abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49081491
zaterdag ochtend lekker relaxed mijn bolide wezen wassen, in de was gezet, kortom auto lekker vertroeteld, mag ook wel, want ik heb hem nu iets meer dan een maand.
Vervolgens thuisgekomen, auto geparkeerd en lekker gaan relaxen op de bank. deurbel gaat, buurman aan de deur met de mededeling dat zojuist iemand mijn auto geraakt heeft met uitparkeren maar dat ie er vandoor is gegaan....

Gelukkig had de buurman de auto herkend, een verlaagde, sportieve vw lupo (tsja, dit is de beste omschrijving voor het uiterlijk, motorisch is een 33 KW blikje) was namelijk van een jong ventje een paar huizen verderop.
Dat joch zit in onderhuur bij een collega van mijn onderbuurman, dus telefoonnummer achterhaald via die welwillende collega. Joch opgebeld, en hij ontkent dus keihard.

Andere mensen op een flat hadden het ook gezien en hadden hem ook herkend, dus alle gegevens en verklaringen van die getuigen opgeschreven. Joch nog een keer gebeld en gezegd dat ie beter even langs kon komen met zijn auto.
Joch komt, en blijft keihard ontkennen, zijn beste argument was dat hij geen schade aan de auto had....

tsja, in die 5 uur dat ie weg was, is het makkelijk om een nieuw achterlichtje te halen (de resten lagen namelijk naast mijn auto, de resten waren overigens helder glas, hij is de enige met een auto met helder glas achterlichten).

klacht : jonge broekies die geloven dat ze zomaar wat aan kunnen liegen over iets wat zo eenvoudig via de verzekering geregeld kan worden en ook nog zo achterlijk zijn om te denken dat niemand ze gezien heeft in zijn 'opvallende' auto (neonlicht eronder, verlaagd, brede bandjes) tegenover balkons van een flat op een warme dag

vraag : wordt zo iemand, als ie gepakt wordt, uit zijn verzekering gegooid en op een zwarte lijst gezet?
  zondag 6 mei 2007 @ 22:30:18 #2
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_49081621
Zaak van maken.
Tics van je petten.
pi_49081892
Aangifte doen bij politie, met zoveel getuigen zal 'ie een heel goed verhaal moeten hebben wil 'ie er mee wegkomen. Doorijden na aanrijding is behoorlijk strafbaar, volgens mij zelfs een misdrijf.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:37:39 #4
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_49081965
Ik zou aangifte gaan doen bij de politie, maar je moet altijd erg veel geluk hebben willen die er wat mee gaan doen. Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben, bel die dan ook even op. Als je genoeg getuigen hebt, moet er wat tegen te doen zijn lijkt mij.
Schaap
  Milf zondag 6 mei 2007 @ 22:37:49 #5
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49081973
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:36 schreef JF_ het volgende:
Aangifte doen bij politie, met zoveel getuigen zal 'ie een heel goed verhaal moeten hebben wil 'ie er mee wegkomen. Doorijden na aanrijding is behoorlijk strafbaar, volgens mij zelfs een misdrijf.
Dat ja. Dat is ook belangrijk voor je verzekering trouwens.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_49081990
Je hebt geluk dat er zoveel getuigen zijn. Gebeurd te vaak dat mensen niet even het fatsoen nemen om een eigenaar te contacten als ze een deuk in een auto hebben gereden...de hufters.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:39:48 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49082062
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:37 schreef Cybje het volgende:
Ik zou aangifte gaan doen bij de politie, maar je moet altijd erg veel geluk hebben willen die er wat mee gaan doen. Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben, bel die dan ook even op. Als je genoeg getuigen hebt, moet er wat tegen te doen zijn lijkt mij.
Dat lijkt mij ook. Daarnaast is doorrijden na een aanrijding nog strafbaar ook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49082213
en als het toch niet lukt kijk dan of je van de waarborgfons iets los krijgt.. ik heb hetzelfde meegemaakt namelijk
pi_49082259
ik vermoed persoonlijk dat de politie er niet zo veel werk van maakt, maar ik denk wel dat mijn verzekering (ik ben all-risk verzekerd dus mijn schade wordt sowieso wel vergoed zonder dat ik er op achter uit ga) er een punt van gaat maken en achter de dader aan gaat, vooral omdat ik vanavond met 1 van de getuige al een verklaring gemaakt heb en ondertekend gekregen heb. kenteken, adres en telefoonnummer van de dader is ook al bekend.

ik vermoed dus dat mijn verzekering hem aansprakelijk stelt, zijn verzekering zal moeten uitbetalen aan mijn verzekering en ik verwacht dat zijn verzekering het op hem gaat verhalen en hem ook nog eens uit de verzekering flikkert en op de zwarte lijst zet (dit is tevens mijn droomscenario)
  zondag 6 mei 2007 @ 22:44:31 #10
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_49082277
Mensen die hun auto "een gebruiksvoorwerp" vertroetelen
  zondag 6 mei 2007 @ 22:46:50 #11
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_49082374
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:44 schreef nsfw het volgende:
Mensen die hun auto "als vervoersmiddel van A naar B" zien
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 6 mei 2007 @ 22:47:56 #12
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_49082428
Bij 'vertroetelen' hield ik op met lezen
Mensen die hun auto zo serieus nemen, echt.. zoek een leven
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_49082537
en lukt het niet... pak je die gozer terug.. als je zeker weet dat hij het is iig
Leh-kùr
pi_49082560
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:44 schreef nsfw het volgende:
Mensen die wegrijden nadat ze schade hebben veroorzaakt.

Zat een tijd terug bij de kapper. Zat zo'n jong ventje trotst te vertellen dat hij ook een auto had geraakt. Maar het was "een dure bak, en dus goed verzekerd" volgens hem. Dus vond hij het niet nodig om met z'n basis WA+ verzekering een briefje achter te laten onder de ruitenwisser. Pauper.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:53:59 #15
87694 Robin__
letitredno
pi_49082654
pff als dat pest ventje er mee weg komt bij hem alle 4 zn lampen stuk tikken.. zal m leren
pi_49082672
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:47 schreef Ladidadida het volgende:
Bij 'vertroetelen' hield ik op met lezen
Mensen die hun auto zo serieus nemen, echt.. zoek een leven
WTF????

ik heb 5 jaar geld opzij gezet om mijn droomauto te kunnen kopen, het is geen bijzondere auto, een volvo V40, maar smaken verschillen. En omdat ik mijn auto goed verzorg, was en onderhoud, heb ik geen leven?

ga eens wat minder in hokjes denken, en realiseer je eens dat voor andere mensen andere zaken belangrijk kunnen zijn. Zoek het leven eens op en misschien zie je dan dat alle mensen verschillend zijn en laat ze gewoon in hun waarde. Je hebt er toch geen last van dat ik mijn auto fatsoenlijk onderhoud, of wel?

Maar goed, misschien dacht dat joch ook wel zo : "ach, het is maar een vervoersmiddel en ik heb geen schade..."
  zondag 6 mei 2007 @ 22:57:38 #17
163094 Ladidadida
pi_49082800
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:54 schreef bluebit het volgende:

[..]

WTF????

ik heb 5 jaar geld opzij gezet om mijn droomauto te kunnen kopen, het is geen bijzondere auto, een volvo V40, maar smaken verschillen. En omdat ik mijn auto goed verzorg, was en onderhoud, heb ik geen leven?

ga eens wat minder in hokjes denken, en realiseer je eens dat voor andere mensen andere zaken belangrijk kunnen zijn. Zoek het leven eens op en misschien zie je dan dat alle mensen verschillend zijn en laat ze gewoon in hun waarde. Je hebt er toch geen last van dat ik mijn auto fatsoenlijk onderhoud, of wel?

Maar goed, misschien dacht dat joch ook wel zo : "ach, het is maar een vervoersmiddel en ik heb geen schade..."
Ik snap die drukmakerij gewoon niet. Mijn zusje rijdt een enorme deuk in de auto van m'n pa en die hoor ik er ook niet over zeuren. Kom op zeg, wees blij dat ze jou niks hebben aangedaan en zorg dat de verzekering de kosten dekt.
pi_49082848
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:50 schreef Willewa het volgende:
en lukt het niet... pak je die gozer terug.. als je zeker weet dat hij het is iig
heb er al aan gedacht om voorzichtig de bumper van mijn geliefde auto tegen zijn bumper aan te zetten en hem voorzichtig het kanaal in te duwen achter de parkeerplek...

maar ja, zo iemand ben ik niet. ik respecteer andermans bezit (maar het kriebelt wel).
En ja, ik weet het 100% zeker....zet die auto met nog 100 andere vw lupos in dezelfde kleur naast elkaar en ik haal hem er zo uit. Ik heb het de getuigen gevraagd en zonder enige twijfel wezen ze zijn auto aan (het is overigens ook de enige witte auto die hier altijd geparkeerd staat)
pi_49082935
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Daarnaast is doorrijden na een aanrijding nog strafbaar ook
Dat is bij doorrijden na een ongeval zo. Als je parkeerschade maakt kun je lastig uren, dagen, weken blijven wachten tot de eigenaar of de politie komen. Wel laat je natuurlijk je gegevens achter.
pi_49083031
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:57 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Ik snap die drukmakerij gewoon niet. Mijn zusje rijdt een enorme deuk in de auto van m'n pa en die hoor ik er ook niet over zeuren. Kom op zeg, wees blij dat ze jou niks hebben aangedaan en zorg dat de verzekering de kosten dekt.
luister, mijn auto is goed verzekerd, ik krijg de schade sowieso vergoed. Dus daar draait het me niet om.

Jouw zusje heeft toch wel verteld dat zij de deuk in de auto gereden heeft, of niet?
het gaat me erom dat zo'n huftertje niet het fatsoen heeft om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Stel ik had een autootje gehad met een lagere dagwaarde en minder goed verzekerd...dan had dit kunnen leiden tot een economische total loss, en dan krijg je nog een beetje geld terug. maar dan mag je vervolgens zelf bij gaan leggen om weer een gelijkwaardige auto te kopen. Als dat joch er mee wegkomt, dan denkt ie volgende keer weer van "jah, vorige keer lukte het ook, ik ben weg hier" en dan zou het kunnen zijn dat iemand echt 1000 euro schade heeft...
  zondag 6 mei 2007 @ 23:09:00 #21
163094 Ladidadida
pi_49083271
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:03 schreef bluebit het volgende:

[..]

luister, mijn auto is goed verzekerd, ik krijg de schade sowieso vergoed. Dus daar draait het me niet om.

Jouw zusje heeft toch wel verteld dat zij de deuk in de auto gereden heeft, of niet?
het gaat me erom dat zo'n huftertje niet het fatsoen heeft om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Stel ik had een autootje gehad met een lagere dagwaarde en minder goed verzekerd...dan had dit kunnen leiden tot een economische total loss, en dan krijg je nog een beetje geld terug. maar dan mag je vervolgens zelf bij gaan leggen om weer een gelijkwaardige auto te kopen. Als dat joch er mee wegkomt, dan denkt ie volgende keer weer van "jah, vorige keer lukte het ook, ik ben weg hier" en dan zou het kunnen zijn dat iemand echt 1000 euro schade heeft...
Misschien moet ik dan de volgende keer toch de hele OP even doorlezen

Dat snap ik op zich, maar goed, daar kun je wat aan doen door hem aan te geven. Daarnaast lijkt een economische total loss me een beetje overdreven door een klein deukje..
pi_49083387
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:09 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat snap ik op zich, maar goed, daar kun je wat aan doen door hem aan te geven. Daarnaast lijkt een economische total loss me een beetje overdreven door een klein deukje..
Als je er geen verstand van hebt,
pi_49083601
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:09 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

1 ding heb ik wel geleerd van mensen om me heen : bij schade aan de auto niet denken dat het wel mee zal vallen.

in mijn geval zou het meest positieve zijn :
uitdeuken, nieuwe sideskirts, nieuwe deurstrip, uitlijnen = 500 euro of zo?

meest negatieve geval :
nieuwe deur, zijkant helemaal spuiten, skirts, deurstrip, uitlijnen = 2000 euro of zo?

(en nu ga ik er stiekem wel al van uit dat de carroserie, onderstel of je het ook alweer noemt, wel allemaal nog in orde is)

overigens, als dat joch gewoon toegegeven zou hebben en zou hebben gezegd dat ie geschrokken is en daarom er vandoor is gegaan, dan waren we even goeie vrienden geweest en hadden we het netjes opgelost. nu heeft ie een probleem met verzekering en politie en ik kots op hem (dat laatste zal hem niet zo veel uitmaken)
  zondag 6 mei 2007 @ 23:19:12 #24
163094 Ladidadida
pi_49083661
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:17 schreef bluebit het volgende:

[..]

1 ding heb ik wel geleerd van mensen om me heen : bij schade aan de auto niet denken dat het wel mee zal vallen.

in mijn geval zou het meest positieve zijn :
uitdeuken, nieuwe sideskirts, nieuwe deurstrip, uitlijnen = 500 euro of zo?

meest negatieve geval :
nieuwe deur, zijkant helemaal spuiten, skirts, deurstrip, uitlijnen = 2000 euro of zo?

(en nu ga ik er stiekem wel al van uit dat de carroserie, onderstel of je het ook alweer noemt, wel allemaal nog in orde is)
Hoe groot is die deuk dan wel niet?
pi_49083893
hoezo?

als de lak beschadigt is, moet ie gespoten worden.
uitlijnen moet ook gebeuren aangezien ie met een flinke vaart achteruit is geknald tegen mijn auto aan. Ik heb geen zin om over 1000 kilometer te ontdekken dat de banden lokaal erg verslijten waardoor ik veel sneller 300 - 500 euro moet gaan neerleggen voor nieuwe banden.

En verder, nooit de verhalen gehoord van kleine botsing, geen zichtbare schade, geregeld met 200 euro cash en later er achter komen dat chassis krom is etcetera. Goed, dat zijn de echte doemverhalen, maar ik had een perfecte auto, en ik verdom het om iets minders terug te krijgen als het niet mijn schuld is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')