abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48155836
Zijn idd greyhound bussen. Elk reisbureau of touristen info punt verkopen ze die tickets. Of kunnen ze je verder helpen.
  maandag 9 april 2007 @ 21:28:44 #32
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_48157647
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:42 schreef Riro het volgende:

[..]

Ik heb e.e.a. opgezocht over die bussen. Zijn het de Greyhound bussen die je bedoelt? En weet jij misschien waar ik kan vinden waar ze precies stoppen? Dat kan ik niet echt vinden op hun site.
Greyhound.. ideaal.. ze stoppen zowat overal in Aus.
En zijn niet echt heel duur.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsientje op 09-04-2007 21:43:46 ]
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_48162365
Waar hebben de mensen met oud en nieuw in Sydney gezeten? Gewoon in hun hotel? Want ik ga er in 2007 heen. En waar hebben jullie de tussenstop gedaan? Aangezien ik eerst 5 dagen naar Bali ga.
pi_48162879
Ik de eerste keer in Singapore voor drie dagen en de tweede keer in Bangkok voor 5 dagen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 10 april 2007 @ 07:22:53 #35
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_48166418
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:18 schreef versteegrob het volgende:
Waar hebben de mensen met oud en nieuw in Sydney gezeten? Gewoon in hun hotel? Want ik ga er in 2007 heen. En waar hebben jullie de tussenstop gedaan? Aangezien ik eerst 5 dagen naar Bali ga.
Ik heb gewoon in een hostel gezeten, Maar eeuh wees op tijd!! ruim op tijd met het boeken van je hostel... want het is er echt mega druk!!! Toen ik daar was heb ik in Oktober m'n hostel vast gelegd en dat was maar goed ook... zowiezo is het die hele periode mega druk in Sydney....
Mijn tussen stop was in Hong Kong.
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:47:19 #36
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_48169547
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:42 schreef Riro het volgende:

[..]

Ik heb e.e.a. opgezocht over die bussen. Zijn het de Greyhound bussen die je bedoelt? En weet jij misschien waar ik kan vinden waar ze precies stoppen? Dat kan ik niet echt vinden op hun site.
Ja, je hebt greyhound en nog 2 andere maatschappijen, maar greyhound is het comfortabelst geloof ik

Ze stoppen sowieso in alle grote steden en ook in veel kleine plaatsen onderweg. Sowieso dus in alle plekken die ik heb genoemd
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_48179253
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 07:22 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik heb gewoon in een hostel gezeten, Maar eeuh wees op tijd!! ruim op tijd met het boeken van je hostel... want het is er echt mega druk!!! Toen ik daar was heb ik in Oktober m'n hostel vast gelegd en dat was maar goed ook... zowiezo is het die hele periode mega druk in Sydney....
Mijn tussen stop was in Hong Kong.
Ja op tijd weet ik maar mijn moeder gaat het boeken, dan komt het wel goed.
  dinsdag 10 april 2007 @ 15:46:49 #38
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_48179739
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:32 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Ja op tijd weet ik maar mijn moeder gaat het boeken, dan komt het wel goed.
Je moeder???

Apart
  woensdag 11 april 2007 @ 15:16:21 #39
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_48217560
Mensen, ik heb een kleine planning gemaakt voor een reis van 4 maanden die ik volgend jaar wil gaan maken.. hebben jullie nog tips, must do's of twijfelen jullie aan of dat lukt in die tijd, vertel 't me dan!
We landen in Perth, waar familie woont, vandaaruit willen we in ongeveer 10 dagen de omgeving daar verkennen, maar vooral veel ontspannen. Daarna willen we via de Eyre Highway en de Stuart Highway naar Alice springs en Uluru, daar een aantal dagen blijven, en vervolgens via de Stuart naar Adelaide terug, vanuit adelaide hebben we dan nog zo'n 3 maanden om van daaruit tot aan Cairns te trekken, via uiteraard Sydney, Melbourne etc.. Zou het lukken om in een relaxt tempo vanui Cairns in die tijd nog door de trekken richting Kakadu en Darwin?

Alvast bedankt voor de eventuele aanmerkingen!
Nb. we willen in die 4 maanden ongeveer een dag of 15 á 20 werken om het iets beter betaalbaar te maken..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  woensdag 11 april 2007 @ 15:19:15 #40
36221 Kopstoot
pi_48217643
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:33 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

De volgende keer huur ik ook een camper, nu hadden we zelf een oude VW bus gekocht en je mist toch de luxe gemakken van een camper wel hoor
Wij willen ook zo'n busje kopen, wat kost je dat ongeveer(excl. registratie), en waar heb je 'm gekocht?
pi_48258586
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:19 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Wij willen ook zo'n busje kopen, wat kost je dat ongeveer(excl. registratie), en waar heb je 'm gekocht?
Of iets wat er op lijkt
pi_48263449
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:46 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Je moeder???

Apart
Apart? Hmm als ik alleen ga wel maar ik ga met mijn ouders en vriendin, dus dikke reis maken. Eerst nog langs bali als alles nog kan, want de meeste tickets zijn al weg hoorde ik.
pi_48302289
Ik vetrek op 29 mei al!!! Ik ben van plan om een half jaar te gaan. Vraagje voor degene die ook lang zijn geweest.. Hoe hebben jullie dat gedaan met de ziektekostenverzekering in Nederland.. deze opgezegd?? of door laten lopen?? En hebben jullie je uitgeschreven bij de gemeente???
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:47:55 #44
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48302424
Ziektekosten kan je volgens mij niet opzeggen/opschorten?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:08:45 #45
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_48304784
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:42 schreef Shining_x het volgende:
Ik vetrek op 29 mei al!!! Ik ben van plan om een half jaar te gaan. Vraagje voor degene die ook lang zijn geweest.. Hoe hebben jullie dat gedaan met de ziektekostenverzekering in Nederland.. deze opgezegd?? of door laten lopen?? En hebben jullie je uitgeschreven bij de gemeente???
Je kan alleen ziektekosten opzeggen als je jezelf uitschrijft in de gemeente. Doe je dat niet, dan ben je altijd verplicht om de ziektenkostenverzekering te betalen omdat je inwoner in Nederland bent.
pi_48347772
Ik ben opzoek naar een leuke tent/restaurant/club/feest voor oud en nieuw in Sydney, wie o wie weet wat leuks. We zijn met 7 mensen.
pi_48349631
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:19 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Tsja, hangt af van de motorische staat he Wij hebben hem destijds gekocht voor 3500 dollar geloof ik. Een goede plek om te beginnen is de Sydney Car Market, zit in een parkeergarage waar backpackers de hele dag staan met hun auto om te verkopen. Als ze snel moeten vertrekken gaat er zo 1000 dollar af
Bloed, zweet en tranen!
  woensdag 18 april 2007 @ 15:00:44 #48
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_48463161
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:33 schreef versteegrob het volgende:
Ik ben opzoek naar een leuke tent/restaurant/club/feest voor oud en nieuw in Sydney, wie o wie weet wat leuks. We zijn met 7 mensen.
Feesten zijn duuuuuuuur
Luna park is volgens mij een mega feest (de vorige keer tenminste) Maar de kaartjes zijn aardig prijzig.
Heel Sydney zit echt bomvol!
  woensdag 18 april 2007 @ 15:06:21 #49
36221 Kopstoot
pi_48463366
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:46 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Tsja, hangt af van de motorische staat he Wij hebben hem destijds gekocht voor 3500 dollar geloof ik. Een goede plek om te beginnen is de Sydney Car Market, zit in een parkeergarage waar backpackers de hele dag staan met hun auto om te verkopen. Als ze snel moeten vertrekken gaat er zo 1000 dollar af
Ja wij kopen sowieso in Perth, dat schijnt ook wel iets goedkoper te zijn, en nog gunstig naderhand met verkopen ook, dus dat zal wel goedkomen allemaal.

Het duurt nog allemaal zo lang, en kan haast niet meer wachten..
pi_48464661
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:16 schreef Kopstoot het volgende:
Mensen, ik heb een kleine planning gemaakt voor een reis van 4 maanden die ik volgend jaar wil gaan maken.. hebben jullie nog tips, must do's of twijfelen jullie aan of dat lukt in die tijd, vertel 't me dan!
We landen in Perth, waar familie woont, vandaaruit willen we in ongeveer 10 dagen de omgeving daar verkennen, maar vooral veel ontspannen. Daarna willen we via de Eyre Highway en de Stuart Highway naar Alice springs en Uluru, daar een aantal dagen blijven, en vervolgens via de Stuart naar Adelaide terug, vanuit adelaide hebben we dan nog zo'n 3 maanden om van daaruit tot aan Cairns te trekken, via uiteraard Sydney, Melbourne etc.. Zou het lukken om in een relaxt tempo vanui Cairns in die tijd nog door de trekken richting Kakadu en Darwin?

Alvast bedankt voor de eventuele aanmerkingen!
Nb. we willen in die 4 maanden ongeveer een dag of 15 á 20 werken om het iets beter betaalbaar te maken..
Perth.. En dan helemaal naar Uluru? Je bent gek. Zonde van je tijd. Heel touristisch, en een kuteind rijden. IMHO zwaar overschat, dat Uluru. Als je het persé wilt.. Dan zou het zo doen:

Perth -> Zuidelijk naar Margeret River, Albany, Esperance (NP Cape le Grand!!). Dan via de Nullabor Plain naar Adelaide, Uluru. Via Uluru naar het noorden, daar de NP's in. Darwin en omgeving. Broome. Tussen Broome en Darwin heb je de mooiste natuur die je je maar kan voorstellen. En dan weer afzakken naar Perth. Tussen Broome en Perth heb je hagelwitte stranden, kun je snorkelen (hetzelfde als duiken aan de Oostkust, maar dan gratis). Whale sharks bekijken (dat is gaaf..!), grote vissen vangen..

Werken is aan de oostkust veel moeilijk, en slechter betaald. Als je wil werken ga dan naar Albany. Daar zit precies 1 rotonde, midden in het centrum. Bij die rotonde zit een uitzendbureau, die betalen je gewoon $15,- ongeacht het werk wat je doet. En hebben vaak werk. Want boven Albany zit Mt. Barker. Als je vanaf Albany naar Mt. Barker rijdt heb je vlak voor Mt. Barker aan je rechterhand een boomkwekerij waar je vaak kan werken. In Mt. Barker zelf kun je fruit plukken. Dit kan allemaal via dat uitzendbureau.

Als je slim bent vergeet je Uluru. En als je nog slimmer bent koop je een 4WD, particulier, in Perth. Dan ga je lekker alle NP's in, langs de kust van West Australie.. en blijf je in West Australie. Scheelt je een hoop geld aan benzine en kamperen. Koop een hengel, en vang je eigen avond eten. De natuur, het weer, de mensen.. zijn zó tof.. Blijf aan de kust, met een 4WD, en trek van NP naar NP. Dan hoef je niet eens te werken, en beleef je Australie echt. Ga alleen het binnenland in voor Bungle Bungles, erg tof, alleen de route erheen al.

Dit is West Australie:

pi_48464711
pi_48465533
quote:
Op woensdag 18 april 2007 15:41 schreef Oksel het volgende:

[..]

Perth.. En dan helemaal naar Uluru? Je bent gek. Zonde van je tijd. Heel touristisch, en een kuteind rijden. IMHO zwaar overschat, dat Uluru. Als je het persé wilt.. Dan zou het zo doen:

Perth -> Zuidelijk naar Margeret River, Albany, Esperance (NP Cape le Grand!!). Dan via de Nullabor Plain naar Adelaide, Uluru. Via Uluru naar het noorden, daar de NP's in. Darwin en omgeving. Broome. Tussen Broome en Darwin heb je de mooiste natuur die je je maar kan voorstellen. En dan weer afzakken naar Perth. Tussen Broome en Perth heb je hagelwitte stranden, kun je snorkelen (hetzelfde als duiken aan de Oostkust, maar dan gratis). Whale sharks bekijken (dat is gaaf..!), grote vissen vangen..

Werken is aan de oostkust veel moeilijk, en slechter betaald. Als je wil werken ga dan naar Albany. Daar zit precies 1 rotonde, midden in het centrum. Bij die rotonde zit een uitzendbureau, die betalen je gewoon $15,- ongeacht het werk wat je doet. En hebben vaak werk. Want boven Albany zit Mt. Barker. Als je vanaf Albany naar Mt. Barker rijdt heb je vlak voor Mt. Barker aan je rechterhand een boomkwekerij waar je vaak kan werken. In Mt. Barker zelf kun je fruit plukken. Dit kan allemaal via dat uitzendbureau.

Als je slim bent vergeet je Uluru. En als je nog slimmer bent koop je een 4WD, particulier, in Perth. Dan ga je lekker alle NP's in, langs de kust van West Australie.. en blijf je in West Australie. Scheelt je een hoop geld aan benzine en kamperen. Koop een hengel, en vang je eigen avond eten. De natuur, het weer, de mensen.. zijn zó tof.. Blijf aan de kust, met een 4WD, en trek van NP naar NP. Dan hoef je niet eens te werken, en beleef je Australie echt. Ga alleen het binnenland in voor Bungle Bungles, erg tof, alleen de route erheen al.

Dit is West Australie:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk, hier hebben Kopstoot en ik wat aan!
(we gaan samen)
pi_48466222
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:00 schreef Frenkel het volgende:

[..]

Kijk, hier hebben Kopstoot en ik wat aan!
(we gaan samen)
Nog vragen?

Ik kan je met een boel dingen helpen.. Ik zou zelfs de perfecte route van begin tot eind voor je kunnen maken, omdat ik lang in W.A. ben geweest.

Als je van wilde natuur, mooie stranden en kampvuur + bier houdt, tenminste. Als je van discotheken, dronken Engelsen en hoge prijzen voor kamperen / overnachten houdt, moet je lekker naar de Oostkust gaan. Alles wat de Oostkust biedt, heeft de Westkust ook. Maar dan niet toeristisch.
  donderdag 19 april 2007 @ 11:08:06 #54
36221 Kopstoot
pi_48495361
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:16 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nog vragen?

Ik kan je met een boel dingen helpen.. Ik zou zelfs de perfecte route van begin tot eind voor je kunnen maken, omdat ik lang in W.A. ben geweest.

Als je van wilde natuur, mooie stranden en kampvuur + bier houdt, tenminste. Als je van discotheken, dronken Engelsen en hoge prijzen voor kamperen / overnachten houdt, moet je lekker naar de Oostkust gaan. Alles wat de Oostkust biedt, heeft de Westkust ook. Maar dan niet toeristisch.
Hey thanks voor je tips! Zitten zeker nuttige tussen!
Enig idee wat een four wheel drive kost tweedehands, is dat heel veel duurder dan gewoon een stationwagon of busje?
  donderdag 19 april 2007 @ 11:13:51 #55
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_48495551
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:16 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nog vragen?

Daarom heb ik de oostkust ook in 1 week gedaan
en idd Uluru is zwaar overschat.. maar de woestijn toch die ik er aan gekoppeld had
Ik wil nog een keer terug om de oostkust te doen!! Daar ben ik helaas niet aan toegekomen (iets te veel gedaan in NZ )
  donderdag 19 april 2007 @ 12:11:09 #56
36221 Kopstoot
pi_48497660
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:13 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Daarom heb ik de oostkust ook in 1 week gedaan
en idd Uluru is zwaar overschat.. maar de woestijn toch die ik er aan gekoppeld had
Ik wil nog een keer terug om de oostkust te doen!! Daar ben ik helaas niet aan toegekomen (iets te veel gedaan in NZ )
Maar de Oostkust is dus zeker wel de moeite? We willen sowieso Sydney/Melbourne doen, dus dan kom je er al aardig in de buurt. Waarom heb jij besloten toentertijd de oostkust in 1 week te doen, puur uit tijdsgebrek, of omdat andere plaatsen gewoon leuker/authentieker zijn. We willen natuurlijk ook wel ff af en toe een feestje vieren, dat is aan de Oostkust handiger, ofniet?
pi_48498119
Als je wil feesten zou in naar Lloret de Mar gaan. Dichterbij, goedkoper.

Sydney en Melbourne zijn leuk. Dat is zo. Maar je zit in fucking PERTH. Dat is ook leuk. En je hebt maar 4 maanden. Waarom zou je haasten als je als in het mooiste gebied van Australie zit?
  donderdag 19 april 2007 @ 12:30:10 #58
36221 Kopstoot
pi_48498360
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:23 schreef Oksel het volgende:
Als je wil feesten zou in naar Lloret de Mar gaan. Dichterbij, goedkoper.

Sydney en Melbourne zijn leuk. Dat is zo. Maar je zit in fucking PERTH. Dat is ook leuk. En je hebt maar 4 maanden. Waarom zou je haasten als je als in het mooiste gebied van Australie zit?
Daarom vraag ik 't ook.. Feesten Lloret, tuurlijk, been there done that, maar ik bedoel je wilt af en toe wel in een hostel slapen waar meer backpackers zijn, savonds gezellig biertje erbij.
Is dat in 't Westen ook afdoende aanwezig?
  vrijdag 20 april 2007 @ 07:35:04 #59
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_48527828
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:11 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Maar de Oostkust is dus zeker wel de moeite? We willen sowieso Sydney/Melbourne doen, dus dan kom je er al aardig in de buurt. Waarom heb jij besloten toentertijd de oostkust in 1 week te doen, puur uit tijdsgebrek, of omdat andere plaatsen gewoon leuker/authentieker zijn. We willen natuurlijk ook wel ff af en toe een feestje vieren, dat is aan de Oostkust handiger, ofniet?
Tja wat al gezegd is het ligt er aan wat je wilt doen, vooral rond Cairns en the great barrier reef dat is echt super!!
Tja waarom ik de oostkust in 1 week heb gedaan, tijd gebrek en geld ik ben 7 maanden in OZ geweest en 1 maand NZ geweest... en die ene maand in NZ was erg duur
Daarnaast heb ik vooral in de woestijn/Darwin enzo gezeten. Oja en 1 maand in Tasmanië, echt een schitterend eiland!!Voor de rest moest ik werken
En feesten kan je overal wel Maar een groot gedeelte van de Oostkust.. is net de Spaanse kust, alleen hier spreken ze engels
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:43:26 #60
58560 Oksel
Gezellig.
pi_48536364
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:30 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Daarom vraag ik 't ook.. Feesten Lloret, tuurlijk, been there done that, maar ik bedoel je wilt af en toe wel in een hostel slapen waar meer backpackers zijn, savonds gezellig biertje erbij.
Is dat in 't Westen ook afdoende aanwezig?
Broome is 1 feestpaleis. Margaret River ook. Perth vast ook wel.. Darwin viel tegen.

Maar er zijn nou eenmaal minder mensen daar.. maar je hebt toch geen backpackers nodig voor gezelligheid? De locals zijn veel leuker..!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')