abonnement Unibet Coolblue
pi_177258385
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_177258400
Baudet ging af als een gieter toen Wilders hem op de korrel nam.

'Daar moet ik even over nadenken'.

Wat een grap.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177258410
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:56 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

'Waarom heeft hij Zijlstra niet met stille trom laten vertrekken om de bescherming van de Nederlandse belangen.." (wait for it..) "De imagoschade die Nederland daardoor heeft geleden is enorm. Nederland is de risee (mikpunt van spot) van de inernationale pers. Het schaadt de zakelijke relaties. Waar VVD zelf zegt voor op te komen"

Baudet is daar zo sarcastisch als de weetikwat :D
Ah, dus hij meende het allemaal niet. Vandaar het 'ik moet er over nadenken'. :')

Waarom zou je iemand in de Tweede Kamer willen die steeds maar weer uitspraken doet die heel onduidelijk zijn?
pi_177258414
quote:
Xa1pt
Er is niet echt een andere optie, met de stille trom vertrekken is alleen mogelijk als het in de achterkamertjes afspeelt.
Met stille trom vertrekken is helemaal niet mogelijk. Ook niet in de kelder onder de achterkamertjes.

Achterkamertjespolitiek betekent dat je samen iets bekokstooft in het belang van de betrokken personen of de partij/het kabinet. Iets in de doofpot stoppen, stiekem iets regelen. Het betekent niet dat je in overleg met iemand tot de conclusie komt dat hij zijn functie beter kan neerleggen, dat is geen achterkamertjespolitiek, aangezien het duidelijk wordt dat Zijlstra zijn functie neerlegt. Geen achterkamertjespolitiek betekent niet hetzelfde als niet met elkaar mogen praten buiten de kamer om.

Dat dit Baudet wordt aangewreven is echt lachwekkend.
pi_177258428
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Met stille trom vertrekken is helemaal niet mogelijk. Ook niet in de kelder onder de achterkamertjes.
:')
pi_177258440
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
:')
pi_177258447
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Met stille trom vertrekken is helemaal niet mogelijk. Ook niet in de kelder onder de achterkamertjes.

Achterkamertjespolitiek betekent dat je samen iets bekokstooft, niet dat je in overleg met iemand tot de conclusie komt dat hij zijn functie beter kan neerleggen. Dat dit Baudet wordt aangewreven is echt lachwekkend.
Toen Wilders om opheldering vroeg, hield Baudet anders vast aan zijn woorden. Dat hij het anders bedoeld zou hebben, is dan ook grote onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177258451
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand in de Tweede Kamer willen die steeds maar weer uitspraken doet die heel onduidelijk zijn?
Ik vind het heel duidelijk.
pi_177258467
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toen Wilders om opheldering vroeg, hield Baudet anders vast aan zijn woorden. Dat hij het anders bedoeld zou hebben, is dan ook grote onzin.
Jij denkt dus ook dat Baudet het mogelijk acht om een minister naar huis te sturen zonder het medeweten van de Nederlandse burger?
pi_177258480
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij denkt dus ook dat Baudet het mogelijk acht om een minister naar huis te sturen zonder het medeweten van de Nederlandse burger?
Blijkbaar.

Tijdens het debatje met Wilders had hij de gelegenheid om duidelijkheid te scheppen. Dat deed hij echter niet.

Nee, meneer moest er nog even over nadenken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:20:23 #11
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258482
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, dus hij meende het allemaal niet. Vandaar het 'ik moet er over nadenken'. :')

Waarom zou je iemand in de Tweede Kamer willen die steeds maar weer uitspraken doet die heel onduidelijk zijn?
Reminder to self: altijd het hele fragment afkijken/luisteren.
Baudet wat doe je :{
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:22:49 #12
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258513
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar.

Tijdens het debatje met Wilders had hij de gelegenheid om duidelijkheid te scheppen. Dat deed hij echter niet.

Nee, meneer moest er nog even over nadenken.
Mischien bedoelde hij dat grappig?

Door zoveel aandacht en circus als nieuwe politicus wordt je natuurlijk wel een beetje dronken op een gegeven moment (sorry Baudet beter kan ik het niet voor je ombuigen)
pi_177258518
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar.

_O-
pi_177258532
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:22 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Mischien bedoelde hij dat grappig?

Door zoveel aandacht en circus als nieuwe politicus wordt je natuurlijk wel een beetje dronken op een gegeven moment (sorry Baudet beter kan ik het niet voor je ombuigen)
Het is toch zeker zo dat de houding van Rutte alleen maar meer problemen heeft opgeleverd?
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:27:00 #15
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258577
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is toch zeker zo dat de houding van Rutte alleen maar meer problemen heeft opgeleverd?
Absoluut dat staat buiten kijf.
pi_177258579
Misschien zou Baudet gevraagd moeten worden wat "met stille trom" volgens Baudet precies zou betekenen voor Zijlstra. Ik denk dat een heel logisch antwoord zou volgen.
pi_177258584
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

_O-
Hij deed anders geen moeite om aan Wilders uit te leggen dat hij het anders bedoeld zou hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:29:04 #18
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258608
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:27 schreef Mr.Major het volgende:
Misschien zou Baudet gevraagd moeten worden wat "met stille trom" volgens Baudet precies zou betekenen voor Zijlstra. Ik denk dat een heel logisch antwoord zou volgen.
Hopelijk heb je gelijk.
pi_177258637
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:27 schreef Mr.Major het volgende:
Misschien zou Baudet gevraagd moeten worden wat "met stille trom" volgens Baudet precies betekent. Ik denk dat een heel logisch antwoord zou volgen.
Wilders heeft dat letterlijk aan hem gevraagd nadat hij eerst de definitie erbij haalde. In plaats van te zeggen dat hij iets anders bedoelde, hield Baudet vast aan zijn woorden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177258655
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:27 schreef Mr.Major het volgende:
Misschien zou Baudet gevraagd moeten worden wat "met stille trom" volgens Baudet precies zou betekenen voor Zijlstra. Ik denk dat een heel logisch antwoord zou volgen.
Dan had-ie dat aan Wilders uit kunnen leggen. Dat deed-ie niet. En als je zegt 'ik moet erover nadenken' is dat in ieder geval niet sarcastisch.

Baudet zocht te hard naar een stok om de hond mee te slaan en kwam met onzinnige verwijten op de proppen.
pi_177258695
Fragment nog eens bekeken. Baudet loopt te stamelen en komt nauwelijks uit zijn woorden. Niet bepaald de houding van een gevatte politicus die op sarcastische wijze de hele TK op het verkeerde been zet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:37:39 #22
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177258742
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan had-ie dat aan Wilders uit kunnen leggen. Dat deed-ie niet. En als je zegt 'ik moet erover nadenken' is dat in ieder geval niet sarcastisch.

Baudet zocht te hard naar een stok om de hond mee te slaan en kwam met onzinnige verwijten op de proppen.
De hele kamer was aan het lachen op dat moment he. Baudet noemde Wilders ambtagenoot daardoor schoog iedereen in de lach. Mischien probeerde Baudet sportief een beetje humor in de kamer te houden. Jezelf af laten gaan hoort daarbij
pi_177258785
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:37 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

De hele kamer was aan het lachen op dat moment he. Baudet noemde Wilders ambtagenoot daardoor schoog iedereen in de lach. Mischien probeerde Baudet sportief een beetje humor in de kamer te houden. Jezelf af laten gaan hoort daarbij
Ik weet niet zo goed wat ik van deze blinde adoratie van Baudet en alles wat verkeerd uitpakt toch maar weer recht willen breien vindt.

Als het een sekteleider was, ok, dan doe je daar niet zoveel aan. Maar dit is een politicus.
pi_177258801
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:37 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

De hele kamer was aan het lachen op dat moment he. Baudet noemde Wilders ambtagenoot daardoor schoog iedereen in de lach. Mischien probeerde Baudet sportief een beetje humor in de kamer te houden. Jezelf af laten gaan hoort daarbij
Of misschien kraamde hij gewoon onzin uit en werd hij op z'n plek gezet door Wilders.

De Kamer moest inderdaad lachen, maar vooral omdat Wilders ambtsgenoot Baudet om de oren sloeg met de term 'kartelpolitiek'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177258807
Inhoudelijk gaat het nergens over. Het was wat gespeel met woorden. Natuurlijk is letterlijk "met stille trom vertrekken" achterlijk. Je moet de kamer wel voorlichten, maar daarvoor kan je prima in een brief aan de kamer zeggen: Zijlstra zei dat hij in de dasja was, dat was hij niet, daarmee is hij in zijn functie gecompromitteerd. Daar hoef je dan verder niet heel veel extra over kwijt.

Je kan zelfs in een brief schrijven: hij is gecompromitteerd om een bepaalde reden. Daar neemt de kamer echter natuurlijk geen genoegen mee, en dan moet je het alsnog doen.

Wat Rutte echter zegt: helemaal niks, tsja :')
pi_177258865
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:41 schreef Mr.Major het volgende:
Inhoudelijk gaat het nergens over. Het was wat gespeel met woorden. Natuurlijk is letterlijk "met stille trom vertrekken" achterlijk. Je moet de kamer wel voorlichten, maar daarvoor kan je prima in een brief aan de kamer zeggen: Zijlstra zei dat hij in de dasja was, dat was hij niet, daarmee is hij in zijn functie gecompromitteerd. Daar hoef je dan verder niet heel veel extra over kwijt.
Baudet hield vast aan zijn stille trom-uitspraak en verklaarde slechts dat er voor de handelswijze die Wilders bepleit 'ook wat valt te zeggen'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177258898
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:41 schreef Mr.Major het volgende:
Inhoudelijk gaat het nergens over. Het was wat gespeel met woorden. Natuurlijk is letterlijk "met stille trom vertrekken" achterlijk. Je moet de kamer wel voorlichten, maar daarvoor kan je prima in een brief aan de kamer zeggen: Zijlstra zei dat hij in de dasja was, dat was hij niet, daarmee is hij in zijn functie gecompromitteerd. Daar hoef je dan verder niet heel veel extra over kwijt.
Dat is geen stille trom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177258968
Dan moet Baudet beter op zijn woorden letten.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 17:52:17 #29
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177259063
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik weet niet zo goed wat ik van deze blinde adoratie van Baudet en alles wat verkeerd uitpakt toch maar weer recht willen breien vindt.

Als het een sekteleider was, ok, dan doe je daar niet zoveel aan. Maar dit is een politicus.
Dan weet je een beetje hoe ik dacht over al dat gedraai en gebaggeteliseer via de media al die jaren. Over alle wanbeleid van het partijen kartel.
pi_177259100
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:52 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dan weet je een beetje hoe ik dacht over al dat gedraai en gebaggeteliseer via de media al die jaren. Over alle wanbeleid van het partijen kartel.
Dus je vindt iets kut en dan ga je dat ook maar doen?
  zaterdag 17 februari 2018 @ 18:01:29 #31
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177259255
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je vindt iets kut en dan ga je dat ook maar doen?
Ik dacht serieus dat hij het VVD sarcastisch inwreef door die paar zinnetjes die volgden op vertrek..stille trom. "Jullie hebben Nederlanse zakenrelaties erg veel schade berokkend wat een afgang". Verder probeer ik de humor er een beetje in te houden want ik word een beetje dronken van al dat gepost op dit forum. Serieus ik ga me ook heel nonchalant gedragen en gebruik steeds meer smilies. Want soms wordt het gewoon té belachelijk allemaal op dit forum.
pi_177259342
Gert Reedijk ook al geroyeerd? Man man man, op dit moment niet echt de partij waarom ik vorig jaar lid ben geworden.
pi_177259467
Kartel met een 'c'... :D

Of is het een poging tot engels? hmmm.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177259520
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:13 schreef Molurus het volgende:
Kartel met een 'c'... :D

Of is het een poging tot engels? hmmm.
Dat laatste.
pi_177260042
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
Baudet ging af als een gieter toen Wilders hem op de korrel nam.

'Daar moet ik even over nadenken'.

Wat een grap.
Ja want een eerlijk en oprecht antwoord geven is natuurlijk ook gewoon absoluut niet de bedoeling.

Beter lullen we vakkundig om gestelde vragen heen zonder daadwerkelijk antwoord te geven. Maarja, VVD'ers he ; eerst weten ze het zeker maar daarna kunnen ze het zich niet meer actief herinneren :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177260132
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja want een eerlijk en oprecht antwoord geven is natuurlijk ook gewoon absoluut niet de bedoeling.

Beter lullen we vakkundig om gestelde vragen heen zonder daadwerkelijk antwoord te geven. Maarja, VVD'ers he ; eerst weten ze het zeker maar daarna kunnen ze het zich niet meer actief herinneren :')

Dat kan toch gewoon? Hij wist het zeker dacht ie maar hij was het gewoon ff vergeten. Overkomt iedereen toch?
pi_177260206
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja want een eerlijk en oprecht antwoord geven is natuurlijk ook gewoon absoluut niet de bedoeling.
Het ging erom dat bepaalde users hier volhouden dat Baudet iets anders bedoelde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177260502
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ging erom dat bepaalde users hier volhouden dat Baudet iets anders bedoelde.
Dat is ook het meest waarschijnlijk
pi_177260739
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is ook het meest waarschijnlijk
Dan is zijn reactie op Wilders ook niet 'eerlijk en oprecht'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177260944
Baudet heeft het referendum gered.

Een referendum over de afschaffing van de referendum wet.
Wat een baas is het ook :7
pi_177260982
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:36 schreef Nintex het volgende:
Baudet heeft het referendum gered.

Een referendum over de afschaffing van de referendum wet.
Wat een baas is het ook :7
Wat dan?
pi_177261146
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:36 schreef Nintex het volgende:
Baudet heeft het referendum gered.

Een referendum over de afschaffing van de referendum wet.
Wat een baas is het ook :7
Dat kan niet, dat is niet-referendabel.

Maar leuk bedacht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177261350
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat kan niet, dat is niet-referendabel.

Maar leuk bedacht.
Dat valt volgens mij nog te bezien. Ik zou er mijn huis iig niet op willen verwedden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177261356
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:36 schreef Nintex het volgende:
Baudet heeft het referendum gered.

Een referendum over de afschaffing van de referendum wet.
Wat een baas is het ook :7
Bron ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177261546
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat valt volgens mij nog te bezien. Ik zou er mijn huis iig niet op willen verwedden.
Ik zou mijn huis eigenlijk nooit ergens om verwedden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177261910
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou mijn huis eigenlijk nooit ergens om verwedden.
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat dat nog alles behalve zeker is.

De vraag is nu of het juridisch gezien allemaal gaat standhouden.

Wat ik begrepen heb moet de noodzaak om de wet met terugwerkende kracht in te laten gaan, hard gemaakt kunnen worden.

Zoiets is geloof ik 1x eerder gebeurd en dat het met St. Eustatius te maken. Daar moest direct in actie gekomen worden dus er was een noodzaak.

"Het voornaamste argument waarmee de regering de afschaffing van het raadgevend referendum onderbouwt is ‘afbrokkelende politieke steun’. Onduidelijk wat daarmee bedoeld wordt. Over de steun onder kiezers kan het niet gaan. Nog altijd is een zeer ruime meerderheid uitgesproken voorstander, slechts een kleine minderheid uitgesproken tegenstander.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177262127
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 19:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat kan niet, dat is niet-referendabel.

Maar leuk bedacht.
Ja dat wordt gezegd, maar of het ook echt zo is...
pi_177262154
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja dat wordt gezegd, maar of het ook echt zo is...
:')
pi_177262403
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Verklaar je nader? Jij bent 100% zeker dat de WRR niet referendabel word gemaakt door de intrekkingswet ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177262728
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 20:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
RvS heeft een advies gegeven, een advies dat niet perse opgevolgd hoeft te worden. De enige bindende uitspraak zou een gerechtelijke zijn, en die is er nog niet.
pi_177271160


:7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177271226


Ga zo door Pechtold :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177272006
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:01 schreef Gohf046 het volgende:
[ afbeelding ]

:7
Dat regeringspartijen het slecht doen in peilingen is natuurlijk niks nieuws, da's altijd zo.

Opvallend hier is de verschuiving van PVV naar FvD.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 11:01:53 #54
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177272075
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat regeringspartijen het slecht doen in peilingen is natuurlijk niks nieuws, da's altijd zo.

Opvallend hier is de verschuiving van PVV naar FvD.
Hoe haal jij die verschuiving uit dit plaatje?
pi_177272122
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat regeringspartijen het slecht doen in peilingen is natuurlijk niks nieuws, da's altijd zo.

Opvallend hier is de verschuiving van PVV naar FvD.
Het is toch wel redelijk opvallend dat al het gedoe rond FvD ze slechts een weekje maar 1 zeteltje minder heeft opgeleverd. Ik had dat wel wat erger verwacht eigenlijk.

Dus dat vind ik mooi. Helemaal leuk als D'66 Als bonus ook nog 2 zeteltjes verliest.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177272142
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hoe haal jij die verschuiving uit dit plaatje?
Nouja, de meeste zetels zullen inderdaad van de PVV komen en daarna van VVD/CDA.

Boeit me eigenlijk vrij weinig waar ze vandaan komen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177272160
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:04 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het is toch wel redelijk opvallend dat al het gedoe rond FvD ze slechts een weekje maar 1 zeteltje minder heeft opgeleverd. Ik had dat wel wat erger verwacht eigenlijk.
Ik niet. De aanhang van FvD blijkt nogal sektarisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177272338
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik niet. De aanhang van FvD blijkt nogal sektarisch.
Een beetje zoals de VVD bedoel je?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177272369
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Een beetje zoals de VVD bedoel je?
Meer zoals de PVV.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177272395
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hoe haal jij die verschuiving uit dit plaatje?
13 zetels erbij, en ze kunnen eigenlijk alleen van PVV, VVD en CDA komen die bij elkaar 17 zetels verloren hebben.

(Er zullen vast niet veel D66 stemmers zijn die overstappen op FvD. Natuurlijk, het kan... maar waarschijnlijk is het niet.)

Misschien zie jij andere mogelijkheden, maar ik zie ze niet. Het grootste deel ervan zal toch echt van met name PVV en VVD komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177272409
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:04 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het is toch wel redelijk opvallend dat al het gedoe rond FvD ze slechts een weekje maar 1 zeteltje minder heeft opgeleverd. Ik had dat wel wat erger verwacht eigenlijk.

Dus dat vind ik mooi. Helemaal leuk als D'66 Als bonus ook nog 2 zeteltjes verliest.
Mwah, ik vind het ook niet heel verrassend. Zoals eerder gezegd: het succes van FvD draait meer om imago dan om hoe Baudet het doet bij debatten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177272455
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, ik vind het ook niet heel verrassend. Zoals eerder gezegd: het succes van FvD draait meer om imago dan om hoe Baudet het doet bij debatten.
Laten we eerlijk zijn ook. Hoeveel mensen zouden afstemmen op zo'n debat avond als laatst in de Balie of wel eens een debat kijken via NPO politiek? Dat zijn er bitter weinig.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177272493
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:26 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn ook. Hoeveel mensen zouden afstemmen op zo'n debat avond als laatst in de Balie of wel eens een debat kijken via NPO politiek? Dat zijn er bitter weinig.
Ik verwacht dat dat er onder de achterban van GL en D66 veel meer zijn dan onder de achterban van PVV en FvD.

Maar inderdaad, het zijn er sowieso veel te weinig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177272708
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik verwacht dat dat er onder de achterban van GL en D66 veel meer zijn dan onder de achterban van PVV en FvD.

Maar inderdaad, het zijn er sowieso veel te weinig.
Over dat eerste kan ik niet oordelen, maar dat laatste ben ik in ieder geval met je eens.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:09:36 #65
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177273276
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

13 zetels erbij, en ze kunnen eigenlijk alleen van PVV, VVD en CDA komen die bij elkaar 17 zetels verloren hebben.

(Er zullen vast niet veel D66 stemmers zijn die overstappen op FvD. Natuurlijk, het kan... maar waarschijnlijk is het niet.)

Misschien zie jij andere mogelijkheden, maar ik zie ze niet. Het grootste deel ervan zal toch echt van met name PVV en VVD komen.
In de peilingen bestaat een doorschuifeffect. Theoretisch is het mogelijk dat alle zetels van het FVD van D66 afkomen, maar dat D66 op haar beurt weer is gegroeid doordat zij zetels krijgt van de VVD.

Politieke partijen moeten betalen om die gegevens in te zien. Maar je kan het in de peilingen van Maurice wel al terug zien.

Zo is D66 met 6 gedaald maar is GroenLinks gelijk gebleven. Hoe kan dat? Het antwoord daarop is te vinden in dat Partij voor de Dieren met 2 gestegen is. GL en PvdD concurreren met elkaar, en D66 en GL ook. GL wint van D66, maar verliest weer van PvdD. Dat betekent niet dat er kiezers van D66 naar PvdD zijn overgestapt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 18 februari 2018 @ 12:18:09 #66
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177273538
Wat betreft het Forum heeft Maurice al eens laten zien waar de stemmers vandaan komen:

50% PVV, nieuwe stemmers en SP. Klein beetje CDA/VVD.

Het verlies van de VVD is vrij beperkt maar dat komt ook deels door het gebrek aan alternatieven. VVD heeft veel last van 50 plus in de peilingen. Zelfde doelgroep (vermogende 50+ met een afbetaalde koopwoning). Daar profiteert 50+ maar gedeeltelijk van, want zij worden weer leeg getrokken door SP/PVV/FVD omdat 50+ zich ook richt op de "proteststemmer" en die is nou eenmaal wispelturig.

Belangrijkste van de recente peilingen is dat: de opmars van het FVD gestopt is en dat de daling van de PVV ook ten einde lijkt. Ondanks de groei versterkt de versplintering op "populistisch rechts" de positie van de middenpartijen paradoxaal weer wel. Een groot PVV (30 zetels) zou de opvolger Rutte het erg lastig kunnen maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177273863
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:01 schreef Gohf046 het volgende:
[ afbeelding ]

:7
Genieten. Ik heb heerlijk uitgeslapen en wordt hiermee wakker. Het zonnetje schijnt. Prachtig.
pi_177273899
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:01 schreef Gohf046 het volgende:
[ afbeelding ]

:7
Het boeit de VVD stemmer ook geen ene flikker he?
pi_177273915
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:01 schreef Gohf046 het volgende:
[ afbeelding ]

:7
D66 -5 genot.
pi_177273962
De 2e partij van Nederland, D66 kapodtstuk *O*
pi_177273987
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:04 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het is toch wel redelijk opvallend dat al het gedoe rond FvD ze slechts een weekje maar 1 zeteltje minder heeft opgeleverd. Ik had dat wel wat erger verwacht eigenlijk.

Dus dat vind ik mooi. Helemaal leuk als D'66 Als bonus ook nog 2 zeteltjes verliest.
De tactiek van demoniseren en racist-roepen lijkt niet meer te werken. (zag je ook al bij Trump)

Het een-tweetje tussen de media en gevestigde partijen was ook wel erg doorzichtig dit keer. Goed dat men daar niet meer in trapt.
pi_177274008
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat regeringspartijen het slecht doen in peilingen is natuurlijk niks nieuws, da's altijd zo.

Opvallend hier is de verschuiving van PVV naar FvD.
Behalve de ChristenUnie.
pi_177274036
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Een beetje zoals de VVD bedoel je?
Dit
pi_177274050
De coalitie staat al 15 zetels onderwater, dat gaat niet lang meer duren met dat prutskabinetje. :W
pi_177274075
Wat ik persoonlijk wel intressant vind is hoe ze met een soort gelijke uitslag een kabinet willen gaan vormen(puur hypothetisch). FvD en PVV zullen wel uitgesloten worden vermoed ik. Dan blijft er wel een hele rare cocktail over van allerlei partijen waar er minimaal 5 van nodig zijn.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:34:35 #76
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177274079
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:33 schreef Nintex het volgende:
De coalitie staat al 15 zetels onderwater, dat gaat niet lang meer duren met dat prutskabinetje. :W
Ah, de kenner spreekt. Het vorige kabinet dat in de peilingen jarenlang onder water stond en zelfs een minderheid had in de Eerste Kamer heeft de rit gewoon uitgezeten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177274107
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:33 schreef Nintex het volgende:
De coalitie staat al 15 zetels onderwater, dat gaat niet lang meer duren met dat prutskabinetje. :W
Je bent het vorige kabinet vergeten? Stonden jarenlang op een halvering en hebben de rit uitgezeten. If anything laat dit zien dat geen van de partijen er baat bij heeft om er nu de stekker uit te trekken.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:35:18 #78
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177274112
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

D66 -5 genot.
Op naar de -15!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177274113
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

13 zetels erbij, en ze kunnen eigenlijk alleen van PVV, VVD en CDA komen die bij elkaar 17 zetels verloren hebben.

(Er zullen vast niet veel D66 stemmers zijn die overstappen op FvD. Natuurlijk, het kan... maar waarschijnlijk is het niet.)

Misschien zie jij andere mogelijkheden, maar ik zie ze niet. Het grootste deel ervan zal toch echt van met name PVV en VVD komen.
Wat is dan nu het grote verschil met het CDA? Het regenteske? En de burger vindt dat een probleem. Voor de rest vind ik dat het FvD meer op het CDA dan op de VVD lijkt.
pi_177274118
Wat Nederlanders wilden:
- Beter immigratie beleid
- Lagere belastingen
- Betere zorg/onderwijs

Wat ze krijgen:
- Kefka Ollrongen met de nepnieuws Jihad
- De sprookjes van Halbe Zijlstra
- Organen staatsbezit

Hoe dom is dat kartel eigenlijk :')
pi_177274188
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:34 schreef Gohf046 het volgende:
Wat ik persoonlijk wel intressant vind is hoe ze met een soort gelijke uitslag een kabinet willen gaan vormen(puur hypothetisch). FvD en PVV zullen wel uitgesloten worden vermoed ik. Dan blijft er wel een hele rare cocktail over van allerlei partijen waar er minimaal 5 van nodig zijn.
VVD/CDA/D66/GL/PvdA? :')
pi_177274207
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:35 schreef Nintex het volgende:
Wat Nederlanders wilden:
- Beter immigratie beleid
- Lagere belastingen
- Betere zorg/onderwijs

Wat ze krijgen:
- Kefka Ollrongen met de nepnieuws Jihad
- De sprookjes van Halbe Zijlstra
- Organen staatsbezit

Hoe dom is dat kartel eigenlijk :')
Voor diegenen die nog niet doorhadden dat stemmen op een partij nutteloos is. Ze beloven het een en doen het ander.
pi_177274346
Alleen al de hoeveelheid schuim die Ollongren bij het chronisch verontwaardigde boosvolk op de mond tovert is al priceless. Wat een geweldige chick. _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177274352
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:37 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Voor diegenen die nog niet doorhadden dat stemmen op een partij nutteloos is. Ze beloven het een en doen het ander.
Daarom zou er ook een correctief bindend referendum moeten zijn.

Of op zijn minst een raadgevend.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177274377
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:37 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Voor diegenen die nog niet doorhadden dat stemmen op een partij nutteloos is. Ze beloven het een en doen het ander.
Het is echt heel debiel. Meestal doet een kabinet 50/50 wat ze beloven, maar dit kabinet doet gewoon helemaal niets nuttigs of juist waar de meerderheid tegen is. Dat is best een prestatie.
pi_177274413
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:43 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen al de hoeveelheid schuim die Ollongren bij het chronisch verontwaardigde boosvolk op de mond tovert is al priceless. Wat een geweldige chick. _O_ _O_
_O_ Ollongren _O_
pi_177274425
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:43 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen al de hoeveelheid schuim die Ollongren bij het chronisch verontwaardigde boosvolk op de mond tovert is al priceless. Wat een geweldige chick. _O_ _O_
Kun je voorstellen hoeveel wij van Baudet genieten :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:45:07 #88
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177274426
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:43 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen al de hoeveelheid schuim die Ollongren bij het chronisch verontwaardigde boosvolk op de mond tovert is al priceless. Wat een geweldige chick. _O_ _O_
Eens.


En de mensen in het land houden het niet meer.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177274512
Als een FvD'er Pechtold of D'66 erbij haalt dan moeten we on topic blijven. Maar andersom geld dat niet? Verheerlijking van D'66 kan vast wel in hun eigen topic of niet?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177274518
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:45 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kun je voorstellen hoeveel wij van Baudet genieten :7
Ook al zo'n gift that keeps on giving inderdaad. _O_

Hier nog een keer dat gave filmpje van afgelopen week:
https://www.telegraaf.nl/(...)-wilders-dist-baudet
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177274602
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:48 schreef Gohf046 het volgende:
Als een FvD'er Pechtold of D'66 erbij haalt dan moeten we on topic blijven. Maar andersom geld dat niet? Verheerlijking van D'66 kan vast wel in hun eigen topic of niet?
Ik haal Trump er bij dan schieten alle libruls in foetushouding :7
pi_177274764
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177274825
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:43 schreef xpompompomx het volgende:
Alleen al de hoeveelheid schuim die Ollongren bij het chronisch verontwaardigde boosvolk op de mond tovert is al priceless. Wat een geweldige chick. _O_ _O_
Wat is er inhoudelijk nou zo goed aan haar? En hoe ze daarmee in de kamer omgaat. Oprechte vraag. Dat je het leuk vindt dat ze mij boos maakt snap ik.
pi_177274870
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

En de mensen in het land houden het niet meer.
En dat is goed omdat?
pi_177274970
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:48 schreef Gohf046 het volgende:
Als een FvD'er Pechtold of D'66 erbij haalt dan moeten we on topic blijven. Maar andersom geld dat niet? Verheerlijking van D'66 kan vast wel in hun eigen topic of niet?
Nogal flauwe reactie aangezien je zelf vanmorgen over Pechtold begon en je er kennelijk ook nog geen probleem mee had toen Arthur_Spooner en Nintex verder doorgingen over D66 en Ollongren. Pas nu anderen niet de kennelijk gewenste negatieve toon hanteren begin je te klagen.
pi_177275033
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nogal flauwe reactie aangezien je zelf vanmorgen over Pechtold begon en je er kennelijk ook nog geen probleem mee had toen Arthur_Spooner en Nintex verder doorgingen over D66 en Ollongren. Pas nu anderen niet de kennelijk gewenste negatieve toon hanteren begin je te klagen.
Meestal is het precies andersom inderdaad. Dan is het de oppositie die blert dat iets niet in het FvD topic thuishoort. Ik vind het wel leuk allemaal. Hoop toch op een antwoord van pompom of ryon over Ollongren.
pi_177275051
Baudet wordt de volgende minister president en dan is het heibel bij dat partijkartel.
De helft zal voor die tijd wel weggevlucht zijn naar Brussel. :')

w/
pi_177275175
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:31 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

De tactiek van demoniseren en racist-roepen lijkt niet meer te werken. (zag je ook al bij Trump)

Het een-tweetje tussen de media en gevestigde partijen was ook wel erg doorzichtig dit keer. Goed dat men daar niet meer in trapt.
De tactiek van roepen dat je gedemoniseerd wordt blijkt juist nog uitstekend te werken.
Welke populist is er niet groot mee geworden?
Jammer dat men er nog steeds in trapt.
pi_177275249
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nogal flauwe reactie aangezien je zelf vanmorgen over Pechtold begon en je er kennelijk ook nog geen probleem mee had toen Arthur_Spooner en Nintex verder doorgingen over D66 en Ollongren. Pas nu anderen niet de kennelijk gewenste negatieve toon hanteren begin je te klagen.
Nouja ik vind het prima, maar dat geld dan wel voor beide kanten. Dus de volgende keer ook niet zeuren als een andere partij of andere politici erbij worden gehaald.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177275409
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:09 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nouja ik vind het prima, maar dat geld dan wel voor beide kanten. Dus de volgende keer ook niet zeuren als een andere partij of andere politici erbij worden gehaald.
Ik kan me niet herinneren dat ik degene was die daarover klaagde, maar ik ben in ieder geval blij dat je kennelijk zelf ook inzag dat wat er in je reactie stond voor je hem aanpaste de plank compleet missloeg.
pi_177275425
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:09 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nouja ik vind het prima, maar dat geld dan wel voor beide kanten. Dus de volgende keer ook niet zeuren als een andere partij of andere politici erbij worden gehaald.
Heerlijk hoe, als je schijnheilig gedrag op deze manier benoemt, het je zelf verweten wordt.
  zondag 18 februari 2018 @ 13:22:48 #102
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177275706
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 17:27 schreef Mr.Major het volgende:
Misschien zou Baudet gevraagd moeten worden wat "met stille trom" volgens Baudet precies zou betekenen voor Zijlstra. Ik denk dat een heel logisch antwoord zou volgen.
Ik neem aan dat hij bedoelde zonder de internationale schade aan te richten die nu is ontstaan.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_177276496
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij bedoelde zonder de internationale schade aan te richten die nu is ontstaan.
En hoe dacht Baudet dat in dit stadium nog te gaan doen?

Dat had je alleen kunnen voorkomen door Zijlstra nooit aan te stellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177276627
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe dacht Baudet dat in dit stadium nog te gaan doen?

Dat had je alleen kunnen voorkomen door Zijlstra nooit aan te stellen.
Niet. Maar mag je iemand niet meer verwijten wat in het verleden gebeurd is? Je kan toch zeker zeggen dat iemand in het verleden anders had moeten handelen.

Ben jij een van die VVD fanboys?
pi_177276669
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet. Maar mag je iemand niet meer verwijten wat in het verleden gebeurd is? Je kan toch zeker zeggen dat iemand in het verleden anders had moeten handelen.

Ben jij een van die VVD fanboys?
Natuurlijk mag dat. Maar de 'stille trom'-oplossing die werd geopperd door Baudet bestaat niet.

En nee, ik ben geen VVD-fanboy. Van geen enkele partij ben ik fan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177276842
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat. Maar de 'stille trom'-oplossing die werd geopperd door Baudet bestaat niet.

En nee, ik ben geen VVD-fanboy. Van geen enkele partij ben ik fan.
Dat hangt er maar net van af of je met stille trom letterlijk neemt of niet.
pi_177276897
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net van af of je met stille trom letterlijk neemt of niet.
Ah ja, Baudet bedoelde natuurlijk iets anders. Ondanks dat hij vasthield aan zijn uitspraken toen Wilders hem er naar vroeg.

4D schaak ftw.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177276966
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net van af of je met stille trom letterlijk neemt of niet.
Toch knap dat jij altijd weet dat Sjerrie B of C bedoelt als hij A zegt. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177276980
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Toch knap dat jij altijd weet dat Sjerrie B of C bedoelt als hij A zegt. :')
Hoe zit het nou met Ollongren? Of vind je dr alleen maar goed omdat ze rechts frustreert? Dat mag hoor.
pi_177277033
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net van af of je met stille trom letterlijk neemt of niet.
Dit doet wel heel sterk denken aan bijbelinterpretaties. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177277051
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met Ollongren? Of vind je dr alleen maar goed omdat ze rechts frustreert? Dat mag hoor.
Dit inderdaad. Prachtig toch gewoon? Net als jij bij Baudet doet, verzin ik bij haar ook haar uitspraken ook hele andere betekenissen. :7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177277083
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit doet wel heel sterk denken aan bijbelinterpretaties. :D
Wilders vroeg om tekst en uitleg waarop Baudet bleef vasthouden aan zijn 'stille trom'.

Maar volgens zijn aanhang bedoelde hij het allemaal anders.

Juist ja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177277093
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Prachtig toch gewoon? Net als jij bij Baudet doet, verzin ik bij haar ook haar uitspraken ook hele andere betekenissen. :7
Ben ik toch blij dat inderdaad niemand Ollongren inhoudelijk goed vindt. Ik schrok al.
pi_177278670
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders vroeg om tekst en uitleg waarop Baudet bleef vasthouden aan zijn 'stille trom'.

Maar volgens zijn aanhang bedoelde hij het allemaal anders.

Juist ja.
Voor de echte FvD'er is het natuurlijk ook heel makkelijk: als Baudet iets zegt dat duidelijk onzin is dan moet hij wel iets anders bedoeld hebben dat geen onzin is. Tenslotte is hij Neerlands belangrijkste intellectueel. (Dit is geheel analoog aan hoe Christenen de Bijbel interpreteren, erg komisch.)

Overigens gaf Baudet in zijn woordenwisseling met Wilders aan dat hij daar bij nader inzien nog maar s over moest nadenken. (Het was waarschijnlijk handiger geweest als ie eerst had nagedacht.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177279823
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net van af of je met stille trom letterlijk neemt of niet.
Letterlijk nemen? Dus denken dat er echt iemand met een heel stil trommeltje naast Zijlstra staat als hij opstapt?

Dat iemand dat denkt lijkt me onwaarschijnlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 18 februari 2018 @ 16:11:24 #116
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_177279883
Dikke faaltweet van Leefbaar.

LeefbaarRdam twitterde op zondag 18-02-2018 om 13:35:36 Leefbaar wint 2 zetels in laatste peiling De Hond en stijgt ⬆️ naar 9️⃣! https://t.co/dkBUbpdmIS reageer retweet
pi_177280772
Sowieso Maurice de Hond :')
  zondag 18 februari 2018 @ 17:09:23 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177281197
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 14:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ben ik toch blij dat inderdaad niemand Ollongren inhoudelijk goed vindt. Ik schrok al.
ik vind maar zeer zelden een minister inhoudelijk erg goed.

Ze is dan weer wel beter dan Baudet natuurlijk, dat wel
Laffe huichelaar
pi_177281460
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:04 schreef Nintex het volgende:
Baudet wordt de volgende minister president en dan is het heibel bij dat partijkartel.
De helft zal voor die tijd wel weggevlucht zijn naar Brussel. :')

w/
Haha, Baudet kan zijn eigen partij niet eens bij elkaar houden, laat staan een ministersploeg. Zelfs al wordt hij de grootste gaat er echt never nooit iemand met hem in een coalitie stappen. Of verwacht je 76 zetels? :')
  zondag 18 februari 2018 @ 17:36:14 #120
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177281847
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

ik vind maar zeer zelden een minister inhoudelijk erg goed.

Ze is dan weer wel beter dan Baudet natuurlijk, dat wel
Dat mens bedient zich nu al van framing shaming en allerlei vage beleid. Ze is een goede advocate met acherpe tong ja. Maar wat gaat ze daadwerkelijk voor Nederland gedaan krijgen. Ik voorspel dat ze 4 jaar maar wat aanpapt over wat fake nieuws is en wat niet. En daarna mag zij bij Eva Jinek aan tafel haar fake-ministerspost komen goedpraten. En fin.
pi_177282468
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:18 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Haha, Baudet kan zijn eigen partij niet eens bij elkaar houden, laat staan een ministersploeg. Zelfs al wordt hij de grootste gaat er echt never nooit iemand met hem in een coalitie stappen. Of verwacht je 76 zetels? :')
Ja, in zekere zin is een stem op PVV of FvD gewoon een weggegooide stem. Een gemiste kans om werkelijk invloed uit te oefenen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177282528
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:36 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dat mens bedient zich nu al van framing shaming en allerlei vage beleid.
Dat zou Baudet natuurlijk nooooit doen. :{w

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:36 schreef Sadcopter het volgende:

Ze is een goede advocate met acherpe tong ja. Maar wat gaat ze daadwerkelijk voor Nederland gedaan krijgen.
Meer dan Baudet, dat sowieso.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:14:50 #123
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177282781
2.1 De juridische Catch-22 van het voorstel
Artikel V van het wetsvoorstel Intrekking van de Wet raadgevend referendum(verder: intrek-
kingswet Wrr) luidt;Op deze wet is de Wet raadgevend referendum niet van toepassing. De bedoeling is duidelijk: het is niet de bedoeling dat over de intrekkingswet zelf een referen-
dum kan worden gehouden, maar de gekozen constructie is wel bijzonder. Voor dat ik in ga
op alle onderdelen en vraagstukken die met het overgangsrecht en de inwerkingtreding van
de intrekkingswet te maken hebben, eerst even dit. De constructie en formulering van artikel
V is op zijn minst genomen ongelukkig. Artikel V doet het voorkomen dat er een moment is
waarop zowel de Wet raadgevend referendum (verder: Wrr) en de intrekkingswet tegelijker-
tijd geldend kunnen zijn. Als het voorstel tot intrekkingswet tot wet wordt (op het moment
van de bekrachtiging zo volgt uit artikel 87 Gw) dan is het juridische effect daarvan dat daar-
mee artikel I van de intrekkingswet (luidende ;De Wet raadgevend referendum wordt inge-
trokken) juridische gelding krijgt. De twee wetten, intrekkingswet raadgevend referendum en de Wet raadgevend referendum kunnen logischerwijs niet, nooit tegelijkertijd gelden. Dat betekent niet dat er geen juridische gevolgen kunnen die volgen uit het feit dat de Wrr ooit heeft
gegolden, of dat met de bekrachtiging van de intrekkingswet die ook direct inwerking treedt,
maar het betekent wel dat intrekkingswet en in te trekken wet niet tegelijkertijd kunnen gelden. Als je wel het vermoeden (zoals artikel V intrekkingswet doet) in het leven roept, dat de
ingetrokken wet nog van toepassing kan zijn zelfs al is de intrekking geëffectueerd, dan leidt
tot een logische onmogelijkheid, een juridische Catch-22-situatie.
5 Dat op zijn beurt leidt weer
tot een boel misverstanden en ook ingewikkeldheden rondom het overgangsrecht en de in-
werkingtreding van de intrekkingswet. De wetgever moet dan aan de slag met de fantomen
die die zelf in het leven heeft geroepen, de gevolgen van een denkfout, want Wrr en intrek-
kingswet Wrr kunnen niet tegelijkertijd gelden en dus tegelijkertijd van toepassing zijn.

Ik heb het nu al een paar keer gelezen maar ik kom er eigenlijk niet uit wat het probleem nu precies is. Iemand ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177282900
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:14 schreef Gohf046 het volgende:

Ik heb het nu al een paar keer gelezen maar ik kom er eigenlijk niet uit wat het probleem nu precies is. Iemand ?
De intrekkingswet heeft in de tekst staan dat de WRR er niet op van toepassing is, wat vreemd is, want op het moment dat de intrekkingswet in werking treed is er geen WRR meer. Ze kunnen niet samen bestaan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:23:07 #125
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177282927
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou Baudet natuurlijk nooooit doen. :{w

[..]

Meer dan Baudet, dat sowieso.
Ik stem liever op een partij die wél voor bindende referenda is. En dat is d66 zeer zeker niet.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:25:55 #126
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177282979
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:14 schreef Gohf046 het volgende:
2.1 De juridische Catch-22 van het voorstel
Artikel V van het wetsvoorstel Intrekking van de Wet raadgevend referendum(verder: intrek-
kingswet Wrr) luidt;Op deze wet is de Wet raadgevend referendum niet van toepassing. De bedoeling is duidelijk: het is niet de bedoeling dat over de intrekkingswet zelf een referen-
dum kan worden gehouden, maar de gekozen constructie is wel bijzonder. Voor dat ik in ga
op alle onderdelen en vraagstukken die met het overgangsrecht en de inwerkingtreding van
de intrekkingswet te maken hebben, eerst even dit. De constructie en formulering van artikel
V is op zijn minst genomen ongelukkig. Artikel V doet het voorkomen dat er een moment is
waarop zowel de Wet raadgevend referendum (verder: Wrr) en de intrekkingswet tegelijker-
tijd geldend kunnen zijn. Als het voorstel tot intrekkingswet tot wet wordt (op het moment
van de bekrachtiging zo volgt uit artikel 87 Gw) dan is het juridische effect daarvan dat daar-
mee artikel I van de intrekkingswet (luidende ;De Wet raadgevend referendum wordt inge-
trokken) juridische gelding krijgt. De twee wetten, intrekkingswet raadgevend referendum en de Wet raadgevend referendum kunnen logischerwijs niet, nooit tegelijkertijd gelden. Dat betekent niet dat er geen juridische gevolgen kunnen die volgen uit het feit dat de Wrr ooit heeft
gegolden, of dat met de bekrachtiging van de intrekkingswet die ook direct inwerking treedt,
maar het betekent wel dat intrekkingswet en in te trekken wet niet tegelijkertijd kunnen gelden. Als je wel het vermoeden (zoals artikel V intrekkingswet doet) in het leven roept, dat de
ingetrokken wet nog van toepassing kan zijn zelfs al is de intrekking geëffectueerd, dan leidt
tot een logische onmogelijkheid, een juridische Catch-22-situatie.
5 Dat op zijn beurt leidt weer
tot een boel misverstanden en ook ingewikkeldheden rondom het overgangsrecht en de in-
werkingtreding van de intrekkingswet. De wetgever moet dan aan de slag met de fantomen
die die zelf in het leven heeft geroepen, de gevolgen van een denkfout, want Wrr en intrek-
kingswet Wrr kunnen niet tegelijkertijd gelden en dus tegelijkertijd van toepassing zijn.

Ik heb het nu al een paar keer gelezen maar ik kom er eigenlijk niet uit wat het probleem nu precies is. Iemand ?
Zo hoog ben ik niet opgeleid ik heb het nieteens gelezen. Thierry is voor bindende referenda dat is voor mij het belangrijkst.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:35:50 #127
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177283189
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De intrekkingswet heeft in de tekst staan dat de WRR er niet op van toepassing is, wat vreemd is, want op het moment dat de intrekkingswet in werking treed is er geen WRR meer. Ze kunnen niet samen bestaan.
Kan dat dus juridische gevolgen hebben bijv dat de wet opnieuw geschreven moeten worden of welke richting moet ik aan denken? Want ik kan me best voorstellen dat dit gevoelig kan zijn in een eventuele rechtzaak.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177283922
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:23 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik stem liever op een partij die wél voor bindende referenda is. En dat is d66 zeer zeker niet.
Als we referenda houden dan moeten die wel bindend zijn, dat ben ik met je eens.

Maar of ik referenda nou zo'n goed idee vind... zeker niet voor alle onderwerpen. De meeste niet eigenlijk.

Dat idee van "directe democratie" is natuurlijk harstikke leuk, maar als je elk besluit op die manier neemt zitten we in no time met een gigantisch begrotingstekort. Coherent beleid is meer dan zomaar een optelsom van wat mensen willen.

Overigens lijkt Baudet binnen zijn eigen partij niet zo veel van democratie te willen weten, laat staan van directe democratie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284007
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:23 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik stem liever op een partij die wél voor bindende referenda is. En dat is d66 zeer zeker niet.
Toch wel.... verkiezingsprogramma 2017
quote:
Daarnaast wil D66 dat de bevolking als noodrem de mogelijkheid krijgt om met een correctief bindend referendum wetsvoorstellen tegen te houden, nadat het parlement deze heeft aangenomen.
https://verkiezingsprogra(...)mocratische-controle
  zondag 18 februari 2018 @ 19:18:43 #130
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177284026
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we referenda houden dan moeten die wel bindend zijn, dat ben ik met je eens.

Maar of ik referenda nou zo'n goed idee vind... zeker niet voor alle onderwerpen. De meeste niet eigenlijk.

Dat idee van "directe democratie" is natuurlijk harstikke leuk, maar als je elk besluit op die manier neemt zitten we in no time met een gigantisch begrotingstekort. Coherent beleid is meer dan zomaar een optelsom van wat mensen willen.

Overigens lijkt Baudet binnen zijn eigen partij niet zo veel van democratie te willen weten, laat staan van directe democratie.
Het is toch bekend dat PvdA en VVD andere partijen infiltreren? Ik zou als ik Thierry was ook dit soort figuren eruit banjeren. Ik meen dit ergens te hebben gelezen. Bij SP merk ik dit ook. Sommige lieden passen met hun opvattingen beter thuis bij PvdA en Groenlinks.
pi_177284054
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:18 schreef Sadcopter het volgende:
Ik meen dit ergens te hebben gelezen.
I see.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284061
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Het is toch bekend dat PvdA en VVD andere partijen infiltreren?
Bekend ?
Nepnieuws gelezen ergens ? Waar ?
  zondag 18 februari 2018 @ 19:21:59 #133
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177284097
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch wel.... verkiezingsprogramma 2017

[..]

https://verkiezingsprogra(...)mocratische-controle
Dat is het verkiezingsprogramma. We kennen d66 zo onderhand wel. Ze menen er niets van. Overigens wordt het parlement vertegenwoordigd door het partijkartel. Zowel in eerste als tweede kamer. Is nogal een wassen neus als die het altijd eens zijn dat er geen referendum gehouden hoeft te worden.
pi_177284144
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

ik vind maar zeer zelden een minister inhoudelijk erg goed.

Ze is dan weer wel beter dan Baudet natuurlijk, dat wel
Goed verhaal, leuk verzonnen. Elke vraag wordt aangegrepen om toch Baudet maar even te bashen. Het is eigenlijk alleen nog maar zielig. Een beetje wat Thieme ook deed, na elke spreekbeurt nog even zeggen dat de EU er slechts is voor de multinational.

Hoe heet dat ook alweer, continu zo'n "p.s."? Daar is een woord voor...

Over onbeantwoorde vragen gesproken. Waarom was Nanninga nou een draak? Die vraag heb je nog steeds niet beantwoord.
pi_177284166
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:21 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dat is het verkiezingsprogramma. We kennen d66 zo onderhand wel. Ze menen er niets van.
Ze menen dat al vele tientallen jaren ..... jij kent ze dus echt niet.
pi_177284210
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze menen dat al vele tientallen jaren ..... jij kent ze dus echt niet.
Als ze het echt menen zetten ze niet hun handtekening onder het regeerakkoord dat overal het tegenovergestelde doet. Alleen w.b. de EU klopt het nog enigszins, maar daar had de VVD D66 niet voor nodig. Nu kunnen we allerlei lulverhalen over verantwoordelijkheid aanhalen, maar het klopt gewoon niet. D66 was de sleutel tot het kabinet, en ze hebben de deur wagenwijd open gezet.
  zondag 18 februari 2018 @ 19:26:45 #137
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177284211
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ze menen dat al vele tientallen jaren ..... jij kent ze dus echt niet.
En wat hebben ze ermee gedaan. Ik hoorde Pachtold toch echt vierkant zijn woorden uitspreken tegen de laatste referenda.
pi_177284246
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als ze het echt menen zetten ze niet hun handtekening onder het regeerakkoord.
Als jij dat echt meent van de heilzaamheid van directe democratie..... zeg je je lidmaatschap van FvD op.
Er zijn zoveel punten die partijen moeten opgeven in een coalitie.
pi_177284262
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als jij dat echt meent van de heilzaamheid van directe democratie..... zeg je je lidmaatschap van FvD op.
Er zijn zoveel punten die partijen moeten opgeven in een coalitie.
Nee. Het FvD is niet voor een dichtgetimmerd akkoord met slechts 4 partijen. Ik sta daar vierkant achter.
pi_177284282
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:26 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

En wat hebben ze ermee gedaan.
Al vele tientallen jaren dat zeggen en wetsontwerpen indienen die vooral door CDA en VVD worden tegengehouden.

quote:
Ik hoorde Pachtold toch echt vierkant zijn woorden uitspreken tegen de laatste referenda.
Terecht .... deze wet deugt niet. En de wet voorzag ook niet in bindende referenda
pi_177284286
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee. Het FvD is niet voor een dichtgetimmerd akkoord met slechts 4 partijen. Ik sta daar vierkant achter.
Maar wat verwacht je dan eigenlijk wel van een democratie?

Dat we elk besluit bij meerderheid van stemmen nemen en de regering afschaffen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284322
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee. Het FvD is niet voor een dichtgetimmerd akkoord met slechts 4 partijen. Ik sta daar vierkant achter.
Ik bedoelde natuurlijk dat FvD tegen directe democratie in de partij is . Daar ben jij het mee eens en dus ben jij ook ongeloofwaardig op dit punt van directe democratie.
pi_177284334
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als we referenda houden dan moeten die wel bindend zijn, dat ben ik met je eens.
Ben ik het ook niet mee eens. Als zo'n referendum je zoals je aangeeft te ver gaat, wat is er dan mooier dan een raadgevend referendum, waarin de burger kan aangeven dat zij het wel graag, niet zo graag of erg graag willen. De politiek kan dan zeggen: oke bedankt voor de feedback, dan doen we het zo, of niet zo want... Je hoeft alleen maar te luisteren. Het probleem is dat de politiek niet wíl luisteren. Laat staan dat ze willen doen, zoals bij het bindend referendum.
pi_177284340
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik bedoelde natuurlijk dat FvD tegen directe democratie in de partij is . Daar ben jij het mee eens en dus ben jij ook ongeloofwaardig op dit punt van directe democratie.
Het gaat verkeerd bij het woordje "dus"
pi_177284362
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar wat verwacht je dan eigenlijk wel van een democratie?

Dat we elk besluit bij meerderheid van stemmen nemen en de regering afschaffen?
Dat is wel erg kort door de bocht. Maar daar zijn we nu totaal niet. Ja, dit vereist verantwoordelijkheid van elke partij, maar die verantwoordelijkheid krijgt zij ook.
pi_177284373
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ben ik het ook niet mee eens. Als zo'n referendum je zoals je aangeeft te ver gaat, wat is er dan mooier dan een raadgevend referendum, waarin de burger kan aangeven dat zij het wel graag, niet zo graag of erg graag willen. De politiek kan dan zeggen: oke bedankt voor de feedback, dan doen we het zo, of niet zo want... Je hoeft alleen maar te luisteren. Het probleem is dat de politiek niet wíl luisteren. Laat staan dat ze willen doen, zoals bij het bindend referendum.
Om naar de burger te luisteren heb je toch helemaal geen referendum nodig? :?

Dat kunnen ze net zo goed doen obv peilingkjes van Maurice de Hond en het 2-Vandaag opiniepanel.

Raadgevende referenda kosten alleen maar heel veel geld. Zeker als men op voorhand al weet dat men met die uitslag niets kan of wil doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284378
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toch wel.... verkiezingsprogramma 2017

[..]

https://verkiezingsprogra(...)mocratische-controle
_O-
  zondag 18 februari 2018 @ 19:36:53 #148
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177284393
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar wat verwacht je dan eigenlijk wel van een democratie?

Dat we elk besluit bij meerderheid van stemmen nemen en de regering afschaffen?
Nouja, het partijen kartel werkt alleen in belang van de multinationals banken én de eigen zakken. Dat hebben ze nu wel zo'n 20 jaar (voor mij, ze doen het al veel langer natuurlijk) bewezen.
pi_177284399
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Om naar de burger te luisteren heb je toch helemaal geen referendum nodig? :?

Dat kunnen ze net zo goed doen obv peilingkjes van Maurice de Hond en het 2-Vandaag opiniepanel.

Raadgevende referenda kosten alleen maar heel veel geld. Zeker als men op voorhand al weet dat men met die uitslag niets kan of wil doen.
Heel officieel inderdaad.

Het kost veel geld als ik dat in mijn portomonnee zou hebben ja. Voor de staat is het kleingeld.
pi_177284408
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht. Maar daar zijn we nu totaal niet. Ja, dit vereist verantwoordelijkheid van elke partij, maar die verantwoordelijkheid krijgt zij ook.
Niet vervelend bedoeld, maar als antwoord vind ik dit eigenlijk niet zo heel duidelijk.

Je wilt geen "dichtgetimmerd akkoord tussen 4 partijen", maar hoe ziet jouw ideale regering er dan eigenlijk wel uit?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284425
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heel officieel inderdaad.

Het kost veel geld als ik dat in mijn portemonnee zou hebben ja. Voor de staat is het kleingeld.
Elke cent die de staat uitgeeft komt uit jouw portemonnee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284438
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar als antwoord vind ik dit eigenlijk niet zo heel duidelijk.

Je wilt geen "dichtgetimmerd akkoord tussen 4 partijen", maar hoe ziet jouw ideale regering er dan eigenlijk wel uit?
Een uitvoerende groep ministers, net als nu onafhankelijk van de partijen, die beleid richting gegeven door de gehele kamer ten uitvoer brengen.
  zondag 18 februari 2018 @ 19:39:24 #153
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177284445
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Elke cent die de staat uitgeeft komt uit jouw portomonnee.
Dan is Mr.Major stinkend rijk.
pi_177284453
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Elke cent die de staat uitgeeft komt uit jouw portomonnee.
Godver, wanneer had ik de gehele rijksbegroting in mijn zak zitten dan? En als ik alles betaal, dan betaal jij niks. Hoe zit dat?
pi_177284464
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:39 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dan is Mr.Major stinkend rijk.
Als ik dit had geweten had ik vandaag niet aan de kippensoep gezeten.
pi_177284476
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:39 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dan is Mr.Major stinkend rijk.
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Godver, wanneer had ik de gehele rijksbegroting in mijn zak zitten dan? En als ik alles betaal, dan betaal jij niks. Hoe zit dat?
En uit de portemonnees van alle andere Nederlanders, wijzneuzen. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284498
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een uitvoerende groep ministers, net als nu onafhankelijk van de partijen, die beleid richting gegeven door de gehele kamer ten uitvoer brengen.
Welk beleid? Dat beleid dat wordt vastgelegd in dat dichtgetimmerde akkoord tussen 4 partijen? En zo nee, welk beleid dan wel?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 19:42:35 #158
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177284507
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Om naar de burger te luisteren heb je toch helemaal geen referendum nodig? :?
Blijkbaar wel want ze luisteren niet naar een belangrijk deel van het volk wat tegen hun wanbeleid is. Veel van hun wanbeleid lijkt ook vooropgezet. Daar was al geen discussie over mogelijk leek wel. Kabinet na kabinet.
pi_177284565
quote:
2s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De intrekkingswet heeft in de tekst staan dat de WRR er niet op van toepassing is, wat vreemd is, want op het moment dat de intrekkingswet in werking treed is er geen WRR meer. Ze kunnen niet samen bestaan.
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:14 schreef Gohf046 het volgende:
2.1 De juridische Catch-22 van het voorstel
Artikel V van het wetsvoorstel Intrekking van de Wet raadgevend referendum(verder: intrek-
kingswet Wrr) luidt;Op deze wet is de Wet raadgevend referendum niet van toepassing. De bedoeling is duidelijk: het is niet de bedoeling dat over de intrekkingswet zelf een referen-
dum kan worden gehouden, maar de gekozen constructie is wel bijzonder. Voor dat ik in ga
op alle onderdelen en vraagstukken die met het overgangsrecht en de inwerkingtreding van
de intrekkingswet te maken hebben, eerst even dit. De constructie en formulering van artikel
V is op zijn minst genomen ongelukkig. Artikel V doet het voorkomen dat er een moment is
waarop zowel de Wet raadgevend referendum (verder: Wrr) en de intrekkingswet tegelijker-
tijd geldend kunnen zijn. Als het voorstel tot intrekkingswet tot wet wordt (op het moment
van de bekrachtiging zo volgt uit artikel 87 Gw) dan is het juridische effect daarvan dat daar-
mee artikel I van de intrekkingswet (luidende ;De Wet raadgevend referendum wordt inge-
trokken) juridische gelding krijgt. De twee wetten, intrekkingswet raadgevend referendum en de Wet raadgevend referendum kunnen logischerwijs niet, nooit tegelijkertijd gelden. Dat betekent niet dat er geen juridische gevolgen kunnen die volgen uit het feit dat de Wrr ooit heeft
gegolden, of dat met de bekrachtiging van de intrekkingswet die ook direct inwerking treedt,
maar het betekent wel dat intrekkingswet en in te trekken wet niet tegelijkertijd kunnen gelden. Als je wel het vermoeden (zoals artikel V intrekkingswet doet) in het leven roept, dat de
ingetrokken wet nog van toepassing kan zijn zelfs al is de intrekking geëffectueerd, dan leidt
tot een logische onmogelijkheid, een juridische Catch-22-situatie.
5 Dat op zijn beurt leidt weer
tot een boel misverstanden en ook ingewikkeldheden rondom het overgangsrecht en de in-
werkingtreding van de intrekkingswet. De wetgever moet dan aan de slag met de fantomen
die die zelf in het leven heeft geroepen, de gevolgen van een denkfout, want Wrr en intrek-
kingswet Wrr kunnen niet tegelijkertijd gelden en dus tegelijkertijd van toepassing zijn.

Ik heb het nu al een paar keer gelezen maar ik kom er eigenlijk niet uit wat het probleem nu precies is. Iemand ?
Je kan in een wet ook zetten dat de grondwet niet meer geldig is. Toch zal die wet eerst 2/3 meerderheid in de kamer moeten krijgen. Dan zeg je ook niet: ja maar door deze wet hoeft dat niet meer dus dan is 50%+1 ook wel genoeg.

Zolang de wet niet is aangenomen, kan deze niet bepalen dat je er geen referendum over mag houden. Die wet heeft nog geen enkele juridische daadkracht.

De toevoeging "de intrekking is niet referendabel" is er dus puur voor de buhne, zoals dit stuk ook al aangeeft. Het is gewoon een zinloze zin, zodat ze een bullshitsmoes hebben om te zeggen dat het niet mag. Het voegt wettelijk gezien niks toe. Als de wet geldig is, bestaat het referendum niet meer, dan hoef je dus ook niet te zeggen dat deze wet niet referendabel is. Zolang de wet niet geldt, mag alles volgens de huidige wet aan een referendum worden onderworpen.

Vervolgens stelt de WRR dat "elke nieuw aan te nemen wet referendabel is". Dat maakt deze wet ook referendabel. Punt.

Iedereen die naar de rechter stapt, zou dat te horen krijgen. Ik snap niet waarom dat nog niet gebeurd is. Kan je dat als burger doen eigenlijk?

[ Bericht 59% gewijzigd door Mr.Major op 18-02-2018 19:54:03 ]
pi_177284584
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:42 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Blijkbaar wel want ze luisteren niet naar een belangrijk deel van het volk wat tegen hun wanbeleid is. Veel van hun wanbeleid lijkt ook vooropgezet. Daar was al geen discussie over mogelijk leek wel. Kabinet na kabinet.
En niet-bindende referenda veranderen daar iets aan, denk je? Want daar ging dat over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284589
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:40 schreef Molurus het volgende:

[..]


[..]

En uit de portemonnees van alle andere Nederlanders, wijzneuzen. :P
En daardoor betaal je voor een referendum per hoofd van de bevolking 6,25 cent. Een schijntje. Gecombineerd met andere verkiezingen is het nog goedkoper. Als je het digitaal maakt is het al helemaal spotgoedkoop.
pi_177284615
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

En niet-bindende referenda veranderen daar iets aan, denk je? Want daar ging dat over.
Dat zou wel moeten :')
pi_177284683
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En daardoor betaal je voor een referendum per hoofd van de bevolking 6,25 cent. Een schijntje.
BZK trok voor het referendum over het verdrag met Oekraine 30 miljoen uit. Ik weet niet hoe jij precies rekent, maar ik vind het een hoop geld voor iets dat geen concreet aanwijsbare functie heeft. (Als het doel is om te achterhalen wat "de burger" ergens van vindt lijkt dat me ieg echt niet nodig.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177284786
Dubbel
pi_177284803
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

BZK trok voor het referendum over het verdrag met Oekraine 30 miljoen uit.

Ik weet niet hoe jij precies rekent, maar ik vind het een hoop geld voor iets dat geen concreet aanwijsbare functie heeft. (Als het doel is om te achterhalen wat "de burger" ergens van vindt lijkt dat me ieg echt niet nodig.)
Een referendum hoeft maar 1 miljoen te kosten heb ik gelezen. De campagnes eromheen kosten ook veel geld. Dat heb ik niet meegerekend denk ik. Verder kan je het zo duur maken als je zelf wil. Dat is niet het minimumbedrag (volgens mij)

Dat mag, ik vind van niet. Hoeveel referenda kan je van de dividentbelasting wel niet organiseren?
pi_177284813
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

BZK trok voor het referendum over het verdrag met Oekraine 30 miljoen uit. Ik weet niet hoe jij precies rekent, maar ik vind het een hoop geld voor iets dat geen concreet aanwijsbare functie heeft. (Als het doel is om te achterhalen wat "de burger" ergens van vindt lijkt dat me ieg echt niet nodig.)
Dat is een hoop geld voor een publiciteitsstunt van GeenStijl.
Dit onderzoek heeft het trouwens over 32,3 miljoen euro.
pi_177284856
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een referendum hoeft maar 1 miljoen te kosten heb ik gelezen.
I see. :D

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:56 schreef Mr.Major het volgende:

De campagnes eromheen kosten ook veel geld. Dat heb ik niet meegerekend denk ik.
De campagnes zullen ook niet in die 30 miljoen zitten vrees ik.

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:56 schreef Mr.Major het volgende:

Dat mag, ik vind van niet. Hoeveel referenda kan je van de dividentbelasting wel niet organiseren?
Da's ook echt een reele trade-off. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 19:59:49 #168
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177284876
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

En niet-bindende referenda veranderen daar iets aan, denk je? Want daar ging dat over.
Ja tuurlijk. We hadden bijvoorbeeld niet met dat Oekraineverdrag gezeten. Of de EU. Toch hele goede referenda geweest waarbij de uitkomst alleen, helaas, niet bindend was. De reden dat ze zelfs de non-bindende referenda aan banden gooien. Is omdat keer op keer dat partijkartel in verlegenheid werd gebracht. Dat wás ook Democratie (rip)
pi_177284958
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

I see. :D

[..]

De campagnes zullen ook niet in die 30 miljoen zitten vrees ik.

[..]

Da's ook echt een reele trade-off. :o
Een referendum over de dividentbelasting en je hebt het voor de komende 30 jaar terugverdiend.
pi_177284961
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:59 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. We hadden bijvoorbeeld niet met dat Oekraineverdrag gezeten. Of de EU. Toch hele goede referenda geweest waarbij de uitkomst alleen, helaas, niet bindend was.
Het debat over de Europese grondwet was geen verdrag over wel/geen EU. Wat heeft het voor zin om een referendum te organiseren als potentiële stemmers zoals jij blijkbaar toch geen flauw benul hebben van waar ze eigenlijk over stemmen?
pi_177284966
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:59 schreef Sadcopter het volgende:

Dat wás ook Democratie (rip)
Bosma in zijn begrafenispak _O_
pi_177284991
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het debat over de Europese grondwet was geen verdrag over wel/geen EU. Wat heeft het voor zin om een referendum te organiseren als potentiële stemmers zoals jij blijkbaar toch geen flauw benul hebben van waar ze eigenlijk over stemmen?
Lekker makkelijk. Waarom nog 2e kamerverkiezingen houden?
pi_177285028
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Waarom nog 2e kamerverkiezingen houden?
Het hele idee van volksvertegenwoordiging is om mensen aan te stellen die wel weten waar ze mee bezig zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:08:20 #174
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177285030
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het debat over de Europese grondwet was geen verdrag over wel/geen EU. Wat heeft het voor zin om een referendum te organiseren als potentiële stemmers zoals jij blijkbaar toch geen flauw benul hebben van waar ze eigenlijk over stemmen?
Net zoals dat Oekraineverdrag was het toch een aanzet voor toekomstige afbreken van Nederlandse soevereiniteit. Hoezo is dat niet belangrijk?
pi_177285047
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het hele idee van volksvertegenwoordiging is om mensen aan te stellen die wel weten waar ze mee bezig zijn.
Volgens mij heeft het er vooral mee te maken dat er geen 16 miljoen man in de dasja van Putin passen (past?).
  zondag 18 februari 2018 @ 20:10:34 #176
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177285070
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het hele idee van volksvertegenwoordiging is om mensen aan te stellen die wel weten waar ze mee bezig zijn.
En als je een partijkartel hebt wat alleen na de verkiezingen onder elkaar overeenstemt waar het volk niet voor heeft gekozen?
Wat heeft stemmen op Pvda of VVD (of d6 of groenlinks of cda) nog voor zin?
pi_177285111
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:08 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Net zoals dat Oekraineverdrag was het toch een aanzet voor toekomstige afbreken van Nederlandse soevereiniteit. Hoezo is dat niet belangrijk?
Zoals je destijds blijkbaar niet hebt gelezen waar het referendum over ging, heb je nu blijkbaar niet gelezen wat ik gezegd heb. Dat maakt een discussie wel heel erg moeilijk.
pi_177285195
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:08 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Net zoals dat Oekraineverdrag was het toch een aanzet voor toekomstige afbreken van Nederlandse soevereiniteit. Hoezo is dat niet belangrijk?
Ach tuurlijk. Men snapte dondersgoed dat de EU niet direct bij de EU kwam. Dat wordt er wel elke keer van gemaakt maar ik geloof er geen hol van.

Ik las de vergelijking met het huwelijk. Dit is geen huwelijk maar een verloving. Dan staat D66 voorop om te bleren dat men niet weet waar het over gaat: het is geen huwelijk, maar een verloving, dus Oekraïne komt niet bij de EU.

Dat maakt het inlegvelletje van Rutte ook zo'n bullshit.

En het zure is, men heeft gelijk gekregen. In het verdrag staat "er wordt een poging gedaan de corruptie aan te pakken". Dus geen harde criteria. Gister in nieuwsuur: corruptie aanpakken lukt niet.

Máár... We hebben het geprobeerd. Op een politiek opportuun moment is de weg voor de Oekraïne juridisch gezien vrij om erbij te komen en is het aan de EU top om ze te verwelkomen. Gewoon een nieuw verdragje en klaar. Junkher lacht zich kapot.
pi_177285221
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals je destijds blijkbaar niet hebt gelezen waar het referendum over ging, heb je nu blijkbaar niet gelezen wat ik gezegd heb. Dat maakt een discussie wel heel erg moeilijk.
Je weet zelf ook niet waar het over gaat. En anders hou je je bewust van de domme.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:20:00 #180
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177285252
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals je destijds blijkbaar niet hebt gelezen waar het referendum over ging, heb je nu blijkbaar niet gelezen wat ik gezegd heb. Dat maakt een discussie wel heel erg moeilijk.
Instemmen met dat verdrag van Lissabon, was toch puur instemmen met aansluiting bij de EU? Ik begrijp dat moeilijke taal en rookgordijnen nodig zijn geweest om het volk voor de gek te houden. Als het een eerlijke vraag was geweest had je dat namelijk niet nodig.
pi_177285294
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:20 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Instemmen met dat verdrag van Lissabon, was toch puur instemmen met aansluiting bij de EU?
Neuh
pi_177285362
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:20 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Instemmen met dat verdrag van Lissabon, was toch puur instemmen met aansluiting bij de EU? Ik begrijp dat moeilijke taal en rookgordijnen nodig zijn geweest om het volk voor de gek te houden. Als het een eerlijke vraag was geweest had je dat namelijk niet nodig.
Het Verdrag van Maastricht vormde in 1993 de huidige Europese Unie.
Op 1 januari 2002 werd de Euro ingevoerd.
Dus nee, toen we op 1 juni 2005 mochten stemmen over de Europese grondwet ging dat niet over aansluiting bij de EU, daar zaten we toen immers allang bij.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:26:25 #183
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177285409
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het Verdrag van Maastricht vormde in 1993 de huidige Europese Unie.
Op 1 januari 2002 werd de Euro ingevoerd.
Dus nee, toen we op 1 juni 2005 mochten stemmen over de Europese grondwet ging dat niet over aansluiting bij de EU, daar zaten we toen immers allang bij.
"Het Verdrag van Lissabon is een verdrag van de Europese Unie, getekend in Lissabon op 13 december 2007. Het is in wezen geen op zichzelf staand verdrag: het veranderde het functioneren van de Unie via een reeks amendementen op de verdragen van Rome en Maastricht. De geconsolideerde versies van deze documenten vormen de wettelijke basis voor de Europese Unie. Na ratificatie door alle 27 EU-lidstaten trad het verdrag in werking op 1 december 2009."

Wat betekent "het veranderde het functioneren van de unie"?
pi_177285449
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:26 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

"Het Verdrag van Lissabon is een verdrag van de Europese Unie, getekend in Lissabon op 13 december 2007. Het is in wezen geen op zichzelf staand verdrag: het veranderde het functioneren van de Unie via een reeks amendementen op de verdragen van Rome en Maastricht. De geconsolideerde versies van deze documenten vormen de wettelijke basis voor de Europese Unie. Na ratificatie door alle 27 EU-lidstaten trad het verdrag in werking op 1 december 2009."

Wat betekent "het veranderde het functioneren van de unie"?
Dat het veranderde :') en daarmee bedoelen ze niet van "geen EU" veranderen in "een EU"
pi_177285509
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:26 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

"Het Verdrag van Lissabon is een verdrag van de Europese Unie, getekend in Lissabon op 13 december 2007. Het is in wezen geen op zichzelf staand verdrag: het veranderde het functioneren van de Unie via een reeks amendementen op de verdragen van Rome en Maastricht. De geconsolideerde versies van deze documenten vormen de wettelijke basis voor de Europese Unie. Na ratificatie door alle 27 EU-lidstaten trad het verdrag in werking op 1 december 2009."

Wat betekent "het veranderde het functioneren van de unie"?
Dat staat uitgelegd op de rest van de wikipediapagina die je nu citeert.
pi_177285683
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:20 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Instemmen met dat verdrag van Lissabon, was toch puur instemmen met aansluiting bij de EU?
Je bedoelt het verdrag van Maastricht.
pi_177285841
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Kan dat dus juridische gevolgen hebben bijv dat de wet opnieuw geschreven moeten worden of welke richting moet ik aan denken? Want ik kan me best voorstellen dat dit gevoelig kan zijn in een eventuele rechtzaak.
Geen idee, ik ben niet erg thuis in overgangsrecht. Ik verwacht er geen enorme problemen mee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:47:12 #188
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177285984
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat het veranderde :') en daarmee bedoelen ze niet van "geen EU" veranderen in "een EU"
Werd daardoor niet de soevereiniteit van Nederland verder weggegeven aan de EU?
(ik probeer mezelf te redden hier yikes)
pi_177285995
Er zou eigenlijk een documentaireserie gemaakt moeten worden van de Nederlandse maatschappij in relatie tot de politiek. Dan krijgt men ook een beetje de geschiedenis mee. Meestal gaat men zich pas op de politiek richten vanaf het punt dat men 18 is. Terwijl ook juist het verleden belangrijk is.
pi_177286017
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:47 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Werd daardoor niet de soevereiniteit van Nederland verder weggegeven aan de EU?
(ik probeer mezelf te redden hier yikes)
Ja dat is inherent aan elkaar. Hoe meer de EU mag hoe meer je weggeeft. Of er komt een laag verantwoordelijkheid bij die er eerst niet was. Ook zou je in je eentje nooit een Europese grondwet (oh zo heet het niet lol) tegen kunnen houden. Dus er zit wel een kern van waarheid in.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:49:23 #191
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177286035
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja dat is inherent aan elkaar. Hoe meer de EU mag hoe meer je weggeeft. Of er komt een laag verantwoordelijkheid bij die er eerst niet was. Dus er zit wel een kern van waarheid in.
Nou dan :7
pi_177286053
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:49 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Nou dan :7
:D
  zondag 18 februari 2018 @ 20:52:49 #193
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177286113
Probeert kansenjongere mij even van de wijs te brengen. Ik vecht tegen de darkside hier. ha!
pi_177286173
:D

Maar goed... daarom is directe democratie toch niet zo'n goed idee als het misschien lijkt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:59:03 #195
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177286259
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:55 schreef Molurus het volgende:
:D

Maar goed... daarom is directe democratie toch niet zo'n goed idee als het misschien lijkt.
De Duivel blijft het proberen. Maar je koopt het gewoon niet. Basta.

Hoe dan ook had de meerderheid toch gelijk om tegen te zijn neem ik aan. Ik snap dat je als enige land dan overblijft. Maar gezien de VK kan ons die EU ellende ook bespaard.

Oekraine is voor mij stukken helderder. Dat was een geopolitieke zet van het westen om Rusland te treiteren. Gewoon niet goed.
  zondag 18 februari 2018 @ 21:04:07 #196
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177286369
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach tuurlijk. Men snapte dondersgoed dat de EU niet direct bij de EU kwam. Dat wordt er wel elke keer van gemaakt maar ik geloof er geen hol van.

Ik las de vergelijking met het huwelijk. Dit is geen huwelijk maar een verloving. Dan staat D66 voorop om te bleren dat men niet weet waar het over gaat: het is geen huwelijk, maar een verloving, dus Oekraïne komt niet bij de EU.

Dat maakt het inlegvelletje van Rutte ook zo'n bullshit.

En het zure is, men heeft gelijk gekregen. In het verdrag staat "er wordt een poging gedaan de corruptie aan te pakken". Dus geen harde criteria. Gister in nieuwsuur: corruptie aanpakken lukt niet.

Máár... We hebben het geprobeerd. Op een politiek opportuun moment is de weg voor de Oekraïne juridisch gezien vrij om erbij te komen en is het aan de EU top om ze te verwelkomen. Gewoon een nieuw verdragje en klaar. Junkher lacht zich kapot.
We hebben elkaar hooguit een vriendschapsring gegeven, als je toch die gekke terminologie wil gebruiken
Laffe huichelaar
pi_177286379
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:55 schreef Molurus het volgende:
:D

Maar goed... daarom is directe democratie toch niet zo'n goed idee als het misschien lijkt.
Gezien het gebrek aan politieke kennis van veel vaste bezoekers van deze reeks, lijkt mij dat geen goed plan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177286380
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:55 schreef Molurus het volgende:
:D

Maar goed... daarom is directe democratie toch niet zo'n goed idee als het misschien lijkt.
Het blijft toch frappant dat de mensen die zich het meest stellig voor referenda uitspreken doorgaans zo ontzettend weinig weten van datgene waar het referendum uiteindelijk over ging.
pi_177287132
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het blijft toch frappant dat de mensen die zich het meest stellig voor referenda uitspreken doorgaans zo ontzettend weinig weten van datgene waar het referendum uiteindelijk over ging.
Dat zou an sich nog niet eens zo erg zijn. Het wordt wel een probleem als mensen ten onrechte denken precies te weten hoe het zit.

Voor een deel is dat omdat mensen over het algemeen hun eigen begrip van de wereld overschatten. Voor een deel is dat ook omdat de politiek eigenlijk geen enkele moeite doet om het uit te leggen. Waar het voor de politiek om gaat is zo veel mogelijk stemmen voor de gewenste uitslag, of dat nou verkiezingen of referenda zijn. De politiek heeft verder geen enkele reden om het electoraat correct en volledig te informeren, dat is geen doel op zich.

Dat laatste is wat mij betreft wel een beetje een manco van ons politieke systeem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 21:50:33 #200
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177287258
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zou an sich nog niet eens zo erg zijn. Het wordt wel een probleem als mensen ten onrechte denken precies te weten hoe het zit.

Voor een deel is dat omdat mensen over het algemeen hun eigen begrip van de wereld overschatten. Voor een deel is dat ook omdat de politiek eigenlijk geen enkele moeite doet om het uit te leggen. Waar het voor de politiek om gaat is zo veel mogelijk stemmen voor de gewenste uitslag, of dat nou verkiezingen of referenda zijn. De politiek heeft verder geen enkele reden om het electoraat correct en volledig te informeren, dat is geen doel op zich.

Dat laatste is wat mij betreft wel een beetje een manco van ons politieke systeem.
Uhuh. Inderdaad. Alsof de kiezers van een vvd of d66 of groenlinks wel precies begrijpen waarom zij beleid x-y uitvoeren. Volgens mij zijn ingewikkelde rookgordijnen juist geen manco maar een feature waar de politiek zichzelf mee bedient. Hoe dan ook wil ik die directere democratie. Want dat parlementaire heeft al een paar decennia gefaald.
pi_177287273
Dubbel
pi_177287277
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:04 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het blijft toch frappant dat de mensen die zich het meest stellig voor referenda uitspreken doorgaans zo ontzettend weinig weten van datgene waar het referendum uiteindelijk over ging.
Ik weet zeker dat hij in 2005 heus wel wist dat we al in de EU zaten. Schijnbaar haalt hij Maastricht en Lissabon door elkaar. Misschien was hij niet stemgerechtigd. Om dit te spinnen tot "hij weet niet waar de referenda over gaan" is erg goedkoop.
pi_177287319
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:41 schreef Molurus het volgende:

[..]
Voor een deel is dat ook omdat de politiek eigenlijk geen enkele moeite doet om het uit te leggen. Waar het voor de politiek om gaat is zo veel mogelijk stemmen voor de gewenste uitslag, of dat nou verkiezingen of referenda zijn. De politiek heeft verder geen enkele reden om het electoraat correct en volledig te informeren, dat is geen doel op zich.

Dat laatste is wat mij betreft wel een beetje een manco van ons politieke systeem.
Mee eens.
pi_177287347
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:50 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Uhuh. Inderdaad. Alsof de kiezers van een vvd of d66 of groenlinks wel precies begrijpen waarom zij beleid x-y uitvoeren. Volgens mij zijn ingewikkelde rookgordijnen juist geen manco maar een feature waar de politiek zichzelf mee bedient. Hoe dan ook wil ik die directere democratie. Want dat parlementaire heeft al een paar decennia gefaald.
Precies. Dan dwing je de partijen ook om er energie in te steken. Daar wordt een land enkel beter van. Een positief effect van referenda. Laat het allemaal maar weer wat inhoudelijker worden.

Bijkomend voordeel: ik hoef niets meer te horen over Klavers eikeltjespyama.
pi_177287369
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:50 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Uhuh. Inderdaad. Alsof de kiezers van een vvd of d66 of groenlinks wel precies begrijpen waarom zij beleid x-y uitvoeren.
Dat zul je mij niet horen beweren. We mogen al lang blij zijn als de kamerleden enigszins weten hoe het zit. De gemiddelde kiezer kan er vaak geen zinnig woord over zeggen.

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:50 schreef Sadcopter het volgende:

Volgens mij zijn ingewikkelde rookgordijnen juist geen manco maar een feature waar de politiek zichzelf mee bedient.
Hoe is dat geen manco? Vind je dat OK dan?

quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:50 schreef Sadcopter het volgende:

Hoe dan ook wil ik die directere democratie. Want dat parlementaire heeft al een paar decennia gefaald.
Dat medicijn lijkt me vooralsnog erger dan de kwaal. Vooral omdat de gemiddelde kiezer van de meeste vraagstukken geen snars begrijpt, maar ook omdat directe democratie coherent beleid onmogelijk maakt als je het te ver doordrijft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:16:16 #206
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177287782
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Goed verhaal, leuk verzonnen. Elke vraag wordt aangegrepen om toch Baudet maar even te bashen. Het is eigenlijk alleen nog maar zielig. Een beetje wat Thieme ook deed, na elke spreekbeurt nog even zeggen dat de EU er slechts is voor de multinational.

Hoe heet dat ook alweer, continu zo'n "p.s."? Daar is een woord voor...

Over onbeantwoorde vragen gesproken. Waarom was Nanninga nou een draak? Die vraag heb je nog steeds niet beantwoord.
Daar is niks verzonnen aan hoor. Ik vind Ollongren nou eenmaal beter dan Baudet. Ze is een betere debater, heeft beter doordachte standpunten en verwoord die beter en duidelijker, zonder om de zoveel tijd een U-turn te doen. Ze heeft meer op met de democratie dan Baudet én ze is blijkbaar ook nog eens fijner om mee samen te werken want bij haar loopt men niet gillend weg terwijl Baudet de ene na de andere prominent wegjaagt.

Ik zie eigenlijk niet op welk vlak Baudet beter zou zijn dan Ollongren, dus ik vind de vraag wat er zo goed is aan Ollongren eigenlijk behoorlijk misplaatst in dit topic. Wellicht kan je je minder bezig houden met wijzen naar de andere partij en wat meer intern kijken, naar wat er mis gaat in de eigen partij...

Overigens heb ik hier op FOK! al meerdere malen uitgebreid uitgelegd wat er in mijn ogen mis is met Nanninga. Nou verwacht ik op zich niet dat je alles leest, maar wellicht kan je wel eerst even uit je doppen kijken voor je anderen beschuldigd vragen niet te beantwoorden.
Laffe huichelaar
pi_177287839
Het is inderdaad wel grappig dat zo'n beetje elke kritiek op Baudet/FvD wordt beantwoord met "ja maar partij X doet Y!" Zelfs Baudet en FvD zelf doen dat.

Alsof dat de blunders van Baudet/FvD zou verzachten.

Dat "wijzen naar de ander" is trouwens iets dat je algemeen veel ziet bij de populisten. Zo ging de campagne van Trump voornamelijk over Clinton. Men is tegen alles en voor niks.

[ Bericht 15% gewijzigd door Molurus op 18-02-2018 22:25:55 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:27:41 #208
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177287983
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zul je mij niet horen beweren. We mogen al lang blij zijn als de kamerleden enigszins weten hoe het zit. De gemiddelde kiezer kan er vaak geen zinnig woord over zeggen.

[..]

Hoe is dat geen manco? Vind je dat OK dan?

[..]

Dat medicijn lijkt me vooralsnog erger dan de kwaal. Vooral omdat de gemiddelde kiezer van de meeste vraagstukken geen snars begrijpt, maar ook omdat directe democratie coherent beleid onmogelijk maakt als je het te ver doordrijft.
We hebben bij de referenda altijd met meerderheid het juiste gestemd. Het werd alleen nooit geaccepteerd omdat de uitslagen niet pasten in het straatje van het partijkartel en multinationals. Over het algemeen weet het volk dus wel wat juist is. Over zaken als Griekenland bijvoorbeeld wist het plebs in al zijn/haar domhied toch juist te voorspellen, dat we allemaal een loer werden gedraaid. En dat het een bodemloze put zou worden.
Dus meer direkte macht naar het volk graag.

Over die manco, ja tuurlijk is dat niet goed. Ik bedoelde dat dat ondoorzichtige politirke gebeuten waarschijnlijk juist opzet is. Dus geen toeval van een systeem wat slecht zou werken. hetis per ontwerp. We moeten dus af van dat partijkartel wat dat gebeuren in stand houdt.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:29:09 #209
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177288021
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:27 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

We hebben bij de referenda altijd met meerderheid het juiste gestemd.
Dat hangt er maar net vanaf wat je het juiste vindt. Imo is bij een volksstemming de uitslag altijd de juiste.
Laffe huichelaar
pi_177288052
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:50 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Uhuh. Inderdaad. Alsof de kiezers van een vvd of d66 of groenlinks wel precies begrijpen waarom zij beleid x-y uitvoeren. Volgens mij zijn ingewikkelde rookgordijnen juist geen manco maar een feature waar de politiek zichzelf mee bedient. Hoe dan ook wil ik die directere democratie. Want dat parlementaire heeft al een paar decennia gefaald.
Je wil directere democratie, maar je wil je niet of pas achteraf verdiepen in datgene waar bij directe democratie over gestemd mag worden? Dat begrijp ik oprecht niet.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:33:22 #211
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288095
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je wil directere democratie, maar je wil je niet of pas achteraf verdiepen in datgene waar bij directe democratie over gestemd mag worden? Dat begrijp ik oprecht niet.
Ik ben niet de enige die mag stemmen he :D. Er zijn honderdduizenden of miljoenen mensen die zich wel beter in de materie hebben verdiept. En die zouden hetzelfde aankruisen zoals mij in het stemhokje.

Stop dat maar in je pijp en rook het ;)
pi_177288098
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:27 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

We hebben bij de referenda altijd met meerderheid het juiste gestemd.
Wat een vreemde gedachtegang dat bij deze referenda gekozen mocht worden uit "het juiste" en iets wat blijkbaar niet "het juiste" was.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:38:06 #213
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288186
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat een vreemde gedachtegang dat bij deze referenda gekozen mocht worden uit "het juiste" en iets wat blijkbaar niet "het juiste" was.
Ik ga ervanuit dat vvd d66 pvda groenlinks en co. het kwaad zijn. Als het volk zouden hebben gestemd in hun straatje. Dan hadden ze daarmee lopen pochen. Dat hadden we nu nog moeten aanhoren. Dat is dus niet gebeurd.
pi_177288196
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:38 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat vvd d66 pvda groenlinks en co. het kwaad zijn. Als het volk zouden hebben gestemd in hun straatje. Dan hadden ze daarmee lopen pochen. Dat hadden we nu nog moeten aanhoren. Dat is dus niet gebeurd.
Mag je eigenlijk überhaupt al stemmen?
  zondag 18 februari 2018 @ 22:39:25 #215
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288199
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:38 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mag je eigenlijk überhaupt al stemmen?
Ja.

Maar zeg eens. Op wie heb jij altijd gestemd en hoe beviel dat.
pi_177288228
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:38 schreef Sadcopter het volgende:

Ik ga ervanuit dat vvd d66 pvda groenlinks en co. het kwaad zijn. Als het volk zouden hebben gestemd in hun straatje. Dan hadden ze daarmee lopen pochen. Dat hadden we nu nog moeten aanhoren. Dat is dus niet gebeurd.
"het kwaad" ?
Je hebt het over een meerderheid van de kamerleden.
En wie is dan "het goed" in die kamer ?
  zondag 18 februari 2018 @ 22:44:38 #217
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288273
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

"het kwaad" ?
Je hebt het over een meerderheid van de kamerleden.
En wie is dan "het goed" in die kamer ?
Ja kijk die meerderheid waar jij het over hebt is het partikartel waar Thierry het over heeft. Snappie. Het maakt niet uit of je op pvda of vvd of cda of groenlinks stemt. Ze zijn altijd een pot nat gebleken. tijdens de verkiezingen schijnbaar elkaars tegenstander. Na de verkiezingen bleek unaniem wanbeleid altijd al vooropgezet. Niks toeval.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:45:06 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177288281
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:38 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat vvd d66 pvda groenlinks en co. het kwaad zijn.
Hmm, daar wordt de politiek wel overzichtelijk van inderdaad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 18 februari 2018 @ 22:46:36 #219
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288294
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hmm, daar wordt de politiek wel overzichtelijk van inderdaad.
Nou dan, stem Thierry!

Echt, directere democratie is de enige oplossing nu. Het partijkartel is namelijk 1 partij.

Als je kijkt nar Jinek en Pauw en Buitenhof en NOS en nieuwsuur en de kranten. En ze doen je geloven dat al die dochterpartijen van het partijen kartel elkaars tegenstander zijn en dat je dus keus zou hebben (pure misleiding). En je stemt weer op een zo'n partij. Dan gooi je je stem in feite weg. En dan noemen jullie mij dom en ongeinformeerd.. tsja..
pi_177288306
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:44 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ja kijk die meerderheid waar jij het over hebt is het partikartel waar Thierry het over heeft. Snappie. Het maakt niet uit of je op pvda of vvd of cda of groenlinks stemt. Ze zijn altijd een pot nat gebleken. tijdens de verkiezingen schijnbaar elkaars tegenstander. Na de verkiezingen bleek unaniem wanbeleid altijd al vooropgezet. Niks toeval.
Dus Baudet is "het goede" ?

ps dat vooropgezette unanieme in beleid is jouw fantasie.
pi_177288321
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:46 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Nou dan, stem Thierry!

Echt, directere democratie is de enige oplossing nu. Het partijkartel is namelijk 1 partij.
Maar Baudet wil helemaal geen directe democratie in de eigen partij. Hij is een dictator.
Die kun je toch niet vertrouwen ?
pi_177288376
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:39 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ja.

Maar zeg eens. Op wie heb jij altijd gestemd en hoe beviel dat.
Dat verrast me enigszins.
Op wie ik gestemd heb, gaat je niets aan, maar over het algemeen heb ik geen spijt gehad van mijn keuze.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:53:06 #223
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288406
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus Baudet is "het goede" ?

ps dat vooropgezette unanieme in beleid is jouw fantasie.
Noem eens wat zaken waar ze niet unaniem over instemden. Hetzij na een beetje kibbelen want de schijn van keuze moest wel aanwezig blijven voor de kiezer he. Alle belangrijke zaken wat Nederland verder naar de afgrond duwt. Daar zijn zij unaniem vóór.
pi_177288430
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:53 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Noem eens wat zaken waar ze niet unaniem over instemden.
De uitslagen van alle stemmingen die in de Tweede Kamer aan de orde zijn gekomen zijn gewoon openbaar.
Als je over een paar jaar bijgelezen bent, ben je uiteraard van harte welkom om je weer te melden in het gesprek.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:57:13 #225
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288467
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat verrast me enigszins.
Op wie ik gestemd heb, gaat je niets aan, maar over het algemeen heb ik geen spijt gehad van mijn keuze.
Nou, kijk. Je hebt landelijk het partijen kartel (pvda vvd cda d66 groenlinks en wat kleinere partijen). De SP. Pvdd. En nu Forum voor Democratie. Gezien je instelling heb jij zeer waarschijnlijk wel gekozen voor een partij van het partijen-kartel.
  zondag 18 februari 2018 @ 22:58:18 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177288490
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:57 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Nou, kijk. Je hebt landelijk het partijen kartel (pvda vvd cda d66 groenlinks en wat kleinere partijen). De SP. Pvdd. En nu Forum voor Democratie. Gezien je instelling heb jij zeer waarschijnlijk wel gekozen voor een partij van het partijen-kartel.
Maar iedereen is toch het kartel behalve FvD?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 18 februari 2018 @ 22:58:42 #227
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288498
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De uitslagen van alle stemmingen die in de Tweede Kamer aan de orde zijn gekomen zijn gewoon openbaar.
Als je over een paar jaar bijgelezen bent, ben je uiteraard van harte welkom om je weer te melden in het gesprek.
Ik was vergeten te melden. De grote zaken die ertoe doen. Niet om hoeveel meer of minder nietjes het parlement nodig heeft. Bijvoorbeeld het VS imperialisme. Waarvan Oekraine recent onderwerp van is. Syrie ook. Griekenland. EU en bevoegdheden afdragen. Economie. Pensioen, zorgverzekeringswet etcetera.
pi_177288548
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:53 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Noem eens wat zaken waar ze niet unaniem over instemden.
Laatst nog, een motie van wantrouwen tegen Rutte.
De donorwet in de 1e Kamer , net aangenomen en daarvoor in de 2e Kamer ook met een kleine meerderheid aangenomen

quote:
Alle belangrijke zaken wat Nederland verder naar de afgrond duwt. Daar zijn zij unaniem vóór.
Dus de politiek duwt Nederland bewust de afgrond in... met telkens unanieme stemmen, volgens jou.?
. en Baudet is het 'het goede' ?
pi_177288589
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:58 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik was vergeten te melden. De grote zaken die ertoe doen. Niet om hoeveel meer of minder nietjes het parlement nodig heeft. Bijvoorbeeld het VS imperialisme. Waarvan Oekraine recent onderwerp van is. Syrie ook. Griekenland. EU en bevoegdheden afdragen. Economie. Pensioen, zorgverzekeringswet etcetera.
Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van die stemming over hoeveel meer of minder nietjes het parlement nodig heeft, zou je me die wellicht even kunnen geven?
  zondag 18 februari 2018 @ 23:04:23 #230
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288598
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar iedereen is toch het kartel behalve FvD?
De SP werden altijd beleidsmatig buitengesloten. Ook via de media. Tenzij zij een blunder maakten. Dan kregen zij opeens wel aandacht (geen toeval lijkt me). Dus nee SP beschouw ik niet als deel van het partijenkartel. Al worden zij nu wel geinfiltreerd door figuren vooral op lokaal-niveau die beter zouden passen bij pvda of groenlinks. Zo ook Pvdd of een praten-partij. De rest is een pot nat.
  zondag 18 februari 2018 @ 23:08:56 #231
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288673
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Laatst nog, een motie van wantrouwen tegen Rutte.
De donorwet in de 1e Kamer , net aangenomen en daarvoor in de 2e Kamer ook met een kleine meerderheid aangenomen

[..]

Dus de politiek duwt Nederland bewust de afgrond in... met telkens unanieme stemmen, volgens jou.?
. en Baudet is het 'het goede' ?
Jep. Die donorwet lijkt mij iets kleins. Daar kun je altijd over stemmen of kibbelen. Die andere zaken hebben veel grotere gevolgen die je niet meer zomaar terugdraait.
  zondag 18 februari 2018 @ 23:09:21 #232
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177288682
Goed, we hebben wel weer een nieuw dieptepunt bereikt in deze reeks.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 18 februari 2018 @ 23:10:04 #233
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288696
quote:
9s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
Goed, we hebben wel weer een nieuw dieptepunt bereikt in deze reeks.
Op wie heb jij gestemd ?
  zondag 18 februari 2018 @ 23:10:34 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177288703
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:10 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Op wie heb jij gestemd ?
Dat maakt in jouw binaire wereld toch geen bal uit?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 18 februari 2018 @ 23:14:05 #235
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177288784
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:20 schreef Molurus het volgende:

Dat "wijzen naar de ander" is trouwens iets dat je algemeen veel ziet bij de populisten. Zo ging de campagne van Trump voornamelijk over Clinton. Men is tegen alles en voor niks.
Pechtold kan er de laatste tijd ook wat van :D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 18 februari 2018 @ 23:15:04 #236
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177288804
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Pechtold kan er de laatste tijd ook wat van :D
Oh, sweet irony.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 18 februari 2018 @ 23:18:00 #237
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288853
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat maakt in jouw binaire wereld toch geen bal uit?
Je weet dat ik je erop ga aanvallen. Dus je durft niet te zeggen "ik heb op d66, vvd, pvda, cda of groenlinks gestemd". En je kunt maar beter bang zijn ja. Beter dat je begint te beseffen wat je mede hebt aangericht ;)
  zondag 18 februari 2018 @ 23:18:43 #238
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177288864
quote:
9s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, sweet irony.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 18 februari 2018 @ 23:20:03 #239
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177288886
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Je weet dat ik je erop ga aanvallen. Dus je durft niet te zeggen "ik heb op d66, vvd, pvda, cda of groenlinks gestemd". En je kunt maar beter bang zijn ja. Beter dat je begint te beseffen wat je mede hebt aangericht ;)
Gast :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 18 februari 2018 @ 23:21:53 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177288908
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Je weet dat ik je erop ga aanvallen. Dus je durft niet te zeggen "ik heb op d66, vvd, pvda, cda of groenlinks gestemd". En je kunt maar beter bang zijn ja. Beter dat je begint te beseffen wat je mede hebt aangericht ;)
Ja, ik schijt zeven kleuren voor een internetheld zoals jij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 18 februari 2018 @ 23:23:36 #241
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288932
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik schijt zeven kleuren voor een internetheld zoals jij.
Je draait het nu om mij om van jouw stemgedrag afteleiden. Not gonna work. Op wie heb je gestemd. Het is vast erg beschamend.
  zondag 18 februari 2018 @ 23:23:41 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177288935
Deze topicreeks heeft toch altijd wel een zeldzame aantrekkingskracht op volkomen wereldvreemde mongolen met een algeheel gebrek aan discussieskills.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 18 februari 2018 @ 23:25:21 #243
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177288959
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:23 schreef Janneke141 het volgende:
Deze topicreeks heeft toch altijd wel een zeldzame aantrekkingskracht op volkomen wereldvreemde mongolen met een algeheel gebrek aan discussieskills.
Mongolen zonder discussieskills stemmen ook op partijen van het partijen-kartel. Wat is je punt nu werkelijk?
  zondag 18 februari 2018 @ 23:44:18 #244
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177289182
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:25 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Mongolen zonder discussieskills stemmen ook op partijen van het partijen-kartel. Wat is je punt nu werkelijk?
Ik zou het wat genuanceerder proberen. Dit heeft weinig zin. Of gewoon niet proberen :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Eindredactie Games zondag 18 februari 2018 @ 23:44:23 #245
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_177289183
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:25 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Mongolen zonder discussieskills stemmen ook op partijen van het partijen-kartel. Wat is je punt nu werkelijk?
en op mensen zoals Sjerrie Biddet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 18 februari 2018 @ 23:47:28 #246
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177289216
Als je geen FvD hebt gestemd. Stemde je zeer waarschijnlijk op een van de afbraakpartijen. En niet op bijvoorbeeld SP. Anders waren die wel wat groter geworden. Dus wat dat betreft moesten de meesten zich gewoon erg gaan schamen. Tot zover mijn mongolen-discussieskills.
pi_177289324
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:20 schreef Molurus het volgende:
Het is inderdaad wel grappig dat zo'n beetje elke kritiek op Baudet/FvD wordt beantwoord met "ja maar partij X doet Y!" Zelfs Baudet en FvD zelf doen dat.

Alsof dat de blunders van Baudet/FvD zou verzachten.

Dat "wijzen naar de ander" is trouwens iets dat je algemeen veel ziet bij de populisten. Zo ging de campagne van Trump voornamelijk over Clinton. Men is tegen alles en voor niks.
Wacht even, dus als timmetje een vraag beantwoord met "ze is in ieder geval beter dan Baudet" krijg ik het verwijt dat ik X vergelijk met Y. Wat een niveau weer. Timmmm moet zich schamen. Gister wordt er hier gezegd dat gohf het niet over Ollongren zou willen hebben, en nu zegt Timmmm doodleuk dat het offtopic is. Ook zegt ie dat ie het wel over Nanninga gehad heeft, dus hij beantwoord gewoon lekker de vraag niet. Graag herhaalt hij alleen nog dat Baudet niks van democratie moet weten ofzo. Want dat heeft ie nog geen 100x gezegd, ofzo...

Het is eigenlijk alleen maar lachwekkend, maar je verwacht soms weleens iets serieuzers he...
pi_177289344
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Daar is niks verzonnen aan hoor.
Wat je had verzonnen was om ipv antwoord te geven een loze vergelijking met Baudet te maken, over jijbakken gesproken. Maar goed geen antwoord dus. Dat moderatoren ook maar users zijn wordt in ieder geval goed gedemonstreerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 19-02-2018 00:10:59 ]
pi_177289392
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat verrast me enigszins.
Op wie ik gestemd heb, gaat je niets aan, maar over het algemeen heb ik geen spijt gehad van mijn keuze.
Ook een beetje lafjes op een anoniem politiek forum. Maar goed je hoeft niks natuurlijk.
pi_177289401


[ Bericht 100% gewijzigd door Mr.Major op 19-02-2018 00:06:23 ]
pi_177289409
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:55 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Als je over een paar jaar bijgelezen bent, ben je uiteraard van harte welkom om je weer te melden in het gesprek.
Is dat een regel op dit forum of een uiting van jouw arrogantie?
pi_177289449
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Pechtold kan er de laatste tijd ook wat van :D
Dat maakt niet uit...

(Die chapeau, heerlijk)
pi_177289462
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Over mongolen gesproken...wat heb ik Remlof en 99.999 al lang niet meer gezien :D
Genieten he.
  maandag 19 februari 2018 @ 00:11:30 #254
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177289480
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit...
Ik was even vergeten dat alleen niet FvD'ers hier iets over andere politici mochten zeggen :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177289487
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:11 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik was even vergeten dat alleen niet FvD'ers hier iets over andere politici mochten zeggen :P
Jijbakken mag je alleen als je links bent.
pi_177289503
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:11 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik was even vergeten dat alleen niet FvD'ers hier iets over andere politici mochten zeggen :P
Ik krijg de indruk dat ik alleen jou daar steeds over zie klagen, merkwaardig genoeg ook nog steeds nadat je zelf over andere politici bent begonnen.
pi_177289528
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat ik alleen jou daar steeds over zie klagen
Oh echt joh?
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niet op welk vlak Baudet beter zou zijn dan Ollongren, dus ik vind de vraag wat er zo goed is aan Ollongren eigenlijk behoorlijk misplaatst in dit topic. Wellicht kan je je minder bezig houden met wijzen naar de andere partij en wat meer intern kijken, naar wat er mis gaat in de eigen partij...
  maandag 19 februari 2018 @ 00:21:21 #258
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177289556
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat ik alleen jou daar steeds over zie klagen, merkwaardig genoeg ook nog steeds nadat je zelf over andere politici bent begonnen.
Ik chargeer het een beetje om het luchtig en grappig te houden hier. Dat is me dus duidelijk niet gelukt.

Dit topic kan wel wat humor gebruiken al zeg ik het zelf.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 19 februari 2018 @ 00:23:49 #259
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177289568
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jijbakken mag je alleen als je links bent.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177289576
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:21 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik chargeer het een beetje om het luchtig en grappig te houden hier. Dat is me dus duidelijk niet gelukt.

Dit topic kan wel wat humor gebruiken al zeg ik het zelf.
Met dat laatste ben ik het zeker eens, dus dan heb ik niets gezegd.
pi_177290749
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Je weet dat ik je erop ga aanvallen. Dus je durft niet te zeggen "ik heb op d66, vvd, pvda, cda of groenlinks gestemd". En je kunt maar beter bang zijn ja. Beter dat je begint te beseffen wat je mede hebt aangericht ;)
:') :') :') :')
pi_177290805
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat hij in 2005 heus wel wist dat we al in de EU zaten. Schijnbaar haalt hij Maastricht en Lissabon door elkaar. Misschien was hij niet stemgerechtigd. Om dit te spinnen tot "hij weet niet waar de referenda over gaan" is erg goedkoop.
Jij bent nog niet bekend met de user Sadcopter zie ik. Neem even de tijd om zijn posthistorie door te nemen, het zal je verbazen hoe weinig hij weet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 19 februari 2018 @ 07:33:24 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177290897
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat je had verzonnen was om ipv antwoord te geven een loze vergelijking met Baudet te maken, over jijbakken gesproken. Maar goed geen antwoord dus. Dat moderatoren ook maar users zijn wordt in ieder geval goed gedemonstreerd.
De vraag was wat zo goed was aan Ollongren. Het antwoord daarop was dat ik eigenlijk geen enkele minister zo goed vindt. Dus haar ook niet, dat laatste heb ik er niet bijgezegd, maar ik dacht dat je dat er wel uit zou halen.

Lijkt mij een prima antwoord. Alleen wellicht niet het antwoord wat jij wil horen. Daarnaast heb ik het over Baudet. Het lijkt mij niet gek om, met alle haat die ten onrechte over Ollongren uitgestort wordt, eens te kijken hoe degene die het uitstorten vooral doet, overeind blijft in een vergelijking. Ook dat lijkt me legitiem.

Raar dat je dat dan een jijbak noemt, alleen omdat het niet is wat je wil horen
Laffe huichelaar
  maandag 19 februari 2018 @ 07:34:45 #264
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177290907
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Je weet dat ik je erop ga aanvallen. Dus je durft niet te zeggen "ik heb op d66, vvd, pvda, cda of groenlinks gestemd". En je kunt maar beter bang zijn ja. Beter dat je begint te beseffen wat je mede hebt aangericht ;)
Vorige twee verkiezingen heb ik christenunie gestemd.

Ik ben benieuwd hoe je me daarop aan gaat vallen
Laffe huichelaar
pi_177291205
En ik heb GL gestemd. Voel je vrij om me daarop aan te vallen, maar misschien kan dat wel beter in het GL topic. :Y)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177291347
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:13 schreef Molurus het volgende:
En ik heb GL gestemd. Voel je vrij om me daarop aan te vallen, maar misschien kan dat wel beter in het GL topic. :Y)
Besef je wel wat je hebt aangericht?!?!?!
pi_177291364
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:26 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Besef je wel wat je hebt aangericht?!?!?!
Yep. FvD'ers hebben nu een compleet trauma doordat Klaver Baudet uitlachte toen hij sprak van een 'hoax'. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177291634
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:13 schreef Molurus het volgende:
En ik heb GL gestemd. Voel je vrij om me daarop aan te vallen, maar misschien kan dat wel beter in het GL topic. :Y)
GL :') . Je staat aan de verkeerde kant van de geschiedenis!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 19 februari 2018 @ 09:24:27 #269
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177292323
quote:
Begin 2009 ging Thierry Baudet op bezoek bij Jean-Marie Le Pen, de oprichter van het Front National, vader van Marine en voor altijd icoon van extreem-rechts. Ik kende Baudet toen net een paar weken. Hij leek me sympathiek, maar wat ik hiervan moest denken wist ik niet goed.

Baudet was bezig een netwerk op te bouwen in Parijs (waar ik sinds 2004 woon en werk) en hij bezocht wel meer prominenten. Maar Le Pen is een veroordeeld Holocaustontkenner en een etnonationalist, die streeft naar het behoud van ‘het witte ras’. Een paar jaar later ging Baudet nog een tweede keer op audiëntie bij Le Pen, nu om hem een exemplaar van zijn proefschrift aan te bieden.
Zijn interesse in politici aan de rand van het spectrum zat er kennelijk al vroeg in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177292380
Maar de week erna ging hij op werkbezoek bij een omstreden extremistische imam toch?
pi_177292385
.... Grapje!
pi_177292452
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zijn interesse in politici aan de rand van het spectrum zat er kennelijk al vroeg in.
Kan gebeuren, wist hij veel dat Le Pen een beetje in de rechts-extremistische hoek zat. Bovendien ben je tegenwoordig al rechts-extremistisch als je VVD stemt volgens velen, dus waarom zou die Le Pen überhaupt zo extreem zijn? Het is gewoon de schuld van links, die noemen je al een racist als je blanke vla koopt in de winkel waardoor vriendelijke oude mensen als Le Pen die slechts interesse hebben in de prachtige Europese cultuur in het verdomhoekje terecht komen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177292529
Holocaustontkenning is ook maar een mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2018 09:36:23 ]
pi_177292581
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:36 schreef gelly het volgende:
Holocaustontkenning is ook maar een mening.
Sterker nog, Baudet heeft ooit gezegd dat Holocaustontkenning niet meer strafbaar hoeft te zijn wat hem betreft, want vrijheid van meningsuiting.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177292658
Wat is dat toch met die voorliefde van Baudet voor dubieuze figuren. De lijst wordt alsmaar langer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 09:45:45 #276
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177292684
In hetzelfde artikel komt ook naar voren dat hij het vrij goed kon vinden met Julien Rochedy.
pi_177292783
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 09:27 schreef gelly het volgende:
Maar de week erna ging hij op werkbezoek bij een omstreden extremistische imam toch?
Dat ging toen niet door omdat hij nog lang zat te tafelen met Wijnand Duyvendak.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177293130
quote:
Dat Thierry Baudet graag flirt met radicaal rechts, is inmiddels geen geheim meer. Wat wij nog niet wisten is dat de populaire politicus twee keer Jean-Marie Le Pen bezocht en dat er opvallende ideologische overeenkomsten tussen hen bestaan.
https://decorrespondent.n(...)harer&pk_kwd=twitter
pi_177293175
Mr. Major komt zo vertellen waarom Sjerrie nou precies ontmoetingen heeft gehad met LePen. Waarschijnlijk gewoon om over koetjes en kalfjes te praten en hebben jullie al gezien hoe evil d66 is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177293324
quote:
Best een interessant artikel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177293362
De laster dat Baudet correspondeert met Breivik per handgeschreven brief is extreemlinkse demonisering en bovendien is het ter oriëntatie, niet meer dan dat.
En zeg nou zelf..... handgeschreven teksten zijn zeldzaam en Baudet bevordert hiermee de Europese cultuur. Samen met Breivik zo strijdend tegen cultuurmarxisme.

Niet deze laster geloven hoor !!!! Fakenieuws... BaHHHHH
pi_177293562
Sven Kockelman , dadelijk op radio 1 10.35 .... in gesprek met dissident FvD
https://www.nporadio1.nl/live
pi_177293737
quote:
Maar er is meer. Behalve dat veel geciteerde ‘auto-immuunsysteem’ had Baudet het daar ook over ‘ons boreaal Europa’.

Het zei me aanvankelijk niets.

Tot ik afgelopen najaar zelf tegenover Jean-Marie Le Pen zat.
quote:
Maar in een politieke context is de term allerminst onschuldig. ‘Boreaal’ verwijst namelijk óók naar een belangrijke stichtingsmythe van Europees ultrarechts: de ‘arische’ en ‘polaire’ wortels van het Indo-Europese volk, de veronderstelde voorouders van de witte Europeanen.

Prominente nazi’s als Heinrich Himmler meenden dat het arische ras uit een mythische noordelijke provincie stamde: ‘Hyperborea’. Na de Tweede Wereldoorlog blijft de term in Frankrijk opduiken in de teksten van Europe-Action, de beweging van de historicus en verklaard racist Dominique Venner.

Europe-Action maakt zich sterk voor wat zij ‘le monde blanc’ noemt - de witte wereld. Venner baart in 2013 opzien door zich op 78-jarige leeftijd achter het altaar van de Notre-Dame in Parijs een kogel door het hoofd te jagen.
quote:
Als politicus die zich laat voorstaan op zijn grote belezenheid, moét hij de extreem-rechtse toe-eigening van het begrip 'boreaal' kennen.

En zou hij die niet kennen, dan zou het een onvergeeflijke politieke blunder zijn geweest. Het zou zoiets zijn als je hakken tegen elkaar slaan, je rechterhand naar voren zwaaien en zeggen dat je niet weet dat je de Hitlergroet brengt.
Baudet is een doodeng mannetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177294335
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

[..]

Baudet is een doodeng mannetje.
Incidentje. Ik heb het ook vaak over een boreaal Europa, maar ik heb geen idee wat dat betekent. Klinkt gewoon goed.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177294430
https://www.nporadio1.nl/1-op-1 45.00 min
Dissident Reedijk:
Baudet heeft zich de laatste week "weinig empathisch opgesteld"
"ik heb een donkere kant van hem ontdekt, die ik eerder nog niet gezien had"

Die donkere kant in politieke zin was al bekend: flirten met extreemrechts.
Maar kennelijk bedoelt Reedijk hier de autoritaire opstelling van Baudet
pi_177294553
Het is toch al wel langer duidelijk wat Baudet voor figuur is? Hij staat voor een soort conservatief racisme zoals dat begin vorige eeuw populair was. De blanke man als leider, vrouwen die hun rol kennen en minderheden als hulpje. En dat allemaal zogenaamd wetenschappelijk bewezen. En je bent geen racist want Aziaten zijn immers slimmer dan blanken! En daarom mag je kleurlingen minderwaardig vinden en anders behandelen. Zij dienen geknecht te worden anders maken ze er maar een zooitje van. En de Joden werken de blanke man actief tegen en proberen onze cultuur te vernietigen. En als het nodig is schuiven we de democratie even aan de kant, want er moet eerst schoonschip gemaakt worden.

Het is niet nieuw ofzo. Het riool waar dit soort praat uitkomt stroomt soms over, dat zie je hier op FOK! ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2018 11:30:21 ]
  maandag 19 februari 2018 @ 12:15:24 #287
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177295631
Je wilt dat het weer beter gaat met Nederland. Of je moddert op de oude manier door met dat partijen kartel en al hun wanbeleid. Die keuze is voor velen schijnbaar toch te moeilijk.
pi_177295670
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:15 schreef Sadcopter het volgende:
Je wilt dat het weer beter gaat met Nederland. Of je moddert op de oude manier door met dat partijen kartel en al hun wanbeleid. Die keuze is voor velen schijnbaar toch te moeilijk.
Geen idee in welk Nederland jij woont, maar het gaat hier gewoon prima. Sterker, er zijn weinig plekken op de wereld waar het beter toeven is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 12:27:44 #289
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177295942
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee in welk Nederland jij woont, maar het gaat hier gewoon prima. Sterker, er zijn weinig plekken op de wereld waar het beter toeven is.
Dat is wat het partijenkartel met VVD voorop graag gelooft. Maar ze doen aanmodderen, aan corruptie, de werkelijkheid verdraaien, alles duurder maken ten koste burger, woningmarkt kapot laten gaan, etcetera. Ik vraag me af waaom je welwillend wegkijkt en niet luistert. Ignorance is bliss zeker ?
pi_177296023
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:27 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dat is wat het partijenkartel met VVD voorop graag gelooft. Maar ze doen aanmodderen, aan corruptie, de werkelijkheid verdraaien, alles duurder maken ten koste burger, woningmarkt kapot laten gaan, etcetera. Ik vraag me af waaom je welwillend wegkijkt en niet luistert. Ignorance is bliss zeker ?
Noem dan eens plekken waar het beter toeven is dan in Nederland?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 19 februari 2018 @ 12:33:08 #291
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177296054
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:27 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dat is wat het partijenkartel met VVD voorop graag gelooft. Maar ze doen aanmodderen, aan corruptie, de werkelijkheid verdraaien, alles duurder maken ten koste burger, woningmarkt kapot laten gaan, etcetera. Ik vraag me af waaom je welwillend wegkijkt en niet luistert. Ignorance is bliss zeker ?
Nou ja, ik als burger kan mijn rekeningen betalen en toch elke dag warm eten. Heb goede zorg, een dak boven mijn hoofd, een baan die best prima betaald ondanks een vrij lage opleiding, ik ben nog nooit beroofd, mishandeld of aangevallen op straat dus ik ben al met al behoorlijk tevreden.

90% van de landen ben je slechter af. Dat wil biet zeggen dat je niet moet verbeteren wat je kan verbeteren, maar je moet ook niet doen of we het zwaar hebben hier in NL
Laffe huichelaar
pi_177296070
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:27 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dat is wat het partijenkartel met VVD voorop graag gelooft. Maar ze doen aanmodderen, aan corruptie, de werkelijkheid verdraaien, alles duurder maken ten koste burger, woningmarkt kapot laten gaan, etcetera. Ik vraag me af waaom je welwillend wegkijkt en niet luistert. Ignorance is bliss zeker ?
Heeft weinig met wegkijken te maken. Het is gewoon daadwerkelijk uitstekend toeven in ons land.

Ik heb een prettig salaris dat mij in staat stelt om meerdere keren per jaar vakantie te vieren en keihard de Bourgondiër uit te hangen. Daarnaast is ons land veilig, want anders dan in veel andere landen loop je in Nederland relatief weinig risico om te worden overvallen of in geweldsituaties terecht te komen. Nederland is schoon en goed onderhouden en iedereen heeft toegang tot de zorg.

Geen idee dus wat ons land zo ellendig maakt in jouw ogen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177296099
quote:
10s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Noem dan eens plekken waar het beter toeven is dan in Nederland?
Boreaal Europa.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177296133
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Boreaal Europa.
Daar moeten dan al zeker jaren van die FvD-achtige clubs aan de macht zijn, of toch niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 19 februari 2018 @ 12:39:35 #295
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177296166
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Daar moeten dan al zeker jaren van die FvD-achtige clubs aan de macht zijn, of toch niet?
Onder andere de Zweedse sociaal-democraten hebben wel een vrij lange - alhoewel nu compleet verworpen - traditie in eugenetisch denken, dus zelfs dat is minder onlogisch dan het klinkt.
pi_177296196
quote:
9s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:39 schreef Reya het volgende:

[..]

Onder andere de Zweedse sociaal-democraten hebben wel een vrij lange - alhoewel nu compleet verworpen - traditie in eugenetisch denken, dus zelfs dat is minder onlogisch dan het klinkt.
Vandaar dat Zweden bij de buren zo'n populair gespreksonderwerp is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 19 februari 2018 @ 12:52:58 #297
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177296540
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:30 schreef gelly het volgende:
Het is toch al wel langer duidelijk wat Baudet voor figuur is? Hij staat voor een soort conservatief racisme zoals dat begin vorige eeuw populair was. De blanke man als leider, vrouwen die hun rol kennen en minderheden als hulpje. En dat allemaal zogenaamd wetenschappelijk bewezen.
Lol, wat een gebazel. Vrouwen die hun rol kennen... als lijsttrekker van de partij in Amsterdam? Samen met het ''hulpje'' dat ook op een hoge positie staat?

En wat heeft de rol van mensen binnen de partij te maken met wetenschappelijk bewijs? Alsof alleen mensen met een hoog IQ leider kunnen zijn.

Echt, mensen doen niet eens meer moeite om serieus in te gaan op Baudet-nieuws. _O- Verbanden leggen die er niet zijn, dingen verzinnen die nooit gezegd zijn, wat een hysterie.
  maandag 19 februari 2018 @ 12:54:31 #298
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177296601
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

[..]

Baudet is een doodeng mannetje.
Ach gut, is er weer eens ophef omdat Thierry met de ''verkeerde'' persoon geluncht heeft?

Dit doorzichtige truukje werkte de eerste keer niet met Jared Taylor, het zal ook nu niet werken.
pi_177296674
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:54 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ach gut, is er weer eens ophef omdat Thierry met de ''verkeerde'' persoon geluncht heeft?

Dit doorzichtige truukje werkte de eerste keer niet met Jared Taylor, het zal ook nu niet werken.
Die illusie koester ik ook niet. Geen zorgen.

Ik wilde slechts even kwijt dat ik Baudet een doodeng kereltje vind.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 13:05:22 #300
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177296990
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, ik als burger kan mijn rekeningen betalen en toch elke dag warm eten. Heb goede zorg, een dak boven mijn hoofd, een baan die best prima betaald ondanks een vrij lage opleiding, ik ben nog nooit beroofd, mishandeld of aangevallen op straat dus ik ben al met al behoorlijk tevreden.

90% van de landen ben je slechter af. Dat wil biet zeggen dat je niet moet verbeteren wat je kan verbeteren, maar je moet ook niet doen of we het zwaar hebben hier in NL
Concentreer je op Nederland. Er is genoeg verborgen leed. VVD en co kijken alleen van veraf naar het hele plaatje en lachen daarbij. Zij en de rest vh partijkartel hebben chter heel veel afgebroken. Ik zit met een jonge collega die geen huis kan kopen omdat er niet wordt gebouwd voor zijn budget. Je moet geluk hebben mocht je nog iets betaalbaars en leuk kunnen vinden. Je doet pas een beetje mee als je 180000-225000 kan uitgeven. Terwijl de woonlasten met hypotheek anders veel lager zouden zijn dan wat hij nu particulier voor woekerprijs aan huur betaalt. Allemaal het partijkartel. Of de Syriers wiens thuisland compleet is vernaggelt mede dankzij VVD en co en hun steun aan VS imperialisme. Er is nog teveel mis. Het viel me wel mee datje ons. niet vergeleek met hongerende kindjes in Afrika.
pi_177297115
Vol
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')