abonnement Unibet Coolblue
pi_181698673
Nike heeft de speler Kaepernick een contract aangeboden voor een reclamecampagne en kledinglijn. Deze gast is bekend geworden door te weigeren te gaan staan als het volkslied gespeeld werd bij wedstrijden om te protesteren tegen het 'racistische Amerika'.

Afijn dat is niet zo goed gevallen, footballkijkers zijn immers meestal de wat rechtsere, patriottische mensen en die houden niet van virtue signaling. Gevolg is dat die gast nergens meer aan de bak kwam.

Toen kwam Nike en dacht: We moeten ook eens gaan deugen!



Resultaat: het internet vol met gasten die hun Nikes in de fik steken, BoycottNike trending topic en bijna 4 miljard beurswaarde verlies.

https://globalnews.ca/new(...)-kaepernick-boycott/


Buiten dat, je ziet steeds vaker dat dergelijke bedrijven mee doen met de 'deugmolen', een heel irritante ontwikkeling en mi ook niet verstandig. Je kan het immers nooit goed doen, kies je de ene zijde, vervreemd de andere van je en vice versa. Het is natuurlijk ook extreem hypocriet, want hier wil Nike roomser dan de paus zijn terwijl ze hun producten in erbarmelijke omstandigheden laten maken. Doe daar dan wat aan, dan doe je iets concreets ipv dit virtue signaling.

Bedrijven moeten gewoon hun product maken en geen politiek bedrijven. Eens of niet?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 5 september 2018 @ 09:14:37 #2
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181698730
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
Bedrijven moeten gewoon hun product maken en geen politiek bedrijven. Eens of niet?
Precies.
Kleding gemaakt door kinderhandjes geeft de meeste winst, kan dus prima.

Net zoals goedkoop tropisch hout uit Braziliaanse regenwouden, plofkippen, joden weigeren, de tabaks- en wapenindustrie sponsoren, moet allemaal kunnen.

Stel je voor zeg, dat je je als bedrijf druk moet maken om wat mensen vinden. Dat moet je toch helemaal niet willen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181698734
Ha, De_Onnoembare is weer terug _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181698746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:14 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Precies.
Kleding gemaakt door kinderhandjes geeft de meeste winst, kan dus prima.

Net zoals goedkoop tropisch hout uit Braziliaanse regenwouden, plofkippen, joden weigeren, de tabaks- en wapenindustrie sponsoren, moet allemaal kunnen.

Stel je voor zeg, dat je je als bedrijf druk moet maken om wat mensen vinden. Dat moet je toch helemaal niet willen.
Dat is nu juist onderdeel vd cru: Nike laat zijn kleding door semi-slaven in elkaar zetten maar wil dan wel deugen door een campagne van die knakker op touw te zetten. Dat is toch hypocriet?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181698753
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:14 schreef Ludachrist het volgende:
Ha, De_Onnoembare is weer terug _O_ .
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181698763
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
Bedrijven moeten gewoon hun product maken en geen politiek bedrijven. Eens of niet?
Eens. Al ben ik niet zo naief om te denken dat bedrijven geen politiek bedrijven. Daarom denk ik altijd kritisch na, voordat ik zaken doe met grote bedrijven. Zo heb ik bijvoorbeeld geen google account, terwijl ik wel uitnodigingen heb gehad, toen gmail nog enkel op uitnodiging was.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181698779
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
Buiten dat, je ziet steeds vaker dat dergelijke bedrijven mee doen met de 'deugmolen', een heel irritante ontwikkeling en mi ook niet verstandig. Je kan het immers nooit goed doen, kies je de ene zijde, vervreemd de andere van je en vice versa.
Bedrijven moeten eens leren dat die online deugschreeuwvers hun klanten niet zijn, en hun producten (of het nu gympen, films of games zijn) sowieso niet kochten en dit ook nooit zullen doen. Het is een kleine groep die continu op zoek is naar het volgende #ophef. In plaats van toegeven kunnen ze ze beter negeren.
pi_181698781
Verder zal het Nike weinig schelen. In april stond de koers nog op $ 64,- per aandeel, na deze deugcampagne op $ 79,-.

Het is maar een beurskoers, niet het einde van de wereld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181698785
Daarom serieus je 160 euro per paar schoenen in de fik zetten is ook wel heel sneu.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:18:39 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181698789
Die SJW's zijn meestal figuren die te druk bezig zijn met het afbetalen van pret-opleidingen. Dat zijn geen prime consumenten voor je luxeproducten.

Heel veel bedrijven reageren op een bevolkingsgroep die totaal buiten hun doelgroep ligt simpelweg omdat deze mensen het hardst schreeuwen op twitter en facebook.

Men dacht op de golf van een veilige revolutie mee te surfen. En die les lijkt bijna elk bedrijf voor zichzelf te moeten leren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 september 2018 @ 09:19:11 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181698798
quote:
het internet vol met gasten die hun Nikes in de fik steken,
Triestheid _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 5 september 2018 @ 09:20:50 #12
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181698825
Dat framen van alles door er deug voor te zetten is ook vermoeiend overigens.

Ik snap dat de Rechtsche Meedemensch er geen boodschap aan heeft, maar er zijn ook daadwerkelijk wel nuttige aspecten aan een beetje sociaal denken.
Daarmee doel ik specifiek niet op het teveel aandacht schenken aan kleine groepjes beroepsbeledigden, maar deze aktie van Nike kan ik op zich wel waarderen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181698838
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is nu juist onderdeel vd cru: Nike laat zijn kleding door semi-slaven in elkaar zetten maar wil dan wel deugen door een campagne van die knakker op touw te zetten. Dat is toch hypocriet?
Tja, het doel van een onderneming is om winst te maken. Als een feelgood campagne meer oplevert dan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden, dan is dat - op korte termijn - vanuit een bedrijfseconomisch standpunt een goede beslissing. Alleen blijkt in dit geval dat de communicatie- jongens en meisjes van Nike te ver van de realiteit verwijderd zijn, waardoor ze de gevolgen van hun handelen niet goed hebben kunnen inschatten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181698849
Overigens zie je in de groep onder de 35 juist weer een grote toename in de aankoop van Nike-aandelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181698861
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:18 schreef Ludachrist het volgende:
Verder zal het Nike weinig schelen. In april stond de koers nog op $ 64,- per aandeel, na deze deugcampagne op $ 79,-.

Het is maar een beurskoers, niet het einde van de wereld.
Ja, grote bedrijven maken zich niet zo druk om beurskoersen, ook niet dat de koers van Nike flink gezakt is in een paar dagen. Niets aan het handje. :O

Al waren ze failliet gegaan had je nog een manier gevonden om het zo te draaien dat ze zich er niet druk om maken.
pi_181698874
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:18 schreef Murdera het volgende:
Daarom serieus je 160 euro per paar schoenen in de fik zetten is ook wel heel sneu.
Ligt eraan hoeveel 'views' je krijgt. Er zullen best wel een paar populaire vloggers zijn die dat terugverdienen in tegenstelling tot hun achternalopers.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:23:44 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181698887
Kaepernick-GOD!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181698898
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat framen van alles door er deug voor te zetten is ook vermoeiend overigens.

Ik snap dat de Rechtsche Meedemensch er geen boodschap aan heeft, maar er zijn ook daadwerkelijk wel nuttige aspecten aan een beetje sociaal denken.
Daarmee doel ik specifiek niet op het teveel aandacht schenken aan kleine groepjes beroepsbeledigden, maar deze aktie van Nike kan ik op zich wel waarderen.
Ik niet want de essentie van alle bedrijven die politiek bedrijven is dat zij in de veronderstelling leven dat die keuze hen geld op zal leveren.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_181698919
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja, grote bedrijven maken zich niet zo druk om beurskoersen, ook niet dat de koers van Nike flink gezakt is in een paar dagen. Niets aan het handje. :O

Al waren ze failliet gegaan had je nog een manier gevonden om het zo te draaien dat ze zich er niet druk om maken.
In een dag (dus niet een paar dagen) is een aandeel $3 minder waard geworden. Ter vergelijking, ook in juni had je een periode waarin het aandeel $4 zakte, in april raakten ze $2 kwijt in een dag, in maart ook, in februari $5.

Naar een héle korte periode kijken en dan doen alsof dat opeens de trend is van een koers is wel erg kortzichtig. Kijk dit bijvoorbeeld eens twee weken aan, dan kun je voorzichtig uitspraken gaan doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181698922
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Niets aan het handje.
Dit zal uiteindelijk niet het faillisement van Nike inleiden. Over een paar weken is iedereen dit weer vergeten en dan huurt Nike weer een aantal andere communicatiepipo's in.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 5 september 2018 @ 09:26:45 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_181698938
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
Afijn dat is niet zo goed gevallen, footballkijkers zijn immers meestal de wat rechtsere, patriottische mensen en die houden niet van virtue signaling. Gevolg is dat die gast nergens meer aan de bak kwam.
Met als kanttekening dat hij vooral ook gewoon niet zo geweldig was en teams liever voor betere en jongere quarterbacks zouden gaan. Zeker in combinatie met zijn ongetwijfeld hoge salariseisen na een paar jaar waarin hij wél goed was (maar dat was alweer 2-3 jaar voor dat protestgedoe begon). Het is dus maar de vraag of hij zonder dat gedoe wel serieus aan de bak was gekomen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181698940
En hoe framed de NOS het: Kaepernick-haters beginnen boycot, gratis publiciteit voor Nike

:')

Haters, zodra het niet in het SJW straatje past ben je een hater.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:28:37 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181698974
Believe in something, even if it means sacrifying everything.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181698996
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:18 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Bedrijven moeten eens leren dat die online deugschreeuwvers hun klanten niet zijn, en hun producten (of het nu gympen, films of games zijn) sowieso niet kochten en dit ook nooit zullen doen. Het is een kleine groep die continu op zoek is naar het volgende #ophef. In plaats van toegeven kunnen ze ze beter negeren.
In de game-industrie zie je dit ook ja.

WOII spellen historisch inacuraat maken en als fans daar wat van zeggen zijn het 'racisten/seksisten etc' die dan maar op moeten rotten.

Gevolg: spel faalt en dan staan ze vreemd te kijken :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En hoe framed de NOS het: Kaepernick-haters beginnen boycot, gratis publiciteit voor Nike

:')

Haters, zodra het niet in het SJW straatje past ben je een hater.
Als je geen hekel hebt aan Kaepernick, waarom zou je dan je Nike-sokken verknippen zodra ze hem opnemen in een campagne?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181699029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat framen van alles door er deug voor te zetten is ook vermoeiend overigens.

Ik snap dat de Rechtsche Meedemensch er geen boodschap aan heeft, maar er zijn ook daadwerkelijk wel nuttige aspecten aan een beetje sociaal denken.
Daarmee doel ik specifiek niet op het teveel aandacht schenken aan kleine groepjes beroepsbeledigden,]maar deze aktie van Nike kan ik op zich wel waarderen.
Terwijl ze hun kleding door semi-slaven in elkaar laten zetten?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699036
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:21 schreef Ludachrist het volgende:
Overigens zie je in de groep onder de 35 juist weer een grote toename in de aankoop van Nike-aandelen.
Ehm.. aandelen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 5 september 2018 @ 09:34:00 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181699065
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:30 schreef Ludachrist het volgende:

Als je geen hekel hebt aan Kaepernick, waarom zou je dan je Nike-sokken verknippen zodra ze hem opnemen in een campagne?
Dan ben je ook wel een ontiegelijke kneus, hoor.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181699070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ehm.. aandelen?
Ik weet niet zo goed wat je nu wilt zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181699077
quote:
17s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:28 schreef Copycat het volgende:
Believe in something, even if it means sacrifying everything.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699084
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed wat je nu wilt zeggen.
Jij denkt dat veel 35-minners aandelen van Nike kopen? Je bedoelt kleding neem ik aan?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699102
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan ben je ook wel een ontiegelijke kneus, hoor.
Laten we wel wezen, er lopen op de wereld nogal wat randfiguren rond die echt veel te boos worden als een bedrijf iets doet wat ze niet leuk vinden.

Let op Jarvis: dit geldt voor įlle politieke groepen, dus ook linksgekkies.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181699120
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je geen hekel hebt aan Kaepernick, waarom zou je dan je Nike-sokken verknippen zodra ze hem opnemen in een campagne?
Hekel? Denk je werkelijk dat het zo simpel is? Nee dit heeft niks met hekel te maken, dit heeft weer te maken met een bepaalde verontwaardiging vanuit een bepaalde groep. Die dan hypocriet staan te hurken en waar SJW sopkutjes dan helemaal op los gaan en ze als helden zien. Maar zodra iemand het racisme vanuit de zwarte gemeenschap aankaart is er opeens een compleet ander signaal vanuit die groep.

Dit heeft niets met hekel te maken, dit heeft te maken met een tweedeling in de maatschappij van mensen die deze hypocriete onzin meer dan zat zijn. Het hoort bij de linkse populisme om dit vooral aandacht te geven, deze man weg te zetten als held en daarbij continue afgeven op Trump. Laat Nike eens een standpunt maken over kinderarbeid, waar zij zwaar van profiteren samen met die andere SJW clubs? Maar daar valt natuurlijk niemand over, het is één grote hypocriete bedoeling.
pi_181699128
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En hoe framed de NOS het: Kaepernick-haters beginnen boycot, gratis publiciteit voor Nike

:')

Haters, zodra het niet in het SJW straatje past ben je een hater.
Dat het hier in de topic titel als deug campagne geframed wordt boeit je niet?

Deugers zodra je geen rechts conservatief standpunt hebt ben je al een sjw?
pi_181699133
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Jij denkt dat veel 35-minners aandelen van Nike kopen? Je bedoelt kleding neem ik aan?
Nee, ik heb het over aandelen. Als ik kleding had bedoeld had ik wel kleding gezegd.

Overigens is 35 een wat arbitraire grens. Het gaat voornamelijk over 'jonge' investeerders. Daar doet het aandeel het beter bij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181699141
Goede zaak dat mensen met hun portemonnee gaan stemmen en bedrijven afrekenen op de keuzes die ze maken. Ik heb op dit moment geen nieuwe sportschoenen nodig maar Nike zou in aanmerking komen, als ze Kaepernick hadden laten vallen stonden ze er bij mij in ieder geval een stuk slechter op.

Zouden meer mensen moeten doen, boycot Shell en Esso als je vind dat ze sneller en meer moeten dokken voor de schade die ze in Groningen hebben aangericht. Boycot Unilever en Shell als je tegen de dividendbelasting bent. Koop niks uit de door Israel bezette gebieden. Koop geen producten van bedrijven die in hun reclames de hoofddoek als normaal promoten, whatever.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181699146
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hekel? Denk je werkelijk dat het zo simpel is? Nee dit heeft niks met hekel te maken, dit heeft weer te maken met een bepaalde verontwaardiging vanuit een bepaalde groep. Die dan hypocriet staan te hurken en waar SJW sopkutjes dan helemaal op los gaan en ze als helden zien. Maar zodra iemand het racisme vanuit de zwarte gemeenschap aankaart is er opeens een compleet ander signaal vanuit die groep.

Dit heeft niets met hekel te maken, dit heeft te maken met een tweedeling in de maatschappij van mensen die deze hypocriete onzin meer dan zat zijn. Het hoort bij de linkse populisme om dit vooral aandacht te geven, deze man weg te zetten als held en daarbij continue afgeven op Trump. Laat Nike eens een standpunt maken over kinderarbeid, waar zij zwaar van profiteren samen met die andere SJW clubs? Maar daar valt natuurlijk niemand over, het is één grote hypocriete bedoeling.
Eh.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:38:48 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181699154
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:35 schreef Ludachrist het volgende:
Laten we wel wezen, er lopen op de wereld nogal wat randfiguren rond die echt veel te boos worden als een bedrijf iets doet wat ze niet leuk vinden.

True.
Maar de swooses van je sokken afknippen zodat je laffe lapjes overhoudt is wel erg tja. Maat hetzelfde geldt voor hemapaaseitjes-weigeraars.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181699186
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over aandelen. Als ik kleding had bedoeld had ik wel kleding gezegd.

Overigens is 35 een wat arbitraire grens. Het gaat voornamelijk over 'jonge' investeerders. Daar doet het aandeel het beter bij.
Kan daar geen artikelen over vinden, linkje?
pi_181699213
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Goede zaak dat mensen met hun portemonnee gaan stemmen en bedrijven afrekenen op de keuzes die ze maken. Ik heb op dit moment geen nieuwe sportschoenen nodig maar Nike zou in aanmerking komen, als ze Kaepernick hadden laten vallen stonden ze er bij mij in ieder geval een stuk slechter op.

Koop geen producten van bedrijven die in hun reclames de hoofddoek als normaal promoten, whatever.
Ha, dat wordt lastig. Tegenwoordig zit in bijna elke reclame van grote NLe bedrijven een hoofddoek.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699227
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over aandelen. Als ik kleding had bedoeld had ik wel kleding gezegd.

Overigens is 35 een wat arbitraire grens. Het gaat voornamelijk over 'jonge' investeerders. Daar doet het aandeel het beter bij.
Apart dat de koers 4 miljard zakt als zo onwijs veel 'jongeren' Nike aandelen kopen!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181699295
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ha, dat wordt lastig. Tegenwoordig zit in bijna elke reclame van grote NLe bedrijven een hoofddoek.
Kleine boertjes die langs de kant van de weg hun groentes verkopen adverteren niet. :P

Maar dat maakt het leven een stuk ongemakkelijker, dat zie ik normaal alleen van die geitenwollen sokken types doen.
pi_181699301
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:41 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Kan daar geen artikelen over vinden, linkje?
Hier over de actie van Nike zelf, en de doelgroep die ze willen bereiken, hier over de resultaten bij een broker met een jonger klantenbestand afgezet tegen de koers.

quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Apart dat de koers 4 miljard zakt als zo onwijs veel 'jongeren' Nike aandelen kopen!
Ik neem aan dat zelfs jij slim genoeg bent om te snappen dat het gros van de aandelen van Nike niet in handen is van jongeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 september 2018 @ 09:56:34 #44
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181699435
Het grappige is ook dat die Colin een verwend rijkeluiskindje is met 2 blanke pleegouders. Uitgerekend iemand die in zijn leven alleen maar privileges en extreme rijkdom heeft gekend, duikt met een hoek van 180 graden in de slachtofferrol. _O- En dat is dan je boegbeeld.

En dat terwijl er duizenden Amerikanen zijn die in Europa hun leven gaven, ''alles opofferden'' voor de vrijheid van mensen die ze niet eens kennen. Dat zijn echte helden.

Ik vermoed dat Nike nog wel spijt gaat krijgen van deze keuze, maar dan is huilen al lang te laat...
pi_181699680
Kaepernick :') Dat is toch die wappie die die vindt dat de politie opzettelijk zwarte mensen doodschiet op basis van huidskleur? :
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181699758
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het grappige is ook dat die Colin een verwend rijkeluiskindje is met 2 blanke pleegouders. Uitgerekend iemand die in zijn leven alleen maar privileges en extreme rijkdom heeft gekend, duikt met een hoek van 180 graden in de slachtofferrol. _O- En dat is dan je boegbeeld.
Wat een raar argument. Alsof je voor galg en rad moet zijn opgegroeid om je in te zetten voor burgerrechten en/of gelijkheid.


quote:
En dat terwijl er duizenden Amerikanen zijn die in Europa hun leven gaven, ''alles opofferden'' voor de vrijheid van mensen die ze niet eens kennen. Dat zijn echte helden.
Heeft niks met het onderwerp te maken.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_181699936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En hoe framed de NOS het: Kaepernick-haters beginnen boycot, gratis publiciteit voor Nike

:')

Haters, zodra het niet in het SJW straatje past ben je een hater.
Gratis publiciteit?
Onder het mom van negatieve aandacht is ook aandacht?

Of is het gewoon een poging tot 'redden' van de nos nieuwsdienst?

Bij het 'Völkischer Beobachter' gaan van het nrc op Geenstijl waren ze er al de kippen bij om GS nog verder door het slijk te halen. Wat ze overigens niet gelukt is..
De stellingname is wel heel erg duidelijk bij de sjw's daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2018 @ 10:29:40 #48
231686 budvar
budvar
pi_181699982
Ondanks deze domme actie blijf ik Nike schoenen kopen. Ten eerste ze lopen gewoon lekkerder dan welk ander merk dan ook, ten tweede vind ik sneu als de kinderen die ze in elkaar zetten zonder werk komen te zitten :'(
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_181700064
Het gedrag van deze rechtsgekkies doet mij een beetje denken aan moslims gekkies die vlaggen verbranden als reactie op tekeningen.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:34:47 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_181700068
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:29 schreef budvar het volgende:
Ondanks deze domme actie blijf ik Nike schoenen kopen. Ten eerste ze lopen gewoon lekkerder dan welk ander merk dan ook, ten tweede vind ik sneu als de kinderen die ze in elkaar zetten zonder werk komen te zitten :'(
En ten derde, dit verhaal is zo boeiend als mijn oma die 3 uur over brei technieken praat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 5 september 2018 @ 10:41:25 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181700189
quote:
Dit was trouwens mijn eerste gedachte toen ik de slogan las.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181700195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:34 schreef Starmanelon het volgende:
Het gedrag van deze rechtsgekkies doet mij een beetje denken aan moslims gekkies die vlaggen verbranden als reactie op tekeningen.
Verschil is wel dat die Amerikanen niet eisen dat mensen in een land 20.000 km verderop hun vlag, volkslied en stormtroepen respecteren. De heerszucht van die moslims gaat dus wel een stukje verder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181700222
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:29 schreef budvar het volgende:
Ondanks deze domme actie blijf ik Nike schoenen kopen.
Toch zijn je argumenten een beetje twijfelachtig:
quote:
Ten eerste ze lopen gewoon lekkerder dan welk ander merk dan ook,
Nikes zullen best lekkerder zitten dan goedkope gympies van de schoenenreus. Echter kun je voor het geld van echte Nikes ook schoenen vinden met gelijke of betere kwaliteiten.
quote:
ten tweede vind ik sneu als de kinderen die ze in elkaar zetten zonder werk komen te zitten :'(
Tja, die zetten daarna wel weer schoenen in elkaar van een ander merk. Zolang je maar schoenen blijft kopen, is dat niet iets om zorgen over te maken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181700327
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:13 schreef habitue het volgende:
Kaepernick :') Dat is toch die wappie die die vindt dat de politie opzettelijk zwarte mensen doodschiet op basis van huidskleur? :
Owja,


En deze sokken droeg hij.

Wat een held :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 5 september 2018 @ 10:54:39 #55
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_181700398
Ik ga naar huis.
pi_181700461
quote:
Lekker over nagedacht van Nike. _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 5 september 2018 @ 11:01:59 #57
74056 crew  ToT
pi_181700532
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit was trouwens mijn eerste gedachte toen ik de slogan las.
_O- Same here! :D
pi_181700552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:34 schreef Starmanelon het volgende:
Het gedrag van deze rechtsgekkies doet mij een beetje denken aan moslims gekkies die vlaggen verbranden als reactie op tekeningen.
Zoek nog eens op 'Oproep in NRC en Volkskrant: adverteer niet bij GeenStijl'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181700566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:49 schreef habitue het volgende:

[..]

Owja,

[ afbeelding ]
En deze sokken droeg hij.

Wat een held :')
Hij is dus gewoon een racist.

Dat nike daar mee in zee gaat en nu de deksel op de neus gepresenteerd krijgt, is dus terecht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Eindredactie Games woensdag 5 september 2018 @ 11:12:21 #60
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181700684
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In de game-industrie zie je dit ook ja.

WOII spellen historisch inacuraat maken en als fans daar wat van zeggen zijn het 'racisten/seksisten etc' die dan maar op moeten rotten.

Gevolg: spel faalt en dan staan ze vreemd te kijken :')
Onzin natuurlijk. Het klopt dat de pre-orders voor Battlefield V tegen zijn gevallen ten opzichte van de prognose na de release van de 'beruchte' trailer, maar het doet het op dat gebied nog steeds beter dan bijv. Titanfall 2; helemaal niet slecht dus.

Geloof me, deze game wordt gewoon weer een succes, alle blčrende internetridders ten spijt die meteen beginnen te schuimbekken omdat er een vrouwelijk personage in een oorlogsspel zit. Het is een hard schreeuwende minderheid die heel graag wķl dat de game faalt omdat het policorSJWgutmensch zou zijn. Helaas voor hen zien de meeste mensen (casual gamers) BF V gewoon weer als het volgende deel in een computerspelletjesreeks om zo af en toe voor de lol elkaar voor de kop te schieten, die gaan zich niet op zitten vreten omdat er een neger en een vrouw in voor komen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_181700809
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:12 schreef 2dope het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Het klopt dat de pre-orders voor Battlefield V tegen zijn gevallen ten opzichte van de prognose na de release van de 'beruchte' trailer, maar het doet het op dat gebied nog steeds beter dan bijv. Titanfall 2; helemaal niet slecht dus.

Geloof me, deze game wordt gewoon weer een succes, alle blčrende internetridders ten spijt die meteen beginnen te schuimbekken omdat er een vrouwelijk personage in een oorlogsspel zit. Het is een hard schreeuwende minderheid die heel graag wķl dat de game faalt omdat het policorSJWgutmensch zou zijn. Helaas voor hen zien de meeste mensen (casual gamers) BF V gewoon weer als het volgende deel in een computerspelletjesreeks om zo af en toe voor de lol elkaar voor de kop te schieten, die gaan zich niet op zitten vreten omdat er een neger en een vrouw in voor komen.
Laten we wel wezen, voor historische nauwkeurigheid hoef je sowieso niet direct bij een computerspel als Battlefield te zijn waarin je met een pistooltje een vliegtuig uit de lucht kan poffen en vanuit een tank naar een buggy naar een vliegtuig kan gaan om een seconde later een granaat te koppen maar dankzij een paar pleisters van je teamgenoot een wonderbaarlijke genezing mee te maken en weer volop te kunnen rennen.

Maar dat maakt niet uit, het moet wel leuk zijn om te spelen. Maar er mogen geen negers in zitten, dat is dan weer niet nauwkeurig genoeg.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 september 2018 @ 11:19:49 #62
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181700816
quote:
O+
Heerlijk inderdaad!

"Deugbedrijf" _O-
"Deugcampagne" :')

Nikes in de fik steken als protestactie :')
En dan volgende week nieuwe kopen, want:
- ze zaten toch wel lekker.
- al mijn matties hebben Nikes.
- Etc.

Nike: Winning.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181700885
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
Nike heeft de speler Kaepernick een contract aangeboden voor een reclamecampagne en kledinglijn. Deze gast is bekend geworden door te weigeren te gaan staan als het volkslied gespeeld werd bij wedstrijden om te protesteren tegen het 'racistische Amerika'.
Lekker stukje rechtse haatframing dit, aangezien het knielen een protest is tegen het systematische politiegeweld tegen etnische minderheden in de VS.

Ik verbaas me altijd over hoe rechts hun racistische uitlatingen verdedigen en tegelijkertijd aan alle kanten hun racisme ontkennen. :')

Rechts. :')

Links. :')
1 + 1 = blauw
pi_181700944
Ik zie de Deugmolen niet. De ad gaat over doorzetten als je een mening hebt, niet zozeer over de inhoud van de mening.
pi_181700958
quote:
17s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:28 schreef Copycat het volgende:
Believe in something, even if it means sacrifying everything.
O+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 5 september 2018 @ 11:31:14 #66
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181701022
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:23 schreef Kamina het volgende:

[..]

Lekker stukje rechtse haatframing dit, aangezien het knielen een protest is tegen het systematische politiegeweld tegen etnische minderheden in de VS.
Systematisch politiegeweld tegen etnische minderheden dat helemaal niet bestaat. Het is één grote frame van racistische, Black Supremacist haatorganisaties als Black Lives Matter. Het feit dat zoveel donkere Amerikanen in de criminaliteit zitten wordt ook altijd afgeschoven op het ''koloniale tijdperk'' en het denkbeeldige racisme van de grote boze blanke man. :')

Die mensen ontberen iedere zelfreflectie.
  woensdag 5 september 2018 @ 11:34:55 #67
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181701081
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:12 schreef 2dope het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Het klopt dat de pre-orders voor Battlefield V tegen zijn gevallen ten opzichte van de prognose na de release van de 'beruchte' trailer, maar het doet het op dat gebied nog steeds beter dan bijv. Titanfall 2; helemaal niet slecht dus.
Haha, Titan wat? :') Alsof je Scapino met de Bijenkorf vergelijkt. Gek he, dat Battlefield het ''nog altijd beter doet''. De lat ligt dan ook super laag.
  woensdag 5 september 2018 @ 11:35:18 #68
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181701088
Net even mijn Nike joggingbroek kapot gescheurd. Dat zal ze leren!
pi_181701099
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:26 schreef skrn het volgende:
Ik zie de Deugmolen niet. De ad gaat over doorzetten als je een mening hebt, niet zozeer over de inhoud van de mening.
Grote kans dus dat Geert Wilders en Bakr al-Baghdadi binnenkort door Nike gesponsord gaan worden.
  woensdag 5 september 2018 @ 11:36:26 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_181701107
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Systematisch politiegeweld tegen etnische minderheden dat helemaal niet bestaat. Het is één grote frame van racistische, Black Supremacist haatorganisaties als Black Lives Matter. Het feit dat zoveel donkere Amerikanen in de criminaliteit zitten wordt ook altijd afgeschoven op het ''koloniale tijdperk'' en het denkbeeldige racisme van de grote boze blanke man. :')

Die mensen ontberen iedere zelfreflectie.
Hier nog een stukje ultra-rechtse haatpropaganda

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_181701230
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

O+
-Osama Bin Laden, 2001
pi_181701245
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:23 schreef Kamina het volgende:
het systematische politiegeweld tegen etnische minderheden in de VS.
haha
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181701310
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In de game-industrie zie je dit ook ja.

WOII spellen historisch inacuraat maken en als fans daar wat van zeggen zijn het 'racisten/seksisten etc' die dan maar op moeten rotten.

Gevolg: spel faalt en dan staan ze vreemd te kijken :')
En die Battlefield dude heeft inmiddels zelf op moeten rotten _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181701313
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

-Osama Bin Laden, 2001
Je kunt er net zo goed duizend namen onder plakken van personen die, naar jouw maatstaven, wel zouden deugen.

Het gaat dan ook niet om de inhoud.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Eindredactie Games woensdag 5 september 2018 @ 11:47:35 #75
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181701317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, Titan wat? :') Alsof je Scapino met de Bijenkorf vergelijkt. Gek he, dat Battlefield het ''nog altijd beter doet''. De lat ligt dan ook super laag.
Titanfall 2, hele goeie shooter :) Je kwaliteitsvergelijking gaat niet echt op, Titanfall 2 heeft een metacritic van rond de 85%, hetzelfde als Battlefield 1 en Battlefield 4.

Enne, niet echt, ik bedoel met Battlefield 1 waren er ook al allemaal sneeuwvlokjes aan het krijsen omdat er een negert in (één van) de singleplayer campaigns zat. Uiteindelijk werd die game een mega-hit.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_181701350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je kunt er net zo goed duizend namen onder plakken van personen die, naar jouw maatstaven, wel zouden deugen.

Het gaat dan ook niet om de inhoud.
Het is gewoon een raar motto.

Geloof in iets (of het waar is, of niet, slecht of goed maakt geen drol uit), ook al kost je alles!
  woensdag 5 september 2018 @ 11:52:53 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181701435
Stand for something or fall for everything.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181701442
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is gewoon een raar motto.

Geloof in iets (of het waar is, of niet, slecht of goed maakt geen drol uit), ook al kost je alles!
Dat is het niet als je bedenkt dat waar of niet, goed of slecht nogal subjectief is.

Eigenlijk is die slogan heel erg Amerikaans en past ook prima bij het Amerikaanse gedachtegoed. Alleen struikelen er nu een aantal om de inhoud.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_181701466
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat is het niet als je bedenkt dat waar of niet, goed of slecht nogal subjectief is.

Eigenlijk is die slogan heel erg Amerikaans en past ook prima bij het Amerikaanse gedachtegoed. Alleen struikelen er nu een aantal om de inhoud.
Zal ook komen omdat het geplakt wordt bij iemand van de 1% die niets opgegeven heeft en nog steeds steenrijk is. Alles opgeofferd. _O-
pi_181701478
quote:
Op woensdag 5 september 2018 11:52 schreef Copycat het volgende:
Stand for something or fall for everything.
quote:

If you don't live for something you'll die for nothing.
  woensdag 5 september 2018 @ 12:00:06 #81
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181701569
quote:
Dé zelf-hulp metalband! O+ Helden. *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 5 september 2018 @ 12:03:29 #82
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181701641
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Goede zaak dat mensen met hun portemonnee gaan stemmen en bedrijven afrekenen op de keuzes die ze maken. Ik heb op dit moment geen nieuwe sportschoenen nodig maar Nike zou in aanmerking komen, als ze Kaepernick hadden laten vallen stonden ze er bij mij in ieder geval een stuk slechter op.

Zouden meer mensen moeten doen, boycot Shell en Esso als je vind dat ze sneller en meer moeten dokken voor de schade die ze in Groningen hebben aangericht. Boycot Unilever en Shell als je tegen de dividendbelasting bent. Koop niks uit de door Israel bezette gebieden. Koop geen producten van bedrijven die in hun reclames de hoofddoek als normaal promoten, whatever.
Ik vind die hele 'vote with your dollar' filosofie juist niks. Typisch Amerikaans consumentisme waarbij de commercie altijd wint. 'Heb jij een mening over een maatschappelijke kwestie? Uit deze door te kopen!' Dan kan het maatschappelijk debat ook mooi aan de markt worden overgelaten.

Bovendien houdt de filosofie geen rekening met het feit dat het in veel sectoren nauwelijks mogelijk is om bepaalde bedrijven links te laten liggen. Dit simpelweg omdat ze zo groot zijn dat er geen alternatief is, of slechts een handvol, die op dezelfde manier opereren.
pi_181701647
quote:
Op woensdag 5 september 2018 12:00 schreef SicSicSics het volgende:
Dé zelf-hulp metalband! O+ Helden. *O*
Beter dan zo'n suffe serenity prayer. -O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 september 2018 @ 12:05:29 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181701691
Nou weet ik nog steeds niet wat die campagne nou was.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 5 september 2018 @ 12:07:08 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_181701717
quote:
Exact.
Huilen dan.
pi_181701718
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:47 schreef 2dope het volgende:

[..]

Titanfall 2, hele goeie shooter :) Je kwaliteitsvergelijking gaat niet echt op, Titanfall 2 heeft een metacritic van rond de 85%, hetzelfde als Battlefield 1 en Battlefield 4.

Enne, niet echt, ik bedoel met Battlefield 1 waren er ook al allemaal sneeuwvlokjes aan het krijsen omdat er een negert in (één van) de singleplayer campaigns zat. Uiteindelijk werd die game een mega-hit.
Een groot deel koopt die spellen toch alleen voor de multiplayer.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 5 september 2018 @ 12:10:28 #87
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181701774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:05 schreef Nattekat het volgende:
Nou weet ik nog steeds niet wat die campagne nou was.
  woensdag 5 september 2018 @ 12:14:35 #88
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181701856
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik vind die hele 'vote with your dollar' filosofie juist niks. Typisch Amerikaans consumentisme waarbij de commercie altijd wint. 'Heb jij een mening over een maatschappelijke kwestie? Uit deze door te kopen!' Dan kan het maatschappelijk debat ook mooi aan de markt worden overgelaten.

Bovendien houdt de filosofie geen rekening met het feit dat het in veel sectoren nauwelijks mogelijk is om bepaalde bedrijven links te laten liggen. Dit simpelweg omdat ze zo groot zijn dat er geen alternatief is, of slechts een handvol, die op dezelfde manier opereren.
Niet mee eens.

Ontkennen dat de consument veel macht heeft vind ik de kanker van deze wereld. Altijd maar naar een ander wijzen, nooit naar jezelf. Je moet maar zonder nadenken kunnen consumeren, bedrijven zouden jouw geweten schoon moeten houden. Hun verantwoordelijkheid, niet de jouwe.

Of ik het nu eens ben met het waarom of niet, ik juich het toe dat consument bewust kiezen of afwijzen. Eens denken aan waar jij aan bijdraagt, wat jij mogelijk maakt vind ik een goede zaak. En dat mag van mij zeer gericht, dus bedrijf A doet aan kinderarbeid/staat voor een bepaalde maatschappelijke invulling. Dat je dan als consument zegt dat boeit me niets of wil ik niet aan bijdragen.

Laat je dollar spreken, als blijkt dat veel mensen het met je eens zijn zal dat bedrijf moeten veranderen of zal teloorgaan.
Dat is pas werkelijk power to the people. Wij (de consument) hebben meer macht dan we denken. We vormen de wereld en dat we daar maar zo weinig bij stilstaan is een enorm probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 september 2018 @ 12:14:58 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181701862
quote:
Dat is alles?

Ok. Tijd om m'n schoenen in de fik te steken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181701936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is alles?

Ok. Tijd om m'n schoenen in de fik te steken.
Wel eerst uitdoen.
in a crowd you lose humanity
pi_181701957
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat framen van alles door er deug voor te zetten is ook vermoeiend overigens.

Ik snap dat de Rechtsche Meedemensch er geen boodschap aan heeft, maar er zijn ook daadwerkelijk wel nuttige aspecten aan een beetje sociaal denken.
Daarmee doel ik specifiek niet op het teveel aandacht schenken aan kleine groepjes beroepsbeledigden, maar deze aktie van Nike kan ik op zich wel waarderen.
Er zijn genoeg problemen in Amerika en racisme is daar 1 van. Maar respectloos met het Amerikaanse volkslied omgaan (en dat is daar heel belangrijk) vanwege de frame dat blanke agenten graag zwarte verdachten neerschieten is daar geen oplossing voor.

En achter Black Lives Matter activist Kaepernick gaan staan is al helemaal niet iets wat je zou moeten waarderen.
BLM is een van de meest racistische organisaties en draagt al helemaal niet bij aan de oplossing van het racismeprobleem dat er inderdaad is in Amerika.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 september 2018 @ 12:20:57 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181701965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wel eerst uitdoen.
Goeie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181701995
quote:
Kaepernick is of mixed race. He was born in 1987 in Milwaukee, Wisconsin, to Heidi Russo, a 19-year-old white woman who was single at the time.[7][8] His birth father, an African American man, left Russo before Colin was born
Wel cliche.

En dan blanken haten. _O_
  woensdag 5 september 2018 @ 12:23:41 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_181701998
Battlefield :')

Titanfall _O_
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 5 september 2018 @ 12:25:52 #95
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_181702027
Wel knap dat hij Nike zo ver krijgt. Uiteindelijk is hij niet goed genoeg om starter te zijn in de NFL en daarom heeft hij geen baan. Volgens hem komt het door zijn actie maar er zijn genoeg andere spelers die gewoon een rosterspot hebben terwijl ze ook bleven zitten voor het volkslied.

Vind het maar kinderachtig gedrag van een kerel die niet wil accepteren dat zijn tijd is geweest. Zijn laatste jaar was hij gewoon kut en hij verloor terecht zijn plek.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_181702055
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:23 schreef speknek het volgende:
Battlefield :')

Titanfall _O_
Eerst 1 spelen of gewoon direct 2 pakken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181702077
quote:
Op woensdag 5 september 2018 12:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zijn genoeg problemen in Amerika en racisme is daar 1 van. Maar respectloos met het Amerikaanse volkslied omgaan (en dat is daar heel belangrijk) vanwege de frame dat blanke agenten graag zwarte verdachten neerschieten is daar geen oplossing voor.

En achter Black Lives Matter activist Kaepernick gaan staan is al helemaal niet iets wat je zou moeten waarderen.
BLM is een van de meest racistische organisaties en draagt al helemaal niet bij aan de oplossing van het racismeprobleem dat er inderdaad is in Amerika.
Wat is er respectloos aan knielen :?
pi_181702095
quote:
17s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:28 schreef Copycat het volgende:
Believe in something, even if it means sacrifying everything.
Allahu Akbar!
  woensdag 5 september 2018 @ 12:32:57 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181702145
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:23 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wel cliche.

En dan blanken haten. _O_
Haat hij blanken dan of is dit een frame?
Projecteer jij je Nederlandse situatie niet teveel op de Amerikaanse situatie?
Vergeet je niet dat tot ruim in de '60-er jaren daar wel degelijk extreme uitsluiting was? Dat de situatie daar siginificant anders is als hier? De ellende van daar in het zeer recente verleden nog niet opgeruimd is?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181702149
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:23 schreef Kamina het volgende:

[..]

het systematische politiegeweld tegen etnische minderheden in de VS.
Whut?
Is er dan ook systematisch geweld tegen politie in de VS?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181702171
Kindslaven zetten die kleding in elkaar en nu dit. :')
  woensdag 5 september 2018 @ 12:35:28 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_181702198
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eerst 1 spelen of gewoon direct 2 pakken?
1 heeft geen campaign, dus gewoon 2.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181702200
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:28 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Wat is er respectloos aan knielen :?
Zou jij het normaal vinden als een speler van Nederland tijdens het Wilhelmus dat deed?
In Amerika is het volkslied nog 10x belangrijker voor Amerikanen.

Dat is ook de reden waarom ze dat moment kozen om hun statement te maken. Maximale woede en ophef.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 5 september 2018 @ 12:35:49 #104
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_181702211
Klinkt als een booslim die zichzelf gaat opblazen die slogan
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  woensdag 5 september 2018 @ 12:36:06 #105
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181702217
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet mee eens.

Ontkennen dat de consument veel macht heeft vind ik de kanker van deze wereld. Altijd maar naar een ander wijzen, nooit naar jezelf. Je moet maar zonder nadenken kunnen consumeren, bedrijven zouden jouw geweten schoon moeten houden. Hun verantwoordelijkheid, niet de jouwe.

Of ik het nu eens ben met het waarom of niet, ik juich het toe dat consument bewust kiezen of afwijzen. Eens denken aan waar jij aan bijdraagt, wat jij mogelijk maakt vind ik een goede zaak. En dat mag van mij zeer gericht, dus bedrijf A doet aan kinderarbeid/staat voor een bepaalde maatschappelijke invulling. Dat je dan als consument zegt dat boeit me niets of wil ik niet aan bijdragen.

Laat je dollar spreken, als blijkt dat veel mensen het met je eens zijn zal dat bedrijf moeten veranderen of zal teloorgaan.
Dat is pas werkelijk power to the people. Wij (de consument) hebben meer macht dan we denken. We vormen de wereld en dat we daar maar zo weinig bij stilstaan is een enorm probleem.
De bedoeling is goed, maar daaruit volgt vervolgens wel dat als iets geld verdient, het dus acceptabel is. Want de consument heeft gesproken. Op die manier kunnen de mensen die wij aanstellen om de regels voor onze maatschappij op te stellen ook mooi wijzen naar de markt en stellen dat die het blijkbaar oké vindt, dus waarom zouden zij er iets aan doen?

Je ziet ook dat de filosofie veel sterker leeft in de VS dan in Nederland. Wil je zeggen dat ze daar meer maatschappelijk verantwoord ondernemen? Ik zou zeggen van niet. Wel zie ik meer futiele discussies en pogingen om controverse te creėren gevolgd door excuses, om de aandacht op het merk te vestigen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is alles?

Ok. Tijd om m'n schoenen in de fik te steken.
Ja ik zat ook verder te zoeken, omdat ik niet doorhad dat dat alles was, maar dat is het inderdaad.
pi_181702239
quote:
Op woensdag 5 september 2018 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zou jij het normaal vinden als een speler van Nederland tijdens het Wilhelmus dat deed?
In Amerika is het volkslied nog 10x belangrijker voor Amerikanen.

Dat is ook de reden waarom ze dat moment kozen om hun statement te maken. Maximale woede en ophef.
Sorry dat ik een vraag stelde die niet bij je antwoord hoort.
Mea culpa. :@
pi_181702316
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Haat hij blanken dan of is dit een frame?
Projecteer jij je Nederlandse situatie niet teveel op de Amerikaanse situatie?
Vergeet je niet dat tot ruim in de '60-er jaren daar wel degelijk extreme uitsluiting was? Dat de situatie daar siginificant anders is als hier? De ellende van daar in het zeer recente verleden nog niet opgeruimd is?
Hij retweet dingen met 'white supremacy' erin. Dan haat je wel blanken ja.
En hoe doe ik dat precies dan?
En hij is toch half blank en daar dan onderdeel van? Ik heb bijna 5 jaar in Amerika gewoond dus ja, ik weet er alles vanaf. Het is verschrikkelijk daar voor de niet-blanken, bijna niet te doen.
  woensdag 5 september 2018 @ 12:44:12 #108
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181702336
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Sorry dat ik een vraag stelde die niet bij je antwoord hoort.
Mea culpa. :@
Daar ging mijn koffie _O-
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 5 september 2018 @ 12:44:42 #109
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181702342
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hij retweet dingen met 'white supremacy' erin. Dan haat je wel blanken ja.
Wait whut? Hoezo haat je dan blanken?
  woensdag 5 september 2018 @ 12:46:20 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181702366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zou jij het normaal vinden als een speler van Nederland tijdens het Wilhelmus dat deed?
In Amerika is het volkslied nog 10x belangrijker voor Amerikanen.

Dat is ook de reden waarom ze dat moment kozen om hun statement te maken. Maximale woede en ophef.
Knielen? Dat zou 'raar' zijn voor het wilhelmus. Maar niet disrespectvol.
Zelfde bij het amrikaans volkslied. Knielen is niet disrespectvol naar het volkslied. Als bij weggelopen was/rug gekeerd had had je een punt. Nu was het een statement zonder disrespect naar het volkslied zelf.


Neem hier, al die mensen die niet meedoen met her volkslied, een slokje drinken, kletsen en doen. Niemand die daar aandacht aan besteed, maar het spreekt van minder respect dan knielen.
Dat knielen spreekt niet van een 'geef er niet om', maar spreekt van respect in een vorm.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181702370
Aggut, huilTS is terug met een huilOP. Beter blijf je in je safe space zitten TS.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 5 september 2018 @ 12:49:14 #112
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_181702420
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:25 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dit zal uiteindelijk niet het faillisement van Nike inleiden. Over een paar weken is iedereen dit weer vergeten en dan huurt Nike weer een aantal andere communicatiepipo's in.
Eind 2015 is de beurswaarde van Nike al eens gehalveerd. Geen idee wat de reden daarvan was...
pi_181702501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:49 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Eind 2015 is de beurswaarde van Nike al eens gehalveerd. Geen idee wat de reden daarvan was...
Stock split.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 september 2018 @ 12:53:17 #114
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181702506
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:36 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De bedoeling is goed, maar daaruit volgt vervolgens wel dat als iets geld verdient, het dus acceptabel is. Want de consument heeft gesproken. Op die manier kunnen de mensen die wij aanstellen om de regels voor onze maatschappij op te stellen ook mooi wijzen naar de markt en stellen dat die het blijkbaar oké vindt, dus waarom zouden zij er iets aan doen?

Je ziet ook dat de filosofie veel sterker leeft in de VS dan in Nederland. Wil je zeggen dat ze daar meer maatschappelijk verantwoord ondernemen? Ik zou zeggen van niet. Wel zie ik meer futiele discussies en pogingen om controverse te creėren gevolgd door excuses, om de aandacht op het merk te vestigen.

[..]

Ja ik zat ook verder te zoeken, omdat ik niet doorhad dat dat alles was, maar dat is het inderdaad.
Yep. De consument spreekt.
Of je het nu leuk vindt of niet, daarop is de wereld ingericht.

Wat jij (de consument. Niet te persoonlijk nemen) wil/vindt, daarop reageert het bedrijf (well dan ook).
Die bedrijven willen enkel winst maken, die hebben de consument nodig daarvoor. Wil de consument geen kinderarbeid, rekenen ze de bedrijven daarop af door niet te kopen? Dan zal het bedrijf adverteren met al hun pogingen kinderarbeid te voorkomen.

Eigenlijk vraag jij (en anderen) bedrijven het geweten te zijn. Wait je jouw verantwoordelijkheid weg, moeten zij dat maar zijn.
Maar de harde werkelijkheid is dat als jij (de consument, niet persoonlijk bedoeld) geen keuze wil maken die bedrijven dat zeker niet willen doen. Die willen winst maken en dat is dat. Die volgen de consument.
Boeit het jou nie dan boeit het hun niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181702542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zoek nog eens op 'Oproep in NRC en Volkskrant: adverteer niet bij GeenStijl'.
Gedaan. Hoe is dat relevant in deze context?
pi_181702577
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:55 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Gedaan. Hoe is dat relevant in deze context?
Dat sjw's geen haar beter zijn dan jij 'rechtsgekkies' hier voorstelt. Sterker nog, dat links een afwijkende mening zelfs aanvalt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181702625
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:12 schreef 2dope het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Het klopt dat de pre-orders voor Battlefield V tegen zijn gevallen ten opzichte van de prognose na de release van de 'beruchte' trailer, maar het doet het op dat gebied nog steeds beter dan bijv. Titanfall 2; helemaal niet slecht dus.

Geloof me, deze game wordt gewoon weer een succes, alle blčrende internetridders ten spijt die meteen beginnen te schuimbekken omdat er een vrouwelijk personage in een oorlogsspel zit. Het is een hard schreeuwende minderheid die heel graag wķl dat de game faalt omdat het policorSJWgutmensch zou zijn. Helaas voor hen zien de meeste mensen (casual gamers) BF V gewoon weer als het volgende deel in een computerspelletjesreeks om zo af en toe voor de lol elkaar voor de kop te schieten, die gaan zich niet op zitten vreten omdat er een neger en een vrouw in voor komen.
Joh de topman moest zelfs oprotten!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181702649
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:23 schreef Copycat het volgende:
Kaepernick-GOD!
Kaepernick-JOBLESS.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181702695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat sjw's geen haar beter zijn dan jij 'rechtsgekkies' hier voorstelt. Sterker nog, dat links een afwijkende mening zelfs aanvalt.
Ik kom toch helemaal niet op voor swj's man. Ik zeg alleen dat het verbranden van schoenen mij deed denken aan verbranden van vlaggen door moslims. Alle groepen hebben hun extremen. Ik bekritiseer alleen die extremen.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:05:52 #120
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181702746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zou jij het normaal vinden als een speler van Nederland tijdens het Wilhelmus dat deed?
In Amerika is het volkslied nog 10x belangrijker voor Amerikanen.

Dat is ook de reden waarom ze dat moment kozen om hun statement te maken. Maximale woede en ophef.
Oke waarom zit dat de Nederlandse fokkertjes hier zo hoog dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181702812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Joh de topman moest zelfs oprotten!
Jij wordt niet echt gehinderd door feiten als je lekker aan het posten bent, of wel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181702830
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:03 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Ik kom toch helemaal niet op voor swj's man. Ik zeg alleen dat het verbranden van schoenen mij deed denken aan verbranden van vlaggen door moslims. Alle groepen hebben hun extremen. Ik bekritiseer alleen die extremen.
Is ook dom. Als een bedrijf politiek wil bedrijven en je bent het er niet mee eens, gewoon niet meer van kopen en klaar. Dingen verbranden :')
pi_181702897
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In de game-industrie zie je dit ook ja.

WOII spellen historisch inacuraat maken en als fans daar wat van zeggen zijn het 'racisten/seksisten etc' die dan maar op moeten rotten.

Gevolg: spel faalt en dan staan ze vreemd te kijken :')
Battlefield faalt keihard inderdaad.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:13:19 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181702906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:01 schreef Hathor het volgende:

Kaepernick-JOBLESS.
Deze Nike-campagne zal deze arme sloeber geen windeieren leggen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181702918
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij wordt niet echt gehinderd door feiten als je lekker aan het posten bent, of wel?
https://wccftech.com/battlefield-v-pre-orders-weak-soderlund/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181702940
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Battlefield faalt keihard inderdaad.
Yep. Heeeele slechte pre-orders en de vertraging doet de aandelen crashen.

https://www.cnbc.com/2018(...)v-release-delay.html
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181702998
Toegeven, de campagne levert wel leuke memes op

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Games woensdag 5 september 2018 @ 13:17:45 #128
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_181703003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Joh de topman moest zelfs oprotten!
Het op handen zijnde vertrek van Soderlund zat al veel langer in de pijplijn en nergens blijkt uit dat het te maken heeft met (de backlash van) BF V. Als jij bronnen hebt waarin anders wordt beweerd houd ik me uiteraard aanbevolen.
quote:
Daar wordt enkel door de redacteur gesuggereerd dat het mogelijk, eventueel te maken zou kunnen hebben met de backlash.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:18:22 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181703016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat sjw's geen haar beter zijn dan jij 'rechtsgekkies' hier voorstelt. Sterker nog, dat links een afwijkende mening zelfs aanvalt.
Rechts gelukkig niet met hun sokverbranding...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181703023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Yep. Heeeele slechte pre-orders en de vertraging doet de aandelen crashen.

https://www.cnbc.com/2018(...)v-release-delay.html
Hele slechte pre-orders. 10% minder. Omdat ze de release vertragen wat weer een wat optimalere release betekent zonder heel veel bugs en imbalanced shit zoals bij de vorige. Dat trekt zich wel weer recht.

Maar dat is omdat er policor-dingen in zitten, jatogggg.

Dit domme gelul wel gemist. Goed dat je terug bent. _O_
pi_181703038
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Rechts gelukkig niet met hun sokverbranding...
Hoeveel doden al?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181703059
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hele slechte pre-orders. 10% minder. Omdat ze de release vertragen wat weer een wat optimalere release betekent zonder heel veel bugs en imbalanced shit zoals bij de vorige. Dat trekt zich wel weer recht.

Maar dat is omdat er policor-dingen in zitten, jatogggg.

Dit domme gelul wel gemist. Goed dat je terug bent. _O_
Eh nee de pre-orders WAREN al slecht na dat gezeik en nu daalt het aandeel vanwege de uitgestelde levering.

Over dom gelul gesproken :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181703064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja, grote bedrijven maken zich niet zo druk om beurskoersen, ook niet dat de koers van Nike flink gezakt is in een paar dagen. Niets aan het handje. :O

Al waren ze failliet gegaan had je nog een manier gevonden om het zo te draaien dat ze zich er niet druk om maken.
Er is inderdaad niks aan de hand.

In NL bestaan Unilever, Ahold, HEMA, Plus en Jumbo etc. ook nog gewoon, ondanks de 'massale' #ophef en de kreten van bepaalde burgers dat zij daar nooooooit meer producten van zouden kopen omdat deze ketens Zwarte Piet in de ban hebben gedaan of niet anti-vluchtelingen zijn.
pi_181703129
Damn





A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:25:07 #135
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181703156
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Yep. De consument spreekt.
Of je het nu leuk vindt of niet, daarop is de wereld ingericht.

Wat jij (de consument. Niet te persoonlijk nemen) wil/vindt, daarop reageert het bedrijf (well dan ook).
Die bedrijven willen enkel winst maken, die hebben de consument nodig daarvoor. Wil de consument geen kinderarbeid, rekenen ze de bedrijven daarop af door niet te kopen? Dan zal het bedrijf adverteren met al hun pogingen kinderarbeid te voorkomen.

Eigenlijk vraag jij (en anderen) bedrijven het geweten te zijn. Wait je jouw verantwoordelijkheid weg, moeten zij dat maar zijn.
Maar de harde werkelijkheid is dat als jij (de consument, niet persoonlijk bedoeld) geen keuze wil maken die bedrijven dat zeker niet willen doen. Die willen winst maken en dat is dat. Die volgen de consument.
Boeit het jou nie dan boeit het hun niet.
Nee hoor, ik vraag van bedrijven niet het geweten te zijn. Ik zeg dat er van de markt altijd negatieve prikkels uitgaan. Onder andere doordat het de afstand van het productieproces creėert, waar jij juist aandacht op poogt te vestigen (wat ik nobel vindt).

De stem met je geld-filosofie houdt ons een oplossing voor, maar blijkt in de praktijk juist een verantwoording voor het niet in acht nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Jij ageert tegen het afschuiven van verantwoordelijkheid en dat begrijp ik. Maar als door deze filosofie nu juist de wetgevende macht de verantwoordelijkheid ook steeds meer wegschuift dan is dat toch negatief? Zeker als het tegen blijkt te vallen hoeveel consumenten daadwerkelijk hun gedrag veranderen, bovenop het klagen op internet.

Het is namelijk niet zo dat bedrijven de consumenten volgen. Bedrijven opereren en consumenten volgen. Als je het te bont maakt (of vooral als iets onder de aandacht wordt gebracht), dan kunnen consumenten wegvallen. Daar reageren bedrijven dan weer op. Echter in de basis kopen consumenten niet door een afweging van alle misstanden. Dat is een beetje een idealistische visie op de rationele keuzetheorie, die in de praktijk ook vaak tekort schiet. Consumenten hebben niet de kennis of mogelijkheden om dat allemaal af te wegen.

Wat in de praktijk dus gebeurt is dat mensen reageren op zeer specifieke gebeurtenissen. Zoals hier, nike doet iets dat de ene groep niet bevalt en door de andere groep wordt toegejuicht en als je wil stemmen met je dollar heb je 2 opties. Ofwel zijn de volgende schoenen die je koopt nike, ofwel zijn ze adidas. Zolang je maar meer consumeert.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 05-09-2018 13:33:16 ]
pi_181703166
quote:
Ze hadden er beter van kunnen maken:

"Believe in our ideals, even if it means sacrificing other people". Past beter in dat SJW straatje en deze SJW campagne.
pi_181703169
quote:
Ik moest ook aan Breivik en Hitler denken, die quote is zo fout als wat!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 5 september 2018 @ 13:27:47 #138
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181703204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hoeveel doden al?
Als dat het enige is wat telt kunnen we het leewuendeel van 'linkse' slinkheid ook wel wegstrepen.

Of je dus dezelfde maat will houden voor de verschillende partijen. Anders is het belachelijk onzinnig.

Want hoeveel doden heeft die niet knielende meneer op zijn kerfstok? Ondanks je een half topic vollult met hoe beroerd hij wel niet is en hoe beroerd Nike wel niet is hem te steunen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181703278
quote:
Ja, ik weet dat Söderlund opgestapt is. Maar wat het ene met het andere te maken heeft, dat moet je dan weer even uitleggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:33:28 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181703298
Wat offerde Kaepernick exact van anderen op met zijn actie?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 5 september 2018 @ 13:36:50 #141
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181703346
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:25 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vraag van bedrijven niet het geweten te zijn. Ik zeg dat er van de markt altijd negatieve prikkels uitgaan. Onder andere doordat het de afstand van het productieproces creėert, waar jij juist aandacht op poogt te vestigen (wat ik nobel vindt).

De stem met je geld-filosofie houdt ons een oplossing voor, maar blijkt in de praktijk juist een verantwoording voor het niet in acht nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Jij ageert tegen het afschuiven van verantwoordelijkheid en dat begrijp ik. Maar als door deze filosofie nu juist de wetgevende macht de verantwoordelijkheid ook steeds meer wegschuift dan is dat toch negatief? Zeker als het tegen blijkt te vallen hoeveel consumenten daadwerkelijk hun gedrag veranderen, bovenop het klagen op internet.

Het is namelijk niet zo dat bedrijven de consumenten volgen. Bedrijven opereren en consumenten volgen. Als je het te bont maakt (of vooral als iets onder de aandacht wordt gebracht), dan kunnen consumenten wegvallen. Daar reageren bedrijven dan weer op. Echter in de basis kopen consumenten niet door een afweging van alle misstanden. Dat is een beetje een idealistische visie op de rationele keuzetheorie, die in de praktijk ook vaak tekort schiet. Consumenten hebben niet de kennis of mogelijkheden om dat allemaal af te wegen.

Wat in de praktijk dus gebeurt is dat mensen reageren op zeer specifieke gebeurtenissen. Zoals hier, nike doet iets dat niet bevalt en als je wil stemmen met je dollar heb je 2 opties. Ofwel zijn de volgende schoenen die je koopt nike, ofwel zijn ze adidas. Zolang je maar meer consumeert.
De consument en de macht hangen samen in deze democratie.

Bedrijven en zelfs politiek volgen wel degelijk de consument. De politiek de kiezer en de bedrijven. De bedrijven de consument.
Dat bedrijven de consument een leugen op de mouw proberen te spelden klopt, maar het is de consument die dat toelaat, liever de ogen sluit dan de geldbeurs laat spreken en moeite doet om te weten wat ze kopen.

Jij en ik hebben meer macht dan we denken. Wij kiezen ervoor die macht uit handen te geven. Niet bewust te zijn als dat betekend dat die Nike sokken duurder zijn omdat er geen kinderen misbruikt worden die tegen een spotprijs te produceren.

Hoe stom ik de sokverbranding ook vind, die consumenten zijn bewuster als de meesten. Die enkel naar prijs/populairiteit kijken en inhoud over laten aan die bedrijven. Waarbij die bedrijven reageren op zo goedkoop mogelijk, op wat ze denken dat de consument wil.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:37:29 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_181703360
Ik dacht snel wat aandelen Nike te kopen, maar het is een val van niets. Van 71,30 naar 68,60 op Xetra. Misschien dat het weer een procent stijgt. Daar valt niet echt rijk mee te worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:40:27 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_181703417
quote:
5s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:33 schreef Copycat het volgende:
Wat offerde Kaepernick exact van anderen op met zijn actie?
Het schijnt dat mensen zich nu BELEDIGD voelen :o :o !! En dan voornamelijk van die mensen die heel hard roepen dat anderen zich niet aan moeten stellen en maar tegen een stootje moeten kunnen.
Huilen dan.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:40:53 #144
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181703427
Goede actie van Nike. Ik vind de meeste van hun schoenen kansloos lelijk maar aangezien ik al een hele tijd op zoek ben naar nieuwe sneakers en ADIDAS tegenwoordig een kutcollectie heeft ga ik maar eens kijken of ik van Nike iets kan vinden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181703449
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:37 schreef speknek het volgende:
Ik dacht snel wat aandelen Nike te kopen, maar het is een val van niets. Van 71,30 naar 68,60 op Xetra. Misschien dat het weer een procent stijgt. Daar valt niet echt rijk mee te worden.
Het is duidelijk dat je geen economisch wonder bent. 4% is veel en met opties had je er stinkend rijk mee kunnen worden.

Geen dank voor de tip, oh gij alpha-wetenschapper.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181703460
quote:
9s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het schijnt dat mensen zich nu BELEDIGD voelen :o :o !! En dan voornamelijk van die mensen die heel hard roepen dat anderen zich niet aan moeten stellen en maar tegen een stootje moeten kunnen.
Oh jee. Is er al opgeroepen tot moord en doodslag?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181703480
Ten opzichte van hun belangrijkste peers:

Nike 79,60 (82,20) -3,16%
Adidas 210,80 (216,40) -2,59%
Puma 453,00 (464,50) - 2,48%

't Is me wat allemaal, zo'n dagje.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 5 september 2018 @ 13:44:43 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181703507
quote:
9s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:40 schreef Isdatzo het volgende:

Het schijnt dat mensen zich nu BELEDIGD voelen :o :o !! En dan voornamelijk van die mensen die heel hard roepen dat anderen zich niet aan moeten stellen en maar tegen een stootje moeten kunnen.
Oh ja, dat is inderdaad wel heel pijnlijk voor die sneeuwvlokjes.

Maar feit is dat hij alleen zijn eigen carričre in gevaar heeft gebracht met zijn knielactie. Een flink en individueel offer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 5 september 2018 @ 13:45:27 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_181703525
quote:
9s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat je geen economisch wonder bent. 4% is veel en met opties had je er stinkend rijk mee kunnen worden.

Geen dank voor de tip, oh gij alpha-wetenschapper.
Hoe doe ik dat, retroactief opties kopen om in te spelen op iets dat al gebeurd is, oh economisch wonder?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181703542
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:43 schreef nostra het volgende:
Ten opzichte van hun belangrijkste peers:

Nike 79,60 (82,20) -3,16%
Adidas 210,80 (216,40) -2,59%
Puma 453,00 (464,50) - 2,48%

't Is me wat allemaal, zo'n dagje.
Jij zult het wel druk hebben op kantoor met deze ineenstorting van de koers, zeker?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181703565
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat, retroactief opties kopen om in te spelen op iets dat al gebeurd is, oh economisch wonder?
Je kan nu toch op de door jou verwachte stijging inspelen, snuggere!?

Volgens jou is dit toch slechts een dipje die door de veel grotere jongere SJW-mensen wel weer gecompenseerd wordt? Nou dan! Uitschrijven die call!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181703588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je kan nu toch op de door jou verwachte stijging inspelen, snuggere!?

Volgens jou is dit toch slechts een dipje die door de veel grotere jongere SJW-mensen wel weer gecompenseerd wordt? Nou dan! Uitschrijven die call!
Je haalt er twee door elkaar, en bovendien leg je me woorden in de mond die ik niet gezegd heb. 4/10.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181703594
quote:
11s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:46 schreef Ludachrist het volgende:
Jij zult het wel druk hebben op kantoor met deze ineenstorting van de koers, zeker?
Nee, dat is alleen stoere praat op Fok. In werkelijkheid ben ik meer een soort Storm.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 5 september 2018 @ 13:49:44 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_181703611
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh jee. Is er al opgeroepen tot moord en doodslag?
Het zou me niks verbazen. Er zijn al demonstratief vlaggen en foto's schoenen en t-shirts in brand gestoken.
Huilen dan.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:51:31 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181703660
quote:
9s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef Isdatzo het volgende:

Het zou me niks verbazen. Er zijn al demonstratief vlaggen en foto's schoenen en t-shirts in brand gestoken.
Swoozes zullen van sokken worden gerukt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 5 september 2018 @ 13:51:52 #156
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181703669
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De consument en de macht hangen samen in deze democratie.

Bedrijven en zelfs politiek volgen wel degelijk de consument. De politiek de kiezer en de bedrijven. De bedrijven de consument.
Dat bedrijven de consument een leugen op de mouw proberen te spelden klopt, maar het is de consument die dat toelaat, liever de ogen sluit dan de geldbeurs laat spreken en moeite doet om te weten wat ze kopen.

Jij en ik hebben meer macht dan we denken. Wij kiezen ervoor die macht uit handen te geven. Niet bewust te zijn als dat betekend dat die Nike sokken duurder zijn omdat er geen kinderen misbruikt worden die tegen een spotprijs te produceren.

Hoe stom ik de sokverbranding ook vind, die consumenten zijn bewuster als de meesten. Die enkel naar prijs/populairiteit kijken en inhoud over laten aan die bedrijven. Waarbij die bedrijven reageren op zo goedkoop mogelijk, op wat ze denken dat de consument wil.
Nee die zijn niet bewuster. Die reageren heel extreem op iets dat de aandacht trekt en laten het ofwel weer verslappen later en/of kopen doodleuk wel bij een bedrijf dat in een andere situatie vergelijkbaar handelt. Dat doen andere consumenten net zo goed. Daartoe worden we namelijk geprikkeld.

We hebben allemaal idealen en daar handelen we zo nu en dan echt wel naar in onze aankopen. Alleen doen we het niet consequent en dat gaat ook niet gebeuren. Net zoals we ook niet allemaal het goedkoopste product voor de beste kwaliteit kopen. Consumenten zijn simpelweg niet in staat tot het consequent maken van rationele keuzes, dus dat verheffen tot de basis van het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid creėert niet het effect dat jij nastreeft.

Dat creėert de VS en als je het mij vraagt doen wij het hier een stuk beter.
pi_181703672
quote:
9s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee, dat is alleen stoere praat op Fok. In werkelijkheid ben ik meer een soort Storm.
Beetje met lege binders rondlopen, mensen vertellen hoe het zit, dat is mijn droombaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:58:30 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_181703787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je kan nu toch op de door jou verwachte stijging inspelen, snuggere!?

Volgens jou is dit toch slechts een dipje die door de veel grotere jongere SJW-mensen wel weer gecompenseerd wordt? Nou dan! Uitschrijven die call!
Nee ik dacht dat het een crash was die verder niet gebaseerd was op economisch vooruitzicht. Maar het is inderdaad een dipje (en naar blijkt gedeeld met de andere sneakerfabrikanten). -3.5 of +3.5 gebeurt zo vaak in mijn portfolio, daar ga ik niet op inkopen zonder al langer in het aandeel geļnteresseerd te zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181703906
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat is nu juist onderdeel vd cru: Nike laat zijn kleding door semi-slaven in elkaar zetten maar wil dan wel deugen door een campagne van die knakker op touw te zetten. Dat is toch hypocriet?
Nee, dat maak jij er van. Jij plaatst ze in dat kader.

Zij willen gewoon reclame maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_181703992
Ik ben al mijn Nike spullen bij elkaar aan het zoeken. De fik er in vanavond.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:21:48 #161
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181704230
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben al mijn Nike spullen bij elkaar aan het zoeken. De fik er in vanavond.
Óf je hebt geen Nike-spullen dus je doet aan grootsprekerij, óf je zegt het maar doet het toch niet en dan doe je dus aan grootsprekerij.

Met andere woorden: film het en post het hier, met bewijs dat jij het bent die vanavond filmt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181704267
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:21 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Óf je hebt geen Nike-spullen dus je doet aan grootsprekerij, óf je zegt het maar doet het toch niet en dan doe je dus aan grootsprekerij.

Met andere woorden: film het en post het hier, met bewijs dat jij het bent die vanavond filmt.
Is goed. 22:03 uur hier!
  woensdag 5 september 2018 @ 14:23:37 #163
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181704288
Ik ben benieuwd.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:27:45 #164
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_181704391
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:23 schreef Copycat het volgende:
Kaepernick-GOD!
idd
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_181704492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Is goed. 22:03 uur hier!
:D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181704533
"Believe in something, even if it means sacrificing everything"

Ik vind het eigenlijk supersterk van Nike in het jubileumjaar. Het merk zelf offert daarmee ook veel op voor deze campagne. Marketing technisch valt het op het vlak van kunst. Het zal nu verkeerd vallen maar over 30 jaar wellicht niet.

Maar aan de andere kant vind ik ondanks dat het wel een memorabele campagne is niet zo "sound" als "Just do it". Er zijn er teveel geweest die zichzelf en anderen hebben geoffert voor een bepaald ideaal.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:38:14 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181704614
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:33 schreef Beathoven het volgende:
"Believe in something, even if it means sacrificing everything"

Ik vind het eigenlijk supersterk van Nike in het jubileumjaar. Het merk zelf offert daarmee ook veel op voor deze campagne.

Maar aan de andere kant vind ik ondanks dat het wel een memorabele campagne is niet zo "sound" als "Just do it". Er zijn er teveel geweest die zichzelf en anderen hebben geoffert voor een bepaald ideaal.
Het is ook geen vervanging voor die slogan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181704628
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is ook geen vervanging voor die slogan.
Dat weet ik
pi_181704763
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik moest ook aan Breivik en Hitler denken, die quote is zo fout als wat!
Ik moet ook denken aan Trump en zijn muur.
pi_181704779
Geloof in die muur, ook al moet je er alles voor opgeven _O_

Trump 2020
pi_181704929
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik moest ook aan Breivik en Hitler denken, die quote is zo fout als wat!
Alle quotes zijn dan fout.

Just do it, I'm loving it, Have it your way, sla je slag etc.

kun je ook op al het negatieve toepassen maar de context van de adverteerder telt ook mee.
pi_181704940
Hihi, alle dom-rechtsjes weer helemaal gefrustreerd :D
pi_181704954
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:43 schreef nostra het volgende:
Ten opzichte van hun belangrijkste peers:

Nike 79,60 (82,20) -3,16%
Adidas 210,80 (216,40) -2,59%
Puma 453,00 (464,50) - 2,48%

't Is me wat allemaal, zo'n dagje.
Wat is dit eigenlijk? Waarde van 1 aandeel?
pi_181704976
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Alle quotes zijn dan fout.

Just do it, I'm loving it, Have it your way, sla je slag etc.

kun je ook op al het negatieve toepassen maar de context van de adverteerder telt ook mee.
Daarom... die slogans werden niet gepresenteerd met een radicale Amerika/blanken/agenten hater als gezicht.
pi_181705195
Maar ik snap dus echt geen zak van die slogan in combinatie met die kerel. Wat heeft hij precies opgeofferd dan?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181705279
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:58 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Wat is dit eigenlijk? Waarde van 1 aandeel?
Waarde van 1 aandeel inderdaad. Slot van gisteren, (slot van maandag).

Maar goed, het gaat sowieso nergens over.

Heeft Trump al gereageerd eigenlijk?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181705319
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Rechts gelukkig niet met hun sokverbranding...
Geenstijl bestaat ook nog steeds.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181706124
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Waarde van 1 aandeel inderdaad. Slot van gisteren, (slot van maandag).

Maar goed, het gaat sowieso nergens over.

Heeft Trump al gereageerd eigenlijk?
Ja, maar eigenlijk vrij genuanceerd. 'Ik ben het er niet mee eens en vind het een stom idee, maar iedereen heeft de vrijheid om te doen wat ze willen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181706209
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:53 schreef Ludachrist het volgende:
Ja, maar eigenlijk vrij genuanceerd. 'Ik ben het er niet mee eens en vind het een stom idee, maar iedereen heeft de vrijheid om te doen wat ze willen'.
Nou, niet veel mis mee inderdaad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181706448
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, maar eigenlijk vrij genuanceerd. 'Ik ben het er niet mee eens en vind het een stom idee, maar iedereen heeft de vrijheid om te doen wat ze willen'.
Zoals we Trump kennen _O_
  woensdag 5 september 2018 @ 16:12:11 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181706545
Ach alt-right pesten mag wat kosten.

Die kunnen Nikes waarschijnlijk toch niet betalen
pi_181706592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:12 schreef Hexagon het volgende:
Ach alt-right pesten mag wat kosten.

Die kunnen Nikes waarschijnlijk toch niet betalen
Mwah, ik neem aan dat ook aan de andere kant van het spectrum er nogal wat mensen zijn die er niet bijzonder gelukkig mee zijn dat activisme tegenwoordig als een reclameboodschap wordt ingezet (we zijn onderhand van sex sells naar activism sells gegaan).
pi_181706695
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:08 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zoals we Trump kennen _O_
Ja :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 5 september 2018 @ 16:19:55 #184
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181706696
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:14 schreef Tocadisco het volgende:

Mwah, ik neem aan dat ook aan de andere kant van het spectrum er nogal wat mensen zijn die er niet bijzonder gelukkig mee zijn dat activisme tegenwoordig als een reclameboodschap wordt ingezet (we zijn onderhand van sex sells naar activism sells gegaan).
Benetton deed in de jaren 80 en 90 niet veel anders. En dat deed ook veel stof opwaaien.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 5 september 2018 @ 17:00:49 #185
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_181707587
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:12 schreef habitue het volgende:
Maar ik snap dus echt geen zak van die slogan in combinatie met die kerel. Wat heeft hij precies opgeofferd dan?
Zijn carriere?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_181707601
quote:
15s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Daarom... die slogans werden niet gepresenteerd met een radicale Amerika/blanken/agenten hater als gezicht.
Als voorvechter van de vrije mening in een democratie moet jij zo'n actie wel kunnen goedkeuren. Zelfs Trump is er redelijk mild over.
pi_181707630
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:12 schreef habitue het volgende:
Maar ik snap dus echt geen zak van die slogan in combinatie met die kerel. Wat heeft hij precies opgeofferd dan?
Z'n carriere

Geen club die 'm nog wil aannemen.
pi_181707946
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Z'n carriere

Geen club die 'm nog wil aannemen.
Volgens mij komt dat gewoon omdat hij niet goed genoeg is voor de NFL.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181707965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:18 schreef habitue het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat gewoon omdat hij niet goed genoeg is voor de NFL.
Hij was meer dan goed genoeg.
pi_181707971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:19 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hij was meer dan goed genoeg.
Ik heb andere dingen gelezen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181708091
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 5 september 2018 @ 17:28:09 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_181708157
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Benetton deed in de jaren 80 en 90 niet veel anders. En dat deed ook veel stof opwaaien.
Benetton telt niet. SJWs zijn pas onlangs uit het cultuurmarxisme van de Amerikaanse universiteiten ontstaan, door die gekke Millenial sneeuwvlokjes. Burgerrechtenactivisme en politieke correctheid is helemaal niet iets wat onze ouders en grootouders ook al deden, maar we nu pas erg zijn gaan vinden omdat we massaal onze empathische vaardigheden zijn kwijtgeraakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181708231
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:12 schreef habitue het volgende:
Maar ik snap dus echt geen zak van die slogan in combinatie met die kerel. Wat heeft hij precies opgeofferd dan?
Miljoenen aan salaris, geen team in de NFL dat nog tegen hem aan pist.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181708447
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Benetton deed in de jaren 80 en 90 niet veel anders. En dat deed ook veel stof opwaaien.
Klopt, maar niet onder zo'n sterk politiek geladen sfeer zoals nu in de US onder Trump.
pi_181708747
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:57 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou, niet veel mis mee inderdaad.
Om dit te compenseren heeft hij zojuist laten weten dat Nike een kutmerk is dat kapot gaat aan deze kansloze actie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181708995
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:55 schreef Ludachrist het volgende:
Om dit te compenseren heeft hij zojuist laten weten dat Nike een kutmerk is dat kapot gaat aan deze kansloze actie.
Zo kennen we hem weer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181709064
quote:
Bedrijven moeten gewoon hun product maken en geen politiek bedrijven. Eens of niet?
Suggereer je nu dat bedrijven ook geen donaties aan politieke partijen zouden mogen doen ?
Gaan de Republikeinen leuk vinden ;)
  woensdag 5 september 2018 @ 18:23:07 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_181709357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Mwah, ik neem aan dat ook aan de andere kant van het spectrum er nogal wat mensen zijn die er niet bijzonder gelukkig mee zijn dat activisme tegenwoordig als een reclameboodschap wordt ingezet (we zijn onderhand van sex sells naar activism sells gegaan).
Ik zie het probleem niet zo. Als Nike hiermee meer sportschoenen denkt te verkopen hebben ze mijn zegen.
pi_181709836
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als voorvechter van de vrije mening in een democratie moet jij zo'n actie wel kunnen goedkeuren. Zelfs Trump is er redelijk mild over.
Tuurlijk mogen ze doen wat ze willen. Ik sta alleen niet achter hun boodschap. En het is ook redelijk hypocriet als je zelf onderbetaalde donkere mensen in dienst hebt over de hele wereld.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 september 2018 @ 18:44:13 #200
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_181709966
quote:
12s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Benetton deed in de jaren 80 en 90 niet veel anders. En dat deed ook veel stof opwaaien.
Hugo Boss in 40/45. Ging ook niet onopgemerkt.
pi_181709997
Voor een bedrijf dat vooral in China groei en winst boekt is het misschien geen slecht idee om zich van Trump te distantiėren. Trump heeft nieuwe tariffs op 200 miljard dollar aan Chinese goederen aangekondigd. Als de Chinezen met een boycott van Amerikaanse produkten reageren zou Nike buiten schot kunnen blijven.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_181711083
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Tuurlijk mogen ze doen wat ze willen. Ik sta alleen niet achter hun boodschap. En het is ook redelijk hypocriet als je zelf onderbetaalde donkere mensen in dienst hebt over de hele wereld.
Chinezen zijn donker?

Nike heeft bovendien allerlei mensen lopen van verschillende komaf en met verschillende functies.
pi_181711138
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 17:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Om dit te compenseren heeft hij zojuist laten weten dat Nike een kutmerk is dat kapot gaat aan deze kansloze actie.
Gelukkig is Nike niet van het niveau Trump Steak.
  woensdag 5 september 2018 @ 19:27:04 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_181711148
White dudes: telling black men how and when it's ok to protest since dirt was young. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_181711286
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik moest ook aan Breivik en Hitler denken, die quote is zo fout als wat!
Meteen aan Hitler denken...

Je bent niet goed wijs.
pi_181712041
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Chinezen zijn donker?

Nike heeft bovendien allerlei mensen lopen van verschillende komaf en met verschillende functies.
Alsof Nike alles in China laat maken.

En zijn daar niet anders in dan vrijwel alle andere grote bedrijven op Aarde.
pi_181712330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Zouden meer mensen moeten doen, boycot Shell en Esso als je vind dat ze sneller en meer moeten dokken voor de schade die ze in Groningen hebben aangericht.
Staat verdiende het meest aan het aardgas, en betaalt ook mee aan de schade
Boycot dan de staat...
quote:
Boycot Unilever en Shell als je tegen de dividendbelasting bent.
Hier hetzelfde, wat is dat toch voor een reflex om bedrijven te boycotten als de politiek de werkelijke schuldige is ?
pi_181712406
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Chinezen zijn donker?

Donkere Chinezen wel ja.
  woensdag 5 september 2018 @ 20:25:46 #209
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181712641
De echte klacht is natuurlijk dat er volwassenen zijn die Nike kleren dragen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181712723
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
De echte klacht is natuurlijk dat er volwassenen zijn die Nike kleren dragen.
:')
pi_181712856
Waarom ook knielen tijdens het volkslied, beter ga ja langs politiebureaus of geef je een speech over politiegeweld.

Nee, ik ga een statement maken want dat is hip. 10 meelopers denken hetzelfde, en plots is een footballspeler een heuse activist :')
  woensdag 5 september 2018 @ 20:33:57 #212
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181712860
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
White dudes: telling black men how and when it's ok to protest since dirt was young. :')
Iedereen mag protesteren en iedereen mag het niet eens zijn met die protesten.
pi_181713053
Nike is maar in 1 ding geļnteresseerd en dat is geld verdienen en daarvoor zullen ze inderdaad alles en iedereen opofferen.

Met slecht betaalde kinderarbeid en een zeer uitgekiende marketingstrategie met overbetaalde topsporters die ze vele miljoenen betalen is dit bedrijf groot geworden.

Dit is ook niets meer dan een marketingstrategie waar vooraf alle scenario's kil doorberekend zijn. Nike is meester (net als veel andere bedrijven) in het manipuleren van mensen.
pi_181713111
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:40 schreef rutger05 het volgende:
Nike is maar in 1 ding geļnteresseerd en dat is geld verdienen en daarvoor zullen ze inderdaad alles en iedereen opofferen.

Met slecht betaalde kinderarbeid en een zeer uitgekiende marketingstrategie met overbetaalde topsporters die ze vele miljoenen betalen is dit bedrijf groot geworden.

Dit is ook niets meer dan een marketingstrategie waar vooraf alle scenario's kil doorberekend zijn. Nike is meester (net als veel andere bedrijven) in het manipuleren van mensen.
Dat is niet waar!! Nike heeft het beste met jou en mij voor. Ook als je zwart bent. :(
Nike maakt de wereld een stukje beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2018 20:43:39 ]
pi_181713166
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat is niet waar!! Nike heeft het beste met jou en mij voor. Ook als je zwart bent. :(
Nike maakt de wereld een stukje beter.
Oké. Sorry. ;(
pi_181713196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
De echte klacht is natuurlijk dat er volwassenen zijn die Nike kleren dragen.
Jij sport niet snap ik?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181713270
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat is niet waar!! Nike heeft het beste met jou en mij voor. Ook als je zwart bent. :(
Nike maakt de wereld een stukje beter.
Ja.
Door het meisje van 6 uit bangladesh ook een inkomen te geven natuurlijk. Moet ze 15 uur per dag voor werken en krijgt ze omgeregend 3,5 cent voor.

Maar haar ouders kunnen nu wel 10 gram rijst extra kopen.

Jep. Nike maakt de wereld een stukje beter (y)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181713321
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:33 schreef havanagila het volgende:
Waarom ook knielen tijdens het volkslied, beter ga ja langs politiebureaus of geef je een speech over politiegeweld.[ /quote]

Als een stil protest al niet kan wordt het wel duidelijk dat men niet op het geven van een podium zit te wachten.

[Quote]
Nee, ik ga een statement maken want dat is hip. 10 meelopers denken hetzelfde, en plots is een footballspeler een heuse activist :')
Sommige moslims gaan over de zeik bij een tekening en jij maakt je druk om een knielbeweging bij een Amerikaanse sport. Dat is blijkbaar jouw heilige huisje.

Je bent sowieso een activist als je actie voert en men moet niet zo hypocriet doen door bij Charlie Hepdo de volledige steun te geven en iedere meeloper te omarmen en deze man om zijn onschuldige manier van demonstreren uit te kotsen.
pi_181713361
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja.
Door het meisje van 6 uit bangladesh ook een inkomen te geven natuurlijk. Moet ze 15 uur per dag voor werken en krijgt ze omgeregend 3,5 cent voor.

Maar haar ouders kunnen nu wel 10 gram rijst extra kopen.

Jep. Nike maakt de wereld een stukje beter (y)
Precies. Anders had dat meisje misschien wel vuilnis moeten doorspitten om plastic te verzamelen.
pi_181713385
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Staat verdiende het meest aan het aardgas, en betaalt ook mee aan de schade
Boycot dan de staat...
Dat is dus het probleem. Onder het mom van een soepele afwikkeling voor de slachtoffers gaat de belastingbetaler ervoor betalen, en moet dat dan maar terug zien te krijgen van Shell en Exxon. Daarnaast heeft de staat de exploitatie uitbesteed aan Shell en Exxon in de vorm van de NAM. Daarmee draagt de NAM ook het ondernemersrisico, anders had de staat net zo goed zelf kunnen gaan pompen. Bovendien was het de NAM die decennia heeft ontkend dat de gaswinning de oorzaak was, terwijl ze beter wisten/moesten weten. Dat maakt dat ze opzettelijk al die huizen en monumenten vernield hebben.

quote:
Hier hetzelfde, wat is dat toch voor een reflex om bedrijven te boycotten als de politiek de werkelijke schuldige is ?
Dat zijn vaak twee handen op één buik, zeker wanneer het de VVD betreft. Het pleit de politiek zeker niet vrij, maar als je ergens voor lobbyt ben je ook verantwoordelijk wanneer je je zin krijgt.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik vind die hele 'vote with your dollar' filosofie juist niks. Typisch Amerikaans consumentisme waarbij de commercie altijd wint. 'Heb jij een mening over een maatschappelijke kwestie? Uit deze door te kopen!' Dan kan het maatschappelijk debat ook mooi aan de markt worden overgelaten.
Dat is ook helemaal niet mijn standpunt. Maar naast burger, die uiteraard het primaat heeft, ben je ook consument. Als de politiek het dan laat liggen of achter de ontwikkelingen aanloopt dan mag je best nadenken over de rol van je eigen geld in onwenselijke ontwikkelingen.

quote:
Bovendien houdt de filosofie geen rekening met het feit dat het in veel sectoren nauwelijks mogelijk is om bepaalde bedrijven links te laten liggen. Dit simpelweg omdat ze zo groot zijn dat er geen alternatief is, of slechts een handvol, die op dezelfde manier opereren.
Veel zou je ook (collectief) uit kunnen zoeken. Maar om niet met Ryanair te vliegen is dat niet eens nodig. Ik gebruik zelf al jaren een alternatief voor Google. Je kunt daar gewoon keuzes in maken die wegen op een bedrijf als meer mensen dat doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181713541
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sommige moslims gaan over de zeik bij een tekening en jij maakt je druk om een knielbeweging bij een Amerikaanse sport. Dat is blijkbaar jouw heilige huisje.

Je bent sowieso een activist als je actie voert en men moet niet zo hypocriet doen door bij Charlie Hepdo de volledige steun te geven en iedere meeloper te omarmen en deze man om zijn onschuldige manier van demonstreren uit te kotsen.
Nou nou, alsof ik boos sneakers sta te verbranden :')

Het gaat me om het feit dat je bij dit soort zaken zonder meer, en direct, een soort volksheld bent, los van of je nou daadwerkelijk ook moeite/tijd in activisme steekt. Makkelijk scoren. Vooral als je al een publiek figuur bent. Even knielen en iedereen wil een interview.

En die 2e alinea...? Waar komt dat vandaan.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 21:02:21 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181713629
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sommige moslims gaan over de zeik bij een tekening en jij maakt je druk om een knielbeweging bij een Amerikaanse sport. Dat is blijkbaar jouw heilige huisje.

Je bent sowieso een activist als je actie voert en men moet niet zo hypocriet doen door bij Charlie Hepdo de volledige steun te geven en iedere meeloper te omarmen en deze man om zijn onschuldige manier van demonstreren uit te kotsen.
het kan ook allemaal wel, het is niet alsof hij met stokken van het veld is geslagen ofzo

men neemt hem alleen niet meer aan omdat men hem vervelend vind, beetje een risico
dat is dan blijkbaar de consequentie van zijn activisme en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat hij verbaasd is

er zijn wel spelers die voor minder gesidelined in Amerika, die gasten zijn gewoon heel gevoelig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181714107
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:59 schreef havanagila het volgende:

[..]

Nou nou, alsof ik boos sneakers sta te verbranden :')
Als een Amerikaan ergens op een forum ineens een sterke mening krijgt over een protestactie in de Eredivisie en daarvoor hele teksten neerkalkt dan zit 't 'm toch wel hoog.

quote:
Het gaat me om het feit dat je bij dit soort zaken zonder meer, en direct, een soort volksheld bent, los van of je nou daadwerkelijk ook moeite/tijd in activisme steekt. Makkelijk scoren. Vooral als je al een publiek figuur bent. Even knielen en iedereen wil een interview.
Er zijn genoeg publieke figuren geweest die wel of niet in je straatje vielen qua boodschap. Het is hier meer dat iemand actie voert voor iets waar jij het eens niet mee eens bent.
pi_181714299
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als een Amerikaan ergens op een forum ineens een sterke mening krijgt over een protestactie in de Eredivisie en daarvoor hele teksten neerkalkt dan zit 't 'm toch wel hoog.

[..]

Er zijn genoeg publieke figuren geweest die wel of niet in je straatje vielen qua boodschap. Het is hier meer dat iemand actie voert voor iets waar jij het eens niet mee eens bent.
Jeetje.

Een reactie van welgeteld 2 zinnetjes, met je teksten. En een ieder die het niet eens is met Kaepernick is diehard tegen het bestrijden van racisme?

Wat heb je er aan om een willekeurige wildvreemde op internet als racist af te schilderen.... man man.
pi_181714329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

het kan ook allemaal wel, het is niet alsof hij met stokken van het veld is geslagen ofzo
Dat tikte ik ook niet.

quote:
men neemt hem alleen niet meer aan omdat men hem vervelend vind, beetje een risico
dat is dan blijkbaar de consequentie van zijn activisme
Genoeg voer voor discussie in elk geval.
pi_181714419
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:26 schreef havanagila het volgende:

[..]

Jeetje.

Een reactie van welgeteld 2 zinnetjes, met je teksten. En een ieder die het niet eens is met Kaepernick is diehard tegen het bestrijden van racisme?

Wat heb je er aan om een willekeurige wildvreemde op internet als racist af te schilderen.... man man.
Citeer het deel eens waar ik je een racist genoemd heb.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 21:32:18 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181714515
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat tikte ik ook niet.
nee dat tikte ik, jij tikte dit:
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:50 schreef Beathoven het volgende:
Als een stil protest al niet kan
het kan wel, het is niet alsof hij met stokken van het veld geslagen is ofzo hij heeft zijn protest gewoon uitgevoerd en daar komt dan logischerwijs reactie op

quote:
[..]

Genoeg voer voor discussie in elk geval.
prima toch?

maar de kans dat hij nog in de NFL aan de bak komt is vrij klein, deze deal met Nike maakt het kleiner
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181714765
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat tikte ik, jij tikte dit:

[..]

het kan wel, het is niet alsof hij met stokken van het veld geslagen is ofzo hij heeft zijn protest gewoon uitgevoerd en daar komt dan logischerwijs reactie op
Als andere klokkenluiders geslachtofferd worden en hun carriere aan de wilgen kunnen hangen is het allemaal niet zo logisch. Ik vind het ook hier niet bepaald logisch.

De clubs van de NFL zitten eveneens met de tweets van Trump in de maag. Waarbij het ook allerminst logisch is dat een president die over ieder persoon die hem niet zint openlijke rants schrijft en als iemand anders een statement maakt dit de kop wil indrukken met een tweet.
pi_181714837
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als andere klokkenluiders geslachtofferd worden en hun carriere aan de wilgen kunnen hangen is het allemaal niet zo logisch. Ik vind het ook hier niet bepaald logisch.

De clubs van de NFL zitten eveneens met de tweets van Trump in de maag. Waarbij het ook allerminst logisch is dat een president die over ieder persoon die hem niet zint openlijke rants schrijft en als iemand anders een statement maakt dit de kop wil indrukken met een tweet.
Voor heel wat mensen zijn Trump's tweets en Kaepernicks actie dan ook 1 pot nat.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 21:50:45 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181714975
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als andere klokkenluiders geslachtofferd worden en hun carriere aan de wilgen kunnen hangen is het allemaal niet zo logisch. Ik vind het ook hier niet bepaald logisch.

De clubs van de NFL zitten eveneens met de tweets van Trump in de maag. Waarbij het ook allerminst logisch is dat een president die over ieder persoon die hem niet zint openlijke rants schrijft en als iemand anders een statement maakt dit de kop wil indrukken met een tweet.
het is misschien niet wenselijk maar het is absoluut logisch

clubs en agents zijn nu eenmaal gevoelig voor mogelijke problemen/risico's, in Amerika een stuk meer dan in Europa, als je dan besluit om voor het publiek en voor de camera's en tijdens het volkslied actie te gaan voeren dan moet je snappen dat daar gevolgen aankleven en anders meld je agent het wel

sterker nog ik ken verhalen van meerdere spelers (niet football) die geen contracten kregen omdat papa helemaal wappie is, dan moet je dit soort dingen al helemaal niet proberen als je je baan wil houden hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181715022
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 20:51 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies. Anders had dat meisje misschien wel vuilnis moeten doorspitten om plastic te verzamelen.
Of haar buurman moeten pijpen.

Eerlijk is eerlijk, voor nike werken is beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181715211
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is misschien niet wenselijk maar het is absoluut logisch

clubs en agents zijn nu eenmaal gevoelig voor mogelijke problemen/risico's, in Amerika een stuk meer dan in Europa, als je dan besluit om voor het publiek en voor de camera's en tijdens het volkslied actie te gaan voeren dan moet je snappen dat daar gevolgen aankleven en anders meld je agent het wel

sterker nog ik ken verhalen van meerdere spelers (niet football) die geen contracten kregen omdat papa helemaal wappie is, dan moet je dit soort dingen al helemaal niet proberen als je je baan wil houden hoor
Iedere vorm van protest op welk moment dan ook zou niet wenselijk zijn voor het vervolg van zijn carriere. Terwijl een ieder gewoon dat recht heeft. En daarmee heeft hij hetgeen dat jij als logisch beschouwd proberen te doorbreken. Dat is ook hetgeen waar Nike nu een nieuwe stormram op probeert te zetten.
pi_181715225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

het kan ook allemaal wel, het is niet alsof hij met stokken van het veld is geslagen ofzo

men neemt hem alleen niet meer aan omdat men hem vervelend vind, beetje een risico
dat is dan blijkbaar de consequentie van zijn activisme en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat hij verbaasd is

er zijn wel spelers die voor minder gesidelined in Amerika, die gasten zijn gewoon heel gevoelig
Ik vind het overigens nog meevallen dat Curry en James niet meer flak hebben gekregen door te zeggen dat ze niet naar het Witte Huis gaan na het behalen van een titel, is toch een beetje vergelijkbaar met dat statement van Kaepernick. Hoe zit dat trouwens in de NHL? Hebben de kampioenen daar de laatste jaren ook geweigerd bij Trump op de koffie te komen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 22:03:21 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181715311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vind het overigens nog meevallen dat Curry en James niet meer flak hebben gekregen door te zeggen dat ze niet naar het Witte Huis gaan na het behalen van een titel, is toch een beetje vergelijkbaar met dat statement van Kaepernick. Hoe zit dat trouwens in de NHL? Hebben de kampioenen daar de laatste jaren ook geweigerd bij Trump op de koffie te komen?
niet dat ik weet, grootste drama komt van Russen die niet direct Putin afwijzen omdat ze misschien nog KHL willen spelen na hun carriere en die zijn ondanks alle klappen tegen hun kop dan nog verstandig genoeg om 'meh' te zeggen als iemand ernaar vraagt :P

en Jaromir Jagr die een jong sletje had geneukt en haar niet wilde betalen voor de foto's _O-

dat die gasten niet naar het witte huis wilde had ik ook grotere problemen van verwacht eerlijk idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 5 september 2018 @ 22:03:33 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181715318
dat laatste was awesome
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_181715333
quote:
Op woensdag 5 september 2018 14:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is goed. 22:03 uur hier!
Nou ? }:|
pi_181717230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:33 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Whut?
Is er dan ook systematisch geweld tegen politie in de VS?
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Systematisch politiegeweld tegen etnische minderheden dat helemaal niet bestaat. Het is één grote frame van racistische, Black Supremacist haatorganisaties als Black Lives Matter. Het feit dat zoveel donkere Amerikanen in de criminaliteit zitten wordt ook altijd afgeschoven op het ''koloniale tijdperk'' en het denkbeeldige racisme van de grote boze blanke man. :')

Die mensen ontberen iedere zelfreflectie.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:44 schreef habitue het volgende:

[..]

haha
Zo te zien hebben we de witbaarden te pakken die praten met hooivorken in de mond in plaats van de werkelijke wereld.

Hier zijn wat feiten geleverd door de FBI zelf: https://www.vox.com/cards(...)-us/us-police-racism
1 + 1 = blauw
pi_181718114
quote:
6s.gif Op woensdag 5 september 2018 22:04 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nou ? }:|
:')

22:04u dat is 1 minuut te laat hé.
pi_181718201
quote:
Op woensdag 5 september 2018 23:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
:')

22:04u dat is 1 minuut te laat hé.
Nee; dat is jou, tot op de laatste seconde, de gelegenheid geven je woord te houden.
pi_181718208
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:09 schreef Kamina het volgende:

[..]

Hier zijn wat feiten geleverd door de FBI zelf: https://www.vox.com/cards(...)-us/us-police-racism
Hier wat feiten van Shapiro
pi_181718689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:46 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Hier wat feiten van Shapiro
Deze Dave Shapiro, die investeert in wapens en pharmacie, en dus profiteert van wapengeweld en drugs gerelateerde criminaliteit?

https://www.tampabay.com/(...)over-oil-guns-drugs/
1 + 1 = blauw
pi_181720625
quote:
5s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:12 schreef Kamina het volgende:

[..]

Deze Dave Shapiro, die investeert in wapens en pharmacie, en dus profiteert van wapengeweld en drugs gerelateerde criminaliteit?

https://www.tampabay.com/(...)over-oil-guns-drugs/
Ik weet dat al die Amerikanen op elkaar lijken, maar Ben en Dave zijn toch echt twee verschillende voornamen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181720646
Vandaag voorlopig overigens weer +0.4.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:05:28 #244
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181720778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is goed. 22:03 uur hier!
Je hebt dus gewoon weer een grote bek gehad.
Jij bent af.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 6 september 2018 @ 08:09:27 #245
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181720817
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:

Je hebt dus gewoon weer een grote bek gehad.
Jij bent af.
Verbaast dat je ook maar enigszins?
Sowieso, ze maken toch geen Nikes met klittebandsluiting?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 6 september 2018 @ 08:16:50 #246
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181720879
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:09 schreef Copycat het volgende:
Verbaast dat je ook maar enigszins?
Absoluut niet, maar dat maakt niet dat ie er mee weg komt.
De onbetrouwbare hond.

quote:
Sowieso, ze maken toch geen Nikes met klittebandsluiting?
:D
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181721001
quote:
11s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet dat al die Amerikanen op elkaar lijken, maar Ben en Dave zijn toch echt twee verschillende voornamen.
_O- Ik las Day als Dave. :')
1 + 1 = blauw
pi_181721157
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:09 schreef Kamina het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zo te zien hebben we de witbaarden te pakken die praten met hooivorken in de mond in plaats van de werkelijke wereld.

Hier zijn wat feiten geleverd door de FBI zelf: https://www.vox.com/cards(...)-us/us-police-racism
Begon jij niet in je eerste post over 'framing'?

Deze statistieken tonen aan dat zwarten meer kans hebben om neergeschoten te worden door politie. Dat is idd vreselijk en moet echt wat tegen gebeuren vind ik.
Maar dat is heel wat anders als 'structureel te worden afgemaakt' zoals jij roept.

Politiemensen hebben in Amerika namelijk nog een veel hogere kans om neergeschoten te worden door zwarten. Beweer jij dan ook dat zwarten 'structureel' bezig te zijn om politiemensen uit te moorden?

Je interpreteert de cijfers een beetje verkeerd... ;)
Maar goed, je hebt weer even lekker kunnen schelden met 'witbaarden' en weet ik veel wat, hopelijk luchtte het op?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 6 september 2018 @ 08:39:28 #249
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181721159
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 07:47 schreef Ludachrist het volgende:
Vandaag voorlopig overigens weer +0.4.
Sowieso, Adidas. Naar beneden. Under Armour. Naar beneden. Puma. :') . Hele sportsector staat onder druk.

Voorlopig heeft de campagne voor Nike geen windeieren gelegd aan exposure.

Over de lange termijn is ook (bijna) iedereen in de reclamewereld positief.

Maar TS is blij. Dat is ook belangrijk! _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181721194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Begon jij niet in je eerste post over 'framing'?

Deze statistieken tonen aan dat zwarten meer kans hebben om neergeschoten te worden door politie. Dat is idd vreselijk en moet echt wat tegen gebeuren vind ik.
Maar dat is heel wat anders als 'structureel te worden afgemaakt' zoals jij roept.

Politiemensen hebben in Amerika namelijk nog een veel hogere kans om neergeschoten te worden door zwarten. Beweer jij dan ook dat zwarten 'structureel' bezig te zijn om politiemensen uit te moorden?

Je interpreteert de cijfers een beetje verkeerd... ;)
Dat is niet wat framing inhoudt.

Als je de tekst goed leest (lastig, ik kan het weten, zie boven), dan zie je dat het deels te verklaren is door de socio-economische status dat etnische minderheden (niet 'zwarten', racist) in aanraking komen met politie.

Overigens is het diezelfde socio-economische status die heeft geleid tot het ontstaan van Black Lives Matter. Eigenlijk maak je nu een argument voor mijn standpunt. ^O^
1 + 1 = blauw
  donderdag 6 september 2018 @ 08:51:17 #251
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181721283
quote:
17s.gif Op woensdag 5 september 2018 09:28 schreef Copycat het volgende:
Believe in something, even if it means sacrifying everything.
Achterafgelul.

Als hij van te voren had geweten wat er van zou komen, had hij netjes blijven staan bij het volkslied.

:')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181721310
quote:
6s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sowieso, Adidas. Naar beneden. Under Armour. Naar beneden. Puma. :') . Hele sportsector staat onder druk.

Voorlopig heeft de campagne voor Nike geen windeieren gelegd aan exposure.
Extra omzet genereren is voor de verandering eens 'niet' de insteek van deze campagne (zie het citaat zelf, Nike gaat mee naar beneden). Ze hadden dit al ingecalculeerd. En dat vind ik prijzenswaardig. Het is meer een memorabel museumstuk in het jubileumjaar en Nike kan wel een deukje oplopen.
pi_181721366
quote:
5s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:12 schreef Kamina het volgende:

[..]

Deze Dave Shapiro, die investeert in wapens en pharmacie, en dus profiteert van wapengeweld en drugs gerelateerde criminaliteit?

https://www.tampabay.com/(...)over-oil-guns-drugs/
Wat heeft Dave Shapiro te maken met Ben Shapiro, de man in de video?

Oeps was al gezegd.
pi_181721382
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:43 schreef Kamina het volgende:

[..]

Eigenlijk maak je nu een argument voor mijn standpunt. ^O^
Oh je hebt het door?

Ik sta ook helemaal niet aan de andere kant.
Alleen je woordkeuze 'gestructureerd' kon ik niet plaatsen.
Jammer dat iedereen altijd zo hysterisch in de verdediging schiet als je 1 vraagt stelt :')
Met je witbaarden, doe gewoon ff normaal.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 6 september 2018 @ 09:05:21 #255
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181721450
quote:
13s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:51 schreef EdvandeBerg het volgende:

Als hij van te voren had geweten wat er van zou komen, had hij netjes blijven staan bij het volkslied.

:')
Dat denk ik niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 6 september 2018 @ 09:06:59 #256
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181721468
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Tuurlijk wel. Als je een sportman bent, wil je sporten en de beste zijn. En niet op de bank zitten.

(en miljoenen verdienen :{w )
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181721680
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:05 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je hebt dus gewoon weer een grote bek gehad.
Jij bent af.
Jij dacht serieus dat ik hier om 22:03 uur zou komen om te laten zien hoe ik mijn Nike kleding zou gaan verbranden? Heb jij soms klittebandsluiting op je schoenen? :')
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verbaast dat je ook maar enigszins?
Sowieso, ze maken toch geen Nikes met klittebandsluiting?
:') Get yourself informed

https://www.google.com/se(...)imgrc=p4kjOhBidrLjYM:

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 09:20:46 ]
pi_181721711
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Verbaast dat je ook maar enigszins?
Sowieso, ze maken toch geen Nikes met klittebandsluiting?


En nog 100.000 modellen, in sweatshops gemaakt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 6 september 2018 @ 09:24:43 #259
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181721756
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jij dacht serieus dat ik hier om 22:03 uur zou komen om te laten zien hoe ik mijn Nike kleding zou gaan verbranden?
Gewoon een grote bek die nog veel groter wordt dus.
Onbetrouwbaar stuk vreten.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181721757
De eerste reclame is uit.

Mooie reclame, hoofddoekjes, kleurtjes, Serena Williams, Lebron en Kaepernick. Het lijkt alsof kosten noch moeite gespaard zijn om onze MAGA-idiootjes te triggeren. Tijd om te smullen van wat 'ik ben geen nazi, maar' tranen op twitter.
pi_181721765
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Gewoon een grote bek die nog veel groter wordt dus.
Onbetrouwbaar stuk vreten.
Sow koekoek.

Met iemand afspraken willen maken die J0kkebr0k heet. :') __!

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 09:26:13 ]
pi_181721788
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:09 schreef Kamina het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zo te zien hebben we de witbaarden te pakken die praten met hooivorken in de mond in plaats van de werkelijke wereld.

Hier zijn wat feiten geleverd door de FBI zelf: https://www.vox.com/cards(...)-us/us-police-racism
Ja de zwarte populatie is proportioneel vaker betrokken bij criminaliteit, dus vaker met de politie in aanraking en dus ook vaker met politiegeweld.

Systematische politiegeweld impliceert dat er een systeem is bij de politie om meer geweld toe te passen bij de zwarte gemeenschap. Dat is gewoon pure kolder.

Je zult maar een hardwerkende politieagent zijn in Philedelphia, dagelijks met gevaar voor eigen leven op pad, en dat dan een groot merk als Nike een figuur als Kaepernick als held neerzet, die je als varken en als een soort firesquad voor de KKK afbeeldt.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 6 september 2018 @ 09:27:11 #263
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181721793
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sow koekoek.
De waarheid doet pijn hč?
Misschien moet je de volgende keer niet zo'n grote scheur opentrekken als je van tevoren weet dat je moeder het niet goed vindt dat je na het eten nog gaat internetten.

quote:
Met iemand afspraken willen maken die J0kkebr0k heet.
Je kunt beter je naam veranderen in Grote Bek.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181721805
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:27 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De waarheid doet pijn hč?
Misschien moet je de volgende keer niet zo'n grote scheur opentrekken als je van tevoren weet dat je moeder het niet goed vindt dat je na het eten nog gaat internetten.

[..]

Je kunt beter je naam veranderen in Grote Bek.
:')

Heb ik je avond verpest? Was je speciaal aan het wachten ja? :')__!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2018 09:28:20 ]
  donderdag 6 september 2018 @ 09:31:54 #265
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_181721872
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heb ik je avond verpest? Was je speciaal aan het wachten ja? :')__!
Nee, ik zag het vanmorgen pas.
Het ultieme voorbeeld dat het onderwerp je inhoudelijk niets intereseert, en je alleen maar hier bent om te trollen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_181721921
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:31 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nee, ik zag het vanmorgen pas.
Het ultieme voorbeeld dat het onderwerp je inhoudelijk niets intereseert, en je alleen maar hier bent om te trollen.
Ik vind het juist heel interessant om te zien hoe sjw-ers hierin meegaan. :)
  donderdag 6 september 2018 @ 09:38:27 #267
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181721979
quote:
Da’s toch fijn voor jou en je mede-Velcro Kids.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181722007
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Da’s toch fijn voor jou en je mede-Velcro Kids.
Ja nou! Goede garp hoor.
  donderdag 6 september 2018 @ 09:43:32 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181722053
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

Ja nou! Goede garp hoor.
We weten allebei dat het Waarheid is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181722092
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:24 schreef Stranger het volgende:
De eerste reclame is uit.

Mooie reclame, hoofddoekjes, kleurtjes, Serena Williams, Lebron en Kaepernick. Het lijkt alsof kosten noch moeite gespaard zijn om onze MAGA-idiootjes te triggeren. Tijd om te smullen van wat 'ik ben geen nazi, maar' tranen op twitter.
Whaha wat een enorme deug-reclame. Uiteraard de mysogine hoofddoek erin, want dat is 'empowering' _O-

Man man man, wat zetten die deugers zich toch keer op keer buitenspel als een stel compleet onwetenden.

Veel succes Nike. Maak ook eens een Just Hang It Burqa, speciaal voor de lesbische sportvrouwen in Iran en Saudi-Arabie :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181722162


_O-
pi_181722172
Afgezonderd van de hoofddoek, prima reclame
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_181722592
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Oh je hebt het door?

Ik sta ook helemaal niet aan de andere kant.
Alleen je woordkeuze 'gestructureerd' kon ik niet plaatsen.
Aha! De toon in je post gaf een heel andere indruk. ;)

quote:
Jammer dat iedereen altijd zo hysterisch in de verdediging schiet als je 1 vraagt stelt :')
Met je witbaarden, doe gewoon ff normaal.
Ja mooi hč? :D Daarom vind ik het ook grappig om dat soort achterlijke bewoordingen te gebruiken. >:)

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:26 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja de zwarte populatie is proportioneel vaker betrokken bij criminaliteit, dus vaker met de politie in aanraking en dus ook vaker met politiegeweld.

Systematische politiegeweld impliceert dat er een systeem is bij de politie om meer geweld toe te passen bij de zwarte gemeenschap. Dat is gewoon pure kolder.
Wat je in de bovenste zin beschrijft is al systematisch; als dit, dan dat, en vervolgens zo. Overigens is racial profiling wel onderdeel van het beleid daar, net als hier in Rotterdam.

quote:
Je zult maar een hardwerkende politieagent zijn in Philedelphia, dagelijks met gevaar voor eigen leven op pad, en dat dan een groot merk als Nike een figuur als Kaepernick als held neerzet, die je als varken en als een soort firesquad voor de KKK afbeeldt.
Laat mij eens een foto of tekst zien waarbij Kaepernick dat doet? Overigens wel knap hoeveel drogredenen je in zo'n klein stukje tekst weet te vangen. Je zou de politiek in kunnen. :D
1 + 1 = blauw
pi_181722614
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Afgezonderd van de hoofddoek, prima reclame
HATESPEECH! BIGOT! ISLAM IS EMPOWERING!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181722681
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:')

Heb ik je avond verpest? Was je speciaal aan het wachten ja? :')__!
1 + 1 = blauw
pi_181722713
Alle MAGA-idioten naar hun safe spaces voor hun eigen bestwil!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 6 september 2018 @ 10:26:05 #277
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_181722760
Prachtig dit, laat al die racisten hun voeten maar affikken! _O-
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_181722792
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:17 schreef Kamina het volgende:

Laat mij eens een foto of tekst zien waarbij Kaepernick dat doet? Overigens wel knap hoeveel drogredenen je in zo'n klein stukje tekst weet te vangen. Je zou de politiek in kunnen. :D
"As police officers continue to terrorize Black and brown communities, abusing their power, and then hiding behind their blue wall of silence, and laws that allow for them to kill us with virtual impunity..."

https://twitter.com/kaepernick7/status/989562395826716677

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181722813
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:24 schreef Stranger het volgende:
De eerste reclame is uit.

Mooie reclame, hoofddoekjes, kleurtjes, Serena Williams, Lebron en Kaepernick. Het lijkt alsof kosten noch moeite gespaard zijn om onze MAGA-idiootjes te triggeren. Tijd om te smullen van wat 'ik ben geen nazi, maar' tranen op twitter.
_O_ Bazenreclame O+
Ja doei.
pi_181722831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

_O_ Bazenreclame O+
Zo mooi, die misogyne hoofddoek erin O+
Insallah
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181722842
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

_O_ Bazenreclame O+
Beetje standaard vind ik. 'Droom groots! Je kan het! Hup hup!'.

Ziet er wel strak uit allemaal, maar mwoah, inmiddels kennen we het allemaal wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181722857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:17 schreef Kamina het volgende:

Wat je in de bovenste zin beschrijft is al systematisch; als dit, dan dat, en vervolgens zo. Overigens is racial profiling wel onderdeel van het beleid daar, net als hier in Rotterdam.

[..]

Nee dat dat is niet systematisch. Dat is oorzaak gevolg. Systematisch houdt in dat er opzet en een bepaald systeem in stand wordt gehouden.
quote:
Laat mij eens een foto of tekst zien waarbij Kaepernick dat doet? Overigens wel knap hoeveel drogredenen je in zo'n klein stukje tekst weet te vangen. Je zou de politiek in kunnen. :D
Ik heb al een foto gepost waarin hij tijdens een wedstrijd sokken droeg waarop agenten werden afgebeeld als varkens.

Nou en die tweet die De_Onnoembare post.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 6 september 2018 @ 10:33:38 #283
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181722875
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:24 schreef Stranger het volgende:
De eerste reclame is uit.

Mooie reclame, hoofddoekjes, kleurtjes, Serena Williams, Lebron en Kaepernick. Het lijkt alsof kosten noch moeite gespaard zijn om onze MAGA-idiootjes te triggeren. Tijd om te smullen van wat 'ik ben geen nazi, maar' tranen op twitter.
Sorry dat ik je erectie laat verslappen met een dosis realiteit, maar marketing is meestal gericht op het WERVEN van klanten, niet om ''idioten'' te ''triggeren''. :') Dit is bedoeld om progressieven aan het merk te binden. Dat andere mensen het niks vinden is voor Nike totaal niet relevant en ook niet iets waar ze geld aan gaan besteden.

Ik voel mij soms net een schoolmeester hier, dat ik dit soort basisdingen nog moet uitleggen.
  donderdag 6 september 2018 @ 10:36:29 #284
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181722919
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:54 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Extra omzet genereren is voor de verandering eens 'niet' de insteek van deze campagne (zie het citaat zelf, Nike gaat mee naar beneden). Ze hadden dit al ingecalculeerd. En dat vind ik prijzenswaardig. Het is meer een memorabel museumstuk in het jubileumjaar en Nike kan wel een deukje oplopen.
En jij gelooft dat? Is dit je eerste dag in een kapitalistische samenleving?
pi_181722942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Sorry dat ik je erectie laat verslappen met een dosis realiteit
Deze badass.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181722980
Het is dat ik niet fatsoenlijk kan lopen op die slappe rommel maar anders zou ik een paar Nikes kopen.

Ecco O+
pi_181723022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

"As police officers continue to terrorize Black and brown communities, abusing their power, and then hiding behind their blue wall of silence, and laws that allow for them to kill us with virtual impunity..."

https://twitter.com/kaepernick7/status/989562395826716677

[ afbeelding ]
En dat is volgens jou onwaar? Waarom?
1 + 1 = blauw
pi_181723100
quote:
11s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Beetje standaard vind ik. 'Droom groots! Je kan het! Hup hup!'.

Ziet er wel strak uit allemaal, maar mwoah, inmiddels kennen we het allemaal wel.
Er kunnen niet genoeg hup hup reclames zijn O+
Ja doei.
pi_181723136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee dat dat is niet systematisch. Dat is oorzaak gevolg. Systematisch houdt in dat er opzet en een bepaald systeem in stand wordt gehouden.
Aangezien dit al decennia lang de gang van zaken is, ondanks dat men zich bewust is van de onevenredige verdeling, dan kan je spreken van een systematische onderdrukking. Gezien het feit dat agenten worden vrijgesproken ondanks veelvoudige moorden op ongewapende gekleurde tieners, schort er heel wat aan de wetgeving en de uitvoering daarvan. Pas dit jaar is een agent veroordeeld voor zo'n misdaad.

quote:
[..]

Ik heb al een foto gepost waarin hij tijdens een wedstrijd sokken droeg waarop agenten werden afgebeeld als varkens.

Nou en die tweet die De_Onnoembare post.
Excuus, ik ben geen modepopje, dus dat heb ik gemist. Overigens is agenten uitmaken voor pigs niet voorbehouden aan de niet-witte mensen.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Sorry dat ik je erectie laat verslappen met een dosis realiteit, maar marketing is meestal gericht op het WERVEN van klanten, niet om ''idioten'' te ''triggeren''. :')
Het onderwerp triggert jou, dus het werkt. ^O^

1 + 1 = blauw
pi_181724238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:43 schreef Kamina het volgende:

[..]

En dat is volgens jou onwaar? Waarom?
Ik ben niet echt thuis in alle cijfers, maar hoe vaken moeten politiemannen uitrukken naar whites en hoe vaak naar blacks?
i.e. in hoeveel procent van de oproepen leidt het tot een dodelijke schietpartij?

Want ik lees eigenlijk vooral: 26% van de dodelijke schietpartijen is tegen zwarten, terwijl ze maar 15% van de bevolking uitmaken. Ergo, zwarten worden te vaak neergeschoten door de politie, dus racisme, aldus BLM.

Dat is natuurlijk statistisch niet echt correct gedacht.

[ Bericht 9% gewijzigd door ThePlaneteer op 06-09-2018 11:53:42 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 6 september 2018 @ 11:53:52 #291
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_181724539
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik ben niet echt thuis in alle cijfers, maar hoe vaken moeten politiemannen uitrukken naar whites en hoe vaak naar blacks?
i.e. in hoeveel procent van de oproepen leidt het tot een dodelijke schietpartij?

Want ik lees eigenlijk vooral: 26% van de dodelijke schietpartijen is tegen zwarten, terwijl ze maar 15% van de bevolking uitmaken.

Dat is natuurlijk statistisch niet echt correct gedacht.
Zwarte mannen maken 6% van de bevolking uit (al zou je dat niet denken als je Amerikaanse films, series of nieuws kijkt) maar zijn verantwoordelijk voor ongeveer de helft van het aantal moorden.

Je zou dus kunnen zeggen dat ze nogal disproportioneel vertegenwoordigd zijn in de moord statistieken.

Die agent die een auto met een stel negers laat stoppen vanwege een kapot achterlichtje, loopt met samengeknepen billen naar het portier toe.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181724589
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:50 schreef Kamina het volgende:
Aangezien dit al decennia lang de gang van zaken is, ondanks dat men zich bewust is van de onevenredige verdeling, dan kan je spreken van een systematische onderdrukking. Gezien het feit dat agenten worden vrijgesproken ondanks veelvoudige moorden op ongewapende gekleurde tieners, schort er heel wat aan de wetgeving en de uitvoering daarvan. Pas dit jaar is een agent veroordeeld voor zo'n misdaad.
Ik heb ook genoeg aan te merken op wetgeving in Amerika. Maar die is niet gericht tegen de zwarte populatie. Sterker nog, met affirmative action hebben minderheden systematisch voordeel.

Er zijn grote verschillen in welvaart, dat dan weer sterk samenhangt met criminaliteit. Daar zou men energie in moeten steken, beter onderwijs bvb.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:50 schreef Kamina het volgende:
Excuus, ik ben geen modepopje, dus dat heb ik gemist. Overigens is agenten uitmaken voor pigs niet voorbehouden aan de niet-witte mensen.
Waar zeg ik dat dan ook. Ik zet mn vraagtekens bij het neerzetten van die man als een soort held, terwijl hij in mijn ogen enkel zorgt voor meer spanning in de samenleving tussen bevolkingsgroepen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 6 september 2018 @ 11:58:08 #293
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181724641
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:32 schreef skrn het volgende:

[..]

Meteen aan Hitler denken...

Je bent niet goed wijs.
Zijn username is ook gewoon een verwijzing naar Hitler, gezien hij een ban heeft gekregen voor een opzichtigere username die verwees naar Hitler.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181725233
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 10:43 schreef Kamina het volgende:

[..]

En dat is volgens jou onwaar? Waarom?
Ze terroriseren ze niet. Dat is gewoon een pertinente leugen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181725248
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:58 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Zijn username is ook gewoon een verwijzing naar Hitler, gezien hij een ban heeft gekregen voor een opzichtigere username die verwees naar Hitler.
Wat? :? :D

En wat zou die naam dan moeten zijn? Dafuq?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 6 september 2018 @ 12:37:06 #296
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_181725261
Swoosh, aaand it's gone
  donderdag 6 september 2018 @ 12:41:04 #297
8369 speknek
Another day another slay
pi_181725333
Prachtige reclame.

Typisch dat sommigen over het hoofddoekje vallen terwijl de boodschap nou juist is dat vrouwen in die landen niets mogen bereiken maar het toch doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181725365
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:24 schreef Stranger het volgende:
De eerste reclame is uit.

Mooie reclame, hoofddoekjes, kleurtjes, Serena Williams, Lebron en Kaepernick. Het lijkt alsof kosten noch moeite gespaard zijn om onze MAGA-idiootjes te triggeren. Tijd om te smullen van wat 'ik ben geen nazi, maar' tranen op twitter.
Ze richting zich dus duidelijk niet op de blanke man van de middenklasse. Die doorgaans genoeg geld heeft, moeite wil stoppen in sport en dus een grote afnemer kan zijn van sportartikelen.

Ze willen dat geld dus niet genereren snap ik uit deze reclame.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 september 2018 @ 13:02:01 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181725694
Nike richt zich vooral op de urban markt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181726248
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:02 schreef Copycat het volgende:
Nike richt zich vooral op de urban markt.
Tuigmerk dus.
pi_181726270
En dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')