abonnement Unibet Coolblue
pi_171273563

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171273595
En xmissy en mig, ook mooi gedaan!! *O*
pi_171273929
Nieuwe uitdaging gevonden voor de komende periode : de trap oplopen/aflopen en opstaan van de bank. :P
  ESF Reporter zondag 28 mei 2017 @ 15:27:56 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_171274008
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 15:17 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Jij ook top gedaan Cee!! *O*
Ben je je ijsco's al gehaald?? :P
Tiramisu/mint bij Intermezzo! *O*
Heb nu weer honger als een paard.

Voor een eerste marathon vind ik dat ze het prima hebben georganiseerd. Enige dat letterlijk en figuurlijk voor geen meter klopte (en wat toch best belangrijk is) waren de kilometer-punten. Bij het 15 km-bordje stond er toch echt 14,5 op mijn horloge (en op die van anderen). En op andere punten stond het er steeds tientallen meter te ver of te vroeg bij het daadwerkelijke km-punt.
Gelukkig klopte de afstand van mijn HM redelijk maar mijn zusje heeft bijvoorbeeld een dikke 11km gelopen in plaats van een kwart. xMissi, had je dat toevallig ook?
pi_171274560
Tja, ik liep 42,6km volgens mijn polar. Maar het is toch echt gecertificeerd voor de marathon. Voor de kwart en halve weet ik het niet.
  zondag 28 mei 2017 @ 16:29:59 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171275831
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 15:44 schreef steffelonio het volgende:
Tja, ik liep 42,6km volgens mijn polar. Maar het is toch echt gecertificeerd voor de marathon. Voor de kwart en halve weet ik het niet.
Mooi marathondebuut meneer! ^O^ _O_
pi_171275854
Erg netjes steffelonio!
pi_171276281
Steffelonio, gefeliciteerd met je eerste marathon en een prachtige tijd!!! Wat mooi om dit in je eigen stad te doen. *O*

Ondanks het weer en zeer weinig slaap (alles bij elkaar nog geen 3 uur denk ik) heb ik genoten.
Ik begon best hard, sneller dan tijdens mijn PR in Eindhoven. Ik vond het erg benauwd toen we startten. Pet op, pet af, want erg warm maar ook zon. Idem met zonnebril. Op een gegeven moment zat ik wel in mijn ritme, tot ik na 12k opeens een pijnscheut kreeg in mijn rechtervoet, bij elke stap die ik zette. Heb toen stukjes gewandeld en steeds geprobeerd te lopen, lukte niet echt. Ik baalde, want voelde me toen superfit en liep heerlijk. Toch besloten het nog even aan te zien en kijken of ik door de pijn kon lopen. Wat opeens opkomt, kan ook opeens verdwijnen, toch? :P
Dus weer hobbelen, wat mank, maar al snel kon ik weer harder zonder het te voelen. Dus ik begon mensen in te halen. Wel drie keer geplast en bij een loper met kramp stil gestaan.
Het is heel gek, maar ik vond de kilometers heel snel gaan, dacht echt dat we aan het einde 5k te kort zouden komen. Al verdween die gedachte wel rond 36k, hehe. Ik ging steeds langzamer door de warmte, de kuiten stonden iets gespannen. Maar pas bij 40 ben ik voor het eerst weer door een ander ingehaald.
De laatste 500 meter waren echt heel mooi. Iedereen roept je naam alsof je een held bent. In mijn geval een andere naam, wat iedereen erg grappig vond, want een mannennaam.

Het viel me heel erg mee met ambulances, geen enkele gehoord! Wel een motorambu die heen en weer reed. Toen ik vanochtend bij de schouwburg aankwam viel het me wel op dat iedereen er heel erg getraind uitzag. En blijkbaar veel verstandige lopers die rustig aan doen.
Parcours is niet heel bijzonder, erg vlak op twee minitunneltjes en een brug na. Maar de toeschouwers en vrijwilligers waren geweldig.
Verder was alles heel netjes georganiseerd. Na afloop zelfs een massage gehad. Overigens kon ik toen nauwelijks lopen omdat ik mijn voet weer voelde. De tocht naar het station was bijna net zo zwaar als de marathon zelf.

Ik was gisteravond al aan het kijken welke marathon ik in het najaar na Eindhoven nog kan doen. Hoezo verslaafd? :P
pi_171276380
Ik heb 11 km gemeten. Dus een halve km teveel.Ik zag steeds dat het bij mij juist bijna een halve km meer was dan dat het bordje aangaf. Dat was idd ook mijn minpunt, en hoorde bij het startnummer ophalen dat dat ook niet helemaal
soepel ging. Maar voor de eerste keer prima hoor ^O^ .

@Guppyfriend het is alweer bijna 2,5 jaar geleden dat ik begon :o !
En zoveel medailles komt omdat ik best vaak loopjes loop en ze stiekem uitzoek of ze uberhaupt een medaille geven en meestal loop ik wat grotere evenementen zodat ik niet als laatste eindig hahaa :D :7
pi_171276425
Oh god, weer zo'n verhaal dat niemand leest.

TL;dr versie:
Weer viel me mee, tot zo'n 30k. Wel even last gehad van voet. Veel geplast en heel veel water gedronken en over me heen gegoten. Tijd net onder 4:20.
Tevreden en voldaan. Ik wil meer!
Maar eerst de voet laten rusten.
pi_171276680
xMissi: gefeliciteerd! Heb je al een douchestang?

Steffelonio: dat is nog eens een debuut waar je trots op mag zijn! Geniet ervan!

En wyccie: ook goed gedaan. Wat dacht je van Spijkenisse, in december?
  Forum Admin zondag 28 mei 2017 @ 17:14:29 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171277535
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:50 schreef wyccie het volgende:
Oh god, weer zo'n verhaal dat niemand leest.

TL;dr versie:
Weer viel me mee, tot zo'n 30k. Wel even last gehad van voet. Veel geplast en heel veel water gedronken en over me heen gegoten. Tijd net onder 4:20.
Tevreden en voldaan. Ik wil meer!
Maar eerst de voet laten rusten.
Heb het met plezier gelezen hoor
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_171277737
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:46 schreef wyccie het volgende:

Ik was gisteravond al aan het kijken welke marathon ik in het najaar na Eindhoven nog kan doen. Hoezo verslaafd? :P
Hoeveel ga je er dan lopen dit jaar?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171278154
@Wyccie jawel ik heb het wel gelezen! Blijf echt met verbazing kijken hoe je dat toch doet! Echt supergoed hoor. ^O^ Sterkte met je voet, hopelijk word het gauw beter.

@Pijll, nee ze hangen aan mijn gordijnenstang. Heb nu een bord gekocht met haakjes, ga alles aan van die sleutelringetjes doen en dan kan ik er 4 per haakje kwijt :) . Helaas maar 11 haakjes dus denk ik nog even een paar erbij timmeren. Als hij hangt dan zal ik een foto posten :) :D
pi_171278854
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:50 schreef wyccie het volgende:
Oh god, weer zo'n verhaal dat niemand leest.

TL;dr versie:
Weer viel me mee, tot zo'n 30k. Wel even last gehad van voet. Veel geplast en heel veel water gedronken en over me heen gegoten. Tijd net onder 4:20.
Tevreden en voldaan. Ik wil meer!
Maar eerst de voet laten rusten.
Sneek?
pi_171280610
In het najaar dus Eindhoven en eentje in het buitenland. Of Terschelling.
Misschien Sneek ook, inderdaad. Maar dat is al over een maand.
pi_171280856
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:35 schreef wyccie het volgende:
In het najaar dus Eindhoven en eentje in het buitenland. Of Terschelling.
Misschien Sneek ook, inderdaad. Maar dat is al over een maand.
Buitenland! *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171281129
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:43 schreef Guard het volgende:

[..]

Buitenland! *O*
is Dusseldorf niks voor jou? :P
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 18:54:03 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_171281169
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

is Dusseldorf niks voor jou? :P
Oh ja! Tegenwoordig met rechtstreekse trein vanuit Arnhem, elk uur!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171281189
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

is Dusseldorf niks voor jou? :P
ja en dan schrijf ik meteen een team in voor de estafette, ook die medailles even ophalen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171281473
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:54 schreef Guard het volgende:

[..]

ja en dan schrijf ik meteen een team in voor de estafette, ook die medailles even ophalen
Die waren erg stoer als je ze alle vier hebt.



[ Bericht 9% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 28-05-2017 19:21:05 ]
pi_171282705
Cool, ik wil wel mee!
  zondag 28 mei 2017 @ 19:54:32 #23
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171282801
Vandaag dus mijn eerste marathon gelopen: de marathon van Tilburg (eerste editie).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR; In het begin te snel gestart, en op het einde zowat kruipend de finish gehaald. Maar tevreden met mijn tijd en prestatie. Al zal ik het de volgende keer anders proberen in te delen, en wat meer braaf mijn oefeningetjes doen in de voorbereiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door steffelonio op 28-05-2017 20:17:58 ]
  zondag 28 mei 2017 @ 19:57:19 #24
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171282872
O ja, omdat er op de medaille een 1 staat (van 1e editie), denkt mijn zoontje van 5 dat ik eerste ben geworden :D
  ESF Reporter zondag 28 mei 2017 @ 20:04:57 #25
87554 Cee
Welluk?
pi_171283049
Mooie verslagen wyccie en steffelonio!
  Forum Admin zondag 28 mei 2017 @ 20:07:57 #26
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171283133
Mooi verhaal steffelonio. Zo onder deze omstandigheden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_171283306
Mooi debuut Steffelonio! Zeker met deze omstandigheden gewoon een prima prestatie. En dat geld ook voor de andere marathonlopers dit weekend. Ik moet er niet aan denken om met deze temperaturen 42.2 te lopen. Knap dus!

Ik had het zelf makkelijker vanmiddag bij de Royal Ten: slechts 10km en in Den Haag was het ook wat koeler dan elders. Dat resulteerde in een totaal onverwacht PR (met zes seconden) en een 2e plek bij de M35. Kennelijk heb ik nog steeds last van mijn marathonvoorbereiding :)
  zondag 28 mei 2017 @ 20:16:57 #28
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171283378
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:14 schreef Mr.B. het volgende:
Mooi debuut Steffelonio! Zeker met deze omstandigheden gewoon een prima prestatie. En dat geld ook voor de andere marathonlopers dit weekend. Ik moet er niet aan denken om met deze temperaturen 42.2 te lopen. Knap dus!

Ik had het zelf makkelijker vanmiddag bij de Royal Ten: slechts 10km en in Den Haag was het ook wat koeler dan elders. Dat resulteerde in een totaal onverwacht PR (met zes seconden) en een 2e plek bij de M35. Kennelijk heb ik nog steeds last van mijn marathonvoorbereiding :)
Gefeliciteerd met je PR, MrB! Het houdt ook niet op he?

En jij was vandaag al lang voor de ergste warmte gefinisht, dus ik denk niet dat je er veel last van zou hebben gehad. Aan het begin viel het echt reuze mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door steffelonio op 28-05-2017 21:01:18 ]
  zondag 28 mei 2017 @ 21:06:46 #29
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171285237
prachtige prestatie Steffelonio, ik lees overal dat het aan de warme kant is in Nederland dus petje af!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 28 mei 2017 @ 21:18:37 #30
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171285693
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
prachtige prestatie Steffelonio, ik lees overal dat het aan de warme kant is in Nederland dus petje af!
Ik snap nu nog minder goed hoe jij die 100 milers volhoudt, rd! Na 32 km weigerden mijn bovenbenen beetje bij beetje dienst (en mijn bovenkamer ook). Wat een mentale uitdaging moet 160km zijn!
  Redactie Sport zondag 28 mei 2017 @ 21:21:17 #31
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171285796
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:05 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Die waren erg stoer als je ze alle vier hebt.

[ afbeelding ]
Wat gaaf :o

Is dat van dit jaar? Ik zou zo meedoen met die estafette dan :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport zondag 28 mei 2017 @ 21:28:52 #32
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171286139
Ik probeer overigens over te stappen naar de darkside maar om een of andere reden heb ik me nog steeds niet ingeschreven. Heb een paar RFR trails gezien maar er zijn er nog een aantal die me wel leuk lijken :P

Kun je trouwens met een trail wel op je wegschoenen lopen of word je dan raar aangekeken? :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171286294
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:21 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wat gaaf :o

Is dat van dit jaar? Ik zou zo meedoen met die estafette dan :D
Elk jaar volgens mij. Voor elke stint dus een eigen medaille, je moet dus 4 keer meedoen om het setje compleet te krijgen.
pi_171286629
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:28 schreef DeLuna het volgende:
Ik probeer overigens over te stappen naar de darkside maar om een of andere reden heb ik me nog steeds niet ingeschreven. Heb een paar RFR trails gezien maar er zijn er nog een aantal die me wel leuk lijken :P

Kun je trouwens met een trail wel op je wegschoenen lopen of word je dan raar aangekeken? :D
Dat kan prima, het verschilt echt per trail hoeveel voordeel je met trailschoenen kan hebben.
pi_171287164
Steffelonio, zo voelt een typische marathon. Nu gewoon lekker uitrusten en alles laten bezinken, maar bedenk wel dat je het maar mooi geflikt hebt.

Dat van die vrijwilligers wist ik niet. Ze waren echt super, de vrijwilligers die er wel waren. Ik denk trouwens dat ze aan het begin haden moeten staan, want ik kon me de eerste of tweede sponspost herinneren die onbemand was. Dat vond ik wel merkwaardig.
  zondag 28 mei 2017 @ 21:51:44 #36
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_171287201
Mooie prestaties xMissy, MIG, Stef, Wyccie, Mr.B en iedereen die ik nog vergeten ben *G*

Ik heb mezelf ook tot een hitte training gedwongen, lekker 1000'tjes gedaan met een rust van 800 meter en tempo van 4'. Was wel lekker afzien, maar dat is ook wel eens goed
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_171292993
Steffelonio, heeel knap debuut zeg! En zo'n opmerking van je zoontje lijkt me toch al het afzien waard!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 29 mei 2017 @ 08:00:11 #38
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_171293275
Iemand hier nog interesse om de Roparun te lopen (vanuit Hamburg)? Het team van mijn werk zoekt nog een loper.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 29 mei 2017 @ 08:07:49 #39
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_171293319
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:00 schreef MaleDuck het volgende:
Iemand hier nog interesse om de Roparun te lopen (vanuit Hamburg)? Het team van mijn werk zoekt nog een loper.
Het is ook ieder jaar hetzelfde liedje zo vlak voor de RopaRun...teams die nog iemand nodig hebben.
Zo liep ik m destijds ook, op donderdag kwam de vraag en zaterdags startte ik :D
F means you're fucked
  maandag 29 mei 2017 @ 08:09:19 #40
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_171293336
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:07 schreef YUR het volgende:

[..]

Het is ook ieder jaar hetzelfde liedje zo vlak voor de RopaRun...teams die nog iemand nodig hebben.
Zo liep ik m destijds ook, op donderdag kwam de vraag en zaterdags startte ik :D
Jep, blessures of mensen die het denken wel even te kunnen :X
Maar echt een ervaring om nooit te vergeten! Dus voor alle april marathoners... dit is je kans om dit eens een keer mee te maken!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_171293345
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:54 schreef steffelonio het volgende:
Vandaag dus mijn eerste marathon gelopen: de marathon van Tilburg (eerste editie).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR; In het begin te snel gestart, en op het einde zowat kruipend de finish gehaald. Maar tevreden met mijn tijd en prestatie. Al zal ik het de volgende keer anders proberen in te delen, en wat meer braaf mijn oefeningetjes doen in de voorbereiding.
Dat is het verloop van een marathon wat vele marathon lopers zullen herkennen :D
Inclusief pacer teams die te hard starten, dan wel ver uit elkaar lopen, dingen waarvan je gaandeweg je marathon bedenkt dat je dat beter had kunnen trainen/aanpakken in de voorbereiding,

Persoonlijk heel herkenbaar van dit weekend: te hard starten (uiteraard), op het eind alleen maar walk/run/walk/run kunnen doen ipv met een ultra shuffle vooruit kunnen komen, plus het voornemen om bepaalde dingen anders te doen bij de volgende.

Want een volgende komt er toch nog wel?
Toch een keer eentje doen waar wel massa's publiek staat (Rotterdam bijvoorbeeld of een goed excuus voor een Europese stedentrip) das een ervaring op zich!

Nogmaals: mooi debuut!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 29 mei 2017 @ 10:58:30 #42
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171296025
Tof verslag Steffelonio!!
En wat een slappe hap, die roc leerlingen. Losertjes :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171307968
Wat een fantastische prestaties dit weekend met zulke temperaturen _O_ _O_
  maandag 29 mei 2017 @ 19:39:30 #44
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_171308213
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:54 schreef steffelonio het volgende:
Vandaag dus mijn eerste marathon gelopen: de marathon van Tilburg (eerste editie).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TLDR; In het begin te snel gestart, en op het einde zowat kruipend de finish gehaald. Maar tevreden met mijn tijd en prestatie. Al zal ik het de volgende keer anders proberen in te delen, en wat meer braaf mijn oefeningetjes doen in de voorbereiding.
_O_

Sneller dan ik ooit heb gelopen ^O^
F means you're fucked
pi_171308385
Mooie prestaties hoor. ^O^

Na anderhalve week in betere temperaturen nu weer terug in de schroeihitte in de zandbak. -O- Morgen maar eens zien hoe de training gaat, nog 1.5 week en dan de halve marathon van Helsinki! *O*
Jack does it in real time...
  maandag 29 mei 2017 @ 19:46:52 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171308443
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:45 schreef DeeBee het volgende:
Mooie prestaties hoor. ^O^

Na anderhalve week in betere temperaturen nu weer terug in de schroeihitte in de zandbak. -O- Morgen maar eens zien hoe de training gaat, nog 1.5 week en dan de halve marathon van Helsinki! *O*
Oh leuk, Helsinki! Ik hoor graag hoe die is!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171309297
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:39 schreef YUR het volgende:

[..]

_O_

Sneller dan ik ooit heb gelopen ^O^
Ik ben echt benieuwd wat jij op je volgende marathon gaat lopen, als je dat nog gaat doen :P. Maar dat wordt ook een verpulvering van je PR waarschijnlijk.

Daarnaast hulde voor alle lopers van dit weekend! _O_ *O* _O_
Stelletje bikkels die met 30 graden een marathon gaan lopen! B:)B Maar natuurlijk ook de rest op de korte afstanden, chapeau!
  ESF Reporter maandag 29 mei 2017 @ 20:30:45 #48
87554 Cee
Welluk?
pi_171309758
Ik had mezelf beloofd om na gisteren te besluiten of ik dit jaar mijn eerste Marathon ga doen of niet maar ik weet mezelf constant snel genoeg van die gedachte af te leiden.
  Redactie Sport maandag 29 mei 2017 @ 20:31:12 #49
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171309772
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:30 schreef Cee het volgende:
Ik had mezelf beloofd om na gisteren te besluiten of ik dit jaar mijn eerste Marathon ga doen of niet maar ik weet mezelf constant snel genoeg van die gedachte af te leiden.
BOG?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171310796
De marathonkoorts is weer goed aan het toeslaan hier ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171311153
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:03 schreef Guard het volgende:
De marathonkoorts is weer goed aan het toeslaan hier ^O^
Van mij hoeft het nooit meer.

Het is wel heel tof om alle bijdrages te lezen. Heel goed gedaan Stef!
pi_171311536
Mooie verslagen zo. Met veel plezier gelezen! Knap gedaan ook iedereen!

Hier door de aanmelding van de Ekiden en het enthousiasme hier toch maar weer begonnen sinds eind vorige week. Het valt nog niet mee..
  ESF Reporter maandag 29 mei 2017 @ 21:44:04 #53
87554 Cee
Welluk?
pi_171311907
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:31 schreef DeLuna het volgende:

[..]

BOG?
Help me, ik ben niet hip genoeg om dit te ontcijferen. :@
Of misschien heeft de hitte mijn brein doen smelten.
pi_171312436
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:16 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Van mij hoeft het nooit meer.

MiG, ik ben het even kwijt. Had jij nu wel of niet een marathon gelopen? Of was je geblesseerd geraakt in de voorbereiding? (Geheugen van een goudvis...)
pi_171312614
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:39 schreef YUR het volgende:

[..]

_O_

Sneller dan ik ooit heb gelopen ^O^
Dat biedt hoop voor mij! Maar niet sneller dan dat je hem ooit gaat lopen, gelet op je supervorm van de laatste tijd.
pi_171313035
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat is het verloop van een marathon wat vele marathon lopers zullen herkennen :D
Inclusief pacer teams die te hard starten, dan wel ver uit elkaar lopen, dingen waarvan je gaandeweg je marathon bedenkt dat je dat beter had kunnen trainen/aanpakken in de voorbereiding,

Persoonlijk heel herkenbaar van dit weekend: te hard starten (uiteraard), op het eind alleen maar walk/run/walk/run kunnen doen ipv met een ultra shuffle vooruit kunnen komen, plus het voornemen om bepaalde dingen anders te doen bij de volgende.

Want een volgende komt er toch nog wel?
Toch een keer eentje doen waar wel massa's publiek staat (Rotterdam bijvoorbeeld of een goed excuus voor een Europese stedentrip) das een ervaring op zich!

Nogmaals: mooi debuut!
Ik merk aan alles dat ik nog wel een keer een marathon wil gaan lopen. Ik denk dat ik hem de volgende keer nog wel wat beter zal kunnen gaan lopen. Er zijn alleen een paar hobbels:
- de voorbereidingstijd; nu had ik de tijd ervoor, maar dat zal de komende tijd waarschijnlijk minder makkelijk zijn.
- het mentale aspect: het pijn lijden tijdens de laatste kilometers is niet echt mijn ding. Het moet wel leuk blijven merk ik. Ik zal daar toch wel wat harder in moeten (willen) worden.
- de (pittige) core-oefeningen vind ik niet echt leuk, maar zijn wel nodig om de volgende stap te zetten. Ik weet niet of ik daar aan ga (willen) beginnen.

De ervaring van een keer een marathon te hebben gelopen komt ook wel van pas bij een volgende keer. Ik heb me nu te veel lopen opfokken in de week ervoor. Met als gevolg dat ik me op zaterdag een moe michelinmannetje voelde vanwege al het drinken en het carbo-loaden. Ik kan daar hopelijk een volgende keer wat relaxter mee omgaan.

Rotterdam lijkt me inderdaad wel een mooie om te doen. Of London. Ik doe mee met de loting, dus wellicht wordt dat hem.
pi_171313153
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Help me, ik ben niet hip genoeg om dit te ontcijferen. :@
Of misschien heeft de hitte mijn brein doen smelten.
BOG. Iets met Ontwijkend Gedrag waarschijnlijk. (Ken het van SOG) Maar waar de B voor staat?? Besluit?
  ESF Reporter maandag 29 mei 2017 @ 22:18:36 #58
87554 Cee
Welluk?
pi_171313283
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:15 schreef steffelonio het volgende:

[..]

BOG. Iets met Ontwijkend Gedrag waarschijnlijk. (Ken het van SOG) Maar waar de B voor staat?? Besluit?
Bewust :o
Ja dat zal het dan zijn. :P
pi_171313524
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:58 schreef steffelonio het volgende:

[..]

MiG, ik ben het even kwijt. Had jij nu wel of niet een marathon gelopen? Of was je geblesseerd geraakt in de voorbereiding? (Geheugen van een goudvis...)
Geblesseerd geraakt in de voorbereiding, toch een poging gedaan. Rond 30km opgegeven.
Heel, heel misschien doe ik volgend jaar weer eentje.

Mocht je afgelopen zondag een halve kilometer voor het einde iemand gezien juichen vanuit een kofferbak, dan was ik het!
pi_171314214
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:24 schreef MiG31 het volgende:

[..]

Geblesseerd geraakt in de voorbereiding, toch een poging gedaan. Rond 30km opgegeven.
Heel, heel misschien doe ik volgend jaar weer eentje.

Mocht je afgelopen zondag een halve kilometer voor het einde iemand gezien juichen vanuit een kofferbak, dan was ik het!
Sorry, een halve kilometer voor het einde zag ik niet veel meer... het ging toen echt super lastig.
pi_171314937
Steffelonio, ik denk dat je volgende marathontraining veel simpeler kan, met 3-4 keer per week trainen. En ik ken ook geen marathontrainingen met verplichte core-oefeningen. Er zijn zat lopers die zonder kunnen lopen. Ik vind het zelf wel fijn, maar je zou het gewoon af en toe zelf kunnen doen op de tijden dat het jou uitkomt. Dan voelt het niet zo als een verplichting.

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:24 schreef MiG31 het volgende:
Mocht je afgelopen zondag een halve kilometer voor het einde iemand gezien juichen vanuit een kofferbak, dan was ik het!
Dan denk ik dat ik jou ergens onbewust wel heb waargenomen, maar ook bij mij waren mijn hersenen al redelijk well done tegen die tijd.
pi_171315767
Als je geen core-oefeningen doet, of beenspieroefeningen, hoe zorg je dan dat je je benen nog goed vooruit kan zetten aan het einde van de rit? Mijn bovenbenen weigerden op gegeven moment gewoon dienst (of mijn hersenen dachten dat, dat kan ook). Vandaar dat ik denk dat ik die spieren toch wat moet versterken wil ik een goede finale kunnen lopen.

En ik ga me die oefeningen gewoon op een rustig moment me eigen maken. Dat was ook het probleem: de oefeningen zou ik dan direct na een loopje moeten doen, en dan had ik geen zin om op youtube te kijken hoe dat ook alweer moest, en deed ik gewoon de mij al bekende oefeningen.
  maandag 29 mei 2017 @ 23:26:57 #63
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_171315934
Man..ik heb al mijn marathons en ultra's gelopen zonder core-oefeningen :)
F means you're fucked
pi_171316065
Hoe dan?
  maandag 29 mei 2017 @ 23:33:04 #65
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_171316123
linksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechts
F means you're fucked
pi_171317045
Aha :D Tip van de week!
pi_171318347
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:33 schreef YUR het volgende:
linksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechtslinksrechts
Dat dus.
Dat het niet meer lukt aan het eind van de marathon heeft er weinig mee te maken dat je geen beenspieroefeningen doet. Ik denk dat je gewoon op was. Ook niet gek, als je kijkt naar hoe snel je was en hoe warm het was.
En in een eerste marathon is een beetje zwalken toegestaan. ;)

Trouwens, ik weet niet of het bij jou meer richting verkramping in de bovenbenen en kuiten was? Dat is door te veel vocht en zout verliezen en niet genoeg aanvullen.
Ik was daar bang voor en heb twee ranzige, maar zoute gels naar binnen gewerkt.

[ Bericht 11% gewijzigd door wyccie op 30-05-2017 01:45:08 ]
  Redactie Sport dinsdag 30 mei 2017 @ 07:23:50 #68
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171319105
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:44 schreef Cee het volgende:

[..]

Help me, ik ben niet hip genoeg om dit te ontcijferen. :@
Of misschien heeft de hitte mijn brein doen smelten.
Besluit ontwijkend gedrag inderdaad :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171319263
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 01:39 schreef wyccie het volgende:

[..]

Trouwens, ik weet niet of het bij jou meer richting verkramping in de bovenbenen en kuiten was? Dat is door te veel vocht en zout verliezen en niet genoeg aanvullen.
Ik was daar bang voor en heb twee ranzige, maar zoute gels naar binnen gewerkt.
Ik had geen enkele last van mijn kuiten, wel van mijn bovenbenen. Ik dacht dat ik onderweg wel genoeg had aangevuld, maar kennelijk niet. Op gegeven moment had ik ook wat buikkrampen en ben ik minder gaan drinken en heb ik de laatste gels overgeslagen, bang dat het anders erger zou worden.

Na afloop was ik ook even behoorlijk misselijk, maar na
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ging het al snel beter.

Ik zat gisteren nog wat foto's en uitslagen te bekijken en kwam erachter dat twee andere first timers die ook in het 3:45 pace groepje liepen nog een stuk achter mij zijn gefinisht. De warmte op het laatste stuk heeft ook wel zijn tol geëist denk ik.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 08:34:22 #70
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171319643
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:26 schreef YUR het volgende:
Man..ik heb al mijn marathons en ultra's gelopen zonder core-oefeningen :)
Ik ook. Al mijn ene marathon :P
En geen noemenswaardige last vd poten. Ja ze deden pijn. Maar het had geen invloed op het lopen. Want dat ging al niet zo rapjes :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171319776
Buikkrampen duiden erop dat je maag die gels niet meer kon verwerken. Dat komt dan doordat bloed aan je maag wordt onttrokken ten behoeve van andere organen. Warmte en te snel lopen het eerste gedeelte (voor die omstandigheden) kunnen daar een rol bij spelen.
En die pijnlijke bovenbenen, dat is waarschijnlijk verzuring. Kan ook komen door de warmte en snelheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.B. op 30-05-2017 08:57:01 ]
pi_171320280
Conclusie: volgende keer dus minder snel beginnen, om het eind beter vol te kunnen houden. Oefeningetjes zijn niet echt nodig kennelijk.
pi_171320709
(Core)oefeningen zijn natuurlijk wel goed voor lopers. Goed voor je loopefficiëntie en als blessurepreventie. Ik doe ze dan ook om klachten aan lies en onderrug te verhelpen/voorkomen
pi_171320880
Core oefeningen helpen bij mij echt, goed voor de loophouding en daardoor minder funest voor mijn rug en schouders.
En ik doe echt geen ingewikkelde oefeningen, slechts een paar minuten per dag ((reverse) planken en push-ups).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171321104
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:12 schreef steffelonio het volgende:

Rotterdam lijkt me inderdaad wel een mooie om te doen. Of London. Ik doe mee met de loting, dus wellicht wordt dat hem.
Precies hetzelfde hier. Volgend jaar Londen of Rotterdam. Een najaarsmarathon gaat niet lukken, in augustus kan ik drie weken niet trainen. Dat slaat teveel een gat in mijn voorbereiding.
pi_171331621
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:57 schreef Mr.B. het volgende:
(Core)oefeningen zijn natuurlijk wel goed voor lopers. Goed voor je loopefficiëntie en als blessurepreventie. Ik doe ze dan ook om klachten aan lies en onderrug te verhelpen/voorkomen
Precies waarom ik ze doe.
Ik had al een redelijk nette looptechniek, maar zo blijf ik ook na 40 kilometer mooi rechtop lopen, waardoor ik er fitter uitzie dan het lijkt, haha.

Hoewel ik me nu ook echt wel heel fit voel. Fit genoeg om bloed gedoneerd te hebben. Ik was verbaasd dat mijn bloedgehalte nu wel hoog genoeg was.
En als mijn poot niet zo stom deed, was ik ook gaan lopen en bootcampen.
Totaal niet het gevoel dat ik een marathon heb gelopen. Maar misschien komt dat nog. :o
  ESF Reporter dinsdag 30 mei 2017 @ 22:53:47 #77
87554 Cee
Welluk?
pi_171337664
Vandaag met de groep gelopen. Intervallen, en het ging prima. Gisteren wel wat spierpijn in m'n bovenbenen maar ik voel vandaag niet meer dat ik eergisteren een HM heb gelopen, dusssss...
Het is een godvergeten roteind en ik snap nog steeds niet hoe het fysiek mogelijk is om de afstand van eergisteren twee keer uit te voeren, maar ik ga toch maar een schema zoeken en opstellen en dan zonder al te veel röring richting vrienden en familie (anders vragen ze vanaf dag 1 iedere dag ernaar, ik ken ze) de eerste stappen richting de M van Eindhoven te doen.

Stap 1. Een geschikt, passend schema vinden. Tips zijn welkom. :P
pi_171337700
Wyccie, had je nu al weer willen bootcampen?? 8)7
  Redactie Sport dinsdag 30 mei 2017 @ 22:57:15 #79
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171337767
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:54 schreef steffelonio het volgende:
Wyccie, had je nu al weer willen bootcampen?? 8)7
Wyccie is buitenaards. Zij heeft alweer een marathon gelopen sinds Rotterdam terwijl ik sindsdien max 15km heb gelopen _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  ESF Reporter dinsdag 30 mei 2017 @ 23:01:20 #80
87554 Cee
Welluk?
pi_171337874
Ik denk dat wyccie vier benen heeft, kan niet anders.
pi_171338009
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:53 schreef Cee het volgende:
Vandaag met de groep gelopen. Intervallen, en het ging prima. Gisteren wel wat spierpijn in m'n bovenbenen maar ik voel vandaag niet meer dat ik eergisteren een HM heb gelopen, dusssss...
Het is een godvergeten roteind en ik snap nog steeds niet hoe het fysiek mogelijk is om de afstand van eergisteren twee keer uit te voeren, maar ik ga toch maar een schema zoeken en opstellen en dan zonder al te veel röring richting vrienden en familie (anders vragen ze vanaf dag 1 iedere dag ernaar, ik ken ze) de eerste stappen richting de M van Eindhoven te doen.

Stap 1. Een geschikt, passend schema vinden. Tips zijn welkom. :P
Leuk Cee!
Ik heb het boek simple marathon training gevolgd van Jay Johnson, te koop inmiddels via bol.com. Een aanrader, al gaat het wel uit van 5x lopen per week. Al liep ik vaak 4 keer. Je mag het boek ook wel lenen als je wilt. Ik ben echt fan van dat boek en die man (hij heeft ook podcasts en is echt geïnteresseerd in mensen, ik kreeg ook een leuk mailtje terug nadat ik hem had bedankt voor de fijne voorbereiding).
Maar er zijn vast een hoop andere schema's die ook prima zijn. Zelf heb ik meer vertrouwen in schema's met de echt lange duurlopen erin. Maar je moet vooral iets doen waar je zelf in gelooft en vertrouwen in hebt. Er zijn een miljoen wegen die je straks over de finish helpen.
pi_171338068
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:01 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat wyccie vier benen heeft, kan niet anders.
Zoiets ja :D minstens.
pi_171339758
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:01 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat wyccie vier benen heeft, kan niet anders.
Dan was ik zondag wel iets sneller geweest.
Het zou wel handig zijn, twee reservebenen!

Steffelonio, de bootcamp is hier aan de overkant, en gewoon heel leuk.
Ik had zelfs even bedacht om mee te doen, maar dan alleen de oefeningen zonder voetbelasting (pushups en situps, planken), maar gelukkig was ik laat met eten, dus heb ik dat suffe idee laten varen.
pi_171341463
Haha, lekker toch dat je je het zo leuk vindt en je je er zo goed bij voelt? Zolang je gewoon heel blijft is het allemaal alleen maar prima ^O^

Ik lijk toch een beetje op een dood punt te zitten. Trainingen op niet al te harde tempo's zijn al zwaar zat. Maar het wedstrijdseizoen is wel ongeveer over, dus even chillen mag ook wel :)
  woensdag 31 mei 2017 @ 12:47:06 #85
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171345852
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 08:10 schreef hatsaflats het volgende:
Haha, lekker toch dat je je het zo leuk vindt en je je er zo goed bij voelt? Zolang je gewoon heel blijft is het allemaal alleen maar prima ^O^

Ik lijk toch een beetje op een dood punt te zitten. Trainingen op niet al te harde tempo's zijn al zwaar zat. Maar het wedstrijdseizoen is wel ongeveer over, dus even chillen mag ook wel :)
Kan ook te maken hebben met de warmte. Bij mij is dat ook zo.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 12:50:49 #86
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171345924
Ik ging dus net eens hardlopen op hartslag. Ik denk, leuk nieuw project. Mijn plan vandaag: 5km in zone 2. Dat zou dan dus op hartslag 121-141 zijn.

De resulteert bij mij dus in een 5km in 40:48 en een gemiddelde hartslag van 135. Ik vind het knap van mezelf dat ik die rust en het geduld kan bewaren om dit ook echt 5km vol te houden. Nu komt de uitdaging om dit de komende tijd te gaan doen en te kijken of ik hier ook echt vooruitgang mee boek. Ik heb verder toch nog geen concrete doelen dus dan kan ik best eens wat uitproberen.

Iemand die ook op hartslag loopt en ook begonnen is met een tempo van 8:09 min/km (of wat voor jou langzaaaaaaaam is)? :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171346031
Jeemig, wyccie, doe normaal :D

Leuk Cee, geniet ervan!

Zweepslag krijgen is dus kutter dan ik dacht.

Einde bericht
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:01:15 #88
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171346138
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik ging dus net eens hardlopen op hartslag. Ik denk, leuk nieuw project. Mijn plan vandaag: 5km in zone 2. Dat zou dan dus op hartslag 121-141 zijn.

De resulteert bij mij dus in een 5km in 40:48 en een gemiddelde hartslag van 135. Ik vind het knap van mezelf dat ik die rust en het geduld kan bewaren om dit ook echt 5km vol te houden. Nu komt de uitdaging om dit de komende tijd te gaan doen en te kijken of ik hier ook echt vooruitgang mee boek. Ik heb verder toch nog geen concrete doelen dus dan kan ik best eens wat uitproberen.

Iemand die ook op hartslag loopt en ook begonnen is met een tempo van 8:09 min/km (of wat voor jou langzaaaaaaaam is)? :D
Das dapper!
Weet je zeker dat dit jouw zone 2 is? Lijkt mij vrij laag op zich.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 13:04:47 #89
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171346215
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Das dapper!
Weet je zeker dat dit jouw zone 2 is? Lijkt mij vrij laag op zich.
Mijn max hartslag is 202, een keer getest op school. Volgens mijn horloge moet dit zone 2 zijn, en hij gaat uit van 5 zones.

Misschien is dit ook wel helemaal niks voor mij en ben ik er over twee weken al wel weer klaar mee _O- wie niet waagt die niet wint. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:04:56 #90
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171346218
quote:
99s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:56 schreef mosselmossel het volgende:
Jeemig, wyccie, doe normaal :D

Leuk Cee, geniet ervan!

Zweepslag krijgen is dus kutter dan ik dacht.

Einde bericht
:( :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171346306
Oh ja, hardlopen moet ook weer eens.

Vanaf volgende week weer eens met een HM-schema beginnen 8-)
Ja doei.
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 14:23:55 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_171348031
quote:
99s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:56 schreef mosselmossel het volgende:

Einde bericht
Wacht eens even! Hoe is het met de kleine Mossel?? :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171353405
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Mijn max hartslag is 202, een keer getest op school. Volgens mijn horloge moet dit zone 2 zijn, en hij gaat uit van 5 zones.

Misschien is dit ook wel helemaal niks voor mij en ben ik er over twee weken al wel weer klaar mee _O- wie niet waagt die niet wint. :)
Ik denk dat als je je zones eigenlijk niet weet dat het niet zoveel zin heeft. Misschien is dit wel zone 0 en word je alleen maar langzamer door dat geschuifel.
pi_171353527
Ik heb sowieso nog niet door wat het nut is van trainen op hartslag. En wat mijn zones zijn etc. De reden dat ik toch mijn hartslagband omdoe is voor de feedback achteraf van polar.
  ESF Reporter woensdag 31 mei 2017 @ 17:53:35 #95
87554 Cee
Welluk?
pi_171353840
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:41 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb sowieso nog niet door wat het nut is van trainen op hartslag. En wat mijn zones zijn etc. De reden dat ik toch mijn hartslagband omdoe is voor de feedback achteraf van polar.
Bij te veel cijfertjes en omrekentabellen gaat het bij mij al duizelen. Ik weet dat het vaak nuttig kan zijn maar soms lijken schema's voor mij al snel op wiskundige stellingen, met al die afkortingen en legenda's.
pi_171353907
Zo het was vanmiddag toch warmer dan ik dacht. Of ik had niet langs de dijk bij de IJssel moeten lopen, ging kapot. Na een stuk wandelen toch nog een klein stukje kunnen hardlopen. Doel was totaal 7 km, dus dat in twee etappes gehaald.
pi_171354434
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:53 schreef Cee het volgende:
Vandaag met de groep gelopen. Intervallen, en het ging prima. Gisteren wel wat spierpijn in m'n bovenbenen maar ik voel vandaag niet meer dat ik eergisteren een HM heb gelopen, dusssss...
Het is een godvergeten roteind en ik snap nog steeds niet hoe het fysiek mogelijk is om de afstand van eergisteren twee keer uit te voeren, maar ik ga toch maar een schema zoeken en opstellen en dan zonder al te veel röring richting vrienden en familie (anders vragen ze vanaf dag 1 iedere dag ernaar, ik ken ze) de eerste stappen richting de M van Eindhoven te doen.

Stap 1. Een geschikt, passend schema vinden. Tips zijn welkom. :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:53 schreef Cee het volgende:
Vandaag met de groep gelopen. Intervallen, en het ging prima. Gisteren wel wat spierpijn in m'n bovenbenen maar ik voel vandaag niet meer dat ik eergisteren een HM heb gelopen, dusssss...
Het is een godvergeten roteind en ik snap nog steeds niet hoe het fysiek mogelijk is om de afstand van eergisteren twee keer uit te voeren, maar ik ga toch maar een schema zoeken en opstellen en dan zonder al te veel röring richting vrienden en familie (anders vragen ze vanaf dag 1 iedere dag ernaar, ik ken ze) de eerste stappen richting de M van Eindhoven te doen.

Stap 1. Een geschikt, passend schema vinden. Tips zijn welkom. :P
Ik kom hier juist https://beta.trainasone.com tegen.
Op basis van je invoergegevens op welke dagen je wel/niet wil lopen (je kan zelfs aangeven hoelang maximum, hoelaat & je voorgaande traininggegevens & je doel stelt die een persoonlijk schema voor je op. Je kan er allerlei verschillende platformen aan linken zodat je meteen data hebt (endomondo, strava, garmin, runtastic, ...)

Ik heb alles al ingesteld. Het ziet er heel interessant uit, maar ik loop over 2 weken een wedstrijd dus doe ik nog even mijn huidige schema uit. Dan geef ik het een kans. Iemand anders die er al mee werkt?
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 18:22:58 #98
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171354507
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:36 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik denk dat als je je zones eigenlijk niet weet dat het niet zoveel zin heeft. Misschien is dit wel zone 0 en word je alleen maar langzamer door dat geschuifel.
Nouja dan geef ik het op hoor. Dan maar niet sneller worden. #foreverslow
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171354515
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik ging dus net eens hardlopen op hartslag. Ik denk, leuk nieuw project. Mijn plan vandaag: 5km in zone 2. Dat zou dan dus op hartslag 121-141 zijn.

De resulteert bij mij dus in een 5km in 40:48 en een gemiddelde hartslag van 135. Ik vind het knap van mezelf dat ik die rust en het geduld kan bewaren om dit ook echt 5km vol te houden. Nu komt de uitdaging om dit de komende tijd te gaan doen en te kijken of ik hier ook echt vooruitgang mee boek. Ik heb verder toch nog geen concrete doelen dus dan kan ik best eens wat uitproberen.

Iemand die ook op hartslag loopt en ook begonnen is met een tempo van 8:09 min/km (of wat voor jou langzaaaaaaaam is)? :D
Ik toen ik pas begonnen was met hardlopen na jarenlange inactiviteit & nadien herbegonnen met wat minder tijd ertussen (toen was het 7min/Km). Zorg wel dat uw max. hartslag & rusthartslag juist ingevoerd staan, itt de standaardregeltjes zodat de hartslagzones enigszins kloppen. MEt de standaardzones is het onmogelijk voor mij ;). In begin is het wel even door de zuren appel bijten, ja. Maar op termijn levert het zeker op.
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 18:24:44 #100
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171354554
Ik weet uberhaupt niet wat ik wil. Die marathon heeft me nogal in een zwart gat gedropt zeg maar.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171354583
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:53 schreef Cee het volgende:

[..]

Bij te veel cijfertjes en omrekentabellen gaat het bij mij al duizelen. Ik weet dat het vaak nuttig kan zijn maar soms lijken schema's voor mij al snel op wiskundige stellingen, met al die afkortingen en legenda's.
Ik vind het tot op een bepaald niveau nog wel een zekere charme hebben. Met het gevaar dat ik vaak naar het duurdere segment van Garminhorloges kwijl, maar mijn forerunner 220 moet het financieel gezien nog maar even volhouden ;).
pi_171355367
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Mijn max hartslag is 202, een keer getest op school. Volgens mijn horloge moet dit zone 2 zijn, en hij gaat uit van 5 zones.

Misschien is dit ook wel helemaal niks voor mij en ben ik er over twee weken al wel weer klaar mee _O- wie niet waagt die niet wint. :)
het is lastig maar wel vol te houden. Ik heb het ook een tijd gedaan met dezelfde max hartslag.
Het helpt vooral om harder te kunnen gaan zonder constant in het rood te gaan.
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:05:13 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171355574
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:24 schreef DeLuna het volgende:
Ik weet uberhaupt niet wat ik wil. Die marathon heeft me nogal in een zwart gat gedropt zeg maar.
Bekend gevoel ja.
Maar als je dat met hartslag interessant vindt, dan ga je je zones toch testen/laten testen? En er dan op trainen. En tot die tijd zou ik dan de echt lage tempo's rond de 6.30-7.00/km gokken. Denk dat je daar heel aardig mee in de buurt zit.

En sta je al ingeschreven voor wat leuke loopjes? Of een trailtje ofzo? Plezier terug krijgen in het lopen is nu het belangrijkste. Dan komen de doelen vanzelf weer naar boven dwarrelen.

Althans, dat is mijn strategie. Nu nog hopen dat t helpt. ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171355845
:@ ik heb gewoon even geen zin om te hardlopen. Dus ik denk dat ik morgen pas weer ga. En dan zaterdag weer ofzo. En dan maandag m'n HM schema starten :)
Ja doei.
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:25:03 #105
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171356148
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 17:53 schreef Cee het volgende:

[..]

Bij te veel cijfertjes en omrekentabellen gaat het bij mij al duizelen. Ik weet dat het vaak nuttig kan zijn maar soms lijken schema's voor mij al snel op wiskundige stellingen, met al die afkortingen en legenda's.
Ik krijg van polar eigenlijk alleen een cijfer als feedback. Hoe hoger hoe beter. Redelijk eenvoudig.
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 19:29:05 #106
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171356286
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Bekend gevoel ja.
Maar als je dat met hartslag interessant vindt, dan ga je je zones toch testen/laten testen? En er dan op trainen. En tot die tijd zou ik dan de echt lage tempo's rond de 6.30-7.00/km gokken. Denk dat je daar heel aardig mee in de buurt zit.

En sta je al ingeschreven voor wat leuke loopjes? Of een trailtje ofzo? Plezier terug krijgen in het lopen is nu het belangrijkste. Dan komen de doelen vanzelf weer naar boven dwarrelen.

Althans, dat is mijn strategie. Nu nog hopen dat t helpt. ;)
Nee ik sta nog niet ingeschreven verder. Ik weet nog noet wat ik wil. Heb wel weer wat leuke dingen gezien, Bridge to Bridge bijv of wat trails in september/oktober. Maar ik moet maar eens inschrijven, misschien helpt dat.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:29:15 #107
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171356291
Ik weet mijn volgende doel wel: de Tilburg ten miles, begin september. En dan vier minuten sneller dan vorig jaar. Dus veel op snelheid trainen wordt het dan. Zin in!
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:30:12 #108
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171356329
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:29 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee ik sta nog niet ingeschreven verder. Ik weet nog noet wat ik wil. Heb wel weer wat leuke dingen gezien, Bridge to Bridge bijv of wat trails in september/oktober. Maar ik moet maar eens inschrijven, misschien helpt dat.
Ik dacht dat je lekker ging triatlonnen als nieuwe uitdaging?
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 19:31:10 #109
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171356368
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:30 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Ik dacht dat je lekker ging triatlonnen als nieuwe uitdaging?
Weet nog niet wat ik wil precies. Ik wil vanalles :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:33:23 #110
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171356459
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
:@ ik heb gewoon even geen zin om te hardlopen. Dus ik denk dat ik morgen pas weer ga. En dan zaterdag weer ofzo. En dan maandag m'n HM schema starten :)
^O^
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:50:39 #111
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171357029
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:31 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Weet nog niet wat ik wil precies. Ik wil vanalles :')
Vrouw ;)

Gewoon 1 ding kiezen en dat doen. Of 2.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171359771
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wacht eens even! Hoe is het met de kleine Mossel?? :)
Mini-mossel wordt al net zo'n blij ei als de grote mossel. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 21:26:54 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_171359995
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:20 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Mini-mossel wordt al net zo'n blij ei als de grote mossel. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMFG :D hou op met me hoor O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171360331
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:24 schreef DeLuna het volgende:
Ik weet uberhaupt niet wat ik wil. Die marathon heeft me nogal in een zwart gat gedropt zeg maar.
Herkenbaar.. Nu ik weer een doel heb begint lopen pas weer interessant te worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:20 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Mini-mossel wordt al net zo'n blij ei als de grote mossel. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk! Blij ventje :)
pi_171360523
quote:
10s.gif Op woensdag 31 mei 2017 18:24 schreef DeLuna het volgende:
Ik weet uberhaupt niet wat ik wil. Die marathon heeft me nogal in een zwart gat gedropt zeg maar.
Loop je al bij een club? Dan word je zonder na te denken vanzelf sneller.
  Forum Admin woensdag 31 mei 2017 @ 21:41:20 #116
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171360555
Mijn conditie blijft echt drama na mijn maandje gedwongen rust. Heb echt moeite 20 minuten vol te houden. Na een wandelpauze gaat het dan wel weer even, maar een half jaar terug perste ik er vrolijk 10k uit zonder pauze. (Waarschijnlijk moet ik mijn tempo zien te verlagen in de trainingen).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 31 mei 2017 @ 22:08:58 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171361574
MiniMossel! Hij lijkt op zijn pa zeg.

Na een witte wijn in de zon vanmiddag en een bobotischotel vers op de maag én een pittig fietstochtje naar 'de club' mocht ik vanavond weer trainen. Voor het eerst sinds de Golden Ten. Heerlijk 2x 5 min en 3x 6 min gelopen. Tikkeltje te snel (uitsloveritis :P ), maar soms voelt het lekker hè?

Zo'n leuke mix van mensen trouwens! Mensen met wie ik de halve marathontrainingen een paar jaar terug liep, de trainer van de beginnerscursus van afgelopen januari, ouwe rotten die je kent van de regionale loopjes. En dan die natuur om je heen op zo'n zonnige avond als vanavond. Genieten geblazen ^O^
pi_171362279
Fijn dat je zo'n leuk clubje hebt gevonden Quoi! Ziet eruit als een lekkere training!
  Redactie Sport woensdag 31 mei 2017 @ 22:40:03 #119
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171362453
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Loop je al bij een club? Dan word je zonder na te denken vanzelf sneller.
Nee, dat is niet haalbaar met al mijn andere hobby's.

Ik weet dat mijn gewicht in ieder geval een verbeterpunt is dus daar ben ik nu mee bezig.

Iemand hier die de Bridge To Bridge gelopen heeft? Is die leuk?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171363579
Hier geen zwart gat na de marathon. 2 weken erna al een 10km loopje gedaan, vanavond een wedstrijd van 10EM die ik elk jaar loop. En mijn trainingsniveau is wel een stuk lager, maar 30-35km per week haal ik meestal wel. Wat ik nu ook wel leuk vind, en dus het plezier in lopen ook vasthoudt, is lekkere intensieve intervalletje in het bos doen. En DeLuna, dat is wel een mooie combi naast de hele langzame duurlopen.

Vanavond dus 10EM van het ene station naar het andere station gerend. Een prachtige omgeving, veel lopers maar niet te druk en prima organisatie. Het was wel warm zeg, tot een km of 9 kon ik goed onder de 4:30 p km blijven, daarna sloeg de hitte wel wat toe, icm een stukje onverhard. Gelukkig kon ik me herpakken en uiteindelijk mijn PR een minuutje scherper gezet op 1:11:27 zelfgekocht. Ik had stiekem op een sub 1:10 gehoopt, maar dan moest alles meezitten, en vooral het weer. Dus toch erg blij hiermee.

Een bijzondere ervaring was wel dat we langs een weiland liepen met een stel jonge koeien. Die werden lekkeer enthousiast van al die loper en galoppeerden mooi mee. Tot ze bij het eind van hun weiland aankwamen, en dwars door de omheining braken! Grote paniek, want een stel meerennende koeien tussen al die hardloper kan best link zijn. Naar een paar honderd meter wisten omstanders ze gelukkig van het parcours af te geleiden. :)

Nu alleen nog hopen dat de webservice van Polar weer gauw werkt en de loopjes ook op Strava en Smashrun kunnen...
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 06:32:03 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_171367475
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:40 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee, dat is niet haalbaar met al mijn andere hobby's.

Ik weet dat mijn gewicht in ieder geval een verbeterpunt is dus daar ben ik nu mee bezig.

Iemand hier die de Bridge To Bridge gelopen heeft? Is die leuk?
f

Bridge To Bridge is mijn thuiswedstrijd, ik ben fan :) al was het vorig jaar wat rommelig, maar ik ga me weer inschrijven. Note to self, snel doen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171368033
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 06:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

f

Bridge To Bridge is mijn thuiswedstrijd, ik ben fan :) al was het vorig jaar wat rommelig, maar ik ga me weer inschrijven. Note to self, snel doen!
Anders heb je de Hazenkorting niet :)

quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:40 schreef DeLuna het volgende:

Iemand hier die de Bridge To Bridge gelopen heeft? Is die leuk?
Ik vond de BtB wel leuk, die ene keer dat ik hem gelopen heb.
Ik liep dat jaar samen met mijn zus, speciaal voor de medaille :P
Beetje jammer van het stuk parcours wat je twee keer liep toen, maar dat schijnt inmiddels veranderd te zijn, al is er op de website niks te vinden hoe dat de 10 EM nu lopen.

Oh en ik zie dat ik "gekwalificeerd" zou zijn voor het eerste startvak, als ik me in zou schrijven.
Maar een week eerder is mijn thuiswedstrijd, de Tilburg Ten Miles, en daar ga ik een aanval doen op mijn PR, net als Steffel.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 08:24:57 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_171368059
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:22 schreef Guard het volgende:

[..]

Anders heb je de Hazenkorting niet :)

:+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171371754
Doet hier iemand mee aan Maastrichts Mooiste volgende week?

Nu ik ongeveer weet hoe ik erbij sta na de Tilburg HM, hoop ik de 10EM te kunnen rennen op een tempo van rond de 4.45/km.
Niet bepaald de 3:55/km die ik een aantal maanden geleden in gedachten had, maar dat moet de pret niet drukken. Ik ben allang weer blij dat ik relatief pijnvrij aan het rennen ben.
pi_171374117
Nee, rondjeoudorp aankomende zondag.
pi_171376829
Ik ben op zoek naar wat loopkleding. Met name een shirt en korte broek voor niet al te veel geld.
De korte broek moet een vakje hebben voor een smartphone en mag niet los tegen het been stuiteren.

Zelf heb ik al wat bij Decathlon op de website gezien van het merk Kalenji voor een lage prijs. Weten jullie of dat een beetje goede kwaliteit is? En hebben jullie misschien andere sites die jullie regelmatig gebruiken om kleding te kopen?
pi_171376951
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:03 schreef Barbewire het volgende:
Ik ben op zoek naar wat loopkleding. Met name een shirt en korte broek voor niet al te veel geld.
De korte broek moet een vakje hebben voor een smartphone en mag niet los tegen het been stuiteren.

Zelf heb ik al wat bij Decathlon op de website gezien van het merk Kalenji voor een lage prijs. Weten jullie of dat een beetje goede kwaliteit is? En hebben jullie misschien andere sites die jullie regelmatig gebruiken om kleding te kopen?
Kalenji is vaak prima, maar niet altijd het mooiste.
pi_171377018
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:04 schreef MiG31 het volgende:
Doet hier iemand mee aan Maastrichts Mooiste volgende week?

Nee, ik heb voorlopig zomerstop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171377609
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:10 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Kalenji is vaak prima, maar niet altijd het mooiste.
Niet het mooiste? het is gewoon goed normaal standaard spul.

Kalenji _O_

Mijn Kalenji Skort _O_
Ja doei.
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 17:04:30 #130
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171377925
Ik zweer bij de broekjes van Decathlon. Mooie lengte waardoor mijn benen niet tegen elkaar schuren, maar niet helemaal tot de knie. _O_

En dan ook nog betaalbaar ipv 60 euro per stuk :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171377931
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:40 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee, dat is niet haalbaar met al mijn andere hobby's.
Kies dan een club die meerdere trainingsavonden per week heeft, dan is er altijd wel een moment waarop je mee kunt trainen. Als je in je eentje kunt trainen kun je toch ook aansluiten bij een clubtraining?
pi_171377960
Ik ga vanavond hardlopen.

Einde dienstmededeling.
Ja doei.
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 17:06:07 #133
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171377963
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 17:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Kies dan een club die meerdere trainingsavonden per week heeft, dan is er altijd wel een moment waarop je mee kunt trainen. Als je in je eentje kunt trainen kun je toch ook aansluiten bij een clubtraining?
Verschil is dat ik nu lekker 's ochtends of 's middags kan gaan wanneer ik wil en ik 's avonds nou juist andere dingen te doen heb. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171377973
Lid zijn van een club betekent niet dat je naar elke training/avond moet ofzo :P Wij gaan vaak genoeg gewoon zelf lopen :Y
Ja doei.
  donderdag 1 juni 2017 @ 17:17:29 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171378161
Vaak hebben ze ook 2 (of meer) contactmomenten. Daarvan pik ik er dan eentje en verder wat uitkomt. Maar ik houd ook wel van een vaste hardloopavond/ochtend. Die blijft dan ook gewoon altijd vrij.

Ik zou niet meer zonder kunnen!
  donderdag 1 juni 2017 @ 17:19:00 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171378196
Ah, spuit elf, dat is al gezegd. dan is het dubbel waar :P
pi_171378611
Ik heb een vaste training op woensdagavond, en dan nog 2 tot 3x in m'n eentje.
Vind het wel prettig zo'n vaste avond, wat meer aanspraak en je kunt nog eens van gedachten wisselen.

Verwachte eindtijd van 1.26 op de 10EM is dan een beetje gemiddeld btw?
pi_171378790
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 17:40 schreef McM77 het volgende:
Verwachte eindtijd van 1.26 op de 10EM is dan een beetje gemiddeld btw?
Who cares about 'gemiddeld'?
Ja doei.
pi_171379896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 17:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Who cares about 'gemiddeld'?
:D

Maar 1.26 is een prima tijd. Net als 1.35 of 1.10, of whatever. Als je er zelf maar tevreden over bent.
pi_171380717
Hier nog niet geprobeerd te lopen. Gewoon wandelen is nog niet altijd mankvrij.
Mogelijk dat ik morgenavond toch maar gewoon probeer, dan wel even de oude Hoka's aan. Met mijn verzwikte enkels kon ik daarmee altijd nog wel hardlopen.

Al vierde dag zonder sport. En dat terwijl ik voor mijn gevoel makkelijk dit weekend nog een marathon zou kunnen lopen. }:|
pi_171380798
Ik heb me zelfs al omgekleed. Nu even wachten tot d'n Wolve thuiskomt van 't werk! *O* Heb er eigenlijk best zin in.
Ja doei.
pi_171380819
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:24 schreef wyccie het volgende:
Gewoon wandelen is nog niet altijd mankvrij.
Heb ik wat gemist tijdens m'n verkansie? :o Watskebeurt?
Ja doei.
pi_171381282
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb me zelfs al omgekleed. Nu even wachten tot d'n Wolve thuiskomt van 't werk! *O* Heb er eigenlijk best zin in.
Gaat dit nog steeds over hardlopen? :P
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:02:31 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171381474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist tijdens m'n verkansie? :o Watskebeurt?
Gewoon een marathonnetje ;)

En loopze!
pi_171381741
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Niet het mooiste? het is gewoon goed normaal standaard spul.

Kalenji _O_

Mijn Kalenji Skort _O_
Ik heb ook veel van Kalenji. Heb een heel fijn broekje gekocht voor de marathon, met zakjes voor (waarin ik een 250ml soft flask in kon doen, en achter het ritsje mijn sleutel), zakjes achter (voor mijn telefoon en mijn oortjes, die ik niet heb gebruikt), en twee open zakjes aan de achterkant (goed voor 2x 3 gels).

Maar ik wilde ook een lichtgekleurd singletje, maar dat vond ik gewoon wat minder. Wat shirtjes betreft vind ik het met name heel functioneel en prima stof, maar niet heel mooi of zo.
pi_171381918
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:51 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Gaat dit nog steeds over hardlopen? :P
Anders had ik me wel uitgekleed.

Heb aan een wandeling op vakantie een blaarplek onder m'n voet overgehouden, en die was het er nu niet zo mee eens, zeker niet met het plakkerige weer. Een geweldige 3.7km gelopen. Het ging verder eigenlijk wel OK, maar mezelf weer de blarenellende inlopen zie ik ook niet zo zitten, dus er maar snel een eind aan gebreid. Zaterdag weer!
Ja doei.
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:52:25 #147
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171382533
Nu de metereologische winter hier begonnen is, toch maar wat kerstboomverlichting aangeschaft
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_171382617
't Was wel weer eens een echte blaar. Er kwam pus uit O+
Ja doei.
  donderdag 1 juni 2017 @ 21:03:19 #149
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171382827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
't Was wel weer eens een echte blaar. Er kwam pus uit O+
ik zit aan mijn ontbijt!!!!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_171383586
Tas volgepropt met trailspullen, morgen naar Oostenrijk. Hoogtemeters *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Forum Admin donderdag 1 juni 2017 @ 21:27:57 #151
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171383611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
't Was wel weer eens een echte blaar. Er kwam pus uit O+
Ah heerlijk
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_171384469
MoBlo, ik heb een peesje/spiertje oid in de voet wat af en toe ineens steekt. Tijdens de marathon zomaar opgekomen, maar ging daarna ook weg en heb 'm prima uit kunnen lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:17 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Wat shirtjes betreft vind ik het met name heel functioneel en prima stof, maar niet heel mooi of zo.
Dat vind ik nou ook. Het design is zo jaren 80, met die vlakken.
Ik heb wel heel erg fijne singlets van de fitnessafdeling. :)
Overigens heb ik ook een driekwart tight, maar die heeft dubbele naden. Dat voelde ik al bij de intervaltraining. Die durf ik dus niet aan bij langere loopjes.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 07:49:29 #153
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_171390341
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:04 schreef MiG31 het volgende:
Doet hier iemand mee aan Maastrichts Mooiste volgende week?
Hoe-die-nie en ik doen de 10Km.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_171391045
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:03 schreef Barbewire het volgende:
Ik ben op zoek naar wat loopkleding. Met name een shirt en korte broek voor niet al te veel geld.
De korte broek moet een vakje hebben voor een smartphone en mag niet los tegen het been stuiteren.

Zelf heb ik al wat bij Decathlon op de website gezien van het merk Kalenji voor een lage prijs. Weten jullie of dat een beetje goede kwaliteit is? En hebben jullie misschien andere sites die jullie regelmatig gebruiken om kleding te kopen?
Aangezien je smartphone er in moet passen wordt het een stuk lastiger, mijn kleine iphone se krijg ik al niet over in gepropt. Het beste zou zijn om het in de winkel te proberen, je zou ook een spibelt of iets anders kunnen nemen.
pi_171391079
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:24 schreef wyccie het volgende:
Hier nog niet geprobeerd te lopen. Gewoon wandelen is nog niet altijd mankvrij.
Mogelijk dat ik morgenavond toch maar gewoon probeer, dan wel even de oude Hoka's aan. Met mijn verzwikte enkels kon ik daarmee altijd nog wel hardlopen.

Al vierde dag zonder sport. En dat terwijl ik voor mijn gevoel makkelijk dit weekend nog een marathon zou kunnen lopen. }:|
23 juni is hij pas, niet dit weekend. :P
  Redactie Sport vrijdag 2 juni 2017 @ 09:26:32 #156
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171391346
Zo! Ik heb me maar weer eens ingeschreven voor een loopje. Heb ik in ieder geval weer iets om naar toe te werken. Ik loop de 10EM.

quote:
Beste deelnemer,
Wat leuk dat je (weer) gaat meedoen aan de 'Rabo Bridge to Bridge 2017'. We gaan er samen met jou weer een mooi hardloopfeest van maken.
Komende dagen maar eens kijken of ik wat meer loopjes wil gaan doen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171391982
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:03 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik zit aan mijn ontbijt!!!!!
*)
Ja doei.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:02:22 #158
3878 Vork
Manisch creatief
pi_171392087
Zo, 7^^ staat nu ook definitief in de agenda. Dit jaar ga ik 'm wel echt lopen, 3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen. :P
pi_171392136
Tot dan *O*
Ja doei.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:18:08 #160
3878 Vork
Manisch creatief
pi_171392365
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Tot dan *O*
Nu nog de vakantie naar Londen zo plannen dat ik (net) optijd terug ben. *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door Vork op 02-06-2017 10:30:25 ]
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:33:57 #161
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171392642
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Tot dan *O*
Komen jullie hier de 7^^ lopen? Gezellig, misschien dat ik dan ook wel weer wil.

Als ie maar niet tegelijk is met dr dove dale dash!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171392694
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Komen jullie hier de 7^^ lopen? Gezellig, misschien dat ik dan ook wel weer wil.

Als ie maar niet tegelijk is met dr dove dale dash!
Als het goed is wel ja! Dit weekend even de plannen smeden, gaan met een paar vrienden van de club als 't goed is, aangezien Jerry 50 wordt dit jaar en we allemaal dingen willen doen :P
Ja doei.
  Redactie Sport vrijdag 2 juni 2017 @ 10:46:26 #163
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171392833
Als zoveel mensen hier de 7^^ gaan lopen dan overweeg ik dat nog meer. Vond het vorig jaar ook al zo gezellig :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171393128
Kleding besteld. Nu hopen dat het in 1 keer goed zit en dan een 5k loopje uit zoeken om te gaan doen :)
pi_171393187
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:46 schreef DeLuna het volgende:
Als zoveel mensen hier de 7^^ gaan lopen dan overweeg ik dat nog meer. Vond het vorig jaar ook al zo gezellig :D
*O*
Ja doei.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 11:10:17 #166
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171393255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nu de metereologische winter hier begonnen is, toch maar wat kerstboomverlichting aangeschaft
Hiermee ben je wel echt een kerstboom!! Tjee... :D
pi_171394029
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nu de metereologische winter hier begonnen is, toch maar wat kerstboomverlichting aangeschaft
_O_ Nice!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171395078
Ik heb me zojuist ook maar ingeschreven voor de bridge to bridge en de 7^^. Tot de zomer staat er heel weinig op de agenda, buiten Amersfoort uiteraard.
pi_171395340
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Komen jullie hier de 7^^ lopen? Gezellig, misschien dat ik dan ook wel weer wil.

Als ie maar niet tegelijk is met dr dove dale dash!
7HL is 2 weken later :)
pi_171395351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als het goed is wel ja! Dit weekend even de plannen smeden, gaan met een paar vrienden van de club als 't goed is, aangezien Jerry 50 wordt dit jaar en we allemaal dingen willen doen :P
Jerry!! Gezellig!!
  vrijdag 2 juni 2017 @ 13:00:54 #171
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_171395387
Nou heb ik al een heel tijdje mijn pijlen gericht op Rotterdam volgend jaar...zie ik gisteren op FB een filmpje voorbij komen van zoiets verschrikkelijk moois in Schotland in april volgend jaar, dat ik serieus aan het twijfelen ben geslagen :@
F means you're fucked
pi_171396114
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:00 schreef YUR het volgende:
Nou heb ik al een heel tijdje mijn pijlen gericht op Rotterdam volgend jaar...zie ik gisteren op FB een filmpje voorbij komen van zoiets verschrikkelijk moois in Schotland in april volgend jaar, dat ik serieus aan het twijfelen ben geslagen :@
Ik zou eerst maar eens kijken hoe ze de start/finish precies gaan doen volgend jaar, nu de Coolsingel voorlopig een bouwput is. Mogelijk kan dat de twijfels kleiner maken. Voor mij zou dat wel uitmaken. Ik wilde per se Coolsingel en Lee.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 13:43:00 #173
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_171396277
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:35 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik zou eerst maar eens kijken hoe ze de start/finish precies gaan doen volgend jaar, nu de Coolsingel voorlopig een bouwput is. Mogelijk kan dat de twijfels kleiner maken. Voor mij zou dat wel uitmaken. Ik wilde per se Coolsingel en Lee.
Dat wist ik nog helemaal niet :X Worden er veranderingen verwacht dan?
F means you're fucked
pi_171396415
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:43 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat wist ik nog helemaal niet :X Worden er veranderingen verwacht dan?
http://www.ad.nl/rotterda(...)coolsingel~aaf8e1ab/

Misschien valt het mee. Ik vraag me trouwens af waarom ook de Bruggenloop genoemd wordt.
  Forum Admin vrijdag 2 juni 2017 @ 13:57:30 #175
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171396543
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:51 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/rotterda(...)coolsingel~aaf8e1ab/

Misschien valt het mee. Ik vraag me trouwens af waarom ook de Bruggenloop genoemd wordt.
Wellicht dat het verkeer in de knoop komt als de coolsingel bij blaak dicht is en dan ook de maasboulevard voor de Bruggenloop? (Anders snap ik em ook niet).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin vrijdag 2 juni 2017 @ 21:31:58 #176
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171405651
Warm, toch 10km weten te hobbelen, 2 korte pauzes vanwege kleine pijntjes en conditie.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 11:49:29 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171415924
Vanmorgen aangehaakt bij een groepje mensen die ik nog ken van de beginnerscursus in januari. Zij zijn met elkaar blijven trainen. Duurloopje van 50 min in een prachtig tempo. Was een goede zet!

Ik had verwacht achteraan te bungelen, maar ik kon de boel mooi op sleeptouw nemen.
pi_171416882
Super Quoi ^O^

Nu die vakantiegangers uit dat Tarn weer een beetje motivatie en we zijn weer een beetje op de goede weg allemaal.
pi_171416918
Alles voor de wetenschap.. kijken wat voor impact 10 dagen weinig slaap, veel eten en af en toe iets teveel alcohol op het hardlopen heeft! Zo een 10km in Den Hoorn dus.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zaterdag 3 juni 2017 @ 13:42:02 #180
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171417913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Alles voor de wetenschap.. kijken wat voor impact 10 dagen weinig slaap, veel eten en af en toe iets teveel alcohol op het hardlopen heeft! Zo een 10km in Den Hoorn dus.
Rustig van start, dan zal het wel loslopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_171425781
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:42 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Rustig van start, dan zal het wel loslopen.
Nou dat is dus mislukt :P Had gedacht dat ik 4.10-4.15 sowieso wel zou moeten kunnen volhouden maar helaas. Ik voelde al snel dat het hem niet ging worden dus toen maakte ik er een tempoduurloop van. Gelukkig kwam na 4km een trainingsgenootje met me meelopen (zij had zelf de 5km al gedaan) anders had ik zelfs dat laten varen, op een gegeven moment liep ik zelfs op mijn duurlooptempo te hijgen. Uiteindelijk gefinisht in 44.48, nog wel genoeg voor een 3e plek.
Ik weet niet of het nou alleen de schuld is van de studiereis, heb het idee dat er ook iets niet goed zit met mijn conditie op de langere wedstrijden of zo..

2-3 maanden terug liep ik gewoon nog 13 km op dit tempo in het midden van een duurloop..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171426894
Ik geef de schuld aan het weer LT!

Bij mij ging het ook niet al te best. Na een snelle start ging de eerste ronde nog wel redelijk. Daarna heb ik mezelf toch wel opgeblazen, na ongeveer 7km heb ik zelfs even gestopt en gewandeld :@ daarna toch maar doorgezet, maar het tempo was er toen wel uit. Uiteindelijk net onder de 35 minuten gefinisht. Het was lang geleden dat een wedstrijd zo matig ging bij mij, nu komende woensdag maar rechtzetten bij de coopertest
  Forum Admin zondag 4 juni 2017 @ 11:12:59 #183
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171440889
Jullie zijn ook gewoon soort van menselijk soms ;)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_171445833
Ik geef ook de schuld aan het weer!

Ik ging proberen m'n trage loopje van vorige week goed te maken, maar dat is ruimschoots mislukt. De ontspanning die ik toen had was nu ver te zoeken. Naast het weer kan ik ook de schuld geven aan slaapgebrek de afgelopen weken en de biertjes van gisteren, maar het zat gewoon niet in de benen.

Volgend seizoen weer nieuwe kansen!
pi_171446929
Net zelf 5km weten te rennen. De pijntjes zijn er nog, maar ik heb nu wel steeds meer het gevoel dat ik ze kan overwinnen. Het gaat nog wel een tijdje duren voordat ik weer fit ben, maar ik kan eindelijk weer goed rennen!

Even wat anders, is deze strava activiteit wel een beetje te vertrouwen? Hij heeft een paar van mijn CR's afgepakt! Voor een wielrennen vind ik een aantal van zijn kilometertijden wel heel erg langzaam.

https://www.strava.com/activities/1019388715/overview

Edit: Oh wacht, dit is wel heel duidelijk op de fiets gedaan. Ik zal maar eens in mijn beste Duits vragen of hij het wilt aanpassen.
pi_171447343
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 14:26 schreef hatsaflats het volgende:
Ik geef ook de schuld aan het weer!

Ik ging proberen m'n trage loopje van vorige week goed te maken, maar dat is ruimschoots mislukt. De ontspanning die ik toen had was nu ver te zoeken. Naast het weer kan ik ook de schuld geven aan slaapgebrek de afgelopen weken en de biertjes van gisteren, maar het zat gewoon niet in de benen.

Volgend seizoen weer nieuwe kansen!
Hoezo volgend seizoen? Is het seizoen nu over?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171447993
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoezo volgend seizoen? Is het seizoen nu over?
Voor mij iig wel :Y De komende tijd alleen af en toe een baanwedstrijdje, en pas in september weer "lange" afstanden.
pi_171448066
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:43 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Voor mij iig wel :Y De komende tijd alleen af en toe een baanwedstrijdje, en pas in september weer "lange" afstanden.
Ah dat is jammer! Nouja, 5000 op de baan kan ook! Vind ik misschien wel makkelijker om een goede tijd te lopen dan op de weg.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171448513
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 15:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah dat is jammer! Nouja, 5000 op de baan kan ook! Vind ik misschien wel makkelijker om een goede tijd te lopen dan op de weg.
Ik dacht meer aan 400/800, en misschien eventueel een 1500 :P

Maar ik kan er wel mee leven hoor ;) Vandaag heb ik voor m'n gevoel wel echt m'n best gedaan, maar het zat er gewoon niet in. Dan vind ik het minder erg om een slechte tijd te lopen dan wanneer ik de hele weg last heb van trage businessrunners op het parcours, of dat ik ben gaan wandelen omdat ik dat stomme gras zat ben.
  zondag 4 juni 2017 @ 16:47:14 #190
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171449450
Ik ben ook overgestapt naar een dark side. Ik heb een crosstrainer (elliptical) via marktplaats gekocht en deze staat nu op zolder. Sinds gisteren 3x een training erop gedaan (30 minuten), met telkens een ander programma (van licht naar zwaar, en intervalprogramma's). Het neemt wel heul heul, heul veul ruimte in, zo'n ding.

Reden van aanschaf: ook kunnen trainen als ik alleen met de kinderen thuis ben. De komende tijd zal dat vanwege het werk van mijn vrouw wat vaker het geval zijn, en dan kan ik tenminste wat. Ik kan me steeds minder goed een hele avond voor de buis vermaken. Moet wel zeggen dat ik in zo'n half uurtje me best kan afbeulen. Heb nu ook lichte spierpijn in mijn armen en buik, je gebruikt net weer andere spieren met zo'n ding.

En als het niet bevalt gaat dat ding weer terug marktplaats op.
pi_171449632
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tl;dr: trailverhaal uit Oostenrijk, slecht weer, geweldige dag.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 4 juni 2017 @ 16:55:43 #192
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171449687
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:53 schreef Guard het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tl;dr: trailverhaal uit Oostenrijk, slecht weer, geweldige dag.
Klinkt goed, Guard!!
pi_171455783
Pics or it didn't happen.
pi_171469469
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:53 schreef Guard het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tl;dr: trailverhaal uit Oostenrijk, slecht weer, geweldige dag.
Helemaal naar Oostenrijk voor 10 schamele kilometertjes?? ;)

Klinkt als een prachtige ervaring. Hoe houden je benen zich na zo'n megaklim?
pi_171469730
Ik heb gisteren een Elliptigo gekocht *O*
  ESF Reporter maandag 5 juni 2017 @ 11:48:20 #196
87554 Cee
Welluk?
pi_171469744
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:53 schreef Guard het volgende:

Tl;dr: trailverhaal uit Oostenrijk, slecht weer, geweldige dag.
Meteen dit nummer in m'n hoofd.

Goed gedaan hoor, halverwege rechterrijtje! ^O^ Mooie prestatie.
Ik heb gisteren een marathonschema in m'n agenda gezet. Het begin is er. Ik moet vandaag beginnen. Nou, dan zullen we dat maar gaan doen hè? :P
pi_171470366
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:38 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Helemaal naar Oostenrijk voor 10 schamele kilometertjes?? ;)

Klinkt als een prachtige ervaring. Hoe houden je benen zich na zo'n megaklim?
Ach dag ervoor 1300D+ gemaakt em vandaag weer op pad en ook alweer 1200D+ erop zitten en nog niet klaar.
Dus de benen zijn wel goed, op naar de La Chouffe trail :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171470525
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:48 schreef Cee het volgende:

[..]


Ik heb gisteren een marathonschema in m'n agenda gezet. Het begin is er. Ik moet vandaag beginnen. Nou, dan zullen we dat maar gaan doen hè? :P
_O_
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171470624
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb gisteren een Elliptigo gekocht *O*
Eliptigo wordt een soort 2e Volvo voor je?

:P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 13:25:57 #200
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171472309
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:48 schreef Cee het volgende:

[..]

Meteen dit nummer in m'n hoofd.

Goed gedaan hoor, halverwege rechterrijtje! ^O^ Mooie prestatie.
Ik heb gisteren een marathonschema in m'n agenda gezet. Het begin is er. Ik moet vandaag beginnen. Nou, dan zullen we dat maar gaan doen hè? :P
_O_ Succes!! *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171472345
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:48 schreef Cee het volgende:

[..]

Meteen dit nummer in m'n hoofd.

Goed gedaan hoor, halverwege rechterrijtje! ^O^ Mooie prestatie.
Ik heb gisteren een marathonschema in m'n agenda gezet. Het begin is er. Ik moet vandaag beginnen. Nou, dan zullen we dat maar gaan doen hè? :P
voor welke marathon?
pi_171473373
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:18 schreef Guard het volgende:

[..]

Eliptigo wordt een soort 2e Volvo voor je?

:P
Zoiets hahaha, alleen heeft mijn 8C nog niet de 400.000 km op de teller. Ik heb een 11R gekocht. De 8C gaat de deur weer uit. Niet dat ie niet beviel, integendeel, maar ik heb gisteren een proefrit op de 11R gemaakt en dat beviel eigenlijk nog heel veel beter.
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 14:54:55 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_171474390
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zoiets hahaha, alleen heeft mijn 8C nog niet de 400.000 km op de teller. Ik heb een 11R gekocht. De 8C gaat de deur weer uit. Niet dat ie niet beviel, integendeel, maar ik heb gisteren een proefrit op de 11R gemaakt en dat beviel eigenlijk nog heel veel beter.
Wat voor verschil merk je dan? Gaat het soepeler? Lichter? Sneller? Heb je (meer) versnellingen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  ESF Reporter maandag 5 juni 2017 @ 16:29:36 #204
87554 Cee
Welluk?
pi_171476945
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

voor welke marathon?
Eindhoven. Vorige jaar de HM gedaan daar dus heb al wat van de sfeer kunnen proeven, het is niet te ver van huis, dus wat dat betreft al een stukje beter voor mijn gemoedstoestand want ik kan een ongelofelijke zenuwpees zijn.
Eigenlijk is dat de pees waar ik verwacht het meeste last van te hebben. :P
pi_171477189
Dan begint je schema op tijd Cee! Waarschijnlijk sluit ik over een maand aan :P Succes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171477254
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat voor verschil merk je dan? Gaat het soepeler? Lichter? Sneller? Heb je (meer) versnellingen?
11 versnellingen tov 8, waardoor de afstand tussen de versnellingen kleiner is. Met name in de hoogste versnellingen miste ik op de 8c weleens een tussenversnelling. Verder zijn de shifters beter en is het stuur inklapbaar, wat handig is voor transport. De aandrijfarmen zijn van carbon ipv aluminium en dat scheelt iets in gewicht. Al met al rijdt het net wat lekkerder.
pi_171477333
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:29 schreef Cee het volgende:

[..]

Eindhoven. Vorige jaar de HM gedaan daar dus heb al wat van de sfeer kunnen proeven, het is niet te ver van huis, dus wat dat betreft al een stukje beter voor mijn gemoedstoestand want ik kan een ongelofelijke zenuwpees zijn.
Eigenlijk is dat de pees waar ik verwacht het meeste last van te hebben. :P
Dat is inderdaad een lastige pees, zelf heb ik daar ook nog steeds wel eens last van.
  ESF Reporter maandag 5 juni 2017 @ 16:43:28 #208
87554 Cee
Welluk?
pi_171477397
Dank je L_T! :) Jij alvast succes met het aansluiten, is het voor jou dan lastig om je weer opnieuw op te laden voor zo'n trainingscyclus, of wordt dat met elke Marathon makkelijker?

Het is een 18-weken schema, ik wil er de tijd voor nemen. Heb al een beetje moeten schuiven omdat ik juist tijdens mijn weekendje Ardennen de 34km-loop moet doen en de Tilburg Ten Miles wil ik doen en dan 'moet' ik eigenlijk een 24km doen, maar goed, de rest is nog vrij leeg dus het ziet er zo op het eerste gezicht uit dat het qua tijd niet veel problemen moet opleveren voor me.
Over een maand of anderhalf à twee, als de afstanden langer worden en ik meer zicht krijg op de impact van de training en als ik het dan nog leuk en haalbaar vind, dan ga ik me ook echt inschrijven. Tenzij Eindhoven al snel vol raakt, dan zal ik toch eerder de gok moeten nemen en me gewoon inschrijven. Mocht het onverhoopt toch niet gaan dan verander ik het naar een Halve M. Maar hey daar ga ik niet van uit!
pi_171477456
Vorige jaren was Eindhoven inderdaad niet of heel laat vol, die gok kun je wel nemen!
Ik weet niet of het makkelijker wordt.. dit wordt voor mij de eerste keer dat ik 2 marathons in één jaar zou lopen. Ik wil wel echt gretig zijn om weer langere afstanden te doen dus daarom ben ik ook nog niet 100% zeker. Eerst even afwachten hoe leuk ik de halve over een paar weken vind ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 5 juni 2017 @ 18:47:31 #210
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171480382
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:43 schreef Cee het volgende:
Dank je L_T! :) Jij alvast succes met het aansluiten, is het voor jou dan lastig om je weer opnieuw op te laden voor zo'n trainingscyclus, of wordt dat met elke Marathon makkelijker?

Het is een 18-weken schema, ik wil er de tijd voor nemen. Heb al een beetje moeten schuiven omdat ik juist tijdens mijn weekendje Ardennen de 34km-loop moet doen en de Tilburg Ten Miles wil ik doen en dan 'moet' ik eigenlijk een 24km doen, maar goed, de rest is nog vrij leeg dus het ziet er zo op het eerste gezicht uit dat het qua tijd niet veel problemen moet opleveren voor me.
Over een maand of anderhalf à twee, als de afstanden langer worden en ik meer zicht krijg op de impact van de training en als ik het dan nog leuk en haalbaar vind, dan ga ik me ook echt inschrijven. Tenzij Eindhoven al snel vol raakt, dan zal ik toch eerder de gok moeten nemen en me gewoon inschrijven. Mocht het onverhoopt toch niet gaan dan verander ik het naar een Halve M. Maar hey daar ga ik niet van uit!
Succes Cee!
Wat voor schema ga je volgen? Hoe vaak in de week, en op de klassieke manier (veel lange duurlopen) of op de nieuwerwetsere manier (14km max)?
  maandag 5 juni 2017 @ 18:49:23 #211
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171480425
Voor mij wordt het geen Eindhoven dit jaar. Ik heb er twee keer een HM gelopen, en beide keren ging het niet 100%. En dat ligt natuurlijk niet aan mij, maar aan de stad :P
Wel een fantastisch evenement, en vanuit 013 ook prima te doen.
  ESF Reporter maandag 5 juni 2017 @ 18:56:13 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_171480595
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:47 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Succes Cee!
Wat voor schema ga je volgen? Hoe vaak in de week, en op de klassieke manier (veel lange duurlopen) of op de nieuwerwetsere manier (14km max)?
Ik heb wat gegoogled en gekeken wat een beetje bij me past en kwam zo op dit schema. Lijkt me wel wat. Rustig opbouwen naar langere afstanden.
Die nieuwerwetse manier met 14km max zou - voor mezelf - funest worden. Van 14 naar 42, dan breek ik m'n benen.
Ik kon me na de HM al niet voorstellen dat het fysiek mogelijk is om die afstand 2x te lopen. Maar goed, daar ga ik dus voorzichtig naar toewerken.
Net terug van een rondje lopen en de 5km rustige duurloop is er eentje van 6,5km op wedstrijdtempo geworden want ik zat me ineens af te vragen 'hmm, hoe passen de intervallen dan in dit schema?' En dus ging ik steeds sneller lopen en harder nadenken. :') Gaat nu al lekker. :P
Maar ik denk dat als ik die kortere, reguliere duurlopen af en toe vervang door wat intervalwerk dan werk ik tenminste nog aan mijn snelheid.
Qua crosstraining ga ik vooral werken aan de buikspieren en mijn rug, die is vrij hol en die rug ga ik nodig hebben in oktober.
pi_171483603
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:56 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik heb wat gegoogled en gekeken wat een beetje bij me past en kwam zo op dit schema. Lijkt me wel wat. Rustig opbouwen naar langere afstanden.
Die nieuwerwetse manier met 14km max zou - voor mezelf - funest worden. Van 14 naar 42, dan breek ik m'n benen.
Ik kon me na de HM al niet voorstellen dat het fysiek mogelijk is om die afstand 2x te lopen. Maar goed, daar ga ik dus voorzichtig naar toewerken.
Net terug van een rondje lopen en de 5km rustige duurloop is er eentje van 6,5km op wedstrijdtempo geworden want ik zat me ineens af te vragen 'hmm, hoe passen de intervallen dan in dit schema?' En dus ging ik steeds sneller lopen en harder nadenken. :') Gaat nu al lekker. :P
Maar ik denk dat als ik die kortere, reguliere duurlopen af en toe vervang door wat intervalwerk dan werk ik tenminste nog aan mijn snelheid.
Qua crosstraining ga ik vooral werken aan de buikspieren en mijn rug, die is vrij hol en die rug ga ik nodig hebben in oktober.
Ik wou net zeggen, een schema zonder intervallen :'( Die 5km duurloopjes heb je echt niks aan i.m.o, ik zou inderdaad gewoon lekker een stukje inlopen en dan 400-jes of 1000-jes doen. Zelfs intervallen van een minuut of 200 meter helpen nog bij de marathon, want daarvan word je loopstijl beter/efficienter en dat neem je ook juist mee naar het lange werk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  ESF Reporter maandag 5 juni 2017 @ 21:51:05 #214
87554 Cee
Welluk?
pi_171485771
Ik besefte het ook pas toen ik vanmiddag ging lopen. Niet toen ik gisteren heel zorgvuldig mijn schema aan het zetten was. :D Ga definitief een van die wekelijkse duurloopjes vervangen door intervallen. Die ben ik een tijdje geleden ook pas echt regelmatig gaan doen, en ik merk het echt aan mijn snelheid, had al snel dat ik bij een lange duurloop op een rustig tempo aan het lopen was en was steeds verrast bij de rondetijd. :)
  maandag 5 juni 2017 @ 22:11:30 #215
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171486301
Leuk Cee! Succes! En goed dat je de tijd neemt, het vraagt best veel van je.
Zorg in ieder geval dat je rustweken neemt waarin je minder loopt (ik knapte daar wel van op). Ben wel benieuwd naar Eindhoven :) die staat met potlood in mijn mentale agenda voor ooit.

Dwz: als ik weer zin krijg om weer dat pleuriseind te lopen. Tot nu toe loop ik nu nog steeds slecht. zwaar, moe, klaag, mopper. Hopelijk is het door de warmte.

Woensdag wel een 1500 m testloopje tijdens mijn training. Dat lijkt me wel geinig. In ieder geval heeeel wat anders dan een marathon :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 5 juni 2017 @ 22:12:32 #216
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171486329
Ja, ik zou ook de woensdagloop van je schema vervangen door intervallen. En wat mij zelf heel erg beviel was dat ik bij de rustige loopjes op het einde 5x een versnelling van 30 seconden deed, met 90 seconden rust. Dat vond ik een fijne onderbreking, en de zwaardere training van de dag erna (de intervallen of de lange duurloop) leek dan weer wat makkelijker qua tempo.

Ik had dan vaak 45 minuten met strides: eerst 25 minuten rustig, dan de strides (de 5 versnellingen) en dan nog 10 minuten uitlopen.
pi_171486431
Van die ellendig lange duurlopen wordt een normaal mens alleen maar sloom en traag. Daarom horen ook in een marathonschema intervaltrainingen of anderzijds waarbij je echt flink sneller loopt dan tijdens je duurlopen. Ik zie zelf aan mijn grondcontacttijd dat die circa 30 ms langer geworden is dan voor de marathontrainingen. Verder heb ik het idee dat het weer op de normale manier kut gaat, zoals voor de hele cyclus begon richting Rotterdam. Het was vanmiddag zwaar, want zonnig en warm. Ik ga proberen om dat weertype toch zoveel mogelijk te mijden (lees: 's avonds lopen, want we zijn hartstikke doomned met die klimaatverandering).
  maandag 5 juni 2017 @ 22:21:20 #218
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171486603
De marathon voelt al weer lang geleden, ik had ook niet lang nog last van spierpijn. Vandaag voor de tweede keer na de marathon wezen lopen, ging prima.

Ik heb me ingeschreven voor de Tilburg Ten Miles, en ik heb er zin in om me te gaan focussen op sneller worden de komende maanden. Ik zit dus niet echt in een post-marathon dip gelukkig. Ik moet er meer op letten dat ik niet te snel te veel ga doen.
  maandag 5 juni 2017 @ 22:25:14 #219
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171486720
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:16 schreef Zwabberhark het volgende:
Van die ellendig lange duurlopen wordt een normaal mens alleen maar sloom en traag. Daarom horen ook in een marathonschema intervaltrainingen of anderzijds waarbij je echt flink sneller loopt dan tijdens je duurlopen. Ik zie zelf aan mijn grondcontacttijd dat die circa 30 ms langer geworden is dan voor de marathontrainingen.
Op het eind van mijn schema liep ik iets minder lange lange duurlopen, en dan de laatste helft van de lange duurloop op het beoogde wedstrijdtempo. Volgens mij helpt dat ook wel om te voorkomen dat je alleen maar sloom en traag wordt.
  maandag 5 juni 2017 @ 22:28:19 #220
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171486800
Na een druk half jaar qua werk en blessure begint mijn hardloopmojo weer terug te komen.
Maar goed ook want over 5 weken de 60km WUU2K
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  ESF Reporter maandag 5 juni 2017 @ 22:33:54 #221
87554 Cee
Welluk?
pi_171486979
Bedankt voor de tips!
@rd, da's best handig dat die mojo terug komt voor dat roteind straks. Kan je maar beter een beetje zin in hebben lijkt me. :P
  Redactie Sport maandag 5 juni 2017 @ 22:35:42 #222
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171487049
Ik ga ook weer lekker lopen. Gisteren maar weer eens begonnen met een duurloopje van 7km. Ingeschreven voor de Zwartewaterlandloop op 7 juli met een lekker incourante afstand van 12,2km. :P

Geen idee waar dit naar toe leidt, gewoon lopen wat leuk is. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 5 juni 2017 @ 22:35:56 #223
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171487055
Roteind? 60km is een soort sprintafstand voor RD :P
  maandag 5 juni 2017 @ 22:37:04 #224
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171487085
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:35 schreef steffelonio het volgende:
Roteind? 60km is een soort sprintafstand voor RD :P
trainingsrondje voor de 100 miler in Augustus ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  ESF Reporter maandag 5 juni 2017 @ 22:38:50 #225
87554 Cee
Welluk?
pi_171487146
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:35 schreef steffelonio het volgende:
Roteind? 60km is een soort sprintafstand voor RD :P
Oh gewoon effe een inlooprondje dan! Even warmlopen.
pi_171510314
Bwehh na zaterdag flutflutflut nu vandaag ook allerlei rare pijntjes, dus heb de training snel afgebroken. Heb morgen beloofd om een vriendin te 'hazen' tijdens een coopertest dus hoop dat het dan weer goed gaat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:28:04 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171510614
Dat is even minder LT :|W

Ik moet straks 30 seconden planken. Ben aan zo'n ellendige challenge begonnen en vond de 25 seconden al "quite a challenge" :D

En dan morgenavond en donderdagavond trainen. Wordt nog wat zo.
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 22:30:43 #228
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171512630
Als je intervalletjes doet zoals 8x200p200 en je wil die uitbouwen naar 5x400 en later misschien naar 4x600, bouw je dan die pauze mee uit zoals 5x400p400 of blijft die pauze 200m?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171512944
De duur van de pauze is afhankelijk van het doel van de training, en dus van de snelheid die je tijdens de intervallen loopt. Het is lastig hier een eenduidig antwoord op te geven als losse training, de optimale training zal afhangen van hoe het in de rest van je schema samenhangt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 22:47:29 #230
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171513166
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:40 schreef La_Tramposa het volgende:
De duur van de pauze is afhankelijk van het doel van de training, en dus van de snelheid die je tijdens de intervallen loopt. Het is lastig hier een eenduidig antwoord op te geven als losse training, de optimale training zal afhangen van hoe het in de rest van je schema samenhangt.
Hmmm, ik heb nu nog niet echt een schema maar om nou de komende tijd alleen maar duurloopjes te gaan doen wordt wat saai denk ik. Doel is denk ik voorlopig om 10 september de 10EM bij de BtB een beetje leuk te kunnen lopen :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171513263
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb nu nog niet echt een schema maar om nou de komende tijd alleen maar duurloopjes te gaan doen wordt wat saai denk ik. Doel is denk ik voorlopig om 10 september de 10EM bij de BtB een beetje leuk te kunnen lopen :P
Ik zeg ook niet dat je alleen maar duurloopjes moet doen ;)
Ik denk alleen dat het lastig te zeggen is of je nou een pauze moet doen van 400 of 200 zonder verdere kennis van je zones of trainingsschema. Als je de 400's voluit doet heb je waarschijnlijk wat langer pauze nodig, als je ze op souplesse doet is de lange pauze bedoeld om juist ontspannen weer aan de volgende interval te beginnen. Als je ze op 5km wedstrijdtempo doet is een pauze van 200m waarschijnlijk meer gebruikelijk.
Het zal je kans van slagen bij je volgende doel niet maken of breken denk ik, hoeveel pauze je neemt ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 22:59:31 #232
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171513550
Lastig wel, hoe doen schemaloze mensen dit dan? Niet iedereen loopt toch met een schema? Schemaloze mensen doen toch ook wel intervallen? :D

Ik wil gewoon eens lekker lopen en wat loopjes hier en daar doen zonder echt een doel te hebben. Maar zonder 3x per week hetzelfde rondje om de kerk te doen in 6:40. Is het mogelijk? :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171513683
Die mensen lopen hun intervallen meestal op tijd en niet op meters denk ik, want trainen niet op een atletiekbaan?

En zoals ik al zei, ik zeg juist niet dat je geen intervallen kunt doen. Alleen dat het voorlopig om het even is of je 200m of 400m of iets daartussen als rust neemt ;)
Belangrijkste is in het begin dat je je laatste interval nog net zo snel kunt doen als je eerste interval.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 23:06:06 #234
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171513753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Die mensen lopen hun intervallen meestal op tijd en niet op meters denk ik, want trainen niet op een atletiekbaan?

En zoals ik al zei, ik zeg juist niet dat je geen intervallen kunt doen. Alleen dat het voorlopig om het even is of je 200m of 400m of iets daartussen als rust neemt ;)
Belangrijkste is in het begin dat je je laatste interval nog net zo snel kunt doen als je eerste interval.
Ah ja. Ik ben hier niet zo goed in :') lang leve dit topic.

Klopt, maar tijd vind ik vaag als je in een omgeving woont waarbij ik niet ff snel een ander straatje kan nemen maar waar ik gelijk 4km moet omlopen, daarom loop ik liever op afstand. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:16:53 #235
3878 Vork
Manisch creatief
pi_171514066
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:59 schreef DeLuna het volgende:
Lastig wel, hoe doen schemaloze mensen dit dan? Niet iedereen loopt toch met een schema? Schemaloze mensen doen toch ook wel intervallen? :D

Ik wil gewoon eens lekker lopen en wat loopjes hier en daar doen zonder echt een doel te hebben. Maar zonder 3x per week hetzelfde rondje om de kerk te doen in 6:40. Is het mogelijk? :D
Ik heb geen vast schema, de combinatie van zeer wisselende werktijden de met de blessure in het achterhoofd kan ik geen vast schema volgen, dus heb ik een heel los/vrij schema. Ik loop globaal 3 keer per week, waarvan ik probeer iig een keer per week aan de lengte van mijn loop te werken (ik werk toe naar een hm) en een keer iets op tempo. Kan een intervaltraining zijn, of fartlek of bijv. een 3km wedstrijd, als ik maar (deels) op hoger tempo kan lopen dan ik tijdens de hm van plan ben en ik zoek iig ook een keer per week wat heuvels op (kan in combinatie zijn met het bovenstaande). Voor de rest laat ik het volkomen afhangen van hoe ik me voel en hoe het gaat met de enkel. Als ik een keer niet aan alles toekom is dat ook geen ramp. Ik probeer wel regelmatig te lopen, voldoende variatie in te bouwen en voldoende rust te nemen. Dit kan ook prima zonder doel denk ik zo.
  Redactie Sport dinsdag 6 juni 2017 @ 23:29:13 #236
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171514411
Ja precies, leuk om te lezen hoe een ander dat doet.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  ESF Reporter woensdag 7 juni 2017 @ 07:54:30 #237
87554 Cee
Welluk?
pi_171516787
Ik kijk hoe diep ik tijdens de intervallen kan gaan, ervan uitgaande dat ik de eerste net zo snel wil doen als de laatste. De ene keer lukt dat beter dan de andere. Mijn sprint is best aardig maar 5x 400m houd ik dat echt niet vol. Niet met 200m rust en ook niet met 400m, dus ik hou me in en ga wat sneller dan wedstrijdtempo, dat vind ik prettig genoeg om vol te houden en onprettig genoeg om het tijdens de interval niet lekker op mijn gemak te hebben. :P Hartslag, VO2max en al die andere cijfertjes en rekensommen houd ik (nu nog) niet bij, gaat bij mij echt puur op gevoel.
pi_171518689
Ik wil ook weer beginnen met hardlopen, ik merk dat ik daar het snelst conditie mee opbouw en van afval.

Ik heb destijds dat Start to run met Evy gedaan, toen een wedstrijd van zo'n 8.5KM gedaan wat erg goed ging :)

Nu wil ik weten welke podcast of app ik het best kan gebruiken om een soort van begeleidend programma met muziek en een schema om weer te beginnen met 5KM/30min ?
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:39:18 #239
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_171518824
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:59 schreef DeLuna het volgende:
Lastig wel, hoe doen schemaloze mensen dit dan? Niet iedereen loopt toch met een schema? Schemaloze mensen doen toch ook wel intervallen? :D
Ik loop intervallen met dezelfde afstanden voor pauze en snel. En loop ze juist wel op afstand, maar dat is om de zolderkamerautist in mij te laten rekenen in hoe groot mijn rondje moet zijn om weer netjes voor de deur uit te komen als ik klaar ben...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_171527433
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:59 schreef DeLuna het volgende:
Lastig wel, hoe doen schemaloze mensen dit dan? Niet iedereen loopt toch met een schema? Schemaloze mensen doen toch ook wel intervallen? :D

Ik wil gewoon eens lekker lopen en wat loopjes hier en daar doen zonder echt een doel te hebben. Maar zonder 3x per week hetzelfde rondje om de kerk te doen in 6:40. Is het mogelijk? :D
ik loop vrij weinig intervaltraining. Als ik al 400m interval doe is het meestal. Iets meer dan een km inlopen dan 10 keer 400p400 en dan de rest uitlopen tot ik weer thuis ben. Dit heb ik zo ingesteld in mijn klokje. Soms wik ik ook nog wel eens kilometer interval doen. Om en om snel en dan weer wat langzamer.
pi_171533931
Mijn schemaloze hardloopbestaan:
Twee keer per week meetrainen bij 2 clubs. Maandag, afhankelijk van wat ik in het weekend heb gedaan, gewoon intervallen meedoen die op afstand gaan (rondes lopen met bijv. 3 zijdes snel, 1 zijde herstel), of rustig uitlopen (half uurtje op 1 tempo). Op woensdag meer gevarieerde, maar kortere intervallen, soms ook richting fartlek, soms heuveltjes.
Verder nog een LDL. En wat ik in die vierde training doe weet ik eigenlijk niet zo goed. :') Of een kortere LDL, of een wedstrijdje, of een rondje interval op tijd (4 min snel, 2 min herstel, 6k), of een tempoloopje (6k).

Momenteel nóg schemalozer, want al 10 dagen niet gesport. :o
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:35:36 #242
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171536175
Vanavond voor t eerst een 1500m gelopen. Zag er erg tegenop want zoiets moet natuurlijk snel enzo.
Vanwege mijn alsmaar durende post-marathondip en het inlopen wat ook weer kut was, dacht ik: weet je, ik ga gewoon iets doen waarvan ik denk dat ik t kan. Het enige doel is dat het leuk is. Fuck de tijden, ik wil weer houden van het hardlopen :) Want van die dip word ik een beetje verdrietig.

Dus: beetje rond de 5.00/km weggegaan, horloge op een zinloos scherm gezet en hobbelen maar. Dat ging goed. Wel keihard lopen hijgen, samen met een groepsgenootje. Heel eensgezind enzo :P
En na een meter of 900 - 1000 leek het een soort van makkelijker te gaan! *O* Dus: gas erop!

Uiteindelijk in 7.04 gefinisht. Geen 1500 meterkuchje, maar wel tevreden en met weer wat meer vertrouwen. Blijkbaar kan ik echt nog wel snel.

Goeie tactiek dus, zo ga ik zaterdag dan ook maar de 10 km lopen. Alles om het weer leuk te vinden, tijden komen wel weer een keer.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:44:52 #243
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171536546
Ik heb mij ingeschreven voor de Run Forest Run in Springendal op 23 september, de 25km. En ik neig heel erg naar om ook in te schrijven voor de 27km tijdens de RFR Indian Summer *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:47:38 #244
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171536666
quote:
17s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:44 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mij ingeschreven voor de Run Forest Run in Springendal op 23 september, de 25km. En ik neig heel erg naar om ook in te schrijven voor de 27km tijdens de RFR Indian Summer *O*
Leuk!!!!!
Fuck de rendip! *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 21:50:35 #245
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171536770
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Leuk!!!!!
Fuck de rendip! *O*
Precies :7
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:56:03 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171536966
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:35 schreef Murmeli het volgende:
Vanavond voor t eerst een 1500m gelopen. Zag er erg tegenop want zoiets moet natuurlijk snel enzo.

Hier verloor ik interesse.... ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:57:28 #247
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171537020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Hier verloor ik interesse.... ;)
Dank je :6
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171537075
In eerste instantie was ik ook van plan om te gaan lopen vanavond, maar was pas laat thuis en had toen niet echt zin meer om te gaan.
  Forum Admin woensdag 7 juni 2017 @ 22:10:27 #249
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_171537432
Ook maar een beetje intervallen (6x 5minuten) gehobbeld. Het weer was wel lekker, beetje veel takken op de weg.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:17:12 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171537622
En zo kon er vanavond eigenlijk heel lekker in het zonnetje worden hardgelopen 8-) Een training van 8 min - 9 min - 10 min. Lekker in de snelste groep meegehobbeld, beetje halverwege. Mijn voornemen om het rustig aan te doen viel dus in de soep (natuurlijk). Dan morgenavond maar even kijken hoe en wat.

En dan tegen de wind in naar huis fietsen en daar nog 'moeten' planken. Nu wel bier.

quote:
99s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:32 schreef So_Surreal het volgende:
Nu wil ik weten welke podcast of app ik het best kan gebruiken om een soort van begeleidend programma met muziek en een schema om weer te beginnen met 5KM/30min ?
Apps geen idee, maar in de OP staan wat beginnersschema's. Misschien heb je er iets aan. Succes! ^O^
pi_171542594
Ik ben al enige tijd aan het bootcampen alleen merk ik dat mijn conditie niet vooruit gaat.
Dit komt vooral doordat mijn ademhaling mij in de weg staat. Ik probeer via mijn neus te ademen, mond uit. Maar ik krijg het gevoel dat ik lucht te kort kom.

Iemand tips?
pi_171542691
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:22 schreef Grace_Marks het volgende:
Ik ben al enige tijd aan het bootcampen alleen merk ik dat mijn conditie niet vooruit gaat.
Dit komt vooral doordat mijn ademhaling mij in de weg staat. Ik probeer via mijn neus te ademen, mond uit. Maar ik krijg het gevoel dat ik lucht te kort kom.

Iemand tips?
Volgens mij ontkom je er niet aan om op een gegeven moment ook door je mond adem te halen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_171542747
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:29 schreef Cynic het volgende:

[..]

Volgens mij ontkom je er niet aan om op een gegeven moment ook door je mond adem te halen.
Dat denk ik ook niet. Maar ik heb het al op een rustige tempo. Begin gaat het even goed voor een paar minuten en dan, ondanks rustige hardlooptempo/ jogging bijna, kom ik toch met ademhaling in de knel.

Ik moet ook zeggen dat dit 'kwaaltje' al veel langer speelt. Vroeger had ik een speciale ketting die ik in mijn mond moest doen, zodat ik meer ging ademhalen via mijn neus. 🙃
pi_171542954
Ademhaling is zeker wel te trainen. Stond een tijdje terug nog een artikel over in LV magazine met oefeningen die je voor je training kon doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171543182
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ademhaling is zeker wel te trainen. Stond een tijdje terug nog een artikel over in LV magazine met oefeningen die je voor je training kon doen..
Is dit artikel ook online te vinden?
pi_171543277
Gisteren weer eens een coopertest gedaan. Met windkracht 6. Ik geloof niet dat ik veel door mijn neus geademd heb.

Nu is een coopertest altijd al wel zwaar, maar dit sloeg eigenlijk nergens op. Elke ronde weer zo'n 100m die harde wind recht in het gezicht, en dan was er ook nog eens niemand in de buurt om achter te schuilen. Gelukkig daarna dan weer lekker de wind in de rug, zodat ik even kon bijkomen. Maar hierdoor kon ik toch niet echt goed in mijn ritme komen.
Gezien de omstandigheden toch best tevreden met het resultaat (3650m). De volgende moet wel ruim boven de 3700 uit kunnen komen. En ik heb gelijk weer zin om weer baanwedstrijden te gaan doen deze zomer. Waarschijnlijk te beginnen met een 5000m volgende week.
pi_171543300
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ademhaling is zeker wel te trainen.
Waarom zou je eigenlijk?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171543376
In een poging de WLWW nieuw leven in te blazen, bij deze mijn bijdrage:

1
2
 [b] 18 juni 2017 - [url=https://www.marathonamersfoort.nl/] Marathon Amersfoort (Amersfoort)[/url][/b]
[*] McTwente - 10 km

1
2
 [b] 10 september 2017 - [url=http://bridgetobridge.nl/] Bridge to Bridge (Arnhem)[/url][/b]
[*] McTwente - 10 EM

1
2
 [b] 19 november 2017 - [url=http://www.zevenheuvelenloop.nl/] Zevenheuvelenloop (Nijmegen)[/url][/b]
[*] McTwente - 15 km
pi_171543558
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:22 schreef Grace_Marks het volgende:
Ik ben al enige tijd aan het bootcampen alleen merk ik dat mijn conditie niet vooruit gaat.
Dit komt vooral doordat mijn ademhaling mij in de weg staat. Ik probeer via mijn neus te ademen, mond uit. Maar ik krijg het gevoel dat ik lucht te kort kom.

Iemand tips?
Ik heb er nooit zo op gelet, maar volgens mij adem ik zowel door mijn neus als door mijn mond. Als je met de neusademhaling in de knel komt, zou ik gewoon door de mond ademen.
pi_171544339
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom zou je eigenlijk?
Zodat je harder kunt lopen, minder snel buiten adem raakt, minder verzuurt, ik kan zo nog honderd redenen bedenken.
Ik denk wel dat je tijdens het lopen niet bewust met ademhalen bezig moet zijn, want dat werkt alleen maar averechts. Maar als je voor een zware training een paar keer heel goed diep uitademt en volop lucht in je longen krijgt, grijp je daar uiteindelijk tijdens de zware training ook meer op terug.

Ik kan het betreffende artikel niet online vinden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171544391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:11 schreef Mr.B. het volgende:
Gisteren weer eens een coopertest gedaan. Met windkracht 6. Ik geloof niet dat ik veel door mijn neus geademd heb.

Nu is een coopertest altijd al wel zwaar, maar dit sloeg eigenlijk nergens op. Elke ronde weer zo'n 100m die harde wind recht in het gezicht, en dan was er ook nog eens niemand in de buurt om achter te schuilen. Gelukkig daarna dan weer lekker de wind in de rug, zodat ik even kon bijkomen. Maar hierdoor kon ik toch niet echt goed in mijn ritme komen.
Gezien de omstandigheden toch best tevreden met het resultaat (3650m). De volgende moet wel ruim boven de 3700 uit kunnen komen. En ik heb gelijk weer zin om weer baanwedstrijden te gaan doen deze zomer. Waarschijnlijk te beginnen met een 5000m volgende week.
Hard ondanks die zware omstandigheden toch! Uiteindelijk heeft een ander trainingsgenootje mijn vriendin gehaast en die heeft ook ruim haar doel gehaald! (2723 meter).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171544414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zodat je harder kunt lopen, minder snel buiten adem raakt, minder verzuurt, ik kan zo nog honderd redenen bedenken.
Ik denk wel dat je tijdens het lopen niet bewust met ademhalen bezig moet zijn, want dat werkt alleen maar averechts. Maar als je voor een zware training een paar keer heel goed diep uitademt en volop lucht in je longen krijgt, grijp je daar uiteindelijk tijdens de zware training ook meer op terug.

Ik kan het betreffende artikel niet online vinden.
Ja daar heb je idd een punt. Het klopt idd dat als ik op mijn ademhaling let tijdens het hardlopen ik, naar mijn idee, al gauw uit een 'flow' raak. Echter met bootcamp heb je te maken met conditie en krachttraining waarbij ik veel bezig blijf, waar ik merk dat het een tijd lang duurt voordat ik weer op normale ademhaling kom. Vandaar mijn vraag hierover

Bedankt voor het zoeken iig! Ik zal deze topic verder in de gaten houden en mogelijk oefeningen zelf oefenen.
Misschien dat ik ook nog langs een huisarts ga omdat er altijd wel een neusgat aanvoelt alsof die verstopt zit
pi_171544484
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:09 schreef Grace_Marks het volgende:

[..]

Ja daar heb je idd een punt. Het klopt idd dat als ik op mijn ademhaling let tijdens het hardlopen ik, naar mijn idee, al gauw uit een 'flow' raak. Echter met bootcamp heb je te maken met conditie en krachttraining waarbij ik veel bezig blijf, waar ik merk dat het een tijd lang duurt voordat ik weer op normale ademhaling kom. Vandaar mijn vraag hierover

Bedankt voor het zoeken iig! Ik zal deze topic verder in de gaten houden en mogelijk oefeningen zelf oefenen.
Misschien dat ik ook nog langs een huisarts ga omdat er altijd wel een neusgat aanvoelt alsof die verstopt zit
Ik hoorde laatst van een geneeskunde iemand dat je juist 2 neusgaten hebt omdat het helemaal niet de bedoeling is dat ze allebei tegelijkertijd werken. Het is alleen een menselijk trekje dat we dat irritant vinden maar het is niet per se nodig. De beperkende factor is ook niet de zuurstof die binnenkomt maar hoeveel we daaruit opnemen in onze longen.

Ik zou trouwens niet per se op neus dan wel mond letten maar vooral op dat je je buik goed uitzet bij het inademen en leegdrukt bij het uitademen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171544511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zodat je harder kunt lopen, minder snel buiten adem raakt, minder verzuurt, ik kan zo nog honderd redenen bedenken.
Ik denk wel dat je tijdens het lopen niet bewust met ademhalen bezig moet zijn, want dat werkt alleen maar averechts. Maar als je voor een zware training een paar keer heel goed diep uitademt en volop lucht in je longen krijgt, grijp je daar uiteindelijk tijdens de zware training ook meer op terug.

Ik kan het betreffende artikel niet online vinden.
Heb denk ik het zelfde artikel eens gelezen, vandaar :P
Kan het alleen ook zo 1 2 3 niet terug vinden -O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Sport donderdag 8 juni 2017 @ 11:22:56 #265
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171544629
Ik haalde een PR op de coopertest toen ik een PR liep op de 5km kwam ik gisteren achter. Ik ging van 2290 naar 2360 meter. Toch handig. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171544631
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171544739
quote:
Ja alleen het volledige stuk was een stuk of 4 pagina's met ook wat interviews met uit mijn hoofd Dennis Licht, Susan Krumins?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171545308
Coopertest, leuk!
Nette score mr B, ondanks de windvlagen.

Ik ben zelf nog steeds niet aan echt hardlopen toegekomen dit jaar, mijn totaal staat nog steeds op 3 km... Het is een beetje een blessurejaar aan het worden, eerst een jumpersknee (die is inmiddels redelijk onder controle) toen door mijn enkel gegaan waar ik nog steeds wel wat pijn van heb en sinds kort ook een tennisarm die eigenlijk vanuit m'n nek komt. Maar dat komt ook wel weer onder controle.

Ik train inmiddels wel weer 2x per week en ik fiets elke dag naar het werk met m'n nieuwe fiets dus ben wel in beweging! :)

Het bestaat niet dat het lopen nu nog erg goed gaat, maar ik moet er toch echt weer mee beginnen. Zie er wel een beetje tegenop.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_171545880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:52 schreef Cynic het volgende:
Coopertest, leuk!
Nette score mr B, ondanks de windvlagen.

Ik ben zelf nog steeds niet aan echt hardlopen toegekomen dit jaar, mijn totaal staat nog steeds op 3 km... Het is een beetje een blessurejaar aan het worden, eerst een jumpersknee (die is inmiddels redelijk onder controle) toen door mijn enkel gegaan waar ik nog steeds wel wat pijn van heb en sinds kort ook een tennisarm die eigenlijk vanuit m'n nek komt. Maar dat komt ook wel weer onder controle.

Ik train inmiddels wel weer 2x per week en ik fiets elke dag naar het werk met m'n nieuwe fiets dus ben wel in beweging! :)

Het bestaat niet dat het lopen nu nog erg goed gaat, maar ik moet er toch echt weer mee beginnen. Zie er wel een beetje tegenop.
Met je supersnelle ligfiets!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171546466
quote:
[..]

Met je supersnelle ligfiets!
pics!
pi_171546880
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:48 schreef McM77 het volgende:

[..]

pics!
Met de andere reden waarom ik wat minder aan lopen toekom!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:18:51 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171547046
Die babies altijd maar als excuses :{w ;)

Toffe fiets!
pi_171549063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:18 schreef Quoi het volgende:
Die babies altijd maar als excuses :{w ;)

Toffe fiets!
Als man mag je daar natuurlijk sowieso niet over zeuren. :P
Maar ik doe het toch een beetje. Ik heb het idee dat met name het minder slapen nogal invloed heeft op mijn hersteltijd en blessuregevoeligheid. Of ik ben nu officieel oud, dat kan ook.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Redactie Sport donderdag 8 juni 2017 @ 20:41:37 #274
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171557389
Dat shirt bij de 7^^ is ook wel een reden om mee te doen :o

Ik moet me maar eens gaan inschrijven denk ik :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171557788
Voor het eerst met lange mouwen!

Ik sta te popelen, maar moet nog steeds eerst proeflopen.
  Moderator donderdag 8 juni 2017 @ 21:02:12 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_171558168
Ik ben niet per se heel kapot van dat 7^^-shirt :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 juni 2017 @ 21:19:26 #277
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171558825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:03 schreef Cynic het volgende:

[..]

Als man mag je daar natuurlijk sowieso niet over zeuren. :P
Maar ik doe het toch een beetje. Ik heb het idee dat met name het minder slapen nogal invloed heeft op mijn hersteltijd en blessuregevoeligheid. Of ik ben nu officieel oud, dat kan ook.
Het is me niet gegund om zelf vader te zijn maar een baby en het bijbehorende slaapgebrek zou een prachtige mogelijkheid zijn om met vermoeid lichaam te trainen voor een Miler of 24 uur race ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:09:52 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171560239
Zo, dat was training 2. Na gister me natuurlijk niet ingehouden. Ik geloof dat ik nu - na weer wat plankgedoe op de grond - maar eens 2 dagen niks doe :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:03 schreef Cynic het volgende:

[..]

Als man mag je daar natuurlijk sowieso niet over zeuren. :P
Maar ik doe het toch een beetje. Ik heb het idee dat met name het minder slapen nogal invloed heeft op mijn hersteltijd en blessuregevoeligheid. Of ik ben nu officieel oud, dat kan ook.
Jij en mrQ moeten eens met elkaar praten ;)
pi_171566174
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben niet per se heel kapot van dat 7^^-shirt :@
+1

Ik vind lange mouwen al geen pré, maar ook het ontwerp spreekt me niet erg aan.
pi_171567683
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:03 schreef Cynic het volgende:
Ik heb het idee dat met name het minder slapen nogal invloed heeft op mijn hersteltijd en blessuregevoeligheid.
Dat is logisch toch?

Ik vind dat shirt van de 7HL wel okee eigenlijk. Lange mouwen zijn wel fijn om te hebben in de winter.
pi_171568099
Even gekeken naar het shirt, maar vind hem best netjes eigenlijk
pi_171568321
De 7HL gaat om de loop he mensen, niet om het shirt dat je er kan kopen :D
Misschien dat ik er dit jaar ook weer eens bij ben in Nijmegen. Is toch wel een erg mooie wedstrijd
pi_171569799
Ik hoop dat ik dit jaar er weer niet bij ben :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171569804
Ik hoor wel om me heen dat de 7^^ meevalt qua heuvels.. Klopt dat?
pi_171569849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:00 schreef McM77 het volgende:
Ik hoor wel om me heen dat de 7^^ meevalt qua heuvels.. Klopt dat?
Er zijn soberso geen 7 heuvelen...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport vrijdag 9 juni 2017 @ 12:19:39 #286
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171570104
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:00 schreef McM77 het volgende:
Ik hoor wel om me heen dat de 7^^ meevalt qua heuvels.. Klopt dat?
Het is maar net wat je verwacht...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_171570344
Vergeleken met de plat-als-een-dubbeltje-omgeving waar ik train, vind ik het best heuvelachtig. Wat dat betreft mis ik Arnhem (na bijna vier jaar) nog steeds.

Ik zit er aan te denken om me in te schrijven voor de 7^^-nacht. Heb ik nog nooit gelopen en 7 kilometer half november moet best haalbaar zijn, waarschijnlijk begin ik over een week of drie/vier weer met Evy..
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 13:00:37 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_171570983
En de nacht is gewoon tof!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171571860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:00 schreef Guppyfriend het volgende:
En de nacht is gewoon tof!
Lijkt mij ook! Loop jij hem ook weer?
  vrijdag 9 juni 2017 @ 20:33:41 #290
394924 steffelonio
steffelonio
pi_171581007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:17 schreef McTwente het volgende:
In een poging de WLWW nieuw leven in te blazen, bij deze mijn bijdrage:
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Ik kan de OP niet meer wijzigen. Helaas...
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 21:08:59 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_171582096
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:37 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook! Loop jij hem ook weer?
Wil ik wel. Binnenkort maar eens inschrijven :9
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171584977
Nou, ik was blijkbaar nog niet helemaal hersteld van mijn halfzieke/niet fitte weekje :P Ik liep een 3000m in Naaldwijk, het waaide loeihard dus het was het beste om bij het groepje te blijven. Maar een eerste km in 3.35 of zoiets moest ik daarna toch wel hard bekopen :P
Alhoewel 11.29 na deze week ook weer niet heel slecht is. Heb er wel vertrouwen in dat als ik volgende week mijn eigen race loop het best hard kan gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:09:39 #293
3878 Vork
Manisch creatief
pi_171586207
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:00 schreef Guppyfriend het volgende:
En de nacht is gewoon tof!
Klopt, vorig jaar ook gelopen. Veel volk langs de kant, veel lichtjes, rennende kerstbomen en stukken parcours die me aan de Efteling deden denken. En de laatste kilometers gaan lekker snel.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:15:32 #294
3878 Vork
Manisch creatief
pi_171586397
Ik vind 11:29 anders best rap met veel wind en na een niet fitte week.

Dat laatste, daar had ik helaas ook last van. Vandaag durfte ik het wel aan. Gelijk maar de langere duurloop gedaan en dat ging al snel zo lekker, dat ik uiteindelijk 15km had gelopen, met een flinke klim en een versnelling in het tweede deel, net als ik van plan ben om het over een maand in Apeldoorn aan te pakken. Alleen dacht ik dat voor daar 1:15 wel een goed uitgangspunt zou zijn, maar nu is vandaag al ruim een minuut sneller was, moet ik mijn streeftijd misschien toch maar wat aanscherpen. Tenzij het weer natuurlijk niet meewerkt.
pi_171586860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, ik was blijkbaar nog niet helemaal hersteld van mijn halfzieke/niet fitte weekje :P Ik liep een 3000m in Naaldwijk, het waaide loeihard dus het was het beste om bij het groepje te blijven. Maar een eerste km in 3.35 of zoiets moest ik daarna toch wel hard bekopen :P
Alhoewel 11.29 na deze week ook weer niet heel slecht is. Heb er wel vertrouwen in dat als ik volgende week mijn eigen race loop het best hard kan gaan.
Dat is inderdaad het lastige bij de kleinere baanwedstrijden: minder kans op een groepje dat jouw tempo loopt. En zeker met veel wind is het dan of erop gokken om bij een te snel groepje mee te gaan of om alleen tegen de wind in te boksen.

Maar hier word je hard van ;)
Volgende week competitie?
  zaterdag 10 juni 2017 @ 08:43:10 #296
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171590391
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, ik was blijkbaar nog niet helemaal hersteld van mijn halfzieke/niet fitte weekje :P Ik liep een 3000m in Naaldwijk, het waaide loeihard dus het was het beste om bij het groepje te blijven. Maar een eerste km in 3.35 of zoiets moest ik daarna toch wel hard bekopen :P
Alhoewel 11.29 na deze week ook weer niet heel slecht is. Heb er wel vertrouwen in dat als ik volgende week mijn eigen race loop het best hard kan gaan.
Ooit was je verrukt met deze tijd, herinner ik me vaagjes. Liep je niet je eerste 3 km op zoiets?

Ben benieuwd volgende week, fijn dat je vertrouwen goed is, dat scheelt de helft!

Ik heb wel zin in de 10 km straks. Wordt warm, en ik ben dus nog in mijn post-marathondipgenezingsproces, dus de grote doelen laat ik thuis, rond de 55 min zou al geweldig zijn O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171591023
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 08:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ooit was je verrukt met deze tijd, herinner ik me vaagjes. Liep je niet je eerste 3 km op zoiets?

Ben benieuwd volgende week, fijn dat je vertrouwen goed is, dat scheelt de helft!

Ik heb wel zin in de 10 km straks. Wordt warm, en ik ben dus nog in mijn post-marathondipgenezingsproces, dus de grote doelen laat ik thuis, rond de 55 min zou al geweldig zijn O+
Eerste keer was geloof ik 11.48 of zo. En vorig jaar liep ik na terugkomst van mijn blessure een 'slechte' 3000m in 11.58 en toen liep ik een week later 11.20, dus als ik hetzelfde verloop heb als ik me weer fitter ga voelen deze keer ben ik zeker blij :P Het is met die baanwedstrijdjes ook gewoon goed om weer een paar keer het wedstrijdgevoel te hebben.
Maar wel zonde, want het was op zich een mooi groepje, en een meisje met wie ik ongeveer samen finishte op de 1500m kon er wel bij blijven en finishte in 10.56.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 10 juni 2017 @ 10:39:17 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_171591853
Mr. B en LT, jullie liepen gewoon de Dios Lenteloop vorige week! Ik had een volle zaterdag, maar had leuk geweest om jullie even in actie te zien. Al ging het dan naar jullie idee niet goed genoeg ;) LT, ik moet er nog aan wennen dat je hier in de buurt 'rondloopt'. Kom je een keer de Kerkpolderloop (of Delftse Houtloop/Kopjesloop) winnen? :P

Hier even minstens 2 dagen rust. En ook mijn planking challenge van gister mislukte, toen mijn timer werd afgepakt door een klein monstertje en ik daar zo om moest lachen, dat ik omkukelde. Vandaag maar even 2x.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 08:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ooit was je verrukt met deze tijd, herinner ik me vaagjes. Liep je niet je eerste 3 km op zoiets?

Ben benieuwd volgende week, fijn dat je vertrouwen goed is, dat scheelt de helft!

Ik heb wel zin in de 10 km straks. Wordt warm, en ik ben dus nog in mijn post-marathondipgenezingsproces, dus de grote doelen laat ik thuis, rond de 55 min zou al geweldig zijn O+
Welke loop je? Zou best logisch zijn als je 'm gemakkelijk rond de 55 min loopt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:33 schreef Gogo83 het volgende:
Vergeleken met de plat-als-een-dubbeltje-omgeving waar ik train, vind ik het best heuvelachtig. Wat dat betreft mis ik Arnhem (na bijna vier jaar) nog steeds.

Ik zit er aan te denken om me in te schrijven voor de 7^^-nacht. Heb ik nog nooit gelopen en 7 kilometer half november moet best haalbaar zijn, waarschijnlijk begin ik over een week of drie/vier weer met Evy..
Tof dat je weer gaat starten!
pi_171592067
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:39 schreef Quoi het volgende:
Mr. B en LT, jullie liepen gewoon de Dios Lenteloop vorige week! Ik had een volle zaterdag, maar had leuk geweest om jullie even in actie te zien. Al ging het dan naar jullie idee niet goed genoeg ;) LT, ik moet er nog aan wennen dat je hier in de buurt 'rondloopt'. Kom je een keer de Kerkpolderloop (of Delftse Houtloop/Kopjesloop) winnen? :P

Hier even minstens 2 dagen rust. En ook mijn planking challenge van gister mislukte, toen mijn timer werd afgepakt door een klein monstertje en ik daar zo om moest lachen, dat ik omkukelde. Vandaag maar even 2x.

[..]

Welke loop je? Zou best logisch zijn als je 'm gemakkelijk rond de 55 min loopt.

[..]

Tof dat je weer gaat starten!
Haha oja, ik loop het runcircuit dus zal nog wel vaker in de buurt zijn ;) Ik ben daarna op het terras in Delft gaan zitten, wat een leuke stad! Maar het is nog wel even wennen dat iedereen hier in de omgeving elkaar kent qua hardlopers :P En MrB die ik ongeveer 4x per week door mijn straat zie rennen :P

Murmeli succes trouwens! Gewoon kijken wat er in zit vandaag, wie weet ben je zowaar weer uit je dip. Warmte valt volgens mij wel mee!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 10 juni 2017 @ 14:09:35 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171595942
47.11 gelopen.
Op 8,7 km :o

Het waren 4 rondes en na ronde 2 zag ik pas dat het te kort was. Toen sowieso maar niet meer gepusht, al zat er ook niet heel veel in, mogelijk door mijn te snelle start.

Het weer was inderdaad heel goed te doen. De laatste ronde was pas iets te warm. Gezien het verval dat ik had denk ik dat ik net onder of boven de 55 had gelopen op een echte 10 km. Dus op zich kloppend met mijn doel. Het viel me wel enorm zwaar! Hartslag door het dak (of een mismeting, maar ik vrees van niet).

Maargoed, niet zeiken Murmel, feit is dat het lang niet zo kut gaat met lopen als ik dacht.

Op naar de volgende 7 stratenlopen. Volgende week de halve van hoogvliet.

@Quoi: ik Had erbij willen zijn gisteren denk ik :D

LT: ja zoiets stond me bij Ja, iets rond de 11.50. Gaan nog wel mooie tijden aankomen denk ik. Dat kan jij.
En wat Quoi zegt: gezellig een keer de kerkpolderloop doen! Kom ik ook.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 10 juni 2017 @ 19:07:07 #301
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_171601811
Zometeen kijken bij de Zwolse HM. Volgend jaar maar weer zelf mee doen :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')