abonnement Unibet Coolblue
pi_172988702
quote:
Google ontslaat werknemer die omstreden gender-memo schreef

Alphabet, het moederbedrijf van Google, heeft maandag een ingenieur ontslagen omdat hij een omstreden memo had geschreven over het diversiteitsbeleid van het technologiebedrijf.

Bewerkt door: Redactie 08-08-17, 05:44 Bron: REUTERS

James Damore bevestigt tegenover Reuters dat hij op straat is gezet. Hij schreef een interne memo waarin hij betoogt dat sekseverschillen in de technologische sector voortkomen uit biologische verschillen. 'De verdeling van voorkeuren en vaardigheden van mannen en vrouwen zijn gedeeltelijk te wijten aan biologische oorzaken. Deze biologische verschillen kunnen verklaren waarom we geen gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen zien in technologie en in leidinggevende posities', zo schreef Damore vorige week.

Het betoog lekte uit en kwam Google op enorme kritiek te staan. Het bedrijf liet al snel weten dat de ideeën in de memo niet het bedrijfsstandpunt zijn. Google geeft geen toelichting op het ontslag maar een interne mail over de zaak lekte uit en daarin zegt topman Sundar Pichai dat delen van de memo in strijd zijn met de gedragscode van het bedrijf. Damore laat weten dat hij alle mogelijke juridische middelen onderzoekt om zijn ontslag aan te vechten.
Iemand ontslaan met een mening die niet wordt goedgekeurd door de politiek-correcte gedachtenpolitie? In het kader van diversity zou je mogen verwachten dat het hebben van een alternatieve mening juist wordt gesteund.

Google heeft schijnbaar weinig op met diversity.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172988720
Google's motto is "don't be evil' - niet "we respect and honour all views equally" ;)
pi_172988723
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:14 schreef Kassamiep het volgende:
Google's motto is "don't be evil' - niet "we respect and honour all views equally" ;)
Don't be evil? Vertel dat maar aan de familie van James Damore. Kijk, hij zal wel met een flinke grijpstuiver zijn weggestuurd, maar een baan verliezen gaat je niet in de koude kleren zitten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172988800
Hij schijnt ook nog eens een bioloog te zijn maar daar hadden die repressieve maakbaarheidsdenkers van de afdeling Diversiteit geen boodschap aan.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 06:46:48 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_172988802
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Don't be evil? Vertel dat maar aan de familie van James Damore. Kijk, hij zal wel met een flinke grijpstuiver zijn weggestuurd, maar een baan verliezen gaat je niet in de koude kleren zitten.
Hij is een baan kwijt, hij is niet dood :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_172988812
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hij is een baan kwijt, hij is niet dood :')
Het is geen incident. Je ziet constant dat wetenschappelijke waarheden vervangen worden door wensdenkende theorieën met alle gevolgen van dien.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 06:53:16 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_172988815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is geen incident. Je ziet constant dat wetenschappelijke waarheden vervangen worden door wensdenkende theorieën met alle gevolgen van dien.
Daar heb ik het niet over.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_172988816
Jammer voor hem dat Baan Company al een tijdje kopje onder is, die hadden nog wel een plekje voor hem gehad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 06:55:32 #9
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172988820
Juist google promoot zichzelf toch als een bedrijf dat een open uitwisseling van ideeën hoog in het vaandel heeft? Dan is het wel een beetje gek om iemand daarvoor te ontslaan. Ik heb dat manifest niet gelezen dus het zou kunnen dat hij echt over de schreef is gegaan, maar ik denk dat de media dan wel saillante passages had geciteerd.

Het is wel jammer dat diversiteit nu vaak als een dwingend keurslijf opgelegd wordt. Dìt is diversiteit en niet anders! De ironie...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172988821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 05:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig vrouwelijke hackers zijn? Ik weet niet veel van die wereld maar elke keer als er een opgepakt wordt is het een man. Als je een (criminele) hacker wil worden moet je je dan ergens aanmelden of zo :? . Dat is de enige verklaring waarom er minder vrouwelijke (criminele) hackers zijn. :')
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 06:58:06 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172988822
Stellen dat mannen en vrouwen anders zijn is ook gewoon strafbaar, we zijn allemaal hetzelfde. Geslachten zijn een fout van de natuur die wij moeten corrigeren/Je sekse is een sociaal culturele constructie.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 06:59:21 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172988824
De vraag rijst bij mij meteen op wat zo'n memo voor doel heeft. Waarom een interne memo schrijven over dat onderwerp? Als ingenieur? Wat was het punt?

Behalve voer voor mensen als TS om even hun gal te spuien snap ik er weinig van.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:00:50 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172988826
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:59 schreef Fir3fly het volgende:
De vraag rijst bij mij meteen op wat zo'n memo voor doel heeft. Waarom een interne memo schrijven over dat onderwerp? Als ingenieur? Wat was het punt?

Behalve voer voor mensen als TS om even hun gal te spuien snap ik er weinig van.
Ik meen in een Engelse bron gelezen te hebben dat deze exwerknemer van mening was dat de (gedwongen) diversiteit binnen het bedrijf een negatieve invloed had op de prestaties en dit dus aan wilde kaartten.
pi_172988831
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:59 schreef Fir3fly het volgende:
De vraag rijst bij mij meteen op wat zo'n memo voor doel heeft. Waarom een interne memo schrijven over dat onderwerp? Als ingenieur? Wat was het punt?

Behalve voer voor mensen als TS om even hun gal te spuien snap ik er weinig van.
Actie-reactie he, dat is menselijk. Als Google een afdeling diversiteit opricht dan zal je ook medewerkers hebben die die opgelegde diversiteit in twijfel trekken. Of vind jij dat een werknemer een loonslaaf moet zijn die zijn bek moet houden?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:03:30 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172988833
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:59 schreef Fir3fly het volgende:
De vraag rijst bij mij meteen op wat zo'n memo voor doel heeft. Waarom een interne memo schrijven over dat onderwerp? Als ingenieur? Wat was het punt?

Behalve voer voor mensen als TS om even hun gal te spuien snap ik er weinig van.
Waarschijnlijk was hij gewoon pissig dat er uit naam van diversiteitsbeleid wat incompetente mensen uit minderheidsgroepen op zijn afdeling gezet werden. Of overgeslagen voor promotie ten faveure van een minder competente vrouwelijke collega?

Dit heeft een persoonlijke oorzaak, ben ik 99% zeker van. Denk dat hij, als hij niet ontslagen was, zelf wel ontslag genomen had.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:04:50 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172988837
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik meen in een Engelse bron gelezen te hebben dat deze exwerknemer van mening was dat de (gedwongen) diversiteit binnen het bedrijf een negatieve invloed had op de prestaties en dit dus aan wilde kaartten.
Aha. Geen wonder dat ie ontslagen werd dus.

Heb je een bron daarvoor?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172988845
Tjah, als je kijkt bij HR afdelingen dan is daar ook altijd 80 procent of meer vrouw, moet daar dan ook in 1 keer meer diversiteit komen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_172988853
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aha. Geen wonder dat ie ontslagen werd dus.

Heb je een bron daarvoor?
Waarom "geen wonder"? Jij bent ervan overtuigd dat mannen en vrouwen identieke wezens zijn?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:19:30 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172988876
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was hij gewoon pissig dat er uit naam van diversiteitsbeleid wat incompetente mensen uit minderheidsgroepen op zijn afdeling gezet werden. Of overgeslagen voor promotie ten faveure van een minder competente vrouwelijke collega?

Dit heeft een persoonlijke oorzaak, ben ik 99% zeker van. Denk dat hij, als hij niet ontslagen was, zelf wel ontslag genomen had.
Neuh. Samenvatting van die memo gelezen, standaard bullshit. Gewoon een medewerker die denkt het beter te weten en dat pleegt te moeten delen met het hele bedrijf. Gaap.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:27:13 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172988889
Vast zo'n slimmerik die losgaat op het intranet met allerlei oudbakken theorietjes en dan verbaasd is als blijkt dat zijn malicieuze geëmmer daadwerkelijk consequenties heeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:28:54 #21
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172988893
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neuh. Samenvatting van die memo gelezen, standaard bullshit. Gewoon een medewerker die denkt het beter te weten en dat pleegt te moeten delen met het hele bedrijf. Gaap.
:D bedankt voor het doorlezen van die onzin dan.

P.s. "gelukkig" werk ik in een bedrijf waar praktisch de enige vrouwen secretaresses zijn. In ieder geval op mijn lokatie, op hoofdkantooris het wat anders.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172988907
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:59 schreef Fir3fly het volgende:
De vraag rijst bij mij meteen op wat zo'n memo voor doel heeft. Waarom een interne memo schrijven over dat onderwerp? Als ingenieur? Wat was het punt?

Behalve voer voor mensen als TS om even hun gal te spuien snap ik er weinig van.
In de VS kreeg ik net zoals mijn collega's regelmatig diversity folders toegestuurd, via de post. Ik heb toen de afdeling die daar voor verantwoordelijk was een mail gestuurd, met de vraag of ze mij van hun lijst konden schrappen.

Met dit ontslag in het achterhoofd, zeg eens eerlijk: zou je zoiets bij Google flikken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172988928
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In de VS kreeg ik net zoals mijn collega's regelmatig diversity folders toegestuurd, via de post. Ik heb toen de afdeling die daar voor verantwoordelijk was een mail gestuurd, met de vraag of ze mij van hun lijst konden schrappen.

Met dit ontslag in het achterhoofd, zeg eens eerlijk: zou je zoiets bij Google flikken?
https://assets.documentcl(...)cal-Echo-Chamber.pdf

Dit is dus waarom hij is ontslagen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:37:50 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_172988930
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:07 schreef raptorix het volgende:
Tjah, als je kijkt bij HR afdelingen dan is daar ook altijd 80 procent of meer vrouw, moet daar dan ook in 1 keer meer diversiteit komen?
Zou de efficièntie van HR ongetwijfeld positief beìnvloeden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:40:19 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172988941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In de VS kreeg ik net zoals mijn collega's regelmatig diversity folders toegestuurd, via de post. Ik heb toen de afdeling die daar voor verantwoordelijk was een mail gestuurd, met de vraag of ze mij van hun lijst konden schrappen.

Met dit ontslag in het achterhoofd, zeg eens eerlijk: zou je zoiets bij Google flikken?
Waarom niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:41:31 #26
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172988945
Uit angst voor repercussies geforceerd worden je "verkeerde mening" anoniem te moeten uitdragen, met dit als gevolg. Bizar.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_172988975
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat jij een idioot bent.
Ik vergeef je het, jij kan dat nog niet weten. Als jij later groot bent en wat vaker omgaat met vrouwen dan zal je begrijpen dat er toch wel wat verschilletjes zijn tussen mannen en vrouwen.
pi_172988989
Pas maar op, hier mag je niets over zeggen als je een blanke man bent aldus sommige SJW's hier op dit forum.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:58:52 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989041
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik vergeef je het, jij kan dat nog niet weten. Als jij later groot bent en wat vaker omgaat met vrouwen dan zal je begrijpen dat er toch wel wat verschilletjes zijn tussen mannen en vrouwen.
Ja leuk, ouwe casanova, maar als jij op je werk gaat verkondigen dat sommige beroepen niet door vrouwen kunnen worden uitgevoerd omdat die daarvoor de mentale capaciteiten missen, heb je in wel meer bedrijven een groot probleem, en terecht.
Misschien kun je je heil in Saoedi-Arabië zoeken, daar zijn ze dol op zulke diversiteitsissues.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172989059
Trieste actie van Google.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:01:31 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Pas maar op, hier mag je niets over zeggen als je een blanke man bent aldus sommige SJW's hier op dit forum.
Waarover niets? Over de ongelijkwaardigheid van man en vrouw? Maar dat is toch juist een conservatief-islamitisch stokpaardje? Waarom wil jij je daar nu óók al druk om maken?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172989076
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarover niets? Over de ongelijkwaardigheid van man en vrouw? Maar dat is toch juist een conservatief-islamitisch stokpaardje? Waarom wil jij je daar nu óók al druk om maken?
Begrijpend lezen is zo te zien erg lastig voor je. Tip; doe eens control+f en zoek op ongelijkwaardigheid en zie dat je de eerste bent die het daarover heeft. Daar gaat je zelfbedachte stokpaardje, poef, zo door het raam.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:04:08 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989091
Het schijnt sommige mannen hier nogal bezig te houden dat ze de werkvloer moeten delen met vrouwelijke collega's, die ook nog eens in niets voor hen onderdoen. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:05:14 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989092
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Begrijpend lezen is zo te zien erg lastig voor je. Tip; doe eens control+f en zoek op ongelijkwaardigheid en zie dat je de eerste bent die het daarover heeft. Daar gaat je zelfbedachte stokpaardje, poef, zo door het raam.
Nou, waarom doe je dan nog zo moeilijk?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172989102
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou, waarom doe je dan nog zo moeilijk?
Je hebt gelijk, waarom probeer ik iets uit te leggen aan een troll. Beter negeren we je gewoon en gaat het topic verder zonder jou.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172989113
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neuh. Samenvatting van die memo gelezen, standaard bullshit. Gewoon een medewerker die denkt het beter te weten en dat pleegt te moeten delen met het hele bedrijf. Gaap.
Ben benieuwd of alle SJW's van deze wereld ook ontslagen worden als ze hun crap binnen het bedrijf denken te moeten delen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172989126
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:04 schreef Ringo het volgende:
Het schijnt sommige mannen hier nogal bezig te houden dat ze de werkvloer moeten delen met vrouwelijke collega's, die ook nog eens in niets voor hen onderdoen. :').
Ik vond dit stuk uitermate lezenswaardig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://assets.documentcl(...)cal-Echo-Chamber.pdf

Dit is dus waarom hij is ontslagen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172989131
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:00 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik meen in een Engelse bron gelezen te hebben dat deze exwerknemer van mening was dat de (gedwongen) diversiteit binnen het bedrijf een negatieve invloed had op de prestaties en dit dus aan wilde kaartten.
Dat is dan ook gewoon feitelijk te onderbouwen. Stom van Google.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172989174
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja leuk, ouwe casanova, maar als jij op je werk gaat verkondigen dat sommige beroepen niet door vrouwen kunnen worden uitgevoerd omdat die daarvoor de mentale capaciteiten missen, heb je in wel meer bedrijven een groot probleem, en terecht.
Misschien kun je je heil in Saoedi-Arabië zoeken, daar zijn ze dol op zulke diversiteitsissues.
Er is een verschil tussen zeggen dat sommige beroepen niet door vrouwen kunnen worden uitgevoerd en zeggen dat in bepaalde (beroeps)groepen vrouwen minder vaak simpelweg vanwege het feit dat vrouwen in het algemeen minder geïnteresseerd zijn in die functies. Omgekeerd geldt hetzelfde voor mannen, in bepaalde beroepen en functies zijn die juist weer zwaar ondervertegenwoordigd.

Bedrijven moeten wat mij betreft simpelweg selecteren op kwaliteiten. En dat gebeurt vaak niet of slechts gedeeltelijk. Veel vacatures staan al vol met "positieve" discriminatie. Dat is een kwalijke zaak, maar als je dat hardop zegt tegen een directie die graag een politiek correct keurslijf volgt, heb je een probleem.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:21:37 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172989224
Ik ben het niet zo vaak eens met TS maar dit is wel zeer triest. Het klinkt niet alsof de man oprep tot actief weren van mensen maar dat hij slechts verklaringen zoekt.

En om die man dan maar meteen te ontslaan is zeer kinderachtig en zielig van Google. Ik hoop dat de rechter zorgt dat Google heel veel mag betalen als vergoeding.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:23:02 #41
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172989236
Een niet toegestane meningsuiting, dan vraag je ook om ontslag.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:25:47 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172989255
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja leuk, ouwe casanova, maar als jij op je werk gaat verkondigen dat sommige beroepen niet door vrouwen kunnen worden uitgevoerd omdat die daarvoor de mentale capaciteiten missen, heb je in wel meer bedrijven een groot probleem, en terecht.
Misschien kun je je heil in Saoedi-Arabië zoeken, daar zijn ze dol op zulke diversiteitsissues.
Maar dat is toch niet de boodschap van deze ex-Google medewerker? Die probeert de scheve man vrouw verdeling gewoon te verklaren.

Het zou pas fout zijn als hij vrouwen actief zou willen weren maar dat is dus niet zo.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:27:51 #43
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172989262
quote:
'De verdeling van voorkeuren en vaardigheden van mannen en vrouwen zijn gedeeltelijk te wijten aan biologische oorzaken. Deze biologische verschillen kunnen verklaren waarom we geen gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen zien in technologie en in leidinggevende posities'
Hoe durft ie :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:31:48 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172989292
Dat zoveel mannen in de IT werken en zoveel vrouwen in de zorg komt natuurlijk door perfide indoctrinatie van deze inherent seksistische patriarchale maatschappij.

Breek het patriarchaat!!1!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:33:24 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989310
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:25 schreef Hexagon het volgende:
Maar dat is toch niet de boodschap van deze ex-Google medewerker? Die probeert de scheve man vrouw verdeling gewoon te verklaren.

Het zou pas fout zijn als hij vrouwen actief zou willen weren maar dat is dus niet zo.
Door te suggereren dat vrouwen minder goed zijn in technologie en management. Paar grafiekjes erbij, academisch taaltje, en huppetee daar gaat de knuppel in het hoenderhok.
Groot gelijk hebben ze, afserveren die hap. Vindt vast wel weer een baan bij een of ander testosterontisch mannenbolwerk. :W
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:34:33 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172989325
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Door te suggereren dat vrouwen minder goed zijn in technologie en management. Paar grafiekjes erbij, academisch taaltje, en huppetee daar gaat de knuppel in het hoenderhok.
Groot gelijk hebben ze, afserveren die hap. Vindt vast wel weer een baan bij een of ander testosterontisch mannenbolwerk. :W
Inderdaad! Weg met het patriarchaat!!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172989330
Hypocriet geleuter. De man geniet niet de ontslagbescherming die velen zo verafschuwen, de consequentie daarvan is dat hij ontslagen wordt als Google denkt dat dat meer oplevert dan hem aanhouden. Imago en de dictatuur van de meerderheid zijn daarin slechts gegevens in een afweging van ROI. Vrijheid van meningsuiting mag natuurlijk geen geld kosten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172989335
Feiten zijn omstreden. Welkom in 2017.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:35:30 #49
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172989337
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoe durft ie :(
Gelukkig probeert hij niet te verklaren hoe het komt dat mannen maar zo weinig bijdragen aan het baren van kindeten. Dan was hij ter plekke gelynchd!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:42:59 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989424
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:34 schreef Perrin het volgende:
Inderdaad! Weg met het patriarchaat!!
Dat lijkt me sowieso een prima streven. Geef je dat ook door aan je broeders in Mekka en Teheran?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:48:27 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172989490
Da's hun goed recht waarschijnlijk :D
Als ik genoeg tegen de gedragscode van mijn werk schop, sta ik ook op straat. Lijkt me logisch. :)

De "outrage" hier omdat mensen het toevallig met de schrijver eens zijn is weer heerlijk. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:51:54 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172989518
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:48 schreef SicSicSics het volgende:
Da's hun goed recht waarschijnlijk :D
Als ik genoeg tegen de gedragscode van mijn werk schop, sta ik ook op straat. Lijkt me logisch. :)

De "outrage" hier omdat mensen het toevallig met de schrijver eens zijn is weer heerlijk. O+
Misschien deugt die gedragscode wel gewoon niet dan?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:55:57 #53
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172989546
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:51 schreef Hexagon het volgende:
Misschien deugt die gedragscode wel gewoon niet dan?
Die kun je dan (via OR oid.) aan laten passen. Of je zoekt een bedrijf dat wel bij jou past? ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172989548
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:48 schreef SicSicSics het volgende:
Da's hun goed recht waarschijnlijk :D
Als ik genoeg tegen de gedragscode van mijn werk schop, sta ik ook op straat. Lijkt me logisch. :)

De "outrage" hier omdat mensen het toevallig met de schrijver eens zijn is weer heerlijk. O+
Je zegt het zelf al 'waarschijnlijk'. Je weet het dus niet zeker. De werknemer laat het toetsen aan de wet. De wet gaat immers boven deze gedragscode.

Anders zou ik er ook wel in kunnen zetten dat mooie vrouwen topless op het werk moeten verschijnen ! Zo niet, dan ontslag.
pi_172989549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:41 schreef Mani89 het volgende:
Uit angst voor repercussies geforceerd worden je "verkeerde mening" anoniem te moeten uitdragen, met dit als gevolg. Bizar.

[ afbeelding ]
But writing about in a manifest like Damore did is unnecessary provocation. You should defend your fellow women Claire...
Sisco Certified
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:57:40 #56
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172989559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:56 schreef Halcon het volgende:
Je zegt het zelf al 'waarschijnlijk'. Je weet het dus niet zeker. De werknemer laat het toetsen aan de wet. De wet gaat immers boven deze gedragscode.
Dat is exact waarom ik 'waarschijnlijk' zei. :) Scherp.
Kun je het daarna altijd op verstoorde werkrelatie gooien en met een (grotere?) zak geld weglopen. Dat proberen is zijn (van de schrijver van de memo) goed recht.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:02:52 #57
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_172989620
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:07 schreef raptorix het volgende:
Tjah, als je kijkt bij HR afdelingen dan is daar ook altijd 80 procent of meer vrouw, moet daar dan ook in 1 keer meer diversiteit komen?
Een terecht punt wat hij aankaart is dat 93% van alle werkgerelateerde doden onder mannen valt. Ik zie nooit oproepen voor meer vrouwen in Chinese mijnen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_172989647
Ik vind het goed dat hij is ontslagen. Die klootzak was ook tegen allochtonen bij Google. Gewoon een mislukt individu.
Sisco Certified
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:07:45 #59
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172989656
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:02 schreef TC03 het volgende:
Een terecht punt wat hij aankaart is dat 93% van alle werkgerelateerde doden onder mannen valt. Ik zie nooit oproepen voor meer vrouwen in Chinese mijnen.
Dat komt omdat de kinderen daar prima werk doen. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:08:00 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989659
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:51 schreef Hexagon het volgende:
Misschien deugt die gedragscode wel gewoon niet dan?
Dus als een wet volgens jou *niet deugt* dan hoef je je er ook niet aan te houden?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:09:17 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989666
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:02 schreef TC03 het volgende:
Een terecht punt wat hij aankaart is dat 93% van alle werkgerelateerde doden onder mannen valt. Ik zie nooit oproepen voor meer vrouwen in Chinese mijnen.
Ik zie vooral oproepen voor minder mijnen, en dus ook voor minder mannen die in mijnen werken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:10:26 #62
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172989678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:07 schreef Lyrebird het volgende:
Iemand ontslaan met een mening die niet wordt goedgekeurd door de politiek-correcte gedachtenpolitie?
Nee, iemand ontslaan omdat hij publieke de bedrijfswaarden afvalt. Dat lijkt me prima. Als je het niet eens bent met die waarden, moet je jezelf afvragen of je er überhaupt wel wil werken.
Als je dat wil want geld! Dan moet je je muil houden.
Als je dat wilt, maar je wil wat aan de cultuur doen, dan doe je dat via interne kanalen.
Of je neemt een risico en verliest. En je gaat dan janken. :') En heel stoer en mannelijk internet huilt met je mee, want ach ende wee wat een repressie tegen stoere masculine meningen. :')_!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172989683
Tide is high but I'm holding in. I'm gonna be your number one. I'm not the kind of girl who
Sisco Certified
pi_172989707
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, iemand ontslaan omdat hij publieke de bedrijfswaarden afvalt. Dat lijkt me prima. Als je het niet eens bent met die waarden, moet je jezelf afvragen of je er überhaupt wel wil werken.
Als je dat wil want geld! Dan moet je je muil houden.
Als je dat wilt, maar je wil wat aan de cultuur doen, dan doe je dat via interne kanalen.
Of je neemt een risico en verliest. En je gaat dan janken. :') En heel stoer en mannelijk internet huilt met je mee, want ach ende wee wat een repressie tegen stoere masculine meningen. :')_!
Ik kan je aanraden om zijn memo te lezen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:14:50 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989709
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:10 schreef SicSicSics het volgende:
Of je neemt een risico en verliest. En je gaat dan janken. :') En heel stoer en mannelijk internet huilt met je mee, want ach ende wee wat een repressie tegen stoere masculine meningen. :')_!
Vooral dit ja. Wat een zieligheidscultus. Ik snap wel waarom bedrijven zo hun best doen om zich van die kudde jankmuilen te ontdoen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:16:02 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172989719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik kan je aanraden om zijn memo te lezen.
Toevallig ben ik net aan Oorlog en vrede begonnen, maar hij ligt hier op de stapel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_172989723
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Toevallig ben ik net aan Oorlog en vrede begonnen, maar hij ligt hier op de stapel.
Kost je maar 5 minuutjes. Die memo dan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172989724
BTW, ben benieuwd of je na het lezen van die memo nog steeds dezelfde mening hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:26:30 #69
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172989807
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:14 schreef Lyrebird het volgende:
Ik kan je aanraden om zijn memo te lezen.
Gedaan. En nou? :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172989858
Trieste ontwikkeling ja, policor overstijgt een zinvolle discussie op deze manier. Policor gijzelt het debat. What's next? Policor overstijgt de wetenschap?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:40:15 #71
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172989982
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja leuk, ouwe casanova, maar als jij op je werk gaat verkondigen dat sommige beroepen niet door vrouwen kunnen worden uitgevoerd omdat die daarvoor de mentale capaciteiten missen, heb je in wel meer bedrijven een groot probleem, en terecht.
Misschien kun je je heil in Saoedi-Arabië zoeken, daar zijn ze dol op zulke diversiteitsissues.
And so is the past
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:44:12 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172990042
quote:
Nogal hypocriet idd. Waarom eisen SJWs niet dat er meer vrouwelijke wegwerkers komen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172990061
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Trieste ontwikkeling ja, policor overstijgt een zinvolle discussie op deze manier. Policor gijzelt het debat. What's next? Policor overstijgt de wetenschap?
Uiteraard. Alles wat niet in het straatje past, moet weggeveegd worden. Al is het wetenschap.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:57:49 #74
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172990287
Rare actie van Google. Ze bewijzen wel een beetje zijn tekst op deze manier.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172990403
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:57 schreef SpecialK het volgende:
Rare actie van Google. Ze bewijzen wel een beetje zijn tekst op deze manier.
Inderdaad.
Maar dat zag hij zelf al aankomen gezien pagina 7:

We have extensive government and Google programs, fields of study, and legal and social norms to protect women, but when a man complains about a gender issue issue affecting men, he’s labelled as a misogynist and a whiner.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:08:28 #76
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_172990503
Hij heeft wel een punt.

Edit, blijkbaar circuleren er meerdere versies van zijn memo.

[ Bericht 41% gewijzigd door PirE op 08-08-2017 10:24:55 ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_172990681
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:08 schreef PirE het volgende:
Hij heeft wel een punt.
Zijn ontslag is een tastbaar bewijs van hoe sterk het punt is, dat hij maakt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:30:33 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_172990855
Ik was verbaasd dat hij van Harvard kwam gezien hoe weinig verstand hij van de zaken had waarover hij in de paper praatte. Maar het is een beetje ingenieurseigen. De cultuur dat je slimmer bent dan de sociale wetenschappen, dus dat je ze daarom kunt vertellen hoe het in elkaar zit. Herken mezelf er wel een beetje in toen ik zelf nog informatica studeerde.

Al met al is het niet een zeer toxische memo, gewoon een beetje oenig, maar is het niet iets waar je voor ontslagen moet worden. Helaas gaan zulke dingen een eigen leven leiden en het gebrek aan vrouwen in de tech industrie is gewoon een ontzettend probleem, dus ik kan me voorstellen dat Google weinig kon doen dan hem ontslaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:32:18 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_172990884
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zijn ontslag is een tastbaar bewijs van hoe sterk het punt is, dat hij maakt.
Niet echt. Tenzij je bedoelt dat zijn punt is dat vrouwen beschermd worden, maar dat is niet echt een punt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172990988
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:30 schreef speknek het volgende:
Ik was verbaasd dat hij van Harvard kwam gezien hoe weinig verstand hij van de zaken had waarover hij in de paper praatte. Maar het is een beetje ingenieurseigen. De cultuur dat je slimmer bent dan de sociale wetenschappen, dus dat je ze daarom kunt vertellen hoe het in elkaar zit. Herken mezelf er wel een beetje in toen ik zelf nog informatica studeerde.

Al met al is het niet een zeer toxische memo, gewoon een beetje oenig, maar is het niet iets waar je voor ontslagen moet worden. Helaas gaan zulke dingen een eigen leven leiden en het gebrek aan vrouwen in de tech industrie is gewoon een ontzettend probleem, dus ik kan me voorstellen dat Google weinig kon doen dan hem ontslaan.
Kun jij mij uitleggen waarom het gebrek aan vrouwen in de tech sector zo'n ontzettend probleem is?

En zou je er dan gelijk bij kunnen toelichten of dit ook geldt voor het gebrek aan mannen in de verpleegkunde?
pi_172991027
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet echt. Tenzij je bedoelt dat zijn punt is dat vrouwen beschermd worden, maar dat is niet echt een punt.
Klopt als je het over het onderwerp zelf (vrouwen in de techniek) hebt. Maar zijn onderliggende boodschap gaat wel degelijk over een gebrek aan diversiteit, een monocultuur en shaming van mensen die een onoirbare mening hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172991157
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:38 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Kun jij mij uitleggen waarom het gebrek aan vrouwen in de tech sector zo'n ontzettend probleem is?

En zou je er dan gelijk bij kunnen toelichten of dit ook geldt voor het gebrek aan mannen in de verpleegkunde?
Groepen waarin vrouwen werken, zijn productiever. Is mijn ervaring.
Mannen gaan zich minder als haantjes gedragen, en er is een beter groepsgevoel.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:50:45 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172991263
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Groepen waarin vrouwen werken, zijn productiever. Is mijn ervaring.
Mannen gaan zich minder als haantjes gedragen, en er is een beter groepsgevoel.
Mínder als haantjes als er vrouwen in de buurt zijn? Apart.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172991305
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Groepen waarin vrouwen werken, zijn productiever. Is mijn ervaring.
Mannen gaan zich minder als haantjes gedragen, en er is een beter groepsgevoel.
Kun je dit ook onderbouwen zonder enkel uit de eigen ervaring te spreken?
pi_172991315
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:52 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Kun je dit ook onderbouwen zonder enkel uit de eigen ervaring te spreken?
Nee.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172991378
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet echt. Tenzij je bedoelt dat zijn punt is dat vrouwen beschermd worden, maar dat is niet echt een punt.
Hij pleit voor diversiteit in meningen en opininies en wordt daarvoor ontslagen. Als je daar de ironie niet van inziet moet je wellicht de memo nog een keer lezen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:55:02 #87
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_172991380
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:30 schreef speknek het volgende:
De cultuur dat je slimmer bent dan de sociale wetenschappen
Nou he, en dat terwijl iedereen weet dat de sociale 'wetenschappen' overlopen van genieën.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_172991421
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Groepen waarin vrouwen werken, zijn productiever. Is mijn ervaring.
Mannen gaan zich minder als haantjes gedragen, en er is een beter groepsgevoel.
Daarom werken vrouwelijke stratenmakers ook zo veel sneller. Wat een bullshit.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:57:16 #89
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172991430
Ikzelf werk in de IT, we hebben iets van 10% vrouwen. Dat is verder geen punt van discussie in positieve of negatieve zin.

Maar mijn vorig sectorhoofd was een vrouw en die papte aan met een extern ingehuurde projectleider en vervolgens werden beide de laan uitgestuurd. Gelukkig nu weer een man als sectorhoofd :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:58:36 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172991460
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 08:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die kun je dan (via OR oid.) aan laten passen. Of je zoekt een bedrijf dat wel bij jou past? ^O^
Hij wil het aan laten passen maar wordt daarom maar bruut ontslagen
pi_172991503
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:30 schreef speknek het volgende:
Ik was verbaasd dat hij van Harvard kwam gezien hoe weinig verstand hij van de zaken had waarover hij in de paper praatte. Maar het is een beetje ingenieurseigen. De cultuur dat je slimmer bent dan de sociale wetenschappen, dus dat je ze daarom kunt vertellen hoe het in elkaar zit. Herken mezelf er wel een beetje in toen ik zelf nog informatica studeerde.

Al met al is het niet een zeer toxische memo, gewoon een beetje oenig, maar is het niet iets waar je voor ontslagen moet worden. Helaas gaan zulke dingen een eigen leven leiden en het gebrek aan vrouwen in de tech industrie is gewoon een ontzettend probleem, dus ik kan me voorstellen dat Google weinig kon doen dan hem ontslaan.
Kennelijk levert Harvard tegenwoordig niet uitsluitend kwaliteit meer, naar de zoveelste berichten te lezen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:14:19 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172991726
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:57 schreef Perrin het volgende:
Ikzelf werk in de IT, we hebben iets van 10% vrouwen. Dat is verder geen punt van discussie in positieve of negatieve zin.

Maar mijn vorig sectorhoofd was een vrouw en die papte aan met een extern ingehuurde projectleider en vervolgens werden beide de laan uitgestuurd. Gelukkig nu weer een man als sectorhoofd :P
En als die aanpapt met een vrouwelijke medewerker dan zeg je....wat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:17:06 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172991788
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij wil het aan laten passen maar wordt daarom maar bruut ontslagen
Google heeft dan ook geen OR :P

Wat Google wel heeft zijn aandelen en aandeelhouders en een net benoemde directeur diversiteit en als jij een dergelijk stuk rondstuurt waarvan je op je vingers kan uittellen dat het openbaar gaat worden dan heb je dus een probleem omdat je dan de policy van Google voor lul zet en dat pikt men niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:17:38 #94
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172991801
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En als die aanpapt met een vrouwelijke medewerker dan zeg je....wat?
Daar issie niet echt het type voor.

Loopt bijvoorbeeld niet in uitdagende jurkjes rond en hij maakt ook geen pikante toespelingen, zoals zijn voorganger.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:18:32 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172991822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar issie niet echt het type voor.

Loopt bijvoorbeeld niet in uitdagende jurkjes rond en hij maakt ook geen pikante toespelingen, zoals zijn voorganger.
Goh, dat deed hij bij mij nou nooit...famous last words.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:21:13 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172991861
Vrouwen die hun aantrekkingskracht op mannen gebruiken om hogerop te komen is iig een verschijnsel dat mannelijke directieleden ongetwijfeld wel prettig vinden maar op de werkvloer, voor de onderlinge werkverhoudingen, is dat niet noodzakelijk een feestje.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:21:40 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172991867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Google heeft dan ook geen OR :P

Wat Google wel heeft zijn aandelen en aandeelhouders en een net benoemde directeur diversiteit en als jij een dergelijk stuk rondstuurt waarvan je op je vingers kan uittellen dat het openbaar gaat worden dan heb je dus een probleem omdat je dan de policy van Google voor lul zet en dat pikt men niet.
"Wat moeten ze wel niet denken!!!!!!!"

Als men gewoon eens ophoudt met dat overgevoelige gedrag
pi_172991872
Programmeurs houden er nogal rare ideetjes op na soms. Heb wel eens discussie gevoerd met een programmeur die denkt dat de oplossing voor alle problemen een grootschalige genocide is op iedereen boven de 40.

Een programmeur is de hele dag bezig om dingen efficienter, sneller en beter te maken. Problemen oplossen. Je zet zo'n persoon in een genderneutrale-regenboog omgeving en al snel gaat hij denken dat de plaspauzes, even dat sigaretje roken of spelen op de telefoon de machine laat vastlopen.

Gemakkelijkste oplossing is om met de lunch leuke discussies met ze te voeren, zodat ze hun ei kwijt kunnen en daarna iedereen weer vrolijk de computer in te laten duiken.
pi_172991875
quote:
18s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:21 schreef Perrin het volgende:
Vrouwen die hun aantrekkingskracht op mannen gebruiken om hogerop te komen is iig een verschijnsel dat mannelijke directieleden ongetwijfeld wel prettig vinden, maar op de werkvloer is dat niet noodzakelijk een feestje.
Begrijp ik hieruit dat jij het ook heel moeilijk had? :P
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:23:37 #100
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172991903
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:22 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit dat jij het ook heel moeilijk had? :P
Ik stoorde me daar wel enorm aan ja, haar gedrag. Uiterst onprofessioneel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:25:03 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172991919
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

"Wat moeten ze wel niet denken!!!!!!!"

Als men gewoon eens ophoudt met dat overgevoelige gedrag
Zo werkt dat niet als de hele sector en ook Google onder vuur ligt juist vanwege hun gebrek aan diversiteit en de geringe bereidheid er iets aan te doen. Dan ben je wel heel erg autistisch bezig als je denkt dat het geen gevolgen gaat hebben om zoiets rond te sturen.

Nogmaals, je zet de hoogste leiding van Google voor lul, denk je nou echt dat ze dat pikken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172991922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik stoorde me daar wel enorm aan ja, haar gedrag. Uiterst onprofessioneel.
Dat kan heel awkward worden ja. Het ergste is wel als het uit is of als zij toch niet meer wil (omdat hij toch geen promotie heeft gemaakt of niet het geld binnen harkt wat ze gedacht had), maar hij wel.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:26:25 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_172991933
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:55 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nou he, en dat terwijl iedereen weet dat de sociale 'wetenschappen' overlopen van genieën.
Ja dit. Wij beta's hebben een hoger IQ (even daargelaten dat IQ een onprecieze bevooroordeelde maat is en deze cijfers academische, klinische en vocationele studies bij elkaar gooien van verschillende universiteiten), daarom weten wij het beter, ook op jullie vakgebied waar we niet voor gestudeerd hebben maar dat zouden we zo met twee vingers in de neus kunnen doen immers we hebben een hoger IQ, eat it alfa's en gamma's. Zo denken is leuk als je studeert, maar dat moet je wel een beetje klaar mee zijn zodra je je diploma in ontvangst neemt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:26:43 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172991939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik stoorde me daar wel enorm aan ja, haar gedrag. Uiterst onprofessioneel.
En ik heb legio voorbeelden van mannelijke managers die zich onbetamelijk gedroegen tegenover vrouwen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:26:44 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172991940
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet als de hele sector en ook Google onder vuur ligt juist vanwege hun gebrek aan diversiteit en de geringe bereidheid er iets aan te doen. Dan ben je wel heel erg autistisch bezig als je denkt dat het geen gevolgen gaat hebben om zoiets rond te sturen.

Nogmaals, je zet de hoogste leiding van Google voor lul, denk je nou echt dat ze dat pikken?
Waarom staat Google eigenlijk voor lul? Omdat er een medewerker het niet eens is met het personeelsbeleid?

En hoezo is Google schuldig aan het gebrek aan diversiteit. Nemen ze expres geen vrouwen aan dan?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:28:16 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172991968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik heb legio voorbeelden van mannelijke managers die zich onbetamelijk gedroegen tegenover vrouwen.
Ik helaas(?) niet. Maar misschien is het mengen van mannen en vrouwen op de werkvloer niet per sé of op alle fronten een verbetering, gezien allerlei seksuele spanningen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:29:52 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172991989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom staat Google eigenlijk voor lul? Omdat er een medewerker het niet eens is met het personeelsbeleid?

En hoezo is Google schuldig aan het gebrek aan diversiteit. Nemen ze expres geen vrouwen aan dan?
Omdat het rechtsstreeks indruist tegen het net door Google in het leven geroepen diversiteits programma. Ik weet niet wat jij voor ervaringen hebt met Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven maar mijn ervaring is dat als jouw kritiek buiten het bedrijf komt je er uit vliegt.

Of dat zo is, weet ik niet, ik ga geen oordeel vellen over Google's sollicitatie procedures, dat er weinig diversiteit is staat vast en dat Google geen openheid van zaken wil geven over zaken als gelijke betaling voor gelijk werk staat ook vast.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:30:19 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172992002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dit. Wij beta's hebben een hoger IQ (even daargelaten dat IQ een onprecieze bevooroordeelde maat is en deze cijfers academische, klinische en vocationele studies bij elkaar gooien van verschillende universiteiten), daarom weten wij het beter, ook op jullie vakgebied waar we niet voor gestudeerd hebben maar dat zouden we zo met twee vingers in de neus kunnen doen immers we hebben een hoger IQ, eat it alfa's en gamma's. Zo denken is leuk als je studeert, maar dat moet je wel een beetje klaar mee zijn zodra je je diploma in ontvangst neemt.
Die alfa's/gamma's mogen al blij zijn dat wat zij freubelen uberhaupt wordt verward voor academisch werk. :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:31:03 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992011
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik helaas(?) niet. Maar misschien is het mengen van mannen en vrouwen op de werkvloer niet per sé of op alle fronten een verbetering, gezien allerlei seksuele spanningen?
Of zowel mannen als vrouwen moeten zich professioneel gedragen. Klaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172992018
De beslissing om hem te ontslaan is zeker genomen door een vrouw.
pi_172992049
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom staat Google eigenlijk voor lul? Omdat er een medewerker het niet eens is met het personeelsbeleid?

En hoezo is Google schuldig aan het gebrek aan diversiteit. Nemen ze expres geen vrouwen aan dan?
De diversiteits-fundamentalisten zeggen het net even anders dan ze bedoelen. Men wil geen gelijke kansen. Men wil gelijke uitkomsten.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:33:11 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172992052
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of zowel mannen als vrouwen moeten zich professioneel gedragen. Klaar.
Als de feromonen in het rond vliegen en de seksuele spanning voelbaar knettert..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:33:23 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992056
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:31 schreef Scrummie het volgende:
De beslissing om hem te ontslaan is zeker genomen door een vrouw.
Wie dan? De hele leiding van Google is man.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:34:59 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172992082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat het rechtsstreeks indruist tegen het net door Google in het leven geroepen diversiteits programma. Ik weet niet wat jij voor ervaringen hebt met Amerikaanse beursgenoteerde bedrijven maar mijn ervaring is dat als jouw kritiek buiten het bedrijf komt je er uit vliegt.
Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik vind dat soort Politburo-praktijken om de schone schijn op te houden gewoon verwerpelijk.

quote:
Of dat zo is, weet ik niet, ik ga geen oordeel vellen over Google's sollicitatie procedures, dat er weinig diversiteit is staat vast en dat Google geen openheid van zaken wil geven over zaken als gelijke betaling voor gelijk werk staat ook vast.
Misschien moeten ze zich daar dan eens druk om maken in plaats van even een medewerker eruit schoppen voor de buhne.
pi_172992083
Zo klopt-ie wel, of niet?

quote:
'De verdeling van voorkeuren en vaardigheden van mannen en vrouwen zijn gedeeltelijk te wijten aan biologische oorzaken. Deze biologische verschillen kunnen verklaren waarom we geen gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen zien in de criminaliteit'
I´m back.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:35:41 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172992098
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
Zo klopt-ie wel, of niet?

[..]

Mannenhater :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172992108
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mannenhater :(
Nee, maar klopt wel, toch?
I´m back.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:36:59 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172992121
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar klopt wel, toch?
Ja, dat stuk van die gast van Google klopte ook grotendeels.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:37:04 #119
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172992123
Tja, wat wil je met een baas die Danielle heet... dan krijg je dit soort shit..
Maar goed, MEER VROUWEN AAN DE TOP HOOR!!!

:') :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:37:12 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172992124
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:30 schreef speknek het volgende:
het gebrek aan vrouwen in de tech industrie is gewoon een ontzettend probleem,
Waarom eigenlijk?

quote:
dus ik kan me voorstellen dat Google weinig kon doen dan hem ontslaan.
Oh.. Ja natuurlijk. Het kon niet anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 08-08-2017 11:46:12 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:37:23 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992128
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:34 schreef Hexagon het volgende:

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik vind dat soort Politburo-praktijken om de schone schijn op te houden gewoon verwerpelijk.

Misschien moeten ze zich daar dan eens druk om maken in plaats van even een medewerker eruit schoppen voor de buhne.
Dat is business as usual in de VS zeker bij beursgenoteerde bedrijven, een bericht als dit kan negatieve gevolgen hebben voor de koers en dus direct voor de financieele waarde van de leiding van het bedrijf. Pervers? Zeker, maar zo werkt het.

Ja, daar waren ze, naar eigen zeggen, net mee begonnen en dan komt dit. De reactie is dan ook volkomen logisch, lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:39:27 #122
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_172992162
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dit. Wij beta's hebben een hoger IQ (even daargelaten dat IQ een onprecieze bevooroordeelde maat is en deze cijfers academische, klinische en vocationele studies bij elkaar gooien van verschillende universiteiten), daarom weten wij het beter, ook op jullie vakgebied waar we niet voor gestudeerd hebben maar dat zouden we zo met twee vingers in de neus kunnen doen immers we hebben een hoger IQ, eat it alfa's en gamma's. Zo denken is leuk als je studeert, maar dat moet je wel een beetje klaar mee zijn zodra je je diploma in ontvangst neemt.
Twee punten:
- Bèta's zijn ook intelligenter dan alfa's en gamma's. Gemiddeld uiteraard. Los van alle onderzoeken die dit aantonen, weet ook iedere middelbare scholier dit uit eigen ervaring: de intellectueel minder getalenteerden gaan op de middelbare C/EM doen (en ronden hun opleiding af met een collage als profielwerkstuk -- echt meegemaakt!) en het intelligentere deel van de klas belandt bij een NG/T-profiel.
- Sociale 'wetenschappen' hebben vrijwel niets met wetenschap te maken. Het 'onderzoek' van sociale 'wetenschappers' is vrijwel altijd opzichtig ideologisch gemotiveerd en methodologisch ronduit belabberd. Dus het is niet meer dan terecht dat ieder intelligent individu zijn eigen mening over sociale vraagstukken net zo waardevol vindt als die van een sociale 'wetenschapper'.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:40:06 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172992176
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is business as usual in de VS zeker bij beursgenoteerde bedrijven, een bericht als dit kan negatieve gevolgen hebben voor de koers en dus direct voor de financieele waarde van de leiding van het bedrijf. Pervers? Zeker, maar zo werkt het.
Tja, daar heb ik dus kritiek op. Jij schijnt het volkomen acceptabel te vinden?

quote:
Ja, daar waren ze, naar eigen zeggen, net mee begonnen en dan komt dit. De reactie is dan ook volkomen logisch, lijkt mij.
Ze kunnen ook zeggen. "Hee medewerker, wij hebben besloten het zo te doen. Leg je erbij neer of ga ergens anders werken." Iemand er zo even rucksichtslos uitknikkeren is volkomen buiten proportie imo.
pi_172992178
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, dat stuk van die gast van Google klopte ook grotendeels.
Ja, als je die stelling aanpast zoals ik deed dan kreeg je in feite ook veel gelazer. Zie Buikhuizen. Maar daar is men annonu een beetje van terug gekomen, geloof ik.
I´m back.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:40:28 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992183
Ik zie dat we hier ruim vertegenwoordigd zijn met Google medewerkers :')
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:42:19 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172992212
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie dat we hier ruim vertegenwoordigd zijn met Google medewerkers :')
En gelukkig niet al teveel vrouwen die de discussie vertroebelen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:43:55 #127
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, daar heb ik dus kritiek op. Jij schijnt het volkomen acceptabel te vinden?

[..]

Ze kunnen ook zeggen. "Hee medewerker, wij hebben besloten het zo te doen. Leg je erbij neer of ga ergens anders werken." Iemand er zo even rucksichtslos uitknikkeren is volkomen buiten proportie imo.
Ik zeg dat het zo is, niet of het acceptabel is. Ik zeg ook dat iedereen die bij dat soort bedrijven werkt WEET dat het zo is en dat je intern alles kan zeggen maar dat je dat nooit buiten de poort mag laten komen. En in een bedrijf als Google iets dergelijks op papier zetten en rondsturen garandeert dat het buiten de poort komt. Aandelenkoersen zijn allang niet meer op ratio gebaseerd maar op emotie.

Tja, zo werkt het in de VS nu eenmaal, dat is waarom je een dergelijke manier van werken ook niet moet willen in Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172992237
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie dat we hier ruim vertegenwoordigd zijn met Google medewerkers :')
Ik weet dat het meer de inhoudelijk discussie is en niet de discussie of het ontslag gerechtvaardigd is maar dit klopt toch wel?

quote:
'De verdeling van voorkeuren en vaardigheden van mannen en vrouwen zijn gedeeltelijk te wijten aan biologische oorzaken. Deze biologische verschillen kunnen verklaren waarom we geen gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen zien in de criminaliteit'
I´m back.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:44:41 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992244
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

En gelukkig niet al teveel vrouwen die de discussie vertroebelen.
Ja, zeg, stel je voor, een VROUW! Dan lopen de meesten hier hard weg :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:45:57 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992278
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet dat het meer de inhoudelijk discussie is en niet de discussie of het ontslag gerechtvaardigd is maar dit klopt toch wel?

[..]

Grappig dan dat alle statistieken wijzen op een toename van vrouwen in de criminaliteit en dat steeds vaker vrouwen daders zijn. Oftewel, het klopt schijnbaar niet anders zou die curve niet veranderen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:47:28 #131
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_172992303
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of dat zo is, weet ik niet, ik ga geen oordeel vellen over Google's sollicitatie procedures, dat er weinig diversiteit is staat vast en dat Google geen openheid van zaken wil geven over zaken als gelijke betaling voor gelijk werk staat ook vast.
Het is een probleem bij de bron. De aanvoer is nog steeds niet divers genoeg. Als je meer diversiteit wil dan moet je ervoor zorgen dat meer minderheden voor de opleiding kiezen ipv de paar minderheden die de opleiding voltooien voor te trekken.

Als de aanwas 50/50 (als het om man/vrouw gaat) is, dan zal je dat snel genoeg terugzien in de praktijk.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_172992311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig dan dat alle statistieken wijzen op een toename van vrouwen in de criminaliteit en dat steeds vaker vrouwen daders zijn. Oftewel, het klopt schijnbaar niet anders zou die curve niet veranderen.
Ja, er is wel een toename, maar dan nog is de criminaliteit (en allerlei ander wangedrag) disproportioneel te wijten aan mannen in de leeftijd van 15 t/m 40, overal op de wereld. Eigenaardig toch? Hoe komt dat? Door het sociale construct van de gender?
I´m back.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:49:31 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992334
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:47 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, er is wel een toename, maar dan nog is de criminaliteit (en allerlei ander wangedrag) disproportioneel te wijten aan mannen in de leeftijd van 15 t/m 40, overal op de wereld. Eigenaardig toch? Hoe komt dat? Door het sociale construct van de gender?
Als er een toename is van vrouwen in de criminaliteit dan zul je toch moeten toegeven dat het dus geen biologische oorzaak heeft anders zou er geen toename zijn. Logisch toch? Dus ja, sociale aspecten wegen blijkbaar zwaarder als biologie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:49:38 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172992335
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, er is wel een toename, maar dan nog is de criminaliteit (en allerlei ander wangedrag) disproportioneel te wijten aan mannen in de leeftijd van 15 t/m 40, overal op de wereld. Eigenaardig toch? Hoe komt dat? Door het sociale construct van de gender?
Er zijn mensen die dit geloven.

Persoonlijk denk ik dat 'nurture' en sociale conventies maar een dun laagje chroom boven op onze vrij dominante 'nature' zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:50:01 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172992346
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zeg dat het zo is, niet of het acceptabel is. Ik zeg ook dat iedereen die bij dat soort bedrijven werkt WEET dat het zo is en dat je intern alles kan zeggen maar dat je dat nooit buiten de poort mag laten komen. En in een bedrijf als Google iets dergelijks op papier zetten en rondsturen garandeert dat het buiten de poort komt. Aandelenkoersen zijn allang niet meer op ratio gebaseerd maar op emotie.

Tja, zo werkt het in de VS nu eenmaal, dat is waarom je een dergelijke manier van werken ook niet moet willen in Nederland.
Dan blijf ik er dus bij dat deze man onrecht wordt aangedaan. Alleen maar om de schone schijn op te kunnen houden naar allerlei hypersensitieve mensen. :')
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:50:41 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_172992359
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:38 schreef Luckyseven het volgende:
Kun jij mij uitleggen waarom het gebrek aan vrouwen in de tech sector zo'n ontzettend probleem is?
1. Google ontwikkelt services en de helft van hun klantenbestand is vrouw, best belangrijk om dus vrouwelijke ogen door het hele ontwikkelproces te hebben.
2. Heterogeniteit leidt tot constante herijking van normen en een gezondere werksfeer. In de werkcolleges op de universiteit hadden we vaak hardcore porno opstaan, vonden we lollig. Nu denk ik god ook een goede manier om van een opleiding geschopt te worden. Je hebt veel zulke excessen in de Bay area; laatst een bedrijf die neukkamers naast de werkvloer had. Vaak zijn zulke bedrijven geen lang leven beschoren, omdat ze in hun eigen echokamer zijn losgezongen van de werkelijkheid. Dat krijg je niet als je er vrouwen bij zet. Sowieso worden gemixte teams vaak positiever gewaardeerd door de mensen in het team.
3. Prangender: veel techbedrijven hebben een compleet verziekte werkethos. Mannen die hun kinderen niet op zien groeien omdat niemand van de mannen aan de mannelijke baas durft te vertellen dat kinderen belangrijk zijn.
4. Er is wat bewijs dat het tot betere beslissingen leidt, maar dat zijn voor zover ik weet kleine effect sizes.

Persoonlijk:
5. Het oog wil ook wat, god wat werd ik depressief van mijn hele leven tussen vaak morsige mannen te zitten.
6. Het is beter voor de samenleving als grote gedeeltes niet tegengewerkt worden in hun zelf-actualisatie.

quote:
En zou je er dan gelijk bij kunnen toelichten of dit ook geldt voor het gebrek aan mannen in de verpleegkunde?
Ik weet niet hoe het bij de verpleegkunde zit, volgens mij zijn er nog genoeg mannelijke chirurgen om een mix te houden. Ik maak me wat meer zorgen over basisscholen en kinderopvangs (alhoewel ik bij het laatste hypocriet zelf ook een beetje meehelp). Van mij mogen er stimuleringsacties opgezet worden om meer mannen het basisonderwijs in te krijgen. Volgens mij zijn die er overigens ook al. Terecht natuurlijk.

Het percentage vrouwen bij de verpleegkunde is natuurlijk wel een goed argument tegen de memo van deze meneer dat vrouwen geen programmeur worden omdat ze niet tegen stress kunnen. Vrouwen kunnen niet tegen stress, daarom gaan ze niet achter een bureau zitten maar over leven en dood beslissen in een ziekenhuis, haha. (hij gebruikt ook testosteron, maar gaat voorbij aan het feit dat mannen met een laag testosteronniveau juist eerder beta kiezen, en met een hoog testosteronniveau meer sociale studies, maar dat terzijde).

Sowieso zou ik een vrouwelijke verpleegster waarvan 85% van de collega's vrouw is, die vervolgens zo bang is dat er wat mannen bijkomen dat ze een memo gaat schrijven dat mannen niet geschikt zijn als verpleger, keihard uitlachen. Jij ook hoop ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 08-08-2017 11:58:25 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:53:03 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_172992390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:39 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Twee punten:
- Bèta's zijn ook intelligenter dan alfa's en gamma's. Gemiddeld uiteraard. Los van alle onderzoeken die dit aantonen, weet ook iedere middelbare scholier dit uit eigen ervaring: de intellectueel minder getalenteerden gaan op de middelbare C/EM doen (en ronden hun opleiding af met een collage als profielwerkstuk -- echt meegemaakt!) en het intelligentere deel van de klas belandt bij een NG/T-profiel.
Okay hoor.

quote:
- Sociale 'wetenschappen' hebben vrijwel niets met wetenschap te maken. Het 'onderzoek' van sociale 'wetenschappers' is vrijwel altijd opzichtig ideologisch gemotiveerd en methodologisch ronduit belabberd. Dus het is niet meer dan terecht dat ieder intelligent individu zijn eigen mening over sociale vraagstukken net zo waardevol vindt als die van een sociale 'wetenschapper'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172992395
Als men er niet zo'n heisa over had gemaakt was dit de zoveelste uitspraak van gekke henkie die eens in de week achter zijn computer vandaan komt, maar ales moet overgoten worden met een flinke scheut identity politics en op internet worden door beide kanten de loopgraven bemand.
pi_172992436
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als er een toename is van vrouwen in de criminaliteit dan zul je toch moeten toegeven dat het dus geen biologische oorzaak heeft anders zou er geen toename zijn. Logisch toch? Dus ja, sociale aspecten wegen blijkbaar zwaarder als biologie.
Invloed van genderrolpatronen is er wel idd, maar die knakker beweert ook niet dat het alleen maar biologische oorzaken heeft, hij zegt: "zijn gedeeltelijk te wijten aan biologische oorzaken". Aangezien criminaliteit dus toch nog steeds disproportioneel wordt uitgeoefend door mannen (in die leeftijdscategorie van 15 t/m 40), en dat kun je zo opzoeken alleen al in CBS cijfers, moet er dus idd als verklaring meer zijn dan alleen genderrolpatronen, lijkt me. Overigens je ziet het ook bij terrorisme en extremisme bijvoorbeeld, toch ook vooral populair bij mannen. Of alleen al bij opstootjes, rellen, vechtpartijen: disproportioneel vooral het werk van met name jongemannen. Blijft gek.
I´m back.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:56:54 #140
8369 speknek
Another day another slay
pi_172992439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:53 schreef Nintex het volgende:
Als men er niet zo'n heisa over had gemaakt was dit de zoveelste uitspraak van gekke henkie die eens in de week achter zijn computer vandaan komt, maar ales moet overgoten worden met een flinke scheut identity politics en op internet worden door beide kanten de loopgraven bemand.
Yep.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:56:59 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172992441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:53 schreef Nintex het volgende:
Als men er niet zo'n heisa over had gemaakt was dit de zoveelste uitspraak van gekke henkie die eens in de week achter zijn computer vandaan komt, maar ales moet overgoten worden met een flinke scheut identity politics en op internet worden door beide kanten de loopgraven bemand.
Ook wel fijn toch om over zulke pietluttigheden te discussiëren en doen alsof het een halszaak is. Hoeven we 't tenminste niet over klimaatverandering, de energietransitie, immigratie of wat voor echt belangrijke politieke zaken dan ook te hebben.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:57:47 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992451
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan blijf ik er dus bij dat deze man onrecht wordt aangedaan. Alleen maar om de schone schijn op te kunnen houden naar allerlei hypersensitieve mensen. :')
Onrecht? Meh. Probeer jij maar eens in een commercieel bedrijf je hoogste management voor lul te zetten qua beleid en zie wat de consequenties zijn. Dit is gewoon weer eens het techneuten autisme in actie en als dat openbaar word zitten er gevolgen aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:58:00 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172992452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:56 schreef Ryan3 het volgende:

Blijft gek.
Niet gek, prima biologisch verklaarbaar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:58:27 #144
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172992460
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:50 schreef speknek het volgende:

[..]

1. Google ontwikkelt services en de helft van hun klantenbestand is vrouw, best belangrijk om dus vrouwelijke ogen door het hele ontwikkelproces te hebben.
Ik dacht dat mannen en vrouwen hetzelfde waren? Daarnaast snap ik niet zo goed waarom je een vrouwelijke programmeur nodig hebt om een feature te implementeren die vooral voor vrouwen interessant is.

quote:
2. Heterogeniteit leidt tot constante herijking van normen en een gezondere werksfeer. In de werkcolleges op de universiteit hadden we vaak hardcore porno opstaan, vonden we lollig. Nu denk ik god ook een goede manier om van een opleiding geschopt te worden. Je hebt veel zulke excessen in de Bay area; laatst een bedrijf die neukkamers naast de werkvloer had. Vaak zijn zulke bedrijven geen lang leven beschoren, omdat ze in hun eigen echokamer zijn losgezongen van de werkelijkheid. Dat krijg je niet als je er vrouwen bij zet.
Mannen werken prima samen. Ik werk als ZZP-er bij bedrijven waar het vaak 90 tot 100% man is en men werkt professioneel met elkaar samen. Wat jij beschrijft is pubergedrag.

quote:
3. Prangender: veel techbedrijven hebben een compleet verziekte werkethos. Mannen die hun kinderen niet op zien groeien omdat niemand van de mannen aan de mannelijke baas durft te vertellen dat kinderen belangrijk zijn.
LOL wat? Denk je dit serieus?... Echt belachelijk dit. Je weet niet half hoe belachelijk overigens. En stereotyp ook. Mannen snappen zogenaamd niet dat ... holy shit wat een onverwachte opmerkingen van je speknek... bizar.

quote:
4. Er is wat bewijs dat het tot betere beslissingen leidt, maar dat zijn voor zover ik weet kleine effect sizes.
:')

quote:
Persoonlijk:
5. Het oog wil ook wat, god wat werd ik depressief van mijn hele leven tussen vaak morsige mannen te zitten.
Dus omdat jij wat lekkers wilt hebben om naar te staren moet 50% van de programmeurs vrouwelijk zijn.

Ok... en gewoon een gemengde werkvloer met een zooi niet-programmeurs mixen met programmeurs is geen optie? Er zijn gewoon minder vrouwelijke programmeurs dus de kwaliteitsruif is daar kleiner dus wil je gender-quota instellen dan ben je gedwongen slechtere mensen aan te nemen en die ook nog eens hetzelfde te gaan betalen om maar niet de gender-paygap-feministen aan je broek te krijgen. Nee dat creëert een lekkere werksfeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 08-08-2017 12:22:10 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172992472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onrecht? Meh. Probeer jij maar eens in een commercieel bedrijf je hoogste management voor lul te zetten qua beleid en zie wat de consequenties zijn. Dit is gewoon weer eens het techneuten autisme in actie en als dat openbaar word zitten er gevolgen aan.
Zette de man in kwestie het niet op een intern forum waarna het door anderen openbaar werd gemaakt?
pi_172992479
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er zijn mensen die dit geloven.

Persoonlijk denk ik dat 'nurture' en sociale conventies maar een dun laagje chroom boven op onze vrij dominante 'nature' zijn.
Ik denk zeer zeker, als je naar criminaliteit kijkt en allerlei afwijkende gedragingen, dat de component 'nature' niet mag worden veronachtzaamd. Eerlijk gezegd is het vreemd dat dit nog steeds gebeurt door sommige mensen.
I´m back.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:59:46 #147
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_172992482
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay hoor.

[..]

[ afbeelding ]
Prima reactie, kan zo in een sociaal-'wetenschappelijk' tijdschrift.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_172992492
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:59 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Prima reactie, kan zo in een sociaal-'wetenschappelijk' tijdschrift.
:D.
I´m back.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:00:56 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992498
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zette de man in kwestie het niet op een intern forum waarna het door anderen openbaar werd gemaakt?
Ja. Dat moet je dan ook niet doen met dit soort zaken als Google net een directeur diversiteit heeft aangesteld in een poging om hun imago te verbeteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:01:28 #150
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172992509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:58 schreef Hexagon het volgende:
Hij wil het aan laten passen maar wordt daarom maar bruut ontslagen
Nee. Hij wordt niet ontslagen omdat hij het beleid aan wil passen. Hij wordt ontslagen omdat de memo gelekt is en hier dingen in staan die in strijd zijn met de gedragscode. Je hoeft de gedragscode niet te overtreden om hem ter discussie te stellen. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172992516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet gek, prima biologisch verklaarbaar.
Ja, zit hem niet alleen in de blokkenhoek versus de poppenhoek op de kleuterschool iig.
I´m back.
pi_172992522
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Dat moet je dan ook niet doen met dit soort zaken als Google net een directeur diversiteit heeft aangesteld in een poging om hun imago te verbeteren.
Maar het is toch niet hij die het concern publiekelijk voor lul heeft gezet (hoewel dat misschien ook nog wel een wat zware term is ervoor), dat hebben toch echt de mensen gedaan die het openbaar hebben gemaakt.
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:03:06 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992537
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar het is toch niet hij die het concern publiekelijk voor lul heeft gezet (hoewel dat misschien ook nog wel een wat zware term is ervoor), dat hebben toch echt de mensen gedaan die het openbaar hebben gemaakt.
En als ze erachter komen wie het buiten Google gebracht heeft dan zal die persoon mogelijk ook de zak krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172992555
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

"Wat moeten ze wel niet denken!!!!!!!"

Als men gewoon eens ophoudt met dat overgevoelige gedrag
Ik denk dat dit de kern wel is. Mensen zijn zo gevoelig. Tevens niet handig van Google mijn inziens want juist uit de tegengeluiden kun je vaak nuttige dingen halen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172992560
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:58 schreef SpecialK het volgende:

Ok... en gewoon een gemengde werkvloer met een zooi niet-programmeurs mixen met programmeurs is geen optie? Er zijn gewoon minder vrouwelijke programmeurs dus de kwaliteitsruif is daar lager dus wil je gender-quota instellen dan ben je gedwongen slechtere mensen aan te nemen en die ook nog eens hetzelfde te gaan betalen om maar niet de gender-paygap-feministen aan je broek te krijgen. Nee dat creëert een lekkere werksfeer.
Er zijn zeker wel hele goede vrouwelijke programmeurs, zoals Corinne Yu die onder andere DirectX geprogrammeerd heeft. Als je een goede programmeur bent (man/vrouw/onzijdig) kom je sowieso aan de bak. Het is daarom een beetje een raar beroep om die diversiteits quota's op los te laten.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:05:05 #156
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172992570
Wat een verschrikkelijk gedoe is dat toch zeg, gatverdamme :r

Als ik een publiek figuur was zou ik er echt ernstig tegen gaan rebelleren. Weg met die gekkigheid.

Krijg er ook weer heel erg een opgelegd dictatuursgevoel bij.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:05:40 #157
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992576
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er zijn zeker wel hele goede vrouwelijke programmeurs, zoals Corinne Yu die onder andere DirectX geprogrammeerd heeft. Als je een goede programmeur bent (man/vrouw/onzijdig) kom je sowieso aan de bak. Het is daarom een beetje een raar beroep om die diversiteits quota's op los te laten.
Er zijn geen quota's dus da's onzin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:05:42 #158
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172992578
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er zijn zeker wel hele goede vrouwelijke programmeurs, zoals Corinne Yu die onder andere DirectX geprogrammeerd heeft.
Ik zeg niet dat er geen goede vrouwelijke programmeurs zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:06:40 #159
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172992591
Was dit niet gewoon bedoeld als een discussiestuk op een interne site? Dat het dan naar buiten komt is gewoon belabberde cybersecurity van google.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_172992602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn geen quota's dus da's onzin.
Er zijn, binnen Google althans, nog geen quota's. Dat is nu net een discussiepunt binnen het bedrijf of die er wel of niet moeten komen, al lijkt dat wel een discussie te worden waarin er maar één toegestaan standpunt bestaat...
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:07:16 #161
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172992604
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er zijn geen quota's dus da's onzin.
Er is blijkbaar binnen Google een discussie aan de gang waarin de conclusie lijkt te zijn dat men met behulp van zelf opgelegde quota genderdiversiteit kan bereiken. Die discussie komt niet uit het niets zetten. Dit soort memo's worden niet geschreven in bedrijven waar totaal niks aan het handje is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:07:41 #162
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172992615
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:06 schreef nixxx het volgende:
Was dit niet gewoon bedoeld als een discussiestuk op een interne site? Dat het dan naar buiten komt is gewoon belabberde cybersecurity van google.
Of een testament voor hoe ontiegelijk grondig de google indexing engine is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:08:51 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172992637
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er is blijkbaar binnen Google een discussie aan de gang waarin de conclusie lijkt te zijn dat men met behulp van zelf opgelegde quota genderdiversiteit kan bereiken. Die discussie komt niet uit het niets zetten. Dit soort memo's worden niet geschreven in bedrijven waar totaal niks aan het handje is.
Aanname op veronderstelling stapelen en dan zeggen "Zie je wel!"

Kom je ver mee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:10:54 #164
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172992683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie dan? De hele leiding van Google is man.
Googles directeur voor diversiteit Danielle Brown
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172992719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
Wat een verschrikkelijk gedoe is dat toch zeg, gatverdamme :r

Als ik een publiek figuur was zou ik er echt ernstig tegen gaan rebelleren. Weg met die gekkigheid.

Krijg er ook weer heel erg een opgelegd dictatuursgevoel bij.
Zijn twee discussies in feite hè.
1. Ben je het wel of niet eens met wat die knakker beweert.
2. Is hij wel of niet terecht ontslagen.

Zijn hier participanten aan de discussie die natuurlijk bij 1. sws zeggen dat ze het niet eens zijn met die knakker. (Zelfs als je de bewering aanpast naar criminaliteit niet).
En dan 2. heel makkelijk kunnen rechtvaardigen door te zeggen: je hebt je maar te houden aan de gedragscode, next...

Mensen die het eens zijn met het beweerde in discussie 1. hebben wat meer moeite met 2.

Wat 2. betreft kun je natuurlijk wel opmerken dat voor de meeste mensen geldt: voor jou 10 anderen, je past je aan, zo, niet doei.
Het blijven gewoon kleine dictatuurtjes de meeste bedrijven. Je moet nu eenmaal door de hoepeltjes springen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 08-08-2017 13:07:01 ]
I´m back.
pi_172992759
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:01 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee. Hij wordt niet ontslagen omdat hij het beleid aan wil passen. Hij wordt ontslagen omdat de memo gelekt is en hier dingen in staan die in strijd zijn met de gedragscode. Je hoeft de gedragscode niet te overtreden om hem ter discussie te stellen. :)
Hoezo is dit in strijd met de gedragscode? Hij stelt intern beleid aan de kaak (al dan niet terecht).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172992789
Google eist uniformiteit in het diversiteitsdenken lijkt het.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:23:19 #168
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172992951
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoezo is dit in strijd met de gedragscode? Hij stelt intern beleid aan de kaak (al dan niet terecht).
Hoezo is dit niet in strijd met de gedragscode?
Dat moet je Google vragen. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172992995
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Dat moet je dan ook niet doen met dit soort zaken als Google net een directeur diversiteit heeft aangesteld in een poging om hun imago te verbeteren.
Ik zou ontslag némen indien het bedrijf waar ik werkte een 'directeur diversiteit' heeft aangesteld.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:28:13 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172993066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:16 schreef Dutchguy het volgende:
Google eist uniformiteit in het diversiteitsdenken lijkt het.
Dat is de totale intolerantie van de 'toleranten'. Net zoals gemeenteambtenaren die geen homostellen willen trouwen. Dan kan zo'n homostel 80 ambtenaren krijgen om te trouwen, maar willen ze net die ene die daar bezwaar tegen maakt. Om vervolgens op hoogdravende poten zijn/haar ontslag te eisen.
Iedereen moet accepteren hoe homo's etc geaard zijn, maar zelf accepteren zij volstrekt niet wanneer iemand anders over seksuele afwijkingen denkt dan zij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:29:02 #171
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172993088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:28 schreef LXIV het volgende:
seksuele afwijkingen
Goed bezig! :')_!

"Wij voeren het debat zo netjes, waarom worden wij monddood gemaakt?" - ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:32:52 #172
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172993166
De memo opent nota bene met deze tekst.

I value diversity and inclusion, am not denying that sexism exists, and don’t endorse using stereotypes. When addressing the gap in representation in the population, we need to look at population level differences in distributions. If we can’t have an honest discussion about this, then we can never truly solve the problem.

Het is zo sprekend dat zijn kop er alsnog af gaat.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:35:00 #173
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172993228
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:32 schreef Mani89 het volgende:
De memo opent nota bene met deze tekst.

I value diversity and inclusion, am not denying that sexism exists, and don’t endorse using stereotypes. When addressing the gap in representation in the population, we need to look at population level differences in distributions. If we can’t have an honest discussion about this, then we can never truly solve the problem.

Het is zo sprekend dat zijn kop er alsnog af gaat.
Zo'n opmerking vrijwaart je natuurlijk niet om daarna maar alles te kunnen zeggen... :')

Ik ben niet racistisch, maar... [100% van de keren een racistische opmerking] _O- Ook zo'n mooie
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172993308
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:32 schreef Mani89 het volgende:
De memo opent nota bene met deze tekst.

I value diversity and inclusion, am not denying that sexism exists, and don’t endorse using stereotypes. When addressing the gap in representation in the population, we need to look at population level differences in distributions. If we can’t have an honest discussion about this, then we can never truly solve the problem.

Het is zo sprekend dat zijn kop er alsnog af gaat.
Precies.

quote:
If we can’t have an honest discussion about this, then we can never truly solve the problem.
Diversiteitsfundamentalisten willen gelijke uitkomsten, geen gelijke kansen. Triest dat er toe wordt gegeven aan dat volk.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:40:07 #175
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172993383
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zo'n opmerking vrijwaart je natuurlijk niet om daarna maar alles te kunnen zeggen... :')

Ik ben niet racistisch, maar... [100% van de keren een racistische opmerking] _O- Ook zo'n mooie
Wat zegt hij daarna dan precies wat jij zo schokkend vindt?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:47:28 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172993620
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onrecht? Meh. Probeer jij maar eens in een commercieel bedrijf je hoogste management voor lul te zetten qua beleid en zie wat de consequenties zijn. Dit is gewoon weer eens het techneuten autisme in actie en als dat openbaar word zitten er gevolgen aan.
Het feit dat het politburo manangement zich voor lul voelt staan vanwege een kritische medewerker is natuurlijk al iets dat gewoon te triest is. En kennelijk is iemand arbeidstechnisch uit de weg ruimen de enige oplossing om met kritiek om te gaan.

Maar kennelijk is dat allemaal prima.
pi_172993674
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het feit dat het politburo manangement zich voor lul voelt staan vanwege een kritische medewerker is natuurlijk al iets dat gewoon te triest is. En kennelijk is iemand arbeidstechnisch uit de weg ruimen de enige oplossing om met kritiek om te gaan.

Maar kennelijk is dat allemaal prima.
Dat gebeurt in NL ook wel hoor. In het klein al tegenover chefjes.
I´m back.
pi_172993711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is de totale intolerantie van de 'toleranten'. Net zoals gemeenteambtenaren die geen homostellen willen trouwen. Dan kan zo'n homostel 80 ambtenaren krijgen om te trouwen, maar willen ze net die ene die daar bezwaar tegen maakt. Om vervolgens op hoogdravende poten zijn/haar ontslag te eisen.
Iedereen moet accepteren hoe homo's etc geaard zijn, maar zelf accepteren zij volstrekt niet wanneer iemand anders over seksuele afwijkingen denkt dan zij.
Een gemeenteambtenaar die niet homostellen wil trouwen verzaakt zijn werk. Dat lijkt me niet het beste voorbeeld.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:51:28 #179
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172993722
Hier is hij dan, de grote boze vrouwenhater. Slachtoffer van doorgedraaide pc-cultuur.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:52:07 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_172993737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat gebeurt in NL ook wel hoor. In het klein al tegenover chefjes.
Dan vind ik dat ook in NL een slechte zaak. Maar met zoveel volgzame begripvolle slaafjes van de nomenklatoera is dat onrecht helaas niet aan te pakken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:54:02 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_172993784
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:58 schreef SpecialK het volgende:
Ik dacht dat mannen en vrouwen hetzelfde waren?
Ohja dacht je dat. Goede stropop. Het beargumenteren voor heterogeniteit is juist zeggen dat ze niet hetzelfde zijn, wel opletten.
quote:
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom je een vrouwelijke programmeur nodig hebt om een feature te implementeren die vooral voor vrouwen interessant is.
Ok. Misschien moet je je dan wat meer verdiepen in het (agile) ontwikkelproces.
quote:
Mannen werken prima samen. Ik werk als ZZP-er bij bedrijven waar het vaak 90 tot 100% man is en men werkt professioneel met elkaar samen. Wat jij beschrijft is pubergedrag.
Ja en pubergedrag borrelt vaker naar boven in monoculturen. Ik benoem natuurlijk excessen, maar normverschuivingen in monoculturen is gewoon onderzoek naar gedaan, zie bijvoorbeeld:
http://faculty.haas.berke(...)5_DemogCoopNorms.pdf
quote:
LOL wat? Denk je dit serieus?... Echt belachelijk dit. Je weet niet half hoe belachelijk overigens. En stereotyp ook. Mannen snappen zogenaamd niet dat ... holy shit wat een onverwachte opmerkingen van je speknek... bizar.
Oh vertel ik iets nieuws, ik zou het waarderen als je je eerst informeert voordat je badinerend gaat lopen doen. De gemiddelde werkweek in de Valley is 55-70 uur. En dan heb ik het nog niet eens over de videogame industrie waar 'crunch-time' van 100 uur per week inmiddels gemiddeld drie jaar per project duurt. Door mannen geleide industrieen, rara politiepet.

quote:
Dus omdat jij wat lekkers wilt hebben om naar te staren moet 50% van de programmeurs vrouwelijk zijn.
Moet dat? Zegt wie? 60-40 is ook mooi. 70-30, ken net.

quote:
Ok... en gewoon een gemengde werkvloer met een zooi niet-programmeurs mixen met programmeurs is geen optie? Er zijn gewoon minder vrouwelijke programmeurs dus de kwaliteitsruif is daar kleiner dus wil je gender-quota instellen dan ben je gedwongen slechtere mensen aan te nemen en die ook nog eens hetzelfde te gaan betalen om maar niet de gender-paygap-feministen aan je broek te krijgen. Nee dat creëert een lekkere werksfeer.
Ik zou graag meer vrouwelijke programmeurs zien, misschien dat ik dan weer terug kom. Dat is pas een kwaliteitsinjectie, die je niet voor elkaar krijgt zonder vrouwen aan te nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172993802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het feit dat het politburo manangement zich voor lul voelt staan vanwege een kritische medewerker is natuurlijk al iets dat gewoon te triest is. En kennelijk is iemand arbeidstechnisch uit de weg ruimen de enige oplossing om met kritiek om te gaan.

Maar kennelijk is dat allemaal prima.
Dan had hij maar in nl moeten werken waar nog een beetje bescherming voor de medewerkers over is. Dat de conservatieve garde welke normaliter altijd zeikt over de te grote bescherming van werknemers maar nu wel hierover zit te klagen over het makkelijke ontslag van deze persoon is mijns inziens nogal lachwekkend. :D
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:55:07 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172993824
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:51 schreef Mani89 het volgende:
Hier is hij dan, de grote boze vrouwenhater. Slachtoffer van doorgedraaide pc-cultuur.

[ afbeelding ]
Ziet er zoals verwacht uit als een doorsnee FvD-stemmer.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172993861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan vind ik dat ook in NL een slechte zaak. Maar met zoveel volgzame begripvolle slaafjes van de nomenklatoera is dat onrecht helaas niet aan te pakken.
Is niet aan te pakken, heeft psychologische oorzaken, wat ik zeg voor veel mensen geldt dat ze door hoepeltjes moeten springen en lachen om de grapjes van de baas. Overigens houden ze dan een dossiertje bij als je dit niet doet en iets zegt me dat deze knakker wel al vaker iets gezegd heeft dat de bazen niet leuk vinden. Onterecht allemaal, alleen wel iets waar je rekening mee moet houden.
I´m back.
pi_172993889
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:51 schreef Mani89 het volgende:
Hier is hij dan, de grote boze vrouwenhater. Slachtoffer van doorgedraaide pc-cultuur.

[ afbeelding ]
Die komt wel weer aan het werk, jonge knaap op Harvard gezeten.

Bij ons liep een knakker rond die doodserieus zijn bewondering voor Adolf Hitler niet onder stoelen of banken stak trouwens en niet omdat-ie nazi was. Ook zo'n techneut.
I´m back.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:02:20 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_172994024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:28 schreef LXIV het volgende:
Dat is de totale intolerantie van de 'toleranten'. Net zoals gemeenteambtenaren die geen homostellen willen trouwen. Dan kan zo'n homostel 80 ambtenaren krijgen om te trouwen, maar willen ze net die ene die daar bezwaar tegen maakt. Om vervolgens op hoogdravende poten zijn/haar ontslag te eisen.
Iedereen moet accepteren hoe homo's etc geaard zijn, maar zelf accepteren zij volstrekt niet wanneer iemand anders over seksuele afwijkingen denkt dan zij.
Exact! Of de islamitische loketbeambte die weigert om vrouwen de hand te schudden. Er is altijd wel ene slettebak die daar dan moeilijk over gaat doen, alleen omdat ze het niet kan verdragen dat zo'n kerel haar niet wil aanraken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:09:58 #187
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172994221
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Ohja dacht je dat. Goede stropop. Het beargumenteren voor heterogeniteit is juist zeggen dat ze niet hetzelfde zijn, wel opletten.

[..]

Ok. Misschien moet je je dan wat meer verdiepen in het (agile) ontwikkelproces.
Ok misschien werk ik hier in meerdere bedrijven wel elke dag mee en vind ik jouw argumenten nog steeds bijzonder slecht.

quote:
[..]

Ja en pubergedrag borrelt vaker naar boven in monoculturen. Ik benoem natuurlijk excessen, maar normverschuivingen in monoculturen is gewoon onderzoek naar gedaan, zie bijvoorbeeld:
http://faculty.haas.berke(...)5_DemogCoopNorms.pdf
Onderzoekjes geschreven, gepubliceerd en gedistribueerd door extreem linkse sociologie miepjes van Berkeley.

quote:
[..]

Oh vertel ik iets nieuws, ik zou het waarderen als je je eerst informeert voordat je badinerend gaat lopen doen. De gemiddelde werkweek in de Valley is 55-70 uur. En dan heb ik het nog niet eens over de videogame industrie waar 'crunch-time' van 100 uur per week inmiddels gemiddeld drie jaar per project duurt. Door mannen geleide industrieen, rara politiepet.
En jij denkt dat dit komt doordat mannen? Of komt dit gewoon doordat concurrentie.

Oeps.

quote:
[..]

Moet dat? Zegt wie? 60-40 is ook mooi. 70-30, ken net.
En jij beslist wat een balans is? Of is het gewoon beter om de right man/woman for the right job aan te nemen en daarna zelf op de werkvloer te balanceren in de verschillende beroepsgroepen.

quote:
[..]

Ik zou graag meer vrouwelijke programmeurs zien, misschien dat ik dan weer terug kom. Dat is pas een kwaliteitsinjectie, die je niet voor elkaar krijgt zonder vrouwen aan te nemen.
Oorzaak en gevolg door elkaar halen. Mooi hoor. Werkt dat goed voor je? Vrouwen hebben over het algemeen minder interesse. Daar ga je niks aan doen. Hoe vrijer het land hoe harder die voorkeuren naar voren komen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172994381
Ontslagen worden voor “het in stand houden van genderstereotypen” :') . Soms, heel soms, dan denk ik dat we het hier veel te goed hebben en weer een ouderwetse catastrofe nodig hebben om beide voetjes op de grond te krijgen.
pi_172994387
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onrecht? Meh. Probeer jij maar eens in een commercieel bedrijf je hoogste management voor lul te zetten qua beleid en zie wat de consequenties zijn. Dit is gewoon weer eens het techneuten autisme in actie en als dat openbaar word zitten er gevolgen aan.
Wat een onzin.

Stel je voor dat een vrouw een interne memo had geschreven waarin hij klaagt dat het bedrijf waar ze werkt ontzettend seksistisch is en vrouwen geen eerlijke kans krijgen om door te groeien. Is het dan ook terecht dat zij wordt ontslagen 'want ze zet het management voor lul'? Nee natuurlijk niet.

Jij vindt het alleen terecht omdat je zijn standpunt dom en ouderwets vindt. Prima, maar dan ben je dus tegen diversiteit, namelijk de diversiteit van meningen. Maar kom niet met deze onzin om het voor jezelf goed te praten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_172994401
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:15 schreef Harmankardon het volgende:
Ontslagen worden voor “het in stand houden van genderstereotypen” :') . Soms, heel soms, dan denk ik dat we het hier veel te goed hebben en weer een ouderwetse catastrofe nodig hebben om beide voetjes op de grond te krijgen.
:Y
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:18:28 #191
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172994454
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:15 schreef Harmankardon het volgende:
Ontslagen worden voor “het in stand houden van genderstereotypen” :') . Soms, heel soms, dan denk ik dat we het hier veel te goed hebben en weer een ouderwetse catastrofe nodig hebben om beide voetjes op de grond te krijgen.
Helaas maar waar, ja.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172994536
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:15 schreef Harmankardon het volgende:
Ontslagen worden voor “het in stand houden van genderstereotypen” :') . Soms, heel soms, dan denk ik dat we het hier veel te goed hebben en weer een ouderwetse catastrofe nodig hebben om beide voetjes op de grond te krijgen.
Hier? Woon je in de VS?
Ik denk dat een dergelijke zaak hier een stuk lastiger zal zijn omdat het ontslagrecht hier een stuk minder soepel is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172994562
Welkom in de post-feitenwereld. Ik vraag me wel af of een Harvard afgestudeerde een andere uitkomst had verwacht. Google is (met Youtube) een van de voortrekkers van het CM-denken. Zou het een daad van rebellie geweest zijn?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:23:17 #194
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172994583
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hier? Woon je in de VS?
Ik gok dat hij bedoelt "in het westen". En wat dat betreft is dit natuurlijk een soort welvaartsziekte.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172994602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hier? Woon je in de VS?
Ik denk dat een dergelijke zaak hier een stuk lastiger zal zijn omdat het ontslagrecht hier een stuk minder soepel is.
Hier in overdrachtelijke zin. In de VS kan dit wel en bij ons niet inderdaad, maar hier heb je weer ander SJW geneuzel wat daar niet gebeurt.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:25:56 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_172994646
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:09 schreef SpecialK het volgende:
Ok misschien werk ik hier in meerdere bedrijven wel elke dag mee en vind ik jouw argumenten nog steeds bijzonder slecht.
Okee, misschien heb je er niet zo overna gedacht.
quote:
Onderzoekjes geschreven, gepubliceerd en gedistribueerd door extreem linkse sociologie miepjes van Berkeley.
Graag nu jouw alma mater en publicatielijst posten.
quote:
En jij denkt dat dit komt doordat mannen? Of komt dit gewoon doordat concurrentie.
Beiden.
quote:
En jij beslist wat een balans is? Of is het gewoon beter om de right man/woman for the right job aan te nemen en daarna zelf op de werkvloer te balanceren in de verschillende beroepsgroepen.
En vertel me nu hoe je gaat balanceren.
quote:
Oorzaak en gevolg door elkaar halen. Mooi hoor. Werkt dat goed voor je? Vrouwen hebben over het algemeen minder interesse. Daar ga je niks aan doen. Hoe vrijer het land hoe harder die voorkeuren naar voren komen.
Gottegot
Heb je dit al doorgestuurd naar je vriendin?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172994682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:24 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Hier in overdrachtelijke zin. In de VS kan dit wel en bij ons niet inderdaad, maar hier heb je weer ander SJW geneuzel wat daar niet gebeurt.
Ja zo lust ik er ook nog wel een paar: "Je wordt hier vermoord als je homoseksueel bent! Nou ja, eigenlijk in het Midden-Oosten, maar ik bedoelde hier in de overdrachtelijke zin".
Feit blijft dat je in de VS doorgaans vrij eenvoudig de laan uitgestuurd kan worden en ook wordt. Daar liggen allerhande bijzondere redenen aan ten grondslag, maar als het een keer iemand is die iets roept wat volgens de werkgever negatief afstraalt op o.a. het wervingsbeleid, dan is opeens het hek van de dam op Fok.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172994731
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja zo lust ik er ook nog wel een paar: "Je wordt hier vermoord als je homoseksueel bent! Nou ja, eigenlijk in het Midden-Oosten, maar ik bedoelde hier in de overdrachtelijke zin".
Feit blijft dat je in de VS doorgaans vrij eenvoudig de laan uitgestuurd kan worden en ook wordt. Daar liggen allerhande bijzondere redenen aan ten grondslag, maar als het een keer iemand is die iets roept wat volgens de werkgever negatief afstraalt op o.a. het wervingsbeleid, dan is opeens het hek van de dam op Fok.
Feit blijft dat de reden is “in stand houden van genderstereotypen”. Los van ontslagrecht per land en voorbeelden die jij er nu met de haren bijsleept past dat m.i. in een trend.
pi_172994750
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Feit blijft dat je in de VS doorgaans vrij eenvoudig de laan uitgestuurd kan worden en ook wordt.
Ja wellicht als je een monteur bent bij de lokale Kwikfit, maar een Google engineer met een systems biology PhD van Harvard ontsla je niet zo snel he.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:30:52 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172994752
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goed bezig! :')_!

"Wij voeren het debat zo netjes, waarom worden wij monddood gemaakt?" - ;(
Seksuele afwijkingen is een volstrekt normale term hier voor, Cultureel-Marxistische gehersenspoelde idioot!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_172994809
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoezo is dit niet in strijd met de gedragscode?
Dat moet je Google vragen. :)
Jij stelt het zo stellig. Tevens lijkt het mij stellig dat op een normale manier kritiek leveren tegen de gedragscode gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:33:49 #202
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172994811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Okee, misschien heb je er niet zo overna gedacht.
Ok, man. Je haalt nu beroepsgroepen en samengestelde teams door elkaar. Je snapt dat dit debat gaat over programmeurs als groep, architects als groep, etc... aangezien al die groepen per se divers en gelijk betaald moeten zijn. Dat is het hele punt van de discussie. Dat je met agile een divers team kan samenstellen heeft geen fuck te maken met de samenstelling van de individuele beroepsgroepen. Kom maar terug als je een beter verhaal hebt, Speknek.

quote:
[..]

Graag nu jouw alma mater en publicatielijst posten.
Ik heb inmiddels bij zo veel bedrijven gewerkt dat ik er inderdaad een statistsch paper over zou kunnen schrijven.

quote:
[..]

Beiden.
Wel grappig dat het in Nederland dan volledig anders is. In het politiek incorrect "laat jongens jongens zijn", "zwarte piet blijft zwart", "mannen en vrouwen zijn anders" Nederland.

Je zou verwachten dat de bedrijfscultuur hier hetzelfde zou ontwikkelen. Oh ja nee want Nederlanders zijn anders... ok.

quote:
[..]

En vertel me nu hoe je gaat balanceren.
Zelf zou ik niet balanceren. Ik wil gewoon goede mensen op de werkvloer die lekker met elkaar kunnen samenwerken. Of dat mannen, vrouwen, of 3rd gender pyrofoxes van de bosplaneet uit Endor zijn kan me geen fuck schelen. En als men zich daadwerkelijk ongelukkig voelt dan zet ik de financiele administratie afdeling in dezelfde kamer als de software ontwikkelaars.

quote:
[..]

Gottegot
Heb je dit al doorgestuurd naar je vriendin?
Oh die is het met me eens. Deze bullshit moet stoppen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:34:27 #203
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172994826
Pfff blij dat ik hier woon en niet daar. Hiervoor ontslagen worden is toch wel gekkenwerk.
Ben het voor een fiks deel oneens met wat hij schrijft, maar hij uit op een nette manier zijn mening. Die aansluit bij de discussie die nu gaande is in dat bedrijf.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172994849
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 06:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Iemand ontslaan met een mening die niet wordt goedgekeurd door de politiek-correcte gedachtenpolitie? In het kader van diversity zou je mogen verwachten dat het hebben van een alternatieve mening juist wordt gesteund.

Google heeft schijnbaar weinig op met diversity.
Intellectuele diversiteit is in de optiek van 'nieuw' links gelijk aan bigotterie. Alleen diversiteit op basis van uiterlijk is échte diversiteit.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:37:17 #205
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_172994888
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:51 schreef Mani89 het volgende:
Hier is hij dan, de grote boze vrouwenhater. Slachtoffer van doorgedraaide pc-cultuur.

[ afbeelding ]
In het kader van generaliseren.

Dit is zo'n stille jongen waarvan je niet verwacht dat hij met zijn geweer losgaat in school. Op zijn pc staan natuurlijk geweldadige spelletjes.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:38:14 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172994912
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:37 schreef PirE het volgende:

[..]

In het kader van generaliseren.

Dit is zo'n stille jongen waarvan je niet verwacht dat hij met zijn geweer losgaat in school. Op zijn pc staan natuurlijk geweldadige spelletjes.
Niet veel nerds in je vriendenkring, lees ik al.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172994925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:35 schreef starla het volgende:

[..]

Intellectuele diversiteit is in de optiek van 'nieuw' links gelijk aan bigotterie. Alleen diversiteit op basis van uiterlijk is échte diversiteit.
Sterker nog, qua genderneutraliteit stuurt deze groep er op aan om niet meer in geslachten te denken. In het debat van gelijkheid vindt men geslacht juist weer overkoepelend en belangrijker dan eigenschappen :')

Compleet doorgedraaid ja.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:39:09 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172994936
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:35 schreef starla het volgende:

[..]

Intellectuele diversiteit is in de optiek van 'nieuw' links gelijk aan bigotterie. Alleen diversiteit op basis van uiterlijk is échte diversiteit.
Inderdaad. Ras en 'gender', daar moet de diversiteit inzitten. Met uitzondering van hoogopgeleide, gezonde, rechtse, blanke, conservatieve, heteroseksuele mannen. Die mogen nergens bij horen. En binnen die onnoemelijke diversiteit van ras en 'gender' moet iedereen dan juist weer exact dezelfde cultureel-marxistische denkbeelden hebben. Dat is dan diversiteit.

Het is gewoon groupthink. Groupthink die ook nog eens volkomen feitenvrij is. Het lijkt de Nationaal-Socialistische top wel tegen het einde van de oorlog.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:39:49 #209
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_172994952
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Pfff blij dat ik hier woon en niet daar. Hiervoor ontslagen worden is toch wel gekkenwerk.
Ben het voor een fiks deel oneens met wat hij schrijft, maar hij uit op een nette manier zijn mening. Die aansluit bij de discussie die nu gaande is in dat bedrijf.
"At will" staat. Mooi systeem hoor, neem je een weekje vakantie en bij terugkomst werkt je toegangspasje niet meer omdat ze ander hebben aangenomen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:40:51 #210
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_172994975
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet veel nerds in je vriendenkring, lees ik al.
Vriendenkring? Wat is dat?
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_172995003
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:30 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Feit blijft dat de reden is “in stand houden van genderstereotypen”. Los van ontslagrecht per land en voorbeelden die jij er nu met de haren bijsleept past dat m.i. in een trend.
Feit blijft dat het hier om Amerika gaat, niet om 'hier'. Ontslagrecht erbij slepen is juist heel relevant.
Jij klaagt namelijk over het feit dat het zogenaamd zou gaan om strijden voor sociale gerechtigheid, maar je kunt ook prima beargumenteren dat dit gewoon rationeel economisch handelen is als dergelijke publiciteit een negatieve impact heeft op het wervingsbeleid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172995139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Feit blijft dat het hier om Amerika gaat, niet om 'hier'. Ontslagrecht erbij slepen is juist heel relevant.
Jij klaagt namelijk over het feit dat het zogenaamd zou gaan om strijden voor sociale gerechtigheid, maar je kunt ook prima beargumenteren dat dit gewoon rationeel economisch handelen is als dergelijke publiciteit een negatieve impact heeft op het wervingsbeleid.
Tuurlijk is het rationeel economisch handelen. Dat snapt iedereen. Gaat erom dat Google echter roept dat betreffende medewerker enkele regels heeft overtreden en dat dat bullshit is. Helemaal omdat het bedrijf zo losgaat op het feit dat ze zo progressief zijn, alles ter discussie durven te stellen en openstaan voor diversiteit in meningen. Dan is dat natuurlijk gewoon laf.

Wat heeft Damore nou feitelijk verkeerd gedaan? Hij heeft openhartig, eerlijk én beleefd zijn mening gegeven over het diversiteitsprogramma van Google en heeft dat zo min mogelijk vanuit onderbuik gevoelens gedaan. Daarvoor wordt hij nu ontslagen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:52:25 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_172995227
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:33 schreef SpecialK het volgende:
Ok, man. Je haalt nu beroepsgroepen en samengestelde teams door elkaar. Je snapt dat dit debat gaat over programmeurs als groep, architects als groep, etc... aangezien al die groepen per se divers en gelijk betaald moeten zijn. Dat is het hele punt van de discussie. Dat je met agile een divers team kan samenstellen heeft geen fuck te maken met de samenstelling van de individuele beroepsgroepen. Kom maar terug als je een beter verhaal hebt, Speknek.
Als je een scrum hebt van alleen mannen die met feature ontwikkeling bezig is dat vrouwen aan moet spreken dan ben je waarschijnlijk minder goed bezig dan wanneer er ook vrouwen inzitten. Tuurlijk niet ten koste van alles, je moet niet de koffiejuffrouw erbij betrekken (alhoewel dat ook louterend kan werken), maar als je gaat redeneren dat bedrijven hier niet naar moeten streven dan zit je met een gigaplaat voor je kop te argumenteren. Of, waarschijnlijker, probeer je krampachtig aan je eigen privilege vast te houden.

quote:
Ik heb inmiddels bij zo veel bedrijven gewerkt dat ik er inderdaad een statistsch paper over zou kunnen schrijven.

Toppiejoppie. Nu een PhD en tenure aan Berkeley of Columbia halen en vervolgens in een journal met IF 7.5 publiceren. Of wat minder van de toren blazen met je zoveel bedrijven. Je bent nog jonger dan ik man.

quote:
Wel grappig dat het in Nederland dan volledig anders is. In het politiek incorrect "laat jongens jongens zijn", "zwarte piet blijft zwart", "mannen en vrouwen zijn anders" Nederland.

Je zou verwachten dat de bedrijfscultuur hier hetzelfde zou ontwikkelen. Oh ja nee want Nederlanders zijn anders... ok.

Nederland is inderdaad compleet anders, als je naar onze vakantiedagen kijkt. Wij werken om te leven in plaats van leven om te werken. Dat is een groot goed waar we erg blij mee moeten zijn. In de VS heeft veertig procent van de werknemers vorig jaar geen enkele vakantiedag opgenomen, zo verstikkend is de werkcultuur daar. Als je je niet geeft voor het bedrijf vlieg je eruit. Wij zijn een veel feminiemere cultuur, dat werkt door in de work/life balans. Kunnen ze in de VS wel wat van gebruiken. Dat wil niet zeggen dat hier niet ook een hoop verbeterd kan worden. Bijvoorbeeld het belachelijk korte verlof voor vaders. Of hoe moeilijk het is om parttime te werken in de IT voor geen enkele reden.
quote:
Zelf zou ik niet balanceren.
okay, maar voor bedrijven die dat wel willen is dat niet echt een oplossing.

quote:
Ik wil gewoon goede mensen op de werkvloer die lekker met elkaar kunnen samenwerken. Of dat mannen, vrouwen, of 3rd gender pyrofoxes van de bosplaneet uit Endor zijn kan me geen fuck schelen. En als men zich daadwerkelijk ongelukkig voelt dan zet ik de financiele administratie afdeling in dezelfde kamer als de software ontwikkelaars.

Bevordert dat samenwerking en empathie denk je? Het is op zich een aardig experiment.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172995241
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Feit blijft dat het hier om Amerika gaat, niet om 'hier'. Ontslagrecht erbij slepen is juist heel relevant.
Jij klaagt namelijk over het feit dat het zogenaamd zou gaan om strijden voor sociale gerechtigheid, maar je kunt ook prima beargumenteren dat dit gewoon rationeel economisch handelen is als dergelijke publiciteit een negatieve impact heeft op het wervingsbeleid.
Ok met die redenatie kan ik best een eind meegaan maar dan trek ik hem ook door. Benieuwd of er dan ook topmannen/vrouwen op gaan stappen binnenkort, want schijnbaar is de cultuur dusdanig dat dit allemaal plaats kan vinden en het leed (economische/reputatieschade) is nu al geleden.
pi_172995249
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Feit blijft dat het hier om Amerika gaat, niet om 'hier'. Ontslagrecht erbij slepen is juist heel relevant.
Jij klaagt namelijk over het feit dat het zogenaamd zou gaan om strijden voor sociale gerechtigheid, maar je kunt ook prima beargumenteren dat dit gewoon rationeel economisch handelen is als dergelijke publiciteit een negatieve impact heeft op het wervingsbeleid.
Wat versta je onder 'dergelijke publiciteit'? Een werknemer die zijn mening omtrent geslachtsverschillen in een interne(?)-memo meegeeft? Volgens mij zet Google veeleer de trend, dan dat ze er een volgen; ze maken het m.a.w. tot 'dergelijke publiciteit' ('onwenselijke mening'), alsof het iets is wat 'niet moet kunnen'. Wat betreft het wervingsbeleid lijkt het vooral een keuze gemaakt om duidelijk te maken wat voor een mensen ze wel en niet op het CM-hoofdkantoor tolereren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 13:54:45 ]
pi_172995314
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Inderdaad. Ras en 'gender', daar moet de diversiteit inzitten. Met uitzondering van hoogopgeleide, gezonde, rechtse, blanke, conservatieve, heteroseksuele mannen. Die mogen nergens bij horen. En binnen die onnoemelijke diversiteit van ras en 'gender' moet iedereen dan juist weer exact dezelfde cultureel-marxistische denkbeelden hebben. Dat is dan diversiteit.

Het is gewoon groupthink. Groupthink die ook nog eens volkomen feitenvrij is. Het lijkt de Nationaal-Socialistische top wel tegen het einde van de oorlog.
Bijzonder fenomeen is het. De diversiteitnazi's hebben het woord 'generaliseren' tot een nieuw hoogtepunt (of dieptepunt eerder) gebracht. Je slaat de spijker op z'n kop als je zegt dat iedereen hetzelfde MOET denken; als je zwart bent dan spreek je voor het gehele negroide ras, want uiteraard betekent dezelfde huidskleur hetzelfde gedachtegoed, behalve als je een afwijkende mening hebt, want dan ben je opeens een Uncle Tom.

Beetje eng is het wel.
I feel kinda Locrian today
pi_172995336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:48 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Tuurlijk is het rationeel economisch handelen. Dat snapt iedereen. Gaat erom dat Google echter roept dat betreffende medewerker enkele regels heeft overtreden en dat dat bullshit is.
Je zegt wel dat 'iedereen dat snapt', maar het tegendeel blijkt waar. Men doet het hier continu af als gevalletje 'SJW'. Dat is het natuurlijk niet. Het is een gevalletje ordinair bedrijfsbelang.

quote:
Helemaal omdat het bedrijf zo losgaat op het feit dat ze zo progressief zijn, alles ter discussie durven te stellen en openstaan voor diversiteit in meningen. Dan is dat natuurlijk gewoon laf.
Hoe kom je erbij dat ze 'alles ter discussie durven te stellen'? Denk je dat ze werknemers waarderen die raciale theorieën propageren, de holocaust ontkennen of pedofilie propageren?

quote:
Wat heeft Damore nou feitelijk verkeerd gedaan? Hij heeft openhartig, eerlijk én beleefd zijn mening gegeven over het diversiteitsprogramma van Google en heeft dat zo min mogelijk vanuit onderbuik gevoelens gedaan. Daarvoor wordt hij nu ontslagen.
Vrij weinig in mijn ogen, maar het is nou eenmaal de VS. Als je werkgever je niet meer moet sta je vrij snel met een kartonnen doos op straat. Ontslagbescherming is ook zo'n vervelend gevalletje sociale gerechtigheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172995397
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:57 schreef Monolith het volgende:

Hoe kom je erbij dat ze 'alles ter discussie durven te stellen'? Denk je dat ze werknemers waarderen die raciale theorieën propageren, de holocaust ontkennen of pedofilie propageren?

Vergelijk je dit memo nou met pedofilie propageren of de holocaust ontkennen?!
Anders snap ik niet dat je met deze bizarre drogreden komt. Ziek.

Anyway, check dit:
https://www.google.com/diversity/

Daar staat gewoon in koeienletters:
"A diverse mix of voices leads to better discussions, decisions, and outcomes for everyone."

Dat herken ik in deze beslissing niet terug.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_172995402
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:57 schreef Monolith het volgende:

Hoe kom je erbij dat ze 'alles ter discussie durven te stellen'? Denk je dat ze werknemers waarderen die raciale theorieën propageren, de holocaust ontkennen of pedofilie propageren?

Durven te beweren dat de huidige samenstelling van het personeel wel eens aan andere zaken kan liggen dan een of andere vorm van onderdrukking (white privilige, old boys network etc. etc.) die natuurlijk opgelost moeten met positieve discriminatie staat moreel op hetzelfde niveau als die zaken :')?...
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:01:57 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172995416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:56 schreef starla het volgende:

[..]

Bijzonder fenomeen is het. De diversiteitnazi's hebben het woord 'generaliseren' tot een nieuw hoogtepunt (of dieptepunt eerder) gebracht. Je slaat de spijker op z'n kop als je zegt dat iedereen hetzelfde MOET denken; als je zwart bent dan spreek je voor het gehele negroide ras, want uiteraard betekent dezelfde huidskleur hetzelfde gedachtegoed, behalve als je een afwijkende mening hebt, want dan ben je opeens een Uncle Tom.

Beetje eng is het wel.
Terwijl áls er kracht zit in diversiteit, die juist in de verschillende gedachten zou moeten zitten. Wanneer je een topbestuur hebt van mensen die er allemaal heel anders uitzien en stuk-voor-stuk seksueel geperverteerd zijn, maar allemaal precies eender denken, dan heb je nog steeds een zwakke top!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:02:59 #221
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172995429
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 12:40 schreef Mani89 het volgende:
Wat zegt hij daarna dan precies wat jij zo schokkend vindt?
Dat lijkt mij totaal niet relevant. :) Het gaat er niet om wat ik vind, maar wat zijn werkgever vindt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:30 schreef LXIV het volgende:
Seksuele afwijkingen is een volstrekt normale term hier voor, Cultureel-Marxistische gehersenspoelde idioot!
Was. :)
Parafilie is tegenwoordig een meer gangbare term, en homoseksualiteit valt daar niet onder. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172995431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Vergelijk je dit memo nou met pedofilie propageren of de holocaust ontkennen?!
Anders snap ik niet dat je met deze bizarre drogreden komt _O-
Nee, ik trek je claim dat bedrijven met diversiteitsbeleid per definitie een zo divers mogelijk scala aan meningen willen hebben binnen hun organisatie. Dat doe ik door de meningsdiversiteit wat meer in het extreme te trekken om het punt helder te maken, wat gezien je reactie in ieder geval een geslaagde poging is geweest.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:05:20 #223
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172995471
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je een scrum hebt van alleen mannen die met feature ontwikkeling bezig is dat vrouwen aan moet spreken dan ben je waarschijnlijk minder goed bezig dan wanneer er ook vrouwen inzitten.
Misschien ja maar mijn voorspelling is dat zelfs als alle programmeurs in je team mannelijk zijn dat weinig invloed heeft op het eindresultaat. En daar gaat het om.

quote:
Tuurlijk niet ten koste van alles, je moet niet de koffiejuffrouw erbij betrekken (alhoewel dat ook louterend kan werken), maar als je gaat redeneren dat bedrijven hier niet naar moeten streven dan zit je met een gigaplaat voor je kop te argumenteren. Of, waarschijnlijker, probeer je krampachtig aan je eigen privilege vast te houden.
Mijn white privilege toch? Of male privilege? Misschien ook minimaal 10% donkere programmeurs want anders krijgen we die features niet goed voor donkere gebruikers. LOL.

quote:
[..]

Toppiejoppie. Nu een PhD en tenure aan Berkeley of Columbia halen en vervolgens in een journal met IF 7.5 publiceren. Of wat minder van de toren blazen met je zoveel bedrijven. Je bent nog jonger dan ik man.
Ah nu is het een leeftijd ding. Zou nog best wel eens kunnen dat mijn werkervaring het jouwe bij een factor 10 overstijgt. Gaan we niet uitkomen maar laten we het er maar op houden dat een papertje van een dubieuze source en wat gebral van 2 apen die zichzelf een denk-autoriteit vinden an sich weinig in de weegschaal brengt. Feiten blijven feiten en ik wil ook naar feiten blijven verwijzen.

quote:
[..]

Nederland is inderdaad compleet anders, als je naar onze vakantiedagen kijkt. Wij werken om te leven in plaats van leven om te werken. Dat is een groot goed waar we erg blij mee moeten zijn. In de VS heeft veertig procent van de werknemers vorig jaar geen enkele vakantiedag opgenomen, zo verstikkend is de werkcultuur daar. Als je je niet geeft voor het bedrijf vlieg je eruit. Wij zijn een veel feminiemere cultuur, dat werkt door in de work/life balans.
En dat is waar je dus verkeerd denkt, Speknek. Je gaat er vanuit dat de manier waarop nederland anders is dan de VS volledig ligt aan het zogenaamde feit dat we vrouwelijkere waarden behelzen. Dat is niet zo. De cultuur is hier anders. Dat is alles.

quote:
Kunnen ze in de VS wel wat van gebruiken. Dat wil niet zeggen dat hier niet ook een hoop verbeterd kan worden. Bijvoorbeeld het belachelijk korte verlof voor vaders. Of hoe moeilijk het is om parttime te werken in de IT voor geen enkele reden.
Dat klopt. De VS heeft een hele vervelende werkcultuur. Gelukkig heeft dat verder niks met gendernormen te maken.

quote:
[..]

okay, maar voor bedrijven die dat wel willen is dat niet echt een oplossing.
En voor werknemers die in die bedrijven werken en zich daar aan ergeren is het ook niet een oplossing om maar je bek te houden en mee te zingen... terwijl ondermatige vrouwelijke programmeurs met exact jouw salaris binnen komen wandelen. Ik snap best dat het zuur is op meerdere niveau's.

quote:
[..]

Bevordert dat samenwerking en empathie denk je? Het is op zich een aardig experiment.
Ik werk nu bij 2 bedrijven waar dit het geval is en het is erg gezellig. Technische gesprekken gaan via slack, en onderling geklets tussen administratie (enkele dames), front-end, back-end en UX (weer enkele dames) is gewoon leuk geroezemoes in de achtergrond en mensen schieten prima met elkaar op.

Wat zou het probleem moeten zijn volgens jou?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172995473
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, ik trek je claim dat bedrijven met diversiteitsbeleid per definitie een zo divers mogelijk scala aan meningen willen hebben binnen hun organisatie. Dat doe ik door de meningsdiversiteit wat meer in het extreme te trekken om het punt helder te maken, wat gezien je reactie in ieder geval een geslaagde poging is geweest.
Daar bestaat zelfs een schitterende Latijnse naam voor op die manier je punt willen maken: Reductio ad absurdum.
pi_172995478
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Vergelijk je dit memo nou met pedofilie propageren of de holocaust ontkennen?!
Anders snap ik niet dat je met deze bizarre drogreden komt. Ziek.
Ja, dat is exact wat ie doet. Feiten (verschillen) duiden = Hitleriaans. Retoriek die prima gepast had in de USSR.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:06:06 #226
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172995487
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:01 schreef LXIV het volgende:
Terwijl áls er kracht zit in diversiteit, die juist in de verschillende gedachten zou moeten zitten.
En dat zit er ook (kracht in diversiteit). HR gebruikt daar alleen Belbin rollen voor of een MBTI-score, of... niet gegeneraliseerde man/ vrouw rollen.

Vrouwen zijn van nature beter in...
Mannen zijn van nature beter in...

Daar zit hem meteen al de fout én de ophef.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172995499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, ik trek je claim dat bedrijven met diversiteitsbeleid per definitie een zo divers mogelijk scala aan meningen willen hebben binnen hun organisatie.
Bron? Heeft Amazon zo'n pagina? Apple?

https://www.google.com/diversity/

Nogmaals, de woorden op deze pagina spreken voor zich. Die blijken gewoon hypocriet te zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

wat gezien je reactie in ieder geval een geslaagde poging is geweest.
Nou man, wat een succes. Je toont eerder je onvermogen aan om verbanden te leggen in een dicussie maar terug te vallen op goedkope drogredenen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_172995534
Ah, er volgde nog een update.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Anyway, check dit:
https://www.google.com/diversity/

Daar staat gewoon in koeienletters:
"A diverse mix of voices leads to better discussions, decisions, and outcomes for everyone."

Dat herken ik in deze beslissing niet terug.
Dat ligt er een beetje aan hoe je voices interpreteert. Als je daarmee mensen met een diverse achtergrond qua etniciteit, geslacht, land van herkomst, sociaal-economische achtergrond, enzovoort bedoelt is dat niet per definitie strijdig met het weren van mensen die juist kritisch zijn op die diversiteit. Ik neem aan dat ze met deze statement bijvoorbeeld ook niet bedoelen dat ze graag mensen in dienst hebben die vinden dat vrouwen gewoon ouderwets achter het aanrecht horen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:08:44 #229
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172995538
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
Bron? Heeft Amazon zo'n pagina? Apple?
LMGTFY
https://www.apple.com/diversity/
https://www.amazon.com/b?node=10080092011
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:10:05 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_172995562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Vergelijk je dit memo nou met pedofilie propageren of de holocaust ontkennen?!
Anders snap ik niet dat je met deze bizarre drogreden komt. Ziek.

Anyway, check dit:
https://www.google.com/diversity/

Daar staat gewoon in koeienletters:
"A diverse mix of voices leads to better discussions, decisions, and outcomes for everyone."

Dat herken ik in deze beslissing niet terug.
Ze zijn natuurlijk bang dat als er geen actie ondernomen wordt, het imago ontstaat dat Google negatief tegenover de komst van vrouwen staat (omdat ze mensen die openlijk afkeurend tegen het aannemen van vrouwen staan in bescherming worden genomen), wat weer als effect zou hebben dat minder vrouwen zich aanmelden. Om diversiteit te cultiveren moet je intoleranten wegfilteren. Neem dit forum. Jarenlang niet modereren heeft geleid tot een klein groepje extreem-rechtsen en eenderde van de bezoekers van zeven jaar geleden.

Nou is het gegeven deze memo, die vrij nuchter en vriendelijk is opgeschreven ookal staat het redelijk vol foute aannames die tot een negatief beeld van vrouwen leidt, een behoorlijke overreactie om deze persoon te ontslaan. Maarja, VS heh, werknemers zijn Human Resources. Kun je alles mee doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172995564
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Daar bestaat zelfs een schitterende Latijnse naam voor op die manier je punt willen maken: Reductio ad absurdum.
Daar was ik uiteraard van op de hoogte, maar ik wilde het de gemiddelde NWS user niet te moeilijk maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:11:00 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_172995579
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:05 schreef SpecialK het volgende:
Ah nu is het een leeftijd ding. Zou nog best wel eens kunnen dat mijn werkervaring het jouwe bij een factor 10 overstijgt. Gaan we niet uitkomen maar laten we het er maar op houden dat een papertje van een dubieuze source en wat gebral van 2 apen die zichzelf een denk-autoriteit vinden an sich weinig in de weegschaal brengt. Feiten blijven feiten en ik wil ook naar feiten blijven verwijzen.
JAAA DAAAAAAAG
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:11:50 #233
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172995595
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En dat zit er ook (kracht in diversiteit). HR gebruikt daar alleen Belbin rollen voor of een MBTI-score, of... niet gegeneraliseerde man/ vrouw rollen.

Vrouwen zijn van nature beter in...
Mannen zijn van nature beter in...

Daar zit hem meteen al de fout én de ophef.
Maar dat is niet fout, dat is geen generaliseren, dat is wetenschappelijk juist. Mannen en vrouwen zijn anders en hebben van nature sterke en zwakke punten.

Er zijn ook al heel wat boeken geschreven over managementstijl, over mannen en vrouwen en hoe de vrouwelijke managementstijl beter zou passen in de 21e eeuw. Gek genoeg is daar nooit ophef over. Zolang het ten gunste van vrouwen is, is verschillen benoemen helemaal prima. Zolang je mannen maar zo diep mogelijk de grond in trapt.

Maar oh wee als je de zwakke punten van vrouwen een keer benoemt, dan ben je gelijk een seksist die generaliseert en schadelijke stereotypes promoot en je bent Hitler en je moet je baan verliezen en met pek en veren de stad uit gejaagd worden.

Want dat KAN helemaal niet. Vrouwen zijn heilig en perfect en superieur en foutloos. En het tegendeel beweren is een doodzonde.
pi_172995603
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:08 schreef Monolith het volgende:
Ik neem aan dat ze met deze statement bijvoorbeeld ook niet bedoelen dat ze graag mensen in dienst hebben die vinden dat vrouwen gewoon ouderwets achter het aanrecht horen.
Nu doe je weer alsof het schrijven van een memo waar in wordt gegaan op diversiteitsprogramma gelijk staat aan vrouwen achter het aanrecht.

Het is toch vrij simpel? Door zo van te toren te blazen over diversiteit en het hebben van verschillende meningen om vervolgens iemand te ontslaan omdat hij niet de Google ideologie volgt is hypocriet. Hoe je het ook went of keert... Het is gewoon een vorm van censuur.

Daar geef ik helemaal geen waardeoordeel aan, ik snap heus wel dat je bepaalde meningen inderdaad wilt weren uit je kantoor. Maar in dit geval zijn die woorden van de CEO gewoon gebakken lucht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar was ik uiteraard van op de hoogte, maar ik wilde het de gemiddelde NWS user niet te moeilijk maken.
Dus gooi je er nog een ad hominem in. Klasse!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:16:23 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172995663
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Maar dat is niet fout, dat is geen generaliseren, dat is wetenschappelijk juist. Mannen en vrouwen zijn anders en hebben van nature sterke en zwakke punten.

Er zijn ook al heel wat boeken geschreven over managementstijl, over mannen en vrouwen en hoe de vrouwelijke managementstijl beter zou passen in de 21e eeuw. Gek genoeg is daar nooit ophef over. Zolang het ten gunste van vrouwen is, is verschillen benoemen helemaal prima. Zolang je mannen maar zo diep mogelijk de grond in trapt.

Maar oh wee als je de zwakke punten van vrouwen een keer benoemt, dan ben je gelijk een seksist die generaliseert en schadelijke stereotypes promoot en je bent Hitler en je moet je baan verliezen en met pek en veren de stad uit gejaagd worden.

Want dat KAN helemaal niet. Vrouwen zijn heilig en perfect en superieur en foutloos. En het tegendeel beweren is een doodzonde.
Je mag voor vrouw/vrouwen in de quote ook neger/negers of moslim/moslims invullen.

Het gaat pas fout wanneer er een conflict onstaat tussen bijvoorbeeld moslims en vrouwen. Dan weten de SJW's niet meer waar ze partij voor moeten kiezen en raken ze in paniek.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:17:30 #236
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_172995684
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Maar dat is niet fout, dat is geen generaliseren, dat is wetenschappelijk juist. Mannen en vrouwen zijn anders en hebben van nature sterke en zwakke punten.
Hoe kan een wetenschappelijk onderbouwde generalisatie... opeens geen generalisatie zijn? :D
Dat iets wetenschappelijk is, betekend niet dat het zaligmakend is of dat je het maar overal voor in kunt zetten. :D
quote:
Er zijn ook al heel wat boeken geschreven over managementstijl, over mannen en vrouwen en hoe de vrouwelijke managementstijl beter zou passen in de 21e eeuw. Gek genoeg is daar nooit ophef over. Zolang het ten gunste van vrouwen is, is verschillen benoemen helemaal prima. Zolang je mannen maar zo diep mogelijk de grond in trapt.
Waar ben je dan? Met al je ophef?
quote:
Maar oh wee als je de zwakke punten van vrouwen een keer benoemt, dan ben je gelijk een seksist die generaliseert en schadelijke stereotypes promoot en je bent Hitler en je moet je baan verliezen en met pek en veren de stad uit gejaagd worden.
;( 'tis wat. :D
quote:
Want dat KAN helemaal niet. Vrouwen zijn heilig en perfect en superieur en foutloos. En het tegendeel beweren is een doodzonde.
Schuimbekje over?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_172995711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nu doe je weer alsof het schrijven van een memo waar in wordt gegaan op diversiteitsprogramma gelijk staat aan vrouwen achter het aanrecht.

Het is toch vrij simpel? Door zo van te toren te blazen over diversiteit en het hebben van verschillende meningen om vervolgens iemand te ontslaan omdat hij niet de Google ideologie volgt is hypocriet. Hoe je het ook went of keert... Het is gewoon een vorm van censuur.

Daar geef ik helemaal geen waardeoordeel aan, ik snap heus wel dat je bepaalde meningen inderdaad wilt weren uit je kantoor. Maar in dit geval zijn die woorden van de CEO gewoon gebakken lucht.
Ik probeer je een punt duidelijk te maken. Namelijk dat diversiteit aan mensen met bijbehorende mening voorstaan niet betekent dat je graag mensen wilt die dat principe bekritiseren en in twijfel trekken.

quote:
Dus gooi je er nog een ad hominem in. Klasse!
Een ad audientia in dit geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:21:46 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172995776
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:35 schreef starla het volgende:

[..]

Intellectuele diversiteit is in de optiek van 'nieuw' links gelijk aan bigotterie. Alleen diversiteit op basis van uiterlijk is échte diversiteit.
Dat mag natuurlijk niet. Je mag alle meningen hebben, als deze maar aansluit bij de policor.
Zie hoe de zelfverklaarde intellectuelen omgaan met de verkiezing van Trump. Tegen rechts was het ten tijden van Obama: 'je hebt het te respecteren, hij is gekozen'. Maar nu: 'Trump is hitler, oprotten met je bek anders slaan we je neer!'.

Van hetzelfde hypocriete gejank is dit: alles is ok, als het maar dezelfde geaccepteerde mening is. Heb je wat anders te vertellen? Dan flikker je maar op, want hoe kun je?

Best raar. Als je 'diversiteit', 'multicultuur' en 'vrije mening' zo hoog in het vaandel hebt staan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172995936
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Namelijk dat diversiteit aan mensen met bijbehorende mening voorstaan niet betekent dat je graag mensen wilt die dat principe bekritiseren en in twijfel trekken.


Dat is jouw intepretatie (ik ben het daar zwaar mee oneens). Ik snap ook niet hoe je deze conclusie uit de tekst 'different voices en opinions' kan halen.

Daarnaast zegt hij duidelijk dat hij in discussie wil:
If we can't have an honest discussion about this, then we can never truly solve the problem.

Hij roept nergens dat er vrouwen weg moeten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_172996049
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik probeer je een punt duidelijk te maken. Namelijk dat diversiteit aan mensen met bijbehorende mening voorstaan niet betekent dat je graag mensen wilt die dat principe bekritiseren en in twijfel trekken.

[..]

Een ad audientia in dit geval.
Op basis van welke richtlijnen wordt 'diversiteit aan mensen' gerealiseerd dan? Toch niet op basis van x aantal vrouw, x aantal homo, x aantal neger, x aantal blank? Diversiteit impliceert namelijk het 'samen zijn' van verschillen die -blijkbaar- niet mogen/kunnen bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 14:37:56 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:34:51 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172996066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik probeer je een punt duidelijk te maken. Namelijk dat diversiteit aan mensen met bijbehorende mening voorstaan niet betekent dat je graag mensen wilt die dat principe bekritiseren en in twijfel trekken.
Je mag als bedrijf (van mij) best wel mensen er uit sodeflikkeren omdat ze niet je bedrijfsfilosofie willen ondersteunen.

Maar. Dan moet je niet doen alsof je bedrijfsfilosofie eentje is die diversiteit van gedachte wilt cultiveren.

Of het een of het ander. Je kan niet pronken met die veren en tegelijkertijd dissidenten er uit gooien.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:36:05 #242
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172996099
quote:
7s.gif [b]Op dinsdag 8 augustus 2017 14:05 schreef SpecialK het volgende:[/b

En voor werknemers die in die bedrijven werken en zich daar aan ergeren is het ook niet een oplossing om maar je bek te houden en mee te zingen... terwijl ondermatige vrouwelijke programmeurs met exact jouw salaris binnen komen wandelen. Ik snap best dat het zuur is op meerdere niveau's.


De vraag is of dit werkelijk zo is, of zich vooral in het hoofd van de in dit geval zure figuur afspeelt?

Worden er werkelijk ondermatige vrouwelijke programmeurs aangenomen, waarvan men weet dat ze ondermatig zijn? Of gaat het om kom niet goed overeen met dat persoon/diens werkwijze en omdat het een vrouw is en ik (die figuur) weet dat het bedrijf graag meer diversiteit ziet gooi ik het maar om aangenomen om de vagina ipv kunde?

Als er een man was aangenomen met dezelfde kwalificaties had dat dan dezelfde wrevel opgeroepen? Of is het hele het is een vrouw vooral een makkelijke target?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:36:09 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172996100
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 07:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

https://assets.documentcl(...)cal-Echo-Chamber.pdf

Dit is dus waarom hij is ontslagen.
Wel zonde. Nergens geeft hij aan dat vrouwen dom zijn of iets niet zouden kunnen, hij spreekt over gemiddelden en houdt rekening met mensen die erbuiten vallen. In principe best een genuanceerd verhaal.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172996118
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:18 schreef Monolith het volgende:

Ik probeer je een punt duidelijk te maken. Namelijk dat diversiteit aan mensen met bijbehorende mening voorstaan niet betekent dat je graag mensen wilt die dat principe bekritiseren en in twijfel trekken.

Heb je überhaupt zijn memo gelezen (indien nee, hier kun je hem terug vinden: http://gizmodo.com/exclus(...)creed-1797564320/amp)? Nergens daarin beweert hij dat diversiteit een slecht iets is, hij geeft nota bene nog een zooi maatregelen van hoe hij denkt dat je het zou kunnen bevorderen. Enge, jaren-50 maatregelen zoals pair-programming, het bevorderen van samenwerken in plaats van concurrentie en het herdefiniëren van de genderrol van mannen. Allerlei zaken die je trouwens zou verwachten van een vrouwenhatende holbewoner als hem.
pi_172996154
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Wel zonde. Nergens geeft hij aan dat vrouwen dom zijn of iets niet zouden kunnen, hij spreekt over gemiddelden en houdt rekening met mensen die erbuiten vallen. In principe best een genuanceerd verhaal.
Behoorlijk progressief ook nog, ik moest ineens weer terug denken aan dit stukje van Bill Maher:

pi_172996214
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je mag als bedrijf (van mij) best wel mensen er uit sodeflikkeren omdat ze niet je bedrijfsfilosofie willen ondersteunen.

Maar. Dan moet je niet doen alsof je bedrijfsfilosofie eentje is die diversiteit van gedachte wilt cultiveren.

Of het een of het ander. Je kan niet pronken met die veren en tegelijkertijd dissidenten er uit gooien.
Je kan een 'diversiteit aan mensen' hebben als je die diversiteit realiseerd op basis van 'oppervlakkige' verschillen (man vrouw homo, etc) zónder dat je gelijktijdig diversiteit aan meningen hoeft te honoreren (afgedwongen CM-keurslijf); zoals meningen over verschillen tussen man en vrouw. Snap je?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 14:42:49 ]
pi_172996242
NPR twitterde op dinsdag 08-08-2017 om 02:05:00 A former Google software engineer says some women at the company skipped work today, upset by the leaked memo. https://t.co/Uuvd5CBKv7 reageer retweet
Lekker neurotisch. Hoe weten ze trouwens dat dit vrouwen waren?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:44:02 #248
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172996263
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:42 schreef NightH4wk het volgende:
NPR twitterde op dinsdag 08-08-2017 om 02:05:00 A former Google software engineer says some women at the company skipped work today, upset by the leaked memo. https://t.co/Uuvd5CBKv7 reageer retweet
Lekker neurotisch.
De discussie aangaan was geen optie, natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172996300
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Heb je überhaupt zijn memo gelezen (indien nee, hier kun je hem terug vinden: http://gizmodo.com/exclus(...)creed-1797564320/amp)? Nergens daarin beweert hij dat diversiteit een slecht iets is, hij geeft nota bene nog een zooi maatregelen van hoe hij denkt dat je het zou kunnen bevorderen. Enge, jaren-50 maatregelen zoals pair-programming, het bevorderen van samenwerken in plaats van concurrentie en het herdefiniëren van de genderrol van mannen. Allerlei zaken die je trouwens zou verwachten van een vrouwenhatende holbewoner als hem.
Ik heb zijn memo gelezen hoor en ik vind dieverder weinig schokkend. Hij levert echter wel kritiek op het gevoerde beleid om diversiteit te promoten. Dat is wat ik stel. Mensen lijken te denken dat ik hier zijn ontslag probeer goed te praten of het zou goedkeuren, maar dat is uiteraard niet het geval. Ik betoog dat het voorstaan van diversiteit doorgaans niet betekent dat een bedrijf kritiek op diversiteitsbeleid van ganser harte aanneemt. Zeker niet wanneer die kritiek publiekelijk wordt en negatief afstraalt op de werkgever, of dat nou terecht is of niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:47:31 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_172996328
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je kan een 'diversiteit aan mensen' hebben als je die diversiteit realiseerd op basis van 'oppervlakkige' verschillen (man vrouw homo, etc) zónder dat je gelijktijdig diversiteit aan meningen hoeft te honoreren (afgedwongen CM-keurslijf); zoals meningen over verschillen tussen man en vrouw. Snap je?
Je bent waarschijnlijk sarcastisch, maar dat is het natuurlijk wel. Je hebt een bandbreedte die je wil cultiveren. Iemand die heel hard begint te schreeuwen als iemand anders aan het woord is, is ook vrijheid van meningsuiting, maar toch frustreert die persoon de discussie. Dus sommige meningsuitingen zijn duidelijk meer te prefereren dan anderen. Hoever die bandbreedte reikt heeft natuurlijk iedereen een andere mening over, maar het is niet hypocriet om een bandbreedte in oog te houden.

Het is niet hypocriet om moslims en homo's te willen aannemen, maar niet de moslims die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden. Dat is de bandbreedte die je definieert, de spelregels waarbinnen gespeeld worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:48:09 #251
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172996341
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De vraag is of dit werkelijk zo is, of zich vooral in het hoofd van de in dit geval zure figuur afspeelt?
Ik volg al een tijdje indirect de bedrijfscultuur bij Google en YouTube (als onderdeel van Google dat weet ik, ja) en ik moet zeggen het verbaast niks dat dit soort discussies de ronde gaan intern.

het verbaast me dat dit nog niet eerder is uitgelekt gezien de verwoede pogingen bij bijvoorbeeld YouTube om bepaalde (niet links genoege) content te shadow-bannen of weg te laten zakken in de searchresults. En sinds kort dus het idee om bij bepaalde zoektermen rechtse of anderzijds onjuist activistische video's weg te laten en te vervangen met "debunking videos" (hun woorden).

quote:
Worden er werkelijk ondermatige vrouwelijke programmeurs aangenomen, waarvan men weet dat ze ondermatig zijn? Of gaat het om kom niet goed overeen met dat persoon/diens werkwijze en omdat het een vrouw is en ik (die figuur) weet dat het bedrijf graag meer diversiteit ziet gooi ik het maar om aangenomen om de vagina ipv kunde?
Het is vrij simpel. De poule met vrouwelijke programmeurs is veel veel kleiner. Als jij een genderquota principe toepast bij het aannemen ziet de realiteit er op van de de volgende manieren uit:

1. Vrouwelijke programmeurs zijn, hoewel ze zwaar in de minderheid zijn, gemiddeld genomen beter dan mannelijke programmeurs in de zin dat de distributie bij vrouwen ergens in de 90ste procentiel zijn bij mannen
2. Je bent gewoon met enkele goede maar grotendeels matige programmeurs genoegen aan het nemen omdat je een cijfer wil halen.

Ik gok dat we in het universum beschreven in 2 leven.

quote:
Als er een man was aangenomen met dezelfde kwalificaties had dat dan dezelfde wrevel opgeroepen? Of is het hele het is een vrouw vooral een makkelijke target?
Zowel binnen alswel buiten die filosofie van gelijkheid is het prima om slechtere mannelijke programmeurs slechter te betalen. Maar slechtere vrouwelijke programmeurs dienen hetzelfde loon te krijgen want anders is het genderdiscriminatie. Dat is het probleem.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172996344
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb zijn memo gelezen hoor en ik vind dieverder weinig schokkend. Hij levert echter wel kritiek op het gevoerde beleid om diversiteit te promoten. Dat is wat ik stel. Mensen lijken te denken dat ik hier zijn ontslag probeer goed te praten of het zou goedkeuren, maar dat is uiteraard niet het geval. Ik betoog dat het voorstaan van diversiteit doorgaans niet betekent dat een bedrijf kritiek op diversiteitsbeleid van ganser harte aanneemt. Zeker niet wanneer die kritiek publiekelijk wordt en negatief afstraalt op de werkgever, of dat nou terecht is of niet.
Iemand anders heeft die memo openbaar gemaakt, dat kun je toch moeilijk hem aanrekenen (en hem daarvoor ontslaan)?
pi_172996408
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Iemand anders heeft die memo openbaar gemaakt, dat kun je toch moeilijk hem aanrekenen (en hem daarvoor ontslaan)?
Nee, maar dat is niet zo relevant voor een bedrijf bij de overweging om 'damage control' toe te passen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172996414
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bent waarschijnlijk sarcastisch, maar dat is het natuurlijk wel. Je hebt een bandbreedte die je wil cultiveren. Iemand die heel hard begint te schreeuwen als iemand anders aan het woord is, is ook vrijheid van meningsuiting, maar toch frustreert die persoon de discussie. Dus sommige meningsuitingen zijn duidelijk meer te prefereren dan anderen. Hoever die bandbreedte reikt heeft natuurlijk iedereen een andere mening over, maar het is niet hypocriet om een bandbreedte in oog te houden.

Het is niet hypocriet om moslims en homo's te willen aannemen, maar niet de moslims die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden. Dat is de bandbreedte die je definieert, de spelregels waarbinnen gespeeld worden.
Voor jou dezelfde vraag: Heb je überhaupt gelezen wat hij heeft geschreven? Je moet wel bijzonder veel fantasie hebben om zoiets extreems in zijn betoog te lezen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:51:41 #255
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172996420
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je kan een 'diversiteit aan mensen' hebben als je die diversiteit realiseerd op basis van 'oppervlakkige' verschillen (man vrouw homo, etc) zónder dat je gelijktijdig diversiteit aan meningen hoeft te honoreren (afgedwongen CM-keurslijf); zoals meningen over verschillen tussen man en vrouw. Snap je?
Dit is wat Danielle Brown zegt:
" Part of building an open, inclusive environment means fostering a culture in which those with alternative views, including different political views, feel safe sharing their opinions"

Met andere woorden. Het gaat wel om diversiteit van gedachten. Maar toch stiekem niet want als je niet op de juiste manier divers bent dan mag je vertrekken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172996426
http://freakonomics.com/p(...)omics-radio-podcast/

Enigszins gerelateerd, hier nog een goede podcast over de "gender pay gap" hoax.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:56:30 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_172996520
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Voor jou dezelfde vraag: Heb je überhaupt gelezen wat hij heeft geschreven? Je moet wel bijzonder veel fantasie hebben om zoiets extreems in zijn betoog te lezen.
Ja natuurlijk, mijn eerste reactie in dit topic was:

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 10:30 schreef speknek het volgende:
Ik was verbaasd dat hij van Harvard kwam gezien hoe weinig verstand hij van de zaken had waarover hij in de paper praatte. Maar het is een beetje ingenieurseigen. De cultuur dat je slimmer bent dan de sociale wetenschappen, dus dat je ze daarom kunt vertellen hoe het in elkaar zit. Herken mezelf er wel een beetje in toen ik zelf nog informatica studeerde.

Al met al is het niet een zeer toxische memo, gewoon een beetje oenig, maar is het niet iets waar je voor ontslagen moet worden. Helaas gaan zulke dingen een eigen leven leiden en het gebrek aan vrouwen in de tech industrie is gewoon een ontzettend probleem, dus ik kan me voorstellen dat Google weinig kon doen dan hem ontslaan.
Het extreemste is dat hij redelijk conservatieve gedachtes over vrouwen heeft en met wat gebrekkige wetenschap die probeert te onderbouwen. Dat is niet bijzonder extreem, het is zelfs vrij gebruikelijk in de VS, maar het is niet het imago wat Google probeert te cultiveren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:01:28 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172996638
is 'ie nou ontslagen vanwege zijn mening, of omdat hij op lompe wijze een (voor hem) irrelevante mening deelde op de werkvloer?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:07:31 #259
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172996774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
is 'ie nou ontslagen vanwege zijn mening, of omdat hij op lompe wijze een (voor hem) irrelevante mening deelde op de werkvloer?
Ik denk eigenlijk dat het een combo is van "mening die google niet progressief genoeg er uit laat zien" + "een mening die viral ging". Ik denk zelfs dat als iedereen het langs zich heen laten gaan ze hem niet hadden ontslagen maar nu de feminist police en andere boze SJW's meestaren moeten ze een daad stellen.

Heb je als zure werkloze internetactivist toch nog een beetje invloed op de bedrijfstop van een Fortune 500 company.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172996809
Waarom dan ook zo'n memo opstellen? Als je toch zo graag je ei kwijt wil, leg het dan ook gewoon mondeling voor aan je leidinggevende.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172996811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
is 'ie nou ontslagen vanwege zijn mening, of omdat hij op lompe wijze een (voor hem) irrelevante mening deelde op de werkvloer?
Ze hoeven niet een reden op te geven om hem te kunnen ontslaan, maar
quote:
Google CEO Sundar Pichai sent a note to employees that said portions of the memo “violate our Code of Conduct and cross the line by advancing harmful gender stereotypes in our workplace.”
pi_172996827
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom dan ook zo'n memo opstellen? Als je toch zo graag je ei kwijt wil, leg het dan ook gewoon mondeling voor aan je leidinggevende.
Was het doel dan om dit te publiceren? Het is gewoon gedachten op een rij zetten.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:10:43 #263
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172996856
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:09 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ze hoeven niet een reden op te geven om hem te kunnen ontslaan, maar

[..]

Prima toch? Als je je vrouwelijke collega seksueel intimideert of je zwarte collega racistisch benadert, word je ook ontslagen.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:11:20 #264
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172996870
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima toch? Als je je vrouwelijke collega seksueel intimideert of je zwarte collega racistisch benadert, word je ook ontslagen.
Gelukkig benadert de schrijver dan ook niemand specifiek. Dus die vergelijking gaat niet echt op. Maar wel interessant om te zien hoe je spartelt om dit goed te praten. Even kijken waar dit naartoe gaat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172996881
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:09 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Was het doel dan om dit te publiceren? Het is gewoon gedachten op een rij zetten.
Memo's worden meestal gemaakt met het doel ze rond te sturen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172996907
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Memo's worden meestal gemaakt met het doel ze rond te sturen.
Of iets "meestal" gebeurt is niet relevant voor een specifiek geval.
pi_172996913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima toch? Als je je vrouwelijke collega seksueel intimideert of je zwarte collega racistisch benadert, word je ook ontslagen.
Maar dat deed hij dus niet.
pi_172996917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima toch? Als je je vrouwelijke collega seksueel intimideert of je zwarte collega racistisch benadert, word je ook ontslagen.
Waar halen jullie toch die bizarre vergelijkingen allemaal vandaan?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_172996941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waar halen jullie toch die bizarre vergelijkingen allemaal vandaan?
Het was ook een nazi he! En schuld van de Russen!
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:14:49 #270
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172996953
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gelukkig benadert de schrijver dan ook niemand specifiek.
Oh, dan is het goed. 'Je moeder is een hoer' mag dus niet, maar 'Alle vrouwen zijn hoeren' is best acceptabel.

Over naar strohalmen grijpen gesproken...
pi_172996959
Even kijken of ik het allemaal juist interpreteer.

De schrijver van de memo:

Zegt in zijn memo dat hij niet tegen diversiteit binnen bedrijven is.

Zegt in zijn memo dat hij de huidige oplossingen om diversiteit te vergroten niet de juiste vindt.

Zegt in zijn memo generaliserende verschillen tussen mannen en vrouwen met opmerkingen erbij dat er natuurlijk uitzonderingen zijn.

Zegt in zijn memo oplossingen om die verschillen op de werkvloer op te lossen om op die wijze de diversiteit op te lossen ipv de manier waarop Google het wil doen.

Klopt mijn interpretatie of ga ik ergens fout?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:15:18 #272
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172996961
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:13 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Maar dat deed hij dus niet.
Hij benadert alle vrouwen op een seksistische manier.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:15:37 #273
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172996967
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waar halen jullie toch die bizarre vergelijkingen allemaal vandaan?
Mao's Rode Boekje.
pi_172997033
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hij benadert alle vrouwen op een seksistische manier.
Waar doet hij dit precies?
pi_172997079
In Amerika vallen Aziaten niet onder diversity, alleen als het moslims zijn.
Ook belachelijk.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:21:29 #276
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997099
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:18 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Waar doet hij dit precies?
Mao's Rode Boekje In die memo natuurlijk.
pi_172997120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mao's Rode Boekje In die memo natuurlijk.
In welk deel van de memo "benadert hij alle vrouwen op een seksistische manier"?
pi_172997125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:20 schreef WammesWaggel het volgende:
In Amerika vallen Aziaten niet onder diversity, alleen als het moslims zijn.
Ook belachelijk.
Serieus?

Dat zou wel heel triest zijn.
pi_172997127
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef ender_xenocide het volgende:
Even kijken of ik het allemaal juist interpreteer.

De schrijver van de memo:

Zegt in zijn memo dat hij niet tegen diversiteit binnen bedrijven is.

Zegt in zijn memo dat hij de huidige oplossingen om diversiteit te vergroten niet de juiste vindt.

Zegt in zijn memo generaliserende verschillen tussen mannen en vrouwen met opmerkingen erbij dat er natuurlijk uitzonderingen zijn.

Zegt in zijn memo oplossingen om die verschillen op de werkvloer op te lossen om op die wijze de diversiteit op te lossen ipv de manier waarop Google het wil doen.

Klopt mijn interpretatie of ga ik ergens fout?
Sorry je bent veel te genuanceerd, kun je alsjeblieft of uitloggen of iets beledigends roepen over een complete bevolkingsgroep?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:25:30 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997203
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:22 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

In welk deel van de memo "benadert hij alle vrouwen op een seksistische manier"?
In de delen waarin hij stelt dat een boel van zijn collega's excuustruzen zijn. Oftewel, in zijn gehele manifest.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:25:32 #281
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172997205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef ender_xenocide het volgende:
Even kijken of ik het allemaal juist interpreteer.

De schrijver van de memo:

Zegt in zijn memo dat hij niet tegen diversiteit binnen bedrijven is.

Zegt in zijn memo dat hij de huidige oplossingen om diversiteit te vergroten niet de juiste vindt.

Zegt in zijn memo generaliserende verschillen tussen mannen en vrouwen met opmerkingen erbij dat er natuurlijk uitzonderingen zijn.

Zegt in zijn memo oplossingen om die verschillen op de werkvloer op te lossen om op die wijze de diversiteit op te lossen ipv de manier waarop Google het wil doen.

Klopt mijn interpretatie of ga ik ergens fout?
+1.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:26:27 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172997226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In de delen waarin hij stelt dat een boel van zijn collega's excuustruzen zijn. Oftewel, in zijn gehele manifest.
Wees eens wat specifieker als je wil? Ik heb niet elke letter gelezen dus ik kan hier en daar iets gemist hebben maar dat haal ik er niet uit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172997242
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 14:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bent waarschijnlijk sarcastisch, maar dat is het natuurlijk wel. Je hebt een bandbreedte die je wil cultiveren. Iemand die heel hard begint te schreeuwen als iemand anders aan het woord is, is ook vrijheid van meningsuiting, maar toch frustreert die persoon de discussie. Dus sommige meningsuitingen zijn duidelijk meer te prefereren dan anderen. Hoever die bandbreedte reikt heeft natuurlijk iedereen een andere mening over, maar het is niet hypocriet om een bandbreedte in oog te houden.

Het is niet hypocriet om moslims en homo's te willen aannemen, maar niet de moslims die roepen dat homo's van het dak gegooid moeten worden. Dat is de bandbreedte die je definieert, de spelregels waarbinnen gespeeld worden.
Mijn punt is meer dat je niet enerzijds stellen dat er geen (algemene/gegeneraliseerde) verschillen bestaan en anderzijds 'diversiteit' als uitgangspunt hanteren op basis van de erkenning van het bestaan groepen (=categorisering=erkenning verschil) - waartussen geen verschillen mogen bestaan. Hoe kun je -in de praktijk- 'diversiteit aan mensen' nastreven als je geen richtlijnen die verschillen erkennen mag/kan gebruiken? 'diversiteit' lijkt zo een term die gebruikt wordt in communicatie met de 'oude wereld' waarin verschillen nog wel bestaan/erkent (mogen) worden worden maar in de 'progressieve (CM) realiteit' eigenlijk geen bestaansrecht kan opeisen. Ik vraag mij vervolgens af, zit de ontslagen werknemer, die verschillen aanduid, volgens Google nog in de verkeerde wereld? (Zoals de moderne humanist kijkt naar de conservatieve nazi/moslim/christen). Ik zou, na het ontslag, duidelijkheid hieromtrent opeisen, mocht het voor de rechter uitgespeeld worden. De rechtvaardiging van zijn ontslag lijkt namelijk alleen in overdrijving (vergelijkingen met homo' die van daken gegooid moeten worden, holocaustontkenning etc) gevonden te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2017 15:27:44 ]
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:28:17 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_172997270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:20 schreef WammesWaggel het volgende:
In Amerika vallen Aziaten niet onder diversity, alleen als het moslims zijn.
Ook belachelijk.
https://www.google.com/diversity/index.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_172997281
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In de delen waarin hij stelt dat een boel van zijn collega's excuustruzen zijn. Oftewel, in zijn gehele manifest.
Een boel? Je zei net nog "alle vrouwen op een seksistische manier"? Kan je aangeven waar in de memo hij dit roept?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:29:29 #286
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997301
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Wees eens wat specifieker als je wil? Ik heb niet elke letter gelezen dus ik kan hier en daar iets gemist hebben maar dat haal ik er niet uit.
Wat haal je er dan wel uit? Want dat is duidelijk de portee van de memo.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:30:24 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997320
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:28 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Een boel? Je zei net nog "alle vrouwen op een seksistische manier"? Kan je aangeven waar in de memo hij dit roept?
Dat is duidelijk de portee van de memo.
pi_172997333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is duidelijk de portee van de memo.
Dan moet je het toch makkelijk kunnen aanwijzen? Waar zegt hij dit precies?
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:34:37 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997419
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:31 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Dan moet je het toch makkelijk kunnen aanwijzen? Waar zegt hij dit precies?
Punt 4 en 5 van zijn tl;dr.
pi_172997421
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat haal je er dan wel uit? Want dat is duidelijk de portee van de memo.
Duidelijk de portee? Wijs aan dan.

Sterker nog, er staat speciaal voor mensen zoals jij een samenvatting aan het begin:

TL;DR
● Google’s political bias has equated the freedom from offense with psychological safety,
but shaming into silence is the antithesis of psychological safety.
● This silencing has created an ideological echo chamber where some ideas are too
sacred to be honestly discussed.
● The lack of discussion fosters the most extreme and authoritarian elements of this
ideology.
○ Extreme: all disparities in representation are due to oppression
○ Authoritarian: we should discriminate to correct for this oppression
● Differences in distributions of traits between men and women may in part explain why we
don't have 50% representation of women in tech and leadership.
● Discrimination to reach equal representation is unfair, divisive, and bad for business.

Hier staat nergens dat alle vrouwen zeikwijven zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_172997471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:15 schreef ender_xenocide het volgende:
Even kijken of ik het allemaal juist interpreteer.

De schrijver van de memo:

Zegt in zijn memo dat hij niet tegen diversiteit binnen bedrijven is.

Zegt in zijn memo dat hij de huidige oplossingen om diversiteit te vergroten niet de juiste vindt.

Benoemd in zijn memo generaliserende verschillen tussen mannen en vrouwen met opmerkingen erbij dat er natuurlijk uitzonderingen zijn.

Benoemdt in zijn memo oplossingen om die verschillen op de werkvloer op te lossen om op die wijze de diversiteit op te lossen ipv de manier waarop Google het wil doen.

Klopt mijn interpretatie of ga ik ergens fout?
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat haal je er dan wel uit? Want dat is duidelijk de portee van de memo.
Bovenstaande is wat ik er uithaal. Waarom ga ik daarme de mist in?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:38:10 #292
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:36 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

[..]

Bovenstaande is wat ik er uithaal. Waarom ga ik daarme de mist in?
Zeggen dat er uitzonderingen zijn, betekent niet dat je niet schadelijke stereotypen verspreidt.
pi_172997524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Punt 4 en 5 van zijn tl;dr.
quote:
* Authoritarian: we should discriminate to correct for this oppression

* Differences in distributions of traits between men and women may in part explain why we don’t have 50% representation of women in tech and leadership. Discrimination to reach equal representation is unfair, divisive, and bad for business.
Hoe haal je hieruit dat hij alle vrouwen op een seksistische manier benadert? Stel je dat er geen (biologische) verschillen zijn tussen mannen en vrouwen? Of denk je dat deze verschillen er wel zijn, en benader je alle vrouwen dan zelf ook seksistisch?
pi_172997529
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Punt 4 en 5 van zijn tl;dr.
Dus als je een diversiteitsprobleem erkend, maar niet de oplossing van "positieve discriminatie" en vindt dat je de oplossing op andere gebieden moet zoeken ben je verkeerd bezig?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_172997566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:39 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Dus als je een diversiteitsprobleem erkend, maar niet de oplossing van "positieve discriminatie" en vindt dat je de oplossing op andere gebieden moet zoeken ben je verkeerd bezig?
Dan ben je geen ware gelovige meer en dus net zo erg als de rest schijnbaar.
pi_172997576
Google is kennelijk dus zelf ook een grote seksist (en racist), door speciale programma's voor vrouwen (en minderheden) in het leven te roepen! Weer wat geleerd. Immers, ze maken onderscheid tussen man / vrouw, en ethniciteiten.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:42:52 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997593
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:39 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

[..]

Hoe haal je hieruit dat hij alle vrouwen op een seksistische manier benadert? Stel je dat er geen (biologische) verschillen zijn tussen mannen en vrouwen? Of denk je dat deze verschillen er wel zijn, en benader je alle vrouwen dan zelf ook seksistisch?
Deze twee punten bedoel ik:
quote:
● Differences in distributions of traits between men and women may in part explain why we
don't have 50% representation of women in tech and leadership.
● Discrimination to reach equal representation is unfair, divisive, and bad for business.
Oftewel: vrouwen zijn slechter in technologie dan mannen, dus als we 50-50 mannen en vrouwen nastreven, zitten er een boel excuustruzen bij.

Gemiddeld, natuurlijk.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:44:02 #298
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997626
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:39 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Dus als je een diversiteitsprobleem erkend, maar niet de oplossing van "positieve discriminatie" en vindt dat je de oplossing op andere gebieden moet zoeken ben je verkeerd bezig?
Nee. Als je een memo vol achterhaalde seksistische onzin schrijft en je probeert jezelf in te dekken door achteraf te typen dat je echt niet tegen diversiteit bent, ben je verkeerd bezig.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:44:43 #299
8369 speknek
Another day another slay
pi_172997640
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mijn punt is meer dat je niet enerzijds stellen dat er geen (algemene/gegeneraliseerde) verschillen bestaan en anderzijds 'diversiteit' als uitgangspunt hanteren op basis van de erkenning van het bestaan groepen (=categorisering=erkenning verschil) - waartussen geen verschillen mogen bestaan. Hoe kun je -in de praktijk- 'diversiteit aan mensen' nastreven als je geen richtlijnen die verschillen erkennen mag/kan gebruiken? 'diversiteit' lijkt zo een term die gebruikt wordt in communicatie met de 'oude wereld' waarin verschillen nog wel bestaan/erkent (mogen) worden worden maar in de 'progressieve (CM) realiteit' eigenlijk geen bestaansrecht kan opeisen. Ik vraag mij vervolgens af, zit de ontslagen werknemer, die verschillen aanduid, volgens Google nog in de verkeerde wereld? (Zoals de moderne humanist kijkt naar de conservatieve nazi/moslim/christen). Ik zou, na het ontslag, duidelijkheid hieromtrent opeisen, mocht het voor de rechter uitgespeeld worden. De rechtvaardiging van zijn ontslag lijkt namelijk alleen in overdrijving (vergelijkingen met homo' die van daken gegooid moeten worden, holocaustontkenning etc) gevonden te worden.
De ontslagreden is de volgende:

quote:
Google CEO Sundar Pichai sent a note to employees that said portions of the memo “violate our Code of Conduct and cross the line by advancing harmful gender stereotypes in our workplace.”
NB schadelijke stereotyperingen. Niet stereotyperingen an sich, maar degene die een ongewenste richting opgaan. Daar zijn wel een aantal voorbeelden van te vinden in de memo. Ik pik er lukraak een paar uit:
quote:
We need to stop assuming that gender gaps imply sexism. [daarmee zeg je dat de gender gap natuurlijk is -sn
quote:
Status is the primary metric that men are judged on [hij vindt dit biologisch en niet cultureel -sn]
quote:
Note, the same forces that lead men into high pay/high stress jobs in tech and leadership cause men to take undesirable and dangerous jobs like coal mining [ja hoge status dat coal mining, daar kiezen de stoere mannen uit biologische redenen voor -sn]
(eigenlijk is daarna vrijwel het hele stuk 'why we are blind' een is-ought fallacy, hij zegt van niet maar stiekem toch wel)

Nou is de vraag die je stelt heel terecht: Een negatieve kant opbewegen gaat uit van een politieke eindideaal. Mogen mensen ook niet volgens dat ideaal leven? Leven conservatieven wiens einddoel niet diversiteit is, in de verkeerde wereld? Volgens Google lijkt het er inderdaad op van wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:44:47 #300
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172997642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 15:42 schreef NightH4wk het volgende:
Google is kennelijk dus zelf ook een grote seksist (en racist), door speciale programma's voor vrouwen (en minderheden) in het leven te roepen! Weer wat geleerd. Immers, ze maken onderscheid tussen man / vrouw, en ethniciteiten.
Zielige poging om de discussie te doen ontsporen gespot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')