Iemand geinteresseerd in een reisje naar Costa Rica?quote:Anderhalf jaar geleden startte Paul Lepoutre een bijzonder project in Costa Rica: La Tortuga Feliz, de gelukkige schildpad. Tot voor kort werden zeeschildpadden en eieren daar massaal gestroopt en geroofd; nu helpt de lokale bevolking met het bewaken van de eieren en het terugzetten van de schildpadden. Maar ook met het bouwen van onderkomens, het rondleiden van toeristen en het verbouwen van gewassen, zodat stropen niet meer nodig is.
Het strand is uniek en beroemd omdat de drie grootste zeeschildpaddensoorten (Leatherback, Caray en de Groene Schildpad) er hun eieren komen leggen.
Leuk. Lijkt op een soortgelijk project in Brazilië waar ik geweest ben:quote:Op vrijdag 16 februari 2007 11:25 schreef stoofstraat het volgende:
De topic die ik hierover heb geopend werd gesloten, dus vandaar nog maar een keer hier!![]()
La Tortuga Feliz
[..]
Iemand geinteresseerd in een reisje naar Costa Rica?
[[url=http://www.campus.tv/images/uploaded/483.png]afbeelding][/url]
http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=483
http://www.latortugafeliz.com/
PBase of Ringo misschien?quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:25 schreef Veersesmurf het volgende:
Weet iemand een site waar ik als soort fotoreportage op kan zetten?
Er is geen Amazonegebied in Costa Rica. Maar Costa Rica is zeer zeker de moeite waard. Ik heb zelf geen ervaring met reisorganisaties, wel enigszins met groepen en dat vond ik altijd ruk. Het is goed te doen om in dit land zonder organisatie rond te reizen, maar doe gewoon wat je zelf het beste idee vind. Veel plezier alvastquote:Op zondag 23 september 2007 18:28 schreef Suerte het volgende:
Als ik je een tip mag geven: Tortuguero moet je absoluut niet missen.Varen in het Amazonegebied
Sorry ik bedoelde regenwoudquote:Op maandag 24 september 2007 19:27 schreef unagii het volgende:
[..]
Er is geen Amazonegebied in Costa Rica.
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:19 schreef d.n3rd het volgende:
Die vrouwen vallen tegen, ik zeg het je maar vast. Allemaal kleine dikkertjes
Die jij zag waren allemaal ingehuurd door je vriendinquote:Op woensdag 26 september 2007 18:42 schreef d.n3rd het volgende:
Die jij zag waren allemaal ingehuurd door je reisorganisatie.
quote:Op woensdag 26 september 2007 20:13 schreef Veersesmurf het volgende:
Wat ik in een ander topic schreef over Costa Rica:
Must See in Costa Rica:
Quepos. Het stadje is op zich niet zo bijzonder, maar Manuel Antonio NP vond ik wel 1 van de hoogtepunten in Costa Rica. Geweldige natuur met apen. luiaards, papegaaien etc. etc. De mangrove loopt ongeveer de zee in. Ook hier is het geweldig snorkelen.
Monteverde. De nevelwouden van Monteverde waar ik de Quetzal heb gezien. Een stuk frisser dan Quepos, maar niet minder mooi. Je kunt hier ook een Canopy Tour doen (door het woud vliegen over een kabelbaan) en een Sky Walk (over bruggen boven het bos uitkijken) beide ook aan te raden!
La Fortuna. Hier staat de nog steeds actieve vulkaan Arenal, waar je s'avonds stroomde lava uit kunt zien stromen. Daarnaast is er een gave waterval in de buurt waar het water heerlijk verfrissend is.
Tortuguero. Een plaatsje in het tropisch regenwoud waar je toekans, ijsvogels, brulapen, schildpadden en dat soort fauna vind.
Dominical. Een leuk surfdorpje aan de Pacific. Het strand is wel lang, en het zand is heet dus het kost wat moeite voordat je in het water ligt.
Weet niet of Summum beetje dezelfde dingen aandoet als bovenstaande, maar dit vond ik toch wel het mooist![]()
Korte tijd? 2 weken is alle vakantie die ik heb!quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:36 schreef renzell het volgende:
[..]
Dat klinkt goed zeg!
Zoals ik het nu voor me zie, ben ik maar voor een korte tijd in Costa Rica. Vermoedelijk hooguit 2 weken. Ik zal dus keuzes moeten maken.En Costa Rica is net het land, waarbij ik dat moeilijk vind. Dit topic maar eens doorbladeren dus.
Ik ga sowieso ongeorganiseerd, dat is in dat soort landen prima te doen.quote:Op maandag 22 december 2008 23:48 schreef Ikook het volgende:
@Blik, goede vraag! Wil ik het antwoord ook wel op weten...
Met welke operator wil ben je van plan te gaan?
En ik ben idd ook benieuwd of er hier mensen zijn die ongeorganiseerd gegaan zijn!
Ik neem aan dat het hetzelfde is voor Nicaragua...quote:Op maandag 22 december 2008 22:29 schreef Blik het volgende:
ff een tvp
wil misschien in juni een rondreis van 3 weken door CR gaan maken. Hoe erg is het regenseizoen in Costa Rica?
thxquote:Op dinsdag 23 december 2008 11:57 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hetzelfde is voor Nicaragua...![]()
Regenseizoen was daar niet erg in elk geval. Flinke bui aan het einde van de dag, en dat was het wel zo'n beetje. Toen ik daar zat (alweer 9 jaar geleden) werden sommige wegen onbegaanbaar en kon je bijvoorbeeld niet naar de wat meer afgelegen plaatsen rond Lago Nicaragua. Sinds die wegen zijn verhard schijnt dat echter geen probleem meer te zijn. Aangezien CR destijds al lichtjaren voor lag op Nicaragua qua infrastructuur en toerisme kan ik me niet voorstellen dat het daar een probleem is voor een reguliere reis.
Ik ga zeer waarschijnlijk toch voor Guatemala, tx. Is gewoon een stuk goedkoper, en indd iets interessanter qua cultuur etc. Zeer diversquote:Op maandag 22 december 2008 22:26 schreef Veersesmurf het volgende:
Ga je voor cultuur dan is Guatemala velen malen beter dan Costa Rica. Het is een stuk goedkoper
Ga je voor natuur, dan is Costa Rica velen malen beter dan Guatemala. Het is een stuk duurder (raften, canopy-tour, skywalk allemaal zo'n 40/50 dollar) maar zeker de moeite waard!
Heb deze landen overigens georganiseerd bezocht, dus exact kan ik het je niet vertellenal denk ik wel dat 4 weken genoeg is voor Costa Rica.
Guatemala is erg mooi, ook qua landschap. heb me er prima vermaakt 2 maanden geledenquote:Op dinsdag 23 december 2008 13:26 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ik ga zeer waarschijnlijk toch voor Guatemala, tx. Is gewoon een stuk goedkoper, en indd iets interessanter qua cultuur etc. Zeer divers
Goeie keus puniquote:
Wij zijn toch van Costa Rica afgestapt. Wil niet zeggen dat het me nog steeds een prachtig land lijkt!quote:Op woensdag 24 december 2008 19:59 schreef Ikook het volgende:
En de twijfel slaat weer toe hier. Ben ook niet voor niets Weegschaal
Ik las dit:
"Zware criminaliteit
In het gehele land, vooral bij het vliegveld, op stranden en bij toeristische attracties, komen gewelddadige overvallen voor. Met name toeristen die reizen in (herkenbare) huurauto’s zijn het slachtoffer van deze overvallen. Geadviseerd wordt bij dergelijke overvallen geen verzet te bieden."
op http://www.minbuza.nl/nl/(...)ies_costa_rica.html.
En wij wilden juist met huurauto rond gaan rijden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |