idd, zoals bij elke vakantie!quote:Op maandag 15 augustus 2005 21:18 schreef erik-de-perik het volgende:
pas goed op je spullen....
Zeker waar.. zoals natuurlijk in alle touristische plaatsen: die dien je dus als het even kan te ontwijken. Tamarindo is leuk om je klem te zuipen, en verder nergens goed voor.quote:ik ben net terug uit CR en halverwege (in Tamrindo, badplaats in het westen) zijn onze bagpacks uit de auto gejat.
Het is een heel erg mooi land, maar het is al wel een beetje verpest door de americanen. vooral de grotere plaatsen.
Ik wil ook wel overal een fooi voor hebben. Ik heb nog nooit een boze reactie gehad als je geen fooi geeft. Fooi is in CR echt helemaal vrijwillig!quote:Tevens, maar dit is niet specifiek iets van costa rica maar dat zit gewoon in de cultuur is dat ze overal een fooi voor willen hebben. best vermoeiend...
CR heeft eigenlijk 2 hoogseizoenen: jan/feb is echt hartje zomer, maar dan ik het idd erg druk met Amerikanen, de europese zomervakantie zijn een wat kleiner hoogseizoenetje, en je hebt best grote kans op mooi weer!quote:maar verder is het een schitterend land. ik raad je echter wel aan om in het droge seizoen te gaan (jan/feb idd), wij hebben erg veel regen gehad. het dan wel het hoog seizoen, dus drukker
je kunt bijna overal vrijwel dezelfde activiteiten doen....quote:Op maandag 22 augustus 2005 12:22 schreef Studentplus.nl het volgende:
Eind november vertrekken we naar Costa Rica. 3 weken lang met een 4WD rondrijden.. VEEL zin in!!! Ben ook benieuwd of er nog goede tips voor activiteiten (zoals raften, mtb-en, zeilen etc) zijn.
Daarnaast gaan we uiteraard genieten van de natuur!
Natuurlijk is de Caribische kust mooier als San José, maar om eerlijk te zijn vindt ik dat stads-leven ook wel wat hebben.. je moet er gewoon de mooie kant van kunnen zien! Is toch heerlijk van die keiharde reageatón muziek en proppers bij winkels, fruitkraampjes tussen de uitlaatgassen, toeterende bussen in dichtgeslipte straten, etc. etc..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:11 schreef d.n3rd het volgende:
Ik ben er nu dus, een maand alweer geloof ik, nog maar 4 te gaan.
Het bevalt me! Ik ben nu 3 weken in San Jose geweest, en een week in Puerto Viejo, waar mijn werk is. San Jose is smerig, overal zwerfhonden, overal zwervers, en te veel verkeer. Maar de Caribische kust.. Oooh wat relaxt. Je proeft de cultuur zodra je de bus uit stapt. Heerlijk.
mae, niet zeiken, alsof boterhammen met kaas een betere vervanger zijn! Geef mij maar gallo pinto!quote:Maar nu moet ik eten, het zal wel weer rijst met bonen worden, dat is wel minder, iedere dag rijst met bonen.
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar houd dan wel rekening met drop-off kosten van zo'n $ 500,-.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:44 schreef Henk-Wim het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is met een huurauto vanuit Costa Rica naar Panama te reizen? Een one-way rental dus?
Tsja, misschien ben ik inmiddels wat verwend door het vele reizen (Azie, Afrika, Midden-Amerika). Daar word je op een gegeven moment wel een beetje blase van, vermoed ikquote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:57 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik weet niet waar PakMan naar op zoek is/was, maar ik heb vanalles gezien en op de foto gezet, niet alles, aangezien ik niet mijn hele vakantie door de lens heb meegemaakt.
Ja je moet dus geluk hebben voor een hoop beesten. De tarantula's waren idd. wel indrukwekkend. Quetzals zitten meestal te hoog in de boom voor de meeste kijkers en lenzen <400mm. Kikkers zijn echt zeldzaam om overdag te kunnen zien. Lepelaars komen op een gegeven moment je neus uitquote:Op maandag 6 maart 2006 23:28 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik heb heel wat beesten gezien in CR, maar ik ben niet echt goed in flora en fauna, maar ik heb spinnen (tarantula) gezien en over me heen laten lopen, heel veel vogels. Sommige vogels veel te vaak (lepelaar bijvoorbeeld). Ik heb zelfs kikkers gezien en dat was vrij bijzonder, aangezien ze al in geen maanden die beesten gezien hadden zeiden ze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |