vond ik dat er eigenlijk nog 5 bij moesten.
Geweldig zeg. Vooral dit.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:33 schreef Bluezz het volgende:![]()
Airlie Beach verblijf in chaletje 14 30-09-2008 01-10-2008 dinsdag woensdag
1 day Whitsunday Island zeilen 15 01-10-2008 01-10-2008 woensdag woensdag
Airlie Beach verblijf in chaletje 15 01-10-2008 02-10-2008 woensdag donderdag![]()
![]()
!!
Yups, maar goed te doen, er zijn reisverhalen van een soortgelijke reis en die zijn erg positief.quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:12 schreef Oksel het volgende:
Ja, alleen het is wel haasten, een erg volgeboekt programma.
Dankje..quote:
Inderdaad! Airlie en de Whitsundays zijn echt geweldig.. Jammer dat jullie Fraser en Whitsundays allebei maar 1 dag gaan maar dat kan waarschijnlijk niet anders door de tijd.quote:
Wennen dusquote:Op donderdag 20 december 2007 04:20 schreef Riro het volgende:
Over 2 dagen alweer terug naar Nederland
3 maanden en het is echt omgevlogen..
Kan ik nog ergens mee in jullie koffer??quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Yups, maar goed te doen, er zijn reisverhalen van een soortgelijke reis en die zijn erg positief.
En je stelt je erop in natuurlijk![]()
We hebben de kilometers rijden al uitgerekend en ook nog een extra overnachting gepland waar het wel erg ver rijden zou zijn.
Oh te gek zegquote:Op zaterdag 29 december 2007 11:28 schreef Bluezz het volgende:
Precies, we kijken er naar uit, gaan mijnzoon
opzoeken die bij Cairns woont, en een ander stel proberen we op te zoeken die ons 4 jaar geleden heel erg geholpen hebben toen we hem 'kwijt' waren (er is nog wel ergens een topic over dat verhaal).
En voor de rest genieten, genieten etc
Poohyhoe gaat het nu met jullie????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |