Was ook geen aanval op jouquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 19:19 schreef Igen het volgende:
Het cruciale vinkje zet je niet bij het boeken maar bij het on-line inchecken.
Verder probeer ik gewoon de vraag te beantwoorden. Of het beleid makkelijk omzeild kan worden, irritant is of wat dan ook, tja, zou best kunnen.
Vergeten hier te melden, maar ik heb 1,5 week geleden nieuwe tickets gekregen via Etihad. Zelfde vluchten, maar het retour is nu ook op een Etihad ticket.quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:38 schreef Pancake1967 het volgende:
[..]
[..]
De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).
De terugvlucht BNE - AUH - DUS betreft voor beide delen AB vluchtnummers (AB4129 / AB4237; dus wel codeshare) en uitgevoerd door Etihad.
Ik begrijp dus dat ik mij enigzins zorgen moet maken voor de terugvlucht? Wat is nu het devies?
Gewoon afwachten? Of schoonmama in Brisbane (écht een schat van een mens) maar even waarschuwen dat we misschien wat langer blijven?
Het antwoord is eigenlijk heel simpel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit verklaart niet dat het personeel er op staat dat ook kinderen en hoog bejaarden persoonlijk bij de balie aanwezig zijn. Het gezinshoofd is immers voor hen verantwoordelijk of er nu online of persoonlijk wordt ingechecked.
Niet dat ik het zelf kan verklaren. Ik hoop niet dat dit een juridische leemte is dat op een gegeven moment 'ontdekt' wordt en we weer allemaal persoonlijk moeten inchecken bij een balie. Zoals het electronische stemmen destijds weer terug ging naar het potlood.
Dit klinkt logisch. Bedankt voor het antwoorden!quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 20:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wanneer je aan de balie incheckt dan is de medewerker aan die balie verantwoordelijk voor het incheck proces,
Dat! Kwestie van organisatieprocessen en taakverdeling dus.quote:Op woensdag 1 november 2017 09:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klinkt logisch. Bedankt voor het antwoorden!
Moet je je paspoortnummer bij boeken al invullen? Meestal is dat pas bij incheck.quote:Op donderdag 2 november 2017 03:43 schreef Maureentje het volgende:
Ff snel een vraagje Als ik nu tickets boek voor 3 personen en ik moet vlak voor vertrek een nieuw paspoort aanvragen ivm 6 maanden geldigheid op moment van aankomst (Bali en ik ga in maart) en ik vul nu mijn oude paspoort nummer in ,kan ik dat dan kosteloos veranderen tzt als ik mijn nieuwe paspoort heb of kan ik beter een van de 2 andere personen laten boeken ?
Wat zij de helpdesk toen je dit vroeg?quote:Op donderdag 2 november 2017 03:43 schreef Maureentje het volgende:
Ff snel een vraagje Als ik nu tickets boek voor 3 personen en ik moet vlak voor vertrek een nieuw paspoort aanvragen ivm 6 maanden geldigheid op moment van aankomst (Bali en ik ga in maart) en ik vul nu mijn oude paspoort nummer in ,kan ik dat dan kosteloos veranderen tzt als ik mijn nieuwe paspoort heb of kan ik beter een van de 2 andere personen laten boeken ?
Misschien was het een hijquote:Op donderdag 2 november 2017 07:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat zij de helpdesk toen je dit vroeg?
Dat ligt er een beetje aan wat je precies wil.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:23 schreef Yreal het volgende:
Toch wonderbaarlijk hoeveel Airlines "nee kan niet". Antwoorden als je zegt voor 15 ruggen tickets te willen kopen..
20/24 economy tickets naar Bangkok.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:27 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan wat je precies wil.
Mijn ervaring is dat maatschappijen wel redelijk flexibel zijn als je specifieke wensen hebt.
Kan je dan niet gewoon splitsen? Dus 4x 6 tickets boeken bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
20/24 economy tickets naar Bangkok.
Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
nouja nee. Onder groepsboekingen mag je later pas namen invoeren, en dat heb ik wel echt nodig. dat geeft een stukje flexibiliteit, voor zeker 100¤ pp extraquote:Op donderdag 2 november 2017 10:33 schreef alopio het volgende:
[..]
Kan je dan niet gewoon splitsen? Dus 4x 6 tickets boeken bijvoorbeeld?
Wel raar dat ze er moeilijk over doen ja. Apart.
Airbaltic maakte er deze zomer geen probleem van. Vreemd dat de grote spelers zo moeilijk doen.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
20/24 economy tickets naar Bangkok.
Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
Ja, mag.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje: mag ik een deospuitbus (minder dan 100ml) in mijn handbagage meenemen naar Riga? Of is een deoroller slimmer?
Ik reis alleen met handbagage. Ik vlieg met Air Baltic.
Dankquote:
Maar niet in het vliegtuig deo opspuiten. Soms bij lange vluchten doen mensen dat, nou je wordt half vergast danquote:Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje: mag ik een deospuitbus (minder dan 100ml) in mijn handbagage meenemen naar Riga? Of is een deoroller slimmer?
Ik reis alleen met handbagage. Ik vlieg met Air Baltic.
Ja nee, dat doe ik zéker niet. Zo aso ben ik nietquote:Op donderdag 2 november 2017 19:55 schreef alopio het volgende:
Maar niet in het vliegtuig deo opspuiten. Soms bij lange vluchten doen mensen dat, nou je wordt half vergast dan
Vanuit het oogpunt van de airliner gezien begrijp ik dit zeer zeker.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
20/24 economy tickets naar Bangkok.
Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
nou ja, voor een swiss of finair snap ik het wel. Je stampt dan in ene keer die a320 vol.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van de airliner gezien begrijp ik dit zeer zeker.
Want 15.000 / 24 = 625 euro per ticket. Dat is inderdaad 100 euro p.p. duurder dan de goedkoopste tickets die normaliter naar deze bestemming beschikbaar zijn.
En daar zit net de crux, want dat zijn de goedkoopste tickets, het is volstrekt niet interessant voor een luchtvaartmaatschappij om een heen een terugvlucht 24 tickets voor die prijs te verkopen waarbij als voorwaarde van tickets van groepsboekingen ook nog de namen veranderd mogen worden.
Wanneer je in een andere tariefklasse zit is dit zonder meer mogelijk.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik compleet niet thuis ben in de wereld van groepsboekingen.quote:Op donderdag 2 november 2017 22:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
nou ja, voor een swiss of finair snap ik het wel. Je stampt dan in ene keer die a320 vol.
Van een Emirates, niet bepaald. Die krijgen die twee a380s echt niet vol iedere dag.
Maar goed, dat het duurder is, swa. Ze verkopen gewoon die tickets niet. Tegen geen enkele prijs, ik heb maar een agent te bellen.
Eva Airways bijvoorbeeld. Vliegen met een 777 direct op Bangkok. Kan ik nog zo leuk Ticketing bellen op Schiphol, waar gewoon Nederlanders zitten. Hun response was "bel kras maar".
^:')
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |