Gelukkig!quote:Op zondag 19 december 2021 10:31 schreef arvensis het volgende:
Vannacht was stukken beter gelukkig!
Mag Zielie ook in de OP? November 2020.
Hahaha, tuigje kopen dus? En ook zo'n mooi hek voor de TV zettenquote:Op zondag 19 december 2021 10:41 schreef SQ het volgende:
En die heerlijk kletsende Colin
Goud kan sinds gisteren ook iets nieuws: uit de kinderstoel klimmen. Hij zat ineens op tafel![]()
Weer een stukje minder rust![]()
Ik heb ook alle losse voorwerpen tot een hoogte van 85 centimeter al verplaatst want hij stond laatst een hele schaal vol appels voor te proeven. Jip en Janneke style
Nee, zeker niet. Ze klimt ook de Pikler driehoek zelf op en af.quote:Op zondag 19 december 2021 12:44 schreef tpopml het volgende:
Ik kan de video niet bekijken @:arvensis. Wat een tof ding is dat waar Zielie in staat. Ben je niet bang dat ze eruit duikelt?
Netjes netjes! Ik ga eens op zoek naar zo'n dingquote:Op zondag 19 december 2021 12:46 schreef arvensis het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ze klimt ook de Pikler driehoek zelf op en af.U. is er ook nooit uit gevallen. 🤗
Het is een Ikea-hack, staan wat handleidingen online! Zag wel dat een van de krukjes tijdelijk niet op voorraad is.quote:Op zondag 19 december 2021 19:26 schreef tpopml het volgende:
[..]
Netjes netjes! Ik ga eens op zoek naar zo'n ding
Je kunt hem ook zelf maken maar dan mooi. Dat heb ik gedaan en ik ben er zo blij mee en de smurf ookquote:Op zondag 19 december 2021 19:38 schreef arvensis het volgende:
[..]
Het is een Ikea-hack, staan wat handleidingen online! Zag wel dat een van de krukjes tijdelijk niet op voorraad is.
Misschien even op (facebook)marktplaats kijken. Je kan ze ook kant en klaar kopen voor de hoofdprijs..
Onder het afdak gelukkig.quote:Op zondag 19 december 2021 19:41 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook nog ergens een learning tower staan. Ik vrees ergens in de tuin onder t afdak
Dankuquote:Op maandag 20 december 2021 20:39 schreef tpopml het volgende:
Alvast? gefeliciteerd @:B.ertha! Hoe hebben jullie het gevierd?
Hoe heb je m mooi gemaakt?
Poeh, gelukkig is ze overdag zo leukquote:Op maandag 20 december 2021 21:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik lees met jullie allemaal mee, scheelt dat er hier niet zo snel gepost wordt.Maar wij zitten er echt wel even doorheen.. Het zijn de drukke weken voor de feestdagen op het werk met 1,5-2x fulltime werkweken, het heen en weer reizen+ziekenhuisbezoek met geen geweldige berichten en die slaap... Jeetje man, steeds als ik denk dat het alleen maar beter kan worden dan lijkt het de andere kant op te gaan. We zijn nu ook alweer sinds 19u bezig en weten al genoeg. Als ze nu nog amper tot niet heeft geslapen blijft meestal de hele nacht zo. Elke 5-15 minuten staat ze aan de rand van het bed. Beste opties zijn dan toch maar bij ons in bed of de één met haar in de weer en de ander op de bank..
Overdag is ze wel echt een schatje! Ze is tevreden, speelt steeds zelfstandiger ook, de boventandjes komen door, ze kan eigenlijk allang los lopen geloof ik, maar durft nog niet.. Ontdekken, lachen, dansen, swingen op muziek.. Eten is helemaal ontdekt, met name toetjesmaar vrijwel alles gaat er in! Alleen die nachten..
Jeetjequote:Op maandag 20 december 2021 21:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik lees met jullie allemaal mee, scheelt dat er hier niet zo snel gepost wordt.Maar wij zitten er echt wel even doorheen.. Het zijn de drukke weken voor de feestdagen op het werk met 1,5-2x fulltime werkweken, het heen en weer reizen+ziekenhuisbezoek met geen geweldige berichten en die slaap... Jeetje man, steeds als ik denk dat het alleen maar beter kan worden dan lijkt het de andere kant op te gaan. We zijn nu ook alweer sinds 19u bezig en weten al genoeg. Als ze nu nog amper tot niet heeft geslapen blijft meestal de hele nacht zo. Elke 5-15 minuten staat ze aan de rand van het bed. Beste opties zijn dan toch maar bij ons in bed of de één met haar in de weer en de ander op de bank..
Overdag is ze wel echt een schatje! Ze is tevreden, speelt steeds zelfstandiger ook, de boventandjes komen door, ze kan eigenlijk allang los lopen geloof ik, maar durft nog niet.. Ontdekken, lachen, dansen, swingen op muziek.. Eten is helemaal ontdekt, met name toetjesmaar vrijwel alles gaat er in! Alleen die nachten..
We hebben lieve vrienden en familie die bereid zijn te helpen, maar de timing is lastig. Vrienden zitten zelf in de kleine kinderen sinds kort. Familie.. Schoonmoeder ligt nu 2 maanden in het ziekenhuis, daarmee passen mijn ouders al veel op voor het heen en weer reizen naar het ziekenhuis. Kunnen niet heel veel meer vragen denk ik.quote:Op dinsdag 21 december 2021 08:59 schreef B.ertha het volgende:
[..]
JeetjeIk hoop echt dat het snel beter wordt.. Jullie hebben ook wel de jackpot van 'elke keer iets' hè
Ik weet dat het eerder is gevraagd, maar is er nog hulp mogelijk?
quote:Op maandag 20 december 2021 21:37 schreef NicolasJoy het volgende:
quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:14 schreef PKM het volgende:
@:NicolasJoy sterkte maar weer.
Heb je weleens bij het consultatiebureau gevraagd of er extra ondersteuning mogelijk is? Ik heb bijvoorbeeld ooit hier gelezen over steungezinnen, dat klonk wel heel fijn. Misschien heb ik je dit al drie keer aangeraden trouwens.
Ik hoop van harte dat ze het vannacht beter doet.
Maar proberen aan vast te houden dat kinderen er een stuk minder ziek van lijken te worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:32 schreef Seven. het volgende:
Ik heb COVID, bang dat Colin het krijgt. Hij heeft nog maar 1x een verkoudheidje gehad dus zijn immuunsysteem is nog niet getraind. We gaan het zien... Ik leef nu beneden en de rest boven.
Oh no, beterschapquote:Op dinsdag 28 december 2021 12:32 schreef Seven. het volgende:
Ik heb COVID, bang dat Colin het krijgt. Hij heeft nog maar 1x een verkoudheidje gehad dus zijn immuunsysteem is nog niet getraind. We gaan het zien... Ik leef nu beneden en de rest boven.
Ja dat vertelde ze al, maar toen had ik hem al afgemeld. We gaan het volgende week zienquote:Op woensdag 29 december 2021 18:54 schreef SQ het volgende:
Majo, van die 14 maanden prik worden ze pas na 5 tot 10 dagen zieksterkte alvast, goud heeft t net achter de rug.
Seven, beterschap!
Awwwquote:Op woensdag 29 december 2021 18:54 schreef MaJo het volgende:
Ondanks ziek rockte hij zijn kerstboomoutfit wel![]()
[ afbeelding ]
Wij hebben hier na 7 dagen een zetpil gegeven 's nachts. Verder was Colin een paar dagen uit zijn doen. Hopelijk valt het bij jullie ook mee.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dat vertelde ze al, maar toen had ik hem al afgemeld. We gaan het volgende week zien
quote:Op woensdag 29 december 2021 20:40 schreef SQ het volgende:
Goud gaat al een tijdje de hele kamer door met zijn loopkar, maar los lopen is doodeng. Hij staat ook gewoon regelmatig casual los en klapt dan ook rustig in zijn handen, maar lopen ho maar
Tussen alle knappe dreumessen door, zie ik jouw oudste tussendoor, wat is die veranderdquote:Op woensdag 29 december 2021 20:58 schreef SQ het volgende:
Wat een snelle trees ook al, die poffertje! Knap hoor
Bof, mazelen, rode hond. Hopelijk herstellen jullie allemaal snel.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:16 schreef Smart_ass het volgende:
Beterschap @:Seven. !
En wat een leuk pakje heeft Aapie, @:Majo !Bubbles had vorig jaar dezelfde, van mijn ouders gekregen voor kerstmis. Staat ‘m goed!
Welke inentingen krijgen de dreumesen met 14 maanden trouwens?
Wij zijn hier met kerst ook allemaal ziek geweest. Knappen nu eindelijk weer wat op, maar Bubbles heeft een constante loopneus/verstopte neus en een hoestje, wel sneu.
Lopen rondom de tafel/bank/muur deed ze al een tijdje, en volgens mij kan ze al langer prima lopen maar durfde ze het inderdaad niet. Vandaag haar handje eens losgelaten en je raadt het al.. ze liep zo een meter of 7/8! Helemaal trots.
Ik vind zijn voetjes ook zo lief. Als je daar kusjes op geeft giert hij het uitquote:
Ik ga het in de gaten houden. Net werd hij ook krijsend uit het niets wakker, geen idee waarom. Tandje, hongerquote:Op woensdag 29 december 2021 20:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben hier na 7 dagen een zetpil gegeven 's nachts. Verder was Colin een paar dagen uit zijn doen. Hopelijk valt het bij jullie ook mee.
En ik heb Colin een beetje aangemoedigd met zijn favoriete speeltjes, toen ging het ineens heel rap met los lopen.
Kiek em gaan danquote:Op woensdag 29 december 2021 20:40 schreef SQ het volgende:
Goud gaat al een tijdje de hele kamer door met zijn loopkar, maar los lopen is doodeng. Hij staat ook gewoon regelmatig casual los en klapt dan ook rustig in zijn handen, maar lopen ho maar
Ik vind dit ook een hele leuke leeftijd, zo mooi hoe ze alles aan het ontdekken zijn! En poffertje is wel een snelle hoorquote:Op woensdag 29 december 2021 20:50 schreef PKM het volgende:
Beterschap @:Seven.![]()
Ik heb ook een verkoudheid en met slechte nachten is het echt even afzien. Kleuter is trouwens ook niet te genieten.![]()
Poffertje wel, ze is uitzinnig gelukkig dat ze nou bijna alles kan lopen. Behalve drempels natuurlijk.
Ze maakt de hele dag door gebaren voor licht aan/uit en ze moet en zal op de lichtschakelaar duwen als je haar draagt. Ze danst heel blij met juf Roos mee. Ze wil àlles hebben dat ze nog niet kent en zit vooral rond etenstijd constant "da dat, kaa, draka (met drink gebaar), da dat." Mooie leeftijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat grappig dat ze hetzelfde pakje had! Heb je daar nog een foto van? Überhaupt ben ik wel benieuwd naar Bubbles!quote:Op woensdag 29 december 2021 21:16 schreef Smart_ass het volgende:
Beterschap @:Seven. !
En wat een leuk pakje heeft Aapie, @:Majo !Bubbles had vorig jaar dezelfde, van mijn ouders gekregen voor kerstmis. Staat ‘m goed!
Welke inentingen krijgen de dreumesen met 14 maanden trouwens?
Wij zijn hier met kerst ook allemaal ziek geweest. Knappen nu eindelijk weer wat op, maar Bubbles heeft een constante loopneus/verstopte neus en een hoestje, wel sneu.
Lopen rondom de tafel/bank/muur deed ze al een tijdje, en volgens mij kan ze al langer prima lopen maar durfde ze het inderdaad niet. Vandaag haar handje eens losgelaten en je raadt het al.. ze liep zo een meter of 7/8! Helemaal trots.
Haha ja ik verwacht ook wel dat Aapie best een stuk kan lopen maar heb het nog niet aangedurfd om hem los te laten. Ik heb al eens een tand door zijn lip veroorzaakt![]()
Oh my die ogenquote:Op woensdag 29 december 2021 21:19 schreef Seven. het volgende:
Ik heb al een tijd geen plaatjes gepost. Colin en ik hebben gisteren voor de zelftest nog een fotoshoot gedaan. Behold the selfieking![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij begint zo onderhand een pro te worden![]()
Die gaat echt menig hartje op hol brengen later gok ik zo
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is wat recenterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Six. heeft nu ook last van z'n keel. Hij gaat straks naar de teststraat.quote:Op donderdag 30 december 2021 08:14 schreef Lemijn het volgende:
Hoe gaat het daar Seven? Iedereen al covid? Ik las terug en ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt over Colin. Het zal echt niet erger verlopen omdat hij nog amper ziek is geweest. Zijn afweersysteem werkt elke dag heel druk tegen van alles, en kan dit gewoon hebben.
quote:Op donderdag 30 december 2021 02:19 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo ahh haha sneu is dat ja!![]()
Ach, als ze eraan toe zijn gaan ze vanzelf wel lopen. Ik kan nu in elk geval haar broeken met gaten in de knieën weggooien en weer wat nieuwe kopen. Daar wilde ik dus echt geen geld meer aan verspillen totdat ze zou lopen
.
Dit is hetzelfde pakje, toch?! Hij was haar echt veel te groot, haha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is wat recenterZelfde pakje inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En leuk om haar weer te zien, ze is zo mooi
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik ga de goede kant op. Colin's zelftest is negatief. Nog steeds geen klachten. M'n man ook. Dus die twee wonen en slapen in de woonkamer en keuken op de eerste verdieping. M'n zwager en stiefdochter zijn wel positief getest. Zij en ik hebben de zolder en begane grond in gebruik.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:50 schreef Nolita het volgende:
@:Sunshine1982 als hij geen fles meer hoeft wil hij de inhoud wss ook niet meer? Dan zou ik niet gaan vervangen. Gaf je nog kunstvoeding? Dan zou ik hooguit dat met een bekertje proberen om te testen of het om de fles gaat, maar mooie aanleiding om te stoppen lijkt me.![]()
@:Seven. Hoe gaat het met jullie? L had hier meer last van de verkoudheid die ze op liep na 3 weken quarantaine dan van covid. Hopelijk is dat voor Colin net zo.
L drinkt overdag weinig tot geen melk, echt maar een paar slokjes uit een beker. Sinds ze 2 weken terug ging logeren verkiest ze een fles halfvolle melk boven mijn borstvoeding voor ze gaat slapen.Ze drinkt dan 150ml ongeveer. 3-5 uur later wil ze wel aan de borst en daarna tussen 6-8 weer ergens.
Daar tussenin wordt ze ook regelmatig wakker, maar lukt het haar meestal zelf om weer in slaap te vallen. Doorslapers maken wij niet schijnbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:01 schreef Seven. het volgende:
We blijven kwakkelen. Colin had geen goeie nacht want hij heeft zo 's nachts wel last van zijn keel, dus wij ook beroerd geslapen. Daar hebben we vandaag wel last van. En al het gehang in bed en op de bank eist ook z'n tol: m'n rugklachten zijn weer verergerd.![]()
Maar OK, ooit komt het goed!
Wat is ie groot!quote:Op zondag 2 januari 2022 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe gaat het vandaag @:Seven?
Hier mogen we absoluut niet meer voeren![]()
![]()
[ afbeelding ]
Haha heerlijkquote:Op zondag 2 januari 2022 19:54 schreef tpopml het volgende:
![]()
![]()
Heerlijk hè @:Sunshine1982
Mickey is mijn trotse hulp in het huishouden.
Specialiteit: vieze was in de droger doen
Goede prater al! Aapie komt niet verder dan wat gebrabbelquote:Op maandag 3 januari 2022 20:14 schreef Nolita het volgende:
Die constructie Seven.![]()
Hopelijk krabbelen jullie weer op inmiddels!
Dreumessen zijn heerlijk.![]()
Supervrolijk (meestal dan); naar iedereen zwaaien die we tegenkomen; woefwoef doen bij iedere hond die ze ziet. '(h)andje' vragen onder het wandelen.
De hele dag door hoor ik nu 'van mij'en 'ik ook'. Dat belooft nog wat denk ik zo.
Aapie is ook niet subtiel, dat wordt nog wat als hij gaat pratenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:34 schreef PKM het volgende:
Hahaha mooi @:Nolita .
Ik hoor ook al weleens dingen als "jij" op vrij dwingende toon. Sowieso is dit meisje gewoon niet erg subtiel. Heerlijk.![]()
@:Seven. Ik hoop dat jullie lekker opknappen allemaal.
Ach beterschap voor jullie allemaalquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:01 schreef Seven. het volgende:
We blijven kwakkelen. Colin had geen goeie nacht want hij heeft zo 's nachts wel last van zijn keel, dus wij ook beroerd geslapen. Daar hebben we vandaag wel last van. En al het gehang in bed en op de bank eist ook z'n tol: m'n rugklachten zijn weer verergerd.![]()
Maar OK, ooit komt het goed!
Hopelijk helpt de kortere middagtuk! Wij zitten daar ook nog mee te rommelen dus ik ben benieuwd. Oquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Beterschap en succes vandaag!
Wij hadden vannacht gelukkig een iets betere nacht. We zijn nu zeker een maand aan het tobben met de nachten. A. wordt wakker snachts en het is een heel gedoe om hem weer in slaap te laten vallen. Toppunt was wel afgelopen weekend, toen zijn we van 1 tot 4 snachts bezig geweest.
Ik ben nooit zo van het wakker maken, maar ik heb gisteren zijn middagslaap met een uur ingekort. Hij slaapt vaak minimaal 2,5 uur overdag en misschien heeft dat wel invloed op zijn nachtslaap. Vannacht werd hij wakker want dorst, en na wat kikjes ging hij weer verder slapen. Ik ga het overdag wakker maken er wel even in houden denk ik. Ik heb ook dit boek besteld:
https://media.s-bol.com/qDjmPQxo0nRr/Yv3qlBO/546x840.jpg
Even kijken of het inderdaad aan het middagslaapje ligt want dan stuur ik het boek denk ik weer terug.
Oh wat heerlijk! Een welverdiende vakantiequote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:46 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]
Wij waren even uitwaaien op Texel.
[ afbeelding ]
Zijn jullie niet pas twee keer verhuisd? Dat kan best van invloed zijn hoor. Mijn kinderen gingen daar ook bijzonder slecht op.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Beterschap en succes vandaag!
Wij hadden vannacht gelukkig een iets betere nacht. We zijn nu zeker een maand aan het tobben met de nachten. A. wordt wakker snachts en het is een heel gedoe om hem weer in slaap te laten vallen. Toppunt was wel afgelopen weekend, toen zijn we van 1 tot 4 snachts bezig geweest.
Ik ben nooit zo van het wakker maken, maar ik heb gisteren zijn middagslaap met een uur ingekort. Hij slaapt vaak minimaal 2,5 uur overdag en misschien heeft dat wel invloed op zijn nachtslaap. Vannacht werd hij wakker want dorst, en na wat kikjes ging hij weer verder slapen. Ik ga het overdag wakker maken er wel even in houden denk ik. Ik heb ook dit boek besteld:
https://media.s-bol.com/qDjmPQxo0nRr/Yv3qlBO/546x840.jpg
Even kijken of het inderdaad aan het middagslaapje ligt want dan stuur ik het boek denk ik weer terug.
Zat ik ook aan te denken inderdaad. Zou ook prima kunnen! Het is me zelf ook niet in mijn koude kleren gaan zitten hoor. Ik slaap de laatste tijd zelf ook bijzonder slecht. Gok van alle spanning die eruit komt. Gister was ik zo moe dat ik om 8 uur al nokkie was. Gelukkig maar, want A was alweer om 4.45 wakkerquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Zijn jullie niet pas twee keer verhuisd? Dat kan best van invloed zijn hoor. Mijn kinderen gingen daar ook bijzonder slecht op.
Herkenbaar! Wij doen baby dry in de nacht, en overdag premium protection! Baby-dry droeg hij dan doorgaans van 19-8u, dat werkt als een zonnetje. Als het dan weer begon te lekken dan ging ik een maat groter.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik gooi m'n vraag even in dit topic, jullie zullen het sowieso al meegemaakt hebben.
Mijn baby is ruim 4,5 maand oud en is nu al een aantal keer doorgelekt bij de luierwissel 's nachts. Vervelend, want we moeten alles verschonen en mevrouw heeft daar weinig geduld voor op dat moment. Ze slaapt wel lang aan 1 stuk. Ze krijgt rond 18:30u/19:00u haar luier voor de nacht en hij wordt meestal pas rond 4:00u/4:30u verschoond. In de nacht heeft ze al een maat groter dan overdag. We gebruiken Pampers Premium Protection. Heel tevreden over verder. Voor overdag zijn ze helemaal prima en tot een week geleden voor de nachten ook niets aan de hand. 's Nachts draagt ze maat 3, overdag maat 2 nog.
We hebben de truc 'luier achterstevoren' al toegepast, helaas zonder succes. Ze plast gewoon veel 's nachts. Ze ligt op haar rug. Zouden overbroekjes (pants) goed zijn? Of toch een ander merk/ander type voor de nacht?
Mijn schoonouders zweren bij twee luiers over elkaar. Zelf nog niet geprobeerd maar zij doen het bij alle kleinkinderen als die zo'n fase hebben. Misschien de moeite van het proberen waard?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik gooi m'n vraag even in dit topic, jullie zullen het sowieso al meegemaakt hebben.
Mijn baby is ruim 4,5 maand oud en is nu al een aantal keer doorgelekt bij de luierwissel 's nachts. Vervelend, want we moeten alles verschonen en mevrouw heeft daar weinig geduld voor op dat moment. Ze slaapt wel lang aan 1 stuk. Ze krijgt rond 18:30u/19:00u haar luier voor de nacht en hij wordt meestal pas rond 4:00u/4:30u verschoond. In de nacht heeft ze al een maat groter dan overdag. We gebruiken Pampers Premium Protection. Heel tevreden over verder. Voor overdag zijn ze helemaal prima en tot een week geleden voor de nachten ook niets aan de hand. 's Nachts draagt ze maat 3, overdag maat 2 nog.
We hebben de truc 'luier achterstevoren' al toegepast, helaas zonder succes. Ze plast gewoon veel 's nachts. Ze ligt op haar rug. Zouden overbroekjes (pants) goed zijn? Of toch een ander merk/ander type voor de nacht?
Je zou eens een wasbaar overbroekje kunnen gebruiken, dat werkte bij ons goed om spuitluiers binnenboord te houden dus misschien helpt het ook met plasluiersquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zitten de rompers niet te strak? Dat veroorzaakte hier laatst lekkage snachts (overdag niet).quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nee, ik ben twee weken geleden overgestapt op maat 62-68 w.b. rompers. Nog meer dan genoeg ruimte volgens mij...quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:38 schreef Nolita het volgende:
[..]
Zitten de rompers niet te strak? Dat veroorzaakte hier laatst lekkage snachts (overdag niet).
Voor mijn gevoel verschoonden we al vrij snel niet meer snachts, want slaap. En dus nooit lekkage gehad tot even geleden.
Klein, maar fijn!quote:Op donderdag 6 januari 2022 07:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Hoe gaat het nu met haar groei?
Nog steeds hoge koorts maar hij was vandaag weer helemaal zichzelf, lekker aan het spelen en verkennen. Hij voelde zich duidelijk stukken beterquote:Op donderdag 6 januari 2022 19:23 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe gaat het met Aapie, @:MaJo ?
Bubbles heeft vandaag haar BMR plus waterpokken gehad. Helemaal niet in de gaten gehad dat ze die nog moest, hopelijk heeft ze er niet teveel last van.
Mijn kleine papzak zit ondertussen in de 96e percentiel qua gewicht![]()
en 88 qua lengte.
Ik ben zwanger, maar volgens mij niet stiekemquote:Op maandag 10 januari 2022 08:52 schreef MaJo het volgende:
Aapie doet nog 1 middagtuk maar dat is al snel 2/3 uural heeft hij de laatste tijd niet altijd zin om te slapen, vrijdag weigerde hij in zijn geheel een tukkie, hij wilde alleen maar spelen
![]()
En er zit hier gewoon stiekem een zwangere tussen!! Nee ik ben het niet
Ik zou die Engelse wel met mate doen, Koert (2,5) heeft het nog steeds over z'n 'shoes' en hij heeft (die Engelse) al een half jaar niet meer gezienquote:Op maandag 10 januari 2022 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier zitten we al een paar maanden op één slaapje. Zijn zus was met anderhalf jaar al klaar met de slaapjes overdag en ik hoop wel dat hij het wat langer volhoudt. De dagen duren dan namelijk best wel lang
Misschien leuk voor jullie kleintjes, A. vindt de liedjes van cocomelon erg leuk. Leerzame liedjes in het Engels, maar ze staan ook in het Nederlands erop. Op YouTube dus
Shoes is dan ook makkelijker uit te spreken dan schoenenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:43 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik zou die Engelse wel met mate doen, Koert (2,5) heeft het nog steeds over z'n 'shoes' en hij heeft (die Engelse) al een half jaar niet meer gezien
Ze doen het hier goed op K3, Juf Roos, maar ook gewoon op de top 40 muziek.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:45 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben ook zwanger maar niet stiekem want ik heb in de desbetreffende topics gepost.
Ik denk dat we dan langzaamaan ook maar naar 1 slaapje zullen gaan die waarschijnlijk iets langer is. Nu werkt het onhandig want omdat ze vaak zo laat in slaap valt ‘s middags wordt ze eigenlijk te kort op haar bedtijd wakker.
Cocomelon ga ik opzoeken! Nog meer tips (Nederlands)? Ik weet echt niets van wat dreumesen leuk vinden qua muziek.
Hmmm weet niet of ik dat wist maar ik bedoelde jou niet neequote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Ik ben zwanger, maar volgens mij niet stiekemDus vast nog iemand anders.
Onze mini slaapt ook 1x, maar die wordt in maart ook alweer 2. Rond 12u gaat ze naar bed en blijft dan tussen de 1-2 uur stil. Tegenwoordig meestal maar één uur, wel jammer want ik kon de tijd goed gebruiken voor opruimen en daarna een dutje haha.
Cocomelon hebben we ook wel eens opstaan, ik wil Aapie zoveel mogelijk Engels laten horen zodat hij dat goed leert. Onze beste vrienden zijn Engels dus hij hoort het sowieso al veelquote:Op maandag 10 januari 2022 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier zitten we al een paar maanden op één slaapje. Zijn zus was met anderhalf jaar al klaar met de slaapjes overdag en ik hoop wel dat hij het wat langer volhoudt. De dagen duren dan namelijk best wel lang
Misschien leuk voor jullie kleintjes, A. vindt de liedjes van cocomelon erg leuk. Leerzame liedjes in het Engels, maar ze staan ook in het Nederlands erop. Op YouTube dus
ik bedoelde jou welquote:Op maandag 10 januari 2022 14:45 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben ook zwanger maar niet stiekem want ik heb in de desbetreffende topics gepost.
Ik denk dat we dan langzaamaan ook maar naar 1 slaapje zullen gaan die waarschijnlijk iets langer is. Nu werkt het onhandig want omdat ze vaak zo laat in slaap valt ‘s middags wordt ze eigenlijk te kort op haar bedtijd wakker.
Cocomelon ga ik opzoeken! Nog meer tips (Nederlands)? Ik weet echt niets van wat dreumesen leuk vinden qua muziek.
Haha knap hoor! Aapie komt nog steeds niet verder dan “mamadadabababoooooooh”quote:Op maandag 10 januari 2022 15:02 schreef arvensis het volgende:
Zielie doet twee slaapjes. Rond 10:00 uur en rond 15:00 uur.
Hier wel een ritme, mede door de opvang.
Ze kan al een poosje een woord zeggen dat niet zo standaard is.. “paprika”.![]()
Typisch Z, alles draait om eten.
https://i.imgur.com/454LfiU.mp4
Haha klopt, maar ik heb hier sowieso een tijd niet (veel) meegepost! Bijna 9 weken nu, dus het is nog pril!quote:Op maandag 10 januari 2022 23:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik bedoelde jou wel“stiekem” in de zin dat je het hier nog niet gepost had
ik moest denken aan een discussie een tijdje terug wie van ons allemaal het eerste weer zwanger zou zijn en jij was toen al een van de kanshebbers
hoe ver ben je?
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 01:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Haha klopt, maar ik heb hier sowieso een tijd niet (veel) meegepost! Bijna 9 weken nu, dus het is nog pril!
Aapie weer helemaal opgeknapt?
Die van ons is gek van Juf Roos (dat noemt ze "GIJS!!!!!"), Kabouter Plop (fijn, want dat is wat minder irritant voor mij qua geluid), Jokie en Jet, en Bumba. Gisteren heb ik deze aangezet:quote:Op maandag 10 januari 2022 14:45 schreef Smart_ass het volgende:
9 weken is toch alweer een eindje op weg! Eerste echo al gehad? Of zijn ze daar later mee in de VS?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 01:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Haha klopt, maar ik heb hier sowieso een tijd niet (veel) meegepost! Bijna 9 weken nu, dus het is nog pril!
Aapie weer helemaal opgeknapt?
Ook helemaal gemistquote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:40 schreef SQ het volgende:
Monsterd was sneller, die heeft zelfs nog een baby volgens mij
Hier hebben we er een van 18 maanden die 1 uurtje tussen de middag slaapt. En die gaat er nu ook eens af, want ‘s avonds wordt hij niet voor een uur of negen moe…quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:02 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat ‘ie zich weer wat beter voelt!
Hoe slapen jullie dreumesen overdag? Ik denk dat wij hier binnenkort over gaan naar 1 slaapje. Ze gaat nu nog 2x naar bed (‘s ochtends en ‘s middags) maar 1 van die 2 keren ligt ze standaard te spelen en kletsen, maar in ieder geval niet te slapen.
Vaak vinden ze al best veel leuk. Als hier bv zandloper van typhoon aangaat is dat een groot feest. Gewoon lekker veel muziek uitproberen die je zelf leuk vind, kom je er vanzelf achter. En hou je een stuk langer vol :pquote:Op maandag 10 januari 2022 14:45 schreef Smart_ass het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:52 schreef Gogo83 het volgende:
Verse dreumes!
J is vandaag 1 geworden. Superactief, niks in huis is veilig en meestal heel vrolijk.Gefeliciteerd! Kiek nou hoe groot alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wil je in de OP?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja, doe maar! Al zal ik vast vooral weer wisselend aanwezig zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 23:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Kiek nou hoe groot al![]()
Wil je in de OP?
quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:52 schreef Gogo83 het volgende:
Verse dreumes!
J is vandaag 1 geworden. Superactief, niks in huis is veilig en meestal heel vrolijk.Gefeliciteerd! Wat een schatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en die trotse broer ernaast ook! Zusje heeft dat jurkje trouwens ook in alle beschikbare maten
![]()
Klein maar fijnquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:48 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik vind jullie dreumessen allemaal zo groot!
Of de onze is gewoon klein.
Zeker! Daardoor voelt ze ook nog jonger.quote:
Je staat erinquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:02 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ja, doe maar! Al zal ik vast vooral weer wisselend aanwezig zijn.
Wow zoveel haarquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd Gogo!
Nog eventjes met corona kapseltje. Gelukkig kunnen we binnenkort weer naar de kapper![]()
[ afbeelding ]
Je foto's doen het niet (meer).quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Nou, mijn foto's hebben het topic wel lamgelegd.
Yay mijlpaalquote:
Wow dat is serieus knapquote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:00 schreef PKM het volgende:
Haha die laatste@:MaJo
Poffertje zingt London bridge is falling down. Het zijn alleen nog klanken maar punten voor de moeite.
Hamm hamm doet goud ook ja. Vooral bij chocoladequote:Op donderdag 27 januari 2022 09:47 schreef PKM het volgende:
Leuk @:MaJo !Het wachten is op "die", dan kun je ook je lol op.
Poffertje zegt heel veel binnensmonds, wat vooral klinkt als "guunk". Of "ham ham ham" als ze eten ziet.
Uhh alsnog gefeliciteerd danquote:Op donderdag 27 januari 2022 13:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja dat was in november al![]()
Ik loop hopeloos achter!
Ik ben heel benieuwd naar de volgende woordjes! Het blijft nog steeds bij boom en heel veel ander gekletsquote:Op donderdag 27 januari 2022 09:47 schreef PKM het volgende:
Leuk @:MaJo !Het wachten is op "die", dan kun je ook je lol op.
Poffertje zegt heel veel binnensmonds, wat vooral klinkt als "guunk". Of "ham ham ham" als ze eten ziet.
Haha dat is wel heel cutequote:Op donderdag 27 januari 2022 09:58 schreef arvensis het volgende:
Zielies lievelingswoordje is “ja”. Maar dan ook echt een volmondige “JHAAHHH”.
Vannacht werd ze wakker, dus ik ontblootte m’n borst om haar te voeden. Riep ze in het pikkedonker vanuit het niets “JHAAHH”.
Welkom hier! Wil je in de OP?quote:
Voeden jullie haar tweetalig op? Ik ben wel benieuwd hoe dat dan zit met woordjes, veel in 1 taal of echt door elkaar?quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:51 schreef 1inamelon het volgende:
Zusje zegt tegenwoordig sokken en klaaaa als ze klaar is met eten/spelen/badderen/haar broer meppen. En Nein nein nein inclusief vingertje als ze op de salontafel of de kast is geklommen
Zo schattigquote:
Wow wat kan ze al veel zeggen! En wat lief dat ze zo gek is op babies, dat wordt vast een oppas als puber!quote:Op donderdag 27 januari 2022 20:07 schreef Nolita het volgende:
Heerlijk ja, waar ze groot plezier mee kunnen hebben.![]()
Hier wel een echte kletskous en steeds meer herkenbare woordjes. Lopen, eten, neus, Peppa pig, kiekakoe (kiekeboe
), ohoh, auto, water, jaaaa, nee (idd Incl wijzend vingertje), mama, papa, ieuw , pijn, auw, baby, oeloe (haar knuffel woolie), wow, ja(s), haar, ik ook, van mij, pepekook (peperkoek), kekker (cracker). En vast nog wel wat ik nu vergeet.
Ze is ook verzot op baby's. Daar schijnt ze op de opvang heel lief voor te zijn en wanneer we een baby zien is ze erg geïnteresseerd.
Het is een heerlijk vrolijk ding momenteel, tot grote zus iets doet waar ze het niet mee eens is, dan kan ze behoorlijk gillen.
De babyset heb ik van de triptrap gehaald, ze meent dat ze een peuter is volgens mij.
In de tuin kan ze nu ook zelfstandig de trap op naar de glijbaan en er vanaf glijden. Voor het geval ze haar evenwicht verliest sta ik er wel bij natuurlijk.
Ik moest hierom lachenquote:Op donderdag 27 januari 2022 23:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Haha dat is wel heel cuteIk vroeg me net af of Aapie wel eens wakker wordt ‘s nachts en dan “boom” zegt, waarschijnlijk wel
[..]
Thuis spreken we vooral Nederlands (man is ook Nederlands) maar op de opvang hoort ze natuurlijk alleen maar Duits. Peuter kan het redelijk goed van elkaar scheiden inmiddels, maar gisteren vroeg de juf wel even aan mij wat aaahhhhrdbeikuchen wasquote:Op donderdag 27 januari 2022 23:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Voeden jullie haar tweetalig op? Ik ben wel benieuwd hoe dat dan zit met woordjes, veel in 1 taal of echt door elkaar?
[..]
Ja dat mag wel. A-tje, November 2020.quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Welkom hier! Wil je in de OP?
[..]
Voeden jullie haar tweetalig op? Ik ben wel benieuwd hoe dat dan zit met woordjes, veel in 1 taal of echt door elkaar?
Nou zo gaat het dus welquote:Op vrijdag 28 januari 2022 01:39 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik moest hierom lachen. Zie het helemaal voor me. Even random ‘boom’ zeggen en hup weer verder slapen
.
Dat gebaren is ook schattig! Wij zijn er een beetje mee gestopt, alleen "op" gebruiken we nog en dat gebaart hij ook heel lief terugquote:Op vrijdag 28 januari 2022 06:46 schreef PKM het volgende:
Poffertje zegt 's nachts "papa".
Heel veel woordjes hoor ik niet. Als ze buiten is gebaart ze aan 1 stuk door vogel, boom, hond, vogel, vogel, vogel. En laat zich dan weer achterover vallen om naar een vogel in de lucht te kijken.
Haha kan me voorstellen dat er af en toe wat verwarring isquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:44 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Thuis spreken we vooral Nederlands (man is ook Nederlands) maar op de opvang hoort ze natuurlijk alleen maar Duits. Peuter kan het redelijk goed van elkaar scheiden inmiddels, maar gisteren vroeg de juf wel even aan mij wat aaahhhhrdbeikuchen was
Heerlijk toch ook dat gebrabbel? Praten kunnen ze nog heeeel langquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Met lopen was A best snel. Met bijna 12 maanden liep hij al. Maar echt verstaanbaar praten, nee. Mama en papa horen we wel, maar voor de rest brabbelt hij maar wat
Hij is behoorlijk sneuquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:16 schreef SQ het volgende:
Oh MaJo wat een gedoe. Beterschap maar weer voor Aapie, hopelijk valt het mee!
Ik zet je erin!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja dat mag wel. A-tje, November 2020.
Wij voeden trouwens ook tweetalig op. Fries en Nederlands. Of nouja, wij spreken Nederlands met ze, maar met mijn familie is het Fries en op de opvang beide. In het begin liep het best veel door elkaar bij G, maar nu ze bijna 4 is, zit er een goede scheiding in en switched ze ook heel gemakkelijk tussen mij (NL) en m'n moeder (Fries) bijv.
Grappig, dat is in het Duits ook een van de lastigste dingen voor Nederlanders. Mogen/willen/durven, ik ben ook altijd in de warquote:Op vrijdag 28 januari 2022 10:48 schreef 1inamelon het volgende:
Het levert ook wel leuke spraakverwarring op af en toe. Zo vraagt peuter standaard “Mama mag jij….” waar hij “wil jij” bedoelt. En hij had laatst zelf bedacht dat wasstraat in het Duits Waschsträte isEn koppig volhouden als wij zeggen dat het niet klopt.
Ik denk dat ze misschien jullie imiteert richting haar zusje? Of dat het zo misschien begonnen is? Jacob weet wat je tegen een baby kan zeggen door wat wij zeggen, want het is redelijk eenzijdige conversatie de eerste maanden. Hij zegt dat letterlijk na. Zou het zoiets kunnen zijn?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:38 schreef Nolita het volgende:
Hier praten we thuis alleen maar dialect. Bij L hoor ik dat wel duidelijk terug. Kleuter praat ondanks dat stug Nederlands, hier thuis wel eens een combinatie als ze het woord alleen vanuit het dialect kent, alleen tegen haar zusje praat ze dialect. Snap er niks van.
Daar zeg je iets, dat klinkt best aannemelijk ja, dat ze dit daarom doet.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:51 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze misschien jullie imiteert richting haar zusje? Of dat het zo misschien begonnen is? Jacob weet wat je tegen een baby kan zeggen door wat wij zeggen, want het is redelijk eenzijdige conversatie de eerste maanden. Hij zegt dat letterlijk na. Zou het zoiets kunnen zijn?
Beterschap Majo!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:32 schreef MaJo het volgende:
Ik lig boven hondsberoerd op bed en hoor beneden mijn 2 mannen met elkaar lachen en Aapie “boom” roepen![]()
@:Nolita Aapie is weer helemaal beter gelukkig! Nu ben ik aan de beurt (buikgriep), al is dat weer totaal iets anders dan waar Aapie last van had. Hij geeft blijkbaar ook dingen door zonder daar zelf last van gehad te hebben![]()
Oh tof! Laatst een poging gedaan tot een tekening maken met potloden maar Aapie snapte er weinig vanquote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Beterschap Majo!
Wij hebben waskrijtjes gekocht, extra dikke speciaal voor kleintjes.
Deze:
[ afbeelding ]
Echt zo'n hit! A vindt het superleuk om te tekenen slash krassen![]()
Wij hebben niet per se dingen gevraagd maar hij speelt nog dagelijks met zijn vormenstoof en Bing blokken die je in elkaar kunt schuiven maar ook op elkaar kan zetten. Het loopwagentje wat hij van ons heeft gekregen krijgt hij steeds meer interesse in maar vooral in de "speeldingen" die daaraan zitten. Van zijn oom kreeg hij een DIkkie Dik voorleesboek, daar lees ik hem elke avond uit voor. Van vrienden kreeg hij badspeeltjes waar hij ook graag mee speelt en van mijn zus een Kiekeboe boek. Eigenlijk waren alle cadeautjes raakquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:01 schreef Aure het volgende:
Fijn zulke krijtjes ja! Wij hebben van die dikke van bruynzeel.
Wat hadden jullie op de verjaardagslijstjes staan toen de dreumesen 1 jaar werden? Om te vragen aan familie en vrienden zeg maar. Ik zoek nog wat inspiratie
Ik had "liever niks, maar als je dan toch écht wat wil kopen, dan graag kleding in maat 80".quote:Op woensdag 2 februari 2022 10:01 schreef Aure het volgende:
Wat hadden jullie op de verjaardagslijstjes staan toen de dreumesen 1 jaar werden? Om te vragen aan familie en vrienden zeg maar. Ik zoek nog wat inspiratie
Zusje kreeg deze schildpad, dat is een grote hit. Ook deze boerderijmagneten (geen Janod aandelenquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:01 schreef Aure het volgende:
Ohh janod magneten, jaaa, dat is leuk!quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:12 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Zusje kreeg deze schildpad, dat is een grote hit. Ook deze boerderijmagneten (geen Janod aandelen) vallen erg in de smaak en verder alles om mee te bouwen. Ohja en de muziekboekjes van Marion Billet!
Wat een scheetquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:07 schreef Seven. het volgende:
Colin is helemaal gek op zijn beer (Barry). Hier ligt hij helemaal slap vanwege een dansje.
https://youtube.com/shorts/f-yurxNsfSY
Lijkt me inderdaad lastig als je al veel hebt, dat is toch het lot van de tweede.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:03 schreef Aure het volgende:
Leuke cadeaus ja! Het meeste daarvan hebben we wel al
Ik zit nu te kijken naar wat grimms aanvulling voor bij de regenboog (grote hit, dank @:lunapuella) . Misschien de ballen, de poppetjes en de halve cirkels. Lastig zo'n tweede kind
Aapie speelt wel daadwerkelijk met zijn speelgoed (momenteel vooral de Bla Bla Blocks en een toet toet autootje van Vtech) maar vandaag heeft hij inderdaad ook gespeeld met een waterflesje, vaselinepot, onderzetters en een paracetamoldoosje.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:38 schreef SQ het volgende:
En dan nu de opsom van waar ik Goud vandaag daadwerkelijk mee heb zien spelen:
- een loom-elastiekje
- mijn sleutelbos
- de plumeau
- stoffer en blik
- zijn speenkoord
- een hydrometer voor in de plantenbak
- wasknijpers
- vergiet
- ijsvormpjes
- en de poppenwagen.
Ik zet zelf dingen op een verlanglijstje van Bol, maar geen idee of je dat kunt delen. Ik zet daar nu ook weer een paar dingen op naar aanleiding van de tips hierquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:39 schreef Aure het volgende:
Ohja ook nog wel een goeie! Ik maak altijd zo'n online lijstje en inmiddels is iedereen gewend om dan daar iets van te halen. Dus ik kom dan wel weg met niet-speelgoed dingen
Wat is het toch een moppiequote:Op woensdag 2 februari 2022 19:07 schreef Seven. het volgende:
Colin is helemaal gek op zijn beer (Barry). Hier ligt hij helemaal slap vanwege een dansje.
https://youtube.com/shorts/f-yurxNsfSY
Ik zou het zelf wel willen doen maar het voelt zo geforceerd om dan opeens Engels te gaan praten. Onze beste vrienden zijn Engels en die zien we vaak, hopelijk pikt hij het daardoor wel op. Andere vrienden zijn Frans en ik heb gevraagd om Frans tegen hem te spreken, ook in de hoop dat hij dat een beetje leert, maar die wonen ook in Parijs dus die zien we helaas niet zo vaak.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:13 schreef Seven. het volgende:
Leuk, al die meertalige kindjes. Ik ben zelf meertalig opgevoed, maar we geven dat Colin zelf niet mee (helaas).
Dat moest ik even googlen en kwam bij de wiki uit waar het in het Nedersaksisch wordt uitgelegd. Ik snap het behoorlijk goed! https://nds-nl.wikipedia.org/wiki/Nedersaksischquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:05 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo nee, mijn tweede taal Nedersaksisch. Goed goan!
Dat is wel heel erg schattigquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:09 schreef PKM het volgende:
Heerlijk die lachjes![]()
@:NicolasJoy wat ben je stil! Ik hoop dat jullie die tijd gebruiken voor slaap.![]()
@:Aure Wat je nodig hebt is een Auping bedbord om aan te krabben. Succes verzekerd.Piepklein voordeel, het neemt bijna geen extra ruimte in in huis.
Poffertje zat met het avondeten steeds mijn man zachtjes aan te tikken. Dan brabbelde ze een beetje, knikte wat met haar hoofd, wees wat aan en dan een lachje. Ze bleef het maar doen, zo zien onze gesprekjes er blijkbaar uit.![]()
Wat klinkt dat liefquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:09 schreef PKM het volgende:
@:NicolasJoy wat ben je stil! Ik hoop dat jullie die tijd gebruiken voor slaap.![]()
@:Aure Wat je nodig hebt is een Auping bedbord om aan te krabben. Succes verzekerd.Piepklein voordeel, het neemt bijna geen extra ruimte in in huis.
Poffertje zat met het avondeten steeds mijn man zachtjes aan te tikken. Dan brabbelde ze een beetje, knikte wat met haar hoofd, wees wat aan en dan een lachje. Ze bleef het maar doen, zo zien onze gesprekjes er blijkbaar uit.![]()
Nou ja dat is eigenlijk een teken van niet verteren hequote:Op donderdag 3 februari 2022 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gaat het verteren van voedsel bij die van jullie ook zo snel? Als ik bijvoorbeeld een mandarijntje geef, dan zie ik 2/3 uur later al kleine stukjes mandarijn in zijn poep.
Ik probeer wel zoveel mogelijk bij te lezen, maar kom verder weinig toe aan tekst.quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:09 schreef PKM het volgende:
Ja en nee. Meestal zie ik de volgende ochtend in de luier wat we de dag ervoor gegeten hebben maar laatst vond ik mais en dat hadden we zeker 5 dagen daarvoor gegeten. Tussendoor heeft hij ook gewoon gepoept dus ik stond er wel van te kijkenquote:Op donderdag 3 februari 2022 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gaat het verteren van voedsel bij die van jullie ook zo snel? Als ik bijvoorbeeld een mandarijntje geef, dan zie ik 2/3 uur later al kleine stukjes mandarijn in zijn poep.
Wat goed om weer wat van je te horen! En fijn dat het beter lijkt te gaan, het is jullie zo gegund! Eindelijk valt het kwartje dat slapen echt best fijn isquote:Op donderdag 3 februari 2022 16:26 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik probeer wel zoveel mogelijk bij te lezen, maar kom verder weinig toe aan tekst.Maar het gaat hier best goed! Durf het hier bijna niet te typen, maar het lijkt er op dat Soof eindelijk een beetje doorheeft dat (door)slapen best fijn kan zijn. De meeste nachten komt ze 2-3 keer. (Tussen 19:30 en 6:30, met uitschieters naar 7/8/8:30!!) En dat is vermoeiend!
Nee, wij slapen aardig bij! Het was te optimistisch gedacht dat we nu niet meer moe zouden zijn, die vermoeidheid komt er nu uit denk ik. De meeste avonden val ik rond 20:30/21:00 gewoon al in slaap. dus yes, bijslapen.
Verder gewoon heel druk met het ziekenhuistraject van m'n schoonmoeder en corona-personeel-gaten vullen op het werk.
Volgende week weer naar het ziekenhuis voor controle van haar ogen, zien of de colobooms ongewijgd zijn, haar ogen goed ontwikkelen.
voor poffertje. Leuke tijd is dit hé, die ontwikkeling gaat nu ineens zo snel. Steeds meer een echt mensje. Eerste woordjes, echt luisteren naar wat je zegt/vraagt (of juist heel bewust niet, maar ze snappen je wel!).
Vergis me hier nog wel eens hoeveel ze eigenlijk al kan, maar ja, komt ook doordat ze zo klein blijft nog.
Kleintjequote:Op donderdag 3 februari 2022 17:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Qua lengte hebben we haar vandaag een beetje kunnen inschatten! Ze kan nog steeds rechtop staan onder de tafel, de tafel zit tot 74,5-75 cm. Dus ze zit nog steeds op of onder de 74 cm.(1jr,5mnd)
Gefeliciteerd! En idd indrukwekkende bos haarquote:Op zondag 6 februari 2022 13:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier zijn wij dan met Baby J, mijn kersverse dreumes!![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meneer loopt al volledig zelfstandig en is eigenlijk dus al een tijdje aan het dreumessen. Haha! Maar nu heeft ie er dan eindelijk ook de leeftijd voor!![]()
Binnenkort zijn eerste kappers beurt plannen, wilde bos!![]()
Dit zijn mooie berichten NJ!quote:Op donderdag 3 februari 2022 16:26 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik probeer wel zoveel mogelijk bij te lezen, maar kom verder weinig toe aan tekst.Maar het gaat hier best goed! Durf het hier bijna niet te typen, maar het lijkt er op dat Soof eindelijk een beetje doorheeft dat (door)slapen best fijn kan zijn. De meeste nachten komt ze 2-3 keer. (Tussen 19:30 en 6:30, met uitschieters naar 7/8/8:30!!) En dat is vermoeiend!
Nee, wij slapen aardig bij! Het was te optimistisch gedacht dat we nu niet meer moe zouden zijn, die vermoeidheid komt er nu uit denk ik. De meeste avonden val ik rond 20:30/21:00 gewoon al in slaap. dus yes, bijslapen.
Verder gewoon heel druk met het ziekenhuistraject van m'n schoonmoeder en corona-personeel-gaten vullen op het werk.
Volgende week weer naar het ziekenhuis voor controle van haar ogen, zien of de colobooms ongewijgd zijn, haar ogen goed ontwikkelen.
voor poffertje. Leuke tijd is dit hé, die ontwikkeling gaat nu ineens zo snel. Steeds meer een echt mensje. Eerste woordjes, echt luisteren naar wat je zegt/vraagt (of juist heel bewust niet, maar ze snappen je wel!).
Vergis me hier nog wel eens hoeveel ze eigenlijk al kan, maar ja, komt ook doordat ze zo klein blijft nog.
Slapen, eten.. Ze doet het hier nu op zich hartstikke goed! Alleen heeft nog wat in te halen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja en nee. Meestal zie ik de volgende ochtend in de luier wat we de dag ervoor gegeten hebben maar laatst vond ik mais en dat hadden we zeker 5 dagen daarvoor gegeten. Tussendoor heeft hij ook gewoon gepoept dus ik stond er wel van te kijken
[..]
Wat goed om weer wat van je te horen! En fijn dat het beter lijkt te gaan, het is jullie zo gegund! Eindelijk valt het kwartje dat slapen echt best fijn is
[..]
Kleintje![]()
Wat is nou een normaal gewicht bij een kind van 15 maanden? Bij de opvang vragen ze steeds wat we hem te eten geven, ze vinden hem zo zwaarHij gaat richting de 12 kilo denk ik maar hij heeft nauwelijks vetjes
Lengte gok ik iets boven de 80cm. Ik zal hem dit weekend weer eens wegen en meten
Gefeliciteerd!! Zo leuk dan wandelen! Hier kan ze het allang makkelijk, maar ze vertikt 't. Kruipen is nog steeds de bom.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:04 schreef Bienelientjee het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meneer loopt al volledig zelfstandig en is eigenlijk dus al een tijdje aan het dreumessen. Haha! Maar nu heeft ie er dan eindelijk ook de leeftijd voor!![]()
Liever natuurlijk gewoon een hele nacht, maar dit is te doen.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit zijn mooie berichten NJ!![]()
Colin meldt zich meestal ook nog 2x per nacht trouwens. Gedeelde smart.
Foto doet het nietquote:Op maandag 7 februari 2022 12:09 schreef arvensis het volgende:
Lopen wil hier ook nog niet
[ afbeelding ]
Doei broek
Haha, die staat al net zo stevig! Hier gaan de broeken die ze nu aanheeft ook geen andere kinderen meer blij maken vrees ik.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:09 schreef arvensis het volgende:
Lopen wil hier ook nog niet
[ afbeelding ]
Doei broek
Och kijk dat lopen dan, grote meidquote:Op maandag 7 februari 2022 13:54 schreef PKM het volgende:
Oepsie NJMaar dit geeft hoop, want je weet nu dat ze het kan.
Poffertje en de Chromecast afstandsbediening![]()
Ze heeft vandaag na een paar keer prutsen, jengelen en huilen zelf een helmpje opgedaan bij een Lego poppetje. En een schoentje aan bij zichzelf (klittenband).
Tweede kindjes worden echt sneller groot.![]()
quote:Op maandag 7 februari 2022 13:54 schreef PKM het volgende:
Ze heeft vandaag na een paar keer prutsen, jengelen en huilen zelf een helmpje opgedaan bij een Lego poppetje. En een schoentje aan bij zichzelf (klittenband).
+1quote:Op maandag 7 februari 2022 11:29 schreef SQ het volgende:
Ik denk ook dat die opmerking van die leidsters niet zo zwaar moet worden opgevat hooreen dreumes die nog niet loopt en dus veel moet worden getild van 12 kilo is ook gewoon zwaar. Ik til me een breuk aan mijn dikke dwerg (maar dat is dan ook nog eens een extreme mamaplakker
) Denk dat het gewoon een beetje gekscherend bedoeld was.
Hier precies hetzelfde!quote:Op maandag 7 februari 2022 14:43 schreef SQ het volgende:
Nee hoor. Alle 3 plakken even hard aan mama. Mijn man is ook niet zo'n jolige knuffelpapa, die praat ook heel veel met verheven stem dus dat nodigt ook niet zo uit om te knuffelen
Hier alleen twee meiden, dus niet echt vergelijk.. Maar de oudste trekt wel meer naar mij toe zodra ik thuis ben en de jongste toch meer naar mama. Maar ja, doordat ik 'de uitzondering' ben, minder thuis ben, komen ze natuurlijk sowieso sneller naar mij toe zodra ik er ben..quote:Op maandag 7 februari 2022 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Merken jullie nou verschil in zonen/dochters wat betreft mamaplakken? Zijn jongens echt vaker mama’s kindjes en meisjes papa’s kindjes?
[..]
+1
Gelukkig loopt ze ondertussen maar moet haar alsnog regelmatig dragen (trap op en af etc.) en dat wordt echt heel snel zwaar met 12kg schoon aan de haak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde jullie deze niet onthouden. Is uiteindelijk wel een hele leuke foto geworden trouwens
.
Nou ja, "natuurlijk sowieso", ik weet niet of dat nou perse 1:1 verband houdtquote:Op maandag 7 februari 2022 14:47 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hier alleen twee meiden, dus niet echt vergelijk.. Maar de oudste trekt wel meer naar mij toe zodra ik thuis ben en de jongste toch meer naar mama. Maar ja, doordat ik 'de uitzondering' ben, minder thuis ben, komen ze natuurlijk sowieso sneller naar mij toe zodra ik er ben..
quote:Op maandag 7 februari 2022 14:48 schreef Smart_ass het volgende:
HahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde jullie deze niet onthouden. Is uiteindelijk wel een hele leuke foto geworden trouwens
.
duidelijk verhaal
disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde jullie deze niet onthouden. Is uiteindelijk wel een hele leuke foto geworden trouwens
.
Gefeliciteerd nog!
Wel echt een hele toffe om ook apart te houden voor het album.
Ik vulde het maar even in van onze situatie en die ik om ons heen ook wel meer zie van waar een van beiden (veel) meer werkt.. Zodra je dan thuis bent vliegen de kinderen er daar ook direct op af. Ging er een beetje vanuit dat dat zal zijn omdat ze je de meeste andere tijd dan niet zien. Qua opvoeden lijken we gelukkig redelijk op een lijn te zitten.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, "natuurlijk sowieso", ik weet niet of dat nou perse 1:1 verband houdt![]()
Wat wel zou kunnen, dat had ik in elk geval als kind, was dat we van mijn vader meer mochten omdat hij zichzelf niet echt als opvoeder zag omdat hij minder thuis wasen dus ging je eerst naar papa als die er was, want significant minder risico op een "nee"
![]()
Sterkte..quote:Op maandag 7 februari 2022 20:42 schreef Smart_ass het volgende:
Er komen weer tandjes door, billetjes liggen helemaal open, en een krijsen wanneer ze verschoond moet worden.. zo zielig![]()
.
Ja behoorlijk volgens mij. Ze kauwt de spenen kapot, zit continu met de handjes in de mond. knalrode wangen, kwijlen.. Ligt nu met 39 graden koorts op bed. Dus hoop dat vannacht wel iets beter is als vorige nacht.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:10 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft ze last van de doorkomende tandjes zelf? Dat het pijn doet? Daar heeft Bubbles dan weer gelukkig geen last van.
Och jeetje ja.. sneu! Hopelijk voelt ze zich snel beter en is vannacht een betere nachtquote:Op maandag 7 februari 2022 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ja behoorlijk volgens mij. Ze kauwt de spenen kapot, zit continu met de handjes in de mond. knalrode wangen, kwijlen.. Ligt nu met 39 graden koorts op bed. Dus hoop dat vannacht wel iets beter is als vorige nacht.
.
![]()
![]()
Resistance is futile.
Awww NJ, succes de komende dagen.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ja behoorlijk volgens mij. Ze kauwt de spenen kapot, zit continu met de handjes in de mond. knalrode wangen, kwijlen.. Ligt nu met 39 graden koorts op bed. Dus hoop dat vannacht wel iets beter is als vorige nacht.
quote:Op maandag 7 februari 2022 13:54 schreef PKM het volgende:
Goed rood ook! Heel benieuwd naar je mat straks.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:55 schreef Seven. het volgende:
Over lang haar gesproken
[ afbeelding ]
Colin moet naar de kapper maar ik wil eerst nog een foto met foute eighties mat scoren. Morgen ff wat schuim om de het bovenop recht overeind te zetten
.
Zie trouwens ook schattig kusje voor Barry. Die krijgt enorm veel liefde.
Dat klinkt wel als dezelfde stats jaquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb even gekeken, Bubbles was bij haar 15 maanden afspraak 12 kilo en 81 centimeter @:MaJo! Dus dat komt wel overeen met Aapie. Bubbles heeft wel spekkige beentjes en echt een beetje een uitstekende buik nadat ze gegeten heeft () maar ik vind haar verder niet echt dik ofzo.
Gefeliciteerd nog met baby dreumes J.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:04 schreef Bienelientjee het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Aapie meldt zich ook zeker 1x per nacht maar meestal ook 2. Alleen is dat echt een werkje van 10 minuten: fles in de magnetron, fles in de aap, aap weer in bedquote:Op zondag 6 februari 2022 13:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit zijn mooie berichten NJ!![]()
Colin meldt zich meestal ook nog 2x per nacht trouwens. Gedeelde smart.
Wow dat klinkt echt heerlijkquote:Op zondag 6 februari 2022 17:31 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Slapen, eten.. Ze doet het hier nu op zich hartstikke goed! Alleen heeft nog wat in te halen.Qua gewicht zijn wij ook geen referentie. Volgens mij is ze hier nog geen negen kilo. Maar ik geloof dat 80cm/12 kilo ook wel zoiets was dat de oudste was rond die 15 maanden. Dus klinkt mooi gemiddeld!
[..]
Gefeliciteerd!! Zo leuk dan wandelen! Hier kan ze het allang makkelijk, maar ze vertikt 't. Kruipen is nog steeds de bom.
[..]
Liever natuurlijk gewoon een hele nacht, maar dit is te doen.De uitdaging is dan zelf ook op tijd naar bed te gaan.
Deze ochtend was ze wakker rond 06:30, dikke prima, maar na een knuffel viel ze weer in slaap. Ik draaide me om en... 09:30.Een uitslaapdag, op de zondag nog wel!
Ik ben ook niet zo van het vergelijken maar als ze dan zeggen dat hij zo zwaar is dan ga ik wel twijfelenquote:Op zondag 6 februari 2022 17:35 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd Bienelientjee!
Goud weegt op onze eigen weegschaal 11,5 kilo maar bij het cb is dat vaak een pond minder. En is iets van 76 centimeter, echt wel een dikke dwerg
Maar ga niet met gemiddelden vergelijken he. Als 11 kilo gemiddeld is zijn er dus ook een hoop van 9 kilo en ook een hoop van 13 kilo. Perfect gemiddeld bestaat gelukkig niet - zou een saaie boel worden.
Waarschijnlijk bedoelt ze het ook niet zo maar zij is wel vaker van de kritiek via een "grappige" opmerking. Zo zegt ze ook als we iets later zijn "zo lekker uitgeslapen?!" Gaat je geen reet aanquote:Op zondag 6 februari 2022 18:28 schreef arvensis het volgende:
@:majo wat een stomme opmerking. Het is ook nooit goed.
Z. was maandag (14 mnd) 9,900 gr en 78,5 cm.
Wat ziet hij er anders uit hierquote:
Wow lange!quote:Op zondag 6 februari 2022 20:14 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Colin zit al 6 weken in maat 92 en hij weegt minstens 12 kilo.
Ik zet je erin!quote:Op zondag 6 februari 2022 20:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Kan iemand mij in de OP erbij zetten?![]()
Baby J - Februari 2021
@:NicolasJoy Wow, 9.30! Daar zou ik ook wel eens voor willen tekenen!Baby J wordt nu altijd stipt 6.30 wakker!
Oh wat heerlijk zo'n kroelmomentjequote:Op maandag 7 februari 2022 11:22 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:Bienelientjee![]()
@:NicolasJoy eindelijk slaap, wat fijn!![]()
Mijn meisje slaapt op schoot, ik kon zelfs schaatsen kijken. Mijn newborn.De laatste tijd zijn haar dutjes soms dramatisch dus dit is een cadeautje.
![]()
Ze babbelt nou ook steeds tegen de afstandsbediening van de Chromecast, heeft ze goed gezien.![]()
@:MaJo 80 cm is best lang. Misschien dat hij wat zwaarder voelt vergeleken met andere baby's. En
het is een beetje lam om daar wat van te zeggen als hij sowieso niet dik oogt.
Poffertje weegt denk ik bijna 11 kilo, 76 cm was ze laatste keer.
Dit dusquote:Op maandag 7 februari 2022 11:29 schreef SQ het volgende:
Ik denk ook dat die opmerking van die leidsters niet zo zwaar moet worden opgevat hooreen dreumes die nog niet loopt en dus veel moet worden getild van 12 kilo is ook gewoon zwaar. Ik til me een breuk aan mijn dikke dwerg (maar dat is dan ook nog eens een extreme mamaplakker
) Denk dat het gewoon een beetje gekscherend bedoeld was.
Ik koop ook bijna niks, elke keer als ik bij mijn ouders kom heeft mijn moeder wel iets gekocht. We zijn nu al 2 weken niet bij mijn ouders geweest dus mijn moeder kwam het gisteren maar brengen, een stuk of 8 nieuwe kledingstukkenquote:Op maandag 7 februari 2022 12:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Foto doet het nietLaat maar! Ik zie het filmpje
Ik koop nauwelijks wat voor A. Ik krijg zoveel kleding, dat ik meer dan genoeg heb. Gister ook weer 2 volle tassen opgehaald bij een collega van vroeger met allemaal voorjaarsspul en zomerspul erin. Het enige wat ik koop zijn sokken
En die koop ik véél, want die raken vaak op miraculeuze wijze zoek.
Gefeliciteerd Bienelientje! Leuk koppie
Goh Nolita, wat praat de jouwe al veel zeg! De mijne zegt net mama en papaEn veel meer mama, want ook mamaplakker
![]()
Zo cutequote:Op maandag 7 februari 2022 13:54 schreef PKM het volgende:
Weet je al wat je krijgt?quote:Op maandag 7 februari 2022 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Merken jullie nou verschil in zonen/dochters wat betreft mamaplakken? Zijn jongens echt vaker mama’s kindjes en meisjes papa’s kindjes?
[..]
+1
Gelukkig loopt ze ondertussen maar moet haar alsnog regelmatig dragen (trap op en af etc.) en dat wordt echt heel snel zwaar met 12kg schoon aan de haak.
Oh heerlijk ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde jullie deze niet onthouden. Is uiteindelijk wel een hele leuke foto geworden trouwens
.
Prachtige haren, kleurgenootquote:Op maandag 7 februari 2022 21:55 schreef Seven. het volgende:
Over lang haar gesproken
[ afbeelding ]
Colin moet naar de kapper maar ik wil eerst nog een foto met foute eighties mat scoren. Morgen ff wat schuim om de het bovenop recht overeind te zetten
.
Zie trouwens ook schattig kusje voor Barry. Die krijgt enorm veel liefde.
Nou ja, je moet je niet bezwaard voelen om er over te praten, zolang je anderen maar niet (onbewust / onbedoeld) het gevoel geeft dat hun kinderen trage sukkels zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:53 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Haha, ik ben ook heel erg benieuwd. Hij is echt al heel lang geen "baby" meer. Zelfs nu al is hij stukken verder gevorderd in vergelijking met andere (oudere) babies of de standaard mijlpalen. Qua taal, spel en fysieke ontwikkeling loopt hij flink vooruit. Soms voel ik me er zelfs bezwaard om, om er zelfs maar over te praten. Afgelopen zaterdag was een familie vriend over met een bijna 15 maander, maar je zou echt niet zeggen dat Baby J bijna 3 maanden jonger is dan haar. Maar ik kan er niets aan doen, Baby J is nu eenmaal zo. En hij heeft ook echt veel nieuwe uitdagingen en stimulatie nodig, anders verveelt hij zich heel snel. Hij is een hand vol!
Haha wauwquote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:11 schreef Seven. het volgende:
De beloofde eighties pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De post had eigenlijk nog langer moeten zijn want ik probeer altijd zoveel mogelijk iedereen te beantwoorden, maar toen zag ik de tijd en moest ik me haasten voor Aapiequote:
Je kunt het natuurlijk ook gewoon benoemen, dat het best lastig is met zo'n snelle. Zolang je inderdaad niet opschept zit je volgens mij wel goed, en inderdaad niet teveel vergelijken. En je mag ook best trots zijn hoor! Ik ben ontzettend trots dat Aapie uit zichzelf 2 vormen in de vormenstoof doet, dat vind ik superknap! En aan de andere kant is het echt nog een baby die pas twee woorden zegt ("bal" is zijn nieuwste na 2 weken "boom"quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:53 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Haha, ik ben ook heel erg benieuwd. Hij is echt al heel lang geen "baby" meer. Zelfs nu al is hij stukken verder gevorderd in vergelijking met andere (oudere) babies of de standaard mijlpalen. Qua taal, spel en fysieke ontwikkeling loopt hij flink vooruit. Soms voel ik me er zelfs bezwaard om, om er zelfs maar over te praten. Afgelopen zaterdag was een familie vriend over met een bijna 15 maander, maar je zou echt niet zeggen dat Baby J bijna 3 maanden jonger is dan haar. Maar ik kan er niets aan doen, Baby J is nu eenmaal zo. En hij heeft ook echt veel nieuwe uitdagingen en stimulatie nodig, anders verveelt hij zich heel snel. Hij is een hand vol!
Haha heerlijk ditquote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:11 schreef Seven. het volgende:
De beloofde eighties pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat soort ouders moeten sowieso verboden worden. Maar dat zijn denk ik dezelfde types die zeggen "ik hou normaal niet van rode jurken maar jou staat het wel goed"quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, je moet je niet bezwaard voelen om er over te praten, zolang je anderen maar niet (onbewust / onbedoeld) het gevoel geeft dat hun kinderen trage sukkels zijn
(Ik heb dat dus zelf wel meegemaakt, van die ouders met snelle kinderen die dan te pas en te onpas zo'n "Oh, doet die van jou dat nog niet??? De mijne kan dat echt al heel goed!" in het gesprek gooien, dan ben ik er ook snel klaar mee). Dus gewoon lekker trots zijn op je kind zonder daarin de ontwikkeling van andere kinderen te betrekken is helemaal prima
Ik snap dat je daar wel een beetje van baalt, het gaat allemaal al veel te snel en dan heb je ook eens zo'n snelle die alle records verbreektquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:13 schreef Bienelientjee het volgende:
@:SevenPrachtig! Haha!
@:SQ Ja, je hebt helemaal gelijk! En ieder kind zal alles ook lekker op hun eigen snelheid doen! (En snel is ook niet altijd leuk! Soms voel ik wel eens dat ik een flinke hap pure baby tijd gemist heb!)
En bah, van zulke opmerkingen zou ik ook kriegel van worden!
Monkeytown? Ballorig? Zoiets?quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:11 schreef KNAK het volgende:
Vraagje....
Wij zijn onlangs verhuisd met onze 16-maand mannetje naar een dorpje waar de leeftijd gemiddeld 60+ is, amper jonge gezinnetjes, amper vertier in de buurt te vinden op een park na en ook daar zijn er amper kinderwagens etc te vinden, maar meer rollators.
Voorheen woonden we in een grote stad met genoeg andere leeftijdgenootjes om ons heen waar we met onze kleine zowel buiten met lekker weer als binnen hem konden blootstellen aan sociale contactjes. Dat valt nu een beetje weg door de verhuizing.
Ik ben al aan het rondkijken maar kom niet echt verder. Waar kan je tegenwoordig met een 16 maand oud mannetje terecht voor een uurtje / paar uurtjes per week? Opvang is niet nodig, gewoon even spelen. Bestaat dat uberhaupt?
Vroeger heette dat toch Peuterspeelzaal?quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Monkeytown? Ballorig? Zoiets?
Het is maar voor eventjes.. een uurtje o.i.d. Niets meer dan even wat sociaal en plezierig met leeftijdsgenootjes bezig zijn, opvang is dan ook niet nodig.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:16 schreef Jentin het volgende:
Monkeytown/Ballorig en dat soort. Iets als babygym of babyzwemmen kan ook. Opvang is op die leeftijd wel min of meer wat je zoekt: gewoon even spelen. Als je het geld ervoor over hebt, zou je dat dus ook kunnen overwegen. Soort pre-peuterspeelzaal
Ja, dat is een dingetje... En een speeltuin? Gewoon buiten? Kinderboerderij heb je ook vaak een speeltuintje bij.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vroeger heette dat toch Peuterspeelzaal?
Maar ja, dat is ook iets om te bezoeken, zodra die QR onzin ophoudt, want wij komen helaas nergens binnen zonder prikjes...
Dat is geen probleem om te vinden, maar was meer op zoek naar kindertjes die al in opvang zijn, en waar onze kleine gewoon een uurtje o.i.d. bij geplaatst kan worden, iets wat dacht ik een peuterspeelzaal zou zijn, maar dat bestaat/kan denk ik niet. Met slecht/koud weer kom je helaas niet toe aan buitenactiviteiten zoals speeltuin/boederij.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat is een dingetje... En een speeltuin? Gewoon buiten? Kinderboerderij heb je ook vaak een speeltuintje bij.
Is er een bibliotheek in de omgeving? Vaak worden daar wekelijkse peuteruurtjes of voorleesactiviteiten voor kinderen georganiseerd.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:11 schreef KNAK het volgende:
Vraagje....
Wij zijn onlangs verhuisd met onze 16-maand mannetje naar een dorpje waar de leeftijd gemiddeld 60+ is, amper jonge gezinnetjes, amper vertier in de buurt te vinden op een park na en ook daar zijn er amper kinderwagens etc te vinden, maar meer rollators.
Voorheen woonden we in een grote stad met genoeg andere leeftijdgenootjes om ons heen waar we met onze kleine zowel buiten met lekker weer als binnen hem konden blootstellen aan sociale contactjes. Dat valt nu een beetje weg door de verhuizing.
Ik ben al aan het rondkijken maar kom niet echt verder. Waar kan je tegenwoordig met een 16 maand oud mannetje terecht voor een uurtje / paar uurtjes per week? Opvang is niet nodig, gewoon even spelen. Bestaat dat uberhaupt?
Waarom is een dag opvang geen optie? Dus niet per se omdat het moet maar omdat het ook goed is voor de sociale ontwikkeling van een kind. Zeker als je in zo'n slaapdorp woont, dan is het extra fijn om op die manier een beetje met leeftijdsgenootjes op te trekken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:18 schreef KNAK het volgende:
[..]
Het is maar voor eventjes.. een uurtje o.i.d. Niets meer dan even wat sociaal en plezierig met leeftijdsgenootjes bezig zijn, opvang is dan ook niet nodig.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarom is een dag opvang geen optie? Dus niet per se omdat het moet maar omdat het ook goed is voor de sociale ontwikkeling van een kind. Zeker als je in zo'n slaapdorp woont, dan is het extra fijn om op die manier een beetje met leeftijdsgenootjes op te trekken.
Kinderboerderij/speeltuin kan overigens prima in de winter als de zon schijnt
En als je echt een keer naar Monkeytown of iets dergelijks wil kun je je ook laten testen als je geen prikkie wil
Ik heb er nog geen videobewijs van, ik zal het morgen nog eens proberen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:13 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo ik wil een video waarin Aapie ‘bal’ zegt. Die ‘boom’ video was echt grappig zelfs zonder geluid.
Bubbles krijgt trouwens een zusje!
Haha wat heerlijkquote:Op woensdag 9 februari 2022 20:50 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Smart_ass Gefeliciteerd!![]()
Baby J was zo trots op zijn eigen truukje!![]()
Wie gaat het hem vertellen dat ie maar 3 cm van de grond af is?!
![]()
https://www.youtube.com/shorts/GUMpb1-jhw0
Awww wat lief!quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen videobewijs van, ik zal het morgen nog eens proberen.
Wel dit ultieme lieve filmpje (als het goed is nu wel met geluid, en anders nog steeds cute)
https://i.imgur.com/SICaJBa.mp4
Aapie had zelf de Sonos aangezet en ging spontaan dansen
quote:Op woensdag 9 februari 2022 20:13 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo ik wil een video waarin Aapie ‘bal’ zegt. Die ‘boom’ video was echt grappig zelfs zonder geluid.
Bubbles krijgt trouwens een zusje!
Dat is echt te cutequote:Op woensdag 9 februari 2022 22:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen videobewijs van, ik zal het morgen nog eens proberen.
Wel dit ultieme lieve filmpje (als het goed is nu wel met geluid, en anders nog steeds cute)
https://i.imgur.com/SICaJBa.mp4
Aapie had zelf de Sonos aangezet en ging spontaan dansen
Oeh leuk een zusje!
[..]
Haha wat heerlijkDat trotse koppie
Ik kijk het filmpje een paar keer per dag, ik vind het zo zoetquote:
Ah dat is wel minderquote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:58 schreef Donna het volgende:
Ahhhh, super leuk die filmpjes!
Mijn dreumes heeft FOMO. Op de opvang slaapt ze bijna niet en als we visite hebben thuis wil ze ook niet naar bed. Veel te gezellig. Resultaat is oververmoeide dreumes en ouders met wallen tot aan de enkels. Hopelijk is dit een hele korte fase.
Had ik inderdaad ook gedaanquote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:52 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo met een warme washand nat maken? Dan komt het meestal zachtjes los. Daarna evt sudo, want sudoof vaseline?
Voelt dan ineens als een heel ander kindje als je iets met de haren kan doen hé! Krijgen ze zo'n ander koppie ook van.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:29 schreef Nolita het volgende:
Wat is ze leuk NJ! Fijn dat alles goed is met haar ogen.
Ik zag een heleboel leuke foto's, filmpjes, kapsels. Heerlijk.![]()
Wij hadden gisteren dan eindelijk de staartjes mijlpaal, al is het echt nog maar een mini sprietje. Het staat dan recht omhoog, te kort om een palmboom te zijn.
Hier begrijpt ze heel goed wat nee is, maar dat wil niet zeggen dat ze ernaar luistert. Haar nieuwe hobby is alle lampen aanzetten in huis. Ze kan net bij de schakelaars en omlaag is schijnbaar overal aan. Als we ze uitzetten roept ze zelf heel hard nee en komt aanrennen om ze weer aan te zetten.
Dat kan soms (even) helpen maar als hij er echt vol in zit hoort hij me niet eensquote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:40 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Als nee bij ons niet helpt, probeer ik J dan meestal (soms zeg ik niet eens nee) direct af te leiden door bv. iets te vragen of iets anders te zeggen. Waar is dit of dat speelgoedje, kan je het voor mama vinden? Kijk eens wat voor auto ik heb Aapje?! Of ga je mee naar de keuken, gaan we dit of dat doen? Of wat je maar kan verzinnen in het moment dat hem hopelijk direct afleid.
Wat fijn dat alles goed is! Dat is weer een hele zorg minder. Hoe gaat het met je schoonmoeder?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:
Van de week weer in het ziekenhuis geweest voor controle van de ogen van onze dame. Alles blijft mooi gesloten en lijkt zich goed te ontwikkelen! Ze is erg gevoelig voor licht wel, maar goed, dat is niet gek met een (extra) grote pupil. Vandaag toevallig een foto gemaakt waar je het (met inzoomen weliswaar) redelijk goed kunt zien.
[ afbeelding ]
Met extra blij ei;
[ afbeelding ]
Dat lijkt me zo leuk om lekker staartjes en vlechtjes te makenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:29 schreef Nolita het volgende:
Wat is ze leuk NJ! Fijn dat alles goed is met haar ogen.
Ik zag een heleboel leuke foto's, filmpjes, kapsels. Heerlijk.![]()
Wij hadden gisteren dan eindelijk de staartjes mijlpaal, al is het echt nog maar een mini sprietje. Het staat dan recht omhoog, te kort om een palmboom te zijn.
Hier begrijpt ze heel goed wat nee is, maar dat wil niet zeggen dat ze ernaar luistert. Haar nieuwe hobby is alle lampen aanzetten in huis. Ze kan net bij de schakelaars en omlaag is schijnbaar overal aan. Als we ze uitzetten roept ze zelf heel hard nee en komt aanrennen om ze weer aan te zetten.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:44 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Voelt dan ineens als een heel ander kindje als je iets met de haren kan doen hé! Krijgen ze zo'n ander koppie ook van.![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:38 schreef MaJo het volgende:
Dat lijkt me zo leuk om lekker staartjes en vlechtjes te maken![]()
Aapie heeft nu na boom en bal eindelijk mama onder de knie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je ziet, vlechten of meer staartjes zit er voorlopig echt nog niet in. Het is zo karig dat ze er niet eens een ander koppie van krijgt.Ben nog steeds benieuwd hoe ze met haardos uit gaat zien.
Mama zeggen is idd heel schattig. Alleen in de nacht als ze heel huilerig mama roept en papa niet geaccepteerd wordt kan ik het wat minder hebben. Ze heeft op dit moment sowieso een fase dat het vooral mama mama mama is.
Vandaag zat ze nog een uur in de draagzak, zo knus.![]()
Oh kijk, dan heeft Goud dus ook nog wel evenquote:Op zondag 13 februari 2022 10:25 schreef Gogo83 het volgende:
Hier helpt nee zeggen ook niet. Als we dat doen begint ze met haar vinger te zwaaien...
Oh en ik wil je niet ontmoedigen @:majo, maar oudste liep pas met 21 maanden. En hoewel dat laat was, was het nog ruim binnen het normale. Overigens heeft ie die motorische achterstand echt wel ingehaald, ik zie nu geen verschil tussen hem en andere kleuters.
Wat een heerlijk kindquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:22 schreef NicolasJoy het volgende:
Van de week weer in het ziekenhuis geweest voor controle van de ogen van onze dame. Alles blijft mooi gesloten en lijkt zich goed te ontwikkelen! Ze is erg gevoelig voor licht wel, maar goed, dat is niet gek met een (extra) grote pupil. Vandaag toevallig een foto gemaakt waar je het (met inzoomen weliswaar) redelijk goed kunt zien.
[ afbeelding ]
Met extra blij ei;
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |