ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 4 maart 2018 00:01 schreef JDude het volgende: Ik had tot op heden nog nooit van De Dagelijkse Standaard gehoord en wens alle 18-jarigen van Europa een fantastische reis toe van de ¤0,10 die ik er misschien aan bijdraag.
Niks aan gemist, gewoon de zoveelste site voor rechtse rukkers.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het idee van die programma's is promotie van Europa/de EU en ze welwillend te maken te betalen voor de EU. Wil niet zeggen dat dit de hoofdreden is en zelf zullen ze het ook niet als reden noemen.
Voor Erasmus+Youth geldt hetzelfde.
Dit is satire op de vroege ochtend, toch?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ben zelf ook al 11 jaar actief met Erasmus+Youth en de voorloper, YiA. Tuurlijk leer je d'r zoveel van, maar toch ben ik er van overtuigd dat dit een van de dingen is die ze zelf 'European citizenship' noemen. Zo'n bak geld geven ze niet uit omdat het leuk is
Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 4 maart 2018 10:27 schreef Duvel het volgende: Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Ja inderdaad. Ik woon graag op een continent zonder oorlog ook.
Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul Achterstallig onderhoud much?
Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Dr_Flash het volgende: Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul Achterstallig onderhoud much?
Misschien zijn die leidingen eerder kapot gevroren maar wordt dat nu het weer warmer aan het worden is pas duidelijk?
Op zondag 4 maart 2018 18:11 schreef Dr_Flash het volgende: Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul Achterstallig onderhoud much?
Dat soort dingen merk je pas als het water weer ontdooit in de leiding, en nieuwe of oude leidingen knappen even makkelijk.
Nadat er vorig weekend twee Alpen Expressen naar Oostenrijk vertrokken waren kwamen er deze week ook weer twee terug. Door werkzaamheden moest er omgereden worden vanaf Den Bosch via Arnhem naar Utrecht. Tien minuten eerder was de eerste Alpen Express met loc 9901 en achter op 186 456 al doorgekomen in Nijmegen Lent waarne het rond tien voor elf de beurt was aan de goede oude 1251. In Arnhem kwam de 9901 van de eerste trein op kop van deze tweede trein op weg naar Utrecht, Amsterdam en Leiden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 maart 2018 10:36 schreef FredvZ het volgende: Ergens toch wel bizar dat ondanks het enorme loc overschot in Nederland het toch het meest gunstigste is om met de oudste loc te rijden.
Toch blijven er weinig loc's over als je alle niet-rijvaardige excemplaren aftrekt. Deze oude rijdt in vergelijking met de 1700's van NS er in opperbeste staat bij.
Op maandag 5 maart 2018 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat is niet per definitie het meest gunstig, het ding is beschikbaar en het bedrijf specialiseert juist hierin.
quote:
Op maandag 5 maart 2018 11:44 schreef Mr_Klaasje het volgende: Toch blijven er weinig loc's over als je alle niet-rijvaardige excemplaren aftrekt. Deze oude rijdt in vergelijking met de 1700's van NS er in opperbeste staat bij.
Er moet toch iets zijn wat het goedkoper, makkelijker, beter maakt om een 1200 rijvaardig te houden boven dat van een 1700 of 1800.
Nou. De 1700'en en 1800'en die NS verpatst zijn in een dermate slechte staat dat er heel veel onderdelen vervangen moeten worden. Dan is een redelijk tot goed onderhouden oudje al snel goedkoper omdat je niet meteen met veel vervangwerk zit.
En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 maart 2018 12:58 schreef dennistd het volgende: En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed.
Op zondag 4 maart 2018 10:27 schreef Duvel het volgende: Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen...
Hey Duuf hoezo heb je die foto van mij in het ziekenhuis uit topic 203 weggehaald? Nou ja, donderdag as een herkansing
De grootste winst is echter te behalen door tussenstations in beide landen over te slaan. De intercity van Amsterdam naar Berlijn stopt ook in plaatsen als Hilversum en Almelo en ook in Duitsland krijgt de trein niet altijd veel vaart.
Economisch gaat het goed, het aantal reizigers stijgt. Hoe kun je dat bedenken om te gaan saneren
Was dat in 2012 ook al zo?
Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.
Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende: Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Amsterdam Centraal gaat sowieso terug in aantal sporen, omdat de middensporen verdwijnen. Ook wordt het station een doorgangsstation en verdwijnen de dwergseinen die nu nog halverwege de perrons staan.
Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende: Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Het is al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast. Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen.
Alleen NS wil per se vasthouden aan Amsterdam Centraal voor de internationale treinen. Daarvoor is dus een extra spoor nodig om de treinenloop af te kunnen wikkelen.
Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.
Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Een flink aantal wissels zal in de praktijk nooit gebruikt hoeven worden denk ik zo.
Is Muiderpoort tussen Amstel en CS veelgebruikt genoem om open te houden? Er wordt nu altijd met een slakke(n)gang gereden op dat stuk. Daar moet meer uit te halen zijn.
Het is volgens mij al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast. Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen.
Want de Zuidas is echt het eerste wat je aan toeristen wil laten zien
Ik zou juist verwachten dat bijvoorbeeld de ICd naar Amsterdam Zuid gaat.
Dan nog heeft de Zuidas geen enkele uitstraling. Doordeweeks is er genoeg levendigheid, maar buiten kantooruren is het een saaie bedoening van staal, glas en beton (b2py hou je in!).
Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen.
Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen.
Op maandag 5 maart 2018 19:57 schreef dennistd het volgende: Een beetje hetzelfde idee alsof je in Berlijn de treinen niet meer maar Hbf stuurt maar naar Gesundbrunnen
Niet dat Berlijn Hbf nou zo'n spetterende omgeving heeft.
Op maandag 5 maart 2018 19:36 schreef James1988 het volgende: Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd?
Twee intenties waarvan de besluiten nog genomen moeten worden
Ben jij trouwens de laatste tijd bij de S7 Wuppertal-Solingen in de buurt geweest James? Er lag daar vanmiddag wat wit spul langs de baan, en in combinatie met het Alstom-materieel wat er rijdt moest ik meteen aan jou denken
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 maart 2018 19:59 schreef dennistd het volgende: Ben jij trouwens de laatste tijd bij de S7 Wuppertal-Solingen in de buurt geweest James? Er lag daar vanmiddag wat wit spul langs de baan, en in combinatie met het Alstom-materieel wat er rijdt moest ik meteen aan jou denken
Op maandag 5 maart 2018 19:56 schreef James1988 het volgende: Dan nog heeft de Zuidas geen enkele uitstraling. Doordeweeks is er genoeg levendigheid, maar buiten kantooruren is het een saaie bedoening van staal, glas en beton (b2py hou je in!).
Op maandag 5 maart 2018 19:57 schreef dennistd het volgende: Een beetje hetzelfde idee alsof je in Berlijn de treinen niet meer maar Hbf stuurt maar naar Gesundbrunnen
Heb ik niet, stond op een server die ik niet meer betaal.
Deel 203. Toen reed Plan V nog. En dachten we dat de Fyra een rijdende trein was. Of zou worden.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 7 maart 2018 07:03 schreef Yreal het volgende: Ben ik nou weer een hele erge zeikerd als ik zoiets heb van, waarom hebben die icd stammen nog steeds geen Wi-Fi?
Ja. Sowieso openbare wifi... Neem een groot genoeg abonnement met 4g En ik weet niet wat jouw ervaringen zijn met ander mat, maar ik hoor altijd reizigers klagen dat de wifi het niet doet/erg ruk is...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Ja. Sowieso openbare wifi... Neem een groot genoeg abonnement met 4g En ik weet niet wat jouw ervaringen zijn met ander mat, maar ik hoor altijd reizigers klagen dat de wifi het niet doet/erg ruk is...
Op woensdag 7 maart 2018 07:03 schreef Yreal het volgende: Ben ik nou weer een hele erge zeikerd als ik zoiets heb van, waarom hebben die icd stammen nog steeds geen Wi-Fi?
En dat zullen ze ook niet krijgen. Nog 3 à 4 jaar geduld, dan is de nieuwe ICNG er, die heeft wel WiFi.
In 2019 zouden trouwens de tunnels wel GSM bereik moeten krijgen, als de providers en InfraSpeed daar nu eindelijk een keer overeenstemming krijgen.
Over InfraSpeed gesproken: er gaat mogelijk een claim bij de staat ingediend worden van tientallen miljoenen euro's per jaar. In de Televaag staat er vandaag een stukje over. Er is meer onderhoud aan de infra nodig, omdat de NS met een boemel met twee TRAXX-locs over de de HSL rijdt. "Dat is alsof een tractor op een Formule 1-circuit rijdt."
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Video: vertrek eerste goederentrein Amsterdam-China Gepubliceerd op 08-03-2018 om 10:36 Met het vertrek van de eerste goederentrein richting China is Amsterdam woensdag officieel aangesloten op de Nieuwe Zijderoute. Vanuit de Amsterdamse Haven startte een goederentrein een reis van zestien dagen naar de Chinese stad Yiwu. De containertrein rijdt door Duitsland, Polen, Wit-Rusland, Rusland en Kazachtstan. Op 23 maart arriveert de trein op zijn eindbestemming.
De nieuwe, directe treinverbinding is een initiatief van Nunner Logistics. Directeur Erwin Cootjans van Nunner Logistics: “We zijn trots om Amsterdam aan ons spoornetwerk met China toe te voegen aan onze huidige bestemmingen tussen China, Rusland en Duitsland. Amsterdam is de grootste haven na Rotterdam, Antwerpen en Hamburg wat het een belangrijke hub maakt. Deze nieuwe verbinding zal het nog makkelijker maken voor ondernemingen in Nederland om zaken met China te doen.”
Samenwerking Voor de spoorverbinding werkt Nunner Logistics samen met Rail Cargo Operator, TMA Logistics en Havenbedrijf Amsterdam. Rail Cargo Operator verzorgt het vervoer en TMA Logistics is eigenaar van de terminal waar alle goederen worden verzameld om per trein te worden vervoerd. “De TMA terminal is een trimodale terminal waar producten per spoor, per schip en per vrachtwagen worden aan- en afgevoerd.
Nunner Logistics verzorgt al treindiensten vanuit andere delen van Nederland en België via het Duitse Neuss naar China. Daar komt de rechtstreekse verbinding van Amsterdam naar Yiwu vanaf woensdag bij. Het transportbedrijf verzorgt daarnaast al jaren spoordiensten van Neuss naar Rusland, Kazachstan en Turkmenistan.
Treindiensten “De goederen die richting Yiwu gaan, zijn veelal bestemd voor bedrijven in de regio van deze stad. Ook gaan een aantal goederen per truck richting Shanghai dat ongeveer 290 kilometer van Yiwu ligt”, legde Cootjans eerder deze week uit. Nunner start woensdag met één treindienst per week, maar dit zal naar verwachting al snel worden uitgebreid naar twee à drie diensten per week.
Hoeveel subsidie zou Amsterdam hiervoor gegeven hebben?
Je zou toch verwachten dat zo'n bedrijf kiest voor een locatie die zowel per spoor als per weg als per water goed bereikbaar is. En in alle drie de opzichten scoort de Rotterdamse haven veel beter:
Per schip is Rotterdam beter bereikbaar: De haven van Amsterdam kent een beperkte toegang (zowel in tijd als in grootte) door de sluizen van IJmuiden.
Per spoor is Rotterdam beter bereikbaar: Rotterdam heeft een dedicated goederenspoor tot in de haven, de Amsterdamse haven alleen via het Centraal Station van Amsterdam, waarvan de NS nu al klaagt dat het niet past en niet beter gaat worden met alle werkzaamheden die daar gepland staan en het daarbij verdwijnen van de middensporen waar juist goederentreinen gebruik van maken.
Per weg is Rotterdam beter bereikbaar: In Rotterdam rijd de vrachtwagen direct de snelweg op naar het achterland, vanuit de Amsterdamse haven is het achterland (muv Leiden - Den Haag - Rotterdam) alleen bereikbaar via de drukke ring van Amsterdam.
Dus ja, Amsterdammers moeten wel blij zijn met die nieuwe trein, want ze hebben er waarschijnlijk allemaal aan mee betaald.
Beetje zonde om aan de ene kant geld als overheid uit te geven om dit soort overslag te concentreren in Rotterdam, om vervolgens geld uit te geven om een bedrijf naar Amsterdam te halen...
Jij koopt toch ook geen huis met luxe keuken om vervolgens in de schuur te gaan koken?
Op donderdag 8 maart 2018 21:22 schreef FredvZ het volgende: Per weg is Rotterdam beter bereikbaar: In Rotterdam rijd de vrachtwagen direct de snelweg op naar het achterland, vanuit de Amsterdamse haven is het achterland (muv Leiden - Den Haag - Rotterdam) alleen bereikbaar via de drukke ring van Amsterdam.
Ligt er aan waar je weg komt. Amsterdam is vanuit het noorden veel makkelijker te bereiken. Binnen 2u als je door kunt rijden. Voor Rotterdam kun je d'r zeker een uur bij optellen.
Op vrijdag 9 maart 2018 07:22 schreef derLudolf het volgende: Ligt er aan waar je weg komt. Amsterdam is vanuit het noorden veel makkelijker te bereiken. Binnen 2u als je door kunt rijden. Voor Rotterdam kun je d'r zeker een uur bij optellen.
Zoveel goederen gaan er nou toch ook weer niet naar de kop van Noord-Holland?
De industrie in Noord-Holland concentreert zich juist rondom het Noordzeekanaal. Waarvan de hoogovens veruit de grootste zijn. Die laten goederen dan ook vooral via schip aanvoeren en zitten met hun aanlegsteigers aan de buitenzijde van de sluizen, zodat ze daar geen last van hebben. De goederen van deze trein worden afgeleverd bij een terminal waarvan expliciet wordt gezegd dat het aan overslag doet van/naar treinen, schepen en vrachtwagens. Je kan er dus wel van uitgaan dat het grootste gedeelte van goederen die binnenkomen niet Amsterdam als bestemming hebben.
In het artikel wordt wel interessant gesproken over goederen die naar China gaan, maar in de praktijk is het merendeel van de goederen die van Nederland naar China gaan de lege containers waarin de goederen van China naar Nederland zijn gekomen.
Begrijp me niet verkeerd, hoe meer treinen hoe beter, maar bij dit soort berichten krab ik mezelf toch even achter de oren.
Zoveel goederen gaan er nou toch ook weer niet naar de kop van Noord-Holland?
De industrie in Noord-Holland concentreert zich juist rondom het Noordzeekanaal. Waarvan de hoogovens veruit de grootste zijn. Die laten goederen dan ook vooral via schip aanvoeren en zitten met hun aanlegsteigers aan de buitenzijde van de sluizen, zodat ze daar geen last van hebben. De goederen van deze trein worden afgeleverd bij een terminal waarvan expliciet wordt gezegd dat het aan overslag doet van/naar treinen, schepen en vrachtwagens. Je kan er dus wel van uitgaan dat het grootste gedeelte van goederen die binnenkomen niet Amsterdam als bestemming hebben.
In het artikel wordt wel interessant gesproken over goederen die naar China gaan, maar in de praktijk is het merendeel van de goederen die van Nederland naar China gaan de lege containers waarin de goederen van China naar Nederland zijn gekomen.
Begrijp me niet verkeerd, hoe meer treinen hoe beter, maar bij dit soort berichten krab ik mezelf toch even achter de oren.
Uhm, ik kom uit het noordoosten. Tot aan Amersfoort is de route over de weg hetzelfde
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 9 maart 2018 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende: naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee.
Tussen Zutphen en Wijchen (/Nijmegen) zit er ook één in de dienstregeling
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op vrijdag 9 maart 2018 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende: naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee.
Zodra de instroom van het SNG op gang komt is het met de SGM-tweetjes snel gedaan
het eventuele glijden iderdaad. om die reden mogen de tweetjes tijdens de herfst ook alleen maar gecombineerd rijden met drietjes en niet solo of met andere tweetjes.
Op vrijdag 9 maart 2018 20:33 schreef derLudolf het volgende: Valt daar niet op te anticiperen door de machinist dan? 40 jaar geleden reden ze toch ook?
en hadden ze toen ook al magneetremmen? volgens mij niet namelijk
Op vrijdag 9 maart 2018 20:33 schreef derLudolf het volgende: Valt daar niet op te anticiperen door de machinist dan? 40 jaar geleden reden ze toch ook?
Als je weet dat het glad is, dan ga je natuurlijk anders remmen. Maar zeker die tweetjes glijden behoorlijk snel al en het valt niet altijd te voorspellen. Gaan ze eenmaal glijden, dan kan je niks meer doen.
Ik ben zelf tijdens één dienst tweemaal met die dingen gaan glijden, ondanks dat ik al heel voorzichtig remde. Maar ja, dan kom je van de fly-over bij Lage Zwaluwe af richting Breda, en vanwege het overpad staat het uitrijsein op rood. Dan moet je dus minimaal 2 standen remmen om de ATB installatie tevreden te houden. Zodra ik die tweede remstand er bij pakte, gingen die dingen aan het glijden. Ik heb de remkraan in de snelremstand getrokken en kon niets anders dan hopen dat ik op tijd stil stond. Het scheelde uiteindelijk ongeveer 20 centimeter van de voorkant koppeling tot het stoptonende sein. Op de terugweg gebeurde zo ongeveer hetzelfde bij Dordrecht Zuid. Toen ben ik echter een halve bak voorbij het perron gegleden. En ik remde zelfs nog voorzichtiger dan ik normaal al ben met die dingen, vanwege de ervaring op de heenweg. Dus nee, daar valt niet zo veel aan te doen in sommige gevallen. Voor mij liep het allemaal met een sisser af, maar voor hetzelfde geld was ik daar door de rode gegaan en over de open overweg heen gegleden.
Met de magneetremmen heb je net iets meer grip. Ze hebben weliswaar niet absurd veel remkracht, maar bij glad weer zijn die dingen werkelijk een zegen.
Aan de andere kant kan ik mij echter niet herinneren dat ik met Traxx + ICR of 1700 + ICR ooit ben gaan glijden. Dus deels scheelt het materieeltype met de hoeveelheid assen en het totale gewicht ook een hele hoop.
Voor wat betreft mijn werk niet. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen. Maar ik zou mij denk ik toch wel even behoorlijk rot hebben gevoeld. Een STS passage is en blijft natuurlijk een doodzonde. Nu zat ik enkel met samengeknepen billen op die stoel
Uiteraard gaan ze de ritregistratie na en wordt er onderzoek gedaan. Maar als blijkt dat je alles er aan gedaan hebt wat je kon doen, dan zal er verder geen sanctie opgelegd worden. Aantekening zal uiteraard wel gebeuren, want er wordt natuurlijk onderzoek naar gedaan. Maar dat is dus niet zo zeer een negatieve registratie.
Oh, en 40 jaar geleden gleden ze ook door rood of door het stootjuk heen. Destijds werden de schouders even opgehaald en werd er een vermanend vingertje opgeheven met de woorden "niet meer doen". Of na een STS passage: "joh, zet 'm ff een stukkie achteruit". Of na het melden per telefoon van een STS passage: "Ik kan je niet verstaan, maar je kan weer rijden begrijp ik" Tegenwoordig staat de veiligheid voorop en het aantal STS passages is dan ook heel erg laag in vergelijking met vroeger.
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 11-03-2018 12:52:54 ]
Aan de andere kant kan ik mij echter niet herinneren dat ik met Traxx + ICR of 1700 + ICR ooit ben gaan glijden. Dus deels scheelt het materieeltype met de hoeveelheid assen en het totale gewicht ook een hele hoop.
ik tijdens de opleiding een keer met de IC Berlijn, zo Apeldoorn in gegleden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 9 maart 2018 19:12 schreef Dr_Flash het volgende: Heel hartelijk dank iedereen voor het fantastische pakket dat Peter zojuist kwam brengen Morgen maak ik foto's Zo tof alles Super bedankt!!
Kiddan vol met bier en chocola en allemaal leuke en lekkere en interessante dingen alles Nogmaals hartelijk dank jullie
Wat losse botstukken verwijderd en de afgeslagen kop van mijn bovenarm met 3 pinnen weer op zijn plaats gezet. Maar die zij niet X-ray reflectief dus dat ziet er niet zo heroïsch uit als mijn andere twee "achievements"
Wat losse botstukken verwijderd en de afgeslagen kop van mijn bovenarm met 3 pinnen weer op zijn plaats gezet. Maar die zij niet X-ray reflectief dus dat ziet er niet zo heroïsch uit als mijn andere twee "achievements"
Gestruikeld over de opstaande rand van een verhoogd stuk vloer op kantoor
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef James1988 het volgende: Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Na mijn val is er ook snel een roodwit randje opgeplakt. Maar verder niet. Maar qua arbo is het niet optimaal natuurlijk.
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Op 30 oktober 2014 maakte NS bekend dat de Spaanse treinenbouwer CAF de aanbesteding voor de bouw van de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) gewonnen had. CAF bouwt in totaal 118 treinstellen die vanaf 2018 bij NS in dienst moeten komen.
Op de testbaan in het Tsjechische Velim is SNG-treinstel 2704 de afgelopen weken uitvoerig getest. Na afloop van deze testritten is het stel overgebracht naar Hannover-Hainholz, om op zaterdag 10 maart 2018 doorgevoerd te worden naar Amsterdam. Tot grensstation Bad Bentheim werd het transport gereden door een 139 van RailAdventure, van wie ook de wagens aan weerszijden van het Sprinter-treinstel zijn.
Vanaf Bad Bentheim tot Amsterdam Lijnwerkplaats is Railexperts verantwoordelijk. Met de fraaie 1251 op kop werd rond de klok van 15:00 uit het grensstation vertrokken. Een klein kwartier later reed het geheel als trein 13470 door de recent vrijgemaakte ingraving bij Oldenzaal.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 10-03-2018 19:11:22 ]
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Het zijn ingrepen die geen KONT kosten en die heel veel persoonlijk leed voorkomen. Ik had een collega die allergisch was voor bijna alle soorten anesthesie en voor de veiligheid met barbaarse middelen onder zeil gebracht moest worden. Dat voegt echt een heel stuk leed toe nog. Dit is voor mij echt zo'n twijfelgeval tussen "kijk dan ook uit met je domme kutkop" en dan realiseer ik me dat dit soort dingen ook mij en ook anderen kunnen gebeuren die even heel druk zijn met iets anders. Niet leuk. Dan maar beetje paniek.
Het is eigenlijk niet moeilijk. Hou trapleuningen vast, zorg ervoor dat je jezelf verankert als je op hoogtes moet werken, zorg dat je de juiste autorisaties en veiligheidschecks doet voor je ergens gaat werken. Zulke dingen.
Bij die klant besteedden ze elk jaar op een themadag aandacht aan het werk dat ze deden om letsel en ongevallen te voorkomen. Tijdens één van die dagen noemde iemand dat ze naar schatting minstens 30 levens hebben kunnen redden met kleine regeltjes - dat maakte best indruk op me.
Elkaar aanspreken, mensen training te geven om kunnen gaan met kritiek, mensen leren om opbouwende kritiek op een niet-veroordelende manier te geven, als werkgever grote transparantie hebben, inspraak geven aan de medewerkers, zijn allemaal gegarandeerde methodes om corruptie tot een absoluut minimum te beperken en het opvolgen van regels te maximaliseren. Betrokkenheid is het belangrijkste van alles. Goed werknemersschap volgt goed werkgeversschap. Vind ik dan.
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts.
Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken...
Op vrijdag 9 maart 2018 21:29 schreef MTL het volgende: Voor wat betreft mijn werk niet. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen. Maar ik zou mij denk ik toch wel even behoorlijk rot hebben gevoeld. Een STS passage is en blijft natuurlijk een doodzonde. Nu zat ik enkel met samengeknepen billen op die stoel
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden.
Heb wel bijna ooit een wissel opengereden in het gebied dat niet onder de treindienstleider valt en daar zelf wissels moest omgooien omdat ik zo opgefokt en kwaad was door allerlei wijzigingen en daardoor een slechte verstandhouding met die treindienstleider van Nedtrain had in die dienst. Stond nog net op tijd stil. En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan. Maar goed daar leer je van en sinds die dag laat ik mij niet meer opnaaien.
Op vrijdag 9 maart 2018 21:32 schreef Duvel het volgende: Krijg je er geen aantekening voor? Ik neem aan dat ze de ARR wel even bekijken of je niet als een debiel hebt lopen remmen?
Je krijgt altijd een onderzoek al ga je er 1mm doorheen. Een collega werd al van de trein gehaald waarbij het sein afviel. Dat is nog een heel gezeur geweest waarbij men ook de banden van de treindienst leider had getrokken.
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden.
Heb wel bijna ooit een wissel opengereden in het gebied dat niet onder de treindienstleider valt en daar zelf wissels moest omgooien omdat ik zo opgefokt en kwaad was door allerlei wijzigingen en daardoor een slechte verstandhouding met die treindienstleider van Nedtrain had in die dienst. Stond nog net op tijd stil. En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan. Maar goed daar leer je van en sinds die dag laat ik mij niet meer opnaaien.
Dat soort verstandhoudingen kunnen echt killing zijn idd. Laatst toevallig ook voor de allereerste keer het echt aan de stok gehad met een 'collega'. De twee ritten daarna zat ik toch compleet anders op de stoel. Weg focus, weg concentratie. Kan best vervelende situaties opleveren
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring.
[..]
Het werkt tegenwoordig iets anders (tenminste bij NS). Na een incident wordt er onderzoek gedaan, waarna er een veiligheidscommissie een uitspraak doet over de oorzaak. Afhankelijk van de oorzaak en jouw handelen wordt besloten wat er gaat gebeuren. Daarbij is een van de vragen die voorbij komt: Had mij als machinist in dezelfde situatie dit ook kunnen overkomen? Er zit dan ook een machinist in die commissie. Als je bent gaan glijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen, zal die commissie dat ook zien en dan zit je zo weer op de bok. Ben je echter nalatig geweest, dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. Het kan zijn dat je inderdaad opnieuw gekeurd moet worden, maar het kan ook zijn dat je je machinistenvergunning kwijtraakt of ontslag krijgt.
Morgen worden de allerlaatste stempels en handtekeningen gezet [om de Benelux vanaf 9 april via de HSL te laten rijden]. Waarschijnlijk is de nieuwe dienstregeling vanaf vrijdag zichtbaar in de routeplanners.
och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden
Dat ligt geheel aan de relatie met Nedtrain. Een collega is ooit van de trein gehaald omdat hij zonder toestemming het facultatief stopbord was gepasseerd. De procesleider Nedtrain liet hem van de trein halen. Die tijd van weinig potten breken is allang voorbij.
Is het zo dat de knoop van NS niet goed overweg kan met de procesleider Nedtrain heb je als machinist een zware dobber. Dan zit je tussen 2 vuren in.
Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?
Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?
Naja, op zichzelf is 12 doorlopende sporen op CS natuurlijk een fantastisch plan. Probeer het ruimtelijk maar eens in te passen. Dat zal dan ook de voornaamste reden zijn dat het nooit in de plannen heeft gezeten.
Op maandag 12 maart 2018 17:49 schreef toblorone het volgende: 2x slt6 kapot op Duivendrecht en ik sta er natuurlijk achter tussen Bijlmer en dvd. geen toestemming om naar achteren te rollen...
mijn glazen bol zegt dat daar al een volgende trein stond
Op maandag 12 maart 2018 17:44 schreef Mr_Klaasje het volgende: Naja, op zichzelf is 12 doorlopende sporen op CS natuurlijk een fantastisch plan. Probeer het ruimtelijk maar eens in te passen. Dat zal dan ook de voornaamste reden zijn dat het nooit in de plannen heeft gezeten.
Ik vond vrij opvallend dat die 9 ipv 10 sporen op een aantal criteria veel beter uit de verf kwam
Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer?
Neem es een pilletje man, straks val je nog flauw
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Nou ja, als het 1500 volt is dan hoeft er ook geen isolatie te zijn. In Nederland werd sowieso tot een paar jaar terug ook nog aan bovenleiding die onder spanning stond gewerkt, en misschien zelfs nog steeds wel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er is ook een filmpje over elektrificatie in de jaren '50 in Nederland. Ook daar is sprake van enige acrobatiek maar dan is het wel minder dan in dit geval.
Ja, maar dat kwam niet door politiek hypercorrect veiligheidsbewustzijn voor genoemde technici. Dat komt omdat er een paar keer aanrijdingen mee geweest zijn
Het werkt tegenwoordig iets anders (tenminste bij NS). Na een incident wordt er onderzoek gedaan, waarna er een veiligheidscommissie een uitspraak doet over de oorzaak. Afhankelijk van de oorzaak en jouw handelen wordt besloten wat er gaat gebeuren. Daarbij is een van de vragen die voorbij komt: Had mij als machinist in dezelfde situatie dit ook kunnen overkomen? Er zit dan ook een machinist in die commissie. Als je bent gaan glijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen, zal die commissie dat ook zien en dan zit je zo weer op de bok. Ben je echter nalatig geweest, dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. Het kan zijn dat je inderdaad opnieuw gekeurd moet worden, maar het kan ook zijn dat je je machinistenvergunning kwijtraakt of ontslag krijgt.
Een werkgever, zal nooit jouw machinistenvergunning kunnen innemen. Deze worden door IL&T op persoonlijke titel geleverd, dus alleen IL&T kan jouw vergunning innemen. Dus raak jij je baan kwijt door een STS, maar heb je ondanks dat wel de keuring gehaald? Dan kun je gewoon verder solliciteren als mcn
Niet door de werkgever inderdaad, maar bij grove nalatigheid kan wel degelijk je machinistenvergunning ingenomen worden. Uiteraard is bij dat onderzoek dan ook ILT betrokken.
Op dinsdag 13 maart 2018 12:11 schreef MTL het volgende: Niet door de werkgever inderdaad, maar bij grove nalatigheid kan wel degelijk je machinistenvergunning ingenomen worden. Uiteraard is bij dat onderzoek dan ook ILT betrokken.
Precies. Maar dan ben je ook crimineel bezig geweest.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Mijn vakantie naar het Bayerische Wald begint alweer goed: op tijd uit Gronau vertrokken maar in Ochtrup lopen we al +15 op door een vertraagde tegentrein...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het viel uiteindelijk nog mee: +10 en in Münster +5. Nu van Hamm naar Kassel, heel vervelend tweede klas in een voormalige Apmz die nu Bpwmz genoemd wordt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Net een nieuw personal best gehaald, volgens mij Met de ICD met +4 vertrokken vanuit Amsterdam, met -1 aangekomen in Rotterdam. Totale reistijd: 36 minuten, inclusief de stop op Schiphol. Toch best netjes, al zeg ik het zelf
Altijd fijn als er nog een andere trein voorlangs moet, terwijl de betreffende trein op mijn vertrektijd pas binnen komt en daarna nog leeggelopen moet worden door de HC's
Parallel met dit verbeterde aanbod wordt ook een nieuw tariefmodel ingevoerd. Het “Flex”tarief is vergelijkbaar met het huidige tarief. Vroegboekers (minstens zeven dagen op voorhand) kunnen straks profiteren van kortingen (“Early Bird” tarief). Het nieuwe tariefmodel is zeer transparant, met vaste kortingsbedragen op basis van de afstand die je aflegt. De verkoop start op 20 maart.
- Lekker boemelen met het duikbrilletje - Gratis parkeren in Essen en verder met een IC van fatsoenlijk materieel
Ach wat boeit het mij ook, woon inmiddels al jaren in Eindhoven . Ben wel gek om met de trein naar Antwerpen/Parijs te gaan wanneer er ook Flixbus rijdt.
9 sporen op Amsterdam CS lijkt me wel vrij weinig, aangezien er ook genoeg goederentreinen doorheen komen... Amsterdam Zuid lijkt me ook niet echt ideaal voor internationale treinen; tenzij je frequentie van metro vanaf CS naar Zuid omhoog schroeft.
Op donderdag 15 maart 2018 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende: 9 sporen op Amsterdam CS lijkt me wel vrij weinig, aangezien er ook genoeg goederentreinen doorheen komen... Amsterdam Zuid lijkt me ook niet echt ideaal voor internationale treinen; tenzij je frequentie van metro vanaf CS naar Zuid omhoog schroeft.
De bedoeling is dat de Noord-Zuidlijn elke 5 minuten gaat rijden.
Nee, niet eens. Heb mij keurig aan alle limieten en regels gehouden Maar iedereen leek mee te werken. Kon overal vol gas overheen, hoefde niet zoals normaal achter een sprinter aan te sukkelen, hoefde nergens te wachten en natuurlijk scherp op de ETCS remcurve remmen
--
Die 9 sporen zullen wel krap worden, maar elk wissel dat daar weggehaald wordt is er weer één Ben benieuwd!
De bedoeling is dat de Noord-Zuidlijn elke 5 minuten gaat rijden.
Vooralsnog kan de NZL slechts om de 6 minuten rijden. Oorzaak: gepruts qua beveiliging, stukje enkelspoor en safe haven. Ja, het is de bedoeling dat de frequentie wordt verhoogd naar eens per 5 minuten, roepen GVB en Dienst Metro en Tram in koor. Maar wanneer? Als je dat vraagt, blijft het stil. En dan nog, om een enorme reizigersgroei aan te kunnen op Zuid, is een metro per 5 minuten nog steeds te weinig. Amsterdam heeft al met al zijn zaakjes niet op orde.
Vooralsnog kan de NZL slechts om de 6 minuten rijden. Oorzaak: gepruts qua beveiliging, stukje enkelspoor en safe haven. Ja, het is de bedoeling dat de frequentie wordt verhoogd naar eens per 5 minuten, roepen GVB en Dienst Metro en Tram in koor. Maar wanneer? Als je dat vraagt, blijft het stil. En dan nog, om een enorme reizigersgroei aan te kunnen op Zuid, is een metro per 5 minuten nog steeds te weinig. Amsterdam heeft al met al zijn zaakjes niet op orde.
Wie heeft zijn zaakjes wel op orde eigenlijk qua beloften vs realisatie?
Op vrijdag 16 maart 2018 12:00 schreef Ireyon het volgende: Hij gaat rijden als vervanging van een ICD trein? Dat zal lekker druk worden, mag hopen dat-ie op z'n minst in lengte is verdubbeld dan.
Alleen dit jaar, vanaf dienstregeling 2019 in aanvulling op. Gevolg is wel dat de Thalys dan 2 minuten langer onderweg zal zijn tussen Rotterdam en Schiphol.
Ik had wel uitzicht op de trein op de A10, bijzonder eigenlijk hoeveel leeg/dood/niet toepasbaar materieel daar staat op de bundel in de boog.. Allemaal halve stammetjes enzo
Ik had wel uitzicht op de trein op de A10, bijzonder eigenlijk hoeveel leeg/dood/niet toepasbaar materieel daar staat op de bundel in de boog.. Allemaal halve stammetjes enzo
Wat daar staat is allemaal in diverse staat van onderhoud, het spul aan de noordkant staat aan de depotvoeding en het spul aan de zuidkant worden loccen van uitgewisseld of moet in delen naar OB watergraafsmeer/zaanstraat/onnen. Er staat daar niks weg te rotten
Wat daar staat is allemaal in diverse staat van onderhoud, het spul aan de noordkant staat aan de depotvoeding en het spul aan de zuidkant worden loccen van uitgewisseld of moet in delen naar OB watergraafsmeer/zaanstraat/onnen. Er staat daar niks weg te rotten
Het is gewoon zo ontzettend veel dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het allemaal onderhoud is..
“Ook is het de vraag of er tijdens de verbouwing nog plaats op Amsterdam Centraal is voor internationale treinen als de Thalys, de Eurostar en de IC Brussel. Waarschijnlijk moeten de internationale treinen uitwijken naar Amsterdam Zuid zodat de binnenlandse treindiensten door kunnen gaan.”
Hier moet je toch van janken.
Laten we wissels saneren zodat we veel meer problemen creëren dan dat we mogelijk wellicht misschien oplossen.
Vooralsnog wijzen de resultaten van DSSU erop dat het bestendiger is geworden, met minder vertragingen en meer aansluitingen gehaald....
Ik was geen fan van het project maar heel misschien is het toch niet zo heel gek geweest.
Het is onvermijdelijk dat al die wisselstraten gesaneerd worden. Dat snap ik, in het belang van. Endezulks. Maar het is toch vast wel technisch mogelijk om meer dan 10 sporen te handhaven om te voorkomen dat je capaciteitsproblemen krijgt en daarnaast een hele rits wissels met overbodig spoor te saneren.
Het enige jammere aan DSSU is dat de bijsturingsmaatregelen dermate beperkt zijn dat er al vrij snel over een langere route treinen geschrapt moeten worden wanneer er wat uitwerpselen in contact zijn gekomen met een luchtcirculatieapparaat.
Als er geen intercity's kunnen rijden tussen Utrecht en Amsterdam is het niet ongebruikelijk dat de IC-dienst tussen Utrecht en Eindhoven wordt teruggebracht tot een halfuursdienst. Dat zou voor mijn gevoel beter moeten kunnen.
Op vrijdag 16 maart 2018 20:27 schreef James1988 het volgende: Het enige jammere aan DSSU is dat de bijsturingsmaatregelen dermate beperkt zijn dat er al vrij snel over een langere route treinen geschrapt moeten worden wanneer er wat uitwerpselen in contact zijn gekomen met een luchtcirculatieapparaat.
Als er geen intercity's kunnen rijden tussen Utrecht en Amsterdam is het niet ongebruikelijk dat de IC-dienst tussen Utrecht en Eindhoven wordt teruggebracht tot een halfuursdienst. Dat zou voor mijn gevoel beter moeten kunnen.
Desnoods met overloopwissels die op wat hogere snelheid bereden kunnen worden, ruim voor het station.
Er zouden inderdaad meer bijsturingswissels moeten komen. Mochten die in storing komen te liggen dan direct een monteur erop af om hem te klemmen. En zorgen dat de aansturing (software bij de treindienstleider) zodanig is dat als het wissel geklemd is deze als vast element gezien wordt en dus gewoon met normale snelheid bereden kan worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Bezwaartermijn is toch wel langer dan een weekje? Dacht een week of zes
Het is nu de definitieve gunning geworden. Het voornemen tot gunnen was al eerder. Maar dan is er nog de Alcatel-termijn: de periode van bezwaar, die is twee weken bij aanbestedingstrajecten. Zes weken is in Nederland gebruikelijk bij publiekrecht (vergunningen e.d.)
Enneh... hoe kan ik een tweet mooi ingelinkt hebben? Ik gebruikte nu [tweet][/tweet], maar dat werkte dus niet...
edit: [twitter][/twitter] is het ook niet...
[ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 16-03-2018 21:54:05 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het is onvermijdelijk dat al die wisselstraten gesaneerd worden. Dat snap ik, in het belang van. Endezulks. Maar het is toch vast wel technisch mogelijk om meer dan 10 sporen te handhaven om te voorkomen dat je capaciteitsproblemen krijgt en daarnaast een hele rits wissels met overbodig spoor te saneren.
Nee dus, meer dan tien sporen past niet. Er zijn te weinig vierkante meters Amsterdam die zich daarvoor lenen... Realistisch gezien houd je dan 9 of 10 sporen over. 10 heeft als voordeel meer capaciteit (reden dat NS het graag wil), 9 heeft als voordeel dat het IJ-viaduct (waar het halve station zo’n beetje op rust) intact kan blijven. Scheelt zomaar 100 miljoen (!) euro. Gezien de staat van het viaduct (oud) en alles wat er om heen staat, is dat mogelijk niet voldoende. Er zal dus nog meer gereserveerd moeten worden, er vanuitgaande dat het technisch uberhaupt al kan... Reden dat ProRail en IenW deze optie graag willen.
Een andere reden is dat er bij 9 sporen waarschijnlijk een airportsprinter kan rijden tussen CS en Schiphol, om zo de westtak te ontlasten. Treinen naar Den Haag zouden dan via Haarlem moeten rijden. Maar die Airportsprinter zou wel eens naar een andere vervoerder kunnen gaan dan NS. Nog een reden waarom NS liever de opties meer open houd...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Het is nu de definitieve gunning geworden. Het voornemen tot gunnen was al eerder. Maar dan is er nog de Alcatel-termijn: de periode van bezwaar, die is twee weken bij aanbestedingstrajecten. Zes weken is in Nederland gebruikelijk bij publiekrecht (vergunningen e.d.)
Enneh... hoe kan ik een tweet mooi ingelinkt hebben? Ik gebruikte nu [tweet][/tweet], maar dat werkte dus niet...
Nee dus, meer dan tien sporen past niet. Er zijn te weinig vierkante meters Amsterdam die zich daarvoor lenen... Realistisch gezien houd je dan 9 of 10 sporen over. 10 heeft als voordeel meer capaciteit (reden dat NS het graag wil), 9 heeft als voordeel dat het IJ-viaduct (waar het halve station zo’n beetje op rust) intact kan blijven. Scheelt zomaar 100 miljoen (!) euro. Gezien de staat van het viaduct (oud) en alles wat er om heen staat, is dat mogelijk niet voldoende. Er zal dus nog meer gereserveerd moeten worden, er vanuitgaande dat het technisch uberhaupt al kan... Reden dat ProRail en IenW deze optie graag willen.
Een andere reden is dat er bij 9 sporen waarschijnlijk een airportsprinter kan rijden tussen CS en Schiphol, om zo de westtak te ontlasten. Treinen naar Den Haag zouden dan via Haarlem moeten rijden. Maar die Airportsprinter zou wel eens naar een andere vervoerder kunnen gaan dan NS. Nog een reden waarom NS liever de opties meer open houd...
Op zich best logisch, een airportsprinter, omdat je tussen Amsterdam CS en Schiphol/Hoofddorp een hoge frequentie wilt.
Ook Amsterdam CS - Den Haag via Haarlem is best logisch, omdat je Schiphol - Den Haag via treinen die over de zuidtak rijden kunnen doen, alleen is de layout van de sporen bij de splitsing in Leiden/Warmond gebaseerd op treindiensten Schiphol-Den Haag HS en Haarlem-Den Haag CS.
Op vrijdag 16 maart 2018 22:22 schreef b2py het volgende: Friesland ook niet en toch hoort het nog steeds bij Nederland, wat is je punt?
Dat klopt. De Friese stations blinken bepaald niet uit, maar voor een station dat het startpunt voor internationale treinen moet worden zou je wel iets meer mogen verwachten dan wat er nu staat.
Nee dus, meer dan tien sporen past niet. Er zijn te weinig vierkante meters Amsterdam die zich daarvoor lenen... Realistisch gezien houd je dan 9 of 10 sporen over. 10 heeft als voordeel meer capaciteit (reden dat NS het graag wil), 9 heeft als voordeel dat het IJ-viaduct (waar het halve station zo’n beetje op rust) intact kan blijven. Scheelt zomaar 100 miljoen (!) euro. Gezien de staat van het viaduct (oud) en alles wat er om heen staat, is dat mogelijk niet voldoende. Er zal dus nog meer gereserveerd moeten worden, er vanuitgaande dat het technisch uberhaupt al kan... Reden dat ProRail en IenW deze optie graag willen.
Een andere reden is dat er bij 9 sporen waarschijnlijk een airportsprinter kan rijden tussen CS en Schiphol, om zo de westtak te ontlasten. Treinen naar Den Haag zouden dan via Haarlem moeten rijden. Maar die Airportsprinter zou wel eens naar een andere vervoerder kunnen gaan dan NS. Nog een reden waarom NS liever de opties meer open houd...
Plek zat hoor, als ze wat beter aan stadsplanning hadden gedaan...
Waarom moeten internationale treinen zo nodig naar Amsterdam Zuid?
Operationeel lijkt het me niet echt handig: vanaf Amsterdam Centraal kun je makkelijk bij drie opstelterreinen komen (Zaanstraat, Dijksgracht en Watergraafsmeer), vanaf Zuid kun je alleen met wat moeite bij de Meer komen. Als je met getrokken materieel uit Duitsland komt ben je helemaal de sjaak, dan mag je doorrijden naar Hoofddorp door een toch al verzadigde Schipholtunnel.
Commercieel aantrekkelijk lijkt het me ook niet echt: Amsterdam Centraal ligt midden in de stad en is omgeven door allerlei toeristische trekpleisters, en aansluitend OV in alle windrichtingen is goed geregeld.
Zuid heeft niks dat interessant is voor toeristen, nu niet en ook niet in de toekomst. Dat is niet erg (Zuid is waar het geld verdiend wordt), maar als je denkt aan "weekendje Londen" zou je het vreemd vinden als Canary Wharf dé entree tot je stad is. Datzelfde geldt ook voor Amsterdam.
Operationeel lijkt het me niet echt handig: vanaf Amsterdam Centraal kun je makkelijk bij drie opstelterreinen komen (Zaanstraat, Dijksgracht en Watergraafsmeer), vanaf Zuid kun je alleen met wat moeite bij de Meer komen. Als je met getrokken materieel uit Duitsland komt ben je helemaal de sjaak, dan mag je doorrijden naar Hoofddorp door een toch al verzadigde Schipholtunnel.
Commercieel aantrekkelijk lijkt het me ook niet echt: Amsterdam Centraal ligt midden in de stad en is omgeven door allerlei toeristische trekpleisters, en aansluitend OV in alle windrichtingen is goed geregeld.
Zuid heeft niks dat interessant is voor toeristen, nu niet en ook niet in de toekomst. Dat is niet erg (Zuid is waar het geld verdiend wordt), maar als je denkt aan "weekendje Londen" zou je het vreemd vinden als Canary Wharf dé entree tot je stad is. Datzelfde geldt ook voor Amsterdam.
Zuid heeft gewoon een rechtstreekse verbinding met de watergraafsmeer, waar bijna alle internationale treinen direct naar toe kunnen rijden.
Even los van het feit dat in de recente plannen ook de verbinding lelylaan-zuid opduikt.
[ Bericht 3% gewijzigd door TjjWester op 16-03-2018 22:43:50 ]
Je bedoelt dat enkelsporige verbindingsboogje bij Diemen, waar je gelijkvloers moet kruisen met de tegenrichting? Het kan, maar ideaal is het niet.
En dan heb je nog steeds te maken met de IC Berlijn, zolang die geen stuurrijtuig of tweede loc heeft kun je niet anders dan doorrijden naar Hoofddorp Opstel, of loc omlopen en kopmaken. ICE zou kop moeten maken in Amsterdam Zuid.
Ook niet echt handig, want dat kost tijd en vraagt misschien specifieke infrastructuur (lees: wissels).
Was er geen sprake van extra opstelsporen bij dat zuidasproject? Niet dat ik het er mee eens ben hoor, alleen al vanwege de prestige zou het naar Centraal moeten.
Een veel betere oplossing zou het doortrekken van de noord zuid lijn naar Schiphol zijn, met een aansluiting op de ringlijn west. Je kunt dan op de westtak Lelylaan sluiten en alles op Sloterdijk laten stoppen (behalve internationaal). Een kaartje Schiphol-Amsterdam Centraal zet je een capaciteitstoeslag van 10 euro bij op zodat iedere toerist met de noord zuid lijn naar centraal gaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 16 maart 2018 22:46 schreef James1988 het volgende: Je bedoelt dat enkelsporige verbindingsboogje bij Diemen, waar je gelijkvloers moet kruisen met de tegenrichting? Het kan, maar ideaal is het niet.
En dan heb je nog steeds te maken met de IC Berlijn, zolang die geen stuurrijtuig of tweede loc heeft kun je niet anders dan doorrijden naar Hoofddorp Opstel, of loc omlopen en kopmaken. ICE zou kop moeten maken in Amsterdam Zuid.
Ook niet echt handig, want dat kost tijd en vraagt misschien specifieke infrastructuur (lees: wissels).
Loc klaar zetten op Zuid om de trein terug te slepen naar Watergraafsmeer.
Maar het blijft vreemd om internationale treinen niet naar Centraal te laten rijden.
Op vrijdag 16 maart 2018 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende: Was er geen sprake van extra opstelsporen bij dat zuidasproject? Niet dat ik het er mee eens ben hoor, alleen al vanwege de prestige zou het naar Centraal moeten.
Als je kijkt naar de grootste europese hoofdsteden, hoeveel hebben er dan een centraal station waar ze alle internationale treinen naar toe sturen?
We weten allemaal het antwoord.
Op Parijs, Londen en Moskou na eigenlijk bijna allemaal. (waarbij je zelfs nog kan betogen dat alle internationale treinen in Londen op hetzelfde station komen)
En hoofdsteden met een Centraal Station waar de meeste internationale treinen niet komen kan ik zo eigenlijk niet verzinnen.
Brussel voor 1952, geloof ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Hoeveel internationale treinen stoppen er nog in brussel centraal? Was het in berlijn een probleem voor 2006?
Het grote toegangsstation voor Brussel is eigenlijk altijd Brussel Zuid geweest (en Schaarbeek in vroeger tijden). Het is het grootste en belangrijkste station van de stad en het grootste overstapknooppunt en daarmee ook een logische bestemming voor internationale treinen. Dat gaat voor A'dam Zuid niet op.
Berlijn is sowieso een apart verhaal vanwege de muur, maar voor 1989 stopten alle belangrijke treinen naar West-Berlijn bij de dierentuin en was het Ostbf het centrale station van Oost-Berlijn. Na '89 werd Ost het 'centrale' overstapstation voor Berlijn, maar die stad heeft nu eenmaal niet één centrum. Bij de voltooiing werd vrijwel al het internationale verkeer naar Hbf verplaatst.
Punt is: de internationale verbindingen horen aan te komen op het belangrijkste knooppunt in de stad. In Brussel is dat Zuid, in Berlijn Hbf, in Wenen uiteindelijk ook, in Rome is het Termini en in Amsterdam is dat Centraal. Dus niet Zuid.
Alleen voor Londen, Parijs, Moskou en Budapest gaat die logica niet op omdat dat steden zijn met een setje kopstations. Daar is niet één hoofdstation.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Het grote toegangsstation voor Brussel is eigenlijk altijd Brussel Zuid geweest (en Schaarbeek in vroeger tijden). Het is het grootste en belangrijkste station van de stad en het grootste overstapknooppunt en daarmee ook een logische bestemming voor internationale treinen. Dat gaat voor A'dam Zuid niet op.
Berlijn is sowieso een apart verhaal vanwege de muur, maar voor 1989 stopten alle belangrijke treinen naar West-Berlijn bij de dierentuin en was het Ostbf het centrale station van Oost-Berlijn. Na '89 werd Ost het 'centrale' overstapstation voor Berlijn, maar die stad heeft nu eenmaal niet één centrum. Bij de voltooiing werd vrijwel al het internationale verkeer naar Hbf verplaatst.
Punt is: de internationale verbindingen horen aan te komen op het belangrijkste knooppunt in de stad. In Brussel is dat Zuid, in Berlijn Hbf, in Wenen uiteindelijk ook, in Rome is het Termini en in Amsterdam is dat Centraal. Dus niet Zuid.
Alleen voor Londen, Parijs, Moskou en Budapest gaat die logica niet op omdat dat steden zijn met een setje kopstations. Daar is niet één hoofdstation.
Je lult er lekker om heen, een stad als brussel bewijst dat het geen fuck uitmaakt waar je de int treinen laat stoppen, zolang het maar uitstekend bereikbaar is.
Als ik ergens buiten de stad gedropt wil worden en eerst nog een metro moet pakken, dan ga ik wel vliegen .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Wellicht zijn huidige plannen gewoon te veel kwestie van NS tevreden houden in plaats van wat commercieel en toeristisch belangrijk is voor Amsterdam. Zuid is inderdaad helemaal niks.
Als je het rapport leest wat op de website van het LOCOV beschikbaar is dan komt gewoon naar voren dat alle varianten eigenlijk volstrekt onvoldoende zijn. Amsterdam Zuid kent sowieso een capaciteitsknelpunt als het station met de voorziene groei niet wordt uitgebreid. De uitbreiding gebruiken voor internationale treinen en de IC-direct maakt dan niet ineens dat het wel kan. Leuk als je de vervanging van een viaduct kunt uitstellen door minder sporen te maken maar als die in een dusdanige vorm is dat dit nodig is dan kan je erop wachten dat dit binnen enkele tientallen jaren alsnog nodig is. Deze rekening vooruit schuiven is dan behoorlijk kortzichtig.
In het document worden dienstregelingsoplossingen voorgesteld die nog nooit in een project zijn voorgesteld voordat het in uitvoering zou gaan. Maatregelen als wachttijden van 5 minuten, rare frequentieverdelingen over het uur (dan heb ik het dus niet over 10/20) en meer van dit soort "oplossingen" zijn alleen als lapmiddelen als tijdelijke situaties toegepast of wanneer een project na afloop niet bleek te voldoen. Aangezien het eindresultaat na een project nooit is wat men verwacht had en men ontzettend heeft zitten knijpen kan het alleen maar slechter worden. Het hele verhaal ademt gewoon dat wat er is bedacht eigenlijk niet kan maar dat men tot het uiterste heeft geprobeerd om niet op de rode knop te drukken. Eigenlijk had ProRail dat moeten doen maar er is teveel sprake van een "can do" mentaliteit geweest.
Uiteindelijk hebben bestuurlijke partijen die onvoldoende kennis van de materie op het vlak van infrastructuur en dienstregeling een rapport gekregen die stelt dat het niet optimaal is maar wel kan terwijl dat een veel te rooskleurig beeld van de werkelijkheid geeft. Dan beginnen met koffieautomatenpraat over airportsprinters, aanbestedingen en politieke bedoelingen van NS is een marginaal onderdeel van het geheel totaal opblazen terwijl er veel meer aan de hand is. Het geeft wel weer aan wat voor tunnelvisie hier van toepassing is.
Hier is gewoon een brevet van onvermogen afgegeven. Het werk moet over.
Moet toch een fijne gedachte zijn als je aan de Hoekse Lijn werkt. Ergens anders maken ze er nog een veel grotere teringzooi van.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"