abonnement Unibet Coolblue
pi_2964985
Yeah, ik ben er uit ik ga van de zomer weekje of 3 naar Costa Rica, Ik heb goed gekeken en Suriname leek me eigenlijk wat saaaaaai

Ik heb veel afwisseling en verrassingen nodig en ik denk dat Costa Rica daar wel voor kan zorgen. Ik heb ook weer eens zin om prachtige natuurfoto's te maken

Dus wie is er geweest wat zijn de ervaringen en wat zijn leuke tips die niet in de Lonely Planet staan, die heb ik al en nou ja vertel maar.

Dit topic vullen met plaatjes van het geweldig mooie land mag natuurlijk ook...

Ik ben ook op zoek naar mooie plaatjes boeken, ik kom in de winkel eigenlijk alleen geillustreerde reisgidsen tegen en die wil ik niet/heb ik al...

fake a dream
pi_2965004
Ik vergeet wat, ik wil ook een goede geld tip, kan je er pinnen met je Europas?

Ja ik weet het, dollares meenemen en creditcard maar ik kon op elke bestemming bijna al gewoon pinnen met die Rabopas dus vraag me af hoe dat daar is.

fake a dream
pi_2965023
Nog een vraag, o o wat denk ik weer goed na voor ik post, wie heeft er wel eens gevlogen van San Jose naar Pto. Jimenez, verloopt dat voorspoedig en wat kost dat?
fake a dream
pi_2965051
Je hebt zoiets als een wijzig button...

+ Ik als burgerlul ga naar Frankrijk... En nog iets al weet ik niet wat...

Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
pi_2965147
Lekker boeiend waar jullie naar toe gaan


Ik wil gewoon leuke verhaaltjes, tips leuke sites over, ik heb er al een paar maar wil meer...

fake a dream
pi_2965165
Misschien kan iemand iets vertellen over het fotograferen daar, is een 300 mm gewenst of is 210mm voldoende?

Ik doel dan ook die mooie vogels, kikkers enzo, blijven die een beetje stilzitten

fake a dream
pi_2965287
costa rica is een droom!!!
ik weet niet watvoor soort reis je doet maar ik heb rondreis gedaan...great!
wat ik wel deed: reizen met de groep en dan zelf erop uitgaan..
eet waar je costaricanen ziet eten! goed en goedkoop..
touristendingen zijn afgestemd op amerikaanse dollars.
hou je bij de bevolking! die weten alles..spreken hun talen
en: op elke hoek internet! zelfs in de djungel..3 huizen maar wel inetrnetpost!great!
en dan enjoy de kreet van costa rica: la pura vida!
het pure leven.
de straten zijn slecht daar..dus als je wil travelen ..soms portie moed tanken:)
gastvrijheid is daar voor de rest troef
fotos kun je zat vinden op het net voor de rest:)
en reisverslagen:)
google roelt
¨Believe nothing. No matter where you read it,Or who said it, Even if I have said it, Unless it agrees with your own reason And your own common sense.¨
  maandag 28 januari 2002 @ 18:20:24 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2965307
Kewl Kimmie, een vriend van mij heeft er stage gelopen en was erg enthousiast. Wel véul Amerikanen daar, maar je zit waarschijnlijk toch buiten het seizoen...

Ik heb verder niet echt denderende tips, de internetsites kun je allemaal zelf ook wel vinden. Ik heb thuis nog wel een video liggen van Lonely Planet (ja, ja, die maken ook reisprogramma's! ) over Nicaragua en Costa Rica. Ik had 'm voornamelijk voor de eerste bestemming, maar ook het Costa Rica deel is heel leuk. Vind ze altijd erg informatief en ze gaan nét iets verder dan de normale reisprogramma's. Die video moet ook wel te krijgen zijn bij de wat grotere videotheek, volgens mij.

Nog een tipje: als je nog enigsinds de tijd hebt overweeg dan een kleine oversteek naar Nicaragua...zóóó mooi, "unspoiled" en zúlke leuke mensen!

Buen viaje!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 28 januari 2002 @ 19:19:12 #10
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2965900
Fantastische keuze, Kimmie!
Inderdaad - als je van variatie houdt is Costa Rica geweldig! Ik heb een rondreis van twee weken gemaakt, en het is echt fantastisch als het landschap en het klimaat de ene dag echt compleet anders is dan de andere dag.

De stad San José vond ik niet echt prettig. Ik ben niet snel bang, maar als ik om 18:30 uur bij de Burger King gewapende politie zie staan, smaakt mijn Wopper toch wat minder... De rest van het land vond ik wel fantastisch. Daar was de bevolking erg hartelijk!

Toppers voor mij waren de vulkanen Rincón de la Vieja en Irazú, de rivier Caño Negro, en... Eigenlijk vond ik alles prachtig!

Praktische info: zover ik me kan herinneren moet je paspoort tot 6 maanden na vertrek uit Costa Rica geldig zijn. Geld opnemen uit de pinautomaten is geen enkel probleem - in een beetje stad zijn gewoon geldautomaten aanwezig. Let verder even op met inentingen en zo. Mijn ervaring is dat dat per GGD verschillend is wat je krijgt voorgeschreven. Wij hebben bijvoorbeeld een volledige malaria kuur voorgeschreven gekregen, terwijl dit voor anderen uit het reisgezelschap niet nodig bleek te zijn. Een telelens is in mijn optiek onontbeerlijk, maar 200 mm is denk ik wel voldoende.

Kimmie - heel veel plezier!!!

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  maandag 28 januari 2002 @ 20:13:51 #11
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2966385
Phoenixx heb je veel dieren gezien daar? Dat vind ik altijd het leukst

gifkikkertje

aapje

slang

'gewone' kikker

ter vervanging van mijn koala obsessie een luiaard om lekker mee te kroelen en me op te foto te gaan

blackbreasted bird

sort of pinguin

geil!

zou je kikkers ook op kunnen pakken?

kolibri

fake a dream
  maandag 28 januari 2002 @ 20:34:54 #12
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2966597
Kimmie - ik heb daar ongelooflijk veel beestjes gezien!

In Caño Negro hebben we een boottocht gemaakt en daar heb ik ongelooflijk veel prachtige (water)vogels gezien. En op de vulkaan Rincón de la Vieja loop je ook echt in het woud rond. Er is daar dus totaal geen pad of zo - gewoon een soort van platgelopen stukje woud waar geen bomen en of struiken staan. Als je zachtjes doet (logisch...) zie je echt allerlei beesten lopen. In Carara een echte python langs het pad zien liggen (goed - hij was op sterven na dood, maar hij lag er toch maar effe...) en ara's hoog in de boomtoppen!

Om je foto's even van commentaar te voorzien:
* gifkikkertje: wel kikkers gezien, maar niet zo rood!
* aapje: kapucijneraapjes en brulapen - veel gezien!
* slang: eentje maar (gelukkig!)
* kikkers: en padden!!
* luiaard: gezien (maar niet mee kunnen knuffelen... veel te lange nagels! )
* blackbreasted bird: 'k geloof van niet - wel toekans!
* Jan van Gent: niet gezien
* leguaan: in alle soorten en maten!
* ik zou van die kikkers afblijven als ik jou was!
* kolibrie: veel soorten gezien (wist je dat je sommigen gewoon voor een insekt zou kunnen aanzien - zo klein zijn ze!)

Sorry - ik heb geen zin om m'n foto's te scannen... Maar als indicatie: in 14 dagen heb ik 16 rolletjes volgeschoten. Ms een tip: in het oerwoud zelf kan het best donker zijn, zorg ook voor rolletjes met een wat hogere ASA/DIN!

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  maandag 28 januari 2002 @ 20:55:28 #13
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2966775
quote:
Op maandag 28 januari 2002 20:34 schreef Phoenixx het volgende:
Kimmie - ik heb daar ongelooflijk veel beestjes gezien!

In Caño Negro hebben we een boottocht gemaakt en daar heb ik ongelooflijk veel prachtige (water)vogels gezien. En op de vulkaan Rincón de la Vieja loop je ook echt in het woud rond. Er is daar dus totaal geen pad of zo - gewoon een soort van platgelopen stukje woud waar geen bomen en of struiken staan. Als je zachtjes doet (logisch...) zie je echt allerlei beesten lopen. In Carara een echte python langs het pad zien liggen (goed - hij was op sterven na dood, maar hij lag er toch maar effe...) en ara's hoog in de boomtoppen!

Om je foto's even van commentaar te voorzien:
* gifkikkertje: wel kikkers gezien, maar niet zo rood!
* aapje: kapucijneraapjes en brulapen - veel gezien!
* slang: eentje maar (gelukkig!)
* kikkers: en padden!!
* luiaard: gezien (maar niet mee kunnen knuffelen... veel te lange nagels! )
* blackbreasted bird: 'k geloof van niet - wel toekans!
* Jan van Gent: niet gezien
* leguaan: in alle soorten en maten!
* ik zou van die kikkers afblijven als ik jou was!
* kolibrie: veel soorten gezien (wist je dat je sommigen gewoon voor een insekt zou kunnen aanzien - zo klein zijn ze!)

Sorry - ik heb geen zin om m'n foto's te scannen... Maar als indicatie: in 14 dagen heb ik 16 rolletjes volgeschoten. Ms een tip: in het oerwoud zelf kan het best donker zijn, zorg ook voor rolletjes met een wat hogere ASA/DIN!


Hey wat een leuke info, ik heb de plaatjes van een tourist-site, de meeste dieren heb ik nog nooit in't echt gezien, naja kolibri slang en aap (alleen ander type) wel.
Dat van die luiaard en die nagels bedacht ik me ook later.

Ik zit zelf aan een combinatie van 200 en 400 asa te denken, neem ik meestal mee. En ik reken 1,5 film per dag. Maar goed dat je dat donkere van dat oerwoud nog ff noemt.

Die black breasted is een Tucan, ik noemde hem zo vanwege een birds en breakfast tripje dat ik ooit in africa maakte en daar was geen vogel te zien behalve dan reigers in allerlei kleuren, sindsdien noem ik eigenlijk elke vogel een black/white/pink/green breasted bird

fake a dream
pi_2966833
quote:
Op maandag 28 januari 2002 20:13 schreef Kimmie het volgende:

'gewone' kikker


Deze is fukking cool!

sorry voor de off-topic reactie

I wasn't supposed to BE here today!
pi_2966834
Voor een telelens is een hogere gevoeligheid van de film wel aan te raden. Zeker als je van plan bent om met 300mm te schieten. Ik neem meestal zelfs 1 a 2 rolletjes ISO 800 mee, voor het geval de weersomstandigheden erg matig zijn. Dan kan je nog uit de hand foto's maken.
Ook tijdens schemer werkt dit (veel dieren zie je tijdens de schemer).
pi_2966840
Mijn nicht is in Costa Rica op vakantie geweest. Schijnt een prachtig land te zijn, heel erg groen. Bijna het hele land is bedekt met tropisch regenwoud. Het is ook bijna allemaal nationaal park. Moet er echt prachtig zijn.
  maandag 28 januari 2002 @ 21:03:18 #17
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2966853
quote:
Op maandag 28 januari 2002 21:01 schreef plok het volgende:
Voor een telelens is een hogere gevoeligheid van de film wel aan te raden. Zeker als je van plan bent om met 300mm te schieten. Ik neem meestal zelfs 1 a 2 rolletjes ISO 800 mee, voor het geval de weersomstandigheden erg matig zijn. Dan kan je nog uit de hand foto's maken.
Ook tijdens schemer werkt dit (veel dieren zie je tijdens de schemer).
Ik had dat laatst in Tibet ook gedaan, voor in de kloosters maar ik vond de korrel toch weer tegenvallen. Welk merk raad je aan voor 800?
fake a dream
  maandag 28 januari 2002 @ 21:04:43 #18
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2966862
quote:
Op maandag 28 januari 2002 21:01 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Deze is fukking cool!

sorry voor de off-topic reactie


Ik ben weg van deze:

fake a dream
  maandag 28 januari 2002 @ 21:08:34 #19
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2966901
Phoenixx nog een vraag!

Ik zit nu heel verlekkerd naar die kikker te kijken maar volgens mij moet het een enorme herrie zijn in dat land, klopt dit? (ik heb eens een hele week met kikkers op de achtergrong moeten slapen en dat was best vervelend, was toen oordoppen vergeten...)

fake a dream
pi_2966903
quote:
Op maandag 28 januari 2002 21:03 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ik had dat laatst in Tibet ook gedaan, voor in de kloosters maar ik vond de korrel toch weer tegenvallen. Welk merk raad je aan voor 800?


Ik heb alleen ervaring met Fuji. Korrel valt reuze mee, maar heb er nog geen vergrotingen mee gemaakt. Dan zal je die wel zien ben ik bang. Of je de korrel goed ziet hangt natuurlijk ook af van de mate van belichting. Dus van de kwaliteit van je lens. Heb zelf redelijke lenzen en een hele goede body die ook moeilijke omstandigheden heel goed aan kan (Minolta Dynax 7xi).
  maandag 28 januari 2002 @ 21:16:26 #21
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_2966994
Kimmie - ik heb totaal geen last gehad van slapeloze nachten door kikker-gekwaak (of andere beesten geluiden). In de hotels waar ik toen heb geslapen zit je toch niet echt midden in de bush. Bovendien waren we overdag zo druk dat ik direct knock-out ging als ik het kussen voelde..

Enne - nu ik er over nadenk: ik was "gewapend" met 200 en 400 ASA rolletjes, en de foto's zijn over het algemeen van redelijke kwaliteit. Maar iets hoger zou beter zijn, zeker als je in de schemering in het bos bent of tijdens een tropische regenbui...

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  dinsdag 29 januari 2002 @ 07:41:57 #22
18834 Bridell
and then what..
pi_2971146

C'est tres Rica!

What are you but a blossoming, withering flower?
pi_2971240
Ik ben er maar een paar dagen geweest. Het is een relatief rijk en ontwikkeld land, dat valt vooral op als je daarna de grens over gaat naar Nicaragua. Het is ook vrij toeristisch, maar niet zo erg dat het irritant wordt. Kwa veiligheid lijkt het me een van de veiliger latijns amerikaanse landen.

Volgens mij is het een prachtig land voor natuurfotografie. Zelf ben ik niet echt de natuur in getrokken maar heb toch heel wat mooie vogeltjes etc gezien. De cloudforests zijn ook mooi (en waarschijnlijk fotogeniek).

Erg standaard maar wel zeer spectaculair is de Arenal vulcaan die zo'n beetje 1x per uur een eruptie heeft. S'nachts is dat prachtig! Je moet wel een beetje mazzel met het weer hebben want dat ding zit vaak in de wolken. (toen ik er was was er een groep mensen die al 3 weken zat te wachten op helder weer, ik kwam ff een dagje langs en prompt is het helder ).

Kwa foto apparatuur zou ik in elk geval een flinke telelens meenemen voor vogeltjes etc. Voor die vulkaan moet je een beetje lichtsterke lens hebben.

pi_2971252
quote:
Op maandag 28 januari 2002 18:05 schreef Kimmie het volgende:
Misschien kan iemand iets vertellen over het fotograferen daar, is een 300 mm gewenst of is 210mm voldoende?

Ik doel dan ook die mooie vogels, kikkers enzo, blijven die een beetje stilzitten


300mm is wel een minimum, de grootte van zo'n vogeltje valt altijd tegen als je later de foto terugziet. Heb je nog een grotere telelens?
  dinsdag 29 januari 2002 @ 09:35:47 #25
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2971478
quote:
Op maandag 28 januari 2002 18:05 schreef Kimmie het volgende:
Misschien kan iemand iets vertellen over het fotograferen daar, is een 300 mm gewenst of is 210mm voldoende?

Ik doel dan ook die mooie vogels, kikkers enzo, blijven die een beetje stilzitten


Kimmie, wat stoer dat je de op ontdekking in de jungle gaat.

Als je een 300mm lens ter beschikking hebt, zou ik die zeker mee nemen. Afgelopen jaar kwam ik met mijn 135 compact zoom veel tekort. Mooie vogels en kikkers zijn o zo lastig te spotten, de beste kans heb je van 'smorgens net voor zonsopkomst tot een uurtje erna. 's avonds geldt hetzelfde, zo rond de schemer is het beste om vogels en andere dieren te zien. Kikkers blijven over het algemeen wel stil zitten, vogels zijn veel beweeglijker.
Pas bovendien op voor vocht, erg slecht voor de lenzen en camera. Maar ik neem aan dat je niet in de jungle overnacht Een goede stevige heuptas voor je camera is ook aan te raden, of een rugzak als je daar de voorkeur aan geeft. Ook is het belangrijk om ruim voldoende water mee te nemen op een trektocht, ik had vorig jaar op een van mijn tochten 2 liter water mee en dat bleek achteraf te weinig!

That's it for now

Explore the World
  dinsdag 29 januari 2002 @ 09:52:28 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2971610
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 09:35 schreef bluesparkle het volgende:
Pas bovendien op voor vocht, erg slecht voor de lenzen en camera.
Tipje van een bevriende fotograaf: Bij de fotozaak kun je van die zakjes kopen (zijn dat geen siliconen? ) die vocht aantrekken. Deze kun je bij wijze van vochtvreter in je fototas stoppen. Wordt veel gedaan door (professionele) fotografen die naar de jungle gaan!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 10:05:32 #27
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2971698
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 09:52 schreef Hik het volgende:

[..]

Tipje van een bevriende fotograaf: Bij de fotozaak kun je van die zakjes kopen (zijn dat geen siliconen? ) die vocht aantrekken. Deze kun je bij wijze van vochtvreter in je fototas stoppen. Wordt veel gedaan door (professionele) fotografen die naar de jungle gaan!


Silica korrels die heb ik altijd in mijn fototas zitten, zo hou je je camera en lens vrij van vocht.
Er zijn ook busjes met korrels die je boven een vuurtje weer droog kunt stoken. Ik weet niet of dat ook met de zakjes kan...iemand?
Explore the World
  dinsdag 29 januari 2002 @ 11:41:37 #28
11102 knep
Mountainfreak
pi_2972438
Gaaf Kimmie, * knep is jaloers
  dinsdag 29 januari 2002 @ 12:11:56 #29
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2972691
Ja ik ga de jungle in ook al heb ik grote hekel aan bloedzuigers en ik zal op vocht letten, die zakjes met dat spul lijken wel handig niet te zwaar en niet te groot. Ik heb altijd alleen de onbedwingbare neiging om ze open te maken omdat ik weet dat dat niet mag.

Die vulkaan Arenal wil ik ook zien ik heb al wel eens een werkende vulkaan gezien maar die stoomde alleen een beetje.

Deze foto heb ik van iemands site geplukt:

fake a dream
  dinsdag 29 januari 2002 @ 12:58:25 #30
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2973203
Mooie foto (dat kun je zelf vast beter).
Ik ben erg benieuwd wat je van Costa Rica vindt, ik wil er zelf ook nog eens naar toe.
Explore the World
pi_2973286
Prachtige foto's!

Denk even aan de beestjes als je je volgende teakhouten tuinset koopt.


,

.

Wittgenstein
  dinsdag 29 januari 2002 @ 13:08:24 #32
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2973319
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:05 schreef Koekepan het volgende:
Prachtige foto's!

Denk even aan de beestjes als je je volgende teakhouten tuinset koopt.


[afbeelding],

[afbeelding].


Zolang jouw stokpaardje niet van tropisch hardhout is vind ik het geen probleem dat je hier post.


Overigens die witte en groene plastic hartman stoelen zijn toch veel mooier


kei slechte foto's trouwens Koekepan

fake a dream
pi_2973331
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:08 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Zolang jouw stokpaardje niet van tropisch hardhout is vind ik het geen probleem dat je hier post.


Overigens die witte en groene plastic hartman stoelen zijn toch veel mooier


, .

Veel plezier!

Wittgenstein
  dinsdag 29 januari 2002 @ 13:10:07 #34
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2973339
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:09 schreef Koekepan het volgende:

[..]

, .

Veel plezier!


ik had nog wat ge-edit...
fake a dream
pi_2973363
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 10:05 schreef bluesparkle het volgende:

[..]

Silica korrels die heb ik altijd in mijn fototas zitten, zo hou je je camera en lens vrij van vocht.
Er zijn ook busjes met korrels die je boven een vuurtje weer droog kunt stoken. Ik weet niet of dat ook met de zakjes kan...iemand?


Die zakjes moet je drogen in de oven bij een temperatuur van 50-70 graden.
Tip: die zakjes zitten vaak bij electronica in de doos verstopt. Altijd er uit halen en bewaren. Heel handig om een stapeltje van die zakjes te hebben, omdat je vaak verschillende zakken in je fototas hebt zitten (voor verschillende lenzen, accesoires)
pi_2973367
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:08 schreef Kimmie het volgende:
kei slechte foto's trouwens Koekepan
Dat is om het dramatische effect te versterken. .
Wittgenstein
  dinsdag 29 januari 2002 @ 13:15:34 #37
11102 knep
Mountainfreak
pi_2973388
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:12 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dat is om het dramatische effect te versterken. .


hehe lol
  dinsdag 29 januari 2002 @ 13:17:10 #38
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2973402
Het slopen van regenwoud moet echt stoppen, voordat het ons stopt!
Het regenwoud is zo mooi en uniek....
Explore the World
pi_2973445
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 12:11 schreef Kimmie het volgende:
Deze foto heb ik van iemands site geplukt:

[afbeelding]


Zo ziet het er inderdaad uit (roeleert)
  dinsdag 29 januari 2002 @ 13:25:37 #40
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2973466
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:12 schreef plok het volgende:

[..]

Die zakjes moet je drogen in de oven bij een temperatuur van 50-70 graden.
Tip: die zakjes zitten vaak bij electronica in de doos verstopt. Altijd er uit halen en bewaren. Heel handig om een stapeltje van die zakjes te hebben, omdat je vaak verschillende zakken in je fototas hebt zitten (voor verschillende lenzen, accesoires)


Bij de laptoptassen zitten de silicazakjes altijd meeverpakt in het plastic dat om de tas zit. Daar heb ik mijn voorraad mee opgebouwd.
Explore the World
  dinsdag 29 januari 2002 @ 13:46:55 #41
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2973633
*kuch*

het gaat hier over zakjes

fake a dream
  dinsdag 29 januari 2002 @ 14:11:40 #42
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2973892
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:46 schreef Kimmie het volgende:
*kuch*

het gaat hier over zakjes


Sorry ik draafde even iets te veel door
Explore the World
pi_2975348
mooie bestemming. ik zag dat ze er nog een schitterend strand hebben ook!

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:23:37 #44
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2978906
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 16:27 schreef Vision het volgende:
mooie bestemming. ik zag dat ze er nog een schitterend strand hebben ook!

[afbeelding]


Ja het is enorm gevarieerd dat is denk ik het leuke ervan.
fake a dream
  vrijdag 1 februari 2002 @ 17:54:25 #45
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3013657
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 08:25 schreef Aernout het volgende:

[..]

300mm is wel een minimum, de grootte van zo'n vogeltje valt altijd tegen als je later de foto terugziet. Heb je nog een grotere telelens?


Zo klein is deze toch niet in't echt?

fake a dream
  dinsdag 5 februari 2002 @ 09:39:41 #46
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_3053222
Zondag was Costa Rica nog op Yorin Travel, volgende week het vervolg!
Explore the World
  dinsdag 12 februari 2002 @ 11:19:54 #47
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_3135688
Hoe staat het ermee Kimmie?
Heb je al geboekt of een datum geprikt?
Explore the World
  donderdag 21 maart 2002 @ 07:46:12 #48
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3561321
quote:
Op dinsdag 12 februari 2002 11:19 schreef bluesparkle het volgende:
Hoe staat het ermee Kimmie?
Heb je al geboekt of een datum geprikt?
Ja ik ga ergens in juli een klein maandje.

Ik zou wel willen weten hoe heet staat met de bloedzuigers in de jungle, ik weet dat ze niet veel kwaad doen maar ze blijven zo vastzitten als ze je huid eenmaal ontdekt hebben.

Misschien weet iemand daar wat van die er geweest is. Plus kan ik daar met mijn gewone pinpas,dus niet credit card pinnen, dat vind ik ook altijd wel handig om te weten.
(bijvoorbeeld in San Jose of Porto Jimenez)
Doorverwijzing naar link hoef ik niet, tis de ervaring van iemand zelf waar ik wat aan heb.

fake a dream
  donderdag 21 maart 2002 @ 08:27:44 #49
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_3561456
Bloedzuigers, ik heb er vorig jaar niet zoveel last van gehad. Weinig regen, dus een droge jungle.
Op een vroege ochtend na een nachtje regen heb ik er een op mijn been gehad (lange broek aan dus niet gezien). Toen ik de bloedvlek ontdekte was de boosdoener alweer verdwenen.

Het schijnt beter te zijn om een korte broek te dragen, zodat je de bloedzuigers ziet en gelijk kunt verwijderen.

Explore the World
  zondag 24 maart 2002 @ 12:21:36 #50
18079 neok
all the way
pi_3595943
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 08:27 schreef bluesparkle het volgende:
Bloedzuigers, ik heb er vorig jaar niet zoveel last van gehad. Weinig regen, dus een droge jungle.
Op een vroege ochtend na een nachtje regen heb ik er een op mijn been gehad (lange broek aan dus niet gezien). Toen ik de bloedvlek ontdekte was de boosdoener alweer verdwenen.

Het schijnt beter te zijn om een korte broek te dragen, zodat je de bloedzuigers ziet en gelijk kunt verwijderen.


Vooral als het regent moet je opletten, dan vallen ze van de blanderen op je hoofd of lichaam of in je schoenen. Als ze zich vastzuigen voel je dit niet (ik toch niet ) Je kan ze er gewoon vanaf trekken of er een beetje zout(water) opstrooien, dan laten ze zelf los. Mijn advies is lange broek en die in je sokken steken. Verder natuurlijk goede berg- of wandelschoenen.
Buenos dias Tristeza
pi_8556397
Gaaf Kimmie!!

Ik ga van de zomer ook naar Costa Rica met mijn vriendin.

Wij ga zes en een halve week....!

Heb je al een beetje een reisschema in je gedachte?

Wij gaan waarschijnlijk eerst naar:
- het noord-westen
- dan naar de Caribische kust (puerto limon en Cahuita),
- vervolgens naar tortuguero (op zoek naar schilpadden)
- vervolgens naar het zuiden aan de grote oceaan
- als laatste naar de grote oceaan kust (ongeveer in het midden van de kustlijn niet al te ver van San José.

We vertrekken trouwens op 11 juli en komen op 24 augustus terug. Misschien tot dan!!

  dinsdag 11 maart 2003 @ 23:03:53 #52
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_9050565
Haaloo

Eindelijk heb ik nu ook eens genoeg geld om ver en lang op vakantie te gaan. En Costa Rica heeft zeker mijn aandacht getrokken. Als ik dit topic zo lees, krijg ik wel het idee dat een fototoestel verplicht is (en die hep ik nie). Maar ik ben vooral benieuwd bij welke organisatie jullie geboekt hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn. Ik weet dat Fox, Djoser, Ashraf en dergelijke een Costa Rica reis organiseren, maar met welke zal ik gaan?

Bye

pi_9054767
Reisthema avonden bij de Donner Er is ook een avond over Costa Rica. Dan hoor je wel het verhaal van één organisatie, maar misschien is het toch handig om te gaan kijken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 12 maart 2003 @ 09:37:54 #54
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_9055495
Wat knullig dat die foto's pleite zijn

Kan er geen script worden ingebouwd die gelinkte plaatjes indexeert en opslaat op de server? Sommige forums hebben dat wel.

  FOK!fossiel dinsdag 1 april 2003 @ 21:05:41 #55
8443 cptmarco
it's captain...
pi_9521214
Costa Rica lijkt mij ook wel wat zeg. Wie is er met welke organisatie geweest (en kan je die organisatie ook aanraden)?

Er zijn aardig wat aanbieders van reizen die kant op, dat je door het bomen het bos niet meer ziet. Iemand tips?

  vrijdag 4 april 2003 @ 19:19:51 #56
41668 Tigress74
*dorpsoudste*
pi_9586758
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 23:03 schreef whisko het volgende:
Haaloo

Eindelijk heb ik nu ook eens genoeg geld om ver en lang op vakantie te gaan. En Costa Rica heeft zeker mijn aandacht getrokken. Als ik dit topic zo lees, krijg ik wel het idee dat een fototoestel verplicht is (en die hep ik nie). Maar ik ben vooral benieuwd bij welke organisatie jullie geboekt hebben en wat jullie ervaringen ermee zijn. Ik weet dat Fox, Djoser, Ashraf en dergelijke een Costa Rica reis organiseren, maar met welke zal ik gaan?

Bye


Ik ben zelf 4 jaar geleden met Fox naar Costa Rica geweest.
Het land kan ik echt aanraden.
Helaas ben ik denk ik niet de juiste persoon om georganiseerde reizen aan te prijzen.
Hiervoor was ik namelijk al op eigen gelegenheid aan het reizen geweest door Guatemala, Honduras en Belize.

Ik hoor goeie dingen over georganiseerde reizen maar mijn persoonlijke ervaring viel tegen.
Ik zat met een groep mensen die denken dat als je met 10 man gaat lopen stampen en gillen dat je dan dieren ziet (ik kan je vertellen dat je dan niets ziet dus ik ging zelf een andere kant op en zag ze wel...maar dat snapte die anderen niet *zucht*)
Ook bestond meerendeel van de groep uit mensen die eigenlijk helemaal gek waren van Las Vegas en New York. Tsja wat je dan in Costa Rica doet weet ik niet maar hierdoor kan je wel veel dingen missen. Dit soort mensen gaat zitten brullen op de boot op Cano Negro ipv naar een gids te luisteren die onwijs veel te vertellen heeft.
Ik ben dus bij de gids gaan zitten en heb veel kunnen vragen maar je kan je hier wel aan irriteren...heel erg zelfs.

Dit zijn dus dingen waar je aan moet denken voordat je op een georganiseerde trip gaat. Wat wil je...wat verwacht je....en weet dat er andere mensen zijn met misschien totaal andere verwachtingen.

Ook het feit dat je constant met z'n alle op pad moest (niet ff 1 dagje alleen op pad ofzo) en dat je niet ff ergens langer kon blijven omdat je iets wilde zien (de bus rijd tenslotte op bepaalde tijden naar een volgend punt) of dat je kon stoppen wanneer je iets zag is voor mij een reden niet meer met dit soort reizen mee te gaan.

Als je voor het eerst ver weg gaat is het wel een goed idee omdat je dan eens kan zien wat er ongeveer komt kijken bij een verre reis naar onbekende culturen.

Ook moet ik zeggen dat op zich de accomodaties van Fox erg goed waren. De reisleidster deed ook erg haar best maar het was ook haar eerste vakantie daar en de groep maakte het haar ook niet echt makkelijk omdat ze duidelijk niet vonden wat ze zochten (tsja in Costa Rica vind je nu eenmaal weinig casino's) Voorbeeld was bv dat niemand van de groep (op mij na) intresse had in een dag in het regenwoud onder begeleiding van een bioloog...voor mij de ultime manier om een stukje Costa Rica te zien...de rest ging liever raften (kan je in de ardennen ook)

Maar ok...
Fox op zich wat betreft accomodaties goed...en de lokale gidsen die ze bieden ook zeker goed.
Georganiseerd als eerste keer ver weg kan een goed idee zijn.
Boek bij een organisatie die de reis bied die het meest bij je wensen aansluit.
Zeker als je echt voor natuur gaat kan dit duurder uitpakken. Maar beter wat meer geld kwijt de eerste keer en een goeie ervaring waardoor je meer gaat zien dan een afknapper lijkt mij...

Veel plezier en enjoy La Vida Pura !!!!

pi_10074254
Costa Rica is echt heeel erg leuk! Ben er twee jaar geleden drie maanden geweest via Travel Active, maand Spaans geleerd en twee maanden gewerkt. Onvergetelijke tijd gehad. Het is trouwens aan te raden om wat Spaans te leren (als je dat nog niet kunt) want lang niet iedereen spreekt Engels.
Ben er een half jaar geleden nog eens terug geweest, om mn gastgezin en vrienden van toen nog eens op te zoeken. De mensen daar zijn zo ontzettend vriendelijk voor je, ze staan altijd voor je klaar en willen je helpen. Trouwens, als je vanuit het vliegveld via Heredia naar San José rijdt, kom je 10 minuten voor Heredia door het dorp San Joaquin de Flores. Mocht je daar komen, loop dan ff het internetcafé binnen (trappetje op, ongeveer 25m voor de MusManni) en doe de groeten aan de baas Heb je nog meer tijd over, loop dan de straat in tegenover het restaurant met het grote, blauw met witte, draaiende Belmont-bord en klop aan bij het huis achter het grote witte hek (na ongeveer 50m). Daar wonen de liefste mensen van Costa Rica
  maandag 28 april 2003 @ 23:29:45 #58
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_10082389
ik ben najaar 2000 met fox geweest
natuurlijk heeft een groepsrondreis zijn nadelen
maar fox als organisatie was prima. prachtige locaties, goed programma, veel mogelijkheden, goede reisleiding, niets mis mee
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 29 april 2003 @ 10:38:15 #59
44964 whisko
a^2 + b^2 =c^2
pi_10087796
Goed, ik zit dus zwaar te denken over een reis naar Costa Rica deze zomer, van ongeveer drie à vier weken. Grote vraag is nu: georganiseerd of individueel (of misschien wel een soort combinatie?)?

Het lijkt me vervelend, en ik lees het ook in Tigress d'r verhaal, dat je (vrijwel) continu met een hele groep moet optrekken en ik zou me ook storen aan zo'n luidruchtig volk.

Maar ja, het nadeel van individueel reizen is natuurlijk dat je misschien niet weet waar je het beste naar toe kan, je communicatie met de bevolking is minder enzovoorts.

Op de site van SNP (reisbureau) lees ik dat je bouwstenen kunt boeken, dit zijn:

----
Costa Rica, bouwsteen, 1 dag, Caño Negro - vogelreservaat
Costa Rica, bouwsteen, 4 dagen, Alberque Savegre, verblijf in het nevelwoud
Costa Rica, bouwsteen, 3 dagen, Rara Avis, verblijf in een tropisch bergwoud
Costa Rica, bouwsteen, 4 dagen, Casa Corcovado, regenwoudlodge
Costa Rica, bouwsteen, 4 dagen, Arenal Observatory Lodge
Costa Rica, bouwsteen, 4 dagen, Regenwoudexcursie Tortuguero
Costa Rica, bouwsteen, 3 dagen, Rio Sierpe Lodge; mangroven en strand
Costa Rica, bouwsteen, 3 dagen, Het Tortuguero regenwoud avontuur
Costa Rica, bouwsteen, 3 dagen, Sarapiquí Lodge
---

Welke hiervan zou je (vraag ik aan mensen die eerder in CR zijn geweest) dan boeken?

Maar wat ik me vooral ook afvraag, is individueel reizen veel goedkoper of juist duurder dan georganiseerd?

  dinsdag 29 april 2003 @ 13:07:37 #60
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_10090514
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 10:38 schreef whisko het volgende:
Goed, ik zit dus zwaar te denken over een reis naar Costa Rica deze zomer, van ongeveer drie à vier weken. Grote vraag is nu: georganiseerd of individueel (of misschien wel een soort combinatie?)?

Het lijkt me vervelend, en ik lees het ook in Tigress d'r verhaal, dat je (vrijwel) continu met een hele groep moet optrekken en ik zou me ook storen aan zo'n luidruchtig volk.

Maar ja, het nadeel van individueel reizen is natuurlijk dat je misschien niet weet waar je het beste naar toe kan, je communicatie met de bevolking is minder enzovoorts.

Op de site van SNP (reisbureau) lees ik dat je bouwstenen kunt boeken, dit zijn:

----
Costa Rica, bouwsteen, 1 dag, Caño Negro - vogelreservaat
Costa Rica, bouwsteen, 4 dagen, Alberque Savegre, verblijf in het nevelwoud
Costa Rica, bouwsteen, 3 dagen, Rara Avis, verblijf in een tropisch bergwoud
Costa Rica, bouwsteen, 4 dagen, Casa Corcovado, regenwoudlodge
Costa Rica, bouwsteen, 4 dagen, Arenal Observatory Lodge
Costa Rica, bouwsteen, 4 dagen, Regenwoudexcursie Tortuguero
Costa Rica, bouwsteen, 3 dagen, Rio Sierpe Lodge; mangroven en strand
Costa Rica, bouwsteen, 3 dagen, Het Tortuguero regenwoud avontuur
Costa Rica, bouwsteen, 3 dagen, Sarapiquí Lodge
---

Welke hiervan zou je (vraag ik aan mensen die eerder in CR zijn geweest) dan boeken?

Maar wat ik me vooral ook afvraag, is individueel reizen veel goedkoper of juist duurder dan georganiseerd?


ken het verschil in prijs niet
weet wel dat fox nu ook reizen heeft voor alleengaanden, dus je komt niet tussen de stelletjes terecht
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 5 mei 2003 @ 11:25:37 #61
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_10213970
Costa Rica is echt een aanrader, heel mooi land, veel te zien en te doen:

kijk ff op costarica.pagina.nl of bekijk een aantal van de foto's van mijn vakantie: http://www.xs4all.nl/~robu/fotoboek/Fotoboek.htm

  maandag 5 mei 2003 @ 19:46:00 #62
44340 Monk
Flieft
pi_10228471
Ik ga ook deze zomer met me ouders met First Incentive BV (een of ander bedrijf wat eigelijk alleen voor grote bedrijven reizen organiseerd, oud collega van paps )

hieronder reisbeschrijving

14 jul. Vlucht met Martinair van Amsterdam naar San Jose Costa Rica
Tranfer naar hotel Bougainvillae

15 jul. Met prive minibus richting Cariben, verblijf in de jungle lodge Selva Bananito. Alle excursies zoals hiking en platform birdbatching inclusief. Lodge is in de jungle. Alles op hydro electriciteit.

16 jul. Selva Bananito

17 jul Per busje en boot (tocht van 4 uur door kanalen) naar Mawamba Lodge

18 jul Mawamba Lodge

19 jul Drop off in haven Matina door Mawamba en dan met minibusje door naar Centro Neotropico

20 jul Met minibusje door naar Fortuna, Luigis Lodge

21 jul Door naar Rincon de la Viega, Buena Vista Lodge

22 jul Buena Vista Lodge

23 jul Met busje door naar Monteverde regenwoud. Verblijf in El Establo suites

24 jul. Hele dag local gids Sergio Vega, inclusief excursies en avontuur Sky Trek, verblijf in El Establo

25 jul Door naar Manuel Antonio, naar het prachtige Makanda by the Sea. ( villa voor 4 pax., deluxe)

26 jul Makanda by the Sea

27 jul Makanda by the Sea

28 jul Per taxi naar Tent Camp lodge Rafiki Safari. Slapen in zeer luxe tenten, zoals in Zuid Afrika

29 jul Excursies, rafiki safari Tent Camp

30 jul Rafiki Safari

31 jul Transfer naar Makanda by the Sea

01 aug Makanda by the Sea (villa voor 4 pax, deluxe)

02 aug Makanda by the Sea

03 aug Transfer terug naar San Jose, hotel Bougainvillae

04 aug Transfer naar luchthaven. Vlucht Martinair naar Amsterdam

genoemde reis inclusief 21 x ontbijt, 7 x lunch en 7 x diner

Prijs inclusief vlucht: 3380 euro p.p.


Ik wilde eerst met m'n vrienden naar Spanje, maar toen ik hoorde dat me ouders hier heen gingen, ging ik toch liever met pappie en mammie

  maandag 12 mei 2003 @ 18:05:29 #63
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_10380365
quote:
Op maandag 28 januari 2002 17:47 schreef Kimmie het volgende:
Yeah, ik ben er uit ik ga van de zomer weekje of 3 naar Costa Rica, Ik heb goed gekeken en Suriname leek me eigenlijk wat saaaaaai

Ik heb veel afwisseling en verrassingen nodig en ik denk dat Costa Rica daar wel voor kan zorgen. Ik heb ook weer eens zin om prachtige natuurfoto's te maken

Dus wie is er geweest wat zijn de ervaringen en wat zijn leuke tips die niet in de Lonely Planet staan, die heb ik al en nou ja vertel maar.

Dit topic vullen met plaatjes van het geweldig mooie land mag natuurlijk ook...

Ik ben ook op zoek naar mooie plaatjes boeken, ik kom in de winkel eigenlijk alleen geillustreerde reisgidsen tegen en die wil ik niet/heb ik al...


Maak een 5-daagse trektocht door het ruige Corcovado op Osa Peninsula en maak een tripje naar Cocos Island, paar honderd kilometer uit de kust. (Jurassic park, anyone?) T kost een paar centen, maar dan ben je wel off the beaten track..

Veel plezier in het mooie CR, je komt daar zeker aan je trekken met alle beesten die je gaat zien..ik vond het fantastsich daar, met name in Manuel Antonio is het goed vertoeven, alleen jammer dat er zoveel schreeuwerige dikke amerikanen rondhangen.

  maandag 12 mei 2003 @ 18:06:52 #64
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_10380392
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 19:19 schreef Tigress74 het volgende:

[..]

Ik ben zelf 4 jaar geleden met Fox naar Costa Rica geweest.


hm ik ook...had je toevallig ene Monica als reisleidster?
pi_11662909
vrijdag 815 vertrekt mijn vliegtuig naar Costa Rica! Heb er zin in!!!
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:39:35 #66
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_11662945
quote:
Op maandag 12 mei 2003 18:05 schreef err het volgende:

[..]

Maak een 5-daagse trektocht door het ruige Corcovado op Osa Peninsula en maak een tripje naar Cocos Island, paar honderd kilometer uit de kust. (Jurassic park, anyone?) T kost een paar centen, maar dan ben je wel off the beaten track..

Veel plezier in het mooie CR, je komt daar zeker aan je trekken met alle beesten die je gaat zien..ik vond het fantastsich daar, met name in Manuel Antonio is het goed vertoeven, alleen jammer dat er zoveel schreeuwerige dikke amerikanen rondhangen.


datum
fake a dream
  woensdag 9 juli 2003 @ 12:49:41 #67
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11663148
Jij bent ook bijna twee maanden later Kimmie.

Leuk dat je gaat nodisch18! Wat ga je doen?

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_11663271
Ik ga zes en een halve week met mijn vriendin rondtrekken door het land.


Heb er echt zin in!!!

Op www.costarica.istegek.nl kun je een kaartje zien van de route.

pi_11663281
sorry voor de SPAM
  woensdag 9 juli 2003 @ 13:18:33 #70
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11663722
Ziet er leuk uit! Misschien kunnen we die spam vergeten als je op fok! ook een reisverslag bij houdt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_20381069
Costa Rica is zo mooi ik ben er geweest
  maandag 5 juli 2004 @ 10:20:43 #72
98322 Pirm
duiken is mijn leven.....
pi_20423177
Voor iedereen die echt Costa Rica wil beleven moet de trektocht door Corcovado gaan maken zoals err hierboven zegt. Dan ervaar je echt het regenwoud, kilometers lange stranden helemaal voor jou alleen en veel, heel veel wildlife.

Ik heb 2 weken vrijwiliggerswerk gedaan in dit park en dat was een van mijn beste reiservaringen tot nu toe.
pi_21329707
Ik ga zelf 29 augustus een 2 weekse rondreis doen in CR. En nou ik jullie verhalen hier lees heb ik er alleen maar nog meer zin in gekregen!
Betty Rulezz!
pi_21583054
Costa Rica supermooi! 6 weken geweest met een stel vrienden deze zomer!
"I know you believe that you hunderstand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant..."
pi_21653850
Groetjes vanuit Europa Hotel, San Jose....
Betty Rulezz!
pi_22065251
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 02:26 schreef BettyB het volgende:
Groetjes vanuit Europa Hotel, San Jose....
London baby
pi_22171827
Betty Rulezz!
  vrijdag 24 september 2004 @ 13:18:15 #79
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_22172397
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 02:26 schreef BettyB het volgende:
Groetjes vanuit Europa Hotel, San Jose....
daar heb ik ook gezeten..ietwat vergane glorie..casino in de lobby? Mc Donalds om de hoek

prachtige handgemaakte fluitjes in de vorm van toekans te koop op het plein, doen! En antieke bankbiljetten
pi_22238418
Nog steeds die casino in de lobby, zat alleen dicht...
En helaas geen handgemaakt fluitjes gezien daar. Ben ondertussen alweer 2 weken thuis maar ik zou zo weer terug willen! Echt een super land CR!
Betty Rulezz!
pi_22247716
Ik ben ook net terug! Monteverde, Rincon, de Arenal die uitbarstte net toen wij er waren. Zou zo weer terug kunnen! Alleen San Jose vond ik maar een saaie stad
Black out the windows, it's party time!
  dinsdag 28 september 2004 @ 11:50:47 #82
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_22255608
Ik heb die Arenal ook zien uitbarsten, en het was de hele dag ook nog 's geheel helder..zeer harde dreun, schrok bijkant wakker aan de rand van het zwembad, en een waanzinnige rookpluim steeg op uit de arenal..indrukwekkend..

prachtig land ja
  woensdag 8 december 2004 @ 10:25:06 #83
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_23828080
Ik ben van plan om in februari of maart naar Costa Rica te gaan. Is dit een goede tijd om te gaan?

De bedoeling is om samen met mijn vriendin per 4-wheel drive een rondreis van ongeveer 2 weken te maken. Wat mag ik absoluut niet missen?

En moet je nog ingeënt worden?

[ Bericht 7% gewijzigd door Doekes op 09-12-2004 13:52:24 ]
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_23861875
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:25 schreef Doekes het volgende:
Ik ben van plan om in februari of maart naar Costa Rica te gaan. Is dit een goede tijd om te gaan?

De bedoeling is om samen met mijn vriendin per 4-wheel drive een rondreis van ongeveer 2 weken te maken. Wat mag ik absoluut niet missen?

En moet je nog ingeënt worden?
ja!!! februari / maart = fantastisch! want dan zit je nog in het droogseizoen. vanaf mei is het regen regen regen!
als je een rondreis van 2 weken wilt maken hoef je niet per se een 4w drive te hiren. je kan ook gebruik maken van lokaal transport!

zeker doen:
cloudforest (geen rainforest!) van Santa Elena (bij Monteverde). de Quetzal is bijna uitgestorven maar hij is hier nog te zien! doe vooral een tour met een gids door dit forest want anders mis je zooo veel!
parque nacional Manuel Antonio. heeel verschillend. aapjes in de bomen. zelf lig je lekker aan het strand. lekker zwemmen!

parken zijn in costa rica best prijzig! maar een gids is de moeite waard. dan zie je het meeste!

ga zeker ook naar La Fortuna om de volcan Arenal te zien. slapen kan je bij Dorothy (hostel) en Gringo Pete. GP is super. ga daar maar naar toe. EN hij heeft de goedkoopste deals van de stad! voor een trip door het bos en dan naar Arenal (als het donker is) en dan naar de hete baden (leuk om eens te doen) ben je minder dan de helft kwijt dan bij andere hotels e.d. dus ga naar GP! (heeft keuken)
oja, bij La Fortuna is een waterval. heeeeel koud. je kan er ook een klein beetje zwemmen. (maar steen koud) dit is een leuk wandeltochtije. maar ik zou het laatste stuk toch gaan liften als ik jou was. (laatste stukje = lange stuk omhoog). onderweg hier naar toe kom je over een brug over een riviertje. dit is een leuke plek om te gaan zwemmen! (leuker en lekkerder dan bij de waterval).

wil je leren golfsurfen? Jaco. heel erg amerikaans. helaas. Hotel de Haan (van een man uit Twello) is erg goed. goede prijs-kwaliteit! zeer schoon. (beddegoed wordt zeeeer regelmatig vervangen) zwembad. internet. keuken. hij kan je tippen over een surfleraar als je dit nodig hebt.

geld: credit card en traveller cheques!! maar neem zeker je pinpas mee. daarmee kan je geld opnemen bij de meeste pinautomaten. dit is ook het goedkoopste: ¤5.00 per keer. (bij cc is dit veel duurder!)

[ Bericht 34% gewijzigd door granuaile op 09-12-2004 20:03:37 (incl) ]
Let's check out that wave, before it checks out us!
  maandag 13 december 2004 @ 14:53:30 #85
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_23942089
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:56 schreef granuaile het volgende:
Veel bruikbare info
Bedank voor je informatie

Uit je verhaal maak ik op, dat je het beste op de bonnefooi naar Costa Rica kunt gaan, in tegenstelling tot wat mijn plan, een georganiseerde reis, was. Een vriend van mij die ook in CR is geweest vertelde dit ook al. Zijn er echt zo veel voordelen om niet georganiseerd te reizen? Afgezien van de kosten bedoel ik dan...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_23948121
Oja, en inenten!!
Betty Rulezz!
pi_23949388
quote:
Op maandag 13 december 2004 14:53 schreef Doekes het volgende:

[..]

Bedank voor je informatie

Uit je verhaal maak ik op, dat je het beste op de bonnefooi naar Costa Rica kunt gaan, in tegenstelling tot wat mijn plan, een georganiseerde reis, was. Een vriend van mij die ook in CR is geweest vertelde dit ook al. Zijn er echt zo veel voordelen om niet georganiseerd te reizen? Afgezien van de kosten bedoel ik dan...
er zijn heel veel voordelen aan het niet georganiseerd reizen:
je kan reizen met wie je wil. heb je geen zin meer in die persoon: dan vertrek je verder!
je kan zelf beslissen tot hoe laat je uit gaat en hoe laat je opstaat. (of niet) je kan zelf bepalen wanneer en wat je eet. je kan zelf bepalen welke plekken je aan doet, wat je er wilt doen en zien en hoe lang je er blijft.
en.... het belangrijkste: alleen is altijd spannend! want je weet nooit wat je gaat doen!
echt waar! ga alleen, je komt genoeg mensen tegen! en heel veel mensen spreken engels. over je spaans hoe je je in CR geen zorgen te maken!
veel plezier!
Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_24012090
Ik ben er in september geweest met nog vier jongens. Geen seconde spijt gehad dat we niet georganiseerd zijn gegaan. We hadden een 4WD gehuurd en 16 dagen rond gereden. Echt fantastisch. Met het openbaar vervoer is het ook heel goed te doen.

Wij hebben veelal in "Cabinba's" geslapen. Soms voor maar $ 5,- per nacht, een douche met koud water is dan echt niet zo erg

Granuaile noemt al een aantal mooie plaatsen zoals Santa Elena en La Fortuna. Verder vond ik Tortuguero ook erg de moeite waard met de vele wilde dieren en mooie natuur die je daar tegenkomt. Cahuita is leuk als je houdt van een relaxt reggaedorpje aan het strand

Het leuke aan CR is dat je er ook veel kunt doen: surfen, wildwater varen, canopy tour, sky walk, zodat je ook nog actief bezig kunt zijn.

Met alleen een Visa Card kwam ik daar prima uit de voeten. Als je een positief saldo op je Visa Card hebt, vallen de kosten om contant geld op te nemen erg mee.

Ik heb me ook laten inenten. Tegen malaria is echter niet nodig.
  maandag 10 januari 2005 @ 12:41:15 #89
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_24500759
quote:
Op donderdag 16 december 2004 14:21 schreef Maja het volgende:
Ik ben er in september geweest met nog vier jongens. ...
...
@Maja, hoe was het weer in september, ik twijfel om te gaan maar ben benieuwd naar het weer dat je gehad hebt!?!
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  dinsdag 11 januari 2005 @ 21:47:39 #90
497 Maja
Ja denk!?!
pi_24521909
Het is typsich tropisch weer. Overdag heerlijk zonnig. Een 3 van de 5 keer begint het om 17:00 uur te regenen. De ene keer de hele avond, de andere keer 'n paar uurtjes
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:26:42 #91
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24528292
Ik wilde eigenlijk binnenkort gaan, maar met al die overstromingen moet ik toch maar een andere bestemming zoeken, denk ik...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 12 januari 2005 @ 11:27:48 #92
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_24530065
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:26 schreef Doekes het volgende:
Ik wilde eigenlijk binnenkort gaan, maar met al die overstromingen moet ik toch maar een andere bestemming zoeken, denk ik...
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:25:31 #93
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24530491
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 09:26 schreef Doekes het volgende:
Ik wilde eigenlijk binnenkort gaan, maar met al die overstromingen moet ik toch maar een andere bestemming zoeken, denk ik...
Ik mis 'm ook even geloof ik...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 12 januari 2005 @ 13:21:41 #94
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24531264
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 12:25 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik mis 'm ook even geloof ik...
Vanmorgen geen journaal gezien? San Jose staat aardig onder water...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 12 januari 2005 @ 13:29:53 #95
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_24531362
Van CNN.com

SAN JOSE, Costa Rica (Reuters) -- Costa Rica declared a national emergency Tuesday because of flooding along the Central American nation's Caribbean coast which has killed at least two people and forced the evacuation of 7,500 others.

Heavy rains since the weekend have sent water overflowing from rivers and floods have damaged 12 bridges and roads.

President Abel Pacheco signed a decree to free up funds to aid those who were evacuated and pay for rebuilding work.

Rescue workers have reported two dead to date, with another five missing, and about 7,500 people have been sent to churches and other shelters since the flooding began.

Rescue workers have been unable to reach some of the affected towns, including indigenous reserves around Alta Talamanca.

The flooding has damaged banana plantations but has not affected coffee-growing areas of Costa Rica, a major grower in Central America.


Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_28948239
hoe ernstig is het regenseizoen (wil toch wel aan de prachtige stranden kunnen liggen..)
en wij hebben een 4WD gehuurd, is het aan te raden om een wegenkaart te kopen (als die er zijn) of staat het allemaal redelijk goed aangegeven?
  dinsdag 19 juli 2005 @ 20:29:13 #97
497 Maja
Ja denk!?!
pi_28954801
Ik was vorig jaar 3 weken in september. De helft van de dagen begon het na vijfen te regenen! Hele enkele keer regende het overdag, voor de rest heel mooi weer

Wegenkaart is altijd handig. De belangrijke wegen staan goed aangeven, kleine straatjes minder.
pi_28988189
Het feestje van Vox FM was een tijdje terug in Costa Rica, zie het topic in muziek. Daar waren Don Omar, Khryz y Angel, La Factoria en nog veel meer geweldige artiesten.

Iemand geweest?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29274289
ik ben van plan om begin volgend jaar (eind jan/begin feb 2006) naar costa rica te gaan
heeft iemand ervaring met backpacken daar?
pi_29669628
pas goed op je spullen....
ik ben net terug uit CR en halverwege (in Tamrindo, badplaats in het westen) zijn onze bagpacks uit de auto gejat.
Het is een heel erg mooi land, maar het is al wel een beetje verpest door de americanen. vooral de grotere plaatsen.
Tevens, maar dit is niet specifiek iets van costa rica maar dat zit gewoon in de cultuur is dat ze overal een fooi voor willen hebben. best vermoeiend...

maar verder is het een schitterend land. ik raad je echter wel aan om in het droge seizoen te gaan (jan/feb idd), wij hebben erg veel regen gehad. het dan wel het hoog seizoen, dus drukker
pi_29843349
Ik vertrek naar alle waarschijnlijkheid 5 september, en ik zal er voor een half jaar verblijven.. Ga stage lopen bij http://www.perlanegra-beachresort.com.

Zin Zin!
  maandag 22 augustus 2005 @ 12:22:15 #102
122880 Studentplus.nl
Alles voor de student!
pi_29863105
Eind november vertrekken we naar Costa Rica. 3 weken lang met een 4WD rondrijden.. VEEL zin in!!! Ben ook benieuwd of er nog goede tips voor activiteiten (zoals raften, mtb-en, zeilen etc) zijn.

Daarnaast gaan we uiteraard genieten van de natuur!
Studenten gezocht! Ga naar http://www.studentplus.nl
pi_30021759
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 21:18 schreef erik-de-perik het volgende:
pas goed op je spullen....
idd, zoals bij elke vakantie!
quote:
ik ben net terug uit CR en halverwege (in Tamrindo, badplaats in het westen) zijn onze bagpacks uit de auto gejat.
Het is een heel erg mooi land, maar het is al wel een beetje verpest door de americanen. vooral de grotere plaatsen.
Zeker waar.. zoals natuurlijk in alle touristische plaatsen: die dien je dus als het even kan te ontwijken. Tamarindo is leuk om je klem te zuipen, en verder nergens goed voor.
quote:
Tevens, maar dit is niet specifiek iets van costa rica maar dat zit gewoon in de cultuur is dat ze overal een fooi voor willen hebben. best vermoeiend...
Ik wil ook wel overal een fooi voor hebben. Ik heb nog nooit een boze reactie gehad als je geen fooi geeft. Fooi is in CR echt helemaal vrijwillig!
quote:
maar verder is het een schitterend land. ik raad je echter wel aan om in het droge seizoen te gaan (jan/feb idd), wij hebben erg veel regen gehad. het dan wel het hoog seizoen, dus drukker
CR heeft eigenlijk 2 hoogseizoenen: jan/feb is echt hartje zomer, maar dan ik het idd erg druk met Amerikanen, de europese zomervakantie zijn een wat kleiner hoogseizoenetje, en je hebt best grote kans op mooi weer!

Over dat backbacken: Dat kan heel goed (echt een perfect land daarvoor). Echter om de lokale bussen te gebruiken moet je wel een heel klein beetje Spaans kunnen. Costaricanen zijn echt heel behulpzaam, maar als ze je echt gewoon niet verstaan dat houd het echt op..
pi_30026885
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:22 schreef Studentplus.nl het volgende:
Eind november vertrekken we naar Costa Rica. 3 weken lang met een 4WD rondrijden.. VEEL zin in!!! Ben ook benieuwd of er nog goede tips voor activiteiten (zoals raften, mtb-en, zeilen etc) zijn.

Daarnaast gaan we uiteraard genieten van de natuur!
je kunt bijna overal vrijwel dezelfde activiteiten doen....
- canopy-tour, langs een kabel ga je van boom tot boom en 'vlieg' je over de toppen van het tropische regenwoud.
- raften: kan bijna overal wel
- zeilen heb ik wat minder gezien, maar zal wel aan 1 van de badplaatsen te doen zijn
- zo ook jet skiën..
- dolfijnen tours incl snorkelen
- duiken
- paardrijden

wij hebben niet alles gedaan, maar de canopy tour is zeker aan te raden. dingen als raften , jet ski en snorkelen spreken eigenlijk voor zich.
voor meer info kun je altijd bij de receptie van het hotel te recht. meestal hebben zij folders en anders kunnen ze je wel doorverwijzen een een toeristeninfo...
pi_31238489
Ik ben er nu dus, een maand alweer geloof ik, nog maar 4 te gaan.

Het bevalt me! Ik ben nu 3 weken in San Jose geweest, en een week in Puerto Viejo, waar mijn werk is. San Jose is smerig, overal zwerfhonden, overal zwervers, en te veel verkeer. Maar de Caribische kust.. Oooh wat relaxt. Je proeft de cultuur zodra je de bus uit stapt. Heerlijk.

Maar nu moet ik eten, het zal wel weer rijst met bonen worden, dat is wel minder, iedere dag rijst met bonen.

ik heb wat fotos op hance.web-log.nl gezet, voor de liefhebber.
pi_31302252
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:11 schreef d.n3rd het volgende:
Ik ben er nu dus, een maand alweer geloof ik, nog maar 4 te gaan.

Het bevalt me! Ik ben nu 3 weken in San Jose geweest, en een week in Puerto Viejo, waar mijn werk is. San Jose is smerig, overal zwerfhonden, overal zwervers, en te veel verkeer. Maar de Caribische kust.. Oooh wat relaxt. Je proeft de cultuur zodra je de bus uit stapt. Heerlijk.
Natuurlijk is de Caribische kust mooier als San José, maar om eerlijk te zijn vindt ik dat stads-leven ook wel wat hebben.. je moet er gewoon de mooie kant van kunnen zien! Is toch heerlijk van die keiharde reageatón muziek en proppers bij winkels, fruitkraampjes tussen de uitlaatgassen, toeterende bussen in dichtgeslipte straten, etc. etc..
quote:
Maar nu moet ik eten, het zal wel weer rijst met bonen worden, dat is wel minder, iedere dag rijst met bonen.
mae, niet zeiken, alsof boterhammen met kaas een betere vervanger zijn! Geef mij maar gallo pinto!
pi_35110560







Ja, ik zou het wel aanraden denk ik
pi_35582055
Ik ben ook van plan om in augustus voor 3 weekjes naar Costa Rica te gaan. Weet alleen nog niet zeker hoe.

Ik heb samen met een vriend van mij een groepsreis van Fox reizen gezien maar vroeg me af of hier mensen ervaring mee hebben? Dus of je als "jeugdige" reizigers tussen zo'n groep past of dat je beter zelf kan reizen. Bestaat zo'n groep uit vooral oudere natuurliefhebbers of is dit wel gemengd?

Punt van bezwaar bij zelf reizen is dat je de kosten niet in de hand hebt. Vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hiermee hebben. Dus wat kost ong. een busreis overnachting etc.

Ik weet t hoop vragen, maar hoop dat iemand me kan helpen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:20:56 #109
497 Maja
Ja denk!?!
pi_35591756
Als je een rijbewijs hebt zou ik zelf rond gaan reizen daar. Openbaar vervoer is redelijk goed en een auto huren is helemaal ideaal in Costa Rica. Slaapplaatsen zijn echt geen probleem. Vaak heb je voor $ 5,- een cabina voor een nacht. Meer heb je toch niet nodig

Nadeel van een groepsreis is dat je geen vrijheid hebt. De groep zelf kan natuurlijk wel leuk zijn, maar zeker als je jong ben is de kans groter dat het tegenvalt...
pi_35594029
Ons is alleen afgeraden om zelf een auto te huren omdat we midden in het regenseizoen zitten en dus de kans op slechte wegen nogal groot is
pi_35598055
De kans op slechte wegen is 100%, en dat van het regenseizoen klopt ook, maar laat je daardoor niet tegenhouden een auto te huren. Mooi Teriosje joh, rijdt lekker en kost ongeveer ¤58 per dag. Solidcarrental, of nationalrentacar zijn de grootsten in Costa Rica. Fox groepsreizen.. Ik heb dus een half jaar in een hotel gewerkt waar die groepen wekelijks langskwamen, wil je een ongecensureerde mening moet je me even mailen, djhance@gmail.com. Die ga ik hier niet neerzetten.

Reizen per bus is spotgoedkoop en prima te doen op het gebied van comfort en punctualiteit, toch raad ik een auto aan omdat je dan toch vrijer in je doen en laten bent.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:05:13 #112
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_35599631
Ik ben in 2004 met Fox geweest naar Costa Rica en het was super. Je hebt minder vrijheid, maar alleen maar wat betreft de slaapplaats. Ik heb echt een super tijd gehad en de groep was gemiddeld 30 jaar. Er waren 2 jongens die jonger waren dan ik.
Natuur was echt super veel dieren gezien. Spinnen op mijn gezicht laten lopen
Dansen met de lokale bevolking, elke avond grote hoeveelheden bier drinken.
Tussen boomtoppen lopen/slingeren.
Lekker in hangmatjes hangen, zwemmen.
Vulkaan zien uitbarsten, in heet waterbronnen gelegen.
Heel veel lekker gegeten, veel zeevoedsel.
Raften, snorkelen zeekajakken.
1 keer een beetje regen en 1 keer een echte tropische regenbui, dit in 3 weken tijd, da's niet slecht.
Echt te veel om op te noemen, maar ik kan het echt iedereen aanraden.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_35600249
Hoe heette je gids?
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:03:41 #114
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_35601346
Ik ben echt slecht met namen, misschien toch te veel gedronken tijdens de reis.
Ze woont in Manuel Antonio en heeft een hond en een lichte vorm van ADHD.
Wel erg gezellige gids en wist veel te vertellen.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  zaterdag 4 maart 2006 @ 05:37:52 #115
66300 PakMan
Sharp Dressed Man
pi_35702363
Ik wil je niet heel erg ontmoedigen Kimmie, maar CR viel ons wat tegen. Zitten er nu nog 1 laatste dagje, maar Panamá was een stuk leuker. Toerisme is in CR best uitgemolken, je kunt er wel vanalles doen, maar altijd samen met 100 amerikanen. En voor veel dollars. Wildlife valt ook wel tegen, het is ontzettend moeilijk om beesten te zien in de dichte jungle. Zelfs met onze 300mm lens krijg je er weinig op. Natuurfotografie is nu eenmaal lastig.

Panamá heeft wat dat betreft veel minder toerisme, vriendelijker mensen, lagere prijzen en ook nog eens betere wegen en meer openbaar vervoer. Plus, 43% van Panamá is nog bos. Dat kan geen enkel ander land in de regio zeggen.

Kijk eens op www.markenboukje.nl - we zijn nèt overal geweest. Misschien verander je nog van bestemming
Because light travels faster than sound, some people appear to be intelligent, until you hear them speak.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:43:49 #116
497 Maja
Ja denk!?!
pi_35704144
Ik heb alleen in Tamarindo 'last' gehad van Amerikanen, voor de rest vond ik het enorm meevallen. Plaatjes zoals Cahuita hebben het toerisme juist niet uitgebuit. En dingen zoals sky walks zijn fantastisch, ook al is het toeristisch.

Ik kan het alleen niet vergelijken met Panama, omdat ik daar niet ben geweest...
  zaterdag 4 maart 2006 @ 11:57:03 #117
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_35705814
Ik kan het ook niet met panama vergelijken, maar ik heb ook geen last gehad van amerikanen. En toeristisch vond ik ook wel meevallen, tuurlijk is het er, maar dat vind ik juist wel prettig, toerisme is belangrijk voor zulke landen en als je er niet van houdt kun je het ook ontwijken door naar cahuita te gaan of andere kleine plaatsjes. Cahuita vond ik geweldig, we moesten 's morgens bij het restaurantje opgeven wie er kreeft wilden eten, zodat hij het kon gaan vangen. Tijdens het snorkelen daar (wat overigens niet bijzonder is) ving onze gids ook zijn eigen avondeten.
En qua natuurfotografie heb ik aardig wat op de foto staan. Ik weet niet waar PakMan naar op zoek is/was, maar ik heb vanalles gezien en op de foto gezet, niet alles, aangezien ik niet mijn hele vakantie door de lens heb meegemaakt.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  zaterdag 4 maart 2006 @ 16:44:20 #118
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_35713634
Weet iemand of het mogelijk is met een huurauto vanuit Costa Rica naar Panama te reizen? Een one-way rental dus?
pi_35748918
Even mailtje sturen naar National Rent a Car.. Die zitten in beide landen.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:00:28 #120
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_35769098
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 16:44 schreef Henk-Wim het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is met een huurauto vanuit Costa Rica naar Panama te reizen? Een one-way rental dus?
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar houd dan wel rekening met drop-off kosten van zo'n $ 500,-.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:21:16 #121
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_35769827
Het gekke is dat ik op de site helemaal niets daarover kan vinden, terwijl het mij toch een FAQ lijkt. Ik heb mailtje gestuurd, wacht wel af.
  maandag 6 maart 2006 @ 22:19:56 #122
66300 PakMan
Sharp Dressed Man
pi_35791960
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 11:57 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik weet niet waar PakMan naar op zoek is/was, maar ik heb vanalles gezien en op de foto gezet, niet alles, aangezien ik niet mijn hele vakantie door de lens heb meegemaakt.
Tsja, misschien ben ik inmiddels wat verwend door het vele reizen (Azie, Afrika, Midden-Amerika). Daar word je op een gegeven moment wel een beetje blase van, vermoed ik

Zo van:
"Tsja, een aap. Ach, een krokodil. Vogel te ver weg. Niets gezien, daar in CR".

Ik denk wel dat CR voor ons backpackers niet zo leuk is, voornamelijk door het slechte wegennet en openbaar vervoer. Op sommige stukken gaan er 3 bussen per dag, om 9:00, 17:00 en 18:00. Met een georganiseerde reis heb je daar geen last van. Wel eentje uitzoeken die niet zo'n rothaast heeft!

[ Bericht 1% gewijzigd door PakMan op 06-03-2006 23:29:28 ]
Because light travels faster than sound, some people appear to be intelligent, until you hear them speak.
  maandag 6 maart 2006 @ 23:28:47 #123
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_35794893
Ik heb heel wat beesten gezien in CR, maar ik ben niet echt goed in flora en fauna, maar ik heb spinnen (tarantula) gezien en over me heen laten lopen, heel veel vogels. Sommige vogels veel te vaak (lepelaar bijvoorbeeld). Ik heb zelfs kikkers gezien en dat was vrij bijzonder, aangezien ze al in geen maanden die beesten gezien hadden zeiden ze. Ik heb ook nog Leguanen, apen, luiaarden, vissen, kreeften, een das (ofzo), korkodillen, kaaimannen, krabben, schildpadden (van klein tot mega groot), roofvogel, raar gekleurde sprinkhanen, kolibri's en een uil. Waarschijnlijk ben ik nog een zooi beesten vergeten. Het enige wat ik eigenlijk niet heb gezien waren de wat grotere katachtigen, maar die zie je echt maar zelden in CR. Veel grote beesten hebben ze ook niet, zeker niet als je het vergelijkt met Afrika.

Wegen zijn inderdaad heel afwisselend, we hebben op goeie wegen gereden en op hele slechte. We hebben zelfs nog meegemaakt dat een taxi het rafijn inreed, de chauffeur was eruit gesprongen en hij zei dat er verder niemand inzat. Dit was overigens op een goede weg, maar hij reed waarschijnlijk gewoon te hard, dat doen ze daar wel meer.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  maandag 6 maart 2006 @ 23:41:53 #124
66300 PakMan
Sharp Dressed Man
pi_35795366
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:28 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik heb heel wat beesten gezien in CR, maar ik ben niet echt goed in flora en fauna, maar ik heb spinnen (tarantula) gezien en over me heen laten lopen, heel veel vogels. Sommige vogels veel te vaak (lepelaar bijvoorbeeld). Ik heb zelfs kikkers gezien en dat was vrij bijzonder, aangezien ze al in geen maanden die beesten gezien hadden zeiden ze.
Ja je moet dus geluk hebben voor een hoop beesten. De tarantula's waren idd. wel indrukwekkend. Quetzals zitten meestal te hoog in de boom voor de meeste kijkers en lenzen <400mm. Kikkers zijn echt zeldzaam om overdag te kunnen zien. Lepelaars komen op een gegeven moment je neus uit Coatis jatten je tas als je niet uitkijkt.
(Eigenlijk toch wel een hoop gezien daar)

Misschien waren onze verwachtingen te hoog en zochten we teveel naar Afrika-achtige taferelen. Als je de tijd hebt in CR, maak dan een uitstapje naar Bocas del Toro in Panama, of naar Isla de Ometeppe in Nicaragua. Allebei heel erg de moeite waard. En in geen geval Tortuguero overslaan, ook al is het moeilijk bereikbaar.

Op de valreep word ik nog eens positief zeg
Because light travels faster than sound, some people appear to be intelligent, until you hear them speak.
pi_36601406
Wanneer kun je het beste naar Costa Rica gaan?

Ik wil uiteraard het een en ander van de natuurpracht zien maar heb geen onderwatercamera! De verscillende bronnen spreken elkaar behoorlijk tegen. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
  maandag 3 april 2006 @ 11:18:56 #126
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_36602274
quote:
Ondanks de ligging in de tropen is het in Costa Rica niet overal en altijd tropisch warm. In de bergen is het overdag meestal aangenaam en 's nachts koelt het behoorlijk af. De gemiddelde temperatuur ligt in het hoogland op 17°C. In het laagland van de beide kuststroken is het wel altijd tropisch heet met een gemiddelde temperatuur van ongeveer 30°C. De neerslag wisselt sterk van streek tot streek. Er zijn plaatsen waar 9000 mm/j valt en plaatsen met 'slechts' 1500 mm/j. Het regenseizoen verschilt enigszins per gebied maar generaliserend kan worden gesteld dat de meeste neerslag valt van mei t/m november. December t/m maart zijn de droogste maanden.
Ik ben zelf de laatste 3 weken van september geweest (2004) en ik heb 2x regen gehad. In monte verde en in Manuel Antonio beide keren rond 18:00.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_36622130
heb je geluk gehad!
pi_36651639
Dus niemand is in het goede jaargetijde geweest?
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:11:17 #129
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_36656031
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:19 schreef Oceanonix het volgende:
Dus niemand is in het goede jaargetijde geweest?
Ja ik.
Maar das alweer een paar jaartjes geleden.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  woensdag 5 april 2006 @ 15:18:07 #130
145855 DoubleYouIm
leven en laten leven
pi_36675556
allemaal leuk maar weinig nuttige informatie over mexico ?
plz reply met nuttige info ,ben erop aan t wachten!
  woensdag 5 april 2006 @ 15:40:43 #131
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_36676479
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:18 schreef DoubleYouIm het volgende:
allemaal leuk maar weinig nuttige informatie over mexico ?
plz reply met nuttige info ,ben erop aan t wachten!
Misschien moet je dan eens in een ander topic kijken, hier kan je niet veel info over mexico verwachten???
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_36836237
Zoals ik reeds in dit topic vermeldde, ben ik op zoek naar de Salsa Lizano. Nu heb ik een vriendin van me gevraagd om een fles voor me op te sturen, alleen is het echter verboden om vloeistoffen te versturen, en kan het alleen via een speciale service waar het $55 kost.

Gaat er iemand hier binnenkort heen en weer naar Costa Rica, en heeft deze persoon een klein plekje over in de al zo volle reiskoffer?
pi_36836934
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:39 schreef Oceanonix het volgende:
Wanneer kun je het beste naar Costa Rica gaan?

Ik wil uiteraard het een en ander van de natuurpracht zien maar heb geen onderwatercamera! De verscillende bronnen spreken elkaar behoorlijk tegen. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Ik kan inmiddels zelf antwoord geven op mijn eigen vraag. Ga niet in de herfst want dan is het orkaanseizoen in het Caribisch gebied. Van januari t/m april is de beste tijd voor Costa Rica heb k me laten vertellen. Mochten er nog meer mensen in geinteresseerd zijn.
pi_36891790
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:17 schreef d.n3rd het volgende:
Zoals ik reeds in dit topic vermeldde, ben ik op zoek naar de Salsa Lizano. Nu heb ik een vriendin van me gevraagd om een fles voor me op te sturen, alleen is het echter verboden om vloeistoffen te versturen, en kan het alleen via een speciale service waar het $55 kost.

Gaat er iemand hier binnenkort heen en weer naar Costa Rica, en heeft deze persoon een klein plekje over in de al zo volle reiskoffer?
Mae, nog steeds aan het zoeken? jeje. 'verboden om vloeistoffen op te sturen'!?! Ja, hoor.. dan ga je toch niet vermelden dat er vloeistof in zit? ik probeer het graag, mail me je adres maar!
pi_36891910
quote:
Op maandag 6 maart 2006 22:19 schreef PakMan het volgende:

[..]

Tsja, misschien ben ik inmiddels wat verwend door het vele reizen (Azie, Afrika, Midden-Amerika). Daar word je op een gegeven moment wel een beetje blase van, vermoed ik

Zo van:
"Tsja, een aap. Ach, een krokodil. Vogel te ver weg. Niets gezien, daar in CR".

Ik denk wel dat CR voor ons backpackers niet zo leuk is, voornamelijk door het slechte wegennet en openbaar vervoer. Op sommige stukken gaan er 3 bussen per dag, om 9:00, 17:00 en 18:00. Met een georganiseerde reis heb je daar geen last van. Wel eentje uitzoeken die niet zo'n rothaast heeft!
Natuurlijk is met een eigen autotje een stuk sneller en prettiger, maar het OV in CR is goed! De bussen zijn snel (vaak sneller als auto op lange afstanden), met een grote bus merk je niets van die gaten in de wegen, en tussen groten steden/touristisch plaatsen gaan meerdere bussen per dag. Beetje uitzoeken en rondvragen, dat moet een backpacker toch leuk vinden?
pi_36892145
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:33 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ik kan inmiddels zelf antwoord geven op mijn eigen vraag. Ga niet in de herfst want dan is het orkaanseizoen in het Caribisch gebied. Van januari t/m april is de beste tijd voor Costa Rica heb k me laten vertellen. Mochten er nog meer mensen in geinteresseerd zijn.
Rond deze tijd is het weer inderdaad het best, maar dat neemt ook een klein nadeel met zich mee: de grote hoeveelheden Amerikanen. Als je gewoon in juli/aug gaat heb je meer europeanen, iets slechter weer (later op de dag regen, maar prachtige ochtenden), en alles zit niet 100% vol, alles is wat goedkoper, etc. etc.

Deze voordelen wegen op tegen de nadelen (vind ik)...
pi_36969452
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:46 schreef McGry het volgende:

[..]

Mae, nog steeds aan het zoeken? jeje. 'verboden om vloeistoffen op te sturen'!?! Ja, hoor.. dan ga je toch niet vermelden dat er vloeistof in zit? ik probeer het graag, mail me je adres maar!
mae si mae aun estoy buscando

waar vind ik je email adres mn costa ricaanse ex komt hier eind mei ook nog heen met een fles maar hoe eerder hoe beter
pi_40858754
even een flinke kick

In december ga ik voor 7 weken naar Costa Rica om mijn vriendin daar op te zoeken (ze vertrekt al in oktober om vrijwilligerswerk te gaan doen). Nu is dit ons probleem : in totaal blijft zij langer dan 3 maanden, om precies te zijn 3.5 maanden. Echter zitten we niet al die tijd van de 7 weken in Costa Rica, want we gaan ook reizen naar o.a. Guatemala en Yucatan. Dit reizen wilden we gaan doen met de bus, maar we moeten dus vooraf de tickets kunnen boeken, zodat we kunnen laten zien dat we minder dan 3 maanden in Costa Rica zitten.

dus :
- vriendin vliegt begin oktober naar San José, 17 januari vanaf San José weer naar NL
- in de tussentijd zijn we een paar weken in Guatemala
- we hebben een ticket nodig dat we kunnen laten zien om te bewijzen dat we niet langer dan 90 dagen in Costa Rica zitten

Ik wil dus weten waar ik bustickets kan bestellen. Met de Lonely Planet kom ik er niet uit. Zover ik kan zien moet je alle bustickets contant ter plaatse afrekenen, maar wij hebben de tickets dus al eerder nodig!!
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 10:00:47 #139
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_40896156
Heb je al contact opgenomen met de ambassade van Costa Rica? Volgens mij kan dit visumprobleem ook wel anders opgelost worden. Het gebeurt zo vaak dat buitenlanders even een 'uitstapje' maken naar een ander land om weer een nieuwe periode van 90 dagen in te laten gaan. En die hebben ook niet altijd een terugvlucht binnen die periode van 90 dagen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_40995537
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb je al contact opgenomen met de ambassade van Costa Rica? Volgens mij kan dit visumprobleem ook wel anders opgelost worden. Het gebeurt zo vaak dat buitenlanders even een 'uitstapje' maken naar een ander land om weer een nieuwe periode van 90 dagen in te laten gaan. En die hebben ook niet altijd een terugvlucht binnen die periode van 90 dagen.
Volgens de ambassade was het niet mogelijk een visum te krijgen voor >90 dagen als toerist zijnde.. verder maakten ze duidelijk dat we gewoon tickets moesten hebben...
pi_40997897
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb je al contact opgenomen met de ambassade van Costa Rica? Volgens mij kan dit visumprobleem ook wel anders opgelost worden. Het gebeurt zo vaak dat buitenlanders even een 'uitstapje' maken naar een ander land om weer een nieuwe periode van 90 dagen in te laten gaan. En die hebben ook niet altijd een terugvlucht binnen die periode van 90 dagen.
Correct. Het maakt niet uit, als je er maar voor zorgt dat je binnen die 90 dagen tenminste 3 dagen het land hebt verlaten. Je hoeft dit van te voren niet aan te kunnen tonen.
pi_40998042
Dus wat is het plan; je gaat gewoon naar Costa Rica en je maakt je nergens druk over behalve die 90 dagen. Zorg er echter wel voor dat jij bij het betreden van de te bezoeken landen je papieren in orde hebt. En bij het terugkomen in Costa Rica een bewijs van boeking van je retourvlucht i
pi_40998092
En heeft je vriendin misschien zin om een potje chocoladepasta bij een vriendin van me af te leveren?
pi_44924780
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:45 schreef d.n3rd het volgende:
En heeft je vriendin misschien zin om een potje chocoladepasta bij een vriendin van me af te leveren?
Is dat potje inmiddels al afgeleverd, of moet dat nog gebeuren
smurf gaat met Djoser naar Costa Rica, en heeft er veel zin in
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_45764623
Ik ben van plan om in Oktober ongeveer 2 weken naar Costa Rica te gaan. Qua weer is het dan toch wel goed te doen, of niet? We willen wel met een georganiseerde reis gaan en mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Shoestring, omdat het lijkt of zij het meeste de natuur in trekken vergeleken met Fox, Summum en Djoser. Het nadeel is wel dat shoestring iets duurder lijkt als de rest. Iemand ervaringen met shoestring in combinatie met Costa Rica, of een van de andere organisaties?

Qua leeftijden ziet het er iig goed uit. Gemiddelde leeftijd bij de shoestring reizen naar costa rica lijkt me tussen de 25 en 35 (Ben zelf 22). Hoe zit dat met andere organisaties naar Costa Rica?
pi_45788781
Met Djoser gaan er wel veel oudere mensen mee. Als je graag met leeftijdsgenoten reisd zou ik niet met Djoser gaan (alhoewel ik het tot nu toe errug goed geregeld vind, via Mijn Djoser)

Ik heb verder geen ervaring met Shoestring, dus daar kan ik niets over zeggen wel weet ik dat wij toch behoorlijk de natuur in gaan volgens mij.

Over een maandje ben ik terug, dan kan ik het je met zekerheid vertellen
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_45791841
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:00 schreef Veersesmurf het volgende:
Met Djoser gaan er wel veel oudere mensen mee. Als je graag met leeftijdsgenoten reisd zou ik niet met Djoser gaan (alhoewel ik het tot nu toe errug goed geregeld vind, via Mijn Djoser)

Ik heb verder geen ervaring met Shoestring, dus daar kan ik niets over zeggen wel weet ik dat wij toch behoorlijk de natuur in gaan volgens mij.

Over een maandje ben ik terug, dan kan ik het je met zekerheid vertellen
dat valt reuze mee.
Ik ben afgelopen zowel met Djoser als Koning Aap geweest. Bij Aap lag de gemiddelde leeftijd hoger.

Je kunt beide organisaties voordat je gaat boeken altijd bellen met de vraag hoe de groepssamenstelling er tot nu toe uitziet.
Voor alle reizen geldt dat de periode waarin je reist bepalend is voor het leeftijdgemiddelde. (in maart naar Egypte gaan is vragen om veel vutters of gepensioneerden, kan ik uitervaring vertellen )
pi_45804367
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:00 schreef Veersesmurf het volgende:
Over een maandje ben ik terug, dan kan ik het je met zekerheid vertellen
Ik wacht met spanning af

veel plezier daar iig!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 07:34:30 #149
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_45815195
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:07 schreef Argonath het volgende:
Ik ben van plan om in Oktober ongeveer 2 weken naar Costa Rica te gaan. Qua weer is het dan toch wel goed te doen, of niet? We willen wel met een georganiseerde reis gaan en mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Shoestring, omdat het lijkt of zij het meeste de natuur in trekken vergeleken met Fox, Summum en Djoser. Het nadeel is wel dat shoestring iets duurder lijkt als de rest. Iemand ervaringen met shoestring in combinatie met Costa Rica, of een van de andere organisaties?

Qua leeftijden ziet het er iig goed uit. Gemiddelde leeftijd bij de shoestring reizen naar costa rica lijkt me tussen de 25 en 35 (Ben zelf 22). Hoe zit dat met andere organisaties naar Costa Rica?
Ben zelf met sawadee meegeweest naar Costa Rica en zijn daar ook een shoestringgroep tegengekomen. Wat eerder al gezegd is klopt, in de nederlandse vakantieperiodes (juli en december) is het publiek vaak jonger dan buiten het vakantieseizoen.

Heb je beperkte tijd dat je maar twee weken wilt? Anders zou ik je sterk aanraden om toch een drieweekse reis te gaan maken. De shoestringreis ging bijv. niet naar Tortuguero of Corcovado, en dat zijn voor mij echt twee hoogtepunten geweest qua dierenleven. Baobab en Koning Aap gaan drie weken en dan zie je echt veel meer omdat Tortuguero en Corcovado erin zitten. Bij Sawadee (25 dagen) zit dan ook nog de beklimming van de hoogste berg van Costa Rica, de Chirripo erin (echt geweldig mooi) en ook nog een overnachting bij plaatselijke bevolking in een klein bergdorpje.

Oktober is absolut niet gunstig qua weer. Het loopt dan tegen het eind van de regentijd en wat ik begreep kan het dan echt soms dagenlang regenen. De regentijd duurt van juni t/m eind november. Ik ben zelf half december gegaan, het begin van de droge tijd en heb mijn poncho exact 5 minuten aangehad. Als je naar de Caribische kust gaat (Tortuguero, Puerto Viejo, Cocles) dan is Oktober daar wel een goede maand geloof ik.

iig gevaal veel plezier daar het is en gewelidg land en in weze 1 groot tropisch regenwoud. Zal binnenort eens een selectie van mijn 1600 (!) fotos hier plaatsen.
pi_45816284
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:34 schreef Keijs het volgende:

[..]

Ben zelf met sawadee meegeweest naar Costa Rica en zijn daar ook een shoestringgroep tegengekomen. Wat eerder al gezegd is klopt, in de nederlandse vakantieperiodes (juli en december) is het publiek vaak jonger dan buiten het vakantieseizoen.

Heb je beperkte tijd dat je maar twee weken wilt? Anders zou ik je sterk aanraden om toch een drieweekse reis te gaan maken. De shoestringreis ging bijv. niet naar Tortuguero of Corcovado, en dat zijn voor mij echt twee hoogtepunten geweest qua dierenleven. Baobab en Koning Aap gaan drie weken en dan zie je echt veel meer omdat Tortuguero en Corcovado erin zitten. Bij Sawadee (25 dagen) zit dan ook nog de beklimming van de hoogste berg van Costa Rica, de Chirripo erin (echt geweldig mooi) en ook nog een overnachting bij plaatselijke bevolking in een klein bergdorpje.

Oktober is absolut niet gunstig qua weer. Het loopt dan tegen het eind van de regentijd en wat ik begreep kan het dan echt soms dagenlang regenen. De regentijd duurt van juni t/m eind november. Ik ben zelf half december gegaan, het begin van de droge tijd en heb mijn poncho exact 5 minuten aangehad. Als je naar de Caribische kust gaat (Tortuguero, Puerto Viejo, Cocles) dan is Oktober daar wel een goede maand geloof ik.

iig gevaal veel plezier daar het is en gewelidg land en in weze 1 groot tropisch regenwoud. Zal binnenort eens een selectie van mijn 1600 (!) fotos hier plaatsen.
bedankt voor je reactie.
Ik kan maar 2 weken omdat ik nog maar studentje ben en dus niet zo veel geld heb om nog langer te gaan. Bovendien kan ik niet te lang vrij nemen van school en ook een vriend die mee gaat kan niet veel langer vrij krijgen van zijn werk waarschijnlijk.
Over het regenseizoen moet ik dan nog eens na gaan denken, anders zou ik eventueel op een andere datum daar naar toe moeten gaan, want we willen natuurlijk wel een beetje mooi weer. Misschien is de kerstvakantie inderdaad nog een oplossing

ik ben nieuwsgierig naar je foto's iig.
pi_45818588
Hallo,

Verleden jaar zijn wij naar Costa Rica geweest in de maand februari.Een prachtig land.Wij zijn met Baobab geweest voor 21 dagen.Het weer was fantastisch.Ook de gids was formidabel, die zag werkelijk alles en wist ook veel van de natuur.We hebben er echt van genoten.
Je kan ons videoverslag zien op volgende link:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3908073030218356667&hl=nl
Veel kijkplezier en veel voorpret
pi_45859906
gave video zeg!

ik doe ook wat plekker aan zoals die op de video te zien waren. erg leuk.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  vrijdag 2 februari 2007 @ 07:46:19 #153
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_45907392
Heb een selectie van 150 van mijn 1600 fotos op het web geplaatst!

www.home.zonnet.nl/mark.keijzers

Zal hier later ook nog wel wat fotos direct posten
pi_46361794
De topic die ik hierover heb geopend werd gesloten, dus vandaar nog maar een keer hier!

La Tortuga Feliz
quote:
Anderhalf jaar geleden startte Paul Lepoutre een bijzonder project in Costa Rica: La Tortuga Feliz, de gelukkige schildpad. Tot voor kort werden zeeschildpadden en eieren daar massaal gestroopt en geroofd; nu helpt de lokale bevolking met het bewaken van de eieren en het terugzetten van de schildpadden. Maar ook met het bouwen van onderkomens, het rondleiden van toeristen en het verbouwen van gewassen, zodat stropen niet meer nodig is.

Het strand is uniek en beroemd omdat de drie grootste zeeschildpaddensoorten (Leatherback, Caray en de Groene Schildpad) er hun eieren komen leggen.
Iemand geinteresseerd in een reisje naar Costa Rica?



http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=483

http://www.latortugafeliz.com/
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:44:45 #155
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46362381
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:25 schreef stoofstraat het volgende:
De topic die ik hierover heb geopend werd gesloten, dus vandaar nog maar een keer hier!

La Tortuga Feliz
[..]

Iemand geinteresseerd in een reisje naar Costa Rica?

[[url=http://www.campus.tv/images/uploaded/483.png]afbeelding][/url]

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=483

http://www.latortugafeliz.com/
Leuk. Lijkt op een soortgelijk project in Brazilië waar ik geweest ben:

http://www.tamar.org.br/ingles/default.htm
http://www.praiadoforte.com/tamar/tamar.htm
http://ospiti.peacelink.it/zumbi/org/tamar/eng/conserv.html
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46789384
Ik ben vandaag terug gekomen van 22 dagen Costa Rica & Panama. Ik kan het nu nog niet zo goed beschrijven, maar ik vond het echt ge-wel-dig!
Schitterende natuur
Prachtige en aardige mensen
Geweldige ervaringen opgedaan
Lekkere temperatuur.

Ik heb wel een dagboekje bijgehouden zeg maar, maar dat is nog niet digitaal. Ook heb ik 1700 foto's gemaakt (ja, belachelijk veel) waar ik nog een selectie uit moet maken. Weet iemand een site waar ik als soort fotoreportage op kan zetten?

Voor de rest wil ik ff kwijt dat ik het dus echt een geweldige aanrader vindt!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 28 februari 2007 @ 23:44:18 #157
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_46792658
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:25 schreef Veersesmurf het volgende:
Weet iemand een site waar ik als soort fotoreportage op kan zetten?
PBase of Ringo misschien?

www.pbase.com
www.ringo.com
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_46828024
Costa Rica Prachtig land, ben er helaas te kort geweest, slechts een paar dagen. Rincon de la Vieja was eigenlijk wel het toppertje Playa Samara aan de Pacific vond ik een beetje een tegenvaller, behalve het strand met de schildpadden die eieren gingen leggen, 2 uur er vandaan. En San José vond ik een leuke stad
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:06:13 #159
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_46845142
Ik vond Rincon de la Vieja ook erg leuk, maar zeker niet het hoogtepunt. Monteverde vond ik erg gaaf, en La Fortuna (met grote waterval en lava uit de Arenal) vond ik ook wel mooier dan Rincon.
Op Playa Samara ben ik niet geweest, wel op een strand in Manuel Antonio wat echt supermooi was. Echt zo'n strand uit een vakantiegids.
San Jose vond ik ook (als 1 van de weinigen uit de groep) een leuke stad. Lekker mensen kijken en in de parken zitten. s'Avonds schijnt het wel gevaarlijk te zijn en om 10 uur zijn de straten ongeveer uitgestorven, een apart gezicht voor een hoofdstad

Veel plezier alvast Argonath, en ik zal nog wat foto's neerplanten op een site zodra ik er de tijd voor heb
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_53404796
He hallo,

Zijn er hier mensen die op vakantie in Costa Rica zijn geweest?
Zoja hoe vond je het er?
Zijn er ook mensen die toevallig de 16 daagse reis Costa Rica hebben gemaakt met Summum reizen, zoja hoe is dat bevallen?
Een aanrader of beter een andere reisorganisatie
Alvast bedankt
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  zondag 23 september 2007 @ 14:58:25 #161
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53406158
Ben er drie weken geweest en het is een prachtig land! 16 dagen lijkt me wat kort, maar je kan in die periode veel zien. Ik heb een self-drive gedaan wat volgens mij echt een stuk leuker is dan een georganiseerde reis
  zondag 23 september 2007 @ 16:14:19 #162
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53408588
We zijn 2 jaar geleden in Costa Rica geweest!Absoluut een aanrader, wat een mooi land!Hartstikke mooie natuur, goedkoop, het eten is fantastisch
2 Weken rondgereisd; overal een dag of 3 gebleven.De reisorganisatie waar jij het over hebt, ken ik niet, wij zijn met een Engelse organisatie geweest.
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53409896
Blij deze reacties te horen, teken dat ik toch een goede keus gemaakt heb
Is wel pas volgend jaar september te doen maar toch
Ben heel benieuwd naar de natuur en veelzijdigheid aan dieren en natuurlijk ook de bevolking
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  zondag 23 september 2007 @ 18:28:47 #164
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53411587
Als ik je een tip mag geven: Tortuguero moet je absoluut niet missen.Varen in het Amazonegebied s'ochtends als alle dieren wakker worden, nog een beetje nevelig, echt waanzinnig
In een ander gebied (weet even niet meer waar) wakker worden gemaakt door apen die in de bomen zitten te schreeuwen
De natuur is overal prachtig, ik weet niet of je specifiek van vogels houdt, maar er zijn geweldig mooie vogels daar.
En de mensen zijn ontzettend aardig; heel behulpzaam.
Wij zijn in juli geweest, hebben we toevallig nog gezien dat de grote schildpadden eieren gaan leggen op het strand, ook een geweldige ervaring.Misschien dat je het in september ook nog mag zien Je gaat zeker geen spijt krijgen van deze vakantie; wij willen absoluut nog een keer terug!
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53413131
Ik heb er een tijdje gewoond.. heel chill idd. Ik ben fan van de caribiën, de pacifische kust is iets te Amerikaans voor mij.
pi_53420301
Ben twee weekjes geleden teruggekomen uit Costa Rica. Echt een heel mooi land, zoveel dieren gezien en zelfs een vulkaanuitbarsting (el Arenal), zooo gaaf!
Vooral de nevelwouden in Monteverde vond ik indrukwekkend. 16 dagen is wel aan de korte kant, als je de mogelijkheid hebt raad ik je aan om minstens 3 weken te gaan.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_53437763
Zal eens ff kijken of dat mogelijk is om langer te blijven
Ik wil namelijk met Summum reizen er naar toe gaan
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_53440156
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:28 schreef Suerte het volgende:
Als ik je een tip mag geven: Tortuguero moet je absoluut niet missen.Varen in het Amazonegebied
Er is geen Amazonegebied in Costa Rica. Maar Costa Rica is zeer zeker de moeite waard. Ik heb zelf geen ervaring met reisorganisaties, wel enigszins met groepen en dat vond ik altijd ruk. Het is goed te doen om in dit land zonder organisatie rond te reizen, maar doe gewoon wat je zelf het beste idee vind. Veel plezier alvast
pi_53440868
Ben in februari met Djoser naar Costa Rica (& Panama) geweest, was echt een geweldige ervaring!

De natuur is onwaarschijnlijk mooi (en heel divers!)
De fauna is ook erg gaaf.
Het eten is heerlijk
De mensen zijn superaardig (mooie vrouwen ook )
Heerlijk weer in februari (vergeleken met Nederland helemaal )

Nou moet ik zeggen dat ik niet zo enorm moeilijk ben, dus een keertje koud douchen in een hotel vergeet ik nogal snel. Natuurlijk was niet alles perfect, maar in mijn geheugen wel
Als ik moet kiezen wat ik het mooist vond, was dat denk ik Manuel Antonio (Quepos) dat is een nationaal park waar de mangrove zo de Pacific in groeid. Geweldig mooi strand daar en het snorkelen daar vond ik ook net iets mooier dan het Veerse Meer

Kortom, ik ben fan en wens je enorm veel plezier
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 24 september 2007 @ 19:55:27 #170
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53441047
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:27 schreef unagii het volgende:

[..]

Er is geen Amazonegebied in Costa Rica.
Sorry ik bedoelde regenwoud
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  woensdag 26 september 2007 @ 00:27:37 #171
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53476814
Ja ik zou weleens wat reiservaringen willen lezen van mensen die in Costa Rica zijn geweest. Vanwat ik hoorde is het een heel mooi land met vooral hele mooie vrouwen Dus..wie heeft goeie reiservaringen hierover?
verpachten & verpachten
pi_53489990
Die vrouwen vallen tegen, ik zeg het je maar vast. Allemaal kleine dikkertjes
pi_53491084
Is maar net waar je van houdt he
Maar de natuur moet er waanzinnig zijn
Dus vandaar dat ik er ook naar toe ga
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_53492636
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:19 schreef d.n3rd het volgende:
Die vrouwen vallen tegen, ik zeg het je maar vast. Allemaal kleine dikkertjes
je hebt het over Guatemala volgens mij Die vrouwen in C.R. vond ik behoorlijk mooi en tamelijk verzorgd ook
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_53493367
Die jij zag waren allemaal ingehuurd door je reisorganisatie.
pi_53494135
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:42 schreef d.n3rd het volgende:
Die jij zag waren allemaal ingehuurd door je reisorganisatie.
Die jij zag waren allemaal ingehuurd door je vriendin

19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_53495529
Hou het aub on topic
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_53495825
Wat ik in een ander topic schreef over Costa Rica:


Must See in Costa Rica:
Quepos. Het stadje is op zich niet zo bijzonder, maar Manuel Antonio NP vond ik wel 1 van de hoogtepunten in Costa Rica. Geweldige natuur met apen. luiaards, papegaaien etc. etc. De mangrove loopt ongeveer de zee in. Ook hier is het geweldig snorkelen.
Monteverde. De nevelwouden van Monteverde waar ik de Quetzal heb gezien. Een stuk frisser dan Quepos, maar niet minder mooi. Je kunt hier ook een Canopy Tour doen (door het woud vliegen over een kabelbaan) en een Sky Walk (over bruggen boven het bos uitkijken) beide ook aan te raden!
La Fortuna. Hier staat de nog steeds actieve vulkaan Arenal, waar je s'avonds stroomde lava uit kunt zien stromen. Daarnaast is er een gave waterval in de buurt waar het water heerlijk verfrissend is.
Tortuguero. Een plaatsje in het tropisch regenwoud waar je toekans, ijsvogels, brulapen, schildpadden en dat soort fauna vind.
Dominical. Een leuk surfdorpje aan de Pacific. Het strand is wel lang, en het zand is heet dus het kost wat moeite voordat je in het water ligt.

Weet niet of Summum beetje dezelfde dingen aandoet als bovenstaande, maar dit vond ik toch wel het mooist
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_63020030
Kan iemand me vertellen hoe het duiken voor de Costa Rica is?
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 8 november 2008 @ 18:36:10 #180
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_63057810
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:13 schreef Veersesmurf het volgende:
Wat ik in een ander topic schreef over Costa Rica:


Must See in Costa Rica:
Quepos. Het stadje is op zich niet zo bijzonder, maar Manuel Antonio NP vond ik wel 1 van de hoogtepunten in Costa Rica. Geweldige natuur met apen. luiaards, papegaaien etc. etc. De mangrove loopt ongeveer de zee in. Ook hier is het geweldig snorkelen.
Monteverde. De nevelwouden van Monteverde waar ik de Quetzal heb gezien. Een stuk frisser dan Quepos, maar niet minder mooi. Je kunt hier ook een Canopy Tour doen (door het woud vliegen over een kabelbaan) en een Sky Walk (over bruggen boven het bos uitkijken) beide ook aan te raden!
La Fortuna. Hier staat de nog steeds actieve vulkaan Arenal, waar je s'avonds stroomde lava uit kunt zien stromen. Daarnaast is er een gave waterval in de buurt waar het water heerlijk verfrissend is.
Tortuguero. Een plaatsje in het tropisch regenwoud waar je toekans, ijsvogels, brulapen, schildpadden en dat soort fauna vind.
Dominical. Een leuk surfdorpje aan de Pacific. Het strand is wel lang, en het zand is heet dus het kost wat moeite voordat je in het water ligt.

Weet niet of Summum beetje dezelfde dingen aandoet als bovenstaande, maar dit vond ik toch wel het mooist

Dat klinkt goed zeg!

Zoals ik het nu voor me zie, ben ik maar voor een korte tijd in Costa Rica. Vermoedelijk hooguit 2 weken. Ik zal dus keuzes moeten maken. En Costa Rica is net het land, waarbij ik dat moeilijk vind. Dit topic maar eens doorbladeren dus.
pi_63064460
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 18:36 schreef renzell het volgende:

[..]

Dat klinkt goed zeg!

Zoals ik het nu voor me zie, ben ik maar voor een korte tijd in Costa Rica. Vermoedelijk hooguit 2 weken. Ik zal dus keuzes moeten maken. En Costa Rica is net het land, waarbij ik dat moeilijk vind. Dit topic maar eens doorbladeren dus.
Korte tijd? 2 weken is alle vakantie die ik heb!
Jesus saves but death prevails.
  zondag 9 november 2008 @ 10:03:37 #182
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_63863911
Hallo allemaal,

Ik heb een reis gezien bij FOX die me wel aanstaat.
Ik ben niet zo van de groepsreizen denk ik, ook al heb ik er nog nooit 1 gedaan. Het idee staat me niet zo aan.
Goed, dus op zoek naar iets anders en kwam uit bij de individuele reizen van FOX.
Eerste vraag: iemand daar ervaring mee?
De reis die ik vond is een 16 daagse reis door Costa Rica en Nicaragua ("16-daagse Buitengewoon Costa Rica & Nicaragua") waarbij je een gedeelte zelf rijdt en een gedeelte gereden wordt.
Dus mijn vragen zijn:
- zijn deze landen goed zelf te berijden? (niet per paard maar met een 4WD) en
- iemand ervaring met de individuele reizen van FOX?

Alvast bedankt!

P.S. Oh ja, we gaan met z'n 2-en (vriendlief en ikzelf dus) en reisperiode zal zijn zomervakantie 2009.

[ Bericht 99% gewijzigd door Ikook op 08-12-2008 22:48:20 ]
  woensdag 10 december 2008 @ 15:12:30 #184
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_63906600
Je moet in Costa Rica vooral rekening houden, met de kuilen en gaten in de weg. Op sommige plekken is het net een slalom wedstrijd. Maar het is goed te doen en er zijn relatief best veel asfaltwegen.
Van Nicaragua weet ik niet veel, maar dat zal niet veel verschillen denk ik.
Veel plezier, is zóóó leuk, Costa Rica. Pura Vida.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_64223947
En ik ben nog eens wat verder gaan zoeken en kwam uit bij www.costaricaonline.nl.
Geen idee of dit een fatsoenlijke reisorganisator is, maar FOX blijkt behoorlijk duur te zijn.
Ga je de reis 'boeken', dan zie je dat er nog brandstoftoeslagen ed bijkomen. Dacht dat dat incl hoorde te zijn?
CostaRicaonline is wel aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds en lijkt een dochterondernemeing van Riksja.

Inmiddels is er ook het idee in ons opgekomen om een ticket te boeken, reisgids te kopen en gewoon maar te gaan. En dan gewoon zelf een auto huren bij een gerenommeerd bedrijf (bekender bedrijf).
Rondreizen staan er genoeg op internet, dus waarom zelf niet die rondreis doen maar dan zelf georganiseerd? Heb geen idee of dat financieel iets uitmaakt, want die reisorganisaties kunnen natuurlijk korting bedingen. En of we dan net zoveel zien als er in zo'n rondreis staat of dat dat dan langer duurt omdat het iets meer uitzoekwerk is. In ieder geval heb ik gevraagd aan CostaRicaonline of ze me de hotelnamen willen geven, want ik wil van te voren wel weten in welke hotels we terecht komen. Bij FOX geven ze je ook de hotelnamen op, dus dat zouden zij ook moeten kunnen doen.
pi_64260843
Zijn er nog mensen niet georganiseerd gegaan? Dus echt backpacken, budget style.
Zo ja, wat was jullie dagbesteding ongeveer in euro's?

Is 4 weken goed genoeg voor Costa Rica?

Ik twijfel namelijk tussen Costa Rica en Guatemala. Guatemala is goedkoper, maar Costa Rica trekt me ook enorm.

Tx!
Geef mij maar Amsterdam
pi_64262335
Ga je voor cultuur dan is Guatemala velen malen beter dan Costa Rica. Het is een stuk goedkoper
Ga je voor natuur, dan is Costa Rica velen malen beter dan Guatemala. Het is een stuk duurder (raften, canopy-tour, skywalk allemaal zo'n 40/50 dollar) maar zeker de moeite waard!

Heb deze landen overigens georganiseerd bezocht, dus exact kan ik het je niet vertellen al denk ik wel dat 4 weken genoeg is voor Costa Rica.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 22 december 2008 @ 22:29:01 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_64262535
ff een tvp

wil misschien in juni een rondreis van 3 weken door CR gaan maken. Hoe erg is het regenseizoen in Costa Rica?
pi_64267045
@Blik, goede vraag! Wil ik het antwoord ook wel op weten...
Met welke operator wil ben je van plan te gaan?
En ik ben idd ook benieuwd of er hier mensen zijn die ongeorganiseerd gegaan zijn!
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:16:21 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_64274207
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:48 schreef Ikook het volgende:
@Blik, goede vraag! Wil ik het antwoord ook wel op weten...
Met welke operator wil ben je van plan te gaan?
En ik ben idd ook benieuwd of er hier mensen zijn die ongeorganiseerd gegaan zijn!
Ik ga sowieso ongeorganiseerd, dat is in dat soort landen prima te doen.
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:57:23 #191
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64278335
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:29 schreef Blik het volgende:
ff een tvp

wil misschien in juni een rondreis van 3 weken door CR gaan maken. Hoe erg is het regenseizoen in Costa Rica?
Ik neem aan dat het hetzelfde is voor Nicaragua...
Regenseizoen was daar niet erg in elk geval. Flinke bui aan het einde van de dag, en dat was het wel zo'n beetje. Toen ik daar zat (alweer 9 jaar geleden) werden sommige wegen onbegaanbaar en kon je bijvoorbeeld niet naar de wat meer afgelegen plaatsen rond Lago Nicaragua. Sinds die wegen zijn verhard schijnt dat echter geen probleem meer te zijn. Aangezien CR destijds al lichtjaren voor lag op Nicaragua qua infrastructuur en toerisme kan ik me niet voorstellen dat het daar een probleem is voor een reguliere reis.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:22:33 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_64281342
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:57 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hetzelfde is voor Nicaragua...
Regenseizoen was daar niet erg in elk geval. Flinke bui aan het einde van de dag, en dat was het wel zo'n beetje. Toen ik daar zat (alweer 9 jaar geleden) werden sommige wegen onbegaanbaar en kon je bijvoorbeeld niet naar de wat meer afgelegen plaatsen rond Lago Nicaragua. Sinds die wegen zijn verhard schijnt dat echter geen probleem meer te zijn. Aangezien CR destijds al lichtjaren voor lag op Nicaragua qua infrastructuur en toerisme kan ik me niet voorstellen dat het daar een probleem is voor een reguliere reis.
thx

ik las idd al dat het voornamelijk 's middags een buitje betrof, een beetje zoals het in Azie is.
pi_64281481
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:26 schreef Veersesmurf het volgende:
Ga je voor cultuur dan is Guatemala velen malen beter dan Costa Rica. Het is een stuk goedkoper
Ga je voor natuur, dan is Costa Rica velen malen beter dan Guatemala. Het is een stuk duurder (raften, canopy-tour, skywalk allemaal zo'n 40/50 dollar) maar zeker de moeite waard!

Heb deze landen overigens georganiseerd bezocht, dus exact kan ik het je niet vertellen al denk ik wel dat 4 weken genoeg is voor Costa Rica.
Ik ga zeer waarschijnlijk toch voor Guatemala, tx. Is gewoon een stuk goedkoper, en indd iets interessanter qua cultuur etc. Zeer divers
Geef mij maar Amsterdam
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:43:00 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_64282206
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:26 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Ik ga zeer waarschijnlijk toch voor Guatemala, tx. Is gewoon een stuk goedkoper, en indd iets interessanter qua cultuur etc. Zeer divers
Guatemala is erg mooi, ook qua landschap. heb me er prima vermaakt 2 maanden geleden
pi_64336350
En de twijfel slaat weer toe hier. Ben ook niet voor niets Weegschaal
Ik las dit:

"Zware criminaliteit
In het gehele land, vooral bij het vliegveld, op stranden en bij toeristische attracties, komen gewelddadige overvallen voor. Met name toeristen die reizen in (herkenbare) huurauto’s zijn het slachtoffer van deze overvallen. Geadviseerd wordt bij dergelijke overvallen geen verzet te bieden."

op http://www.minbuza.nl/nl/(...)ies_costa_rica.html.
En wij wilden juist met huurauto rond gaan rijden...
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:55:11 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64395283
Natuurlijk moet je uitkijken, maar in mijn ervaring zijn de Buza waarschuwingen vaak redelijk over the top. Persoonlijk kan ik niet beoordelen of je in CR met een huurauto moet gaan rondrijden, maar ik zou het niet láten vanwege een Buza waarschuwing. Voor de grap moet je eens kijken bij de waarschuwingen van een land/gebied dat je goed kent en dat vergelijken met je eigen ervaringen. Dan krijg je een redelijk idee van de waarde van het betreffende advies. Zie ook: [Discussie] De (on)zin van reisadviezen
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_64425453
TVP voor 2009
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:56:55 #198
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_64571491
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:27 schreef staticdata het volgende:
TVP voor 2009
Goeie keus puni
Heel erg mooi land, ik wil er graag nog eens naar terug
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_66403509
Canadeese vrienden van me hebben me grvraagd om te komen surfen in Santa Teresa in Costa Rica
Ze hebben daar voor twee maanden een huis gehuurd waar ik ook terecht kan.

Nu heb ik me eigenlijk nooit echt in Costa Rica verdiept, dus ik zit even te kijken waar Santa Teresa ligt, en hoe ik er moet komen.



Santa Teresa ligt in het vierkantje, en de vluchten gaan op San Jose.
Heeft iemand hier ervaringen met Santa Teresa ?
Heeft Costa Rica ook binnenlandse vluchten die kant op, of rijden er bussen/treinen oid ?

Het zou leuk zijn wat ervaringen van mensen te lezen, want wanneer ik ga zal ik denk ik wel mijn kleine backpackreis door noord Thailand en Laos daarvoor moeten opgeven.
pi_66447127
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:59 schreef Ikook het volgende:
En de twijfel slaat weer toe hier. Ben ook niet voor niets Weegschaal
Ik las dit:

"Zware criminaliteit
In het gehele land, vooral bij het vliegveld, op stranden en bij toeristische attracties, komen gewelddadige overvallen voor. Met name toeristen die reizen in (herkenbare) huurauto’s zijn het slachtoffer van deze overvallen. Geadviseerd wordt bij dergelijke overvallen geen verzet te bieden."

op http://www.minbuza.nl/nl/(...)ies_costa_rica.html.
En wij wilden juist met huurauto rond gaan rijden...
Wij zijn toch van Costa Rica afgestapt. Wil niet zeggen dat het me nog steeds een prachtig land lijkt!
Komende zomer gaan we naar de USA, zelf vliegticket en huurauto geboekt en we gaan er 3 weken rondrijden
pi_66447673
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:05 schreef Ikook het volgende:

[..]

Wij zijn toch van Costa Rica afgestapt. Wil niet zeggen dat het me nog steeds een prachtig land lijkt!
Komende zomer gaan we naar de USA, zelf vliegticket en huurauto geboekt en we gaan er 3 weken rondrijden
Tja in amerika was dat een paar jaar geleden ook dat ze toeristen eruit pakten. Denk eigenlijk dat het overal hetzelfde verhaal is
pi_66461196
Klopt, hier in Eindhoven moet je ook goed op je eigendommen letten.....waar niet eigenlijk?
Maar ik blijf lekker meelezen hier!
pi_66463007
hej,
2 jaar geleden door costa rica getrokken, op de bonnefooi in het "groene"seizoen (regen). wij hadden vanaf een uur of drie even een flinke bui, koelde heerlijk af, vond het een perfect seizoen om te reizen.
niet super druk met toeristen, bonnefooi was geen enkel probleem.
financieel maakt het zeker wel uit of je met een organistatie gaat of zelfstandig, met een voordeel voor de zelfstandig...... t moet je liggen maar het is zeker goed te doen in cr.
wij sliepen in hostels, een gemiddelde dag koste ons ongeveer 50 euro, slapen eten brandstof.....

Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in cr. enke bijzonder positieve ervaringen, warm volk daaro!
pi_66473099
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:04 schreef Xlarge het volgende:
Canadeese vrienden van me hebben me grvraagd om te komen surfen in Santa Teresa in Costa Rica
Ze hebben daar voor twee maanden een huis gehuurd waar ik ook terecht kan.

Nu heb ik me eigenlijk nooit echt in Costa Rica verdiept, dus ik zit even te kijken waar Santa Teresa ligt, en hoe ik er moet komen.

[ afbeelding ]

Santa Teresa ligt in het vierkantje, en de vluchten gaan op San Jose.
Heeft iemand hier ervaringen met Santa Teresa ?
Heeft Costa Rica ook binnenlandse vluchten die kant op, of rijden er bussen/treinen oid ?

Het zou leuk zijn wat ervaringen van mensen te lezen, want wanneer ik ga zal ik denk ik wel mijn kleine backpackreis door noord Thailand en Laos daarvoor moeten opgeven.
Antwoord op mijn eigen vraag, wellicht handig voor iemand anders.
Best goed te doen om in Santa Teresa te komen met de bussen en ferry, hier staat het uitgelegd

http://www.nicoyapeninsula.com/general/busses.html
  dinsdag 11 januari 2011 @ 12:03:35 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91156126
Zit er aan te denken in Maart voor 2 weken naar Costa Rica te gaan, weekje rondreizen, weekje chillen in luxe hotel.
Tips?
Valkuilen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91164817
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit er aan te denken in Maart voor 2 weken naar Costa Rica te gaan, weekje rondreizen, weekje chillen in luxe hotel.
Tips?
Valkuilen?
Enige valkuil is waarom maar een weekje rondreizen. CR is zo divers met zijn ecoklimaten dat ikzelf zou kiezen voor twee weken rondreizen :).

Tortuguero is aan te bevelen, puerto vijo ook, monteverde, manuel antonio is klein park en vrij druk.

Zelf wil ik nog een keer naar corcovado maar dan moet je echt puur voor de natuur gaan.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:56:34 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_91164952
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:53 schreef staticdata het volgende:

Tortuguero is aan te bevelen, puerto vijo ook, monteverde, manuel antonio is klein park en vrij druk.

Zelf wil ik nog een keer naar corcovado maar dan moet je echt puur voor de natuur gaan.
Dank je
Welke prikken heb je nodig, weet je dat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_91165104
in iedergeval Hepatitus A
en nog eentje maar die weet ik niet meer :').

Op sommige websites hoor je over malaria maar dat bleek niet nodig.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 18:59:11 #209
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_91173232
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Valkuilen?
Ja in de weg! :D
(flauw) :P
Er zitten soms grote gaten in de weg, maar dat zal wel algemeen bekend zijn. ;)

En wij hebben helemaal geen prikken gehaald. (was niet nodig/verplicht)

Arenal gebied (vulkaan, meer) is ook een aanrader. :Y
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:03:52 #210
497 Maja
Ja denk!?!
pi_91253403
Cahuita aan de kust is erg relaxed. Klein reggae-dorpje met mooi strand. Het bevind zich tussen verschillende parken in, waaronder het eigen park.
pi_97224578
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:03 schreef Maja het volgende:
Cahuita aan de kust is erg relaxed. Klein reggae-dorpje met mooi strand. Het bevind zich tussen verschillende parken in, waaronder het eigen park.
toevallig ga ik in november hier 2,5 week heen :)
3 jaar geleden ook geweest, 1 week manzanillo, 1 week Panama en 1 week cahuita.
mijn schoonouders zijn 4 jaar geleden naar costa rica geémigreerd en hebben daar een hostel overgenomen vandaar..
die sfeer daar is zo geweldig... overal bob marley's :P
ik ben blij dat ik al een keer geweest ben, nu weet ik wat ik moet verwachten en ga ik me beter voorbereiden...
ik ga proberen een soort van blog bij te houden en ik heb ook een veul betere camera als mijn crappy ding van toen _O_
het duurt nog bijna een halfjaar voor ik ga.. maar stiekem ben ik in mijn gedachten mn koffer al aan het inpakken *O*
pi_97974207
Ik ga deze zomer naar Costa Rica (in het regenseizoen dus), en ik vroeg me af: hoe slecht is het vocht voor je apparatuur? Ik heb wel her en der horrorverhalen gelezen van door vocht verwoestte telefoons, maar heeft iemand hier daar ervaring mee? Met andere woorden: kan ik beter mijn iPhone thuislaten of valt het allemaal wel mee?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_97978075
Ik had een sony ericsson mee en heb nergens last van gehad. Ben toen in september geweest. Zelf hebben we toen zeer weinig regen gehad, maar het is natuurlijk wel altijd vochtig daar.

Ook mijn lenzen van de camera hadden nauwelijks last van vocht.
pi_97978161
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:18 schreef Orbis het volgende:
Ik ga deze zomer naar Costa Rica (in het regenseizoen dus), en ik vroeg me af: hoe slecht is het vocht voor je apparatuur? Ik heb wel her en der horrorverhalen gelezen van door vocht verwoestte telefoons, maar heeft iemand hier daar ervaring mee? Met andere woorden: kan ik beter mijn iPhone thuislaten of valt het allemaal wel mee?
dit klopt.. dat heeft te maken met de hoge luchtvochtigheid en hoog zoutgehalte in de lucht door het zeewater...
mijn schoonouders zijn hierdoor al binnen 4 jaar aan hun 2e laptop bezig omdat die ging roesten aan de binnenkant.
maar als je daar enkele weken bent hoef je je geen druk te maken zo snel gaat het ook weer niet..
je moet ze natuurlijk niet regelrecht in de regen houden ofzo... maar als je gewoon je spullen in je tas laat wanneer je op pad bent is er niks aan de hand..
pi_98067776
Dag allemaal,

Vanaf oktober dit jaar ben ik van plan om 4 maanden te gaan backpacken. Ik wil misschien naar Midden Amerika en dus ook Costa Rica gaan. Kan iemand mij vertellen wat daar de huidige prijzen zijn?

Wat ben je per dag kwijt voor:
eten/drinken (standaard, niet luxe)
slapen (hostel (dorm))
tripjes (surfen, trekkings, raften, etc.)

Ik snap dat het een lastig te beantwoorden vraag is, het is echter wel fijn om een indicatie te hebben...

ps:Bij het reisbureau gaven ze aan dat Zuid-Amerika nog een stuk duurder is dan Midden-Amerika. Maar via verschillende sites zie ik dat er eigenlijk geen verschil is...of dat midden-amerika zelfs nog duurder is??

[ Bericht 9% gewijzigd door hoebahophop op 12-06-2011 16:30:50 ]
pi_98076065
Anderhalf jaar geleden:
hostel/goedkoop hotel 5-10 USD
Goedkoop lokaal eten $2-5 voor een menu van de dag (waarbij de $5 voor Costa Rica geldt)
Raften panama +/- $70
Treks: Guatemala $100/3 dagen, halve dag ergens heen $10
Dagtreks El Salvador $20
Bussen: peanuts (maar de afstanden zijn kleiner).

Vergeleken met Zuid Amerika is het zeker goedkoper dan Brazilie, Venezuela, Colombia.
Duurder dan Bolivia en vergelijkbaar tot iets goedkoper met Peru/Ecuador.
pi_98177615
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:33 schreef Plopr het volgende:
Anderhalf jaar geleden:
hostel/goedkoop hotel 5-10 USD
Goedkoop lokaal eten $2-5 voor een menu van de dag (waarbij de $5 voor Costa Rica geldt)
Raften panama +/- $70
Treks: Guatemala $100/3 dagen, halve dag ergens heen $10
Dagtreks El Salvador $20
Bussen: peanuts (maar de afstanden zijn kleiner).

Vergeleken met Zuid Amerika is het zeker goedkoper dan Brazilie, Venezuela, Colombia.
Duurder dan Bolivia en vergelijkbaar tot iets goedkoper met Peru/Ecuador.
Thanks Plopr!

De standaard kosten vallen dus nog mee...het zijn de trips die er echt inhakken!

Keuzes keuzes, pfffff
pi_108363675
Eind december eindelijk naar mijn broer in Costa Rica. Nu al zin in.
pi_121837449
*schop*

Tickets geboekt, in april maand naar Costa Rica (en waarschijnlijk een beetje Nicaragua/Panama). Voorpret! :)
pi_121839237
Twee jaren geleden hetzelfde als jou gedaan DonJames. Als je een klein beetje van Panama wil zien, kan ik Bocas Del Toro heel erg aanraden. Goed nachtleven, goede surfspots en prachtige natuur, zoals isla de zapatilla (=google waardig!).
pi_121842464
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:24 schreef Michel1992 het volgende:
Twee jaren geleden hetzelfde als jou gedaan DonJames. Als je een klein beetje van Panama wil zien, kan ik Bocas Del Toro heel erg aanraden. Goed nachtleven, goede surfspots en prachtige natuur, zoals isla de zapatilla (=google waardig!).
Bocas del Toro staat inderdaad op de planning. Pantoffeleiland ( :D ) ziet er goed uit, bedankt voor de tip!
  maandag 21 januari 2013 @ 14:05:53 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_121843115
Hopelijk is het weer wel een beetje goed in Bocas, toen ik er was regende het 4 dagen aan één stuk. Dan is het heel wat minder leuk
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 11:55:43 #223
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_207682082
Ruim 10 jaar na de laatste post mag dit topic wel een kick krijgen. Reden is, dat we over een klein maandje zo'n drie tot vier weken naar Costa Rica gaan en ik nog vrij weinig weet qua reisprogramma. Waarschijnlijk huren we gewoon een auto, maar ik heb nog geen idee wat we zullen bezoeken.

Natuurlijk gaan we ergens snorkelen, dus mocht iemand weten waar we daarvoor het beste kunnen zijn, laat het dan vooral weten. Uiteraard zal ik zelf ook even op het internet rondkijken voor de beste snorkelspots in Costa Rica, maar het is altijd fijn om ervaringen van andere FOK!-ers op dat gebed te lezen.

https://www.snorkeling-re(...)orkeling-costa-rica/
https://costaricaexperts.com/things-to-do/diving-scuba-snorkel/
https://www.costaricarios(...)ll-you-need-to-know/
https://outsiderview.com/snorkeling/snorkeling-in-costa-rica/
https://www.peterpantraveler.com/best-places-snorkel-costa-rica/
https://www.riksjatravel.(...)kste-snorkelplekken/
https://snorkelaroundthew(...)eling-in-costa-rica/
https://www.costaricadiveandsurf.com/snorkeling-costa-rica-guide/

Leesvoer: TRV / [Reisverslag] Costa Rica (Topic van SeLang)

[ Bericht 15% gewijzigd door UIO_AMS op 25-01-2023 11:20:40 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_207690360
Costa Rica is mooooooi! O+

Mocht je nog info zoeken, ik heb deze site (https://mytanfeet.com/), behoorlijk vaak gebruikt voor mijn planning. Ook via hen betrouwbare autohuur te regelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door MissRelin op 23-01-2023 21:43:27 ( ) ]
  maandag 23 januari 2023 @ 21:44:09 #225
62913 Blik
The one and Only!
pi_207690393
Mooie kick, staat hoog op het lijstje om te bezoeken. Planning is 2024 (dit jaar staat een nieuwbouwhuis in de planning voor de zomer)
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 23:20:23 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_207691527
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:42 schreef MissRelin het volgende:
Costa Rica is mooooooi! O+

Mocht je nog info zoeken, ik heb deze site (https://mytanfeet.com/), behoorlijk vaak gebruikt voor mijn planning. Ook via hen betrouwbare autohuur te regelen.
Ik zal de site bekijken. Ook voor de autohuur. Inmiddels hebben we de vluchten geboekt. Heen naar San Jose en terug vanaf Liberia. Beiden direct. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_207743804
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:55 schreef UIO_AMS het volgende:
Natuurlijk gaan we ergens snorkelen, dus mocht iemand weten waar we daarvoor het beste kunnen zijn, laat het dan vooral weten. Uiteraard zal ik zelf ook even op het internet rondkijken voor de beste snorkelspots in Costa Rica, maar het is altijd fijn om ervaringen van andere FOK!-ers op dat gebed te lezen.
Leuk land maar moet zeggen dat veel reisverslagen dat ook aangeven. Wel ben ik van mening dat de onveiligheid zwaar wordt overdreven in de reisverslagen, ik heb mij daar nooit echt onveilig gevoeld. Wel raad ik aan om geen steden te bezoeken en in het donker rijden is wel een kunst opzich door de slechte wegen en automobilisten zonder verlichting. Het is geen partyland maar kent genoeg leuke plekken om te eten of drinken, als je een auto hebt rij gewoon wat rond en kijk op tripadvisor voor leuke hotspots.
  Moderator donderdag 16 februari 2023 @ 15:11:59 #228
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208020191
Tot nu toe alleen de vluchten, overnachtingen in San José en Tortuguero en transfer met een touroperator tussen San José en Tortuguero geboekt.

Na Tortuguero gaan we met waarschijnlijk dezelfde touroperator naar Puerto Viejo de Talamanca (Caribische zuidkust van Costa Rica) en daar huren we een auto voor de rest van ons verblijf in Costa Rica. Maar vanaf Tortuguero staat dus eigenlijk nog niets vast. Jullie hebben vast nog wel goede tips voor de verdere invulling van onderstaand voorlopig reisplan.

22 februari: Amsterdam – San José, Costa Rica (directe vlucht en taxi)
23 februari: San José
24 februari: San José – Tortuguero (touroperator bus en boot)
25 februari: Tortuguero
26 februari: Tortuguero – Puerto Viejo de Talamanca (touroperator bus en boot)
27 februari: Puerto Viejo de Talamanca
28 februari: Puerto Viejo de Talamanca
01 maart: Puerto Viejo de Talamanca – Orosi (huurauto)
02 maart: Orosi
03 maart: Orosi
04 maart: Orosi – NP Los Quetzales
05 maart: NP Los Quetzales – Bahia Drake (?)
06 maart: Bahia Drake (?)
07 maart: Bahia Drake (?)
08 maart: Bahia Drake – Santa Elena / Monteverde (?)
09 maart: Santa Elena / Monteverde (?)
10 maart: Santa Elena / Monteverde (?)
11 maart: Santa Elena / Monteverde (?) - ???
12 maart: ???
13 maart: ???
14 maart: ???
15 maart: ???
16 maart: ???
17 maart: NP Santa Rosa / Bahia Culebra (?)
18 maart: NP Santa Rosa / Bahia Culebra (?)
19 maart: NP Santa Rosa / Bahia Culebra (?) – Liberia, Costa Rica – Amsterdam (huurauto en directe vlucht)
20 maart: Aankomst in Amsterdam (vlucht en taxi / trein en tram naar huis)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_208026600
Als je in Puerto Viejo bent, huur zeker een fietsje en ga op de fiets richting Manzanillo. Je komt onderweg prachtige stranden tegen!
En natuurlijk Cahuita NP bezoeken, kun je je ook prima een dagje vermaken (en kom je met de bus vanuit Puerto Viejo heel eenvoudig)
pi_208031788
Je neemt ruim de tijd, wij hadden een week minder en hebben ook alles kunnen zien. Voorbeeld Monteverde hebben wij binnen een halve dag wel gezien :'). Santa Elena is leuk voor twee dagen. Je kan nog overwegen om bij de Pacifische kust naar Tamarindo of zuidelijker dan Puntaneras te gaan. Alternatief is Corcovoda maar alleen als het weer het toe laat.
  Moderator vrijdag 17 februari 2023 @ 13:08:54 #231
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208031895
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:56 schreef Brembo het volgende:
Je neemt ruim de tijd, wij hadden een week minder en hebben ook alles kunnen zien. Voorbeeld Monteverde hebben wij binnen een halve dag wel gezien :'). Santa Elena is leuk voor twee dagen. Je kan nog overwegen om bij de Pacifische kust naar Tamarindo of zuidelijker dan Puntaneras te gaan. Alternatief is Corcovoda maar alleen als het weer het toe laat.
We hebben ook ruim de tijd. Corcovado ligt bij Bahia Drake. Staat dus al in ons voorlopige plan. Volgens de weerapp is het daar de komende weken droog.

We hebben wat langer in Santa Elena ingepland om ook wat meer in de omgeving te bezoeken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 25 februari 2023 @ 13:57:51 #232
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_208139400
Leuk, weer een actief topic. Zeker na een aflevering van de Podcastlas lijkt het ons erg leuk om een keer heen te gaan _O_
pi_208173892
Tijd om dit topic door te lezen, ik ga deze zomer naar Costa Rica voor 2 weken.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 16:33:22 #234
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208495897
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:57 schreef Pino112 het volgende:
Leuk, weer een actief topic. Zeker na een aflevering van de Podcastlas lijkt het ons erg leuk om een keer heen te gaan _O_
Doen!
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 04:52 schreef devzero het volgende:
Tijd om dit topic door te lezen, ik ga deze zomer naar Costa Rica voor 2 weken.
Geweldig land. Zodra ik wat tijd heb, zal ik een verslag schrijven. Aanvulling op het reisschema wat ik hierboven al ergens postte:

22 februari: Amsterdam - San José, Costa Rica (directe vlucht en taxi)
23 februari: San José
24 februari: San José - Tortuguero (touroperator: bus en boot)
25 februari: Tortuguero
26 februari: Tortuguero - Puerto Viejo de Talamanca (touroperator: boot en bus)
27 februari: Puerto Viejo de Talamanca
28 februari: Puerto Viejo de Talamanca
01 maart: Puerto Viejo de Talamanca - Orosi (huurauto)
02 maart: Orosi
03 maart: Orosi
04 maart: Orosi - San Gerardo de Dota (NP Los Quetzales)
05 maart: San Gerardo de Dota - Bahia Drake
06 maart: Bahia Drake
07 maart: Bahia Drake
08 maart: Bahia Drake - Playa Herradura
09 maart: Playa Herradura
10 maart: Playa Herradura - Monteverde/Santa Elena
11 maart: Monteverde/Santa Elena
12 maart: Monteverde/Santa Elena - La Fortuna
13 maart: La Fortuna
14 maart: La Fortuna
15 maart: La Fortuna - Playa Ocotal (Bahia Culebra)
16 maart: Playa Ocotal (Bahia Culebra)
17 maart: Playa Ocotal (Bahia Culebra)
18 maart: Playa Ocotal (Bahia Culebra)
19 maart: Playa Ocotal (Bahia Culebra) - Liberia, Costa Rica - Amsterdam (huurauto en directe vlucht)
20 maart: Aankomst in Amsterdam (vlucht en OV naar huis)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_208496274
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Doen!
[..]
Geweldig land. Zodra ik wat tijd heb, zal ik een verslag schrijven. Aanvulling op het reisschema wat ik hierboven al ergens postte:

22 februari: Amsterdam - San José, Costa Rica (directe vlucht en taxi)
23 februari: San José
24 februari: San José - Tortuguero (touroperator: bus en boot)
25 februari: Tortuguero
26 februari: Tortuguero - Puerto Viejo de Talamanca (touroperator: boot en bus)
27 februari: Puerto Viejo de Talamanca
28 februari: Puerto Viejo de Talamanca
01 maart: Puerto Viejo de Talamanca - Orosi (huurauto)
02 maart: Orosi
03 maart: Orosi
04 maart: Orosi - San Gerardo de Dota (NP Los Quetzales)
05 maart: San Gerardo de Dota - Bahia Drake
06 maart: Bahia Drake
07 maart: Bahia Drake
08 maart: Bahia Drake - Playa Herradura
09 maart: Playa Herradura
10 maart: Playa Herradura - Monteverde/Santa Elena
11 maart: Monteverde/Santa Elena
12 maart: Monteverde/Santa Elena - La Fortuna
13 maart: La Fortuna
14 maart: La Fortuna
15 maart: La Fortuna - Playa Ocotal (Bahia Culebra)
16 maart: Playa Ocotal (Bahia Culebra)
17 maart: Playa Ocotal (Bahia Culebra)
18 maart: Playa Ocotal (Bahia Culebra)
19 maart: Playa Ocotal (Bahia Culebra) - Liberia, Costa Rica - Amsterdam (huurauto en directe vlucht)
20 maart: Aankomst in Amsterdam (vlucht en OV naar huis)
Thanks! Ik had al een lijst met plaatsen gemaakt waar ik naar toe wil en zal eens vergelijken met jouw schema. Ik vlieg naar en van Liberia en zal waarschijnlijk voor bijna de hele period een huurauto nemen. Alleen is huren niet goedkoop (vergeleken met hier in Florida)

Had jij selectief voor bepaalde dagen een auto gehuurd? En wat voor eentje? Ik zit te twijfelen of een AWD/4WD auto nodig is.
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 19:31:08 #236
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208498313
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:08 schreef devzero het volgende:
Thanks! Ik had al een lijst met plaatsen gemaakt waar ik naar toe wil en zal eens vergelijken met jouw schema. Ik vlieg naar en van Liberia en zal waarschijnlijk voor bijna de hele period een huurauto nemen. Alleen is huren niet goedkoop (vergeleken met hier in Florida)

Had jij selectief voor bepaalde dagen een auto gehuurd? En wat voor eentje? Ik zit te twijfelen of een AWD/4WD auto nodig is.
Wij hadden vanaf ons vertrek uit Puerto Viejo de Talamanca een auto gehuurd. In Tortuguero kun je niet komen met de auto, dus gingen we met een tourorganisatie van San José daarheen (bus en boot) met dezelfde organisatie van Tortuguero naar Puerto Viejo (boot en bus). We hebben voor deze start van onze reis gekozen om enigszins te besparen op de autohuur. Overigens hadden we een kleine 4X4 automaat besteld, maar we kregen een enorme 4X4 Toyota Fortuner (liefkozend door ons The Beast genoemd), omdat ze geen kleine hadden. Gratis upgrade dus.

Of een 4X4 nodig is, ligt aan je bestemmingen. Wij verbleven op plekken waar het wel nodig was (Bahia Drake is in de droge periode al vrijwel onbereikbaar zonder 4X4 als je met de auto wil gaan, laat staan in het regenseizoen wat onze zomer is), of sliepen op een locatie net buiten een dorp waar geen normale weg was, en hebben een paar keer hele leuke backroads genomen (had niet gehoeven) naar volgende bestemmingen, waarbij we meerdere malen door een riviertje moesten gaan (bijvoorbeeld backroads van Monteverde naar La Fortuna). Was toen erg blij met The Beast. Wij vonden dit de meerprijs meer dan waard. Over de gehele huurperiode (2,5 week) kostte een kleine 4X4 een paar honderd euro (zo'n 10%) meer dan een gewone auto. Duur is het sowieso.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 22-03-2023 19:47:18 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')