Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:13 schreef Nakketikker het volgende:
Doorgetrokken strepen zijn ook totaal niet belangrijk. gewoon inhalen.
ik ook; zeker als het gewoon rustig is en er meer dan plenty ruimte voor is, vlam ik er gewoon langs, no wahala.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
Amen, broeder!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
BOX!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
Leipe shit ouwe!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
Omdat er vaak zat auto's worden geraakt bij rode kruizen wordt alles zo ver vooraf dichtgezet. Gemiddelde RWS weginspecteur kan je er alles over vertellen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Gisteren op de "nieuwe" A5 ook het hele stuk een rood kruis rechts, omdat er aan het eind een bezemwagen bezig was Je zou denken dat ze die matrixborden nou wel een beetje onder controle hebben. Het gevolg is dat iedereen gewoon alsnog rechts bleef rijden want je kon duidelijk zien dat er niets te bekennen was (en er zijn ook gewoon invoegstroken die erop kwamen).
Beetje hetzelfde als iedere week een brandoefening doen. Als het brandalarm dan een keer gaat gaan mensen echt niet rennen.
En je meteen de boete overhandigen van 230 ekkies..quote:Op vrijdag 21 juli 2017 19:26 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omdat er vaak zat auto's worden geraakt bij rode kruizen wordt alles zo ver vooraf dichtgezet. Gemiddelde RWS weginspecteur kan je er alles over vertellen.
Ik geloof ook best dat menig mens niet op let, maar het werkt niet goed als iedereen weet dat zo'n rood kruis 5 km van te voren al aan staat, want dan gaan ze het na een tijdje gewoon negeren.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 19:26 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omdat er vaak zat auto's worden geraakt bij rode kruizen wordt alles zo ver vooraf dichtgezet. Gemiddelde RWS weginspecteur kan je er alles over vertellen.
Tsjaa, kip/ei. Omdat men blijkbaar te dom is om een kruis netjes op te volgen gaan ze eerder aan. Omdat ze eerder aan gaan, worden ze genegeerd. Omdat ze genegeerd worden... je snapt me.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat menig mens niet op let, maar het werkt niet goed als iedereen weet dat zo'n rood kruis 5 km van te voren al aan staat, want dan gaan ze het na een tijdje gewoon negeren.
Ooooh da's echt irritant ja!quote:Op vrijdag 21 juli 2017 20:17 schreef Debsterr het volgende:
Oh, had wel een rotonde knipperlicht irritatie gisteren: oud vrouwtje die 'm een afslag te vroeg aanzet waardoor ik bijna de rotonde op wilde gassen - en zij mij heel suffig aankeek .
En dan lekker naar Oostenrijk rijden zoquote:Op zaterdag 22 juli 2017 00:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geef gas als je een tunnel uit rijdt. En als je dan nog snelheid verliest (je zakt van 110 naar 70), schakel terug. Je bent met dakkoffer en 4 volwassene wat zwaarder dan normaal in je eentje in je ecouitvoering leasegolf.
Uiteraard. En dan op de A3 in Duitsland met 110 een vrachtwagen gaan inhalen en hem gewoon midden in een treintje snelverkeer trappen. Ze remmen maar.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 08:00 schreef Piles het volgende:
[..]
En dan lekker naar Oostenrijk rijden zo
Ik vind dat er sowieso een hoop duitsers zijn die dat gewoon rücksichtlos doen.. ik kan me herinneren dat dat vroeger wel anders was..quote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Uiteraard. En dan op de A3 in Duitsland met 110 een vrachtwagen gaan inhalen en hem gewoon midden in een treintje
Momenteel is 110 toch het gemiddelde op de A3?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Uiteraard. En dan op de A3 in Duitsland met 110 een vrachtwagen gaan inhalen en hem gewoon midden in een treintje snelverkeer trappen. Ze remmen maar.
Ik vind ze niet meer de loftrompetwaardige chauffeurs die het altijd waren, zeker in Nederland zitten ze vaak aan de irritatiekant, maar rücksichtlos ervoor plempen in Duitsland met 70-90 terwijl jij 200+ draait in een treintje, dat heb ik ze nog niet zien uithalen. Nu blaas ik niet koste wat kost, ik kan ook rustig hele stukken 130 op de CC draaien, maar ik zoek mijn trajecten uit en bij drukte doe ik rustiger aan.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vind dat er sowieso een hoop duitsers zijn die dat gewoon rücksichtlos doen.. ik kan me herinneren dat dat vroeger wel anders was..
En links rijden kunnen ze hier ook heel goed, ook als er rechts gewoon 2 rijstroken vrij zijn en ze 'maar' 140 - 150 rijden. Ook binnen de kom trouwens, echt gewoon zonder énige reden. Op de Bahn gaan ze dan wel naar rechts als je effe knippert of heel demonstratief een strook naar rechts gaat, maar binnen de kom zijn het net zombies op rails
Jeh, Ik noem dat Mofrikanen, in eigen land zijn ze zichzelf en gedragen ze zich, en zodra ze in NL zitten doen ze alles wat ze in hun eigen land niet in hun hoofd zouden halen, inclusief bumperkleven en rechts inhalen. We hebben nog een bevolkingsgroep die dat doet, alleen rotten die achteraf niet weer op naar hun eigen landquote:Op zaterdag 22 juli 2017 18:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind ze niet meer de loftrompetwaardige chauffeurs die het altijd waren, zeker in Nederland zitten ze vaak aan de irritatiekant, maar rücksichtlos ervoor plempen in Duitsland met 70-90 terwijl jij 200+ draait in een treintje, dat heb ik ze nog niet zien uithalen. Nu blaas ik niet koste wat kost, ik kan ook rustig hele stukken 130 op de CC draaien, maar ik zoek mijn trajecten uit en bij drukte doe ik rustiger aan.
Je kent artikel 185 hè?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef ludovico het volgende:
Ik word echt behoorlijk gefrustreerd van auto's die niet stoppen voor het zebrapad, ik schop echt die spiegels er nog eens af...
Probeer eens af te stappen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef ludovico het volgende:
Ik word echt behoorlijk gefrustreerd van auto's die niet stoppen voor het zebrapad, ik schop echt die spiegels er nog eens af...
Af stappen?quote:
Dan stopt er ook niemandquote:
Dat ik aansprakelijk ben omdat het mijn schuld zou zijn? Bewijs gaat alsnog de kant op van de schopper, je hoort immers te wachten voor een zebrapad. Maar dat is het punt niet helemaal, ik word verdomme zo vaak voor de sokken gereden door die klapmongolen... Ik word er helemaal gek van.quote:
Ik bedoel uiteraard in situaties dat ik met de benenwagen benquote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Van je fiets, alleen voetgangers hebben namelijk voorrang.
Dat doe ik tegenwoordig maar dat zebrapad sluit aan op een fietspad.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha laatst zo'n vrouw komt met haar fiets aan naar het zebrapad, ik zag haar maar die geef ik natuurlijk geen voorrang... springt ze er net voor af om lopend door te gaan. Moest vol op de rem Dan wil je echt gewoon dood.
Ken uw klassiekers: klikkie doenquote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat ik aansprakelijk ben omdat het mijn schuld zou zijn? Bewijs gaat alsnog de kant op van de schopper, je hoort immers te wachten voor een zebrapad. Maar dat is het punt niet helemaal, ik word verdomme zo vaak voor de sokken gereden door die klapmongolen... Ik word er helemaal gek van.
Op sommige punten in Rdam zouden ze een cam moeten neerzetten en gewoon eens boetes toesturen van 350 euro
Van de week een fietser die me aankijkt en belt terwijl ik met een kind aan de hand op het punt sta het zebrapad te betreden. Hoe dom en lomp ben je dan?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef ludovico het volgende:
Ik word echt behoorlijk gefrustreerd van auto's die niet stoppen voor het zebrapad, ik schop echt die spiegels er nog eens af...
Herkenbaar verhaal, begin me steeds meer te ergeren aan het voorlaten van fietsers/brommers bij rotondes en andere overgangen, waar de haaientanden toch echt de kant van de fietsers op staan. Vind het gevaarlijk omdat je niet altijd kunt weten of de auto die voor je rijdt gaat remmen, en fietsers/brommers die vaak langs dat punt komen gaan op een gegeven moment de voorrang die ze niet hebben gewoon claimen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 22:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Van de week een fietser die me aankijkt en belt terwijl ik met een kind aan de hand op het punt sta het zebrapad te betreden. Hoe dom en lomp ben je dan?
Oh en vandaag een opa die bij rotondes en kruisingen anderen voor liet gaan. Gewoon keihard op de rem en dan vriendelijke gebaren maken. Het gebaar dat ik voor hem in mijn achterhoofd had, was niet vriendelijk
Niet zo lomp als de babyboomers die ik vandaag zag. Ik liep met de hond en sloeg het tafereel gade. Twee babyboomers op elektrische fietsen, type veel te dikke pens en kort pittig kapsel, komen uit een zijweg dat naar een ander dorp leidt. Ze moeten de hoofdweg bij ons kruisen naar het verplichte fietspad. Die hoofdweg is een voorrangsweg, zij hebben haaientanden. Wat doen ze? Ze fietsen de weg op. En in plaats van over te steken, vervolgen ze hun weg op de hoofdweg. De automobiliste die eraan kwam kon vol op de ankers. Hierop begint meneer veel te dikke pens deze dame een partij uit te schelden... Damn. Dame in de auto, oud autotje, benauwd weer, dus raampje open, zegt terug dat ze niet op het fietspad fietsen en normaal moeten doen en er komt nog even een grotere tirade uit. Dame rijdt door, fietsers draaien na 250 meter over de hoofdweg gefietst te hebben een andere zijweg in (en waren dus letterlijk te beroerd om 10 meter om te fietsen) en ik hoor ze tegen elkaar zeggen: "Nou, de jeugd van tegenwoordig heeft ook geen respect meer voor ouderen..." Dat ze zelf 2 overtredingen maakten (niet verlenen van voorrang aan voertuigen op de voorrangsweg en het niet gebruiken van een verplicht fietspad) en zelf direct begonnen met schelden, vergeten we voor het gemak maar.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 22:16 schreef Qarrad het volgende:
Van de week een fietser die me aankijkt en belt terwijl ik met een kind aan de hand op het punt sta het zebrapad te betreden. Hoe dom en lomp ben je dan?
Als er een gat was had je dus al eerder op kunnen schuiven.quote:Op zondag 23 juli 2017 03:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heerlijk die pipo's die denken heel subtiel ( ) een gat dicht te kunnen rijden en dan leip worden als je hem er zonder pardon tussen knalt
You ain't got shit.
Da's heel vaak het standaard tafereel. Een bestuurder die normaal gesproken voorrang moet verlenen, maar daarvoor afhankelijk is van een bestuurder die geen rekening houdt met eventuele doorstroming van overig verkeer. Dáár krijg je irritatie van. Ik zou er iig simpel van worden.quote:Op zondag 23 juli 2017 04:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als er een gat was had je dus al eerder op kunnen schuiven.
Maar "zonder pardon er tussen knallen" is natuurlijk veel leuker.
En die smiley op het eind doet me vermoeden dat je denkt dat je stoer bent. Dat is dus niet zo.
Ik vrees dat we het er maar mee moeten doen. Dat soort bestuurders.quote:Op zondag 23 juli 2017 05:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Da's heel vaak het standaard tafereel. Een bestuurder die normaal gesproken voorrang moet verlenen, maar daarvoor afhankelijk is van een bestuurder die geen rekening houdt met eventuele doorstroming van overig verkeer. Dáár krijg je irritatie van. Ik zou er iig simpel van worden.
Als ik op een invoegstrook rij (nee, de raw staat niet aan) en een passerende auto gaat tussen de twee rijstroken rijden dan voeg ik ook in. Ik snap dat ik voorrang moet verlenen, dus als 'ie gewoon rechts blijft rijden voeg ik achter 'm wel in. Als bestuuder echter lafjes tussen twee rijstroken blijft hangen, dan snap ik ook niet wat je daarmee bedoelt. Is dat semi-behulpzaam zijn? kun je niet kiezen? Dan kies ik wel voor je. Het is ook opvallend dat een bepaald type auto tot zoiets in staat is. Meestal wannabe-racehokken, bewoond door een petje.
Blijkbaar begrijp je mij verkeerd, ik vermoed dat dit te maken heeft met dat je drukker bent met andere mensen stoer te vinden dan met begrijpend te lezen.quote:Op zondag 23 juli 2017 04:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als er een gat was had je dus al eerder op kunnen schuiven.
Maar "zonder pardon er tussen knallen" is natuurlijk veel leuker.
En die smiley op het eind doet me vermoeden dat je denkt dat je stoer bent. Dat is dus niet zo.
Probeer in het vervolg eens iets meer te anticiperen en iets minder het eens te zijn met overige weggebruikers.quote:Op zondag 23 juli 2017 05:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik vrees dat we het er maar mee moeten doen. Dat soort bestuurders.
Lees mijn vorige berichtje eens, die kerel was ook zo'n pareltje, ik begrijp dat echt niet.
Ik probeer er verstandig en rustig mee om te gaan maar ben ik het er mee eens en snap ik ze? Absoluut niet.
Zo gaat dat tegenwoordig. Mensen hebben geen geduld meer.quote:Op zondag 23 juli 2017 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/3494322/Verkeer-A12-tussen-Gouda-en-Reeuwijk-langzaam-op-gang-na-zwaar-ongeluk
Ik zat in deze file en ik heb nog nooit zoveel mensen over de vluchtstrook of door het rode kruis heen zien gaan Ik hoop dat ze allemaal een boete hebben gekregen.
Asociaal, maar goed.quote:Op zondag 23 juli 2017 11:14 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Zo gaat dat tegenwoordig. Mensen hebben geen geduld meer.
Vrijdag op de A10 bij de Coentunnel was er ook een ongeluk gebeurd, maar genoeg die weer onder rood kruis reden.quote:Op zondag 23 juli 2017 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/3494322/Verkeer-A12-tussen-Gouda-en-Reeuwijk-langzaam-op-gang-na-zwaar-ongeluk
Ik zat in deze file en ik heb nog nooit zoveel mensen over de vluchtstrook of door het rode kruis heen zien gaan Ik hoop dat ze allemaal een boete hebben gekregen.
Belachelijk.quote:Op zondag 23 juli 2017 11:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vrijdag op de A10 bij de Coentunnel was er ook een ongeluk gebeurd, maar genoeg die weer onder rood kruis reden.
Nooit last van, zal wel aan jezelf liggen dus.quote:Op zondag 23 juli 2017 03:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heerlijk die pipo's die denken heel subtiel ( ) een gat dicht te kunnen rijden en dan leip worden als je hem er zonder pardon tussen knalt
You ain't got shit.
Vaak niet bewust, zitten gewoon niet op te letten en dan schrikken ze als iemand weer naar links komt. Pech moesten ze maar opletten.quote:Op zondag 23 juli 2017 03:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heerlijk die pipo's die denken heel subtiel ( ) een gat dicht te kunnen rijden en dan leip worden als je hem er zonder pardon tussen knalt
You ain't got shit.
Dat kom je echt vaak tegen ja. Ik rijd meestal de max. snelheid op de GPS met m'n bus, dus echt niet traag. Maar mensen denken dan: ah een busje, ik moet er voorbij. Gaan ze er voorbij, gaan ze daarna weer van het gas af.. Ik dus weer naar links, gaan ze weer gas geven, ik naar rechts, laten ze het gas weer los.. Nou dan maar even een kickdown naar 150km/h en er voorbijquote:Op zondag 23 juli 2017 12:16 schreef Fer het volgende:
Overgigens omgekeerd net zo irritant. Iemand gaat voor je naar rechts en gaat daarna zitten jojo-en op het gas, terwijl ik op de cc Vmax rijdt. Dan kom je er soms ook niet soepel langs.
Ik was van de week naar Bordeaux en heb dat echt een hele tijd gehad met een Fransoos. Zeker over een periode van 200km voor Parijs en na Parijs kwam ik 'm weer tegen..quote:Op zondag 23 juli 2017 13:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Vertel mij wat. Een record was op de A7 op de AP met 130 km/u.... die gast heeft me 4x ingehaald over het hele stuk.
Vrijdag in Rotterdam moest ik ook grinniken. Reed richting de snelweg en een caddy begon opeens te kleven. Uiteraard zitten er 10 auto's voor me en nog 30 stoplichten (en ben ik altijd sneller weg bij het stoplicht) maar oke. Na een tijdje zie ik hem slingeren van links naar rechts, via rechterstrook langs me (ben dan ook weer niet zo triest om hem klem te zetten) en dan weer terug naar links. Om daarna vol op de rem te gaan voor de trajectcontrole waar ik hem uiteindelijk weer inhaalde omdat ik 85 km/u reed en hij 80
Ik heb ook geen last van ISIS, zal ook wel niet bestaan dus.quote:Op zondag 23 juli 2017 12:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nooit last van, zal wel aan jezelf liggen dus.
Zojuist nog. Dat de eerste auto doorrijd als ik op het randje van de zebra staat snap ik. Was al aardig dichtbij en had goed de vaart erin. Vol op de rem trappen is nergens voor nodig. Het hele treintje daarachter daarentegen deed hun best om zo dicht mogelijk de achterlichten van hun voorganger te volgen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 22:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah ik ben het ermee eens dat je bij een zebrapad als voetganger heus wel even kan wachten hoor. Van mij hoeft een vrachtwagen niet vol op z'n rem omdat ik zo nodig wil oversteken, ik kan wel 2 sec. even stilstaan en dan weer verder lopen. Vaak kun je ook wel zien wanneer mensen blijven staan en wanneer niet als ze je aankijken. Als je lang genoeg in Amsterdam rijdt word je er ook wel goed in.
Bij wegversmallingen met borden geldt tegenwoordig ook het recht van de sterkste lijkt het, in plaats van de voorrangsregelsquote:Op zondag 23 juli 2017 16:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nou net weeeeeer wat meegemaakt. En dan vind ik de actie zelf niet eens zo heel erg, maar de reactie is wel iets waar ik me boos om kan maken.
Je doet alsof het super gewoon is om mee te maken. Ik rij al wat langer dan 1 dag auto. Je hebt, als je hier last van hebt, gewoon echt naar jezelf te kijken.quote:Op zondag 23 juli 2017 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik heb ook geen last van ISIS, zal ook wel niet bestaan dus.
Anticiperen op iemand die zonder reden hard achteruit richting mij gaat rijden en niet van plan lijkt te stoppen?quote:Op zondag 23 juli 2017 06:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Probeer in het vervolg eens iets meer te anticiperen en iets minder het eens te zijn met overige weggebruikers.
Vandaag op de fiets weer bijna voor mijn kloten gereden door een oostblokker. Rotonde met duidelijk een voorrangspositie voor fietsers. Zelf zij ik 90% van de tijd in de auto, dus als ik een keer op de fiets zit, weet ik heel goed wat slim of irritant gedrag is. Anyway, ik dus netjes handje uitsteken en zulks, blijf duidelijk op de rotonde, geeft die lul ineens gas! Gewoon extra gas om op mij in te rijden... Scheelde ongeveer een centimeter of ik lag eronder.quote:Op zondag 23 juli 2017 16:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
(een Oostblokker, mocht dat nog belangrijk zijn..)
Ja dan maar doen alsof je gewoon gaat lopen... dan remmen ze wel hoor. Mochten ze dat niet doen, probeer een beetje omhoog te springen zodat je je benen niet breekt maar via je zij of rug op de voorruit klaptquote:Op zondag 23 juli 2017 16:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zojuist nog. Dat de eerste auto doorrijd als ik op het randje van de zebra staat snap ik. Was al aardig dichtbij en had goed de vaart erin. Vol op de rem trappen is nergens voor nodig. Het hele treintje daarachter daarentegen deed hun best om zo dicht mogelijk de achterlichten van hun voorganger te volgen.
Zeg ik dat? Wellicht dat je het morgen op je 3e dag een keer meemaakt dan.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je doet alsof het super gewoon is om mee te maken. Ik rij al wat langer dan 1 dag auto. Je hebt, als je hier last van hebt, gewoon echt naar jezelf te kijken.
Dat lijk je te impliceren. Ehhh, ik ben koerier, maak aardig wat uurtjes int verkeer, ik herken wat jij hier zegt totaal niet. Maar kan mij indenken dat bepaalde mensen met bepaald rijgedrag wel veel in die situatie komen.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Wellicht dat je het morgen op je 3e dag een keer meemaakt dan.
Ik geloof dat ik je situatieschets niet goed begrijp, je ging naar rechts, omdat daar voldoende ruimte was enzo. Is het dan niet logisch dat degene die eerst achter jou reed het gat iets kleiner maakt? Als je in een treintje rijdt, houd je de onderlinge afstand toch enigszins beperkt dacht ik en daarnaast zeg je dat die persoon in de remmen moest, misschien wilde hij je gewoon inhalen. Maar hoe maakt dat voor jou uit? Er was toch voldoende ruimte rechts? Of anticipeerde je als een stoeptegel en reed er even verderop een vrachtwagen die je ook nog in wou halen? In dat geval zie ik namelijk de toegevoegde waarde niet van even naar rechts gaan en weer op dezelfde plek invoegen in het treintje... Dan blijft staan dat die andere bestuurder best had kunnen verwachten dat jij weer naar links zou willen, maar dat zie ik toch vooral als jouw probleem.quote:Op zondag 23 juli 2017 06:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Blijkbaar begrijp je mij verkeerd, ik vermoed dat dit te maken heeft met dat je drukker bent met andere mensen stoer te vinden dan met begrijpend te lezen.
De situatie is als volgt:
Snelweg met 2 rijstroken -> treintje op de linkerbaan en rechts praktisch vrij -> ga netjes naar rechts, in de hoop te inspireren -> bestuurder die aanvankelijk achter mij zat probeert het gat dicht te rijden.
Desalniettemin is ervoor knallen in elk geval leuker en doet jouw mening er in mijn optiek absoluut niet toe.
Fijne dag.
Ik hoorde daarnet op de radio in het nieuws dat er vandaag op de A12 een recordaantal mensen is beboet voor het negeren van een rood kruis dus je gebeden zijn verhoord denk ikquote:Op zondag 23 juli 2017 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
https://www.omroepwest.nl/nieuws/3494322/Verkeer-A12-tussen-Gouda-en-Reeuwijk-langzaam-op-gang-na-zwaar-ongeluk
Ik zat in deze file en ik heb nog nooit zoveel mensen over de vluchtstrook of door het rode kruis heen zien gaan Ik hoop dat ze allemaal een boete hebben gekregen.
Dat was deze op de A2? NWS / 230 bekeuringen in 3 kwartier vanwege ’negeren rood kruis’quote:Op maandag 24 juli 2017 00:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik hoorde daarnet op de radio in het nieuws dat er vandaag op de A12 een recordaantal mensen is beboet voor het negeren van een rood kruis dus je gebeden zijn verhoord denk ik
Ohquote:Op maandag 24 juli 2017 00:10 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat was deze op de A2? NWS / 230 bekeuringen in 3 kwartier vanwege ’negeren rood kruis’
Ik geef wel eens een vriendelijke tik op de achterruit in zo'n situatie.. schrikken ze ook van .quote:Op zondag 23 juli 2017 18:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dan maar doen alsof je gewoon gaat lopen... dan remmen ze wel hoor. Mochten ze dat niet doen, probeer een beetje omhoog te springen zodat je je benen niet breekt maar via je zij of rug op de voorruit klapt
Of ze stappen uit om je nog eens even te bedreigen. Been there, done thatquote:Op maandag 24 juli 2017 08:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik geef wel eens een vriendelijke tik op de achterruit in zo'n situatie.. schrikken ze ook van .
Debsterr bedreigen?quote:Op maandag 24 juli 2017 08:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Of ze stappen uit om je nog eens even te bedreigen. Been there, done that
En daar hebben we SebbeSwense weer.quote:Op zondag 23 juli 2017 18:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Wellicht dat je het morgen op je 3e dag een keer meemaakt dan.
Waar moet je anders rijden?quote:Op maandag 24 juli 2017 08:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
Nu op de A5 dubbel rood kruis. Iedereen gaat nog de A5 op
Zelfs op de linker rijstrook
Kansloos weer, dat rode kruis stond wederom verkeerd.quote:Op maandag 24 juli 2017 00:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik hoorde daarnet op de radio in het nieuws dat er vandaag op de A12 een recordaantal mensen is beboet voor het negeren van een rood kruis dus je gebeden zijn verhoord denk ik
Mwah daar moet je mee oppassen. Deed een gast ook een keer bij mij omdat hij vond dat ik op hem moest wachten toen ik achteruit reed (terwijl hij makkelijk even er naast kon lopen). Maar hij sloeg vrij hard op m'n kofferbak. Schelden oke maar van andermans auto blijf je gewoon af. Ik kan begrijpen dat iemand dan uitstapt om jou ook even een vriendelijke tik te geven.quote:Op maandag 24 juli 2017 08:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik geef wel eens een vriendelijke tik op de achterruit in zo'n situatie.. schrikken ze ook van .
Ik kies wel strategisch ja, moekes in een auto van hun man ofzo .quote:Op maandag 24 juli 2017 08:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Of ze stappen uit om je nog eens even te bedreigen. Been there, done that
Vluchtstrook of de afrit andere weg nemenquote:Op maandag 24 juli 2017 09:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waar moet je anders rijden?
[..]
Kansloos weer, dat rode kruis stond wederom verkeerd.
[..]
Mwah daar moet je mee oppassen. Deed een gast ook een keer bij mij omdat hij vond dat ik op hem moest wachten toen ik achteruit reed (terwijl hij makkelijk even er naast kon lopen). Maar hij sloeg vrij hard op m'n kofferbak. Schelden oke maar van andermans auto blijf je gewoon af. Ik kan begrijpen dat iemand dan uitstapt om jou ook even een vriendelijke tik te geven.
Jijzelf inclusief als ik de foto zo ziequote:Op maandag 24 juli 2017 08:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
Nu op de A5 dubbel rood kruis. Iedereen gaat nog de A5 op
Zelfs op de linker rijstrook
Die foto is idd wel een beetje apart want wat kun je doen als je dat ziet? Niks.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Jijzelf inclusief als ik de foto zo zie
Ja je kon nergens heen. Na de bocht was gelijk een ongeluk gebeurd. Dus was echt net pas afgekruisd.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Jijzelf inclusief als ik de foto zo zie
Wat dacht je van stoppen?quote:Op maandag 24 juli 2017 09:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die foto is idd wel een beetje apart want wat kun je doen als je dat ziet? Niks.
Misschien dat er eerdere waarschuwingen of aanwijzingen waren maar gezien het aantal auto's denk ik van niet.
Beetje onhandig dit.
Ze blokkeerden dus beide stroken en nog gingen mensen er langs?quote:Op maandag 24 juli 2017 09:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja je kon nergens heen. Na de bocht was gelijk een ongeluk gebeurd. Dus was echt net pas afgekruisd.
Stond rijkswaterstaat op de vluchtstrook en politie op de rijstroken. Dus je moest stukje slalommen langs de hulpdiensten.
Als de gehele weg is afgekruist dien je de aanwijzingen van politie of Rijkswaterstaat op te volgen. Die staan dan verderop als je ze nog niet ziet, of het moet echt net gebeurd zijn.quote:
Als ze verderop staan, na het kruis en dan nog steeds buiten zicht, heb je er niks aan.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als de gehele weg is afgekruist dien je de aanwijzingen van politie of Rijkswaterstaat op te volgen. Die staan dan verderop als je ze nog niet ziet, of het moet echt net gebeurd zijn.
Je kunt toch geen kant op, als de auto's blijven rijden kun je blijkbaar nog ergens heen, als het treintje stilstaat sta je stil. Als je auto's spookrijdend terug ziet komen weet je dat het tijd is voor chaos.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ze verderop staan, na het kruis en dan nog steeds buiten zicht, heb je er niks aan.
Met andere woorden je praat poep. Als politie oid zegt dat je niet meer die weg op kan so be it, als er opeens allemaal kruizen staan terwijl iedereen er al rijdt kan je ook niet heel veel doen. Waarschijnlijk sla je dan liever af en rij je om dan dat je nog een tijdje vast staat vanwege een ongeval. Dat is een afwegingquote:Op maandag 24 juli 2017 09:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je kunt toch geen kant op, als de auto's blijven rijden kun je blijkbaar nog ergens heen, als het treintje stilstaat sta je stil. Als je auto's spookrijdend terug ziet komen weet je dat het tijd is voor chaos.
Zeg jij maar wat je moet doen dan als alles afgekruist is.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met andere woorden je praat poep.
Ja wie zegt dat die mensen dat niet deden en er verderop pas politie is. Ondanks de 2 rode kruizen stonden mensen toch allemaal rechts, met een reden neem ik aan.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zeg jij maar wat je moet doen dan als alles afgekruist is.
stoppen en stilstaan lijkt me, want dan rijd je op een afgesloten rijbaan, maar die situatie is wel heel bijzonder, want meestal laten ze een af te sluiten rijbaan eerst leegvloeien.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zeg jij maar wat je moet doen dan als alles afgekruist is.
Wat iedereen zou doen (dat mag ik hopen). Gewoon met een lagere snelheid doorrijden en de eerste afslag nemen. Overmacht, zullen we maar zeggen. In alle gevallen zit je volgens het boekje toch fout. Je mag niet op een afgekruiste rijstrook rijden, je mag ook niet stilstaan.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zeg jij maar wat je moet doen dan als alles afgekruist is.
Ik heb al even gezocht maar kon geen antwoord van Rijkswaterstaat zelf vinden over deze kwestie. Dat gaat allemaal over rode kruizen waarbij er nog wel een baan open is.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat iedereen zou doen (dat mag ik hopen). Gewoon met een lagere snelheid doorrijden en de eerste afslag nemen. Overmacht, zullen we maar zeggen. In alle gevallen zit je volgens het boekje toch fout. Je mag niet op een afgekruiste rijstrook rijden, je mag ook niet stilstaan.
Ja, ze gaan er natuurlijk van uit dat dit nooit gebeurt. En ze gaan ook geen antwoord geven op de vraag: "Wat moet ik doen als jullie het verpesten met elektronische signalering?" RWS doet het nooit fout, zelfs niet als iemand daar een fuck-up maakt.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb al even gezocht maar kon geen antwoord van Rijkswaterstaat zelf vinden over deze kwestie. Dat gaat allemaal over rode kruizen waarbij er nog wel een baan open is.
Dat idd, al kan het natuurlijk zijn dat de vluchtstrook wel open is om te kunnen passeren, maar daar hangt dan weer geen matrixbord boven en je kan ook niet van de politie verwachten dat ze iedere 100 meter iemand hebben staan om het verkeer dat tussen de vorige afslag en het ongeluk staat door te zwaaien.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
stoppen en stilstaan lijkt me, want dan rijd je op een afgesloten rijbaan, maar die situatie is wel heel bijzonder, want meestal laten ze een af te sluiten rijbaan eerst leegvloeien.
Herkenbaar. Ik had zelfs een keer iemand die zat te gebaren, terwijl ik toch goed stond opgesteld. Die nam ook een hele rare bocht, meteen 45° insturen, over het midden van het kruispunt en dan rakelings voor mij weer een 45° hoek.quote:Op maandag 24 juli 2017 13:07 schreef DrMarten het volgende:
Dan maar even weer een irritatie: mensen die linksaf slaan een weg in waar ik uit kom en dan zodanig de binnenbocht nemen dat ik vol in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen
0,0 zelfinzicht, op zich ook knap van die dames.quote:Op zondag 23 juli 2017 00:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet zo lomp als de babyboomers die ik vandaag zag. Ik liep met de hond en sloeg het tafereel gade. Twee babyboomers op elektrische fietsen, type veel te dikke pens en kort pittig kapsel, komen uit een zijweg dat naar een ander dorp leidt. Ze moeten de hoofdweg bij ons kruisen naar het verplichte fietspad. Die hoofdweg is een voorrangsweg, zij hebben haaientanden. Wat doen ze? Ze fietsen de weg op. En in plaats van over te steken, vervolgen ze hun weg op de hoofdweg. De automobiliste die eraan kwam kon vol op de ankers. Hierop begint meneer veel te dikke pens deze dame een partij uit te schelden... Damn. Dame in de auto, oud autotje, benauwd weer, dus raampje open, zegt terug dat ze niet op het fietspad fietsen en normaal moeten doen en er komt nog even een grotere tirade uit. Dame rijdt door, fietsers draaien na 250 meter over de hoofdweg gefietst te hebben een andere zijweg in (en waren dus letterlijk te beroerd om 10 meter om te fietsen) en ik hoor ze tegen elkaar zeggen: "Nou, de jeugd van tegenwoordig heeft ook geen respect meer voor ouderen..." Dat ze zelf 2 overtredingen maakten (niet verlenen van voorrang aan voertuigen op de voorrangsweg en het niet gebruiken van een verplicht fietspad) en zelf direct begonnen met schelden, vergeten we voor het gemak maar.
Yups, vaak genoeg ter nauwer nood kunnen voorkomen dat ik op een motorkap lag. Dan kijken die bestuurders je nog verwijtend aan ook.quote:Op maandag 24 juli 2017 13:07 schreef DrMarten het volgende:
Dan maar even weer een irritatie: mensen die linksaf slaan een weg in waar ik uit kom en dan zodanig de binnenbocht nemen dat ik vol in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen
Met een rechtsgestuurde auto zou je een hoop pranks uit kunnen halen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:56 schreef Debsterr het volgende:
Misschien geen irritatie maar ik schrok er wel van: een auto inhalen waarvan je niet doorhebt dat het een Engelse auto is (import met NL kenteken) en dat je naar rechts kijkt en iemand slapend met hoofd naar voren hangend in de bestuurdersstoel ziet zitten wat gelukkig dus de bijrijder bleek te zijn
Misschien als voorzorg, als ze moeten remmen en slippen?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 06:54 schreef Fixers het volgende:
Geen irritatie, maar wel iets dat ik niet snap: bestuurders van bezorgbrommers hebben altijd één voetje boven de grond zweven, waarom is dat? Andere brommers/scooters zie ik dat haast nooit doen.
Achteruit door de McDrivequote:Op zaterdag 29 juli 2017 06:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met een rechtsgestuurde auto zou je een hoop pranks uit kunnen halen.
Ik zie het al helemaal voor me haha. Ook al moet ik zeggen dat je in een Engelse auto altijd het doelwit bent van de politie. Wordt gemiddeld zo'n 2 tot 3 keer staande gehouden als ik vanaf de Belgische grens naar noord Nederland rij.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 13:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Achteruit door de McDrive
Los stuur monteren/in je handen houden, naast een politieauto gaan staan, slingerend wegrijden en als ie weer naast je staat een teug van je bier nemen
Zo'n mindfuck altijd de eerste paar dagen in de uk. Zit er op de bijrijdersstoel van de auto die van rechts komt een jochie van 6... Kijk je ook wel ff 2x..:pquote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:48 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me haha. Ook al moet ik zeggen dat je in een Engelse auto altijd het doelwit bent van de politie. Wordt gemiddeld zo'n 2 tot 3 keer staande gehouden als ik vanaf de Belgische grens naar noord Nederland rij.
En wat wil de politie dan precies? Ik neem aan dat zij ook wel kunnen zien dat het een engelse auto is?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:48 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me haha. Ook al moet ik zeggen dat je in een Engelse auto altijd het doelwit bent van de politie. Wordt gemiddeld zo'n 2 tot 3 keer staande gehouden als ik vanaf de Belgische grens naar noord Nederland rij.
dat is in Duitsland tegenwoordig ook standaard. Gewoon rechts in halen, ook dat is is tegenwoordig standaard.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:11 schreef RRD_kiter het volgende:
Wat is het ook de laatste dagen met duitsers die richting onze kust rijden. Per definitie middelste baan nemen want over 4.5 kilometer rijdt er een vrachtwagen op de rechterbaan en dan ook nog twintig kilometer onder de maximum snelheid rijden.
Zelfs als ze naar rechts gedrukt worden, gaan ze daarna weer naar de tweede baan toe zonder enige aanleiding.
Rete irritant.
Iedere keer wordt ik gecontroleerd op papieren, omdat het nogal verdacht is in hun ogen. Soms 3 keer per rit. Als ik ze dan vertel dat het al de derde keer is dat ze me lastig vallen, vertellen ze me dat ze daar geen boodschap aan hebben. Ik heb zoiets van, het moet toch ergens geregistreerd zijn dat mijn auto opgevraagd wordt?quote:Op zondag 30 juli 2017 01:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En wat wil de politie dan precies? Ik neem aan dat zij ook wel kunnen zien dat het een engelse auto is?
Ik zou ook niet zomaar naar rechts gaan als er nog twee mensen in moeten voegen.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
De grootste klacht is dus meneer slak aan de voorzijde van het treintje die onnodig links rijdt, afgaande op je schets.
Had wel iets korter gekund.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:49 schreef sneakydesert het volgende:
Van het weekend was ik in Vlaardingen. Ik wil rechtdoor op de kruising. Voor de kruising staat een pijl op mijn rijstrook die aangeeft dat de strook rechtdoor gaat. Na de kruising staat er ineens een pijl die naar links gaat. Ik heb zeker ergens een bord gemist ofzo
https://streamable.com/n0pmg
quote:Op zondag 30 juli 2017 16:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Had wel iets korter gekund.
Hij had eerder naar rechts gemoeten, true. Maar je kon al zien dat er 2 mensen in gingen voegen en dat er daarvoor nog een vrachtwagen rijdt, dus ik nam het hem niet kwalijk.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
De grootste klacht is dus meneer slak aan de voorzijde van het treintje die onnodig links rijdt, afgaande op je schets.
Als jij 120 km/h uur rijdt. Hoe kan een vrachtwagen op de invoegstrook je inhalen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs
Ik rijd 120, hij komt van een invoegstrook. Ik word ingehaald en hij had nog pAar honderd meter invoegstrook dus ik ga niet opzij. Hij helemaal moeilijk doen met licht en toeter
Dwaas
Ik denk dat hij door een auto werd ingehaald en de vrachtwagen aan de andere kant wilde invoegen..quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:48 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Als jij 120 km/h uur rijdt. Hoe kan een vrachtwagen op de invoegstrook je inhalen?
2 situaties.
Situatie 1: de vrachtwagen reedt al op de invoegstrook en jij bleef stug doorrijden zonder ruimte te maken voor de vrachtwagen
Situatie 2: vrachtwagen reedt ruim boven de 120km/h.
Hij geeft zelf aan dat er niemand naast hem reedt. Hij weigerde ruimte te creëren door opzij te gaan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik denk dat hij door een auto werd ingehaald en de vrachtwagen aan de andere kant wilde invoegen..
Hij werd niet ingehaald door de vrachtwagen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:48 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Als jij 120 km/h uur rijdt. Hoe kan een vrachtwagen op de invoegstrook je inhalen?
2 situaties.
Situatie 1: de vrachtwagen reedt al op de invoegstrook en jij bleef stug doorrijden zonder ruimte te maken voor de vrachtwagen
Situatie 2: vrachtwagen reedt ruim boven de 120km/h.
Waar geeft hij dat aan dan? Juist ja, nergens. Zoals ik het lees wordt hij links ingehaald door een auto en kan hij dus niet opzij en wil er een vrachtwagen invoegen aan de andere kant.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:08 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Hij geeft zelf aan dat er niemand naast hem reedt. Hij weigerde ruimte te creëren door opzij te gaan.
Ben zeer benieuwd naar zijn toelichting.
En we zijn ontzettend dankbaar voor de dashcam & roadrage filmpjes die daarop volgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:46 schreef Voszje het volgende:
Invoegen in Rusland: Gewoon half de weg op komen, terwijl dat helemaal niet kan en iedereen voor jou dus vol in de ankers moet.
Zo gauw ik een dashcam heb zal ik wellicht ook bijdragen aan deze deugd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En we zijn ontzettend dankbaar voor de dashcam & roadrage filmpjes die daarop volgen.
Misschien doe je dat nu al.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 19:08 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zo gauw ik een dashcam heb zal ik wellicht ook bijdragen aan deze deugd.
Wellicht ben ik inderdaad in beeld. Al hoop ik dat mijn acties tot nog toe niet publicatie waardig waren, ik denk zelf dat ik nogal meeval... Kijkend naar een (groot) deel van de medeweggebruikers.quote:
quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:48 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Als jij 120 km/h uur rijdt. Hoe kan een vrachtwagen op de invoegstrook je inhalen?
2 situaties.
Situatie 1: de vrachtwagen reedt al op de invoegstrook en jij bleef stug doorrijden zonder ruimte te maken voor de vrachtwagen
Situatie 2: vrachtwagen reedt ruim boven de 120km/h.
Ik kan goed lezen, vraag me nu af of jij kan schrijven. Lees je reactie nog eens. Je wilde niet opzij gaan.quote:Op zondag 6 augustus 2017 10:08 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Lezen is wel moeilijk hè?
Overigens, de juiste uitleg is inmiddels gegeven.
Nou, blijkbaar niet, aangezien je met twee kul voorbeelden kwam.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:02 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Ik kan goed lezen, vraag me nu af of jij kan schrijven. Lees je reactie nog eens. Je wilde niet opzij gaan.
Waarom wilde je dan niet opzij gaan om de vrachtwagen de ruimte te geven?
Ik had laatst een vergelijkbare situatie maar ondanks de wet, was ik toch niet in mn recht volgens FOKquote:Op zondag 6 augustus 2017 12:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar niet, aangezien je met twee kul voorbeelden kwam.
En waarom ik niet ruimte wilde geven, heel simpel, vrachtwagen heeft genoeg invoegstrook, zelfs toen ik hem voorbij was had hij nog strook over. Daarbij, zoals aangegeven in mijn post en waaruit blijkt dat jij niet kan lezen; ik werd zelf ingehaald. Dus zelfs al had ik ruimte willen geven, had dat niet gekund.
Oh en voordat je een domme opmerking maakt, nee ik hoef, sterker nog, ik MAG niet opzij om invoeger ruimte te geven. Ja, stomme wet, i know, genoeg momenten dat ik wel ruimte maak, maar dat is dan vooral op plekken waarvan ik weet dat er achterlijk korte invoegstroken zijn.
Wat al eerder was geschetst, Vrachtwagen had zeeën van ruimte, maar verwachtte desondanks invoeghulp.quote:Op zondag 6 augustus 2017 12:02 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Ik kan goed lezen, vraag me nu af of jij kan schrijven. Lees je reactie nog eens. Je wilde niet opzij gaan.
Waarom wilde je dan niet opzij gaan om de vrachtwagen de ruimte te geven?
Beter geeft zo'n mongool de vangrail zelf even een knuffel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 15:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
Net een poging tot doodslag mogen meemaken. Meneer in een Maserati Levante die het blijkbaar niet snel genoeg ging, terwijl slachtoffer al echt vmax reed. Tunnel A9 Beverwijk Haarlem. Inhalen, afsnijden, twee keer remtest, vervolgens blokkeren als slachtoffer wil uitwijken, en daarna bijna de vangrail indrukken....
Daar erger ik mij groen en geel aan. Hier hetzelfde, rotonde, fietsers moeten voorrang verlenen, en dat geldt zo'n beetje voor alle acht rotondes in de buurt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:26 schreef qajariaq het volgende:
Mensen die bij het verlaten van een rotonde fietsers voorrang geven die voor haaientanden moeten wachten. Een vriendelijk gebaar maar als je er achter zit moet je wel heel vlot vol op de rem...
Vooral een dom gebaarquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:26 schreef qajariaq het volgende:
Mensen die bij het verlaten van een rotonde fietsers voorrang geven die voor haaientanden moeten wachten. Een vriendelijk gebaar maar als je er achter zit moet je wel heel vlot vol op de rem...
Sowieso ja als mensen onnodig voorrang verlenen terwijl er mensen achter 'm zitten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:26 schreef qajariaq het volgende:
Mensen die bij het verlaten van een rotonde fietsers voorrang geven die voor haaientanden moeten wachten. Een vriendelijk gebaar maar als je er achter zit moet je wel heel vlot vol op de rem...
Ik erger me daar ook heel erg aan. Als fietser blijf ik dan ook gewoon staan en kijk ik de dader schaapachtig aan. Al een paar keer bijna ruzie gehad, maar jammer dan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:26 schreef qajariaq het volgende:
Mensen die bij het verlaten van een rotonde fietsers voorrang geven die voor haaientanden moeten wachten. Een vriendelijk gebaar maar als je er achter zit moet je wel heel vlot vol op de rem...
Dat is ook één van mijn topirritaties inderdaad, helemaal als er nogal wat verkeer achter zit dat dan in de ijzers moet door een misplaatst vriendelijke gebaar (wat nog de helft van de keren niet begrepen wordt ook...staat zo'n fietser appelig te kijken...)quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:26 schreef qajariaq het volgende:
Mensen die bij het verlaten van een rotonde fietsers voorrang geven die voor haaientanden moeten wachten. Een vriendelijk gebaar maar als je er achter zit moet je wel heel vlot vol op de rem...
Bejaarden denken inderdaad niet na in het verkeer nee. Of ze nu op de fiets zijn, lopend al dan niet achter een rollator, of in de auto zitten, hou je hart maar vast.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 23:11 schreef karr-1 het volgende:
Bejaarden op een eBike die keihard aankomen scheuren en dan denken dat iedereen die uit een dwars weg komt ze automatisch voorrang geeft. In vrij korte tijd al 2 keer iemand onderuit gereden omdat ze toch geen voorrang kregen. Denken die mensen niet na of zo?
Ik vrees het ook ja, het is elke keer weer gokken of het goed gaat of niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 10:41 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Bejaarden denken inderdaad niet na in het verkeer nee. Of ze nu op de fiets zijn, lopend al dan niet achter een rollator, of in de auto zitten, hou je hart maar vast.
Maakt ook niet uit, hun leven is niet veel meer waard. Dat weten ze zelf ook.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 10:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vrees het ook ja, het is elke keer weer gokken of het goed gaat of niet.
Dat van jou ook niet als je verwijtbaar iemand doodrijdt.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit, hun leven is niet veel meer waard. Dat weten ze zelf ook.
Ach wat is verwijtbaar. Ook weleens zo'n bejaarde op een fiets gehad die hand uitstak en ging, moest vol op de rem. Gelukkig heb ik een goede reactie, daardoor kan zij nog een paar jaartjes genieten van dit mooie leven. Geen idee of ik de lul was als ik er overheen was gereden, zal wel weer in dit kromme land.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 17:59 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat van jou ook niet als je verwijtbaar iemand doodrijdt.
Wat bezielt die mensenquote:Op donderdag 10 augustus 2017 10:36 schreef Rewimo het volgende:
Figuren die je inhalen en je vervolgens afsnijden om over het verdrijvingsvlak de uitvoegstrook op te schieten
Om daarna te stranden achter een braaf 80 rijdende automobilist
Hier in Brabant idem. Hoogerheide wordt jaarlijks gewoon omgetoverd tot een waanzinnig circus van wielerliefhebbers die overal in de weg lopen en zelfs de randweg (gemaakt om dit soort evenementen te kunnen omzeilen) loopt vast. De rest van het jaar worden fietspad en weg geterroriseerd door wielrenners die denken overal voorrang te kunnen nemen. Verrassing: ik stop niet zomaar voor elk spandexpakje.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 10:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
2 hele dorpen in de randstad afsluiten voor een wielerevenement. Doe dat gvd lekker in de achterhoek of in Belgie! Wat een gezeik.
Beide spiegels zijn verplicht, neem ik aan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 16:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag iemand hele tijd voor me met z'n buitenspiegels ingeklapt tering zeg. Dan kijk je er dus nooit in anders viel het je wel op. Mogen ze gewoon boete voor geven toch? Linker buitenspiegel is verplicht?
Oh na 2010 wel inderdaad, bij oudere auto's en oldtimers niet (tenzij binnenspiegel geen zicht heeft).quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 16:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Beide spiegels zijn verplicht, neem ik aan.
Vreemd dat het voor 2010 niet verplicht was.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 16:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh na 2010 wel inderdaad, bij oudere auto's en oldtimers niet (tenzij binnenspiegel geen zicht heeft).
Regelgeving verandert wel eens. Gordels zijn ook niet altijd verplicht geweest.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 17:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Vreemd dat het voor 2010 niet verplicht was.
Het heet niet voor niets Randstad, dorpen horen daar niet.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 10:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
2 hele dorpen in de randstad afsluiten voor een wielerevenement. Doe dat gvd lekker in de achterhoek of in Belgie! Wat een gezeik.
Geen idee, maar je schrikt je het rambam als iemand zo ineens voor je langsschiet.quote:
Ik werd laatst rechts ingehaald door een of andere debiel, dat is ook schrikken. Ik reed 120 op de uitvoegstrook en meneer haalt me rechts over de vluchtstrook in.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 19:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Geen idee, maar je schrikt je het rambam als iemand zo ineens voor je langsschiet.
uuh, ik heb altijd 4 lichtbronnen aan aan de voorkant als het dimlicht is ingeschakeld.... (ford fiesta uit 2009, dus nog zonder dagrijlampen)quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 21:45 schreef Simterklaas het volgende:
Mensen die van voren vier lichtpunten voeren Je bent godverdomme geen dikke truck of zo. Tevens mag het volgens mij niet eens, dus tyf op.
Ik bedoel ook dimlicht in combinatie met dagrijlicht. Dat mag dus niet, maar mensen hebben schijt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 22:19 schreef Marco001 het volgende:
[..]
uuh, ik heb altijd 4 lichtbronnen aan aan de voorkant als het dimlicht is ingeschakeld.... (ford fiesta uit 2009, dus nog zonder dagrijlampen)
Al een poosje mijzelf nergens aan geïrriteerd op de weg. dat terwijl ik dagelijks op min of meer de "dodenweg" van Drenthe rijd, de N34.. laatste keer zal 2 weken geleden zijn geweest, al is dat eigenlijk niet eens verkeer gerelateerd. Sprong een groepje uit mijn taxibus zonder te betalen, na eerst flink ruzie lopen zoeken.
Als het auto's zijn met dagrijlicht af fabriek, dan kunnen ze niet instellen of dat aan of uit moet als dimlicht aan gaat. Dus dan is de auto gewoon zoals'ie is typegoedgekeurd. En dan mag het (kennelijk) wel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 22:40 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dimlicht in combinatie met dagrijlicht. Dat mag dus niet, maar mensen hebben schijt.
Beetje doorrijden de volgende keer.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 19:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik werd laatst rechts ingehaald door een of andere debiel, dat is ook schrikken. Ik reed 120 op de uitvoegstrook en meneer haalt me rechts over de vluchtstrook in.
Dat mag wel, dat kan je vaak niet eens instellenquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 22:40 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ik bedoel ook dimlicht in combinatie met dagrijlicht. Dat mag dus niet, maar mensen hebben schijt.
Ja, dan blijkbaar wel, maar dat is best falend.quote:
Volgens mij klopt dit allebei niet, als in dat het niet mag en dat het wel in te stellen is.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 23:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat mag wel, dat kan je vaak niet eens instellen
...
Moet zeggen dat het voor mij niet echt een irritatie is. Ik vind het een beetje dom patsergedrag hoogstens maar voor mij zitten irritaties meer in dom patsergedoe als in afsnijden of een agressieve rijstijl etc.quote:§ 15. Bijzondere lichten
Artikel 41
1 Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
2 Bestuurders van een motorvoertuig mogen, indien deze verlichting krachtens de Regeling voertuigen voor dat motorvoertuig is toegestaan, tegelijk met dimlicht of mistlicht aan de voorzijde bochtlicht, hoeklicht, manoeuvreerlichten, markeringslichten of staaklichten voeren, waarbij voor het mogen voeren van manoeuvreerlichten een maximumsnelheid geldt van 10 km per uur.
Bron
Was jij hetquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 23:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beetje doorrijden de volgende keer.
Haha, nee. Zou ik niet zo snel doen. Misschien als je 30 of 40 rijdt, maar bij 120 niet. Idioot gedrag natuurlijk.quote:
Onnodig links rijden. echt het meest zinloze gedrag op een snelweg. Wat een sneue mensen zijn datquote:Op zondag 13 augustus 2017 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Haha, nee. Zou ik niet zo snel doen. Misschien als je 30 of 40 rijdt, maar bij 120 niet. Idioot gedrag natuurlijk.
Wat ik vervelend vind is:
- onnodige linksrijders
- mensen die ruim voor de uitvoegstrook al beginnen met bruut afremmen
- mensen die niet goed invoegen (vaak traag en de strook niet benutten)
- mensen die al gaan vertragen bij groen om dan vol op de rem te knallen als het oranje wordt
- mensen die voorrang claimen door de auto al half over de streep te zetten
En met die vluchtstroken als spitsstrook zijn het er steeds meer, man man man, waarom begrijpen mensen niet gewoon wat die groene pijl boven een strook betekent?quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Onnodig links rijden. echt het meest zinloze gedrag op een snelweg. Wat een sneue mensen zijn dat
Ja, ik vind het echt vreselijk. In bv. Duitsland zie je het ook steeds meer. Mensen die met 100 even achter een vrachtwagen komen op een vrij stuk en dan heel lang met 110 blijven plakken op links, terwijl het een stuk is zonder aangegeven limiet.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:13 schreef aloa het volgende:
[..]
Onnodig links rijden. echt het meest zinloze gedrag op een snelweg. Wat een sneue mensen zijn dat
Met 110 hoor je normaalgesproken niet op de midden- of linkerbaan op een vrij stuk. Zoveel mogelijk rechts rijden.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:56 schreef Fer het volgende:
Valt toch wel mee, denk dat veel mensen iemand die op de linkerbaan rijdt en langzamer dan henzelf gaat al snel als onnodig links rijder ziet.
Alleen mensen die de spitsstrook niet op durven terwijl auto''s ze andere auto''s voor zich wel naar rechts zien gaan
Dat geldt ook voor mensen die 140 rijden.quote:Op zondag 13 augustus 2017 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met 110 hoor je normaalgesproken niet op de midden- of linkerbaan op een vrij stuk. Zoveel mogelijk rechts rijden.
Yep, maar heb meer begrip voor mensen die met 140 een stel 100-rijders inhalen dan mensen die dat met 110 doen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 18:10 schreef Light het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor mensen die 140 rijden.
Eens als het gaat om een vrachtwagen die met 90 km/h per uur een hele colonne 88 km/h rijdende colega's inhaalt, maar als het gaat om enorm langzaam rijdende randdebielen met caravans, dan snap ik wel dat ze in willen halen.quote:Op maandag 14 augustus 2017 08:25 schreef Nattekat het volgende:
Vrachtwagens zouden niet in mogen halen
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen langzamer rijden dan vrachtwagens. Is toch ook vreselijk irritant voor ze? Ja, een vrachtwagen die 10 andere vrachtwagens die 1 km/u langzamer gaan dan hij inderdaad niet. Ik zeg maximaal 20 sec. op de linkerbaan en anders boetequote:Op maandag 14 augustus 2017 08:25 schreef Nattekat het volgende:
Vrachtwagens zouden niet in mogen halen
Dan zijn er wel een paar merken waar dat niet zo lekker geregeld is. Als je ziet hoe fel de DRL bij Renault's nog brandt als het dimlicht is ingeschakeld. Bloody fucking annoying.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 23:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat mag wel, dat kan je vaak niet eens instellen
Je dagrijverlichting gaat of uit of wordt gedimd zodat het nog maar 20% van de felheid is.
Percentage is even een gokje, weet ik niet zeker. Maar je ziet het bij best veel auto's met dagrijverlichting, als er richting aangegeven wordt bijvoorbeeld dan dimt de LED DRL.
eensch, ik rijd ook gewoon 160 rechts als daar ruimte voor is.quote:Op zondag 13 augustus 2017 18:10 schreef Light het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor mensen die 140 rijden.
Dat is toch ook zo? Als ik er rechts voorbij kan, had jij niet links moeten rijden.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:56 schreef Fer het volgende:
Valt toch wel mee, denk dat veel mensen iemand die op de linkerbaan rijdt en langzamer dan henzelf gaat al snel als onnodig links rijder ziet.
Alleen is het de pest dat je, als je netjes naar rechts gaat om dat gat van 100 meter tussen vrachtwagens te vullen, gelijk vastgereden wordt. Men heeft er nogal een handje van om gaten meteen dicht te rijden. Dan snap ik het wel dat mensen niet bij elk gaatje terug naar rechts gaan, ook al is er wat ruimte.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Als ik er rechts voorbij kan, had jij niet links moeten rijden.
Zelfs met 220 in Duitsland nog, als er ruimte is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
eensch, ik rijd ook gewoon 160 rechts als daar ruimte voor is.
Als ik naar rechts ga (zoals het hoort als er ruimte zat is), kom je gewoon achter m'n voorligger (die het rechts rijden ook niet snapt) uit. Dan heb ik gewoon ruimte voor me en kan ik rechts naast een treintje meerijden met ongeveer dezelfde snelheid. En tegen de tijd dat er dan weer langzamer verkeer verschijnt, wil ik graag weer even naar links om daar omheen te kunnen. Komt die ruimte er niet en moet ik terug naar 80, dan vind ik vast wel ergens een half gat om naar links te gaan, en blijf ik daarna gewoon links rijden als er weer een treintje is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Als ik er rechts voorbij kan, had jij niet links moeten rijden.
Dus kiest men er voor om zich niet aan de regels te houden en anderen 'op te houden', omdat men zelf niet even van het gas af wil.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:16 schreef Mano_ het volgende:
Alleen is het de pest dat je, als je netjes naar rechts gaat om dat gat van 100 meter tussen vrachtwagens te vullen, gelijk vastgereden wordt. Men heeft er nogal een handje van om gaten meteen dicht te rijden. Dan snap ik het wel dat mensen niet bij elk gaatje terug naar rechts gaan, ook al is er wat ruimte.
Als de rest sneller is wel ja. Natuurlijk. Maar bij enige drukte rij je toch de snelheid van je voorganger. Anders kan er ook geen sprake zijn van gaten dichtrijdenquote:Op maandag 14 augustus 2017 19:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus kiest men er voor om zich niet aan de regels te houden en anderen 'op te houden', omdat men zelf niet even van het gas af wil.
Klinkt in mijn oren als egoisme, toch?
Overigens doe ik het wel. Ook al zit er maar 150 meter tussen twee vrachtwagens, als ik verkeer achter me heb dat duidelijk sneller is, dan ga ik wel naar rechts. Hoe ik dan later weer naar links kom, zie ik dan wel weer.
Er is niet altijd een voorligger.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:23 schreef Light het volgende:
Als ik naar rechts ga (zoals het hoort als er ruimte zat is), kom je gewoon achter m'n voorligger
En je krijgt niet iedere keer een bekeuring op de mat?quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
eensch, ik rijd ook gewoon 160 rechts als daar ruimte voor is.
Als de kans klein is dat ik word vastgezet, ga ik gewoon naar rechts zodra daar ruimte is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is niet altijd een voorligger.
In de spits rijden of er buiten, zorgt natuurlijk voor een andere situatie en dynamiek op de weg.
Zo groot is de pakkans in Nederland echt niet.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
En je krijgt niet iedere keer een bekeuring op de mat?
Dat heb ik wel eens vaker met vrachtwagens. Ik vertrek altijd bijtijds omdat ik vanuit het zuiden het hele land doorkruis. Dan wil ik wat tijd in overschot hebben voor files etc. En als ik dan veel te vroeg dreig aan te komen dan rij ik vaak achter een vrachtwagen aan. En vandaag was het weer zover, een vrachtwagen óp mijn achterbumper. Denk dat er nog geen 2 meter tussen zat. Wat bezielt zo'n idioot om zoiets te flikken? Ik rij net zo hard als de vrachtwagen ervoor, dus ze winnen er hooguit een metertje of 6 ermee. Mijn auto heeft adaptieve cruise control dus snelheidsverschil tussen mij en de vrachtwagen ervoor is er niet.quote:Op maandag 14 augustus 2017 08:20 schreef Fluppert het volgende:
....De vrachtwagen besloot ongeveer 1m achter mij te gaan rijden..
De weg heeft een flauwe bocht en omdat die vrachtwagen zo dicht op me zat kon ik ook niet zien wat er aan kwam, en dus ook niet naar links om die bus met aanhanger in te halen.
Ik doel op met 110 een vrachtwagen inhalen. dat is goed mogelijk, maar iemand die met 140 aankomt zal dit ook als irritant opvatten.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Als ik er rechts voorbij kan, had jij niet links moeten rijden.
Dan zijn ze of onzeker of ze letten niet op.quote:Op maandag 14 augustus 2017 21:45 schreef hoechst het volgende:
Persoonlijk vind ik het zwaar irritant als ik op een doorgaande weg rechts af wil en rechts is een automobilist aan het wachten om op de doorgaande weg te gaan rijden.
echter geef ik al richting aan dus dit persoon kan gewoon gas geven en naar rechts sturen (aangezien ik toch rechts af sla)
maar dit persoon gaat liever wachten totdat ik rechts af heb geslagen....
vervolgens werkt dit veel irritaties op bij de personen achter hem..
Of hebben te vaak gehad dat iemand wel een knipperlicht voerde maar niet afsloeg.quote:Op maandag 14 augustus 2017 22:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan zijn ze of onzeker of ze letten niet op.
9/10 keer is het een vrachtwagen die met 1km verschil wordt ingehaald. Op een 2x2 mag je lekker op de rem gaan staan door zo'n egoïst die 50km onder Vmax op de linker baan rijdt. Meestal ook nog een inhaalverbod negerend.quote:Op maandag 14 augustus 2017 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen langzamer rijden dan vrachtwagens. Is toch ook vreselijk irritant voor ze? Ja, een vrachtwagen die 10 andere vrachtwagens die 1 km/u langzamer gaan dan hij inderdaad niet. Ik zeg maximaal 20 sec. op de linkerbaan en anders boete
Een vrachtwagen inhalen met een dergelijk klein verschil, is bloedirritant. Als er een inhaalverbod geldt, mag er wat mij betreft ook wel bekeurd worden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9/10 keer is het een vrachtwagen die met 1km verschil wordt ingehaald. Op een 2x2 mag je lekker op de rem gaan staan door zo'n egoïst die 50km onder Vmax op de linker baan rijdt. Meestal ook nog een inhaalverbod negerend.
Ik helaas wel regelmatig. Enorm vervelend. Voor zo'n vrachtwagenchauffeur heb ik nog wel wat begrip.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:45 schreef Nattekat het volgende:
Ik rij dan ook nooit tegelijk met die sleurhutten op een weg
Ja en nog erger, ze rammen hem gewoon ervoor zodat je ook vol op de rem kan. Toen heb ik hem wel een middelvinger van 10 sec. gegeven door m'n open dak. Heeft geen nut natuurlijk maar ja, af en toe lucht het wel op als je terecht een middelvinger mag gebruiken (en dat ik doe ik echt zelden)quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9/10 keer is het een vrachtwagen die met 1km verschil wordt ingehaald. Op een 2x2 mag je lekker op de rem gaan staan door zo'n egoïst die 50km onder Vmax op de linker baan rijdt. Meestal ook nog een inhaalverbod negerend.
Laat me niet lachen. Als je alle vaste flitspalen en trajectcontroles kent dan is de kans dat je een boete krijgt heel klein hoor. Ik heb het laatste jaar geen enkele boete gehad in NL en ik rij vrijwel altijd te hard.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
En je krijgt niet iedere keer een bekeuring op de mat?
Dat is dan ook het geval.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:47 schreef Halcon het volgende:
... Lijkt wel alsof ze een keer per jaar op de weg komen. Dat geldt ook wel voor sommige vakantiegangers zonder sleurhut.
Dit dus. Zeker op tweebaanswegen is de keuze dan snel gemaakt: je doet het netjes en wordt meteen klemgereden zodat je met wat pech de komende kilometers links de hutjemutjekaravaan voorbij ziet komen of je rijdt stug door op links zodat je niet hoeft te remmen, optrekken, schakelen en speuren naar een half gaatje. Ik voel me vaak vrij dom als ik het eens netjes doe eigenlijk. Ik weet immers hoe het af gaat lopenquote:Op maandag 14 augustus 2017 19:16 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Alleen is het de pest dat je, als je netjes naar rechts gaat om dat gat van 100 meter tussen vrachtwagens te vullen, gelijk vastgereden wordt. Men heeft er nogal een handje van om gaten meteen dicht te rijden. Dan snap ik het wel dat mensen niet bij elk gaatje terug naar rechts gaan, ook al is er wat ruimte.
Rijbewijs afpakken.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 09:44 schreef Pizzahut het volgende:
Dichte mist vanochtend en het aantal mensen dat zonder licht reed..
http://www.ad.nl/binnenla(...)ichte-mist~a1301d60/
Dit.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Rijbewijs afpakken.
DRL en automatische verlichting ook meteen verbieden/afschaffen. Gewoon licht aan, klaar.
Toen ik nog veel A58 reed ging ik ook vaak voor optie 3. Rustig 90 blijven rijden op rechts.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit dus. Zeker op tweebaanswegen is de keuze dan snel gemaakt: je doet het netjes en wordt meteen klemgereden zodat je met wat pech de komende kilometers links de hutjemutjekaravaan voorbij ziet komen of je rijdt stug door op links zodat je niet hoeft te remmen, optrekken, schakelen en speuren naar een half gaatje. Ik voel me vaak vrij dom als ik het eens netjes doe eigenlijk. Ik weet immers hoe het af gaat lopen
Dit klinkt als een inschattingsfout van jou.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:35 schreef karr-1 het volgende:
Nee meneer de wielrenner als ik al bezig ben om de bocht door te gaan heb je geen voorrang meer, ook al kom je nog zo hard van de zijkant aan gereden. Kun je heel veel gebaren, schreeuwen en uiteindelijk een klap op mijn auto geven, schiet je niets mee op. 2 seconden wachten en je had achter me langs gekund.
Nee, want ik ga echt niet bewust iemand aanrijden. Ik wilde de bocht om, was al bezig en zat al halverwege de bocht. De wielrenner was nog niet in zicht toen ik begon, maar wilde blijkbaar door me heen of zo.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit klinkt als een inschattingsfout van jou.
Toch een lastige discussie denk ik als het fout zou gaan.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee, want ik ga echt niet bewust iemand aanrijden. Ik wilde de bocht om, was al bezig en zat al halverwege de bocht. De wielrenner was nog niet in zicht toen ik begon, maar wilde blijkbaar door me heen of zo.
Fietser is de zwakkere weggebruiker dus als je hem raakt is het nog steeds de schuld van de auto.....quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:35 schreef karr-1 het volgende:
Nee meneer de wielrenner als ik al bezig ben om de bocht door te gaan heb je geen voorrang meer, ook al kom je nog zo hard van de zijkant aan gereden. Kun je heel veel gebaren, schreeuwen en uiteindelijk een klap op mijn auto geven, schiet je niets mee op. 2 seconden wachten en je had achter me langs gekund.
nee, flitsmeister jongeh.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
eensch, ik rijd ook gewoon 160 rechts als daar ruimte voor is.
neh, de ervaring leert dat mensen alleen de linkerbaan checken voor ze naar links opschuiven, dus dan ga je een paar keer flink de ABS in als je pech hebt..quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zelfs met 220 in Duitsland nog, als er ruimte is.
Het gebeurde om precies te zijn hierquote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:52 schreef Halcon het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de precieze situatie. Nu was hij bezig met een bocht, maar die wielrenner kwam ook ergens uit een zijstraat van die bocht gevlogen? Een straat met voorrang.
Klinkt wat mij betreft als een lastige discussie en betwijfel of hij 'm zou winnen als het fout zou gaan.
Yeah I knowquote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:34 schreef eRKa het volgende:
[..]
Fietser is de zwakkere weggebruiker dus als je hem raakt is het nog steeds de schuld van de auto.....
Ook als de fietser door rood reed, voorrang nam etc. Bottomline: je hebt in theorie gelijk maar als het misgaat, en je had het kunnen voorkomen, dan is het toch schuld van de auto
Hoe hard ging die gast dan wel niet dat je 'm niet had gezien? Je ziet iemand daar toch wel vanaf een eindje aankomen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het gebeurde om precies te zijn hier
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ik nam dus de bocht naar rechts, de weg in waar nu dat busje rijd. De wielrenner kwam over het fietspad, op de foto gezien van bovenaf naar beneden toe. Ik zat al in de bocht, zon beetje met mijn voorwielen al op het fietspad. Op dat moment kwam meneer dus naar beneden zeilen en dacht toen alsnog voorrang te krijgen.
Het was een racefietser, dus hij ging vrij hard. Je houd in principe altijd rekening met fietsers daar, juist omdat ze nog al eens onverwacht over dat fietspad komen. Maar deze had ik oprecht niet zien aankomen, tot ie dus ineens naast me stond te schreeuwen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoe hard ging die gast dan wel niet dat je 'm niet had gezien? Je ziet iemand daar toch wel vanaf een eindje aankomen.
Ik denk dat als het fout zou zijn gegaan, je deze discussie niet zou hebben gewonnen. Natuurlijk hoort die fietser niet op je auto te meppen.
Mja, 40 km/h dan trapt ie al aardig door en dat halen elektrische fietsers ook wel. Lijkt me toch een foutje.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het was een racefietser, dus hij ging vrij hard. Je houd in principe altijd rekening met fietsers daar, juist omdat ze nog al eens onverwacht over dat fietspad komen. Maar deze had ik oprecht niet zien aankomen, tot ie dus ineens naast me stond te schreeuwen.
Ik twijfel er niet aan dat ik de discussie verloren zou hebben, fietsers winnen nu eenmaal altijd. Maar de overtrokken reactie van die vent sloeg ook alles.
Inderdaad. Plus dat je die kant op van een heuvel afkomt, dat zal ook bijdragen aan de snelheid. Nou ja, laten we het er maar ophouden dat het goed is afgelopen en dat ik morgen extra goed oplet als ik weer die bocht neem.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, 40 km/h dan trapt ie al aardig door en dat halen elektrische fietsers ook wel. Lijkt me toch een foutje.
Die reactie slaat natuurlijk nergens op en 'm er toch nog voor gooien als fietser - ook al heb je voorrang - blijft ook niet eeuwig goed aflopen.
Echt storend als een ambulance wordt opgehouden door van die achterlijke droeftoeters.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:20 schreef grimselman het volgende:
Ik wil net naar links gaan om een rijtje vrachtwagens in te halen maar zie in mijn spiegel een ambulance met spoed aankomen. Ik wacht dus even met inhalen. De auto voor me spiegelt niet zo best en de bestuurder hoort niet best want gaat de vrachtwagens inhalen.
De ambulance heeft toch zeker een halve minuut achter de auto gezeten voordat de bestuurder deze opmerkte en snel tussen twee vrachtwagens schoot.
Ik zat ondertussen weer op snelheid op de linkerbaan achter de ambulance, schiet die auto met 90 naar links, uiteraard weer zonder te spiegelen zodat ik vol in de ankers mocht.
Fietser had voorrang.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het gebeurde om precies te zijn hier
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ik nam dus de bocht naar rechts, de weg in waar nu dat busje rijd. De wielrenner kwam over het fietspad, op de foto gezien van bovenaf naar beneden toe. Ik zat al in de bocht, zon beetje met mijn voorwielen al op het fietspad. Op dat moment kwam meneer dus naar beneden zeilen en dacht toen alsnog voorrang te krijgen.
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.quote:
Dat geldt andersom ook. Als je had gewacht - wat je moest doen - was er ook geen probleem geweest.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.
Vrees toch dat jij hier niet de goede inschatting maakte. Jij moet voorrang verlenen en dus ook je snelheid aanpassen om te kunnen zien of er iemand op het fietspad aankomt. Aangezien jullie tegelijkertijd op hetzelfde punt aankomen, had je hem moeten kunnen zien.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:26 schreef karr-1 het volgende:
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.
Veel fietsers willen niet begrijpen dat als een auto ze helemaal van de wereld rijdt, het dan toch hun pijn/lijf/leven is. De automobilist kan dan wel de schuld krijgen maar die betaalt de boete en doet de werkstraf, laat de auto fixxen, slaapt 6 maanden slecht uit schuldgevoel en gaat dan weer verder. De fietser ligt dan te rotten onder de groene zoden.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die reactie slaat natuurlijk nergens op en 'm er toch nog voor gooien als fietser - ook al heb je voorrang - blijft ook niet eeuwig goed aflopen.
Ja, of je valt ongelukkig, breekt wat, fiets kapot en je krijgt de dagwaarde als vergoeding, etc. Je hebt er als fietser weinig aan om een ongeluk te forceren, ook al is het duidelijk dat de automobilist een fout maakt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:52 schreef eRKa het volgende:
[..]
Veel fietsers willen niet begrijpen dat als een auto ze helemaal van de wereld rijdt, het dan toch hun pijn/lijf/leven is. De automobilist kan dan wel de schuld krijgen maar die betaalt de boete en doet de werkstraf, laat de auto fixxen, slaapt 6 maanden slecht uit schuldgevoel en gaat dan weer verder. De fietser ligt dan te rotten onder de groene zoden.
Ik heb vanmorgen ook met veel verwondering om me heen gekeken.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 09:44 schreef Pizzahut het volgende:
Dichte mist vanochtend en het aantal mensen dat zonder licht reed..
http://www.ad.nl/binnenla(...)ichte-mist~a1301d60/
Mijn BMW 5 serie heeft ook 2. Ideaal voor bumperklevers.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:58 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen ook met veel verwondering om me heen gekeken.
Zicht was zo'n 200 meter, dus geen mistachterlichten. Velen hebben die toch aan en het zijn dan ook nog voornamelijk degenen die het hardst rijden.
Verbazingwekkend hoeveel splinternieuwe auto's (Peugeot, Renault, BMW) nog 2 mistachterlichten hebben. Dacht (hoopte!?) dat dat niet meer toegestaan was.
Mijn auto heeft automatische verlichting en die reageert niet op mist. Dus maar ouderwets handmatig aangezet.
Dat zal mogelijk voor een aantal gelden, maar velen rijden ook echt gewoon helemaal zonder licht in die mist. Ik kan dat stomweg niet begrijpen.
En dagrijverlichting is dan inderdaad ook geen goede oplossing, met een geheel donkere achterzijde...
Bewust autorijden. Blijft lastig.
Die valt ook niet bepaald onder het kopje 'splinternieuw' hè?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mijn BMW 5 serie heeft ook 2. Ideaal voor bumperklevers.
Vrees toch dat je niet goed genoeg gekeken hebt. Je kan toch relatief ver kijken daar als ik het beoordeel van de foto af. Het lijkt me niet dat in een tijdsbestek van een seconde opeens daar een fietser tevoorschijn komt. Dan moet ik wel heel hard gegaan zijn. Ik zou beter kijken als ik jou was.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.
Tuurlijk, dat kan ook. Soms doe ik dat ook, helemaal als het druk is. Het is alleen gewoon ergerlijk als je dit ineens hebt terwijl het niet nodig is als iedereen even normaal ruimte laat en niet direct opgefokt alle kanten op vliegt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Toen ik nog veel A58 reed ging ik ook vaak voor optie 3. Rustig 90 blijven rijden op rechts.
Maar ik snap dat niet veel mensen daar zin in hebben.
Heb je er veel last van? Van bumperklevers?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn BMW 5 serie heeft ook 2. Ideaal voor bumperklevers.
Nee hoezo?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 19:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb je er veel last van? Van bumperklevers?
Omdat het schijnbaar het eerste is waar je aan denkt bij dubbele mistlampen achter.quote:
Vind het toch best lekker dat mijn lichten gewoon altijd aan staan als het contact aan staat. Niks automatisch, niks dagrijverlichting. Gewoon aan. Kun je ook niks vergeten. Grote oude bak, dus lampjes kopen/vervangen kost toch praktisch niks.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:58 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen ook met veel verwondering om me heen gekeken.
Zicht was zo'n 200 meter, dus geen mistachterlichten. Velen hebben die toch aan en het zijn dan ook nog voornamelijk degenen die het hardst rijden.
Verbazingwekkend hoeveel splinternieuwe auto's (Peugeot, Renault, BMW) nog 2 mistachterlichten hebben. Dacht (hoopte!?) dat dat niet meer toegestaan was.
Mijn auto heeft automatische verlichting en die reageert niet op mist. Dus maar ouderwets handmatig aangezet.
Dat zal mogelijk voor een aantal gelden, maar velen rijden ook echt gewoon helemaal zonder licht in die mist. Ik kan dat stomweg niet begrijpen.
En dagrijverlichting is dan inderdaad ook geen goede oplossing, met een geheel donkere achterzijde...
Bewust autorijden. Blijft lastig.
Als mensen al checken... Ook gewoon op links mag je vaak zat de ABS in. Zeker in de grensregios, waar miep in d'r i10 met 80-90 graag honderden meters voor een vrachtwagen alvast naar links wil.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, flitsmeister jongeh.
[..]
neh, de ervaring leert dat mensen alleen de linkerbaan checken voor ze naar links opschuiven, dus dan ga je een paar keer flink de ABS in als je pech hebt..
ik ken het, en als ik met 200 aan kom vliegen krijgt ze dus gewoon een beroerte, want ik prak hem dan gewoon naar rechts en doe ik een chicane-move. Diverse duitsers voor me zien doen in zulke situaties, en ik vond dat wel een beter plan als hem in de ABS hangen en 3 minuten met 110 geduldig wachten tot ze die ene vrachtwagen voorbij is. Fuck me? Fuck you too. Gebeurt inderdaad echt regelmatig, ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als mensen al checken... Ook gewoon op links mag je vaak zat de ABS in. Zeker in de grensregios, waar miep in d'r i10 met 80-90 graag honderden meters voor een vrachtwagen alvast naar links wil.
Ik denk dezelfde die ze aan leert op de snelweg al af te remmen tot 60 voordat je de uitvoegstrook op rijdt...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.
je hebt ook omgekeurde auto's die onder landbouwverkeer vallen, of 45kmh karretjes die onder dat bord vallen. Die mogen er dus niet meer rijden, enkel tractoren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
Naar de layout (relatief nieuwe passeerstroken) te oordelen was het goedkopen om een onderbord te plaatsen toen deze aangelegd zijn, ipv het verbodsbod aan te passen..
[ afbeelding ]
Serieus? Die vallen onder het symbool van een tractor? Maar niet onder 't woord tractor? Bijzonder! Je moet 't maar weten!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:48 schreef Grielen het volgende:
[..]
je hebt ook omgekeurde auto's die onder landbouwverkeer vallen, of 45kmh karretjes die onder dat bord vallen. Die mogen er dus niet meer rijden, enkel tractoren.
Ja, dat is onderdeel van de kennis die je behoort te hebben als rijbewijs-eigenaar!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:11 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Serieus? Die vallen onder het symbool van een tractor? Maar niet onder 't woord tractor? Bijzonder! Je moet 't maar weten!
Da's bord C9.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
Naar de layout (relatief nieuwe passeerstroken) te oordelen was het goedkopen om een onderbord te plaatsen toen deze aangelegd zijn, ipv het verbodsbod aan te passen..
[ afbeelding ]
Bord C8 is alleen een tractorquote:Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen.
En bord C15 is een fiets en een bromfietsquote:Gesloten voor motor- voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h.
C9 verbiedt dus meer dan C8 en C15 samen. En dan is zo'n onderbord ineens wel logisch. Maar het lijkt wel vreemdquote:Gesloten voor fietsen, bromfietsen en gehandicapten- voertuigen.
Gek genoeg hoef je in Zuid Duitsland, zowel rondom München als Stuttgart, eigenlijk nooit terug te remmen naar 70 op de autobahn... Enkel in de Nederlandse grensregios. En dat terwijl Oostenrijkers, maar zeker Zwitsers, toch best arrogant zijn en schijt hebben aan de ander... Maar dus weer niet op de Duitse autobahn. Wel in Zwitserland, ich fahr 100, du musst auch!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ken het, en als ik met 200 aan kom vliegen krijgt ze dus gewoon een beroerte, want ik prak hem dan gewoon naar rechts en doe ik een chicane-move. Diverse duitsers voor me zien doen in zulke situaties, en ik vond dat wel een beter plan als hem in de ABS hangen en 3 minuten met 110 geduldig wachten tot ze die ene vrachtwagen voorbij is. Fuck me? Fuck you too. Gebeurt inderdaad echt regelmatig, ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
[ afbeelding ]
Morgen wordt het weer 110 sukkelen door Zuid D. Kan ze meekomen met mijn karretje erachter.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek genoeg hoef je in Zuid Duitsland, zowel rondom München als Stuttgart, eigenlijk nooit terug te remmen naar 70 op de autobahn... Enkel in de Nederlandse grensregios. En dat terwijl Oostenrijkers, maar zeker Zwitsers, toch best arrogant zijn en schijt hebben aan de ander... Maar dus weer niet op de Duitse autobahn. Wel in Zwitserland, ich fahr 100, du musst auch!
Vooruit kijken wordt erg lastig als je tijdens het rijden ook per se moet appen en Facebooken en weet ik wat allemaal.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:24 schreef daNpy het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan voor een (lege) rotonde. Kijk gewoon vooruit
Dat bleek vanmiddag idd toen er een 2-serie active tourer mijn weghelft op kwam en ik bijna van mijn motor werd geredenquote:Op zondag 20 augustus 2017 14:40 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Vooruit kijken wordt erg lastig als je tijdens het rijden ook per se moet appen en Facebooken en weet ik wat allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |