SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij is verzot op z'n muts en wilde hem vandaag ook steeds opHij klimt en klautert echt op ALLLES
Hij loopt echt super goed en stevig en is razendsnel. Hij kan heeeeel lief en leuk spelen met auto's en speelfiguren of zit gerust een half uur in een boekje te bladeren
En ik vind hem heel grappig
![]()
Verder slaapt ie snachts als een newborn, gaat er geen brood en fruit in en is het af en toe gewoon echt een eikel. Dus al met al een hele gemiddelde dreumes
![]()
Dit klinkt wel echt heel matig.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:28 schreef Donna het volgende:
Mijn dreumes is helemaal niet leuk op het moment.
Ze moet niks van me hebben. Samen spelen is niet goed. Ga ik op de bank zitten is het ook niet goed, dan moet ze erbij en er weer af en janken en er weer bij en af en janken en boos doen. Ze laat zich ook al niet naar bed brengen door mij en huilt en jammert net zolang tot ze van ellende letterlijk omvalt en valt dan in slaap in m'n armen. Of niet en dan gaat het jammeren gewoon door.
Door m'n vriend laat ze zich gewoon naar bed brengen en bij opa en oma ook. Ik mis de magie ofzo.
Dus, als iemand zin heeft om me te vertellen dat deze fase heel kort is, graag.
Nee vanuit het niks gekomen. Als ze valt ofzo wil ze wel getroost worden door mij en ze is ook vaak wel vrolijk verder. Het is echt wanneer de vermoeidheid toeslaat dat ik afgewezen wordt. En dat is best vaak met een dreumes die eigenlijk nog 2 slaapjes nodig heeft maar zichzelf daar veeeeeeel te groot voor vindt. Veel vermoeidheid haha.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:25 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Dit klinkt wel echt heel matig.Is die voorkeur van haar altijd al zo geweest of komt het vanuit t niets? Ik duim dat het snel over is. Lijkt me echt vreselijk moeilijk om zo afgewezen te worden.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:36 schreef Aure het volgende:
Nou daar istie dan hoor
Jaaaa! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij is verzot op z'n muts en wilde hem vandaag ook steeds opHij klimt en klautert echt op ALLLES
Hij loopt echt super goed en stevig en is razendsnel. Hij kan heeeeel lief en leuk spelen met auto's en speelfiguren of zit gerust een half uur in een boekje te bladeren
En ik vind hem heel grappig
![]()
Verder slaapt ie snachts als een newborn, gaat er geen brood en fruit in en is het af en toe gewoon echt een eikel. Dus al met al een hele gemiddelde dreumes
Resistance is futile.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 12:38 schreef monsterd. het volgende:
Hey dames, ik kom mij melden met onze dreumes! Gisteren 1 geworden. Ik ben laatste tijd wat minder actief op fok maar zal het leuk vinden weer mee te lezen.
En gezellig alle dreumes geklets en de alles zelf willen doen fase. Water is hier ook grote favoriet, maar nou niet echt voor mama en de opruimdienst
Oh nee. Fingers crossed dat dit maar even duurt, lijkt mij ook heel erg moeilijk.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:28 schreef Donna het volgende:
Ze moet niks van me hebben. Samen spelen is niet goed. Ga ik op de bank zitten is het ook niet goed, dan moet ze erbij en er weer af en janken en er weer bij en af en janken en boos doen. Ze laat zich ook al niet naar bed brengen door mij en huilt en jammert net zolang tot ze van ellende letterlijk omvalt en valt dan in slaap in m'n armen. Of niet en dan gaat het jammeren gewoon door.
Door m'n vriend laat ze zich gewoon naar bed brengen en bij opa en oma ook. Ik mis de magie ofzo.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:28 schreef Donna het volgende:
Heel herkenbaar en ik ben soms met verschonen ook wel bang dat ik haar te hardhandig vastpak, maar ze katapulteert zichzelf nog eens van de commode af. Doe het dus ook regelmatig op de grond nu en dan ondertussen lekker geschopt worden.quote:Op donderdag 17 maart 2022 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Spelen gaat wel en hij laat zich ook door me knuffelen. Maar luiers verschonen, aankleden en hem in de wandelwagen doen zijn pure hel momenteel. Ik heb al een paar keer vriend bij het luier verschonen geroepen omdat ik het gewoon niet gedaan krijg. Gillen, krijsen, draaien,... vreselijk. Bij vriend is het allemaal een eitjeAls hij snachts huilend wakker wordt en ik hem wil troosten accepteert hij dat niet. Wederom krijsen, schreeuwen, maar ook uit mijn armen proberen te komen. Bij vriend gaat hij rustig zitten.... Waar het aan ligt, echt geen idee. Vermoeiend en frustrerend is het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizar hè! Ik heb er ook moeite mee hoor. Als ik een luier moet doen, ben ik in mijn hoofd er mee bezig hoe ik het het beste kan aanpakken. Wat ik in zijn handen kan geven. Maar zelfs afleiding werkt vaak niet. Het is echt erg, maar ik zie er tegenop om een luier te doenquote:Op donderdag 17 maart 2022 22:02 schreef Donna het volgende:
[..]
Heel herkenbaar en ik ben soms met verschonen ook wel bang dat ik haar te hardhandig vastpak, maar ze katapulteert zichzelf nog eens van de commode af. Doe het dus ook regelmatig op de grond nu en dan ondertussen lekker geschopt worden.
Vandaag ging het overall best goed, maar vanmiddag moest ze natuurlijk naar bed. Ze viel bijna in slaap in m'n armen met een flesje melk. Het ging zo goed en ik leg haar neer; DRAMA! Huilen en opstaan, speen en knuffels uit bed gooien, zichzelf 'neergooien' tegen de spijlen aan.
M'n vriend komt boven, ze steekt haar armpjes uit, lacht naar hem, kraait iets liefdevols en gaat liggen slapen.![]()
![]()
*En idd dat uit m'n armen proberen te komen. Levensgevaarlijk ook.
Wacht even, is R. al 1?quote:
Vaag danquote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:43 schreef PKM het volgende:
Nee joh @:MaJo mijn kleuter tekent zelfs nog nauwelijks.![]()
Poffertje heeft weer streken en helpt graag mee. Zo blij dat het weer makkelijker gaat na een baggerweek.![]()
@:Donna en @:Sunshine1982 hebben jullie weleens staand verschonen geprobeerd? Doet voor ons wonderen. Ze loopt dan wel lachend weg met blote kont, je moet er dus echt ff de tijd voor nemen.
Mijn man mag het nog wel liggend doen.
Vanaf wanneer gaan ze eigenlijk aan de luierbroekjes? Aapie kwam eergisteren met een luierbroekje thuis van de opvangquote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:53 schreef Donna het volgende:
Nee eigenlijk niet. Misschien toch eens luierbroekjes proberen dan. Gewone luiers krijg ik staand echt niet recht aan.
quote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:04 schreef Tink89 het volgende:
Bij de oudste pas toen we gingen oefenen met het potje. Tot die tijd vind ik het vooral heel irritant om die hele broek uit te moeten trekken om een schone luier aan te doen. Normaal laat ik 'm om de enkels.
En ja, echt. Een jaar geleden gaf ik ongeveer nu aan dat het serieus werd. Over 30 minuten issie een jaar geleden geboren.
Nee, heb er weleens aan gedacht, maar nog niet uitgevoerd. Wel een idee jaquote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:43 schreef PKM het volgende:
Nee joh @:MaJo mijn kleuter tekent zelfs nog nauwelijks.![]()
Poffertje heeft weer streken en helpt graag mee. Zo blij dat het weer makkelijker gaat na een baggerweek.![]()
@:Donna en @:Sunshine1982 hebben jullie weleens staand verschonen geprobeerd? Doet voor ons wonderen. Ze loopt dan wel lachend weg met blote kont, je moet er dus echt ff de tijd voor nemen.
Mijn man mag het nog wel liggend doen.
Dit sowieso ja. Vandaar de aanhalingstekens ook.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Bedoelen ze in die sprong qua "tekenen" misschien dat ze bv iets krassen en dat het dan volgens het kind een paard moet voorstellen? Ipv al een echt paard tekenen.
Dit doet mijn kleuter ook pas net.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Bedoelen ze in die sprong qua "tekenen" misschien dat ze bv iets krassen en dat het dan volgens het kind een paard moet voorstellen? Ipv al een echt paard tekenen.
Dat inderdaadquote:Op vrijdag 18 maart 2022 16:22 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik ben ook niet per de een aanhanger maar de sprongen klopten bij Aapie steeds aardig goed. Ik vind het juist fijn dat er een soort van verklaring is aan zijn gedrag en vooral dat het ook weer overgaatquote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:30 schreef Gogo83 het volgende:
@:MaJo: ik heb Oei ik groei nooit serieus genomen. Mijn kinderen zijn etters als het zonnetjes zouden moeten zijn en ze gedragen zich voorbeeldig als ze volgens dat boek een sprong moeten hebben. Ook is het wetenschappelijke bewijs wat er aan dat boek ten grondslag ligt volgens mij heel mager. Kortom: mooie richtlijn maar niet al te veel waarde aan hechten als je kinderen nog niet met 18 maanden een Van Gogh voor je schildert.
Luierbroekjes vond ik hier heel handig in de zomer, blijft beter zitten als dat het enige is wat ze aan hebben. Verder gingen wij ze ook pas gebruiken toen zindelijkheid een ding werd. Bij poepen scheurde ik gewoon de zijkanten stuk, en dan verschonen als een gewone luier.
Ik heb dat pas vrij recent “ontdekt” dat je voor verschonen niet per se de hele broek uit hoeft te trekken. Ik vind het nog steeds fijner om dit wel te doen maar bij haast pas ik deze techniek nu ook toequote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:57 schreef Tink89 het volgende:
Dat deed ik ook gogo, maar toch moet je dan voor het nieuwe broekje alles uittrekken en weer aantrekken ipv even snel een nieuwe luier ertussen.
Keihard hijsen en hopen dat het kind blijft hangen in t broekje.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:20 schreef Nanuke het volgende:
Ik zou dan weer niet weten hoe je een luier met een broekje op de knieën aan krijgt bij een kind wat ronddraait en probeert te ontsnappen op haar knieën.
Ik dit wel eens uit nood geborenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:25 schreef Nanuke het volgende:
Nee, ik bedoel een gewone luier. En dan de normale broek dus niet uit, maar half op de knieën.
Vanaf wanneer zou je moeten/kunnen gaan tekenen dan? Hier belanden pennen alleen maar in de mondquote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat inderdaadmaar Aapie krast nog niet eens iets op papier
[..]
Ik ben ook niet per de een aanhanger maar de sprongen klopten bij Aapie steeds aardig goed. Ik vind het juist fijn dat er een soort van verklaring is aan zijn gedrag en vooral dat het ook weer overgaat
[..]
Ik heb dat pas vrij recent “ontdekt” dat je voor verschonen niet per se de hele broek uit hoeft te trekken. Ik vind het nog steeds fijner om dit wel te doen maar bij haast pas ik deze techniek nu ook toe
Oh haha nee ik kan dat ook niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:25 schreef Nanuke het volgende:
Nee, ik bedoel een gewone luier. En dan de normale broek dus niet uit, maar half op de knieën.
Goud zegt ook alleen nog buhbuhbeh, dehdehdeh en bababa. Het jong is op alle vlakken nog een (reuzen)baby.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:48 schreef Smart_ass het volgende:
Wat leuk, die pratende dreumesen. Behalve 'papa' (en varianten) en 'mama' komt er hier nog niets verstaanbaars uit.
Met verschonen doe ik ook altijd haar broek helemaal uit en weer aan, blijkbaar ben ik nog niet echt een pro. Maar ik vind dat niet echt een probleem verder.
Txs! Het is erg wisselend. Slapen doen we eigenlijk nooit genoeg, z'n oren blijven een drama ondanks buisjes...en hij is in een week ineens heel groot geworden. Hij kruipt, loopt achter z'n loopkar, trekt zich op tot staan, kreeg vier tanden extra, zegt dagdag en zwaait gericht en roept 'kijk' en 'daar'. Oh en hij gaat nu normaal van zit naar lig... Echt, hij heeft haast ineens.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 18:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hoe gaat het met jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was gister pas laaaaat klaar met z'n taart en Otis was om half 7 al wakker dus ik ben wel een beetje stuk nuMaar hij hield z'n kroon gewoon een hele tijd op! En hij lijkt z'n wobbel fantastisch te vinden
![]()
Wedstrijdje doen? Ik ben al 2 keer langs geweest en m’n man 1 keer.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:00 schreef Aure het volgende:
Wel benieuwd wat vannacht de score gaat zijn van aantal keer wakker. Ik ben er al één keer naar toe geweest sinds ie op bed ligt dus dat beloofd meestal niet zoveel goeds
Eeeeecht, waarom snappen ze niet dat slapen echt heel leuk isquote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:04 schreef arvensis het volgende:
[..]
Wedstrijdje doen? Ik ben al 2 keer langs geweest en m’n man 1 keer.
Ziet er uit alsof hij het naar z’n zin heeft gehad!
Ik zie een verband tussen deze twee zinnenquote:Op zaterdag 19 maart 2022 21:09 schreef Aure het volgende:
[..]
Eeeeecht, waarom snappen ze niet dat slapen echt heel leuk is
Ja hij vond het fantastisch maar was wel compleet overprikkeld![]()
Soms. Dan doen we inieminie beetje in. Maar hij drinkt nog voornamelijk uit zijn rietjesbekerquote:Op zondag 20 maart 2022 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Drinken jullie dreumesen trouwens uit open beker? Volgens mij had ik daar allang mee moeten beginnen.
Wij hebben van die hele kleine glaasjes van IKEA, daar drinkt ze soms uit. Verder drinkt ze vooral uit zo'n munchkin 360 graden beker, die had ze heel snel door!quote:Op zondag 20 maart 2022 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Drinken jullie dreumesen trouwens uit open beker? Volgens mij had ik daar allang mee moeten beginnen.
Ja, maar wisselend succes.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Nee. En daar begin ik ook nog niet mee. Ik vind het zo'n gekut.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:33 schreef Smart_ass het volgende:
Die Munchkin snap ik zelf pas sinds 3 weken, toen mijn zwager het me liet zien. Ik dacht dat je iets moest met die “knop” in het middenquote:Op zondag 20 maart 2022 16:40 schreef Bienelientjee het volgende:
J heeft rietjes beker en is aan het oefenen met een open beker. We hebben zo'n 360 graden geprobeerd, maar hij snapte het maar niet!
Paar slokjes uit een open beker gaat goed. En dan gaat ie of belletjes blazen (want dat doen we bij zwemles in het water) of hij giet het zo leeg. Want hij vindt dingen leeggieten heel leuk op dit moment. Haha!
Pep ook 1 inmiddels? Ik vind het echt veel te snel gaanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op maandag 21 maart 2022 10:25 schreef monsterd. het volgende:
Over bekers gesproken: de munchkin 360 wordt hier ook niet begrepen maar de 360 oefenbeker van Mepal wel! Niet helemaal lekvrij (maar dat is een gewone beker ook niet), stimuleert wel het omhoog tillen van beker en hoofd.
https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www
Dan een tegenvraag; hoeveel drinken jullie kinderen? E krijgt makkelijk (inclusief 1x melkflessen) 700cc per dag weg. Geen idee of dat okay is eigenlijk, maar hij drinkt nu gewoon heel graag.Ik zie alleen maar die pasta en dat vloerkleedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
disclaimer
Hahaha omg ja de rompersurprisequote:Op zondag 20 maart 2022 23:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die Munchkin snap ik zelf pas sinds 3 weken, toen mijn zwager het me liet zien. Ik dacht dat je iets moest met die “knop” in het middenAapie weet er niet zoveel raad mee, hij drinkt uit een tuitbeker van Avensis. Open beker gaat ook goed als we hem een paar slokken geven.
Ik denk dat ik weet waarom Aapie gisteren extra pieperig wasvanochtend bij het aankleden kwam ik een houten puzzelstuk op zijn rug onder zijn romper tegen. Het heeft er sowieso de hele nacht gezeten want vanochtend toen ik hem in de box zette viel het me op dat dit stuk ontbrak. Maar misschien heeft hij er gisteren wel de hele dag mee rondgelopen
hij was nadat ik het puzzelstuk had verwijderd wel stukken vrolijker vandaag. Of het verband houdt weet je natuurlijk nooit maar opvallend was het zeker. Nu zijn kleding extra goed checken!
Gisteren moesten we boekjes inleveren bij de bieb, een daarvan was nergens te vinden. Keek ik vandaag onder de bank, ja hoor, daar lag het. Samen met 2 blokken die we al een paar weken kwijt waren![]()
Ja prima!quote:Op maandag 21 maart 2022 10:05 schreef MaJo het volgende:
Als de dreumessen in de OP moeten, laat het me weten!
Hij staat erinquote:
Zieke kindjes zijn zo sneuquote:Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef arvensis het volgende:
Het leven is echt een hel hier. Zielie heeft een oorontsteking, heeft een virus te pakken en krijgt kiezen door. Vanochtend 39 graden koortd. U. heeft ook koorts, ik ben ook ziek..
Dat dit maar snel voorbij mag zijn.![]()
Oi, sterktequote:Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef arvensis het volgende:
Het leven is echt een hel hier. Zielie heeft een oorontsteking, heeft een virus te pakken en krijgt kiezen door. Vanochtend 39 graden koortd. U. heeft ook koorts, ik ben ook ziek..
Ik heb echt heel lang geprobeerd om goud meer water te laten drinken in al die verschillende oefenbekers die we door de jaren heen verzameld hebben maar hij geeft er weinig om. Verdunde appelsap of verdunde ranja (of cola als hij de kans zou krijgenquote:Op maandag 21 maart 2022 13:28 schreef Smart_ass het volgende:
Geen idee wat Bubbles drinkt, niet genoeg voor mijn gevoel in elk geval (dat doet niemand hier in huis). Twee bekertjes melk en oneindig water (wat dus in de praktijk neer komt op ook twee bekertjes ofzo). Misschien dat een open beker dan inderdaad wel stimuleert om meer te drinken zoals Tink al zei.
quote:Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef arvensis het volgende:
quote:Op maandag 21 maart 2022 15:00 schreef SQ het volgende:
Oh trouwens, nog een goede watertip die ik ontdekte!
Hahahahah!quote:Op maandag 21 maart 2022 15:00 schreef SQ het volgende:
Oh trouwens, nog een goede watertip die ik ontdekte!
Beterschap!quote:Op maandag 21 maart 2022 14:34 schreef arvensis het volgende:
Otis mag op 15 maart 2021quote:Op maandag 21 maart 2022 10:05 schreef MaJo het volgende:
Als de dreumessen in de OP moeten, laat het me weten!
Hahahaha dit doet Otis ookquote:Op maandag 21 maart 2022 14:51 schreef Seven. het volgende:
Groene ijsthee uit een flesje. Munchkin is leuk om je mond mee te vullen en het er vervolgens uit te laten lopen. Tenzij je heel erg dorst hebt.
Vanaf nu check ik het bij ALLES lol.quote:Op maandag 21 maart 2022 19:54 schreef SQ het volgende:
Wauw wat een kunstwerkje kwak! Zout in de kleurstof, dat bedenk je toch niet
En wat is het toch een heerlijk ventje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |