Die valt ook niet bepaald onder het kopje 'splinternieuw' hè?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mijn BMW 5 serie heeft ook 2. Ideaal voor bumperklevers.
Vrees toch dat je niet goed genoeg gekeken hebt. Je kan toch relatief ver kijken daar als ik het beoordeel van de foto af. Het lijkt me niet dat in een tijdsbestek van een seconde opeens daar een fietser tevoorschijn komt. Dan moet ik wel heel hard gegaan zijn. Ik zou beter kijken als ik jou was.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.
Tuurlijk, dat kan ook. Soms doe ik dat ook, helemaal als het druk is. Het is alleen gewoon ergerlijk als je dit ineens hebt terwijl het niet nodig is als iedereen even normaal ruimte laat en niet direct opgefokt alle kanten op vliegt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Toen ik nog veel A58 reed ging ik ook vaak voor optie 3. Rustig 90 blijven rijden op rechts.
Maar ik snap dat niet veel mensen daar zin in hebben.
Heb je er veel last van? Van bumperklevers?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn BMW 5 serie heeft ook 2. Ideaal voor bumperklevers.
Nee hoezo?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 19:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb je er veel last van? Van bumperklevers?
Omdat het schijnbaar het eerste is waar je aan denkt bij dubbele mistlampen achter.quote:
Vind het toch best lekker dat mijn lichten gewoon altijd aan staan als het contact aan staat. Niks automatisch, niks dagrijverlichting. Gewoon aan. Kun je ook niks vergeten. Grote oude bak, dus lampjes kopen/vervangen kost toch praktisch niks.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:58 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen ook met veel verwondering om me heen gekeken.
Zicht was zo'n 200 meter, dus geen mistachterlichten. Velen hebben die toch aan en het zijn dan ook nog voornamelijk degenen die het hardst rijden.
Verbazingwekkend hoeveel splinternieuwe auto's (Peugeot, Renault, BMW) nog 2 mistachterlichten hebben. Dacht (hoopte!?) dat dat niet meer toegestaan was.
Mijn auto heeft automatische verlichting en die reageert niet op mist. Dus maar ouderwets handmatig aangezet.
Dat zal mogelijk voor een aantal gelden, maar velen rijden ook echt gewoon helemaal zonder licht in die mist. Ik kan dat stomweg niet begrijpen.
En dagrijverlichting is dan inderdaad ook geen goede oplossing, met een geheel donkere achterzijde...
Bewust autorijden. Blijft lastig.
Als mensen al checken... Ook gewoon op links mag je vaak zat de ABS in. Zeker in de grensregios, waar miep in d'r i10 met 80-90 graag honderden meters voor een vrachtwagen alvast naar links wil.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, flitsmeister jongeh.
[..]
neh, de ervaring leert dat mensen alleen de linkerbaan checken voor ze naar links opschuiven, dus dan ga je een paar keer flink de ABS in als je pech hebt..
ik ken het, en als ik met 200 aan kom vliegen krijgt ze dus gewoon een beroerte, want ik prak hem dan gewoon naar rechts en doe ik een chicane-move. Diverse duitsers voor me zien doen in zulke situaties, en ik vond dat wel een beter plan als hem in de ABS hangen en 3 minuten met 110 geduldig wachten tot ze die ene vrachtwagen voorbij is. Fuck me? Fuck you too. Gebeurt inderdaad echt regelmatig, ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als mensen al checken... Ook gewoon op links mag je vaak zat de ABS in. Zeker in de grensregios, waar miep in d'r i10 met 80-90 graag honderden meters voor een vrachtwagen alvast naar links wil.
Ik denk dezelfde die ze aan leert op de snelweg al af te remmen tot 60 voordat je de uitvoegstrook op rijdt...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.
je hebt ook omgekeurde auto's die onder landbouwverkeer vallen, of 45kmh karretjes die onder dat bord vallen. Die mogen er dus niet meer rijden, enkel tractoren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
Naar de layout (relatief nieuwe passeerstroken) te oordelen was het goedkopen om een onderbord te plaatsen toen deze aangelegd zijn, ipv het verbodsbod aan te passen..
[ afbeelding ]
Serieus? Die vallen onder het symbool van een tractor? Maar niet onder 't woord tractor? Bijzonder! Je moet 't maar weten!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:48 schreef Grielen het volgende:
[..]
je hebt ook omgekeurde auto's die onder landbouwverkeer vallen, of 45kmh karretjes die onder dat bord vallen. Die mogen er dus niet meer rijden, enkel tractoren.
Ja, dat is onderdeel van de kennis die je behoort te hebben als rijbewijs-eigenaar!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:11 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Serieus? Die vallen onder het symbool van een tractor? Maar niet onder 't woord tractor? Bijzonder! Je moet 't maar weten!
Da's bord C9.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
Naar de layout (relatief nieuwe passeerstroken) te oordelen was het goedkopen om een onderbord te plaatsen toen deze aangelegd zijn, ipv het verbodsbod aan te passen..
[ afbeelding ]
Bord C8 is alleen een tractorquote:Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen.
En bord C15 is een fiets en een bromfietsquote:Gesloten voor motor- voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h.
C9 verbiedt dus meer dan C8 en C15 samen. En dan is zo'n onderbord ineens wel logisch. Maar het lijkt wel vreemdquote:Gesloten voor fietsen, bromfietsen en gehandicapten- voertuigen.
Gek genoeg hoef je in Zuid Duitsland, zowel rondom München als Stuttgart, eigenlijk nooit terug te remmen naar 70 op de autobahn... Enkel in de Nederlandse grensregios. En dat terwijl Oostenrijkers, maar zeker Zwitsers, toch best arrogant zijn en schijt hebben aan de ander... Maar dus weer niet op de Duitse autobahn. Wel in Zwitserland, ich fahr 100, du musst auch!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ken het, en als ik met 200 aan kom vliegen krijgt ze dus gewoon een beroerte, want ik prak hem dan gewoon naar rechts en doe ik een chicane-move. Diverse duitsers voor me zien doen in zulke situaties, en ik vond dat wel een beter plan als hem in de ABS hangen en 3 minuten met 110 geduldig wachten tot ze die ene vrachtwagen voorbij is. Fuck me? Fuck you too. Gebeurt inderdaad echt regelmatig, ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
[ afbeelding ]
Morgen wordt het weer 110 sukkelen door Zuid D. Kan ze meekomen met mijn karretje erachter.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek genoeg hoef je in Zuid Duitsland, zowel rondom München als Stuttgart, eigenlijk nooit terug te remmen naar 70 op de autobahn... Enkel in de Nederlandse grensregios. En dat terwijl Oostenrijkers, maar zeker Zwitsers, toch best arrogant zijn en schijt hebben aan de ander... Maar dus weer niet op de Duitse autobahn. Wel in Zwitserland, ich fahr 100, du musst auch!
Vooruit kijken wordt erg lastig als je tijdens het rijden ook per se moet appen en Facebooken en weet ik wat allemaal.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:24 schreef daNpy het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan voor een (lege) rotonde. Kijk gewoon vooruit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |