abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204250964
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:32 schreef MaJo het volgende:

[..]
1 raam :) Als je het zo zegt is dat wel weer de moeite :D
[..]
Op dit moment is dat inderdaad de fles. Ik geef ook nog wel eens een cracotte tussendoor omdat ik me afvraag of het wel genoeg vult. Dan na zijn slaapje eet hij 2 boterhammen, 's middags nog een snack en dan avondeten (flinke portie). Zou dit niet genoeg zijn? Ik vind dat sowieso lastig te bepalen. Ik hou nu maar zelf het schema van het kdv aan :)
Je zou als ontbijt een banaan kunnen geven, of gewoon een boterham. Maar als hij nog gehecht is aan zijn fles en het gaat verder goed, waarom zou je dat skippen. Misschien kun je iets van vast voedsel na de fles geven. Kijken of hij het opeet.

Mijnes drinkt nog steeds voor het slapengaan een fles. Je merkt dat hij nog echt graag die fles wilt. Nouja, prima hoor. Dan krijgt hij die nog. Ik ben daar nogal makkelijk in. Hetzelfde met speentjes, ik zou daar persoonlijk nooit zelf een punt achter zetten, maar wachten tot het kind zelf aan geeft het niet meer te willen. Wie ben ik om iets bij een kind weg te halen waar hij nog blij van wordt denk ik dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 28-03-2022 12:59:19 ]
  maandag 28 maart 2022 @ 13:43:14 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_204251410
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Je zou als ontbijt een banaan kunnen geven, of gewoon een boterham. Maar als hij nog gehecht is aan zijn fles en het gaat verder goed, waarom zou je dat skippen. Misschien kun je iets van vast voedsel na de fles geven. Kijken of hij het opeet.

Mijnes drinkt nog steeds voor het slapengaan een fles. Je merkt dat hij nog echt graag die fles wilt. Nouja, prima hoor. Dan krijgt hij die nog. Ik ben daar nogal makkelijk in. Hetzelfde met speentjes, ik zou daar persoonlijk nooit zelf een punt achter zetten, maar wachten tot het kind zelf aan geeft het niet meer te willen. Wie ben ik om iets bij een kind weg te halen waar hij nog blij van wordt denk ik dan?
Totdat je kind van 4,5 nog steeds het liefst de hele dag met een speen in de mond loopt en als gevolg daarvan een vervormd verhemelte heeft en vrijwel gegarandeerd een beugel mag. Los van het spraakgebrek wat moeilijk af te leren was.
Speentjes vind ik dus wel echt een goed voorbeeld wat je er op deze leeftijd echt wel uit mag gaan motiveren. In het belang van het kind ;)
disclaimer
pi_204251575
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb juist altijd het idee dat hoe minder kinderen slapen, hoe sneller ze zich ontwikkelen. Mijn kinderen slapen veel en zijn ontzettend traag in de ontwikkeling _O-
Haha dat zou natuurlijk ook nog kunnen :D
pi_204251703
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
2 slaapjes kwamen kwa slaaptijd op hetzelfde neer als nu met 1 slaapje. Heb dan toch liever 1 slaapje. Ook beter met dingen plannen en doen.

Wij hebben een strakke ochtend. Om 6.30-7.00 wakker, ontbijten en wat zappelin kijken. Om 8.15 zus naar school brengen en daarna boodschappen doen/speeltuin/buiten wat wandelen. Eenmaal thuis fruit en dan spelen tot lunch. En dan slapen :) Werkt zo goed. Voor ons allebei :)
Ja qua planning is het zeker handig, wij hebben hier alleen bar weinig op de planning over het algemeen :P. Tweede slaapje had ik altijd een beetje tijd voor mezelf, maar die is helaas weg. Ik heb geprobeerd het slaapje te verplaatsen tot na de lunch (zodat ze wat meer op het midden van de dag slaapt) maar dat lukt niet echt. Ze is daardoor ‘s ochtends niet super lang wakker maar ‘s middags juist wel, is dit herkenbaar voor anderen? Ze wordt rond 7:15u wakker en ligt er rond 10:30u weer in. Dan slaapt ze zo’n 1,5u (soms 2, zaterdag 3( :o !! dat was trouwens eenmalig haha). En daarna is ze wakker tot ze naar bed gaat rond 18:45u/19:00u. Ze is dan niet oververmoeid oid dus het lijkt prima te werken zo voor haar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 28-03-2022 14:28:18 ]
pi_204251724
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Totdat je kind van 4,5 nog steeds het liefst de hele dag met een speen in de mond loopt en als gevolg daarvan een vervormd verhemelte heeft en vrijwel gegarandeerd een beugel mag. Los van het spraakgebrek wat moeilijk af te leren was.
Speentjes vind ik dus wel echt een goed voorbeeld wat je er op deze leeftijd echt wel uit mag gaan motiveren. In het belang van het kind ;)
Nou ja, dit dus. Ik volg een zekere BN’er met een kind van ruim 3,5 en zijn voortanden lopen in zo’n rare ronde boog.. zie ook altijd veel foto’s met hem met speen. Nu weet ik niet zeker of het daardoor komt maar er zijn natuurlijk wel redenen waarom door deskundigen wordt aangeraden om op een zeker moment te stoppen.

Nu heb ik makkelijk praten want Bubbles heeft nooit een speen gebruikt/fles gehad maar mocht dit wel zo zijn geweest dan zouden de torenhoge kosten voor tandarts/beugelen/logopedist hier wel goede motivatie zijn om dat heul snel af te leren ;( :D .
pi_204251755
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 13:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Mwah, met 4,5 gaan ze als het goed is toch een flink stuk van de dag naar school. Maar inderdaad, lang spenen is beter van niet. Ik doelde meer op het wegdoen van spenen bij 1 jarigen.
  maandag 28 maart 2022 @ 14:46:10 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_204251838
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mwah, met 4,5 gaan ze als het goed is toch een flink stuk van de dag naar school. Maar inderdaad, lang spenen is beter van niet. Ik doelde meer op het wegdoen van spenen bij 1 jarigen.
Mijn ervaring is helaas wel dat het echt makkelijker is bij een 1-jarige dan bij een 4-jarige.
Sterker nog, de enige reden dat het gelukt is, is omdat we hadden afgesproken dat als haar broertje van bijna 2 zonder speen kon slapen, zij het zeker moest kunnen.
Heb bij Noud 3 zware avonden gehad en toen was het voorbij. En toen moest de oudste dus ook... drama :')
Met goud binnenkort dus ook maar mee aan de slag :X
disclaimer
pi_204251889
Wij waren prachtig aan 't minderen met de speen, maar nu de hoektanden doorkomen wil ze continu iets te kauwen hebben.. Ik hoop dus maar dat ze binnenkort gewoon sneuvelen van al dat kauwen. :9
  maandag 28 maart 2022 @ 14:55:17 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204251906
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 10:55 schreef MaJo het volgende:
Aapie is sinds een paar dagen weer de oude *O* Hij kan zich weer zelfstandig vermaken en eet weer als een bootwerker :9 Ook komt hij nu met zijn schoentjes aanlopen omdat hij graag naar buiten wil O+

Ik ben zo blij dat het een fase was, hij was echt niet te genieten en dat maakte hem een stuk minder leuk :@ Nu is hij weer de vrolijke man zoals ik hem ken.

Ik vind dit ook een hele leuke fase, hij begrijpt al zoveel! Je kunt echt dingen aan hem uitleggen en je ziet dat hij het snapt. En in een paar weken is het opeens een buitenkind geworden, de speeltuin is fantastisch! Alleen nee wil er nog niet zo goed in :')
Hier werkt belonen wat wel mag, veel beter dan bestraffen. Colin mag graag de laatjes bij oma thuis opentrekken. Applausje als hij ze weer dichtdoet werkt veel beter dan 'NEE!'. Keerzijde is wel dat hij momenteel alvast applausje voor zichzelf doet als hij het laatje opentrekt :') maar OK, hij trekt in ieder geval niet de hele inhoud uit de la.

Of als hij weer eens in het hek voor de TV hangt, gewoon youtube op pauze. Zodra hij op de grond staat, weer op play.

Het begint langzamerhand wel te landen.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 28 maart 2022 @ 18:34:05 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204253736
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hij krijgt al bijna dagelijks een banaantje tijdens het fruitmoment :) met ander fruit (bijvoorbeeld mandarijn) of met wat yoghurt. Dus zijn fruithapje is al wat calorierijker.

Aapie geeft altijd wel goed aan wat hij wil dus volgens mij heeft hij geen trek, anders zou hij wel piepen.

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Nou ja, dit dus. Ik volg een zekere BN’er met een kind van ruim 3,5 en zijn voortanden lopen in zo’n rare ronde boog.. zie ook altijd veel foto’s met hem met speen. Nu weet ik niet zeker of het daardoor komt maar er zijn natuurlijk wel redenen waarom door deskundigen wordt aangeraden om op een zeker moment te stoppen.

Nu heb ik makkelijk praten want Bubbles heeft nooit een speen gebruikt/fles gehad maar mocht dit wel zo zijn geweest dan zouden de torenhoge kosten voor tandarts/beugelen/logopedist hier wel goede motivatie zijn om dat heul snel af te leren ;( :D .
Waarom zo geheimzinnig? :D als het een BNer is dat het kind zelf in de openbaarheid gooit mag je daar wel iets over zeggen lijkt me? Niet persoonlijk hoor maar hier zeg maar :P
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hier werkt belonen wat wel mag, veel beter dan bestraffen. Colin mag graag de laatjes bij oma thuis opentrekken. Applausje als hij ze weer dichtdoet werkt veel beter dan 'NEE!'. Keerzijde is wel dat hij momenteel alvast applausje voor zichzelf doet als hij het laatje opentrekt :') maar OK, hij trekt in ieder geval niet de hele inhoud uit de la.

Of als hij weer eens in het hek voor de TV hangt, gewoon youtube op pauze. Zodra hij op de grond staat, weer op play.

Het begint langzamerhand wel te landen.
Dit heb ik vandaag ook ontdekt! Ik zei “zet de dvd maar terug” en dat deed hij toen heel trots O+ Ik ben ook niet iemand die de hele tijd nee roept want het moet wel betekenis blijven hebben, maar als hij de zware kandelaar om wil trekken us het fijn als hij wél luistert :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204253958
De voortanden van de mijne lopen ook in een rare boog. Maar dat komt niet door de speen, maar door een wildebras willen zijn. Allebei zijn voortanden afgebroken en precies zo dat het op wen boogje lijkt ;(
  maandag 28 maart 2022 @ 19:08:52 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_204254084
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:34 schreef MaJo het volgende:

Waarom zo geheimzinnig? :D als het een BNer is dat het kind zelf in de openbaarheid gooit mag je daar wel iets over zeggen lijkt me? Niet persoonlijk hoor maar hier zeg maar :P
[..]

Misschien schaamt Smart_ass zich er wel voor O-)
disclaimer
pi_204254142
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 18:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo, maar het voelt een beetje lullig ofzo en dat kind kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen.
Daarnaast weet ik ook niet 100% zeker dat het door speengebruik komt maar ik heb wel zo’n vermoeden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204254899
Wat SQ zegt over weinig slaap, snel ontwikkelende kinderen heb ik wel gelezen toen ik informatie over hoogbegaafdheid zocht. Weinig slaap op jonge leeftijd is een mogelijk kenmerkend.

Hier overal rolluiken zodat de slaapkamers donker zijn als er geslapen moet worden. Ik kan zelf ook niet zonder.

Mijn kinderen hebben nooit veel/lang geslapen, overdag 2+ uur slapen is voor beide kinderen samen op 1 hand te tellen ben ik bang. :X Werken tijdens een dutje is dus geen optie hier, ben blij als ik de keuken opgeruimd krijg tijdens het dutje na de lunch.

Hier met 18 maanden bewust de speen weg gelaten, omdat ik bang was dat het vanaf 2 jaar moeilijker zou worden en ivm haar gebit. Ze heeft geen kick gegeven, terwijl ze er best afhankelijk van leek. Ik zou dus zeggen 'doen'!

NJ veel sterkte nog met je schoonmoeder, wat een afstanden zeg. Vergeet jullie zelf daarbij idd niet!

We hebben afgelopen week 2 nachten mogen doorslapen. O+
Nu hopen dat ze dit vaker gaat doen. 1 avond was ik ziek dus die doorslaap was zeer welkom.

Vandaag had ze voor het eerst een (mini)staartje naar de opvang, ze was er de hele dag enorm trots op geweest. :D
  maandag 28 maart 2022 @ 21:49:48 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204256190
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 19:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Dat is ook wel zo, maar het voelt een beetje lullig ofzo en dat kind kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen.
Daarnaast weet ik ook niet 100% zeker dat het door speengebruik komt maar ik heb wel zo’n vermoeden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Colin heeft ook zo'n gebitje in zo'n boog. Ik vond het altijd guitig en cute :@ , ik had geen idee dat het te maken zou kunnen hebben met het speentje.

Nou stond speen overdag afwennen toch al op de planning.
Resistance is futile.
pi_204256253
J. is ook nog gehecht aan haar speen, ben wel van plan haar er eerder vanaf te helpen dan T, die was ruim drie. Op zich ging dat toen ook redelijk vlot, maar toch..

Even een lekker onsmakelijke vraag, maar hoe is het met de ontlasting van jullie dreumesen? J heeft altijd dunne ontlasting, van echte diarree (meerdere luiers per dag) tot 1 of 2 ontplofte dunne poepluiers, er gaan ook minstens drie slaapzakken per week in de was. We zijn een paar weken geleden gestopt met dierlijke zuivel (op aanraden van een diëtist), dit hielp al wel, maar het lijkt wel alsof alles op haar darmen slaat. Corona? Poepen als een malle. Tandjes? Helemaal geen houden meer aan.

Ik herken dit niet van T dus ik vraag me af of het normaal is.
  maandag 28 maart 2022 @ 21:59:00 #267
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204256346
Colin wisselt tussen plakflatsen en stevige drollen en alles daar tussenin. Diarree is redelijk zeldzaam hier. Het kan sowieso geen kwaad om te kijken hoe J reageert op bepaalde dingen.
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 22:15:11 #268
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204256545
Over spenen en tandenstand. Ik vind de zoon van Bobbi Eden ook een aparte vorm hebben met zijn gebitje. Of dat komt door fanatiek spenen komt, geen idee maar bijzonder oogt het wel.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 28 maart 2022 @ 22:24:45 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_204256634
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
J. is ook nog gehecht aan haar speen, ben wel van plan haar er eerder vanaf te helpen dan T, die was ruim drie. Op zich ging dat toen ook redelijk vlot, maar toch..

Even een lekker onsmakelijke vraag, maar hoe is het met de ontlasting van jullie dreumesen? J heeft altijd dunne ontlasting, van echte diarree (meerdere luiers per dag) tot 1 of 2 ontplofte dunne poepluiers, er gaan ook minstens drie slaapzakken per week in de was. We zijn een paar weken geleden gestopt met dierlijke zuivel (op aanraden van een diëtist), dit hielp al wel, maar het lijkt wel alsof alles op haar darmen slaat. Corona? Poepen als een malle. Tandjes? Helemaal geen houden meer aan.

Goud heeft ook altijd tamelijk dunne poep. Geen diarree, maar wel dat het de luier regelmatig uit komt. Drollen of keutels heb ik nog nooit gezien.
Ik heb ook ooit gedacht aan KMA/lactose intolerantie, maar dan zouden er ook andere tekenen moeten zijn. Sommige kinderen hebben dat nou eenmaal. Geruststelling: zachte brei is gezonder dan stevige keutels ;)
disclaimer
  maandag 28 maart 2022 @ 22:26:12 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_204256651
quote:
Verkeerd voedingspatroon als oorzaak van dunne ontlasting
Wanneer de ontlasting een slappe brij vormt, is dat niet meteen diarree. Slappere ontlasting komt in veel gevallen door een verkeerd voedingspatroon. Het eten van te weinig vezels speelt een belangrijke rol. Vezels worden niet verteerd in de dunne darm maar komen in z’n geheel in de dikke darm terecht. Daar dragen ze bij aan een goede stoelgang door de ontlasting volume te geven, de darmbeweging te stimuleren en door vocht te binden waardoor de ontlasting steviger wordt.

Ook als je veel producten met fructose neemt, en bepaalde zoetstoffen zoals sorbitol kan dat bij sommige mensen zorgen voor dunnere ontlasting. Fructose zit bijvoorbeeld veel in vruchtensap en frisdrank. Fructose wordt namelijk in grote hoeveelheden niet goed opgenomen in de darm. Sommige mensen zijn gevoeliger voor fructose dan andere.

Oorzaken van diarree bij peuters
Naast de hierboven beschreven oorzaken, is het drinken van veel vruchtensap bij peuters een veelvoorkomende oorzaak van diarree. Vruchtensap is namelijk moeilijk te verteren voor peuters. Ook krijgen peuters soms te weinig vezels of te weinig vet binnen, waardoor het eten te snel door de dikke darm gaat.
En verder moeten we ze meer vezels en minder suiker geven dus _O-
disclaimer
  maandag 28 maart 2022 @ 22:28:42 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204256668
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:15 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Over spenen en tandenstand. Ik vind de zoon van Bobbi Eden ook een aparte vorm hebben met zijn gebitje. Of dat komt door fanatiek spenen komt, geen idee maar bijzonder oogt het wel.
Schijnbaar heet het een open beet.
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 22:29:29 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204256675
Over poep gesproken: ik háát volkorenbroodpoep. Overal vlokken :( .
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 22:32:03 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_204256688
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:
Wij noemen dat altijd vezeltjespoep.
Goud heeft ook zo'n kuiltje in zijn balzak waar die vezels altijd in blijven plakken :')
disclaimer
pi_204256770
Wij hadden ook weer een periode met dunne vieze luiers bij Otis. Ik verdenk z'n tanden ervan }:| ik kon standaard elke ochtend weer een nieuwe outfit bij hem aan doen. En vorige week bij mijn vriend ook, omdat het zo dun was dat het Otis zijn broekspijp uit was gelopen toen hij Otis optilde en op zijn arm zette :') het droop zo over hem heen en liet ook nog een heel spoor achter over de vloer en een tas van mij :r
pi_204256827
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 21:53 schreef Gogo83 het volgende:

Bij vrienden van ons bleek het appel te zijn waar hun zoon zo op reageert. Alle andere fruit en eten gaat en ging goed, maar fruitsap of appels en dan ging het zo weer mis. Het duurde heel lang voordat ze de link ontdekten omdat appel vaak als bijproduct in fruitsap zit, en ze daar pas laat achter kwamen. Misschien kun je uitproberen of je er logica in kan vinden?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 28 maart 2022 @ 23:23:43 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204257171
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:41 schreef Aure het volgende:
Wij hadden ook weer een periode met dunne vieze luiers bij Otis. Ik verdenk z'n tanden ervan }:| ik kon standaard elke ochtend weer een nieuwe outfit bij hem aan doen. En vorige week bij mijn vriend ook, omdat het zo dun was dat het Otis zijn broekspijp uit was gelopen toen hij Otis optilde en op zijn arm zette :') het droop zo over hem heen en liet ook nog een heel spoor achter over de vloer en een tas van mij :r
Bohhhhh ;( het kan altijd nóg erger :X

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Wij noemen dat altijd vezeltjespoep.
Goud heeft ook zo'n kuiltje in zijn balzak waar die vezels altijd in blijven plakken :')
Geen kuiltje bij Colin gelukkig, maar zijn hele balzak is gewoon een poepmagneet :') . En dan zo met 1 vingertje in een billendoekje vlokken peuteren :') .
Resistance is futile.
  maandag 28 maart 2022 @ 23:37:29 #277
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204257270
Ohja lekker broodvezeltjes op de balzak. Man is heel laks met dat schoonpeuteren dus ik vind soms verrassingsvezeltjes :+

Hier nu nog wel speen, s nachts en overdag indien ziek of moe. Ik wil t ook eerder afleren dan bij Melba. Die had ook zo’n spenenbekkie, was met iets voor de drie jaar er vanaf en t is wel bijgetrokken!

Maar pep pakt soms zelf zn duimpje, dat vind ik nog vervelender eigenlijk… lastiger afleren ook.

SPOILER
Kwak
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 08:27:49 #278
382129 crew  Donna
pi_204258191
Vezelpoep is horror.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 08:45:50 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204258295
Spruit heeft vanaf het begin geen speen gewild en nu nog steeds maar heel soms. Hij krijgt hem alleen in bed (maar meestal valtie zo in slaap na de borst) en in de auto. Verder alleen bij ziek. En dat vind ik voor nu wel prima. De oudste ging ze kapot trekken toen ze bijna twee was en toen hebben we haar laten zien dat ze kapot waren en telkens als er eentje stuk was, gooiden we ze samen weg. Werkte prima, geen gedoe :)

En poep: sinds spruit geen koemelk meer krijgt (en ik dus ook niet), heeft hij gewone luiers. Geen stevige keutels, geen waterdunne zut.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 09:12:12 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204258561
quote:
18s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:
Ja! Die zijn echt de hel :X wij noemen het kruim, zit werkelijk overal. En inderdaad alles van die balzak afplukken :')

Als we het toch over dit soort dingen hebben: Aapie heeft soms harde ballen (echt een soort walnoot) en soms zijn ze super slap. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de logica hierachter is :? Het heeft niks met kou te maken in ieder geval.

Qua poep: sinds hij vast voedsel eet geen hele dunne poep meer. Soms een vaste drol maar meestal toch wel pastasaus met stukken :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 29 maart 2022 @ 09:52:09 #281
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204258885
Bleh, ik heb geen zin in vandaag! :D Heb een hoestje, lichte verhoging (37,8) en lichte hoofdpijn/ spierpijn maar covid testen zijn vooralsnog al twee dagen negatief. Hopelijk is J blij vandaag, want wil lekker rustig aan doen!
pi_204258926
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:26 schreef SQ het volgende:

[..]
En verder moeten we ze meer vezels en minder suiker geven dus _O-
Thanks. De laatste tijd probeer ik kleuter vezels in zijn kwark te geven omdat hij soms wat te dun poept. Maar nou was het nog niet helemaal goed. Ik ga mijn blik richten op wat hij drinkt. ^O^

Poffertje had gisteravond koorts en ging pas rond 21:00 slapen. Weer een nieuwe verkoudheid.

Foto van gisteren
SPOILER
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 09:59:59 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_204258940
Bij chronische vezeltjes kun je de onderkant beter even door het bad trekken :+

Beterschap, PKM en bien!
disclaimer
pi_204262355
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Goud heeft ook altijd tamelijk dunne poep. Geen diarree, maar wel dat het de luier regelmatig uit komt. Drollen of keutels heb ik nog nooit gezien.
Ik heb ook ooit gedacht aan KMA/lactose intolerantie, maar dan zouden er ook andere tekenen moeten zijn. Sommige kinderen hebben dat nou eenmaal. Geruststelling: zachte brei is gezonder dan stevige keutels ;)
Ah, dat laatste is goed om te horen. En ik moest lachen om je tweede berichtje, al krijgt J. al bijna geen suiker. Dit weekend heeft ze wel (melkvrije) taart op, met dus wel behoorlijk wat suiker. Dat was feest gisteren, gelukkig was ze op de opvang.

@Aure: ik kwam er laatst ook pas achter dat ze doorgelekt was toen ik het op m'n arm voelde. Zo erg als jij beschreef, heb ik gelukkig nog niet gehad.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 22:46 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Bij vrienden van ons bleek het appel te zijn waar hun zoon zo op reageert. Alle andere fruit en eten gaat en ging goed, maar fruitsap of appels en dan ging het zo weer mis. Het duurde heel lang voordat ze de link ontdekten omdat appel vaak als bijproduct in fruitsap zit, en ze daar pas laat achter kwamen. Misschien kun je uitproberen of je er logica in kan vinden?
Ik verdenk nu dus tandjes van dat het weer erger wordt. Als het volgende week niet beter is dan moeten we inderdaad maar eens langere tijd gaan bijhouden wat ze eet en hoe ze poept. Zó geen zin in... Maar als het helpt dan helpt het.

quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2022 23:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Bohhhhh ;( het kan altijd nóg erger :X
[..]
Geen kuiltje bij Colin gelukkig, maar zijn hele balzak is gewoon een poepmagneet :') . En dan zo met 1 vingertje in een billendoekje vlokken peuteren :') .
Iew!! Nu moet ik zeggen dat ik soms wel terugverlang naar een externe balzak hoor. Poep tussen mini-schaamlippen uit peuteren is ook niet bepaald mijn hobby.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:12 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja! Die zijn echt de hel :X wij noemen het kruim, zit werkelijk overal. En inderdaad alles van die balzak afplukken :')

Als we het toch over dit soort dingen hebben: Aapie heeft soms harde ballen (echt een soort walnoot) en soms zijn ze super slap. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de logica hierachter is :? Het heeft niks met kou te maken in ieder geval.

Qua poep: sinds hij vast voedsel eet geen hele dunne poep meer. Soms een vaste drol maar meestal toch wel pastasaus met stukken :9
Pastasaus met stukken is wel een redelijke omschrijving van J.'s poep als het geen diarree is. _O-

Wat een droppie @PKM! Hopelijk knapt ze snel op.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 16:59:20 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_204262658
Om nog even verder te gaan over poep... mijn jongens zijn echte schijters, die gaan met gemak 4 keer per dag af, net als papa. Logischerwijs is de poep dan niet zo stevig.
De dames in dit huis zijn meer van het eenmaal daags en dan wat meer en steviger :+
disclaimer
pi_204262664
Beterschap PKM en Bien!

Over poep gesproken: Bubbles poepte daarnet in bad ;( Het moest er een keertje van komen natuurlijk :D.

Overigens zitten hier alle pitten/vezels/zaden gewoon in de poep vermengd? Ik vind nooit losse stukjes in haar luier.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 17:01:02 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_204262679
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Beterschap PKM en Bien!

Over poep gesproken: Bubbles poepte daarnet in bad ;( Het moest er een keertje van komen natuurlijk :D.

Overigens zitten hier alle pitten/vezels/zaden gewoon in de poep vermengd? Ik vind nooit losse stukjes in haar luier.
Dan zal ze ook wel geen pastasaus schijten :Y)

En mmmm, badpoep. Mijn lievelings :r
disclaimer
pi_204262702
Nee het zijn inderdaad of zachte drollen of van die plakkaaten. Meestal dat laatste.
pi_204263698
Trouwens, iets heel anders. Bubbles heeft af en toe luieruitslag (eigenlijk alleen met doorkomende tandjes). Maar nu ziet het er bij haar niet uit als een soort eczeem ofzo, maar meer als blauwe plekken (waar dan af en toe bloed uit komt ;( ). Ze heeft er nu geen last meer van maar die blauwe plekjes zitten er nog steeds. Hebben meer dreumesen dit? Gaat dit weg? Ik heb volgende week weer een afspraak bij de pediatrician dus ik ga het sowieso daar vragen, maar ik vraag me af of iemand van jullie dit herkent. Als ik google op luieruitslag ziet het er allemaal anders uit. Straks gaan ze de kinderbescherming bellen omdat ze denken dat ik haar iets aan doe :'( :'( .
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:54:48 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_204263787
Heeft dat niet gewoon met haar donkere huidskleur te maken? Dat een rode vlek er eerder als blauw uitziet? :@
disclaimer
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:57:15 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_204263824
Echt alle plaatjes die ik online vind van luieruitslag zijn van witte babies ook :?
disclaimer
pi_204263896
Ja dat klinkt opzich best plausibel, maar deze vlekken zien er wel echt blauwe plek-achtig uit. Ze heeft in haar babytijd weleens eerder uitslag gehad en toen was het wel echt (vuur)rood. Dus het verschil tussen rood en blauw/paars is wel te zien zeg maar.
pi_204266537
Bizar eigenlijk hoeveel je over poep gaat praten als je eenmaal een kind hebt hé :')
  dinsdag 29 maart 2022 @ 21:35:43 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_204266656
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 21:30 schreef Aure het volgende:
Bizar eigenlijk hoeveel je over poep gaat praten als je eenmaal een kind hebt hé :')
Eindelijk mag het gewoon. Ik hou van poeptalk.
disclaimer
pi_204267080
Ik had trouwens ook een krukje voor m'n kind kunnen kopen ipv duur speelgoed :')

:D :D

Maar we wonen natuurlijk in een drukke straat dus ik snap ook wel dat ze graag naar buiten kijken.

Bonusfoto's
SPOILER
  dinsdag 29 maart 2022 @ 22:13:30 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204267472
Awww, Otis z'n krulletjes O+ . Leuk kereltje is het toch ^O^ .
Resistance is futile.
pi_204267646
Hij is superleuk, nu nog leren slapen _O-
  woensdag 30 maart 2022 @ 11:56:11 #298
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204271278
Eindelijk een positieve test vanmorgen! Moest er na twee jaar toch eens van komen he! :') Al voel ik me stukken beter nu. Had echt flinke koorts gisteravond (38,9 MET 2 paracetamol erin). Koude rillingen, oogleden waren zelfs heet! Vannacht wakker in een nat bed. Nu voelt het als een verkoudheid eigenlijk. Geen koorts of spierpijn meer, alleen hoest en beetje snotterig.

Schoonouders kwamen net langs met wat bloemen. En of ze J konden meenemen voor een wandeling of paar uurtjes bij hun. Heb ze gewaarschuwd dat hij hen Covid kan geven. Maar vonden ze niet erg en ze stonden erop?! ( 8)7 ) Nou ja, heb ze gewaarschuwd toch? Dus heb nu paar uurtjes rust. Eerste plan: DOUCHEN!

Vraag me dan af of J het vorige week had? Het was 10/12 dagen na zijn MMR vaccinatie. En ze zeggen dat ze dan koorts kunnen krijgen. Of was de koorts misschien dan toch Covid? We zullen het nooit weten!
pi_204271495
@Smart_ass kunnen het angiokeratomen zijn?
Protège moi de mes désirs.
pi_204271496
Ben op pagina twee met lezen maar hier alles ok hoor. Zat even heel weinig op het forum. Ik ga even bijlezen. Makkelijk want F van 20 maanden ligt op me met koorts. Net uit bad zo trillen en blauwe voetjes. Snel romper aan en op de bank met deken op me. Maar ik heb nu honger :X

Status hier: hij praat volop, veel woorden. Heeft meer bouwtalent dan broer. :D tekenen is ook leuk. Groente is iets wat vreselijk is, maar vlees gaat als enige en brood en fruit. Gezond hebben we losgelaten haha. Wel alleen maar water en dat drinkt hij goed. Mond vol tanden, volgens tandarts hoeft hij er nog 4 maar dat zijn de grootste kiezen. Kleine kiezen heeft hij wel allang. En nee hij loopt nog niet :o soms wel, los ook, als hij het voldoende vertrouwt. Maar buiten absoluut niet, ook niet aan handen en meestal overal op knieën en voortbewegen. Fascinatie voor uilen en friese uilenborden (op een boerderij), en die merkt hij overal op. Het is een geweldig kind O+ wel ben ik alles, en wat eenkennig maar niet moeilijk. Slaapt ook al tijden meestal door. Bv krijgt hij nog. Ondanks dat ik drie dagen weg ben geweest naar cursus. Kolven wel gedaan maar komt 1 mm uit ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')