Als ik naar rechts ga (zoals het hoort als er ruimte zat is), kom je gewoon achter m'n voorligger (die het rechts rijden ook niet snapt) uit. Dan heb ik gewoon ruimte voor me en kan ik rechts naast een treintje meerijden met ongeveer dezelfde snelheid. En tegen de tijd dat er dan weer langzamer verkeer verschijnt, wil ik graag weer even naar links om daar omheen te kunnen. Komt die ruimte er niet en moet ik terug naar 80, dan vind ik vast wel ergens een half gat om naar links te gaan, en blijf ik daarna gewoon links rijden als er weer een treintje is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Als ik er rechts voorbij kan, had jij niet links moeten rijden.
Dus kiest men er voor om zich niet aan de regels te houden en anderen 'op te houden', omdat men zelf niet even van het gas af wil.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:16 schreef Mano_ het volgende:
Alleen is het de pest dat je, als je netjes naar rechts gaat om dat gat van 100 meter tussen vrachtwagens te vullen, gelijk vastgereden wordt. Men heeft er nogal een handje van om gaten meteen dicht te rijden. Dan snap ik het wel dat mensen niet bij elk gaatje terug naar rechts gaan, ook al is er wat ruimte.
Als de rest sneller is wel ja. Natuurlijk. Maar bij enige drukte rij je toch de snelheid van je voorganger. Anders kan er ook geen sprake zijn van gaten dichtrijdenquote:Op maandag 14 augustus 2017 19:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus kiest men er voor om zich niet aan de regels te houden en anderen 'op te houden', omdat men zelf niet even van het gas af wil.
Klinkt in mijn oren als egoisme, toch?
Overigens doe ik het wel. Ook al zit er maar 150 meter tussen twee vrachtwagens, als ik verkeer achter me heb dat duidelijk sneller is, dan ga ik wel naar rechts. Hoe ik dan later weer naar links kom, zie ik dan wel weer.
Er is niet altijd een voorligger.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:23 schreef Light het volgende:
Als ik naar rechts ga (zoals het hoort als er ruimte zat is), kom je gewoon achter m'n voorligger
En je krijgt niet iedere keer een bekeuring op de mat?quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
eensch, ik rijd ook gewoon 160 rechts als daar ruimte voor is.
Als de kans klein is dat ik word vastgezet, ga ik gewoon naar rechts zodra daar ruimte is.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is niet altijd een voorligger.
In de spits rijden of er buiten, zorgt natuurlijk voor een andere situatie en dynamiek op de weg.
Zo groot is de pakkans in Nederland echt niet.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
En je krijgt niet iedere keer een bekeuring op de mat?
Dat heb ik wel eens vaker met vrachtwagens. Ik vertrek altijd bijtijds omdat ik vanuit het zuiden het hele land doorkruis. Dan wil ik wat tijd in overschot hebben voor files etc. En als ik dan veel te vroeg dreig aan te komen dan rij ik vaak achter een vrachtwagen aan. En vandaag was het weer zover, een vrachtwagen óp mijn achterbumper. Denk dat er nog geen 2 meter tussen zat. Wat bezielt zo'n idioot om zoiets te flikken? Ik rij net zo hard als de vrachtwagen ervoor, dus ze winnen er hooguit een metertje of 6 ermee. Mijn auto heeft adaptieve cruise control dus snelheidsverschil tussen mij en de vrachtwagen ervoor is er niet.quote:Op maandag 14 augustus 2017 08:20 schreef Fluppert het volgende:
....De vrachtwagen besloot ongeveer 1m achter mij te gaan rijden..
De weg heeft een flauwe bocht en omdat die vrachtwagen zo dicht op me zat kon ik ook niet zien wat er aan kwam, en dus ook niet naar links om die bus met aanhanger in te halen.
Ik doel op met 110 een vrachtwagen inhalen. dat is goed mogelijk, maar iemand die met 140 aankomt zal dit ook als irritant opvatten.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Als ik er rechts voorbij kan, had jij niet links moeten rijden.
Dan zijn ze of onzeker of ze letten niet op.quote:Op maandag 14 augustus 2017 21:45 schreef hoechst het volgende:
Persoonlijk vind ik het zwaar irritant als ik op een doorgaande weg rechts af wil en rechts is een automobilist aan het wachten om op de doorgaande weg te gaan rijden.
echter geef ik al richting aan dus dit persoon kan gewoon gas geven en naar rechts sturen (aangezien ik toch rechts af sla)
maar dit persoon gaat liever wachten totdat ik rechts af heb geslagen....
vervolgens werkt dit veel irritaties op bij de personen achter hem..
Of hebben te vaak gehad dat iemand wel een knipperlicht voerde maar niet afsloeg.quote:Op maandag 14 augustus 2017 22:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan zijn ze of onzeker of ze letten niet op.
9/10 keer is het een vrachtwagen die met 1km verschil wordt ingehaald. Op een 2x2 mag je lekker op de rem gaan staan door zo'n egoïst die 50km onder Vmax op de linker baan rijdt. Meestal ook nog een inhaalverbod negerend.quote:Op maandag 14 augustus 2017 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen langzamer rijden dan vrachtwagens. Is toch ook vreselijk irritant voor ze? Ja, een vrachtwagen die 10 andere vrachtwagens die 1 km/u langzamer gaan dan hij inderdaad niet. Ik zeg maximaal 20 sec. op de linkerbaan en anders boete
Een vrachtwagen inhalen met een dergelijk klein verschil, is bloedirritant. Als er een inhaalverbod geldt, mag er wat mij betreft ook wel bekeurd worden.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9/10 keer is het een vrachtwagen die met 1km verschil wordt ingehaald. Op een 2x2 mag je lekker op de rem gaan staan door zo'n egoïst die 50km onder Vmax op de linker baan rijdt. Meestal ook nog een inhaalverbod negerend.
Ik helaas wel regelmatig. Enorm vervelend. Voor zo'n vrachtwagenchauffeur heb ik nog wel wat begrip.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:45 schreef Nattekat het volgende:
Ik rij dan ook nooit tegelijk met die sleurhutten op een weg
Ja en nog erger, ze rammen hem gewoon ervoor zodat je ook vol op de rem kan. Toen heb ik hem wel een middelvinger van 10 sec. gegeven door m'n open dak. Heeft geen nut natuurlijk maar ja, af en toe lucht het wel op als je terecht een middelvinger mag gebruiken (en dat ik doe ik echt zelden)quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
9/10 keer is het een vrachtwagen die met 1km verschil wordt ingehaald. Op een 2x2 mag je lekker op de rem gaan staan door zo'n egoïst die 50km onder Vmax op de linker baan rijdt. Meestal ook nog een inhaalverbod negerend.
Laat me niet lachen. Als je alle vaste flitspalen en trajectcontroles kent dan is de kans dat je een boete krijgt heel klein hoor. Ik heb het laatste jaar geen enkele boete gehad in NL en ik rij vrijwel altijd te hard.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
En je krijgt niet iedere keer een bekeuring op de mat?
Dat is dan ook het geval.quote:Op maandag 14 augustus 2017 23:47 schreef Halcon het volgende:
... Lijkt wel alsof ze een keer per jaar op de weg komen. Dat geldt ook wel voor sommige vakantiegangers zonder sleurhut.
Dit dus. Zeker op tweebaanswegen is de keuze dan snel gemaakt: je doet het netjes en wordt meteen klemgereden zodat je met wat pech de komende kilometers links de hutjemutjekaravaan voorbij ziet komen of je rijdt stug door op links zodat je niet hoeft te remmen, optrekken, schakelen en speuren naar een half gaatje. Ik voel me vaak vrij dom als ik het eens netjes doe eigenlijk. Ik weet immers hoe het af gaat lopenquote:Op maandag 14 augustus 2017 19:16 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Alleen is het de pest dat je, als je netjes naar rechts gaat om dat gat van 100 meter tussen vrachtwagens te vullen, gelijk vastgereden wordt. Men heeft er nogal een handje van om gaten meteen dicht te rijden. Dan snap ik het wel dat mensen niet bij elk gaatje terug naar rechts gaan, ook al is er wat ruimte.
Rijbewijs afpakken.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 09:44 schreef Pizzahut het volgende:
Dichte mist vanochtend en het aantal mensen dat zonder licht reed..
http://www.ad.nl/binnenla(...)ichte-mist~a1301d60/
Dit.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:19 schreef daNpy het volgende:
[..]
Rijbewijs afpakken.
DRL en automatische verlichting ook meteen verbieden/afschaffen. Gewoon licht aan, klaar.
Toen ik nog veel A58 reed ging ik ook vaak voor optie 3. Rustig 90 blijven rijden op rechts.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit dus. Zeker op tweebaanswegen is de keuze dan snel gemaakt: je doet het netjes en wordt meteen klemgereden zodat je met wat pech de komende kilometers links de hutjemutjekaravaan voorbij ziet komen of je rijdt stug door op links zodat je niet hoeft te remmen, optrekken, schakelen en speuren naar een half gaatje. Ik voel me vaak vrij dom als ik het eens netjes doe eigenlijk. Ik weet immers hoe het af gaat lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |