Je zou als ontbijt een banaan kunnen geven, of gewoon een boterham. Maar als hij nog gehecht is aan zijn fles en het gaat verder goed, waarom zou je dat skippen. Misschien kun je iets van vast voedsel na de fles geven. Kijken of hij het opeet.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
1 raamAls je het zo zegt is dat wel weer de moeite
[..]
Op dit moment is dat inderdaad de fles. Ik geef ook nog wel eens een cracotte tussendoor omdat ik me afvraag of het wel genoeg vult. Dan na zijn slaapje eet hij 2 boterhammen, 's middags nog een snack en dan avondeten (flinke portie). Zou dit niet genoeg zijn? Ik vind dat sowieso lastig te bepalen. Ik hou nu maar zelf het schema van het kdv aan
Totdat je kind van 4,5 nog steeds het liefst de hele dag met een speen in de mond loopt en als gevolg daarvan een vervormd verhemelte heeft en vrijwel gegarandeerd een beugel mag. Los van het spraakgebrek wat moeilijk af te leren was.quote:Op maandag 28 maart 2022 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zou als ontbijt een banaan kunnen geven, of gewoon een boterham. Maar als hij nog gehecht is aan zijn fles en het gaat verder goed, waarom zou je dat skippen. Misschien kun je iets van vast voedsel na de fles geven. Kijken of hij het opeet.
Mijnes drinkt nog steeds voor het slapengaan een fles. Je merkt dat hij nog echt graag die fles wilt. Nouja, prima hoor. Dan krijgt hij die nog. Ik ben daar nogal makkelijk in. Hetzelfde met speentjes, ik zou daar persoonlijk nooit zelf een punt achter zetten, maar wachten tot het kind zelf aan geeft het niet meer te willen. Wie ben ik om iets bij een kind weg te halen waar hij nog blij van wordt denk ik dan?
Haha dat zou natuurlijk ook nog kunnenquote:Op maandag 28 maart 2022 11:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb juist altijd het idee dat hoe minder kinderen slapen, hoe sneller ze zich ontwikkelen. Mijn kinderen slapen veel en zijn ontzettend traag in de ontwikkeling
Ja qua planning is het zeker handig, wij hebben hier alleen bar weinig op de planning over het algemeenquote:Op maandag 28 maart 2022 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
2 slaapjes kwamen kwa slaaptijd op hetzelfde neer als nu met 1 slaapje. Heb dan toch liever 1 slaapje. Ook beter met dingen plannen en doen.
Wij hebben een strakke ochtend. Om 6.30-7.00 wakker, ontbijten en wat zappelin kijken. Om 8.15 zus naar school brengen en daarna boodschappen doen/speeltuin/buiten wat wandelen. Eenmaal thuis fruit en dan spelen tot lunch. En dan slapenWerkt zo goed. Voor ons allebei
Nou ja, dit dus. Ik volg een zekere BN’er met een kind van ruim 3,5 en zijn voortanden lopen in zo’n rare ronde boog.. zie ook altijd veel foto’s met hem met speen. Nu weet ik niet zeker of het daardoor komt maar er zijn natuurlijk wel redenen waarom door deskundigen wordt aangeraden om op een zeker moment te stoppen.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Totdat je kind van 4,5 nog steeds het liefst de hele dag met een speen in de mond loopt en als gevolg daarvan een vervormd verhemelte heeft en vrijwel gegarandeerd een beugel mag. Los van het spraakgebrek wat moeilijk af te leren was.
Speentjes vind ik dus wel echt een goed voorbeeld wat je er op deze leeftijd echt wel uit mag gaan motiveren. In het belang van het kind
Mwah, met 4,5 gaan ze als het goed is toch een flink stuk van de dag naar school. Maar inderdaad, lang spenen is beter van niet. Ik doelde meer op het wegdoen van spenen bij 1 jarigen.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Totdat je kind van 4,5 nog steeds het liefst de hele dag met een speen in de mond loopt en als gevolg daarvan een vervormd verhemelte heeft en vrijwel gegarandeerd een beugel mag. Los van het spraakgebrek wat moeilijk af te leren was.
Speentjes vind ik dus wel echt een goed voorbeeld wat je er op deze leeftijd echt wel uit mag gaan motiveren. In het belang van het kind
Mijn ervaring is helaas wel dat het echt makkelijker is bij een 1-jarige dan bij een 4-jarige.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mwah, met 4,5 gaan ze als het goed is toch een flink stuk van de dag naar school. Maar inderdaad, lang spenen is beter van niet. Ik doelde meer op het wegdoen van spenen bij 1 jarigen.
Hier werkt belonen wat wel mag, veel beter dan bestraffen. Colin mag graag de laatjes bij oma thuis opentrekken. Applausje als hij ze weer dichtdoet werkt veel beter dan 'NEE!'. Keerzijde is wel dat hij momenteel alvast applausje voor zichzelf doet als hij het laatje opentrektquote:Op maandag 28 maart 2022 10:55 schreef MaJo het volgende:
Aapie is sinds een paar dagen weer de oudeHij kan zich weer zelfstandig vermaken en eet weer als een bootwerker
Ook komt hij nu met zijn schoentjes aanlopen omdat hij graag naar buiten wil
![]()
Ik ben zo blij dat het een fase was, hij was echt niet te genieten en dat maakte hem een stuk minder leukNu is hij weer de vrolijke man zoals ik hem ken.
Ik vind dit ook een hele leuke fase, hij begrijpt al zoveel! Je kunt echt dingen aan hem uitleggen en je ziet dat hij het snapt. En in een paar weken is het opeens een buitenkind geworden, de speeltuin is fantastisch! Alleen nee wil er nog niet zo goed in
Hij krijgt al bijna dagelijks een banaantje tijdens het fruitmomentquote:Op maandag 28 maart 2022 12:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je zou als ontbijt een banaan kunnen geven, of gewoon een boterham. Maar als hij nog gehecht is aan zijn fles en het gaat verder goed, waarom zou je dat skippen. Misschien kun je iets van vast voedsel na de fles geven. Kijken of hij het opeet.
Mijnes drinkt nog steeds voor het slapengaan een fles. Je merkt dat hij nog echt graag die fles wilt. Nouja, prima hoor. Dan krijgt hij die nog. Ik ben daar nogal makkelijk in. Hetzelfde met speentjes, ik zou daar persoonlijk nooit zelf een punt achter zetten, maar wachten tot het kind zelf aan geeft het niet meer te willen. Wie ben ik om iets bij een kind weg te halen waar hij nog blij van wordt denk ik dan?
Waarom zo geheimzinnig?quote:Op maandag 28 maart 2022 14:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nou ja, dit dus. Ik volg een zekere BN’er met een kind van ruim 3,5 en zijn voortanden lopen in zo’n rare ronde boog.. zie ook altijd veel foto’s met hem met speen. Nu weet ik niet zeker of het daardoor komt maar er zijn natuurlijk wel redenen waarom door deskundigen wordt aangeraden om op een zeker moment te stoppen.
Nu heb ik makkelijk praten want Bubbles heeft nooit een speen gebruikt/fles gehad maar mocht dit wel zo zijn geweest dan zouden de torenhoge kosten voor tandarts/beugelen/logopedist hier wel goede motivatie zijn om dat heul snel af te leren![]()
.
Dit heb ik vandaag ook ontdekt! Ik zei “zet de dvd maar terug” en dat deed hij toen heel trotsquote:Op maandag 28 maart 2022 14:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hier werkt belonen wat wel mag, veel beter dan bestraffen. Colin mag graag de laatjes bij oma thuis opentrekken. Applausje als hij ze weer dichtdoet werkt veel beter dan 'NEE!'. Keerzijde is wel dat hij momenteel alvast applausje voor zichzelf doet als hij het laatje opentrektmaar OK, hij trekt in ieder geval niet de hele inhoud uit de la.
Of als hij weer eens in het hek voor de TV hangt, gewoon youtube op pauze. Zodra hij op de grond staat, weer op play.
Het begint langzamerhand wel te landen.
Misschien schaamt Smart_ass zich er wel voorquote:Op maandag 28 maart 2022 18:34 schreef MaJo het volgende:
Waarom zo geheimzinnig?als het een BNer is dat het kind zelf in de openbaarheid gooit mag je daar wel iets over zeggen lijkt me? Niet persoonlijk hoor maar hier zeg maar
[..]
Dat is ook wel zo, maar het voelt een beetje lullig ofzo en dat kind kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom zo geheimzinnig?als het een BNer is dat het kind zelf in de openbaarheid gooit mag je daar wel iets over zeggen lijkt me? Niet persoonlijk hoor maar hier zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 maart 2022 19:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo, maar het voelt een beetje lullig ofzo en dat kind kan er zelf natuurlijk ook niets aan doen.
Daarnaast weet ik ook niet 100% zeker dat het door speengebruik komt maar ik heb wel zo’n vermoeden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Colin heeft ook zo'n gebitje in zo'n boog. Ik vond het altijd guitig en cute
, ik had geen idee dat het te maken zou kunnen hebben met het speentje.
Nou stond speen overdag afwennen toch al op de planning.Resistance is futile.
Goud heeft ook altijd tamelijk dunne poep. Geen diarree, maar wel dat het de luier regelmatig uit komt. Drollen of keutels heb ik nog nooit gezien.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
J. is ook nog gehecht aan haar speen, ben wel van plan haar er eerder vanaf te helpen dan T, die was ruim drie. Op zich ging dat toen ook redelijk vlot, maar toch..
Even een lekker onsmakelijke vraag, maar hoe is het met de ontlasting van jullie dreumesen? J heeft altijd dunne ontlasting, van echte diarree (meerdere luiers per dag) tot 1 of 2 ontplofte dunne poepluiers, er gaan ook minstens drie slaapzakken per week in de was. We zijn een paar weken geleden gestopt met dierlijke zuivel (op aanraden van een diëtist), dit hielp al wel, maar het lijkt wel alsof alles op haar darmen slaat. Corona? Poepen als een malle. Tandjes? Helemaal geen houden meer aan.
Ik herken dit niet van T dus ik vraag me af of het normaal is.
En verder moeten we ze meer vezels en minder suiker geven dusquote:Verkeerd voedingspatroon als oorzaak van dunne ontlasting
Wanneer de ontlasting een slappe brij vormt, is dat niet meteen diarree. Slappere ontlasting komt in veel gevallen door een verkeerd voedingspatroon. Het eten van te weinig vezels speelt een belangrijke rol. Vezels worden niet verteerd in de dunne darm maar komen in z’n geheel in de dikke darm terecht. Daar dragen ze bij aan een goede stoelgang door de ontlasting volume te geven, de darmbeweging te stimuleren en door vocht te binden waardoor de ontlasting steviger wordt.
Ook als je veel producten met fructose neemt, en bepaalde zoetstoffen zoals sorbitol kan dat bij sommige mensen zorgen voor dunnere ontlasting. Fructose zit bijvoorbeeld veel in vruchtensap en frisdrank. Fructose wordt namelijk in grote hoeveelheden niet goed opgenomen in de darm. Sommige mensen zijn gevoeliger voor fructose dan andere.
Oorzaken van diarree bij peuters
Naast de hierboven beschreven oorzaken, is het drinken van veel vruchtensap bij peuters een veelvoorkomende oorzaak van diarree. Vruchtensap is namelijk moeilijk te verteren voor peuters. Ook krijgen peuters soms te weinig vezels of te weinig vet binnen, waardoor het eten te snel door de dikke darm gaat.
Schijnbaar heet het een open beet.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:15 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Over spenen en tandenstand. Ik vind de zoon van Bobbi Eden ook een aparte vorm hebben met zijn gebitje. Of dat komt door fanatiek spenen komt, geen idee maar bijzonder oogt het wel.
Wij noemen dat altijd vezeltjespoep.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:
Over poep gesproken: ik háát volkorenbroodpoep. Overal vlokken.
Bij vrienden van ons bleek het appel te zijn waar hun zoon zo op reageert. Alle andere fruit en eten gaat en ging goed, maar fruitsap of appels en dan ging het zo weer mis. Het duurde heel lang voordat ze de link ontdekten omdat appel vaak als bijproduct in fruitsap zit, en ze daar pas laat achter kwamen. Misschien kun je uitproberen of je er logica in kan vinden?quote:Op maandag 28 maart 2022 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
J. is ook nog gehecht aan haar speen, ben wel van plan haar er eerder vanaf te helpen dan T, die was ruim drie. Op zich ging dat toen ook redelijk vlot, maar toch..
Even een lekker onsmakelijke vraag, maar hoe is het met de ontlasting van jullie dreumesen? J heeft altijd dunne ontlasting, van echte diarree (meerdere luiers per dag) tot 1 of 2 ontplofte dunne poepluiers, er gaan ook minstens drie slaapzakken per week in de was. We zijn een paar weken geleden gestopt met dierlijke zuivel (op aanraden van een diëtist), dit hielp al wel, maar het lijkt wel alsof alles op haar darmen slaat. Corona? Poepen als een malle. Tandjes? Helemaal geen houden meer aan.
Ik herken dit niet van T dus ik vraag me af of het normaal is.
Bohhhhhquote:Op maandag 28 maart 2022 22:41 schreef Aure het volgende:
Wij hadden ook weer een periode met dunne vieze luiers bij Otis. Ik verdenk z'n tanden ervanik kon standaard elke ochtend weer een nieuwe outfit bij hem aan doen. En vorige week bij mijn vriend ook, omdat het zo dun was dat het Otis zijn broekspijp uit was gelopen toen hij Otis optilde en op zijn arm zette
het droop zo over hem heen en liet ook nog een heel spoor achter over de vloer en een tas van mij
Geen kuiltje bij Colin gelukkig, maar zijn hele balzak is gewoon een poepmagneetquote:Op maandag 28 maart 2022 22:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Wij noemen dat altijd vezeltjespoep.
Goud heeft ook zo'n kuiltje in zijn balzak waar die vezels altijd in blijven plakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Ja! Die zijn echt de helquote:Op maandag 28 maart 2022 22:29 schreef Seven. het volgende:
Over poep gesproken: ik háát volkorenbroodpoep. Overal vlokken.
Thanks. De laatste tijd probeer ik kleuter vezels in zijn kwark te geven omdat hij soms wat te dun poept. Maar nou was het nog niet helemaal goed. Ik ga mijn blik richten op wat hij drinkt.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:26 schreef SQ het volgende:
[..]
En verder moeten we ze meer vezels en minder suiker geven dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Ah, dat laatste is goed om te horen. En ik moest lachen om je tweede berichtje, al krijgt J. al bijna geen suiker. Dit weekend heeft ze wel (melkvrije) taart op, met dus wel behoorlijk wat suiker. Dat was feest gisteren, gelukkig was ze op de opvang.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Goud heeft ook altijd tamelijk dunne poep. Geen diarree, maar wel dat het de luier regelmatig uit komt. Drollen of keutels heb ik nog nooit gezien.
Ik heb ook ooit gedacht aan KMA/lactose intolerantie, maar dan zouden er ook andere tekenen moeten zijn. Sommige kinderen hebben dat nou eenmaal. Geruststelling: zachte brei is gezonder dan stevige keutels
Ik verdenk nu dus tandjes van dat het weer erger wordt. Als het volgende week niet beter is dan moeten we inderdaad maar eens langere tijd gaan bijhouden wat ze eet en hoe ze poept. Zó geen zin in... Maar als het helpt dan helpt het.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:46 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Bij vrienden van ons bleek het appel te zijn waar hun zoon zo op reageert. Alle andere fruit en eten gaat en ging goed, maar fruitsap of appels en dan ging het zo weer mis. Het duurde heel lang voordat ze de link ontdekten omdat appel vaak als bijproduct in fruitsap zit, en ze daar pas laat achter kwamen. Misschien kun je uitproberen of je er logica in kan vinden?
Iew!! Nu moet ik zeggen dat ik soms wel terugverlang naar een externe balzak hoor. Poep tussen mini-schaamlippen uit peuteren is ook niet bepaald mijn hobby.quote:Op maandag 28 maart 2022 23:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bohhhhhhet kan altijd nóg erger
[..]
Geen kuiltje bij Colin gelukkig, maar zijn hele balzak is gewoon een poepmagneet. En dan zo met 1 vingertje in een billendoekje vlokken peuteren
.
Pastasaus met stukken is wel een redelijke omschrijving van J.'s poep als het geen diarree is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja! Die zijn echt de helwij noemen het kruim, zit werkelijk overal. En inderdaad alles van die balzak afplukken
![]()
Als we het toch over dit soort dingen hebben: Aapie heeft soms harde ballen (echt een soort walnoot) en soms zijn ze super slap. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat de logica hierachter isHet heeft niks met kou te maken in ieder geval.
Qua poep: sinds hij vast voedsel eet geen hele dunne poep meer. Soms een vaste drol maar meestal toch wel pastasaus met stukken
Dan zal ze ook wel geen pastasaus schijtenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Beterschap PKM en Bien!
Over poep gesproken: Bubbles poepte daarnet in badHet moest er een keertje van komen natuurlijk
.
Overigens zitten hier alle pitten/vezels/zaden gewoon in de poep vermengd? Ik vind nooit losse stukjes in haar luier.
Eindelijk mag het gewoon. Ik hou van poeptalk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:30 schreef Aure het volgende:
Bizar eigenlijk hoeveel je over poep gaat praten als je eenmaal een kind hebt hé
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |