Ja, 3 maanden is wel genoeg.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:10 schreef lunko1979 het volgende:
Is 3 maanden voor de westkust voldoende? Ik kan wellicht 4 maanden naarAustralie gaan, van begin dec 2008 tot eind maart 2009. Mijn vertrekpunt wordt Sydney, waar familie woont maar wil graag nieuwjaar in Sydney vieren, en om nu een maand in Sydney te zitten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Dus als ik nou 3.5 maand Australie doe, waarvan 2 weken Sydney dan kan ik begin Januari aanlopen en heb ik +/- 3 maanden voor de Westkust.
Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:10 schreef multos het volgende:
Is dit een goede planning van een eventuele route qua weer/ klimaat?
Augustus: Amsterdam - Cairns
Augustus - September: Cairns - Brisbane
Oktober: Brisbane - Darwin (Vliegen)
Oktober - November: Darwin - Adelaide
December - Januari: Adelaide - Sydney
Je hoeft natuurlijk geen tour te doen, je kan het ook zelf regelen, het is maar net waar je van houdt. Het stuk van Darwin naar Alice Springs is trouwens interessanter dan van Alice Springs naar Adelaide. Op het bovenstukste stuk is er veel meer te zien (Kakadu, Litchfield, Mataranka, Katherine Gorge's).quote:Op donderdag 24 mei 2007 05:51 schreef Stinger__ het volgende:
[..]
Ik zou eerder dit doen (lijkt wat op mijn reis)
Amsterdam - Brisbane
Brisbane - Byron Bay (iets zuidelijker, aanrader)
Byron Bay - Cairns
Cairns - Darwin
Darwin - Adelaide
Adelaide - Sydney
Van Cairns vlieg je dan naar Darwin (tussen die 2 steden weinig te zien)
Maar dan gaat het je geld kosten!
Wij doen een tour van Alice springs (ligt tussen Darwin en Adelaide) tot Adelaide, en dat kost al $650.
We zouden ook via Darwin, maar dat zou nog es iets van $500 kosten.
Dus Cairns -> Darwin -> Alice Springs (kom je toch langs) -> Adelaide voor ruim $1100!! En dat voor ongeveer 2 weken reizen..
Ik zou iets langer doen over Brisbane -> Byron Bay -> Cairns (kun je Fraser Island & Whitsunday doen). Ik heb er nu iets van 6 weken over gedaan, en vind het te kort![]()
Cairns -> (vliegen) Darwin -> Adelaide zou ik 2 weken voor rekenen.
Vanuit Adelaide "The Great Ocean Road" tour doen naar Melbourne, daar een tijd blijven en dan door.
Adelaide schijnt weinig aan te zijn, Melbourne daarintegen![]()
Succes met plannen (maar doe het heel globaal, je gaat 'm anders heel vaak aanpassen, trust me)
Haha ik zal het in gedachten houdenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:00 schreef Oksel het volgende:
Tits & Snits..
Een veredelde voetbalkantine, met van die gare plastic kuipstoeltjes en plastic tafels.. Ouwe vent achter een stereo, wijven in bikini die met een jug rondlopen, geld krijgen en vervolgens naakt op je tafel gaan dansen terwijl je met z'n allen snitzels zit te eten..![]()
![]()
En alleen maar jongeren, zoveel mannen als vrouwen.
Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef Jaguarized het volgende:
Canberra niet langer blijven dan 1 volle dag, dan heb je het namelijk écht wel gezien.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:38 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Maar wel ff naar het parlementsgebouw en oorlogsmuseum gaan.
Trouwens die berg waar de radiotoren opstaat... daar ben ik tegenop gefietstquote:
in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:26 schreef Stinger__ het volgende:
De reis van Darwin naar Adelaide kan in 2 tot 3 weken ook wel.. Zeker als je een georganiseerde reis doet.
Adeleide naar Melbourne is een leuke 2 dagen tour voor.
Melbourne naar Cairns minimaal 6 weken. Onder andere Byron Bay en Town of 1770 kun je zomaar een week zitten
In 4 maand kun je heel wat zien, maar langer is natuurlijk altijd beter :p
Ligt er heel erg aan wat voor een type hostel je gaat zitten.. Het is stukken goedkoper om in een 4 persoons te zittenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:31 schreef WooZ het volgende:
[..]
in principe willen we in australie niet georganiseerd gaan. Gewoon met de greyhound en dan los wat hostels boeken. Hoeveel ben je per 2persoonskamer gemiddeld kwijt per nacht?
2 weken is veel te kort voor NZquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:04 schreef WooZ het volgende:
Ook hier even een tvp
Singapore > Christchurch (georganiseerde rondreis van een dag of 14)
Auckland > Darwin
Same here!!!quote:
quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:44 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik ben was 27 toen ik er heen ging... ik heb altijd tegen mezelf gezegd, NU doe ik het .. anders doe ik het nooit meer. Als ik eenmaal werk enzo komt het er niet van.. Trouwens van jou leeftijd zijn er zat die nog aan het backpacken zijn.... Ik zou zeggen, leef je droom.. (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)
Darwinquote:Op zondag 15 juli 2007 18:09 schreef Shining_x het volgende:
Hey!!
Heb zelf een lost ticket gekocht bij backpackers.nl, bij emirates voor 850 euro Excl tax. Heel goedkoop dus. Ook kun je daar eventueel een starterspakker bijboeken, heb je eerste 2 nachten verblijf en gratis transfer en allerlei handige info. Aanrader dus..
Georganiseerd reizen heb ik ook niet gedaan, en achteraf totaal geen spijt. Hoor er hier veel negatieve verhalen over dat de groepen tegenavllen enzo. En mensen kom je hier genoeg tegen
Ik zit nu al 3 weken in Australie, nu in Darwin waar niet bijzonder veel te doen is.. morgen vertrek ik richting westkust.. (Caint wait!!)
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef Smeich het volgende:
[..]
Same here!!!
Ik ga deze week voor vluchten kijken.. weet alleen niet of ik het via een travelactive of dergelijk wil boeken of zelf... niet dat het me gaat om met zo'n groep te gaan maar volgens mij hebben zij toch wel leuke deals mbt binnenlandse vluchten en tickets naar Azie en Nieuw Zeeland in de prijs inbegrepen.. of am I completely off?
Ik kan niet wachten om mijn Ozzie friends weer te zien!!
[..]
It's better to regret something you have done than something you haven't done
Van Melbourne naar Sydney... dat kan makkelijk in 1 week.. zo heel veel is er niet te zien op dat stuk.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:53 schreef lunko1979 het volgende:
Ik vroeg me af, ik heb nog de tijd aangezien ik pas eind volgend jaar ga, als ik vlieg op Melbourne of het dan verstandig is om (in +/-2 weken) backpackend naar Sidney te gaan, om vervolgens daar bij familie te blijven, en vervolgens mijn route naar "boven" te vervolgen. Ga voor de eerste x backpacken, en het lijkt mij dat ik dit wellicht beter in 1 x kan doen. Dan een pauze van 2 / 2,5 week in te lassen. Heeft er trouwens iemand een idee wanneer er een beurs is mbt Australie (van Australian Backpackers? oid)
Ik ben 4 weken geweest en heb Sydney - Cairns gedaan, met de tussenliggende bezienswaardigheden. Met vlucht erbij was ik idd ongeveer 3000 euro kwijt, maar ik sliep wel voor het overgrote deel in hostels. Reizen deed ik met de bus.quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:22 schreef matthijst het volgende:
Australie, lijkt me ook mooi.
Hoe lang 'moet' je erheen om een beetje de standaard dingen te doen? Week of 4 ofzo?
En wat ben je ongeveer kwijt voor twee personen (grove schatting, vlucht, hotels in steden, blokhutachtige dingen buitenaf, als het maar eigen 2p-kamer met eigen douche en WC is)...
Moet je dan richting 3000 euro pp rekenen ofzo?
Of is dat nog veel te weinig?
Dat ga ik nog uitzoekenquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Van Melbourne naar Sydney... dat kan makkelijk in 1 week.. zo heel veel is er niet te zien op dat stuk.
En wat versta jij onder backpakken??![]()
ik ga ook sydney-cairns doen, in 4 weken (helaas maar 4)quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ben 4 weken geweest en heb Sydney - Cairns gedaan, met de tussenliggende bezienswaardigheden. Met vlucht erbij was ik idd ongeveer 3000 euro kwijt, maar ik sliep wel voor het overgrote deel in hostels. Reizen deed ik met de bus.
Wij hebben exact het zelfde stuk gedaan begin dit jaar. Helemaal geweldig vond ik het. Port Macquarie hebben over geslagen zeiden de ozzies zelf al dat dat niks was. Byron Bay zijn we door gereden, en hadden we graag wat langer willen blijven. Want dat is echt een heel gezellig stadje. Tevens een schitterend uitzicht punt over de baai voor je de stad in rijdt Brisbane zijn we alleen door gereden, dat vonden wij een te grote stad.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:18 schreef def167 het volgende:
[..]
ik ga ook sydney-cairns doen, in 4 weken (helaas maar 4)
-4 dagen sydney --> dan met campervan naar Cairns.
Deze steden/omgeving(en) wil ik zien: -Port Macquarie, Byron bay, Gold Coast, Brisbane, Sunshine coast/Frasier island, Airlie beach/The Whitsunday islands, Mission Beach/Cairns, en misschien nog Cape Tribulation.
Het plan is toch wel om op dag 8 of 9(4 of 5 dagen rijden/dingen bezoeken) in Brisbane te zijn, omdat ik het laaste stuk rustiger aan wil doen en meer wil zien.
Heb je nog tips? Dingen die ik niet moet missen?
De route langs de kust (Princes Highway) vond ik wel erg mooiquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Van Melbourne naar Sydney... dat kan makkelijk in 1 week.. zo heel veel is er niet te zien op dat stuk.
En wat versta jij onder backpakken??![]()
klinkt heel goed allemaal. Nog 2 weken wachten en dan gaan wijquote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:09 schreef NoXxa het volgende:
[..]
---
Check onze foto's maar eens
http://mirteinaustralie.waarbenjij.nu
http://www.bushcamp.net
hoe kom je daar? Kan je bv de greyhound naar Mackay pakken en vanaf daar overstappen op een andere bus?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:09 schreef NoXxa het volgende:
[..]
En heet de "Platypus Bush Camp" is een kleine camping in de jungle met een zoetwater rivier waar je vogelbekdieren en schildpadden ziet zwemmen.
Als je daar in de buurt ben.. heb je zat boten en tripjes die je willen brengenquote:Op zondag 22 juli 2007 11:04 schreef WooZ het volgende:
[..]
hoe kom je daar? Kan je bv de greyhound naar Mackay pakken en vanaf daar overstappen op een andere bus?
en bv zo'n fraser island ook, hoe kom je daarop? Vanaf rainbow beach? En hoe verder?
Hm, dan mag ik nog wel even doorsparenquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ben 4 weken geweest en heb Sydney - Cairns gedaan, met de tussenliggende bezienswaardigheden. Met vlucht erbij was ik idd ongeveer 3000 euro kwijt, maar ik sliep wel voor het overgrote deel in hostels. Reizen deed ik met de bus.
Inderdaad, wat zij zeiquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:14 schreef def167 het volgende:
[..]
klinkt heel goed allemaal. Nog 2 weken wachten en dan gaan wijzal zeker ff kijken jouw tips!
Whitsunday Islands en Arlie Beachquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:44 schreef Kopstoot het volgende:
Zo, working holiday visum is rond, ticket geboekt, nu nog flink wat geld sparen!
We vliegen 29 januari naar Perth, en vliegen 10 juni terug vanaf Brisbane, tussendoor beetje werken en een beetje cruisen, maar een precieze route maken doen we ter plekke wel.. nog wel echte tips van dingen die je echt niet mag missen?
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:41 schreef Riro het volgende:
Kreeg toevalling vandaag een kaart van m'n familie daar, ook met van die mooie foto's erop.
Ik ben bij Mission Beach wezen skydiven. Hervey Bay is bij Frasier Island. Ook daar super druk en toeristisch. Ga dan iets zuidelijker naar het mooie Rainbow Beach. Heerlijk rustig, bewaakt strand, veel campings en ook prima toegang tot Frasier Island.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:55 schreef Smeich het volgende:
Ja, had dat ook gelezen. Lijkt me ook mooi om daar te gaan skydiven, ook dat wil ik doen in Australie!!
En Hervey Bay..hoezo? Saai, te touristy? Ik had nl gelezen dat het, en ik quote, "has been voted in the top three of 'best climates' in the world"
Me too!quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:08 schreef Frenkel het volgende:
Men, wat heb ik zin om te gaan, maar wat is 29 januari nog ver weg
Zoals het er nu naar uit ziet 4,5 maand, maar we hebben een open ticket voor 6 maanden, dus het zou zomaar langer kunnen duren..quote:
Een vriend van me zit er nu maar ik heb hem er nog niet over horen klagen, denk dat het wel meevalt dusquote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik zou volgend jaar naar Amerika gaan maar dit gaat niet meer door helaas, maaar nu ga ik met een andere maat van me op reis en waarschijnlijk word dat een paar maanden Australie.
Vind het er allemaal erg mooi uitzien, echt super.
Alleen zit ik met een hele domme vraag, hoe zit het met ongedierte enzo daar haha, heb je er heel erg last van of valt het wel mee?
De hoogste temperaturen wordt je niet vrolijk van hoor!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef Brechtje het volgende:
In welke maand is het het beste om naar Australie te gaan? Dus bij de hoogste temperaturen..
Rond januari/februari?
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 03:13 schreef Stinger__ het volgende:
[..]
De hoogste temperaturen wordt je niet vrolijk van hoor!
Het hangt ook af van waar je zit, noord of zuid. En in het noorden moet je ook nog rekening houden met het regen-seizoen.
Ik zou in ieder geval niet in onze winter heen gaan, dan is het daar volop zomer en bloedje heet (vooral landinwaarts)
Niet zo heet ??quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:42 schreef Brechtje het volgende:
Maar de temperaturen zijn toch niet heel erg hoog daar, rond de 30 dan toch?
En hoevel zou je ongeveer kwijt zijn op zn goedkoopst als je met zn 2en een maand naar australie gaat?
Alvast bedankt.
Ik ga 8 november voor 3 maanden naar Australie.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:08 schreef Smeich het volgende:
Welke reisverzekering hebben jullie die zijn gegaan afgesloten? Ik lees veel over Elvia (al bekend mee daar ik die ook voor de VS had afgesloten) of worldnomads of zijn er nog anderen die het overwegen waard zijn?
Kan je mij "posted" houden daarover?? Ben erg geïnteresseerd in hoe dat verloopt namelijkquote:Op woensdag 19 september 2007 12:59 schreef Oksel het volgende:
Ik ben nu bezig voor een perminent resident visa..![]()
Route 1.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:19 schreef Kopstoot het volgende:
Ik heb nog een vraag, nav een paar mensen die ik lyrisch sprak over de westkust, welke route zou jullie voorkeur genieten?
Route 1: Perth, omgeving, Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns en weer terug naar Brisbane.
Route 2: Perth, Broome, Darwin, Alice springs, Mt Isa, Cairns, brisbane en dan tussendoor eventueel of op t eind, een aantal dagen naar sydney met een binnenlandse vlucht.
De reistijd is, februari, maart, april, mei en nog een stuk juni.. Westkust richting Broome is dan te doen ivm zomer en regenseizoen?
Sure.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:59 schreef wh-vanderpost het volgende:
[..]
Kan je mij "posted" houden daarover?? Ben erg geïnteresseerd in hoe dat verloopt namelijk
Thanx! M'n e-mail/msn adres staat in 't profiel, mocht dat makkelijker zijn... ben erg geïnteresseerd in hoe het verloopt, en eigenlijk ook wel in de aanleiding/beslissing e.d.quote:
quote:Op maandag 24 september 2007 15:05 schreef roez het volgende:
Met een vriendin ben ik nu sinds 25 augustus in Melbourne voor een stage. Vanaf 2 december zijn we klaar en kunnen we gaan reizen, en we vliegen terug naar Nederland vanaf Sydney op 18 december. Oorspronkelijk was ons idee om in deze 2,5 week naar Sydney te reizen en de route Melbourne-Sydney te verkennen. Maar nu we hier zijn is het toch wel erg verleidelijk om de oostkust (Brisbane, Fraser Island, en misschien zelfs de Great Barrier Reef) te gaan zien!
Duss... Kunnen jullie ons vertellen of en hoe dit haalbaar zou zijn? We zouden bv van Melbourne naar Brisbane kunnen vliegen oid en van daaruit misschien naar het noorden reizen...? We moeten dus alleen wel op 18 december vliegen vanuit Sydney en willen graag nog 2/3 dagen Sydney bekijken. Ik heb geen idee in hoeverre dit realistisch is, en zo ja, wat moeten we dan absoluut gaan zien?
Bedankt voor jullie hulp,
Groetjes vanuit het altijd gezellige Melbourne
quote:Op woensdag 26 september 2007 21:24 schreef Dos37 het volgende:
Whitsunday islands ben ik over een dikke week te vinden
Heb er f*cking veel zin aan.![]()
Alleen lang vliegen met veel stops, lijkt verdomme wat streekvervoer.
*ZUCHT * Als ik ooit ergens wil wonen dan is het wel Manlyquote:Op woensdag 26 september 2007 21:19 schreef merry77 het volgende:
Ik zou ZEKER het great barrier reef proberen te gaan zien. Want door coral bleach is dat er over een aantal jaren (decennia) niet meer.
Je kan heel goed vanuit Melbourne naar Brisbane vliegen en dan met de auto of Grehound of Maccafferty bus naar Cairns in een aantal dagen (je mag onderweg uitstappen en dan een aantal dagen weer verder).
Ik zou dan zeker Fraser Island bezoeken, (niet te lang in Brisbane blijven). Whitsunday islands. Bij Cairns het daintree forest, Kuranda en Cape tribulation (regenwoud en koraalrif die elkaar treffen).
Barrier rif natuurlijk.
Dan naar Sydney vliegen (Cairns - Brisbane is twee uur, naar Sydney ongeveer 4 uur).
Dan in Sydney absoluut City tour, Manly, Bondi beach, Blue mountains (dag voor uittrekken).
In Melbourne kan je nog naar Mornington peninsula, misschien zelfs naar The grampians (iets verder weg 3 uur) maar wel heel erg mooi).
[..]
Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:32 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Hoe vlieg je dan?
Veel plezier alvast
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:45 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Amsterdam-Kuala lumpur, KL-sydney, sidney-Brisbane, Brisbane-whitsunday coast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |