abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 november 2006 @ 22:14:16 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43491207
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark

    Jaguarized
    Keijs
    mr.Marcus
    Cidex
    renz0r
    WooZ
    mechatronics
    jakkeluchtgitaar
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    edsuit

    Reviews van hotels in New York

    www.tripadvisor.com

    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII
    New York City Part XXIX
    New York City Part XXX
    Download de nieuwe OP hier

    [ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 12-01-2007 13:40:14 ]
  • The line is a dot to you!
      zondag 12 november 2006 @ 22:14:47 #2
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43491225
    laatste post:
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:05 schreef jna het volgende:
    Gister wat folders enzo gehaald bij een reisbureau. Ik zag ook een soort vooraf geplande tour alleen dan heb je maar een halve dag vrij ofzo en dat vind ik veel te weinig. Verder lijkt zo'n tour me wel leuk als ik er bijvoorbeeld 2/3 dagen bij kan boeken waarin ik gewoon "vrij" ben.
    een tour in NYC zou ik echt nooit doen. De stad is bekend genoeg van de TV/kranten/films/enz om al een grof idee te hebben van wat je wil zien lijkt me

    gewoon een weekje in NY, lijstje opstellen met wat je echt wilt zien en je vermaakt je meer dan prima
    The line is a dot to you!
    pi_43491247
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:05 schreef jna het volgende:
    Gister wat folders enzo gehaald bij een reisbureau. Ik zag ook een soort vooraf geplande tour alleen dan heb je maar een halve dag vrij ofzo en dat vind ik veel te weinig. Verder lijkt zo'n tour me wel leuk als ik er bijvoorbeeld 2/3 dagen bij kan boeken waarin ik gewoon "vrij" ben.
    niet doen is ook mijn advies. Koop een boek waarin staat wat er allemaal te doen is, of neem zo'n boekje mee als je ter plekke bent (iig verkrijgbaar in hostels).

    Met zo'n tour zie je alleen de standaard attracties, maar ik denk dat iedereen zijn NY-ervaring echt onvergetelijk kan maken door een aantal niet standaard dingen te doen. Ik ben bv naar staten island geweest en heb een lange wandeling langs de hudson gemaakt (brooklyn zijde), maar zo zoekt iedereen een paar dingen uit.Je kunt naar Jersey gaan of naar de Bronx (Yankees/Zoo bv) maar het is te veel om hier even op te noemen.
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
      zondag 12 november 2006 @ 22:19:04 #4
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_43491392
    Ja het is inderdaad wel zo dat ik natuurlijk al zelf een beeld heb van wat ik wel en niet wil zien.

    Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
    Jawel, je keek.
    pi_43491501
    quote:
    Als je met het openbaar vervoer reizen geen probleem vindt kan je vanaf Newark makkelijk naar Manhattan per trein en metro.

    Vanaf Newark ga je eerst naar het treinstation met de AirTrain. Dit is gratis. Alleen als je weer terugmoet betaal je 5$. Vervolgens gaat er een trein naar New York Penn Station. Je kan voordat je de AirTrain ingaat al een kaartje hiervoor kopen. Een One Way naar New York Penn kost je ongeveer 14$. Let op, er is ook een Newark Penn.

    Je bent met de trein ongeveer 20 minuten onderweg. Wat ik zou doen is het volgende:

    Op Penn Station pak je lijn 1, 2 of 3 richting Uptown naar Times Square. Daar stap je over op de N, R, Q of W richting Downtown om op 34th Str Herald Square over te stappen op de F lijn Uptown en dan stap je uit op 47-50th Rockefeller Center. Vanaf daar is het dan nog 3 blokken lopen maar dat is niet veel.

    Klinkt lastig maar dat is als je het helemaal met OV wil doen. Je kan ook op Penn Station al een taxi pakken.
    Hey man bedankt! Ik print dit ff uit. En ik zie het hilton hotel niet in het OP!
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_43491876
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef jna het volgende:
    Ja het is inderdaad wel zo dat ik natuurlijk al zelf een beeld heb van wat ik wel en niet wil zien.

    Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
    Dizer had dat gedaan. Kan je het beste hem ff aanschieten.

    @sitting_elfling, klopt, er staan wel meer niet in de OP. Tis ook relatief nieuw dacht ik.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_43491937
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:31 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Dizer had dat gedaan. Kan je het beste hem ff aanschieten.

    @sitting_elfling, klopt, er staan wel meer niet in de OP. Tis ook relatief nieuw dacht ik.
    Haha, ben jij in NY geweest ? Of doe je een soort kind of wereldreis ?
    Haha domme vraag uiteraard ben je in NY geweest maar waarom?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_43492221
    Mwoah ik ben er van 22 december 2005 van huis vertrokken en was 2 januari 2006 weer terug. Ik ben er geweest omdat de stad me altijd al gefascineerd had. Hoge gebouwen, alles groot, niets onmogelijk. Ook wilde ik het WTC eens zien, wat uiteindelijk best tegenviel, en was ik benieuwd naar kerst in NYC. Dat was minder intens dan ik dacht. Waarschijnlijk door de afwezigheid van sneeuw. Oud en nieuw op Times Square was erg bijzonder om meegemaakt te hebben maar het was vrij kort.

    In NYC ook twee nieuwe vrienden gemaakt. Eentje woont in Boston en eentje woont in Los Angeles. Ik ben al uitgenodigd voor Boston maar daar moet ik eerste vrije tijd voor vinden.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_43492324
    Hoe zit het met een visum, als je een weekje naar New York wilt? Heb je die nodig? Moet je die van te voren aanvragen of kan dat ter plaatse?
    pi_43492368
    Krijg je in het vliegtuig door het invullen van een groen en wit formuliertje.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_43492462
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:45 schreef Jaguarized het volgende:
    Krijg je in het vliegtuig door het invullen van een groen en wit formuliertje.
    Ah, makkelijk. Ik meende me namelijk iets te herinneren van een vriend die naar NY ging en bij de ambassade een moest aanvragen. Maar die ging volgens mij ook langer.
    pi_43492501
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:48 schreef Panza het volgende:

    [..]

    Ah, makkelijk. Ik meende me namelijk iets te herinneren van een vriend die naar NY ging en bij de ambassade een moest aanvragen. Maar die ging volgens mij ook langer.
    Niet Europees paspoort?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_43492624
    TVP, linkje naar de WIKI moet nog even gefixed worden in de OP
    pi_43492801
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:49 schreef Jaguarized het volgende:

    [..]

    Niet Europees paspoort?
    Jawel, maar hij ging er een jaar studeren . Misschien had het daarmee te maken.

    Ik ben overigens van plan in februari te gaan. Volgende maand ga ik eerst een paar dagen naar Londen. Daar ben ik ook nog nooit geweest, terwijl het een stuk dichterbij is, dus dat moet eerst gebeuren.
    pi_43492835
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:40 schreef Jaguarized het volgende:
    Mwoah ik ben er van 22 december 2005 van huis vertrokken en was 2 januari 2006 weer terug. Ik ben er geweest omdat de stad me altijd al gefascineerd had. Hoge gebouwen, alles groot, niets onmogelijk. Ook wilde ik het WTC eens zien, wat uiteindelijk best tegenviel, en was ik benieuwd naar kerst in NYC. Dat was minder intens dan ik dacht. Waarschijnlijk door de afwezigheid van sneeuw. Oud en nieuw op Times Square was erg bijzonder om meegemaakt te hebben maar het was vrij kort.

    In NYC ook twee nieuwe vrienden gemaakt. Eentje woont in Boston en eentje woont in Los Angeles. Ik ben al uitgenodigd voor Boston maar daar moet ik eerste vrije tijd voor vinden.
    Maar ben je een soort reiziger? Zo1tje die het leuk vind om alles van de wereld te zien? OF heb je puur dit jaar ff uitgekozen om dingen in de wereld te bezoeken?
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_43493137
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:57 schreef Panza het volgende:

    [..]

    Jawel, maar hij ging er een jaar studeren . Misschien had het daarmee te maken.

    Ik ben overigens van plan in februari te gaan. Volgende maand ga ik eerst een paar dagen naar Londen. Daar ben ik ook nog nooit geweest, terwijl het een stuk dichterbij is, dus dat moet eerst gebeuren.
    Oh ja dan moet je een ander visum hebben. Een gewoon touristenvisum krijg je gewoon in het vliegtuig.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_43493198
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:58 schreef sitting_elfling het volgende:

    [..]

    Maar ben je een soort reiziger? Zo1tje die het leuk vind om alles van de wereld te zien? OF heb je puur dit jaar ff uitgekozen om dingen in de wereld te bezoeken?
    Allebei een beetje. Ik heb een half jaar sabbatical genomen van september t/m januari en daarna ben ik naar Nieuw-Zeeland vertrokken om daar een half jaar te studeren. In de paasvakantie naar Australie geweest voor een weekje en aan het eind van het half jaar NZ ben ik via Korea weer teruggevlogen naar Nederland. Dat was eind juli.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zondag 12 november 2006 @ 23:55:53 #18
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_43494802
    Beetje aan het plannen, twee dagen, uptown & downtown, rode lijnen zijn metro
    Komt uit een autorouteplanner, dus sommige wegen beetje "om"...
    Idee is om in twee dagen redelijk veel te zien, maar niet "onnodig" veel te lopen.

    3e, 4e, en 5e dag dan bv. nog Rondvaart, Brooklyn & Pier 17...... Times Quare, Rockefeller, Top of The Rock........ 5th etc.. shoppen....

    Uptown:
    http://home.versatel.nl/mthalen/uptown.jpg
    1. Hotel Pennsylvania
    6. Bryant Park
    7. New York Public Library
    9. Chrysler Building
    10. Grand Central Terminal
    11. Build a Bear Workshop
    13. Sony Building
    14. Hammacher Schlemmer
    16. Disney Store
    17. Abercrombie & Fitch
    18. Trump Tower
    19. Sharper Image
    20. Niketown
    21. Warner Bros Studio Store
    22. FAO Schwarz
    23. Apple 5th Avenue
    24. Columbus Circle
    25. The Dakota Building

    Downtown:
    http://home.versatel.nl/mthalen/downtown.jpg
    1. Hotel Pennsylvania
    3. Flatiron Building
    6. Dean & Deluca
    9. Longchamp, SOHO
    11. Pearl River market
    12. Canal Street
    14. Battery Park
    15. Wall Street
    16. Trinity Church
    17. WTC site
    18. J&R
    19 Century 21
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 13 november 2006 @ 00:09:23 #19
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_43495198
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 23:55 schreef matthijst het volgende:
    Beetje aan het plannen, twee dagen, uptown & downtown, rode lijnen zijn metro
    Komt uit een autorouteplanner, dus sommige wegen beetje "om"...
    Idee is om in twee dagen redelijk veel te zien, maar niet "onnodig" veel te lopen.

    3e, 4e, en 5e dag dan bv. nog Rondvaart, Brooklyn & Pier 17...... Times Quare, Rockefeller, Top of The Rock........ 5th etc.. shoppen....

    waslijst
    vergeet ook niet naar port imperial, NJ te gaan met de ferry. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Zeker 1 van de beste vantage points:



    Je moet de ferry nemen vanaf pier 42(? weet niet zeker of het pier 42 is, tenminste ergens daar in de buurt d8 ik) naar Port Imperial.

    Mijn andere favo vantage point is in Gantry plaza state park in LIC,Queens:



    Dit waren zeker een van mijn hoogte punten tijdens mijn bezoek aan NYC
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
      maandag 13 november 2006 @ 00:11:31 #20
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_43495255
    Wow, mooooooie foto's inderdaad....
    Zal 't toevoegen aan m'n NY-to-do-doc

    Link:
    http://www.nywaterway.com(...)oute.asp?ferryid=100

    LIC had ik pas ook iets over gevonden: zit daar niet een of ander graffiti gebouw? naam ff kwijt...
    edit: 5 Pointz:
    http://www.youngna.com/youngna/040730_004.htm

    [ Bericht 22% gewijzigd door matthijst op 13-11-2006 00:17:41 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 13 november 2006 @ 00:26:35 #21
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_43495697
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 21:43 schreef komrad het volgende:

    [..]

    vergeet mijn post dan maar, maar ook vanaf newark kun je als ik het goed heb met de metro naar manhattan
    Of anders kost het je ongeveer 50 dollar excl. tols en tip om in manhattan te komen
    Friends don't let friends remain beardless...
      maandag 13 november 2006 @ 00:36:15 #22
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_43495981
    quote:
    Op zondag 12 november 2006 22:19 schreef jna het volgende:
    Ik zag wel iets anders in zo'n folder. De Hop on, hop off pass. Kennen jullie die? en zo ja, wat is de ervaring ermee?
    Klopt, dat heb ik gedaan. Het is echt vet handig. Kost je 50 euro pp voor 48 uur.
    Het handige is dat je heel makkelijk van A naar B komt op je gemak in zo een bus. Vooral als het mooi weer is,
    kan je boven (zonder dak) in de bus zitten. Er is altijd iemand aanwezig die je verteld over de geschiedenis van Manhatten of Brooklyn. Echt heel leuk. En het mooie is, na elke 10 minuten ongeveer, is er wel een opstap plaats. Je kan dus zowat overal opstappen en weer afstappen. Dus als jullie bijvoorbeeld in de bus zitten en je wil bij Macy's uitstappen, dan stap je daar uit, shop je even, en ga je daarna weer met zo een bus. Er rijden wel 100 van die bussen rond, dus je maximale wachttijd is maar 10 minuten op zo een bus.

    Wij vonden het echt geweldig vanwege dat je echt alle straten leert kennen. Na twee dagen hadden wij geen kaart meer nodig. Want je ziet heel Manhattan met zo een bus. Je gaat ook door Little Italy en Chinatown door. Soho kom je ook langs. Je kan naar Brooklyn ermee. Ze geven je echt heel veel informatie. Zeker de moeite waard als je daar minimaal een week blijft .

    Als je trouwens leuke goedkope restaurantjes en vooral heeeeel gezellig wilt, dan raad ik je aan in Soho naar Bleekerstreet te gaan. Heel gezellig. In Bleekerstreet heb je een soort rockcafe waar onbekende artiesten spelen. Die heet The Bitter End. Is erg gezellig en er zijn heel veel bekende artiesten daar gevonden. Heel leuk. Alleen bier in zo een tent is duur .
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_43498603
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 00:09 schreef The.PhantoM het volgende:

    [..]

    vergeet ook niet naar port imperial, NJ te gaan met de ferry. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet. Zeker 1 van de beste vantage points:

    [afbeelding]

    Je moet de ferry nemen vanaf pier 42(? weet niet zeker of het pier 42 is, tenminste ergens daar in de buurt d8 ik) naar Port Imperial.

    Mijn andere favo vantage point is in Gantry plaza state park in LIC,Queens:

    [afbeelding]

    Dit waren zeker een van mijn hoogte punten tijdens mijn bezoek aan NYC
    fuck me wat een foto's
    Ik kan niet w8en tot ik ook naar NY ga
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      maandag 13 november 2006 @ 08:38:41 #24
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_43498760
    Artikel uit de NY Times, over mooiste uitzichtspunten:
    http://travel2.nytimes.co(...)kend.html?ref=travel
    Haters everywhere but I don't really care.
      maandag 13 november 2006 @ 15:06:30 #25
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_43508700
    quote:
    Op maandag 13 november 2006 00:11 schreef matthijst het volgende:
    Wow, mooooooie foto's inderdaad....
    Zal 't toevoegen aan m'n NY-to-do-doc

    Link:
    http://www.nywaterway.com(...)oute.asp?ferryid=100

    LIC had ik pas ook iets over gevonden: zit daar niet een of ander graffiti gebouw? naam ff kwijt...
    edit: 5 Pointz:
    http://www.youngna.com/youngna/040730_004.htm
    nooit van dat gebouw gehoord. Maar het is iig dichtbij dat oude pepsi 'billboard' . Het is wel leuk om het grote contrast te zien tussen LIC en Manhattan Allemaal oude pakhuizen en industrie gebouwen enzo. Kvond het echt leuk om door heen te wandelen, lekker gritty.
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')