abonnement Unibet Coolblue
pi_173111013
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:59 schreef ozzietukker het volgende:
De wat kleinere hotels willen nog wel eens reservering zonder credit card of aanbetaling toelaten.

Maar de grotere ketens willen toch wel iets meer garantie dan reservering zonder betaling of borg, want als men niet op komt dagen, de kamer wel 'gereserveerd' is geweest, dan mist het hotel mogelijk inkomsten als men mensen weg stuurt die een kamer willen boeken maar dat niet kunnen omdat de kamer gereserveerd is.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog wel eens een niet met credit card gegarandeerde boeking via booking.com heb laten schieten en daarna is het voor booking.com nagenoeg onmogelijk om betaling voor het hotel af te dwingen en schiet het hotel er dus bij in.
Het enige wat booking.com kan doen is een account blokkeren waar dit vaker gebeurd, maar meer dan dit kan simpelweg niet. (Juridisch is het nogal ingewikkeld om degene welke geboekt heeft daadwerkelijk tot betaling te dwingen).
Ik wil best alles vooruit betalen :P

Inmiddels een hotel gevonden waar dat wel kan :)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_173285065
Iemand hier ervaring met vliegtickets waarbij je voor en achternaam bij het inloggen op de airline website net omgekeerd staan? Ticket geboekt via een OTA, leek allemaal goed te gaan, en goed te zijn ingevuld - echter na het inloggen bij Turkish Airlines staan daar mijn voor- en achternaam omgedraaid, voor de rest is wel alles goed gespeld. Heb het er met een aantal mensen over gehad, en ook online gezocht, en over het algemeen is de reactie dat airlines hier bij het inchecken en boarden niet echt moeilijk overdoen. Vaak komt er op de tickets toch VOORNAAM/ACHTERNAAM of ACHTERNAAM/VOORNAAM te staan. En er zijn ook landen die dit consequent altijd omdraaien.

Vraagje dus; iemand ervaring hiermee? Zou het een issue kunnen worden en zou ik er achteraan moeten gaan (en de change fees betalen) om het aan te laten passen of zal dit geen probleem opleveren? :) Thanks!
  zondag 20 augustus 2017 @ 18:52:55 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_173285212
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 18:46 schreef El_jefe07 het volgende:
Iemand hier ervaring met vliegtickets waarbij je voor en achternaam bij het inloggen op de airline website net omgekeerd staan? Ticket geboekt via een OTA, leek allemaal goed te gaan, en goed te zijn ingevuld - echter na het inloggen bij Turkish Airlines staan daar mijn voor- en achternaam omgedraaid, voor de rest is wel alles goed gespeld. Heb het er met een aantal mensen over gehad, en ook online gezocht, en over het algemeen is de reactie dat airlines hier bij het inchecken en boarden niet echt moeilijk overdoen. Vaak komt er op de tickets toch VOORNAAM/ACHTERNAAM of ACHTERNAAM/VOORNAAM te staan. En er zijn ook landen die dit consequent altijd omdraaien.

Vraagje dus; iemand ervaring hiermee? Zou het een issue kunnen worden en zou ik er achteraan moeten gaan (en de change fees betalen) om het aan te laten passen of zal dit geen probleem opleveren? :) Thanks!
Lijkt mij geen probleem, gebeurt wel vaker dat er achternaam/voornaam staat op een ticket
pi_173365275
Hoe verstandig is het om in mid oktober een binnenlandse vlucht bij Airberlin te boeken ondanks hun faillissement? Ben je alles kwijt als het over de kop gaat? Of kan ik mijzelf bijvoorbeeld indekken de vlucht te boeken via bv. Germanwings die codeshared?

[ Bericht 38% gewijzigd door Xetran op 24-08-2017 16:40:27 ]
pi_173367226
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:33 schreef Xetran het volgende:
Hoe verstandig is het om in mid oktober een binnenlandse vlucht bij Airberlin te boeken ondanks hun faillissement? Ben je alles kwijt als het over de kop gaat? Of kan ik mijzelf bijvoorbeeld indekken de vlucht te boeken via bv. Germanwings die codeshared?
dat weet niemand momenteel. Voor hetzelfde geld gaat de hele handelen over naar germanwings, maar het kan net zo hard helemaal uit elkaar worden getrokken.
pi_173371562
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat weet niemand momenteel. Voor hetzelfde geld gaat de hele handelen over naar germanwings, maar het kan net zo hard helemaal uit elkaar worden getrokken.
Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 21:48:40 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_173372944
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:10 schreef Xetran het volgende:

[..]

Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
Ik was ooit de trotse bezitter van vluchten van Malev. Deze ging failliet, echter omdat de vluchten geboekt waren via de KLM en onder KL-vluchtnummers en ook was uitgegeven door KLM was deze verantwoordelijk voor het aanbieden van alternatieve vluchten.

Maar om hier een goed advies te geven, geen Air Berlin vluchten kopen! Natuurlijk zegt Air Berlin dat er een doorstart mogelijk is of een deal in de maak is om nog maar zoveel mogelijk tickets te verkopen, maar een uitstel van betaling zoals Air Berlin die aan heeft gevraagd en een nood overbruggingskrediet moet je vooral zien als laatste waarschuwing en de uitkomst is lang niet zeker. Hoe meer tickets Air Berlin verkoopt hoe aantrekkelijker onderdelen van Air Berlin voor een eventuele koper kunnen zijn.

Waarom zou je risico lopen op het boeken van deze vlucht met de mogelijkheid dat als het misgaat dat je een schema wijziging krijgt waar je verder weinig invloed op hebt....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 22:04:01 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173373537
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.

Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173374874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waarom zou je risico lopen op het boeken van deze vlucht met de mogelijkheid dat als het misgaat dat je een schema wijziging krijgt waar je verder weinig invloed op hebt....
Als ze grote wijzigingen moeten maken aan je schema zullen zul je hoogstwaarschijnlijk ook de optie krijgen om kosteloos te annuleren. Als je die optie sowieso al niet krijgt, waarschijnlijk is dat voor een airline aantrekkelijker dan een (duurdere) alternatieve vlucht voor je regelen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:13:39 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_173382257
quote:
99s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.

Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Dat is wel lullig van die 320k miles. Kun je niet nog ff een luxe weekend trip er tussendoor knallen. Dan heb je in ieder geval nog enige genoegdoening.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_173382337
quote:
99s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.

Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Kan je je punten niet op andere oneworld carriers gebruiken of over zetten?

In principe zijn de loyalty programs bruikbaar bij andere oneworld carriers geloof ik.
Jack does it in real time...
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:13:28 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173383155
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:10 schreef Xetran het volgende:

[..]

Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
Dat zul je in de algemene voorwaarden kunnen lezen denk ik? Maar in principe ben jij klant van German Wings als je de tickets bij hun koopt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173386723
quote:
99s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.

Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
de miles zijn al helemaal onbruikbaar toch? Anders moet je ze snel inwisselen voor ba of iberia vluchten.

http://onemileatatime.boa(...)-topbonus-suspended/
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:18:08 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173387800
Wanneer beginnen die KLM werelddeal weken nou eens?! Ik wacht met smart :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:19:40 #166
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173389069
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:18 schreef MaJo het volgende:
Wanneer beginnen die KLM werelddeal weken nou eens?! Ik wacht met smart :D
Naar het schijnt de eerste twee weken van september.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:50:25 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173389616
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Naar het schijnt de eerste twee weken van september.
En waar schijnt dat door?

Ik hoorde van iemand dat ze vanmorgen een werelddeal reclame heeft gehoord maar kan het nergens terugvinden. Foutje van KLM? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:55:54 #168
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173389694
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

En waar schijnt dat door?

Ik hoorde van iemand dat ze vanmorgen een werelddeal reclame heeft gehoord maar kan het nergens terugvinden. Foutje van KLM? :D
Behaalde resultaten in het verleden. Twee keer per jaar rond: december - januari en augustus - september.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173389721
Iemand enig idee wanneer Air Asia weer gaat stunten?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:43:20 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173391735
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 15:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

de miles zijn al helemaal onbruikbaar toch? Anders moet je ze snel inwisselen voor ba of iberia vluchten.

http://onemileatatime.boa(...)-topbonus-suspended/
Ja, alles bevroren. Miles zijn weg, nou ja. Begin juli waren het er nog 600.000
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:39:00 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173393030
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Behaalde resultaten in het verleden. Twee keer per jaar rond: december - januari en augustus - september.
Dus je weet ook niets concreets? Ik had gehoopt op laatste week van augustus.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_173407534
Is het verstandig om nu of over een paar weken een ticket bij AirBerlin te boeken?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:51:49 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173407567
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:49 schreef Max-Westerman het volgende:
Is het verstandig om nu of over een paar weken een ticket bij AirBerlin te boeken?
Niet te lang van tevoren, prijzen zijn ook kort voor de vlucht goed. Ik vertrouw ze tot mid september. Heb nog 1 boeking bij ze: 7 sept.

Denk dat we in de eerste twee weken van sept meer weten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173407588
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:51 schreef XL het volgende:

[..]

Niet te lang van tevoren, prijzen zijn ook kort voor de vlucht goed. Ik vertrouw ze tot mid september. Heb nog 1 boeking bij ze: 7 sept.

Denk dat we in de eerste twee weken van sept meer weten.
Ik zit te denken om er een vlucht te boeken voor die vertrekt rond eind december begin januari evt februari
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:59:35 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173408767
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:53 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik zit te denken om er een vlucht te boeken voor die vertrekt rond eind december begin januari evt februari
Niet doen. Het overbruggingskrediet moet ze tot midden oktober helpen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173413251
Ik vlieg (hoop ik) eind november vanuit Brisbane met een Etihad toestel maar op een AB codeshare ticket naar Nederland. Moet ik mij gelet op de financiële problemen bij AB zorgen gaan maken?
pi_173414022
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:53 schreef Pancake1967 het volgende:
Ik vlieg (hoop ik) eind november vanuit Brisbane met een Etihad toestel maar op een AB codeshare ticket naar Nederland. Moet ik mij gelet op de financiële problemen bij AB zorgen gaan maken?
Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.

1. Heb je een Etihad vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk) wordt uitgevoerd door Air Berlin ?
2. Heb je een Air Berlin vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk( wordt uitgevoerd door Etihad ?

In geval 1 zou ik me niet zoveel zorgen maken, aangezien je met Etihad een ticket hebt, en zij er dus voor moeten zorgen dat je van A naar B komt.

In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 27 augustus 2017 @ 07:58:15 #178
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173415869
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.

1. Heb je een Etihad vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk) wordt uitgevoerd door Air Berlin ?
2. Heb je een Air Berlin vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk( wordt uitgevoerd door Etihad ?

In geval 1 zou ik me niet zoveel zorgen maken, aangezien je met Etihad een ticket hebt, en zij er dus voor moeten zorgen dat je van A naar B komt.

In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
En het speelt ook een rol of je voor of na het faillissement gekocht hebt. Wat voor overname is alles van voor het faillissement deel van de schuld van AB en alles sindsdien hoort bij de inboedel waarop ze bieden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 27 augustus 2017 @ 15:24:42 #179
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_173423641
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
Het gaat Etihad niet zijn. Dat is overigens wel wat achter de schermen aangeboden is, maar de Duitse regering wil niet via de achteringang alsnog een grote maatschappij uit het Midden Oosten welke via deze constructie opeens alsnog zelf een vrije toegang tot de Duitse markt verkrijgt.

Protectionistisch is het zeker, maar zodra dit gebeurd zijn de gevolgen voor Lufthansa niet gering.

Regeren is overigens vooruitzien. Als je nu geboekt hebt kan je niets anders doen dan afwachten, maar niet voor niets had ik al de instructie om geen Air Berlin vluchten te boeken, en voor iedereen die nu overweegt om Air Berlin vluchten te boeken, overbruggingskrediet of niet, totdat duidelijkheid is wat er gaat gebeuren mag je dat nu zeker niet boeken!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_173432281
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.

1. Heb je een Etihad vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk) wordt uitgevoerd door Air Berlin ?
2. Heb je een Air Berlin vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk( wordt uitgevoerd door Etihad ?

In geval 1 zou ik me niet zoveel zorgen maken, aangezien je met Etihad een ticket hebt, en zij er dus voor moeten zorgen dat je van A naar B komt.

In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
quote:
99s.gif Op zondag 27 augustus 2017 07:58 schreef XL het volgende:

[..]

En het speelt ook een rol of je voor of na het faillissement gekocht hebt. Wat voor overname is alles van voor het faillissement deel van de schuld van AB en alles sindsdien hoort bij de inboedel waarop ze bieden.
De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).

De terugvlucht BNE - AUH - DUS betreft voor beide delen AB vluchtnummers (AB4129 / AB4237; dus wel codeshare) en uitgevoerd door Etihad.

Ik begrijp dus dat ik mij enigzins zorgen moet maken voor de terugvlucht? Wat is nu het devies?
Gewoon afwachten? Of schoonmama in Brisbane (écht een schat van een mens) maar even waarschuwen dat we misschien wat langer blijven?
  zondag 27 augustus 2017 @ 22:03:35 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173433156
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:38 schreef Pancake1967 het volgende:

[..]


[..]

De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).

De terugvlucht BNE - AUH - DUS betreft voor beide delen AB vluchtnummers (AB4129 / AB4237; dus wel codeshare) en uitgevoerd door Etihad.

Ik begrijp dus dat ik mij enigzins zorgen moet maken voor de terugvlucht? Wat is nu het devies?
Gewoon afwachten? Of schoonmama in Brisbane (écht een schat van een mens) maar even waarschuwen dat we misschien wat langer blijven?
Lijkt zonder verdere info op twee enkeltjes. Waarbij de tweede een lastig verhaal gaat worden. Ik denk dat je nog 2 weken moet wachten voor je meer weet. Of kijk op mytrip wat voor je wil doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 27 augustus 2017 @ 22:11:02 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173433414
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 15:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het gaat Etihad niet zijn. Dat is overigens wel wat achter de schermen aangeboden is, maar de Duitse regering wil niet via de achteringang alsnog een grote maatschappij uit het Midden Oosten welke via deze constructie opeens alsnog zelf een vrije toegang tot de Duitse markt verkrijgt.

Protectionistisch is het zeker, maar zodra dit gebeurd zijn de gevolgen voor Lufthansa niet gering.

Regeren is overigens vooruitzien. Als je nu geboekt hebt kan je niets anders doen dan afwachten, maar niet voor niets had ik al de instructie om geen Air Berlin vluchten te boeken, en voor iedereen die nu overweegt om Air Berlin vluchten te boeken, overbruggingskrediet of niet, totdat duidelijkheid is wat er gaat gebeuren mag je dat nu zeker niet boeken!
De hele reden dat Etihad honderden miljoenen in AB heeft gestoken is omdat ze niet mogen groeien in Duitsland. Zelfs al kochten ze delen van AB de landingsrechten mogen ze niet hebben.

Het overbruggingskrediet is juist zodat mensen kunnen blijven boeken, ik zou alleen zelf niks over de houdbaarheidsdatum van het krediet boeken.

Etihad was nooit in beeld om AB te kopen. Dat zou ook een nog grotere complottheorie zijn dan lufthansa die er mee weg lijken te komen.

Prijzen bij Eurowings vanaf DUS zijn (uiteraard) door het dak. Retourtjes AB spotgoedkoop!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173433798
quote:
99s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:03 schreef XL het volgende:

[..]

Lijkt zonder verdere info op twee enkeltjes. Waarbij de tweede een lastig verhaal gaat worden. Ik denk dat je nog 2 weken moet wachten voor je meer weet. Of kijk op mytrip wat voor je wil doen.
Ik heb gewoon een retourvlucht uitgezocht via Skyscanner en van daaruit een boekingssite gekozen, dus het is feitelijk één boeking. Ik ga ook nog wel eens bij Mytrip.com buurten en houd hun site in de gaten.
  zondag 27 augustus 2017 @ 22:30:56 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173433989
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:24 schreef Pancake1967 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een retourvlucht uitgezocht via Skyscanner en van daaruit een boekingssite gekozen, dus het is feitelijk één boeking. Ik ga ook nog wel eens bij Mytrip.com buurten en houd hun site in de gaten.
1 boeking bij mytrip kunnen 2 boekingen bij airlines zijn. Dat is een beetje het ding met die brokers, voor de gewone consument is het niet te begrijpen wat je koopt. Je boekingscode kan je wellicht meer vertellen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173434253
quote:
99s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:30 schreef XL het volgende:

[..]

1 boeking bij mytrip kunnen 2 boekingen bij airlines zijn. Dat is een beetje het ding met die brokers, voor de gewone consument is het niet te begrijpen wat je koopt. Je boekingscode kan je wellicht meer vertellen.
Ik heb één boekingscode. Volgens mytrip.com worden AB-vluchten vooralsnog gewoon uitgevoerd: http://www.mytrip.com/support/topics/150.

Ik houd gewoon die pagina en de media in de gaten.
  zondag 27 augustus 2017 @ 22:46:39 #186
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173434368
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 22:42 schreef Pancake1967 het volgende:

[..]

Ik heb één boekingscode. Volgens mytrip.com worden AB-vluchten vooralsnog gewoon uitgevoerd: http://www.mytrip.com/support/topics/150.

Ik houd gewoon die pagina en de media in de gaten.
Dat is zo. Ze vliegen nog. Als jouw ticket bij AB is dan is het deel van het faillissement, want geboekt voor 15-aug. De koper is dus niet verplicht die schuld van AB bij jou over te nemen. Het overbruggingskrediet zou tot midden oktober moeten helpen. Je moet gewoon hopen dat je een ticket bij EY hebt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173523194
quote:
99s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.

Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?

Ik ben ook 250k miles kwijt, had ik ze nou maar ingewisseld op die overpriced topbonus shop... :(
  vrijdag 1 september 2017 @ 22:34:24 #188
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173534280
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:02 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?

Ik ben ook 250k miles kwijt, had ik ze nou maar ingewisseld op die overpriced topbonus shop... :(
Boeken bij Etihad is veilig. Mid-September vlieg ik zelf ook nog bij AB. Vooralsnog is 15-sept de laatste voor mij. Rond die tijd zal ook meer duidelijk zijn. Tot 12 sept mag je bieden op de inventaris. Denk dat we voor onze waardeloze miles misschien een tray chocolade hartjes kunnen krijgen...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 1 september 2017 @ 22:58:50 #189
414785 sirdanilot
pi_173534723
Dat van AB zat er toch al tijden aan te komen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173545290
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:58 schreef sirdanilot het volgende:
Dat van AB zat er toch al tijden aan te komen?
ah, dus je bent ook meteen short gegaan op ab aandelen?

Wat zei je glazen bol nog meer?
  zaterdag 2 september 2017 @ 20:45:40 #191
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173550255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 12:02 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?

Ik ben ook 250k miles kwijt, had ik ze nou maar ingewisseld op die overpriced topbonus shop... :(
15 sept stopt airberlin met abu dhabi
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  One tough cookie zondag 3 september 2017 @ 15:50:54 #192
169210 liesje1979
pi_173564028
Wanneer maken luchtvaartmaatschappijen doorgaans ongeveer hun nieuwe vluchtschema's voor het volgende seizoen bekend?
pi_173572378
quote:
14s.gif Op zondag 3 september 2017 15:50 schreef liesje1979 het volgende:
Wanneer maken luchtvaartmaatschappijen doorgaans ongeveer hun nieuwe vluchtschema's voor het volgende seizoen bekend?
wisselt. Sommige zijn er al, meer meestal 10-16 maanden van tevoren.
pi_173584712
Weet iemand - vanuit eerdere acties - of die werelddealweken bv ook in de kerstvakantie nog een rol spelen of timmert KLM de kerstvakantie redelijk dicht?

Heb nu retour Suriname voor half dec - begin januari, inclusief 5 dagen Trinidad, gevonden voor 1130 en twijfel of dit nog goedkoper gaat worden.

Is overigens een retour ams-paramaribo maar heen via Portugal en terug via IJsland, dus niks via KLM.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 5 september 2017 @ 08:42:52 #195
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173594646
Chocolate hartjes bij Airberlin zijn op! Zonde!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173596972
Even een simpel vraagje; hoelang van te voren moet je op Schiphol zijn voor een Europese vlucht als je alleen handbagage hebt en al online hebt ingecheckt?

Ben twee jaar terug naar Praag gevlogen rond deze tijd en liep de douane in een keer door en heb 2 uur zitten wachten.
pi_173597062
De maatschappij zal altijd twee uur zeggen, denk ik.

In de praktijk, ach, toen ik net begon met vliegen kwam ik een keer 1.5u van tevoren pas aan, flink in de stress, me verontschuldigend tegen de check-in stewardess, die me daarvoor maar wat raar aankeek. :D

In de praktijk is een uur vast prima, maar het is wel vrij klote als het druk blijkt te zijn (of vertraging op weg) en je krap komt te zitten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_173597271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef Luppie0110 het volgende:
Even een simpel vraagje; hoelang van te voren moet je op Schiphol zijn voor een Europese vlucht als je alleen handbagage hebt en al online hebt ingecheckt?

Ben twee jaar terug naar Praag gevlogen rond deze tijd en liep de douane in een keer door en heb 2 uur zitten wachten.
Ligt er vooral aan in welke periode je gaat. Tijdens de vakantieperiode kan het flink druk zijn bij security.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 september 2017 @ 14:01:28 #199
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173599667
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 20:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dus je weet ook niets concreets? Ik had gehoopt op laatste week van augustus.
kreeg zojuist een mailtje van KLM. Wat mn voorkeuren zijn omdat de werelddealweken weer komen binnenkort.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173600276
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

kreeg zojuist een mailtje van KLM. Wat mn voorkeuren zijn omdat de werelddealweken weer komen binnenkort.
Die beginnen donderdag!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 5 september 2017 @ 15:20:44 #201
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173601216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef Luppie0110 het volgende:
Even een simpel vraagje; hoelang van te voren moet je op Schiphol zijn voor een Europese vlucht als je alleen handbagage hebt en al online hebt ingecheckt?

Ben twee jaar terug naar Praag gevlogen rond deze tijd en liep de douane in een keer door en heb 2 uur zitten wachten.
Half juli zelfde geval. Was er voor achten al voor een vlucht van 10:00. Zeeën van tijd over. Moet nu ook wel lukken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:37:13 #202
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_173602636
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:18 schreef MaJo het volgende:
Wanneer beginnen die KLM werelddeal weken nou eens?! Ik wacht met smart :D
Ze komen eraan, kreeg vandaag een mailtje :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 5 september 2017 @ 21:19:01 #203
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_173610009
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:32 schreef LintuxCx het volgende:
De maatschappij zal altijd twee uur zeggen, denk ik.

In de praktijk, ach, toen ik net begon met vliegen kwam ik een keer 1.5u van tevoren pas aan, flink in de stress, me verontschuldigend tegen de check-in stewardess, die me daarvoor maar wat raar aankeek. :D

In de praktijk is een uur vast prima, maar het is wel vrij klote als het druk blijkt te zijn (of vertraging op weg) en je krap komt te zitten.
Het probleem zit hem vooral, als je geen priority toegang hebt bij de beveiliging, dat dat altijd de grote onvoorspelbare factor is. En indien noodzakelijk de paspoortcontrole.
Bij het inchecken valt het, zeker als je alleen handbagage hebt, nog wel mee en kom je met een zuil een heel eind, en als er geen zuilen zijn voor jouw maatschappij dan vlieg je niet met een grote speler en is tegen de tijd dat jij aan komt zetten weinig tot geen passagiers meer voor je en doorloop je dit proces snel.

Bij de beveiliging ga ik, als ik geen priority heb, en dat is, gelukkig, bijna nooit meer het geval, uit van 30 minuten, dat klopt eigenlijk redelijk aardig, de paspoortcontrole op Schiphol is tegenwoordig wat minder goed geregeld, beveiliging ben ik altijd binnen 10 minuten doorheen maar dan sta je alsnog achteraan bij de EU rij waar vervolgens allemaal gehandicapten en wat al niet meer, voor gaan als je niet de juiste rij selecteert, en dat is nog niet zo heel erg, maar dit zijn in 80% van de gevallen geen EU burgers wat de controle niet versnelt om het mild te zeggen.

Het blijft altijd een beetje een inschatting die je maar beter aan de veilige kant kunt doen, want ik gebruik liever mijn stress modus als ik ergens niet eerder had kunnen zijn om dan alsnog wat sneller aan de voorkant van een rij te geraken, dat kan altijd maar moet niet de standaard modus zijn, omgekeerd laat ik mensen in stress ook voorgaan omdat ik weet dat ook ik daar soms toe gedwongen wordt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 september 2017 @ 09:09:37 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173614960
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:37 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ze komen eraan, kreeg vandaag een mailtje :D
KLM is al weken aan het 'stunten' op de amerika routes.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173628847
mag deze nagelknipper met KLM mee in de handbagage?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik lees her en der erg tegenstrijdige berichten.. (van de een mag het wel want het is een nageknipper, de andere site zegt dat het helemaal niet mag)
pi_173629362
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:16 schreef mschol het volgende:
mag deze nagelknipper met KLM mee in de handbagage?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik lees her en der erg tegenstrijdige berichten.. (van de een mag het wel want het is een nageknipper, de andere site zegt dat het helemaal niet mag)
Tig keer door de controle gekomen met zo'n ding in jaszak of portemonnee, dus ik ga ervan uit dat het mag.
pi_173629393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Tig keer door de controle gekomen met zo'n ding in jaszak of portemonnee, dus ik ga ervan uit dat het mag.
dan ga ik hem gewoon erin gooien.. mochten ze moeilijk doen dan merk ik het wel
pi_173629445
Ik ben heel benieuwd hoe dat ryanair geneuzel gaat uitpakken.

Iedereen die geen prio heeft moet vanaf oktober standaard zijn grote handbagage inchecken. Dat gaat wat worden.
  woensdag 6 september 2017 @ 21:52:37 #209
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_173629705
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Tig keer door de controle gekomen met zo'n ding in jaszak of portemonnee, dus ik ga ervan uit dat het mag.
Een nagelknipper in je portemonnee?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 6 september 2017 @ 22:07:09 #210
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_173629961
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:40 schreef Yreal het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dat ryanair geneuzel gaat uitpakken.

Iedereen die geen prio heeft moet vanaf oktober standaard zijn grote handbagage inchecken. Dat gaat wat worden.
Zou voor mij wel een reden zijn een andere maatschappij te kiezen als ik met m'n laptop vlieg. Ik vertrouw Ryanair niet zo met dure spullen.

Aan de andere kant is het ook wel belachelijk hoe groot de carry-ons tegenwoordig zijn, vooral die koffertjes nemen veel te veel ruimte in door hun gebrek aan flexibiliteit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_173629974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:52 schreef static het volgende:

[..]

Een nagelknipper in je portemonnee?
Dan zat hij los in mijn broekzak, maar omdat ik niet zo'n fan ben van na de controle al het klein grut weer bij elkaar graaien stop ik altijd zo veel mogelijk in portemonnee, jaszak, tas et cetera.
  FOK!fotograaf donderdag 7 september 2017 @ 17:59:46 #212
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_173642674
quote:
10s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:40 schreef Yreal het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dat ryanair geneuzel gaat uitpakken.

Iedereen die geen prio heeft moet vanaf oktober standaard zijn grote handbagage inchecken. Dat gaat wat worden.
Wacht wat?? :{
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_173643110
quote:
11s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:59 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Wacht wat?? :{
niet waar, wel wordt de grote handbagage standaard kosteloos in het ruim geplaatst, zoals nu al vaak met een deel gebeurd.

Inchecken geldt alleen voor ruimbagage, die goedkoper wordt om dit aan te moedigen

[ Bericht 0% gewijzigd door Memento-Mori op 07-09-2017 18:35:16 ]
  donderdag 7 september 2017 @ 20:24:46 #214
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_173645546
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:38 schreef mschol het volgende:

[..]

dan ga ik hem gewoon erin gooien.. mochten ze moeilijk doen dan merk ik het wel
Officieel mag het niet want een nagelschaartje of knipper valt onder de categorie puntige voorwerpen.

Dat gezegd hebbende, ik als groot aankoper van nagelknippers in het buitenland, want werkelijk waar elke keer als ik weg ga vergeet ik dat ding, gaat deze op de terugweg gewoon mee in de handbagage en heb ik thuis een aardige collectie opgebouwd.

Slechts één keer in Hong Kong ging men mijn bagage 4 x door een scanner eruit halen, om vervolgens het nagelknipperje tevoorschijn te toveren om vervolgens toch te besluiten dat deze mee mocht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_173646473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Officieel mag het niet want een nagelschaartje of knipper valt onder de categorie puntige voorwerpen.

Dat gezegd hebbende, ik als groot aankoper van nagelknippers in het buitenland, want werkelijk waar elke keer als ik weg ga vergeet ik dat ding, gaat deze op de terugweg gewoon mee in de handbagage en heb ik thuis een aardige collectie opgebouwd.

Slechts één keer in Hong Kong ging men mijn bagage 4 x door een scanner eruit halen, om vervolgens het nagelknipperje tevoorschijn te toveren om vervolgens toch te besluiten dat deze mee mocht.
Op Schiphol mag een nagelknipper gewoon mee voor zover ik weet. Een nagelschaar kan een ander verhaal zijn. Volgens de richtlijnen mogen scharen met een blad van meer dan 6cm niet mee als handbagage: https://www.schiphol.nl/e(...)ha6oqE4QUQ24WyqO.pdf
pi_173647877
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:29 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

niet waar, wel wordt de grote handbagage standaard kosteloos in het ruim geplaatst, zoals nu al vaak met een deel gebeurd.

Inchecken geldt alleen voor ruimbagage, die goedkoper wordt om dit aan te moedigen
ja, en dat gaat dus nu verplicht worden
pi_173648360
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja, en dat gaat dus nu verplicht worden
ja, dat zeg ik. Alle trolleys gaan verplicht het ruim in maar je hoeft ze niet bij een incheckbalie in te checken oid en het blijft kosteloos. Dus enige is dat je bij aankomst bij de bagageband moet wachten.
  donderdag 7 september 2017 @ 22:08:41 #218
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_173648560
Binnenkort vlieg ik met KLM naar LAX. Volgens de site mag de maximale afmeting van de bagage (L+B+H) opgeteld maximaal 158 cm zijn. Laat mijn koffer nu net 159 cm zijn.

Gaat dit opvallen? Gaan ze moeilijk doen? Staat er iemand bagage op te meten? Iemand ervaring hiermee?

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnBercow op 07-09-2017 22:18:31 ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 7 september 2017 @ 22:25:52 #219
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_173648898
Gaat niemand moeilijk over doen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_173651898
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:59 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ja, dat zeg ik. Alle trolleys gaan verplicht het ruim in maar je hoeft ze niet bij een incheckbalie in te checken oid en het blijft kosteloos. Dus enige is dat je bij aankomst bij de bagageband moet wachten.
ja en dat weet dus nog niemand, hoe dit nou in de praktijk gaat uitpakken. Hoe dan ook, je koffer gaat gedwongen het ruim in, zonder extra kosten. Dat kan bij de trap van het vliegtuig gebeuren, of bij de balie.

En precies dat stukje wachten, daar gaat iedereen mad om worden. Nooit discussies meegemaakt van mensen richting personeel dat ze hun trolley niet af willen staan? Nou dat gaan we nu dus toen met een heel vliegtuig. 100 tokkies in een ryanairblik die viesmad zijn dat ze hun trolley niet bij zich mochten houden.
  vrijdag 8 september 2017 @ 08:05:50 #221
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_173651906
Gaat ook zoveel meer tijd kosten dit. Met meer mensen in discussie en op laatste moment nog hoop koffers in ruim.
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 08:54:43 #222
45833 crew  Fogel
pi_173652506
Ryanairprijslijst: koffer bij gate afgeven zonder discussie, gratis.
Koffer bij gate afgeven met discussie, 10¤ per begonnen minuut van de discussie waarbij deze prijsopgaaf nog niet meetelt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_173653427
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja en dat weet dus nog niemand, hoe dit nou in de praktijk gaat uitpakken. Hoe dan ook, je koffer gaat gedwongen het ruim in, zonder extra kosten. Dat kan bij de trap van het vliegtuig gebeuren, of bij de balie.

En precies dat stukje wachten, daar gaat iedereen mad om worden. Nooit discussies meegemaakt van mensen richting personeel dat ze hun trolley niet af willen staan? Nou dat gaan we nu dus toen met een heel vliegtuig. 100 tokkies in een ryanairblik die viesmad zijn dat ze hun trolley niet bij zich mochten houden.
ik heb er eergisteren netjes een mail over ontvangen. en eerlijk gezegd nog nooit zulke discussies meegemaakt op de vlucht Eindhoven-Stansted tot dusver, altijd is iedereen daar begripvol tijdens mijn vluchten.

Zelf zou ik het ook prima vinden maar ik reis altijd met alleen maar 'n kleine rugtas.
pi_173653512
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Op Schiphol mag een nagelknipper gewoon mee voor zover ik weet. Een nagelschaar kan een ander verhaal zijn. Volgens de richtlijnen mogen scharen met een blad van meer dan 6cm niet mee als handbagage: https://www.schiphol.nl/e(...)ha6oqE4QUQ24WyqO.pdf
ik heb nog nooit een nagelschaar gezien die niet onder die norm blijft
pi_173654034
Even een vraagje over Wizz air.

Waarom betaal je voor 29 oktober extra voor handbagage en erna niet? En kan dat nog veranderen als je later boekt? :@
pi_173654368
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:11 schreef AMCA het volgende:
Even een vraagje over Wizz air.

Waarom betaal je voor 29 oktober extra voor handbagage en erna niet? En kan dat nog veranderen als je later boekt? :@
Omdat nieuw beleid. En dat blijft (voorlopig) zo.

quote:
NO MORE FEES FOR HAND LUGGAGE FROM 29 OCTOBER

Wizz Air, the largest low-cost airline in Central and Eastern Europe, today announces that passengers will no longer be charged an additional fee to bring a large item of hand baggage into the aircraft cabin on all Wizz Air flights, from 29 October 2017.

Passengers will be entitled to bring on board one item of hand luggage which meets the dimensions of 55x40x23cm. This bag is included in the ticket price.

This represents a 50% increase in volume compared to the previous size of free luggage allowance

Customers travelling on or after 29 October 2017 that have already purchased hand luggage directly through Wizz Air channels will be reimbursed with 120% of the price paid, credited to their WIZZ accounts.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173654394
Aaah tnx :)
pi_173654512
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 08:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat ook zoveel meer tijd kosten dit. Met meer mensen in discussie en op laatste moment nog hoop koffers in ruim.
op een gegeven moment zal het wel sneller gaan; want dan weet iedereen wel dat je je rolkoffer bij de balie moet afgeven... vooral in het vliegtuig is er dan een hoop tijdwinst.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173663575
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 09:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb nog nooit een nagelschaar gezien die niet onder die norm blijft
Nee dat is waar! :D

Kwam trouwens deze nog tegen, reactie van KLM op een Facebookvraag. Is weliswaar uit 2014 maar hier wordt een nagelschaar wel onder de "puntige/scherpe voorwerpen" gerekend, maar er wordt bevestigd dat een nagelkipper geen probleem is.

pi_173663952
Maar KLM heeft er verder natuurlijk niet zoveel mee te maken, die voeren de security controles niet zelf uit. Dus het is maar net wie je bij die controles treft, en als diegene besluit dat je nagelknippertje niet mee mag heb je gewoon pech.

Maar je kunt natuurlijk ook je nagels knippen voor vertrek. Als je dusdanig lang weg bent dat het opnieuw nodig is neem je vaak ook wel ruimbagage mee. :P
  Moderator zaterdag 9 september 2017 @ 03:20:54 #231
45833 crew  Fogel
pi_173670423
Ik vlieg al jaren met deze (is een onderdeel van de nagelknipper) in de handbaggage, is geen probleem. Soms checken ze de lengte en concluderen dat het mag.
Credit card formaat erbij voor de schaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 9 september 2017 @ 10:33:08 #232
357044 Budapestenaar
pi_173672088
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2017 10:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat nieuw beleid. En dat blijft (voorlopig) zo.

[..]

Opmerkelijke stap van Wizzair :?
pi_173672413
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 10:33 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Opmerkelijke stap van Wizzair :?
ze stellen het nu een beetje gelijk aan Easyjet volgens mij.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173672921
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 19:21 schreef heite het volgende:
Maar KLM heeft er verder natuurlijk niet zoveel mee te maken, die voeren de security controles niet zelf uit. Dus het is maar net wie je bij die controles treft, en als diegene besluit dat je nagelknippertje niet mee mag heb je gewoon pech.

Maar je kunt natuurlijk ook je nagels knippen voor vertrek. Als je dusdanig lang weg bent dat het opnieuw nodig is neem je vaak ook wel ruimbagage mee. :P
ik kwam er dus laatst achter dat je gewoon naar schiphol kan bellen en die schakelen met security. Verbazingwekkend capabele medewerker trouwens.

Je kan ze ook mailen, maar ze zullen altijd de slag om de arm houden dat individuele medewerkers het laatste woord hebben.
pi_173690832
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Half juli zelfde geval. Was er voor achten al voor een vlucht van 10:00. Zeeën van tijd over. Moet nu ook wel lukken.
Idd, was er 1,5 uur van te voren. Kon in een keer doorlopen. Uur over.
  zondag 10 september 2017 @ 23:25:28 #236
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_173705312
Ik had laatst een vlucht uit Kopenhagen en hoefde bij aankomst op Schiphol nergens mijn paspoort te laten zien. Kon rechtstreeks doorlopen naar de bagageband.
Half jaar geleden na een vlucht uit Milaan moest het nog wel. Iemand een idee waar dat aan ligt?
You need to be cold to be queen.
pi_173705686
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:25 schreef Waldorf2017 het volgende:
Ik had laatst een vlucht uit Kopenhagen en hoefde bij aankomst op Schiphol nergens mijn paspoort te laten zien. Kon rechtstreeks doorlopen naar de bagageband.
Half jaar geleden na een vlucht uit Milaan moest het nog wel. Iemand een idee waar dat aan ligt?
het kan zijn dat ze extra controles instellen op die vluchten omdat ze iets vermoeden.

Lees : Hopen illegalen te vinden.
  maandag 11 september 2017 @ 10:21:47 #238
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173708997
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 23:25 schreef Waldorf2017 het volgende:
Ik had laatst een vlucht uit Kopenhagen en hoefde bij aankomst op Schiphol nergens mijn paspoort te laten zien. Kon rechtstreeks doorlopen naar de bagageband.
Half jaar geleden na een vlucht uit Milaan moest het nog wel. Iemand een idee waar dat aan ligt?
Het ligt er ook aan op welke gate je aankomende vlucht wordt afgehandeld. De B,C,D59-87 en M-pier bevinden zich binnen Schengen, dus als je daar aankomt krijg je onder normale omstandigheden geen controle.
D1-57, E,F,G en H-pier bevinden zich buiten Schengen, als je hier aankomt krijg je altijd een paspoortcontrole, ook al ben je vanuit een Schengenland vertrokken.

Daarnaast kan je altijd (zoals Yreal hierboven al aangeeft) een paspoortcontrole krijgen als er aanwijzingen zijn dat er zich verdachte personen en/of goederen aan boord zijn.
So we just called him Fred
  maandag 11 september 2017 @ 10:43:57 #239
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_173709330
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 01:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
Ik weet niet hoe het in het vliegtuig gaat. Maar ik ga regelmatig met een treintje van Arriva van Franeker naar Deinum. En dan neem ik altijd een rolkoffertje met kleding e.d. mee. En zo'n klein Adidas rugzakje met een boterham en mijn Ipad. Nog nooit gezeik mee gehad. Dus daar mag het denk ik wel.
pi_173709462
Ik neem aan dat Schengenvluchten in principe ook aankomen op Schengengates maar dat er soms wel eens iets moet worden omgegooid?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173710132
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 10:43 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in het vliegtuig gaat....
En waarom post je dit dan in "Vragen over vliegen..."?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 11 september 2017 @ 17:31:09 #242
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_173715751
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2017 10:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan op welke gate je aankomende vlucht wordt afgehandeld. De B,C,D59-87 en M-pier bevinden zich binnen Schengen, dus als je daar aankomt krijg je onder normale omstandigheden geen controle.
D1-57, E,F,G en H-pier bevinden zich buiten Schengen, als je hier aankomt krijg je altijd een paspoortcontrole, ook al ben je vanuit een Schengenland vertrokken.

Daarnaast kan je altijd (zoals Yreal hierboven al aangeeft) een paspoortcontrole krijgen als er aanwijzingen zijn dat er zich verdachte personen en/of goederen aan boord zijn.
Ah duidelijk, bedankt
You need to be cold to be queen.
  maandag 11 september 2017 @ 20:33:26 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_173719307
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik neem aan dat Schengenvluchten in principe ook aankomen op Schengengates maar dat er soms wel eens iets moet worden omgegooid?
Als je uit een Schengen land komt, dan kom je altijd aan op een Schengengate, en als dat niet het geval is omdat de vervolgvlucht van het toestel naar een bestemming buiten Schengen is, dan wordt je met een bus naar de terminal vervoerd, en wordt je in het Schengen gedeelte van de terminal weer naar binnen gelaten. Dit geldt trouwens ook andersom.
Je zult nooit als je uit een Schengen land komt in het niet Schengen gedeelte van de terminal terecht komen tenzij je zelf naar de paspoortcontrole gaat om van het ene naar het andere gedeelte te komen als je een vervolgvlucht hebt.

Vluchten die onder verscherpte controle staan, wanneer je aankomt uit Griekenland, Athene, zeker op de vlucht met Aegean dan staat daar standaard Marechaussee aan de gate, maar die is er niet voor mij, ik loop voor de vorm wel met een ID kaart of paspoort maar men is niet in mij geïnteresseerd en men laat mij en vele anderen met mij gewoon doorlopen en kijkt wat specifieker naar een bepaalde doelgroep.
Vluchten uit Italië vallen normaliter niet onder het verscherpt toezicht maar daar kan wel een specifieke aanleiding voor zijn.
Iets anders wat een argeloze reiziger op zou kunnen merken, vluchten met bestemming Zwitserland, Rusland staan dan weer soms onder verscherpt toezicht van de douane bij de vertrekgate, over de effectiviteit hiervan laat ik me maar even in het midden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_173719883
ik had bij aankomst vanuit heathrow ook een paspoort controle bij schiphol

was wel met bus naar pier d gebracht
pi_173720008
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je uit een Schengen land komt, dan kom je altijd aan op een Schengengate, en als dat niet het geval is omdat de vervolgvlucht van het toestel naar een bestemming buiten Schengen is, dan wordt je met een bus naar de terminal vervoerd, en wordt je in het Schengen gedeelte van de terminal weer naar binnen gelaten. Dit geldt trouwens ook andersom.
Je zult nooit als je uit een Schengen land komt in het niet Schengen gedeelte van de terminal terecht komen tenzij je zelf naar de paspoortcontrole gaat om van het ene naar het andere gedeelte te komen als je een vervolgvlucht hebt.

Vluchten die onder verscherpte controle staan, wanneer je aankomt uit Griekenland, Athene, zeker op de vlucht met Aegean dan staat daar standaard Marechaussee aan de gate, maar die is er niet voor mij, ik loop voor de vorm wel met een ID kaart of paspoort maar men is niet in mij geïnteresseerd en men laat mij en vele anderen met mij gewoon doorlopen en kijkt wat specifieker naar een bepaalde doelgroep.
Vluchten uit Italië vallen normaliter niet onder het verscherpt toezicht maar daar kan wel een specifieke aanleiding voor zijn.
Iets anders wat een argeloze reiziger op zou kunnen merken, vluchten met bestemming Zwitserland, Rusland staan dan weer soms onder verscherpt toezicht van de douane bij de vertrekgate, over de effectiviteit hiervan laat ik me maar even in het midden.
bij aegean vluchten staan ze vrijwel overal aan de gate ja. Ook in parijs, oslo, brussel, dublin en praag stonden ze.
pi_173722172
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:53 schreef mschol het volgende:
ik had bij aankomst vanuit heathrow ook een paspoort controle bij schiphol

was wel met bus naar pier d gebracht
Das heel misschien omdat het VK geen onderdeel is van Schengen (ook nooit geweest). Die paspoortcontrole is er dus altijd.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_173722699
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 20:53 schreef mschol het volgende:
ik had bij aankomst vanuit heathrow ook een paspoort controle bij schiphol

was wel met bus naar pier d gebracht
Well duh, GB zit ook niet in Schengen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174434953
Als je in Miami overstapt en je zelf je bagage vd band moet halen en opnieuw inchecken, moet je dan een ESTA?
Ik vlieg Brussel - Miami. En dan 5uur later Miami - Frans Guyana

2 verschillende maatschappijen dus ik verwacht niet dat bagage doorgelabeld wordt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_174435180
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:45 schreef kalinhos het volgende:
Als je in Miami overstapt en je zelf je bagage vd band moet halen en opnieuw inchecken, moet je dan een ESTA?
Ik vlieg Brussel - Miami. En dan 5uur later Miami - Frans Guyana

2 verschillende maatschappijen dus ik verwacht niet dat bagage doorgelabeld wordt.
In Miami hoef je normaal gesproken je bagage niet op te halen. Esta heb je volgens mij wel nodig.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_174436355
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:45 schreef kalinhos het volgende:
Als je in Miami overstapt en je zelf je bagage vd band moet halen en opnieuw inchecken, moet je dan een ESTA?
Ik vlieg Brussel - Miami. En dan 5uur later Miami - Frans Guyana

2 verschillende maatschappijen dus ik verwacht niet dat bagage doorgelabeld wordt.
Tuurlijk want als je opnieuw gaat inchecken ben je dus gewoon op het reguliere deel van het vliegveld. Je zou dus net zo goed het land verder in kunnen wandelen. Dus Esta.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_174437020
Helder. ESTA aanvragen dus
Dat ding blijft 2 maanden geldig ofzo He? 3 weken later heb ik hetzelfde getob namelijk op Miami.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:46:04 #252
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174437146
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:40 schreef kalinhos het volgende:
Helder. ESTA aanvragen dus
Dat ding blijft 2 maanden geldig ofzo He? 3 weken later heb ik hetzelfde getob namelijk op Miami.
Twee jaar zelfs. Tenzij dat heel recent veranderd is.

Voor zover ik weet heb je altijd een ESTA nodig om naar de VS te kunnen reizen, ook als het om een transit gaat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_174438683
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:46 schreef Strani het volgende:

[..]

Twee jaar zelfs. Tenzij dat heel recent veranderd is.

Voor zover ik weet heb je altijd een ESTA nodig om naar de VS te kunnen reizen, ook als het om een transit gaat.
Oke maar dan hoef ik 'm maar 1x aan te vragen in deze situatie toch:
Dag 1: landen op Miami Vanuit Europa en daarna doorvliegen naar Zuid Amerika
Dag 20: landen op Miami vanuit Zuid Amerika en daarna doorvliegen naar Europa
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 15 oktober 2017 @ 21:17:06 #254
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_174439271
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:55 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Oke maar dan hoef ik 'm maar 1x aan te vragen in deze situatie toch:
Dag 1: landen op Miami Vanuit Europa en daarna doorvliegen naar Zuid Amerika
Dag 20: landen op Miami vanuit Zuid Amerika en daarna doorvliegen naar Europa
Inderdaad. Die ESTA blijft gewoon twee jaar geldig en in die tijd kan je in- en uitreizen wat je wilt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 16 oktober 2017 @ 13:46:25 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174450729
Waar is ook weer die site waar je afstanden kunt opvragen van vluchten tussen 2 steden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 16 oktober 2017 @ 13:56:06 #256
45833 crew  Fogel
pi_174450901
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is ook weer die site waar je afstanden kunt opvragen van vluchten tussen 2 steden?
http://www.gcmap.com
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 16 oktober 2017 @ 14:23:31 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174451419
14.gif
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174745480
Google helpt me niet echt verder dus ik probeer het eens bij de alwetende FOK!kers, voor ik Vueling ga mailen.

Ik vlieg vanaf Eindhoven met Vueling. Maar helaas doen ze vanaf die luchthaven niet aan online inchecken.
Aangezien reisgenoot en ik weinig zin hebben in een ellenlange rij aan te sluiten willen we de avond voor de vlucht inchecken. Als in: zij woont op 10minuten rijden van het vliegveld en wipt er even langs.

We hebben alleen handbagage en ik kan mijn paspoort aan haar meegeven.
Zouden we dan de avond voor vertrek al onze boarding passes kunnen krijgen?
Op de site vind ik alleen info over online inchecken en de mededeling dat dit in Eindje niet kan. En dat je op de dag van vertrek kunt inchecken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174745685
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Google helpt me niet echt verder dus ik probeer het eens bij de alwetende FOK!kers, voor ik Vueling ga mailen.

Ik vlieg vanaf Eindhoven met Vueling. Maar helaas doen ze vanaf die luchthaven niet aan online inchecken.
Aangezien reisgenoot en ik weinig zin hebben in een ellenlange rij aan te sluiten willen we de avond voor de vlucht inchecken. Als in: zij woont op 10minuten rijden van het vliegveld en wipt er even langs.

We hebben alleen handbagage en ik kan mijn paspoort aan haar meegeven.
Zouden we dan de avond voor vertrek al onze boarding passes kunnen krijgen?
Op de site vind ik alleen info over online inchecken en de mededeling dat dit in Eindje niet kan. En dat je op de dag van vertrek kunt inchecken.
check-in balies gaan zo ver ik weet pas 2-3 uur voor vertrek open.

Waarom zo omslachtig doen als je ook 20 minuten in een rij kan staan?
pi_174747091
quote:
7s.gif Op zondag 29 oktober 2017 21:36 schreef Xetran het volgende:

[..]

check-in balies gaan zo ver ik weet pas 2-3 uur voor vertrek open.

Waarom zo omslachtig doen als je ook 20 minuten in een rij kan staan?
Maar zou je de avond vooraf niet al kunnen inchecken bij een balie die open is voor een avondvlucht?
Voor mij is het niet omslachtig, mijn reisgenoot heeft aangeboden heen en weer te reizen :+ Maar het zou zonde zijn als ze voor niks kwam. Dan liever gewoon in de rij staan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174747567
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar zou je de avond vooraf niet al kunnen inchecken bij een balie die open is voor een avondvlucht?
Voor mij is het niet omslachtig, mijn reisgenoot heeft aangeboden heen en weer te reizen :+ Maar het zou zonde zijn als ze voor niks kwam. Dan liever gewoon in de rij staan.
Inchecken kan doorgaans voor een bepaalde vlucht aan die balie. Denk niet dat je de avond van tevoren kan Inchecken
  zondag 29 oktober 2017 @ 22:58:15 #262
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174748238
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar zou je de avond vooraf niet al kunnen inchecken bij een balie die open is voor een avondvlucht?
Voor mij is het niet omslachtig, mijn reisgenoot heeft aangeboden heen en weer te reizen :+ Maar het zou zonde zijn als ze voor niks kwam. Dan liever gewoon in de rij staan.
Kleine kans dat dat gaat lukken.
So we just called him Fred
pi_174752127
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:34 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Inchecken kan doorgaans voor een bepaalde vlucht aan die balie. Denk niet dat je de avond van tevoren kan Inchecken
Bovendien moet dat gedaan worden door de reiziger zelf.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_174752575
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Bovendien moet dat gedaan worden door de reiziger zelf.
en dat ja
pi_174753568
Helder, we zorgen dat we op de dag zelf op tijd daar zijn.

Al is het wel raar dat je bij incheck aan de balie er zelf moet zijn. Ik heb al regelmatig reisgenoten online ingecheckt met kopietje paspoort. Zeker met handbagage. Zolang degene van wie het paspoort is maar zelf door security gaat en in het vliegtuig klimt zou dat geen donder uit moeten maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174753858
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Helder, we zorgen dat we op de dag zelf op tijd daar zijn.

Al is het wel raar dat je bij incheck aan de balie er zelf moet zijn. Ik heb al regelmatig reisgenoten online ingecheckt met kopietje paspoort. Zeker met handbagage. Zolang degene van wie het paspoort is maar zelf door security gaat en in het vliegtuig klimt zou dat geen donder uit moeten maken.
Jawel, want het inchecken is een juridische handeling (waarmee je bijv. als reiziger bevestigt dat je een geldig visum voor je bestemming hebt etc.). Als je een reisgenoot met een kopietje paspoort online incheckt, dan pleeg je eigenlijk fraude.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2017 11:25:19 ]
pi_174756177
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel, want het inchecken is een juridische handeling (waarmee je bijv. als reiziger bevestigt dat je een geldig visum voor je bestemming hebt etc.). Als je een reisgenoot met een kopietje paspoort online incheckt, dan pleeg je eigenlijk fraude.
Dat laatste is onzin. Waarom bieden de airlines zelf dan de mogelijkheid om je reisgenoten in te checken? Je kunt vaak zelfs persoonsgegevens van je reisgenoten opslaan in je eigen account bij airlines.

Als er restricties zijn m.b.t. visa zal de airline dat zelf moeten controleren voor het boarden, en kunnen ze er niet zonder meer vanuit gaan dat de reiziger dat zelf geregeld heeft. Zij worden geacht daarop te controleren en indien nodig te weigeren, als er toch iemand geweigerd bij aankomst wordt de uitvoerende airline daar in de eerste plaats verantwoordelijk voor gehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door heite op 30-10-2017 14:07:59 ]
pi_174769106
Toch is het zo dat alle reizigers bij de incheckbalie moeten zijn, inclusief kinderen en minder validen. Ik heb regelmatig gezien dat een reiziger zijn medereizigers, die dachten de rij te vermijden, moest optrommelen voordat er ingecheckt kon worden.

Het lijkt inderdaad onzin als je bedenkt hoe makkelijk je andere reizigers online kunt inchecken. Of zou het misschien zijn om het aantal stuks bagage met het aantal reizigers te vergelijken? Dus dat je geen extra bagage meeneemt op naam van iemand die uiteindelijk niet meevliegt.
pi_174774101
Bagage drop-off kan vaak ook gewoon bij een automaat waar dat ook niet te controleren valt, dus dat lijkt me niet de reden.

Als je niet board, mag je bagage sowieso niet meevliegen en wordt die ook uitgeladen als die wel aan boord is. Het is dus sowieso niet mogelijk om op die manier meer bagage mee te nemen (los van het feit dat het hoogstwaarschijnlijk goedkoper zal zijn om bij te kopen).
pi_174774935
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 13:13 schreef heite het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin. Waarom bieden de airlines zelf dan de mogelijkheid om je reisgenoten in te checken? Je kunt vaak zelfs persoonsgegevens van je reisgenoten opslaan in je eigen account bij airlines.

Als er restricties zijn m.b.t. visa zal de airline dat zelf moeten controleren voor het boarden, en kunnen ze er niet zonder meer vanuit gaan dat de reiziger dat zelf geregeld heeft. Zij worden geacht daarop te controleren en indien nodig te weigeren, als er toch iemand geweigerd bij aankomst wordt de uitvoerende airline daar in de eerste plaats verantwoordelijk voor gehouden.
Misschien gaan ze ervan uit dat je dan samen achter de computer zit?

Mijn ervaring is i.i.g. dat je bij het on-line inchecken juridische voorwaarden moet accepteren, waaronder dat je reisdocumenten/visum op orde is, dat je weet wat wel en niet in de ingecheckte bagage mag zitten, dat je weet dat je je bagage zelf moet inpakken, etc.etc.

Als je op het vliegveld pas incheckt, dan wordt volgens mij het personeel van de incheckbalie geacht dit te controleren danwel de reiziger erop te wijzen.

En ik heb nooit gezien dat men bij de gate nog eens gaat checken of je visum wel klopt etc.
pi_174776524
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:54 schreef Igen het volgende:
Als je op het vliegveld pas incheckt, dan wordt volgens mij het personeel van de incheckbalie geacht dit te controleren danwel de reiziger erop te wijzen.
Dit verklaart niet dat het personeel er op staat dat ook kinderen en hoog bejaarden persoonlijk bij de balie aanwezig zijn. Het gezinshoofd is immers voor hen verantwoordelijk of er nu online of persoonlijk wordt ingechecked.

Niet dat ik het zelf kan verklaren. Ik hoop niet dat dit een juridische leemte is dat op een gegeven moment 'ontdekt' wordt en we weer allemaal persoonlijk moeten inchecken bij een balie. Zoals het electronische stemmen destijds weer terug ging naar het potlood.
pi_174777362
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit verklaart niet dat het personeel er op staat dat ook kinderen en hoog bejaarden persoonlijk bij de balie aanwezig zijn. Het gezinshoofd is immers voor hen verantwoordelijk of er nu online of persoonlijk wordt ingechecked.


het gezinshoofd is verantwoordelijk ? Is luchtvaartbranche nog in mindset van 1950?

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 31-10-2017 12:28:03 ]
pi_174782771
Interessante kwestie :)
pi_174783517
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 09:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien gaan ze ervan uit dat je dan samen achter de computer zit?

Mijn ervaring is i.i.g. dat je bij het on-line inchecken juridische voorwaarden moet accepteren, waaronder dat je reisdocumenten/visum op orde is, dat je weet wat wel en niet in de ingecheckte bagage mag zitten, dat je weet dat je je bagage zelf moet inpakken, etc.etc.

Als je op het vliegveld pas incheckt, dan wordt volgens mij het personeel van de incheckbalie geacht dit te controleren danwel de reiziger erop te wijzen.

En ik heb nooit gezien dat men bij de gate nog eens gaat checken of je visum wel klopt etc.
Bij inchecken aan de balie controleren ze paspoort, voeren die gegevens in, vragen of je je eigen bagage hebt ingepakt, wegen ze de koffers en dat is het.
Door te boeken bij hen (online :') ) accepteer je de voorwaarden. Meestal door het zetten van een vinkje.
Het grappig is dat je, als je met meer personen reist, meestal één boeking maakt. En dus als hoofdboeker voor de hele groep de voorwaarden accepteert.

Dus dat je je persoonlijk moet melden aan de balie als je niet online incheckt... het slaat eigenlijk nergens op.

Want uiteindelijk is iedere meerderjarige verantwoordelijk voor eigen bagage, documenten en gedrag. Als mijn reisgenoot stennis schopt en ik houd me afzijdig denk ik niet dat ze mij preventief kunnen arresteren of zo. Al zit de kans er wel dik in dat ik een vlucht later zou mogen pakken :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174786205
Het cruciale vinkje zet je niet bij het boeken maar bij het on-line inchecken.

Verder probeer ik gewoon de vraag te beantwoorden. Of het beleid makkelijk omzeild kan worden, irritant is of wat dan ook, tja, zou best kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2017 19:19:27 ]
pi_174786466
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:19 schreef Igen het volgende:
Het cruciale vinkje zet je niet bij het boeken maar bij het on-line inchecken.

Verder probeer ik gewoon de vraag te beantwoorden. Of het beleid makkelijk omzeild kan worden, irritant is of wat dan ook, tja, zou best kunnen.
Was ook geen aanval op jou :D
Maar meer mijn verbazing die steeds meer groeit als daadwerkelijk blijkt dat je persoonlijk aan de balie moet inchecken.
Misschien wel leuk experiment voor volgende week. Dat ik mijn reisgenoot met beide paspoorten naar de balie stuur en ik verderop wacht. :+

Vinkje bij online inchecken: dan heb ik dat niet goed onthouden. (Blijft toch staan dat je online voor iedereen van wie je de gegevens hebt kunt aanvinken)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174786625
Het heeft ook wel wat, de ouderwetse manier. Ik heb laatst met China Southern gevlogen en die geven je dus geen enkele bevestiging hè. Je boekt en betaalt en dan krijg je niet eens een mailtje met boekingsgegevens ofzo.

Dus dan sta je uiteindelijk op het vliegveld met je paspoort bij de incheckbalie en hoopt maar dat het ticket in het systeem zit :D
pi_174787245
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:38 schreef Pancake1967 het volgende:

[..]

[..]

De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).

De terugvlucht BNE - AUH - DUS betreft voor beide delen AB vluchtnummers (AB4129 / AB4237; dus wel codeshare) en uitgevoerd door Etihad.

Ik begrijp dus dat ik mij enigzins zorgen moet maken voor de terugvlucht? Wat is nu het devies?
Gewoon afwachten? Of schoonmama in Brisbane (écht een schat van een mens) maar even waarschuwen dat we misschien wat langer blijven?
Vergeten hier te melden, maar ik heb 1,5 week geleden nieuwe tickets gekregen via Etihad. Zelfde vluchten, maar het retour is nu ook op een Etihad ticket. *O*
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:21:16 #279
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_174788526
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit verklaart niet dat het personeel er op staat dat ook kinderen en hoog bejaarden persoonlijk bij de balie aanwezig zijn. Het gezinshoofd is immers voor hen verantwoordelijk of er nu online of persoonlijk wordt ingechecked.

Niet dat ik het zelf kan verklaren. Ik hoop niet dat dit een juridische leemte is dat op een gegeven moment 'ontdekt' wordt en we weer allemaal persoonlijk moeten inchecken bij een balie. Zoals het electronische stemmen destijds weer terug ging naar het potlood.
Het antwoord is eigenlijk heel simpel.

Wanneer je aan de balie incheckt dan is de medewerker aan die balie verantwoordelijk voor het incheck proces, wat dus betekent dat hij/zij naast het hebben van de identiteitsdocumenten dit ook met de personen moet kunnen vergelijken en belangrijker ook al de staat van de personen moet kunnen vaststellen, als je op dat moment onder invloed van alcohol (of drugs) bent moet het inchecken geweigerd worden.

Wat men vooral wil voorkomen is dat aan de gate bij het boarding proces dit vertraging oploopt als er op dat moment zaken niet kloppen.
Bij online inchecken is degene die dit heeft gedaan zelf verantwoordelijk en kan men eenvoudig de toegang tot het vliegtuig ontzeggen als zaken niet kloppen. Wanneer grondpersoneel de check in heeft verzorgt ligt dat wat anders als men niet direct kan aantonen dat het aan de passagier ligt nadat het inceckproces doorlopen was).

Elke niet standaard situatie aan de gate kan direct vertraging voor de vlucht betekenen, helemaal als slottijden gemist worden.

Er zijn overigens wel meer luchthavens in deze wereld, neem Istanbul, die voor internationale vluchten geen online boarding passen accepteren waar je altijd in de rij moet staan op de luchthaven om een boarding pass te krijgen of je online boarding pas om te ruilen. Men verplicht daar het grond personeel om een check uit te voeren op reisdocumenten, visa, etc voordat men de immigratie door gaat. (Voor mij geen probleem omdat ik gelukkig altijd de business klasse check in counters mag gebruiken, maar de reguliere passagier staat hierdoor toch gauw 10-20 minuten in de rij, vervolgens in de rij voor immigratie en een kleinere rij bij de veiligheidscontrole).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174797877
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 20:21 schreef ozzietukker het volgende:

Wanneer je aan de balie incheckt dan is de medewerker aan die balie verantwoordelijk voor het incheck proces,
Dit klinkt logisch. Bedankt voor het antwoorden!
pi_174797899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:35 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit klinkt logisch. Bedankt voor het antwoorden!
Dat! Kwestie van organisatieprocessen en taakverdeling dus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174817794
Ff snel een vraagje :P Als ik nu tickets boek voor 3 personen en ik moet vlak voor vertrek een nieuw paspoort aanvragen ivm 6 maanden geldigheid op moment van aankomst (Bali en ik ga in maart) en ik vul nu mijn oude paspoort nummer in ,kan ik dat dan kosteloos veranderen tzt als ik mijn nieuwe paspoort heb of kan ik beter een van de 2 andere personen laten boeken ?
pi_174817945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 03:43 schreef Maureentje het volgende:
Ff snel een vraagje :P Als ik nu tickets boek voor 3 personen en ik moet vlak voor vertrek een nieuw paspoort aanvragen ivm 6 maanden geldigheid op moment van aankomst (Bali en ik ga in maart) en ik vul nu mijn oude paspoort nummer in ,kan ik dat dan kosteloos veranderen tzt als ik mijn nieuwe paspoort heb of kan ik beter een van de 2 andere personen laten boeken ?
Moet je je paspoortnummer bij boeken al invullen? Meestal is dat pas bij incheck.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174818196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 03:43 schreef Maureentje het volgende:
Ff snel een vraagje :P Als ik nu tickets boek voor 3 personen en ik moet vlak voor vertrek een nieuw paspoort aanvragen ivm 6 maanden geldigheid op moment van aankomst (Bali en ik ga in maart) en ik vul nu mijn oude paspoort nummer in ,kan ik dat dan kosteloos veranderen tzt als ik mijn nieuwe paspoort heb of kan ik beter een van de 2 andere personen laten boeken ?
Wat zij de helpdesk toen je dit vroeg?
  donderdag 2 november 2017 @ 07:51:10 #285
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_174818285
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 07:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat zij de helpdesk toen je dit vroeg?
Misschien was het een hij
pi_174819361
Toch wonderbaarlijk hoeveel Airlines "nee kan niet". Antwoorden als je zegt voor 15 ruggen tickets te willen kopen..
pi_174819416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:23 schreef Yreal het volgende:
Toch wonderbaarlijk hoeveel Airlines "nee kan niet". Antwoorden als je zegt voor 15 ruggen tickets te willen kopen..
Dat ligt er een beetje aan wat je precies wil.

Mijn ervaring is dat maatschappijen wel redelijk flexibel zijn als je specifieke wensen hebt.
pi_174819529
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:27 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan wat je precies wil.

Mijn ervaring is dat maatschappijen wel redelijk flexibel zijn als je specifieke wensen hebt.
20/24 economy tickets naar Bangkok.

Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
pi_174820359
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

20/24 economy tickets naar Bangkok.

Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
Kan je dan niet gewoon splitsen? Dus 4x 6 tickets boeken bijvoorbeeld?

Wel raar dat ze er moeilijk over doen ja. Apart.
pi_174821008
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:33 schreef alopio het volgende:

[..]

Kan je dan niet gewoon splitsen? Dus 4x 6 tickets boeken bijvoorbeeld?

Wel raar dat ze er moeilijk over doen ja. Apart.
nouja nee. Onder groepsboekingen mag je later pas namen invoeren, en dat heb ik wel echt nodig. dat geeft een stukje flexibiliteit, voor zeker 100¤ pp extra :')

Finnair heeft in de voorwaarde trouwens daadwerkelijk staan dat als je dat doet ze je een boete opleggen :')
pi_174823601
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

20/24 economy tickets naar Bangkok.

Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
Airbaltic maakte er deze zomer geen probleem van. Vreemd dat de grote spelers zo moeilijk doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174823994
Even een vraagje: mag ik een deospuitbus (minder dan 100ml) in mijn handbagage meenemen naar Riga? Of is een deoroller slimmer?
Ik reis alleen met handbagage. Ik vlieg met Air Baltic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174824006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje: mag ik een deospuitbus (minder dan 100ml) in mijn handbagage meenemen naar Riga? Of is een deoroller slimmer?
Ik reis alleen met handbagage. Ik vlieg met Air Baltic.
Ja, mag.
pi_174824021
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, mag.
Dank :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174830852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje: mag ik een deospuitbus (minder dan 100ml) in mijn handbagage meenemen naar Riga? Of is een deoroller slimmer?
Ik reis alleen met handbagage. Ik vlieg met Air Baltic.
Maar niet in het vliegtuig deo opspuiten. Soms bij lange vluchten doen mensen dat, nou je wordt half vergast dan
pi_174831238
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:55 schreef alopio het volgende:
Maar niet in het vliegtuig deo opspuiten. Soms bij lange vluchten doen mensen dat, nou je wordt half vergast dan
Ja nee, dat doe ik zéker niet. Zo aso ben ik niet :)
Gewoon om op bestemming te gebruiken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 2 november 2017 @ 20:28:41 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_174831658
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

20/24 economy tickets naar Bangkok.

Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
Vanuit het oogpunt van de airliner gezien begrijp ik dit zeer zeker.

Want 15.000 / 24 = 625 euro per ticket. Dat is inderdaad 100 euro p.p. duurder dan de goedkoopste tickets die normaliter naar deze bestemming beschikbaar zijn.

En daar zit net de crux, want dat zijn de goedkoopste tickets, het is volstrekt niet interessant voor een luchtvaartmaatschappij om een heen een terugvlucht 24 tickets voor die prijs te verkopen waarbij als voorwaarde van tickets van groepsboekingen ook nog de namen veranderd mogen worden.
Wanneer je in een andere tariefklasse zit is dit zonder meer mogelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174834970
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Vanuit het oogpunt van de airliner gezien begrijp ik dit zeer zeker.

Want 15.000 / 24 = 625 euro per ticket. Dat is inderdaad 100 euro p.p. duurder dan de goedkoopste tickets die normaliter naar deze bestemming beschikbaar zijn.

En daar zit net de crux, want dat zijn de goedkoopste tickets, het is volstrekt niet interessant voor een luchtvaartmaatschappij om een heen een terugvlucht 24 tickets voor die prijs te verkopen waarbij als voorwaarde van tickets van groepsboekingen ook nog de namen veranderd mogen worden.
Wanneer je in een andere tariefklasse zit is dit zonder meer mogelijk.
nou ja, voor een swiss of finair snap ik het wel. Je stampt dan in ene keer die a320 vol.

Van een Emirates, niet bepaald. Die krijgen die twee a380s echt niet vol iedere dag.

Maar goed, dat het duurder is, swa. Ze verkopen gewoon die tickets niet. Tegen geen enkele prijs, ik heb maar een agent te bellen.

Eva Airways bijvoorbeeld. Vliegen met een 777 direct op Bangkok. Kan ik nog zo leuk Ticketing bellen op Schiphol, waar gewoon Nederlanders zitten. Hun response was "bel kras maar".

:')^:')
  vrijdag 3 november 2017 @ 19:08:37 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_174849944
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

nou ja, voor een swiss of finair snap ik het wel. Je stampt dan in ene keer die a320 vol.

Van een Emirates, niet bepaald. Die krijgen die twee a380s echt niet vol iedere dag.

Maar goed, dat het duurder is, swa. Ze verkopen gewoon die tickets niet. Tegen geen enkele prijs, ik heb maar een agent te bellen.

Eva Airways bijvoorbeeld. Vliegen met een 777 direct op Bangkok. Kan ik nog zo leuk Ticketing bellen op Schiphol, waar gewoon Nederlanders zitten. Hun response was "bel kras maar".

:')^:')
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik compleet niet thuis ben in de wereld van groepsboekingen.

Ik kan mij wel zo voorstellen dat een reisorganisatie zoals Kras een X aantal stoelen beschikbaar krijgt van de maatschappij die men kan opvullen zo men wilt en pas op een later moment de definitieve namen hoeft door te geven.
De overige stoelen kan men dan individueel via Yield Management tegen de best mogelijke prijs verkopen. Daar past dan niet 24 stoelen in één keer zelf verkopen in omdat je daar verschillende prijzen voor had kunnen berekenen en de kans loopt dat je daarna alsnog de niet geboekte stoelen van de reisorganisatie en van leden die in de groepsboeking niet mee gaan terug krijgt omdat men de stoelen niet gevuld krijgt.

Ik schat in dat de kosten niet opwegen tegen de baten om groepsboekingen in eigen beheer te nemen.

Wel ben ik benieuwd hoe een Finnair de Hidden Group bookingen gaat identificeren als zodanig, want in principe is ieder PNR nummer een eigen reisgroep waar men naar dezelfde bestemming vliegt maar via individueel yield management zouden die stoelen tegen de beste prijs verkocht zijn. (Als snap ik dat vanuit het oogpunt van de maatschappij je nog beter prijzen had kunnen krijgen omdat men graag samen wil reizen). Juridisch begeeft Finnair zich op glad ijs als men gemaakte en betaalde boekingen niet wil honoreren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174901485
Hai, ik moet voor m'n moeder een vliegticket boeken maar nu zit ik met de achternaam, hoe ik die in moet vullen. 'As shown on passport' staat er dan bij, maar op het paspoort staat [Voornamen] [Meisjesnaam] e.v. [aangetrouwde naam], waarbij e.v. staat voor echtgenote van. Of tenminste, zo heb ik het doorgekregen van haar. Welke naam moet ik nu precies invullen? En moet ik bij voornaam de hele rits voornamen opgeven?

Ik heb nog nooit voor een getrouwde vrouw geboekt ;(
Tap tap tap
pi_174902214
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 12:26 schreef CherryLips het volgende:
Hai, ik moet voor m'n moeder een vliegticket boeken maar nu zit ik met de achternaam, hoe ik die in moet vullen. 'As shown on passport' staat er dan bij, maar op het paspoort staat [Voornamen] [Meisjesnaam] e.v. [aangetrouwde naam], waarbij e.v. staat voor echtgenote van. Of tenminste, zo heb ik het doorgekregen van haar. Welke naam moet ik nu precies invullen? En moet ik bij voornaam de hele rits voornamen opgeven?

Ik heb nog nooit voor een getrouwde vrouw geboekt ;(
Alleen voornaam en achternaam is voldoende. Aanterouwde naam lijkt me wel nodig als toevoeging.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')