abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49541500
Is dit een goede planning van een eventuele route qua weer/ klimaat?

Augustus: Amsterdam - Cairns
Augustus - September: Cairns - Brisbane
Oktober: Brisbane - Darwin (Vliegen)
Oktober - November: Darwin - Adelaide
December - Januari: Adelaide - Sydney
pi_49685036
Is 3 maanden voor de westkust voldoende? Ik kan wellicht 4 maanden naarAustralie gaan, van begin dec 2008 tot eind maart 2009. Mijn vertrekpunt wordt Sydney, waar familie woont maar wil graag nieuwjaar in Sydney vieren, en om nu een maand in Sydney te zitten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dus als ik nou 3.5 maand Australie doe, waarvan 2 weken Sydney dan kan ik begin Januari aanlopen en heb ik +/- 3 maanden voor de Westkust.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:23:31 #104
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_49694709
Iemand tips voor goedkope tickets deze zomer? Ik zit er hard aan te denken om nog een keertje naar australie te gaan deze zomer voor een kort bezoek, maar ja - die prijzen. Ik heb vorige keer in januari 1250 euro all in betaald voor mijn ticket, maar zijn er mensen die nog wat loopholes weten?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:58:54 #105
58560 Oksel
Gezellig.
pi_49706266
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:10 schreef lunko1979 het volgende:
Is 3 maanden voor de westkust voldoende? Ik kan wellicht 4 maanden naarAustralie gaan, van begin dec 2008 tot eind maart 2009. Mijn vertrekpunt wordt Sydney, waar familie woont maar wil graag nieuwjaar in Sydney vieren, en om nu een maand in Sydney te zitten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dus als ik nou 3.5 maand Australie doe, waarvan 2 weken Sydney dan kan ik begin Januari aanlopen en heb ik +/- 3 maanden voor de Westkust.
Ja, 3 maanden is wel genoeg.
pi_49712578
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:10 schreef multos het volgende:
Is dit een goede planning van een eventuele route qua weer/ klimaat?

Augustus: Amsterdam - Cairns
Augustus - September: Cairns - Brisbane
Oktober: Brisbane - Darwin (Vliegen)
Oktober - November: Darwin - Adelaide
December - Januari: Adelaide - Sydney
Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)

Amsterdam - Brisbane
Brisbane - Byron Bay (iets zuidelijker, aanrader)
Byron Bay - Cairns
Cairns - Darwin
Darwin - Adelaide
Adelaide - Sydney

Van Cairns vlieg je dan naar Darwin (tussen die 2 steden weinig te zien)
Maar dan gaat het je geld kosten!
Wij doen een tour van Alice springs (ligt tussen Darwin en Adelaide) tot Adelaide, en dat kost al $650.
We zouden ook via Darwin, maar dat zou nog es iets van $500 kosten.
Dus Cairns -> Darwin -> Alice Springs (kom je toch langs) -> Adelaide voor ruim $1100!! En dat voor ongeveer 2 weken reizen..

Ik zou iets langer doen over Brisbane -> Byron Bay -> Cairns (kun je Fraser Island & Whitsunday doen). Ik heb er nu iets van 6 weken over gedaan, en vind het te kort
Cairns -> (vliegen) Darwin -> Adelaide zou ik 2 weken voor rekenen.
Vanuit Adelaide "The Great Ocean Road" tour doen naar Melbourne, daar een tijd blijven en dan door.
Adelaide schijnt weinig aan te zijn, Melbourne daarintegen

Succes met plannen (maar doe het heel globaal, je gaat 'm anders heel vaak aanpassen, trust me )
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:18:45 #107
37305 BushRanger
in Wellington
pi_49724556
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 05:51 schreef Stinger__ het volgende:

[..]

Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)

Amsterdam - Brisbane
Brisbane - Byron Bay (iets zuidelijker, aanrader)
Byron Bay - Cairns
Cairns - Darwin
Darwin - Adelaide
Adelaide - Sydney

Van Cairns vlieg je dan naar Darwin (tussen die 2 steden weinig te zien)
Maar dan gaat het je geld kosten!
Wij doen een tour van Alice springs (ligt tussen Darwin en Adelaide) tot Adelaide, en dat kost al $650.
We zouden ook via Darwin, maar dat zou nog es iets van $500 kosten.
Dus Cairns -> Darwin -> Alice Springs (kom je toch langs) -> Adelaide voor ruim $1100!! En dat voor ongeveer 2 weken reizen..

Ik zou iets langer doen over Brisbane -> Byron Bay -> Cairns (kun je Fraser Island & Whitsunday doen). Ik heb er nu iets van 6 weken over gedaan, en vind het te kort
Cairns -> (vliegen) Darwin -> Adelaide zou ik 2 weken voor rekenen.
Vanuit Adelaide "The Great Ocean Road" tour doen naar Melbourne, daar een tijd blijven en dan door.
Adelaide schijnt weinig aan te zijn, Melbourne daarintegen

Succes met plannen (maar doe het heel globaal, je gaat 'm anders heel vaak aanpassen, trust me )
Je hoeft natuurlijk geen tour te doen, je kan het ook zelf regelen, het is maar net waar je van houdt. Het stuk van Darwin naar Alice Springs is trouwens interessanter dan van Alice Springs naar Adelaide. Op het bovenstukste stuk is er veel meer te zien (Kakadu, Litchfield, Mataranka, Katherine Gorge's).

Ik had in 4 weken tijd net genoeg om van Cape Tribulation naar Sydney te komen, maar 2 weken voor de Northern Territories en dan helemaal naar Adelaide was voor mij veel te weinig. Het hangt er een beetje vanaf wat je als reiziger wil doen en zien. Als je van ruig landschap en natuur houdt dan heb je meer dan 2 weken nodig. Als je wel van een feestje houdt, dan zit je goed aan de oostkust.
pi_50092962
ik ga over een paar maanden naar Australie, ik blijf er een jaar backpacken.

Ik heb 2 vragen over je verzekeren.
Welke reisverzekering kun je het beste nemen. ik heb zo'n boekje van ISIS gekregen en het ziet er wel allemaal goed uit. maar het is natuurlijk toch een soort reclame folder. heeft iemand hier ervaring met ISIS? of hebben jullie zelf ervaring met een goede andere reizverzekering?

Ook ben ik van plan om mijn eigen auto te kopen. Maar nu vertelde een kennis van me die er jaren heeft gewoont (is wel alweer een tijd geleden) dat je je auto niet verzekerd krijgt. Mijn vraag kan je je auto verzekeren? zo nee wat raden jullie me aan om dan te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:09:55 #109
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_50369484
Wat zijn de dingen in Melbourne waar je absoluut even moet kijken?

Bezig met reisplanning
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:00:19 #110
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50388918
Tits & Snits..

Een veredelde voetbalkantine, met van die gare plastic kuipstoeltjes en plastic tafels.. Ouwe vent achter een stereo, wijven in bikini die met een jug rondlopen, geld krijgen en vervolgens naakt op je tafel gaan dansen terwijl je met z'n allen snitzels zit te eten.. En alleen maar jongeren, zoveel mannen als vrouwen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:35:33 #111
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_50933817
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:00 schreef Oksel het volgende:
Tits & Snits..

Een veredelde voetbalkantine, met van die gare plastic kuipstoeltjes en plastic tafels.. Ouwe vent achter een stereo, wijven in bikini die met een jug rondlopen, geld krijgen en vervolgens naakt op je tafel gaan dansen terwijl je met z'n allen snitzels zit te eten.. En alleen maar jongeren, zoveel mannen als vrouwen.
Haha ik zal het in gedachten houden

Verder is dit nu ongeveer de planning:
Vliegen naar Sydney. Daar ongeveer 10 dagen blijven.
Langs de oostkust naar het noorden reizen. In ongeveer 1,5 maand.
Vliegen van Cairns naar Melbourne. 5 dagen in Melbourne blijven.
Mijn familie zien. 3 weken.
Trein van Melbourne naar Sydney reizen en onderweg nog Canberra bezoeken. 4 dagen.

Iemand nog aan-/opmerkingen over de planning, plaatsen waar we beter langer/korter kunnen blijven etc.?
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:36:55 #112
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50933860
Canberra niet langer blijven dan 1 volle dag, dan heb je het namelijk écht wel gezien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:38:06 #113
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_50933897
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef Jaguarized het volgende:
Canberra niet langer blijven dan 1 volle dag, dan heb je het namelijk écht wel gezien.
Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:39:15 #114
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50933937
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:38 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:41:44 #115
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_50934015
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:39 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Trouwens die berg waar de radiotoren opstaat... daar ben ik tegenop gefietst viel een beetje tegen..
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:43:56 #116
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50934088
National Museum of Australia, parlementsgebouw en de Starbucks zijn de enige boeiende dingen in Canberra.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:59:31 #117
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_50934600
Oké Handig om te weten. Had inderdaad al gehoord dat je voor Canberra niet al teveel tijd moet uittrekken. Ongeveer 4 à 5 dagen voor de treinreis met een stop in Canberra lijkt me genoeg.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:20:06 #118
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50935254
Canberra-Sydney is 4 uur, Sydney kom je tegen 21.25 aan. Dus als je dan bv de avond ervoor in Canberra aankomt, heb je precies een volle dag.
pi_50938690
Door een ongelukje heb ik het deel van Cairns naar Sydney niet kunnen bekijken maar niet zo erg want het enige wat ze daar doen is zuipen
Het is daar wel mooi en moet nog wel een keer terug, maar ik raar iedereen aan de Westkust van Australië te verkiezen boven het oosten wat iedereen doet!!
Vraag het de locals, mensen ten westen van de lijn Canberra-Darwin zijn veel relaxter en aandiger!! de echte Ozzi mentaliteit!! En Perth, wat een GEWELDIGE stad is dat dan!!
Verder wil ik er iedereen op wijzen dat er vervelende beestjes in het water zwemmen daar en je MOET daar echt goed opletten en niet nochalant zijn!!! Verder staan er op mijn site nog wel wat fotootjes
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:35:53 #120
58560 Oksel
Gezellig.
pi_50944085
Jep, West Australie.

Maar toch zou ik liever in Melbourne wonen.
pi_51012667
Dag mensen. Ben bijna zo ver, ticket is bijna geboekt, ik kom eind augustus aan in Australie voor in ieder g eval half jaar. Nou wil ik graag weten (niet het goede topic maar veel reizigers doen het als combi aan) wat de beste tijd is om nieuw Zeeland aan te doen. Ik wil eerst een paar maanden in Australie vertoeven. Nieuw Zeeland heeft een ander kllimaat dan Australie, ik hoor het graag.
pi_51208172
Ook hier even een tvp

Misschien volgend jaar deze kant op

Heb net pas een uurtje zitten zoeken ofzo maar het leek me wel wat om zoiets te doen:

Amsterdam > Singapore (daar paar dagen blijven)
Singapore > Christchurch (georganiseerde rondreis van een dag of 14)
Auckland > Darwin

En dan met de greyhound in een week of 4-5 vanaf Darwin richting Adelaide en zo naar Melbourne.

Melbourne <> Hobart (2 weken daar, heb er familie zitten)

Melbourne > Cairns (in een week of 6)
Cairns > Amsterdam

En dat dus ongeveer in een maand of 4. Gaat me dat lukken of heb je er echt meer tijd voor nodig?
pi_51212975
De reis van Darwin naar Adelaide kan in 2 tot 3 weken ook wel.. Zeker als je een georganiseerde reis doet.
Adeleide naar Melbourne is een leuke 2 dagen tour voor.
Melbourne naar Cairns minimaal 6 weken. Onder andere Byron Bay en Town of 1770 kun je zomaar een week zitten

In 4 maand kun je heel wat zien, maar langer is natuurlijk altijd beter :p
pi_51221881
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 20:26 schreef Stinger__ het volgende:
De reis van Darwin naar Adelaide kan in 2 tot 3 weken ook wel.. Zeker als je een georganiseerde reis doet.
Adeleide naar Melbourne is een leuke 2 dagen tour voor.
Melbourne naar Cairns minimaal 6 weken. Onder andere Byron Bay en Town of 1770 kun je zomaar een week zitten

In 4 maand kun je heel wat zien, maar langer is natuurlijk altijd beter :p
in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:49:16 #125
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_51224546
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 01:31 schreef WooZ het volgende:

[..]

in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?
Ligt er heel erg aan wat voor een type hostel je gaat zitten.. Het is stukken goedkoper om in een 4 persoons te zitten die zijn ongeveer rond de $20,- en 2 persoons is iets van $50,-
Gaaf dat je naar Tassie gaat.. ben daar ongeveer 1 maand geweest (heb er kerst gevierd)

Voor foto's, zie mijn website
Greyhound is goed te doen!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:51:01 #126
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_51224557
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:04 schreef WooZ het volgende:
Ook hier even een tvp

Singapore > Christchurch (georganiseerde rondreis van een dag of 14)
Auckland > Darwin
2 weken is veel te kort voor NZ
Waar wil je allemaal naar toe??

-edit laat maar ik zie het NZ topic al

[ Bericht 11% gewijzigd door appelsientje op 07-07-2007 08:56:26 ]
  zaterdag 7 juli 2007 @ 09:25:09 #127
58560 Oksel
Gezellig.
pi_51224825
Georganiseerd is echt kansloos.
pi_51320253
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:54 schreef Riro het volgende:
Hopelijk in september naar Australië!
Same here!!!
Ik ga deze week voor vluchten kijken.. weet alleen niet of ik het via een travelactive of dergelijk wil boeken of zelf... niet dat het me gaat om met zo'n groep te gaan maar volgens mij hebben zij toch wel leuke deals mbt binnenlandse vluchten en tickets naar Azie en Nieuw Zeeland in de prijs inbegrepen.. of am I completely off?
Ik kan niet wachten om mijn Ozzie friends weer te zien!!
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 07:44 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik ben was 27 toen ik er heen ging... ik heb altijd tegen mezelf gezegd, NU doe ik het .. anders doe ik het nooit meer. Als ik eenmaal werk enzo komt het er niet van.. Trouwens van jou leeftijd zijn er zat die nog aan het backpacken zijn.... Ik zou zeggen, leef je droom.. (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)
It's better to regret something you have done than something you haven't done
pi_51496023
Hey!!
Heb zelf een lost ticket gekocht bij backpackers.nl, bij emirates voor 850 euro Excl tax. Heel goedkoop dus. Ook kun je daar eventueel een starterspakker bijboeken, heb je eerste 2 nachten verblijf en gratis transfer en allerlei handige info. Aanrader dus..

Georganiseerd reizen heb ik ook niet gedaan, en achteraf totaal geen spijt. Hoor er hier veel negatieve verhalen over dat de groepen tegenavllen enzo. En mensen kom je hier genoeg tegen

Ik zit nu al 3 weken in Australie, nu in Darwin waar niet bijzonder veel te doen is.. morgen vertrek ik richting westkust.. (Caint wait!!)
  zondag 15 juli 2007 @ 22:33:31 #130
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_51503936
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:09 schreef Shining_x het volgende:
Hey!!
Heb zelf een lost ticket gekocht bij backpackers.nl, bij emirates voor 850 euro Excl tax. Heel goedkoop dus. Ook kun je daar eventueel een starterspakker bijboeken, heb je eerste 2 nachten verblijf en gratis transfer en allerlei handige info. Aanrader dus..

Georganiseerd reizen heb ik ook niet gedaan, en achteraf totaal geen spijt. Hoor er hier veel negatieve verhalen over dat de groepen tegenavllen enzo. En mensen kom je hier genoeg tegen

Ik zit nu al 3 weken in Australie, nu in Darwin waar niet bijzonder veel te doen is.. morgen vertrek ik richting westkust.. (Caint wait!!)
Darwin ik vond daar niks aan.. kakadu was daar in tegen wel gaaf
  zondag 15 juli 2007 @ 22:36:49 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51504069
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef Smeich het volgende:

[..]

Same here!!!
Ik ga deze week voor vluchten kijken.. weet alleen niet of ik het via een travelactive of dergelijk wil boeken of zelf... niet dat het me gaat om met zo'n groep te gaan maar volgens mij hebben zij toch wel leuke deals mbt binnenlandse vluchten en tickets naar Azie en Nieuw Zeeland in de prijs inbegrepen.. of am I completely off?
Ik kan niet wachten om mijn Ozzie friends weer te zien!!
[..]

It's better to regret something you have done than something you haven't done
Met een beetje geluk krijgt Tiger Airways nu definitieve toestemming om in OZ te vliegen www.tigerairways.com

Je kunt de vluchten nu al boeken, en er zijn goede deals bij. Jammer dat ze naar freaking Melbourne vliegen in plaats van Sydney, maar goed, het is een begin

Darwin is niet groot, en als je er alleen aankomt niet heel erg leuk, mensen komen daar toch veelal met bekenden aan, aan de andere kant, na 2 maanden met auto de westkust vanaf Perth naar Darwin rijden had een plek met wat meer mensen dan 1 auto per uur ook wel weer wat. (En met zijn 3 of 4'en in de auto is wel leuk, op een gegeven ogenblik ben je ook die lui zat )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_51620678
Ik vroeg me af, ik heb nog de tijd aangezien ik pas eind volgend jaar ga, als ik vlieg op Melbourne of het dan verstandig is om (in +/-2 weken) backpackend naar Sidney te gaan, om vervolgens daar bij familie te blijven, en vervolgens mijn route naar "boven" te vervolgen. Ga voor de eerste x backpacken, en het lijkt mij dat ik dit wellicht beter in 1 x kan doen. Dan een pauze van 2 / 2,5 week in te lassen. Heeft er trouwens iemand een idee wanneer er een beurs is mbt Australie (van Australian Backpackers? oid)
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:13:29 #133
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_51621161
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:53 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vroeg me af, ik heb nog de tijd aangezien ik pas eind volgend jaar ga, als ik vlieg op Melbourne of het dan verstandig is om (in +/-2 weken) backpackend naar Sidney te gaan, om vervolgens daar bij familie te blijven, en vervolgens mijn route naar "boven" te vervolgen. Ga voor de eerste x backpacken, en het lijkt mij dat ik dit wellicht beter in 1 x kan doen. Dan een pauze van 2 / 2,5 week in te lassen. Heeft er trouwens iemand een idee wanneer er een beurs is mbt Australie (van Australian Backpackers? oid)
Van Melbourne naar Sydney... dat kan makkelijk in 1 week.. zo heel veel is er niet te zien op dat stuk.
En wat versta jij onder backpakken??
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:22:03 #134
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_51621382
Australie, lijkt me ook mooi.
Hoe lang 'moet' je erheen om een beetje de standaard dingen te doen? Week of 4 ofzo?
En wat ben je ongeveer kwijt voor twee personen (grove schatting, vlucht, hotels in steden, blokhutachtige dingen buitenaf, als het maar eigen 2p-kamer met eigen douche en WC is)...

Moet je dan richting 3000 euro pp rekenen ofzo?
Of is dat nog veel te weinig?
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:28:29 #135
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_51625013
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:22 schreef matthijst het volgende:
Australie, lijkt me ook mooi.
Hoe lang 'moet' je erheen om een beetje de standaard dingen te doen? Week of 4 ofzo?
En wat ben je ongeveer kwijt voor twee personen (grove schatting, vlucht, hotels in steden, blokhutachtige dingen buitenaf, als het maar eigen 2p-kamer met eigen douche en WC is)...

Moet je dan richting 3000 euro pp rekenen ofzo?
Of is dat nog veel te weinig?
Ik ben 4 weken geweest en heb Sydney - Cairns gedaan, met de tussenliggende bezienswaardigheden. Met vlucht erbij was ik idd ongeveer 3000 euro kwijt, maar ik sliep wel voor het overgrote deel in hostels. Reizen deed ik met de bus.
pi_51625045
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:13 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Van Melbourne naar Sydney... dat kan makkelijk in 1 week.. zo heel veel is er niet te zien op dat stuk.
Dat ga ik nog uitzoeken
pi_51692100
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:28 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik ben 4 weken geweest en heb Sydney - Cairns gedaan, met de tussenliggende bezienswaardigheden. Met vlucht erbij was ik idd ongeveer 3000 euro kwijt, maar ik sliep wel voor het overgrote deel in hostels. Reizen deed ik met de bus.
ik ga ook sydney-cairns doen, in 4 weken (helaas maar 4)

-4 dagen sydney --> dan met campervan naar Cairns.
Deze steden/omgeving(en) wil ik zien: -Port Macquarie, Byron bay, Gold Coast, Brisbane, Sunshine coast/Frasier island, Airlie beach/The Whitsunday islands, Mission Beach/Cairns, en misschien nog Cape Tribulation.
Het plan is toch wel om op dag 8 of 9(4 of 5 dagen rijden/dingen bezoeken) in Brisbane te zijn, omdat ik het laaste stuk rustiger aan wil doen en meer wil zien.
Heb je nog tips? Dingen die ik niet moet missen?
pi_51694569
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:18 schreef def167 het volgende:

[..]

ik ga ook sydney-cairns doen, in 4 weken (helaas maar 4)

-4 dagen sydney --> dan met campervan naar Cairns.
Deze steden/omgeving(en) wil ik zien: -Port Macquarie, Byron bay, Gold Coast, Brisbane, Sunshine coast/Frasier island, Airlie beach/The Whitsunday islands, Mission Beach/Cairns, en misschien nog Cape Tribulation.
Het plan is toch wel om op dag 8 of 9(4 of 5 dagen rijden/dingen bezoeken) in Brisbane te zijn, omdat ik het laaste stuk rustiger aan wil doen en meer wil zien.
Heb je nog tips? Dingen die ik niet moet missen?
Wij hebben exact het zelfde stuk gedaan begin dit jaar. Helemaal geweldig vond ik het. Port Macquarie hebben over geslagen zeiden de ozzies zelf al dat dat niks was. Byron Bay zijn we door gereden, en hadden we graag wat langer willen blijven. Want dat is echt een heel gezellig stadje. Tevens een schitterend uitzicht punt over de baai voor je de stad in rijdt Brisbane zijn we alleen door gereden, dat vonden wij een te grote stad.
Wat je echt niet mag missen is Frasier Island idd, daar kun je verschillende tours doen tot zelf een 4x4 huren. Wij hebben een tour van een dag gedaan en vonden we lang zat. Wel erg toeristisch, maar get used to it!
Tussen Airlie Beach en Frasier Island kan ik je nog een hele mooie camping aanraden. Dit licht vlakbij Mackay (ong 100 kilometer land inwaarts). En heet de "Platypus Bush Camp" is een kleine camping in de jungle met een zoetwater rivier waar je vogelbekdieren en schildpadden ziet zwemmen. De natuur is echt schitterend, heerlijk rustig en je kunt er lekker zwemmen in de rivier. Wij zijn daar 3 dagen gebleven.
En daarna zijn we ook naar Arlie Beach gegaan en 3 dagen wezen zeilen rondom de Whitsunday Islands. dat MOET je gewoon doen. Als het ff kan moet je er ook gaan duiken, maar zeker ene keer snorkelen. Want het is daar echt schitterend!!
Cairns zelf vonden wij niet zo veel aan, op het nachtleven en de strandn ten noorden ervan na.

Check onze foto's maar eens
http://mirteinaustralie.waarbenjij.nu
http://www.bushcamp.net
pi_51700929
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:13 schreef appelsientje het volgende:

[..]

De route langs de kust (Princes Highway) vond ik wel erg mooi die heb ik een paar jaar geleden samen met mijn moeder met een huurauto gereden. Wij zijn wel iets langer dan een week onderweg geweest omdat we o.a. naar een bruiloft moesten in Wollongong en we daar dus betrekkelijk lang gebleven zijn.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_51706099
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:09 schreef NoXxa het volgende:

[..]
---

Check onze foto's maar eens
http://mirteinaustralie.waarbenjij.nu
http://www.bushcamp.net
klinkt heel goed allemaal. Nog 2 weken wachten en dan gaan wij zal zeker ff kijken jouw tips!
pi_51712710
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:09 schreef NoXxa het volgende:

[..]

En heet de "Platypus Bush Camp" is een kleine camping in de jungle met een zoetwater rivier waar je vogelbekdieren en schildpadden ziet zwemmen.
hoe kom je daar? Kan je bv de greyhound naar Mackay pakken en vanaf daar overstappen op een andere bus?

en bv zo'n fraser island ook, hoe kom je daarop? Vanaf rainbow beach? En hoe verder?
pi_51716722
mijn broer is volgende week jarig en woont in sidney, iemand die een bedrijf kent die iets wil bezorgen?
pi_51736616
Ben een beetje aan het rondkijken voor mijn plannen aangezien ik toch ook wel even naar Perth wil maar geen idee of ik de tijd heb om helemaal rond te trekken daarheen. Die binnenlandse vluchten zijn toch duurder dan ik dacht... voor degenen die nationale vluchten hebben geboekt, welke maatschappij kan ik het beste aan denken?
  maandag 23 juli 2007 @ 08:08:20 #144
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_51739199
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:04 schreef WooZ het volgende:

[..]

hoe kom je daar? Kan je bv de greyhound naar Mackay pakken en vanaf daar overstappen op een andere bus?

en bv zo'n fraser island ook, hoe kom je daarop? Vanaf rainbow beach? En hoe verder?
Als je daar in de buurt ben.. heb je zat boten en tripjes die je willen brengen

Ik kon het helaas niet meer doen want ik had geen geld meer
pi_51745060
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:28 schreef Ripley het volgende:

[..]

Hm, dan mag ik nog wel even doorsparen
  maandag 23 juli 2007 @ 13:23:51 #146
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_51745587
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:14 schreef def167 het volgende:

[..]

klinkt heel goed allemaal. Nog 2 weken wachten en dan gaan wij zal zeker ff kijken jouw tips!
Inderdaad, wat zij zei Ik ben zelf een paar dagen in Byron Bay gebleven omdat het er gewoon heel gezellig en leuk was en heb daar ook een surfcursus gedaan. Surfer's paradise ed. heb ik overgeslagen op aanraden van vrienden en toen ik er doorheen reed was ik daar blij mee

Op Fraser Island heb ik ook overnacht en dat kan ik je zeker aanraden, was een hele leuke ervaring.

Zeilen op de whitsundays was voor mij het hoogtepunt van de trip, zo gezellig met al die mensen op een boot en lekker actief bezig zijn en ook gewoon zulke mooie plekken die je ziet Als je van stappen houdt kun je in Airlie beach vervolgens ook je lol op - erg nice.

Volgens een vriend die nu nog in australie zit is mission beach niks en Town of 1770 een aanrader - eens iets heel anders dan de wat toeristischere plaatsen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:44:54 #147
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_52048950
Zo, working holiday visum is rond, ticket geboekt, nu nog flink wat geld sparen!
We vliegen 29 januari naar Perth, en vliegen 10 juni terug vanaf Brisbane, tussendoor beetje werken en een beetje cruisen, maar een precieze route maken doen we ter plekke wel.. nog wel echte tips van dingen die je echt niet mag missen?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_52049307
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:44 schreef Kopstoot het volgende:
Zo, working holiday visum is rond, ticket geboekt, nu nog flink wat geld sparen!
We vliegen 29 januari naar Perth, en vliegen 10 juni terug vanaf Brisbane, tussendoor beetje werken en een beetje cruisen, maar een precieze route maken doen we ter plekke wel.. nog wel echte tips van dingen die je echt niet mag missen?
Whitsunday Islands en Arlie Beach .
pi_52052152
Whitsundays is overrated, met slecht weer in ieder geval :p

Doen: Byron Bay & Town of 1770 !! (En Fraser Island eigenlijk ook wel)
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:58:47 #150
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52052213
Whitsundays ga ik in oktober heen
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:24:22 #151
36221 Kopstoot
pi_52197522
Ik heb nog een vraag, voor de ervaringsdeskundigen, als we in Australié zijn, willen we een auto kopen daar, ook handig met het meesjouwen van spullen etc.. Maar, voor degenen die ook een auto hebben gekocht daar, hebben jullie een backpack meegenomen of een koffer? In een koffer heb je in principe sneller hetgeen je nodig hebt gevonden, maar backpack is daarentegen weer handiger als je eens een paar dagen op excursie zou gaan.. Is het goed te doen zonder backpack, met een auto rond trekken?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:03:31 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52205032
Tja als je weet dat je in een auto rond gaat rijden kan je net zo goed een koffer meenemen, echter met openbaar vervoer en dergelijke is een backpack weer handiger.

Je kan natuurlijk ook in de koffer een kleinere backpack doen die je gaat gebruiken voor excursies of iets dergelijks. Sowieso zou ik die gebruiken, want om nu overal je grote backpack mee te nemen, ik heb er nu nog trauma's van. Ik reis nu nog maar met maximaal 10 kilo, en vaak minder, en dit bevalt mij uitstekend. Je heb op de plaats van bestemming namelijk ook gewoon winkels, en waspoeder kan je ook overal kopen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_52229904
Wil over ongeveer 2,5 maand naar australie. Nu heb ik in dit topic al gelezen dat de westkust veel leuker is door minder toeristisch en dergelijke. Maar ik vroeg me af of er in het westen wel (veel) mogelijkheden zijn om daar te werken, en of er wel andere backpackers zijn aangezien ik in mijn eentje ga en het me wel leuk lijkt om wat medereizigers te ontmoeten enzo.
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_52263877
Sorry ff een crosspost. Maar dit kunnen jullie vast waarderen !

#1 Byron Bay

#2 Rainbow Beach

#3 Rainbow Beach

#4 Mission Beach

#5 Whitehaven Beach @ dawn

#6 Finch Hatton Gorge

#7 Sydney Skyline

#8 Circulair Quay @ New Years Eve

#9 I just wish the the view could be like this for ever.

ze zijn clickable!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:58:30 #155
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_52271879
Geweldig

Over 6 weken waarschijnlijk onderweg
pi_52272003
Ik ook waarschijnlijk
pi_52274376
Krijgen jullie er al zin in zo .
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:41:34 #158
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_52274511
Zeker

Zondag als het goed is de vlucht boeken. Kreeg toevalling vandaag een kaart van m'n familie daar, ook met van die mooie foto's erop. Komt steeds dichterbij, heb er echt heel veel zin in
pi_52277012
Volgend jaar rond deze tijd vertrek ik voor een jaar naar Australie
pi_52277539
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:41 schreef Riro het volgende:
Kreeg toevalling vandaag een kaart van m'n familie daar, ook met van die mooie foto's erop.
Die kreeg ik enkele weken terug, van oom en tante die bij familie op bezoek was daar!
pi_52282222
Wie weet trouwens de mooiste plaats en tijd van het jaar om te gaan whale watchen?
pi_52282306
Beste plaats in Nullarbor Road House in September. Had er vorig jaar hier ca 30! Ook zag ik ze in november in Tasmanie (Orca, Pygmy Mink Whale, Black Killer Whale en Humpback) by Freycinet NP en by Coff's Harbour enkele Southern Right Whales en bij Cape Naturaliste ca 10 Humpback en enkele Southern Right Whales en bij Albany zag ik in september vanaf de kant en met bootje Southern Right Whales! Dus overal in het zuidelijk halfrond in aug/sept/okt is of kan goed zijn!
"It is only in the country that we can get to know a person or a book."
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:25:37 #163
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52282362
Wat is er te zien in Brisbane wat je echt gezien moet hebben?

