abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52263877
Sorry ff een crosspost. Maar dit kunnen jullie vast waarderen !

#1 Byron Bay

#2 Rainbow Beach

#3 Rainbow Beach

#4 Mission Beach

#5 Whitehaven Beach @ dawn

#6 Finch Hatton Gorge

#7 Sydney Skyline

#8 Circulair Quay @ New Years Eve

#9 I just wish the the view could be like this for ever.

ze zijn clickable!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:58:30 #155
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_52271879
Geweldig

Over 6 weken waarschijnlijk onderweg
pi_52272003
Ik ook waarschijnlijk
pi_52274376
Krijgen jullie er al zin in zo .
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:41:34 #158
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_52274511
Zeker

Zondag als het goed is de vlucht boeken. Kreeg toevalling vandaag een kaart van m'n familie daar, ook met van die mooie foto's erop. Komt steeds dichterbij, heb er echt heel veel zin in
pi_52277012
Volgend jaar rond deze tijd vertrek ik voor een jaar naar Australie
pi_52277539
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:41 schreef Riro het volgende:
Kreeg toevalling vandaag een kaart van m'n familie daar, ook met van die mooie foto's erop.
Die kreeg ik enkele weken terug, van oom en tante die bij familie op bezoek was daar!
pi_52282222
Wie weet trouwens de mooiste plaats en tijd van het jaar om te gaan whale watchen?
pi_52282306
Beste plaats in Nullarbor Road House in September. Had er vorig jaar hier ca 30! Ook zag ik ze in november in Tasmanie (Orca, Pygmy Mink Whale, Black Killer Whale en Humpback) by Freycinet NP en by Coff's Harbour enkele Southern Right Whales en bij Cape Naturaliste ca 10 Humpback en enkele Southern Right Whales en bij Albany zag ik in september vanaf de kant en met bootje Southern Right Whales! Dus overal in het zuidelijk halfrond in aug/sept/okt is of kan goed zijn!
"It is only in the country that we can get to know a person or a book."
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:25:37 #163
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52282362
Wat is er te zien in Brisbane wat je echt gezien moet hebben?

Als ik naar Australië ga heb ik een overnachting in Brisbane en een aantal uur over dus het moet niet teveel tijd kosten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52282697
Thanks strix, mooi om te lezen en leuk gedetailleerd ook, heb ik echt wat aan!!!
Wat is het verschil tussen een Orca en een Black Killer Whale trouwens? Echt, ik vind die beesten zo geweldig! Wil ook nog dolgraag oog in oog staan met een Great White

Dus eigenlijk moet ik zsm als ik in oktober ga gaan whale watchen!! Dat lijkt me echt ultiem gewoon.. SCHITTEREND!! Heb je dan veel kans om diversiteit te zien onder the wildlife? Je noemt een leuke mix in Tasmania bijvoorbeeld. Ik had trouwens gelezen dat Hervey Bay een populaire plaats is om walvissen te spotten.
Ik heb mijn ticket nog niet geboekt maar 99%kans dat ik in Sydney ga aanvliegen. Ik lees wel beetje dat je vanuit Sydney ook allerlei whale cruises kan doen.. iemand dit ook gedaan en een aanrader?

[ Bericht 5% gewijzigd door Smeich op 11-08-2007 14:51:02 ]
pi_52283531
In byron bay kun je ze ook zien tijdens "whale season"
Tevens is mij verteld dat de Byron Bay Lighthouse (weet officiele naam niet meer ) het oostelijkse puntje van Aussie is --> geweldig mooie zonsopgang! (mits niet al te bewolkt)

Hervey Bay wil je waarschijnlijk, als het kan, echt niet langer dan 1 dag zitten!
pi_52284218
Ja, had dat ook gelezen. Lijkt me ook mooi om daar te gaan skydiven, ook dat wil ik doen in Australie!!

En Hervey Bay..hoezo? Saai, te touristy? Ik had nl gelezen dat het, en ik quote, "has been voted in the top three of 'best climates' in the world"
pi_52286732
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:55 schreef Smeich het volgende:
Ja, had dat ook gelezen. Lijkt me ook mooi om daar te gaan skydiven, ook dat wil ik doen in Australie!!

En Hervey Bay..hoezo? Saai, te touristy? Ik had nl gelezen dat het, en ik quote, "has been voted in the top three of 'best climates' in the world"
Ik ben bij Mission Beach wezen skydiven. Hervey Bay is bij Frasier Island. Ook daar super druk en toeristisch. Ga dan iets zuidelijker naar het mooie Rainbow Beach. Heerlijk rustig, bewaakt strand, veel campings en ook prima toegang tot Frasier Island.
pi_52287052
Het is er gewoon saai. En het strand daar is ruk..
De enige reden dat mensen uberhaupt (volgens mij) naar Hervey Bay reizen is omdat de meeste Fraser Island tours daar beginnen. En Fraser is dan wel weer SUPER (mooi)!

Wat betreft het skydiven; dat schijnt richting Mission Beach / Cairns het mooiste te zijn!
Helaas zelf niet gedaan

ps: NoxXa, ik wist niet dat Frasier z'n eigen eiland had
pi_52287756
Men, wat heb ik zin om te gaan, maar wat is 29 januari nog ver weg
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:55:53 #170
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_52290035
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:08 schreef Frenkel het volgende:
Men, wat heb ik zin om te gaan, maar wat is 29 januari nog ver weg
Me too!

Nog een dikke 5 maanden geduld, ach van de andere kant, sinds de eerste prillen plannen zijn er alweer dik 7 maanden verstreken, de tijd vliegt!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zondag 12 augustus 2007 @ 09:06:17 #171
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_52300066
Hoe lang gaan jullie
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:12:22 #172
36221 Kopstoot
pi_52301215
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 09:06 schreef poohy het volgende:
Hoe lang gaan jullie
Zoals het er nu naar uit ziet 4,5 maand, maar we hebben een open ticket voor 6 maanden, dus het zou zomaar langer kunnen duren..
pi_52302555
is in 2 maanden de oostkust een beetje te doen? wil over 2 jaar een stage in NZ regelen van 3 maanden, dan 1 maand daar wat dingen zien en dan nog 2 maanden australie.
weet niet hoe mn financien er tegen die tijd voor staan dus ik hou het eerst maar even op een half jaartje weg
Too much is never enough!
pi_52324873
Die foto's.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:36:15 #175
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52325087
iemand nog informatie over brisbane?
pi_52585134
Ik zou volgend jaar naar Amerika gaan maar dit gaat niet meer door helaas, maaar nu ga ik met een andere maat van me op reis en waarschijnlijk word dat een paar maanden Australie.
Vind het er allemaal erg mooi uitzien, echt super.
Alleen zit ik met een hele domme vraag, hoe zit het met ongedierte enzo daar haha, heb je er heel erg last van of valt het wel mee?
pi_52588623
In welke maand is het het beste om naar Australie te gaan? Dus bij de hoogste temperaturen..

Rond januari/februari?
pi_52611350
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik zou volgend jaar naar Amerika gaan maar dit gaat niet meer door helaas, maaar nu ga ik met een andere maat van me op reis en waarschijnlijk word dat een paar maanden Australie.
Vind het er allemaal erg mooi uitzien, echt super.
Alleen zit ik met een hele domme vraag, hoe zit het met ongedierte enzo daar haha, heb je er heel erg last van of valt het wel mee?
Een vriend van me zit er nu maar ik heb hem er nog niet over horen klagen, denk dat het wel meevalt dus

Heb zelf wel een redelijk groot probleem, ben sterk aan het twijfelen of ik bij de oostkust of bij de westkust wil beginnen. Vind natuur en leuke mensen eigenlijk het belangrijkst, maar wil daar natuurlijk ook zoveel mogelijk meemaken ...

advies?
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_52611571
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef Brechtje het volgende:
In welke maand is het het beste om naar Australie te gaan? Dus bij de hoogste temperaturen..

Rond januari/februari?
De hoogste temperaturen wordt je niet vrolijk van hoor!
Het hangt ook af van waar je zit, noord of zuid. En in het noorden moet je ook nog rekening houden met het regen-seizoen.

Ik zou in ieder geval niet in onze winter heen gaan, dan is het daar volop zomer en bloedje heet (vooral landinwaarts)
  donderdag 23 augustus 2007 @ 08:19:29 #180
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_52612515
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 03:13 schreef Stinger__ het volgende:

[..]

De hoogste temperaturen wordt je niet vrolijk van hoor!
Het hangt ook af van waar je zit, noord of zuid. En in het noorden moet je ook nog rekening houden met het regen-seizoen.

Ik zou in ieder geval niet in onze winter heen gaan, dan is het daar volop zomer en bloedje heet (vooral landinwaarts)
hier sluit ik me bij aan.. als je naar Cairns/ Darwin wilt gaan moet je ergens eind April die kant op gaan.. dan is het regen seizoen net voorbij en is alles mooi groen.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_52618349
Maar de temperaturen zijn toch niet heel erg hoog daar, rond de 30 dan toch?

En hoevel zou je ongeveer kwijt zijn op zn goedkoopst als je met zn 2en een maand naar australie gaat?

Alvast bedankt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:17:35 #182
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_52619284
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:42 schreef Brechtje het volgende:
Maar de temperaturen zijn toch niet heel erg hoog daar, rond de 30 dan toch?

En hoevel zou je ongeveer kwijt zijn op zn goedkoopst als je met zn 2en een maand naar australie gaat?

Alvast bedankt.
Niet zo heet ??

heb hem wel eens vaker gepost Maar dit was vrij normaal.

En tja hoeveel geld kan je kwijt zijn.. dat ligt er geheel aan, aan wat je allemaal gaat doen en waar je naar toe gaat.
Ticket ben je zowiezo ¤ 1000,- pp kwijt (ongeveer)
Als je het goedkoopt wilt maken ga je in een hostel zitten... voor 1 maand 31 x $ 22,- (¤ 15,-) = ¤ 500,- (afgerond)
Dan moet je nog eten en wil je leuke dingen gaan doen.
Dus je bent makkelijk ¤ 2000,- per persoon kwijt.. (ik denk nog wel meer) Maar het is wel de moeite waard
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:19:19 #183
36221 Kopstoot
pi_52657841
Ik heb nog een vraag, nav een paar mensen die ik lyrisch sprak over de westkust, welke route zou jullie voorkeur genieten?
Route 1: Perth, omgeving, Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns en weer terug naar Brisbane.
Route 2: Perth, Broome, Darwin, Alice springs, Mt Isa, Cairns, brisbane en dan tussendoor eventueel of op t eind, een aantal dagen naar sydney met een binnenlandse vlucht.
De reistijd is, februari, maart, april, mei en nog een stuk juni.. Westkust richting Broome is dan te doen ivm zomer en regenseizoen?
pi_53142653
Welke reisverzekering hebben jullie die zijn gegaan afgesloten? Ik lees veel over Elvia (al bekend mee daar ik die ook voor de VS had afgesloten) of worldnomads of zijn er nog anderen die het overwegen waard zijn?
pi_53218090
even terugkomend op Canberra. Als je geen OV hebt heb je het in 1 dag wel gezien.
Maar als je een auto hebt kan je veel meer zien. De Canberra tower, Botanical garden. Wat dagtourtjes naar hele mooie natuurparken. Tidbinbilla (of iets dergelijks) space tracking station.
De verschillende heuvels rondom Canberra met mooie uitzichten over de hele stad.
Als je sports minded bent kan je naar het Institute of Sports gaan en daar een rondleiding nemen.

Dus is nog best wel wat te doen.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_53246844
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:08 schreef Smeich het volgende:
Welke reisverzekering hebben jullie die zijn gegaan afgesloten? Ik lees veel over Elvia (al bekend mee daar ik die ook voor de VS had afgesloten) of worldnomads of zijn er nog anderen die het overwegen waard zijn?
Ik ga 8 november voor 3 maanden naar Australie.

Ik heb mijn reisverzekering bij Unive lopen voor 80¤
pi_53247094
Ik heb Elvia toch gedaan nu. Dacht eerst om mijzelf ook uit te schrijven bij de gemeente zodat ik mijn basisverzekering hier kan opzeggen, maar uiteindelijk maar niet gedaan want wellicht is volgend jaar oa de acceptatieplicht er niet meer (alle details over nieuw zorgstelsel worden hopelijk in november bekend gemaakt) en dan ben je wellicht nog verder van huis. En wat ik overal beetje lees over eventuele gevolgen mbt uitschrijven bij je gemeente.. betaal ik liever wat meer voor zekerheid.
pi_53297740
Ik ben nu bezig voor een perminent resident visa..
pi_53309126
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:59 schreef Oksel het volgende:
Ik ben nu bezig voor een perminent resident visa..
Kan je mij "posted" houden daarover?? Ben erg geïnteresseerd in hoe dat verloopt namelijk
pi_53335421
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:19 schreef Kopstoot het volgende:
Ik heb nog een vraag, nav een paar mensen die ik lyrisch sprak over de westkust, welke route zou jullie voorkeur genieten?
Route 1: Perth, omgeving, Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns en weer terug naar Brisbane.
Route 2: Perth, Broome, Darwin, Alice springs, Mt Isa, Cairns, brisbane en dan tussendoor eventueel of op t eind, een aantal dagen naar sydney met een binnenlandse vlucht.
De reistijd is, februari, maart, april, mei en nog een stuk juni.. Westkust richting Broome is dan te doen ivm zomer en regenseizoen?
Route 1.

Alhoewel ik zelf Sydney - Melbourne - Tazzie - Melbourne - Adelaide - Perth - Broom - Darwin zou doen. Met de auto. Geniaal.
pi_53335438
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:59 schreef wh-vanderpost het volgende:

[..]

Kan je mij "posted" houden daarover?? Ben erg geïnteresseerd in hoe dat verloopt namelijk
Sure.
pi_53339328
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:17 schreef Oksel het volgende:

[..]

Sure.
Thanx! M'n e-mail/msn adres staat in 't profiel, mocht dat makkelijker zijn... ben erg geïnteresseerd in hoe het verloopt, en eigenlijk ook wel in de aanleiding/beslissing e.d.
pi_53343075
Ik ben nog even het een en ander aan het uitzoeken, als dat in werking is gezet maak ik een eigen topic
pi_53432961
Met een vriendin ben ik nu sinds 25 augustus in Melbourne voor een stage. Vanaf 2 december zijn we klaar en kunnen we gaan reizen, en we vliegen terug naar Nederland vanaf Sydney op 18 december. Oorspronkelijk was ons idee om in deze 2,5 week naar Sydney te reizen en de route Melbourne-Sydney te verkennen. Maar nu we hier zijn is het toch wel erg verleidelijk om de oostkust (Brisbane, Fraser Island, en misschien zelfs de Great Barrier Reef) te gaan zien!

Duss... Kunnen jullie ons vertellen of en hoe dit haalbaar zou zijn? We zouden bv van Melbourne naar Brisbane kunnen vliegen oid en van daaruit misschien naar het noorden reizen...? We moeten dus alleen wel op 18 december vliegen vanuit Sydney en willen graag nog 2/3 dagen Sydney bekijken. Ik heb geen idee in hoeverre dit realistisch is, en zo ja, wat moeten we dan absoluut gaan zien?

Bedankt voor jullie hulp,

Groetjes vanuit het altijd gezellige Melbourne
  maandag 24 september 2007 @ 17:35:11 #195
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_53436837
Over 2 dagen naar Australie
pi_53497876
Ik zou ZEKER het great barrier reef proberen te gaan zien. Want door coral bleach is dat er over een aantal jaren (decennia) niet meer.
Je kan heel goed vanuit Melbourne naar Brisbane vliegen en dan met de auto of Grehound of Maccafferty bus naar Cairns in een aantal dagen (je mag onderweg uitstappen en dan een aantal dagen weer verder).

Ik zou dan zeker Fraser Island bezoeken, (niet te lang in Brisbane blijven). Whitsunday islands. Bij Cairns het daintree forest, Kuranda en Cape tribulation (regenwoud en koraalrif die elkaar treffen).
Barrier rif natuurlijk.
Dan naar Sydney vliegen (Cairns - Brisbane is twee uur, naar Sydney ongeveer 4 uur).
Dan in Sydney absoluut City tour, Manly, Bondi beach, Blue mountains (dag voor uittrekken).
In Melbourne kan je nog naar Mornington peninsula, misschien zelfs naar The grampians (iets verder weg 3 uur) maar wel heel erg mooi).
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:05 schreef roez het volgende:
Met een vriendin ben ik nu sinds 25 augustus in Melbourne voor een stage. Vanaf 2 december zijn we klaar en kunnen we gaan reizen, en we vliegen terug naar Nederland vanaf Sydney op 18 december. Oorspronkelijk was ons idee om in deze 2,5 week naar Sydney te reizen en de route Melbourne-Sydney te verkennen. Maar nu we hier zijn is het toch wel erg verleidelijk om de oostkust (Brisbane, Fraser Island, en misschien zelfs de Great Barrier Reef) te gaan zien!

Duss... Kunnen jullie ons vertellen of en hoe dit haalbaar zou zijn? We zouden bv van Melbourne naar Brisbane kunnen vliegen oid en van daaruit misschien naar het noorden reizen...? We moeten dus alleen wel op 18 december vliegen vanuit Sydney en willen graag nog 2/3 dagen Sydney bekijken. Ik heb geen idee in hoeverre dit realistisch is, en zo ja, wat moeten we dan absoluut gaan zien?

Bedankt voor jullie hulp,

Groetjes vanuit het altijd gezellige Melbourne
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 26 september 2007 @ 21:24:14 #197
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53498071
Whitsunday islands ben ik over een dikke week te vinden

Heb er f*cking veel zin aan.

Alleen lang vliegen met veel stops, lijkt verdomme wat streekvervoer.
  donderdag 27 september 2007 @ 08:32:33 #198
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_53506650
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:24 schreef Dos37 het volgende:
Whitsunday islands ben ik over een dikke week te vinden

Heb er f*cking veel zin aan.

Alleen lang vliegen met veel stops, lijkt verdomme wat streekvervoer.

Hoe vlieg je dan?
Veel plezier alvast
pi_53510493
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:19 schreef merry77 het volgende:
Ik zou ZEKER het great barrier reef proberen te gaan zien. Want door coral bleach is dat er over een aantal jaren (decennia) niet meer.
Je kan heel goed vanuit Melbourne naar Brisbane vliegen en dan met de auto of Grehound of Maccafferty bus naar Cairns in een aantal dagen (je mag onderweg uitstappen en dan een aantal dagen weer verder).

Ik zou dan zeker Fraser Island bezoeken, (niet te lang in Brisbane blijven). Whitsunday islands. Bij Cairns het daintree forest, Kuranda en Cape tribulation (regenwoud en koraalrif die elkaar treffen).
Barrier rif natuurlijk.
Dan naar Sydney vliegen (Cairns - Brisbane is twee uur, naar Sydney ongeveer 4 uur).
Dan in Sydney absoluut City tour, Manly, Bondi beach, Blue mountains (dag voor uittrekken).
In Melbourne kan je nog naar Mornington peninsula, misschien zelfs naar The grampians (iets verder weg 3 uur) maar wel heel erg mooi).
[..]
*ZUCHT * Als ik ooit ergens wil wonen dan is het wel Manly

Verder vond ik Fraser Island niet echt bijzonder, leuk voor een dagtochtje of je moet die Jeep-Safari doen waar je zelf mag rijden en kampeerspullen meekrijgt. Als je zelf een clubje hebt (of anderen wilt ontmoeten) is dat ideaal. Whitsundays is echt heerlijk om lekker lui te zijn en boottochtjes te maken. Verder zou ik voor de Blue Mountains meer tijd uittrekken en als je de tijd hebt proberen om een paar echt lange wandelingen te maken. Geloof me, wat je daar allemaal ziet kom je NERGENS anders tegen, het is daar echt prachtig.

En als je in Sydney bent, probeer dan een rugby-wedstrijd te bezoeken en lekker met Aussies over de sport ouwehoeren.
Bloed, zweet en tranen!
  donderdag 27 september 2007 @ 14:45:29 #200
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53516240
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:32 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hoe vlieg je dan?
Veel plezier alvast
Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:47:01 #201
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_53516284
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.

ja ... dat is een aardige rit
Succes alvast volgens mij is het mooi weer daar (tenminste 2 jaar geleden wel )
pi_53596029
Nou ik vertrek dus 29 oktober naar australie en ben nu flink geld aan het uitgeven voor inkopen e.d. Ik vraag me alleen steeds weer af of ik dingen nodig heb zoals bergschoenen en zo een hoed met een net voor muggen en dat soort dingen. Ik ben namelijk bang dat ik daar dan met een berg dure spullen aankom en dat ik die niet echt nodig heb. Mijn vraag is dus hoe functioneel moet je bepakking zijn en kun je neit gewoon beter een paar mooie kleren meeneme ipv allemaal van die wildlife survival rommel.

[ Bericht 63% gewijzigd door VinceVega op 30-09-2007 18:44:00 ]
pi_53597047
Je bent gek man. Allemaal meuk, waar je niets van gaat gebruiken.

Geen bergschoenen, sportschoenen. Runners. Daar loopt iedereen op door de bush. Hoed met net voor muggen; daar wil je niet in gezien worden, niemand loopt daarmee.. En het is vaak voor de vliegen, niet voor de muggen. Verbandtrommel? Die koop je daar en pleur je in de auto.

Het enige wat je meeneemt:
- Lonely Planet
- Wat kleren (ook mooie, je wilt er niet altijd als een sloeber uitzien)
- Flipflops (slippers dus)
- Runners
- Camera
- Zonnebril
- Pet (mag)

Verder gewoon toiletspullen, maar ook geen gekke dingen, alles is daar namelijk gewoon te koop, vaak goedkoper dan in NL. Bergschoenen zul je niet nodig hebben. Het is daar allemaal droog en warm, ook in de bergen. En je runners drogen toch snel.

Daar koop je:
- Deet (antimuggen)
- Zonnebrand
pi_53646414
haha ok dacht ik al nou mooizo ben ik compleet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')