abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203584013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:11 schreef KNAK het volgende:
Vraagje....

Wij zijn onlangs verhuisd met onze 16-maand mannetje naar een dorpje waar de leeftijd gemiddeld 60+ is, amper jonge gezinnetjes, amper vertier in de buurt te vinden op een park na en ook daar zijn er amper kinderwagens etc te vinden, maar meer rollators.

Voorheen woonden we in een grote stad met genoeg andere leeftijdgenootjes om ons heen waar we met onze kleine zowel buiten met lekker weer als binnen hem konden blootstellen aan sociale contactjes. Dat valt nu een beetje weg door de verhuizing.

Ik ben al aan het rondkijken maar kom niet echt verder. Waar kan je tegenwoordig met een 16 maand oud mannetje terecht voor een uurtje / paar uurtjes per week? Opvang is niet nodig, gewoon even spelen. Bestaat dat uberhaupt?
Is er een bibliotheek in de omgeving? Vaak worden daar wekelijkse peuteruurtjes of voorleesactiviteiten voor kinderen georganiseerd.
A balanced diet is a cookie in each hand
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 14:45:02 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203584098
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:18 schreef KNAK het volgende:

[..]
Het is maar voor eventjes.. een uurtje o.i.d. Niets meer dan even wat sociaal en plezierig met leeftijdsgenootjes bezig zijn, opvang is dan ook niet nodig.
Waarom is een dag opvang geen optie? Dus niet per se omdat het moet maar omdat het ook goed is voor de sociale ontwikkeling van een kind. Zeker als je in zo'n slaapdorp woont, dan is het extra fijn om op die manier een beetje met leeftijdsgenootjes op te trekken.

Kinderboerderij/speeltuin kan overigens prima in de winter als de zon schijnt :)

En als je echt een keer naar Monkeytown of iets dergelijks wil kun je je ook laten testen als je geen prikkie wil :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203584194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:45 schreef MaJo het volgende:

[..]
Waarom is een dag opvang geen optie? Dus niet per se omdat het moet maar omdat het ook goed is voor de sociale ontwikkeling van een kind. Zeker als je in zo'n slaapdorp woont, dan is het extra fijn om op die manier een beetje met leeftijdsgenootjes op te trekken.

Kinderboerderij/speeltuin kan overigens prima in de winter als de zon schijnt :)

En als je echt een keer naar Monkeytown of iets dergelijks wil kun je je ook laten testen als je geen prikkie wil :P
:Y

Wij hebben hier in de buurt verschillende grote speeltuinen (waar je wel entree moet betalen, ik geloof een euro) en daar zie je eigenlijk altijd wel kinderen spelen. Ik ging er vroeger ook vaak naartoe :)

Bieb vind ik ook een goed idee!
pi_203589569
@MaJo ik wil een video waarin Aapie ‘bal’ zegt :D. Die ‘boom’ video was echt grappig zelfs zonder geluid.

Bubbles krijgt trouwens een zusje!
  woensdag 9 februari 2022 @ 20:50:34 #280
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203590327
@Smart_ass Gefeliciteerd! *O*

Baby J was zo trots op zijn eigen truukje! :D _O- Wie gaat het hem vertellen dat ie maar 3 cm van de grond af is?! :D

https://www.youtube.com/shorts/GUMpb1-jhw0
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:06:06 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203591615
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:13 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo ik wil een video waarin Aapie ‘bal’ zegt :D. Die ‘boom’ video was echt grappig zelfs zonder geluid.

Ik heb er nog geen videobewijs van, ik zal het morgen nog eens proberen.

Wel dit ultieme lieve filmpje (als het goed is nu wel met geluid, en anders nog steeds cute)

https://i.imgur.com/SICaJBa.mp4

Aapie had zelf de Sonos aangezet en ging spontaan dansen O+

Oeh leuk een zusje!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:50 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Smart_ass Gefeliciteerd! *O*

Baby J was zo trots op zijn eigen truukje! :D _O- Wie gaat het hem vertellen dat ie maar 3 cm van de grond af is?! :D

https://www.youtube.com/shorts/GUMpb1-jhw0
Haha wat heerlijk _O- Dat trotse koppie O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 9 februari 2022 @ 23:18:51 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203592644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wel dit ultieme lieve filmpje (als het goed is nu wel met geluid, en anders nog steeds cute)

Awww wat lief!
quote:
17s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:13 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo ik wil een video waarin Aapie ‘bal’ zegt :D. Die ‘boom’ video was echt grappig zelfs zonder geluid.

O+ O+
Resistance is futile.
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:22:03 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_203594541
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh leuk een zusje!
[..]
Haha wat heerlijk _O- Dat trotse koppie O+
Dat is echt te cute O+!!
disclaimer
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 09:27:13 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203594589
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat is echt te cute O+!!
Ik kijk het filmpje een paar keer per dag, ik vind het zo zoet O+

Je kunt zijn mat ook goed zien zo _O-
pi_203615762
Hele leuke filmpjes inderdaad van Aapie en dreumes J.
  Moderator/colorchick vrijdag 11 februari 2022 @ 14:58:39 #286
382129 crew  Donna
pi_203615950
Ahhhh, super leuk die filmpjes!

Mijn dreumes heeft FOMO. Op de opvang slaapt ze bijna niet en als we visite hebben thuis wil ze ook niet naar bed. Veel te gezellig. Resultaat is oververmoeide dreumes en ouders met wallen tot aan de enkels. Hopelijk is dit een hele korte fase. :'(
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 12:34:05 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203627644
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:58 schreef Donna het volgende:
Ahhhh, super leuk die filmpjes!

Mijn dreumes heeft FOMO. Op de opvang slaapt ze bijna niet en als we visite hebben thuis wil ze ook niet naar bed. Veel te gezellig. Resultaat is oververmoeide dreumes en ouders met wallen tot aan de enkels. Hopelijk is dit een hele korte fase. :'(
Ah dat is wel minder :X Hopelijk is het inderdaad een fase :* Aapie heeft ook wel eens van die dagen dat hij slapen voor baby's vindt maar dat is altijd maar 1/2 dagen. Kun je wel een beetje bijtanken?

Aapie zit nu in de fase dat hij allemaal dingen doet die niet mogen maar nee nog niet goed snapt. Hoewel, volgens mij snapt hij het wel maar negeert hij dat _O- Ik laat hem al best veel gaan onder het mom van "pick your battles" maar als hij met zijn auto tegen de tv loopt te rammen zou het wel fijn zijn als hij luistert. Iemand tips? "Oh oh" lijkt beter te werken dan "nee" maar nog niet voldoende.

Nog een vraag: Aapie zijn neusje is helemaal kapot. 'S ochtends zit er een plakkaat aan snot ( :9 ) maar zodra je dat een beetje loshaalt is het gelijk heel schraal en bloedt het ook een beetje. Helemaal laten zitten is geen optie omdat het dan helemaal dichtzit maar het weghalen maakt het ook niet veel beter. Het helpt ook niet mee dat Aapie moord en brand schreeuwt en druk zijn hoofd heen en weer beweegt :X
pi_203627886
@MaJo met een warme washand nat maken? Dan komt het meestal zachtjes los. Daarna evt sudo, want sudo O+ of vaseline?

:W
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 13:08:45 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203628075
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:52 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo met een warme washand nat maken? Dan komt het meestal zachtjes los. Daarna evt sudo, want sudo O+ of vaseline?

:W
Had ik inderdaad ook gedaan :Y Maar dat hoofdschudden werkt niet goed mee :X Sudo zal ik eens proberen!

Tijdje niet gezien, alles goed met jullie?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 18:40:17 #290
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_203632031
@MaJo Als nee bij ons niet helpt, probeer ik J dan meestal (soms zeg ik niet eens nee) direct af te leiden door bv. iets te vragen of iets anders te zeggen. Waar is dit of dat speelgoedje, kan je het voor mama vinden? Kijk eens wat voor auto ik heb Aapje?! Of ga je mee naar de keuken, gaan we dit of dat doen? Of wat je maar kan verzinnen in het moment dat hem hopelijk direct afleid. :D
pi_203632225
“Nee” wordt hier ook niet begrepen, of ze doet alsof. Ze zit constant in het eten/drinken van de hond, heel irritant :@. Afleiden werkt hier niet, en als ik haar dan mee neem naar de kamer rent ze net zo hard weer terug. Eten/drinken op tafel of achter een deur zetten is momenteel het enige dat helpt. Helaas geen tips dus, een tv is iets lastiger te verplaatsen lijkt me zo :P.
pi_203633859
Van de week weer in het ziekenhuis geweest voor controle van de ogen van onze dame. Alles blijft mooi gesloten en lijkt zich goed te ontwikkelen! Ze is erg gevoelig voor licht wel, maar goed, dat is niet gek met een (extra) grote pupil. Vandaag toevallig een foto gemaakt waar je het (met inzoomen weliswaar) redelijk goed kunt zien.

Met extra blij ei;

pi_203634058
Wat is ze leuk NJ! Fijn dat alles goed is met haar ogen.

Ik zag een heleboel leuke foto's, filmpjes, kapsels. Heerlijk. :D
Wij hadden gisteren dan eindelijk de staartjes mijlpaal, al is het echt nog maar een mini sprietje. Het staat dan recht omhoog, te kort om een palmboom te zijn.

Hier begrijpt ze heel goed wat nee is, maar dat wil niet zeggen dat ze ernaar luistert. Haar nieuwe hobby is alle lampen aanzetten in huis. Ze kan net bij de schakelaars en omlaag is schijnbaar overal aan. Als we ze uitzetten roept ze zelf heel hard nee en komt aanrennen om ze weer aan te zetten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nolita op 12-02-2022 20:38:42 ]
pi_203634531
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:29 schreef Nolita het volgende:

Wij hadden gisteren dan eindelijk de staartjes mijlpaal, al is het echt nog maar een mini sprietje. Het staat dan recht omhoog, te kort om een palmboom te zijn.

Hier begrijpt ze heel goed wat nee is, maar dat wil niet zeggen dat ze ernaar luistert. Haar nieuwe hobby is alle lampen aanzetten in huis. Ze kan net bij de schakelaars en omlaag is schijnbaar overal aan. Als we ze uitzetten roept ze zelf heel hard nee en komt aanrennen om ze weer aan te zetten.
Voelt dan ineens als een heel ander kindje als je iets met de haren kan doen hé! Krijgen ze zo'n ander koppie ook van. :D

Nee begrijpt ze hier inderdaad ook heel goed, maar de reactie is vaak vooral totaaaaaaaale dramaqueen zodra je nee zegt. *)

Sinds vandaag heeft ze het (los) lopen ineens door trouwens! Van al wekenlang enkele stappen naar ineens minutenlang achter elkaar loslopen. En zo trots. *)
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 22:38:02 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203637701
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 18:40 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Als nee bij ons niet helpt, probeer ik J dan meestal (soms zeg ik niet eens nee) direct af te leiden door bv. iets te vragen of iets anders te zeggen. Waar is dit of dat speelgoedje, kan je het voor mama vinden? Kijk eens wat voor auto ik heb Aapje?! Of ga je mee naar de keuken, gaan we dit of dat doen? Of wat je maar kan verzinnen in het moment dat hem hopelijk direct afleid. :D
Dat kan soms (even) helpen maar als hij er echt vol in zit hoort hij me niet eens _O- Het beste helpt even in de box zetten en dan weer verder laten spelen maar het zou fijn zijn als hij gewoon luistert :D

Stervende zwaan trouwens ook als ik hem iets afpak :') Dan helpt afleiden met iets anders gelukkig (nog) wel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:
Van de week weer in het ziekenhuis geweest voor controle van de ogen van onze dame. Alles blijft mooi gesloten en lijkt zich goed te ontwikkelen! Ze is erg gevoelig voor licht wel, maar goed, dat is niet gek met een (extra) grote pupil. Vandaag toevallig een foto gemaakt waar je het (met inzoomen weliswaar) redelijk goed kunt zien.

[ afbeelding ]

Met extra blij ei;

[ afbeelding ]
Wat fijn dat alles goed is! Dat is weer een hele zorg minder. Hoe gaat het met je schoonmoeder?

Die foto’s O+
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:29 schreef Nolita het volgende:

Dat lijkt me zo leuk om lekker staartjes en vlechtjes te maken O+

Aapie heeft nu na boom en bal eindelijk mama onder de knie. Hoor ik hem net vanuit zijn bedje mama zeggen. Dan smelt je toch O+ O+ O+
pi_203638381
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:44 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Voelt dan ineens als een heel ander kindje als je iets met de haren kan doen hé! Krijgen ze zo'n ander koppie ook van. :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:38 schreef MaJo het volgende:
Dat lijkt me zo leuk om lekker staartjes en vlechtjes te maken O+

Aapie heeft nu na boom en bal eindelijk mama onder de knie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet, vlechten of meer staartjes zit er voorlopig echt nog niet in. Het is zo karig dat ze er niet eens een ander koppie van krijgt. :D Ben nog steeds benieuwd hoe ze met haardos uit gaat zien.

Mama zeggen is idd heel schattig. Alleen in de nacht als ze heel huilerig mama roept en papa niet geaccepteerd wordt kan ik het wat minder hebben. Ze heeft op dit moment sowieso een fase dat het vooral mama mama mama is.
Vandaag zat ze nog een uur in de draagzak, zo knus. O+
pi_203641760
Hier helpt nee zeggen ook niet. Als we dat doen begint ze met haar vinger te zwaaien...

Oh en ik wil je niet ontmoedigen @MaJo, maar oudste liep pas met 21 maanden. En hoewel dat laat was, was het nog ruim binnen het normale. Overigens heeft ie die motorische achterstand echt wel ingehaald, ik zie nu geen verschil tussen hem en andere kleuters.
  zondag 13 februari 2022 @ 10:27:43 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_203641788
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 10:25 schreef Gogo83 het volgende:
Hier helpt nee zeggen ook niet. Als we dat doen begint ze met haar vinger te zwaaien...

Oh en ik wil je niet ontmoedigen @:majo, maar oudste liep pas met 21 maanden. En hoewel dat laat was, was het nog ruim binnen het normale. Overigens heeft ie die motorische achterstand echt wel ingehaald, ik zie nu geen verschil tussen hem en andere kleuters.
Oh kijk, dan heeft Goud dus ook nog wel even _O-
Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren dat ie loopt. Achter de loopkar prima, al maaaaanden,los (gaan) staan ook al maaaaaanden, maar loopt nog geen millimeter los :D
disclaimer
pi_203641825
Oh die haartjes. O+

Poffertje heeft wel een uitgebreide woordenschat geloof ik, inclusief kuit. :D Maar je moet wel echt kijken wat ze doet om haar te begrijpen. En daar heb je niet lang voor want als ze ongeduldig wordt gaat ze steeds harder.

@Bienelientjee Waarschijnlijk ga je leren dat er mensen zijn met wie je het over een voorsprong kunt hebben, en sommige waar je het beter over andere dingen kunt hebben. :)
Maar bespreek het wel hier want ik vind het leuk om te weten wat baby J kan. :Y

Poffertje heeft nou een paar slechte nachten en deed overdag maar 1 dutje. Ze huilt ook steeds kort 's nachts. -O-

Nee snapt ze wel, dan zegt ze zelf ook "ah ah". Prima hoor. Kleuter werkt nog steeds ongeveer zo.
En de stervende zwaan is er ook al bij ja. oO< Beetje pech want haar broer pakt ook nog graag wat van haar af.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203641847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]

Met extra blij ei;

[ afbeelding ]
Wat een heerlijk kind O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')