abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45818588
Hallo,

Verleden jaar zijn wij naar Costa Rica geweest in de maand februari.Een prachtig land.Wij zijn met Baobab geweest voor 21 dagen.Het weer was fantastisch.Ook de gids was formidabel, die zag werkelijk alles en wist ook veel van de natuur.We hebben er echt van genoten.
Je kan ons videoverslag zien op volgende link:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3908073030218356667&hl=nl
Veel kijkplezier en veel voorpret
pi_45859906
gave video zeg!

ik doe ook wat plekker aan zoals die op de video te zien waren. erg leuk.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  vrijdag 2 februari 2007 @ 07:46:19 #153
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_45907392
Heb een selectie van 150 van mijn 1600 fotos op het web geplaatst!

www.home.zonnet.nl/mark.keijzers

Zal hier later ook nog wel wat fotos direct posten
pi_46361794
De topic die ik hierover heb geopend werd gesloten, dus vandaar nog maar een keer hier!

La Tortuga Feliz
quote:
Anderhalf jaar geleden startte Paul Lepoutre een bijzonder project in Costa Rica: La Tortuga Feliz, de gelukkige schildpad. Tot voor kort werden zeeschildpadden en eieren daar massaal gestroopt en geroofd; nu helpt de lokale bevolking met het bewaken van de eieren en het terugzetten van de schildpadden. Maar ook met het bouwen van onderkomens, het rondleiden van toeristen en het verbouwen van gewassen, zodat stropen niet meer nodig is.

Het strand is uniek en beroemd omdat de drie grootste zeeschildpaddensoorten (Leatherback, Caray en de Groene Schildpad) er hun eieren komen leggen.
Iemand geinteresseerd in een reisje naar Costa Rica?

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=483

http://www.latortugafeliz.com/
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:44:45 #155
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46362381
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:25 schreef stoofstraat het volgende:
De topic die ik hierover heb geopend werd gesloten, dus vandaar nog maar een keer hier!

La Tortuga Feliz
[..]

Iemand geinteresseerd in een reisje naar Costa Rica?

[[url=http://www.campus.tv/images/uploaded/483.png]afbeelding][/url]

http://www.campus.tv/index.php?action=showmovie&movieid=483

http://www.latortugafeliz.com/
Leuk. Lijkt op een soortgelijk project in Brazilië waar ik geweest ben:

http://www.tamar.org.br/ingles/default.htm
http://www.praiadoforte.com/tamar/tamar.htm
http://ospiti.peacelink.it/zumbi/org/tamar/eng/conserv.html
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46789384
Ik ben vandaag terug gekomen van 22 dagen Costa Rica & Panama. Ik kan het nu nog niet zo goed beschrijven, maar ik vond het echt ge-wel-dig!
Schitterende natuur
Prachtige en aardige mensen
Geweldige ervaringen opgedaan
Lekkere temperatuur.

Ik heb wel een dagboekje bijgehouden zeg maar, maar dat is nog niet digitaal. Ook heb ik 1700 foto's gemaakt (ja, belachelijk veel) waar ik nog een selectie uit moet maken. Weet iemand een site waar ik als soort fotoreportage op kan zetten?

Voor de rest wil ik ff kwijt dat ik het dus echt een geweldige aanrader vindt!
  woensdag 28 februari 2007 @ 23:44:18 #157
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_46792658
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:25 schreef Veersesmurf het volgende:
Weet iemand een site waar ik als soort fotoreportage op kan zetten?
PBase of Ringo misschien?

www.pbase.com
www.ringo.com
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_46828024
Costa Rica Prachtig land, ben er helaas te kort geweest, slechts een paar dagen. Rincon de la Vieja was eigenlijk wel het toppertje Playa Samara aan de Pacific vond ik een beetje een tegenvaller, behalve het strand met de schildpadden die eieren gingen leggen, 2 uur er vandaan. En San José vond ik een leuke stad
  vrijdag 2 maart 2007 @ 14:06:13 #159
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_46845142
Ik vond Rincon de la Vieja ook erg leuk, maar zeker niet het hoogtepunt. Monteverde vond ik erg gaaf, en La Fortuna (met grote waterval en lava uit de Arenal) vond ik ook wel mooier dan Rincon.
Op Playa Samara ben ik niet geweest, wel op een strand in Manuel Antonio wat echt supermooi was. Echt zo'n strand uit een vakantiegids.
San Jose vond ik ook (als 1 van de weinigen uit de groep) een leuke stad. Lekker mensen kijken en in de parken zitten. s'Avonds schijnt het wel gevaarlijk te zijn en om 10 uur zijn de straten ongeveer uitgestorven, een apart gezicht voor een hoofdstad

Veel plezier alvast Argonath, en ik zal nog wat foto's neerplanten op een site zodra ik er de tijd voor heb
pi_53404796
He hallo,

Zijn er hier mensen die op vakantie in Costa Rica zijn geweest?
Zoja hoe vond je het er?
Zijn er ook mensen die toevallig de 16 daagse reis Costa Rica hebben gemaakt met Summum reizen, zoja hoe is dat bevallen?
Een aanrader of beter een andere reisorganisatie
Alvast bedankt
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  zondag 23 september 2007 @ 14:58:25 #161
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_53406158
Ben er drie weken geweest en het is een prachtig land! 16 dagen lijkt me wat kort, maar je kan in die periode veel zien. Ik heb een self-drive gedaan wat volgens mij echt een stuk leuker is dan een georganiseerde reis
  zondag 23 september 2007 @ 16:14:19 #162
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53408588
We zijn 2 jaar geleden in Costa Rica geweest!Absoluut een aanrader, wat een mooi land!Hartstikke mooie natuur, goedkoop, het eten is fantastisch
2 Weken rondgereisd; overal een dag of 3 gebleven.De reisorganisatie waar jij het over hebt, ken ik niet, wij zijn met een Engelse organisatie geweest.
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53409896
Blij deze reacties te horen, teken dat ik toch een goede keus gemaakt heb
Is wel pas volgend jaar september te doen maar toch
Ben heel benieuwd naar de natuur en veelzijdigheid aan dieren en natuurlijk ook de bevolking
  zondag 23 september 2007 @ 18:28:47 #164
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53411587
Als ik je een tip mag geven: Tortuguero moet je absoluut niet missen.Varen in het Amazonegebied s'ochtends als alle dieren wakker worden, nog een beetje nevelig, echt waanzinnig
In een ander gebied (weet even niet meer waar) wakker worden gemaakt door apen die in de bomen zitten te schreeuwen
De natuur is overal prachtig, ik weet niet of je specifiek van vogels houdt, maar er zijn geweldig mooie vogels daar.
En de mensen zijn ontzettend aardig; heel behulpzaam.
Wij zijn in juli geweest, hebben we toevallig nog gezien dat de grote schildpadden eieren gaan leggen op het strand, ook een geweldige ervaring.Misschien dat je het in september ook nog mag zien Je gaat zeker geen spijt krijgen van deze vakantie; wij willen absoluut nog een keer terug!
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53413131
Ik heb er een tijdje gewoond.. heel chill idd. Ik ben fan van de caribiën, de pacifische kust is iets te Amerikaans voor mij.
pi_53420301
Ben twee weekjes geleden teruggekomen uit Costa Rica. Echt een heel mooi land, zoveel dieren gezien en zelfs een vulkaanuitbarsting (el Arenal), zooo gaaf!
Vooral de nevelwouden in Monteverde vond ik indrukwekkend. 16 dagen is wel aan de korte kant, als je de mogelijkheid hebt raad ik je aan om minstens 3 weken te gaan.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_53437763
Zal eens ff kijken of dat mogelijk is om langer te blijven
Ik wil namelijk met Summum reizen er naar toe gaan
pi_53440156
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:28 schreef Suerte het volgende:
Als ik je een tip mag geven: Tortuguero moet je absoluut niet missen.Varen in het Amazonegebied
Er is geen Amazonegebied in Costa Rica. Maar Costa Rica is zeer zeker de moeite waard. Ik heb zelf geen ervaring met reisorganisaties, wel enigszins met groepen en dat vond ik altijd ruk. Het is goed te doen om in dit land zonder organisatie rond te reizen, maar doe gewoon wat je zelf het beste idee vind. Veel plezier alvast
pi_53440868
Ben in februari met Djoser naar Costa Rica (& Panama) geweest, was echt een geweldige ervaring!

De natuur is onwaarschijnlijk mooi (en heel divers!)
De fauna is ook erg gaaf.
Het eten is heerlijk
De mensen zijn superaardig (mooie vrouwen ook )
Heerlijk weer in februari (vergeleken met Nederland helemaal )

Nou moet ik zeggen dat ik niet zo enorm moeilijk ben, dus een keertje koud douchen in een hotel vergeet ik nogal snel. Natuurlijk was niet alles perfect, maar in mijn geheugen wel
Als ik moet kiezen wat ik het mooist vond, was dat denk ik Manuel Antonio (Quepos) dat is een nationaal park waar de mangrove zo de Pacific in groeid. Geweldig mooi strand daar en het snorkelen daar vond ik ook net iets mooier dan het Veerse Meer

Kortom, ik ben fan en wens je enorm veel plezier
  maandag 24 september 2007 @ 19:55:27 #170
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53441047
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:27 schreef unagii het volgende:

[..]

Er is geen Amazonegebied in Costa Rica.
Sorry ik bedoelde regenwoud
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  woensdag 26 september 2007 @ 00:27:37 #171
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53476814
Ja ik zou weleens wat reiservaringen willen lezen van mensen die in Costa Rica zijn geweest. Vanwat ik hoorde is het een heel mooi land met vooral hele mooie vrouwen Dus..wie heeft goeie reiservaringen hierover?
verpachten & verpachten
pi_53489990
Die vrouwen vallen tegen, ik zeg het je maar vast. Allemaal kleine dikkertjes
pi_53491084
Is maar net waar je van houdt he
Maar de natuur moet er waanzinnig zijn
Dus vandaar dat ik er ook naar toe ga
pi_53492636
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:19 schreef d.n3rd het volgende:
Die vrouwen vallen tegen, ik zeg het je maar vast. Allemaal kleine dikkertjes
je hebt het over Guatemala volgens mij Die vrouwen in C.R. vond ik behoorlijk mooi en tamelijk verzorgd ook
pi_53493367
Die jij zag waren allemaal ingehuurd door je reisorganisatie.
pi_53494135
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:42 schreef d.n3rd het volgende:
Die jij zag waren allemaal ingehuurd door je reisorganisatie.
Die jij zag waren allemaal ingehuurd door je vriendin

pi_53495529
Hou het aub on topic
pi_53495825
Wat ik in een ander topic schreef over Costa Rica:

Must See in Costa Rica:
Quepos. Het stadje is op zich niet zo bijzonder, maar Manuel Antonio NP vond ik wel 1 van de hoogtepunten in Costa Rica. Geweldige natuur met apen. luiaards, papegaaien etc. etc. De mangrove loopt ongeveer de zee in. Ook hier is het geweldig snorkelen.
Monteverde. De nevelwouden van Monteverde waar ik de Quetzal heb gezien. Een stuk frisser dan Quepos, maar niet minder mooi. Je kunt hier ook een Canopy Tour doen (door het woud vliegen over een kabelbaan) en een Sky Walk (over bruggen boven het bos uitkijken) beide ook aan te raden!
La Fortuna. Hier staat de nog steeds actieve vulkaan Arenal, waar je s'avonds stroomde lava uit kunt zien stromen. Daarnaast is er een gave waterval in de buurt waar het water heerlijk verfrissend is.
Tortuguero. Een plaatsje in het tropisch regenwoud waar je toekans, ijsvogels, brulapen, schildpadden en dat soort fauna vind.
Dominical. Een leuk surfdorpje aan de Pacific. Het strand is wel lang, en het zand is heet dus het kost wat moeite voordat je in het water ligt.

Weet niet of Summum beetje dezelfde dingen aandoet als bovenstaande, maar dit vond ik toch wel het mooist
pi_63020030
Kan iemand me vertellen hoe het duiken voor de Costa Rica is?
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 8 november 2008 @ 18:36:10 #180
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_63057810
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:13 schreef Veersesmurf het volgende:
Wat ik in een ander topic schreef over Costa Rica:

Must See in Costa Rica:
Quepos. Het stadje is op zich niet zo bijzonder, maar Manuel Antonio NP vond ik wel 1 van de hoogtepunten in Costa Rica. Geweldige natuur met apen. luiaards, papegaaien etc. etc. De mangrove loopt ongeveer de zee in. Ook hier is het geweldig snorkelen.
Monteverde. De nevelwouden van Monteverde waar ik de Quetzal heb gezien. Een stuk frisser dan Quepos, maar niet minder mooi. Je kunt hier ook een Canopy Tour doen (door het woud vliegen over een kabelbaan) en een Sky Walk (over bruggen boven het bos uitkijken) beide ook aan te raden!
La Fortuna. Hier staat de nog steeds actieve vulkaan Arenal, waar je s'avonds stroomde lava uit kunt zien stromen. Daarnaast is er een gave waterval in de buurt waar het water heerlijk verfrissend is.
Tortuguero. Een plaatsje in het tropisch regenwoud waar je toekans, ijsvogels, brulapen, schildpadden en dat soort fauna vind.
Dominical. Een leuk surfdorpje aan de Pacific. Het strand is wel lang, en het zand is heet dus het kost wat moeite voordat je in het water ligt.

Weet niet of Summum beetje dezelfde dingen aandoet als bovenstaande, maar dit vond ik toch wel het mooist

Dat klinkt goed zeg!

Zoals ik het nu voor me zie, ben ik maar voor een korte tijd in Costa Rica. Vermoedelijk hooguit 2 weken. Ik zal dus keuzes moeten maken. En Costa Rica is net het land, waarbij ik dat moeilijk vind. Dit topic maar eens doorbladeren dus.
pi_63064460
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 18:36 schreef renzell het volgende:

[..]

Dat klinkt goed zeg!

Zoals ik het nu voor me zie, ben ik maar voor een korte tijd in Costa Rica. Vermoedelijk hooguit 2 weken. Ik zal dus keuzes moeten maken. En Costa Rica is net het land, waarbij ik dat moeilijk vind. Dit topic maar eens doorbladeren dus.
Korte tijd? 2 weken is alle vakantie die ik heb!
Jesus saves but death prevails.
  zondag 9 november 2008 @ 10:03:37 #182
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_63863911
Hallo allemaal,

Ik heb een reis gezien bij FOX die me wel aanstaat.
Ik ben niet zo van de groepsreizen denk ik, ook al heb ik er nog nooit 1 gedaan. Het idee staat me niet zo aan.
Goed, dus op zoek naar iets anders en kwam uit bij de individuele reizen van FOX.
Eerste vraag: iemand daar ervaring mee?
De reis die ik vond is een 16 daagse reis door Costa Rica en Nicaragua ("16-daagse Buitengewoon Costa Rica & Nicaragua") waarbij je een gedeelte zelf rijdt en een gedeelte gereden wordt.
Dus mijn vragen zijn:
- zijn deze landen goed zelf te berijden? (niet per paard maar met een 4WD) en
- iemand ervaring met de individuele reizen van FOX?

Alvast bedankt!

P.S. Oh ja, we gaan met z'n 2-en (vriendlief en ikzelf dus) en reisperiode zal zijn zomervakantie 2009.

[ Bericht 99% gewijzigd door Ikook op 08-12-2008 22:48:20 ]
  woensdag 10 december 2008 @ 15:12:30 #184
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_63906600
Je moet in Costa Rica vooral rekening houden, met de kuilen en gaten in de weg. Op sommige plekken is het net een slalom wedstrijd. Maar het is goed te doen en er zijn relatief best veel asfaltwegen.
Van Nicaragua weet ik niet veel, maar dat zal niet veel verschillen denk ik.
Veel plezier, is zóóó leuk, Costa Rica. Pura Vida.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_64223947
En ik ben nog eens wat verder gaan zoeken en kwam uit bij www.costaricaonline.nl.
Geen idee of dit een fatsoenlijke reisorganisator is, maar FOX blijkt behoorlijk duur te zijn.
Ga je de reis 'boeken', dan zie je dat er nog brandstoftoeslagen ed bijkomen. Dacht dat dat incl hoorde te zijn?
CostaRicaonline is wel aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds en lijkt een dochterondernemeing van Riksja.

Inmiddels is er ook het idee in ons opgekomen om een ticket te boeken, reisgids te kopen en gewoon maar te gaan. En dan gewoon zelf een auto huren bij een gerenommeerd bedrijf (bekender bedrijf).
Rondreizen staan er genoeg op internet, dus waarom zelf niet die rondreis doen maar dan zelf georganiseerd? Heb geen idee of dat financieel iets uitmaakt, want die reisorganisaties kunnen natuurlijk korting bedingen. En of we dan net zoveel zien als er in zo'n rondreis staat of dat dat dan langer duurt omdat het iets meer uitzoekwerk is. In ieder geval heb ik gevraagd aan CostaRicaonline of ze me de hotelnamen willen geven, want ik wil van te voren wel weten in welke hotels we terecht komen. Bij FOX geven ze je ook de hotelnamen op, dus dat zouden zij ook moeten kunnen doen.
pi_64260843
Zijn er nog mensen niet georganiseerd gegaan? Dus echt backpacken, budget style.
Zo ja, wat was jullie dagbesteding ongeveer in euro's?

Is 4 weken goed genoeg voor Costa Rica?

Ik twijfel namelijk tussen Costa Rica en Guatemala. Guatemala is goedkoper, maar Costa Rica trekt me ook enorm.

Tx!
Geef mij maar Amsterdam
pi_64262335
Ga je voor cultuur dan is Guatemala velen malen beter dan Costa Rica. Het is een stuk goedkoper
Ga je voor natuur, dan is Costa Rica velen malen beter dan Guatemala. Het is een stuk duurder (raften, canopy-tour, skywalk allemaal zo'n 40/50 dollar) maar zeker de moeite waard!

Heb deze landen overigens georganiseerd bezocht, dus exact kan ik het je niet vertellen al denk ik wel dat 4 weken genoeg is voor Costa Rica.
  maandag 22 december 2008 @ 22:29:01 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_64262535
ff een tvp

wil misschien in juni een rondreis van 3 weken door CR gaan maken. Hoe erg is het regenseizoen in Costa Rica?
pi_64267045
@Blik, goede vraag! Wil ik het antwoord ook wel op weten...
Met welke operator wil ben je van plan te gaan?
En ik ben idd ook benieuwd of er hier mensen zijn die ongeorganiseerd gegaan zijn!
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:16:21 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_64274207
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:48 schreef Ikook het volgende:
@Blik, goede vraag! Wil ik het antwoord ook wel op weten...
Met welke operator wil ben je van plan te gaan?
En ik ben idd ook benieuwd of er hier mensen zijn die ongeorganiseerd gegaan zijn!
Ik ga sowieso ongeorganiseerd, dat is in dat soort landen prima te doen.
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:57:23 #191
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64278335
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:29 schreef Blik het volgende:
ff een tvp

wil misschien in juni een rondreis van 3 weken door CR gaan maken. Hoe erg is het regenseizoen in Costa Rica?
Ik neem aan dat het hetzelfde is voor Nicaragua...
Regenseizoen was daar niet erg in elk geval. Flinke bui aan het einde van de dag, en dat was het wel zo'n beetje. Toen ik daar zat (alweer 9 jaar geleden) werden sommige wegen onbegaanbaar en kon je bijvoorbeeld niet naar de wat meer afgelegen plaatsen rond Lago Nicaragua. Sinds die wegen zijn verhard schijnt dat echter geen probleem meer te zijn. Aangezien CR destijds al lichtjaren voor lag op Nicaragua qua infrastructuur en toerisme kan ik me niet voorstellen dat het daar een probleem is voor een reguliere reis.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:22:33 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_64281342
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:57 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hetzelfde is voor Nicaragua...
Regenseizoen was daar niet erg in elk geval. Flinke bui aan het einde van de dag, en dat was het wel zo'n beetje. Toen ik daar zat (alweer 9 jaar geleden) werden sommige wegen onbegaanbaar en kon je bijvoorbeeld niet naar de wat meer afgelegen plaatsen rond Lago Nicaragua. Sinds die wegen zijn verhard schijnt dat echter geen probleem meer te zijn. Aangezien CR destijds al lichtjaren voor lag op Nicaragua qua infrastructuur en toerisme kan ik me niet voorstellen dat het daar een probleem is voor een reguliere reis.
thx

ik las idd al dat het voornamelijk 's middags een buitje betrof, een beetje zoals het in Azie is.
pi_64281481
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:26 schreef Veersesmurf het volgende:
Ga je voor cultuur dan is Guatemala velen malen beter dan Costa Rica. Het is een stuk goedkoper
Ga je voor natuur, dan is Costa Rica velen malen beter dan Guatemala. Het is een stuk duurder (raften, canopy-tour, skywalk allemaal zo'n 40/50 dollar) maar zeker de moeite waard!

Heb deze landen overigens georganiseerd bezocht, dus exact kan ik het je niet vertellen al denk ik wel dat 4 weken genoeg is voor Costa Rica.
Ik ga zeer waarschijnlijk toch voor Guatemala, tx. Is gewoon een stuk goedkoper, en indd iets interessanter qua cultuur etc. Zeer divers
Geef mij maar Amsterdam
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:43:00 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_64282206
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:26 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Ik ga zeer waarschijnlijk toch voor Guatemala, tx. Is gewoon een stuk goedkoper, en indd iets interessanter qua cultuur etc. Zeer divers
Guatemala is erg mooi, ook qua landschap. heb me er prima vermaakt 2 maanden geleden
pi_64336350
En de twijfel slaat weer toe hier. Ben ook niet voor niets Weegschaal
Ik las dit:

"Zware criminaliteit
In het gehele land, vooral bij het vliegveld, op stranden en bij toeristische attracties, komen gewelddadige overvallen voor. Met name toeristen die reizen in (herkenbare) huurauto’s zijn het slachtoffer van deze overvallen. Geadviseerd wordt bij dergelijke overvallen geen verzet te bieden."

op http://www.minbuza.nl/nl/(...)ies_costa_rica.html.
En wij wilden juist met huurauto rond gaan rijden...
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:55:11 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64395283
Natuurlijk moet je uitkijken, maar in mijn ervaring zijn de Buza waarschuwingen vaak redelijk over the top. Persoonlijk kan ik niet beoordelen of je in CR met een huurauto moet gaan rondrijden, maar ik zou het niet láten vanwege een Buza waarschuwing. Voor de grap moet je eens kijken bij de waarschuwingen van een land/gebied dat je goed kent en dat vergelijken met je eigen ervaringen. Dan krijg je een redelijk idee van de waarde van het betreffende advies. Zie ook: [Discussie] De (on)zin van reisadviezen
pi_64425453
TVP voor 2009
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:56:55 #198
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_64571491
quote:
Op zondag 28 december 2008 12:27 schreef staticdata het volgende:
TVP voor 2009
Goeie keus puni
Heel erg mooi land, ik wil er graag nog eens naar terug
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_66403509
Canadeese vrienden van me hebben me grvraagd om te komen surfen in Santa Teresa in Costa Rica
Ze hebben daar voor twee maanden een huis gehuurd waar ik ook terecht kan.

Nu heb ik me eigenlijk nooit echt in Costa Rica verdiept, dus ik zit even te kijken waar Santa Teresa ligt, en hoe ik er moet komen.

Santa Teresa ligt in het vierkantje, en de vluchten gaan op San Jose.
Heeft iemand hier ervaringen met Santa Teresa ?
Heeft Costa Rica ook binnenlandse vluchten die kant op, of rijden er bussen/treinen oid ?

Het zou leuk zijn wat ervaringen van mensen te lezen, want wanneer ik ga zal ik denk ik wel mijn kleine backpackreis door noord Thailand en Laos daarvoor moeten opgeven.
pi_66447127
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:59 schreef Ikook het volgende:
En de twijfel slaat weer toe hier. Ben ook niet voor niets Weegschaal
Ik las dit:

"Zware criminaliteit
In het gehele land, vooral bij het vliegveld, op stranden en bij toeristische attracties, komen gewelddadige overvallen voor. Met name toeristen die reizen in (herkenbare) huurauto’s zijn het slachtoffer van deze overvallen. Geadviseerd wordt bij dergelijke overvallen geen verzet te bieden."

op http://www.minbuza.nl/nl/(...)ies_costa_rica.html.
En wij wilden juist met huurauto rond gaan rijden...
Wij zijn toch van Costa Rica afgestapt. Wil niet zeggen dat het me nog steeds een prachtig land lijkt!
Komende zomer gaan we naar de USA, zelf vliegticket en huurauto geboekt en we gaan er 3 weken rondrijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')