bluebit | dinsdag 27 maart 2007 @ 09:17 |
aangezien het vorige topic vol was, nog voordat ik mijn volvo heb (morgen krijg ik hem) vorig topic : deel 1 ff een lijstje met mensen met smaak (volvo rijders dus) : TheSilencer Amazon 131 FlowDesign 142 r8ality 144 ed_reeb 240 gias 242 -Carioca- 340 Pinball 360 Broodjepoep 440 swilden 440 SuN-CRuSHeR 460 2.0i Dandelion 440 Garagefluit 440 addie 440 Flex82 440 MaGNeT 740 OreO 850 T5 Gambolputty 940 DJ_WB C30 D5 Abonides C30 Goochie S40 mithrandirrr S40 bluebit V40 Windsurfbart V40 fathank V40 ArcticBlizzard v40 renetje19 S60 Sbv6 S60 D5 ArcticBlizzard XC90 D5 quote:foto's bij de dealer genomen, morgen even echte foto's maken bij zijn nieuwe baasje : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bluebit op 27-03-2007 13:15:05 ] | |
ed_reeb | dinsdag 27 maart 2007 @ 10:02 |
ik ook een volvo een 240 dl foto's natuurlijk niet bij de hand | |
Garagefluit | dinsdag 27 maart 2007 @ 10:26 |
*meldt* met een 480 | |
JimmieTheSaint | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:13 |
Ha Ik ben op zoek naar een andere auto, en nu kwam ik een leuk geprijsde Volvo S40 1.8i europa automaat tegen. bouwjaar maart 2000, 189k op de teller. Alleen heb ik jaren ford gereden, en heb ik eig geen idee wat de dingen zijn waar ik bij een volvo op moet letten, iemand tips? | |
bluebit | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:17 |
ik zou persoonlijk voor een phase 2 gaan, ik vermoed tenminste dat de auto die jij op het oog hebt, nog net een phase 1 is. in ieder geval is het onderstel van de phase 2 een stuk beter dan de phase 1, die phase 1 schijnt een beetje te zwerven bij bochtenwerk. phase 1 en 2 kunt je uit elkaar houden door naar de bumperstrip voor te kijken. Bij de phase 1 loop de donkergrijze bumperstrip over de hele breedte van de auto. Bij de phase 2 is die bumperstrip onderbroken boven de nummerplaat. | |
OldJeller | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:29 |
Politie rijdt vaak volvo's. ![]() S80 is overigens wel leuk. | |
BoerK | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:41 |
Op verzoek van bluebit ![]() Volvo 244 Turbo van mijn pa ![]() ![]() ![]() Met nog maar 187.000 op de klok ![]() En een V40, bijna dezelfde als de volgende, maar dan met meegespoten stootlijsten en andere velgen. Komt uit juni 2004 met 50.000 op de klok 2.0 16V ![]() ![]() | |
Bastard | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:41 |
Ik heb mn 440 van het weekend verkocht ![]() Auto uit 92, nagenoeg geen roestplekjes, 135.000 op de teller altijd in onderhoud geweest bij de VolVo dealer, behalve door mij. | |
bluebit | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:45 |
quote:doorgestreept.......en wanneer komt je nieuwe volvo? @Boerk: 240, de enige volvo waarbij andere weggebruikers liever een blokje om je heen rijden uit angst aangereden te worden, zonder dat de volvo rijder er iets van merkt... ![]() ![]() Die V40, titanium grey, supermooie kleur, die kleur wilde ik eigenlijk ook, maar ja, bij een tweedehands heb je het niet altijd voor het uitzoeken. | |
BoerK | dinsdag 27 maart 2007 @ 11:46 |
Inderdaad ![]() ![]() Titanium Grey is inderdaad een zeer mooie, typische volvo kleur, hij rijdt btw erg soepel de V40 ![]() | |
Bastard | dinsdag 27 maart 2007 @ 12:57 |
quote:Misschien als ik een andere leaseauto mag kopen. | |
bluebit | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:00 |
quote:gelukkig maar, c30 of zo? p.s. : ik zie aan je avator dat je kid de kunst van het eten inmiddels onder de knie heeft ![]() | |
SuN-CRuSHeR | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:12 |
460 2.0i hier! | |
bluebit | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:15 |
quote:ah ja, maar dat beest van jou zat achter een hek toch? ![]() | |
Bastard | dinsdag 27 maart 2007 @ 13:57 |
quote:C30? Ieuwww nee ![]() Moet ook nog kinderen in kunnen passen.. XC70 ofzo ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:38 |
Even een TVP.![]() | |
bluebit | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:40 |
quote:van jou??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:42 |
quote:Ik ben 22, wat denk je zelf? ![]() Nee van m'n ouders. | |
-Carioca- | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:44 |
Even de 340 onder de aandacht brengen met een pagina vol met Volvo's 340/360 ![]() | |
bluebit | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:44 |
quote:bijna net zo goed........je hebt wel het rijbewijs en je mag er in rijden(?)... wel de lusten, niet de lasten, ideaal dus ![]() | |
-Muse- | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:51 |
quote: ![]() ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 27 maart 2007 @ 14:53 |
quote:Uiteraard, uiteraard. Ik ga dit weekend ook maar weer eens even langs om te cruisen ![]() quote:De T5 is een erg lekkere motor ja ![]() | |
BoerK | dinsdag 27 maart 2007 @ 17:35 |
Deze wil ook wel met zijn 170 pk's ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 27 maart 2007 @ 18:26 |
quote:Jawel, jawel... En het lijkt alsof hij sneller oppakt dan de 2.0T. Hij maakt iig een mooier geluid. | |
bluebit | donderdag 29 maart 2007 @ 10:01 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik heb hem : ![]() ![]() ![]() ik voel me de rijkste mens op de wereld op dit moment ![]() | |
Garagefluit | donderdag 29 maart 2007 @ 10:09 |
gefeliciteerd! vooral op de 1e foto komt tie mooi tot zijn recht. Al zeg ik het zelf ![]() | |
BoerK | donderdag 29 maart 2007 @ 10:40 |
Prachtige auto ![]() p.s: Het huis is ook niet verkeerd ![]() | |
bluebit | donderdag 29 maart 2007 @ 10:48 |
quote:Thanks! Foto's zijn genomen bij papa en mama he ![]() ![]() | |
hermandeperman | donderdag 29 maart 2007 @ 11:30 |
Erg mooi, mooie kleur ook. | |
Repeat | donderdag 29 maart 2007 @ 11:50 |
tvp. | |
TradeMarkie | donderdag 29 maart 2007 @ 21:07 |
Ik mag me hier eigenlijk zaterdag pas melden, maar doe het stiekem nu alvast ![]() Zaterdag m'n 'nieuwe' 850 ophalen ![]() | |
Go0s | donderdag 29 maart 2007 @ 21:27 |
Mooie Volvo V40 heb je daar ![]() Zelf heb ik geen Volvo, maar m'n volgende auto heeft heel goed kans dan het een Volvo is/wordt ![]() Nog even een tijdje doorsparen en dan kiezen tussen een Golf IV 5drs, S40/V40 of een Leon ![]() | |
StefanCJ | donderdag 29 maart 2007 @ 22:11 |
Hier een 440 2.0i uit 1997 boordevol opties! Geweldige bak! | |
bluebit | donderdag 29 maart 2007 @ 23:20 |
quote:Gaaf, 850's blijven cool, welke motor? quote:vergeet die golf IV, te duur, te kaal. Wel mooi, dat dan weer wel. Over die leon heb ik ook erg lang zitten te twijfelen! Kijk ook eens in duitsland, zelf heb ik die volvo uit duitsland gehaald : 80.000 km gelopen, diesel, 115 pk voor 15000 euro inclusief grote beurt en nieuwe zomerbanden. Scheelde me hier in Nederland al snel zo'n 4000 euro. | |
Dr_Crouton | vrijdag 30 maart 2007 @ 00:06 |
Vraagje: op dit moment ben ik nog niet van plan mijn huidige auto (peugeot 206XS) in te ruilen voor een andere, maar als ik op dit moment zou kunnen inruilen, dan zou het een Volvo V40 worden omdat een mooie veilige auto is met ruimte en er is veel aanbod. Maar welke moet ik nemen als ik niet het basismodel en wel een beetje luxe als airco wil, maar niet een rappe 2.0 hoef te zijn (is de 1.6 retetraag?)? Welk pakket? En rijden de geupdate versies vanaf 2002 aanzienlijk beter dan de oudere versies? | |
bluebit | vrijdag 30 maart 2007 @ 07:46 |
vanaf midden 2000 is de phase II gekomen, je kunt het verschil met name aan de voorkant zien (phase II heeft een onderbroken bumperstrip, bij phase I loopt de bumperstrip over de hele voorkant en is niet onderbroken bij de nummerplaat). Anyway, de phase II heeft een 'ander' onderstel dan de phase I, klachten over phase I was het weggedrag, en da's verbeterd met de komst van phase II. Er wordt af en toe gesproken over een phase III (vanaf 2003), maar dat zijn alleen optische wijzigingen. tsja, over de benzine motoren weet ik niet zo gek veel, maar een 1.6 lijkt me zeer weinig voor toch een flinke auto, dat zou ik niet doen. De 1.8 lijkt me het minimale. Ik heb wel eens klachten gelezen over een specifiek type benzinemotor in de volvo, maar dat zou je het beste even kunnen zoeken op volvo40forum.nl of volvo-forum.nl (ik meen dat het 1.8 gli was, maar het kan zijn dat ik dat ter plekke verzin) | |
SuN-CRuSHeR | vrijdag 30 maart 2007 @ 09:40 |
quote:Ja voor de veiligheid. Je weet maar nooit he.. Super-strakke wagen, je v40. Nogmaals gefeliciteerd! ![]() | |
bluebit | vrijdag 30 maart 2007 @ 12:56 |
quote:ik heb nog even verder gezocht, het was de 1.8i gdi motor, waar slechte ervaringen mee zijn. kijk ook hier even | |
TradeMarkie | vrijdag 30 maart 2007 @ 21:52 |
quote:2.5 20v uit 1992 | |
Dr_Crouton | vrijdag 30 maart 2007 @ 22:30 |
quote:Dank je wel! Ik hou er rekening mee als ik een 1.8 ga kiezen. ![]() | |
DeBastaard | zaterdag 31 maart 2007 @ 20:05 |
Zo, de meeste spullen van m'n Nissan zijn verkocht, nu opzoek naar een volvo! Weet nog steeds niet of ik nu een Amazon of een 244 wil...... | |
bluebit | dinsdag 3 april 2007 @ 10:59 |
quote:en? al een beslissing genomen? Iemand nog goeie ideeen voor tuning (optisch) aan mijn volvo? Waar kan ik trouwens goed onderdelen halen (omgeving nijmegen) of welke autohandels zijn er met een uitgebreid assortiment in de regio gelderland? | |
Oosthoek | dinsdag 3 april 2007 @ 14:23 |
Die 244 turbo is wel erg ![]() | |
Oosthoek | dinsdag 3 april 2007 @ 14:24 |
Maar verder zijn Volvo's natuurlijk inspiratieloze blokkendozen ![]() | |
bluebit | dinsdag 3 april 2007 @ 14:34 |
quote:dude, volvo's zijn op twee principes gebouwd : a. Alle ikea troep moet achterin passen b. de auto moet een roedel elanden aan gort kunnen rijden zonder enige schade op te lopen. logisch gevolg van punt b is dat je vrijwel elk ander automerk ook aan gort kunt rijden zonder zelf schade op te lopen (dit laatste punt is met name bij de oudere volvo's, de 240, goed te zien) misschien inspiratieloos, wel functioneel. | |
Repeat | dinsdag 3 april 2007 @ 15:02 |
quote:In de Sedanversies krijg ik mn schoonmoeder nog niet eens ![]() | |
bluebit | dinsdag 3 april 2007 @ 15:03 |
quote:ik vrees toch dat niet zoveel over de sedan zegt maar meer over je schoonmoeder ![]() ![]() | |
Repeat | dinsdag 3 april 2007 @ 15:05 |
quote:Serieus, die dingen zijn klein. Nouja, niet zozeer de ruimte, dat gaat nog wel, maar de doorgang in de klep is klein (geen 5e deur he) | |
bluebit | dinsdag 3 april 2007 @ 15:07 |
quote:je probeert haar toch niet via het ski-luikje naar binnen te duwen? | |
Repeat | dinsdag 3 april 2007 @ 15:16 |
quote:ja en die hoek met het zijraam is ook al zo scherp ![]() | |
bluebit | dinsdag 3 april 2007 @ 15:18 |
quote:ah, en nu kan ik zeggen dat dit meer over jouw relatie met je schoonmoeder zegt, dan over de volvo sedan en je schoonmoeder an sich ![]() ![]() | |
Oosthoek | dinsdag 3 april 2007 @ 17:51 |
quote:Dat eerste argument kan ik wel inkomen maar het tweede heeft met veiligheidsdesign te maken, niet met blokkendoosmodellen. M'n Saab kan ook wel tegen een stootje en is niet bepaald een blokkendoos namelijk. Maar niets ten spijt van Volvo hoor. Vind het erg leuke auto's. Vooral de 245 en ouder zijn erg leuk imho. | |
ArcticBlizzard | dinsdag 3 april 2007 @ 22:17 |
Bluebit. mooie auto, je kan een phase 2 ook aan de koplampen herkennen trouwens. De phase 2 rijdt een stuk lekkerder dan een phase 1, wij hebben helaas een phase 1. Btw heb van de week even in de xc90 mogen sturen. Een heerlijk auto! het is een D5 automaat met navigatie en leren bekleding. Zeven zits, 17" velgen saphire black met chromen lijsten. Hij is erg gaaf. Ik heb nog geen kans gehad om foto's te maken maar hoop ze van de week even te kunnen maken (wacht op mooi weer). De 960 is terug van de garage en er zit een nieuwe gaspomp in, er staat toch alweer bijna 350.000 op de teller. Volvo's zijn gewoon niet stuk te krijgen! | |
D. | dinsdag 3 april 2007 @ 22:26 |
quote: ![]() | |
Oosthoek | dinsdag 3 april 2007 @ 22:56 |
M'n broer heeft trouwens een lichtblauwe 343 uit januari '81 ![]() | |
Repeat | dinsdag 3 april 2007 @ 22:57 |
quote:dat zijn toch gewoon 3 dezelfde auto;s ?? ![]() | |
Oosthoek | dinsdag 3 april 2007 @ 23:13 |
quote:Het verschil tussen de 343 en de 340 is zeg maar het verschil tussen leuk en niks aan. De 343 heeft allemaal leuke chroomaccenten die de 340 mist en zo nog wat detailverschillen die imho erg veel uitmaken voor het uiterlijk. Overigens is een 343 de driedeurs en een 345 een vijfdeurs. Met de komst van de 340 kon je aan de typenummering niet meer zien hoeveel deuren hij had. De 360 was een 340 met 2-liter motor. Die was er ook in 4deurs. | |
TheFreshPrince | dinsdag 3 april 2007 @ 23:14 |
quote: ![]() | |
D. | dinsdag 3 april 2007 @ 23:18 |
quote:your point is..? ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 3 april 2007 @ 23:20 |
quote:Over smaak valt niet te twisten ![]() Dit is de komende 10 jaar mijn tank. Moge de auto-goden waken over m'n kreukelzone... edit: en dit is een fanboy topic... wat doe je hier? ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-04-2007 23:26:18 ] | |
D. | dinsdag 3 april 2007 @ 23:26 |
quote:klopt ![]() quote:tank is het goede woord ![]() quote:veilig zijn ze wel ![]() | |
r8ality | woensdag 4 april 2007 @ 02:19 |
![]() Ring. Deze foto ben ik bij toeval op een Zweedse Nurburgring-site tegengekomen, ruim driekwart jaar na dato ![]() Dat rondje is om aan te geven hoe schuin ik zit, vanwege de G-krachten natuurlijk ![]() | |
bluebit | woensdag 4 april 2007 @ 08:19 |
quote:ow, Saab.......Saab is ook cool, en over dat veilgiheidsdesign, da's gewoon een bijkomend voordeel van het feit dat dat roedel elanden dood moet. | |
bluebit | woensdag 4 april 2007 @ 08:21 |
quote:thanks, de phase II heeft inderdaad een ander onderstel. Ik hoop dat ik dit weekend wat foto's kan maken van alle volvo's van mijn directe familie samen (v40, v50, v70, xc90) ![]() | |
dscx | woensdag 4 april 2007 @ 22:03 |
*Meldt* ( Met een S40 uit 2006 ![]() | |
FlowDesign | woensdag 4 april 2007 @ 23:16 |
quote:Rijd je hier nou ook een Golf GTI er mee uit? ![]() | |
bluebit | donderdag 5 april 2007 @ 12:51 |
Overigens, voor de volvo rijders : zaterdag gaan een aantal V40 rijders en 850 rijders naar de ring om een rondje te crossen. voor de geinteresseerden : meer info | |
bluebit | donderdag 5 april 2007 @ 12:56 |
en er wordt misschien een inkoopactie gestart voor een blokjesgril voor de v40 (de phase III grille) ook hier | |
Flex82 | donderdag 5 april 2007 @ 13:42 |
quote:Niet een moderne GTI, maar hij is net zo snel als een GTI van ongeveer hetzelfde bouwjaar. En zijn bochtenwerk kan misschien wel beter zijn (RWD). Er werd/word niet voor niets mee gerally'ed. ![]() En je moet natuurlijk wel onthouden dat een Golf GTI evenveel weegt als een bumper op de Volvo. Dus dan is het helemaal niet slecht toch? ![]() | |
r8ality | donderdag 5 april 2007 @ 15:23 |
quote:*insert zoemer geluid. Wrong! De Golf GTI mk1 is nog steeds de snelste GTI ooit gemaakt. Die trek je er niet zomaar uit. Dikke kans dat je een Golf 2 & 3 er wel stront mee trekt, zeker als je de turbo wat opvoert ![]() | |
pietje008 | donderdag 5 april 2007 @ 16:05 |
Golf 1 GTI de snelste GTI ooit gemaakt.. yeah right De golf 5 GTI is al sneller, en zo zijn er vast nog wel meer GTI's die die golf 1 te schande zetten. Zo'n beest was het nou ook weer niet. | |
bluebit | donderdag 5 april 2007 @ 16:15 |
quote:de eerste golf gti werd terecht ook wel porsche-killer genoemd omdat hij de porsches eruit trok. Dat zie ik de huidige golf gti niet doen bij huidige porsches. Vandaar de uitspraak dat de golf I gti bijzonder snel was. | |
r8ality | donderdag 5 april 2007 @ 17:30 |
quote:MK1: acceleratie 0-100 km/h 9,1 s MK5: acceleratie 0-100 km/h 7,2 s Maarrrr, de Vijf is geblazen en kun je absoluut minder hard de bocht mee door dan de mk1. Daarbij weegt hij ook bijna 2x zoveel, dus dat merk je wel in het rijgedrag. | |
-Muse- | donderdag 5 april 2007 @ 17:33 |
Deze discussie is hier ook al vaaaaaak gevoerd... ieder zo zijn eigen mening. Feit is wel dat de MK1 niet zo snel is als de MKV. | |
r8ality | donderdag 5 april 2007 @ 17:37 |
En het is een ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | donderdag 5 april 2007 @ 18:15 |
En het blijft een golf, daarmee sport je tegen astra's, crx en civics. Heb ik nog iets gemist? Met een volvo hoef je niet te sporten, je weet dat de auto snel genoeg is, je hoeft niets te bewijzen. Meestal laten ze zich ook niet zo snel opfokken door anderen. | |
ArTiC | donderdag 5 april 2007 @ 18:57 |
quote: ![]() antieke vierkante volvo's ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 5 april 2007 @ 19:08 |
quote:En stukken steviger dan een Opel ![]() http://www.youtube.com/watch?v=NQPca-aTlL0 | |
r8ality | donderdag 5 april 2007 @ 19:28 |
Holy motherfuck ![]() ![]() | |
Dr_Crouton | donderdag 5 april 2007 @ 19:46 |
Tering, die Ascona was zeker gemaakt van karton! ![]() | |
StefanCJ | vrijdag 6 april 2007 @ 10:46 |
Hehehe ... Echt een superfilmpje! | |
Oosthoek | vrijdag 6 april 2007 @ 11:57 |
quote:Toch mooi dat mensen blijven geloven in dit soort indianenverhalen. | |
Flex82 | vrijdag 6 april 2007 @ 14:19 |
quote:Precies. ![]() En een Volvo wint het misschien soms dan net niet van 0-100 km/h. Maar een sprintje van 70 naar 180 bijv. op de snelweg is eenvoudig te winnen. Ik durf te wedden dat zelfs mijn Volvo het wint van een willekeurig Golfje, Astra, Civic of andere petjesmensenauto's. ![]() En verder "sport" ik eigenlijk alleen tegen andere Volvo's (kan een D5 bijhouden op de snelweg. ![]() Zo, dat moest ik even kwijt. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Flex82 op 06-04-2007 16:26:33 ] | |
TheFreshPrince | vrijdag 6 april 2007 @ 17:37 |
quote:Mijn Volvo wint niets ![]() Maar het zit wel heel comfortabel en veilig ![]() | |
U.N.K.L.E. | vrijdag 6 april 2007 @ 17:46 |
![]() dit vind ik ook nog steeds en erg mooie en stoere volvo, die cross country. Mijn vader heeft hem helaas weggedaan (2 jaar terug ofzo?) omdat hij er ERG veel technische problemen mee had ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 6 april 2007 @ 17:56 |
quote:Nieuwe Volvo's maken helaas technisch hun reputatie niet meer waar ![]() | |
r8ality | vrijdag 6 april 2007 @ 18:05 |
Net nog gelezen in een nieuwsblad hier (Zweden, kan artikel ff online niet vinden), frontale crash tussen een 7- en 940 met 60-70km/u. Iedereen heeft het overleefd ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 6 april 2007 @ 18:13 |
quote:Ben al aan 't zoeken op wat "nyheter" sites ![]() | |
U.N.K.L.E. | vrijdag 6 april 2007 @ 19:00 |
quote:precies... Het waren allemaal kleine dingen. Motorisch helemaal top in orde, maar het is toch vervelend als er zonder reden lampjes op je dashboard gaan branden, de ruitenwissers af en toe spontaan aangaan en de ingebouwde telefoon (maar dan ook ECHT ingebouwd) gewoon niet werkt... | |
r8ality | vrijdag 6 april 2007 @ 20:09 |
quote:Whehe ![]() | |
Gambolputty | vrijdag 6 april 2007 @ 20:47 |
quote:Ik heb die achterste ![]() * Bookmarkt | |
r8ality | vrijdag 6 april 2007 @ 20:57 |
Zodra de eerste belastingvrij is, koop ik een 745. Of misschien eerder, zijn ze wat goedkoper ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 6 april 2007 @ 21:13 |
quote:Heel verstandig ![]() Ik twijfelde tussen een estate en een sedan. Het is de sedan geworden ![]() Maar misschien, ooit... | |
TheFreshPrince | vrijdag 6 april 2007 @ 21:15 |
quote:Inderdaad. Zodra ze belastingvrij zijn, gaan ze gelijk naar 2,5 tot 3x de huidige prijs. Leuke investering eigenlijk ![]() Behalve dan dat ik momenteel ieder jaar m'n Volvo ruim aan wegenbelasting betaal (89 * 12) ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 6 april 2007 @ 21:39 |
Voor de liefhebbers nog wat filmpjes: Volvo 940 versus BMW 5 serie: http://www.youtube.com/watch?v=yAt7oOuVW1U Volvo 850 van afgrondje: http://www.youtube.com/watch?v=3_fN9CCMZXg Volvo 340 wordt uitgeknipt ![]() http://www.youtube.com/watch?v=1tRTtIhY5nc Het nieuwe Volvo crash center: http://www.youtube.com/watch?v=KO0sCamrQR4 Volvo 240 vliegt over/door caravans: http://www.youtube.com/watch?v=9Av3jaPlZHM Volvo 740 comprimeert een Opel: http://www.youtube.com/watch?v=NQPca-aTlL0 Volvo Snow Race! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=SSZLSfBDyhs | |
BoerK | vrijdag 6 april 2007 @ 21:43 |
quote:Bedankt ![]() quote: quote: quote:Volgens de specificaties zit hij in 9s op de 100 km/u, dus je kunt het de Golf 1, 2 en 3 GTI erg lastig maken ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 7 april 2007 @ 12:32 |
Volvo's in films. Echt een héle grote database met bijbehorende plaatjes! Ook voor andere merken ![]() http://www.imcdb.org/vehicles.php?make=Volvo&page=1&PHPSESSID=fc91d15ba65af51f11669aea0adae610 | |
r8ality | zaterdag 7 april 2007 @ 14:37 |
Je hebt heel die lijst niet nodig. In bijna elke U.S.A. film zit wel een 245 ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 7 april 2007 @ 15:38 |
quote:Maar dit scheelt toch weer door 90% slechte films heen baggeren om een 245 te zien ![]() | |
r8ality | zaterdag 7 april 2007 @ 15:43 |
quote:Ik rijd wel naar m'n ouders. Zie ik er meteen 4 ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 7 april 2007 @ 15:56 |
quote:Heb je een zus? Oh wacht, ik heb al een vriendin ![]() Haha, maar wel heel gaaf! Hoop ook ooit eigen parkeer/sleutelruimte te hebben en er dan nog een 240 oid bij aan te schaffen. | |
r8ality | zaterdag 7 april 2007 @ 17:12 |
Mijn droom is voorlopig een 740 op gas strax om te rijden, en een 240 turbo om te "spelen" ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 7 april 2007 @ 17:13 |
quote:Ook nog een 340 om kippen in te houden? ![]() | |
r8ality | zaterdag 7 april 2007 @ 17:16 |
Duettje is wel een idee mocht ik spullen moeten versjouwen ![]() | |
ArcticBlizzard | zaterdag 7 april 2007 @ 22:46 |
Als ik zo al die crashes zie.......... Wij gingen een paar jaar geleden onze volvo halen. Een tweedehands 740 turbo diesel. We hebben hem opgehaald we rijden naar huis. Mijn vader en ik in de 740 mijn moeder in een citroen bc. We staan voor het stoplicht, en een opel vergeet te stoppen en klapt (30km/h?!?) vervolgens op de bx. Mijn vader ziet de bx schuiven en zet de volvo op de handrem. Schade volvo; paar schrammen op de bumper schade bx; total loss, als een harmonica in elkaar geschoven! En volvo is echt zo degelijk! | |
Repeat | zaterdag 7 april 2007 @ 23:03 |
quote:kreukelzone is een goed iets hoor. ![]() Jij wilt niet tegen een boom rijden in een auto die niets meegeeft... | |
TheFreshPrince | zondag 8 april 2007 @ 22:57 |
quote:Een Volvo 740 tegen een boom geeft ook genoeg mee, daar zijn ze wel op gemaakt. Maar kijk een keer naar BX plaatwerk (en dat is nog dik vergeleken met veel huidige auto's) en dan naar 740 plaatwerk; daarom kreukels in de BX. En achter de kunststof bumper zit meteen een stalen versie die ietwat gedempt is gemonteerd. Schokken tot 4km/u worden zonder schade opgevangen ![]() (dat staat tenminste in m'n '85 dealer folder ![]() Vrouw ramt boom (onder invloed van medicijnen) en kon er bij weglopen: ![]() [klik erop voor grotere versie] Boom vangen: ![]() [klik erop voor grotere versie] [ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-04-2007 00:08:49 ] | |
DJ_WB | maandag 9 april 2007 @ 06:12 |
ik ben nog niet vergeten ![]() het is zo'n fijne auto ![]() | |
Dandelion | maandag 9 april 2007 @ 12:49 |
Nou voor een dikke 400 euro heb ik mijn 440 weer door de apk kunnen slepen. Dat viel me eigenlijk nog wel mee, dus maar weer gedaan. Nu moet hij er ook maar weer een jaartje tegen kunnen vind ik. Enige probleem is dat de koppelingsplaten blijkbaar redelijk versleten zijn. Iemand enig idee of dat een beetje zelf te fiksen is? | |
#ANONIEM | maandag 9 april 2007 @ 12:51 |
Ik rijd sinds vandaag in een V70 van mn pa ![]() Het is een 2.4 liter automaat en hij rijdt echt gruwelijk. [ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2007 12:51:33 ] | |
#ANONIEM | maandag 9 april 2007 @ 12:54 |
quote:prachtig ![]() | |
TheFreshPrince | woensdag 11 april 2007 @ 23:43 |
quote:Geen idee of dat eenvoudig te doen is. Maar als je er in wilt blijven rijden zeker doen; vooral als je de onderhoudshistorie goed kent. Als je een andere (gebruikte) auto koopt is het altijd maar weer afwachten wat je krijgt... | |
Repeat | woensdag 11 april 2007 @ 23:45 |
Weet iemand wat zo'n afdekplaat voor de afneembare trekhaak op een S60 kost? Ding is spoorloos verdwenen ![]() | |
PNG | donderdag 12 april 2007 @ 09:15 |
quote:Meestal moet de bak eraf, dus das wel ff werk. Vervang meteen de drukgroep en koppelingsplaat. | |
Repeat | dinsdag 24 april 2007 @ 14:22 |
quote: ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 24 april 2007 @ 14:28 |
quote:Bel je/een dealer. | |
Repeat | dinsdag 24 april 2007 @ 14:28 |
quote:Dat antwoord zou ik idd zelf ook geven als iemand anders het zou vragen ![]() | |
hermandeperman | dinsdag 24 april 2007 @ 14:33 |
quote:Nou, hup. Pak de telefoon dan. Sowieso lig je er niet heel erg wakker van volgens mij, anders had je het allang geregeld. | |
bluebit | dinsdag 8 mei 2007 @ 14:29 |
![]() ![]() ![]() ![]() deuk in mijn bolide | |
TradeMarkie | dinsdag 8 mei 2007 @ 19:38 |
quote: ![]() je mag niet generaliseren, maar wel typisch dat het zo'n triest lupotje met even trieste eigenaar is waardoor jij weer een hoop shit op je bord krijgt ![]() | |
bluebit | woensdag 9 mei 2007 @ 09:10 |
quote:heel goed, dat deed me nog het meeste pijn, vooral toen ik zijn kenteken op rdw.nl invoerde : Vermogen : 33 KW = 45 pk.....zelfs met dat (non-)vermogen weet ie schade te rijden, best knap! | |
ArcticBlizzard | woensdag 9 mei 2007 @ 11:32 |
En ze doen ook altijd alleen de buitenkant. Motorisch veranderen ze meestal niets. En als ze dat doen dan tunen ze de motor maar veranderen ze niets anders. Remmen blijven hetzelfde enz. Ja ze verlagen de auto, maar niet omdat dit een beter weggedrag zou opleveren maar omdat het stoer staat. | |
bluebit | woensdag 9 mei 2007 @ 11:33 |
quote:met zijn 45 pk kan ie van zijn leven niet zo hard rijden dat ie de bocht uitgaat, zelfs al je de auto verhoogt ipv verlaagt..... | |
ArcticBlizzard | woensdag 9 mei 2007 @ 16:12 |
Vriend van me heeft 2 auto's (opel corsa 1.2) total loss gereden, het kan dus wel. Het gebeurde zelfs nog binnen het jaar van elkaar. | |
RPowa | woensdag 9 mei 2007 @ 16:25 |
* hier stond een 850R, post verwijderd * [ Bericht 29% gewijzigd door RPowa op 09-05-2007 18:20:48 ] | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 16:36 |
850R bestaat niet knaas. Je hebt een T5 of een T5-R. En gezien de wielen is het een T5, want de standaardvelgen van de T5-R zijn nog net iets mooier. | |
RPowa | woensdag 9 mei 2007 @ 16:47 |
![]() ![]() | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 16:54 |
Zelfde motor, zelfde alles. Maar wat jij wilt, in 96 en 97 noemden ze hem ff R. Boehoe ![]() | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 16:55 |
Neemt niet weg dat de originele T5-R-wielen (Titan) mooier zijn ![]() | |
RPowa | woensdag 9 mei 2007 @ 17:00 |
Wederom: lul niet zo stom als je er blijkbaar totáál geen verstand van hebt. Een T5 en een T5-R hebben een kleinere turbo en 225/240pk, deze heeft de grotere turbo en 250pk. Deze velgen zitten standaard op de 850R en ***ik*** vind ze mooi. Dat jij de velgen van een T5-R mooier vindt zal best, ieder zijn smaak, wel een enorm zwaktebod om daarmee je gebrek aan kennis te verbloemen. | |
FlowDesign | woensdag 9 mei 2007 @ 17:05 |
Kinders niet vechten ![]() | |
-Muse- | woensdag 9 mei 2007 @ 17:06 |
quote:Die R's zie je weinig! Hij staat er ook echt mooi bij man, klasse! | |
Papi-Chulo | woensdag 9 mei 2007 @ 17:07 |
r8ality is gewoon jaloers op uw rode hoerensloep. Ik vind het een gaaf bakkie. Check die XeNon Lampies dan. Geil! | |
FlowDesign | woensdag 9 mei 2007 @ 17:15 |
quote:xenon? waar? | |
RPowa | woensdag 9 mei 2007 @ 17:20 |
Zit sinds vorige week Xenon in ja. Wereld van verschil met de standaard lampen. Niet dat je het aan de buitenkant ziet hoor, de vorige poster wist dat al van me, vandaar ![]() ![]() | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 17:21 |
quote:Wie heeft hier nu geen kennis: quote:En dat van die wielen stond in een aparte post. Game on! | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 17:22 |
quote:Welk Volvo-forum? ![]() | |
RPowa | woensdag 9 mei 2007 @ 17:23 |
(Europees) linkje? Waardes van Amerikaanse auto dan wel met automaat zijn utterly useless hè. Dat Volvo forum zie ik liever verschoond blijven van dit soort puberaal gedrag dus ![]() | |
-Muse- | woensdag 9 mei 2007 @ 17:23 |
quote:Maar dit is geen volvo forum ![]() Geweldig als je hier je foto's en verhalen post, veel mensen stellen dat zeer op prijs (ik zeker!), maar anderen ook weer niet. Leer de juiste mensen te negeren, dat scheeld een hoop gezeik ![]() | |
FlowDesign | woensdag 9 mei 2007 @ 17:24 |
quote:r8ality is nou niet bepaald een puber maar gewoon Volvo-fan en stronteigenwijs, dus matig je toon want je doet er zelf net zo hard aan mee ![]() | |
FlowDesign | woensdag 9 mei 2007 @ 17:25 |
quote: quote:Wederom: Wie vertoond hier nou puberaal gedrag? ![]() | |
RPowa | woensdag 9 mei 2007 @ 17:32 |
Je hebt gelijk, ik was begonnen met puberaal gedoe, dus mijn excuses, I am outta here. Veel plezier met de discussies. Groetjes aan Muse in ieder geval. ![]() P.S. Turbo's hebben inderdaad vaak dezelfde afmetingen, dat klopt, ik dacht dat elke R een iets grotere turbo had maar nee dus, ik was fout, I stand corrected. | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 17:32 |
quote:Je hebt gelijk. Mijn excuses, zo ben ik dan ook wel weer, van het Autoweekforum: quote:Wel vreemd. | |
FlowDesign | woensdag 9 mei 2007 @ 17:34 |
quote:Ik zei niet dat je er mee was begonnen, ik zei dat je er zelf net zo hard aan mee doet ![]() | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 17:37 |
Ik wil er nog 1 ding over zeggen, je nick getuigt ook niet van echt non-puberaal-gedrag, maar goed. Ophouden, en over ![]() ![]() | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 17:38 |
quote:Je hebt je post fout ge-edit dus ![]() | |
Papi-Chulo | woensdag 9 mei 2007 @ 17:48 |
Puberaal gedrag is keihard blaten en achteraf pas denken of het klopt wat je zegt. Een fout maken en niet toegeven, of je verontschuldigen en dan toch nog natrappen,hoe noem je dat dan? Ik sluit me volledig aan bij RPowa. Het heeft totaal geen zin om iets te posten. ALTIJD zal er een wijsneus tussenzitten die de boel wil opfokken. Outtie.... | |
RPowa | woensdag 9 mei 2007 @ 17:49 |
Ik had gehoopt dat de héle post duidelijk over zou komen als sarcastisch. Helaas niet gelukt. Dus: hierbij dan alsnog. ![]() Ik verkoop al ruim 15 jaar Volvo's, weet ondertussen heus wel iets er van af en zéker van de auto waar je zelf in rijdt. Maar ik heb gewoon geen zin in dit soort wellus nietus spelletjes. Onzin verkondingen schiet niemand iets mee op dus zei gewoon zoals het was. En puberale nick, ach, ik ben gewoon enorm happy met de auto dus so be it. Ik vond het enorm storend meteen met knaas te worden aangesproken en liet me daardoor, helaas, gaan. En nu ben ik echt pleite want vind het wel weer welletjes op dit forum. Erg jammer, had het wel leuk gevonden maar goed. Mazzel! | |
-Muse- | woensdag 9 mei 2007 @ 17:51 |
Tja, welcome op fok! En meteen een afscheid, erg jammer! Ik hoop dat je hem heel houd, succes dr mee! ![]() | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 17:56 |
Stel je niet aan zeg, moet je mammie je pampers anders even verwisselen? En met mijn 24 kan ik mezelf helaas geen puber meer noemen. | |
r8ality | woensdag 9 mei 2007 @ 17:57 |
quote:Ik geloof dat ik toch echt m'n excuses heb aangeboden na het vinden van info, maar goed... | |
Papi-Chulo | woensdag 9 mei 2007 @ 18:05 |
quote:Doet me deugd dat er meer zo over denken | |
Papi-Chulo | woensdag 9 mei 2007 @ 18:09 |
quote:Tis toch gewoon niet te geloven. Flik je het gewoon weer. Natrappen EN er bij vermelden hoe oud je bent? Dit vind je geen puberaal gedrag? Honest now..... | |
ArTiC | woensdag 9 mei 2007 @ 18:30 |
quote:PI PI! ![]() | |
VS60 | woensdag 9 mei 2007 @ 19:33 |
![]() Mooi toch ![]() | |
Googolplexian | donderdag 10 mei 2007 @ 14:26 |
quote:HEY MOOIE DEALER ![]() En ik krijg geen groetjes? ![]() P.S.: Ik ken deze man nu het grootste gedeelte van mijn leven en het familiebedrijf is een en al Volvo. 15 jaar Volvo's restaureren en verkopen is RPowa z'n aandeel maar er stond al Volvo op z'n luier, dus PLEASE ... ![]() ![]() | |
RPowa | donderdag 10 mei 2007 @ 14:38 |
Hey Googol! Uiteraard ook de groetjes voor jou maar ik dacht dat jij als snelle über vtec driver niet op een saai volvo topic zou komen dude! ![]() Ging mij helemaal niet om gelijk krijgen hoor, viel me alleen tegen dat je metéén commentaar krijgt op een normale post. En weer. En weer. Da's jammer en onnodig. Zal het binnenkort nog één keer proberen. Als dat ook op een farce uitloopt is het prima, dan is het over. Is je dak nu al gemaakt JAH! ![]() | |
hermandeperman | donderdag 10 mei 2007 @ 14:45 |
quote:Kijk gewoon naar het onderschrift van de beste man, en dan weet je al genoeg. Gewoon negeren. Ik vind het een erg gave auto ![]() | |
Googolplexian | donderdag 10 mei 2007 @ 14:50 |
quote:Jup ![]() Het uiterlijk is echt slecht nu maar wordt binnenkort opgelost. Fok = Fok ... je kunt ervaring niet lezen uit een paar posts ![]() | |
-Muse- | donderdag 10 mei 2007 @ 14:56 |
quote:Inderdaad! Als je hier een tijdje zit dan merk je vanzelf wel dat de meeste trollen komen en gaan. Je pikt er zo de "echte" PTA-ers uit, en die zijn gelukkig een stuk socialer en gezelliger! | |
Googolplexian | donderdag 10 mei 2007 @ 15:19 |
quote:Jup ![]() | |
r8ality | donderdag 10 mei 2007 @ 16:24 |
Ok. Vooruit. Ik was misschien een beetje overmoedig. Ik had namelijk nog nooit van een 850R gehoord, ondanks dat ik veel van Volvo's weet. Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud/jong om te leren. En als RPowa al 15 jaar met Volvo's bezig is mogen we hem misschien inderdaad wel geloven ![]() Excuses! | |
RPowa | donderdag 10 mei 2007 @ 16:37 |
Accepted! ![]() Back to posting pix and stories of da carbrand evah! ![]() Met als beste voorbeeld de mooiste Volvo ooit gemaakt, de 850R ![]() ![]() (voor de echte die-hard fans die meer willen zien hier wat meer piccies enzow) | |
r8ality | donderdag 10 mei 2007 @ 16:45 |
Ik wil dus wel ooit zoiets berijden:![]() Potver ![]() | |
-Muse- | donderdag 10 mei 2007 @ 16:53 |
Ken je die 240 van Kronenburg? 500hp op de achterwielen ![]() | |
bluebit | donderdag 10 mei 2007 @ 16:53 |
quote: ![]() | |
-Muse- | donderdag 10 mei 2007 @ 16:54 |
quote:Heeft de R standaart al geperforeerde schijven voor? | |
r8ality | donderdag 10 mei 2007 @ 16:55 |
quote: ![]() | |
RPowa | donderdag 10 mei 2007 @ 16:55 |
Mijn eerste "echte" auto was een 240 Turbo. Was in de tijd dat 'ie uit kwam (1985+) echt een heel heftige auto. Als je toen 150 pk had was je best stoer. Was wel even wennen. Natuurlijk een Turbo-gat dat groter was dan de Grand Canyon. Gassen in de bocht, kicken!! Nietssss, nietssss, nietssss, pppfffffiiieeuuuuwww, 150 pk op de starre achteras, hoppa in de rondte, tegenliggers aankijken ![]() Wel enorm kicken. Een van de leukste auto's die ik heb gehad eigenlijk. Daarna nog een 242GT gehad, met súpervet dashboard. Daarna eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Voorwielaandrijving is sowieso the suxxorz! ![]() P.S. Nee de remmen zijn aftermarket aangezien de standaardremmen niet echt geweldig zijn. Eén keer leuk trappen bij 240+ en ze zijn krom. Waren deze echter ook dus wat lul ik nu weer stom. ![]() ![]() | |
r8ality | donderdag 10 mei 2007 @ 16:56 |
quote:Waar denk je dat TIC voor staat? ![]() | |
r8ality | donderdag 10 mei 2007 @ 16:57 |
quote:242 GT ![]() ![]() | |
-Muse- | donderdag 10 mei 2007 @ 16:58 |
quote:Cool man ![]() ![]() | |
RPowa | donderdag 10 mei 2007 @ 16:59 |
Allemaal gele ronde klokkie op het dashboard ja. En mooie stoeltjes. En leuke velgen. Helemaal top. Spijt dat die toen is verkocht. Maar ja, achteraf lullen is altijd makkelijk. Edit: OMG!!! Als je dat nu ziet is het wel het meest trieste dashboard ook eigenlijk! Times are a'changing zullen we maar denken ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door RPowa op 10-05-2007 17:07:22 ] | |
-Muse- | donderdag 10 mei 2007 @ 17:09 |
Hij kan bijna 200!! ![]() | |
r8ality | donderdag 10 mei 2007 @ 17:09 |
quote:Dat is toch een rallye-tellerbak? Hoort die in een 242 GT thuis? Volgens mij niet. | |
RPowa | donderdag 10 mei 2007 @ 17:16 |
Ow die had ik er toen gewoon in zitten. Wel netter dan dit hoor, dit is natuurlijk achteraf gedaan. Weet zo goed als zeker dat die auto toen gewoon standaard was. Vond dat juist het leukste er aan, had bijna niemand. 200 liep 'ie niet hoor, de 240 Turbo wel. Toen kon je dat ook nog gewoon ongestoord karren zonder risico van briefjes van de heer Spee. Nu is het iets meer oppassen wat dat betreft, helaas. | |
r8ality | donderdag 10 mei 2007 @ 17:19 |
Daar zit gewoon een normale tellerbak in, in een GT. Kwam net trouwens wel een coole tellerunit tegen:![]() Eens kijken of ik dat voor mijn 140 kan fixen ![]() | |
RPowa | donderdag 10 mei 2007 @ 17:25 |
Dat zijn vaak "gewoon" printjes... Zie je ook op Ebay staan voor sommige auto's. Ziet er van een afstandje okay uit maar van dichtbij zie je dan gewoon de HP Deskjet 500 stippies zitten ![]() Ow dat van dat dashboard wist ik niet... Was het achteraf nog specialer als ik al dacht, dammit!!! Ow lees nu dat het een R-Sport accessoire pakket was, dus niet specifiek voor rally-auto's maar "los" leverbaar als optie. En ook voor deze klokkies zijn witte tellers verkrijgbaar ![]() En hier zie je ze voor andere (oudere) Volvo dashboards... Zitten best coole tussen ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door RPowa op 10-05-2007 17:38:18 ] | |
RPowa | donderdag 10 mei 2007 @ 17:41 |
Zoooo, deze 240 is vettt man! Zit ook het R-Sport dashje in maar check die motor ook! Daar zijn echt heeeel wat uurtjes in gegaan!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
r8ality | donderdag 10 mei 2007 @ 18:02 |
Automaat ![]() ![]() | |
RPowa | vrijdag 11 mei 2007 @ 01:57 |
Tuurlijk wel. Die dingen willen toch alleen maar rechtdoor man. Wegligging is natuurlijk een non-existent iets in een bak als deze hè. En qua optrekken kickt een automaat de gemiddelde handschakelaar ook kont dus ideaal juist! | |
r8ality | vrijdag 11 mei 2007 @ 02:08 |
Ja, maar dan moet je elke keer de kick-down gebruiken voor PSSSHHJJTT ![]() | |
bluebit | vrijdag 11 mei 2007 @ 08:20 |
ja, ik heb zojuist besloten dat ik mijn vriendin zo'n 240 ga aanpraten, veilig, ruim en cool.... ff autoscout checken wat de prijs is van zo'n ding. | |
RPowa | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:09 |
Ruim zijn ze niet hoor... In tegenstelling tot wat de buitenkant zal doen vermoeden zijn ze van binnen echt wáy kleiner dan de meeste mensen denken. Ten eerste vrij smal (door de 'schouders' bij de deuren) en ten tweede is er achterin ook zo goed als geen beenruimte. De station is helemaal achterin wel enorm groot though. | |
bluebit | vrijdag 11 mei 2007 @ 12:09 |
quote:sssssssst, mijn vriendin leest mee!!!!!! | |
r8ality | vrijdag 11 mei 2007 @ 13:37 |
quote:Ehm. Mijn ouders rijden er dagelijks in, en ik kan met mijn 1.98 in beide (allebei sedan) prima achterin zitten hoor ![]() | |
RPowa | vrijdag 11 mei 2007 @ 14:13 |
Dan zijn ofwel jouw benen kort of je ouders erg klein want achterin een 240 zitten waarbij de mensen die voorin zitten de stoel in de achterste stand hebben staan (wat wel moet omdat je anders met je benen tegen de middenconsole zit) is echt absoluut geen pretje. Dan is een 7/8/9 serie echt veel ruimer gewoon. | |
r8ality | vrijdag 11 mei 2007 @ 16:46 |
quote:Pa is 1.87 en ma 1.85 ![]() | |
FlowDesign | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:00 |
quote:dat is jouw mening ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door FlowDesign op 11-05-2007 17:14:26 ] | |
-Muse- | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:08 |
quote:God wat een nuttige bijdrage aan dit topic zeg! | |
FlowDesign | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:16 |
quote:Ik vind het gewoon niet de mooiste volvo ooit | |
RPowa | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:28 |
Doe dan ook meteen even bij ALLE andere posts je mening neerzetten please, dan is er tenminste nog aktiviteit op dit forum. | |
bluebit | zaterdag 12 mei 2007 @ 15:38 |
Volvo gaat het programma uitbreiden met een luxe zevenzitter. Het model, dat de naam XC100 meekrijgt, moet het vlaggenschip van het Zweedse merk worden. Dat meldt een Zweeds autotijdschrift. De XC100 wordt nog boven de S80 en de XC90 in het gamma opgenomen en moet de concurrentie aangaan met de dure SUV’s uit Duitsland. Standaard krijgt het Zweedse vlaggenschip vierwielaandrijving mee. De nieuwe Volvo zal onderdelen van de andere modellen gebruiken, maar de kans bestaat dat de XC100 de eerste auto van het merk met een hybride aandrijflijn wordt. Daarnaast zullen de bekende zescilinders en V8 motoren hun weg naar het nieuwe topmodel vinden. ![]() | |
r8ality | zaterdag 12 mei 2007 @ 16:30 |
Op de Rai gezien 2 jaar terug ![]() | |
ArcticBlizzard | zaterdag 12 mei 2007 @ 21:50 |
Ik zou wel eens een dwarsdoorsnede van de Yamaha V8 willen zien. Ik zie een hybride trouwens niet zo zitten. Een auto is (minimaal) 150 kilo zwaarder, er zitten dure (chemische/slecht voor het milieu zijnde) accu's in enz. Ik heb dan liever dat ze de onderkant van de auto helemaal glad maken, en dat ze de auto iets verlagen en natuurlijk de deurhendels en dergelijke verwijderen. Als ze dan de Yamaha V8 gebruiken (die is erg zuinig) met het systeem van gm waarbij er op 4 cylinders gereden kan worden als het nodig is en dat nog eens combineren met de systemen van bmw (dynoma loskoppelen bij het optrekken). Ik denk dat de auto dan ook erg zuinig kan zijn. Maar dan nog denk ik dat het verbruik per km voornamelijk aan de bestuurder ligt. Ik rijd bijv met de xc90 d5 (185pk) 1 op 13.4, mijn vader haalt de 1 op 10 net. | |
KonnieKipke | zaterdag 12 mei 2007 @ 21:54 |
* KonnieKipke rijdt 850 GLT Automaat. binnenkort 850 T5-R | |
RPowa | zondag 13 mei 2007 @ 00:47 |
70 peekaatjes erbij zal merkbaar moeten zijn! ![]() | |
bluebit | zondag 13 mei 2007 @ 09:06 |
quote:da's inderdaad niet slecht....mijn zwager haalt 1 op de 10 niet eens gaf hij laats toe, terwijl mijn vader met zijn v70 D5 ongeveer 1 op 17 haalt en ik ook zoiets met mijn V40 1.9D. Maar goed, een XC90 weegt dan ook 2,5 ton of zoiets..eigenlijk had in de XC90 wel een zwaardere diesel gemogen, 3.0 liter of zo zoals in de bmw x5. | |
RenzoBrad | zondag 13 mei 2007 @ 21:49 |
Aankomend Volvorijder meldt zich! ![]() Wacht nog even met een aanschaf. Zal een mooie 2e hands worden en heb nog even de tijd om er over na te denken. Ben d'r nog niet uit wat ik straks wil hebben. Zoveel mogelijkheden, zoveel mooie auto's! ![]() Even een verzekeringstechnische vraag! ![]() Ben nu 21, reeds 3 jaar mijn rijbewijs en rij vaak in de auto's van m'n ouders (1 dure leasebak en een peugeot 306) en nooit een krasje o.i.d. veroorzaakt. 3 schadevrije jaren zou ik zeggen, maar ik neem aan dat de verzekering dat anders ziet, aangezien er geen verzekering op mijn naam staat. Of is er een andere manier om zoiets aan te tonen? Scheelt nogal wat in premie, 0 of 3 jaar ![]() | |
r8ality | zondag 13 mei 2007 @ 21:52 |
quote:Niks aan te doen. Verzekering moet op jouw naam staan om schadevrije jaren op te bouwen... | |
ArcticBlizzard | zondag 13 mei 2007 @ 23:02 |
Ga eens praten met de tussenpersoon, bij mijn zus heeft hij toen wat kunnen regelen. Ik ben zelf begonnen toen ik begon met brommer rijden. | |
ArcticBlizzard | zondag 13 mei 2007 @ 23:12 |
quote:En het is een automaat, dus ook wat minder zuinig. Ik vind de huidige motor wel goed hoor in de xc90, hij heeft toch 400Nm en dat merk je wel. | |
FlowDesign | dinsdag 15 mei 2007 @ 12:56 |
Wat ik op zich enigszins vreemd vind is dat je voor 92.000 Euro een nieuwe Porsche Cayenne S koopt, terwijl je voor de snelste Volvo XC90 V8 Executive maar liefst 96.000 Euro moet neertellen. En dan is de Porsche nog een stuk sneller ook en ja, tis een Porsche natuurlijk ![]() | |
r8ality | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:17 |
Die auto's zijn ook wel echt te vergelijken ja ![]() | |
Repeat | dinsdag 15 mei 2007 @ 14:52 |
quote:eigenlijk wel toch. | |
bluebit | dinsdag 15 mei 2007 @ 15:40 |
mijn zwager heeft de keuze moeten maken tussen de cayenne en de volvo xc90...uiteindelijk heeft ie toch gekozen voor de xc90 (more value for money en goedkoper onderghoud, volgens hem) Maar goed, Cayenne is ook erg mooi inderdaad.... | |
r8ality | dinsdag 15 mei 2007 @ 15:45 |
quote:Ik rijd liever met een XC90 naar Beijing dan met een Cayenne... | |
RPowa | woensdag 16 mei 2007 @ 01:47 |
Je hebt daadwerkelijk bij beide auto's achter het stuur gezeten en een stuk gereden of slechts een assumptie op basis van de bovengemiddeld goede stoelen in Volvo's? ![]() | |
r8ality | woensdag 16 mei 2007 @ 13:18 |
quote:Assumptie of course. En inderdaad die stoelen, plus dat ze nooit stuk gaan ![]() ![]() | |
FlowDesign | woensdag 16 mei 2007 @ 21:46 |
quote:Ik opteer ook voor een 997 GT3 maar zo'n Cayenne S rijdt wel als een sportwagen (lees: is verrekkes snel) ![]() ![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | donderdag 17 mei 2007 @ 11:02 |
De BMW 4.4 is ook een erg snelle auto. Voorin een heerlijk auto maar achtering lijkt het alsof je op een plank zit. En de schijven trekken erg snel krom. | |
Volvoman | donderdag 17 mei 2007 @ 12:50 |
We hebben nu een S60 2.4 en hebben hiervoor een 940 polar gehad, daarvoor een 760 station. En ook nog een 340 en een katterug ![]() Later wil ik als eerste auto een 740 turbo kopen en die dan motorisch aanpassen. In sweden rijden er genoeg aangepaste. ![]() ![]() | |
r8ality | donderdag 17 mei 2007 @ 13:09 |
quote:Ik geloof niet dat er hier veel originele turbo's rondrijden ![]() | |
RPowa | donderdag 17 mei 2007 @ 15:01 |
Waarom rijden er hier niet veel originele 740 Turbo's rond dan? ![]() | |
FlowDesign | donderdag 17 mei 2007 @ 15:39 |
quote:Met "hier" bedoelt r8ality hoogstwaarschijnlijk "hier in Zweden" want daar is hij al een paar maanden ![]() | |
-Muse- | donderdag 17 mei 2007 @ 17:31 |
quote: ![]() | |
r8ality | donderdag 17 mei 2007 @ 17:44 |
quote: ![]() | |
FlowDesign | donderdag 17 mei 2007 @ 23:32 |
quote:Maar wel veel opgevoerde uiteraard ![]() | |
ASroma | vrijdag 18 mei 2007 @ 12:26 |
in zweden zie je teveel volvos gewoon, van die hele ouwe gepimpte bakken, verlaagd met geblindeerde ramen, en sommige zien er echt niet uit ![]() de volvos van tegenwoordig zijn mooie autos maar die ouwe vierkante bakken ![]() | |
r8ality | vrijdag 18 mei 2007 @ 13:23 |
quote:Vierkante ouwe bakken ![]() | |
FlowDesign | vrijdag 18 mei 2007 @ 15:10 |
quote:Als je de oude Volvo's niet mooi vindt dan heb je ook niet het recht om nieuwe Volvo's mooi te vinden ![]() | |
Dr_Frickin_Evil | vrijdag 18 mei 2007 @ 15:58 |
Die nieuwe C30 vind ik echt helemaal geweldig!![]() Die 740 hier een paar posts boven is trouwens ook vettt! | |
ASroma | vrijdag 18 mei 2007 @ 16:24 |
dit dus:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en dan op zaterdagavond niet uit he, maar rondjes rijden in deze pimpy dingen door de stad ![]() | |
r8ality | vrijdag 18 mei 2007 @ 17:07 |
quote:Die 245 ![]() En dat klopt ja, ik rijd altijd naar een parkeerplaats in de stad, daar staan ze altijd met die turbo's en traktors ![]() | |
bluebit | zaterdag 19 mei 2007 @ 18:47 |
pfffff, die 245 is geweldig. mijn vriendin vindt de 240 serie helemaal niets, desondanks probeer ik toch zo gek te krijgen dat ze er een gaat rijden...in dat geval sponsor ik wel met de aanschaf... Overigens hoop ik dat ik mijn volgende volvo toch wel een 5 cilinder is. Model is me om het even, die vind ik toch allemaal even mooi. Maar dat geluid van de volvo 5 cilinder vind ik echt prachtig! | |
SuN-CRuSHeR | zaterdag 19 mei 2007 @ 20:14 |
Zit je na een maand alweer over een andere na te denken? Dat is geen goed teken ![]() | |
bluebit | zaterdag 19 mei 2007 @ 21:30 |
quote:uhm, ![]() nee, de V40 rijdt echt heerlijk, ondanks deuk en barst in voorruit (4 juni wordt het pas gefixed)...maar toch ben ik verwend door de V70 van mijn vader...en ja, da's toch echt een klasse hoger en daar betaal je dan ook voor. Maar als ik ooit minder kilometers ga maken dan komt er toch echt ooit nog een 5 cilinder. | |
ArcticBlizzard | maandag 21 mei 2007 @ 20:18 |
Nog even een nieuwtje wat ik tegenkwam bmw wil volvo overnemen http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/09/bmw-wil-volvo-kopen En voor degene die de oude oude V70 mooi vinden maar toch te langzaam http://www.autoblog.nl/ar(...)v70-t5-ipd-stage-iii | |
RPowa | maandag 21 mei 2007 @ 21:16 |
quote:Beetje jammer van de popu-taal en niet incorrecte gegevens. Maar goed, het zal de beoogde doelgroep aanspreken en daar gaat het om zullen we maar denken. | |
ArcticBlizzard | maandag 21 mei 2007 @ 22:29 |
Tsja, de nederlandse taal heeft geen prioriteit meer, spelling en grammatica worden slecht onderwezen met "als je het maar kan spreken" als excuus voor de tanende kennis van het Nederlands. Dit jaar mag men zelfs een nederlands woordenboek gebruiken bij het maken van examens. Er zijn echter nog minder mensen die naar behoren kunnen hoofdrekenenen. Tegenwoordig maakt iedereen gebruik van spelling check en rekenmachines. Terug ontopic, wat foto's van de collectie bij ons thuis. Een 960 met een 2.5 6 in lijn, een genot om in te rijden. ![]() Een v40 1.8 phase I ![]() En natuurlijk de nieuwste aanwinst, de XC90 D5 (185pk) ![]() ![]() ![]() We hebben thuis ook nog een golf type 3 en in de garages hebben we een mustang uit 1968 staan en een T-Ford (die volledig uit elkaar ligt). @hermandeperman; Dank je, wel vreemd dat hij het niet doet met imageshack. [ Bericht 3% gewijzigd door ArcticBlizzard op 21-05-2007 22:49:52 ] | |
hermandeperman | maandag 21 mei 2007 @ 22:32 |
Ergens anders uploaden dan bij imageshack. http://allyoucanupload.webshots.com/ bijvoorbeeld. Deze links doen het sowieso niet. | |
ArcticBlizzard | dinsdag 22 mei 2007 @ 15:44 |
De foto s staan erop, de kwaliteit laat te wensen over, maar dit ligt aan mijn (oude) camera. | |
Dragoljub | dinsdag 22 mei 2007 @ 15:46 |
Geen 850 rijders? ![]() Ik zou gaarne wat informatie willen verzamelen over de kosten van het onderhoud van een 850, alvorens ik overga tot aankoop. | |
bluebit | dinsdag 22 mei 2007 @ 16:13 |
user OreO heeft een 850 T5 anders ff checken op het volvo850forum.nl | |
TradeMarkie | dinsdag 22 mei 2007 @ 18:44 |
quote:Ik heb wel een 850, maar nog geen onderhoud gehad aangezien ik er net 7 weken in rij ofzo. | |
Dragoljub | woensdag 23 mei 2007 @ 10:52 |
Oei, heb net even op dat volvo850 forum gekeken. Stonden een aantal verhalen waarvan 1 met een kapotte radiateur, 1000 euro. ![]() Dat kan ik niet echt gebruiken voor een eerste auto. ![]() | |
SuN-CRuSHeR | woensdag 23 mei 2007 @ 11:16 |
Een kapotte radiateur 1000 euro? Een goede haal je op de sloop (in twente ergens zit een volvo-sloop) voor een paar tientjes.. | |
r8ality | woensdag 23 mei 2007 @ 14:12 |
quote:Wat een onzin ![]() ![]() | |
Dragoljub | woensdag 23 mei 2007 @ 15:18 |
Ja maar, ja maar, over het algemeen zijn Volvo's toch sowieso duur in onderhoud? ![]() Ik wil namelijk geen 80 euro voor een interieurlampje kwijt zijn ofzo. ![]() Opzich zou mijn keuze uitgaan naar de 850 2.0, vind 'em gewoon bloedmooi, lekker groot, lekker luxe, goede stereo. ![]() | |
bluebit | woensdag 23 mei 2007 @ 15:46 |
quote:valt best mee, volgens een overzicht van mijn dealer, kost mijn V40 pakweg 50 euro meer per beurt (gemiddeld) dan de opel corsa 1.7D die ik eerst reed. ik zal het overzichtje vanavond even plaatsen van de kosten als ik het terug kan vinden. | |
ArcticBlizzard | woensdag 23 mei 2007 @ 17:20 |
Ik weet niet waar je woon Dragoljub maar onze volvo's zijn altijd in onderheid bij Ton van Amerongen in Driebergen. Een garage gespecialiseerd in Volvo maar geen officiele volvo garage. De prijzen zijn hier een stuk lager dan bij de dealer. Is misschien het overwegen waard (mijn vader reed er graag een uur voor heen en een uur terug). | |
Dragoljub | woensdag 23 mei 2007 @ 17:26 |
bluebit: Graag! ArcticBlizzard: Hmm ja, Driebergen is zo'n drie kwartier rijden, best te doen doen, tenzij je echt panne hebt. ![]() ![]() | |
-Muse- | woensdag 23 mei 2007 @ 17:33 |
Ik weet nog wel dat ik een keer voor mn opa zijn auto op moest halen bij de dealert.... grote beurt, 1650- euro!! Ik sloeg er stijl van achterover, dat was het aankoop bedrag van mijn eerste auto! (polo 1.3cl) [ Bericht 0% gewijzigd door -Muse- op 23-05-2007 17:44:40 ] | |
ArcticBlizzard | woensdag 23 mei 2007 @ 18:47 |
quote:Hij is ook een stuk goedkoper met onderdelen. Hij gebruikt namelijk geen officiele volvo onderdelen. Het klinkt een stuk erger dan het is, wij hebben tot noch toe nooit problemen gehad. Mocht er bijv een onderdeel zijn wat niet door een third party gemaakt word dan kan je altijd vragen of hij een 2e hands eronder wil zetten. Nog een leuk verhaal, we waren in noorwegen bij vrienden op bezoek en mijn vader wilde een nieuwe dop op zijn radiateur, dus liep hij even bij volvo langs en haalde een nieuwe dop. Dus wiju gaan weer met de 740 Tubro diesel op pad totdat er ineens terwijl we een berg op rijden rook onder de motorkap vandaan zien komen. De nieuwe originele volvo dop wilde niet ontluchten waardoor er een groot gat in de radiateur zat. Dan denk je natuurlijk we zitte nin noorwegen geen enkel probleem met onderdelen. Het onderdeel moest uit Denemarken overkomen en dat duurde 3 dagen! | |
r8ality | woensdag 23 mei 2007 @ 19:33 |
Daarom zit er ontluchting bij mij in m'n reservoir. Niet slecht voor een auto uit '74 ![]() En qua prijzen van onderdelen ben ik te bevooroordeeld om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen... | |
Gambolputty | woensdag 23 mei 2007 @ 19:59 |
quote:De radiateur van mijn 940 net laten vervangen door een nieuwe (uit de doos dus) + koelvloeistof + arbeid totaal 200 euro. Bij een Volvospecialist, geen dealert. | |
-Muse- | woensdag 23 mei 2007 @ 20:54 |
quote:Jij rijdt even langs Wim en je auto komt weer als nieuw teurg zeker? ![]() ![]() | |
r8ality | woensdag 23 mei 2007 @ 21:15 |
quote:Nee ![]() Pa heeft zat onderdelen. En anders inderdaad ff langs Wim of via een monteur van de Beemd ![]() | |
mithrandirrr | zaterdag 26 mei 2007 @ 11:12 |
Er is ook weer een nieuwe (voor ons dan) volvo in ons gezin! Pa kreeg wat problemen met zijn oude V70 (2000). 2 weken geleden stond hij stil doordat de steun van de dynamo riem was afgebroken, en begin van deze week kreeg hij een melding en het bleek om kortsluiting in het motorgedeelte te gaan (electronica). toevallig was die morgen een V70 binnen gekomen die eigenlijk precies op pa's eisen aansloot. Na het zien was hij snel verkocht ![]() ![]() ![]() Ik vind het werkelijk een schitterende wagen en hij rijd zalig! het is een V70 D5 van april 2003 met 108.000km op de teller. De wat getinte ramen vind ik er super op staan ![]() * mithrandirrr is happy! ![]() | |
hermandeperman | zaterdag 26 mei 2007 @ 11:24 |
Mooie bak ![]() Wat vinden jullie van de nieuwe? ![]() ![]() ![]() Ik vind hem zo op het eerste gezicht niet mooi ![]() | |
-Muse- | zaterdag 26 mei 2007 @ 11:40 |
De voorkant vind ik wel mooi, maar de achterkant is net een mix van Skoda/Mitsubishi :s | |
mithrandirrr | zaterdag 26 mei 2007 @ 11:45 |
ik moet ook nog erg wennen aan de achterkant. voorkant vind ik ook prachtig! | |
bluebit | zaterdag 26 mei 2007 @ 12:54 |
voorkant had van mij iets breder mogen ogen, achterkant lijkt inderdaad op mitsubishi. Maar ik zal hem inderdaad ook wel mooi vinden als ik hem een paar keer gezien heb. | |
r8ality | zaterdag 26 mei 2007 @ 12:54 |
Precies, je moet even wennen. Over een paar maanden vind je het een echte Volvo ![]() Pa heeft vandaag een 245 GLT gekocht. Kijken of die het terug naar Nederland haalt ![]() | |
bluebit | maandag 28 mei 2007 @ 21:20 |
afgelopen zondag volvo x40 meeting en BBQ in Nijmegen. korte impressie : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 24 juni : meeting in soesterberg, met alle typen volvo's. Kijk ff op het volvoforum.nl indien je interesse hebt om mee te doen. | |
mithrandirrr | maandag 28 mei 2007 @ 22:42 |
ziet er cool uit! heb je nog meer foto's van die zwarte S40 op de een na laatste foto? | |
Repeat | maandag 28 mei 2007 @ 22:44 |
quote:Mooi, maar zorg alsjeblieft voor een afneembare trekhaak ![]() | |
bluebit | maandag 28 mei 2007 @ 23:00 |
quote:Die was inderdaad uebergeil! meegespoten bumperstrips aan voorkant, zijkant en achterkant, sportsedition, vandaar de andere kleur frontspoiler en sideskirts. witte sidemarkers, T4= 200 pk...erg mooie bak. ![]() ![]() ![]() deze had ook de bumperstrips meegespoten, ziet er meteen heel anders uit! : ![]() ![]() | |
matthendriks | dinsdag 29 mei 2007 @ 11:06 |
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6580![]() | |
bluebit | dinsdag 29 mei 2007 @ 12:32 |
quote:naja hoeft nog niet zo slecht te zijn, het gaat met ford helemaal niet goed, financieel dus. Een overname door BMW zou nog wel eens best ok zijn, zolang volvo maar als zelfstandige business unit verder kan gaan en zelf het ontwerp en ontwikkeling kan blijven doen. ik ben benieuwd! | |
ArcticBlizzard | dinsdag 29 mei 2007 @ 14:22 |
Komen er misschien weer achterwiel aangedreven volvo's! Bmw is geen slecht concern. Ze hebben mini en Rolls Royce ook tot leven gebracht. Volvo staat er financieel weer goed voor en Ford zeer slecht. Het verkopen van winstgevende onderdelen brengt veel geld op (aston martin) en dit hebben ze hard nodig. Van mij mag BMW Volvo overnemen. | |
mithrandirrr | dinsdag 29 mei 2007 @ 18:37 |
quote:dat was ook het eerste dat ik zei. laat die trekhaak weg halen. gaat nog gebeuren ![]() | |
bluebit | dinsdag 5 juni 2007 @ 12:55 |
mijn v40 staat bij de schade hersteller......ik heb als leenauto een 307 CC.....heel fijn zo'n cabrio maar welke mongool zet in een auto van 1600 kg een 1.6 benzinemotor??? ik mis mijn zweedse tractor ![]() | |
Gambolputty | donderdag 7 juni 2007 @ 11:39 |
Mag ik u voorstellen: Moby Dick![]() | |
bluebit | donderdag 7 juni 2007 @ 11:52 |
quote: ![]() | |
Repeat | donderdag 7 juni 2007 @ 12:02 |
quote:Lijkt me juist onwijs tof, zo´n CC als leenauto. Zie je volgens mij niet vaak ![]() | |
bluebit | donderdag 7 juni 2007 @ 12:09 |
quote:ja, het dak kan er af, da's best leuk.....maar een 1.6 motor met 110 pk en een koppel van 120 nm (of zo) op een auto met ledig gewicht van 1595 kg....... uiterlijk van de CC : 10 Spass am fahren : 0 | |
r8ality | donderdag 7 juni 2007 @ 12:59 |
940's ![]() | |
Gambolputty | donderdag 7 juni 2007 @ 14:38 |
quote:Dank ![]() | |
Gambolputty | donderdag 7 juni 2007 @ 14:40 |
quote:Jesses, die CC weegt 140 kg meer dan die 940 van mij... wedstrijdje? ![]() | |
r8ality | donderdag 7 juni 2007 @ 23:53 |
Een 207 weegt al net zoveel als mijn 140 ![]() | |
Bastard | woensdag 18 juli 2007 @ 10:46 |
Ik kan niet wennen aan zijn uiterlijk, maar ik rij sinds deze week tijdelijk de C30 2.0 D Wat een bak ![]() Snelheid is ongeloofelijk, lijkt wel constant full power te geven... erg moeilijk om zachtjes mee te rijden voor mij. Vering is superstrak. Stereo is helemaal prima En het dashboard is eigenlijk perfect en zeer gebruiksvriendelijk Hij is alleen helemaal niet praktisch ![]() | |
Pascal86 | woensdag 18 juli 2007 @ 16:04 |
Mag ik ook in het lijstje? 440 1.6 ![]() | |
Dandelion | woensdag 18 juli 2007 @ 16:54 |
Van het weekend weer klus-dagen gehad. Mijn stuurbekrachtiging had het (weer) begeven. Vorig jaar deze tijd ook al, maar toen heb ik het motortje schoongemaakt en heeft het het nog even gedaan. Maar goed nu had het kreng het weer begeven. Het vervelende is dat dit onderdeel niet makkeiljk te vervangen is. Heb een 440 1.9td uit '95. Deze versie is de enige uit de 400-serie met een elctrische stuurbekrachtigingspomp. De rest heeft een mechanische die op de multiriem werkt (geloof ik) Maar de motorkap van de td versie zat daar blijkbaar te vol voor. Dus hebben de ontwerpers besloten om een elctromototje te gebruiken, wat op een schitterende plek is ingebouwd, achter de bumper, aan de rechtervoorkant. Behoorlijk prutsen om dat ding er uit te krijgen. Na veel prutsen, en hopen op een kapotte relais oid, bleek toch dat het motortje niet meer werkte. NA zorgvuldige en soms hardhandige demontage van de motor bleek ook wel dat de koolborstels helemaal versleten waren. Beetje rondbellen dan maar. De volvodealer kon wel aan replacement komen, voor het sschamele bedrag van 270 EUR ex. De lokale allerlei autoonderdelen leverancier kon em wel reviceren voor 240 EUR ex. Nou dat was me toch allemaal iets te gortig. Het is tenslotte maar luxe, en zonder stuurbekrachtiging ga ik misschien ooit nog eens op Rambo lijken... Maar gelukkig wist een kameraad een bedrijfje in Hengelo, wat gespecialiseerd is in de revisie van startmoteren en dynamo's. Echt zo'n heerlijk prutsbedrijf, met vijf ouwe mannen met een sjekkie op de lip, die een beetje nors zitten te kijken. Maar goed, die hadden er binnen 3 uur, voor 4 tientjes nieuwe koolborstels in zitten, en het anker afgevlakt. Vakwerk! 's avonds de boel weer in elkaar geknutseld, en voila, als een zonnetje! Heerlijk om weer met 1 vinger over de rotonde te kunnen, en in een keer uit te kunnen parkeren, ipv 6 keer steken! Gelukkig heeft het volgende probleem zich al weer aangemeld, ws in is radiator lek, want ik krijg een behoorlijke damp in de auto als ik de verwarming aanzet... Ach ja, 't houdt je op de straat zo'n auto... | |
snoertje | donderdag 19 juli 2007 @ 15:33 |
Snoertje verplaarst zichzelf in een 440 GLT 2.0 uit '93 (met bijna 255000km erop)![]() | |
milo07 | donderdag 19 juli 2007 @ 16:09 |
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van Volvo of Saab. Altijd goed, altijd stevig en altijd zijn klasse behouden. Ivg met zo een patserige BMW of mercedes benik blij dat ik een Volvo rijd. ![]() | |
Dandelion | donderdag 19 juli 2007 @ 16:35 |
quote:ja! Alhoewel ik over dat stevig niet zo te spreken ben maar goed. | |
Pascal86 | donderdag 19 juli 2007 @ 17:02 |
volvo 1.6 440 ![]() ![]() Vandaag gewassen ![]() | |
matthendriks | donderdag 19 juli 2007 @ 18:19 |
1.6? Rijdt dat wel een beetje dan? ![]() (Niet lelijk bedoelt hoor...) | |
Pascal86 | donderdag 19 juli 2007 @ 19:52 |
Ik kan prima meekomen in het verkeer... | |
RPowa | vrijdag 20 juli 2007 @ 01:30 |
quote:Mja, met alle respect, maar een 440 is natuurlijk ook niet helemaal te vergelijken met een "Zweedse" Volvo vind ik hoor. Op zich niet onlogisch, de prijs en dergelijke in ogenschouw nemende, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Het is natuurlijk een Nederlandse auto met meestal ander-merk motoren er in en het zit allemaal net even wat minder in elkaar dan bij de grote(re) broertjes. Heb zelf jaaaaren 460 2.0 liter en 480 Turbo gereden. Dus ben niet aan het bashen ofzow. | |
Dandelion | vrijdag 20 juli 2007 @ 09:53 |
quote:Daar heb je wel gelijk in, echter als de stelling is "Volvo, altijd stevig" dan ben ik het daar dus niet zo mee eens. Dan hadden ze de 400 servie maar DAF moeten noemen ofzo. Overigens ben ik heel blij met mijn volvo hoor, maar heb er al veel kosten aangehad, die deels wel met de stevigheid te maken hebben. Zo bleek bijvoobeeld een aanrijding van achter, met minder dan 30 km per uur funest voor de achterbumper (het plastic deel dan) dit betekend dan meer dan 1100 EUR schade en (lang leve de verzekeraars) total loss. | |
Pascal86 | vrijdag 20 juli 2007 @ 17:32 |
Onzin: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14162 | |
Dandelion | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:05 |
quote:oh sorry dan heb ik het denk ik toch niet zelf mee gemaakt. Weet je wat jij moet doen, effe met mijn verzekeraar bellen, en zeggen dat ik nog geld van ze krijg om mijn auto in orde te maken. ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:08 |
quote:Plastic gaat sowieso kapot. Een vriend heeft een alfa 156, zijn achter bumper scheurde al omdat hij een tikje tegen een paaltje gaf tijdens keren, en hij reedt zeker niet harder. 400 series zijn sterk, het is echter niet zo dat hij puntgaaf blijft maar dat je een ongeluk overleeft. Probeer maar eens een crash film te zoeken op youtube van willekeurig automerk, je zal het verschil zien. | |
Dandelion | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:13 |
Prima: veilig wel, stevig niet. | |
Pascal86 | vrijdag 20 juli 2007 @ 18:35 |
quote:Ze zijn stevig, kijk maar naar die witte 460, hoe denk je dat een mitsubushi eruit had gezien met een knal van 70 kpu | |
Repeat | vrijdag 20 juli 2007 @ 19:26 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Repeat op 20-07-2007 19:28:03 ] | |
Dandelion | vrijdag 20 juli 2007 @ 20:54 |
quote:Ook stuk. Maar maakt dat verschil dan? Als je me graag wil horen zeggen dat de volvo 400-serie steviger is dan een leopard, prima, bij deze, wat jij wil. Mijn ervaring is anders, ik ben 2 keer aangereden, steeds bijna vanuit stilstand. Een keer voorbumper een keer achter bumper. 2 keer veel schade. Dat vind ik niet getuigen van stevigheid. Maar goed, ik zit in een fanboy topic (en opzich ben ik best gewoon aanhanger van volvo) dus ik zal me effe aanpassen. De volvo 400-serie is steviger dan een Leopard Tank. | |
Pascal86 | vrijdag 20 juli 2007 @ 21:26 |
quote:Okay, kun je dan even een auto aanwijzen waarbij het niet kapot gaat, buiten een gevechts tank. | |
Dandelion | vrijdag 20 juli 2007 @ 21:36 |
quote:Dat is toch helemaal het punt niet. Ik zeg ook niet dat het bij andere auto's niet stuk gaat. Het hele punt is gewoon dat het stuk gaat als je er iets te hard tegenaan komt blijkbaar. En eerlijk gezegd vind ik dat niet vreemd, als je een stuk plastic ophangt aan +/- 16 parkers (aan het plastic van je wielkast ![]() Wat ik wel vreemd vind, is dat een vervangend onderdeel wat zo kwetsbaar blijkt te zijn, zo schreeuwend duur is. Ik ben geen auto-ontwerper, maar iets in me zegt me dat dit toch echt wel wat steviger kan... | |
Game_Error | zaterdag 21 juli 2007 @ 15:57 |
Ik rij sinds 12 uur een volvo s40 ![]() ![]() | |
Cool_Runner | zondag 22 juli 2007 @ 16:10 |
![]() | |
RPowa | maandag 23 juli 2007 @ 01:37 |
quote:Als je een merk tegenkomt dat een auto heeft in deze (prijs)klasse die substantieël veel beter in elkaar zit en minimaal even veilig is, geef dan even een gil alsjeblieft. Alles zal bestaan uit compromissen. Als ze die bumper(hoés!) véél steviger hadden kunnen maken zonder nadelige (financiële dan wel functionele) invloeden was dat heus wel gebeurd. Zo is de remote van mijn toch niet bepaald zielige Philips tv enorm maar dan ook enorm zielig. Echter is dit ook zo bij een Sony tv van een vriend van me. Zal best een reden hebben. Als een fabrikant een bepaald produkt in een bepaald segment wil kunnen plaatsen zullen er op bepaalde plaatsen besparingen worden gedaan die voor de consument belachelijk lijken. Als ik bepaalde onderdelen losmaak van mijn 850 denk ik oom vaak WTF! Kán niet zieliger lijkt het dan. Tot je een andere auto bekijkt en daar ook weer de meest ridicule dingen tegenkomt. De bumperhoes van een Lexus of S-klasse of A8 o.i.d. zal inderdaad vast wel beter vast zitten. Troost je echter met de gedachte dat élke auto in het 4-serie segment gewoon op veel plekken brak in elkaar zit. De onderdelen die er toe doen, qua veiligheid en betrouwbaarheid en dergelijke, zullen heus wel aan bepaalde standaarden voldoen. | |
Dandelion | maandag 23 juli 2007 @ 08:46 |
quote:Klopt. Dat begrijp ik ook allemaal wel. Echter, mijn eerste reactie was op de volgende post: quote:Waarop ik dus moet zeggen dat dat altijd stevig mijns inziens nogal tegen valt. En dan heb ik het helemaal niet over een vergelijk met andere auto's, ik weet wel dat een Panda minder goed in elkaar zit etc etc. Als het bij andere auto's net zo erg is of erger betekent dat toch niet dat de volvo 440 dus maar stevig is? Even wat puntjes waarmee ik al problemen heb gehad in de laatste 2 jaar en 60.000 km (in totaal heeft ie al bijna 3 ton gelopen trouwens): Lichte aanrijding van achter: achterbumperhoes aan gort, staalconstructie idem Lichte aanrijding van voor (stilstaand voor het stoplicht, voorligger gooit em zo in de achteruit): voorbumperhoes aan gort, staalconstructie verbogen Contactslot kapot Rechterbuitenspiegel hoes (er afgereden op een 80 km weg, begrijpelijk) Gasvering achterklep op (ga ik vandaag vervangen) Stuurbekrachtiging op Ik weet dat het allemaal kleine dingetjes zijn, maar toch, veelal niet stevig. Wat betreft die spiegel, daar heb ik dan nog wel restecpah voor, tegenligger en ik reden allebei (minstens) 80, kwamen met spiegels tegen elkaar, en alleen de hoes was stuk, spiegel doet het nog net zo mooi. Maar goed. Ik zal ophouden met zeuren, want boven alles is het natuurlijk een rete fijne bak ![]() VAndaag ga ik verder met klusles 25, het vervangen van de gasveren van de achterklep. Das toch wel handig zo vlak voor de vakantie. Ben benieuwd. En dan mag hij me weer fijn 1800 km heen en weer het zelfde aantal km terug vervoeren naar het beloofde volvoland. | |
Googolplexian | maandag 23 juli 2007 @ 08:47 |
Tegenwordig geldt: hoe meer er van je auto afbrokkelt tijdens een aanrijding, des te meer energie absorbeert de auto en des te veiliger 'ie is ![]() Je zult je verbazen hoeveel onderdelen op een auto tegenwoordig bij het minste geringste al afbreken door ingebouwde stress-limits. (Voetgangers)veiligheid bepaalt tegenwoordig meer de vorm van een auto dan aerodynamica. Weg is de tijd van dikke, chromen, permanente, metalen bumpers. Hallo holle ruimten en micro-kreukelzones. Die 440 was gewoon ruk gebouwd ![]() | |
Flex82 | maandag 23 juli 2007 @ 12:06 |
Ik snap niet waarom jullie zo moeten zeiken op de 400-serie. Is jullie eigen auto zo slecht, of geeft deze stiekem toch zoveel problemen, dat je een ego-boost moet hebben? Of willen jullie graag dat de "niet-zweedse" Volvo slecht is, zodat die van jullie alleen maar beter moet zijn? Dat ie veilig is weet ik wel zeker, het zijn immers dezelfde eisen waar de 400-serie aan moest voldoen, als alle andere auto's van Volvo. En die stevigheid ben ik het ook niet mee eens. Ik (en mijn familie, opa,vader en mijzelf) rijd mijn hele leven al Volvo en ik heb heel wat modellen en uitvoeringen voorbij zien komen. En de 4-serie die ik gezien/gereden heb, heeft dezelfde standaard problemen als de andere modellen. Zelden elektrisch en meestal een waterpomp, dynamo of andere standaard dingen. Het enige rare aan mijn 440 was dat de verdelerkap stuk was. Oke, heel normaal bij veel merken maar ik had het nog nooit op een van onze Volvo's gezien. Verder moet ik eerlijk zeggen dat het interieur van een 940 toch wel enigsinds bedroevend is. In de 4-serie al niet super, maar de plastics in de 940 zijn echt erg en kraken constant. Verder een geweldige auto, begrijp me niet verkeerd, rijdt heerlijk en snel. Maar om nou te stellen dat de 400 daarop slechter is..... Ik wil er alleen mee zeggen dat de 400-serie echt niet onderdoet in de "familie" van Volvo als je het mij vraagt. Het was alleen het instapmodel van Volvo, dus dat ze niet hetzelfde werken/in elkaar zitten als de duurdere modellen is logisch en gebeurt bij elk automerk. Ik ben niet per se een 400-serie fan, ik vind bijna alle Volvo-modellen wel iets hebben, maar ik snap echt niet waarom de 400-serie constant zo gebashed moet worden. ps. Plastic scheurt en gaat kapot, je moet er ook geen mede-weggebruikers of paaltjes mee raken. Dat zal op een auto van een ton nog steeds stuk gaan. [ Bericht 8% gewijzigd door Flex82 op 23-07-2007 13:59:00 ] | |
Future_Echo | maandag 23 juli 2007 @ 17:27 |
Zaterdag mag ik mn racekanon ophalen, een zilvergrijze S70 T5 ![]() Nu nog hopen dat de verzekeringsmaatschappij me vanavond terugbelt, die mensen waren iets minder enthousiast met mn aankoop ![]() | |
Repeat | maandag 23 juli 2007 @ 17:28 |
S70, die zie je bijna nooit joh. | |
Repeat | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:47 |
Kan iemand mij vertellen wat voor accu er in een S60 (2.4l 170) ligt? Bij de dealer proberen ze me nl een 90ah accu van 130e te slijten, maar dat lijkt me wel erg heftig ![]() | |
Pascal86 | dinsdag 31 juli 2007 @ 17:51 |
quote:Zag er vandaag nog toevallig 1, erg mooi die dingen ![]() |