Moet je even je verzekering bellen, vaak heb je toestemming nodig.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:41 schreef marjit het volgende:
hallo ik begin binnenkort met puregon ik vroeg me af of jullie weten welke verzekering dit volldig of bijna vergoed???
Ook niet voor mij hoor, dat wachten dan. Ik ben echt heel benieuwd of je die maandag erop kunt testen. Zou wel een mooi begin van de maand zijn.quote:Op zondag 25 maart 2007 12:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Miss Sly wachten is niet een van mijn makkelijkste eigenschappen, ik heb bepaald niet vooraan gestaan toen ze geduld uitdeelde. Maar aanstaande vrijdag is dag 28 van mijn cyclus. Als ik de maandag erop (en nog steeds geduld heb) nog steeds niet bloed ga ik denk ik er maar een test aan wagen.
Spannend Annemiek, heeft die kliniek betere of nieuwere behandelingen? Dat is in België toch? Brabant dus. Moeten jullie dat dan zelf betalen? Het is toch wel een hele bulk geld die je moet hebben om al die behandelingen te kunnen bekostigen, oneerlijk ookquote:Op zondag 25 maart 2007 12:18 schreef Annemiek78 het volgende:
Alweer een nieuw deel, heel veel succes iedereen (Waar je op dit moment ook staat in de behandeling)
Wij willen ons misschien toch nog weer verder laten behandelen in de behandelkliniek van St. Geertgen in de Mortel. Erg benieuwd. Zal binnenkort eens bellen voor wat meer informatie etc.. ook al heb ik op hun website al wel eea terug kunnen vinden.
quote:PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. NOD 10 april 2007. Eind mei trouwen en daarna weer een keer naar de gyn
In deze kliniek worden ook gewoon alle behandelingen vergoed (En we hebben nog 1 poging te gaan)quote:Op zondag 25 maart 2007 12:20 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Spannend Annemiek, heeft die kliniek betere of nieuwere behandelingen? Dat is in België toch? Brabant dus. Moeten jullie dat dan zelf betalen? Het is toch wel een hele bulk geld die je moet hebben om al die behandelingen te kunnen bekostigen, oneerlijk ook
Die link stond er net nog niet![]()
Ik ben destijds nog in Veghel behandeld door zowel Dr. Ruis als Dr. Wisman en Wisman is echt een ongelofelijk fijne kerel! Mijn zusje (2 kindjes met IUI en spermadonor) en mijn beste vriendinnetje (zoontje met IUI) zijn ook daar geweest. Het is dat ik in Amsterdam woon, anders ging ik daar ook zeker weer heen!quote:Op zondag 25 maart 2007 13:55 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
In deze kliniek worden ook gewoon alle behandelingen vergoed (En we hebben nog 1 poging te gaan)
Het voordeel is dat het veel dichter bij is voor ons EN dat ze een database hebben met vrouwen die eicellen willen doneren.
Rustig aan heb ik niet echt gedaan...quote:Op zondag 25 maart 2007 13:40 schreef Diaan73 het volgende:
Ticootje spannend hoor, heel veel succes vanmiddag en rustig aan doen. Hopelijk is het deze keer raak voor jullie.
Wat betreft OP, die kan aangepast worden:
[..]
Spannend Annemiek! Hopelijk kunnen jullie daar terecht! Succes!quote:Op zondag 25 maart 2007 12:18 schreef Annemiek78 het volgende:
Alweer een nieuw deel, heel veel succes iedereen (Waar je op dit moment ook staat in de behandeling)
Wij willen ons misschien toch nog weer verder laten behandelen in de behandelkliniek van St. Geertgen in de Mortel. Erg benieuwd. Zal binnenkort eens bellen voor wat meer informatie etc.. ook al heb ik op hun website al wel eea terug kunnen vinden.
Miss Sly, wat goed dat je geen last hebt van bijwerkingen! Dat scheelt inderdaad...!quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik slik nu al 6 dagen Duphaston en heb geen enkele last van bijwerkingen
Ik zag er best tegenop om weer hormonen te moeten gebruiken, maar zo is het helemaal niet erg!
Jose, hoe is het met je keel?
Nee, is inderdaad lastig. Vanmiddag naar de bedrijfsarts en morgen weer logopedie. Ik ben benieuwd...quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:21 schreef miss_sly het volgende:
Jose, met een piepstemmetje voor de klas staan lijkt me niet optimaal...hoop dat je stem nog een heel stuk beter wordt, en je hebt ook nog bijna een week darvoor! Komt vast wel goed
Ik zit te wachten op buikpijnquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Nog steeds geen rode vlag hier, en ik ga wel om het uur naar de wc om te checken. Voel me net een kip zonder kop.
Zover ik heb kunnen lezen in het boekje dat ik heb meegekregen is dat ik 80% kans heb om in het eerste jaar zwanger te worden..quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:23 schreef YPPY het volgende:
Nu zie ik je toch eens posten Tally.Gelukkig maar dat
turbozaad heeft, dat is altijd handig. Hoe zijn de kansen nu het 'alleen PCO' is, of kunnen ze daar niets van zeggen?
Spannend Faja-Lobi. Moeilijk om niet stiekem wat hoop te krijgen.
Ik heb hetzelfde probleem...quote:Op maandag 2 april 2007 12:23 schreef Tally het volgende:
Ach.. Ze is niet wijs.. Pijn deed het wel.. Gewoon omdat ze daarmee bevestigd dat ze dr geen hol van snapt..
Dus voorlopig maar even bij mn schoonouders wegblijven
Tja... kweetniet. Ik had gewoon heel sterk het gevoel dat het wel goed zat bij jou.... dat die medicijnen zijn werk goed hebben gedaan en dat je dus zwanger bent.quote:Op zondag 1 april 2007 17:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ontzettend lief al die felicitaties!![]()
Jose, hoezo wist je dat ik zwanger was?? Ik voelde me zelf al gelijk anders na mijn ovulatie, heel gek maar wist zelf al dat ik zwanger was nog voor ik overtijd was.
ik moet woensdag naar de gyn voor de officiele uitslagen van de onderzoeken (maar die weet ik al) en dan gaan we horen hoe het verder gaat. De oriënterende onderzoeken zijn dan afgerond. Ben dus benieuwd! Hoe is het nu met jou dan Mariposa?quote:Op maandag 2 april 2007 11:41 schreef Mariposa het volgende:
Mooi trouwens dat je temperatuur hoog blijft José, dat is in elk geval al mooi meegenomen. Krijg je woensdag van de gyn bepaalde uitslagen van onderzoeken of is het een reguliere controle?
Tally, wat een muts die vriendin van je zwager. Pfff... ik denk inderdaad niet dat ze weet waar ze het over heeft. Het hoeft helemaal niet zo negatief te zijn als het lijkt.... PCO betekent niet dat je nooit geen kinderen kunt krijgen, het gaat alleen misschien wat moeilijker. Probeer wel positief te blijven...! En houd moed! Ik weet zeker dat het bij jou ook wel goed komt...!quote:Op maandag 2 april 2007 11:52 schreef Tally het volgende:
Geloof ik ook wel Mariposa.. Maar wat een ongelovelijk kutweekend heb ik gehad hierdoor..
Met leuke woorden van de vriendin van mn zwager: Ik zou gillend gek worden als ze dat tegen mij zouden zeggen.. En de woorden: Ik zou mezelf iets aan doen als ik dat zou hebben..
GEWELDIG leuke verjaardag gehad dus..
Mn schoonvader is er erg kapot van want die had wel verwacht dit jaar weer Opa te worden
Maar hej wat niet is kan nog komen.. En die vriendin van mn zwager ga ik gewoon negeren
Ik dacht dat Chesna er een tijdje tussenuit ging, of ben ik met iemand anders in de warquote:Op maandag 2 april 2007 15:33 schreef Jose81 het volgende:
ik moet woensdag naar de gyn voor de officiele uitslagen van de onderzoeken (maar die weet ik al) en dan gaan we horen hoe het verder gaat. De oriënterende onderzoeken zijn dan afgerond. Ben dus benieuwd! Hoe is het nu met jou dan Mariposa?
Hoe is het met Tico?? En Chesna?? Ook al een tijdje niks meer van gehoord (of heb ik iets gemist?!)
Joh, probeer het je niet aan te trekken hoe moeilijk dat ook is! Ga gewoon je verjaardag vieren... eet taart (en hou een stuk achter om in het gezicht van die vriendin van je zwager te gooien...quote:Op maandag 2 april 2007 20:10 schreef Tally het volgende:
Gelukkig was het niet mijn verjaardag Mariposa.. Maar die vier ik nu dus niet meer heb ik besloten
Ik denk idd dat ze het gewoon goed bedoelt. Veel plezier donderdag en misschien kan je eventjes relaxen op die manierquote:Op dinsdag 3 april 2007 09:42 schreef Tally het volgende:
Ja leuk is het niet.. Mijn schoonmoeder belde me gister.. Die wil iets leuks gaan doen
Donderdag gaan we samen naar de schoonheidssalonBen ik ook het het typje voor..
Maar hej het komt uit een goed hart
That's the spiritquote:En dagen zoals vandaag denk ik sterf allemaal.. (alleen de mensen dan die niet begrijpend reageren he)... Gaat me toch wel lukken..
Met veel werk en tranen.. Maar hej.. Lukken gaat het me toch
Van de Provera was ik echt zwaar down, had nergens zin en was onwijs chagerijnig maar van de clomid was ik gewoon me zelf. Iets minder uitbundig als ik normaal gesproken ben maar niet down, niet chagie, gewoon me zelf. Alleen beetje opgezette buik maar dat is niet emotioneel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:16 schreef Tally het volgende:
Daar ben ik dus erg bang voor.. Ik had namelijk met de laatste keer dat ik de nuvaring gebruikt last van een depressie..
Zo erg dat ik aan zelfmoord dacht
Ik ben/was gewoon huiverig hoe ik zou gaan reageren op die clomid tabletjes..
Nu alleen nog even wachten op de maandelijkse periode.. Of vanaf 14 april zelf opwekken
Geduld geduld..
Moest plots denken aan "borstjes vooruit en lipjes getuit" Marijke Helwegenquote:
BE ik herken je gevoel/"frustratie" heel erg duidelijk hoor.... daarom post ik tegenwoordig ook wat minder in OUD en lees soms alleen mee....quote:Op woensdag 4 april 2007 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik probeer wat minder in OUD rond te hangen en dus ook eigenlijk zo min mogelijk OUD topics in mijn AT te hebben. Neemt niet weg dat ik dus nog wel genoeg lurk.
Het niet raak zijn van vorige maand heeft er heel hard in gehakt en ik probeer er dus iets minder mee bezig te zijn. Het feit dat het op het moment echt zwangeren regent (niet alleen hier, ook IRL) helpt niet echt en ik merk dat ik sowieso heel kribbig kan reageren op happy familiesAfgelopen zaterdag op een verjaardag met alleen maar kleine kindjes en zwangeren, dan krijg ik het dus spaans benauwd en wil ik alleen maar weer heel snel weg.
Het is iedereen van harte gegund hoor, maar ik heb deze week ook weer van 2 'ongelukjes' gehoord ook en stiekem steekt dat toch. En dan voel ik me weer een aansteller etc. etc.![]()
Nou ja goed, dat dus. Maar ik lees en leef wel mee met dit topic hoor!
Dat vind ik zo vervelend. Het feit dat mensen zomaar hun kind in uw armen duwen. Mijn zus doet dat nooit bij mij, maar mijn ma is er zo'n held in om elke keer opnieuw te zeggen: "hier pak uw petekind ne keer vast" terwijl ik me er soms echt niet goed bij voel.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:20 schreef Tally het volgende:
Ik herken dat heel erg BE.. Dat is ook de grootste reden waarom ik mijn nichtje van 5 maanden pas 3 keer heb gezien
Ik kan het gewoon echt niet.. En als ik dr zie dan proberen ze altijd dat ik haar de fles geef maar ik wil dat niet eens..
Stom eigenlijk he.. Een soort van jaloerzie.. Maar toch..
Gewoon dubbel..
Hoe is het met jou miss_sly?
Nou ik gok nog heel lang, volgens mij kan ik gewoon niet zwanger worden.....quote:Op woensdag 4 april 2007 09:23 schreef miss_sly het volgende:
Jose, succes bij de gyn vandaag![]()
Rottdog, wat rot dat het geen goed nieuws was. Even afwachten op de baarmoeder- en eileiderfoto's en hopen dat het allemaal meevalt!
Tally, rare meid, die vriendin van je zwager. En rot dat je schoonouders zo teleurgesteld zijn. Then again, misschien snappen ze door hun eigen gevoel nog beter hoe het voor jullie moet voelen? In ieder geval lekker genieten morgen!
Ticootje, hoe lang nog?
BE, ik herken het wel, van de vorige keer dat ik er mee bezig was. Gelukkig heb ik dat nu vrijwel niet, dat maakt het dit keer een stuk gemakkelijker. Als het je helpt om wat afstand te nemen, moet je dat zeker doen. En Diaan ook.
Sterke meiden
Het was me al opgevallen. Tis gewoon kut af en toe he? Sterkte meidquote:Op woensdag 4 april 2007 08:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik probeer wat minder in OUD rond te hangen en dus ook eigenlijk zo min mogelijk OUD topics in mijn AT te hebben. Neemt niet weg dat ik dus nog wel genoeg lurk.
Moeilijke vraag, aan de ene kant is mijn bloeddruk redelijk onder controle (al lijkt dat de laatste 2 dagen weer niet het geval). Maar daarnaast heb ik gewoon last van de bijwerkingen, en leek het een maandje terug te verminderen, nu zijn de bijwerkingen weer een stuk heviger. Wat ook wel raar is, omdat de doseringen sinds eind december hetzelfde gebleven zijn. Dus aan de ene kant wel en aan de andere kant valt het soms wel even tegen. Of heel soms heel erg, maar dat ben ik dan na een uurtje of wat weer kwijt.quote:Op maandag 2 april 2007 20:57 schreef Jose81 het volgende:
Mariposa, fijn dat het zo gaat! Gaat het nu beter dan je eigenlijk verwacht had??
Nou Ticoo, die heb je AL LANG verdiend, hoor, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:03 schreef Ticootje het volgende:
Weet je wat het is, dat balen valt wel mee. Het is heel raar hoor, maar ik heb nu al 5 pogingen achter de rug. Je went er wel aan dat het niet lukt.
edit: stiekum ga ik gewoon voor de geduld award...
thanks voor het vragen, ook jij NieTTus!quote:
nou kom op miepes : zou dan drie keer scheepsrecht zijn?quote:Op donderdag 5 april 2007 13:05 schreef Marie79 het volgende:
Ik ga vandaag beginnen met mijn derde kuurtje Clomid!
Maw. eergisteren ben ik dus ongesteld geworden!
Je bent geen loeder meisquote:Op donderdag 5 april 2007 08:45 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Ticootje, gelijk weer door, heftig hoor! Heel dapper van je!
* Brighteyes wil trouwens nog wel zeggen dat ze zichzelf echt een enorm loeder vindt als ze een soort van jaloers is op anderen...
Ik heb dat dus andersom, ik heb soms het idee dat die progestan veel beter werkt! Vooral ook omdat je dat wat langer gebruikt...!quote:Op donderdag 5 april 2007 13:53 schreef Ticootje het volgende:
vrijdag de 13e mag ik weer naar het zh. Dan is het weer dag 10. Dat is dus volgende week alweer. Die cryo terugplaatsingen gaan wel lekker snel zo. Elke maand 1.
Ik denk toch dat ik deze keer echt ga doorzetten om pregnyl te prikken. Ook ga ik even overleggen of het niet handig is om meer dan 2 embyo's terug te plaatsen. Ik zit nu al met 5 mislukte terugplaatsingen dus het lijkt me wel dat we nu iets meer gaan doen dan alleen terugplaatsen. Ik wordt er zolangzamerhand helemaal moe van. Ik heb zelfs al even gedacht over gewoon stoppen met het hele verhaal.
Balen... en er is zeker geen kans dat je stiekem toch zwanger bent, of is dat nou een hele stomme vraag?quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:31 schreef NieTTus het volgende:
Overigens is mijn cyclus weer lekker in de war.. als het allemaal op schema had gelopen had ik vorige week vrijdag ongesteld moeten worden na de vorige mislukte poging. Maar tot op heden ben ik het nog niet![]()
Het rommelt een beetje, maar het gaat nog wel ff duren denk ik.
Nou heb ik de afgelopen keer ook wel veel hormonen gekregen, en heb ik nu minder last als de keer daarvoor (8 weken na mislukken pas ongi, maar wel constant het idee dat ik het werd/was, dat nu gelukkig niet) maar toch. Gisteren zwaar hoofdpijn (heb ik nooit) en SUPER sjaggo...
Maar enfin, al ZOU ik hier direct volgende ronde willen beginnen, dat laat weer eens op zich wachten![]()
Och NieTTus... klote weer voor je... het zou toch zo mooi zijn, dat als je besluit even afstand te nemen, dat je dan toch zwanger blijkt te zijn... ik gun het jullie zo!!quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:05 schreef NieTTus het volgende:
Nopes, die kans is er niet, Jose![]()
Of ik zou nu van de laatste poging toch nog zwanger moeten zijn (wat ik betwijfel met al dat bloed toen), maar dan zou ik ondertussen ruim 9 weken zijn zonder het te merkenspontaan zwanger worden is onmogelijk...!
Maar de gedachte is niet raar hoor, heb het zelf ook al gedacht (ondanks dat je weet dat het niet kan, denk je dat soms nog steeds..)
Ik hoop dat de lente hier wat streepjes gaat veroorzaken meiden!!![]()
Dank je wel... dat zal inderdaad veel schelen...quote:Op zaterdag 7 april 2007 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
Jose, ik ga gewoon heel hard voor je duimen dat je zwanger bent tegen de tijd dat je tante wordt, dan is het vast een stuk makkelijker.![]()
NieTTus ik wil voorlopig geen volgende keer meer zien hoor. Zeker de komende ca. 9 maanden nietquote:Op maandag 9 april 2007 09:17 schreef NieTTus het volgende:
Volgende keer 1e pinksterdag??
Haha! Heilig verklaard! 't Is toch fijn om te weten dat we een heilige in ons midden hebbenquote:Op maandag 9 april 2007 09:17 schreef NieTTus het volgende:
Ik ben heilig verklaard (door manlief en mezelf)
In december was ik ook achterlijk te laat met ongesteld worden, en werd het (heel fijn op wintersport) 1e kerstdag in vol ornaad. Deze keer was ik 1e paasdag dus het zakkie. Maar enfin, ik ben het tenminste!
Volgende keer 1e pinksterdag?
Suzziee, wat is het toch onwijs klote voor je.quote:Op maandag 9 april 2007 11:41 schreef Suzziieee het volgende:
Iedereen dank je wel !!![]()
Voel me zwaar klote en merk aan mezelf dat ik er eigenlijk totaal niet mee om kan gaan.Maar dat komt wel..moet nog ff groeien...gelukkig mag ik alles op mijn eigen tempo doen van me lief...en staat er dus niet gelijk een te koop bord morgen in me tuin.
Het is gewoon verrekte moeilijk!Maar ja...het komt wel weer goed met Suusje.Maar opgeven doe ik het nog niet... ik merk gewoon nog dat ie nog veel van me houd en zolang ik dat nog voel..geef ik niet op.Misschien niet de slimste keuze..maar op dit moment voor mij wel de juiste..
De stap van het loslaten komt nog wel!
Ja, volgende stap: een nette ovulatiequote:Op dinsdag 10 april 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
Jammer Diaan, maar idd is 31 dagen best netjes.
Ik ben al een paar dagen overtijd ja..quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ben je nu over tijd dan Tally? Wel spannend dan dus!
Ik bedoelde dus 31 dagen is heel netjes en de volgende stap zou zijn: een nette ovulatie, met gevolg misschien eindelijk die gewenste zwangerschapquote:
Het is ook lastig om vakanties in te plannen. Aan de andere kant, als je het zo uitkiend dat je niet te ver weg boekt, zodat als je zwanger bent je toch kan/mag gaan, dan zou ik het niet laten hoor. In ons geval is het sowieso lastig alvast de vakantie te plannen. We zijn net op wintersport geweest, met deze vakantie wist ik dat het mogelijk zou zijn om maximaal 2 maanden zwanger te zijn. Maar de werkelijkheid is dus anders, hadden we niet geboekt omdat ik mogelijk zwanger zou kunnen zijn, hadden we ook niet leren skiën. De zomervakantie zal wel september worden, maar precies weten we nog niet omdat lief voor zichzelf begonnen is en nu aan een opdracht vast zit.quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:41 schreef Ticootje het volgende:
Wat ik wel supervervelend vind is dat ik nu dus al zolang bezig ben, maar dat je tijdens dat je bezig bent wel rekening moet houden met dat het raak kan zijn. Zo willen we met kerst heel graag weer naar Parijs, maar we kunnen dan bijvoorbeeld niet boeken. En dat geldt ongeveer voor alle vakanties. We hebben wel de wintersport al geboekt. Maar ook met eten, drinken en katten. We hebben 3 lieve poezebeesten, maar de kattebakken verschonen, dat mag ik al 2 jaar niet meer van mijn lief. Met drinken precies hetzelfde, drinken doe ik toch al erg weinig, maar een biertje vind ik toch wel erg lekker. En filet american ook..
Ik heb weinig andere keus, bij ovulatietesten... 2e ochtendplas....quote:Op woensdag 11 april 2007 10:43 schreef Diaan73 het volgende:
Tally, wat jammer zeg. Hopelijk word je nu alsnog snel ongi. Dikke knuffel![]()
![]()
Maar testen op het werk?![]()
Ja dat is heel belangrijk, anders test je dus de plas van de dag ervoor....quote:Op woensdag 11 april 2007 10:46 schreef miss_sly het volgende:
Tally, wat shit![]()
Sterkte meid
Ticootje, 2e ochtendplas voor ovulatietesten? moet dat?
Ow het was geen verwijt, eerder een verbazing. Maar met die ovulatietest dan heb je inderdaad geen andere keus. Lijkt me wel vreemd trouwens. Mijn collega's zouden er geen problemen mee hebben en zelfs met me meekijken, denk ik. en dan opmerkingen maken in de trant van dat ik aan de slag moetquote:Op woensdag 11 april 2007 10:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb weinig andere keus, bij ovulatietesten... 2e ochtendplas....
ik zag het ook niet als verwijt hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 10:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow het was geen verwijt, eerder een verbazing. Maar met die ovulatietest dan heb je inderdaad geen andere keus. Lijkt me wel vreemd trouwens. Mijn collega's zouden er geen problemen mee hebben en zelfs met me meekijken, denk ik.
Gelukkig maarquote:Op woensdag 11 april 2007 11:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ik zag het ook niet als verwijt hoor![]()
Je houdt er rekening mee.. Als je zeker weet dat je zwanger bent hoef je ook niet te testenquote:Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef dutchie het volgende:
Tally wat jammer. Toch klink je alsof je het verwacht had, dus hopelijk valt de teleurstelling dan ook een beetje mee.
He, Tally.. wat rot weer, joh!quote:Op woensdag 11 april 2007 13:43 schreef Tally het volgende:
Je houdt er rekening mee.. Als je zeker weet dat je zwanger bent hoef je ook niet te testen
Dus ergens hield ik er wel rekening mee..
Alleen t valt toch nog een beetje zwaar
Maar ja.. Uithuilen vanavond en weer verder klussen..
Zaterdag dus nog een testje voor de zekerheid.. Maar eigenlijk begin ik het liefst nu met de troep
Ticootje je zegt 5 terugplaatsingen, maar hoeveel daarvan zijn cryo's geweest? De kans op zwangerschap is dan toch iets kleiner dan met een "verse" embryo? Hoe het ook zij, heel goed dat je de moed niet opgeeft. De aanhouder wintquote:Op vrijdag 13 april 2007 09:33 schreef Ticootje het volgende:
Verder hebben we het er wel even over gehad hoe we nu verder gaan. Na 5 terugplaatsingen hebben we nog steeds niets. "Frustrerend voor beiden partijen".
Ik heb er nog even over gebeld met de gyneacoloog (gezien het verleden met mijn moeder, die 12 negatieve testen had en toch wel al 5 maanden zwanger was) maar hij gaf aan dat ik smorgens gewoon kon testen en smiddags (of ook smorgens moet ik nog even lezen in de bijsluiter) gewoon kon beginnen.. Dus ja meteen pillen slikken..quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tally nog steeds geen bloed dus. Jeetje wat vervelend dat je dan nog steeds in de onzekerheid zit. Als je morgen nog geen positieve test hebt, ga je dan meteen pillen slikken? Is het niet beter om een bloedtest te laten doen om het helemaal uit te sluiten? Ik ben benieuwd naar het resultaat morgen. Welke uitslag het ook zal zijn, dan zit je in ieder geval thuis
Er zijn geen zwangere meer.. Verleden jaar was de babyboom.. En zijn er 5 kindertjes bijgekomen..quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tally zo'n verjaardag vond ik ook altijd vreselijk, maar ik had eigenlijk veel meer moeite met zwangere vrouwen dan met kleine babietjes. Ik zal enorm voor je duimen morgen
Van al het lezen oer de bijwerkingen wordt je alleen maar onzeker. Je merkt vanzelf wel hoe het gaat, oor het zelfde geld merk je helemaal niets.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:03 schreef Tally het volgende:
Op verschillende sites heb ik inderdaad gelezen dat het gelijk is.. Maar ik weet niet wat ik moet geloven
Ik heb nu al zoveel gelezen.. enige wat ik wel elke keer (op elke site) lees is dat het depressies kunnen oproepen zeker bij gebruikers die in het verleden een depressie hebben gehad..
En aangezien ik met de pil al problemen had hoop ik eigenlijk dat het dit keer mijn huisje voorbij gaat..
Ik moet maar niet meer lezen en morgen gewoon beginnen
Dan hoop ik maar dat ze me dat nooit meer zullen geven...quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:57 schreef miss_sly het volgende:
Provera is net zoiets als Primolut en Duphaston, en bedoeld om de menstrautie op te wekken om een start te kunnen maken met een nieuwe cyclus en eventuele hormoonbehandelingen.
Ik had juist van Duphaston helemaal nergens last van, terwijl ik dat met provera en primolut wel had.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:10 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat ze me dat nooit meer zullen geven...
Aan de verschillende kuren Duphaston hou ik namelijk geen goeie herinneringen over
Ja klopt.. Ik word wel ongesteld maar zeer onregelmatig.. en nu wil hij het gaan opwekken..quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dan is dat een ander hormoon dan ik bedoelde Tally. Ik gebruikte na de terugplaatsing of IUI Progestan bolletjes om de innesteling te helpen en het baarmoederslijmvlies op de juiste dikte te houden. Bij jouw medicijn is het dus juist de bedoeling om een menstruatie op te wekken begrijp ik?
Daar heb ik ook het meestemoeite mee. Want dat is wat niet lukt: zwanger worden. Als je dat bent, komt het babietje normaal gesproken vanzelf wel. En tegen die tijd ben ik ook wel weer aan de gedachte gewend dat diegene zwanger is. Ik kroel er ook op los met mn neefje van bijna 1...quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
http://www.freya.nl/web_folders/folder4.php
Ticootje volgens de informatie op Freya is de kans op een doorgaande zwangerschap met een verse terugplaatsing ca. 20% en met een cryo ca. 10%, maar misschien is hierin het percentage van de cryo's meegenomen die het ontdooien niet haalt.
Tally zo'n verjaardag vond ik ook altijd vreselijk, maar ik had eigenlijk veel meer moeite met zwangere vrouwen dan met kleine babietjes. Ik zal enorm voor je duimen morgen
Misschien begrijp ik het verkeerd: maar hoe kan zij dat weten dat het allemaal niet zo erg is voor jou?quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:35 schreef Tally het volgende:
Ik kan niet kroelen met mn nichtjeHoe lief ik dr ook vind..
Doet allemaal gewoon pijn enzo.. En snapt mijn schoonzusje ook gelukkig..
Maar daarom komt ze wel eens langs met de kleine..
Niet om me te pijnigen ofzo maar om te laten zien dat het helemaal niet zo erg is allemaal
En zwangere vrouwen.. Ja heb ik nog meer moeite mee
Ach.. T zal allemaal wel loslopen..Maar ik heb er geen zin aan
Das al..
Mja.. Waarin nog wel
Ze is kraamverzorgster.. Heeft dit traject meegemaakt van dichtbij met haar beste vriendin..quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik het verkeerd: maar hoe kan zij dat weten dat het allemaal niet zo erg is voor jou?
Het probleem is dat schuiven met prioriteiten nu echt niet mogelijk is (bij schoonouders wonen, beginnen aan het bouwen van ons huis, organiseren van huwelijk, in januari begonnen met nieuwe baan en ik vind het tijdens het eerste jaar van een nieuwe job niet kunnen dat je zwanger bent).quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:48 schreef phileine het volgende:
leonieke, jullie hebben toch zelf gekozen om voorlopig even niet aan kinderen te beginnen (ivm baan of iets dergelijks)? Als je er zó vreselijke moeite mee hebt als je nu steeds beschrijft, moeten jullie misschien eens wat gaan schuiven met prioriteiten. Op deze manier verpest het je hele leven lijkt het wel.
Alle meiden hier nog maar eens een
Dit maakt het een pak duidelijker want ik had jouw tekst idd anders geïnterpreteerd.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:43 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze is kraamverzorgster.. Heeft dit traject meegemaakt van dichtbij met haar beste vriendin..
Weet wat het met je kan doen.. Natuurlijk weet ze niet hoe je jezelf voelt als zoiets gebeurt..
Maar ze leeft wel mee.. En ze wil niet dat ik vervreemd van mijn nichtje..
Juist omdat ik dr maar een paar keer heb gezien sinds oktober (wanneer ze geboren is)..
En nu ik het lees bedoelde ik niet dat het niet erg is dat het niet lukt.. Maar dat het niet erg is dat ik me zo voel ten op zichte van mijn nichtje.. En dat ze dat zeker begrijpt..
En Diaan.. Thanks![]()
Leonieke, er zullen heel vaak omstandigheden zijn waardoor het nu net niet lijkt uit te komen om zwanger te worden.quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:00 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het probleem is dat schuiven met prioriteiten nu echt niet mogelijk is (bij schoonouders wonen, beginnen aan het bouwen van ons huis, organiseren van huwelijk, in januari begonnen met nieuwe baan en ik vind het tijdens het eerste jaar van een nieuwe job niet kunnen dat je zwanger bent).
Ik vind het echt vreselijk dat we nu nog niets kunnen doen, want vooral dat stilstaan en verplicht moeten wachten, in combinatie met het feit dat iedereen in mijn omgeving wel zwanger lijkt te raken, stoort me eigenlijk zo erg. En daardoor voel ik me ook wel slecht, want ik zou liever echt blij willen zijn voor hen en niet jaloers zijn, maar hoe hard ik ook probeer, ik blijf steeds met dat wrang gevoel zitten.
Owh het kan altijd helpen..quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:51 schreef paddy het volgende:
Tally? Ik las op pagina één iets over afvallen...Heeft dat te maken met zwangerschap?
Ik kan me zó goed voorstellen dat je je zo voelt.. het is ook niet eerlijk en frustrerend... Soms zeggen mensen wel eens 'ach, ik weet zeker; het komt goed', maar hoe kunnen ze dat zou zeker weten? Dat weet niemand!quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:23 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar als we iets vinden, dan kunnen we tenminste echt iets gaan doen..
pfff.... t is gewoon zo oneerlijk! En onbegrijpelijk!
Als ik nou wist waarom niet... maar dit is gewoon heel frustrerend.
Wij zijn nu ook bezig, maar ik heb de leeftijd niet meequote:Op vrijdag 13 april 2007 12:29 schreef Tally het volgende:
[..]
Owh het kan altijd helpen..
Uit voorzorg zeggen ze ook (als je natuurlijk niet het ideale maatje hebt) dat afvallen "moet" het er kan een kleine kans zijn dat daardoor je menstruatie weer normaal gaat "lopen" en ook als je zwanger bent en je bent wat zwaarder dan kan dit ook complicaties geven.. Daarom geven ze in het ziekenhuis aan dat je het in elk geval moet proberen..
Bij mij zit het in de familie.. dus men twijfelt er hard aan of het helpt (het afvallen) maar ik doe wel mn best om gewicht kwijt te raken..
Maar met de medicijnen enzo (en ook met de PCO) is het wel moeilijk werd er meteen bij verteld..
Maar we houden moed!
Hoe bedoel je hoe komt dat eruit?quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Wij zijn nu ook bezig, maar ik heb de leeftijd niet meeEn ben het laatste jaar best veel aangekomen, dus vandaar mijn vraag.
![]()
Ik had nog een vraag. Hoop dat die niet te persoonlijk is..maar hoe gaat dat met het testen van het zaad van de man? Hoe komt dat eruit zeg maar . Mijn arts had het ook al over zoiets, maar ik durfde niet verder te vragen
-edit- Die dus. Badankt Tallyquote:Op vrijdag 13 april 2007 13:13 schreef Tally het volgende:
[..]
Hoe bedoel je hoe komt dat eruit?
En ja.. Je zal altijd het advies krijgen om af te vallen.. Is het niet om zwanger te raken danwel voor tijdens de zwangerschap..
Zoals ik hierboven uitleg.. Zij halen er niets uit.. Dat moet de man (of de vrouw) zelf doen..quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Hoe halen ze het zaad eruit zeg maar.
Geen probleem hoor!quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:23 schreef paddy het volgende:
Dat wordt dan weer flink afvallen dus![]()
Ik heb al wel twee kinderen..dus ik weet niet of het wel de bedoeling is dat ik hier mee posts. Het topic viel me gewoon op omdat de kans op zwangerschap bij mij ook kleiner is. En ik nieuwsgierig (respectvol) ben welke wegen je allemaal kunt bewandelen.
Dit klopt ook.. Werd mij ook gezegd in het ziekenhuis (dat als ik een regelmatige cyclus heb of had gehad ook dat advies zou krijgen omdat het ook beter is voor het lichaam om minder te wegen tijdens de zwangerschap zelf..quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:27 schreef phileine het volgende:
Ik dacht trouwens dat als je een gewone regelmatige cyclus hebt met maandelijks een eisprong, het gewicht dus geen factor is in (on)vruchtbaarheid, maar er was laatst hier iemand die ondanks regelmatige cyclus toch het advies kreeg om af te vallen. Dus zeker weten doe ik dat niet meer.
*meldt... dat was ik.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:27 schreef phileine het volgende:
[...]
Ik dacht trouwens dat als je een gewone regelmatige cyclus hebt met maandelijks een eisprong, het gewicht dus geen factor is in (on)vruchtbaarheid, maar er was laatst hier iemand die ondanks regelmatige cyclus toch het advies kreeg om af te vallen. Dus zeker weten doe ik dat niet meer.
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |