Tja in amerika was dat een paar jaar geleden ook dat ze toeristen eruit pakten. Denk eigenlijk dat het overal hetzelfde verhaal isquote:Op woensdag 25 februari 2009 15:05 schreef Ikook het volgende:
[..]
Wij zijn toch van Costa Rica afgestapt. Wil niet zeggen dat het me nog steeds een prachtig land lijkt!
Komende zomer gaan we naar de USA, zelf vliegticket en huurauto geboekt en we gaan er 3 weken rondrijden![]()
Antwoord op mijn eigen vraag, wellicht handig voor iemand anders.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:04 schreef Xlarge het volgende:
Canadeese vrienden van me hebben me grvraagd om te komen surfen in Santa Teresa in Costa Rica
Ze hebben daar voor twee maanden een huis gehuurd waar ik ook terecht kan.
Nu heb ik me eigenlijk nooit echt in Costa Rica verdiept, dus ik zit even te kijken waar Santa Teresa ligt, en hoe ik er moet komen.
[ afbeelding ]
Santa Teresa ligt in het vierkantje, en de vluchten gaan op San Jose.
Heeft iemand hier ervaringen met Santa Teresa ?
Heeft Costa Rica ook binnenlandse vluchten die kant op, of rijden er bussen/treinen oid ?
Het zou leuk zijn wat ervaringen van mensen te lezen, want wanneer ik ga zal ik denk ik wel mijn kleine backpackreis door noord Thailand en Laos daarvoor moeten opgeven.
Enige valkuil is waarom maar een weekje rondreizen. CR is zo divers met zijn ecoklimaten dat ikzelf zou kiezen voor twee weken rondreizenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit er aan te denken in Maart voor 2 weken naar Costa Rica te gaan, weekje rondreizen, weekje chillen in luxe hotel.
Tips?
Valkuilen?
Dank jequote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:53 schreef staticdata het volgende:
Tortuguero is aan te bevelen, puerto vijo ook, monteverde, manuel antonio is klein park en vrij druk.
Zelf wil ik nog een keer naar corcovado maar dan moet je echt puur voor de natuur gaan.
Ja in de weg!quote:
toevallig ga ik in november hier 2,5 week heenquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:03 schreef Maja het volgende:
Cahuita aan de kust is erg relaxed. Klein reggae-dorpje met mooi strand. Het bevind zich tussen verschillende parken in, waaronder het eigen park.
dit klopt.. dat heeft te maken met de hoge luchtvochtigheid en hoog zoutgehalte in de lucht door het zeewater...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:18 schreef Orbis het volgende:
Ik ga deze zomer naar Costa Rica (in het regenseizoen dus), en ik vroeg me af: hoe slecht is het vocht voor je apparatuur? Ik heb wel her en der horrorverhalen gelezen van door vocht verwoestte telefoons, maar heeft iemand hier daar ervaring mee? Met andere woorden: kan ik beter mijn iPhone thuislaten of valt het allemaal wel mee?
Thanks Plopr!quote:Op zondag 12 juni 2011 19:33 schreef Plopr het volgende:
Anderhalf jaar geleden:
hostel/goedkoop hotel 5-10 USD
Goedkoop lokaal eten $2-5 voor een menu van de dag (waarbij de $5 voor Costa Rica geldt)
Raften panama +/- $70
Treks: Guatemala $100/3 dagen, halve dag ergens heen $10
Dagtreks El Salvador $20
Bussen: peanuts (maar de afstanden zijn kleiner).
Vergeleken met Zuid Amerika is het zeker goedkoper dan Brazilie, Venezuela, Colombia.
Duurder dan Bolivia en vergelijkbaar tot iets goedkoper met Peru/Ecuador.
Bocas del Toro staat inderdaad op de planning. Pantoffeleiland (quote:Op maandag 21 januari 2013 12:24 schreef Michel1992 het volgende:
Twee jaren geleden hetzelfde als jou gedaan DonJames. Als je een klein beetje van Panama wil zien, kan ik Bocas Del Toro heel erg aanraden. Goed nachtleven, goede surfspots en prachtige natuur, zoals isla de zapatilla (=google waardig!).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |