abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 juli 2022 @ 22:54:03 #1
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205313014
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205313052
Dit weekend deze fiets gekocht:
https://www.mantel.com/trek-emonda-sl-5
Maar dan in de blauwe uitvoering. Gewicht ongeveer even veel als mijn huidige fiets maar veel mooier O+

In de toekomst misschien nog de groep vervangen door een Ultegra groep en dan kan hij er wel enkele jaren tegen aan :)

Voorlopig kan ik hier wel in bergen en heuvels mee voor uit :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205313075
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:59 schreef Godshand het volgende:
Dit weekend deze fiets gekocht:
https://www.mantel.com/trek-emonda-sl-5
Maar dan in de blauwe uitvoering. Gewicht ongeveer even veel als mijn huidige fiets maar veel mooier O+

In de toekomst misschien nog de groep vervangen door een Ultegra groep en dan kan hij er wel enkele jaren tegen aan :)

Voorlopig kan ik hier wel in bergen en heuvels mee voor uit :)
Mooi fietsje! :) en met 50/34 en 11-30 heel veelzijdig. Kun je daar nou nog bredere banden dan 28mm op zetten?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205313083
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:50 schreef Zelva het volgende:

[..]
Mag 25 kilometer ook?

Geen stoplichten, geen afslagen, alleen maar vrijliggend breed fietspad, dwars door het bos.
Ik zie onder andere rotondes, wegen van rechts. op die manier kan ik ook 25km "rechtdoor" tekenen. :D

Pak dan de dijk van Almere naar Lelystad, dat is meer rechtdoor dan dit.
https://strava.app.link/pxOT8PLlArb
  maandag 11 juli 2022 @ 23:41:51 #5
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205313346
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik zie onder andere rotondes, wegen van rechts. op die manier kan ik ook 25km "rechtdoor" tekenen. :D

Pak dan de dijk van Almere naar Lelystad, dat is meer rechtdoor dan dit.
https://strava.app.link/pxOT8PLlArb
Het is één weg. Ik wist niet dat zijwegen, waar er heel weinig (met het grootste gedeelte ook nog fietspad) van zijn, een weg niet rechtdoor maken. Maar interessant standpunt.
pi_205313372
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef Zelva het volgende:

[..]
Het is één weg. Ik wist niet dat zijwegen, waar er heel weinig (met het grootste gedeelte ook nog fietspad) van zijn, een weg niet rechtdoor maken. Maar interessant standpunt.
1 weg, die uit 3 verschillende straatnamen bestaat. Je moet zelfs afslagen naar links en rechts maken. En nee, de zijwegen maken de weg niet, niet rechtdoor inderaad. Rotondes en afslagen die je moet maken wel.
  maandag 11 juli 2022 @ 23:48:57 #7
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205313386
Rond Westerhaar heb je veel lange kaarsrechte wegen van +/-5 km van dorp tot dorp. Geen aanrader :')
  dinsdag 12 juli 2022 @ 00:15:21 #8
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205313509
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
1 weg, die uit 3 verschillende straatnamen bestaat.
Ja nou, is echt heel ongebruikelijk dat een weg onderweg van naam verandert zeg.

quote:
Je moet zelfs afslagen naar links en rechts maken.
Nope. Nou ja, bij Hoenderloo ga je nog steeds rechtdoor, maar is het even geen fietspad meer en moet je 200 meter verderop weer links het fietspad opduiken, vooruit.

Er zit overigens maar één rotonde in, maar dat misverstand kan ik me voorstellen als je de route niet kent. En bij die andere rotonde ga je ook letterlijk rechtdoor en hoef je niet op de rotonde rechts af te slaan om je weg te vervolgen.
pi_205314480
Haha nouja, je moet denk ik ergens zelf gereden hebben om te ervaren of het voelt als 'alleen maar rechtdoor' of toch een weg met veel kruisingen etc.
Hier in de duinen kun je ook wel een km of 20 grosso modo rechtdoor, maar daar zitten toch wel veel oversteken in en is het altijd druk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205314573
Eens. Als ik via maps naar die weg kijk dan zijn er inderdaad nog wel wat oversteekplaatsen en her en der ook andere punten waar je moet opletten (de rotondes en de afslagen). Maar ik blijf bij mijn standpunt, op die manier kun je heel veel rechtdoor tekenen.

Ik heb ook even een "route" gemaakt van 15km rechtdoor: https://www.strava.com/routes/2981837787124977990
En het mooie hiervan is, je hebt echt helemaal geen afslagen, geen rotondes en geen verkeerslichten. :P

Edit:
Nou vooruit dan, 1 keer "rechtsaf" (wat niks meer is dan een flauwe bocht op het fietspad) en je kan zelfs 28km "rechtdoor": https://www.strava.com/routes/2981839702203043746. :s)

[ Bericht 23% gewijzigd door RealBizkit666 op 12-07-2022 09:27:50 ]
pi_205314591
https://www.strava.com/segments/1688282?hl=nl-NL

Dit was ook wel een makkelijke route rechtdoor :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205315372
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Mooi fietsje! :) en met 50/34 en 11-30 heel veelzijdig. Kun je daar nou nog bredere banden dan 28mm op zetten?
Ik heb ondertussen andere wielen, maar ga ze misschien toch retourneren. Trek heeft nu niet de Bontrager Affinity er op gezet maar leveren de fiets met de Bontrager Paradigm SL wielen, vergelijkbaar met de Bontrager Paradigm Comp TLR met velg van 21 mm breed.

Heb er Fulcrum Racer 6 DB wielen op laten zetten maar het lijkt er op dat die zwaarder zijn :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205318388
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik zie onder andere rotondes, wegen van rechts. op die manier kan ik ook 25km "rechtdoor" tekenen. :D

Pak dan de dijk van Almere naar Lelystad, dat is meer rechtdoor dan dit.
https://strava.app.link/pxOT8PLlArb
Die dijk zitten paar irritante oversteeks in.
Pak dan de Houtribdijk of Knardijk.

Afsluitdijk kan helaas voorlopig nog niet...
pi_205319109
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:30 schreef ddx het volgende:

[..]
Die dijk zitten paar irritante oversteeks in.
Pak dan de Houtribdijk of Knardijk.
Oh, geen idee. Toen ik daar mocht rijden mocht ik dat hele stuk over de weg. :P
quote:
Afsluitdijk kan helaas voorlopig nog niet...
Is die nog steeds dicht? Was van plan om tijdens mijn vakantie binnenkort een rondje IJsselmeer te doen...
pi_205319257
De Afsluitdijk is voorlopig nog dicht. Kan wel tot 2025 duren.
Aldus.
pi_205319268
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:06 schreef Z het volgende:
De Afsluitdijk is voorlopig nog dicht. Kan wel tot 2025 duren.
:'(
pi_205319273
Weer terug van een weekje Bourg d' Oissans en een paar dagen Zwitserland. Vond de omgeving Bourg d'oissans echt een mooie plek om een week te fietsen. Vorig jaar zaten we in Bormio, dat was ook mooi maar voor mijn gevoel waren hier nog wat meer mogelijkheden voor verschillende klimmen.

Vond de route van de Marmotte ook tof om te rijden al ging de Alp op het einde niet meer zo super (1uur en 12 min). Later die week nog eens geprobeerd om daar een pr te rijden en dat lukte met een tijd van 53:57 op dit segment: https://www.strava.com/segments/652851. Al met al een super vakantie gehad daar en tevreden met de vorm.
pi_205319281
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
:'(
Er is wel een fietsbus.
Aldus.
pi_205319288
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef Zelva het volgende:

[..]
Het is één weg. Ik wist niet dat zijwegen, waar er heel weinig (met het grootste gedeelte ook nog fietspad) van zijn, een weg niet rechtdoor maken. Maar interessant standpunt.
Mja. Hangt een beetje af van de definitie die je hanteert.

Had de indruk dat we het hier hadden over 'n weg die rechtdoor gaat en waar je ook niet op wordt gehouden door stoplichten e.d.
pi_205319309
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:12 schreef Z het volgende:

[..]
Er is wel een fietsbus.
Mjah. Dat is het dan toch net niet helemaal. :P
  dinsdag 12 juli 2022 @ 20:04:42 #21
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205320421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Mjah. Dat is het dan toch net niet helemaal. :P
Kun je toch gewoon je Tacx meenemen?
pi_205320848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 20:04 schreef Zelva het volgende:

[..]
Kun je toch gewoon je Tacx meenemen?
Ik heb geen Tacx meer, dus dat wordt moeilijk. :D
pi_205322092
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:06 schreef Z het volgende:
De Afsluitdijk is voorlopig nog dicht. Kan wel tot 2025 duren.
Ik gok op 2030 ofzo, zal nog wel paar keer uitgesteld worden.
Paar maanden gelden nieuws dat budget met 1 miljard werd overschreden ofzo..
  woensdag 13 juli 2022 @ 16:31:55 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205330302
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:40 schreef JohnDDD het volgende:
Ik hou inderdaad niet van rijden door grotere plaatsen, zeker als ik de weg niet ken, en ik hou er ook niet van om te verdwalen of de hele tijd te moeten zoeken waar ik ben, of in rondjes te rijden.

Toen ik kwam wonen waar ik nu woon, heb ik gewoon gekeken op Google Maps waar goede fietsroutes zouden kunnen lopen en ben ik daar gaan fietsen. Op basis daarvan heb ik twee routes van 60 km gemaakt die ik evt. kan combineren voor een route van 90 km.

Maar ik zou best nog meer willen ontdekken, heb alleen geen zin om tijdens het fietsen heel erg te moeten zoeken.
Jeetje wat ben je moeilijk. Je woont in omgeving Amsterdam toch? Dan ligt het voor de hand om een keer naar zandvoort te gaan, ronde hoep te doen, door waterland te dwalen of een rondje richting Alkmaar te doen. Je doet nu een beetje alsof je overal doodlopende paden in rijd en dat er nergens een bord staat.
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met een dorpje is niks mis, maar door een (wat grotere) stad fietsen is vaak vooral ergernis. Ik ga dan liever ergens wat rustiger fietsen.
Ben ik met je eens hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 13 juli 2022 @ 16:33:25 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205330328
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
Weer terug van een weekje Bourg d' Oissans en een paar dagen Zwitserland. Vond de omgeving Bourg d'oissans echt een mooie plek om een week te fietsen. Vorig jaar zaten we in Bormio, dat was ook mooi maar voor mijn gevoel waren hier nog wat meer mogelijkheden voor verschillende klimmen.

Vond de route van de Marmotte ook tof om te rijden al ging de Alp op het einde niet meer zo super (1uur en 12 min). Later die week nog eens geprobeerd om daar een pr te rijden en dat lukte met een tijd van 53:57 op dit segment: https://www.strava.com/segments/652851. Al met al een super vakantie gehad daar en tevreden met de vorm.
Bijna net zo rap als Patroon!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 13 juli 2022 @ 16:34:25 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205330349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:03 schreef ddx het volgende:

[..]
Ik gok op 2030 ofzo, zal nog wel paar keer uitgesteld worden.
Paar maanden gelden nieuws dat budget met 1 miljard werd overschreden ofzo..
80% van de projecten wordt niet op tijd, kwaliteit of budget opgeleverd. Met een dijk die half Nederland beschermt heb ik het liefste niet dat ze bezuinigen op de kwaliteit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 13 juli 2022 @ 16:40:41 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205330571
En over de afsluitdijk fietsen :r

1 keer voor de helft gedaan, 1 keer helemaal. De tweede keer heb ik mezelf bijna verdronken in het IJsselmeer zo saai vond ik het. Naast zo'n snelweg, niets voor je, niets achter je. Nee dat is niet mijn ding.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205330684
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 18:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
Weer terug van een weekje Bourg d' Oissans en een paar dagen Zwitserland. Vond de omgeving Bourg d'oissans echt een mooie plek om een week te fietsen. Vorig jaar zaten we in Bormio, dat was ook mooi maar voor mijn gevoel waren hier nog wat meer mogelijkheden voor verschillende klimmen.

Vond de route van de Marmotte ook tof om te rijden al ging de Alp op het einde niet meer zo super (1uur en 12 min). Later die week nog eens geprobeerd om daar een pr te rijden en dat lukte met een tijd van 53:57 op dit segment: https://www.strava.com/segments/652851. Al met al een super vakantie gehad daar en tevreden met de vorm.
Ben je wel doorgereden tot de tourfinish? Dat is het echte segment hé ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 13 juli 2022 @ 16:47:07 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205330763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 16:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ben je wel doorgereden tot de tourfinish? Dat is het echte segment hé ;)
58:47 tot de tour finish

Ik wilde al bijna mijn kudo intrekken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205330899
Zeer netjes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205330970
Hier ging iets fout
The owls are not what they seem
pi_205331251
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 16:40 schreef kanovinnie het volgende:
En over de afsluitdijk fietsen :r

1 keer voor de helft gedaan, 1 keer helemaal. De tweede keer heb ik mezelf bijna verdronken in het IJsselmeer zo saai vond ik het. Naast zo'n snelweg, niets voor je, niets achter je. Nee dat is niet mijn ding.
Toen ik hem reed zaten er 20 man in mijn wiel te profiteren. :')

Maar bij een rondje IJsselmeer hoort dat dijkje er gewoon bij uiteraard.
  woensdag 13 juli 2022 @ 17:14:28 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205331293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 17:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Toen ik hem reed zaten er 20 man in mijn wiel te profiteren. :')

Maar bij een rondje IJsselmeer hoort dat dijkje er gewoon bij uiteraard.
Ik ging maar praten met iemand die ik in haalde want ik verveelde me dood _O-

Die vent bleek al jarenlang 3 keer per week op en neer te fietsen, zijn vrouw vond het wat minder als hij op andere wegen reed ivm aanrijgevaar :X
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205331892
Doodlopende wegen e.d. valt in Nederland nog wel mee. Fietspaden zijn ook vrij behoorlijk. Duitsland heb je naar mijn beleving meer dat 'n fietsroute deels onverhard is, doodlopende wegen, etc.

En Duitse steden zijn ook beter te ontwijken met de fiets als het kan :+
pi_205331938
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 16:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Bijna net zo rap als Patroon!
Dat is de echte bergkoning uit dit topic _O_
pi_205332621
Ik ben dat niet iig.
Aldus.
pi_205340666
Hallo!

Ik ga van de zomer met een paar vrienden een beetje road trippen richting Zuid-Frankrijk. Mijn racefiets gaat mee want ik wil in de Alpen een paar mooie klimmen doen, maar mijn vrienden zijn geen fietsers.

Hebben jullie tips voor goede uitvalsbases vanwaar ik enerzijds fietsend dan wel met de auto een aantal cols kan bereiken en waar anderzijds ook voor niet-fietsers wat te beleven is? Ben bang dat ik ze anders niet meekrijg :P
pi_205340924
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:24 schreef user25514 het volgende:
Hallo!

Ik ga van de zomer met een paar vrienden een beetje road trippen richting Zuid-Frankrijk. Mijn racefiets gaat mee want ik wil in de Alpen een paar mooie klimmen doen, maar mijn vrienden zijn geen fietsers.

Hebben jullie tips voor goede uitvalsbases vanwaar ik enerzijds fietsend dan wel met de auto een aantal cols kan bereiken en waar anderzijds ook voor niet-fietsers wat te beleven is? Ben bang dat ik ze anders niet meekrijg :P
Wat vinden de niet-fietsers leuk om te doen?

Keuze is wat breder als ze wel van wandelen/hiken houden dan bijvoorbeeld shoppen of uitgaan o.i.d.
pi_205341016
Tja, wat te beleven, vakantie in Zuid-Frankrijk is (voor niet-fietsers) toch ook gewoon genieten van het grote niksen? Beetje naar de hypermarché, beetje in een meertje hangen, boekje lezen, badminton op de camping, heerlijk eten met een wijntje erbij.. ook best een heerlijke tijdsbesteding!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205341760
Dagje kanovaren in de plaatselijke rivier ?
pi_205341829
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja, wat te beleven, vakantie in Zuid-Frankrijk is (voor niet-fietsers) toch ook gewoon genieten van het grote niksen? Beetje naar de hypermarché, beetje in een meertje hangen, boekje lezen, badminton op de camping, heerlijk eten met een wijntje erbij.. ook best een heerlijke tijdsbesteding!
Mallorca is op zich wel een redelijk iets om met fietsers en niet-fietsers naar toe te gaan.

Ben daar weleens geweest met 'n aantal mensen, waarvan 'n deel niet fietste. Dan ging je 's ochtends na het ontbijt fietsen. En dan vroeg in de middag terug. Dan heb je nog 'n deel van de middag en de hele avond.

Maar veel hangt af van de interesses van de niet-fietsers. Als die graag de hele dag op het strand of langs 'n meer liggen te niksen, dan is het al snel goed.
pi_205341843
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Verveel me dan vrij snel eigenlijk. En helemaal als ik 'n mooie omgeving zie. Dan ga ik toch het liefst 'n paar uur fietsen.

Mallorca is op zich wel een redelijk iets om met fietsers en niet-fietsers naar toe te gaan. Even afhankelijk van de interesses van die niet-fietsers.

Ben daar weleens geweest met 'n aantal mensen, waarvan 'n deel niet fietste. Dan ging je 's ochtends na het ontbijt fietsen. En dan vroeg in de middag terug. Dan heb je nog 'n deel van de middag en de hele avond.
Ik ook, maar ik vraag me sowieso vaak af wat niet-sporters in hun weekenden doen :P
Maar op zich kan ik wel heerlijk genieten van het niksen als ik eerst een paar uur gesport heb!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205341875
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik ook, maar ik vraag me sowieso vaak af wat niet-sporters in hun weekenden doen :P
Maar op zich kan ik wel heerlijk genieten van het niksen als ik eerst een paar uur gesport heb!
Ja, dan gaat niksen wel wat beter. Hele dagen niksen, da's een aanslag op m'n humeur.

Tsja, wat doen ze... terrasje zitten (maar dat doe je toch niet 's ochtends), beetje wandelen (kan ook 's ochtends als de fietsers fietsen), op het strand liggen (kan 's ochtends als de rest fietst of anders 's middags met z'n allen), winkelen...
pi_205341888
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dan gaat niksen wel wat beter. Hele dagen niksen, da's een aanslag op m'n humeur.

Tsja, wat doen ze... terrasje zitten (maar dat doe je toch niet 's ochtends), beetje wandelen (kan ook 's ochtends als de fietsers fietsen), op het strand liggen (kan 's ochtends als de rest fietst of anders 's middags met z'n allen), winkelen...
Volgens mij vooral ook uitslapen, maar dat kan ik sowieso niet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205341917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:45 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]
Wat vinden de niet-fietsers leuk om te doen?

Keuze is wat breder als ze wel van wandelen/hiken houden dan bijvoorbeeld shoppen of uitgaan o.i.d.
Ja, een beetje shoppen, terrasjes, museum. Dat soort zaken. Beetje levendigheid.
pi_205341920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Volgens mij vooral ook uitslapen, maar dat kan ik sowieso niet..
Ik ook niet echt. Ik ga dan liever op tijd fietsen. Tegen de tijd dat ik terug ben, zijn uitslapers dan ook wel wakker en hebben ze gegeten.

Vind het ook vreselijk als ik elke dag wat nutteloos zit te wachten tot 'n uur of 12 - 1 tot iedereen wakker is.
pi_205341928
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja, wat te beleven, vakantie in Zuid-Frankrijk is (voor niet-fietsers) toch ook gewoon genieten van het grote niksen? Beetje naar de hypermarché, beetje in een meertje hangen, boekje lezen, badminton op de camping, heerlijk eten met een wijntje erbij.. ook best een heerlijke tijdsbesteding!
Dat is inderdaad het idee :)
pi_205341936
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:16 schreef user25514 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad het idee :)
Dan kun je toch prima 'n paar uur fietsen? Als ze daar toch maar wat liggen te niksen. Dat kan ook wel 'n paar uurtjes zonder jou.
pi_205341945
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik ook, maar ik vraag me sowieso vaak af wat niet-sporters in hun weekenden doen :P
Maar op zich kan ik wel heerlijk genieten van het niksen als ik eerst een paar uur gesport heb!
"De leegte van die levens schokt me" :P
pi_205341957
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:59 schreef ddx het volgende:
Dagje kanovaren in de plaatselijke rivier ?
Ook een goeie!
pi_205341962
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan kun je toch prima 'n paar uur fietsen? Als ze daar toch maar wat liggen te niksen. Dat kan ook wel 'n paar uurtjes zonder jou.
Zeker! Waar zou jij dan naartoe gaan?
pi_205341998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:19 schreef user25514 het volgende:

[..]
[..]
Zeker! Waar zou jij dan naartoe gaan?
In de zomer is het daar wel op veel plekken wel druk met opgeschoten jongeren. Dus of dat ideaal is voor niet-fietsers die rust willen, beetje niksen e.d., dat weet ik niet.

Karinthië vind ik ook mooi. Om te fietsen, maar ook om aan 'n meer te liggen.

En Zuid-Frankrijk, Dordogne of zo, is ook prima, toch?
pi_205342044
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:19 schreef user25514 het volgende:

[..]
Zeker! Waar zou jij dan naartoe gaan?
Ardeche, Provence, Italiaanse meren
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205342171
Ook prima opties ja. Genoeg plekken waar je kunt fietsen, waar water is en waar je kunt relaxen.

Mijn Garmin 1040 is er. Morgen meteen maar uitproberen. :)
  donderdag 14 juli 2022 @ 18:11:21 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205342734
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 17:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
In de zomer is het daar wel op veel plekken wel druk met opgeschoten jongeren. Dus of dat ideaal is voor niet-fietsers die rust willen, beetje niksen e.d., dat weet ik niet.

Karinthië vind ik ook mooi. Om te fietsen, maar ook om aan 'n meer te liggen.

En Zuid-Frankrijk, Dordogne of zo, is ook prima, toch?
Waar is daar?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205343016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 18:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waar is daar?
Mallorca.
pi_205344002
Voor degenen met een smarttrainer, zitten jullie hier allemaal op Zwift?

Ik heb een tijdje Zwift gehad, maar vond het toch niet zo leuk. Zal ook meespelen dat ik niet veel mensen ken die zwiften, want het is toch vooral een sociaal gebeuren. Inmiddels zit ik een tijdje op Rouvy en dat vind ik veel beter. Vooral het feit dat je in een echte video rijdt en op allerlei locaties over de hele wereld kunt rijden. Zelfs in Namibië of Thailand. Maar ik zag dat ook FulGaz een beetje van dat soort video-rides aanbiedt. Iemand daar ervaring mee?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205344330
Ik Zwift zelden samen met mensen die ik ken eigenlijk. Vind het prima te doen. Makkelijke manier om toch wat binnen te fietsen zonder dat het echt geestdodend wordt. Niks mis mee eigenlijk.

Rouvy ziet er wel aardig uit. Wel veel klimmen. En dat blijf ik niet heel erg realistisch vinden op de Tacx.
pi_205344950
Binnen fietsen... :')
pi_205346194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 21:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
Binnen fietsen... :')
Ach, niks mis mee, toch?

Als het buiten enorm slecht weer is. Weleens een aantal jaren ergens gewoond waar in de winter gewoon een dik pak sneeuw lag.

Dan ben je toch blij met 'n Tacx en 'n Zwift-accountje.
  donderdag 14 juli 2022 @ 22:55:17 #61
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205346282
Ik zwift nu ook gewoon. Denk wel bijna eens per week. Vooral handig omdat het echt snel te regelen is tijdens de middagpauze of even snel 45 minuten nadat de kinderen naar school zijn. Fietsbroek en schoenen aan en gaan. Ook vind ik bepaalde trainingen makkelijker op Zwift, 40-20’s ofzo. :)
  vrijdag 15 juli 2022 @ 08:54:55 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205347378
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 19:49 schreef JohnDDD het volgende:
Voor degenen met een smarttrainer, zitten jullie hier allemaal op Zwift?
:Y

quote:
Ik heb een tijdje Zwift gehad, maar vond het toch niet zo leuk. Zal ook meespelen dat ik niet veel mensen ken die zwiften, want het is toch vooral een sociaal gebeuren. Inmiddels zit ik een tijdje op Rouvy en dat vind ik veel beter. Vooral het feit dat je in een echte video rijdt en op allerlei locaties over de hele wereld kunt rijden. Zelfs in Namibië of Thailand. Maar ik zag dat ook FulGaz een beetje van dat soort video-rides aanbiedt. Iemand daar ervaring mee?
Er zijn meer aanbieders. Bkool heeft dat bv ook.

Ik Zwift met een "vast" clubje mensen in meet-ups. Dan doet iedereen zijn eigen workout, hangt iedereen aan het elastiekje. Ik ken ze overigens niet in het echt, alleen van Zwift. Ik moet zeggen dat dat sociale mij juist wel aanspreekt :)

quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2022 22:55 schreef Zwansen het volgende:
Ik zwift nu ook gewoon. Denk wel bijna eens per week. Vooral handig omdat het echt snel te regelen is tijdens de middagpauze of even snel 45 minuten nadat de kinderen naar school zijn. Fietsbroek en schoenen aan en gaan. Ook vind ik bepaalde trainingen makkelijker op Zwift, 40-20’s ofzo. :)
Ik doe het altijd in de ochtend, nog even een workout voordat je naar het werk moet. In de zomer zou dat evt buiten kunnen maar in de winter is het dan donker, vies, koud etc. Dan is binnen echt ideaal :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205347669
Hmm, op mijn zolder is het nu 27 graden, moet er niet aan denken om daar te gaan zwiften nu :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205349288
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juli 2022 22:55 schreef Zwansen het volgende:
Ik zwift nu ook gewoon. Denk wel bijna eens per week. Vooral handig omdat het echt snel te regelen is tijdens de middagpauze of even snel 45 minuten nadat de kinderen naar school zijn. Fietsbroek en schoenen aan en gaan. Ook vind ik bepaalde trainingen makkelijker op Zwift, 40-20’s ofzo. :)
Ja, dat ook. Als je even snel wat tijd tussendoor hebt of je zit te wachten op een pakketje, meubels, kinderen zijn thuis, etc, dan is het ideaal.

Heb zelf vier flinke ventilatoren op me gericht om er geen sauna van te maken. :)

Ik doe groepsritten, soms een wedstrijdje. Gewoon zonder groep alleen wat rondfietsen, daar vind ik weinig aan.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:10:53 #65
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205349750
Deze ventilator is voor de warmere dagen echt super!

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205349953
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 08:54 schreef sanger het volgende:

[..]
:Y
[..]
Er zijn meer aanbieders. Bkool heeft dat bv ook.

Ik Zwift met een "vast" clubje mensen in meet-ups. Dan doet iedereen zijn eigen workout, hangt iedereen aan het elastiekje. Ik ken ze overigens niet in het echt, alleen van Zwift. Ik moet zeggen dat dat sociale mij juist wel aanspreekt :)
[..]
Ik doe het altijd in de ochtend, nog even een workout voordat je naar het werk moet. In de zomer zou dat evt buiten kunnen maar in de winter is het dan donker, vies, koud etc. Dan is binnen echt ideaal :Y
Ik vind het nu eigenlijk wel lekker om het 's middags te doen terwijl ik naar de Tour kijk! Bovendien vind ik het nu soms te zonnig en warm buiten om te gaan fietsen :P Binnen is het ook heet maar met een ventilator aan vind ik het toch wel okay eigenlijk
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205349954
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 19:49 schreef JohnDDD het volgende:
Voor degenen met een smarttrainer, zitten jullie hier allemaal op Zwift?

Ik heb een tijdje Zwift gehad, maar vond het toch niet zo leuk. Zal ook meespelen dat ik niet veel mensen ken die zwiften, want het is toch vooral een sociaal gebeuren. Inmiddels zit ik een tijdje op Rouvy en dat vind ik veel beter. Vooral het feit dat je in een echte video rijdt en op allerlei locaties over de hele wereld kunt rijden. Zelfs in Namibië of Thailand. Maar ik zag dat ook FulGaz een beetje van dat soort video-rides aanbiedt. Iemand daar ervaring mee?
Ik gebruik Zwift vooral om te trainen. ERG-mode is daarvoor wel heel handig. Afgelopen winter heb ik zo'n trainingsprogramma van twaalf weken doorlopen. Met resultaat! Mooie filmpjes van bergen boeien me niet zo. Meestal zit ik een beetje Netflixen of podcasts te luisteren.
pi_205349986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:29 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik vind het nu eigenlijk wel lekker om het 's middags te doen terwijl ik naar de Tour kijk! Bovendien vind ik het nu soms te zonnig en warm buiten om te gaan fietsen :P Binnen is het ook heet maar met een ventilator aan vind ik het toch wel okay eigenlijk
Warm weer vind ik heerlijk om te fietsen. Ook over gravelpaden met de hitte stof happen, heerlijk.

Heb zelf de Vornado-ventilator. En dan vier stuks. Vanuit elke hoek eentje op me gericht. Dan is het ook in een warme ruimte goed te doen.

Tijdens wedstrijden of Zwift geen podcast of zo op staan. Bij interval-trainingen of zo ook niet. Tijdens groepsritten in gelijk tempo wel.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:49:08 #69
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205350137
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:29 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik vind het nu eigenlijk wel lekker om het 's middags te doen terwijl ik naar de Tour kijk! Bovendien vind ik het nu soms te zonnig en warm buiten om te gaan fietsen :P Binnen is het ook heet maar met een ventilator aan vind ik het toch wel okay eigenlijk
Dat zou ik ook wel lekker vinden inderdaad, maar er moet ook gewerkt worden :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205350263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:29 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik vind het nu eigenlijk wel lekker om het 's middags te doen terwijl ik naar de Tour kijk! Bovendien vind ik het nu soms te zonnig en warm buiten om te gaan fietsen :P Binnen is het ook heet maar met een ventilator aan vind ik het toch wel okay eigenlijk
Dus als het weer goed is wil je binnen fietsen en als het weer slecht is ook. Dan kom je toch helemaal niet meer toe aan buiten fietsen... :?
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:39:01 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205350577
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dus als het weer goed is wil je binnen fietsen en als het weer slecht is ook. Dan kom je toch helemaal niet meer toe aan buiten fietsen... :?
Als je het zo zwart wit bekijkt niet nee....

Ik doe doordeweeks meestal binnen. Hoeft er geen oppas voor de kids te zijn, je kunt combineren met andere zaken (zoals serie kijken, sport kijken etc). Ook is het makkelijker als je een intervaltraining wilt doen.
In het weekend dan een rustige maar langere rit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205356410
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:24 schreef user25514 het volgende:
Hallo!

Ik ga van de zomer met een paar vrienden een beetje road trippen richting Zuid-Frankrijk. Mijn racefiets gaat mee want ik wil in de Alpen een paar mooie klimmen doen, maar mijn vrienden zijn geen fietsers.

Hebben jullie tips voor goede uitvalsbases vanwaar ik enerzijds fietsend dan wel met de auto een aantal cols kan bereiken en waar anderzijds ook voor niet-fietsers wat te beleven is? Ben bang dat ik ze anders niet meekrijg :P
Ik vind Embrun erg leuk. Mooi meer erbij, met veel watersport activiteiten zoals suppen, zeilen en raften. Vorig jaar ben ik in Die geweest, in de Vercors. Erg mooie stad en ook veel leuks te doen. Oa. canyoning, kanotocht, met skelters van een berg afroetsen en aan wandelen gedaan.
pi_205361016
1000 hoogtemeters, in Nederland, zonder een voet in Limburg te zetten, het kan :+
Demain, on roule
pi_205361055
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 17:25 schreef Mykonos het volgende:
1000 hoogtemeters, in Nederland, zonder een voet in Limburg te zetten, het kan :+
Niet zo heel moeilijk toch?
pi_205361109
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 17:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Niet zo heel moeilijk toch?
Nou, die klimmetjes rond de Posbank en de Utrechtse Heuvelrug zetten niet veel zoden aan de dijk. Je moet je route aardig plannen om aan de 1000 te komen, tenzij je rondjes gaat rijden op dezelfde klim, maar daar is niet zoveel aan.
Demain, on roule
pi_205361875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:49 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat zou ik ook wel lekker vinden inderdaad, maar er moet ook gewerkt worden :P
oh ja, dat doe ik gelukkig bijna niet meer
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205361885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dus als het weer goed is wil je binnen fietsen en als het weer slecht is ook. Dan kom je toch helemaal niet meer toe aan buiten fietsen... :?
jawel ik fiets wel buiten maar niet in de weekenden (want te druk) en niet bij veel zon (want te zonnig en heet)
dus op dit soort dagen fiets ik niet zo vaak buiten, maar op een grijze donderdagochtend wel graag
ik vind het soms ook lastig om er tijd voor te maken, terwijl je op de trainer toch makkelijker even anderhalf uur doet
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 19:58:41 #78
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205362197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 17:39 schreef Mykonos het volgende:

[..]
Nou, die klimmetjes rond de Posbank en de Utrechtse Heuvelrug zetten niet veel zoden aan de dijk. Je moet je route aardig plannen om aan de 1000 te komen, tenzij je rondjes gaat rijden op dezelfde klim, maar daar is niet zoveel aan.
De langste afstand van de Hel van de Heuvelrug is 1000 hm’s dacht ik, maar dan praat je wel over 180km ja. :P
pi_205362457
Dan heb je daar wel zo ongeveer elk viaduct gehad, denk ik, in die omgeving?

1.000 hm rijden buiten Limburg vind ik niet zo meevallen. Moet je echt gaan plannen en behoorlijk wat kilometers maken, anders lukt dat niet.

Als je tenminste niet 15 rondjes over de Oude Holleweg of zo wilt rijden.

Etienne van Empel heeft zelfs 'n keer de Everest challenge gedaan in NL. En niet eens in Limburg:

twitter
pi_205362484
292 keer een heuveltje in Rhenen. 301 km
pi_205363784
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 19:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]
De langste afstand van de Hel van de Heuvelrug is 1000 hm’s dacht ik, maar dan praat je wel over 180km ja. :P
Ja, mijn route ging net over de 190. En omdat ik me wel goed voelde toch maar even de 200 volgemaakt.

Qua klimmen: Emmapyramide/Zijpenberg, Posbak, Rozenbos, Zijpenberg/Emmapyramide andere kant, Grebbenberg, Paardenveld, Auto+Defensieweg, Amerongseberg, Scherpenzeelseweg, Hoogstraat, Ruiterberg, Doornse klimmetjes, Austerlitz. Dat plus al het vals plat tussendoor was net genoeg.
Demain, on roule
  zaterdag 16 juli 2022 @ 22:23:36 #82
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205363982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 22:07 schreef Mykonos het volgende:

[..]
Ja, mijn route ging net over de 190. En omdat ik me wel goed voelde toch maar even de 200 volgemaakt.

Qua klimmen: Emmapyramide/Zijpenberg, Posbak, Rozenbos, Zijpenberg/Emmapyramide andere kant, Grebbenberg, Paardenveld, Auto+Defensieweg, Amerongseberg, Scherpenzeelseweg, Hoogstraat, Ruiterberg, Doornse klimmetjes, Austerlitz. Dat plus al het vals plat tussendoor was net genoeg.
Nice, heb je daar een gpx van? :P
pi_205365757
everyone's a critic...
even you ! !
pi_205366828
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 22:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nice, heb je daar een gpx van? :P
Zal die van mij even sturen via DM.
Demain, on roule
pi_205369044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 00:22 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Ik vind Embrun erg leuk. Mooi meer erbij, met veel watersport activiteiten zoals suppen, zeilen en raften. Vorig jaar ben ik in Die geweest, in de Vercors. Erg mooie stad en ook veel leuks te doen. Oa. canyoning, kanotocht, met skelters van een berg afroetsen en aan wandelen gedaan.
Klinkt goed!

Helaas gisteren m'n sleutelbeen gebroken, dus ik bewaar de tips voor volgend jaar.
pi_205370686
Bijna geen wind vandaag. Is altijd wel lekker fietsen vind ik.
Aldus.
pi_205370690
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 16:31 schreef user25514 het volgende:

[..]
Klinkt goed!

Helaas gisteren m'n sleutelbeen gebroken, dus ik bewaar de tips voor volgend jaar.
Auw. Beterschap.
Aldus.
pi_205376361
Mijn achterwiel doet raar (Reynolds AR). Het wiel kraakte verschrikkelijk, vooral bij 'hogere wattages'. Ik heb de lagers laten vervangen en toen was het wiel even stil. Na drie weken begon het wiel weer te kraken en toen ik vorige week wat blokjes reed, was het, bij hoge snelheden, net alsof ik over heel plakkerig asfalt reed. Ik werd afgeremd. Ik had niet het idee dat het wiel tegen m'n rem aankwam. Maar dat weet ik niet zeker. Op het oog is er niets mis met het wiel. Wel valt me op dat er bij een aantal spaakkruizingen de spaken zilver (en niet meer zwart) zijn. Spaakspanning lijkt ook ok. Wat zou het kunnen zijn?
Aldus.
pi_205376407
quote:
Die houden zich niet echt aan de "regel" dat kruisen of terugrijden niet mag. :)
pi_205377930
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:09 schreef Z het volgende:
Mijn achterwiel doet raar (Reynolds AR). Het wiel kraakte verschrikkelijk, vooral bij 'hogere wattages'. Ik heb de lagers laten vervangen en toen was het wiel even stil. Na drie weken begon het wiel weer te kraken en toen ik vorige week wat blokjes reed, was het, bij hoge snelheden, net alsof ik over heel plakkerig asfalt reed. Ik werd afgeremd. Ik had niet het idee dat het wiel tegen m'n rem aankwam. Maar dat weet ik niet zeker. Op het oog is er niets mis met het wiel. Wel valt me op dat er bij een aantal spaakkruizingen de spaken zilver (en niet meer zwart) zijn. Spaakspanning lijkt ook ok. Wat zou het kunnen zijn?
De lagers? Oh zie dat je die al hebt vervangen.. maar klinkt me toch alsof het daarin zit..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 19 juli 2022 @ 07:59:40 #91
545 dop
:copyright: dop
pi_205385313
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:09 schreef Z het volgende:
Mijn achterwiel doet raar (Reynolds AR). Het wiel kraakte verschrikkelijk, vooral bij 'hogere wattages'. Ik heb de lagers laten vervangen en toen was het wiel even stil. Na drie weken begon het wiel weer te kraken en toen ik vorige week wat blokjes reed, was het, bij hoge snelheden, net alsof ik over heel plakkerig asfalt reed. Ik werd afgeremd. Ik had niet het idee dat het wiel tegen m'n rem aankwam. Maar dat weet ik niet zeker. Op het oog is er niets mis met het wiel. Wel valt me op dat er bij een aantal spaakkruizingen de spaken zilver (en niet meer zwart) zijn. Spaakspanning lijkt ook ok. Wat zou het kunnen zijn?
zijn de lagers van de body ook vervangen?
Hoe heb je de spaakspanning gecontroleerd?

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 19-07-2022 08:09:34 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205385394
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 07:59 schreef dop het volgende:

[..]
zijn de lagers van de body ook vervangen?
Hoe heb je de spaakspanning gecontroleerd?
Ja en ja. Gister de body, as et cetera uit elkaar gehaald en grondig bestudeerd. Niet echt iets kunnen vinden behalve misschien wat slijtage op de as. En één klein chipje uit de as zelfs. Ik ga kijken of ik een nieuwe kan bestellen. Heb de as omgedraaid, misschien maakt dat nog een verschil.
Aldus.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 09:36:09 #93
545 dop
:copyright: dop
pi_205386077
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 08:17 schreef Z het volgende:

[..]
Ja en ja. Gister de body, as et cetera uit elkaar gehaald en grondig bestudeerd. Niet echt iets kunnen vinden behalve misschien wat slijtage op de as. En één klein chipje uit de as zelfs. Ik ga kijken of ik een nieuwe kan bestellen. Heb de as omgedraaid, misschien maakt dat nog een verschil.
Lastig verhaal dan.
Beschadiging op de as zou je niet van verwachten dat je dat echt merkt.
Ik vroeg naar de lagers van de body omdat het vermoeden had dat de vrijloop teveel speling heeft. Dat zou het kraken samen met hogere belastingen verklaren.
Wat ook nog wel een gebeurt is een snelspanner die niet strak genoeg zit. Maar dat heeft vooral geluid en geen weerstand
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205386682
Stappen we met dit weer nog op vandaag? Ik ga denk ik straks wel even een rondje maken.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_205387429
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:36 schreef dop het volgende:

[..]
Lastig verhaal dan.
Beschadiging op de as zou je niet van verwachten dat je dat echt merkt.
Ik vroeg naar de lagers van de body omdat het vermoeden had dat de vrijloop teveel speling heeft. Dat zou het kraken samen met hogere belastingen verklaren.
Wat ook nog wel een gebeurt is een snelspanner die niet strak genoeg zit. Maar dat heeft vooral geluid en geen weerstand
Dank. Ja lastig. Ik overweeg toch de as te vervangen. Eerst maar nog een keer goed kijken.
Aldus.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 12:32:00 #96
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205387549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:02 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Stappen we met dit weer nog op vandaag? Ik ga denk ik straks wel even een rondje maken.
Was lekker vanochtend om 6.00, mooi ritje voor de arbeid aan
.
pi_205388225
Op de fiets naar werk gegaan, op de terugweg wellicht nog met een klein ommetje langs het strand..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205389482
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:02 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Stappen we met dit weer nog op vandaag? Ik ga denk ik straks wel even een rondje maken.
Waarom niet? Zolang je voldoende drinkt, wat rustiger fietst moet het prima kunnen. Dit is de temperatuur waarmee ik 4 weken geleden 2 keer de Stelvio heb op gefietst. In totaal 10 liter drinken gehad. :)
pi_205392191
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
Waarom niet?
Omdat genoeg mensen het helemaal niet relaxt vinden om in die stinkhitte te fietsen.
  dinsdag 19 juli 2022 @ 18:38:15 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205392251
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Waarom niet? Zolang je voldoende drinkt, wat rustiger fietst moet het prima kunnen. Dit is de temperatuur waarmee ik 4 weken geleden 2 keer de Stelvio heb op gefietst. In totaal 10 liter drinken gehad. :)
Ik geloof niet dat het halverwege de Stelvio nog 35-36 graden was… Laat staan op de top. :P
pi_205392899
net nog even lekker op de trainer gezeten hier met 28 graden in de woonkamer 😎
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205392934
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat het halverwege de Stelvio nog 35-36 graden was… Laat staan op de top. :P
Aan de voet was het 41 graden en het was 27 graden op de top. Dus halverwege was het nog wel richting de 35 graden. :)
pi_205392942
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:31 schreef JohnDDD het volgende:
net nog even lekker op de trainer gezeten hier met 28 graden in de woonkamer 😎
Als je bang bent om buiten te fietsen is dat lekker inderdaad. :D
pi_205441696
Fiets in Zuid Grankrijk in de Var is geweldig mooi moet ik zeggen.
Van alles wat, heuvelig vlak naar de kust en klimmen inlands.
En wat zijn die Fransen netjes met fietsers, nooit boos altijd ruim om je heen.

Alleen ga ik meestal tegen 7:00 weg, is hier ook dagelijks bijna 40C
Vakman pur sang
pi_205441712
En in de hitte een tandje minder, veel drinken en snelheid houden (koeling).
En je went eraan hè, steeds iets langer, begin je met een uurtje en bouw je dat op.
Vakman pur sang
pi_205479786
In de afdaling van de een van de weinige wegen buiten Limburg met haarspeldbochten (Beekhuizense weg, Rozendaal, gemeente Arnhem) de bocht uit gevlogen...

Heb een nieuwe fiets, weet niet of het ligt aan het moeten inremmen van schijfremmen, maar het achterwiel raakte in een slip, loslaten en opnieuw remmen verbeterde de situatie niet en ondertussen was ik richting de rand van de bocht.

Op zijn Pogacar's op mijn rechter zij tot stilstand gekomen, maar mijn been lag open en schrammen op mijn arm rechts.

Geluk dat er nog geen tegenliggende auto was, er zat wel een Tesla achter mij en de bestuurder kwam bezorgd checken of het wel ging.

Ik kon mijn tocht af maken met zelfs een klim naar de Postbank, maar toch iets onder het stuur, een soort plastic kapje die de stuurbuis in de vork op zijn plaats houdt (met 1 schroef) stukje af gesplinterd. Tevens ratelt de ketting meer wanneer de ketting op het kleinste tandwiel achter geschakeld is.

Vandaag maar langs de fietsenmaker, kijken of het wel verantwoord is met de fiets nog de bergen in te trekken, op vakantie. Mijn vakantie begint zaterdag.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205480208
Toestanden! Beterschap. Komt vast goed met je fiets.
Aldus.
pi_205480437
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 12:02 schreef Godshand het volgende:
In de afdaling van de een van de weinige wegen buiten Limburg met haarspeldbochten (Beekhuizense weg, Rozendaal, gemeente Arnhem) de bocht uit gevlogen...

Heb een nieuwe fiets, weet niet of het ligt aan het moeten inremmen van schijfremmen, maar het achterwiel raakte in een slip, loslaten en opnieuw remmen verbeterde de situatie niet en ondertussen was ik richting de rand van de bocht.

Op zijn Pogacar's op mijn rechter zij tot stilstand gekomen, maar mijn been lag open en schrammen op mijn arm rechts.

Geluk dat er nog geen tegenliggende auto was, er zat wel een Tesla achter mij en de bestuurder kwam bezorgd checken of het wel ging.

Ik kon mijn tocht af maken met zelfs een klim naar de Postbank, maar toch iets onder het stuur, een soort plastic kapje die de stuurbuis in de vork op zijn plaats houdt (met 1 schroef) stukje af gesplinterd. Tevens ratelt de ketting meer wanneer de ketting op het kleinste tandwiel achter geschakeld is.

Vandaag maar langs de fietsenmaker, kijken of het wel verantwoord is met de fiets nog de bergen in te trekken, op vakantie. Mijn vakantie begint zaterdag.
Schijven hoeven uiteraard niet ingeremd te worden. Waarschijnlijk gewoon iets te enthousiast geremd waardoor de rem blokkeerde. Dus ik denk eerder dat je nog moet wennen aan de schijfremmen zelf.

Sterkte met herstel en alvast veel plezier op je vakantie. :)
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:00:25 #109
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205480835
Sterkte man, denk dat de fietsenmaker dit snel genoeg gaat zien. Mogelijk is je padje wat krom door de val en moet die recht/vervangen worden. Dat is een reparatie van niks.

Als je in de slip raakt ligt het in ieder geval niet aan je remkracht. Dus blijven oefenen en het gevoel even (terug) krijgen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:02:19 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205480852
Heeft iemand hier ervaring met Seasucker fietsendragers? Heb een Punto zonder trekhaak en zou graag wat vaker met de mountainbike/racefiets ergens heen rijden om daar te fietsen.

Ze zouden dan op m'n glazen dak (ja ja, hele luxe Punto ;) ) gemonteerd worden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205481252
Had Kaasplankje die niet? Volgens mij is het een prima systeem.
Aldus.
  FOK!fotograaf donderdag 28 juli 2022 @ 15:50:53 #112
145146 Andyy
pi_205481759
Heb er 1 van Paifa. Werkt prima, je merkt dat het middelpunt van het gewicht wat hoger ligt als je fanatiek de bocht om gaat, en ze raden je aan om niet harder dan 110 te rijden ermee. Plak ‘m op de voorruit en dat gaat prima
  vrijdag 29 juli 2022 @ 00:48:15 #113
108913 Godshand
guide4you
pi_205486128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:00 schreef Fretwork het volgende:
Sterkte man, denk dat de fietsenmaker dit snel genoeg gaat zien. Mogelijk is je padje wat krom door de val en moet die recht/vervangen worden. Dat is een reparatie van niks.

Als je in de slip raakt ligt het in ieder geval niet aan je remkracht. Dus blijven oefenen en het gevoel even (terug) krijgen.
Thanks man. Gek genoeg ging remmen met schijf remmen op vakantie op een huur fiets wel altijd goed. Misschien ook een beetje het natte weg dek...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:52:02 #114
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205486798
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:48 schreef Godshand het volgende:

[..]
Thanks man. Gek genoeg ging remmen met schijf remmen op vakantie op een huur fiets wel altijd goed. Misschien ook een beetje het natte weg dek...
Ja op die Zijpenberg-West blijft het wel lang vochtig over het algemeen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205486805
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:48 schreef Godshand het volgende:

[..]
Thanks man. Gek genoeg ging remmen met schijf remmen op vakantie op een huur fiets wel altijd goed. Misschien ook een beetje het natte weg dek...
Al met al, gewoon te hard door de bocht willen gaan en daarna te hard geremd. Dat was met velgremmen ook gebeurd. Gevalletje pech hebben helaas. :)
  vrijdag 29 juli 2022 @ 09:19:13 #116
545 dop
:copyright: dop
pi_205487035
Er werd gezegd dat in remmen niet nodig is, dat is niet geheel terecht.
Het is niet dat je remmen niet werken als je ze niet inremt maar ze moduleren wel beter als ze ingeremd zijn.

Er zijn ook relatief veel combinaties schijven en blokken op de markt die überhaupt weinig modulatie hebben.
Dan is het gevoel al gauw hard remmen of niet.
Zou in dit geval ook aan de hand geweest kunnen zijn.
Of natuurlijk gewoon überhaupt het gevoel bij remmen wat op een nieuwe fiets altijd anders is.
Remmen is een automatisme waar bij je toch ook te maken hebt met spiergeheugen.
Op je oude fiets zal de manier waarop je in je remknijpt toch een ander resultaat geven, als op je nieuwe. Misschien moet je dus zelf ook wel ingeremd worden :)

[ Bericht 25% gewijzigd door dop op 29-07-2022 09:34:37 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205487971
Klopt, ik heb inderdaad dat als de schijfremmen echt helemaal nieuw afgesteld zijn je soms té hard/abrupt remt, dat heb je op een huurfiets wellicht wat minder. Maar goed, fijn in ieder geval dat je zelf weinig hebt, en hopelijk komt het met je nieuwe fiets ook weer goed. Was die verzekerd?

Ik heb vorig weekend voor het eerst gekoerst, op een wielerbaan. Was leuk, met een apart damespeloton al waren we wel maar met 4 dus een echte koerssituatie was het niet. Na het zien van alle valpartijen in de TDFF blijf ik toch wel een beetje huiverig om meer te gaan koersen, de risk/reward verhouding is gewoon een beetje scheef in mijn ogen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205488970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Klopt, ik heb inderdaad dat als de schijfremmen echt helemaal nieuw afgesteld zijn je soms té hard/abrupt remt, dat heb je op een huurfiets wellicht wat minder. Maar goed, fijn in ieder geval dat je zelf weinig hebt, en hopelijk komt het met je nieuwe fiets ook weer goed. Was die verzekerd?

Ik heb vorig weekend voor het eerst gekoerst, op een wielerbaan. Was leuk, met een apart damespeloton al waren we wel maar met 4 dus een echte koerssituatie was het niet. Na het zien van alle valpartijen in de TDFF blijf ik toch wel een beetje huiverig om meer te gaan koersen, de risk/reward verhouding is gewoon een beetje scheef in mijn ogen :P
Zo heel vaak vallen ze ook weer niet hoor. :) Zelfs niet in de sportklasse of hoe dat tegenwoordig heet of bij de dames.
  zondag 31 juli 2022 @ 17:46:05 #119
108913 Godshand
guide4you
pi_205514516
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Klopt, ik heb inderdaad dat als de schijfremmen echt helemaal nieuw afgesteld zijn je soms té hard/abrupt remt, dat heb je op een huurfiets wellicht wat minder. Maar goed, fijn in ieder geval dat je zelf weinig hebt, en hopelijk komt het met je nieuwe fiets ook weer goed. Was die verzekerd?

Ik heb vorig weekend voor het eerst gekoerst, op een wielerbaan. Was leuk, met een apart damespeloton al waren we wel maar met 4 dus een echte koerssituatie was het niet. Na het zien van alle valpartijen in de TDFF blijf ik toch wel een beetje huiverig om meer te gaan koersen, de risk/reward verhouding is gewoon een beetje scheef in mijn ogen :P
Fiets was niet verzekerd, maar de schade was minimaal. Derailleur pad bij stellen, er waren nokjes om de stuur richting te beperken kapot, maar daar kan ik mee leven. Gewoon niet extreem naar links of rechts sturen om dubbelklappen en vallen te voorkomen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205514786
Allemaal lekker ah fietsen op vakantie?
Nog tips voor mooie gebieden?
Vakman pur sang
pi_205515677
Ik ben nog niet weg. Ik zit dit jaar eerst in de buurt van de Cevennen. Dat moet schitterend fietsen zijn. Daarna in de buurt van Cluny/La Clayette. Daar ben ik vaker geweest. Geen hooggebergte maar zat leuke klimmen en heel rustige wegen. Heel mooi fietsen vind ik zelf.
Aldus.
  zondag 31 juli 2022 @ 19:46:21 #122
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205515912
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Allemaal lekker ah fietsen op vakantie?
Nog tips voor mooie gebieden?
Vakantie? Wat is dat voor elitair gedoe?! Gewoon keihard bikkelen voor de baas *O*
.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:58:23 #123
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_205518250
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja op die Zijpenberg-West blijft het wel lang vochtig over het algemeen.
is dat die dubbele beklimming? Ik vind die tweede (als je vanuit het westen fietst) een van de mooiste die we hebben buiten limburg
  zondag 31 juli 2022 @ 23:00:01 #124
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_205518269
Ik ga in september de Grossglockner /edelweisspitze fietsen. Heeft iemand er ervaring mee?
pi_205519055
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:00 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ga in september de Grossglockner /edelweisspitze fietsen. Heeft iemand er ervaring mee?
Van welke kant? Beide kanten zijn vooral lang. In september zal het al wat rustiger zijn, maar als je kunt zou ik buiten het weekend gaan om wat minder (motor)verkeer tegen te komen. Goed om te weten: aan de zuidkant kun je je bidon ongeveer een km voor de top bijvullen.
sig verwijderd door FA
pi_205520117
Net terug van vakantie met het gezin. gelukkig was de racefiets mee, ondanks dat ik niet wist wat ik kon verwachten. beetje onbekend gebied, maar geweldig om te fietsen. De Montagne Noir, aan de zuidkant van het Centraal Massief is niet een gebied dat heel hoog is (meeste heuvels rond 800m), maar wel constant op en neer gaat. Ritjes van 50 km voelden als 100 km in Nederland.
Ook een paar ritjes in de Auvergne, maar helaas is de legendarische Puy de Dome niet meer toegankelijk voor fietsers.
pi_205520647
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:28 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Van welke kant? Beide kanten zijn vooral lang. In september zal het al wat rustiger zijn, maar als je kunt zou ik buiten het weekend gaan om wat minder (motor)verkeer tegen te komen. Goed om te weten: aan de zuidkant kun je je bidon ongeveer een km voor de top bijvullen.
vanuit Zell am See. Ik had eerst het idee om hem daarna nog vanuit de zuidkant te doen maar zou zomaar kunnen dat ik mezelf gigantisch overschat :')
  maandag 1 augustus 2022 @ 11:57:03 #128
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205520703
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:34 schreef Coppi het volgende:
Net terug van vakantie met het gezin. gelukkig was de racefiets mee, ondanks dat ik niet wist wat ik kon verwachten. beetje onbekend gebied, maar geweldig om te fietsen. De Montagne Noir, aan de zuidkant van het Centraal Massief is niet een gebied dat heel hoog is (meeste heuvels rond 800m), maar wel constant op en neer gaat. Ritjes van 50 km voelden als 100 km in Nederland.
Ook een paar ritjes in de Auvergne, maar helaas is de legendarische Puy de Dome niet meer toegankelijk voor fietsers.
In zo’n gebied zit ik nu ook in Frankrijk (Morvan). Hoogste top is hier 913m of iets dergelijks. Nergens steile klimmen, maar best wel veel lange klimmen van een paar kilometer (de langste is 10km a 4.5%) en het is hier inderdaad echt nergens vlak. Overigens wel prima asfalt over het algemeen.

Ik fiets hier overigens wel op m’n gravelbike en het is wel even wennen dat je echt hard moet fietsen om thuis te komen met een gemiddelde van 24. :P
pi_205521337
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
In zo’n gebied zit ik nu ook in Frankrijk (Morvan). Hoogste top is hier 913m of iets dergelijks. Nergens steile klimmen, maar best wel veel lange klimmen van een paar kilometer (de langste is 10km a 4.5%) en het is hier inderdaad echt nergens vlak. Overigens wel prima asfalt over het algemeen.

Ik fiets hier overigens wel op m’n gravelbike en het is wel even wennen dat je echt hard moet fietsen om thuis te komen met een gemiddelde van 24. :P
Ik had ook de gravelbike mee. Heb ook ff geen racefiets meer.
Maar kom echt tekort met 1x12 op de afdalingen, boven de 50/60 is er geen trappen meer aan. En de overgangen zijn te bruusk. Nu wil EU wel weer een race.
Op onverhard was het natuurlijk wel ideaal.
Ook een enorm diep gat in de weg gehad, toen ik op de navi aan het prutsen was. BAM, maar niks lek, weet zeker dat met de race ik 2 lekke banden zou hebben.
Vakman pur sang
pi_205521686
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
In zo’n gebied zit ik nu ook in Frankrijk (Morvan). Hoogste top is hier 913m of iets dergelijks. Nergens steile klimmen, maar best wel veel lange klimmen van een paar kilometer (de langste is 10km a 4.5%) en het is hier inderdaad echt nergens vlak. Overigens wel prima asfalt over het algemeen.

Ik fiets hier overigens wel op m’n gravelbike en het is wel even wennen dat je echt hard moet fietsen om thuis te komen met een gemiddelde van 24. :P
Het laatste stuk van de Mont Beuvray vond ik wel lekker steil hoor (11% 1,7km), als je hem van de goede kant pakt. Maar in het hoogseizoen moet je er wel even oppassen, dan kan het aan de voet van dat laatste zware stuk best druk zijn. :)
  maandag 1 augustus 2022 @ 16:38:39 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205522893
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Het laatste stuk van de Mont Beuvray vond ik wel lekker steil hoor (11% 1,7km), als je hem van de goede kant pakt. Maar in het hoogseizoen moet je er wel even oppassen, dan kan het aan de voet van dat laatste zware stuk best druk zijn. :)
Ah, ik had gelezen dat je daar in de zomer niet omhoog mocht. Er is ergens een slagboom ofzo?
  maandag 1 augustus 2022 @ 16:45:44 #132
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205522936
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik had ook de gravelbike mee. Heb ook ff geen racefiets meer.
Maar kom echt tekort met 1x12 op de afdalingen, boven de 50/60 is er geen trappen meer aan. En de overgangen zijn te bruusk. Nu wil EU wel weer een race.
Op onverhard was het natuurlijk wel ideaal.
Ook een enorm diep gat in de weg gehad, toen ik op de navi aan het prutsen was. BAM, maar niks lek, weet zeker dat met de race ik 2 lekke banden zou hebben.
Ja, in de afdaling wordt het lastig bijtrappen, maar ach, 50-60 is hard genoeg. Iets meer aero gaan zitten heeft net zoveel effect als het 5+% naar beneden gaat. :+
pi_205523193
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
In zo’n gebied zit ik nu ook in Frankrijk (Morvan). Hoogste top is hier 913m of iets dergelijks. Nergens steile klimmen, maar best wel veel lange klimmen van een paar kilometer (de langste is 10km a 4.5%) en het is hier inderdaad echt nergens vlak. Overigens wel prima asfalt over het algemeen.

Ik fiets hier overigens wel op m’n gravelbike en het is wel even wennen dat je echt hard moet fietsen om thuis te komen met een gemiddelde van 24. :P
De Morvan is inderdaad vergelijkbaar. Vrij hoge beboste heuvels met slingerende klimwegen. Ik was er een paar jaar geleden zonder fiets, maar ik zou er graag eens rondtouren. Geniet nog van je vakantie!
pi_205524014
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:50 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
vanuit Zell am See. Ik had eerst het idee om hem daarna nog vanuit de zuidkant te doen maar zou zomaar kunnen dat ik mezelf gigantisch overschat :')
Probleem daarvan is alleen dat je geen andere optie hebt dan over de top terug te gaan :D. Kan ook als motivatie werken natuurlijk.

Vanuit Zell zijn de eerste kilometers nog vrij eenvoudig (er ligt zelfs deels een gescheiden fietspad), vanaf de tolpoort gaat het eigenlijk pas echt beginnen. Verder trouwens vanuit Zell ook leuk fietsen rond het meer en er loopt een vrij vlak fietspad richting oost en west met goede bewegwijzering.
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf maandag 1 augustus 2022 @ 20:52:06 #135
73911 ultra_ivo
pi_205524678
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Allemaal lekker ah fietsen op vakantie?
Nog tips voor mooie gebieden?
Nog een paar dagen en dan kan ik naar London. Zondag start London-Edinburgh-London. Ik heb dit keer startnummer U23 alhoewel ik veteranengerechtigd ben (op fietsgebied dan).
pi_205525186
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah, ik had gelezen dat je daar in de zomer niet omhoog mocht. Er is ergens een slagboom ofzo?
Ja, er is een hek. Maar daar kun je omheen. Ik ben gewoon rond de middag gegaan in de zomer. Werd ik onderweg nog aangemoedigd ook door de toeristen die daar de Bibracte aan het bezichtigen waren. :P
pi_205525622
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:52 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Nog een paar dagen en dan kan ik naar London. Zondag start London-Edinburgh-London. Ik heb dit keer startnummer U23 alhoewel ik veteranengerechtigd ben (op fietsgebied dan).
Mooi man, succes
Vakman pur sang
pi_205539285
Net terug van een paar dagen gravelen in de Eifel rond Heimbach, Rurberg etc. Echt prachtig daar. Was verbaasd over de kwaliteit van de Duitse fietsroutes. Er staan veel bordjes en de routes zijn gemakkelijk te volgen. Wel gaan de routes van gewoon asfalt soms over in grind, steentjes of echt grotere stenen. Op kleine stukken moest ik soms even van de fiets (bijv. naar beneden lopend stuk met grotere stenen). Ik wou dat ik de gravelwielen had gemonteerd, daarop heb ik 37 mm banden met noppen. Ik had mijn gewone wielen met Continental Grand Prix 4 32mm bandjes erop gelaten die ik hier in NL ook gebruik. Dacht dat het wel genoeg zou zijn. En in principe was dat ook wel zo. Moet wel zeggen dat de geweldige kwaliteit van deze banden zich dan weer echt wijst. Geen moment het gevoel gehad dat ik problemen had om de fiets recht te houden (zelfs op een regenachtige dag) en de banden zagen er na afloop volledig ongeschonden uit.

Ik zat wel op een beetje een ouwelullencamping waar weinig te beleven was. Merk ook wel dat dat gekruip in een tentje na een dag fietsen niets voor mij is. Volgende keer een vakantiewoning of op z'n minst een stacaravan ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205572184
Ontzettend lekker over de holterberg geknald met een toevallig clubje van 4 aan elkaar gewaagd. Steeds een ander die probeerde de klimmen te winnen.
En op mijn 44ste mijn PR motieweg verbeterd van toen ik 36 was. :9
Vakman pur sang
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:38:42 #140
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_205578151
Op dag 1 van de vakantie m'n knie gestoten aan de bodem van het zwembad :')
diezelfde middag nog wel op anderhalf been een rondje van 45 km over de Sallandse heuvelrug gemaakt, maar 's avonds m'n fiets maar meegegeven aan een vriend die op visite was.
Nu kan ik eindelijk weer pijnvrij fietsen na 2 weken 'rust' dus vanmiddag m'n fiets weer oppikken. Komende 2 weken heb ik nog vrij, dus maar even een paar leuke ritjes inplannen.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_205582000
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:38 schreef TradeMarkie het volgende:
Op dag 1 van de vakantie m'n knie gestoten aan de bodem van het zwembad :')
diezelfde middag nog wel op anderhalf been een rondje van 45 km over de Sallandse heuvelrug gemaakt, maar 's avonds m'n fiets maar meegegeven aan een vriend die op visite was.
Nu kan ik eindelijk weer pijnvrij fietsen na 2 weken 'rust' dus vanmiddag m'n fiets weer oppikken. Komende 2 weken heb ik nog vrij, dus maar even een paar leuke ritjes inplannen.
@Lospedrosa fietst met gemak nog 35 km/h gemiddeld met 1 been. Dus niet zo aanstellen. ;)
pi_205582265
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
@:Lospedrosa fietst met gemak nog 35 km/h gemiddeld met 1 been. Dus niet zo aanstellen. ;)
Nou dat lijkt me overdreven.
Vakman pur sang
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:38:59 #143
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205582331
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dat lijkt me overdreven.
Sneller als 32 en je hebt het werelduurrecord.
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:41:21 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205582348
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:38 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Sneller als 32 en je hebt het werelduurrecord.
Waarom nog die crank er op dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205582792
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom nog die crank er op dan?
Ik denk gemakzucht. Anders moet er iets gemaakt worden zodat de rechterkant er niet uit valt.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:48:34 #146
545 dop
:copyright: dop
pi_205582955
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom nog die crank er op dan?
Balans, probeer maar een je crankstel rond te draaien zonder ketting, met je hand, en doe dat nogmaals met alleen de rechter crank
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:49:54 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205582974
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:48 schreef dop het volgende:

[..]
Balans, probeer maar een je crankstel rond te draaien zonder ketting, met je hand, en doe dat nogmaals met alleen de rechter crank
Wel eens gedaan en uiteraard zit er een balansdingetje in, maar is dat een issue als je die crank niet gebruikt? Het is een nogal onearodynamisch ding met volgens mij weinig toegevoegde waarde.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:50:15 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205582979
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik denk gemakzucht. Anders moet er iets gemaakt worden zodat de rechterkant er niet uit valt.
Het is een wereldrecord :{w Dat moet je serieus aanpakken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205582997
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Het is een wereldrecord :{w Dat moet je serieus aanpakken.
Daar heb je een punt. Maar dan win je nog meer met een beter pakje en houding. :P
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:52:39 #150
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583005
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Daar heb je een punt. Maar dan win je nog meer met een beter pakje en houding. :P
Elke marginal gain is er 1.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205583708
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom nog die crank er op dan?
Nou inderdaad die zaag je zo af dicht bij het middelpunt en je gaat al 33,5kmu ;)
Vakman pur sang
pi_205594225
Ik ben van plan om de banden van mijn oude 29" MTB te vervangen voor Continental GP5000, twijfel alleen of de bracket in de bochten niet te dicht bij de grond gaat komen.
Iemand ervaring mee? Wil deze fiets meer op de weg gaan gebruiken.
BlaBlaBla
pi_205594464
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben van plan om de banden van mijn oude 29" MTB te vervangen voor Continental GP5000, twijfel alleen of de bracket in de bochten niet te dicht bij de grond gaat komen.
Iemand ervaring mee? Wil deze fiets meer op de weg gaan gebruiken.
Hoe ga je een 28" band om een 29" wiel leggen? Of ga je de wielen compleet vervangen?
pi_205594602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben van plan om de banden van mijn oude 29" MTB te vervangen voor Continental GP5000, twijfel alleen of de bracket in de bochten niet te dicht bij de grond gaat komen.
Iemand ervaring mee? Wil deze fiets meer op de weg gaan gebruiken.
Er zijn prima wegbandjes voor 29inch velgen. Daarmee komt je bracket wel wat lager, maar als je in die situatie komt zijn dit waarschijnlijk toch de verkeerde banden. De gp5000 zijn, zoals Bizkit al zegt, voor een andere velgmaat
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_205594673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Hoe ga je een 28" band om een 29" wiel leggen? Of ga je de wielen compleet vervangen?
Zijn Mavic 18x622 wielen, dus dat moet prima passen.
BlaBlaBla
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:00:29 #156
545 dop
:copyright: dop
pi_205594953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Hoe ga je een 28" band om een 29" wiel leggen? Of ga je de wielen compleet vervangen?
29er in de mtb wereld een beetje een gimmick, de velgmaat is gewoon gelijk aan wat op alle andere fietsen 28" heet. Past dus prima.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205595149
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:00 schreef dop het volgende:

[..]
29er in de mtb wereld een beetje een gimmick, de velgmaat is gewoon gelijk aan wat op alle andere fietsen 28" heet. Past dus prima.
Hmmm. Weer wat geleerd. ^O^
Dan heb ik niks gezegd.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:09:14 #158
545 dop
:copyright: dop
pi_205595175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben van plan om de banden van mijn oude 29" MTB te vervangen voor Continental GP5000, twijfel alleen of de bracket in de bochten niet te dicht bij de grond gaat komen.
Iemand ervaring mee? Wil deze fiets meer op de weg gaan gebruiken.
Jep vaak zat gedaan en geen enkel probleem, een mtb heeft in vergelijking met een racefiets meer ruimte tussen de bottembracket en de grond.
De minder hoge racebandjes heft dat verschil weer op.
Overigens zou ik afhankelijk van welke velgbreedte je rijdt ook eventueel strandbanden overwegen. Victoria tattoo of schwalbe G one.

Ik zag al 18x622, dan zou ik niet voor strandbanden gaan daar wil je minimaal 25+ velgbreedte voor

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 09-08-2022 23:19:27 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205595401
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:09 schreef dop het volgende:

[..]
Jep vaak zat gedaan en geen enkel probleem, een mtb heeft in vergelijking met een racefiets meer ruimte tussen de bottembracket en de grond.
De minder hoge racebandjes heft dat verschil weer op.
Overigens zou ik afhankelijk van welke velgbreedte je rijdt ook eventueel strandbanden overwegen. Victoria tattoo of schwalbe G one.

Ik zag al 18x622, dan zou ik niet voor strandbanden gaan daar wil je minimaal 25+ velgbreedte voor
Dus ik zou dan de bocht nog wel goed kunnen doorkomen zonder constant op mijn pedalen te hoeven letten? --> pedal strikes..

Waarom strandbanden?
Mij leken de GP5000's wel leuk vanwege de lage rolweerstand.

Ik heb ook nog gekeken naar de Michelin Wildrun'r 29x1.40. Die zijn wat hoger, maar kan er verder naast wat gebruikerreviews weinig over terugvinden. Michelin heeft ze neergezet als MTB Road banden.
BlaBlaBla
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:45:06 #160
545 dop
:copyright: dop
pi_205595502
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Dus ik zou dan de bocht nog wel goed kunnen doorkomen zonder constant op mijn pedalen te hoeven letten? --> pedal strikes..

Waarom strandbanden?
Mij leken de GP5000's wel leuk vanwege de lage rolweerstand.

Ik heb ook nog gekeken naar de Michelin Wildrun'r 29x1.40. Die zijn wat hoger, maar kan er verder naast wat gebruikerreviews weinig over terugvinden. Michelin heeft ze neergezet als MTB Road banden.
Omtrek van strandbanden is natuurlijk groter en past beter bij je Gear ratio's.
Smoelt ook veel beter en ook leuk om in het voor en na seizoen eens mee over het strand te jagen. (Mag op de meeste stranden niet tussen mei en oktober)

Die michelin's heb ik geen ervaring er zijn natuurlijk ook in het gravel segment heel veel banden die behoorlijk race georiënteerd zijn, maar gp5000 kan prima.
Je kunt natuurlijk wel iets minder plat door de bocht en de mtb wordt nooit een racefiets maar het is prima te doen.
Zelf nooit het idee dat ik met de pedalen de grond raak
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205596792
Was gisteren een beetje in de war. Geprobeerd een 13-29 Campa veloce cassette (10 speed) op mijn trainer te zetten ipv de 12-25 (ook 10 speed uiteraard) die erop zat. Alleen leek die 13-29 wel een stuk breder dan de 12-25. Het 9e kransje kon nog maar net op de body. Spacers zaten allemaal op dezelfde plek als bij de oude cassette. Nu heb ik hem dicht gemaakt door het 10e kransje er soort van los op de leggen, de sluitring erop te zetten en hem snel dicht te draaien. Daarbij draaide het 10e kransje een stukje in de rondte. Lijkt allemaal wel redelijk vast te zitten. Gelukkig hoef ik er de weg niet mee op :P Schakelen ging ook perfect, ik hoefde de derailleur niet eens bij te stellen. Dus ben een beetje in de war hoe dit mogelijk is, want volgens mij moeten ze precies dezelfde breedte hebben.

Iemand een suggestie wat hier aan de hand is?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205597044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:53 schreef JohnDDD het volgende:

Iemand een suggestie wat hier aan de hand is?
Je trainer probeert je te vertellen dat je met dit weer buiten hoort te fietsen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205597086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:19 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Je trainer probeert je te vertellen dat je met dit weer buiten hoort te fietsen.
Mwah met dit soort zon kom ik liever niet buiten. Is niet goed voor de huid man.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 10:28:36 #164
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_205597136
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Mwah met dit soort zon kom ik liever niet buiten. Is niet goed voor de huid man.
ik ben net weer terug van een rondje, was echt heerlijk.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_205597152
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Mwah met dit soort zon kom ik liever niet buiten. Is niet goed voor de huid man.
Na 19h zit de zonkracht meestal onder de 1.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205597430
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Mwah met dit soort zon kom ik liever niet buiten. Is niet goed voor de huid man.
Dit blijft nog steeds een soort van slechte grap eigenlijk...
pi_205598126
Het voelt zo veel lekkerder nu dan de continue 39C in z-Fr :P
Vakman pur sang
pi_205598567
In Zuid-Friesland is het geen 39 graden hoor. ;)
pi_205607453
Hoi allemaal!

Afgelopen week heb ik mijn eigen wielrenfiets gekocht (Cube Axial WS Race)! Ik heb dit jaar mijn eerste triatlon gedaan (met een oude leen race fiets) en wil dit soort evenementen in de toekomst vaker gaan doen.

Daar heb ik 20 km in 51 minuten gefietst.

Ik heb wat gegoogled, want ben nu op zoek naar een trainingsschema. Ik wil dus niet verder (daar zijn veel schema’s op gericht) maar juist sneller die 20 km kunnen doen. (Ik ben niet van plan triathlons met een langere afstand te gaan doen op dit moment)

Heeft iemand een goed schema of een voorzet dat ik zelf een schema kan maken? Ik volg voor hardlopen ook een schema, en vind het handig als “iemand” mijn gewoon vertelt wat ik vandaag moet doen qua training.

Alvast ontzettend bedankt!
pi_205607660
Wahoo systm. :)
pi_205609789
Gewoon lekker veel fietsen. 24km per uur gemiddeld is echt nog niet een snelheid die enkel verbeterd door trainingsschema. Gewoon lekker fietsen en genieten. Kilometers maken af en toe een sprintje of een klimmetje knallen.. Komt vanzelf progressie
everyone's a critic...
even you ! !
pi_205610526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:47 schreef the_critic het volgende:
Gewoon lekker veel fietsen. 24km per uur gemiddeld is echt nog niet een snelheid die enkel verbeterd door trainingsschema. Gewoon lekker fietsen en genieten. Kilometers maken af en toe een sprintje of een klimmetje knallen.. Komt vanzelf progressie
Wat? 24 gemiddeld doe ik op de MTB.
Vakman pur sang
pi_205610871
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat? 24 gemiddeld doe ik op de MTB.
Enige vorm van respect voor anderen is jou ook compleet vreemd hè?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 11 augustus 2022 @ 19:56:36 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205610935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:46 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal!

Afgelopen week heb ik mijn eigen wielrenfiets gekocht (Cube Axial WS Race)! Ik heb dit jaar mijn eerste triatlon gedaan (met een oude leen race fiets) en wil dit soort evenementen in de toekomst vaker gaan doen.

Daar heb ik 20 km in 51 minuten gefietst.

Ik heb wat gegoogled, want ben nu op zoek naar een trainingsschema. Ik wil dus niet verder (daar zijn veel schema’s op gericht) maar juist sneller die 20 km kunnen doen. (Ik ben niet van plan triathlons met een langere afstand te gaan doen op dit moment)

Heeft iemand een goed schema of een voorzet dat ik zelf een schema kan maken? Ik volg voor hardlopen ook een schema, en vind het handig als “iemand” mijn gewoon vertelt wat ik vandaag moet doen qua training.

Alvast ontzettend bedankt!
Een beetje gewend raken aan je fiets voordat je met trainingsschema's aan de slag gaat. En als je serieus wilt trainen zou ik een keer een clinic doen ergens. Bochtentraining etc. Daar win je meer mee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:01:40 #175
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205610982
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat? 24 gemiddeld doe ik op de MTB.
Een beetje wielrenner doet dat op een stadsfiets, begrijp dat jij nog niet op dat niveau zit -O-
.
pi_205612458
Dank jullie wel, ik ga iig lekker fietsen, dat sowieso! En af en toe gewoon wat sprintjes om mee te beginnen. dan zal ik idd eens kijken naar een clinic in de toekomst, want ik weet dat in dat parcours best een aantal bochten zitten.
pi_205612731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:46 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal!

Afgelopen week heb ik mijn eigen wielrenfiets gekocht (Cube Axial WS Race)! Ik heb dit jaar mijn eerste triatlon gedaan (met een oude leen race fiets) en wil dit soort evenementen in de toekomst vaker gaan doen.

Daar heb ik 20 km in 51 minuten gefietst.

Ik heb wat gegoogled, want ben nu op zoek naar een trainingsschema. Ik wil dus niet verder (daar zijn veel schema’s op gericht) maar juist sneller die 20 km kunnen doen. (Ik ben niet van plan triathlons met een langere afstand te gaan doen op dit moment)

Heeft iemand een goed schema of een voorzet dat ik zelf een schema kan maken? Ik volg voor hardlopen ook een schema, en vind het handig als “iemand” mijn gewoon vertelt wat ik vandaag moet doen qua training.

Alvast ontzettend bedankt!
20km is geen training op de fiets. Gewoon rustige duurritten gaan maken, beginnen met 1,5 uur en dat uitbouwen naar een uur of 3. Ook als je die 20km harder wilt doen zul je duurconditie moeten krijgen. En als dat goed gaat kun je een andere training in de week doen waar je wat meer intensiteit/intervallen toevoegt. Maar over het algemeen moet je gewoon kilometers maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205612778
Ik heb net voor het eerst gekoerst op de weg, na 2x een trainingskoersje op de baan gedaan te hebben :D
Ik was tweede! Alleen wel jammer, het vrouwenpeloton (oke waren er maar 4) startte 1 minuut achter de mannen. Op een gegeven moment wilde ik wel een beetje koers maken, maar toen kwamen die mannen langs en werd er door een aantal vrouwen daarbij aangehaakt. Daardoor was onze hele wedstrijd een beetje verwarrend, want het ging nu niet meer om wie er het hardste fietste maar wie er op de beste plek in het mannenpeloton zat. Die moesten bovendien 5 rondes langer door dan wij, en toen wij de laatste ronde hadden zat ik opgesloten en kon ik niet meer voor de eerste plek gaan. Maar goed, ik had dan gewoon op een betere plek moeten zitten. Maar over het algemeen is het eerlijker als ze zeggen dat de vrouwen niet bij de mannen mogen aansluiten als die langskomen.
Het was overigens wel heel leuk en ook nog wat centjes binnengeharkt met premiesprints :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205613820
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb net voor het eerst gekoerst op de weg, na 2x een trainingskoersje op de baan gedaan te hebben :D
Ik was tweede! Alleen wel jammer, het vrouwenpeloton (oke waren er maar 4) startte 1 minuut achter de mannen. Op een gegeven moment wilde ik wel een beetje koers maken, maar toen kwamen die mannen langs en werd er door een aantal vrouwen daarbij aangehaakt. Daardoor was onze hele wedstrijd een beetje verwarrend, want het ging nu niet meer om wie er het hardste fietste maar wie er op de beste plek in het mannenpeloton zat. Die moesten bovendien 5 rondes langer door dan wij, en toen wij de laatste ronde hadden zat ik opgesloten en kon ik niet meer voor de eerste plek gaan. Maar goed, ik had dan gewoon op een betere plek moeten zitten. Maar over het algemeen is het eerlijker als ze zeggen dat de vrouwen niet bij de mannen mogen aansluiten als die langskomen.
Het was overigens wel heel leuk en ook nog wat centjes binnengeharkt met premiesprints :D
Hey puck moonen!
Maar leuk hoor, bitje kermiskoersen fietsen. ^O^
Vakman pur sang
pi_205614172
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 01:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hey puck moonen!
Maar leuk hoor, bitje kermiskoersen fietsen. ^O^
Was ik maar puck, dan kon ik er goed van leven 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205614216
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb net voor het eerst gekoerst op de weg, na 2x een trainingskoersje op de baan gedaan te hebben :D
Ik was tweede! Alleen wel jammer, het vrouwenpeloton (oke waren er maar 4) startte 1 minuut achter de mannen. Op een gegeven moment wilde ik wel een beetje koers maken, maar toen kwamen die mannen langs en werd er door een aantal vrouwen daarbij aangehaakt. Daardoor was onze hele wedstrijd een beetje verwarrend, want het ging nu niet meer om wie er het hardste fietste maar wie er op de beste plek in het mannenpeloton zat. Die moesten bovendien 5 rondes langer door dan wij, en toen wij de laatste ronde hadden zat ik opgesloten en kon ik niet meer voor de eerste plek gaan. Maar goed, ik had dan gewoon op een betere plek moeten zitten. Maar over het algemeen is het eerlijker als ze zeggen dat de vrouwen niet bij de mannen mogen aansluiten als die langskomen.
Het was overigens wel heel leuk en ook nog wat centjes binnengeharkt met premiesprints :D
Waar was dit? Normaal is het ook niet toegestaan om aan te haken tenzij er gezamenlijk gestart wordt, maar misschien waren daar de regels anders
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:16:48 #182
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205615881
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 01:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hey puck moonen!
Maar leuk hoor, bitje kermiskoersen fietsen. ^O^
Waarschijnlijk zou ze je lappen bij de Marmotte though
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205617607
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zou ze je lappen bij de Marmotte though
Dat hoop ik wel voor haar.
Vakman pur sang
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:49:22 #184
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205626620
Yessus wat is het smerig warm. Zelfs van 8-12 was amper te doen, ondanks de vele kilometers door het bos.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:14:20 #185
545 dop
:copyright: dop
pi_205626782
Rondje ringvaart gedaan vanochtend, met een licht briesje, was best okay.
Daar na zwemmen en schaduw opzoeken
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:21:54 #186
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_205628538
Vanochtend om kwart over 7 vertrokken en om half 11 was ik op bestemming, maar laatste half uur werd het al wel vies warm idd. Maar wel weer eens een lekker lang ritje kunnen doen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_205628558
Rustig aan en genoeg drinken.
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:23:53 #188
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205637607
Vandaag 80+ km gefietst met 34.3 gemiddeld. Moet wel bekennen dat er heel veel groepjes op de Lekdijk fietsten die een of andere Vuelta-toertocht deden. Af en toe lekker in het wiel kunnen hangen van een grote groep. :P
pi_205637867
Verdorie, ik had maar 34,2 gemiddeld vandaag. :'(
  zondag 14 augustus 2022 @ 18:28:01 #190
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205638110
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verdorie, ik had maar 34,2 gemiddeld vandaag. :'(
Het was m’n snelste rondje ooit. *O*

Die van jou vast niet.
pi_205638235
Klopt, dat was 50 km/h over een rondje van 500 meter met staande start (wielerbaan Geleen). :P
pi_205638770
Ik rijd altijd 35 gemiddeld.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_205638822
Ik probeer meestal wel rond de 130 te rijden na 19:00 op de snelweg, maar ieder zijn ding natuurlijk.
pi_205640438
Ik reed een mooi rondje, 2 meiden liepen op de stoep en de rechter had een rokje aan waar de billen zegma onder uit kwamen en dus ik check ff de voorgevel, ineens zie ik dat ik over een Betonbalk heen rijdt, een paaltje op het eind mist op een haar mijn klokspel, en ga daar voluit op de plaat. Gelukkig geen schade aan de fiets en ietwat beschamend geroepen “niets aan de hand” weer opgestapt. :@
Vakman pur sang
pi_205641033
Karma?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 15 augustus 2022 @ 07:28:59 #196
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205641702
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik reed een mooi rondje, 2 meiden liepen op de stoep en de rechter had een rokje aan waar de billen zegma onder uit kwamen en dus ik check ff de voorgevel, ineens zie ik dat ik over een Betonbalk heen rijdt, een paaltje op het eind mist op een haar mijn klokspel, en ga daar voluit op de plaat. Gelukkig geen schade aan de fiets en ietwat beschamend geroepen “niets aan de hand” weer opgestapt. :@
Kerel, wat een verhaal! Ouwe geilneef *O*
.
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:22:07 #197
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205643225
_O-
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205676100
KOMs rond Utrecht, Den Bosch en Breda gaan er komende dagen aan:
https://nos.nl/artikel/24(...)ens-testritje-vuelta
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:27:21 #199
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205678631
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik reed een mooi rondje, 2 meiden liepen op de stoep en de rechter had een rokje aan waar de billen zegma onder uit kwamen en dus ik check ff de voorgevel, ineens zie ik dat ik over een Betonbalk heen rijdt, een paaltje op het eind mist op een haar mijn klokspel, en ga daar voluit op de plaat. Gelukkig geen schade aan de fiets en ietwat beschamend geroepen “niets aan de hand” weer opgestapt. :@
:D
pi_205691156
Morgen naar de FM toe om te gaan praten over een N+1. Altijd spannend natuurlijk. Eens kijken of het groene monster kan vervangen worden voor een blauw-paars achtig geval.
pi_205691213
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
Morgen naar de FM toe om te gaan praten over een N+1. Altijd spannend natuurlijk. Eens kijken of het groene monster kan vervangen worden voor een blauw-paars achtig geval.
Merk? :9
Vakman pur sang
pi_205691513
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Merk? :9
Giant. :)

De nieuwe Propel is gisteren officieel gepresenteerd.

Het zou dan om deze gaan:
https://www.giant-bicycles.com/nl/propel-advanced-pro-0-di2-2023
pi_205691577
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:53 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Giant. :)

De nieuwe Propel is gisteren officieel gepresenteerd.

Het zou dan om deze gaan:
https://www.giant-bicycles.com/nl/propel-advanced-pro-0-di2-2023
Ik dacht eerst, oh weer eens mat zwart, maar bij nader inzien een hele gave twotone kleur. ^O^
Vakman pur sang
pi_205691622
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 00:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik dacht eerst, oh weer eens mat zwart, maar bij nader inzien een hele gave twotone kleur. ^O^
Ja, zoiets dacht ik ook eerst. Zwart is niet een kleur waar ik warm van wordt.
pi_205693258
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:53 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Giant. :)

De nieuwe Propel is gisteren officieel gepresenteerd.

Het zou dan om deze gaan:
https://www.giant-bicycles.com/nl/propel-advanced-pro-0-di2-2023
Ik zag hem ook voorbij komen ja, het is wel een mooie fiets. Ook wel fijn dat het zadel gewoon kan zakken ivm eventueel gebruik van fietskoffer. Hoe is het gewicht vs vergelijkbare fietsen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205693801
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:39 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik zag hem ook voorbij komen ja, het is wel een mooie fiets. Ook wel fijn dat het zadel gewoon kan zakken ivm eventueel gebruik van fietskoffer. Hoe is het gewicht vs vergelijkbare fietsen?
Het topmodel zit op 6,9 kg voor een M/L maat. De lichtste Aero fiets die er is momenteel. En dus ook maar een beetje boven de UCI limiet. Het model dat ik wil is dus een beetje zwaarder want die is niet met Dura Ace en Cadex wielen. Ik verwacht dat die van mij rond de 7,5kg (maat M) zal zijn. Ruim lichter dan ik nu heb.

Giant had hem nog niet in de dealer webshop staan, maar mijn FM gaat bellen met zijn accountant wat er te regelen valt. En dan wordt er ook nog even gekeken of de Ultegra groep met power meter er op kan in plaats van de standaard afmontage zonder die PM. To be continued. :)
pi_205695166
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Het topmodel zit op 6,9 kg voor een M/L maat. De lichtste Aero fiets die er is momenteel. En dus ook maar een beetje boven de UCI limiet. Het model dat ik wil is dus een beetje zwaarder want die is niet met Dura Ace en Cadex wielen. Ik verwacht dat die van mij rond de 7,5kg (maat M) zal zijn. Ruim lichter dan ik nu heb.

Giant had hem nog niet in de dealer webshop staan, maar mijn FM gaat bellen met zijn accountant wat er te regelen valt. En dan wordt er ook nog even gekeken of de Ultegra groep met power meter er op kan in plaats van de standaard afmontage zonder die PM. To be continued. :)
Ooit gedacht 15.000 gulden aan een fiets te besteden? _O-
Vakman pur sang
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:44:07 #208
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205695171
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:53 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Giant. :)

De nieuwe Propel is gisteren officieel gepresenteerd.

Het zou dan om deze gaan:
https://www.giant-bicycles.com/nl/propel-advanced-pro-0-di2-2023
_O_ Propel _O_

Ben erg blij met de mijne dus ik zeg goede keuze :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205695631
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:44 schreef sanger het volgende:

[..]
_O_ Propel _O_

Ben erg blij met de mijne dus ik zeg goede keuze :Y
Weet ik. Ik heb al 4,5 jaar een Propel Disc. :P
pi_205695647
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ooit gedacht 15.000 gulden aan een fiets te besteden? _O-
Ja ach, tegenwoordig kost een beetje auto ook 100.000 gulden. :D
pi_205695677
Trouwens over wondverzorging na een schuivertje.
In Nl kun je nauwelijks info vinden maar onze Engelse vrienden wel.
En daar kwam ik op een “nieuw” proces en dat is inpakken met transparantie folie.
Dat zou ieder in de auto, fiets zak moeten hebben liggen.
Beschermd beter, geneest beter, er komt geen korst meer terug.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_6.8.ProductPageUrl

https://www.bicycling.com(...)nd-prevent-scarring/
Vakman pur sang
pi_205695764
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Het topmodel zit op 6,9 kg voor een M/L maat. De lichtste Aero fiets die er is momenteel. En dus ook maar een beetje boven de UCI limiet. Het model dat ik wil is dus een beetje zwaarder want die is niet met Dura Ace en Cadex wielen. Ik verwacht dat die van mij rond de 7,5kg (maat M) zal zijn. Ruim lichter dan ik nu heb.

Giant had hem nog niet in de dealer webshop staan, maar mijn FM gaat bellen met zijn accountant wat er te regelen valt. En dan wordt er ook nog even gekeken of de Ultegra groep met power meter er op kan in plaats van de standaard afmontage zonder die PM. To be continued. :)
Best zwaar. Mijn huidige fiets zit op 7.1kg. Voel er nog weinig voor om 6k uit te geven voor 400 gram zwaarder.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205696066
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 16:22 schreef Patroon het volgende:

[..]
Best zwaar. Mijn huidige fiets zit op 7.1kg. Voel er nog weinig voor om 6k uit te geven voor 400 gram zwaarder.
De Aeroad voor dezelfde prijs (6500) zit op 7,76 kg. Dus in dat opzicht zou 7,5kg "meevallen". Maar ik heb even snel geteld, en de wielen zijn 100 gram zwaarder en de Ultegra is 300 gram zwaarder (ten opzichte van het topmodel dan), dus dan zou ik op 7,3 kg uitkomen. Uiteraard nog steeds meer dan een pure klimfiets, maar als ik die wil hebben dan zou ik voor een TCR gekozen hebben, maar ik vind de Propel een stuk mooier.

En ik koop uiteraard niet de fiets alleen voor het gewicht uiteraard. :P
pi_205702812
Bekers bekers :7
Vakman pur sang
  zondag 21 augustus 2022 @ 21:37:20 #215
545 dop
:copyright: dop
pi_205707964
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Het topmodel zit op 6,9 kg voor een M/L maat. De lichtste Aero fiets die er is momenteel.
Pinarello dogma F12, geen Aero fiets
?
6,8kg
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205708098
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:37 schreef dop het volgende:

[..]
Pinarello dogma F12, geen Aero fiets
?
6,8kg
quote:
this actual bike size ML weighs 6.9kg making it one of, if not the lightest, aero race bikes on the market right now
Het zijn niet mijn woorden:
En zoals ik al zei, het zal mij verder ook niet interesseren wat het gewicht is verder. Als dat wel zo was had ik de 2e generatie Propel al niet gekocht en zou ik nu ook niet voor de 3e generatie gaan. ^O^
pi_205720718
Heeft er hier iemand ervaring met de Specialized Power Comp zadel? :+
BlaBlaBla
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:59:03 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205720809
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:52 schreef Soldier2000 het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met de Specialized Power Comp zadel? :+
Ja
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205721002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja
Haha en wat is je ervaring?
Volgens mij kun je deze zadels alleen testen bij een winkel, nog geen webshop gevonden waarbij dit ook kan.
BlaBlaBla
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:24:44 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205721151
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:15 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Haha en wat is je ervaring?
Volgens mij kun je deze zadels alleen testen bij een winkel, nog geen webshop gevonden waarbij dit ook kan.
Hij bevalt mij. Meer kan ik er niet over zeggen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205722333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:15 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Haha en wat is je ervaring?
Volgens mij kun je deze zadels alleen testen bij een winkel, nog geen webshop gevonden waarbij dit ook kan.
2e handje scoren op mp?! En doorverkopen als ie niet bevalt of doorverkopen en mooie nieuwe aanschaffen als ie wel bevalt
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:36:49 #222
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205722536
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:52 schreef Soldier2000 het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met de Specialized Power Comp zadel? :+
Heb een Power Arc Comp, hoewel zadels persoonlijk zijn ben ik behoorlijk tevreden
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205722709
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:36 schreef Fretwork het volgende:
Power Arc Comp
Lijkt kwa vorm toch wel aardig overeen te komen.
BlaBlaBla
  donderdag 25 augustus 2022 @ 11:29:18 #224
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205740278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 15:00 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Lijkt kwa vorm toch wel aardig overeen te komen.
De Arc schijnt beter te zijn voor de dikdijigen onder ons
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  FOK!fotograaf donderdag 25 augustus 2022 @ 14:48:12 #225
145146 Andyy
pi_205742406
Heb de power ook gehad, beviel goed. Maar een prologo dimension bevalt me beter, is iets harder en zakt dus minder door
pi_205743738
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 14:48 schreef Andyy het volgende:
Heb de power ook gehad, beviel goed.
Een beetje power kan zeker geen kwaad. :Y
pi_205744562
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Een beetje power kan zeker geen kwaad. :Y
E-bike met gelzadel kopen. :Y
Vakman pur sang
pi_205749322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:52 schreef Soldier2000 het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met de Specialized Power Comp zadel? :+
Ja, ik wil niet anders. Wellicht nog zo’n Power Mimic, de damesversie :P
  woensdag 31 augustus 2022 @ 09:49:35 #229
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205799297
Ik wil volgend jaar de Marmotte doen. Is dat nog een beetje realistisch met loting of moet ik de rest overtuigen van een arrangement met voorinschrijving?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205800284
Ik heb deze vakantie een e-mtb gehuurd. Dat was dus heel leuk. Het hele gezin hield elkaar lekker bij en in de middag heb ik nog lekker lopen raggen met mn zoontje. Nauwelijks inspanning natuurlijk maar wel veel plezier.
Aldus.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:19:01 #231
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205800821
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:49 schreef Fretwork het volgende:
Ik wil volgend jaar de Marmotte doen. Is dat nog een beetje realistisch met loting of moet ik de rest overtuigen van een arrangement met voorinschrijving?
Sinds wanneer heeft de marmotte een loting?
.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:44:56 #232
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205801109
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:19 schreef Yankee het volgende:

[..]
Sinds wanneer heeft de marmotte een loting?
Oh dat dacht ik, gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:48:27 #233
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205801146
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Oh dat dacht ik, gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt?
Dat was het altijd wel, aan welke wil je meedoen? Er zijn inmiddels drie varianten geloof ik
.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:21:51 #234
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205801520
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:48 schreef Yankee het volgende:

[..]
Dat was het altijd wel, aan welke wil je meedoen? Er zijn inmiddels drie varianten geloof ik
De Franse Alpen versie, dus Glandon-Telegraphe-Galibier-Alpe
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205801884
Ik heb ook nog nooit van loting gehoord. Sowieso schrijven velen zich pas heel laat in, dus als je nu al weet dat je mee wilt doen lijkt dat me geen probleem.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:58:48 #236
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205801938
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook nog nooit van loting gehoord. Sowieso schrijven velen zich pas heel laat in, dus als je nu al weet dat je mee wilt doen lijkt dat me geen probleem.
Ooh top, was dat gewend van de Maratona, en dacht eigenlijk dat alles dat zij deden gewoon een aftreksel van de Marmotte was.

Behalve de schitterende omgeving dan.

Bij de Maratona dles Dolomites moet je er ook wel echt gelijk bij zijn.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:39:28 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205803183
Ik wil ook de Marmotte gaan doen. En over 2-3 jaar heel misschien wel iets als de ‘Day Ahead’ ofzo (de volledige Tour een dag van te voren rijden). Dat lijkt me echt het ultieme doel dat je als amateur nog kunt bereiken. _O_
pi_205804464
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:39 schreef Zwansen het volgende:
Ik wil ook de Marmotte gaan doen. En over 2-3 jaar heel misschien wel iets als de ‘Day Ahead’ ofzo (de volledige Tour een dag van te voren rijden). Dat lijkt me echt het ultieme doel dat je als amateur nog kunt bereiken. _O_
Dit ziet er ook aardig uit, als je een top conditie hebt:
https://www.the-ride.cc/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 18:28:44 #239
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205804743
quote:
3s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 17:58 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dit ziet er ook aardig uit, als je een top conditie hebt:
https://www.the-ride.cc/
Iets vergelijkbaars heb ik al gedaan, maar toen in 8 dagen van Italië en via Frankrijk naar Nederland. Was 1250 dacht ik. Alleen is dat al wel 11 jaar geleden. :')

Ah, ik zie nu dat dit niet vanuit een goed doel is. Dat was die van destijds wel (Tour for Life) en heb echt geen zin om weer actief geld te werven. :P

Dit klinkt dus wel leuk, maar zie er zelf wel beetje tegenop om in een tent te slapen. :@

[ Bericht 11% gewijzigd door Zwansen op 31-08-2022 18:40:41 ]
pi_205806906
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 18:28 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Iets vergelijkbaars heb ik al gedaan, maar toen in 8 dagen van Italië en via Frankrijk naar Nederland. Was 1250 dacht ik. Alleen is dat al wel 11 jaar geleden. :')

Ah, ik zie nu dat dit niet vanuit een goed doel is. Dat was die van destijds wel (Tour for Life) en heb echt geen zin om weer actief geld te werven. :P

Dit klinkt dus wel leuk, maar zie er zelf wel beetje tegenop om in een tent te slapen. :@
Doe je toch hotels en B&B’s?
Vakman pur sang
pi_205807798
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Doe je toch hotels en B&B’s?
Dat gaat niet. Tenzij je dat nog eens boven op de al 1500 euro kostende inschrijfgeld ook nog eens je eigen overnachtingen gaat betalen.
pi_205808000
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat gaat niet. Tenzij je dat nog eens boven op de al 1500 euro kostende inschrijfgeld ook nog eens je eigen overnachtingen gaat betalen.
Waar een wil is is een weg. ;)
Vakman pur sang
pi_205809354
Hebben jullie tips voor buitenbanden? 28 mm en meer de nadruk op grip/duurzaamheid/lekbestendigheid dan snelheid. Ze zijn voor de herfst/winter.
Aldus.
pi_205809355
Als je maar moe genoeg bent, slaap je overal..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205809759
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:21 schreef Z het volgende:
Hebben jullie tips voor buitenbanden? 28 mm en meer de nadruk op grip/duurzaamheid/lekbestendigheid dan snelheid. Ze zijn voor de herfst/winter.
Vredestein Fortezza All Weather of zoiets gebruikte ik vroeger. Daar was ik wel tevreden mee. Tegenwoordig pak ik de Gravel als de omstandigheden niet goed zijn voor de racer.
pi_205809841
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:21 schreef Z het volgende:
Hebben jullie tips voor buitenbanden? 28 mm en meer de nadruk op grip/duurzaamheid/lekbestendigheid dan snelheid. Ze zijn voor de herfst/winter.
Vittoria Rubino Pro
pi_205809931
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:21 schreef Z het volgende:
Hebben jullie tips voor buitenbanden? 28 mm en meer de nadruk op grip/duurzaamheid/lekbestendigheid dan snelheid. Ze zijn voor de herfst/winter.
Pirelli Cinturato Velo TLR of gewoon de Schwalbe Durano.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205810713
Schwalbe pro one

En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205811217
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Schwalbe pro one

En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur :p
Dat is toch geen typische winterband?
pi_205811284
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:21 schreef Z het volgende:
Hebben jullie tips voor buitenbanden? 28 mm en meer de nadruk op grip/duurzaamheid/lekbestendigheid dan snelheid. Ze zijn voor de herfst/winter.
Pirelli cinturato TLR. Ik rijd er tubeless mee, over gravel en vanalles. Nu iets van 6000k op gereden en 0 keer lek, en ze kunnen nog wel ff mee.
pi_205811872
Zelf kan ik de Bontrager r3 hard-case lite nog noemen. Ook nul keer lek (tot zo compleet op waren).
Aldus.
  donderdag 1 september 2022 @ 14:19:52 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205812036
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 15:39 schreef Zwansen het volgende:
Ik wil ook de Marmotte gaan doen. En over 2-3 jaar heel misschien wel iets als de ‘Day Ahead’ ofzo (de volledige Tour een dag van te voren rijden). Dat lijkt me echt het ultieme doel dat je als amateur nog kunt bereiken. _O_
Ik vind dat juist verschrikkelijke cringe...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 1 september 2022 @ 15:05:41 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205812351
Day Ahead op sprintersdagen lijkt me echt verschrikkelijk. Zo'n the Ride met vrienden zou wel leuk kunnen zijn, maar geloof dat ik liever met vrienden gewoon in de Alpen ga zitten dan.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205812502
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat is toch geen typische winterband?
Bij mij gaan ze meer dan een jaar mee, en hebben genoeg grip voor in de winter. Maar geen speciale winterbanden inderdaad.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205812629
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Bij mij gaan ze meer dan een jaar mee, en hebben genoeg grip voor in de winter. Maar geen speciale winterbanden inderdaad.
Dat kan ook. Maar ik red geen jaar met een raceband. :P
pi_205812844
La_Tramposa is wellicht vederlicht. Ik red het meestal ook geen jaar.
Aldus.
  donderdag 1 september 2022 @ 16:47:08 #257
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205812992
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 15:05 schreef Fretwork het volgende:
Day Ahead op sprintersdagen lijkt me echt verschrikkelijk. Zo'n the Ride met vrienden zou wel leuk kunnen zijn, maar geloof dat ik liever met vrienden gewoon in de Alpen ga zitten dan.
Moet je wel vrienden hebben die net zo fietsgek zijn. Heb wel vrienden die fietsen, maar dit soort uitstapjes zijn ze zelden voor te porren. ;(
pi_205813342
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:26 schreef Z het volgende:
La_Tramposa is wellicht vederlicht. Ik red het meestal ook geen jaar.
Ik ben ook geen zwaargewicht hoor. :D
pi_205815404
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Moet je wel vrienden hebben die net zo fietsgek zijn. Heb wel vrienden die fietsen, maar dit soort uitstapjes zijn ze zelden voor te porren. ;(
De meeste fokkers hebben geen vrienden, anders zaten ze ook niet op FOK! ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205817160
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Moet je wel vrienden hebben die net zo fietsgek zijn. Heb wel vrienden die fietsen, maar dit soort uitstapjes zijn ze zelden voor te porren. ;(
Je kan ook in je eentje gaan, de andere fiets gekkies ontmoet je daar wel ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 2 september 2022 @ 08:07:44 #261
545 dop
:copyright: dop
pi_205817322
waar ontmoet je fiets vriendjes, ik heb de meeste ontmoet tijdens het fietsen.
keertje mee met het rondje van de plaatselijke fietswinkel, Cafe, wielerclub, stravaclub, forum,enz.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205817681
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:26 schreef Z het volgende:
La_Tramposa is wellicht vederlicht. Ik red het meestal ook geen jaar.
Als je nooit fietst doe je ook eindeloos met een set.
pi_205817768
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:05 schreef muzas het volgende:

[..]
Als je nooit fietst doe je ook eindeloos met een set.
7000km dit jaar tot nu toe, waarvan zo'n 5000 op de racer dus dat valt wel mee ;) Misschien hebben we gewoon erg mooi asfalt waar ik rijd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205817917
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
7000km dit jaar tot nu toe, waarvan zo'n 5000 op de racer dus dat valt wel mee ;) Misschien hebben we gewoon erg mooi asfalt waar ik rijd..
Ik denk eerder dat je gewoon met vlakke banden fietst nu. :P
pi_205817993
Overigens ben ik wel klaar met tubeless rijden, als dit setje op is ga ik gewoon weer terug naar biba/buba combi. Het was leuk er even mee te spelen, maar het is me teveel gedoe.
pi_205818163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat je gewoon met vlakke banden fietst nu. :P
Ik had er voor de Marmotte nog nieuwe opgezet, dus zal wel meevallen maar dus zal het nog eens checken.
Wellicht is mijn geheugen gewoon niet zo goed en is het korter geleden dan een jaar het vorige setje. Hoe lang doen jullie met banden dan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205818237
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik had er voor de Marmotte nog nieuwe opgezet, dus zal wel meevallen maar dus zal het nog eens checken.
Wellicht is mijn geheugen gewoon niet zo goed en is het korter geleden dan een jaar het vorige setje. Hoe lang doen jullie met banden dan?
Geen idee precies, ik houd het niet netjes bij. Maar ik heb nu na 7000km gefietst dit jaar mijn 3e setje eronder gelegd gisteren. Het eerste setje kwam wel over van vorig jaar en zijn ergens in het voorjaar al vervangen. Heb wel 2 maanden geleden de banden even omgewisseld omdat de achterband uiteraard harder slijt dan de voorband. Maar ik schat dat het max 5000km is voor een set (Pirelli P-Zero TLR).

Edit:
Als ik uitga van halverwege maart dat ik de banden vervangen heb, dan zouden ze er 5491km onder gelegen hebben (volgens statshunters).

[ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 02-09-2022 10:17:39 ]
pi_205818387
Ik zou het trouwens helemaal niet erg vinden als er als gevolg van de energiecrisis wat minder elektrische fietsers op het fietspad zouden komen, het worden er echt met de dag meer op mijn ww-route :x
Op zich op rechte stukken niet zo erg, maar ze kunnen meestal niet normaal een bocht door of uberhaupt een beetje behendig manouvreren. Of ze halen je in met een constante snelheid van 0,1km/u harder dan je op dat moment fietst en blijven er dan zo 100m half naast fietsen.. Waarna je ze bij wind mee vervolgens weer in kunt halen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205818402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 09:42 schreef muzas het volgende:
Overigens ben ik wel klaar met tubeless rijden, als dit setje op is ga ik gewoon weer terug naar biba/buba combi. Het was leuk er even mee te spelen, maar het is me teveel gedoe.
Welk gedoe valt dan tegen?

Ik heb wel een paar investeringen gedaan om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Zeker het kiezen van de juiste sealant is wel heel belangrijk. De meeste sealants kunnen eigenlijk helemaal niet omgaan met de hoge druk die gebruikt worden bij een racefiets namelijk.
pi_205818438
Nou het gelul met eens in de zoveel tijd checken of de sealant niet is opgedroogd en het weer moeten bijvullen, het gelul met dat sommige band-velg combinaties strakker zijn dan een eerste jaars foef. Het goede met banden wisselen als je ze ets te lang hebt laten staan en de band echt gefuseerd aan de velg zit.

Het zijn allemaal wel overkomelijke zaken, maar als ik me dan bedenk hoe makkelijk een binnenbandje is... Zie ik eigenlijk de enorme voordelen er niet zo van in. Als je je buitenbanden met schoonmaken checkt en tijdig vervangt rij je ook met normale banden niet snel lek.
pi_205818483
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:37 schreef muzas het volgende:
Nou het gelul met eens in de zoveel tijd checken of de sealant niet is opgedroogd en het weer moeten bijvullen, het gelul met dat sommige band-velg combinaties strakker zijn dan een eerste jaars foef. Het goede met banden wisselen als je ze ets te lang hebt laten staan en de band echt gefuseerd aan de velg zit.

Het zijn allemaal wel overkomelijke zaken, maar als ik me dan bedenk hoe makkelijk een binnenbandje is... Zie ik eigenlijk de enorme voordelen er niet zo van in. Als je je buitenbanden met schoonmaken checkt en tijdig vervangt rij je ook met normale banden niet snel lek.
Om de sealant te checken schroef je de ventielkern er even af en dan steek je (bijvoorbeeld) een sateprikker er even doorheen en kijk je of er vloeistof aan blijft zitten. Is dat niet het geval, dan even bijvullen. Hoef je niet je band er voor eraf te halen.

Een TLR velg is ook al iets strakker dan een niet TLR velg, ook met niet TLR banden. Echter moet ik wel zeggen dat de Pirelli die ik nu heb er makkelijker omheen gaan dan de Giant banden. En dat ze niet meer van de velg af wilden heb ik nog niet mee gemaakt gelukkig.

Verder zal je met een binnenbandje de buitenband nog steeds lastig van de velg krijgen omdat dit te maken heeft met de TLR velg zelf. Het seaten van de buitenband gebeurd ook als je een binnenbandje hebt.
pi_205818522
Allemaal bekend. Ik heb ook mijn huiswerk gedaan en met beide systemen gereden. In mijn afweging is het meer gedoe dan een binnenband.

quote:
Verder zal je met een binnenbandje de buitenband nog steeds lastig van de velg krijgen omdat dit te maken heeft met de velg zelf. Het seaten van de buitenband gebeurd ook als je een binnenbandje hebt.
Beads van tubeless banden verschillen van 'normale'. Dat is een feit. Het draagt bij aan het wat moeilijker omleggen en afhalen.

Daarbuiten verschilt elke velg ook weer indedaad. Continental om een hunt krijgen is onmogelijk, om een bontragerwiel leg je ze zo.
pi_205818525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Geen idee precies, ik houd het niet netjes bij. Maar ik heb nu na 7000km gefietst dit jaar mijn 3e setje eronder gelegd gisteren. Het eerste setje kwam wel over van vorig jaar en zijn ergens in het voorjaar al vervangen. Heb wel 2 maanden geleden de banden even omgewisseld omdat de achterband uiteraard harder slijt dan de voorband. Maar ik schat dat het max 5000km is voor een set (Pirelli P-Zero TLR).

Edit:
Als ik uitga van halverwege maart dat ik de banden vervangen heb, dan zouden ze er 5491km onder gelegen hebben (volgens statshunters).
Lang verhaal, maar ik hou idd ook ongeveer 5000km voor een setje banden
pi_205818556
Zouden banden ook harder slijten naar mate je snelheid hoger is?
pi_205821855
Higher driving speeds cause more heat to build up in the rubber, breaking down the tire more quickly than at slower speeds. Similarly, taking turns at slower speeds and avoiding skidding on turns also helps the tire last longer.

Dat betreft auto's. Maar zal ook wel van toepassing zijn bij fietsen.
Aldus.
  vrijdag 2 september 2022 @ 16:13:23 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205821888
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:10 schreef Z het volgende:
Higher driving speeds cause more heat to build up in the rubber, breaking down the tire more quickly than at slower speeds. Similarly, taking turns at slower speeds and avoiding skidding on turns also helps the tire last longer.

Dat betreft auto's. Maar zal ook wel van toepassing zijn bij fietsen.
Ja? Jij denkt dat je je banden significant kan laten opwarmen door 35 ipv 20 te fietsen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205822335
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou het trouwens helemaal niet erg vinden als er als gevolg van de energiecrisis wat minder elektrische fietsers op het fietspad zouden komen, het worden er echt met de dag meer op mijn ww-route :x
Op zich op rechte stukken niet zo erg, maar ze kunnen meestal niet normaal een bocht door of uberhaupt een beetje behendig manouvreren. Of ze halen je in met een constante snelheid van 0,1km/u harder dan je op dat moment fietst en blijven er dan zo 100m half naast fietsen.. Waarna je ze bij wind mee vervolgens weer in kunt halen..
Ach met wind tegen is het soms wel ff prettig om in het wiel van zo'n fiets te schuilen langs de ringvaart.
pi_205822413
Had trouwens begin dit jaar Vredestein Fortezza All Weather en daar kwam na 1000km het canvas al doorheen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205822897
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 16:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ja? Jij denkt dat je je banden significant kan laten opwarmen door 35 ipv 20 te fietsen?
Ik denk het wel. Vooral bochten en het is ook allemaal vele dunner spul dan autobanden.
Aldus.
  vrijdag 2 september 2022 @ 18:43:12 #280
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205823167
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2022 17:59 schreef Z het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Vooral bochten en het is ook allemaal vele dunner spul dan autobanden.
Hmm, rolweerstand is natuurlijk wel heel laag, dus de potentie voor warmteopbouw is ook heel laag. Tevens koel je ze natuurlijk ook heel hard doordat de wind vrij spel heeft.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_205823230
Ik kan er ook niks over terugvinden. Dus heb ik waarschijnlijk niet gelijk. Wel een interessante vraag.
Aldus.
  vrijdag 2 september 2022 @ 18:53:29 #282
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205823235
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2022 10:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zouden banden ook harder slijten naar mate je snelheid hoger is?
Denk dat met name bij acceleratie, waarbij het rubber verder opgerekt wordt zn effect heeft.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 3 september 2022 @ 10:46:12 #283
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205827990
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 17:03 schreef Steven184 het volgende:
Had trouwens begin dit jaar Vredestein Fortezza All Weather en daar kwam na 1000km het canvas al doorheen.
Dan heb je te hard gefietst.
  zaterdag 3 september 2022 @ 10:50:04 #284
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205828009
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 18:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Hmm, rolweerstand is natuurlijk wel heel laag, dus de potentie voor warmteopbouw is ook heel laag. Tevens koel je ze natuurlijk ook heel hard doordat de wind vrij spel heeft.
Rolweerstand is laag als je gewoon rechtdoor fietst of rustig door een bocht, maar de krachten op een band als je met 35 (te) hard door een bocht gaat, zijn wel significant meer verwacht ik. Vooral omdat je fiets dan een beetje kantelt en er meer kracht op de zijkant van je band komt te staan. Als je rustig door een bocht gaat, zal die zijkant niks te verduren krijgen.

De vraag is wel wat het zwakste deel van een band is. Het lijkt mij dat die zijkanten dat zijn, dus mogelijk kan consequent hard door een bocht fietsen wel voor een veel snellere slijtage zorgen? Aan de andere kant duurt een bocht gemiddeld maar een paar seconden, geen idee of zo’n korte tijdsduur impact heeft. :P
pi_205828017
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dan heb je te hard gefietst.
Het zou eigenlijk een bewijs zijn tegen die stelling. Doordat ik veel last had van corona naweeën fietste ik in die maanden nagenoeg achteruit.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 3 september 2022 @ 10:51:31 #286
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205828023
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:50 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Het zou eigenlijk een bewijs zijn tegen je stelling. Doordat ik veel last had van corona naweeën fietste ik in die maanden nagenoeg achteruit.
Misschien was je daarom ook veel zwaarder? :+
pi_205828042
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Misschien was je daarom ook veel zwaarder? :+
Haha, wel 2kg inderdaad.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205829671
Nou de wetenschap is er nog niet helemaal over uit :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 3 september 2022 @ 14:07:31 #289
545 dop
:copyright: dop
pi_205829795
zo ingewikkeld is het toch ook weer niet, soepele banden met lage rolweerstand en veel grip gaan niet zo lang mee.
wat stugger rubber gemaakt voor duurzaamheid heeft een wat hogere rolweerstand maar gaat een stuk langer mee.

in de hele discussie is vooral niet duidelijk wie met welke band rijdt.
bij mij haalt een setje conti gp 5000 de 5000km met moeite waar een setje conti gp die veel stugger en robuuster zijn maar minder grip hebben en meer rolweerstand richting de 10.000 halen
en zo kun je natuurlijk nog 10 banden opnoemen met net ff een ander rubber en levensduur
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205830085
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 14:07 schreef dop het volgende:
zo ingewikkeld is het toch ook weer niet, soepele banden met lage rolweerstand en veel grip gaan niet zo lang mee.
wat stugger rubber gemaakt voor duurzaamheid heeft een wat hogere rolweerstand maar gaat een stuk langer mee.

in de hele discussie is vooral niet duidelijk wie met welke band rijdt.
bij mij haalt een setje conti gp 5000 de 5000km met moeite waar een setje conti gp die veel stugger en robuuster zijn maar minder grip hebben en meer rolweerstand richting de 10.000 halen
en zo kun je natuurlijk nog 10 banden opnoemen met net ff een ander rubber en levensduur
Dezelfde band, maar met hogere snelheid, slijt die sneller of niet. Dus welke band is eigenlijk niet relevant aangezien je de band met zichzelf vergelijkt niet met andere banden. ;)
  zaterdag 3 september 2022 @ 16:40:21 #291
545 dop
:copyright: dop
pi_205831726
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 14:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dezelfde band, maar met hogere snelheid, slijt die sneller of niet. Dus welke band is eigenlijk niet relevant aangezien je de band met zichzelf vergelijkt niet met andere banden. ;)
Snelheid op zichzelf gaat geen doorslaggevende invloed hebben.
Ik vermoed dat een behoorlijke deel van de slijtage gebeurt bij het remmen en versnellen.
Ik zou het dan toch zoeken in wattages. En dan speelt gewicht ook een belangrijke rol.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205836498
Nog een reden om zo min mogelijk te remmen dus :P
pi_205836535
Zoals Muzas al zei, met niet fietsen gaan je banden sowieso het langst mee. :P
  FOK!fotograaf zondag 4 september 2022 @ 22:21:12 #294
73911 ultra_ivo
pi_205848905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zoals Muzas al zei, met niet fietsen gaan je banden sowieso het langst mee. :P
Hoeft niet, banden kunnen ook verouderen van het stilstaan. Dus er zit ook een limiet aan het niet fietsen ;).
pi_205849029
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 22:21 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Hoeft niet, banden kunnen ook verouderen van het stilstaan. Dus er zit ook een limiet aan het niet fietsen ;).
Eens, maar dan gaan ze alsnog langer mee dan als je er wel mee fietst. :P
pi_205894750
@Patroon: Je nieuwe fiets is gearriveerd, slechts 6,2kg voor het topmodel: https://www.canyon.com/nl(...)section-product-grid 👌
pi_205943767
Gisteren van Utrecht Centraal naar Drielandenpunt gefietst. 220 km over gedaan.

Merendeel van Nederland is best saai en dan was er nog veel mist in de ochtend ook. Vanaf Brabant fiets je geregeld door bossen, maar ook kilometers langs kanalen. Het saaist zijn kilometers rechte stukken door weilanden, akkers en langs boerderijen, waarbij de weg bruin is door de gierwagen die regelmatig langs rijdt...


Viel mij op hoe weinig wielrenners ik zag. Vooral midden Nederland weinig, tussen Vianen en Den Bosch en tussen Helmond en Schinnen.

Eenmaal Zuid-Limburg bereikt heb je er al tegen de 200 km op zitten en mag je opeens gaan klimmen. Je benen dreigen in een kramp te schieten. Tandje lager fietsen, veel drinken en door gaan. Maar wel leuker fietsen, meer bochten meer afdalen.

@ultra_ivo wat is jouw snelheid gemiddeld bij je brevetten?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205944985
En hoe ging London-Edinburgh-London Ivo?
Aldus.
  FOK!fotograaf maandag 12 september 2022 @ 20:07:47 #299
73911 ultra_ivo
pi_205951669
quote:
2s.gif [b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2650979

@:ultra_ivo wat is jouw snelheid gemiddeld bij je brevetten?
Als ik onder de 18,7km/u zak (zuiver gemiddelde) dan komt m'n uitslag in gevaar. Zo iets boven de 20 is een veilig gemiddelde. Daarmee zit ik wel in het achterveld maar kom ik ruim op tijd binnen.
  FOK!fotograaf maandag 12 september 2022 @ 20:10:08 #300
73911 ultra_ivo
pi_205951702
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 10:23 schreef Z het volgende:
En hoe ging London-Edinburgh-London Ivo?
Heel beroerd
Vanaf het begin al geen benen. Na zo'n 100km een lang vlak stuk, normaal kun je hier flink tijd pakken. Maar nu, iedere keer als ik aan wilde pikken bij een groepje, sloeg de kramp in m'n benen. Ik dacht eerst aan de hitte dus af en toe gestopt voor een ijsje en chips. De nacht ging nog redelijk maar in de ochtend ook weer geen benen. En dan helpt het niet dat het aantal hoogtemeters in de afgelopen jaren gegroeid is van 9000 naar 15000.
Uiteindelijk na krap 400km opgegeven. Goed geslapen op de controle. De volgende ochtend wilde ik beginnen met terugfietsen via een vlakkere route maar ik voelde me wat rillerig. In Stamford Bridge een zelftest gedaan en jawel, een licht rood streepje teveel. Dat verklaarde alles.
pi_205951830
Rot op met jullie teringhobby stelletje kneuzen op de weg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')