Als ik naar Australië ga heb ik een overnachting in Brisbane en een aantal uur over dus het moet niet teveel tijd kosten.
pi_52282697
Thanks strix, mooi om te lezen en leuk gedetailleerd ook, heb ik echt wat aan!!!
Wat is het verschil tussen een Orca en een Black Killer Whale trouwens? Echt, ik vind die beesten zo geweldig! Wil ook nog dolgraag oog in oog staan met een Great White

Dus eigenlijk moet ik zsm als ik in oktober ga gaan whale watchen!! Dat lijkt me echt ultiem gewoon.. SCHITTEREND!! Heb je dan veel kans om diversiteit te zien onder the wildlife? Je noemt een leuke mix in Tasmania bijvoorbeeld. Ik had trouwens gelezen dat Hervey Bay een populaire plaats is om walvissen te spotten.
Ik heb mijn ticket nog niet geboekt maar 99%kans dat ik in Sydney ga aanvliegen. Ik lees wel beetje dat je vanuit Sydney ook allerlei whale cruises kan doen.. iemand dit ook gedaan en een aanrader?

[ Bericht 5% gewijzigd door Smeich op 11-08-2007 14:51:02 ]
pi_52283531
In byron bay kun je ze ook zien tijdens "whale season"
Tevens is mij verteld dat de Byron Bay Lighthouse (weet officiele naam niet meer ) het oostelijkse puntje van Aussie is --> geweldig mooie zonsopgang! (mits niet al te bewolkt)

Hervey Bay wil je waarschijnlijk, als het kan, echt niet langer dan 1 dag zitten!
pi_52284218
Ja, had dat ook gelezen. Lijkt me ook mooi om daar te gaan skydiven, ook dat wil ik doen in Australie!!

En Hervey Bay..hoezo? Saai, te touristy? Ik had nl gelezen dat het, en ik quote, "has been voted in the top three of 'best climates' in the world"
pi_52286732
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:55 schreef Smeich het volgende:
Ja, had dat ook gelezen. Lijkt me ook mooi om daar te gaan skydiven, ook dat wil ik doen in Australie!!

En Hervey Bay..hoezo? Saai, te touristy? Ik had nl gelezen dat het, en ik quote, "has been voted in the top three of 'best climates' in the world"
Ik ben bij Mission Beach wezen skydiven. Hervey Bay is bij Frasier Island. Ook daar super druk en toeristisch. Ga dan iets zuidelijker naar het mooie Rainbow Beach. Heerlijk rustig, bewaakt strand, veel campings en ook prima toegang tot Frasier Island.
pi_52287052
Het is er gewoon saai. En het strand daar is ruk..
De enige reden dat mensen uberhaupt (volgens mij) naar Hervey Bay reizen is omdat de meeste Fraser Island tours daar beginnen. En Fraser is dan wel weer SUPER (mooi)!

Wat betreft het skydiven; dat schijnt richting Mission Beach / Cairns het mooiste te zijn!
Helaas zelf niet gedaan

ps: NoxXa, ik wist niet dat Frasier z'n eigen eiland had
pi_52287756
Men, wat heb ik zin om te gaan, maar wat is 29 januari nog ver weg
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:55:53 #170
36221 Kopstoot
pi_52290035
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:08 schreef Frenkel het volgende:
Men, wat heb ik zin om te gaan, maar wat is 29 januari nog ver weg
Me too!

Nog een dikke 5 maanden geduld, ach van de andere kant, sinds de eerste prillen plannen zijn er alweer dik 7 maanden verstreken, de tijd vliegt!
  zondag 12 augustus 2007 @ 09:06:17 #171
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_52300066
Hoe lang gaan jullie
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:12:22 #172
36221 Kopstoot
pi_52301215
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 09:06 schreef poohy het volgende:
Hoe lang gaan jullie
Zoals het er nu naar uit ziet 4,5 maand, maar we hebben een open ticket voor 6 maanden, dus het zou zomaar langer kunnen duren..
pi_52302555
is in 2 maanden de oostkust een beetje te doen? wil over 2 jaar een stage in NZ regelen van 3 maanden, dan 1 maand daar wat dingen zien en dan nog 2 maanden australie.
weet niet hoe mn financien er tegen die tijd voor staan dus ik hou het eerst maar even op een half jaartje weg
Too much is never enough!
pi_52324873
Die foto's.
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:36:15 #175
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52325087
iemand nog informatie over brisbane?
pi_52585134
Ik zou volgend jaar naar Amerika gaan maar dit gaat niet meer door helaas, maaar nu ga ik met een andere maat van me op reis en waarschijnlijk word dat een paar maanden Australie.
Vind het er allemaal erg mooi uitzien, echt super.
Alleen zit ik met een hele domme vraag, hoe zit het met ongedierte enzo daar haha, heb je er heel erg last van of valt het wel mee?
pi_52588623
In welke maand is het het beste om naar Australie te gaan? Dus bij de hoogste temperaturen..

Rond januari/februari?
pi_52611350
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik zou volgend jaar naar Amerika gaan maar dit gaat niet meer door helaas, maaar nu ga ik met een andere maat van me op reis en waarschijnlijk word dat een paar maanden Australie.
Vind het er allemaal erg mooi uitzien, echt super.
Alleen zit ik met een hele domme vraag, hoe zit het met ongedierte enzo daar haha, heb je er heel erg last van of valt het wel mee?
Een vriend van me zit er nu maar ik heb hem er nog niet over horen klagen, denk dat het wel meevalt dus

Heb zelf wel een redelijk groot probleem, ben sterk aan het twijfelen of ik bij de oostkust of bij de westkust wil beginnen. Vind natuur en leuke mensen eigenlijk het belangrijkst, maar wil daar natuurlijk ook zoveel mogelijk meemaken ...

advies?
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_52611571
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef Brechtje het volgende:
In welke maand is het het beste om naar Australie te gaan? Dus bij de hoogste temperaturen..

Rond januari/februari?
De hoogste temperaturen wordt je niet vrolijk van hoor!
Het hangt ook af van waar je zit, noord of zuid. En in het noorden moet je ook nog rekening houden met het regen-seizoen.

Ik zou in ieder geval niet in onze winter heen gaan, dan is het daar volop zomer en bloedje heet (vooral landinwaarts)
  donderdag 23 augustus 2007 @ 08:19:29 #180
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_52612515
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 03:13 schreef Stinger__ het volgende:

[..]

De hoogste temperaturen wordt je niet vrolijk van hoor!
Het hangt ook af van waar je zit, noord of zuid. En in het noorden moet je ook nog rekening houden met het regen-seizoen.

Ik zou in ieder geval niet in onze winter heen gaan, dan is het daar volop zomer en bloedje heet (vooral landinwaarts)
hier sluit ik me bij aan.. als je naar Cairns/ Darwin wilt gaan moet je ergens eind April die kant op gaan.. dan is het regen seizoen net voorbij en is alles mooi groen.
pi_52618349
Maar de temperaturen zijn toch niet heel erg hoog daar, rond de 30 dan toch?

En hoevel zou je ongeveer kwijt zijn op zn goedkoopst als je met zn 2en een maand naar australie gaat?

Alvast bedankt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:17:35 #182
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_52619284
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:42 schreef Brechtje het volgende:
Maar de temperaturen zijn toch niet heel erg hoog daar, rond de 30 dan toch?

En hoevel zou je ongeveer kwijt zijn op zn goedkoopst als je met zn 2en een maand naar australie gaat?

Alvast bedankt.
Niet zo heet ??

heb hem wel eens vaker gepost Maar dit was vrij normaal.

En tja hoeveel geld kan je kwijt zijn.. dat ligt er geheel aan, aan wat je allemaal gaat doen en waar je naar toe gaat.
Ticket ben je zowiezo ¤ 1000,- pp kwijt (ongeveer)
Als je het goedkoopt wilt maken ga je in een hostel zitten... voor 1 maand 31 x $ 22,- (¤ 15,-) = ¤ 500,- (afgerond)
Dan moet je nog eten en wil je leuke dingen gaan doen.
Dus je bent makkelijk ¤ 2000,- per persoon kwijt.. (ik denk nog wel meer) Maar het is wel de moeite waard
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:19:19 #183
36221 Kopstoot
pi_52657841
Ik heb nog een vraag, nav een paar mensen die ik lyrisch sprak over de westkust, welke route zou jullie voorkeur genieten?
Route 1: Perth, omgeving, Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns en weer terug naar Brisbane.
Route 2: Perth, Broome, Darwin, Alice springs, Mt Isa, Cairns, brisbane en dan tussendoor eventueel of op t eind, een aantal dagen naar sydney met een binnenlandse vlucht.
De reistijd is, februari, maart, april, mei en nog een stuk juni.. Westkust richting Broome is dan te doen ivm zomer en regenseizoen?
pi_53142653
Welke reisverzekering hebben jullie die zijn gegaan afgesloten? Ik lees veel over Elvia (al bekend mee daar ik die ook voor de VS had afgesloten) of worldnomads of zijn er nog anderen die het overwegen waard zijn?
pi_53218090
even terugkomend op Canberra. Als je geen OV hebt heb je het in 1 dag wel gezien.
Maar als je een auto hebt kan je veel meer zien. De Canberra tower, Botanical garden. Wat dagtourtjes naar hele mooie natuurparken. Tidbinbilla (of iets dergelijks) space tracking station.
De verschillende heuvels rondom Canberra met mooie uitzichten over de hele stad.
Als je sports minded bent kan je naar het Institute of Sports gaan en daar een rondleiding nemen.

Dus is nog best wel wat te doen.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_53246844
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:08 schreef Smeich het volgende:
Welke reisverzekering hebben jullie die zijn gegaan afgesloten? Ik lees veel over Elvia (al bekend mee daar ik die ook voor de VS had afgesloten) of worldnomads of zijn er nog anderen die het overwegen waard zijn?
Ik ga 8 november voor 3 maanden naar Australie.

Ik heb mijn reisverzekering bij Unive lopen voor 80¤
pi_53247094
Ik heb Elvia toch gedaan nu. Dacht eerst om mijzelf ook uit te schrijven bij de gemeente zodat ik mijn basisverzekering hier kan opzeggen, maar uiteindelijk maar niet gedaan want wellicht is volgend jaar oa de acceptatieplicht er niet meer (alle details over nieuw zorgstelsel worden hopelijk in november bekend gemaakt) en dan ben je wellicht nog verder van huis. En wat ik overal beetje lees over eventuele gevolgen mbt uitschrijven bij je gemeente.. betaal ik liever wat meer voor zekerheid.
pi_53297740
Ik ben nu bezig voor een perminent resident visa..
pi_53309126
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:59 schreef Oksel het volgende:
Ik ben nu bezig voor een perminent resident visa..
Kan je mij "posted" houden daarover?? Ben erg geïnteresseerd in hoe dat verloopt namelijk
pi_53335421
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:19 schreef Kopstoot het volgende:
Ik heb nog een vraag, nav een paar mensen die ik lyrisch sprak over de westkust, welke route zou jullie voorkeur genieten?
Route 1: Perth, omgeving, Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns en weer terug naar Brisbane.
Route 2: Perth, Broome, Darwin, Alice springs, Mt Isa, Cairns, brisbane en dan tussendoor eventueel of op t eind, een aantal dagen naar sydney met een binnenlandse vlucht.
De reistijd is, februari, maart, april, mei en nog een stuk juni.. Westkust richting Broome is dan te doen ivm zomer en regenseizoen?
Route 1.

Alhoewel ik zelf Sydney - Melbourne - Tazzie - Melbourne - Adelaide - Perth - Broom - Darwin zou doen. Met de auto. Geniaal.
pi_53335438
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:59 schreef wh-vanderpost het volgende:

[..]

Kan je mij "posted" houden daarover?? Ben erg geïnteresseerd in hoe dat verloopt namelijk
Sure.
pi_53339328
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:17 schreef Oksel het volgende:

[..]

Sure.
Thanx! M'n e-mail/msn adres staat in 't profiel, mocht dat makkelijker zijn... ben erg geïnteresseerd in hoe het verloopt, en eigenlijk ook wel in de aanleiding/beslissing e.d.
pi_53343075
Ik ben nog even het een en ander aan het uitzoeken, als dat in werking is gezet maak ik een eigen topic
pi_53432961
Met een vriendin ben ik nu sinds 25 augustus in Melbourne voor een stage. Vanaf 2 december zijn we klaar en kunnen we gaan reizen, en we vliegen terug naar Nederland vanaf Sydney op 18 december. Oorspronkelijk was ons idee om in deze 2,5 week naar Sydney te reizen en de route Melbourne-Sydney te verkennen. Maar nu we hier zijn is het toch wel erg verleidelijk om de oostkust (Brisbane, Fraser Island, en misschien zelfs de Great Barrier Reef) te gaan zien!

Duss... Kunnen jullie ons vertellen of en hoe dit haalbaar zou zijn? We zouden bv van Melbourne naar Brisbane kunnen vliegen oid en van daaruit misschien naar het noorden reizen...? We moeten dus alleen wel op 18 december vliegen vanuit Sydney en willen graag nog 2/3 dagen Sydney bekijken. Ik heb geen idee in hoeverre dit realistisch is, en zo ja, wat moeten we dan absoluut gaan zien?

Bedankt voor jullie hulp,

Groetjes vanuit het altijd gezellige Melbourne
  maandag 24 september 2007 @ 17:35:11 #195
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_53436837
Over 2 dagen naar Australie
pi_53497876
Ik zou ZEKER het great barrier reef proberen te gaan zien. Want door coral bleach is dat er over een aantal jaren (decennia) niet meer.
Je kan heel goed vanuit Melbourne naar Brisbane vliegen en dan met de auto of Grehound of Maccafferty bus naar Cairns in een aantal dagen (je mag onderweg uitstappen en dan een aantal dagen weer verder).

Ik zou dan zeker Fraser Island bezoeken, (niet te lang in Brisbane blijven). Whitsunday islands. Bij Cairns het daintree forest, Kuranda en Cape tribulation (regenwoud en koraalrif die elkaar treffen).
Barrier rif natuurlijk.
Dan naar Sydney vliegen (Cairns - Brisbane is twee uur, naar Sydney ongeveer 4 uur).
Dan in Sydney absoluut City tour, Manly, Bondi beach, Blue mountains (dag voor uittrekken).
In Melbourne kan je nog naar Mornington peninsula, misschien zelfs naar The grampians (iets verder weg 3 uur) maar wel heel erg mooi).
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:05 schreef roez het volgende:
Met een vriendin ben ik nu sinds 25 augustus in Melbourne voor een stage. Vanaf 2 december zijn we klaar en kunnen we gaan reizen, en we vliegen terug naar Nederland vanaf Sydney op 18 december. Oorspronkelijk was ons idee om in deze 2,5 week naar Sydney te reizen en de route Melbourne-Sydney te verkennen. Maar nu we hier zijn is het toch wel erg verleidelijk om de oostkust (Brisbane, Fraser Island, en misschien zelfs de Great Barrier Reef) te gaan zien!

Duss... Kunnen jullie ons vertellen of en hoe dit haalbaar zou zijn? We zouden bv van Melbourne naar Brisbane kunnen vliegen oid en van daaruit misschien naar het noorden reizen...? We moeten dus alleen wel op 18 december vliegen vanuit Sydney en willen graag nog 2/3 dagen Sydney bekijken. Ik heb geen idee in hoeverre dit realistisch is, en zo ja, wat moeten we dan absoluut gaan zien?

Bedankt voor jullie hulp,

Groetjes vanuit het altijd gezellige Melbourne
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 26 september 2007 @ 21:24:14 #197
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53498071
Whitsunday islands ben ik over een dikke week te vinden

Heb er f*cking veel zin aan.

Alleen lang vliegen met veel stops, lijkt verdomme wat streekvervoer.
  donderdag 27 september 2007 @ 08:32:33 #198
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_53506650
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:24 schreef Dos37 het volgende:
Whitsunday islands ben ik over een dikke week te vinden

Heb er f*cking veel zin aan.

Alleen lang vliegen met veel stops, lijkt verdomme wat streekvervoer.

Hoe vlieg je dan?
Veel plezier alvast
pi_53510493
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:19 schreef merry77 het volgende:
Ik zou ZEKER het great barrier reef proberen te gaan zien. Want door coral bleach is dat er over een aantal jaren (decennia) niet meer.
Je kan heel goed vanuit Melbourne naar Brisbane vliegen en dan met de auto of Grehound of Maccafferty bus naar Cairns in een aantal dagen (je mag onderweg uitstappen en dan een aantal dagen weer verder).

Ik zou dan zeker Fraser Island bezoeken, (niet te lang in Brisbane blijven). Whitsunday islands. Bij Cairns het daintree forest, Kuranda en Cape tribulation (regenwoud en koraalrif die elkaar treffen).
Barrier rif natuurlijk.
Dan naar Sydney vliegen (Cairns - Brisbane is twee uur, naar Sydney ongeveer 4 uur).
Dan in Sydney absoluut City tour, Manly, Bondi beach, Blue mountains (dag voor uittrekken).
In Melbourne kan je nog naar Mornington peninsula, misschien zelfs naar The grampians (iets verder weg 3 uur) maar wel heel erg mooi).
[..]
*ZUCHT * Als ik ooit ergens wil wonen dan is het wel Manly

Verder vond ik Fraser Island niet echt bijzonder, leuk voor een dagtochtje of je moet die Jeep-Safari doen waar je zelf mag rijden en kampeerspullen meekrijgt. Als je zelf een clubje hebt (of anderen wilt ontmoeten) is dat ideaal. Whitsundays is echt heerlijk om lekker lui te zijn en boottochtjes te maken. Verder zou ik voor de Blue Mountains meer tijd uittrekken en als je de tijd hebt proberen om een paar echt lange wandelingen te maken. Geloof me, wat je daar allemaal ziet kom je NERGENS anders tegen, het is daar echt prachtig.

En als je in Sydney bent, probeer dan een rugby-wedstrijd te bezoeken en lekker met Aussies over de sport ouwehoeren.
Bloed, zweet en tranen!
  donderdag 27 september 2007 @ 14:45:29 #200
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53516240
quote:
Op donderdag 27 september 2007 08:32 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Hoe vlieg je dan?
Veel plezier alvast
Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:47:01 #201
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_53516284
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.

ja ... dat is een aardige rit
Succes alvast volgens mij is het mooi weer daar (tenminste 2 jaar geleden wel )
pi_53596029
Nou ik vertrek dus 29 oktober naar australie en ben nu flink geld aan het uitgeven voor inkopen e.d. Ik vraag me alleen steeds weer af of ik dingen nodig heb zoals bergschoenen en zo een hoed met een net voor muggen en dat soort dingen. Ik ben namelijk bang dat ik daar dan met een berg dure spullen aankom en dat ik die niet echt nodig heb. Mijn vraag is dus hoe functioneel moet je bepakking zijn en kun je neit gewoon beter een paar mooie kleren meeneme ipv allemaal van die wildlife survival rommel.

[ Bericht 63% gewijzigd door VinceVega op 30-09-2007 18:44:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')