abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205392899
net nog even lekker op de trainer gezeten hier met 28 graden in de woonkamer 😎
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205392934
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 18:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat het halverwege de Stelvio nog 35-36 graden was… Laat staan op de top. :P
Aan de voet was het 41 graden en het was 27 graden op de top. Dus halverwege was het nog wel richting de 35 graden. :)
pi_205392942
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:31 schreef JohnDDD het volgende:
net nog even lekker op de trainer gezeten hier met 28 graden in de woonkamer 😎
Als je bang bent om buiten te fietsen is dat lekker inderdaad. :D
pi_205441696
Fiets in Zuid Grankrijk in de Var is geweldig mooi moet ik zeggen.
Van alles wat, heuvelig vlak naar de kust en klimmen inlands.
En wat zijn die Fransen netjes met fietsers, nooit boos altijd ruim om je heen.

Alleen ga ik meestal tegen 7:00 weg, is hier ook dagelijks bijna 40C
Vakman pur sang
pi_205441712
En in de hitte een tandje minder, veel drinken en snelheid houden (koeling).
En je went eraan hè, steeds iets langer, begin je met een uurtje en bouw je dat op.
Vakman pur sang
pi_205479786
In de afdaling van de een van de weinige wegen buiten Limburg met haarspeldbochten (Beekhuizense weg, Rozendaal, gemeente Arnhem) de bocht uit gevlogen...

Heb een nieuwe fiets, weet niet of het ligt aan het moeten inremmen van schijfremmen, maar het achterwiel raakte in een slip, loslaten en opnieuw remmen verbeterde de situatie niet en ondertussen was ik richting de rand van de bocht.

Op zijn Pogacar's op mijn rechter zij tot stilstand gekomen, maar mijn been lag open en schrammen op mijn arm rechts.

Geluk dat er nog geen tegenliggende auto was, er zat wel een Tesla achter mij en de bestuurder kwam bezorgd checken of het wel ging.

Ik kon mijn tocht af maken met zelfs een klim naar de Postbank, maar toch iets onder het stuur, een soort plastic kapje die de stuurbuis in de vork op zijn plaats houdt (met 1 schroef) stukje af gesplinterd. Tevens ratelt de ketting meer wanneer de ketting op het kleinste tandwiel achter geschakeld is.

Vandaag maar langs de fietsenmaker, kijken of het wel verantwoord is met de fiets nog de bergen in te trekken, op vakantie. Mijn vakantie begint zaterdag.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205480208
Toestanden! Beterschap. Komt vast goed met je fiets.
Aldus.
pi_205480437
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 12:02 schreef Godshand het volgende:
In de afdaling van de een van de weinige wegen buiten Limburg met haarspeldbochten (Beekhuizense weg, Rozendaal, gemeente Arnhem) de bocht uit gevlogen...

Heb een nieuwe fiets, weet niet of het ligt aan het moeten inremmen van schijfremmen, maar het achterwiel raakte in een slip, loslaten en opnieuw remmen verbeterde de situatie niet en ondertussen was ik richting de rand van de bocht.

Op zijn Pogacar's op mijn rechter zij tot stilstand gekomen, maar mijn been lag open en schrammen op mijn arm rechts.

Geluk dat er nog geen tegenliggende auto was, er zat wel een Tesla achter mij en de bestuurder kwam bezorgd checken of het wel ging.

Ik kon mijn tocht af maken met zelfs een klim naar de Postbank, maar toch iets onder het stuur, een soort plastic kapje die de stuurbuis in de vork op zijn plaats houdt (met 1 schroef) stukje af gesplinterd. Tevens ratelt de ketting meer wanneer de ketting op het kleinste tandwiel achter geschakeld is.

Vandaag maar langs de fietsenmaker, kijken of het wel verantwoord is met de fiets nog de bergen in te trekken, op vakantie. Mijn vakantie begint zaterdag.
Schijven hoeven uiteraard niet ingeremd te worden. Waarschijnlijk gewoon iets te enthousiast geremd waardoor de rem blokkeerde. Dus ik denk eerder dat je nog moet wennen aan de schijfremmen zelf.

Sterkte met herstel en alvast veel plezier op je vakantie. :)
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:00:25 #109
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205480835
Sterkte man, denk dat de fietsenmaker dit snel genoeg gaat zien. Mogelijk is je padje wat krom door de val en moet die recht/vervangen worden. Dat is een reparatie van niks.

Als je in de slip raakt ligt het in ieder geval niet aan je remkracht. Dus blijven oefenen en het gevoel even (terug) krijgen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:02:19 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205480852
Heeft iemand hier ervaring met Seasucker fietsendragers? Heb een Punto zonder trekhaak en zou graag wat vaker met de mountainbike/racefiets ergens heen rijden om daar te fietsen.

Ze zouden dan op m'n glazen dak (ja ja, hele luxe Punto ;) ) gemonteerd worden.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_205481252
Had Kaasplankje die niet? Volgens mij is het een prima systeem.
Aldus.
  FOK!Fotograaf donderdag 28 juli 2022 @ 15:50:53 #112
145146 Andyy
pi_205481759
Heb er 1 van Paifa. Werkt prima, je merkt dat het middelpunt van het gewicht wat hoger ligt als je fanatiek de bocht om gaat, en ze raden je aan om niet harder dan 110 te rijden ermee. Plak ‘m op de voorruit en dat gaat prima
  vrijdag 29 juli 2022 @ 00:48:15 #113
108913 Godshand
guide4you
pi_205486128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:00 schreef Fretwork het volgende:
Sterkte man, denk dat de fietsenmaker dit snel genoeg gaat zien. Mogelijk is je padje wat krom door de val en moet die recht/vervangen worden. Dat is een reparatie van niks.

Als je in de slip raakt ligt het in ieder geval niet aan je remkracht. Dus blijven oefenen en het gevoel even (terug) krijgen.
Thanks man. Gek genoeg ging remmen met schijf remmen op vakantie op een huur fiets wel altijd goed. Misschien ook een beetje het natte weg dek...
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:52:02 #114
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205486798
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:48 schreef Godshand het volgende:

[..]
Thanks man. Gek genoeg ging remmen met schijf remmen op vakantie op een huur fiets wel altijd goed. Misschien ook een beetje het natte weg dek...
Ja op die Zijpenberg-West blijft het wel lang vochtig over het algemeen.
pi_205486805
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:48 schreef Godshand het volgende:

[..]
Al met al, gewoon te hard door de bocht willen gaan en daarna te hard geremd. Dat was met velgremmen ook gebeurd. Gevalletje pech hebben helaas. :)
  vrijdag 29 juli 2022 @ 09:19:13 #116
545 dop
:copyright: dop
pi_205487035
Er werd gezegd dat in remmen niet nodig is, dat is niet geheel terecht.
Het is niet dat je remmen niet werken als je ze niet inremt maar ze moduleren wel beter als ze ingeremd zijn.

Er zijn ook relatief veel combinaties schijven en blokken op de markt die überhaupt weinig modulatie hebben.
Dan is het gevoel al gauw hard remmen of niet.
Zou in dit geval ook aan de hand geweest kunnen zijn.
Of natuurlijk gewoon überhaupt het gevoel bij remmen wat op een nieuwe fiets altijd anders is.
Remmen is een automatisme waar bij je toch ook te maken hebt met spiergeheugen.
Op je oude fiets zal de manier waarop je in je remknijpt toch een ander resultaat geven, als op je nieuwe. Misschien moet je dus zelf ook wel ingeremd worden :)

[ Bericht 25% gewijzigd door dop op 29-07-2022 09:34:37 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205487971
Klopt, ik heb inderdaad dat als de schijfremmen echt helemaal nieuw afgesteld zijn je soms té hard/abrupt remt, dat heb je op een huurfiets wellicht wat minder. Maar goed, fijn in ieder geval dat je zelf weinig hebt, en hopelijk komt het met je nieuwe fiets ook weer goed. Was die verzekerd?

Ik heb vorig weekend voor het eerst gekoerst, op een wielerbaan. Was leuk, met een apart damespeloton al waren we wel maar met 4 dus een echte koerssituatie was het niet. Na het zien van alle valpartijen in de TDFF blijf ik toch wel een beetje huiverig om meer te gaan koersen, de risk/reward verhouding is gewoon een beetje scheef in mijn ogen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205488970
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Klopt, ik heb inderdaad dat als de schijfremmen echt helemaal nieuw afgesteld zijn je soms té hard/abrupt remt, dat heb je op een huurfiets wellicht wat minder. Maar goed, fijn in ieder geval dat je zelf weinig hebt, en hopelijk komt het met je nieuwe fiets ook weer goed. Was die verzekerd?

Ik heb vorig weekend voor het eerst gekoerst, op een wielerbaan. Was leuk, met een apart damespeloton al waren we wel maar met 4 dus een echte koerssituatie was het niet. Na het zien van alle valpartijen in de TDFF blijf ik toch wel een beetje huiverig om meer te gaan koersen, de risk/reward verhouding is gewoon een beetje scheef in mijn ogen :P
Zo heel vaak vallen ze ook weer niet hoor. :) Zelfs niet in de sportklasse of hoe dat tegenwoordig heet of bij de dames.
  zondag 31 juli 2022 @ 17:46:05 #119
108913 Godshand
guide4you
pi_205514516
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:

Fiets was niet verzekerd, maar de schade was minimaal. Derailleur pad bij stellen, er waren nokjes om de stuur richting te beperken kapot, maar daar kan ik mee leven. Gewoon niet extreem naar links of rechts sturen om dubbelklappen en vallen te voorkomen.
pi_205514786
Allemaal lekker ah fietsen op vakantie?
Nog tips voor mooie gebieden?
Vakman pur sang
pi_205515677
Ik ben nog niet weg. Ik zit dit jaar eerst in de buurt van de Cevennen. Dat moet schitterend fietsen zijn. Daarna in de buurt van Cluny/La Clayette. Daar ben ik vaker geweest. Geen hooggebergte maar zat leuke klimmen en heel rustige wegen. Heel mooi fietsen vind ik zelf.
Aldus.
  zondag 31 juli 2022 @ 19:46:21 #122
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205515912
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Vakantie? Wat is dat voor elitair gedoe?! Gewoon keihard bikkelen voor de baas *O*
.
  zondag 31 juli 2022 @ 22:58:23 #123
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_205518250
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja op die Zijpenberg-West blijft het wel lang vochtig over het algemeen.
is dat die dubbele beklimming? Ik vind die tweede (als je vanuit het westen fietst) een van de mooiste die we hebben buiten limburg
  zondag 31 juli 2022 @ 23:00:01 #124
220368 Afhaalchinees
Geen Chinees
pi_205518269
Ik ga in september de Grossglockner /edelweisspitze fietsen. Heeft iemand er ervaring mee?
pi_205519055
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:00 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik ga in september de Grossglockner /edelweisspitze fietsen. Heeft iemand er ervaring mee?
Van welke kant? Beide kanten zijn vooral lang. In september zal het al wat rustiger zijn, maar als je kunt zou ik buiten het weekend gaan om wat minder (motor)verkeer tegen te komen. Goed om te weten: aan de zuidkant kun je je bidon ongeveer een km voor de top bijvullen.
sig verwijderd door FA
pi_205520117
Net terug van vakantie met het gezin. gelukkig was de racefiets mee, ondanks dat ik niet wist wat ik kon verwachten. beetje onbekend gebied, maar geweldig om te fietsen. De Montagne Noir, aan de zuidkant van het Centraal Massief is niet een gebied dat heel hoog is (meeste heuvels rond 800m), maar wel constant op en neer gaat. Ritjes van 50 km voelden als 100 km in Nederland.
Ook een paar ritjes in de Auvergne, maar helaas is de legendarische Puy de Dome niet meer toegankelijk voor fietsers.
pi_205520647
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:28 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Van welke kant? Beide kanten zijn vooral lang. In september zal het al wat rustiger zijn, maar als je kunt zou ik buiten het weekend gaan om wat minder (motor)verkeer tegen te komen. Goed om te weten: aan de zuidkant kun je je bidon ongeveer een km voor de top bijvullen.
vanuit Zell am See. Ik had eerst het idee om hem daarna nog vanuit de zuidkant te doen maar zou zomaar kunnen dat ik mezelf gigantisch overschat :')
  maandag 1 augustus 2022 @ 11:57:03 #128
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205520703
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:34 schreef Coppi het volgende:
Net terug van vakantie met het gezin. gelukkig was de racefiets mee, ondanks dat ik niet wist wat ik kon verwachten. beetje onbekend gebied, maar geweldig om te fietsen. De Montagne Noir, aan de zuidkant van het Centraal Massief is niet een gebied dat heel hoog is (meeste heuvels rond 800m), maar wel constant op en neer gaat. Ritjes van 50 km voelden als 100 km in Nederland.
Ook een paar ritjes in de Auvergne, maar helaas is de legendarische Puy de Dome niet meer toegankelijk voor fietsers.
In zo’n gebied zit ik nu ook in Frankrijk (Morvan). Hoogste top is hier 913m of iets dergelijks. Nergens steile klimmen, maar best wel veel lange klimmen van een paar kilometer (de langste is 10km a 4.5%) en het is hier inderdaad echt nergens vlak. Overigens wel prima asfalt over het algemeen.

Ik fiets hier overigens wel op m’n gravelbike en het is wel even wennen dat je echt hard moet fietsen om thuis te komen met een gemiddelde van 24. :P
pi_205521337
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
In zo’n gebied zit ik nu ook in Frankrijk (Morvan). Hoogste top is hier 913m of iets dergelijks. Nergens steile klimmen, maar best wel veel lange klimmen van een paar kilometer (de langste is 10km a 4.5%) en het is hier inderdaad echt nergens vlak. Overigens wel prima asfalt over het algemeen.

Ik fiets hier overigens wel op m’n gravelbike en het is wel even wennen dat je echt hard moet fietsen om thuis te komen met een gemiddelde van 24. :P
Ik had ook de gravelbike mee. Heb ook ff geen racefiets meer.
Maar kom echt tekort met 1x12 op de afdalingen, boven de 50/60 is er geen trappen meer aan. En de overgangen zijn te bruusk. Nu wil EU wel weer een race.
Op onverhard was het natuurlijk wel ideaal.
Ook een enorm diep gat in de weg gehad, toen ik op de navi aan het prutsen was. BAM, maar niks lek, weet zeker dat met de race ik 2 lekke banden zou hebben.
Vakman pur sang
pi_205521686
quote:

[..]

Het laatste stuk van de Mont Beuvray vond ik wel lekker steil hoor (11% 1,7km), als je hem van de goede kant pakt. Maar in het hoogseizoen moet je er wel even oppassen, dan kan het aan de voet van dat laatste zware stuk best druk zijn. :)
  maandag 1 augustus 2022 @ 16:38:39 #131
68638 Zwansen
pi_205522893
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Het laatste stuk van de Mont Beuvray vond ik wel lekker steil hoor (11% 1,7km), als je hem van de goede kant pakt. Maar in het hoogseizoen moet je er wel even oppassen, dan kan het aan de voet van dat laatste zware stuk best druk zijn. :)
Ah, ik had gelezen dat je daar in de zomer niet omhoog mocht. Er is ergens een slagboom ofzo?
  maandag 1 augustus 2022 @ 16:45:44 #132
68638 Zwansen
pi_205522936
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik had ook de gravelbike mee. Heb ook ff geen racefiets meer.
Maar kom echt tekort met 1x12 op de afdalingen, boven de 50/60 is er geen trappen meer aan. En de overgangen zijn te bruusk. Nu wil EU wel weer een race.
Op onverhard was het natuurlijk wel ideaal.
Ook een enorm diep gat in de weg gehad, toen ik op de navi aan het prutsen was. BAM, maar niks lek, weet zeker dat met de race ik 2 lekke banden zou hebben.
Ja, in de afdaling wordt het lastig bijtrappen, maar ach, 50-60 is hard genoeg. Iets meer aero gaan zitten heeft net zoveel effect als het 5+% naar beneden gaat. :+
pi_205523193
quote:

[..]

De Morvan is inderdaad vergelijkbaar. Vrij hoge beboste heuvels met slingerende klimwegen. Ik was er een paar jaar geleden zonder fiets, maar ik zou er graag eens rondtouren. Geniet nog van je vakantie!
pi_205524014
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:50 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]
vanuit Zell am See. Ik had eerst het idee om hem daarna nog vanuit de zuidkant te doen maar zou zomaar kunnen dat ik mezelf gigantisch overschat :')
Probleem daarvan is alleen dat je geen andere optie hebt dan over de top terug te gaan :D. Kan ook als motivatie werken natuurlijk.

Vanuit Zell zijn de eerste kilometers nog vrij eenvoudig (er ligt zelfs deels een gescheiden fietspad), vanaf de tolpoort gaat het eigenlijk pas echt beginnen. Verder trouwens vanuit Zell ook leuk fietsen rond het meer en er loopt een vrij vlak fietspad richting oost en west met goede bewegwijzering.
sig verwijderd door FA
  FOK!Fotograaf maandag 1 augustus 2022 @ 20:52:06 #135
73911 ultra_ivo
pi_205524678
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog een paar dagen en dan kan ik naar London. Zondag start London-Edinburgh-London. Ik heb dit keer startnummer U23 alhoewel ik veteranengerechtigd ben (op fietsgebied dan).
pi_205525186
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ah, ik had gelezen dat je daar in de zomer niet omhoog mocht. Er is ergens een slagboom ofzo?
Ja, er is een hek. Maar daar kun je omheen. Ik ben gewoon rond de middag gegaan in de zomer. Werd ik onderweg nog aangemoedigd ook door de toeristen die daar de Bibracte aan het bezichtigen waren. :P
pi_205525622
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:52 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Nog een paar dagen en dan kan ik naar London. Zondag start London-Edinburgh-London. Ik heb dit keer startnummer U23 alhoewel ik veteranengerechtigd ben (op fietsgebied dan).
Mooi man, succes
Vakman pur sang
pi_205539285
Net terug van een paar dagen gravelen in de Eifel rond Heimbach, Rurberg etc. Echt prachtig daar. Was verbaasd over de kwaliteit van de Duitse fietsroutes. Er staan veel bordjes en de routes zijn gemakkelijk te volgen. Wel gaan de routes van gewoon asfalt soms over in grind, steentjes of echt grotere stenen. Op kleine stukken moest ik soms even van de fiets (bijv. naar beneden lopend stuk met grotere stenen). Ik wou dat ik de gravelwielen had gemonteerd, daarop heb ik 37 mm banden met noppen. Ik had mijn gewone wielen met Continental Grand Prix 4 32mm bandjes erop gelaten die ik hier in NL ook gebruik. Dacht dat het wel genoeg zou zijn. En in principe was dat ook wel zo. Moet wel zeggen dat de geweldige kwaliteit van deze banden zich dan weer echt wijst. Geen moment het gevoel gehad dat ik problemen had om de fiets recht te houden (zelfs op een regenachtige dag) en de banden zagen er na afloop volledig ongeschonden uit.

Ik zat wel op een beetje een ouwelullencamping waar weinig te beleven was. Merk ook wel dat dat gekruip in een tentje na een dag fietsen niets voor mij is. Volgende keer een vakantiewoning of op z'n minst een stacaravan ;)
pi_205572184
Ontzettend lekker over de holterberg geknald met een toevallig clubje van 4 aan elkaar gewaagd. Steeds een ander die probeerde de klimmen te winnen.
En op mijn 44ste mijn PR motieweg verbeterd van toen ik 36 was. :9
Vakman pur sang
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:38:42 #140
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_205578151
Op dag 1 van de vakantie m'n knie gestoten aan de bodem van het zwembad :')
diezelfde middag nog wel op anderhalf been een rondje van 45 km over de Sallandse heuvelrug gemaakt, maar 's avonds m'n fiets maar meegegeven aan een vriend die op visite was.
Nu kan ik eindelijk weer pijnvrij fietsen na 2 weken 'rust' dus vanmiddag m'n fiets weer oppikken. Komende 2 weken heb ik nog vrij, dus maar even een paar leuke ritjes inplannen.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_205582000
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:38 schreef TradeMarkie het volgende:
Op dag 1 van de vakantie m'n knie gestoten aan de bodem van het zwembad :')
diezelfde middag nog wel op anderhalf been een rondje van 45 km over de Sallandse heuvelrug gemaakt, maar 's avonds m'n fiets maar meegegeven aan een vriend die op visite was.
Nu kan ik eindelijk weer pijnvrij fietsen na 2 weken 'rust' dus vanmiddag m'n fiets weer oppikken. Komende 2 weken heb ik nog vrij, dus maar even een paar leuke ritjes inplannen.
@Lospedrosa fietst met gemak nog 35 km/h gemiddeld met 1 been. Dus niet zo aanstellen. ;)
pi_205582265
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
@:Lospedrosa fietst met gemak nog 35 km/h gemiddeld met 1 been. Dus niet zo aanstellen. ;)
Nou dat lijkt me overdreven.
Vakman pur sang
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:38:59 #143
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205582331
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dat lijkt me overdreven.
Sneller als 32 en je hebt het werelduurrecord.
  maandag 8 augustus 2022 @ 18:41:21 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205582348
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:38 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Sneller als 32 en je hebt het werelduurrecord.
Waarom nog die crank er op dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205582792
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik denk gemakzucht. Anders moet er iets gemaakt worden zodat de rechterkant er niet uit valt.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:48:34 #146
545 dop
pi_205582955
quote:

[..]
Balans, probeer maar een je crankstel rond te draaien zonder ketting, met je hand, en doe dat nogmaals met alleen de rechter crank
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:49:54 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205582974
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:48 schreef dop het volgende:

[..]
Balans, probeer maar een je crankstel rond te draaien zonder ketting, met je hand, en doe dat nogmaals met alleen de rechter crank
Wel eens gedaan en uiteraard zit er een balansdingetje in, maar is dat een issue als je die crank niet gebruikt? Het is een nogal onearodynamisch ding met volgens mij weinig toegevoegde waarde.
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:50:15 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205582979
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Ik denk gemakzucht. Anders moet er iets gemaakt worden zodat de rechterkant er niet uit valt.
Het is een wereldrecord :{w Dat moet je serieus aanpakken.
pi_205582997
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Het is een wereldrecord :{w Dat moet je serieus aanpakken.
Daar heb je een punt. Maar dan win je nog meer met een beter pakje en houding. :P
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:52:39 #150
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205583005
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 19:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Daar heb je een punt. Maar dan win je nog meer met een beter pakje en houding. :P
Elke marginal gain is er 1.
pi_205583708
quote:

[..]
Nou inderdaad die zaag je zo af dicht bij het middelpunt en je gaat al 33,5kmu ;)
Vakman pur sang
pi_205594225
Ik ben van plan om de banden van mijn oude 29" MTB te vervangen voor Continental GP5000, twijfel alleen of de bracket in de bochten niet te dicht bij de grond gaat komen.
Iemand ervaring mee? Wil deze fiets meer op de weg gaan gebruiken.
BlaBlaBla
pi_205594464
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ben van plan om de banden van mijn oude 29" MTB te vervangen voor Continental GP5000, twijfel alleen of de bracket in de bochten niet te dicht bij de grond gaat komen.
Hoe ga je een 28" band om een 29" wiel leggen? Of ga je de wielen compleet vervangen?
pi_205594602
quote:
Er zijn prima wegbandjes voor 29inch velgen. Daarmee komt je bracket wel wat lager, maar als je in die situatie komt zijn dit waarschijnlijk toch de verkeerde banden. De gp5000 zijn, zoals Bizkit al zegt, voor een andere velgmaat
pi_205594673
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Hoe ga je een 28" band om een 29" wiel leggen? Of ga je de wielen compleet vervangen?
Zijn Mavic 18x622 wielen, dus dat moet prima passen.
BlaBlaBla
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:00:29 #156
545 dop
pi_205594953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
29er in de mtb wereld een beetje een gimmick, de velgmaat is gewoon gelijk aan wat op alle andere fietsen 28" heet. Past dus prima.
pi_205595149
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:00 schreef dop het volgende:

[..]
29er in de mtb wereld een beetje een gimmick, de velgmaat is gewoon gelijk aan wat op alle andere fietsen 28" heet. Past dus prima.
Hmmm. Weer wat geleerd. ^O^
Dan heb ik niks gezegd.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:09:14 #158
545 dop
pi_205595175
quote:
Jep vaak zat gedaan en geen enkel probleem, een mtb heeft in vergelijking met een racefiets meer ruimte tussen de bottembracket en de grond.
De minder hoge racebandjes heft dat verschil weer op.
Overigens zou ik afhankelijk van welke velgbreedte je rijdt ook eventueel strandbanden overwegen. Victoria tattoo of schwalbe G one.

Ik zag al 18x622, dan zou ik niet voor strandbanden gaan daar wil je minimaal 25+ velgbreedte voor

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 09-08-2022 23:19:27 ]
pi_205595401
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:09 schreef dop het volgende:

[..]
Jep vaak zat gedaan en geen enkel probleem, een mtb heeft in vergelijking met een racefiets meer ruimte tussen de bottembracket en de grond.
De minder hoge racebandjes heft dat verschil weer op.
Overigens zou ik afhankelijk van welke velgbreedte je rijdt ook eventueel strandbanden overwegen. Victoria tattoo of schwalbe G one.

Ik zag al 18x622, dan zou ik niet voor strandbanden gaan daar wil je minimaal 25+ velgbreedte voor
Dus ik zou dan de bocht nog wel goed kunnen doorkomen zonder constant op mijn pedalen te hoeven letten? --> pedal strikes..

Waarom strandbanden?
Mij leken de GP5000's wel leuk vanwege de lage rolweerstand.

Ik heb ook nog gekeken naar de Michelin Wildrun'r 29x1.40. Die zijn wat hoger, maar kan er verder naast wat gebruikerreviews weinig over terugvinden. Michelin heeft ze neergezet als MTB Road banden.
BlaBlaBla
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:45:06 #160
545 dop
pi_205595502
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:29 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Dus ik zou dan de bocht nog wel goed kunnen doorkomen zonder constant op mijn pedalen te hoeven letten? --> pedal strikes..

Waarom strandbanden?
Mij leken de GP5000's wel leuk vanwege de lage rolweerstand.

Ik heb ook nog gekeken naar de Michelin Wildrun'r 29x1.40. Die zijn wat hoger, maar kan er verder naast wat gebruikerreviews weinig over terugvinden. Michelin heeft ze neergezet als MTB Road banden.
Omtrek van strandbanden is natuurlijk groter en past beter bij je Gear ratio's.
Smoelt ook veel beter en ook leuk om in het voor en na seizoen eens mee over het strand te jagen. (Mag op de meeste stranden niet tussen mei en oktober)

Die michelin's heb ik geen ervaring er zijn natuurlijk ook in het gravel segment heel veel banden die behoorlijk race georiënteerd zijn, maar gp5000 kan prima.
Je kunt natuurlijk wel iets minder plat door de bocht en de mtb wordt nooit een racefiets maar het is prima te doen.
Zelf nooit het idee dat ik met de pedalen de grond raak
pi_205596792
Was gisteren een beetje in de war. Geprobeerd een 13-29 Campa veloce cassette (10 speed) op mijn trainer te zetten ipv de 12-25 (ook 10 speed uiteraard) die erop zat. Alleen leek die 13-29 wel een stuk breder dan de 12-25. Het 9e kransje kon nog maar net op de body. Spacers zaten allemaal op dezelfde plek als bij de oude cassette. Nu heb ik hem dicht gemaakt door het 10e kransje er soort van los op de leggen, de sluitring erop te zetten en hem snel dicht te draaien. Daarbij draaide het 10e kransje een stukje in de rondte. Lijkt allemaal wel redelijk vast te zitten. Gelukkig hoef ik er de weg niet mee op :P Schakelen ging ook perfect, ik hoefde de derailleur niet eens bij te stellen. Dus ben een beetje in de war hoe dit mogelijk is, want volgens mij moeten ze precies dezelfde breedte hebben.

Iemand een suggestie wat hier aan de hand is?
pi_205597044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:53 schreef JohnDDD het volgende:

Iemand een suggestie wat hier aan de hand is?
Je trainer probeert je te vertellen dat je met dit weer buiten hoort te fietsen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_205597086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:19 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Je trainer probeert je te vertellen dat je met dit weer buiten hoort te fietsen.
Mwah met dit soort zon kom ik liever niet buiten. Is niet goed voor de huid man.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 10:28:36 #164
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_205597136
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 10:23 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Mwah met dit soort zon kom ik liever niet buiten. Is niet goed voor de huid man.
ik ben net weer terug van een rondje, was echt heerlijk.
pi_205597152
quote:

[..]
Na 19h zit de zonkracht meestal onder de 1.
pi_205597430
quote:

[..]
Dit blijft nog steeds een soort van slechte grap eigenlijk...
pi_205598126
Het voelt zo veel lekkerder nu dan de continue 39C in z-Fr :P
Vakman pur sang
pi_205598567
In Zuid-Friesland is het geen 39 graden hoor. ;)
pi_205607453
Hoi allemaal!

Afgelopen week heb ik mijn eigen wielrenfiets gekocht (Cube Axial WS Race)! Ik heb dit jaar mijn eerste triatlon gedaan (met een oude leen race fiets) en wil dit soort evenementen in de toekomst vaker gaan doen.

Daar heb ik 20 km in 51 minuten gefietst.

Ik heb wat gegoogled, want ben nu op zoek naar een trainingsschema. Ik wil dus niet verder (daar zijn veel schema’s op gericht) maar juist sneller die 20 km kunnen doen. (Ik ben niet van plan triathlons met een langere afstand te gaan doen op dit moment)

Heeft iemand een goed schema of een voorzet dat ik zelf een schema kan maken? Ik volg voor hardlopen ook een schema, en vind het handig als “iemand” mijn gewoon vertelt wat ik vandaag moet doen qua training.

Alvast ontzettend bedankt!
pi_205607660
Wahoo systm. :)
pi_205609789
Gewoon lekker veel fietsen. 24km per uur gemiddeld is echt nog niet een snelheid die enkel verbeterd door trainingsschema. Gewoon lekker fietsen en genieten. Kilometers maken af en toe een sprintje of een klimmetje knallen.. Komt vanzelf progressie
everyone's a critic...
even you ! !
pi_205610526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:47 schreef the_critic het volgende:
Gewoon lekker veel fietsen. 24km per uur gemiddeld is echt nog niet een snelheid die enkel verbeterd door trainingsschema. Gewoon lekker fietsen en genieten. Kilometers maken af en toe een sprintje of een klimmetje knallen.. Komt vanzelf progressie
Wat? 24 gemiddeld doe ik op de MTB.
Vakman pur sang
pi_205610871
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Enige vorm van respect voor anderen is jou ook compleet vreemd hè?
  donderdag 11 augustus 2022 @ 19:56:36 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205610935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:46 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal!

Afgelopen week heb ik mijn eigen wielrenfiets gekocht (Cube Axial WS Race)! Ik heb dit jaar mijn eerste triatlon gedaan (met een oude leen race fiets) en wil dit soort evenementen in de toekomst vaker gaan doen.

Ik heb wat gegoogled, want ben nu op zoek naar een trainingsschema. Ik wil dus niet verder (daar zijn veel schema’s op gericht) maar juist sneller die 20 km kunnen doen. (Ik ben niet van plan triathlons met een langere afstand te gaan doen op dit moment)

Heeft iemand een goed schema of een voorzet dat ik zelf een schema kan maken? Ik volg voor hardlopen ook een schema, en vind het handig als “iemand” mijn gewoon vertelt wat ik vandaag moet doen qua training.

Een beetje gewend raken aan je fiets voordat je met trainingsschema's aan de slag gaat. En als je serieus wilt trainen zou ik een keer een clinic doen ergens. Bochtentraining etc. Daar win je meer mee.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:01:40 #175
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205610982
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een beetje wielrenner doet dat op een stadsfiets, begrijp dat jij nog niet op dat niveau zit -O-
.
pi_205612458
Dank jullie wel, ik ga iig lekker fietsen, dat sowieso! En af en toe gewoon wat sprintjes om mee te beginnen. dan zal ik idd eens kijken naar een clinic in de toekomst, want ik weet dat in dat parcours best een aantal bochten zitten.
pi_205612731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:46 schreef MeisPluis het volgende:
Hoi allemaal!

20km is geen training op de fiets. Gewoon rustige duurritten gaan maken, beginnen met 1,5 uur en dat uitbouwen naar een uur of 3. Ook als je die 20km harder wilt doen zul je duurconditie moeten krijgen. En als dat goed gaat kun je een andere training in de week doen waar je wat meer intensiteit/intervallen toevoegt. Maar over het algemeen moet je gewoon kilometers maken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205612778
Ik heb net voor het eerst gekoerst op de weg, na 2x een trainingskoersje op de baan gedaan te hebben :D
Ik was tweede! Alleen wel jammer, het vrouwenpeloton (oke waren er maar 4) startte 1 minuut achter de mannen. Op een gegeven moment wilde ik wel een beetje koers maken, maar toen kwamen die mannen langs en werd er door een aantal vrouwen daarbij aangehaakt. Daardoor was onze hele wedstrijd een beetje verwarrend, want het ging nu niet meer om wie er het hardste fietste maar wie er op de beste plek in het mannenpeloton zat. Die moesten bovendien 5 rondes langer door dan wij, en toen wij de laatste ronde hadden zat ik opgesloten en kon ik niet meer voor de eerste plek gaan. Maar goed, ik had dan gewoon op een betere plek moeten zitten. Maar over het algemeen is het eerlijker als ze zeggen dat de vrouwen niet bij de mannen mogen aansluiten als die langskomen.
Het was overigens wel heel leuk en ook nog wat centjes binnengeharkt met premiesprints :D
pi_205613820
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb net voor het eerst gekoerst op de weg, na 2x een trainingskoersje op de baan gedaan te hebben :D
Ik was tweede! Alleen wel jammer, het vrouwenpeloton (oke waren er maar 4) startte 1 minuut achter de mannen. Op een gegeven moment wilde ik wel een beetje koers maken, maar toen kwamen die mannen langs en werd er door een aantal vrouwen daarbij aangehaakt. Daardoor was onze hele wedstrijd een beetje verwarrend, want het ging nu niet meer om wie er het hardste fietste maar wie er op de beste plek in het mannenpeloton zat. Die moesten bovendien 5 rondes langer door dan wij, en toen wij de laatste ronde hadden zat ik opgesloten en kon ik niet meer voor de eerste plek gaan. Maar goed, ik had dan gewoon op een betere plek moeten zitten. Maar over het algemeen is het eerlijker als ze zeggen dat de vrouwen niet bij de mannen mogen aansluiten als die langskomen.
Het was overigens wel heel leuk en ook nog wat centjes binnengeharkt met premiesprints :D
Hey puck moonen!
Maar leuk hoor, bitje kermiskoersen fietsen. ^O^
Vakman pur sang
pi_205614172
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 01:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hey puck moonen!
Was ik maar puck, dan kon ik er goed van leven 😉
pi_205614216
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Waar was dit? Normaal is het ook niet toegestaan om aan te haken tenzij er gezamenlijk gestart wordt, maar misschien waren daar de regels anders
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:16:48 #182
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205615881
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 01:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hey puck moonen!
Waarschijnlijk zou ze je lappen bij de Marmotte though
pi_205617607
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zou ze je lappen bij de Marmotte though
Dat hoop ik wel voor haar.
Vakman pur sang
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:49:22 #184
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205626620
Yessus wat is het smerig warm. Zelfs van 8-12 was amper te doen, ondanks de vele kilometers door het bos.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:14:20 #185
545 dop
pi_205626782
Rondje ringvaart gedaan vanochtend, met een licht briesje, was best okay.
Daar na zwemmen en schaduw opzoeken
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 18:21:54 #186
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_205628538
Vanochtend om kwart over 7 vertrokken en om half 11 was ik op bestemming, maar laatste half uur werd het al wel vies warm idd. Maar wel weer eens een lekker lang ritje kunnen doen
pi_205628558
Rustig aan en genoeg drinken.
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:23:53 #188
68638 Zwansen
pi_205637607
Vandaag 80+ km gefietst met 34.3 gemiddeld. Moet wel bekennen dat er heel veel groepjes op de Lekdijk fietsten die een of andere Vuelta-toertocht deden. Af en toe lekker in het wiel kunnen hangen van een grote groep. :P
pi_205637867
Verdorie, ik had maar 34,2 gemiddeld vandaag. :'(
  zondag 14 augustus 2022 @ 18:28:01 #190
68638 Zwansen
pi_205638110
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verdorie, ik had maar 34,2 gemiddeld vandaag. :'(
Het was m’n snelste rondje ooit. *O*

Die van jou vast niet.
pi_205638235
Klopt, dat was 50 km/h over een rondje van 500 meter met staande start (wielerbaan Geleen). :P
pi_205638770
Ik rijd altijd 35 gemiddeld.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_205638822
Ik probeer meestal wel rond de 130 te rijden na 19:00 op de snelweg, maar ieder zijn ding natuurlijk.
pi_205640438
Ik reed een mooi rondje, 2 meiden liepen op de stoep en de rechter had een rokje aan waar de billen zegma onder uit kwamen en dus ik check ff de voorgevel, ineens zie ik dat ik over een Betonbalk heen rijdt, een paaltje op het eind mist op een haar mijn klokspel, en ga daar voluit op de plaat. Gelukkig geen schade aan de fiets en ietwat beschamend geroepen “niets aan de hand” weer opgestapt. :@
Vakman pur sang
pi_205641033
Karma?
  maandag 15 augustus 2022 @ 07:28:59 #196
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205641702
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik reed een mooi rondje, 2 meiden liepen op de stoep en de rechter had een rokje aan waar de billen zegma onder uit kwamen en dus ik check ff de voorgevel, ineens zie ik dat ik over een Betonbalk heen rijdt, een paaltje op het eind mist op een haar mijn klokspel, en ga daar voluit op de plaat. Gelukkig geen schade aan de fiets en ietwat beschamend geroepen “niets aan de hand” weer opgestapt. :@
Kerel, wat een verhaal! Ouwe geilneef *O*
.
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:22:07 #197
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205643225
_O-
pi_205676100
KOMs rond Utrecht, Den Bosch en Breda gaan er komende dagen aan:
https://nos.nl/artikel/24(...)ens-testritje-vuelta
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:27:21 #199
68638 Zwansen
pi_205678631
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:
:D
pi_205691156
Morgen naar de FM toe om te gaan praten over een N+1. Altijd spannend natuurlijk. Eens kijken of het groene monster kan vervangen worden voor een blauw-paars achtig geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')