abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172570094
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_172570097
Zie TT }:|.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 juli 2017 @ 11:27:33 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172570232
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:13 schreef Nakketikker het volgende:
Doorgetrokken strepen zijn ook totaal niet belangrijk. gewoon inhalen.
Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 21 juli 2017 @ 12:30:21 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172571503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
ik ook; zeker als het gewoon rustig is en er meer dan plenty ruimte voor is, vlam ik er gewoon langs, no wahala.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172571558
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
Amen, broeder!
pi_172571604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
BOX!
pi_172573188
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Helaas komen er steeds meer strepen op de weg die compleet nergens op slaan, omdat er een keertje iemand was die niet kon inhalen. Ze kunnen mij een hoop zeggen, maar als ik weer eens achter zo'n figuur zit dat 40 rijdt op een 80 weg (die heb je hier schijnbaar erg veel) waar de locals 100 rijden, ga ik er toch echt voorbij.
Leipe shit ouwe!
pi_172580305
Gisteren op de "nieuwe" A5 ook het hele stuk een rood kruis rechts, omdat er aan het eind een bezemwagen bezig was :') Je zou denken dat ze die matrixborden nou wel een beetje onder controle hebben. Het gevolg is dat iedereen gewoon alsnog rechts bleef rijden want je kon duidelijk zien dat er niets te bekennen was (en er zijn ook gewoon invoegstroken die erop kwamen).

Beetje hetzelfde als iedere week een brandoefening doen. Als het brandalarm dan een keer gaat gaan mensen echt niet rennen.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:26:49 #9
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172580673
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Gisteren op de "nieuwe" A5 ook het hele stuk een rood kruis rechts, omdat er aan het eind een bezemwagen bezig was :') Je zou denken dat ze die matrixborden nou wel een beetje onder controle hebben. Het gevolg is dat iedereen gewoon alsnog rechts bleef rijden want je kon duidelijk zien dat er niets te bekennen was (en er zijn ook gewoon invoegstroken die erop kwamen).

Beetje hetzelfde als iedere week een brandoefening doen. Als het brandalarm dan een keer gaat gaan mensen echt niet rennen.
Omdat er vaak zat auto's worden geraakt bij rode kruizen wordt alles zo ver vooraf dichtgezet. Gemiddelde RWS weginspecteur kan je er alles over vertellen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:36:26 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172580868
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 19:26 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Omdat er vaak zat auto's worden geraakt bij rode kruizen wordt alles zo ver vooraf dichtgezet. Gemiddelde RWS weginspecteur kan je er alles over vertellen.
En je meteen de boete overhandigen van 230 ekkies..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172581495
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 19:26 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Omdat er vaak zat auto's worden geraakt bij rode kruizen wordt alles zo ver vooraf dichtgezet. Gemiddelde RWS weginspecteur kan je er alles over vertellen.
Ik geloof ook best dat menig mens niet op let, maar het werkt niet goed als iedereen weet dat zo'n rood kruis 5 km van te voren al aan staat, want dan gaan ze het na een tijdje gewoon negeren.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:07:00 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172581524
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik geloof ook best dat menig mens niet op let, maar het werkt niet goed als iedereen weet dat zo'n rood kruis 5 km van te voren al aan staat, want dan gaan ze het na een tijdje gewoon negeren.
Tsjaa, kip/ei. Omdat men blijkbaar te dom is om een kruis netjes op te volgen gaan ze eerder aan. Omdat ze eerder aan gaan, worden ze genegeerd. Omdat ze genegeerd worden... je snapt me.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:07:44 #13
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172581541
Persoonlijk zijn er een aantal zaken die voor mij heilig zijn in het verkeer: dubbele doorgetrokken streep, kruizen, altijd verlichting aan en richting aangeven op rotondes.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_172581625
In plaats van zo'n knipperende pijl op een aanhangwagentje, direct een betonnen muur na het eerste kruis plaatsen dan denken ze wel 10x na voor ze gewoon doorrijden >:)

Geen richting aangeven op de rotonde... nog zoiets. Maar aangezien er bijna nooit boetes voor dat soort zooi wordt uitgedeeld, net als onnodig links rijden, zullen die mensen het ook nooit leren. Maar waag het niet om 5 km/u te hard te rijden...
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:17:39 #15
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172581792
Oh, had wel een rotonde knipperlicht irritatie gisteren: oud vrouwtje die 'm een afslag te vroeg aanzet waardoor ik bijna de rotonde op wilde gassen - en zij mij heel suffig aankeek :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_172582478
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:17 schreef Debsterr het volgende:
Oh, had wel een rotonde knipperlicht irritatie gisteren: oud vrouwtje die 'm een afslag te vroeg aanzet waardoor ik bijna de rotonde op wilde gassen - en zij mij heel suffig aankeek :').
Ooooh da's echt irritant ja!
  FOK!fotograaf zaterdag 22 juli 2017 @ 00:46:59 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172588994
Geef gas als je een tunnel uit rijdt. En als je dan nog snelheid verliest (je zakt van 110 naar 70), schakel terug. Je bent met dakkoffer en 4 volwassene wat zwaarder dan normaal in je eentje in je ecouitvoering leasegolf.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172590482
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 00:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Geef gas als je een tunnel uit rijdt. En als je dan nog snelheid verliest (je zakt van 110 naar 70), schakel terug. Je bent met dakkoffer en 4 volwassene wat zwaarder dan normaal in je eentje in je ecouitvoering leasegolf.
En dan lekker naar Oostenrijk rijden zo :D :')
  FOK!fotograaf zaterdag 22 juli 2017 @ 17:15:50 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172599054
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 08:00 schreef Piles het volgende:

[..]

En dan lekker naar Oostenrijk rijden zo :D :')
Uiteraard. En dan op de A3 in Duitsland met 110 een vrachtwagen gaan inhalen en hem gewoon midden in een treintje snelverkeer trappen. Ze remmen maar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:20:06 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172599169
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Uiteraard. En dan op de A3 in Duitsland met 110 een vrachtwagen gaan inhalen en hem gewoon midden in een treintje
Ik vind dat er sowieso een hoop duitsers zijn die dat gewoon rücksichtlos doen.. ik kan me herinneren dat dat vroeger wel anders was..
En links rijden kunnen ze hier ook heel goed, ook als er rechts gewoon 2 rijstroken vrij zijn en ze 'maar' 140 - 150 rijden. Ook binnen de kom trouwens, echt gewoon zonder énige reden. Op de Bahn gaan ze dan wel naar rechts als je effe knippert of heel demonstratief een strook naar rechts gaat, maar binnen de kom zijn het net zombies op rails 8)7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172599249
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Uiteraard. En dan op de A3 in Duitsland met 110 een vrachtwagen gaan inhalen en hem gewoon midden in een treintje snelverkeer trappen. Ze remmen maar.
Momenteel is 110 toch het gemiddelde op de A3?

Mijn eco houd trouwens gewoon zijn snelheid vast hoor, kwestie van gas geven of cruise control gebruiken.
.
pi_172599436
Vanochtend zo'n idioot met een gehuurde boedelbak die bij het linksafslaan dan van de rechterbaan op de linkerbaan eindigt en mij van de weg drukt. :(
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 juli 2017 @ 18:05:27 #23
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172600396
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind dat er sowieso een hoop duitsers zijn die dat gewoon rücksichtlos doen.. ik kan me herinneren dat dat vroeger wel anders was..
En links rijden kunnen ze hier ook heel goed, ook als er rechts gewoon 2 rijstroken vrij zijn en ze 'maar' 140 - 150 rijden. Ook binnen de kom trouwens, echt gewoon zonder énige reden. Op de Bahn gaan ze dan wel naar rechts als je effe knippert of heel demonstratief een strook naar rechts gaat, maar binnen de kom zijn het net zombies op rails 8)7
Ik vind ze niet meer de loftrompetwaardige chauffeurs die het altijd waren, zeker in Nederland zitten ze vaak aan de irritatiekant, maar rücksichtlos ervoor plempen in Duitsland met 70-90 terwijl jij 200+ draait in een treintje, dat heb ik ze nog niet zien uithalen. Nu blaas ik niet koste wat kost, ik kan ook rustig hele stukken 130 op de CC draaien, maar ik zoek mijn trajecten uit en bij drukte doe ik rustiger aan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 22 juli 2017 @ 18:39:25 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172601075
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik vind ze niet meer de loftrompetwaardige chauffeurs die het altijd waren, zeker in Nederland zitten ze vaak aan de irritatiekant, maar rücksichtlos ervoor plempen in Duitsland met 70-90 terwijl jij 200+ draait in een treintje, dat heb ik ze nog niet zien uithalen. Nu blaas ik niet koste wat kost, ik kan ook rustig hele stukken 130 op de CC draaien, maar ik zoek mijn trajecten uit en bij drukte doe ik rustiger aan.
Jeh, Ik noem dat Mofrikanen, in eigen land zijn ze zichzelf en gedragen ze zich, en zodra ze in NL zitten doen ze alles wat ze in hun eigen land niet in hun hoofd zouden halen, inclusief bumperkleven en rechts inhalen. We hebben nog een bevolkingsgroep die dat doet, alleen rotten die achteraf niet weer op naar hun eigen land :+

Ik rijd meestal 'mee' dus zit je al snel an 140 - 160, en soms wil ik effe spelen, dan gaat 'ie gewoon plat op de bodem.. Ligt ook een beetje aan de tijd waarop ik rijd, de weg, de route, en hoeveel 'haast' ik heb.. Voor het stuk van hier naar huis staat 4,5 uur volgens maps, maar kan ook in 3 als het lekker rustig is, en als dat het verschil maakt tussen 23.00u thuis of om 00:30, investeer ik die 10 liter extra wel. Als ik rond de middag ga rijden, maakt het me geen kont uit, als ik maar voor het eten thuis ben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172601092
- dat doen we hier niet -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 22-07-2017 18:44:27 ]
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_172602619
Ik word echt behoorlijk gefrustreerd van auto's die niet stoppen voor het zebrapad, ik schop echt die spiegels er nog eens af...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FOK!fotograaf zaterdag 22 juli 2017 @ 19:50:23 #27
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172602639
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef ludovico het volgende:
Ik word echt behoorlijk gefrustreerd van auto's die niet stoppen voor het zebrapad, ik schop echt die spiegels er nog eens af...
Je kent artikel 185 hè? :+ :+
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172602647
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef ludovico het volgende:
Ik word echt behoorlijk gefrustreerd van auto's die niet stoppen voor het zebrapad, ik schop echt die spiegels er nog eens af...
Probeer eens af te stappen.
.
pi_172602695
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Probeer eens af te stappen.
Af stappen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_172602724
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Af stappen?
Van je fiets, alleen voetgangers hebben namelijk voorrang.
.
pi_172602747
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Probeer eens af te stappen.
Dan stopt er ook niemand :P
Tenminste, niet op die ene bepaalde plek die ik wil oversteken.
Tap tap tap
pi_172602774
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kent artikel 185 hè? :+ :+
Dat ik aansprakelijk ben omdat het mijn schuld zou zijn? Bewijs gaat alsnog de kant op van de schopper, je hoort immers te wachten voor een zebrapad. Maar dat is het punt niet helemaal, ik word verdomme zo vaak voor de sokken gereden door die klapmongolen... Ik word er helemaal gek van.

Op sommige punten in Rdam zouden ze een cam moeten neerzetten en gewoon eens boetes toesturen van 350 euro
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_172602793
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:54 schreef Fer het volgende:

[..]

Van je fiets, alleen voetgangers hebben namelijk voorrang.
Ik bedoel uiteraard in situaties dat ik met de benenwagen ben
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_172603846
Haha laatst zo'n vrouw komt met haar fiets aan naar het zebrapad, ik zag haar maar die geef ik natuurlijk geen voorrang... springt ze er net voor af om lopend door te gaan. Moest vol op de rem :( Dan wil je echt gewoon dood.
Facts don't care about your feelings
pi_172603860
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha laatst zo'n vrouw komt met haar fiets aan naar het zebrapad, ik zag haar maar die geef ik natuurlijk geen voorrang... springt ze er net voor af om lopend door te gaan. Moest vol op de rem :( Dan wil je echt gewoon dood.
Dat doe ik tegenwoordig *O* maar dat zebrapad sluit aan op een fietspad.
Tap tap tap
pi_172603964
Ik vind het irritant als mensen zonder te kijken gewoon een zebrapad oversteken, zo van: Ik heb ALTIJD voorrang hier en kan doen wat ik wil. En vaak genoeg doen mensen dat ook als er geen zebrapad is. Of mensen die blijkbaar gewoon staan te lullen of te wachten bij een zebrapad. Dat je met je goede gedrag netjes stopt en dat ze wuiven van: Ooh nee we staan hier gewoon. Ja, misschien niet het meest handige punt om dat te doen he!
pi_172604548
Zelfde probleem met fietsers die uit een woonwijk komen en zonder ook maar op te kijken een uitvalsweg oversteken. Ja, ik stop voor ze en soms hebben ze inderdaad voorrang. Maar als ik een keer te veel in gedachten ben of op andere wijze vergis of niet op let.... Misschien ben ik dan wel aansprakelijk maar de fysieke pijn hebben ze zelf en niet ik.

Met rijles vond ik het eerst vreemd dat je bij een bewaakte overgang evengoed moest kijken of er een trein aan komt. Later begreep ik dat niet alles volgens de regels gaat en dat je dus gewoon zelf moet opletten als je geen pijn wilt hebben. Zeker motorrijden heeft me daar heel erg bewust van gemaakt.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 juli 2017 @ 21:09:14 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172604992
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat ik aansprakelijk ben omdat het mijn schuld zou zijn? Bewijs gaat alsnog de kant op van de schopper, je hoort immers te wachten voor een zebrapad. Maar dat is het punt niet helemaal, ik word verdomme zo vaak voor de sokken gereden door die klapmongolen... Ik word er helemaal gek van.

Op sommige punten in Rdam zouden ze een cam moeten neerzetten en gewoon eens boetes toesturen van 350 euro
Ken uw klassiekers: klikkie doen
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172605921
Een vriend van me reed ook een keer in een woonwijk, waar een kind opeens met z'n fiets van de stoep de weg op ging en hem ramde. Gelukkig hebben kinderen veel kraakbeen en was er weinig aan de hand, maar z'n auto was best beschadigd. In eerste instantie kreeg hij inderdaad niets verzekerd door artikel 185. Doordat het kind zelf fout zat (alhoewel bewuste roekeloosheid zoals in artikel 185 misschien wat overdreven is), na maanden zeuren en proberen via de rechtsbijstand heeft hij toch z'n gelijk gekregen en werd zijn schade vergoed. Volgens mij hielp het wel mee dat de ouders ook toegaven dat het de fout van hun kind was.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:16:12 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_172606899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef ludovico het volgende:
Ik word echt behoorlijk gefrustreerd van auto's die niet stoppen voor het zebrapad, ik schop echt die spiegels er nog eens af...
Van de week een fietser die me aankijkt en belt terwijl ik met een kind aan de hand op het punt sta het zebrapad te betreden. Hoe dom en lomp ben je dan?

Oh en vandaag een opa die bij rotondes en kruisingen anderen voor liet gaan. Gewoon keihard op de rem en dan vriendelijke gebaren maken. Het gebaar dat ik voor hem in mijn achterhoofd had, was niet vriendelijk :(
pi_172607661
Mwah ik ben het ermee eens dat je bij een zebrapad als voetganger heus wel even kan wachten hoor. Van mij hoeft een vrachtwagen niet vol op z'n rem omdat ik zo nodig wil oversteken, ik kan wel 2 sec. even stilstaan en dan weer verder lopen. Vaak kun je ook wel zien wanneer mensen blijven staan en wanneer niet als ze je aankijken. Als je lang genoeg in Amsterdam rijdt word je er ook wel goed in.
Facts don't care about your feelings
pi_172608041
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Van de week een fietser die me aankijkt en belt terwijl ik met een kind aan de hand op het punt sta het zebrapad te betreden. Hoe dom en lomp ben je dan?

Oh en vandaag een opa die bij rotondes en kruisingen anderen voor liet gaan. Gewoon keihard op de rem en dan vriendelijke gebaren maken. Het gebaar dat ik voor hem in mijn achterhoofd had, was niet vriendelijk :(
Herkenbaar verhaal, begin me steeds meer te ergeren aan het voorlaten van fietsers/brommers bij rotondes en andere overgangen, waar de haaientanden toch echt de kant van de fietsers op staan. Vind het gevaarlijk omdat je niet altijd kunt weten of de auto die voor je rijdt gaat remmen, en fietsers/brommers die vaak langs dat punt komen gaan op een gegeven moment de voorrang die ze niet hebben gewoon claimen.
Abracadabra, tapate guarra!
  FOK!fotograaf zondag 23 juli 2017 @ 00:18:47 #43
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172610849
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:16 schreef Qarrad het volgende:
Van de week een fietser die me aankijkt en belt terwijl ik met een kind aan de hand op het punt sta het zebrapad te betreden. Hoe dom en lomp ben je dan?
Niet zo lomp als de babyboomers die ik vandaag zag. Ik liep met de hond en sloeg het tafereel gade. Twee babyboomers op elektrische fietsen, type veel te dikke pens en kort pittig kapsel, komen uit een zijweg dat naar een ander dorp leidt. Ze moeten de hoofdweg bij ons kruisen naar het verplichte fietspad. Die hoofdweg is een voorrangsweg, zij hebben haaientanden. Wat doen ze? Ze fietsen de weg op. En in plaats van over te steken, vervolgen ze hun weg op de hoofdweg. De automobiliste die eraan kwam kon vol op de ankers. Hierop begint meneer veel te dikke pens deze dame een partij uit te schelden... Damn. Dame in de auto, oud autotje, benauwd weer, dus raampje open, zegt terug dat ze niet op het fietspad fietsen en normaal moeten doen en er komt nog even een grotere tirade uit. Dame rijdt door, fietsers draaien na 250 meter over de hoofdweg gefietst te hebben een andere zijweg in (en waren dus letterlijk te beroerd om 10 meter om te fietsen) en ik hoor ze tegen elkaar zeggen: "Nou, de jeugd van tegenwoordig heeft ook geen respect meer voor ouderen..." 8)7 8)7 Dat ze zelf 2 overtredingen maakten (niet verlenen van voorrang aan voertuigen op de voorrangsweg en het niet gebruiken van een verplicht fietspad) en zelf direct begonnen met schelden, vergeten we voor het gemak maar. |:( |:(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172612722
Heerlijk die pipo's die denken heel subtiel ( :') ) een gat dicht te kunnen rijden en dan leip worden als je hem er zonder pardon tussen knalt _O_
You ain't got shit.
pi_172612969
Gistermiddag was toch wel een beetje apart.
Situatie: Binnen bebouwde kom, 1 rijstrook per rijbaan en rijbanen gescheiden door een brede middenberm van gras.
Ik kwam aan rijden en er stond op mijn strook een vrachtwagen stil die bouwmaterialen ging lossen.
Achter hem stond een Audi en daar weer achter stond ik.
Die man in die Audi bleef maar stilstaan terwijl het makkelijk mogelijk was om er langs te komen, desnoods met 2 wielen op de middenberm.
Het duurde en het duurde maar en op een gegeven moment rijdt hij behoorlijk snel achteruit richting mij.
Ik had niet het idee dat hij in zijn spiegels keek dus heb ik even claxonneert om zijn aandacht te trekken want hij kwam wel erg snel heel dichtbij.
Hij stopte, leunde uit zijn raampje en liet weten dat hij 20 meter eerder linksaf had willen gaan.
Nou, hoe moet ik dat weten? En waarom heb je dat dan ook niet gedaan?
Ik had de mogelijkheid om zelf zo ver terug te rijden dat het hem alsnog gelukt is die afslag te nemen want ik wou het niet laten escaleren.
Maar als je 20 meter eerder linksaf had gewild dan had je dat ook moeten doen!
Bovendien kwam hij behoorlijk hard achteruit gereden terwijl ik geen idee had of hij mij zag of wat hij van plan was.
Dat heb ik hem ook nog laten weten al weet ik niet of hij mij verstaan heeft maar dit hersenloze schepsel was zeer zeker een irritatie in het verkeer!
pi_172612977
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 03:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Heerlijk die pipo's die denken heel subtiel ( :') ) een gat dicht te kunnen rijden en dan leip worden als je hem er zonder pardon tussen knalt _O_
You ain't got shit.
Als er een gat was had je dus al eerder op kunnen schuiven.
Maar "zonder pardon er tussen knallen" is natuurlijk veel leuker.
En die smiley op het eind doet me vermoeden dat je denkt dat je stoer bent. Dat is dus niet zo.
pi_172613038
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 04:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als er een gat was had je dus al eerder op kunnen schuiven.
Maar "zonder pardon er tussen knallen" is natuurlijk veel leuker.
En die smiley op het eind doet me vermoeden dat je denkt dat je stoer bent. Dat is dus niet zo.
Da's heel vaak het standaard tafereel. Een bestuurder die normaal gesproken voorrang moet verlenen, maar daarvoor afhankelijk is van een bestuurder die geen rekening houdt met eventuele doorstroming van overig verkeer. Dáár krijg je irritatie van. Ik zou er iig simpel van worden.

Als ik op een invoegstrook rij (nee, de raw staat niet aan) en een passerende auto gaat tussen de twee rijstroken rijden dan voeg ik ook in. Ik snap dat ik voorrang moet verlenen, dus als 'ie gewoon rechts blijft rijden voeg ik achter 'm wel in. Als bestuuder echter lafjes tussen twee rijstroken blijft hangen, dan snap ik ook niet wat je daarmee bedoelt. Is dat semi-behulpzaam zijn? kun je niet kiezen? Dan kies ik wel voor je. Het is ook opvallend dat een bepaald type auto tot zoiets in staat is. Meestal wannabe-racehokken, bewoond door een petje.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172613056
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 05:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Da's heel vaak het standaard tafereel. Een bestuurder die normaal gesproken voorrang moet verlenen, maar daarvoor afhankelijk is van een bestuurder die geen rekening houdt met eventuele doorstroming van overig verkeer. Dáár krijg je irritatie van. Ik zou er iig simpel van worden.

Als ik op een invoegstrook rij (nee, de raw staat niet aan) en een passerende auto gaat tussen de twee rijstroken rijden dan voeg ik ook in. Ik snap dat ik voorrang moet verlenen, dus als 'ie gewoon rechts blijft rijden voeg ik achter 'm wel in. Als bestuuder echter lafjes tussen twee rijstroken blijft hangen, dan snap ik ook niet wat je daarmee bedoelt. Is dat semi-behulpzaam zijn? kun je niet kiezen? Dan kies ik wel voor je. Het is ook opvallend dat een bepaald type auto tot zoiets in staat is. Meestal wannabe-racehokken, bewoond door een petje.
Ik vrees dat we het er maar mee moeten doen. Dat soort bestuurders.
Lees mijn vorige berichtje eens, die kerel was ook zo'n pareltje, ik begrijp dat echt niet.
Ik probeer er verstandig en rustig mee om te gaan maar ben ik het er mee eens en snap ik ze? Absoluut niet.
pi_172613082
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 04:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als er een gat was had je dus al eerder op kunnen schuiven.
Maar "zonder pardon er tussen knallen" is natuurlijk veel leuker.
En die smiley op het eind doet me vermoeden dat je denkt dat je stoer bent. Dat is dus niet zo.
Blijkbaar begrijp je mij verkeerd, ik vermoed dat dit te maken heeft met dat je drukker bent met andere mensen stoer te vinden dan met begrijpend te lezen.
De situatie is als volgt:
Snelweg met 2 rijstroken -> treintje op de linkerbaan en rechts praktisch vrij -> ga netjes naar rechts, in de hoop te inspireren -> bestuurder die aanvankelijk achter mij zat probeert het gat dicht te rijden.
Desalniettemin is ervoor knallen in elk geval leuker en doet jouw mening er in mijn optiek absoluut niet toe.
Fijne dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2017 06:02:57 ]
pi_172613088
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 05:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik vrees dat we het er maar mee moeten doen. Dat soort bestuurders.
Lees mijn vorige berichtje eens, die kerel was ook zo'n pareltje, ik begrijp dat echt niet.
Ik probeer er verstandig en rustig mee om te gaan maar ben ik het er mee eens en snap ik ze? Absoluut niet.
Probeer in het vervolg eens iets meer te anticiperen en iets minder het eens te zijn met overige weggebruikers. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')