abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 februari 2022 @ 11:34:06 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_203642614
Wie posten hier mee:

LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
Seven. - Colin - September 2020
SQ - Goud - oktober 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - 24 Oktober 2020
Donna - A-tje - november 2020
arvensis - Zielie - November 2020
PKM - Poffertje - November 2020
Gogo83 - J. - Januari 2021
Bienelientjee - Dreumes J. - februari 2021
Aure - Otis - 15 maart 2021
Kwakz0r - Pep - 19 maart 2021

Welkom in het dreumestopic! *O* .



[ Bericht 7% gewijzigd door MaJo op 21-03-2022 16:53:10 ]
disclaimer
pi_203645863
Go Goud! *O*

Bubbles liep ook al lang langs de bank en achter de loopkar voordat ze los geen lopen. “Dat gaat geen maand meer duren..” ja, wel dus :') .

Twee slaapjes is tegenwoordig echt voor baby’s hier. Ze tukt einde van de ochtend nog een keertje maar het middagslaapje wordt gebruikt voor spelen met knuffels en rechtop in bed gaan staan en schreeuwen O+.
  zondag 13 februari 2022 @ 15:51:05 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_203647848
quote:
Mooi. O+ Daar gaat (nog meer van) je rust. >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203647965
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:38 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat kan soms (even) helpen maar als hij er echt vol in zit hoort hij me niet eens _O- Het beste helpt even in de box zetten en dan weer verder laten spelen maar het zou fijn zijn als hij gewoon luistert :D

Stervende zwaan trouwens ook als ik hem iets afpak :') Dan helpt afleiden met iets anders gelukkig (nog) wel.
[..]
Wat fijn dat alles goed is! Dat is weer een hele zorg minder. Hoe gaat het met je schoonmoeder?

Die foto’s O+
[..]
Dat lijkt me zo leuk om lekker staartjes en vlechtjes te maken O+

Aapie heeft nu na boom en bal eindelijk mama onder de knie. Hoor ik hem net vanuit zijn bedje mama zeggen. Dan smelt je toch O+ O+ O+
Als ik het goed begreep willen ze ons wel elke 3-6 maanden blijven zien i.v.m. het monitoren van de groei bij de huidige groei(spurten) om te checken. Maar goed, nu twee uit twee goed, dat helpt wel voor het positief in blijven gaan van zulke afspraken!

De route van m'n schoonmoeder in nog steeds onderweg en dat is goed! De huidige chemo(medicijnen) doen wat ze moeten doen waardoor de blasten ontzettend zijn teruggenomen. (Van 10-15% naar 1%) Als de komende maand-anderhalve maand volgens plan loopt dan zou ze eind maart in aanmerking komen voor stamceltransplantatie. Heel spannend, maar positief dus! O+

O+

Wacht maar tot je gek wordt van het mama-mama-mama-mama-mama-mama. *) :s)
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:07 schreef Nolita het volgende:

[..]
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet, vlechten of meer staartjes zit er voorlopig echt nog niet in. Het is zo karig dat ze er niet eens een ander koppie van krijgt. :D Ben nog steeds benieuwd hoe ze met haardos uit gaat zien.

Mama zeggen is idd heel schattig. Alleen in de nacht als ze heel huilerig mama roept en papa niet geaccepteerd wordt kan ik het wat minder hebben. Ze heeft op dit moment sowieso een fase dat het vooral mama mama mama is.
Vandaag zat ze nog een uur in de draagzak, zo knus. O+
Zo'n palmboompje is toch al geweldig. :D Vind hier altijd of we dat wel of niet in doen dat het koppie al heel anders wordt. Maar helpt vooral meer zodra je wat haar van de voorkant mee kan pakken. :9

We hebben hier de TrippTrapp vandaag een plankje naar beneden gezet. Momentje hoor. :P
  dinsdag 15 februari 2022 @ 13:09:38 #7
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203672858
Pfff, J is erg ongezellig vandaag! Twee tanden breken door, hij is sinds vandaag weer verkouden en morgen krijgt hij zijn 1 jaar vaccinaties (zolang hij niet te ziek wordt tenminste)! Dus lekker huilerig en zeurderig.

En het regent hier vandaag de hele dag, dus we kunnen ook niet ff naar de speeltuin ofzo ter afleiding! :D

Koffie voor mama en een hoop geduld en knuffels dan maar, haha!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:26:50 #8
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203681580
Vanavond liet J mij even goed kijken in zijn mond. Minstens 4 tanden komen er door voor zover ik kan zien. :X De onderste twee nieuwe kan ik het topje tand nu van zien, bovenste twee kan ik zien dat ze echt op het randje van door het tandvlees breken zitten. Plus een snot hoofd. En hij had verhoging vandaag, 37,8. Heb de vaccinaties ff verzet naar volgende week.

En hij is nu een nachtmerrie om naar bed te krijgen. :') Dat wordt een gezellige nacht denk ik!
pi_203684643
quote:
*O* *O* *O* *O* kleine held. En ook zonder steun weer overeind komen ook!
Resistance is futile.
  woensdag 16 februari 2022 @ 00:34:55 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203684649
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 16:18 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Als ik het goed begreep willen ze ons wel elke 3-6 maanden blijven zien i.v.m. het monitoren van de groei bij de huidige groei(spurten) om te checken. Maar goed, nu twee uit twee goed, dat helpt wel voor het positief in blijven gaan van zulke afspraken!

De route van m'n schoonmoeder in nog steeds onderweg en dat is goed! De huidige chemo(medicijnen) doen wat ze moeten doen waardoor de blasten ontzettend zijn teruggenomen. (Van 10-15% naar 1%) Als de komende maand-anderhalve maand volgens plan loopt dan zou ze eind maart in aanmerking komen voor stamceltransplantatie. Heel spannend, maar positief dus! O+

O+

Wacht maar tot je gek wordt van het mama-mama-mama-mama-mama-mama. *) :s)
[..]
Zo'n palmboompje is toch al geweldig. :D Vind hier altijd of we dat wel of niet in doen dat het koppie al heel anders wordt. Maar helpt vooral meer zodra je wat haar van de voorkant mee kan pakken. :9

We hebben hier de TrippTrapp vandaag een plankje naar beneden gezet. Momentje hoor. :P
Goede berichten, fijn!
Resistance is futile.
pi_203766552
Wij komen in mei twee weken naar Nederland, zo’n zin in! Ook de eerste (en hoogstwaarschijnlijk laatste) keer dat familie en vrienden me ooit zwanger zullen zien, ook wel bijzonder.

Hoe is het met alle dreumesen? Hier eentje die enorm aan mama hangt, papa is totaal niet meer in beeld. Heb soms wel een beetje met ‘m te doen, maar het is gelukkig maar een fase (hoop ik :D).
  maandag 21 februari 2022 @ 17:09:06 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_203768766
quote:
17s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:21 schreef Smart_ass het volgende:
Wij komen in mei twee weken naar Nederland, zo’n zin in! Ook de eerste (en hoogstwaarschijnlijk laatste) keer dat familie en vrienden me ooit zwanger zullen zien, ook wel bijzonder.

Hoe is het met alle dreumesen? Hier eentje die enorm aan mama hangt, papa is totaal niet meer in beeld. Heb soms wel een beetje met ‘m te doen, maar het is gelukkig maar een fase (hoop ik :D).
Goud is soberso een plakker, maar vooral naar mama ja.

Hij heeft sinds deze week een nieuwe skill: bewust boos kijken. Hij oefent er op los. En mama lacht zich bijna een natte broek :')



:') :') :')
disclaimer
pi_203781010
Goud en zijn blik is ook goud. O+

Poffertje is ook een plakker maar mijn man of mij maakt niet uit.

Ze is wel heel direct. Zo vindt zij bellen blazen in bad leuk. Als ze besluit dat jij dat moet gaan doen duwt ze je hoofd plots richting water. Voelt als poging tot moord. ;)

Laatst zei mijn man "wacht even" tegen kleuter en trok zij hem resoluut naar achteren. Prachtig kindje is het. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 22:24:15 #14
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203789851
Hier alles ook goed! Hij is gelukkig weer zichzelf. Verkoudheid is weer klaar! Onderste twee nieuwe tanden zijn officieel door! Bovenste zijn er echt BIJNAAAAA. Ik dacht echt dat die ook zouden komen!

Vandaag voor het eerst heerlijk door de plassen gebanjerd en lekker vies geworden, haha! :D O+

pi_203796792
Hier gisterenmiddag voor het eerst een oppas over de vloer gehad zodat ik zelf een half dagje kon werken. Mijn god, wat een verademing om 4u te kunnen werken ipv achter een dreumes aan te rennen. Ik had die avond ook ineens zoveel meer energie :') :D .
  woensdag 23 februari 2022 @ 19:33:28 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_203800410

Wat een kind :')

Ik zat aan tafel met mijn blikje zero decaf cola en hij begon me toch een partij te krijsen. Het enige wat hij wilde was de cola. Geen hap avondeten genomen. Zodra ik het blikje wegzette weer alleen maar krijsen. En het stomme... hij had nog nooit cola geproefd??? :')
disclaimer
pi_203800570
Oh, Goud! _O-

Dat krijsen is hier ook een dingetje. Lijkt wel het “2 jaar syndroom”. Krijsen om aaalleeeeesssss, niet meer willen slapen, niet meer willen eten, de hele dag plakken aan mij. :X
Protège moi de mes désirs.
pi_203810585
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 19:41 schreef arvensis het volgende:
Oh, Goud! _O-

Dat krijsen is hier ook een dingetje. Lijkt wel het “2 jaar syndroom”. Krijsen om aaalleeeeesssss, niet meer willen slapen, niet meer willen eten, de hele dag plakken aan mij. :X
Krijsen is hier ook aan de orde. Op zich kan ik dat goed hen delen, maar hij doet het tegenwoordig ook in de auto en daar kan ik minder goed tegen :X

We hebben net nieuwe schoentjes gekocht. De oude waren te klein geworden. Hij zit nu in maat 23. Hele fijne gevonden. Wat breder zodat ze makkelijk aan kunnen en weer met een flexibele zool. A. kan in huis prima lopen, maar op straat is nog wat onstabiel. Ik vind die schoenen echt zo ontzettend duur, bijna schofterig gewoon. Maarja, ze zijn wel fijn voor de eerste paar stappen Volgens mij is dat echt gouden handel. Ik koop ook alleen zulke schoenen in de dreumestijd. Met 2 jaar koop ik wel klittenband schoenen :P

Bij de kassa pakte de verkoopster een spray bij en een wax, want dat had ik echt nodig. Ik zei dat ik er over na ging denken maar ik dacht eigenlijk, ik heb hier wel genoeg uitgegeven :P
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 11:58:51 #19
382129 crew  Donna
pi_203810735
Mijn dreumes moet me niet meer. Ze krijst en huilt alleen maar en zodra m'n vriend de kamer binnen stapt loopt ze luid juichend naar hem toe. |:)

Het leven is ook zwaar met waterpokken, corona en een doorkomende kies. Dat wel. |:)
pi_203811182
Goud O+

Poffertje zit ook al heel lang om mijn cola te vragen. Kleuter noemt haar "bestelmeisje" O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:20:18 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_203811205
quote:
3s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:19 schreef PKM het volgende:
Goud O+

Poffertje zit ook al heel lang om mijn cola te vragen. Kleuter noemt haar "bestelmeisje" O+
hahaha. Ik dacht, ik laat 'm gewoon eens proeven, dan schrikt ie vast zo erg dat hij nooit meer wil. But no. Not this kid.
disclaimer
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:25:55 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_203811326
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 19:41 schreef arvensis het volgende:
Oh, Goud! _O-

Dat krijsen is hier ook een dingetje. Lijkt wel het “2 jaar syndroom”. Krijsen om aaalleeeeesssss, niet meer willen slapen, niet meer willen eten, de hele dag plakken aan mij. :X
heeft ze niet gewoon iets onder de leden dan?
Niet eten en niet slapen is hier meestal een teken dat ie ziek is.
disclaimer
pi_203811861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:25 schreef SQ het volgende:

[..]
heeft ze niet gewoon iets onder de leden dan?
Niet eten en niet slapen is hier meestal een teken dat ie ziek is.
Ik denk kiezen..
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:53:03 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_203811906
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:51 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik denk kiezen..
bitches zijn het.
disclaimer
pi_203811932
Op het kdv gaven ze ook aan dat ze “erg opstandig is geworden”. :')
Waar eerst alles “JA!” was is alles nu “Nee, nee” inclusief vingertje.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 09:29:12 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203826586
Aapie stapt inmiddels vrolijk achter zijn loopwagen O+ Een paar losse stapjes wil ook nog wel maar zodra hij dat doorheeft zakt hij snel naar de grond en kruipt verder _O-

Verder is hij of ontzettend zoet of ontzettend dramatisch. Vooral als het op eten aankomt :') Zelf iets eten terwijl hij niks heeft is echt geen optie en hem afleiden met ander eten ook niet, hij moet en zal hebben wat wij hebben. Wij hadden laatst hetzelfde als Goud maar dan met koffie. Klein lepeltje gegeven in de hoop dat het af zou schrikken maar meneer bliefde het wel _O-

Gelukkig is hij maar 5% van de tijd dramatisch, de rest van de tijd is hij echt een schatje O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 25 februari 2022 @ 12:52:54 #27
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_203830042
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:54 schreef arvensis het volgende:
Op het kdv gaven ze ook aan dat ze “erg opstandig is geworden”. :')
Waar eerst alles “JA!” was is alles nu “Nee, nee” inclusief vingertje.
Dat vingertje doet Zusje ook, en ze roept daarbij heel demonisch NEIN NEIN NEIN :')

Hier komen volgens mij ook weer wat kiezen door, maar onder mist ze nog 2 tanden. Ze heeft onder alleen de 2 voortanden. De rest komt vast wel toch :o
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 19:31:07 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203835987
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:52 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Dat vingertje doet Zusje ook, en ze roept daarbij heel demonisch NEIN NEIN NEIN :')

Hier komen volgens mij ook weer wat kiezen door, maar onder mist ze nog 2 tanden. Ze heeft onder alleen de 2 voortanden. De rest komt vast wel toch :o
Aapie heeft onder ook 2 tandjes. Boven de twee voortanden en ook twee kiezen, daartussen zit nog niks.

En hij zette net zijn eerste echte stapjes los O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203850407
Ah wat leuk @MaJo ! Mijlpaal!

Bubbles begint ook te mekkeren als wij iets eten dat zij niet heeft. Tot nu toe heb ik ook nog steeds niets kunnen ontdekken wat ze niet lust.

Trouwens, wat eten jullie dreumesen tussen de middag? Vriendlief vindt dat Bubbles teveel brood eet :') , maargoed, ik heb verder eigenlijk ook maar weinig inspiratie wat dat betreft.

En kijk deze krullen nou O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, hier zat ze dus te kijken naar eten van ons :') .
pi_203851634
Ik geef ook gewoon brood. Maar yoghurt, pap en crackers behoren tot de weinige dingen die er niet van harte in gaan bij Hannah, anders zou ik afwisselen met een van die.

Tevens, hoi. Wij horen hier al een tijdje, maar ik vind het moeilijk mee te schrijven. Wij gaan heftige tijden door met de oudste en daardoor raakt Hannah meer op de achtergrond dan me lief is. Ze verplaatst nu haar slaapjes naar nog maar 1, hopelijk heb ik daardoor ook wat meer een op een tijd als kleuter op school is. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 20:42:18 #31
382129 crew  Donna
pi_203851725
1 of 2 stukken brood en daarna nog een cracker. Met een fles opvolgmelk. Ze blieft geen gewone melk en drinkt ander drinken ook slecht, dus vandaar nog een flessie erbij.

Kwark, yoghurt, pap etc. hoeft ze eigenlijk allemaal niet.

En ze heeft nog steeds een hekel aan me. Ik ben lava. Hoop echt dat het door de kiezen (inmiddels zijn het er 2) en de waterpokken komt, anders ga ik nog zware weken krijgen.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 20:43:08 #32
382129 crew  Donna
pi_203851749
En wat een prachtige krullen van Bubbles! O+ O+

Enorme acrobaat hier. Haar zus heeft zulke dingen nooit gedaan, dus ik moet echt overal ogen hebben nu.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 43% gewijzigd door Donna op 26-02-2022 20:51:51 ]
  zaterdag 26 februari 2022 @ 21:03:32 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_203852333
Wat een prachtige bos haar, Smart_ass! O+

En aapie zet losse stapjes *O*
disclaimer
  zaterdag 26 februari 2022 @ 21:06:09 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_203852419
Wij zijn een paar dagen in de efteling. We aten bij een pizzarestaurant. Babystukjes zijn dus gewoon voor baby's.



:')
disclaimer
pi_203852520
Hahaha die blik van Goud erbij ook _O-

Zo’n acrobaat lijkt me best eng Donna! :D Wel heel leuk om te zien, en grappig om het verschil te zien met grote zus. Daar ben ik ook wel benieuwd naar strakjes.

Brood, of pap of crackers vind ik eigenlijk allemaal wel een beetje dezelfde categorie, yoghurt eet ze standaard na haar avondeten. Ik vind het wel prima, vriend moet niet zeuren of zelf maar met alternatieven komen :P.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 21:12:37 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_203852622
Ik weet echt niet wat voor kind ik heb gemaakt hoor :')

Maar hij heeft ook echt heel blij naar alle elfjes in de droomvlucht gezwaaid en niet geslapen in zijn buggy (echt, je ziet al die kindjes slapen in de buggy. Mijn oudste deed dat ook gewoon, tot ze bijna 4 was nog :') maar dit kind, nope nope :')) en heerlijk sjans gemaakt met iedereen.

Een opa in de wachtrij zei "die is zeker ook ongeveer zes maanden?" waarop goud hem acuut zijn best geoefende boze stink eye tot nu toe gaf :')
disclaimer
pi_203852911
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 20:43 schreef Donna het volgende:
En wat een prachtige krullen van Bubbles! O+ O+

Enorme acrobaat hier. Haar zus heeft zulke dingen nooit gedaan, dus ik moet echt overal ogen hebben nu.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook zo'n clown.. Hele dagen klimmen op de TrippTrapp -> tafel en daar alles overhoop gooien. Zo was de eerste toch niet?! :+
pi_203852920
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef SQ het volgende:
Wij zijn een paar dagen in de efteling. We aten bij een pizzarestaurant. Babystukjes zijn dus gewoon voor baby's.

[ afbeelding ]

:')
Gouden foto!

Hoe bevalt het in de Efteling? *)
  zondag 27 februari 2022 @ 07:14:51 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203857907
Leuke updates weer O+ . Ik fleur altijd een beetje op van al dit soort foto's en filmpjes ^O^.
Resistance is futile.
pi_203875128
Wij hebben allemaal corona. Kleuter is vooral aan het spugen geweest maar Poffertje is er nu best ziek van. Liters snot en sinds vanmorgen erg benauwd. Vannacht heeft ze zelfs doorgeslapen. ;(

Gelukkig is ze verder redelijk vrolijk.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 28 februari 2022 @ 18:37:46 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_203881507
Ai, sterkte PKM. Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf!
disclaimer
  maandag 28 februari 2022 @ 18:39:12 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_203881527
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 21:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Gouden foto!

Hoe bevalt het in de Efteling? *)
Was echt heerlijk O+ we zijn nu allemaal bekaf :')
Ze hadden daar nergens tuigjes in de kinderstoelen dus Goud heeft ook wel 40 keer op tafels gestaan ja :') en dan echt gruwelijk trots staan lachen.
disclaimer
pi_203882283
Vervelend, PKM! Hopelijk duurt het niet te lang inderdaad en worden de klachten niet erger.
  maandag 28 februari 2022 @ 22:31:01 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203886235
quote:
3s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:52 schreef PKM het volgende:
Wij hebben allemaal corona. Kleuter is vooral aan het spugen geweest maar Poffertje is er nu best ziek van. Liters snot en sinds vanmorgen erg benauwd. Vannacht heeft ze zelfs doorgeslapen. ;(

Gelukkig is ze verder redelijk vrolijk.
;( ;( ;(

Beterschap!
Resistance is futile.
pi_203893981
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Was echt heerlijk O+ we zijn nu allemaal bekaf :')
Ze hadden daar nergens tuigjes in de kinderstoelen dus Goud heeft ook wel 40 keer op tafels gestaan ja :') en dan echt gruwelijk trots staan lachen.
Was het voor de jongste(n) al een waardevol bezoek nu? Ik vind het altijd zo lastig inschatten vanaf welke leeftijd zoiets tof is.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 15:38:24 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_203893994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 15:36 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Was het voor de jongste(n) al een waardevol bezoek nu? Ik vind het altijd zo lastig inschatten vanaf welke leeftijd zoiets tof is.
Nee, voor de jongste nog niet. 4 dagen in je kinderwagen zitten is ook gewoon gruwelijk saai. Maar ja, had ie maar geen derde kind moeten zijn.
De zevenjarige en bijna vijfjarige hadden echt de tijd van hun leven hoor. Maar als ze zo klein nog zijn is 1 dagje ook meer dan genoeg.



[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 01-03-2022 15:44:24 ]
disclaimer
  woensdag 2 maart 2022 @ 17:25:33 #47
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203909362
Leuke plaatjes! O+

Wij hadden weer een bagger nacht. J was al twee dagen 50-50. Niet zoveel willen eten en een beetje chagerijnig. En wij dachten tanden, want de bovenste twee nieuwe braken eindelijk door! Zat hij gisteravond dus ineens onder de uitslag en een blaasje op zijn tong. Twee uur later dik zweten. Rusteloos, niet willen slapen, huilerig en tussen ons in gelegd. Om 3 uur 's nachts had hij gewoon 39 graden koorts! ;( Arm jochie. Wij zijn dus het grootste deel van de nacht wakker geweest! :z Vandaag even langs de dokter geweest, oortjes en keel gechecked. Niets mis mee. Een of ander virus waarschijnlijk dus weer! En J's huid is zo gevoelig (eczeem gevoelig ook) dat hij gewoon meteen een virale uitslag krijgt over zijn lichaam! Vandaag heeft zijn temperatuur geschommeld rond de 38! Gelukkig werkt paracetamol goed! :)
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 17:41:47 #48
447051 crew  Peejtur
pi_203909548
Hier hebben de dreumes en peuter beide waterpokken. Joy -O-
  donderdag 3 maart 2022 @ 10:26:57 #49
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203918598
Weer een slapeloze nacht, gaaaap! Koffie infuus staat aan! :D

Gewoon elk uur wakker en keihard krijsen en huilen, hij was zo van slag. Hij was doodmoe en in pijn. Speentje bliefte hij niet want dat deed ook zeer. Zelfs met wat sterkere pijnstillers erin. Enige wat soms hielp was extra melk geven. Dus elke twee uur had hij een beetje melk om te kalmeren.

Koorts is gelukkig weg. Hopelijk nu snel die tanden door en dat blaasje weg. We hebben allemaal een goede nacht rust nodig!

Ook jammer dat het hier bagger weer is. Dus kan ook niet ff lekker naar buiten!
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 11:19:33 #50
382129 crew  Donna
pi_203919630
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:41 schreef Peejtur het volgende:
Hier hebben de dreumes en peuter beide waterpokken. Joy -O-
Oh dat hadden wij 2 weken terug. |:)
  donderdag 3 maart 2022 @ 11:20:08 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_203919641
Beterschap voor de zieken! Hopelijk is het ergste geweest :)
disclaimer
pi_203921487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 11:19 schreef Donna het volgende:

[..]
Oh dat hadden wij 2 weken terug. |:)
Hier ook waterpokken in huis. }:|
Vooralsnog alleen de dreumes sinds dinsdag, ben benieuwd wanneer kleuter volgt.

Beterschap allemaal!
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 14:31:27 #53
382129 crew  Donna
pi_203922259
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:24 schreef Nolita het volgende:

[..]
Hier ook waterpokken in huis. }:|
Vooralsnog alleen de dreumes sinds dinsdag, ben benieuwd wanneer kleuter volgt.

Beterschap allemaal!
Er zat bij ons exact 1 week tussen. :')
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 16:54:15 #54
447051 crew  Peejtur
pi_203924107
Hoe lang duurt zoiets? Het lijkt er iig op dat ze er geen last van hebben.
  donderdag 3 maart 2022 @ 17:06:54 #55
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203924261
Vandaag dokter gebeld en fotos gestuurd. J had ook ineens een paar rode blaasjes rond zijn mond en een aantal op zijn hand en voet vandaag. En flinke uitslag op zijn billen ook.

Dokter zegt dat het hoogst waarschijnlijk hand voet mond ziekte is. Arme jongen! Lekker uitzieken dus!

Wat zacht voedsel gehaald, want die blaasjes in zijn mond doen hem zo zeer met eten en snachts!
  donderdag 3 maart 2022 @ 17:36:21 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_203924603
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef Peejtur het volgende:
Hoe lang duurt zoiets? Het lijkt er iig op dat ze er geen last van hebben.
Kan verschillen, maar meestal iets van een weekje. Mijn dochter had het mild toen mijn jongste net geboren was, daarna kreeg mijn zoon het heel heftig, en tot slot kreeg de 4 weken oude baby het :')
disclaimer
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 18:22:12 #57
382129 crew  Donna
pi_203925194
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:54 schreef Peejtur het volgende:
Hoe lang duurt zoiets? Het lijkt er iig op dat ze er geen last van hebben.
Hier een paar dagen blaasjes, maar die droogden al snel in. Stipte elke pok in met zinkzalf, dan drogen ze sneller in schijnt. Beide gelukkig geen jeuk gehad.
pi_203929985
Ik smeer/dep met zinkolie zoveel mogelijk pokjes idd. De hoeveelheid pokken valt me nog mee hier. Alleen in het luiergebied is het een echt maanlandschap. Echt top met poepluiers.
Ze heeft wel jeuk, krabt af en toe aan haar oor en vannacht lag ze een uurtje tussen ons in te kronkelen (niet huilen gelukkig). Toen maar een zetpil gegeven en in haar eigen bed gelegd, dat hielp. ^O^
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 22:20:46 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203930897
Gaan de waterpokken rond momenteel? Beterschap voor de zieken :*

Aapie had een paar dagen terug koorts en rode vlekjes op zijn lichaam. Ik dacht aan de zesde ziekte maar na twee dagen was de koorts weg en de vlekjes ook :?

Hij is nu druk aan het lopen. Eerst liep hij echt van stoel naar tafel en weer naar de bank, maar nu loopt hij hele stukken los. Wanneer zijn jullie aan de schoentjes gegaan en ze ook buiten laten lopen? Ik had hem laatst (gekregen) schoentjes aangedaan en buiten neergezet maar hij bleef gewoon stilstaan :D hij is sowieso nog niet echt van het buiten zijn, ik had hem in de zandbak gezet en hij bleef stokstijf zitten _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 23:00:33 #60
382129 crew  Donna
pi_203931482
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:39 schreef Nolita het volgende:
Ik smeer/dep met zinkolie zoveel mogelijk pokjes idd. De hoeveelheid pokken valt me nog mee hier. Alleen in het luiergebied is het een echt maanlandschap. Echt top met poepluiers.
Ze heeft wel jeuk, krabt af en toe aan haar oor en vannacht lag ze een uurtje tussen ons in te kronkelen (niet huilen gelukkig). Toen maar een zetpil gegeven en in haar eigen bed gelegd, dat hielp. ^O^
Ohja in het oor idd. Dreumes zat zo in haar oor te poeren dat ik bang was dat ze ook nog oorontsteking had on top of the corona, kiezen en waterpokken, maar het bleken 3 waterpokken in haar oor te zijn. Ook zielig, maar gelukkig niet nog erger. Wel zetpil idd voor het slapen gaan.

De peuter vond een havermoutbad het einde, maar dreumes vond dat helemaal niks (gillen na de tijd) dus dat was ook snel klaar.

Waterpokken heerst hier in de regio ontzettend idd. :D
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 23:02:48 #61
382129 crew  Donna
pi_203931515
A-tje heeft al een paar zachte zolen schoentjes versleten met buiten spelen, dus die heeft nu wat stevigere schoentjes gekregen die ik nog had van zus. Die heeft nooit maat 19 ( O+ ) gehad met echt lopen, dus waren nog puntgaaf.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:30:53 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_203932966
Hahaha jullie kinderen hebben al versleten schoenen en goud vertikt het met zijn 17 maanden nog steeds _O- luie vetklep.
Ik kreeg een Google memory van 6 jaar geleden waar ik mijn oudste met staartjes in door de kinderboerderij zag hobbelen, lastig voor te stellen dat ze exact even oud was als Goud nu :P
disclaimer
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:34:19 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_203932985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 22:20 schreef MaJo het volgende:
Gaan de waterpokken rond momenteel? Beterschap voor de zieken :*

Aapie had een paar dagen terug koorts en rode vlekjes op zijn lichaam. Ik dacht aan de zesde ziekte maar na twee dagen was de koorts weg en de vlekjes ook :?

Hij is nu druk aan het lopen. Eerst liep hij echt van stoel naar tafel en weer naar de bank, maar nu loopt hij hele stukken los. Wanneer zijn jullie aan de schoentjes gegaan en ze ook buiten laten lopen? Ik had hem laatst (gekregen) schoentjes aangedaan en buiten neergezet maar hij bleef gewoon stilstaan :D hij is sowieso nog niet echt van het buiten zijn, ik had hem in de zandbak gezet en hij bleef stokstijf zitten _O-
Ja niet ieder kind weet zich even goed raad met zand :D leuk dat hij zo enthousiast loopt nu O+
En beterschap aan alle pokkekindjes :*
disclaimer
  vrijdag 4 maart 2022 @ 08:52:00 #64
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203933539
@MaJo Wij waren al vroeg buiten, maar J houdt er wel van om buiten zijn. Die wordt enorm chagerijnig als we twee dagen binnen zitten als het regent. Duurde wel twee weken om hem aan schoenen te wennen. Binnenshuis is hij altijd blootvoets geweest. Krijsen dat ie deed als ik zijn schoenen aan deed! :D Nu haalt hij zijn eigen schoenen als hij naar buiten wilt! Haha!
  vrijdag 4 maart 2022 @ 09:45:06 #65
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_203934019
Zusje kwam vanmorgen toen ze haar pyjama nog aan had al met haar jas en schoenen aanzetten :D Zelf lopen en buitenspelen is leven. In tegenstelling tot de peuter, die gister in de speeltuin aan mij vroeg waar hij “schoon kon zitten” :')
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 20:08:30 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203942482
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 23:02 schreef Donna het volgende:
A-tje heeft al een paar zachte zolen schoentjes versleten met buiten spelen, dus die heeft nu wat stevigere schoentjes gekregen die ik nog had van zus. Die heeft nooit maat 19 ( O+ ) gehad met echt lopen, dus waren nog puntgaaf.
Wat klinkt dat zoet, lekker buiten spelen O+

Ik wil eigenlijk bij de schoenenwinkel zijn voetjes op laten meten en goede schoentjes kopen maar dan zou het wel fijn zijn als hij er ook mee gaat lopen _O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:34 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja niet ieder kind weet zich even goed raad met zand :D leuk dat hij zo enthousiast loopt nu O+
En beterschap aan alle pokkekindjes :*
Vorig jaar heeft hij wel lekker zitten spelen op het strand, maar dat is ook wel weer een heel ander gevoel qua zand.

Het leverde wel een heerlijke foto op:



Hij heeft dus serieus 5 minuten zo gezeten _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 08:52 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Majo Wij waren al vroeg buiten, maar J houdt er wel van om buiten zijn. Die wordt enorm chagerijnig als we twee dagen binnen zitten als het regent. Duurde wel twee weken om hem aan schoenen te wennen. Binnenshuis is hij altijd blootvoets geweest. Krijsen dat ie deed als ik zijn schoenen aan deed! :D Nu haalt hij zijn eigen schoenen als hij naar buiten wilt! Haha!
Aapie lijkt op zijn ouders, wij zijn best huismussen :@ Ik had gehoopt met een kind wat meer gemotiveerd zou worden om naar buiten te gaan maar het boeit hem nog niks. Ik ga ervan uit dat dit nog wel gaat komen :)

Wat lief dat hij zelf zijn schoenen pakt! Ik denk dat we er maar een beetje mee moeten gaan oefenen binnen zodat hij er alvast aan went.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:45 schreef 1inamelon het volgende:
Zusje kwam vanmorgen toen ze haar pyjama nog aan had al met haar jas en schoenen aanzetten :D Zelf lopen en buitenspelen is leven. In tegenstelling tot de peuter, die gister in de speeltuin aan mij vroeg waar hij “schoon kon zitten” :')
Dat is wel heel cute O+ En ik moet lachen om je peuter, OCD? _O-

Aapie is toch (weer) ziek geworden -O- Hele hoge koorts en ontzettend zielig. Hij wil alleen maar op ons hangen, spelen wil hij niet. Af en toe even lopen maar verder vooral heel veel aandacht. Hij wilde ook niet slapen, alleen op mij. Nu ligt ie op bed, hopelijk slaapt ie lekker en voelt ie zich morgen weer wat beter.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203943975
Hier krijgen we te horen dat sinds ze kan lopen ze wel een minder leuk kind is geworden. :9

Als in; meid met een plan. Wie haar tegen probeert te houden..... }:|
pi_203945374
Ah beterschap aan de ziekenboeg :*.

Hier wordt ook veel gelopen (nja, meer gerend eigenlijk)
en naar buiten gaan vindt ze heel leuk. En hier pakt ze inderdaad ook regelmatig haar schoenen uit de kast die ze dan zelf aan wil doen om naar buiten te gaan :P. Schoentjes zijn nog niet versleten maar ze is er wel bijna uitgegroeid dus wij moeten binnenkort ook maar even langs de schoenenwinkel :Y.
pi_203945424
Ze is trouwens wel extreem ongeduldig/wordt snel boos als iets niet lukt. Ze wilde laatst iets uit de la pakken waar ze net niet bij kon, trekt ze de halve la uit z’n fatsoen, begint ze keihard te schreeuwen en bijt ze in de zijkant van de la :{ . Is dat normaal? :')
pi_203947785
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ze is trouwens wel extreem ongeduldig/wordt snel boos als iets niet lukt. Ze wilde laatst iets uit de la pakken waar ze net niet bij kon, trekt ze de halve la uit z’n fatsoen, begint ze keihard te schreeuwen en bijt ze in de zijkant van de la :{ . Is dat normaal? :')
Jep, ze is nu 21 maanden en het wordt nu ietsiepietsie minder voor mijn idee maar de laatste maanden ontzettend ongeduldig en snel boos wanneer je niet precies doet wat zij in gedachten heeft. Dan is het schreeuwen, huilen en op de grond stampen en als ik haar niet kan afleiden dan kan ze zo boos blijven, dan blijft ze er in hangen. Meestal lukt het wel om haar af te leiden gelukkig en dan is het snel over.
pi_203948394
Fijn dat het herkenbaar is (of nja, niet fijn natuurlijk, maar dan heb ik gelukkig geen uitzonderlijk kind :P). Afleiding werkt hier gelukkig ook wel :Y. Hopelijk wordt het snel beter bij jullie!
pi_203948772
Ja hoop ook dat wanneer ze gaat praten dit ook minder wordt omdat ze zich beter duidelijk kan maken. Nu weet ik meestal wel waarom ze boos is maar soms heb ik echt geen idee.
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 18:04:05 #73
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203955671
Aapie is echt ontzettend zielig vandaag. Inmiddels 40 graden koorts en hij wil alleen maar op ons hangen. Hij maakt echt zielige geluidjes ook, het arme ding ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_203959839
Beterschap @MaJo voor Aapie. :*

Poffertje is eindelijk aan de beterende hand maar kan nog steeds niet op vol volume huilen. Vinden mijn oren niet zo erg. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:19:59 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203960842
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ze is trouwens wel extreem ongeduldig/wordt snel boos als iets niet lukt. Ze wilde laatst iets uit de la pakken waar ze net niet bij kon, trekt ze de halve la uit z’n fatsoen, begint ze keihard te schreeuwen en bijt ze in de zijkant van de la :{ . Is dat normaal? :')
Kinderen van een jaar zijn echt slecht in emotieregulatie }:| . Hier krijgt Barry de beer er regelmatig van langs als Colin z'n vinger niet in het stopcontact krijgt bijvoorbeeld.

Volgens mij hebben wij wel geluk: Colin is bijzonder snel afgeleid dus zijn tantrums zijn doorgaans van korte duur.
Resistance is futile.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:24:03 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203960935
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier krijgen we te horen dat sinds ze kan lopen ze wel een minder leuk kind is geworden. :9

Als in; meid met een plan. Wie haar tegen probeert te houden..... }:|
:P :P :P :P :P
Resistance is futile.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:25:45 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203960973
Beterschap voor alle zieke kleintjes ;( :*
Resistance is futile.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:29:35 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203961060
Oma is terug uit Portugal dus Colin is daar 2 ochtenden geweest. Dikke pret natuurlijk. Volgens mij is oma een beetje verkouden want Colin heeft ineens een nieuwe party trick: neus snuiten!

Oftewel, random doekje tegen je neus en mond drukken, en dan je keel flink schrapen :')
Resistance is futile.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 08:45:50 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203993100
Colin heeft zondag z'n handje verbrand. We waren bij opa en oma en die hebben een oven onder de kookplaat. Oma ging thee zetten en schenkt het hete water in de kopjes. Colin opent achter haar de oven deur om op het aanrecht te klimmen en grijpt de hete gaspit. Oma voelde zich verschrikkelijk schuldig, sneu wel. Maar had ons ook kunnen gebeuren, we hebben niet voor niks de boel totaal afgezet :') .

Uurtje huilen, paracetamol en daarna een prima nacht gehad. Gisteren ook nergens last van gehad. Taai kereltje!

Uiteraard wordt het wel weer huilen als de blaren kapot gaan, ik denk vandaag. Van de huisarts moeten we dan gaas en verband erop doen tot de blaren indrogen. Ik denk dat we dan ook weer paracetamol doen, nergens voor nodig om af te zien.
Resistance is futile.
pi_203993166
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:45 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft zondag z'n handje verbrand. We waren bij opa en oma en die hebben een oven onder de kookplaat. Oma ging thee zetten en schenkt het hete water in de kopjes. Colin opent achter haar de oven deur om op het aanrecht te klimmen en grijpt de hete gaspit. Oma voelde zich verschrikkelijk schuldig, sneu wel. Maar had ons ook kunnen gebeuren, we hebben niet voor niks de boel totaal afgezet :') .

Uurtje huilen, paracetamol en daarna een prima nacht gehad. Gisteren ook nergens last van gehad. Taai kereltje!

Uiteraard wordt het wel weer huilen als de blaren kapot gaan, ik denk vandaag. Van de huisarts moeten we dan gaas en verband erop doen tot de blaren indrogen. Ik denk dat we dan ook weer paracetamol doen, nergens voor nodig om af te zien.
Oh jeetje, dat klinkt heftig met die blaren ;( Wel fijn dat Colin er weinig last van lijkt te hebben! Je moet ook zo snel zijn met die kleintjes! Ogen in je rug enzo.

Ik vraag me af waar @Hilmo is?

We hebben hier echt een gros aan klotenachten gehad, maar het resultaat mag er zijn, A. gaat met sprongen vooruit. Hij praat honderd uit (nog onverstaanbaar) en hij zingt ook liedjes O+ En als de kat op de tafel springt, roept hij NEE! Ook echt met een vingertje erbij :')
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:29:41 #81
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_203993485
Aah schatje toch, heel veel beterschap @Seven. !

Zielie had gister opeens rode vlekjes op haar been, maar die waren vanochtend weer flink gekrompen… heel gek.

Verder is ze niet meer te stoppen. Sinds ze het looptruckje doorhad heeft ze niet meer gekropen. Binnen, buiten, maakt haar ook helemaal niet uit. Lopen moet ze. O+

En ze heeft ook nieuwe woordjes geleerd, vooral Turkse woordjes. ‘Düştü’ (gevallen), ‘gitti’ ((hij/zij is) weg), ‘anne’ (mama).

En de woorden die ze al kende: ‘plah’ (plas), en ‘poeh’ (poep), ‘baa’ (bal). ‘Klaaaa’ (klaar). En verder baby, bye bye, ‘auwa’, doei, ja en nee, papa, mama, ‘abi’ (broer), daar, die. En ze begrijpt al super veel ook.


Actiefoto O+

[ Bericht 5% gewijzigd door arvensis op 08-03-2022 10:00:43 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_203993550
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:29 schreef arvensis het volgende:
Aah schatje toch, heel veel beterschap @:seven. !

Zielie had gister opeens rode vlekjes op haar been, maar die waren vanochtend weer flink gekrompen… heel gek.

Verder is ze niet meer te stoppen. Sinds ze het looptruckje doorhad heeft ze niet meer gekropen. Binnen, buiten, maakt haar ook helemaal niet uit. Lopen moet ze. O+

En ze heeft ook nieuwe woordjes geleerd, vooral Turkse woordjes. ‘Düştü’ (gevallen), ‘gitti’ ((hij/zij is) weg), ‘anne’ (mama).

En de woorden die ze al kende: ‘plah’ (plas), en ‘poeh’ (poep), ‘baa’ (bal). ‘Klaaaa’ (klaar). En verder baby, bye bye, ‘auwa’, doei, ja en nee, papa, mama, ‘abi’ (broer), daar, die. En ze begrijpt al super veel ook.
Leuk hè, als steeds wat sprongen maken O+
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 10:18:20 #83
382129 crew  Donna
pi_203994066
Oh zo heerlijk als ze 'ineens' vooruit schieten inderdaad.
pi_204006539
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 08:45 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft zondag z'n handje verbrand. We waren bij opa en oma en die hebben een oven onder de kookplaat. Oma ging thee zetten en schenkt het hete water in de kopjes. Colin opent achter haar de oven deur om op het aanrecht te klimmen en grijpt de hete gaspit. Oma voelde zich verschrikkelijk schuldig, sneu wel. Maar had ons ook kunnen gebeuren, we hebben niet voor niks de boel totaal afgezet :') .

Uurtje huilen, paracetamol en daarna een prima nacht gehad. Gisteren ook nergens last van gehad. Taai kereltje!

Uiteraard wordt het wel weer huilen als de blaren kapot gaan, ik denk vandaag. Van de huisarts moeten we dan gaas en verband erop doen tot de blaren indrogen. Ik denk dat we dan ook weer paracetamol doen, nergens voor nodig om af te zien.
Ahh wat sneu! :'( :'( :'(

Heel veel beterschap voor Colin, hopelijk gaat ie er niet teveel last van krijgen!
  woensdag 9 maart 2022 @ 07:45:31 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204006958
Onze kleine vriend heeft gisteren zijn brandblaren doorgebeten en nu heeft hij 3 vingers in de pleisters. Verband had hij er in enkele seconden af :') .

Verder merken we helemaal niets aan hem. Straks ff proberen te douchen of in bad, kan me voorstellen dat dat nog ff venijnig is.
Resistance is futile.
  woensdag 9 maart 2022 @ 07:47:21 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204006964
Oh, hier begint het gebrabbel ook ineens op praten te lijken. Bal, Mo (van tractor Tom), oh owww, auw. Superleuk O+ .
Resistance is futile.
pi_204008284
Sterkte voor Colin @Seven. :*

Poffertje heeft weer iets onder de leden lijkt het, dunne poep, keertje gespuugd, en huilen huilen huilen natuurlijk. En slapen gaat ook niet zo lekker.

Ze is nog steeds gek op water. Zelf een bekertje hebben is helemaal de bom. Maar nou loopt ze ook naar de kast om een extra bakje te pakken en wil overgieten. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:38:13 #88
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204023471
Hey dames, ik kom mij melden met onze dreumes! Gisteren 1 geworden :). Ik ben laatste tijd wat minder actief op fok maar zal het leuk vinden weer mee te lezen.

En gezellig alle dreumes geklets en de alles zelf willen doen fase :P. Water is hier ook grote favoriet, maar nou niet echt voor mama en de opruimdienst :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_204032299
Gefeliciteerd met je dreumes @monsterd.!

@Seven: wat heftig van die brandwonden, bah! Hoe ging het badderen gisteren?

Wij zijn de hele week thuis geweest met corona, alle 4 verkouden. Man is er het ergste aan toe, ik en de kinderen zijn er al wel weer overheen. Hoewel het bij vlagen een pittige week was, heb ik ook wel heel erg genoten. J. is zo leuk en zo wijs al! Heel ondeugend, kletst de oren van ons hoofd en begrijpt al heel veel. Niet dat ze altijd luistert, maar dat autonome vind ik stiekem wel heel leuk. Ik wilde foto's delen, maar imgur weigert, dus die houden jullie tegoed!
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 23:00:07 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204032857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef monsterd. het volgende:
Hey dames, ik kom mij melden met onze dreumes! Gisteren 1 geworden :). Ik ben laatste tijd wat minder actief op fok maar zal het leuk vinden weer mee te lezen.

En gezellig alle dreumes geklets en de alles zelf willen doen fase :P. Water is hier ook grote favoriet, maar nou niet echt voor mama en de opruimdienst :+
Gefeliciteerd met je dreumes! Het tempo is hier een stuk lager dan in het babytopic dus dat is makkelijker bij te houden ;)

Wij waren vandaag naar Geertjes Hoeve en Aapie vond het fantastisch. Hij was echt geïnteresseerd in de diertjes en zat actief de geitjes en schaapjes te aaien O+ Ook liep hij voor het eerst op zijn schoentjes *O*

Ik denk dat we nu wat vaker echt dingen met hem kunnen gaan ondernemen, laat de lente dus maar doorbreken! :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204034018
Heerlijk zo'n dag @MaJo!
  zondag 13 maart 2022 @ 21:05:40 #92
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204069246
Ik heb echt zin in de lente en zomer. Lekker er op uit met J! Hij vindt buiten zijn zo leuk! Vorig weekend gingen we naar een kinder boerderij met indoor soft play en veel speeltuin. En één van zijn favoriete voertuigen waren er in overvloed! :D Vond ie meer interessant dan de diertjes! Met zijn blije hoofd!



En OMG WTF. Wij hebben besloten om vanaf mei/juni voor een tweede te gaan proberen! :o Wat voel ik me ineens nerveus! Haha! Ons leventje heeft nu een heel lekker tempo, maar we willen wel graag een tweede als het ons gegunt zou mogen zijn. En liever geen al te groot leeftijdsverschil, als dat ook mogelijk is. Van alles raast door mijn hoofd. Hoe zal ons leven veranderen? Kunnen we dat met een dreumes? Ja toch zeker! Krijg ik weer een keizersnede, of lukt het dit keer wel vaginaal? Gaat alles wel goed van binnen dan? Maar ook heel veel zin in, want ik vond mijn zwangerschap zo fijn, maar kan ook minder fijn zijn deze keer. En dit keer heb ik natuurlijk ook een drukke dreumes rondlopen, dus geen dutjes wanneer ik maar wil, haha! _O- En aan de andere kant, omg, dat zal dan ook meteen de laatste keer zwanger zijn! ;( Want we willen er uiteindelijk maar 2! En fingers crossed dat we niet ineens met een tweeling zitten! :D :D
  zondag 13 maart 2022 @ 22:51:23 #93
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204070877
Heeft iemand trouwens een gouden tip tegen de stank van een comforter? J zuigt op een hoekje van zijn comforter knuffel en dat begint na twee dagen flink te stinken. Gooi ze nu om de paar dagen in de wasmachine. Maar zelfs na een wasje blijft die vieze geur in dat hoekje hangen.
pi_204071408
Leuk nieuws Bien! Wie weet overlappen we nog wel eventjes in het z&g topic dan!

Geen tips wat de comforter betreft, Bubbles slaapt nog steeds alleen in slaapzak haha.
  maandag 14 maart 2022 @ 08:04:59 #95
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204072082
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 23:59 schreef Smart_ass het volgende:
Leuk nieuws Bien! Wie weet overlappen we nog wel eventjes in het z&g topic dan!

Geen tips wat de comforter betreft, Bubbles slaapt nog steeds alleen in slaapzak haha.
Ooh, het betekent twee dingen. De comforter die ik bedoel is een knuffel met een vierkant lapje stof er aan! Haha! Noemen ze hier in Engeland ook een comforter! :D
  maandag 14 maart 2022 @ 11:49:17 #96
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204074319
Heter wassen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator maandag 14 maart 2022 @ 11:52:59 #97
382129 crew  Donna
pi_204074367
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 08:04 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Ooh, het betekent twee dingen. De comforter die ik bedoel is een knuffel met een vierkant lapje stof er aan! Haha! Noemen ze hier in Engeland ook een comforter! :D
Volgens mij is die geur er niet uit te krijgen. Hier een paar van die happy horse konijntjes en dat staartje gaat altijd in de mond. Na het wassen ruiktie heerlijk fris en daarna activeert m'n dreumes de stank weer na 1x zuigen op het staartje. Dus ik was 'm gewoon heel vaak, maar heb dus meerdere.
Nieuwe hoeft ze trouwens ook niet want die meuren niet naar haar en dan is het staartje ook niet genoeg afgekauwd..
pi_204104456
Zijn de zieke dreumesen weer een beetje opgeknapt?
pi_204105606
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:22 schreef Smart_ass het volgende:
Zijn de zieke dreumesen weer een beetje opgeknapt?
Het ging iets beter. Het was van korte duur. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 20:28:28 #100
382129 crew  Donna
pi_204105673
Mijn dreumes is helemaal niet leuk op het moment.

Ze moet niks van me hebben. Samen spelen is niet goed. Ga ik op de bank zitten is het ook niet goed, dan moet ze erbij en er weer af en janken en er weer bij en af en janken en boos doen. Ze laat zich ook al niet naar bed brengen door mij en huilt en jammert net zolang tot ze van ellende letterlijk omvalt en valt dan in slaap in m'n armen. Of niet en dan gaat het jammeren gewoon door.

Door m'n vriend laat ze zich gewoon naar bed brengen en bij opa en oma ook. Ik mis de magie ofzo. -O-
Dus, als iemand zin heeft om me te vertellen dat deze fase heel kort is, graag.
  woensdag 16 maart 2022 @ 20:57:16 #101
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204106112
J is weer beter, maar heeft vandaag eindelijk zijn 1 jaar vaccinaties gekregen, hij had telkens koorts toen zijn afspraak was en zetten zijn afspraak telkens 2 weken vooruit! Dus hij is erg zielig vandaag. Geen idee hoeveel je er in Nederland krijgt, maar hier kreeg hij 4(!!!) prikken! ;( Houdgreep en krijsen dat ie deed. En nu dus afwachten of hij daar nog veel last van gaat krijgen. -O-
pi_204106986
Nou daar istie dan hoor *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is verzot op z'n muts en wilde hem vandaag ook steeds op :') Hij klimt en klautert echt op ALLLES }:| Hij loopt echt super goed en stevig en is razendsnel. Hij kan heeeeel lief en leuk spelen met auto's en speelfiguren of zit gerust een half uur in een boekje te bladeren O+ En ik vind hem heel grappig :D O+ Verder slaapt ie snachts als een newborn, gaat er geen brood en fruit in en is het af en toe gewoon echt een eikel. Dus al met al een hele gemiddelde dreumes :P
pi_204107953
Welkom aan alle nieuwe dreumessen! Die kroon is echt geweldig Aure. Tof dat hij m op wil! _O-

Ik kreeg vanmiddag een mail van de opvang en werd er haast een beetje emotioneel van. Ik mag met mijn dreumes morgenochtend voor het eerst in haar leven mee naar binnen bij het wegbrengen. *O* O+
Het klinkt als iets onbenulligs, maar ik vind het zo fijn dat dat weer mag.
Ik vroeg aan kleuter of ze zich nog kon herinneren dat ik haar tot in de groep mocht brengen, maar nee, ze wist het niet meer zei ze.
pi_204108046
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:28 schreef Donna het volgende:
Mijn dreumes is helemaal niet leuk op het moment.

Ze moet niks van me hebben. Samen spelen is niet goed. Ga ik op de bank zitten is het ook niet goed, dan moet ze erbij en er weer af en janken en er weer bij en af en janken en boos doen. Ze laat zich ook al niet naar bed brengen door mij en huilt en jammert net zolang tot ze van ellende letterlijk omvalt en valt dan in slaap in m'n armen. Of niet en dan gaat het jammeren gewoon door.

Door m'n vriend laat ze zich gewoon naar bed brengen en bij opa en oma ook. Ik mis de magie ofzo. -O-
Dus, als iemand zin heeft om me te vertellen dat deze fase heel kort is, graag.
Dit klinkt wel echt heel matig. ;( Is die voorkeur van haar altijd al zo geweest of komt het vanuit t niets? Ik duim dat het snel over is. Lijkt me echt vreselijk moeilijk om zo afgewezen te worden. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 22:44:22 #105
382129 crew  Donna
pi_204108545
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 22:25 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dit klinkt wel echt heel matig. ;( Is die voorkeur van haar altijd al zo geweest of komt het vanuit t niets? Ik duim dat het snel over is. Lijkt me echt vreselijk moeilijk om zo afgewezen te worden. :*
Nee vanuit het niks gekomen. Als ze valt ofzo wil ze wel getroost worden door mij en ze is ook vaak wel vrolijk verder. Het is echt wanneer de vermoeidheid toeslaat dat ik afgewezen wordt. En dat is best vaak met een dreumes die eigenlijk nog 2 slaapjes nodig heeft maar zichzelf daar veeeeeeel te groot voor vindt. Veel vermoeidheid haha.
Er is echt niks aan en ik kan al zo slecht tegen gejammer.
Gelukkig vrijdag weer werken. :W
pi_204114660
Oh wat vervelend Donna! Hopelijk een fase die snel over is inderdaad. Het geschreeuw/gekrijs is helaas erg herkenbaar, kan ik ook vrij slecht tegen :@.

Beterschap aan de kleintjes, PKM en Bien!

Hier ook veel vaccinaties gekregen met de eerste verjaardag inderdaad. Worden ze in Engeland ook standaard gevaccineerd voor chickenpox (varicella), bien?
  donderdag 17 maart 2022 @ 20:51:37 #107
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204118999
Nee, zit hier niet in de standaard vaccinaties!
  donderdag 17 maart 2022 @ 21:25:13 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204119778
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 21:36 schreef Aure het volgende:
Nou daar istie dan hoor *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is verzot op z'n muts en wilde hem vandaag ook steeds op :') Hij klimt en klautert echt op ALLLES }:| Hij loopt echt super goed en stevig en is razendsnel. Hij kan heeeeel lief en leuk spelen met auto's en speelfiguren of zit gerust een half uur in een boekje te bladeren O+ En ik vind hem heel grappig :D O+ Verder slaapt ie snachts als een newborn, gaat er geen brood en fruit in en is het af en toe gewoon echt een eikel. Dus al met al een hele gemiddelde dreumes :P
Jaaaa! Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  donderdag 17 maart 2022 @ 21:29:20 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204119861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef monsterd. het volgende:
Hey dames, ik kom mij melden met onze dreumes! Gisteren 1 geworden :). Ik ben laatste tijd wat minder actief op fok maar zal het leuk vinden weer mee te lezen.

En gezellig alle dreumes geklets en de alles zelf willen doen fase :P. Water is hier ook grote favoriet, maar nou niet echt voor mama en de opruimdienst :+
*O* *O* *O* gefeliciteerd nog!
Resistance is futile.
  donderdag 17 maart 2022 @ 21:33:18 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204119964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:28 schreef Donna het volgende:
Mijn dreumes is helemaal niet leuk op het moment.

Ze moet niks van me hebben. Samen spelen is niet goed. Ga ik op de bank zitten is het ook niet goed, dan moet ze erbij en er weer af en janken en er weer bij en af en janken en boos doen. Ze laat zich ook al niet naar bed brengen door mij en huilt en jammert net zolang tot ze van ellende letterlijk omvalt en valt dan in slaap in m'n armen. Of niet en dan gaat het jammeren gewoon door.

Door m'n vriend laat ze zich gewoon naar bed brengen en bij opa en oma ook. Ik mis de magie ofzo. -O-
Dus, als iemand zin heeft om me te vertellen dat deze fase heel kort is, graag.
Oh nee. Fingers crossed dat dit maar even duurt, lijkt mij ook heel erg moeilijk. -O-

Sterkte
Resistance is futile.
pi_204120481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:28 schreef Donna het volgende:
Mijn dreumes is helemaal niet leuk op het moment.

Ze moet niks van me hebben. Samen spelen is niet goed. Ga ik op de bank zitten is het ook niet goed, dan moet ze erbij en er weer af en janken en er weer bij en af en janken en boos doen. Ze laat zich ook al niet naar bed brengen door mij en huilt en jammert net zolang tot ze van ellende letterlijk omvalt en valt dan in slaap in m'n armen. Of niet en dan gaat het jammeren gewoon door.

Door m'n vriend laat ze zich gewoon naar bed brengen en bij opa en oma ook. Ik mis de magie ofzo. -O-
Dus, als iemand zin heeft om me te vertellen dat deze fase heel kort is, graag.
Herkenbaar.

Spelen gaat wel en hij laat zich ook door me knuffelen. Maar luiers verschonen, aankleden en hem in de wandelwagen doen zijn pure hel momenteel. Ik heb al een paar keer vriend bij het luier verschonen geroepen omdat ik het gewoon niet gedaan krijg. Gillen, krijsen, draaien,... vreselijk. Bij vriend is het allemaal een eitje :( Als hij snachts huilend wakker wordt en ik hem wil troosten accepteert hij dat niet. Wederom krijsen, schreeuwen, maar ook uit mijn armen proberen te komen. Bij vriend gaat hij rustig zitten.... Waar het aan ligt, echt geen idee. Vermoeiend en frustrerend is het wel.
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 22:02:53 #112
382129 crew  Donna
pi_204120562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Herkenbaar.

Spelen gaat wel en hij laat zich ook door me knuffelen. Maar luiers verschonen, aankleden en hem in de wandelwagen doen zijn pure hel momenteel. Ik heb al een paar keer vriend bij het luier verschonen geroepen omdat ik het gewoon niet gedaan krijg. Gillen, krijsen, draaien,... vreselijk. Bij vriend is het allemaal een eitje :( Als hij snachts huilend wakker wordt en ik hem wil troosten accepteert hij dat niet. Wederom krijsen, schreeuwen, maar ook uit mijn armen proberen te komen. Bij vriend gaat hij rustig zitten.... Waar het aan ligt, echt geen idee. Vermoeiend en frustrerend is het wel.
Heel herkenbaar en ik ben soms met verschonen ook wel bang dat ik haar te hardhandig vastpak, maar ze katapulteert zichzelf nog eens van de commode af. Doe het dus ook regelmatig op de grond nu en dan ondertussen lekker geschopt worden.

Vandaag ging het overall best goed, maar vanmiddag moest ze natuurlijk naar bed. Ze viel bijna in slaap in m'n armen met een flesje melk. Het ging zo goed en ik leg haar neer; DRAMA! Huilen en opstaan, speen en knuffels uit bed gooien, zichzelf 'neergooien' tegen de spijlen aan.
M'n vriend komt boven, ze steekt haar armpjes uit, lacht naar hem, kraait iets liefdevols en gaat liggen slapen. |:) |:) |:)

*En idd dat uit m'n armen proberen te komen. Levensgevaarlijk ook.
pi_204120654
Een van Jettes grootste hobby's is eten. En waarom zou je je laten voeren als je ook gewoon zelf tomatensoep naar binnen kan werken?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204120697
Wat lastig van de dramadreumesbuien! Ik heb geen tips helaas, T was sowieso altijd best makkelijk en J meestal ook wel. Ik duim dat het een fase is! En welkom @Aure!
pi_204120974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 22:02 schreef Donna het volgende:

[..]
Heel herkenbaar en ik ben soms met verschonen ook wel bang dat ik haar te hardhandig vastpak, maar ze katapulteert zichzelf nog eens van de commode af. Doe het dus ook regelmatig op de grond nu en dan ondertussen lekker geschopt worden.

Vandaag ging het overall best goed, maar vanmiddag moest ze natuurlijk naar bed. Ze viel bijna in slaap in m'n armen met een flesje melk. Het ging zo goed en ik leg haar neer; DRAMA! Huilen en opstaan, speen en knuffels uit bed gooien, zichzelf 'neergooien' tegen de spijlen aan.
M'n vriend komt boven, ze steekt haar armpjes uit, lacht naar hem, kraait iets liefdevols en gaat liggen slapen. |:) |:) |:)

*En idd dat uit m'n armen proberen te komen. Levensgevaarlijk ook.
Bizar hè! Ik heb er ook moeite mee hoor. Als ik een luier moet doen, ben ik in mijn hoofd er mee bezig hoe ik het het beste kan aanpakken. Wat ik in zijn handen kan geven. Maar zelfs afleiding werkt vaak niet. Het is echt erg, maar ik zie er tegenop om een luier te doen :X

Ik kan hem wel naar bed doen, dat gaat gelukkig prima.
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 22:53:08 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204121416
Aapie heeft ook een lastige fase maar dat is niet specifiek naar mij toe. Hij wil echt vermaakt worden door ons, zelfstandig spelen doet hij stukken minder. Hij wil bij ons op de bank, dan er weer af, er weer op en ondertussen huilen. Het lijkt alsof hij zelf niet weet wat hij wil ;( Ook gaat hij nu dramatisch op de grond liggen als iets niet gaat zoals hij wil en avondeten is echt hel. Hij weigert gewoon te eten. Behalve patat en vlees, dat wil hij wel :') De rest van de dag eet hij wel goed dus ik maak me er niet al te druk om.

Ik las ergens dat dit waarschijnlijk de laatste sprong is, nummer 10. Hij heeft de laatste 2 nachten wel doorgeslapen dus misschien is dat wel de nieuwe feature!

Verder is hij ook wel weer heel lief, hij wil dus heel veel kroelen en als je hem alle aandacht geeft is hij extreem zoet. Hij is heel druk met lopen en zijn favoriete bezigheid is nu dingen binnen het huis verplaatsen. Boekjes worden uit de kast naar de bank gebracht, puzzelstukjes gaan in de emmer met kleden etc. Ziet er wel heel schattig uit O+

Vandaag zijn we voor het eerst naar een krijspaleis geweest en dat viel me niet tegen! Hij heeft heerlijk zitten spelen met allemaal zachte blokken en een beetje geklommen. Het scheelde wel dat het rustig was want de eerste 5 minuten was hij behoorlijk overweldigd. Als er veel meer kinderen waren geweest (nu hadden we de hele peuterhoek voor onszelf) had hij het denk ik te spannend gevonden.

Gefeliciteerd en welkom hier @Aure *O*

@Gogo83 oh wat heerlijk die foto’s O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 18 maart 2022 @ 07:46:08 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204122953
:W
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 10:28:04 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204124172
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:46 schreef Tink89 het volgende:
:W
Wacht even, is R. al 1? :o Dit gaat me allemaal veel te snel hoor, stop de tijd! _O- Gefeliciteerd met je dreumes :*

Ik zat net even over sprong 10 te lezen en daar stond dit: "Hij gaat nu kunst met een grote K maken: hij krast niet meer bij het tekenen, maar tekent nu bijvoorbeeld ‘paarden’, ‘boten’ en ‘zichzelf.’" Uhm, Aapie stopt nog steeds alles in zijn mond in plaats van dat hij iets op papier doet :') Zijn er echt kinderen van deze leeftijd die al tekenen :?

Bron: https://www.oeiikgroei.nl/mentale-sprong-10/

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 18-03-2022 10:45:36 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204124245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:46 schreef Tink89 het volgende:
:W
Niet. :o

Nou gefeliciteerd dan maar. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204124299
Nee joh @MaJo mijn kleuter tekent zelfs nog nauwelijks. _O-

Poffertje heeft weer streken en helpt graag mee. Zo blij dat het weer makkelijker gaat na een baggerweek. O+

@Donna en @Sunshine1982 hebben jullie weleens staand verschonen geprobeerd? Doet voor ons wonderen. Ze loopt dan wel lachend weg met blote kont, je moet er dus echt ff de tijd voor nemen.
Mijn man mag het nog wel liggend doen. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 10:53:27 #121
382129 crew  Donna
pi_204124391
Nee eigenlijk niet. Misschien toch eens luierbroekjes proberen dan. Gewone luiers krijg ik staand echt niet recht aan. :G
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 10:58:17 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204124477
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:43 schreef PKM het volgende:
Nee joh @:MaJo mijn kleuter tekent zelfs nog nauwelijks. _O-

Poffertje heeft weer streken en helpt graag mee. Zo blij dat het weer makkelijker gaat na een baggerweek. O+

@:Donna en @:Sunshine1982 hebben jullie weleens staand verschonen geprobeerd? Doet voor ons wonderen. Ze loopt dan wel lachend weg met blote kont, je moet er dus echt ff de tijd voor nemen.
Mijn man mag het nog wel liggend doen. :{w
Vaag dan :D Aapie is sowieso nog druk bezig met de eerste woordjes. No way dat hij opeens een "poes" of een "boom" zou tekenen hoor :N

Oh ja draaien tijdens het luier verschonen, check :'(

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:53 schreef Donna het volgende:
Nee eigenlijk niet. Misschien toch eens luierbroekjes proberen dan. Gewone luiers krijg ik staand echt niet recht aan. :G
Vanaf wanneer gaan ze eigenlijk aan de luierbroekjes? Aapie kwam eergisteren met een luierbroekje thuis van de opvang :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 11:04:12 #123
382129 crew  Donna
pi_204124564
Geen idee. Mijn oudste was een mak schaap met verschonen, die kreeg pas luierbroekjes toen ze zindelijk aan het worden was. :9
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:04:14 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204124566
Bij de oudste pas toen we gingen oefenen met het potje. Tot die tijd vind ik het vooral heel irritant om die hele broek uit te moeten trekken om een schone luier aan te doen. Normaal laat ik 'm om de enkels.

En ja, echt. Een jaar geleden gaf ik ongeveer nu aan dat het serieus werd. Over 30 minuten issie een jaar geleden geboren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 11:05:00 #125
382129 crew  Donna
pi_204124572
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:04 schreef Tink89 het volgende:
Bij de oudste pas toen we gingen oefenen met het potje. Tot die tijd vind ik het vooral heel irritant om die hele broek uit te moeten trekken om een schone luier aan te doen. Normaal laat ik 'm om de enkels.

En ja, echt. Een jaar geleden gaf ik ongeveer nu aan dat het serieus werd. Over 30 minuten issie een jaar geleden geboren.
:W :W
Van harte gefeliciteerd!!
pi_204124732
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 10:43 schreef PKM het volgende:
Nee joh @:MaJo mijn kleuter tekent zelfs nog nauwelijks. _O-

Poffertje heeft weer streken en helpt graag mee. Zo blij dat het weer makkelijker gaat na een baggerweek. O+

@:Donna en @:Sunshine1982 hebben jullie weleens staand verschonen geprobeerd? Doet voor ons wonderen. Ze loopt dan wel lachend weg met blote kont, je moet er dus echt ff de tijd voor nemen.
Mijn man mag het nog wel liggend doen. :{w
Nee, heb er weleens aan gedacht, maar nog niet uitgevoerd. Wel een idee ja :Y Kijken hoe dat gaat met poepluiers. Mijn kind poept zeker wel 3x per dag.

Overigens waren we net in een krijspaleis en daar moest ik tot 2 keer toe een luier verschonen en daar ging het echt verbazingwekkend makkelijk :o Ik snap mijn kind niet meer ;(


Vorige week gingen we na grote zus van school gehaald te hebben even een ijsje eten. Ik had voor de kinderen een schatkistje gekocht en voor mezelf een cornetto. Uiteraard ziet zo'n cornetto er lekkerder uit en dat vond A ook. We hebben er samen lekker van gegeten O+





Nvm de tape op de kinderwagen :P A heeft op de beugel zitten kluiven en toen waren we genoodzaakt om er tape omheen te wikkelen :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Sunshine1982 op 18-03-2022 11:51:44 ]
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 12:55:33 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204125907
Aapie wil ook standaard wat ik heb. Bij Geertjeshoeve had ik kwark met fruitjam voor hem besteld en wentelteefjes voor mezelf. Hij wilde absoluut geen kwark, alleen mijn wentelteefje. Toen we die samen op hadden wilde hij uiteraard wel de kwark als toetje _O- :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 18 maart 2022 @ 16:22:56 #128
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204128158
@MaJo Bedoelen ze in die sprong qua "tekenen" misschien dat ze bv iets krassen en dat het dan volgens het kind een paard moet voorstellen? Ipv al een echt paard tekenen.
pi_204129612
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Bedoelen ze in die sprong qua "tekenen" misschien dat ze bv iets krassen en dat het dan volgens het kind een paard moet voorstellen? Ipv al een echt paard tekenen.
Dit sowieso ja. Vandaar de aanhalingstekens ook. ;)

Welkom hier Tink. :s)

Ik had de mail te optimistisch gelezen. De nieuwe regels gaan maandag pas in. :+

Mijn dreumes is bezig met kleuren benoemen. Haar favoriet is blauw (alles wat ze niet weet is blauw). Maar blauw en geel zelf doet ze altijd wel goed. Paars vind ze ook leuk om te zeggen.
Gaat echt veel te snel allemaal, ze lijkt wel een peuter. Hoop wel dat ze eens gaat doorslapen.
Ze wil hier juist vooral mama en niet papa. Ook dat is wel eens vermoeiend hoor, liever wat meer balans. Fijn om te lezen dat het dreumes eigen is.
pi_204130834
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Bedoelen ze in die sprong qua "tekenen" misschien dat ze bv iets krassen en dat het dan volgens het kind een paard moet voorstellen? Ipv al een echt paard tekenen.
Dit doet mijn kleuter ook pas net. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_204131134
@MaJo: ik heb Oei ik groei nooit serieus genomen. Mijn kinderen zijn etters als het zonnetjes zouden moeten zijn en ze gedragen zich voorbeeldig als ze volgens dat boek een sprong moeten hebben. Ook is het wetenschappelijke bewijs wat er aan dat boek ten grondslag ligt volgens mij heel mager. Kortom: mooie richtlijn maar niet al te veel waarde aan hechten als je kinderen nog niet met 18 maanden een Van Gogh voor je schildert. ;)

Luierbroekjes vond ik hier heel handig in de zomer, blijft beter zitten als dat het enige is wat ze aan hebben. Verder gingen wij ze ook pas gebruiken toen zindelijkheid een ding werd. Bij poepen scheurde ik gewoon de zijkanten stuk, en dan verschonen als een gewone luier.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:57:00 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204132334
Dat deed ik ook gogo, maar toch moet je dan voor het nieuwe broekje alles uittrekken en weer aantrekken ipv even snel een nieuwe luier ertussen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 18 maart 2022 @ 23:13:14 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204133282
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Bedoelen ze in die sprong qua "tekenen" misschien dat ze bv iets krassen en dat het dan volgens het kind een paard moet voorstellen? Ipv al een echt paard tekenen.
Dat inderdaad :Y maar Aapie krast nog niet eens iets op papier :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 20:30 schreef Gogo83 het volgende:
@:MaJo: ik heb Oei ik groei nooit serieus genomen. Mijn kinderen zijn etters als het zonnetjes zouden moeten zijn en ze gedragen zich voorbeeldig als ze volgens dat boek een sprong moeten hebben. Ook is het wetenschappelijke bewijs wat er aan dat boek ten grondslag ligt volgens mij heel mager. Kortom: mooie richtlijn maar niet al te veel waarde aan hechten als je kinderen nog niet met 18 maanden een Van Gogh voor je schildert. ;)

Luierbroekjes vond ik hier heel handig in de zomer, blijft beter zitten als dat het enige is wat ze aan hebben. Verder gingen wij ze ook pas gebruiken toen zindelijkheid een ding werd. Bij poepen scheurde ik gewoon de zijkanten stuk, en dan verschonen als een gewone luier.
Ik ben ook niet per de een aanhanger maar de sprongen klopten bij Aapie steeds aardig goed. Ik vind het juist fijn dat er een soort van verklaring is aan zijn gedrag en vooral dat het ook weer overgaat :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 21:57 schreef Tink89 het volgende:
Dat deed ik ook gogo, maar toch moet je dan voor het nieuwe broekje alles uittrekken en weer aantrekken ipv even snel een nieuwe luier ertussen.
Ik heb dat pas vrij recent “ontdekt” dat je voor verschonen niet per se de hele broek uit hoeft te trekken. Ik vind het nog steeds fijner om dit wel te doen maar bij haast pas ik deze techniek nu ook toe :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204134856
Ik zou dan weer niet weten hoe je een luier met een broekje op de knieën aan krijgt bij een kind wat ronddraait en probeert te ontsnappen op haar knieën. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 08:22:58 #135
382129 crew  Donna
pi_204134868
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:20 schreef Nanuke het volgende:
Ik zou dan weer niet weten hoe je een luier met een broekje op de knieën aan krijgt bij een kind wat ronddraait en probeert te ontsnappen op haar knieën. :D
Keihard hijsen en hopen dat het kind blijft hangen in t broekje. :P
pi_204134877
Nee, ik bedoel een gewone luier. En dan de normale broek dus niet uit, maar half op de knieën.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 09:06:16 #137
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204135133
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:25 schreef Nanuke het volgende:
Nee, ik bedoel een gewone luier. En dan de normale broek dus niet uit, maar half op de knieën.
Ik dit wel eens uit nood geboren :'). Eerste kant van de luierplakker gaat er dan scheef op maar dan kan ik de andere kant strak trekken en dan doe ik de eerste kan weer opnieuw. Dat meestal terwijl er gestaan, geschopt en vooral weerstand geboden wordt, want liggend een luier verschonen is hier zeldzaam :{w
Dus wij gebruiken liever ook luierbroekjes, als hij echt moeilijk is dan druk ik hem dus staand tegen mijzelf aan zodat ik in ieder geval zijn beneden door het broekje heen krijg. Zat laatst te denken om iets van een keukenschort te kopen om smerigheid te voorkomen :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 09:07:03 #138
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204135135
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 23:13 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat inderdaad :Y maar Aapie krast nog niet eens iets op papier :D
[..]
Ik ben ook niet per de een aanhanger maar de sprongen klopten bij Aapie steeds aardig goed. Ik vind het juist fijn dat er een soort van verklaring is aan zijn gedrag en vooral dat het ook weer overgaat :D
[..]
Ik heb dat pas vrij recent “ontdekt” dat je voor verschonen niet per se de hele broek uit hoeft te trekken. Ik vind het nog steeds fijner om dit wel te doen maar bij haast pas ik deze techniek nu ook toe :Y
Vanaf wanneer zou je moeten/kunnen gaan tekenen dan? Hier belanden pennen alleen maar in de mond :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 13:22:28 #139
382129 crew  Donna
pi_204137465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 08:25 schreef Nanuke het volgende:
Nee, ik bedoel een gewone luier. En dan de normale broek dus niet uit, maar half op de knieën.
Oh haha nee ik kan dat ook niet.
pi_204137545
Poffertje tekent wel, vraagt ook om papier als ze een pen vindt. Zonder woorden maar overduidelijk. :D

Als Poffertje poept haal ik terwijl ze staat de grootste viezigheid weg. Daarna leg ik haar over mijn knie zodat ik er even echt goed bij kan. En dan nog omdraaien voor wat er bij haar vagina zit. Heb pas 1x gehad dat ik daarna zelf vies was. :s)

Vandaag zei ze "bij". Het was een hommel maar ik keur het goed. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204138411
Moet altijd zo lachen om die vaardighedenlijst van oei ik groei :D Jip kon met anderhalf net een beetje krassen en dan stond er bij die sprong iets van "Kan tekenen en benoemen" _O-

Maar Otis krijgt per ongeluk wel iets op papier met de grote wasco's. Omdat hij er heel hard mee op het papier mept :D

Ik doe altijd alles uit bij Otis met verschonen, vind ik zelf makkelijker :P
pi_204138707
Wat leuk, die pratende dreumesen. Behalve 'papa' (en varianten) en 'mama' komt er hier nog niets verstaanbaars uit.

Met verschonen doe ik ook altijd haar broek helemaal uit en weer aan, blijkbaar ben ik nog niet echt een pro :P. Maar ik vind dat niet echt een probleem verder.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 18:06:51 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204140936
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:46 schreef Tink89 het volgende:
:W
Gefeliciteerd! Hoe gaat het met jullie?
Resistance is futile.
  zaterdag 19 maart 2022 @ 19:56:06 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_204142207
Op het kinderdagverblijf doen ze het ook altijd met de broek op de knieën ja. Is leuk bij een plasje maar Goud produceert altijd van die extreem smeuïge poepluiers die meestal ook nog steeds wel overstromen, dus nay :')

Tekenen doet ie vol overgave hoor, als hij een potlood of pen vast heeft vraagt hij altijd keurig om papier (haha :') hij begint dan dus te gillen en werpt zijn lichaam richting het papier). En dan krast hij het hele vel vol terwijl hij af en toe "bèh! khwè" uitstoot. Wellicht vertelt hij dan inderdaad wel dat het een olifant is.
Zou hij weten wat een olifant is? 🤔
disclaimer
  zaterdag 19 maart 2022 @ 19:58:40 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_204142232
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 15:48 schreef Smart_ass het volgende:
Wat leuk, die pratende dreumesen. Behalve 'papa' (en varianten) en 'mama' komt er hier nog niets verstaanbaars uit.

Met verschonen doe ik ook altijd haar broek helemaal uit en weer aan, blijkbaar ben ik nog niet echt een pro :P. Maar ik vind dat niet echt een probleem verder.
Goud zegt ook alleen nog buhbuhbeh, dehdehdeh en bababa. Het jong is op alle vlakken nog een (reuzen)baby.

Hij kan trouwens wél heel goed stokjes in kleine gaatjes steken en ook duploblokjes kan hij op elkaar zetten. Het wordt gewoon een zolderkamerautistische engineer.
(Die op zijn zolder ook alleen pizza eet en cola drinkt :'))
disclaimer
  zaterdag 19 maart 2022 @ 20:13:52 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204142424
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 18:06 schreef Seven. het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Hoe gaat het met jullie?
Txs! Het is erg wisselend. Slapen doen we eigenlijk nooit genoeg, z'n oren blijven een drama ondanks buisjes...en hij is in een week ineens heel groot geworden. Hij kruipt, loopt achter z'n loopkar, trekt zich op tot staan, kreeg vier tanden extra, zegt dagdag en zwaait gericht en roept 'kijk' en 'daar'. Oh en hij gaat nu normaal van zit naar lig... Echt, hij heeft haast ineens.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 19 maart 2022 @ 20:18:37 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_204142507
Nog gefeliciteerd aure en Tink89!
disclaimer
pi_204142876
Hier gingen we over op luierbroekjes toen ze heel erg tegen begon te stribbelen. Vooral na het douchen. Nu kan ik haar gewoon op schoot laten zitten, hop Paardje hop zingen en haar luierbroekje aandoen. :Y

Welkom nieuwe dreumesjes *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_204143154
We vierden vandaag z'n verjaardag *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was gister pas laaaaat klaar met z'n taart en Otis was om half 7 al wakker dus ik ben wel een beetje stuk nu :O Maar hij hield z'n kroon gewoon een hele tijd op! En hij lijkt z'n wobbel fantastisch te vinden :D
pi_204143232
Wel benieuwd wat vannacht de score gaat zijn van aantal keer wakker. Ik ben er al één keer naar toe geweest sinds ie op bed ligt dus dat beloofd meestal niet zoveel goeds :')
pi_204143298
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 21:00 schreef Aure het volgende:
Wel benieuwd wat vannacht de score gaat zijn van aantal keer wakker. Ik ben er al één keer naar toe geweest sinds ie op bed ligt dus dat beloofd meestal niet zoveel goeds :')
Wedstrijdje doen? Ik ben al 2 keer langs geweest en m’n man 1 keer. ;(

Ziet er uit alsof hij het naar z’n zin heeft gehad!
Protège moi de mes désirs.
pi_204143421
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 21:04 schreef arvensis het volgende:

[..]
Wedstrijdje doen? Ik ben al 2 keer langs geweest en m’n man 1 keer. ;(

Ziet er uit alsof hij het naar z’n zin heeft gehad!
Eeeeecht, waarom snappen ze niet dat slapen echt heel leuk is }:|

Ja hij vond het fantastisch maar was wel compleet overprikkeld :') :P
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 21:55:03 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204144301
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 21:09 schreef Aure het volgende:

[..]
Eeeeecht, waarom snappen ze niet dat slapen echt heel leuk is }:|

Ja hij vond het fantastisch maar was wel compleet overprikkeld :') :P
Ik zie een verband tussen deze twee zinnen :+

Wat lief dat hij zijn kroon ophield, Aapie wil nooit iets op z’n hoofd dus dat zou niet lang blijven zitten. Op de opvang hadden ze er al mee geoefend maar nope, geen succes :') Uiteindelijk had hij een klein kroontje met een elastiekje onder zijn kin _O-

Luiers verschonen wordt hier ook steeds moeilijker. Tot noch toe lukt het wel liggend maar er wordt inderdaad steeds meer gedraaid.

Aapie was vandaag echt niet te genieten :X alleen maar huilen, bij álles. Ik ben blij dat hij op bed ligt :O hopelijk morgen een betere dag, ik hoop dat hetgeen hem dwarszit snel voorbij is!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 19 maart 2022 @ 22:00:17 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_204144388
Goud mot al die opsmuk ook niet hoor majo :D hij wordt al cranky als ik m een bloesje aantrek, want die knoopjes zitten 'm niet fijn. Pyjamalarf is het :D

Wat een mooie taart Aure!
disclaimer
pi_204146953
Ik wilde inderdaad ook al zeggen wat een super leuke taart! :D.
pi_204147129
Thanks :D het gaat elke keer beter, maar ik maak alleen beklede taarten met de verjaardagen van de jongens dus ik oefen er eigenlijk iets te weinig mee :P
pi_204153484
Drinken jullie dreumesen trouwens uit open beker? Volgens mij had ik daar allang mee moeten beginnen :D.
pi_204154917
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Drinken jullie dreumesen trouwens uit open beker? Volgens mij had ik daar allang mee moeten beginnen :D.
Soms. Dan doen we inieminie beetje in. Maar hij drinkt nog voornamelijk uit zijn rietjesbeker
pi_204154993
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Drinken jullie dreumesen trouwens uit open beker? Volgens mij had ik daar allang mee moeten beginnen :D.
Wij hebben van die hele kleine glaasjes van IKEA, daar drinkt ze soms uit. Verder drinkt ze vooral uit zo'n munchkin 360 graden beker, die had ze heel snel door!
pi_204155065
De mijne drinkt al een tijdje uit de 360 munchkin en hij kan ook wel aardig uit zo'n picardie glas drinken. Maar soms is ie dan te enthousiast en gooit ie de helft over zich heen :')
  zondag 20 maart 2022 @ 16:40:38 #161
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204155189
J heeft rietjes beker en is aan het oefenen met een open beker. We hebben zo'n 360 graden geprobeerd, maar hij snapte het maar niet!

Paar slokjes uit een open beker gaat goed. En dan gaat ie of belletjes blazen (want dat doen we bij zwemles in het water :D) of hij giet het zo leeg. Want hij vindt dingen leeggieten heel leuk op dit moment. Haha!
pi_204155469
Ik ga het weleens proberen met een klein beetje erin :). Ze drinkt hier verder inderdaad ook al heel lang uit haar munchkin 360, grote hit!
pi_204157644
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Drinken jullie dreumesen trouwens uit open beker? Volgens mij had ik daar allang mee moeten beginnen :D.
Ja, maar wisselend succes. :9
Vandaag nog een glas gesneuveld. :s)
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 18:32:33 #164
382129 crew  Donna
pi_204157956
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2022 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Drinken jullie dreumesen trouwens uit open beker? Volgens mij had ik daar allang mee moeten beginnen :D.
Nee. En daar begin ik ook nog niet mee. Ik vind het zo'n gekut.
Ze drinkt uit een fles met een 'zippy cup' speen en een rietjesbeker. Ze is gek op spelen met water dus die open bekers laat ik nog wel even achterwege.
M'n oudste was er ook laat mee. Prima.
pi_204158708
Ha, daar zeg je me wat. Bubbles is ook gek op spelen met water (ze ziet de waterbak van de hond ook altijd als watertafel aan, heel irritant als ik 3 seconden niet oplet) dus ik ben benieuwd hoe ze dat met open beker gaat doen. Ach, eigenlijk is het ook net zoals met lopen toch, vroeg of laat kunnen ze het allemaal wel. Ik heb er ook geen haast mee maar bedacht het met ineens.
  zondag 20 maart 2022 @ 20:16:12 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204159681
Spruitje wel, met een half bekertje gaat prima. Maar meestal uit de 360 als we onderweg zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204159890
Wij doen altijd een open beker. Daar loopt ze ook graag mee door het huis. Ze kan goed zo drinken. Helaas kliedert ze er ook graag mee.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 20 maart 2022 @ 20:58:06 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204160555
Spruit drinkt overigens ook wel echt meer in één keer als hij een open beker heeft. Het gaat toch wel makkelijker dan de 360, denk ik. Ermee rondlopen doet hij niet, want hij loopt nog niet. Wel achter z'n loopkar sinds z'n verjaardag vrijdag, maar nog niet los. Prima ook, laat m maar lekker even klein blijven.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 20 maart 2022 @ 23:24:56 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204163253
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 16:40 schreef Bienelientjee het volgende:
J heeft rietjes beker en is aan het oefenen met een open beker. We hebben zo'n 360 graden geprobeerd, maar hij snapte het maar niet!

Paar slokjes uit een open beker gaat goed. En dan gaat ie of belletjes blazen (want dat doen we bij zwemles in het water :D) of hij giet het zo leeg. Want hij vindt dingen leeggieten heel leuk op dit moment. Haha!
Die Munchkin snap ik zelf pas sinds 3 weken, toen mijn zwager het me liet zien. Ik dacht dat je iets moest met die “knop” in het midden _O- Aapie weet er niet zoveel raad mee, hij drinkt uit een tuitbeker van Avensis. Open beker gaat ook goed als we hem een paar slokken geven.

Ik denk dat ik weet waarom Aapie gisteren extra pieperig was :@ vanochtend bij het aankleden kwam ik een houten puzzelstuk op zijn rug onder zijn romper tegen. Het heeft er sowieso de hele nacht gezeten want vanochtend toen ik hem in de box zette viel het me op dat dit stuk ontbrak. Maar misschien heeft hij er gisteren wel de hele dag mee rondgelopen :X hij was nadat ik het puzzelstuk had verwijderd wel stukken vrolijker vandaag. Of het verband houdt weet je natuurlijk nooit maar opvallend was het zeker. Nu zijn kleding extra goed checken!

Gisteren moesten we boekjes inleveren bij de bieb, een daarvan was nergens te vinden. Keek ik vandaag onder de bank, ja hoor, daar lag het. Samen met 2 blokken die we al een paar weken kwijt waren _O- :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 maart 2022 @ 09:47:05 #170
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204165873
*komt voorzichtig om de hoek kijken
Kwak
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 10:05:09 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204166045
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:47 schreef kwakz0r het volgende:
*komt voorzichtig om de hoek kijken
Pep ook 1 inmiddels? Ik vind het echt veel te snel gaan _O- Gefeliciteerd!! :* Fijne verjaardag gehad?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 10:05:32 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204166047
Als de dreumessen in de OP moeten, laat het me weten!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 maart 2022 @ 10:06:11 #173
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204166050
De bank is altijd een schatkist aan verloren speelgoed! :D
  maandag 21 maart 2022 @ 10:25:04 #174
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204166229
Over bekers gesproken: de munchkin 360 wordt hier ook niet begrepen maar de 360 oefenbeker van Mepal wel! Niet helemaal lekvrij (maar dat is een gewone beker ook niet), stimuleert wel het omhoog tillen van beker en hoofd.

https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www

Dan een tegenvraag; hoeveel drinken jullie kinderen? E krijgt makkelijk (inclusief 1x melkflessen) 700cc per dag weg. Geen idee of dat okay is eigenlijk, maar hij drinkt nu gewoon heel graag. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 21 maart 2022 @ 10:40:50 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204166419
Geen idee wat spruit drinkt... Iig nog een bv of 5-6 per dag en dan een paar keer wat flinke slokken uit een open beker. En een keertje die 360 leeg en dan vaak nog half.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 maart 2022 @ 10:44:28 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_204166445
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:25 schreef monsterd. het volgende:
Over bekers gesproken: de munchkin 360 wordt hier ook niet begrepen maar de 360 oefenbeker van Mepal wel! Niet helemaal lekvrij (maar dat is een gewone beker ook niet), stimuleert wel het omhoog tillen van beker en hoofd.

https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www

Dan een tegenvraag; hoeveel drinken jullie kinderen? E krijgt makkelijk (inclusief 1x melkflessen) 700cc per dag weg. Geen idee of dat okay is eigenlijk, maar hij drinkt nu gewoon heel graag. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie alleen maar die pasta en dat vloerkleed :')!
disclaimer
  maandag 21 maart 2022 @ 10:45:42 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_204166453
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Die Munchkin snap ik zelf pas sinds 3 weken, toen mijn zwager het me liet zien. Ik dacht dat je iets moest met die “knop” in het midden _O- Aapie weet er niet zoveel raad mee, hij drinkt uit een tuitbeker van Avensis. Open beker gaat ook goed als we hem een paar slokken geven.

Ik denk dat ik weet waarom Aapie gisteren extra pieperig was :@ vanochtend bij het aankleden kwam ik een houten puzzelstuk op zijn rug onder zijn romper tegen. Het heeft er sowieso de hele nacht gezeten want vanochtend toen ik hem in de box zette viel het me op dat dit stuk ontbrak. Maar misschien heeft hij er gisteren wel de hele dag mee rondgelopen :X hij was nadat ik het puzzelstuk had verwijderd wel stukken vrolijker vandaag. Of het verband houdt weet je natuurlijk nooit maar opvallend was het zeker. Nu zijn kleding extra goed checken!

Gisteren moesten we boekjes inleveren bij de bieb, een daarvan was nergens te vinden. Keek ik vandaag onder de bank, ja hoor, daar lag het. Samen met 2 blokken die we al een paar weken kwijt waren _O- :')
Hahaha omg ja de rompersurprise _O- arm kind :')
Ik vind altijd alleen maar rijst of poep in de romper...
disclaimer
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 10:46:46 #178
382129 crew  Donna
pi_204166469
Ik mocht A-tje gisteren naar bed brengen! _O_

Is de wekenlange anti-mama campagne dan eindelijk voorbij?! :')
pi_204168164
Geen idee wat Bubbles drinkt, niet genoeg voor mijn gevoel in elk geval (dat doet niemand hier in huis). Twee bekertjes melk en oneindig water (wat dus in de praktijk neer komt op ook twee bekertjes ofzo). Misschien dat een open beker dan inderdaad wel stimuleert om meer te drinken zoals Tink al zei :).
  maandag 21 maart 2022 @ 14:20:10 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204168615
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:05 schreef MaJo het volgende:
Als de dreumessen in de OP moeten, laat het me weten!
Ja prima!

Pep 19 maart
Kwak
  maandag 21 maart 2022 @ 14:34:08 #181
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204168738
Het leven is echt een hel hier. Zielie heeft een oorontsteking, heeft een virus te pakken en krijgt kiezen door. Vanochtend 39 graden koortd. U. heeft ook koorts, ik ben ook ziek..
Dat dit maar snel voorbij mag zijn. :N :X
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 14:36:29 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204168773
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
Ja prima!

Pep 19 maart
Hij staat erin ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef arvensis het volgende:
Het leven is echt een hel hier. Zielie heeft een oorontsteking, heeft een virus te pakken en krijgt kiezen door. Vanochtend 39 graden koortd. U. heeft ook koorts, ik ben ook ziek..
Dat dit maar snel voorbij mag zijn. :N :X
Zieke kindjes zijn zo sneu ;( Beterschap voor iedereen :*

Aapie zat weer vreselijk te huilen tijdens het eten van zijn broodje. Toen ik in zijn mond keek bloedde het op meerdere plekken :o hopelijk zijn alle tandjes en kiezen snel door, er komen er momenteel 100 tegelijk door. Ik kan me voorstellen dat hij zich niet top voelt :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 21 maart 2022 @ 14:45:58 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_204168883
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef arvensis het volgende:
Het leven is echt een hel hier. Zielie heeft een oorontsteking, heeft een virus te pakken en krijgt kiezen door. Vanochtend 39 graden koortd. U. heeft ook koorts, ik ben ook ziek..
Dat dit maar snel voorbij mag zijn. :N :X
Oi, sterkte :*
disclaimer
  maandag 21 maart 2022 @ 14:49:17 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_204168920
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:28 schreef Smart_ass het volgende:
Geen idee wat Bubbles drinkt, niet genoeg voor mijn gevoel in elk geval (dat doet niemand hier in huis). Twee bekertjes melk en oneindig water (wat dus in de praktijk neer komt op ook twee bekertjes ofzo). Misschien dat een open beker dan inderdaad wel stimuleert om meer te drinken zoals Tink al zei :).
Ik heb echt heel lang geprobeerd om goud meer water te laten drinken in al die verschillende oefenbekers die we door de jaren heen verzameld hebben maar hij geeft er weinig om. Verdunde appelsap of verdunde ranja (of cola als hij de kans zou krijgen :')) gaan er met sloten tegelijk in :(

Geruststelling: mijn oudste vertikte ook water, maar die drinkt het inmiddels wel gewoon ;)
disclaimer
  maandag 21 maart 2022 @ 14:51:47 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204168961
Groene ijsthee uit een flesje. Munchkin is leuk om je mond mee te vullen en het er vervolgens uit te laten lopen. Tenzij je heel erg dorst hebt.
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2022 @ 14:52:26 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204168975
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef arvensis het volgende:
Het leven is echt een hel hier. Zielie heeft een oorontsteking, heeft een virus te pakken en krijgt kiezen door. Vanochtend 39 graden koortd. U. heeft ook koorts, ik ben ook ziek..
Dat dit maar snel voorbij mag zijn. :N :X
;( ;( beterschap voor jullie allemaal!
Resistance is futile.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:00:47 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_204169074
Oh trouwens, nog een goede watertip die ik ontdekte!

disclaimer
  maandag 21 maart 2022 @ 15:01:15 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_204169080
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:47 schreef kwakz0r het volgende:
*komt voorzichtig om de hoek kijken
Gefeliciteerd met je knappe blije baby O+
disclaimer
pi_204169191
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:00 schreef SQ het volgende:
Oh trouwens, nog een goede watertip die ik ontdekte!

_O-
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 15:15:37 #190
382129 crew  Donna
pi_204169209
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:00 schreef SQ het volgende:
Oh trouwens, nog een goede watertip die ik ontdekte!

Hahahahah!
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 15:15:55 #191
382129 crew  Donna
pi_204169212
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef arvensis het volgende:
Het leven is echt een hel hier. Zielie heeft een oorontsteking, heeft een virus te pakken en krijgt kiezen door. Vanochtend 39 graden koortd. U. heeft ook koorts, ik ben ook ziek..
Dat dit maar snel voorbij mag zijn. :N :X
Beterschap! |:) |:)
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 15:16:49 #192
382129 crew  Donna
pi_204169221
@MaJo - Mag A-tje ook in de openingspost? November 2020?

We hadden het er al eens eerder over, maar volgens mij is het toen mis gelopen.
pi_204169237
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:05 schreef MaJo het volgende:
Als de dreumessen in de OP moeten, laat het me weten!
Otis mag op 15 maart 2021 :*

En nog gefeliciteerd kwak!
pi_204169260
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:51 schreef Seven. het volgende:
Groene ijsthee uit een flesje. Munchkin is leuk om je mond mee te vullen en het er vervolgens uit te laten lopen. Tenzij je heel erg dorst hebt.
Hahahaha dit doet Otis ook :')
pi_204169273
Goud :') _O-
  maandag 21 maart 2022 @ 16:12:47 #196
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204169789
:7 wat een baas die goud!

Pep werd ziek op zijn verjaardag, hoge koorts en sindsdien uber zielig en weinig slaaps. Valt extra op met een baby dreumes die normaal drie-vier uur overdag slaapt in twee slaapjes en s nachts van 19-6.30 :+

Kleine update: we hebben zowaar sinds hij 11mnd is twee tandjes (boven), kruipen begint te komen (maar tijgeren is beter), zelf gaan zitten is een nee, maar op je knieen zitten is des te beter.

Hij is (wanneer niet ziek) nog steeds extreem blij en vrolijk. Valt zelfs andere ouders op op de kdv zeiden de leidsters. In t winkelwagentje bij de super is het allerleukste wat er is, net als kiekeboe en achter je broer aan hobbelen O+

We lopen achter met de 11 mnd prik, ivm corona, dus heb geen recente stats maar hij zit in maat 80 (86 is een beetje groot, sommige 80 te klein, maar een enkele maat 74 past ook nog). Hij eet alles behalve rode kool tot noch toe.

Drinkt drie flessen van 180 maar die tussen de middag gaat zelden leeg, vaak 100cc over. Water uit een rietjesbeker en op t kdv uit een 360 graden beker, thee en diksap ook daar. Denk dat we binnenkort maar eens proberen hoe gewone melk in n beker gaat tussen de middag.

Dit is echt mn kleine baby, heb helemaal geen haast met dingen als lopen en uit een beker drinken. Melba deed dat al heel snel en was met een jaar van de flessen af zo’n beetje.

Fotospam





(Een cadeau afgeven om een nieuwe uit te pakken is heeeeel moeilijk)

En dan de taart. Bloed zweet en tranen. Heerlijke italiaanse merengue botercreme. En toen bleek de kleurstofpoeder voor 75% uit zout te bestaan… soort laag gekleurde kruidenboter aan de buitenkant dus. Met eraf schrapen was ie nog eetbaar, dat wel :X

Kwak
pi_204172097
Oh ik dacht dat ik hier had gereageerd maar ik zat in het babytopic :D

Maar Pep O+
  maandag 21 maart 2022 @ 19:54:06 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_204172483
Wauw wat een kunstwerkje kwak! Zout in de kleurstof, dat bedenk je toch niet :(

En wat is het toch een heerlijk ventje O+
disclaimer
  maandag 21 maart 2022 @ 20:14:40 #199
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204172803
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:54 schreef SQ het volgende:
Wauw wat een kunstwerkje kwak! Zout in de kleurstof, dat bedenk je toch niet :(

En wat is het toch een heerlijk ventje O+
Vanaf nu check ik het bij ALLES lol.

En thanks O+
Kwak
  maandag 21 maart 2022 @ 22:25:00 #200
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204174850
Wat een knap ventje! En serieuze taart hoor, jammer van het zout. Idd hoe is dat logisch :r
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator dinsdag 22 maart 2022 @ 00:36:31 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204175703
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb echt heel lang geprobeerd om goud meer water te laten drinken in al die verschillende oefenbekers die we door de jaren heen verzameld hebben maar hij geeft er weinig om. Verdunde appelsap of verdunde ranja (of cola als hij de kans zou krijgen :')) gaan er met sloten tegelijk in :(

Geruststelling: mijn oudste vertikte ook water, maar die drinkt het inmiddels wel gewoon ;)
Ooit komt het wel goed inderdaad, ik drink ook pas serieus water sinds een jaar of 15. Daarvoor “lustte” ik het niet :@

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:00 schreef SQ het volgende:
Oh trouwens, nog een goede watertip die ik ontdekte!

Haha wat is het toch ook een schooiertje _O-
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 16:12 schreef kwakz0r het volgende:
:7 wat een baas die goud!

Pep werd ziek op zijn verjaardag, hoge koorts en sindsdien uber zielig en weinig slaaps. Valt extra op met een baby dreumes die normaal drie-vier uur overdag slaapt in twee slaapjes en s nachts van 19-6.30 :+

Kleine update: we hebben zowaar sinds hij 11mnd is twee tandjes (boven), kruipen begint te komen (maar tijgeren is beter), zelf gaan zitten is een nee, maar op je knieen zitten is des te beter.

Hij is (wanneer niet ziek) nog steeds extreem blij en vrolijk. Valt zelfs andere ouders op op de kdv zeiden de leidsters. In t winkelwagentje bij de super is het allerleukste wat er is, net als kiekeboe en achter je broer aan hobbelen O+

We lopen achter met de 11 mnd prik, ivm corona, dus heb geen recente stats maar hij zit in maat 80 (86 is een beetje groot, sommige 80 te klein, maar een enkele maat 74 past ook nog). Hij eet alles behalve rode kool tot noch toe.

Drinkt drie flessen van 180 maar die tussen de middag gaat zelden leeg, vaak 100cc over. Water uit een rietjesbeker en op t kdv uit een 360 graden beker, thee en diksap ook daar. Denk dat we binnenkort maar eens proberen hoe gewone melk in n beker gaat tussen de middag.

Dit is echt mn kleine baby, heb helemaal geen haast met dingen als lopen en uit een beker drinken. Melba deed dat al heel snel en was met een jaar van de flessen af zo’n beetje.

Fotospam

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Een cadeau afgeven om een nieuwe uit te pakken is heeeeel moeilijk)

En dan de taart. Bloed zweet en tranen. Heerlijke italiaanse merengue botercreme. En toen bleek de kleurstofpoeder voor 75% uit zout te bestaan… soort laag gekleurde kruidenboter aan de buitenkant dus. Met eraf schrapen was ie nog eetbaar, dat wel :X

[ afbeelding ]
Op die eennalaatste (is dit 1 woord :? ) foto lijkt hij super veel op jou! O+

En zout erin, hoe verzinnen ze het? |:(

Wij hadden een kinderloze avond voor het eerst in heel lang, lekker naar een concert geweest. En nu slapen zonder ‘s nachts wakker gehuild te worden O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 22 maart 2022 @ 07:51:51 #202
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204176323
Lekker Majo! Genieten O+

Wat grappig, op zn ogen na vindt iedereen Pep steeds meer op J lijken.
Kwak
pi_204177032
Ik vond dat ook van die eennalaatste foto ja :D
  dinsdag 22 maart 2022 @ 09:40:30 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_204177076
Oh ik vind pep wel echt een J. en melba echt een kwak :D
Maar uiteindelijk is het altijd een mix en zul je er van beide ouders wel dingen in herkennen :Y
disclaimer
  donderdag 24 maart 2022 @ 19:52:58 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204207458
@NicolasJoy hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
pi_204208030
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 19:52 schreef Seven. het volgende:
@:NicolasJoy hoe is het met jullie?
Het gaat. Op zich met Soof helemaal goed. Die maakt echt sprongen op 't moment. Begint (nog onverstaanbaar) te kletsen, echt de oren van je kop. Haai, aai, mama, papa, Saa (Saar), maar verder geen woorden geloof ik. Ja, die, daa, dat soort dingen. Ze begrijpt het overigens wel alles volgens mij. Zowel bed, eten, zitten.. maar luisteren. :9 Wel jammere update is dat ze momenteel heel veel slaat. Vooral haar zus. Zodra die ons komt knuffelen komt Soof aan en probeert ze haar zus weg te meppen. Ook zo bij speelgoed, eten, haar stoel.. Dat moeten we er nog even uit zien te krijgen. :P Maar verder loopt ze ook echt steeds beter, hele stukken (vandaag zeker een ruime kilometer gelopen in de dierentuin!)

Thuis is het moeilijk. Als in; de laatste berichten bij m'n schoonmoeder zijn matig, niet de uitslagen en waarden die we gehoopt hadden. Echter wordt ze volgende week wel opgenomen in Rotterdam voor stamceltransplantatie, dus wat dat betreft wel dé poging tot herstel. O+ Maar betekent ook dat er qua reizen en tijd weer een intense tijd aankomt. Rotterdam is ~ 150 km rijden. Niet echt verder dan Breda, maar stel dat we dit weer 2-3 keer per week gaan doen; intens. Zeker met alle emoties erbij. Merk dat dat thuis bij m'n vrouw ook steeds heftiger is. Veel nachtmerries, slechte nachten en zorgen.

Tussendoor nog even een coronagolf op het werk gehad. Van de 13 werknemers die we hebben heeft 11 man corona gehad in de afgelopen maand. Wonder boven wonder ben ik zelf bespaard gebleven, dus mocht ik de zaak doordraaien. Kost ook energie, maar kennelijk heb ik een verdomd goede weerstand, nooit geweten!

Maar ja, dat dus. :+ Weinig grote dingen hier thuis met de meiden, alles loopt eigenlijk redelijk, de nachten worden steeds iets beter. Ik lees wel regelmatig alles bij, probeer ook af en toe te liken maar het zelf reageren lukt niet altijd goed. O-) Zal even een foto update zoeken! *)
pi_204208112
Hoop dat de foto's het dit keer wel doen! :9





  donderdag 24 maart 2022 @ 21:26:53 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204209268
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 20:20 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Het gaat. Op zich met Soof helemaal goed. Die maakt echt sprongen op 't moment. Begint (nog onverstaanbaar) te kletsen, echt de oren van je kop. Haai, aai, mama, papa, Saa (Saar), maar verder geen woorden geloof ik. Ja, die, daa, dat soort dingen. Ze begrijpt het overigens wel alles volgens mij. Zowel bed, eten, zitten.. maar luisteren. :9 Wel jammere update is dat ze momenteel heel veel slaat. Vooral haar zus. Zodra die ons komt knuffelen komt Soof aan en probeert ze haar zus weg te meppen. Ook zo bij speelgoed, eten, haar stoel.. Dat moeten we er nog even uit zien te krijgen. :P Maar verder loopt ze ook echt steeds beter, hele stukken (vandaag zeker een ruime kilometer gelopen in de dierentuin!)

Thuis is het moeilijk. Als in; de laatste berichten bij m'n schoonmoeder zijn matig, niet de uitslagen en waarden die we gehoopt hadden. Echter wordt ze volgende week wel opgenomen in Rotterdam voor stamceltransplantatie, dus wat dat betreft wel dé poging tot herstel. O+ Maar betekent ook dat er qua reizen en tijd weer een intense tijd aankomt. Rotterdam is ~ 150 km rijden. Niet echt verder dan Breda, maar stel dat we dit weer 2-3 keer per week gaan doen; intens. Zeker met alle emoties erbij. Merk dat dat thuis bij m'n vrouw ook steeds heftiger is. Veel nachtmerries, slechte nachten en zorgen.

Tussendoor nog even een coronagolf op het werk gehad. Van de 13 werknemers die we hebben heeft 11 man corona gehad in de afgelopen maand. Wonder boven wonder ben ik zelf bespaard gebleven, dus mocht ik de zaak doordraaien. Kost ook energie, maar kennelijk heb ik een verdomd goede weerstand, nooit geweten!

Maar ja, dat dus. :+ Weinig grote dingen hier thuis met de meiden, alles loopt eigenlijk redelijk, de nachten worden steeds iets beter. Ik lees wel regelmatig alles bij, probeer ook af en toe te liken maar het zelf reageren lukt niet altijd goed. O-) Zal even een foto update zoeken! *)
Oh, wat gaat ze hard ineens! En ze lijkt ook een stuk blonder nu, of ligt dat aan mij? Toen ze net geboren was, vond ik haar haast Aziatisch om te zien maar gezonde Hollandse wangetjes nu.

Hopelijk slaat de behandeling aan.. wat sneu ook voor je vrouw (en jou), zo'n donkere wolk. Natuurlijk kun je dat niemand verwijten maar het is niet eerlijk. Fingers crossed voor herstel, en sterkte de komende tijd :* . (En hopelijk blijf je COVID vrij!)
Resistance is futile.
pi_204220222
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 21:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Oh, wat gaat ze hard ineens! En ze lijkt ook een stuk blonder nu, of ligt dat aan mij? Toen ze net geboren was, vond ik haar haast Aziatisch om te zien maar gezonde Hollandse wangetjes nu.

Hopelijk slaat de behandeling aan.. wat sneu ook voor je vrouw (en jou), zo'n donkere wolk. Natuurlijk kun je dat niemand verwijten maar het is niet eerlijk. Fingers crossed voor herstel, en sterkte de komende tijd :* . (En hopelijk blijf je COVID vrij!)
Ontwikkeling gaat zo hard in deze periode. Zag ook foto's van zus, die ging rond deze tijd over naar een peuterbed. :9 Nou, dat zie ik nog even niet voor me bij deze kleine dame. :D Het haar wisselt heel erg qua licht hoe het er uit ziet, maar momenteel wel echt lichtblond inderdaad! En ze komt aardig goed kilo's aan. De CB-arts die haar eigenlijk graag maandelijks wilde monitoren herkende haar amper terug. Dat klinkt als goedgekeurd. *)

Thanks :* We gaan vol voor de goede afloop en de komende tijd gewoon alles weer in teken zetten van de behandeling en herstel. Hopelijk allemaal gezond en kunnen de bezoekjes gewoon doorgaan.
pi_204224142
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 20:59 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ontwikkeling gaat zo hard in deze periode. Zag ook foto's van zus, die ging rond deze tijd over naar een peuterbed. :9 Nou, dat zie ik nog even niet voor me bij deze kleine dame. :D Het haar wisselt heel erg qua licht hoe het er uit ziet, maar momenteel wel echt lichtblond inderdaad! En ze komt aardig goed kilo's aan. De CB-arts die haar eigenlijk graag maandelijks wilde monitoren herkende haar amper terug. Dat klinkt als goedgekeurd. *)

Thanks :* We gaan vol voor de goede afloop en de komende tijd gewoon alles weer in teken zetten van de behandeling en herstel. Hopelijk allemaal gezond en kunnen de bezoekjes gewoon doorgaan.
Mocht je misschien hulp nodig hebben met iets, ik woon in Rotterdam. Ik gok dat je schoonmoeder naar het Erasmus MC moet? Veel sterkte weer de komende tijd, ook voor je vrouw. Is allemaal niet niks! 2 kleine kinderen en zorgen erbij over een naast familielid. Hoop dat je binnenkort positief nieuws te melden hebt.

A begint eindelijk door te slapen *O* *O* Echt, wat is dat fantastisch O+ Hij eet ook echt als een bootwerker, niet normaal. Kinderwagen is tegenwoordig voor baby's, daar krijg je 'm niet meer in. Lopen, lopen, dragen en dragen :P

En wat is dat leuk, een kleintje en een wat ouder kind O+ Ze spelen zo leuk samen!
pi_204225717
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mocht je misschien hulp nodig hebben met iets, ik woon in Rotterdam. Ik gok dat je schoonmoeder naar het Erasmus MC moet? Veel sterkte weer de komende tijd, ook voor je vrouw. Is allemaal niet niks! 2 kleine kinderen en zorgen erbij over een naast familielid. Hoop dat je binnenkort positief nieuws te melden hebt.

A begint eindelijk door te slapen *O* *O* Echt, wat is dat fantastisch O+ Hij eet ook echt als een bootwerker, niet normaal. Kinderwagen is tegenwoordig voor baby's, daar krijg je 'm niet meer in. Lopen, lopen, dragen en dragen :P

En wat is dat leuk, een kleintje en een wat ouder kind O+ Ze spelen zo leuk samen!
Super lief, dankjewel! Zal het in gedachten houden, je weet het nooit. O+ Ze gaat inderdaad naar het Erasmus MC. Volgens de huidige verwachting 4-6 weken isolatie en ja, verder blijft het natuurlijk per dag kijken. Zijn nu inderdaad al aan het proberen alles een beetje te plannen, voor zover zoiets te plannen valt. Eigen zaak met anderhalve werkweek per week, i.c.m. het gezin en deze zorgen/reizen is best pittig inderdaad. Komende weken zal weer niet nadenken en gewoon doen zijn. Maar echt, thanks. O+ Hoop ook dat er snel positief nieuws is!

--

Doorslapen maakt zo'n werelds verschil voor je eigen dag. O+ A heeft ook echt sprongen gemaakt dus! Is 'ie nog een beetje te tillen? :9
pi_204225941
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:47 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Super lief, dankjewel! Zal het in gedachten houden, je weet het nooit. O+ Ze gaat inderdaad naar het Erasmus MC. Volgens de huidige verwachting 4-6 weken isolatie en ja, verder blijft het natuurlijk per dag kijken. Zijn nu inderdaad al aan het proberen alles een beetje te plannen, voor zover zoiets te plannen valt. Eigen zaak met anderhalve werkweek per week, i.c.m. het gezin en deze zorgen/reizen is best pittig inderdaad. Komende weken zal weer niet nadenken en gewoon doen zijn. Maar echt, thanks. O+ Hoop ook dat er snel positief nieuws is!

--

Doorslapen maakt zo'n werelds verschil voor je eigen dag. O+ A heeft ook echt sprongen gemaakt dus! Is 'ie nog een beetje te tillen? :9
Is reizen met het OV geen optie? Het ziekenhuis ligt in het centrum, het is heel makkelijk te bereiken met de metro (die je dan weer bij Rotterdam CS neemt).
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:28:29 #213
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204226082
Kan niet wachten tot J eens lekker doorslaapt. Hij deed het vannacht, soort van en zeldzaam, maar elke twee uurtjes ofzo kwam er een huil uit. Hij settelde zichzelf gelukkig meteen, maar wij zijn dan wel telkens wakker!

Hij is nu ook in de nee fase belandt. Dus een hoop "no, no, no" :') Heeft al een paar dagen nauwelijks ontbijt op, want alles is nee! :D Vervelend, maar die getuite lippen en "no, no, no" is zo cute! :D
  zaterdag 26 maart 2022 @ 14:44:32 #214
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204227545
Wat een cutie @NicolasJoy!

Wij zijn verwend met een doorslaper maar die gilt momenteel s nachts om 4 uur vaak de tent bij elkaar voor een fles. Zal wel een fase zijn :+

Hij wijst nu de hele dag dingen aan, en dan moet je zeggen wat het is. Ik herinner me die fase van Melba helemaal niet meer, of die deed dat minder.

@Sunshine1982 ik vind het leeftijdsverschil tussen Melba en Pep ook echt heel leuk. T gaat bijna altijd goed en ze zijn zo dol op elkaar O+
Kwak
  zaterdag 26 maart 2022 @ 22:14:10 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204235076
@NicolasJoy, ik woon ook in Rotterdam. Mocht je eens behoefte hebben aan een drankje, ik woon alleen in oost. (Prins-Alexander). Hier ook ervaring met het Erasmus voor mijn schoonvader, was zwaar! Maar is daar goed uitgekomen O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204235311
Hier ook een Rotterdammert NJ! En ik woon op 15min loopafstand van het EMC. Wel hartje centrum dus dat kan met de auto wel eens lastig zijn. Maar als je een plekje zoekt voor de kinderen of gewoon even een kop koffie wil doen mag je mij altijd berichten :*
pi_204237346
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:23 schreef Aure het volgende:
Hier ook een Rotterdammert NJ! En ik woon op 15min loopafstand van het EMC. Wel hartje centrum dus dat kan met de auto wel eens lastig zijn. Maar als je een plekje zoekt voor de kinderen of gewoon even een kop koffie wil doen mag je mij altijd berichten :*
Om het nog maar niet te hebben over de parkeerkosten :N
  zondag 27 maart 2022 @ 09:51:43 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_204237894
NJ, wat heftig allemaal, altijd als ik jouw berichten lees denk ik: dit is niet te doen.
Ik bied je dus geen koffie aan want daar heb je helemaal geen tijd voor :P, maar wil je wel op het hart drukken dat je niet meerdere keren per week die 300 kilometer hoeft te rijden. Ik snap volkomen dat je vrouw er wil zijn voor haar moeder, maar blijf ook realistisch en kijk naar opties als videobellen. Want je kunt nou eenmaal geen 30 uur in een dag proppen. Sterkte :*
disclaimer
pi_204239554
Wat een boel Rotterdamse dan hier! Maar zeker goed te weten @Sunshine1982 @Aure @Rijstebuiltje . Ten tijde van de eerste chemo's werden de maatregelen in Breda steeds strenger, met als hoogtepunt (dieptepunt) dat er maximaal één bezoeker per dag per kamer mocht komen.. Toen reden we wel samen naar het ziekenhuis, maar kon ik dus niet eens mee de kamer in. :9 Dan is het altijd goed om wat adresjes in de buurt te hebben. M'n vrouw alleen laten gaan was niet handig (geen held in de auto en zeker niet met al die vermoeidheid/emoties)

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Is reizen met het OV geen optie? Het ziekenhuis ligt in het centrum, het is heel makkelijk te bereiken met de metro (die je dan weer bij Rotterdam CS neemt).
Misschien wel vanaf rand Rotterdam of een andere stad in de buurt. Het OV vanaf hier is hopeloos, maar halverwege overstappen kan wel handig zijn misschien.

Ik had eerst nog de hoop dat het ziekenhuis handig aan de rand van de stad lag, maar helaas. :+
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:NicolasJoy, ik woon ook in Rotterdam. Mocht je eens behoefte hebben aan een drankje, ik woon alleen in oost. (Prins-Alexander). Hier ook ervaring met het Erasmus voor mijn schoonvader, was zwaar! Maar is daar goed uitgekomen O+
:* Haan we hier ook voor! Mn schoonmoeder is heel positief ingesteld, dus dat scheelt al 'n boel. 't is nu vooral extra spannend doordat dit het móet worden zeg maar.
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 22:23 schreef Aure het volgende:
Hier ook een Rotterdammert NJ! En ik woon op 15min loopafstand van het EMC. Wel hartje centrum dus dat kan met de auto wel eens lastig zijn. Maar als je een plekje zoekt voor de kinderen of gewoon even een kop koffie wil doen mag je mij altijd berichten :*
O+

Vanaf welke tijd is het in het centrum geen doorkomen meer aan qua verkeer? Te doen tot een uur of 15:30/16:00 en daarna niet meer, of is dat al eerder?
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 07:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Om het nog maar niet te hebben over de parkeerkosten :N
Dat is ook een deel waarvan ik nu denk; niet te veel over nadenken inderdaad. :+ De huidige benzineprijzen, parkeren..
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 09:51 schreef SQ het volgende:
NJ, wat heftig allemaal, altijd als ik jouw berichten lees denk ik: dit is niet te doen.
Ik bied je dus geen koffie aan want daar heb je helemaal geen tijd voor :P, maar wil je wel op het hart drukken dat je niet meerdere keren per week die 300 kilometer hoeft te rijden. Ik snap volkomen dat je vrouw er wil zijn voor haar moeder, maar blijf ook realistisch en kijk naar opties als videobellen. Want je kunt nou eenmaal geen 30 uur in een dag proppen. Sterkte :*
Vooraf dachten we inderdaad dat we zeker minimaal 3 keer per week zouden gaan, maar als het even kon vaker. Daar zijn we wel van terug gekomen. Dat is een paar weken gelukt, maar toen knapten we echt af. Nu is het streven nog wel twee keer per week, maar is echt zien hoe dat qua gezin ook gaat. Een week waarin ik de kinderen eigenlijk niet zie is gewoon echt niet oké. Even er vanuit gaande dat ze hier gewoon doorheen komt gaan we daar ook echt meer rekening mee houden. Als de situatie anders wordt is het sowieso per dag leven natuurlijk. Dan zal het werk ook meer aangepast moeten worden. Bellen sowieso dagelijks inderdaad. Sommige dagen is dat voor haar ook meer dan genoeg uitdaging..
pi_204239573
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:28 schreef Bienelientjee het volgende:
Kan niet wachten tot J eens lekker doorslaapt. Hij deed het vannacht, soort van en zeldzaam, maar elke twee uurtjes ofzo kwam er een huil uit. Hij settelde zichzelf gelukkig meteen, maar wij zijn dan wel telkens wakker!

Hij is nu ook in de nee fase belandt. Dus een hoop "no, no, no" :') Heeft al een paar dagen nauwelijks ontbijt op, want alles is nee! :D Vervelend, maar die getuite lippen en "no, no, no" is zo cute! :D
Maar zelfs dat... Het niet continu uit bed moeten is al zo'n verademing! Hier beginnen er ook steeds meer van zulke nachten bij te komen. Daar word ik zelf zo'n leuker mens van ook. :+

:D

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 14:44 schreef kwakz0r het volgende:
Wat een cutie @:NicolasJoy!

Wij zijn verwend met een doorslaper maar die gilt momenteel s nachts om 4 uur vaak de tent bij elkaar voor een fles. Zal wel een fase zijn :+

Hij wijst nu de hele dag dingen aan, en dan moet je zeggen wat het is. Ik herinner me die fase van Melba helemaal niet meer, of die deed dat minder.

@:sunshine1982 ik vind het leeftijdsverschil tussen Melba en Pep ook echt heel leuk. T gaat bijna altijd goed en ze zijn zo dol op elkaar O+
O+

4 uur, echt zo'n klote tijd.. Dan is alles zo lekker stil en klinkt het extra hard. :9
pi_204239589
Ik vind de parkeerkosten bij ziekenhuizen te belachelijk voor woorden. Nu zit het EMC in het centrum, misschien nog enigzins begrijpelijk, maar het ziekenhuis bij mij in de buurt (en ik woon redelijk ver buiten het centrum) hanteert soortgelijke prijzen voor het parkeren. Je komt daar al niet voor de lol, wordt er ook nog eens een (flink) bedrag van je gevraagd :N

Maargoed, weer OT :P
pi_204239603
Meer ontopic dan ook; onze dreumes is in de sloopfase beland. :+ Sommige dingen heel logisch, blokkentorens, duplohuizen en dergelijke, maar gooien dat ze doet, en hard! We hebben een binnendeur kapot van een kinderwagen, deukjes in de muur van duploblokjes en blauwe plekken bij ons. Een fase die ik snel beëindig. *)
pi_204241608
Ik heb weinig toe te voegen behalve dat ik het bewonderenswaardig vind hoe je het allemaal doet NJ! En veel sterkte toegewenst nog in deze moeilijke tijd :*

En tsjonge wat is het hebben van een dreumes pittig zeg :D. Bubbles gaat met sprongen vooruit en ik geniet echt van haar, maar wat ben ik elke avond ook altijd weer blij als het 19:00u is en ze in bed ligt :D.
  zondag 27 maart 2022 @ 21:07:11 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204245635
19:00 naar bed?!

Colin gaat tussen 20:00-20:30, en hij wordt wakker rond 07:00-07:30. Is mijn kind normaal? :@
Resistance is futile.
  zondag 27 maart 2022 @ 21:09:17 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_204245672
quote:
11s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:07 schreef Seven. het volgende:
19:00 naar bed?!

Colin gaat tussen 20:00-20:30, en hij wordt wakker rond 07:00-07:30. Is mijn kind normaal? :@
Is toch maar net wat je eigen ritme is toch, het is niet alsof alle kinderen doorgaans exact hetzelfde functioneren.
Mijn baby is er tegen 18:00 al wel klaar mee meestal, maar hij gaat rond 19:00. Er zijn ook kinderen die pas om 23:00 slapen. ;) allemaal anders, allemaal normaal.
disclaimer
  zondag 27 maart 2022 @ 21:13:13 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204245743
Gelukkig. Vandaag wel rare dag net tijd verzetten.

Hij was om 16:00 pas wakker na ruim 2 uur tukken, dus we dachten dat hij het eind van de F1 wel zou halen. Dat werd 'm dus niet.
Resistance is futile.
  zondag 27 maart 2022 @ 21:16:07 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_204245796
Ik vind goud trouwens wel echt heel leuk nu, het wordt echt een mens :D alle emoties imiteren en uitvergroten, constant experimenteren met grenzen en sociaal gedrag. Heel driftig "praten" met handgebaren en boze blikken. Mama expres knijpen en dan "auwauwww" zeggen met zo'n o-mondje. Heerlijk.
disclaimer
pi_204245863
Iedereen zo z’n eigen ritme hoor, Seven! Studiegenootje van me heeft een peuter en kleuter en die slapen van 23:00u tot 9:30u ofzo :P. Zolang ze maar genoeg slaap krijgen lijkt het me prima toch?
  zondag 27 maart 2022 @ 21:25:40 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_204245974
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:20 schreef Smart_ass het volgende:
Iedereen zo z’n eigen ritme hoor, Seven! Studiegenootje van me heeft een peuter en kleuter en die slapen van 23:00u tot 9:30u ofzo :P. Zolang ze maar genoeg slaap krijgen lijkt het me prima toch?
Nou dat lijkt mij persoonlijk helemaal niet prima :'(
Maar goed... ik ga zelf vaak al om half tien naar bed :')
disclaimer
pi_204246067
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:16 schreef SQ het volgende:
Ik vind goud trouwens wel echt heel leuk nu, het wordt echt een mens :D alle emoties imiteren en uitvergroten, constant experimenteren met grenzen en sociaal gedrag. Heel driftig "praten" met handgebaren en boze blikken. Mama expres knijpen en dan "auwauwww" zeggen met zo'n o-mondje. Heerlijk.
Zo mee eens! Hiervoor waren ze ook lief, schattig en leuk hoor, maar nu ze echt wat meer zichzelf worden, steeds meer kunnen kan ik er ook gewoon tijden naar kijken en genieten van wat ze doet.
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:20 schreef Smart_ass het volgende:
Iedereen zo z’n eigen ritme hoor, Seven! Studiegenootje van me heeft een peuter en kleuter en die slapen van 23:00u tot 9:30u ofzo :P. Zolang ze maar genoeg slaap krijgen lijkt het me prima toch?
Lijkt me alleen lastig zodra er een ritme nodig is voor opvang/school ter zijner tijd..

Hier gingen de kinderen ook altijd wat later naar bed (20:00-20:30) omdat ik vaak pas rond 19u thuis ben van het werk, dan krijg ik nog net iets meer van ze mee. Daardoor ook wat later wakker. Maar qua ritme richting school schuiven we de bedtijd wel langzaam naar voren inmiddels.
  zondag 27 maart 2022 @ 21:53:59 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204246444
Prul en spruit doen ergens tussen 18:45 en 19:30 en dan tot 6-7 zoiets. Met duizend keer wakker tussendoor, dat wel. Later dan 19:30 trekken ze allebei echt niet. Ook wel prima met opvang en school straks..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 22:11:13 #232
382129 crew  Donna
pi_204246667
Hier 19u naar bed. Tussen 6 en 9 weer wakker. :lijstje:
pi_204246798
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou dat lijkt mij persoonlijk helemaal niet prima :'(
Maar goed... ik ga zelf vaak al om half tien naar bed :')
Idem. Nog even wat kijken in bed en dan ogen dicht. Elke avond een serietje kijken is momenteel het enige wat we samen doen :')

Hier gaat A tussen 18.30 en 19.00 naar bed en wordt hij zo rond half 7 weer wakker. Overdag doe ik 'm zo rond 12 uur naar bed en dan slaapt ie wel tot 14-14.30 uur. Apart hoeveel kinderen van elkaar kunnen verschillen slaaptechnisch. Zijn zus was al met 1,5 klaar met slaapjes overdag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 27-03-2022 22:28:21 ]
pi_204246880
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Idem. Nog even een wat kijken in bed en dan ogen dicht. Elke avond een serietje kijken is momenteel het enige wat we samen doen :')

Hier gaat A tussen 18.30 en 19.00 naar bed en wordt hij zo rond half 7 weer wakker. Overdag doe ik 'm zo rond 12 uur naar bed en dan slaapt ie wel tot 14-14.30 uur. Apart hoeveel kinderen van elkaar kunnen verschillen slaaptechnisch. Zijn zus was al met 1,5 klaar met slaapjes overdag.
Dit zei ik ook nog dit weekend. Hannah kan er écht slecht tegen als ze te weinig slaapt. Die doet nog 2 dutjes (of sporadisch als we s ochtends weg gaan maar 1) van ruim 3u totaal. Bij mijn schoonouders van t weekend dus maar 1x een uur geslapen overdag waardoor we zaterdagavond een compleet oververmoeid overprikkeld meiske hadden. Zo triest.
Dat was is bij Dirk wel anders. :') Soms vind ik het met uitjes wel echt nog ingewikkeld, maar 90% van de tijd vind ik het wel lekker dat ze nog zoveel slaapt. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_204246904
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:30 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dit zei ik ook nog dit weekend. Hannah kan er écht slecht tegen als ze te weinig slaapt. Die doet nog 2 dutjes (of sporadisch als we s ochtends weg gaan maar 1) van ruim 3u totaal. Bij mijn schoonouders van t weekend dus maar 1x een uur geslapen overdag waardoor we zaterdagavond een compleet oververmoeid overprikkeld meiske hadden. Zo triest.
Dat was is bij Dirk wel anders. :') Soms vind ik het met uitjes wel echt nog ingewikkeld, maar 90% van de tijd vind ik het wel lekker dat ze nog zoveel slaapt. :P
Ik vind het echt genieten dat ik nu een kind heb die overdag nog best veel slaapt. Ik vond met mijn oudste de dagen soms best lang duren zo zonder een slaapje.
  zondag 27 maart 2022 @ 23:28:49 #236
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204247503
quote:
11s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:07 schreef Seven. het volgende:
19:00 naar bed?!

Colin gaat tussen 20:00-20:30, en hij wordt wakker rond 07:00-07:30. Is mijn kind normaal? :@
Tuurlijk is hij normaal! :D Alle kids zijn nu eenmaal anders.

J's bed ritueel start ook pas om 19.30. En slaapt dan tegen dezelfde tijd als jouw Colin. Soms starten we een half uur eerder als hij maar 1 slaapje heeft gehad. Wakker is hij ergens tussen 6 of 7.30 (7.30 is helaas zeldzaam, haha).

Soms heeft hij twee dutjes van ieder 40 min tot 80 minuten ofzo. Erg wisselend. Vandaag had hij zwemles en is dan langer wakker en sliep hij ineens een twee uur lang dutje. Maar meteen ook zijn enige voor de dag. Want na 16.30/16.45 mag hij niet meer slapen van me, anders is ie avonds nog lang niet moe genoeg rond 20.00 en echt niet in slaap te krijgen. :D
pi_204247645
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 21:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou dat lijkt mij persoonlijk helemaal niet prima :'(
Maar goed... ik ga zelf vaak al om half tien naar bed :')
Het klinkt mij persoonlijk ook niet ideaal in de oren, maargoed, ieder zo z’n ritme. Zolang ze maar genoeg slaap krijgen zal ‘t wel prima zijn denk ik :P. Ik vind 19:00u een prima tijd :D.
pi_204247670
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 22:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vind het echt genieten dat ik nu een kind heb die overdag nog best veel slaapt. Ik vond met mijn oudste de dagen soms best lang duren zo zonder een slaapje.
Dit kan ik me helemaal voorstellen. Ik vind het al zo’n verschil van 2 slaapjes naar de 1, haha.
pi_204248915
Poffertje gaat meestal tussen half zeven / zeven uur maar bed. Wakker meestal rond zes of zeven. Dutjes varieert enorm.

Gisteren was natuurlijk een gekke dag met klok verzetten maar toen heeft ze hooguit drie kwartier geslapen overdag. :X
Ze heeft ook weer een nieuwe verkoudheid. }:|

Zaterdag zijn we naar de Japanner geweest. Superleuk met een dreumes, al die verschillende hapjes. Ze prikte zelf ook haar eten aan een stokje. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 10:55:04 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204249801
Aapie is sinds een paar dagen weer de oude *O* Hij kan zich weer zelfstandig vermaken en eet weer als een bootwerker :9 Ook komt hij nu met zijn schoentjes aanlopen omdat hij graag naar buiten wil O+

Ik ben zo blij dat het een fase was, hij was echt niet te genieten en dat maakte hem een stuk minder leuk :@ Nu is hij weer de vrolijke man zoals ik hem ken.

Ik vind dit ook een hele leuke fase, hij begrijpt al zoveel! Je kunt echt dingen aan hem uitleggen en je ziet dat hij het snapt. En in een paar weken is het opeens een buitenkind geworden, de speeltuin is fantastisch! Alleen nee wil er nog niet zo goed in :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 10:57:07 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204249813
Qua slapen: hij ging altijd rond 20u naar bed maar omdat het steeds vroeger licht werd, werd hij ook eerder wakker. Dus op een gegeven moment ging hij rond 19u naar bed. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat nu het later licht wordt. Vanochtend werd hij pas om 9u wakker :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 28 maart 2022 @ 11:02:49 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_204249878
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:57 schreef MaJo het volgende:
Qua slapen: hij ging altijd rond 20u naar bed maar omdat het steeds vroeger licht werd, werd hij ook eerder wakker. Dus op een gegeven moment ging hij rond 19u naar bed. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat nu het later licht wordt. Vanochtend werd hij pas om 9u wakker :o
Heb je geen verduisteringsgordijn? 🙈
disclaimer
pi_204250041
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2022 23:52 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Dit kan ik me helemaal voorstellen. Ik vind het al zo’n verschil van 2 slaapjes naar de 1, haha.
2 slaapjes kwamen kwa slaaptijd op hetzelfde neer als nu met 1 slaapje. Heb dan toch liever 1 slaapje. Ook beter met dingen plannen en doen.

Wij hebben een strakke ochtend. Om 6.30-7.00 wakker, ontbijten en wat zappelin kijken. Om 8.15 zus naar school brengen en daarna boodschappen doen/speeltuin/buiten wat wandelen. Eenmaal thuis fruit en dan spelen tot lunch. En dan slapen :) Werkt zo goed. Voor ons allebei :)
pi_204250130
Mijn peuter gaat om 20.00 uur en slaapt dan tot 07.00 uur minstens en de dreumes gaat meestal ergens tussen 18.30 en 19.30 en wordt dan nog duizend keer wakker, maar begint de dag meestal pas echt rond 07.00 uur ook.

Die laatste doet ook nog maar één slaapje op de opvang. Van 3 kwartier :') Echt, dat die jongen zo razendsnel kan ontwikkelen op zo weinig slaap vind ik echt knap. Thuis slaapt ie meestal wel nog 2 x een uurtje max.
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 11:44:06 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204250292
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:02 schreef SQ het volgende:

[..]
Heb je geen verduisteringsgordijn? 🙈
Nee :D Als baby had hij hier geen last van en aangezien we hier nog maar een paar maanden wonen ga ik er ook niet meer in investeren. Komt in het nieuwe huis wel weer :P

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
2 slaapjes kwamen kwa slaaptijd op hetzelfde neer als nu met 1 slaapje. Heb dan toch liever 1 slaapje. Ook beter met dingen plannen en doen.

Wij hebben een strakke ochtend. Om 6.30-7.00 wakker, ontbijten en wat zappelin kijken. Om 8.15 zus naar school brengen en daarna boodschappen doen/speeltuin/buiten wat wandelen. Eenmaal thuis fruit en dan spelen tot lunch. En dan slapen :) Werkt zo goed. Voor ons allebei :)
Ik ben ook blij met 1 lange slaap, dat geeft veel vrijheid :Y Hij slaapt al gauw 2/3 uur dus in die tijd kan ik mooi werken. Hier ook een vast ritme: bij opstaan flesje in de box en Zappelin kijken. Dan spelen/fruitmomentje/spelen en weer naar bed. Gisteren en vandaag liep hij zelf naar de deur om aan te geven dat hij wel naar bed wilde :o Hij klimt nu ook zelf de trap op. Ik hoef hem alleen op bed te leggen, voor te lezen en dan is het slapen :z
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 28 maart 2022 @ 11:53:04 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_204250367
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:27 schreef Aure het volgende:
Mijn peuter gaat om 20.00 uur en slaapt dan tot 07.00 uur minstens en de dreumes gaat meestal ergens tussen 18.30 en 19.30 en wordt dan nog duizend keer wakker, maar begint de dag meestal pas echt rond 07.00 uur ook.

Die laatste doet ook nog maar één slaapje op de opvang. Van 3 kwartier :') Echt, dat die jongen zo razendsnel kan ontwikkelen op zo weinig slaap vind ik echt knap. Thuis slaapt ie meestal wel nog 2 x een uurtje max.
Ik heb juist altijd het idee dat hoe minder kinderen slapen, hoe sneller ze zich ontwikkelen. Mijn kinderen slapen veel en zijn ontzettend traag in de ontwikkeling _O-
disclaimer
  maandag 28 maart 2022 @ 11:54:20 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_204250381
Hoeveel slaapkamerramen heeft aapie, @MaJo?
Ik zou zeker even 40 euro er tegenaan klappen bij Ikea voor zo'n gordijn hoor. Zeker als t straks pas om 10 uur donker wordt en om 5 uur weer licht is :X
disclaimer
  maandag 28 maart 2022 @ 12:03:33 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204250479
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nee :D Als baby had hij hier geen last van en aangezien we hier nog maar een paar maanden wonen ga ik er ook niet meer in investeren. Komt in het nieuwe huis wel weer :P
[..]
Ik ben ook blij met 1 lange slaap, dat geeft veel vrijheid :Y Hij slaapt al gauw 2/3 uur dus in die tijd kan ik mooi werken. Hier ook een vast ritme: bij opstaan flesje in de box en Zappelin kijken. Dan spelen/fruitmomentje/spelen en weer naar bed. Gisteren en vandaag liep hij zelf naar de deur om aan te geven dat hij wel naar bed wilde :o Hij klimt nu ook zelf de trap op. Ik hoef hem alleen op bed te leggen, voor te lezen en dan is het slapen :z
Krijgtie geen ontbijt? Of is dat de fles?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 12:32:36 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204250773
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:54 schreef SQ het volgende:
Hoeveel slaapkamerramen heeft aapie, @:MaJo?
Ik zou zeker even 40 euro er tegenaan klappen bij Ikea voor zo'n gordijn hoor. Zeker als t straks pas om 10 uur donker wordt en om 5 uur weer licht is :X
1 raam :) Als je het zo zegt is dat wel weer de moeite :D

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Krijgtie geen ontbijt? Of is dat de fles?
Op dit moment is dat inderdaad de fles. Ik geef ook nog wel eens een cracotte tussendoor omdat ik me afvraag of het wel genoeg vult. Dan na zijn slaapje eet hij 2 boterhammen, 's middags nog een snack en dan avondeten (flinke portie). Zou dit niet genoeg zijn? Ik vind dat sowieso lastig te bepalen. Ik hou nu maar zelf het schema van het kdv aan :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 12:37:53 #250
382129 crew  Donna
pi_204250844
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
1 raam :) Als je het zo zegt is dat wel weer de moeite :D
[..]
Op dit moment is dat inderdaad de fles. Ik geef ook nog wel eens een cracotte tussendoor omdat ik me afvraag of het wel genoeg vult. Dan na zijn slaapje eet hij 2 boterhammen, 's middags nog een snack en dan avondeten (flinke portie). Zou dit niet genoeg zijn? Ik vind dat sowieso lastig te bepalen. Ik hou nu maar zelf het schema van het kdv aan :)
Echt wel! Wij hebben van de Jysk een verduisterend rolgordijntje gehaald voor ¤12 euro volgens mij. Er hangt een mooi (kuch) kleed nog voor, maar dat hoeft niet eens. Dat zou me die paar maanden nog wel waard zijn!
Zo fijn als het huis een beetje goed slaapt.
pi_204250964
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
1 raam :) Als je het zo zegt is dat wel weer de moeite :D
[..]
Op dit moment is dat inderdaad de fles. Ik geef ook nog wel eens een cracotte tussendoor omdat ik me afvraag of het wel genoeg vult. Dan na zijn slaapje eet hij 2 boterhammen, 's middags nog een snack en dan avondeten (flinke portie). Zou dit niet genoeg zijn? Ik vind dat sowieso lastig te bepalen. Ik hou nu maar zelf het schema van het kdv aan :)
Je zou als ontbijt een banaan kunnen geven, of gewoon een boterham. Maar als hij nog gehecht is aan zijn fles en het gaat verder goed, waarom zou je dat skippen. Misschien kun je iets van vast voedsel na de fles geven. Kijken of hij het opeet.

Mijnes drinkt nog steeds voor het slapengaan een fles. Je merkt dat hij nog echt graag die fles wilt. Nouja, prima hoor. Dan krijgt hij die nog. Ik ben daar nogal makkelijk in. Hetzelfde met speentjes, ik zou daar persoonlijk nooit zelf een punt achter zetten, maar wachten tot het kind zelf aan geeft het niet meer te willen. Wie ben ik om iets bij een kind weg te halen waar hij nog blij van wordt denk ik dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 28-03-2022 12:59:19 ]
  maandag 28 maart 2022 @ 13:43:14 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_204251410
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je zou als ontbijt een banaan kunnen geven, of gewoon een boterham. Maar als hij nog gehecht is aan zijn fles en het gaat verder goed, waarom zou je dat skippen. Misschien kun je iets van vast voedsel na de fles geven. Kijken of hij het opeet.

Mijnes drinkt nog steeds voor het slapengaan een fles. Je merkt dat hij nog echt graag die fles wilt. Nouja, prima hoor. Dan krijgt hij die nog. Ik ben daar nogal makkelijk in. Hetzelfde met speentjes, ik zou daar persoonlijk nooit zelf een punt achter zetten, maar wachten tot het kind zelf aan geeft het niet meer te willen. Wie ben ik om iets bij een kind weg te halen waar hij nog blij van wordt denk ik dan?
Totdat je kind van 4,5 nog steeds het liefst de hele dag met een speen in de mond loopt en als gevolg daarvan een vervormd verhemelte heeft en vrijwel gegarandeerd een beugel mag. Los van het spraakgebrek wat moeilijk af te leren was.
Speentjes vind ik dus wel echt een goed voorbeeld wat je er op deze leeftijd echt wel uit mag gaan motiveren. In het belang van het kind ;)
disclaimer
pi_204251575
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb juist altijd het idee dat hoe minder kinderen slapen, hoe sneller ze zich ontwikkelen. Mijn kinderen slapen veel en zijn ontzettend traag in de ontwikkeling _O-
Haha dat zou natuurlijk ook nog kunnen :D
pi_204251703
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
2 slaapjes kwamen kwa slaaptijd op hetzelfde neer als nu met 1 slaapje. Heb dan toch liever 1 slaapje. Ook beter met dingen plannen en doen.

Wij hebben een strakke ochtend. Om 6.30-7.00 wakker, ontbijten en wat zappelin kijken. Om 8.15 zus naar school brengen en daarna boodschappen doen/speeltuin/buiten wat wandelen. Eenmaal thuis fruit en dan spelen tot lunch. En dan slapen :) Werkt zo goed. Voor ons allebei :)
Ja qua planning is het zeker handig, wij hebben hier alleen bar weinig op de planning over het algemeen :P. Tweede slaapje had ik altijd een beetje tijd voor mezelf, maar die is helaas weg. Ik heb geprobeerd het slaapje te verplaatsen tot na de lunch (zodat ze wat meer op het midden van de dag slaapt) maar dat lukt niet echt. Ze is daardoor ‘s ochtends niet super lang wakker maar ‘s middags juist wel, is dit herkenbaar voor anderen? Ze wordt rond 7:15u wakker en ligt er rond 10:30u weer in. Dan slaapt ze zo’n 1,5u (soms 2, zaterdag 3( :o !! dat was trouwens eenmalig haha). En daarna is ze wakker tot ze naar bed gaat rond 18:45u/19:00u. Ze is dan niet oververmoeid oid dus het lijkt prima te werken zo voor haar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 28-03-2022 14:28:18 ]
pi_204251724
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Totdat je kind van 4,5 nog steeds het liefst de hele dag met een speen in de mond loopt en als gevolg daarvan een vervormd verhemelte heeft en vrijwel gegarandeerd een beugel mag. Los van het spraakgebrek wat moeilijk af te leren was.
Speentjes vind ik dus wel echt een goed voorbeeld wat je er op deze leeftijd echt wel uit mag gaan motiveren. In het belang van het kind ;)
Nou ja, dit dus. Ik volg een zekere BN’er met een kind van ruim 3,5 en zijn voortanden lopen in zo’n rare ronde boog.. zie ook altijd veel foto’s met hem met speen. Nu weet ik niet zeker of het daardoor komt maar er zijn natuurlijk wel redenen waarom door deskundigen wordt aangeraden om op een zeker moment te stoppen.

Nu heb ik makkelijk praten want Bubbles heeft nooit een speen gebruikt/fles gehad maar mocht dit wel zo zijn geweest dan zouden de torenhoge kosten voor tandarts/beugelen/logopedist hier wel goede motivatie zijn om dat heul snel af te leren ;( :D .
pi_204251755
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Totdat je kind van 4,5 nog steeds het liefst de hele dag met een speen in de mond loopt en als gevolg daarvan een vervormd verhemelte heeft en vrijwel gegarandeerd een beugel mag. Los van het spraakgebrek wat moeilijk af te leren was.
Speentjes vind ik dus wel echt een goed voorbeeld wat je er op deze leeftijd echt wel uit mag gaan motiveren. In het belang van het kind ;)
Mwah, met 4,5 gaan ze als het goed is toch een flink stuk van de dag naar school. Maar inderdaad, lang spenen is beter van niet. Ik doelde meer op het wegdoen van spenen bij 1 jarigen.
  maandag 28 maart 2022 @ 14:46:10 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_204251838
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mwah, met 4,5 gaan ze als het goed is toch een flink stuk van de dag naar school. Maar inderdaad, lang spenen is beter van niet. Ik doelde meer op het wegdoen van spenen bij 1 jarigen.
Mijn ervaring is helaas wel dat het echt makkelijker is bij een 1-jarige dan bij een 4-jarige.
Sterker nog, de enige reden dat het gelukt is, is omdat we hadden afgesproken dat als haar broertje van bijna 2 zonder speen kon slapen, zij het zeker moest kunnen.
Heb bij Noud 3 zware avonden gehad en toen was het voorbij. En toen moest de oudste dus ook... drama :')
Met goud binnenkort dus ook maar mee aan de slag :X
disclaimer
pi_204251889
Wij waren prachtig aan 't minderen met de speen, maar nu de hoektanden doorkomen wil ze continu iets te kauwen hebben.. Ik hoop dus maar dat ze binnenkort gewoon sneuvelen van al dat kauwen. :9
  maandag 28 maart 2022 @ 14:55:17 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204251906
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:55 schreef MaJo het volgende:
Aapie is sinds een paar dagen weer de oude *O* Hij kan zich weer zelfstandig vermaken en eet weer als een bootwerker :9 Ook komt hij nu met zijn schoentjes aanlopen omdat hij graag naar buiten wil O+

Ik ben zo blij dat het een fase was, hij was echt niet te genieten en dat maakte hem een stuk minder leuk :@ Nu is hij weer de vrolijke man zoals ik hem ken.

Ik vind dit ook een hele leuke fase, hij begrijpt al zoveel! Je kunt echt dingen aan hem uitleggen en je ziet dat hij het snapt. En in een paar weken is het opeens een buitenkind geworden, de speeltuin is fantastisch! Alleen nee wil er nog niet zo goed in :')
Hier werkt belonen wat wel mag, veel beter dan bestraffen. Colin mag graag de laatjes bij oma thuis opentrekken. Applausje als hij ze weer dichtdoet werkt veel beter dan 'NEE!'. Keerzijde is wel dat hij momenteel alvast applausje voor zichzelf doet als hij het laatje opentrekt :') maar OK, hij trekt in ieder geval niet de hele inhoud uit de la.

Of als hij weer eens in het hek voor de TV hangt, gewoon youtube op pauze. Zodra hij op de grond staat, weer op play.

Het begint langzamerhand wel te landen.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 18:34:05 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204253736
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je zou als ontbijt een banaan kunnen geven, of gewoon een boterham. Maar als hij nog gehecht is aan zijn fles en het gaat verder goed, waarom zou je dat skippen. Misschien kun je iets van vast voedsel na de fles geven. Kijken of hij het opeet.

Mijnes drinkt nog steeds voor het slapengaan een fles. Je merkt dat hij nog echt graag die fles wilt. Nouja, prima hoor. Dan krijgt hij die nog. Ik ben daar nogal makkelijk in. Hetzelfde met speentjes, ik zou daar persoonlijk nooit zelf een punt achter zetten, maar wachten tot het kind zelf aan geeft het niet meer te willen. Wie ben ik om iets bij een kind weg te halen waar hij nog blij van wordt denk ik dan?
Hij krijgt al bijna dagelijks een banaantje tijdens het fruitmoment :) met ander fruit (bijvoorbeeld mandarijn) of met wat yoghurt. Dus zijn fruithapje is al wat calorierijker.

Aapie geeft altijd wel goed aan wat hij wil dus volgens mij heeft hij geen trek, anders zou hij wel piepen.

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Nou ja, dit dus. Ik volg een zekere BN’er met een kind van ruim 3,5 en zijn voortanden lopen in zo’n rare ronde boog.. zie ook altijd veel foto’s met hem met speen. Nu weet ik niet zeker of het daardoor komt maar er zijn natuurlijk wel redenen waarom door deskundigen wordt aangeraden om op een zeker moment te stoppen.

Nu heb ik makkelijk praten want Bubbles heeft nooit een speen gebruikt/fles gehad maar mocht dit wel zo zijn geweest dan zouden de torenhoge kosten voor tandarts/beugelen/logopedist hier wel goede motivatie zijn om dat heul snel af te leren ;( :D .
Waarom zo geheimzinnig? :D als het een BNer is dat het kind zelf in de openbaarheid gooit mag je daar wel iets over zeggen lijkt me? Niet persoonlijk hoor maar hier zeg maar :P
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hier werkt belonen wat wel mag, veel beter dan bestraffen. Colin mag graag de laatjes bij oma thuis opentrekken. Applausje als hij ze weer dichtdoet werkt veel beter dan 'NEE!'. Keerzijde is wel dat hij momenteel alvast applausje voor zichzelf doet als hij het laatje opentrekt :') maar OK, hij trekt in ieder geval niet de hele inhoud uit de la.

Of als hij weer eens in het hek voor de TV hangt, gewoon youtube op pauze. Zodra hij op de grond staat, weer op play.

Het begint langzamerhand wel te landen.
Dit heb ik vandaag ook ontdekt! Ik zei “zet de dvd maar terug” en dat deed hij toen heel trots O+ Ik ben ook niet iemand die de hele tijd nee roept want het moet wel betekenis blijven hebben, maar als hij de zware kandelaar om wil trekken us het fijn als hij wél luistert :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204253958
De voortanden van de mijne lopen ook in een rare boog. Maar dat komt niet door de speen, maar door een wildebras willen zijn. Allebei zijn voortanden afgebroken en precies zo dat het op wen boogje lijkt ;(
  maandag 28 maart 2022 @ 19:08:52 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_204254084
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:34 schreef MaJo het volgende:

Waarom zo geheimzinnig? :D als het een BNer is dat het kind zelf in de openbaarheid gooit mag je daar wel iets over zeggen lijkt me? Niet persoonlijk hoor maar hier zeg maar :P
[..]

Misschien schaamt Smart_ass zich er wel voor O-)
disclaimer
pi_204254142
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom zo geheimzinnig? :D als het een BNer is dat het kind zelf in de openbaarheid gooit mag je daar wel iets over zeggen lijkt me? Niet persoonlijk hoor maar hier zeg maar :P
Dat is ook wel zo, maar het voelt een beetje lullig ofzo en dat kind kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen.
Daarnaast weet ik ook niet 100% zeker dat het door speengebruik komt maar ik heb wel zo’n vermoeden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204254899
Wat SQ zegt over weinig slaap, snel ontwikkelende kinderen heb ik wel gelezen toen ik informatie over hoogbegaafdheid zocht. Weinig slaap op jonge leeftijd is een mogelijk kenmerkend.

Hier overal rolluiken zodat de slaapkamers donker zijn als er geslapen moet worden. Ik kan zelf ook niet zonder.

Mijn kinderen hebben nooit veel/lang geslapen, overdag 2+ uur slapen is voor beide kinderen samen op 1 hand te tellen ben ik bang. :X Werken tijdens een dutje is dus geen optie hier, ben blij als ik de keuken opgeruimd krijg tijdens het dutje na de lunch.

Hier met 18 maanden bewust de speen weg gelaten, omdat ik bang was dat het vanaf 2 jaar moeilijker zou worden en ivm haar gebit. Ze heeft geen kick gegeven, terwijl ze er best afhankelijk van leek. Ik zou dus zeggen 'doen'!

NJ veel sterkte nog met je schoonmoeder, wat een afstanden zeg. Vergeet jullie zelf daarbij idd niet!

We hebben afgelopen week 2 nachten mogen doorslapen. O+
Nu hopen dat ze dit vaker gaat doen. 1 avond was ik ziek dus die doorslaap was zeer welkom.

Vandaag had ze voor het eerst een (mini)staartje naar de opvang, ze was er de hele dag enorm trots op geweest. :D
  maandag 28 maart 2022 @ 21:49:48 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204256190
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 19:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Dat is ook wel zo, maar het voelt een beetje lullig ofzo en dat kind kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen.
Daarnaast weet ik ook niet 100% zeker dat het door speengebruik komt maar ik heb wel zo’n vermoeden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Colin heeft ook zo'n gebitje in zo'n boog. Ik vond het altijd guitig en cute :@ , ik had geen idee dat het te maken zou kunnen hebben met het speentje.

Nou stond speen overdag afwennen toch al op de planning.
Resistance is futile.
pi_204256253
J. is ook nog gehecht aan haar speen, ben wel van plan haar er eerder vanaf te helpen dan T, die was ruim drie. Op zich ging dat toen ook redelijk vlot, maar toch..

Even een lekker onsmakelijke vraag, maar hoe is het met de ontlasting van jullie dreumesen? J heeft altijd dunne ontlasting, van echte diarree (meerdere luiers per dag) tot 1 of 2 ontplofte dunne poepluiers, er gaan ook minstens drie slaapzakken per week in de was. We zijn een paar weken geleden gestopt met dierlijke zuivel (op aanraden van een diëtist), dit hielp al wel, maar het lijkt wel alsof alles op haar darmen slaat. Corona? Poepen als een malle. Tandjes? Helemaal geen houden meer aan.

Ik herken dit niet van T dus ik vraag me af of het normaal is.
  maandag 28 maart 2022 @ 21:59:00 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204256346
Colin wisselt tussen plakflatsen en stevige drollen en alles daar tussenin. Diarree is redelijk zeldzaam hier. Het kan sowieso geen kwaad om te kijken hoe J reageert op bepaalde dingen.
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 22:15:11 #268
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204256545
Over spenen en tandenstand. Ik vind de zoon van Bobbi Eden ook een aparte vorm hebben met zijn gebitje. Of dat komt door fanatiek spenen komt, geen idee maar bijzonder oogt het wel.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 28 maart 2022 @ 22:24:45 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_204256634
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
J. is ook nog gehecht aan haar speen, ben wel van plan haar er eerder vanaf te helpen dan T, die was ruim drie. Op zich ging dat toen ook redelijk vlot, maar toch..

Even een lekker onsmakelijke vraag, maar hoe is het met de ontlasting van jullie dreumesen? J heeft altijd dunne ontlasting, van echte diarree (meerdere luiers per dag) tot 1 of 2 ontplofte dunne poepluiers, er gaan ook minstens drie slaapzakken per week in de was. We zijn een paar weken geleden gestopt met dierlijke zuivel (op aanraden van een diëtist), dit hielp al wel, maar het lijkt wel alsof alles op haar darmen slaat. Corona? Poepen als een malle. Tandjes? Helemaal geen houden meer aan.

Ik herken dit niet van T dus ik vraag me af of het normaal is.
Goud heeft ook altijd tamelijk dunne poep. Geen diarree, maar wel dat het de luier regelmatig uit komt. Drollen of keutels heb ik nog nooit gezien.
Ik heb ook ooit gedacht aan KMA/lactose intolerantie, maar dan zouden er ook andere tekenen moeten zijn. Sommige kinderen hebben dat nou eenmaal. Geruststelling: zachte brei is gezonder dan stevige keutels ;)
disclaimer
  maandag 28 maart 2022 @ 22:26:12 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_204256651
quote:
Verkeerd voedingspatroon als oorzaak van dunne ontlasting
Wanneer de ontlasting een slappe brij vormt, is dat niet meteen diarree. Slappere ontlasting komt in veel gevallen door een verkeerd voedingspatroon. Het eten van te weinig vezels speelt een belangrijke rol. Vezels worden niet verteerd in de dunne darm maar komen in z’n geheel in de dikke darm terecht. Daar dragen ze bij aan een goede stoelgang door de ontlasting volume te geven, de darmbeweging te stimuleren en door vocht te binden waardoor de ontlasting steviger wordt.

Ook als je veel producten met fructose neemt, en bepaalde zoetstoffen zoals sorbitol kan dat bij sommige mensen zorgen voor dunnere ontlasting. Fructose zit bijvoorbeeld veel in vruchtensap en frisdrank. Fructose wordt namelijk in grote hoeveelheden niet goed opgenomen in de darm. Sommige mensen zijn gevoeliger voor fructose dan andere.

Oorzaken van diarree bij peuters
Naast de hierboven beschreven oorzaken, is het drinken van veel vruchtensap bij peuters een veelvoorkomende oorzaak van diarree. Vruchtensap is namelijk moeilijk te verteren voor peuters. Ook krijgen peuters soms te weinig vezels of te weinig vet binnen, waardoor het eten te snel door de dikke darm gaat.
En verder moeten we ze meer vezels en minder suiker geven dus _O-
disclaimer
  maandag 28 maart 2022 @ 22:28:42 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204256668
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:15 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Over spenen en tandenstand. Ik vind de zoon van Bobbi Eden ook een aparte vorm hebben met zijn gebitje. Of dat komt door fanatiek spenen komt, geen idee maar bijzonder oogt het wel.
Schijnbaar heet het een open beet.
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 22:29:29 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204256675
Over poep gesproken: ik háát volkorenbroodpoep. Overal vlokken :( .
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 22:32:03 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_204256688
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:
Over poep gesproken: ik háát volkorenbroodpoep. Overal vlokken :( .
Wij noemen dat altijd vezeltjespoep.
Goud heeft ook zo'n kuiltje in zijn balzak waar die vezels altijd in blijven plakken :')
disclaimer
pi_204256770
Wij hadden ook weer een periode met dunne vieze luiers bij Otis. Ik verdenk z'n tanden ervan }:| ik kon standaard elke ochtend weer een nieuwe outfit bij hem aan doen. En vorige week bij mijn vriend ook, omdat het zo dun was dat het Otis zijn broekspijp uit was gelopen toen hij Otis optilde en op zijn arm zette :') het droop zo over hem heen en liet ook nog een heel spoor achter over de vloer en een tas van mij :r
pi_204256827
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
J. is ook nog gehecht aan haar speen, ben wel van plan haar er eerder vanaf te helpen dan T, die was ruim drie. Op zich ging dat toen ook redelijk vlot, maar toch..

Even een lekker onsmakelijke vraag, maar hoe is het met de ontlasting van jullie dreumesen? J heeft altijd dunne ontlasting, van echte diarree (meerdere luiers per dag) tot 1 of 2 ontplofte dunne poepluiers, er gaan ook minstens drie slaapzakken per week in de was. We zijn een paar weken geleden gestopt met dierlijke zuivel (op aanraden van een diëtist), dit hielp al wel, maar het lijkt wel alsof alles op haar darmen slaat. Corona? Poepen als een malle. Tandjes? Helemaal geen houden meer aan.

Ik herken dit niet van T dus ik vraag me af of het normaal is.
Bij vrienden van ons bleek het appel te zijn waar hun zoon zo op reageert. Alle andere fruit en eten gaat en ging goed, maar fruitsap of appels en dan ging het zo weer mis. Het duurde heel lang voordat ze de link ontdekten omdat appel vaak als bijproduct in fruitsap zit, en ze daar pas laat achter kwamen. Misschien kun je uitproberen of je er logica in kan vinden?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 28 maart 2022 @ 23:23:43 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204257171
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:41 schreef Aure het volgende:
Wij hadden ook weer een periode met dunne vieze luiers bij Otis. Ik verdenk z'n tanden ervan }:| ik kon standaard elke ochtend weer een nieuwe outfit bij hem aan doen. En vorige week bij mijn vriend ook, omdat het zo dun was dat het Otis zijn broekspijp uit was gelopen toen hij Otis optilde en op zijn arm zette :') het droop zo over hem heen en liet ook nog een heel spoor achter over de vloer en een tas van mij :r
Bohhhhh ;( het kan altijd nóg erger :X

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Wij noemen dat altijd vezeltjespoep.
Goud heeft ook zo'n kuiltje in zijn balzak waar die vezels altijd in blijven plakken :')
Geen kuiltje bij Colin gelukkig, maar zijn hele balzak is gewoon een poepmagneet :') . En dan zo met 1 vingertje in een billendoekje vlokken peuteren :') .
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 23:37:29 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204257270
Ohja lekker broodvezeltjes op de balzak. Man is heel laks met dat schoonpeuteren dus ik vind soms verrassingsvezeltjes :+

Hier nu nog wel speen, s nachts en overdag indien ziek of moe. Ik wil t ook eerder afleren dan bij Melba. Die had ook zo’n spenenbekkie, was met iets voor de drie jaar er vanaf en t is wel bijgetrokken!

Maar pep pakt soms zelf zn duimpje, dat vind ik nog vervelender eigenlijk… lastiger afleren ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 08:27:49 #278
382129 crew  Donna
pi_204258191
Vezelpoep is horror.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 08:45:50 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204258295
Spruit heeft vanaf het begin geen speen gewild en nu nog steeds maar heel soms. Hij krijgt hem alleen in bed (maar meestal valtie zo in slaap na de borst) en in de auto. Verder alleen bij ziek. En dat vind ik voor nu wel prima. De oudste ging ze kapot trekken toen ze bijna twee was en toen hebben we haar laten zien dat ze kapot waren en telkens als er eentje stuk was, gooiden we ze samen weg. Werkte prima, geen gedoe :)

En poep: sinds spruit geen koemelk meer krijgt (en ik dus ook niet), heeft hij gewone luiers. Geen stevige keutels, geen waterdunne zut.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 09:12:12 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204258561
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:
Over poep gesproken: ik háát volkorenbroodpoep. Overal vlokken :( .
Ja! Die zijn echt de hel :X wij noemen het kruim, zit werkelijk overal. En inderdaad alles van die balzak afplukken :')

Als we het toch over dit soort dingen hebben: Aapie heeft soms harde ballen (echt een soort walnoot) en soms zijn ze super slap. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de logica hierachter is :? Het heeft niks met kou te maken in ieder geval.

Qua poep: sinds hij vast voedsel eet geen hele dunne poep meer. Soms een vaste drol maar meestal toch wel pastasaus met stukken :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 29 maart 2022 @ 09:52:09 #281
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204258885
Bleh, ik heb geen zin in vandaag! :D Heb een hoestje, lichte verhoging (37,8) en lichte hoofdpijn/ spierpijn maar covid testen zijn vooralsnog al twee dagen negatief. Hopelijk is J blij vandaag, want wil lekker rustig aan doen!
pi_204258926
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:26 schreef SQ het volgende:

[..]
En verder moeten we ze meer vezels en minder suiker geven dus _O-
Thanks. De laatste tijd probeer ik kleuter vezels in zijn kwark te geven omdat hij soms wat te dun poept. Maar nou was het nog niet helemaal goed. Ik ga mijn blik richten op wat hij drinkt. ^O^

Poffertje had gisteravond koorts en ging pas rond 21:00 slapen. Weer een nieuwe verkoudheid.

Foto van gisteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 09:59:59 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_204258940
Bij chronische vezeltjes kun je de onderkant beter even door het bad trekken :+

Beterschap, PKM en bien!
disclaimer
pi_204262355
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Goud heeft ook altijd tamelijk dunne poep. Geen diarree, maar wel dat het de luier regelmatig uit komt. Drollen of keutels heb ik nog nooit gezien.
Ik heb ook ooit gedacht aan KMA/lactose intolerantie, maar dan zouden er ook andere tekenen moeten zijn. Sommige kinderen hebben dat nou eenmaal. Geruststelling: zachte brei is gezonder dan stevige keutels ;)
Ah, dat laatste is goed om te horen. En ik moest lachen om je tweede berichtje, al krijgt J. al bijna geen suiker. Dit weekend heeft ze wel (melkvrije) taart op, met dus wel behoorlijk wat suiker. Dat was feest gisteren, gelukkig was ze op de opvang.

@Aure: ik kwam er laatst ook pas achter dat ze doorgelekt was toen ik het op m'n arm voelde. Zo erg als jij beschreef, heb ik gelukkig nog niet gehad.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:46 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Bij vrienden van ons bleek het appel te zijn waar hun zoon zo op reageert. Alle andere fruit en eten gaat en ging goed, maar fruitsap of appels en dan ging het zo weer mis. Het duurde heel lang voordat ze de link ontdekten omdat appel vaak als bijproduct in fruitsap zit, en ze daar pas laat achter kwamen. Misschien kun je uitproberen of je er logica in kan vinden?
Ik verdenk nu dus tandjes van dat het weer erger wordt. Als het volgende week niet beter is dan moeten we inderdaad maar eens langere tijd gaan bijhouden wat ze eet en hoe ze poept. Zó geen zin in... Maar als het helpt dan helpt het.

quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Bohhhhh ;( het kan altijd nóg erger :X
[..]
Geen kuiltje bij Colin gelukkig, maar zijn hele balzak is gewoon een poepmagneet :') . En dan zo met 1 vingertje in een billendoekje vlokken peuteren :') .
Iew!! Nu moet ik zeggen dat ik soms wel terugverlang naar een externe balzak hoor. Poep tussen mini-schaamlippen uit peuteren is ook niet bepaald mijn hobby.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja! Die zijn echt de hel :X wij noemen het kruim, zit werkelijk overal. En inderdaad alles van die balzak afplukken :')

Als we het toch over dit soort dingen hebben: Aapie heeft soms harde ballen (echt een soort walnoot) en soms zijn ze super slap. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de logica hierachter is :? Het heeft niks met kou te maken in ieder geval.

Qua poep: sinds hij vast voedsel eet geen hele dunne poep meer. Soms een vaste drol maar meestal toch wel pastasaus met stukken :9
Pastasaus met stukken is wel een redelijke omschrijving van J.'s poep als het geen diarree is. _O-

Wat een droppie @PKM! Hopelijk knapt ze snel op.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:59:20 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_204262658
Om nog even verder te gaan over poep... mijn jongens zijn echte schijters, die gaan met gemak 4 keer per dag af, net als papa. Logischerwijs is de poep dan niet zo stevig.
De dames in dit huis zijn meer van het eenmaal daags en dan wat meer en steviger :+
disclaimer
pi_204262664
Beterschap PKM en Bien!

Over poep gesproken: Bubbles poepte daarnet in bad ;( Het moest er een keertje van komen natuurlijk :D.

Overigens zitten hier alle pitten/vezels/zaden gewoon in de poep vermengd? Ik vind nooit losse stukjes in haar luier.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 17:01:02 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_204262679
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Beterschap PKM en Bien!

Over poep gesproken: Bubbles poepte daarnet in bad ;( Het moest er een keertje van komen natuurlijk :D.

Overigens zitten hier alle pitten/vezels/zaden gewoon in de poep vermengd? Ik vind nooit losse stukjes in haar luier.
Dan zal ze ook wel geen pastasaus schijten :Y)

En mmmm, badpoep. Mijn lievelings :r
disclaimer
pi_204262702
Nee het zijn inderdaad of zachte drollen of van die plakkaaten. Meestal dat laatste.
pi_204263698
Trouwens, iets heel anders. Bubbles heeft af en toe luieruitslag (eigenlijk alleen met doorkomende tandjes). Maar nu ziet het er bij haar niet uit als een soort eczeem ofzo, maar meer als blauwe plekken (waar dan af en toe bloed uit komt ;( ). Ze heeft er nu geen last meer van maar die blauwe plekjes zitten er nog steeds. Hebben meer dreumesen dit? Gaat dit weg? Ik heb volgende week weer een afspraak bij de pediatrician dus ik ga het sowieso daar vragen, maar ik vraag me af of iemand van jullie dit herkent. Als ik google op luieruitslag ziet het er allemaal anders uit. Straks gaan ze de kinderbescherming bellen omdat ze denken dat ik haar iets aan doe :'( :'( .
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:54:48 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_204263787
Heeft dat niet gewoon met haar donkere huidskleur te maken? Dat een rode vlek er eerder als blauw uitziet? :@
disclaimer
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:57:15 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_204263824
Echt alle plaatjes die ik online vind van luieruitslag zijn van witte babies ook :?
disclaimer
pi_204263896
Ja dat klinkt opzich best plausibel, maar deze vlekken zien er wel echt blauwe plek-achtig uit. Ze heeft in haar babytijd weleens eerder uitslag gehad en toen was het wel echt (vuur)rood. Dus het verschil tussen rood en blauw/paars is wel te zien zeg maar.
pi_204266537
Bizar eigenlijk hoeveel je over poep gaat praten als je eenmaal een kind hebt hé :')
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:35:43 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_204266656
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:30 schreef Aure het volgende:
Bizar eigenlijk hoeveel je over poep gaat praten als je eenmaal een kind hebt hé :')
Eindelijk mag het gewoon. Ik hou van poeptalk.
disclaimer
pi_204267080
Ik had trouwens ook een krukje voor m'n kind kunnen kopen ipv duur speelgoed :')







:D :D

Maar we wonen natuurlijk in een drukke straat dus ik snap ook wel dat ze graag naar buiten kijken.

Bonusfoto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 22:13:30 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204267472
Awww, Otis z'n krulletjes O+ . Leuk kereltje is het toch ^O^ .
Resistance is futile.
pi_204267646
Hij is superleuk, nu nog leren slapen _O-
  woensdag 30 maart 2022 @ 11:56:11 #298
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204271278
Eindelijk een positieve test vanmorgen! Moest er na twee jaar toch eens van komen he! :') Al voel ik me stukken beter nu. Had echt flinke koorts gisteravond (38,9 MET 2 paracetamol erin). Koude rillingen, oogleden waren zelfs heet! Vannacht wakker in een nat bed. Nu voelt het als een verkoudheid eigenlijk. Geen koorts of spierpijn meer, alleen hoest en beetje snotterig.

Schoonouders kwamen net langs met wat bloemen. En of ze J konden meenemen voor een wandeling of paar uurtjes bij hun. Heb ze gewaarschuwd dat hij hen Covid kan geven. Maar vonden ze niet erg en ze stonden erop?! ( 8)7 ) Nou ja, heb ze gewaarschuwd toch? Dus heb nu paar uurtjes rust. Eerste plan: DOUCHEN!

Vraag me dan af of J het vorige week had? Het was 10/12 dagen na zijn MMR vaccinatie. En ze zeggen dat ze dan koorts kunnen krijgen. Of was de koorts misschien dan toch Covid? We zullen het nooit weten!
pi_204271495
@Smart_ass kunnen het angiokeratomen zijn?
Protège moi de mes désirs.
pi_204271496
Ben op pagina twee met lezen maar hier alles ok hoor. Zat even heel weinig op het forum. Ik ga even bijlezen. Makkelijk want F van 20 maanden ligt op me met koorts. Net uit bad zo trillen en blauwe voetjes. Snel romper aan en op de bank met deken op me. Maar ik heb nu honger :X

Status hier: hij praat volop, veel woorden. Heeft meer bouwtalent dan broer. :D tekenen is ook leuk. Groente is iets wat vreselijk is, maar vlees gaat als enige en brood en fruit. Gezond hebben we losgelaten haha. Wel alleen maar water en dat drinkt hij goed. Mond vol tanden, volgens tandarts hoeft hij er nog 4 maar dat zijn de grootste kiezen. Kleine kiezen heeft hij wel allang. En nee hij loopt nog niet :o soms wel, los ook, als hij het voldoende vertrouwt. Maar buiten absoluut niet, ook niet aan handen en meestal overal op knieën en voortbewegen. Fascinatie voor uilen en friese uilenborden (op een boerderij), en die merkt hij overal op. Het is een geweldig kind O+ wel ben ik alles, en wat eenkennig maar niet moeilijk. Slaapt ook al tijden meestal door. Bv krijgt hij nog. Ondanks dat ik drie dagen weg ben geweest naar cursus. Kolven wel gedaan maar komt 1 mm uit ofzo.
pi_204271512
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:56 schreef Aure het volgende:
Ik had trouwens ook een krukje voor m'n kind kunnen kopen ipv duur speelgoed :')

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:D :D

Maar we wonen natuurlijk in een drukke straat dus ik snap ook wel dat ze graag naar buiten kijken.

Bonusfoto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo herkenbaar. Al het mooie, dure speelgoed wordt hier gebruikt om mee te gooien. En de Actionzooi (lees: auto’s) die papa koopt is ontzettend geliefd.
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')