Ik wil best alles vooruit betalenquote:Op zaterdag 12 augustus 2017 20:59 schreef ozzietukker het volgende:
De wat kleinere hotels willen nog wel eens reservering zonder credit card of aanbetaling toelaten.
Maar de grotere ketens willen toch wel iets meer garantie dan reservering zonder betaling of borg, want als men niet op komt dagen, de kamer wel 'gereserveerd' is geweest, dan mist het hotel mogelijk inkomsten als men mensen weg stuurt die een kamer willen boeken maar dat niet kunnen omdat de kamer gereserveerd is.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog wel eens een niet met credit card gegarandeerde boeking via booking.com heb laten schieten en daarna is het voor booking.com nagenoeg onmogelijk om betaling voor het hotel af te dwingen en schiet het hotel er dus bij in.
Het enige wat booking.com kan doen is een account blokkeren waar dit vaker gebeurd, maar meer dan dit kan simpelweg niet. (Juridisch is het nogal ingewikkeld om degene welke geboekt heeft daadwerkelijk tot betaling te dwingen).
Lijkt mij geen probleem, gebeurt wel vaker dat er achternaam/voornaam staat op een ticketquote:Op zondag 20 augustus 2017 18:46 schreef El_jefe07 het volgende:
Iemand hier ervaring met vliegtickets waarbij je voor en achternaam bij het inloggen op de airline website net omgekeerd staan? Ticket geboekt via een OTA, leek allemaal goed te gaan, en goed te zijn ingevuld - echter na het inloggen bij Turkish Airlines staan daar mijn voor- en achternaam omgedraaid, voor de rest is wel alles goed gespeld. Heb het er met een aantal mensen over gehad, en ook online gezocht, en over het algemeen is de reactie dat airlines hier bij het inchecken en boarden niet echt moeilijk overdoen. Vaak komt er op de tickets toch VOORNAAM/ACHTERNAAM of ACHTERNAAM/VOORNAAM te staan. En er zijn ook landen die dit consequent altijd omdraaien.
Vraagje dus; iemand ervaring hiermee? Zou het een issue kunnen worden en zou ik er achteraan moeten gaan (en de change fees betalen) om het aan te laten passen of zal dit geen probleem opleveren? Thanks!
dat weet niemand momenteel. Voor hetzelfde geld gaat de hele handelen over naar germanwings, maar het kan net zo hard helemaal uit elkaar worden getrokken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:33 schreef Xetran het volgende:
Hoe verstandig is het om in mid oktober een binnenlandse vlucht bij Airberlin te boeken ondanks hun faillissement? Ben je alles kwijt als het over de kop gaat? Of kan ik mijzelf bijvoorbeeld indekken de vlucht te boeken via bv. Germanwings die codeshared?
Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat weet niemand momenteel. Voor hetzelfde geld gaat de hele handelen over naar germanwings, maar het kan net zo hard helemaal uit elkaar worden getrokken.
Ik was ooit de trotse bezitter van vluchten van Malev. Deze ging failliet, echter omdat de vluchten geboekt waren via de KLM en onder KL-vluchtnummers en ook was uitgegeven door KLM was deze verantwoordelijk voor het aanbieden van alternatieve vluchten.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:10 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
Als ze grote wijzigingen moeten maken aan je schema zullen zul je hoogstwaarschijnlijk ook de optie krijgen om kosteloos te annuleren. Als je die optie sowieso al niet krijgt, waarschijnlijk is dat voor een airline aantrekkelijker dan een (duurdere) alternatieve vlucht voor je regelen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waarom zou je risico lopen op het boeken van deze vlucht met de mogelijkheid dat als het misgaat dat je een schema wijziging krijgt waar je verder weinig invloed op hebt....
Dat is wel lullig van die 320k miles. Kun je niet nog ff een luxe weekend trip er tussendoor knallen. Dan heb je in ieder geval nog enige genoegdoening.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.
Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Kan je je punten niet op andere oneworld carriers gebruiken of over zetten?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.
Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Dat zul je in de algemene voorwaarden kunnen lezen denk ik? Maar in principe ben jij klant van German Wings als je de tickets bij hun koopt.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:10 schreef Xetran het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er met je boeking in het tweede geval? Kan je aanspraak maken op bijv. een garantie? En als ik via Gernanwings boek dan zijn zij toch gewoon verplicht mij om te boeken als AB toch failliet dreigt te gaan omdat zij mij wen ticket hebben verstrekt?
de miles zijn al helemaal onbruikbaar toch? Anders moet je ze snel inwisselen voor ba of iberia vluchten.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.
Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Naar het schijnt de eerste twee weken van september.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:18 schreef MaJo het volgende:
Wanneer beginnen die KLM werelddeal weken nou eens?! Ik wacht met smart
En waar schijnt dat door?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Naar het schijnt de eerste twee weken van september.
Behaalde resultaten in het verleden. Twee keer per jaar rond: december - januari en augustus - september.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
En waar schijnt dat door?
Ik hoorde van iemand dat ze vanmorgen een werelddeal reclame heeft gehoord maar kan het nergens terugvinden. Foutje van KLM?
Ja, alles bevroren. Miles zijn weg, nou ja. Begin juli waren het er nog 600.000quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
de miles zijn al helemaal onbruikbaar toch? Anders moet je ze snel inwisselen voor ba of iberia vluchten.
http://onemileatatime.boa(...)-topbonus-suspended/
Dus je weet ook niets concreets? Ik had gehoopt op laatste week van augustus.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Behaalde resultaten in het verleden. Twee keer per jaar rond: december - januari en augustus - september.
Niet te lang van tevoren, prijzen zijn ook kort voor de vlucht goed. Ik vertrouw ze tot mid september. Heb nog 1 boeking bij ze: 7 sept.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:49 schreef Max-Westerman het volgende:
Is het verstandig om nu of over een paar weken een ticket bij AirBerlin te boeken?
Ik zit te denken om er een vlucht te boeken voor die vertrekt rond eind december begin januari evt februariquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:51 schreef XL het volgende:
[..]
Niet te lang van tevoren, prijzen zijn ook kort voor de vlucht goed. Ik vertrouw ze tot mid september. Heb nog 1 boeking bij ze: 7 sept.
Denk dat we in de eerste twee weken van sept meer weten.
Niet doen. Het overbruggingskrediet moet ze tot midden oktober helpen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:53 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik zit te denken om er een vlucht te boeken voor die vertrekt rond eind december begin januari evt februari
Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 00:53 schreef Pancake1967 het volgende:
Ik vlieg (hoop ik) eind november vanuit Brisbane met een Etihad toestel maar op een AB codeshare ticket naar Nederland. Moet ik mij gelet op de financiële problemen bij AB zorgen gaan maken?
En het speelt ook een rol of je voor of na het faillissement gekocht hebt. Wat voor overname is alles van voor het faillissement deel van de schuld van AB en alles sindsdien hoort bij de inboedel waarop ze bieden.quote:Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.
1. Heb je een Etihad vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk) wordt uitgevoerd door Air Berlin ?
2. Heb je een Air Berlin vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk( wordt uitgevoerd door Etihad ?
In geval 1 zou ik me niet zoveel zorgen maken, aangezien je met Etihad een ticket hebt, en zij er dus voor moeten zorgen dat je van A naar B komt.
In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
Het gaat Etihad niet zijn. Dat is overigens wel wat achter de schermen aangeboden is, maar de Duitse regering wil niet via de achteringang alsnog een grote maatschappij uit het Midden Oosten welke via deze constructie opeens alsnog zelf een vrije toegang tot de Duitse markt verkrijgt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
quote:Op zondag 27 augustus 2017 03:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat het er een beetje vanaf hangt.
1. Heb je een Etihad vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk) wordt uitgevoerd door Air Berlin ?
2. Heb je een Air Berlin vlucht nummer (ticket) wat (gedeeltelijk( wordt uitgevoerd door Etihad ?
In geval 1 zou ik me niet zoveel zorgen maken, aangezien je met Etihad een ticket hebt, en zij er dus voor moeten zorgen dat je van A naar B komt.
In jouw geval zou ik me zorgen maken voor geval 2, want dat zou betekenen dat je een boeking hebt bij een failliete maatschappij. Zoals eerder gezegd, het gaat er een beetje afhangen welke maatschappijen welke vluchten en routes gaan overnemen.
De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).quote:Op zondag 27 augustus 2017 07:58 schreef XL het volgende:
[..]
En het speelt ook een rol of je voor of na het faillissement gekocht hebt. Wat voor overname is alles van voor het faillissement deel van de schuld van AB en alles sindsdien hoort bij de inboedel waarop ze bieden.
Lijkt zonder verdere info op twee enkeltjes. Waarbij de tweede een lastig verhaal gaat worden. Ik denk dat je nog 2 weken moet wachten voor je meer weet. Of kijk op mytrip wat voor je wil doen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:38 schreef Pancake1967 het volgende:
[..]
[..]
De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).
De terugvlucht BNE - AUH - DUS betreft voor beide delen AB vluchtnummers (AB4129 / AB4237; dus wel codeshare) en uitgevoerd door Etihad.
Ik begrijp dus dat ik mij enigzins zorgen moet maken voor de terugvlucht? Wat is nu het devies?
Gewoon afwachten? Of schoonmama in Brisbane (écht een schat van een mens) maar even waarschuwen dat we misschien wat langer blijven?
De hele reden dat Etihad honderden miljoenen in AB heeft gestoken is omdat ze niet mogen groeien in Duitsland. Zelfs al kochten ze delen van AB de landingsrechten mogen ze niet hebben.quote:Op zondag 27 augustus 2017 15:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het gaat Etihad niet zijn. Dat is overigens wel wat achter de schermen aangeboden is, maar de Duitse regering wil niet via de achteringang alsnog een grote maatschappij uit het Midden Oosten welke via deze constructie opeens alsnog zelf een vrije toegang tot de Duitse markt verkrijgt.
Protectionistisch is het zeker, maar zodra dit gebeurd zijn de gevolgen voor Lufthansa niet gering.
Regeren is overigens vooruitzien. Als je nu geboekt hebt kan je niets anders doen dan afwachten, maar niet voor niets had ik al de instructie om geen Air Berlin vluchten te boeken, en voor iedereen die nu overweegt om Air Berlin vluchten te boeken, overbruggingskrediet of niet, totdat duidelijkheid is wat er gaat gebeuren mag je dat nu zeker niet boeken!
Ik heb gewoon een retourvlucht uitgezocht via Skyscanner en van daaruit een boekingssite gekozen, dus het is feitelijk één boeking. Ik ga ook nog wel eens bij Mytrip.com buurten en houd hun site in de gaten.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:03 schreef XL het volgende:
[..]
Lijkt zonder verdere info op twee enkeltjes. Waarbij de tweede een lastig verhaal gaat worden. Ik denk dat je nog 2 weken moet wachten voor je meer weet. Of kijk op mytrip wat voor je wil doen.
1 boeking bij mytrip kunnen 2 boekingen bij airlines zijn. Dat is een beetje het ding met die brokers, voor de gewone consument is het niet te begrijpen wat je koopt. Je boekingscode kan je wellicht meer vertellen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:24 schreef Pancake1967 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een retourvlucht uitgezocht via Skyscanner en van daaruit een boekingssite gekozen, dus het is feitelijk één boeking. Ik ga ook nog wel eens bij Mytrip.com buurten en houd hun site in de gaten.
Ik heb één boekingscode. Volgens mytrip.com worden AB-vluchten vooralsnog gewoon uitgevoerd: http://www.mytrip.com/support/topics/150.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:30 schreef XL het volgende:
[..]
1 boeking bij mytrip kunnen 2 boekingen bij airlines zijn. Dat is een beetje het ding met die brokers, voor de gewone consument is het niet te begrijpen wat je koopt. Je boekingscode kan je wellicht meer vertellen.
Dat is zo. Ze vliegen nog. Als jouw ticket bij AB is dan is het deel van het faillissement, want geboekt voor 15-aug. De koper is dus niet verplicht die schuld van AB bij jou over te nemen. Het overbruggingskrediet zou tot midden oktober moeten helpen. Je moet gewoon hopen dat je een ticket bij EY hebt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 22:42 schreef Pancake1967 het volgende:
[..]
Ik heb één boekingscode. Volgens mytrip.com worden AB-vluchten vooralsnog gewoon uitgevoerd: http://www.mytrip.com/support/topics/150.
Ik houd gewoon die pagina en de media in de gaten.
Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:04 schreef XL het volgende:
Mid oktober is te laat ze geven zelf eind okt/nov aan. Ik vloog deze week met 6 mensen van MUC naar DUS. Dus er gaat weinig meer voor ze.
Ik heb mijn laatste boeking mid september met ze. Moet begin okt naar SFO, alleen AB biedt direct aan vanaf DUS... maar ik als AB platinum member durf dat niet meer aan... ze boren me vermoedelijk al 320.000 miles door mijn neus. Ik geef op basis van de stand van zaken per vandaag AB eind september op.
Boeken bij Etihad is veilig. Mid-September vlieg ik zelf ook nog bij AB. Vooralsnog is 15-sept de laatste voor mij. Rond die tijd zal ook meer duidelijk zijn. Tot 12 sept mag je bieden op de inventaris. Denk dat we voor onze waardeloze miles misschien een tray chocolade hartjes kunnen krijgen...quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:02 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?
Ik ben ook 250k miles kwijt, had ik ze nou maar ingewisseld op die overpriced topbonus shop...
ah, dus je bent ook meteen short gegaan op ab aandelen?quote:Op vrijdag 1 september 2017 22:58 schreef sirdanilot het volgende:
Dat van AB zat er toch al tijden aan te komen?
15 sept stopt airberlin met abu dhabiquote:Op vrijdag 1 september 2017 12:02 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Mid-september is redelijk zeker denk je? Maakt het nog verschil om dezelfde vlucht op een Etihad ticket te boeken?
Ik ben ook 250k miles kwijt, had ik ze nou maar ingewisseld op die overpriced topbonus shop...
wisselt. Sommige zijn er al, meer meestal 10-16 maanden van tevoren.quote:Op zondag 3 september 2017 15:50 schreef liesje1979 het volgende:
Wanneer maken luchtvaartmaatschappijen doorgaans ongeveer hun nieuwe vluchtschema's voor het volgende seizoen bekend?
Ligt er vooral aan in welke periode je gaat. Tijdens de vakantieperiode kan het flink druk zijn bij security.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef Luppie0110 het volgende:
Even een simpel vraagje; hoelang van te voren moet je op Schiphol zijn voor een Europese vlucht als je alleen handbagage hebt en al online hebt ingecheckt?
Ben twee jaar terug naar Praag gevlogen rond deze tijd en liep de douane in een keer door en heb 2 uur zitten wachten.
kreeg zojuist een mailtje van KLM. Wat mn voorkeuren zijn omdat de werelddealweken weer komen binnenkort.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 20:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus je weet ook niets concreets? Ik had gehoopt op laatste week van augustus.
Die beginnen donderdag!quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
kreeg zojuist een mailtje van KLM. Wat mn voorkeuren zijn omdat de werelddealweken weer komen binnenkort.
Half juli zelfde geval. Was er voor achten al voor een vlucht van 10:00. Zeeën van tijd over. Moet nu ook wel lukken.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:27 schreef Luppie0110 het volgende:
Even een simpel vraagje; hoelang van te voren moet je op Schiphol zijn voor een Europese vlucht als je alleen handbagage hebt en al online hebt ingecheckt?
Ben twee jaar terug naar Praag gevlogen rond deze tijd en liep de douane in een keer door en heb 2 uur zitten wachten.
Ze komen eraan, kreeg vandaag een mailtjequote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:18 schreef MaJo het volgende:
Wanneer beginnen die KLM werelddeal weken nou eens?! Ik wacht met smart
Het probleem zit hem vooral, als je geen priority toegang hebt bij de beveiliging, dat dat altijd de grote onvoorspelbare factor is. En indien noodzakelijk de paspoortcontrole.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:32 schreef LintuxCx het volgende:
De maatschappij zal altijd twee uur zeggen, denk ik.
In de praktijk, ach, toen ik net begon met vliegen kwam ik een keer 1.5u van tevoren pas aan, flink in de stress, me verontschuldigend tegen de check-in stewardess, die me daarvoor maar wat raar aankeek.
In de praktijk is een uur vast prima, maar het is wel vrij klote als het druk blijkt te zijn (of vertraging op weg) en je krap komt te zitten.
KLM is al weken aan het 'stunten' op de amerika routes.quote:Op dinsdag 5 september 2017 16:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ze komen eraan, kreeg vandaag een mailtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik lees her en der erg tegenstrijdige berichten.. (van de een mag het wel want het is een nageknipper, de andere site zegt dat het helemaal niet mag)
quote:Op woensdag 6 september 2017 21:16 schreef mschol het volgende:
mag deze nagelknipper met KLM mee in de handbagage?Tig keer door de controle gekomen met zo'n ding in jaszak of portemonnee, dus ik ga ervan uit dat het mag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik lees her en der erg tegenstrijdige berichten.. (van de een mag het wel want het is een nageknipper, de andere site zegt dat het helemaal niet mag)
dan ga ik hem gewoon erin gooien.. mochten ze moeilijk doen dan merk ik het welquote:Op woensdag 6 september 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tig keer door de controle gekomen met zo'n ding in jaszak of portemonnee, dus ik ga ervan uit dat het mag.
Een nagelknipper in je portemonnee?quote:Op woensdag 6 september 2017 21:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tig keer door de controle gekomen met zo'n ding in jaszak of portemonnee, dus ik ga ervan uit dat het mag.
Zou voor mij wel een reden zijn een andere maatschappij te kiezen als ik met m'n laptop vlieg. Ik vertrouw Ryanair niet zo met dure spullen.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:40 schreef Yreal het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dat ryanair geneuzel gaat uitpakken.
Iedereen die geen prio heeft moet vanaf oktober standaard zijn grote handbagage inchecken. Dat gaat wat worden.
Dan zat hij los in mijn broekzak, maar omdat ik niet zo'n fan ben van na de controle al het klein grut weer bij elkaar graaien stop ik altijd zo veel mogelijk in portemonnee, jaszak, tas et cetera.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:52 schreef static het volgende:
[..]
Een nagelknipper in je portemonnee?
Wacht wat??quote:Op woensdag 6 september 2017 21:40 schreef Yreal het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe dat ryanair geneuzel gaat uitpakken.
Iedereen die geen prio heeft moet vanaf oktober standaard zijn grote handbagage inchecken. Dat gaat wat worden.
niet waar, wel wordt de grote handbagage standaard kosteloos in het ruim geplaatst, zoals nu al vaak met een deel gebeurd.quote:
Officieel mag het niet want een nagelschaartje of knipper valt onder de categorie puntige voorwerpen.quote:Op woensdag 6 september 2017 21:38 schreef mschol het volgende:
[..]
dan ga ik hem gewoon erin gooien.. mochten ze moeilijk doen dan merk ik het wel
Op Schiphol mag een nagelknipper gewoon mee voor zover ik weet. Een nagelschaar kan een ander verhaal zijn. Volgens de richtlijnen mogen scharen met een blad van meer dan 6cm niet mee als handbagage: https://www.schiphol.nl/e(...)ha6oqE4QUQ24WyqO.pdfquote:Op donderdag 7 september 2017 20:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Officieel mag het niet want een nagelschaartje of knipper valt onder de categorie puntige voorwerpen.
Dat gezegd hebbende, ik als groot aankoper van nagelknippers in het buitenland, want werkelijk waar elke keer als ik weg ga vergeet ik dat ding, gaat deze op de terugweg gewoon mee in de handbagage en heb ik thuis een aardige collectie opgebouwd.
Slechts één keer in Hong Kong ging men mijn bagage 4 x door een scanner eruit halen, om vervolgens het nagelknipperje tevoorschijn te toveren om vervolgens toch te besluiten dat deze mee mocht.
ja, en dat gaat dus nu verplicht wordenquote:Op donderdag 7 september 2017 18:29 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
niet waar, wel wordt de grote handbagage standaard kosteloos in het ruim geplaatst, zoals nu al vaak met een deel gebeurd.
Inchecken geldt alleen voor ruimbagage, die goedkoper wordt om dit aan te moedigen
ja, dat zeg ik. Alle trolleys gaan verplicht het ruim in maar je hoeft ze niet bij een incheckbalie in te checken oid en het blijft kosteloos. Dus enige is dat je bij aankomst bij de bagageband moet wachten.quote:Op donderdag 7 september 2017 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, en dat gaat dus nu verplicht worden
ja en dat weet dus nog niemand, hoe dit nou in de praktijk gaat uitpakken. Hoe dan ook, je koffer gaat gedwongen het ruim in, zonder extra kosten. Dat kan bij de trap van het vliegtuig gebeuren, of bij de balie.quote:Op donderdag 7 september 2017 21:59 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ja, dat zeg ik. Alle trolleys gaan verplicht het ruim in maar je hoeft ze niet bij een incheckbalie in te checken oid en het blijft kosteloos. Dus enige is dat je bij aankomst bij de bagageband moet wachten.
ik heb er eergisteren netjes een mail over ontvangen. en eerlijk gezegd nog nooit zulke discussies meegemaakt op de vlucht Eindhoven-Stansted tot dusver, altijd is iedereen daar begripvol tijdens mijn vluchten.quote:Op vrijdag 8 september 2017 08:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja en dat weet dus nog niemand, hoe dit nou in de praktijk gaat uitpakken. Hoe dan ook, je koffer gaat gedwongen het ruim in, zonder extra kosten. Dat kan bij de trap van het vliegtuig gebeuren, of bij de balie.
En precies dat stukje wachten, daar gaat iedereen mad om worden. Nooit discussies meegemaakt van mensen richting personeel dat ze hun trolley niet af willen staan? Nou dat gaan we nu dus toen met een heel vliegtuig. 100 tokkies in een ryanairblik die viesmad zijn dat ze hun trolley niet bij zich mochten houden.
ik heb nog nooit een nagelschaar gezien die niet onder die norm blijftquote:Op donderdag 7 september 2017 20:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Op Schiphol mag een nagelknipper gewoon mee voor zover ik weet. Een nagelschaar kan een ander verhaal zijn. Volgens de richtlijnen mogen scharen met een blad van meer dan 6cm niet mee als handbagage: https://www.schiphol.nl/e(...)ha6oqE4QUQ24WyqO.pdf
Omdat nieuw beleid. En dat blijft (voorlopig) zo.quote:Op vrijdag 8 september 2017 10:11 schreef AMCA het volgende:
Even een vraagje over Wizz air.
Waarom betaal je voor 29 oktober extra voor handbagage en erna niet? En kan dat nog veranderen als je later boekt?
quote:NO MORE FEES FOR HAND LUGGAGE FROM 29 OCTOBER
Wizz Air, the largest low-cost airline in Central and Eastern Europe, today announces that passengers will no longer be charged an additional fee to bring a large item of hand baggage into the aircraft cabin on all Wizz Air flights, from 29 October 2017.
Passengers will be entitled to bring on board one item of hand luggage which meets the dimensions of 55x40x23cm. This bag is included in the ticket price.
This represents a 50% increase in volume compared to the previous size of free luggage allowance
Customers travelling on or after 29 October 2017 that have already purchased hand luggage directly through Wizz Air channels will be reimbursed with 120% of the price paid, credited to their WIZZ accounts.
op een gegeven moment zal het wel sneller gaan; want dan weet iedereen wel dat je je rolkoffer bij de balie moet afgeven... vooral in het vliegtuig is er dan een hoop tijdwinst.quote:Op vrijdag 8 september 2017 08:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat ook zoveel meer tijd kosten dit. Met meer mensen in discussie en op laatste moment nog hoop koffers in ruim.
Nee dat is waar!quote:Op vrijdag 8 september 2017 09:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een nagelschaar gezien die niet onder die norm blijft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
Opmerkelijke stap van Wizzairquote:Op vrijdag 8 september 2017 10:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat nieuw beleid. En dat blijft (voorlopig) zo.
[..]
ze stellen het nu een beetje gelijk aan Easyjet volgens mij.quote:Op zaterdag 9 september 2017 10:33 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Opmerkelijke stap van Wizzair
ik kwam er dus laatst achter dat je gewoon naar schiphol kan bellen en die schakelen met security. Verbazingwekkend capabele medewerker trouwens.quote:Op vrijdag 8 september 2017 19:21 schreef heite het volgende:
Maar KLM heeft er verder natuurlijk niet zoveel mee te maken, die voeren de security controles niet zelf uit. Dus het is maar net wie je bij die controles treft, en als diegene besluit dat je nagelknippertje niet mee mag heb je gewoon pech.
Maar je kunt natuurlijk ook je nagels knippen voor vertrek. Als je dusdanig lang weg bent dat het opnieuw nodig is neem je vaak ook wel ruimbagage mee.
Idd, was er 1,5 uur van te voren. Kon in een keer doorlopen. Uur over.quote:Op dinsdag 5 september 2017 15:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Half juli zelfde geval. Was er voor achten al voor een vlucht van 10:00. Zeeën van tijd over. Moet nu ook wel lukken.
het kan zijn dat ze extra controles instellen op die vluchten omdat ze iets vermoeden.quote:Op zondag 10 september 2017 23:25 schreef Waldorf2017 het volgende:
Ik had laatst een vlucht uit Kopenhagen en hoefde bij aankomst op Schiphol nergens mijn paspoort te laten zien. Kon rechtstreeks doorlopen naar de bagageband.
Half jaar geleden na een vlucht uit Milaan moest het nog wel. Iemand een idee waar dat aan ligt?
Het ligt er ook aan op welke gate je aankomende vlucht wordt afgehandeld. De B,C,D59-87 en M-pier bevinden zich binnen Schengen, dus als je daar aankomt krijg je onder normale omstandigheden geen controle.quote:Op zondag 10 september 2017 23:25 schreef Waldorf2017 het volgende:
Ik had laatst een vlucht uit Kopenhagen en hoefde bij aankomst op Schiphol nergens mijn paspoort te laten zien. Kon rechtstreeks doorlopen naar de bagageband.
Half jaar geleden na een vlucht uit Milaan moest het nog wel. Iemand een idee waar dat aan ligt?
Ik weet niet hoe het in het vliegtuig gaat. Maar ik ga regelmatig met een treintje van Arriva van Franeker naar Deinum. En dan neem ik altijd een rolkoffertje met kleding e.d. mee. En zo'n klein Adidas rugzakje met een boterham en mijn Ipad. Nog nooit gezeik mee gehad. Dus daar mag het denk ik wel.quote:Op maandag 24 juli 2017 01:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je mag naast een trolley (handbagage) toch ook gewoon een ruggras ( zit laptop in) mee? Of niet?
En waarom post je dit dan in "Vragen over vliegen..."?quote:Op maandag 11 september 2017 10:43 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in het vliegtuig gaat....
Ah duidelijk, bedanktquote:Op maandag 11 september 2017 10:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan op welke gate je aankomende vlucht wordt afgehandeld. De B,C,D59-87 en M-pier bevinden zich binnen Schengen, dus als je daar aankomt krijg je onder normale omstandigheden geen controle.
D1-57, E,F,G en H-pier bevinden zich buiten Schengen, als je hier aankomt krijg je altijd een paspoortcontrole, ook al ben je vanuit een Schengenland vertrokken.
Daarnaast kan je altijd (zoals Yreal hierboven al aangeeft) een paspoortcontrole krijgen als er aanwijzingen zijn dat er zich verdachte personen en/of goederen aan boord zijn.
Als je uit een Schengen land komt, dan kom je altijd aan op een Schengengate, en als dat niet het geval is omdat de vervolgvlucht van het toestel naar een bestemming buiten Schengen is, dan wordt je met een bus naar de terminal vervoerd, en wordt je in het Schengen gedeelte van de terminal weer naar binnen gelaten. Dit geldt trouwens ook andersom.quote:Op maandag 11 september 2017 10:54 schreef Nielsch het volgende:
Ik neem aan dat Schengenvluchten in principe ook aankomen op Schengengates maar dat er soms wel eens iets moet worden omgegooid?
bij aegean vluchten staan ze vrijwel overal aan de gate ja. Ook in parijs, oslo, brussel, dublin en praag stonden ze.quote:Op maandag 11 september 2017 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je uit een Schengen land komt, dan kom je altijd aan op een Schengengate, en als dat niet het geval is omdat de vervolgvlucht van het toestel naar een bestemming buiten Schengen is, dan wordt je met een bus naar de terminal vervoerd, en wordt je in het Schengen gedeelte van de terminal weer naar binnen gelaten. Dit geldt trouwens ook andersom.
Je zult nooit als je uit een Schengen land komt in het niet Schengen gedeelte van de terminal terecht komen tenzij je zelf naar de paspoortcontrole gaat om van het ene naar het andere gedeelte te komen als je een vervolgvlucht hebt.
Vluchten die onder verscherpte controle staan, wanneer je aankomt uit Griekenland, Athene, zeker op de vlucht met Aegean dan staat daar standaard Marechaussee aan de gate, maar die is er niet voor mij, ik loop voor de vorm wel met een ID kaart of paspoort maar men is niet in mij geïnteresseerd en men laat mij en vele anderen met mij gewoon doorlopen en kijkt wat specifieker naar een bepaalde doelgroep.
Vluchten uit Italië vallen normaliter niet onder het verscherpt toezicht maar daar kan wel een specifieke aanleiding voor zijn.
Iets anders wat een argeloze reiziger op zou kunnen merken, vluchten met bestemming Zwitserland, Rusland staan dan weer soms onder verscherpt toezicht van de douane bij de vertrekgate, over de effectiviteit hiervan laat ik me maar even in het midden.
Das heel misschien omdat het VK geen onderdeel is van Schengen (ook nooit geweest). Die paspoortcontrole is er dus altijd.quote:Op maandag 11 september 2017 20:53 schreef mschol het volgende:
ik had bij aankomst vanuit heathrow ook een paspoort controle bij schiphol
was wel met bus naar pier d gebracht
Well duh, GB zit ook niet in Schengen.quote:Op maandag 11 september 2017 20:53 schreef mschol het volgende:
ik had bij aankomst vanuit heathrow ook een paspoort controle bij schiphol
was wel met bus naar pier d gebracht
In Miami hoef je normaal gesproken je bagage niet op te halen. Esta heb je volgens mij wel nodig.quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:45 schreef kalinhos het volgende:
Als je in Miami overstapt en je zelf je bagage vd band moet halen en opnieuw inchecken, moet je dan een ESTA?
Ik vlieg Brussel - Miami. En dan 5uur later Miami - Frans Guyana
2 verschillende maatschappijen dus ik verwacht niet dat bagage doorgelabeld wordt.
Tuurlijk want als je opnieuw gaat inchecken ben je dus gewoon op het reguliere deel van het vliegveld. Je zou dus net zo goed het land verder in kunnen wandelen. Dus Esta.quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:45 schreef kalinhos het volgende:
Als je in Miami overstapt en je zelf je bagage vd band moet halen en opnieuw inchecken, moet je dan een ESTA?
Ik vlieg Brussel - Miami. En dan 5uur later Miami - Frans Guyana
2 verschillende maatschappijen dus ik verwacht niet dat bagage doorgelabeld wordt.
Twee jaar zelfs. Tenzij dat heel recent veranderd is.quote:Op zondag 15 oktober 2017 19:40 schreef kalinhos het volgende:
Helder. ESTA aanvragen dus
Dat ding blijft 2 maanden geldig ofzo He? 3 weken later heb ik hetzelfde getob namelijk op Miami.
Oke maar dan hoef ik 'm maar 1x aan te vragen in deze situatie toch:quote:Op zondag 15 oktober 2017 19:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Twee jaar zelfs. Tenzij dat heel recent veranderd is.
Voor zover ik weet heb je altijd een ESTA nodig om naar de VS te kunnen reizen, ook als het om een transit gaat.
Inderdaad. Die ESTA blijft gewoon twee jaar geldig en in die tijd kan je in- en uitreizen wat je wilt.quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Oke maar dan hoef ik 'm maar 1x aan te vragen in deze situatie toch:
Dag 1: landen op Miami Vanuit Europa en daarna doorvliegen naar Zuid Amerika
Dag 20: landen op Miami vanuit Zuid Amerika en daarna doorvliegen naar Europa
http://www.gcmap.comquote:Op maandag 16 oktober 2017 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is ook weer die site waar je afstanden kunt opvragen van vluchten tussen 2 steden?
check-in balies gaan zo ver ik weet pas 2-3 uur voor vertrek open.quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Google helpt me niet echt verder dus ik probeer het eens bij de alwetende FOK!kers, voor ik Vueling ga mailen.
Ik vlieg vanaf Eindhoven met Vueling. Maar helaas doen ze vanaf die luchthaven niet aan online inchecken.
Aangezien reisgenoot en ik weinig zin hebben in een ellenlange rij aan te sluiten willen we de avond voor de vlucht inchecken. Als in: zij woont op 10minuten rijden van het vliegveld en wipt er even langs.
We hebben alleen handbagage en ik kan mijn paspoort aan haar meegeven.
Zouden we dan de avond voor vertrek al onze boarding passes kunnen krijgen?
Op de site vind ik alleen info over online inchecken en de mededeling dat dit in Eindje niet kan. En dat je op de dag van vertrek kunt inchecken.
Maar zou je de avond vooraf niet al kunnen inchecken bij een balie die open is voor een avondvlucht?quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:36 schreef Xetran het volgende:
[..]
check-in balies gaan zo ver ik weet pas 2-3 uur voor vertrek open.
Waarom zo omslachtig doen als je ook 20 minuten in een rij kan staan?
Inchecken kan doorgaans voor een bepaalde vlucht aan die balie. Denk niet dat je de avond van tevoren kan Incheckenquote:Op zondag 29 oktober 2017 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar zou je de avond vooraf niet al kunnen inchecken bij een balie die open is voor een avondvlucht?
Voor mij is het niet omslachtig, mijn reisgenoot heeft aangeboden heen en weer te reizen Maar het zou zonde zijn als ze voor niks kwam. Dan liever gewoon in de rij staan.
Kleine kans dat dat gaat lukken.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar zou je de avond vooraf niet al kunnen inchecken bij een balie die open is voor een avondvlucht?
Voor mij is het niet omslachtig, mijn reisgenoot heeft aangeboden heen en weer te reizen Maar het zou zonde zijn als ze voor niks kwam. Dan liever gewoon in de rij staan.
Bovendien moet dat gedaan worden door de reiziger zelf.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:34 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Inchecken kan doorgaans voor een bepaalde vlucht aan die balie. Denk niet dat je de avond van tevoren kan Inchecken
en dat jaquote:Op maandag 30 oktober 2017 09:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bovendien moet dat gedaan worden door de reiziger zelf.
Jawel, want het inchecken is een juridische handeling (waarmee je bijv. als reiziger bevestigt dat je een geldig visum voor je bestemming hebt etc.). Als je een reisgenoot met een kopietje paspoort online incheckt, dan pleeg je eigenlijk fraude.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Helder, we zorgen dat we op de dag zelf op tijd daar zijn.
Al is het wel raar dat je bij incheck aan de balie er zelf moet zijn. Ik heb al regelmatig reisgenoten online ingecheckt met kopietje paspoort. Zeker met handbagage. Zolang degene van wie het paspoort is maar zelf door security gaat en in het vliegtuig klimt zou dat geen donder uit moeten maken.
Dat laatste is onzin. Waarom bieden de airlines zelf dan de mogelijkheid om je reisgenoten in te checken? Je kunt vaak zelfs persoonsgegevens van je reisgenoten opslaan in je eigen account bij airlines.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, want het inchecken is een juridische handeling (waarmee je bijv. als reiziger bevestigt dat je een geldig visum voor je bestemming hebt etc.). Als je een reisgenoot met een kopietje paspoort online incheckt, dan pleeg je eigenlijk fraude.
Misschien gaan ze ervan uit dat je dan samen achter de computer zit?quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:13 schreef heite het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Waarom bieden de airlines zelf dan de mogelijkheid om je reisgenoten in te checken? Je kunt vaak zelfs persoonsgegevens van je reisgenoten opslaan in je eigen account bij airlines.
Als er restricties zijn m.b.t. visa zal de airline dat zelf moeten controleren voor het boarden, en kunnen ze er niet zonder meer vanuit gaan dat de reiziger dat zelf geregeld heeft. Zij worden geacht daarop te controleren en indien nodig te weigeren, als er toch iemand geweigerd bij aankomst wordt de uitvoerende airline daar in de eerste plaats verantwoordelijk voor gehouden.
Dit verklaart niet dat het personeel er op staat dat ook kinderen en hoog bejaarden persoonlijk bij de balie aanwezig zijn. Het gezinshoofd is immers voor hen verantwoordelijk of er nu online of persoonlijk wordt ingechecked.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:54 schreef Igen het volgende:
Als je op het vliegveld pas incheckt, dan wordt volgens mij het personeel van de incheckbalie geacht dit te controleren danwel de reiziger erop te wijzen.
het gezinshoofd is verantwoordelijk ? Is luchtvaartbranche nog in mindset van 1950?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit verklaart niet dat het personeel er op staat dat ook kinderen en hoog bejaarden persoonlijk bij de balie aanwezig zijn. Het gezinshoofd is immers voor hen verantwoordelijk of er nu online of persoonlijk wordt ingechecked.
Bij inchecken aan de balie controleren ze paspoort, voeren die gegevens in, vragen of je je eigen bagage hebt ingepakt, wegen ze de koffers en dat is het.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien gaan ze ervan uit dat je dan samen achter de computer zit?
Mijn ervaring is i.i.g. dat je bij het on-line inchecken juridische voorwaarden moet accepteren, waaronder dat je reisdocumenten/visum op orde is, dat je weet wat wel en niet in de ingecheckte bagage mag zitten, dat je weet dat je je bagage zelf moet inpakken, etc.etc.
Als je op het vliegveld pas incheckt, dan wordt volgens mij het personeel van de incheckbalie geacht dit te controleren danwel de reiziger erop te wijzen.
En ik heb nooit gezien dat men bij de gate nog eens gaat checken of je visum wel klopt etc.
Was ook geen aanval op jouquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 19:19 schreef Igen het volgende:
Het cruciale vinkje zet je niet bij het boeken maar bij het on-line inchecken.
Verder probeer ik gewoon de vraag te beantwoorden. Of het beleid makkelijk omzeild kan worden, irritant is of wat dan ook, tja, zou best kunnen.
Vergeten hier te melden, maar ik heb 1,5 week geleden nieuwe tickets gekregen via Etihad. Zelfde vluchten, maar het retour is nu ook op een Etihad ticket.quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:38 schreef Pancake1967 het volgende:
[..]
[..]
De tickets zijn 25 juni van dit jaar geboekt bij mytrip.com. De heenvlucht DUS - AUH - BNE betreft Etihad vluchtnummers en uitgevoerd door Etihad (dus geen codeshare).
De terugvlucht BNE - AUH - DUS betreft voor beide delen AB vluchtnummers (AB4129 / AB4237; dus wel codeshare) en uitgevoerd door Etihad.
Ik begrijp dus dat ik mij enigzins zorgen moet maken voor de terugvlucht? Wat is nu het devies?
Gewoon afwachten? Of schoonmama in Brisbane (écht een schat van een mens) maar even waarschuwen dat we misschien wat langer blijven?
Het antwoord is eigenlijk heel simpel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:26 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit verklaart niet dat het personeel er op staat dat ook kinderen en hoog bejaarden persoonlijk bij de balie aanwezig zijn. Het gezinshoofd is immers voor hen verantwoordelijk of er nu online of persoonlijk wordt ingechecked.
Niet dat ik het zelf kan verklaren. Ik hoop niet dat dit een juridische leemte is dat op een gegeven moment 'ontdekt' wordt en we weer allemaal persoonlijk moeten inchecken bij een balie. Zoals het electronische stemmen destijds weer terug ging naar het potlood.
Dit klinkt logisch. Bedankt voor het antwoorden!quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 20:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wanneer je aan de balie incheckt dan is de medewerker aan die balie verantwoordelijk voor het incheck proces,
Dat! Kwestie van organisatieprocessen en taakverdeling dus.quote:Op woensdag 1 november 2017 09:35 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klinkt logisch. Bedankt voor het antwoorden!
Moet je je paspoortnummer bij boeken al invullen? Meestal is dat pas bij incheck.quote:Op donderdag 2 november 2017 03:43 schreef Maureentje het volgende:
Ff snel een vraagje Als ik nu tickets boek voor 3 personen en ik moet vlak voor vertrek een nieuw paspoort aanvragen ivm 6 maanden geldigheid op moment van aankomst (Bali en ik ga in maart) en ik vul nu mijn oude paspoort nummer in ,kan ik dat dan kosteloos veranderen tzt als ik mijn nieuwe paspoort heb of kan ik beter een van de 2 andere personen laten boeken ?
Wat zij de helpdesk toen je dit vroeg?quote:Op donderdag 2 november 2017 03:43 schreef Maureentje het volgende:
Ff snel een vraagje Als ik nu tickets boek voor 3 personen en ik moet vlak voor vertrek een nieuw paspoort aanvragen ivm 6 maanden geldigheid op moment van aankomst (Bali en ik ga in maart) en ik vul nu mijn oude paspoort nummer in ,kan ik dat dan kosteloos veranderen tzt als ik mijn nieuwe paspoort heb of kan ik beter een van de 2 andere personen laten boeken ?
Misschien was het een hijquote:Op donderdag 2 november 2017 07:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat zij de helpdesk toen je dit vroeg?
Dat ligt er een beetje aan wat je precies wil.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:23 schreef Yreal het volgende:
Toch wonderbaarlijk hoeveel Airlines "nee kan niet". Antwoorden als je zegt voor 15 ruggen tickets te willen kopen..
20/24 economy tickets naar Bangkok.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:27 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan wat je precies wil.
Mijn ervaring is dat maatschappijen wel redelijk flexibel zijn als je specifieke wensen hebt.
Kan je dan niet gewoon splitsen? Dus 4x 6 tickets boeken bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
20/24 economy tickets naar Bangkok.
Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
nouja nee. Onder groepsboekingen mag je later pas namen invoeren, en dat heb ik wel echt nodig. dat geeft een stukje flexibiliteit, voor zeker 100¤ pp extraquote:Op donderdag 2 november 2017 10:33 schreef alopio het volgende:
[..]
Kan je dan niet gewoon splitsen? Dus 4x 6 tickets boeken bijvoorbeeld?
Wel raar dat ze er moeilijk over doen ja. Apart.
Airbaltic maakte er deze zomer geen probleem van. Vreemd dat de grote spelers zo moeilijk doen.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
20/24 economy tickets naar Bangkok.
Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
Ja, mag.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje: mag ik een deospuitbus (minder dan 100ml) in mijn handbagage meenemen naar Riga? Of is een deoroller slimmer?
Ik reis alleen met handbagage. Ik vlieg met Air Baltic.
Dankquote:
Maar niet in het vliegtuig deo opspuiten. Soms bij lange vluchten doen mensen dat, nou je wordt half vergast danquote:Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Even een vraagje: mag ik een deospuitbus (minder dan 100ml) in mijn handbagage meenemen naar Riga? Of is een deoroller slimmer?
Ik reis alleen met handbagage. Ik vlieg met Air Baltic.
Ja nee, dat doe ik zéker niet. Zo aso ben ik nietquote:Op donderdag 2 november 2017 19:55 schreef alopio het volgende:
Maar niet in het vliegtuig deo opspuiten. Soms bij lange vluchten doen mensen dat, nou je wordt half vergast dan
Vanuit het oogpunt van de airliner gezien begrijp ik dit zeer zeker.quote:Op donderdag 2 november 2017 09:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
20/24 economy tickets naar Bangkok.
Lufthansa, austrian, finair, Emirates, ethiad, Cathy, Thai Airways, ect ect zeggen gewoon allemaal glashard kan niet.
nou ja, voor een swiss of finair snap ik het wel. Je stampt dan in ene keer die a320 vol.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van de airliner gezien begrijp ik dit zeer zeker.
Want 15.000 / 24 = 625 euro per ticket. Dat is inderdaad 100 euro p.p. duurder dan de goedkoopste tickets die normaliter naar deze bestemming beschikbaar zijn.
En daar zit net de crux, want dat zijn de goedkoopste tickets, het is volstrekt niet interessant voor een luchtvaartmaatschappij om een heen een terugvlucht 24 tickets voor die prijs te verkopen waarbij als voorwaarde van tickets van groepsboekingen ook nog de namen veranderd mogen worden.
Wanneer je in een andere tariefklasse zit is dit zonder meer mogelijk.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik compleet niet thuis ben in de wereld van groepsboekingen.quote:Op donderdag 2 november 2017 22:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
nou ja, voor een swiss of finair snap ik het wel. Je stampt dan in ene keer die a320 vol.
Van een Emirates, niet bepaald. Die krijgen die twee a380s echt niet vol iedere dag.
Maar goed, dat het duurder is, swa. Ze verkopen gewoon die tickets niet. Tegen geen enkele prijs, ik heb maar een agent te bellen.
Eva Airways bijvoorbeeld. Vliegen met een 777 direct op Bangkok. Kan ik nog zo leuk Ticketing bellen op Schiphol, waar gewoon Nederlanders zitten. Hun response was "bel kras maar".
^:')
Alleen voornaam en achternaam is voldoende. Aanterouwde naam lijkt me wel nodig als toevoeging.quote:Op maandag 6 november 2017 12:26 schreef CherryLips het volgende:
Hai, ik moet voor m'n moeder een vliegticket boeken maar nu zit ik met de achternaam, hoe ik die in moet vullen. 'As shown on passport' staat er dan bij, maar op het paspoort staat [Voornamen] [Meisjesnaam] e.v. [aangetrouwde naam], waarbij e.v. staat voor echtgenote van. Of tenminste, zo heb ik het doorgekregen van haar. Welke naam moet ik nu precies invullen? En moet ik bij voornaam de hele rits voornamen opgeven?
Ik heb nog nooit voor een getrouwde vrouw geboekt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |