quote:Op maandag 7 februari 2022 14:48 schreef Smart_ass het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde jullie deze niet onthouden. Is uiteindelijk wel een hele leuke foto geworden trouwens
.
![]()
![]()
Resistance is futile.
Awww NJ, succes de komende dagen.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ja behoorlijk volgens mij. Ze kauwt de spenen kapot, zit continu met de handjes in de mond. knalrode wangen, kwijlen.. Ligt nu met 39 graden koorts op bed. Dus hoop dat vannacht wel iets beter is als vorige nacht.
quote:Op maandag 7 februari 2022 13:54 schreef PKM het volgende:
Oepsie NJMaar dit geeft hoop, want je weet nu dat ze het kan.
Poffertje en de Chromecast afstandsbediening![]()
Ze heeft vandaag na een paar keer prutsen, jengelen en huilen zelf een helmpje opgedaan bij een Lego poppetje. En een schoentje aan bij zichzelf (klittenband).
Tweede kindjes worden echt sneller groot.![]()
Goed rood ook! Heel benieuwd naar je mat straks.quote:Op maandag 7 februari 2022 21:55 schreef Seven. het volgende:
Over lang haar gesproken
[ afbeelding ]
Colin moet naar de kapper maar ik wil eerst nog een foto met foute eighties mat scoren. Morgen ff wat schuim om de het bovenop recht overeind te zetten
.
Zie trouwens ook schattig kusje voor Barry. Die krijgt enorm veel liefde.
Dat klinkt wel als dezelfde stats jaquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb even gekeken, Bubbles was bij haar 15 maanden afspraak 12 kilo en 81 centimeter @:MaJo! Dus dat komt wel overeen met Aapie. Bubbles heeft wel spekkige beentjes en echt een beetje een uitstekende buik nadat ze gegeten heeft () maar ik vind haar verder niet echt dik ofzo.
Gefeliciteerd nog met baby dreumes J.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier zijn wij dan met Baby J, mijn kersverse dreumes!![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Meneer loopt al volledig zelfstandig en is eigenlijk dus al een tijdje aan het dreumessen. Haha! Maar nu heeft ie er dan eindelijk ook de leeftijd voor!![]()
Binnenkort zijn eerste kappers beurt plannen, wilde bos!![]()
Aapie meldt zich ook zeker 1x per nacht maar meestal ook 2. Alleen is dat echt een werkje van 10 minuten: fles in de magnetron, fles in de aap, aap weer in bedquote:Op zondag 6 februari 2022 13:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit zijn mooie berichten NJ!![]()
Colin meldt zich meestal ook nog 2x per nacht trouwens. Gedeelde smart.
Wow dat klinkt echt heerlijkquote:Op zondag 6 februari 2022 17:31 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Slapen, eten.. Ze doet het hier nu op zich hartstikke goed! Alleen heeft nog wat in te halen.Qua gewicht zijn wij ook geen referentie. Volgens mij is ze hier nog geen negen kilo. Maar ik geloof dat 80cm/12 kilo ook wel zoiets was dat de oudste was rond die 15 maanden. Dus klinkt mooi gemiddeld!
[..]
Gefeliciteerd!! Zo leuk dan wandelen! Hier kan ze het allang makkelijk, maar ze vertikt 't. Kruipen is nog steeds de bom.
[..]
Liever natuurlijk gewoon een hele nacht, maar dit is te doen.De uitdaging is dan zelf ook op tijd naar bed te gaan.
Deze ochtend was ze wakker rond 06:30, dikke prima, maar na een knuffel viel ze weer in slaap. Ik draaide me om en... 09:30.Een uitslaapdag, op de zondag nog wel!
Ik ben ook niet zo van het vergelijken maar als ze dan zeggen dat hij zo zwaar is dan ga ik wel twijfelenquote:Op zondag 6 februari 2022 17:35 schreef SQ het volgende:
Gefeliciteerd Bienelientjee!
Goud weegt op onze eigen weegschaal 11,5 kilo maar bij het cb is dat vaak een pond minder. En is iets van 76 centimeter, echt wel een dikke dwerg
Maar ga niet met gemiddelden vergelijken he. Als 11 kilo gemiddeld is zijn er dus ook een hoop van 9 kilo en ook een hoop van 13 kilo. Perfect gemiddeld bestaat gelukkig niet - zou een saaie boel worden.
Waarschijnlijk bedoelt ze het ook niet zo maar zij is wel vaker van de kritiek via een "grappige" opmerking. Zo zegt ze ook als we iets later zijn "zo lekker uitgeslapen?!" Gaat je geen reet aanquote:Op zondag 6 februari 2022 18:28 schreef arvensis het volgende:
@:majo wat een stomme opmerking. Het is ook nooit goed.
Z. was maandag (14 mnd) 9,900 gr en 78,5 cm.
Wat ziet hij er anders uit hierquote:
Wow lange!quote:Op zondag 6 februari 2022 20:14 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Colin zit al 6 weken in maat 92 en hij weegt minstens 12 kilo.
Ik zet je erin!quote:Op zondag 6 februari 2022 20:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Kan iemand mij in de OP erbij zetten?![]()
Baby J - Februari 2021
@:NicolasJoy Wow, 9.30! Daar zou ik ook wel eens voor willen tekenen!Baby J wordt nu altijd stipt 6.30 wakker!
Oh wat heerlijk zo'n kroelmomentjequote:Op maandag 7 februari 2022 11:22 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:Bienelientjee![]()
@:NicolasJoy eindelijk slaap, wat fijn!![]()
Mijn meisje slaapt op schoot, ik kon zelfs schaatsen kijken. Mijn newborn.De laatste tijd zijn haar dutjes soms dramatisch dus dit is een cadeautje.
![]()
Ze babbelt nou ook steeds tegen de afstandsbediening van de Chromecast, heeft ze goed gezien.![]()
@:MaJo 80 cm is best lang. Misschien dat hij wat zwaarder voelt vergeleken met andere baby's. En
het is een beetje lam om daar wat van te zeggen als hij sowieso niet dik oogt.
Poffertje weegt denk ik bijna 11 kilo, 76 cm was ze laatste keer.
Dit dusquote:Op maandag 7 februari 2022 11:29 schreef SQ het volgende:
Ik denk ook dat die opmerking van die leidsters niet zo zwaar moet worden opgevat hooreen dreumes die nog niet loopt en dus veel moet worden getild van 12 kilo is ook gewoon zwaar. Ik til me een breuk aan mijn dikke dwerg (maar dat is dan ook nog eens een extreme mamaplakker
) Denk dat het gewoon een beetje gekscherend bedoeld was.
Ik koop ook bijna niks, elke keer als ik bij mijn ouders kom heeft mijn moeder wel iets gekocht. We zijn nu al 2 weken niet bij mijn ouders geweest dus mijn moeder kwam het gisteren maar brengen, een stuk of 8 nieuwe kledingstukkenquote:Op maandag 7 februari 2022 12:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Foto doet het nietLaat maar! Ik zie het filmpje
Ik koop nauwelijks wat voor A. Ik krijg zoveel kleding, dat ik meer dan genoeg heb. Gister ook weer 2 volle tassen opgehaald bij een collega van vroeger met allemaal voorjaarsspul en zomerspul erin. Het enige wat ik koop zijn sokken
En die koop ik véél, want die raken vaak op miraculeuze wijze zoek.
Gefeliciteerd Bienelientje! Leuk koppie
Goh Nolita, wat praat de jouwe al veel zeg! De mijne zegt net mama en papaEn veel meer mama, want ook mamaplakker
![]()
Zo cutequote:Op maandag 7 februari 2022 13:54 schreef PKM het volgende:
Oepsie NJMaar dit geeft hoop, want je weet nu dat ze het kan.
Poffertje en de Chromecast afstandsbediening![]()
Ze heeft vandaag na een paar keer prutsen, jengelen en huilen zelf een helmpje opgedaan bij een Lego poppetje. En een schoentje aan bij zichzelf (klittenband).
Tweede kindjes worden echt sneller groot.![]()
Weet je al wat je krijgt?quote:Op maandag 7 februari 2022 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Merken jullie nou verschil in zonen/dochters wat betreft mamaplakken? Zijn jongens echt vaker mama’s kindjes en meisjes papa’s kindjes?
[..]
+1
Gelukkig loopt ze ondertussen maar moet haar alsnog regelmatig dragen (trap op en af etc.) en dat wordt echt heel snel zwaar met 12kg schoon aan de haak.
quote:Op maandag 7 februari 2022 14:48 schreef Smart_ass het volgende:
Oh heerlijk ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wilde jullie deze niet onthouden. Is uiteindelijk wel een hele leuke foto geworden trouwens
.
Prachtige haren, kleurgenootquote:Op maandag 7 februari 2022 21:55 schreef Seven. het volgende:
Over lang haar gesproken
[ afbeelding ]
Colin moet naar de kapper maar ik wil eerst nog een foto met foute eighties mat scoren. Morgen ff wat schuim om de het bovenop recht overeind te zetten
.
Zie trouwens ook schattig kusje voor Barry. Die krijgt enorm veel liefde.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Nou ja, je moet je niet bezwaard voelen om er over te praten, zolang je anderen maar niet (onbewust / onbedoeld) het gevoel geeft dat hun kinderen trage sukkels zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:53 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Haha, ik ben ook heel erg benieuwd. Hij is echt al heel lang geen "baby" meer. Zelfs nu al is hij stukken verder gevorderd in vergelijking met andere (oudere) babies of de standaard mijlpalen. Qua taal, spel en fysieke ontwikkeling loopt hij flink vooruit. Soms voel ik me er zelfs bezwaard om, om er zelfs maar over te praten. Afgelopen zaterdag was een familie vriend over met een bijna 15 maander, maar je zou echt niet zeggen dat Baby J bijna 3 maanden jonger is dan haar. Maar ik kan er niets aan doen, Baby J is nu eenmaal zo. En hij heeft ook echt veel nieuwe uitdagingen en stimulatie nodig, anders verveelt hij zich heel snel. Hij is een hand vol!
Haha wauwquote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:11 schreef Seven. het volgende:
De beloofde eighties pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De post had eigenlijk nog langer moeten zijn want ik probeer altijd zoveel mogelijk iedereen te beantwoorden, maar toen zag ik de tijd en moest ik me haasten voor Aapiequote:
Je kunt het natuurlijk ook gewoon benoemen, dat het best lastig is met zo'n snelle. Zolang je inderdaad niet opschept zit je volgens mij wel goed, en inderdaad niet teveel vergelijken. En je mag ook best trots zijn hoor! Ik ben ontzettend trots dat Aapie uit zichzelf 2 vormen in de vormenstoof doet, dat vind ik superknap! En aan de andere kant is het echt nog een baby die pas twee woorden zegt ("bal" is zijn nieuwste na 2 weken "boom"quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:53 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Haha, ik ben ook heel erg benieuwd. Hij is echt al heel lang geen "baby" meer. Zelfs nu al is hij stukken verder gevorderd in vergelijking met andere (oudere) babies of de standaard mijlpalen. Qua taal, spel en fysieke ontwikkeling loopt hij flink vooruit. Soms voel ik me er zelfs bezwaard om, om er zelfs maar over te praten. Afgelopen zaterdag was een familie vriend over met een bijna 15 maander, maar je zou echt niet zeggen dat Baby J bijna 3 maanden jonger is dan haar. Maar ik kan er niets aan doen, Baby J is nu eenmaal zo. En hij heeft ook echt veel nieuwe uitdagingen en stimulatie nodig, anders verveelt hij zich heel snel. Hij is een hand vol!
Haha heerlijk ditquote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:11 schreef Seven. het volgende:
De beloofde eighties pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat soort ouders moeten sowieso verboden worden. Maar dat zijn denk ik dezelfde types die zeggen "ik hou normaal niet van rode jurken maar jou staat het wel goed"quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, je moet je niet bezwaard voelen om er over te praten, zolang je anderen maar niet (onbewust / onbedoeld) het gevoel geeft dat hun kinderen trage sukkels zijn
(Ik heb dat dus zelf wel meegemaakt, van die ouders met snelle kinderen die dan te pas en te onpas zo'n "Oh, doet die van jou dat nog niet??? De mijne kan dat echt al heel goed!" in het gesprek gooien, dan ben ik er ook snel klaar mee). Dus gewoon lekker trots zijn op je kind zonder daarin de ontwikkeling van andere kinderen te betrekken is helemaal prima
Ik snap dat je daar wel een beetje van baalt, het gaat allemaal al veel te snel en dan heb je ook eens zo'n snelle die alle records verbreektquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:13 schreef Bienelientjee het volgende:
@:SevenPrachtig! Haha!
@:SQ Ja, je hebt helemaal gelijk! En ieder kind zal alles ook lekker op hun eigen snelheid doen! (En snel is ook niet altijd leuk! Soms voel ik wel eens dat ik een flinke hap pure baby tijd gemist heb!)
En bah, van zulke opmerkingen zou ik ook kriegel van worden!
Monkeytown? Ballorig? Zoiets?quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:11 schreef KNAK het volgende:
Vraagje....
Wij zijn onlangs verhuisd met onze 16-maand mannetje naar een dorpje waar de leeftijd gemiddeld 60+ is, amper jonge gezinnetjes, amper vertier in de buurt te vinden op een park na en ook daar zijn er amper kinderwagens etc te vinden, maar meer rollators.
Voorheen woonden we in een grote stad met genoeg andere leeftijdgenootjes om ons heen waar we met onze kleine zowel buiten met lekker weer als binnen hem konden blootstellen aan sociale contactjes. Dat valt nu een beetje weg door de verhuizing.
Ik ben al aan het rondkijken maar kom niet echt verder. Waar kan je tegenwoordig met een 16 maand oud mannetje terecht voor een uurtje / paar uurtjes per week? Opvang is niet nodig, gewoon even spelen. Bestaat dat uberhaupt?
Vroeger heette dat toch Peuterspeelzaal?quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Monkeytown? Ballorig? Zoiets?
Het is maar voor eventjes.. een uurtje o.i.d. Niets meer dan even wat sociaal en plezierig met leeftijdsgenootjes bezig zijn, opvang is dan ook niet nodig.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:16 schreef Jentin het volgende:
Monkeytown/Ballorig en dat soort. Iets als babygym of babyzwemmen kan ook. Opvang is op die leeftijd wel min of meer wat je zoekt: gewoon even spelen. Als je het geld ervoor over hebt, zou je dat dus ook kunnen overwegen. Soort pre-peuterspeelzaal
Ja, dat is een dingetje... En een speeltuin? Gewoon buiten? Kinderboerderij heb je ook vaak een speeltuintje bij.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:17 schreef KNAK het volgende:
[..]
Vroeger heette dat toch Peuterspeelzaal?
Maar ja, dat is ook iets om te bezoeken, zodra die QR onzin ophoudt, want wij komen helaas nergens binnen zonder prikjes...
Dat is geen probleem om te vinden, maar was meer op zoek naar kindertjes die al in opvang zijn, en waar onze kleine gewoon een uurtje o.i.d. bij geplaatst kan worden, iets wat dacht ik een peuterspeelzaal zou zijn, maar dat bestaat/kan denk ik niet. Met slecht/koud weer kom je helaas niet toe aan buitenactiviteiten zoals speeltuin/boederij.quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat is een dingetje... En een speeltuin? Gewoon buiten? Kinderboerderij heb je ook vaak een speeltuintje bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |