Precies waarom ik ze doe.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 09:57 schreef Mr.B. het volgende:
(Core)oefeningen zijn natuurlijk wel goed voor lopers. Goed voor je loopefficiëntie en als blessurepreventie. Ik doe ze dan ook om klachten aan lies en onderrug te verhelpen/voorkomen
Wyccie is buitenaards. Zij heeft alweer een marathon gelopen sinds Rotterdam terwijl ik sindsdien max 15km heb gelopenquote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:54 schreef steffelonio het volgende:
Wyccie, had je nu al weer willen bootcampen??
Leuk Cee!quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:53 schreef Cee het volgende:
Vandaag met de groep gelopen. Intervallen, en het ging prima. Gisteren wel wat spierpijn in m'n bovenbenen maar ik voel vandaag niet meer dat ik eergisteren een HM heb gelopen, dusssss...
Het is een godvergeten roteind en ik snap nog steeds niet hoe het fysiek mogelijk is om de afstand van eergisteren twee keer uit te voeren, maar ik ga toch maar een schema zoeken en opstellen en dan zonder al te veel röring richting vrienden en familie (anders vragen ze vanaf dag 1 iedere dag ernaar, ik ken ze) de eerste stappen richting de M van Eindhoven te doen.
Stap 1. Een geschikt, passend schema vinden. Tips zijn welkom.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:01 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat wyccie vier benen heeft, kan niet anders.
Dan was ik zondag wel iets sneller geweest.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:01 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat wyccie vier benen heeft, kan niet anders.
Kan ook te maken hebben met de warmte. Bij mij is dat ook zo.quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:10 schreef hatsaflats het volgende:
Haha, lekker toch dat je je het zo leuk vindt en je je er zo goed bij voelt? Zolang je gewoon heel blijft is het allemaal alleen maar prima![]()
Ik lijk toch een beetje op een dood punt te zitten. Trainingen op niet al te harde tempo's zijn al zwaar zat. Maar het wedstrijdseizoen is wel ongeveer over, dus even chillen mag ook wel
Das dapper!quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik ging dus net eens hardlopen op hartslag. Ik denk, leuk nieuw project. Mijn plan vandaag: 5km in zone 2. Dat zou dan dus op hartslag 121-141 zijn.
De resulteert bij mij dus in een 5km in 40:48 en een gemiddelde hartslag van 135. Ik vind het knap van mezelf dat ik die rust en het geduld kan bewaren om dit ook echt 5km vol te houden. Nu komt de uitdaging om dit de komende tijd te gaan doen en te kijken of ik hier ook echt vooruitgang mee boek. Ik heb verder toch nog geen concrete doelen dus dan kan ik best eens wat uitproberen.
Iemand die ook op hartslag loopt en ook begonnen is met een tempo van 8:09 min/km (of wat voor jou langzaaaaaaaam is)?
Mijn max hartslag is 202, een keer getest op school. Volgens mijn horloge moet dit zone 2 zijn, en hij gaat uit van 5 zones.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:01 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Das dapper!
Weet je zeker dat dit jouw zone 2 is? Lijkt mij vrij laag op zich.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:56 schreef mosselmossel het volgende:
Jeemig, wyccie, doe normaal
Leuk Cee, geniet ervan!
Zweepslag krijgen is dus kutter dan ik dacht.
Einde bericht
Wacht eens even! Hoe is het met de kleine Mossel??quote:
Ik denk dat als je je zones eigenlijk niet weet dat het niet zoveel zin heeft. Misschien is dit wel zone 0 en word je alleen maar langzamer door dat geschuifel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mijn max hartslag is 202, een keer getest op school. Volgens mijn horloge moet dit zone 2 zijn, en hij gaat uit van 5 zones.
Misschien is dit ook wel helemaal niks voor mij en ben ik er over twee weken al wel weer klaar meewie niet waagt die niet wint.
Bij te veel cijfertjes en omrekentabellen gaat het bij mij al duizelen. Ik weet dat het vaak nuttig kan zijn maar soms lijken schema's voor mij al snel op wiskundige stellingen, met al die afkortingen en legenda's.quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:41 schreef steffelonio het volgende:
Ik heb sowieso nog niet door wat het nut is van trainen op hartslag. En wat mijn zones zijn etc. De reden dat ik toch mijn hartslagband omdoe is voor de feedback achteraf van polar.
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:53 schreef Cee het volgende:
Vandaag met de groep gelopen. Intervallen, en het ging prima. Gisteren wel wat spierpijn in m'n bovenbenen maar ik voel vandaag niet meer dat ik eergisteren een HM heb gelopen, dusssss...
Het is een godvergeten roteind en ik snap nog steeds niet hoe het fysiek mogelijk is om de afstand van eergisteren twee keer uit te voeren, maar ik ga toch maar een schema zoeken en opstellen en dan zonder al te veel röring richting vrienden en familie (anders vragen ze vanaf dag 1 iedere dag ernaar, ik ken ze) de eerste stappen richting de M van Eindhoven te doen.
Ik kom hier juist https://beta.trainasone.com tegen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:53 schreef Cee het volgende:
Nouja dan geef ik het op hoor. Dan maar niet sneller worden. #foreverslowquote:Op woensdag 31 mei 2017 17:36 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je zones eigenlijk niet weet dat het niet zoveel zin heeft. Misschien is dit wel zone 0 en word je alleen maar langzamer door dat geschuifel.
Ik toen ik pas begonnen was met hardlopen na jarenlange inactiviteit & nadien herbegonnen met wat minder tijd ertussen (toen was het 7min/Km). Zorg wel dat uw max. hartslag & rusthartslag juist ingevoerd staan, itt de standaardregeltjes zodat de hartslagzones enigszins kloppen. MEt de standaardzones is het onmogelijk voor mijquote:Op woensdag 31 mei 2017 12:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik ging dus net eens hardlopen op hartslag. Ik denk, leuk nieuw project. Mijn plan vandaag: 5km in zone 2. Dat zou dan dus op hartslag 121-141 zijn.
De resulteert bij mij dus in een 5km in 40:48 en een gemiddelde hartslag van 135. Ik vind het knap van mezelf dat ik die rust en het geduld kan bewaren om dit ook echt 5km vol te houden. Nu komt de uitdaging om dit de komende tijd te gaan doen en te kijken of ik hier ook echt vooruitgang mee boek. Ik heb verder toch nog geen concrete doelen dus dan kan ik best eens wat uitproberen.
Iemand die ook op hartslag loopt en ook begonnen is met een tempo van 8:09 min/km (of wat voor jou langzaaaaaaaam is)?
Ik vind het tot op een bepaald niveau nog wel een zekere charme hebben. Met het gevaar dat ik vaak naar het duurdere segment van Garminhorloges kwijl, maar mijn forerunner 220 moet het financieel gezien nog maar even volhoudenquote:Op woensdag 31 mei 2017 17:53 schreef Cee het volgende:
[..]
Bij te veel cijfertjes en omrekentabellen gaat het bij mij al duizelen. Ik weet dat het vaak nuttig kan zijn maar soms lijken schema's voor mij al snel op wiskundige stellingen, met al die afkortingen en legenda's.
het is lastig maar wel vol te houden. Ik heb het ook een tijd gedaan met dezelfde max hartslag.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mijn max hartslag is 202, een keer getest op school. Volgens mijn horloge moet dit zone 2 zijn, en hij gaat uit van 5 zones.
Misschien is dit ook wel helemaal niks voor mij en ben ik er over twee weken al wel weer klaar meewie niet waagt die niet wint.
Bekend gevoel ja.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:24 schreef DeLuna het volgende:
Ik weet uberhaupt niet wat ik wil. Die marathon heeft me nogal in een zwart gat gedropt zeg maar.
Ik krijg van polar eigenlijk alleen een cijfer als feedback. Hoe hoger hoe beter. Redelijk eenvoudig.quote:Op woensdag 31 mei 2017 17:53 schreef Cee het volgende:
[..]
Bij te veel cijfertjes en omrekentabellen gaat het bij mij al duizelen. Ik weet dat het vaak nuttig kan zijn maar soms lijken schema's voor mij al snel op wiskundige stellingen, met al die afkortingen en legenda's.
Nee ik sta nog niet ingeschreven verder. Ik weet nog noet wat ik wil. Heb wel weer wat leuke dingen gezien, Bridge to Bridge bijv of wat trails in september/oktober. Maar ik moet maar eens inschrijven, misschien helpt dat.quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:05 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Bekend gevoel ja.
Maar als je dat met hartslag interessant vindt, dan ga je je zones toch testen/laten testen? En er dan op trainen. En tot die tijd zou ik dan de echt lage tempo's rond de 6.30-7.00/km gokken. Denk dat je daar heel aardig mee in de buurt zit.
En sta je al ingeschreven voor wat leuke loopjes? Of een trailtje ofzo? Plezier terug krijgen in het lopen is nu het belangrijkste. Dan komen de doelen vanzelf weer naar boven dwarrelen.
Althans, dat is mijn strategie. Nu nog hopen dat t helpt.
Ik dacht dat je lekker ging triatlonnen als nieuwe uitdaging?quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:29 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee ik sta nog niet ingeschreven verder. Ik weet nog noet wat ik wil. Heb wel weer wat leuke dingen gezien, Bridge to Bridge bijv of wat trails in september/oktober. Maar ik moet maar eens inschrijven, misschien helpt dat.
Weet nog niet wat ik wil precies. Ik wil vanallesquote:Op woensdag 31 mei 2017 19:30 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Ik dacht dat je lekker ging triatlonnen als nieuwe uitdaging?
quote:Op woensdag 31 mei 2017 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb gewoon even geen zin om te hardlopen. Dus ik denk dat ik morgen pas weer ga. En dan zaterdag weer ofzo. En dan maandag m'n HM schema starten
Vrouwquote:Op woensdag 31 mei 2017 19:31 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Weet nog niet wat ik wil precies. Ik wil vanalles
Mini-mossel wordt al net zo'n blij ei als de grote mossel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wacht eens even! Hoe is het met de kleine Mossel??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:20 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Mini-mossel wordt al net zo'n blij ei als de grote mossel.OMFGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hou op met me hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Herkenbaar.. Nu ik weer een doel heb begint lopen pas weer interessant te worden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:24 schreef DeLuna het volgende:
Ik weet uberhaupt niet wat ik wil. Die marathon heeft me nogal in een zwart gat gedropt zeg maar.
quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:20 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Mini-mossel wordt al net zo'n blij ei als de grote mossel.Leuk! Blij ventjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Loop je al bij een club? Dan word je zonder na te denken vanzelf sneller.quote:Op woensdag 31 mei 2017 18:24 schreef DeLuna het volgende:
Nee, dat is niet haalbaar met al mijn andere hobby's.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:40 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Loop je al bij een club? Dan word je zonder na te denken vanzelf sneller.
fquote:Op woensdag 31 mei 2017 22:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, dat is niet haalbaar met al mijn andere hobby's.
Ik weet dat mijn gewicht in ieder geval een verbeterpunt is dus daar ben ik nu mee bezig.
Iemand hier die de Bridge To Bridge gelopen heeft? Is die leuk?
Anders heb je de Hazenkorting nietquote:Op donderdag 1 juni 2017 06:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
f
Bridge To Bridge is mijn thuiswedstrijd, ik ben fanal was het vorig jaar wat rommelig, maar ik ga me weer inschrijven. Note to self, snel doen!
Ik vond de BtB wel leuk, die ene keer dat ik hem gelopen heb.quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:40 schreef DeLuna het volgende:
Iemand hier die de Bridge To Bridge gelopen heeft? Is die leuk?
quote:
Kalenji is vaak prima, maar niet altijd het mooiste.quote:Op donderdag 1 juni 2017 16:03 schreef Barbewire het volgende:
Ik ben op zoek naar wat loopkleding. Met name een shirt en korte broek voor niet al te veel geld.
De korte broek moet een vakje hebben voor een smartphone en mag niet los tegen het been stuiteren.
Zelf heb ik al wat bij Decathlon op de website gezien van het merk Kalenji voor een lage prijs. Weten jullie of dat een beetje goede kwaliteit is? En hebben jullie misschien andere sites die jullie regelmatig gebruiken om kleding te kopen?
Nee, ik heb voorlopig zomerstop.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:04 schreef MiG31 het volgende:
Doet hier iemand mee aan Maastrichts Mooiste volgende week?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet het mooiste? het is gewoon goed normaal standaard spul.quote:Op donderdag 1 juni 2017 16:10 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Kalenji is vaak prima, maar niet altijd het mooiste.
Kies dan een club die meerdere trainingsavonden per week heeft, dan is er altijd wel een moment waarop je mee kunt trainen. Als je in je eentje kunt trainen kun je toch ook aansluiten bij een clubtraining?quote:Op woensdag 31 mei 2017 22:40 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, dat is niet haalbaar met al mijn andere hobby's.
Verschil is dat ik nu lekker 's ochtends of 's middags kan gaan wanneer ik wil en ik 's avonds nou juist andere dingen te doen heb.quote:Op donderdag 1 juni 2017 17:04 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Kies dan een club die meerdere trainingsavonden per week heeft, dan is er altijd wel een moment waarop je mee kunt trainen. Als je in je eentje kunt trainen kun je toch ook aansluiten bij een clubtraining?
Who cares about 'gemiddeld'?quote:Op donderdag 1 juni 2017 17:40 schreef McM77 het volgende:
Verwachte eindtijd van 1.26 op de 10EM is dan een beetje gemiddeld btw?
quote:
Heb ik wat gemist tijdens m'n verkansie?quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:24 schreef wyccie het volgende:
Gewoon wandelen is nog niet altijd mankvrij.
Gaat dit nog steeds over hardlopen?quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb me zelfs al omgekleed. Nu even wachten tot d'n Wolve thuiskomt van 't werk!Heb er eigenlijk best zin in.
Gewoon een marathonnetjequote:Op donderdag 1 juni 2017 19:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heb ik wat gemist tijdens m'n verkansie?Watskebeurt?
Ik heb ook veel van Kalenji. Heb een heel fijn broekje gekocht voor de marathon, met zakjes voor (waarin ik een 250ml soft flask in kon doen, en achter het ritsje mijn sleutel), zakjes achter (voor mijn telefoon en mijn oortjes, die ik niet heb gebruikt), en twee open zakjes aan de achterkant (goed voor 2x 3 gels).quote:Op donderdag 1 juni 2017 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet het mooiste? het is gewoon goed normaal standaard spul.
Kalenji
Mijn Kalenji Skort
Anders had ik me wel uitgekleed.quote:Op donderdag 1 juni 2017 19:51 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Gaat dit nog steeds over hardlopen?
ik zit aan mijn ontbijt!!!!!quote:Op donderdag 1 juni 2017 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
't Was wel weer eens een echte blaar. Er kwam pus uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |