abonnement Unibet Coolblue
pi_169954485
Met onderstaande quote startte Lexa31 dit puicke topic:
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:08 schreef Lexa31 het volgende:
Hallo allemaal!

Ik en mijn partner zijn begin 30 en zijn bewust kindvrij. Deze keuze vinden heel veel mensen raar, daar lopen we vaak tegenaan. De meeste mensen reageren met: jawel joh hardstikke leuk! Nogal onbeschofte reactie, we worden dan dus totaal niet serieus genomen. De dingen die ik soms hoor, het is gewoon pijnlijk en ik wordt vaak heel kwaad. Wij willen geen kinderen omdat we o.a. onze vrijheid niet kwijt willen, wij zijn geen kinderhaters maar we vinden het voor onszelf gewoon echt totaal niets. Ik moet er niet aan denken om moeder te zijn. Mijn moeder probeert het mij ook op te dringen, 'wij passen wel op' 'je krijgt zulke mooie kinderen' Maar ik kan en wil geen andere leven leiden dan het mijne, ik kan niet voor mijn moeder kinderen krijgen. Ik zou wel gek zijn om zoiets te doen.

Dus zijn er nog meer mensen hier bewust kindvrij en hoe ervaar jij dit?

**Uit Amerikaans bevolkingsonderzoek blijkt dat 47 procent van de Amerikaanse vrouwen tussen de 15 en 44 jaar geen kinderen hebben, het hoogste percentage ooit gemeten in die leeftijdsgroep. Velen van die vrouwen zouden bewust kiezen om geen moeder te worden.

Dat speelt ook in Nederland; volgens het CBS zijn 6 op de 10 vrouwen zonder kinderen vrijwillig kinderloos**
Het zou leuk zijn wanneer we van dit topic een plek kunnen maken waar vrouwen én mannen die kindvrij zijn of 'on the fence' zitten en nog niet zeker zijn van hun zaak, over overwegingen kunnen kletsen en tips kunnen vragen en geven over specifieke onderwerpen. Bijvoorbeeld hoe om te gaan met veroordeling en ergernissen die ontstaan uit opmerkingen van derden, welke opties tot anticonceptie heb ik (pil, spiraal, sterilisatie) en wat werkt voor mij, waar loop ik tegenaan in mijn kindvrije leven.

Graag zien we hier dat het voor de kindvrije posters niet nodig is in de verdediging te moeten schieten of hun keuze te moeten verantwoorden. Waardeoordelen door andersdenkenden als 'aansteller', 'drama queen' en andersoortig zijn niet gewenst. Ook is dit niet het topic waar je komt verkondigen hoe fantastisch het wel niet is om kinderen te hebben. Dat zal voor jou als persoon vast zo zijn, maar voor de meerderheid van de kindvrije mensen dus niet, discussie daarover is niet de bedoeling. Respecteer dat.

Aan de andere kant is dit topic ook niet bedoeld om kinderhaat tentoon te spreiden. Dergelijke reacties zullen dan ook verwijderd worden.



Dit is géén discussietopic, de insteek is 'ik zoek herkenning', 'zijn er eensgezinden', niet 'ik zoek een oplossing' of 'tegenspraak'.
Tap tap tap
pi_169954588
@Cherrylips:

Welke fatsoensnorm doel jij op? Welke regel?

In de cao staat daar (uiteraard) niets over.
  zondag 2 april 2017 @ 19:42:59 #3
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169954649
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoezo is het dan onbeschoft? Zijn bedrijf, zijn regels. Als de kinderen het werken onmogelijk maken is het een vreemde keuze, maar de gevolgen zijn dan ook voor hem.

Kinderen meenemen is op zichzelf toch niet raar. Ik kom ook wel eens even langs met de kinderen. Veel dames komen ook wel eens aanwaaien in het verlof (gek genoeg komen die op hun vrije dag nooit even langs om snel iets te doen) om de nieuwe aanwinst te showen. En zo lang dat niet ten koste gaat van de klant: prima.

Ik vind een wat ongedwongen sfeer wel wat hebben eigenlijk.
Een ongedwongen sfeer is wel wat anders dan twee tornado's die door t kantoor waaien.

Nu snap ik sowieso niet waarom kinderen mee moeten naar t werk, tenzij t 'breng je kind mee naar werk'-dag is. Maar goed.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169954695
Lol, als de directeur ook eigenaar is en zijn kroost graag wil meebrengen: prima! Als ik daardoor minder goed mijn werk kan doen is het verlies immers ook voor zijn rekening.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169954743
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:42 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een ongedwongen sfeer is wel wat anders dan twee tornado's die door t kantoor waaien.

Nu snap ik sowieso niet waarom kinderen mee moeten naar t werk, tenzij t 'breng je kind mee naar werk'-dag is. Maar goed.
Ik ben er niet bij geweest, dus ik heb er verder geen oordeel over.

In mijn geval komt het wel eens voor dat ik op een dag dat ik niet werk toch even op de zaak moet zijn. Dan kan ik wel eens even binnenstappen met de kinderen (die dan gewoon rustig zijn).
pi_169954757
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lol, als de directeur ook eigenaar is en zijn kroost graag wil meebrengen: prima! Als ik daardoor minder goed mijn werk kan doen is het verlies immers ook voor zijn rekening.
Precies!
  zondag 2 april 2017 @ 19:47:12 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169954771
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lol, als de directeur ook eigenaar is en zijn kroost graag wil meebrengen: prima! Als ik daardoor minder goed mijn werk kan doen is het verlies immers ook voor zijn rekening.
Ja, fair enough.

Alsnog lijkt het me wel strontvervelend... Ligt misschien ook aan mijn instelling, als ik bezig ben wil ik niet gestoord worden door dat soort ongein :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169954775
Dat iemand de eigenaar is maakt toch niet dat ze zomaar van alles kunnen doen :?
Vind het heel raar om er op die manier tegen aan te kijken
Het is ook haar werkplek. Hij kan toch ook niet omdat ie de baas is opeens alle computers verkopen en zeggen 'doe je werk maar'
Zij moet ook gewoon haar werk kunnen doen
pi_169954787
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben er niet bij geweest, dus ik heb er verder geen oordeel over.

In mijn geval komt het wel eens voor dat ik op een dag dat ik niet werk toch even op de zaak moet zijn. Dan kan ik wel eens even binnenstappen met de kinderen (die dan gewoon rustig zijn).
Ah dus het is weer gewoon verdedigen wat je als ouder zelf doet. Wat je continu doet in dit topic
pi_169954847
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:47 schreef Allures het volgende:
Dat iemand de eigenaar is maakt toch niet dat ze zomaar van alles kunnen doen :?
Vind het heel raar om er op die manier tegen aan te kijken
Het is ook haar werkplek. Hij kan toch ook niet omdat ie de baas is opeens alle computers verkopen en zeggen 'doe je werk maar'
Zij moet ook gewoon haar werk kunnen doen
Als hij alle computers verkoopt of elke dag een creche van mijn werkplek maakt ga ik het eens hebben over arbeidsomstandigheden en redelijkheid :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169954859
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:47 schreef Allures het volgende:
Dat iemand de eigenaar is maakt toch niet dat ze zomaar van alles kunnen doen :?
Vind het heel raar om er op die manier tegen aan te kijken
Het is ook haar werkplek. Hij kan toch ook niet omdat ie de baas is opeens alle computers verkopen en zeggen 'doe je werk maar'
Zij moet ook gewoon haar werk kunnen doen
Ja, hij kan alle computers verkopen. Als jij vervolgens je werk dan niet kan doen is dat zijn probleem.
  zondag 2 april 2017 @ 19:52:00 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169954907
Hij doet t niet dagelijks of wekelijks. Al is t 1x in de 4 maand, ik vind t irritant. Want ik heb een hekel aan geluid van schreeuwende kinderen. Of de vloer die trilt van t rennen. Ook al zijn ze er maar een minuut.

Als eigenaar kan hij dat gewoon doen. Simpel.
pi_169954927
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, hij kan alle computers verkopen. Als jij vervolgens je werk dan niet kan doen is dat zijn probleem.
Compleet offtopic..
Maar dan gaat het bedrijf failliet.

Je hebt een contract om werk te doen en daar moet hij voor zorgen.
Hell To The Liars
  zondag 2 april 2017 @ 19:53:24 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169954946
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:47 schreef Allures het volgende:
Hij kan toch ook niet omdat ie de baas is opeens alle computers verkopen en zeggen 'doe je werk maar'
Zij moet ook gewoon haar werk kunnen doen
Natuurlijk kan hij dat wel.
Mag hij me vervolgens wel vertellen hoe ik mn werk dan zou moeten doen volgens hem :+
  zondag 2 april 2017 @ 19:54:04 #15
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169954961
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:52 schreef Cue_ het volgende:
Hij doet t niet dagelijks of wekelijks. Al is t 1x in de 4 maand, ik vind t irritant. Want ik heb een hekel aan geluid van schreeuwende kinderen. Of de vloer die trilt van t rennen. Ook al zijn ze er maar een minuut.

Als eigenaar kan hij dat gewoon doen. Simpel.
Dat het kan maakt t niet minder irritant. En mocht t regelmatig voorkomen vind ik best dat er wat van gezegd mag worden.

Maar dat is niet t geval, scheelt weer.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169954977
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:47 schreef Allures het volgende:

[..]

Ah dus het is weer gewoon verdedigen wat je als ouder zelf doet. Wat je continu doet in dit topic
Alsof het ook maar iets met mijn situatie te maken heeft hoe ik er naar kijk.

Simpel: eigenaar, dus bepaal je de regels. Daar zitten best bepaalde wettelijke grenzen aan, maar verder heb je je als personeel gewoon te schikken naar de regels die de eigenaar maakt. En die mag ook nog heerlijk hypocriet zijn.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er zo'n probleem van gemaakt wordt. Het is een incident. Kun je even niet jezelf concentreren, zeg je gewoon: zo kan ik niet werken, ik ga lekker even een eindje wandelen.

Er vanuit gaande dat er daadwerkelijk een situatie is waarin redelijkerwijs niet gewerkt kan worden.
pi_169955025
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:52 schreef Droopie het volgende:

[..]

Compleet offtopic..
Maar dan gaat het bedrijf failliet.

Je hebt een contract om werk te doen en daar moet hij voor zorgen.

Dat hangt van het bedrijf af, maar dan nog: hij mag het morgen ook beëindigen. Er is echt niet zoiets als dat het bedrijf te allen tijde voor de werknemers door moet blijven draaien.
pi_169955049
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alsof het ook maar iets met mijn situatie te maken heeft hoe ik er naar kijk.

Simpel: eigenaar, dus bepaal je de regels. Daar zitten best bepaalde wettelijke grenzen aan, maar verder heb je je als personeel gewoon te schikken naar de regels die de eigenaar maakt. En die mag ook nog heerlijk hypocriet zijn.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er zo'n probleem van gemaakt wordt. Het is een incident. Kun je even niet jezelf concentreren, zeg je gewoon: zo kan ik niet werken, ik ga lekker even een eindje wandelen.

Er vanuit gaande dat er daadwerkelijk een situatie is waarin redelijkerwijs niet gewerkt kan worden.
Daar zit natuurlijk wel een angeltje. Want wat is redelijk? De een kan zich goed afsluiten en doorwerken terwijl er drukke kinderen rondrennen (om het eerste voorbeeld nog even te gebruiken). De ander is daardoor zo afgeleid dat er niks uit zijn handen komt en hij wellicht ook nog geïrriteerd raakt. Als je baas hierover met je verschilt van mening wordt het een lastige.

En zo komen we eigenlijk weer zo'n beetje terug op de insteek van dit topic: wat de een leuk, uitdagend, afwisselend en zingevend vindt, is voor de ander juist een belemmering, irritatiefactor of hindernis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169955052
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat het kan maakt t niet minder irritant. En mocht t regelmatig voorkomen vind ik best dat er wat van gezegd mag worden.

Maar dat is niet t geval, scheelt weer.
Wat zou jij ervan zeggen anders dan dat hij er rekening mee moet houden dat jij dan minder werk gedaan krijgt?
  zondag 2 april 2017 @ 19:59:17 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169955098
Als t structureel zou zijn is t wat anders.

En stel ze zouden er dagelijks zijn, als de eigenaar dat wil en jij als werknemer kan dan niet werken/irriteert er teveel aan, dan moet je ander werk zoeken.
pi_169955110
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Daar zit natuurlijk wel een angeltje. Want wat is redelijk? De een kan zich goed afsluiten en doorwerken terwijl er drukke kinderen rondrennen (om het eerste voorbeeld nog even te gebruiken). De ander is daardoor zo afgeleid dat er niks uit zijn handen komt en hij wellicht ook nog geïrriteerd raakt. Als je baas hierover met je verschilt van mening wordt het een lastige.
Snap ik. Maar waarom meteen in conflicten denken?

Als die kinderen overlast geven kun je daar een open gesprek over hebben, maar toch niet in de trant van 'ik heb een hekel aan kinderen, dus wil ik die hier niet zien'?

Daar zou ik van in de lach schieten eerlijk gezegd.
pi_169955144
Mijn werk doe ik gedeeltelijk voor mijn werkgever en gedeeltelijk voor mijn klanten.

Feit is, als ik niet kan werken op een goede manier betekent dat er ergens anders mensen wachten en moet overwerken.

Heb met dit bijltje regelmatig gehakt, omdat de manager met zijn kinderen zat te spelen :') en ik na 2x vragen om informatie er klaar mee was..

Dus een keer is leuk, maar die vakanties dat kinderen om 14.30 al komen en meneer zijn werk moet afmaken...Blegh opzouten met die grappen :P
Hell To The Liars
pi_169955149
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:59 schreef Cue_ het volgende:
Als t structureel zou zijn is t wat anders.

En stel ze zouden er dagelijks zijn, als de eigenaar dat wil en jij als werknemer kan dan niet werken/irriteert er teveel aan, dan moet je ander werk zoeken.
Zo is het.

Al is het dan weer wel onfatsoenlijk als die spelregels veranderen gedurende het spel. Dus als je tijdens het dienstverband na x jaar hiermee wordt geconfronteerd mag de werkgever ook wel redelijkheid betrachten.
pi_169955181
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Snap ik. Maar waarom meteen in conflicten denken?

Als die kinderen overlast geven kun je daar een open gesprek over hebben, maar toch niet in de trant van 'ik heb een hekel aan kinderen, dus wil ik die hier niet zien'?

Daar zou ik van in de lach schieten eerlijk gezegd.
Zegt iemand hier dan dat hij of zij zo het gesprek aan wil gaan?
Voor iemand die redelijkheid preekt schiet je aardig in de extremen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169955188
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:01 schreef Droopie het volgende:
Mijn werk doe ik gedeeltelijk voor mijn werkgever en gedeeltelijk voor mijn klanten.

Feit is, als ik niet kan werken op een goede manier betekent dat er ergens anders mensen wachten en moet overwerken.

Heb met dit bijltje regelmatig gehakt, omdat de manager met zijn kinderen zat te spelen :') en ik na 2x vragen om informatie er klaar mee was..

Dus een keer is leuk, maar die vakanties dat kinderen om 14.30 al komen en meneer zijn werk moet afmaken...Blegh opzouten met die grappen :P
Strikt genomen zijn het zijn klanten. Al is het goed dat jij dat ook als jouw klanten ziet.

Ik kan mij alleen niet voorstellen dat zoiets niet met een goed gesprek opgelost kan worden.
  zondag 2 april 2017 @ 20:03:24 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169955198
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zo is het.

Al is het dan weer wel onfatsoenlijk als die spelregels veranderen gedurende het spel. Dus als je tijdens het dienstverband na x jaar hiermee wordt geconfronteerd mag de werkgever ook wel redelijkheid betrachten.
Kinderen wel/niet naar t werk mee zal juist verschillen door de jaren heen ivm leeftijd van kinderen enzo.
pi_169955312
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Strikt genomen zijn het zijn klanten. Al is het goed dat jij dat ook als jouw klanten ziet.

Ik kan mij alleen niet voorstellen dat zoiets niet met een goed gesprek opgelost kan worden.
Het zijn niet zijn klanten die het probleem ervaren, maar de loodsen
en chauffeurs.

En dit probleem was terugkerend.
Hij is zelfs een keer met de kinderen op zaterdag naar die loods gegaan, toen is hij weggestuurd met de mededeling sorry wij zijn een serieus bedrijf, wij wel.

:')

Maar het was gewoon een raar bedrijf, agreed.
Maar zomaar een rondje wandelen kan bij dit soort bedrijven gewoon niet , maar ik moest mij wel kunnen concentreren.
Hell To The Liars
pi_169955331
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zegt iemand hier dan dat hij of zij zo het gesprek aan wil gaan?
Voor iemand die redelijkheid preekt schiet je aardig in de extremen.
Het wordt hier onfatsoenlijk genoemd.

Onhandig wellicht. Maar onfatsoenlijk? Een eigenaar die naar zijn eigen bedrijf zijn kinderen meeneemt? Pas maar op, voor je het weet zijn zij de baas.

Wat zeg ik, zelfs trump neemt tegenwoordig zijn dochter mee naar zijn werk (al is dat om andere redenen wel grenzend aan onfatsoenlijk).
pi_169955365
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het wordt hier onfatsoenlijk genoemd.

Onhandig wellicht. Maar onfatsoenlijk? Een eigenaar die naar zijn eigen bedrijf zijn kinderen meeneemt? Pas maar op, voor je het weet zijn zij de baas.

Wat zeg ik, zelfs trump neemt tegenwoordig zijn dochter mee naar zijn werk (al is dat om andere redenen wel grenzend aan onfatsoenlijk).
Het is onfatsoenlijk vind ik.
Hoe lief ze soms ook zijn.

Je bent op je werk om te werken.
Een keertje is echt geen ramp, maar stelselmatig (en dat gebeurde hoor) is gewoon not done.

Als een kind stage komt lopen of komt werken is dat een ander verhaal.
Hell To The Liars
pi_169955366
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Kinderen wel/niet naar t werk mee zal juist verschillen door de jaren heen ivm leeftijd van kinderen enzo.
Ik bedoel alleen maar aan te geven dat je de belangen van een trouwe werknemer moet respecteren.
  zondag 2 april 2017 @ 20:10:09 #31
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169955380
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat zou jij ervan zeggen anders dan dat hij er rekening mee moet houden dat jij dan minder werk gedaan krijgt?
Niks. Ik zou enkel aangeven, op een nette manier, dat zijn kinderen me van mijn werk houden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169955449
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het is onfatsoenlijk vind ik.
Hoe lief ze soms ook zijn.

Je bent op je werk om te werken.
Een keertje is echt geen ramp, maar stelselmatig (en dat gebeurde hoor) is gewoon not done.
Het hangt natuurlijk van het bedrijf af, maar in zijn algemeenheid zie ik de fatsoensnorm hier niet.
  zondag 2 april 2017 @ 20:13:34 #33
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169955472
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het wordt hier onfatsoenlijk genoemd.

Onhandig wellicht. Maar onfatsoenlijk? Een eigenaar die naar zijn eigen bedrijf zijn kinderen meeneemt? Pas maar op, voor je het weet zijn zij de baas.

Wat zeg ik, zelfs trump neemt tegenwoordig zijn dochter mee naar zijn werk (al is dat om andere redenen wel grenzend aan onfatsoenlijk).
Mwa, ik vind mensen die graag lekker willen werken van hun werk houden best onfatsoenlijk, ja.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169955483
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het hangt natuurlijk van het bedrijf af, maar in zijn algemeenheid zie ik de fatsoensnorm hier niet.
Let's agree to disagree :)
Hell To The Liars
pi_169955497
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 19:40 schreef VEM2012 het volgende:
@Cherrylips:

Welke fatsoensnorm doel jij op? Welke regel?

In de cao staat daar (uiteraard) niets over.
In geen enkele cao?
Ik vind het persoonlijk onfatsoenlijk om kinderen mee te nemen naar het werk. Als ze rustig gaan zitten kleuren of huiswerk maken, vooruit. Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat ze op een gegeven moment gaan rennen en spelen en aandacht van papa willen, en het zijn kinderen dus dat kun je ze niet kwalijk nemen, maar ze horen simpelweg niet thuis op de werkvloer. Maar papa's en mama's hebben van die oogkleppen op :') en die vinden dat alles maar moet kunnen, vooral als ze de baas zijn.
Mijn ouders hadden ook een eigen zaak aan huis en wij moesten gewoon opbokken. Anders gaat het ten koste van je productiviteit. En handig met telefoneren en vergaderen ook.
Maar goed, jij hebt kinderen dus je weet alles beter. En wij mogen ons er totaal niet aan ergeren, hoewel ik me goed kan voorstellen dat ook mensen met kinderen geen kinders op het werk willen.
Tap tap tap
pi_169955550
Ze hebben mijn vrachtautootje van 150 euro ook een keer kapot gemaakt :'(

"Ach Droopie ben je nu verdrietig"
"Dit is mooi spul en beter spreek je kind erop aan dat ie zich gedraagt"

Oud zeer hahaha
Hell To The Liars
pi_169955554
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:13 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mwa, ik vind mensen die graag lekker willen werken van hun werk houden best onfatsoenlijk, ja.
Dat het kinderen zijn doet er in deze ook eigenlijk niet toe. Een rond rennende hond zou ik tijdens het werken ook niet prettig vinden. :+ Of dat de radio van de baas hinderlijk hard staat zonder overleg. :P Kan ik wel even een rondje gaan lopen, maar netjes vind ik het niet.

quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In geen enkele cao?
Ik vind het persoonlijk onfatsoenlijk om kinderen mee te nemen naar het werk. Als ze rustig gaan zitten kleuren of huiswerk maken, vooruit. Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat ze op een gegeven moment gaan rennen en spelen en aandacht van papa willen, en het zijn kinderen dus dat kun je ze niet kwalijk nemen, maar ze horen simpelweg niet thuis op de werkvloer. Maar papa's en mama's hebben van die oogkleppen op :') en die vinden dat alles maar moet kunnen, vooral als ze de baas zijn.
Mijn ouders hadden ook een eigen zaak aan huis en wij moesten gewoon opbokken. Anders gaat het ten koste van je productiviteit. En handig met telefoneren en vergaderen ook.
Maar goed, jij hebt kinderen dus je weet alles beter. En wij mogen ons er totaal niet aan ergeren, hoewel ik me goed kan voorstellen dat ook mensen met kinderen geen kinders op het werk willen.
Hier idem. En wederom doet het er niet toe dat het kinderen zijn imo, vind het gewoon niet netjes om mensen die willen doen waarvoor ze in dienst zijn mogelijk te hinderen.
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik oordeel niet als vader, maar als de baas. My way, or the highway. Het is mijn geld en ik heb het opgebouwd.

Inspraak, prima. Maar het is en blijft een onvervalste dictatuur.
Die autoritaire instelling had mijn vader in zijn bedrijf gelukkig niet, nergens voor nodig ook. Erg offtopic dus ook, want heeft geen ene fuck meer met kinderen te maken, maar met leidinggeven.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2017 20:21:02 ]
pi_169955555
Ik ken trouwens ook freelancers die thuis werken en de kinderen naar het kdv brengen zodat ze zich op hun werk kunnen concentreren.
Tap tap tap
pi_169955562
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niks. Ik zou enkel aangeven, op een nette manier, dat zijn kinderen me van mijn werk houden.
Dat is logisch. En dan is het aan hem om te beslissen hoe daarmee om te gaan.

Ik kan ook wel eens op een vrijdag beslissen dat we iets eerder de deur achter ons dicht trekken en er op kosten van de zaak wat gedronken gaat worden. Daar mag je je in principe niet aan onttrekken (pas als de officiële werktijd voorbij is mag je de file in). Tenzij er echt nog iets gedaan moet worden. Maar ook dan kan ik in theorie beslissen dat het ook best masndag kan.

Het wordt pas een probleem als ik dan roep dat het dan maar op zondag moet. ;)
pi_169955573
Volgende keer gewoon je hond meenemen. Daar gaat ook snel de lol vanaf.
Tap tap tap
pi_169955584
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:13 schreef Droopie het volgende:

[..]

Let's agree to disagree :)
Top!
pi_169955626
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:17 schreef CherryLips het volgende:
Volgende keer gewoon je hond meenemen. Daar gaat ook snel de lol vanaf.
Dat deed de andere manager ook op vrijdag regelmatig.
Een Akita, maar die wou 2x 10 minuten aandacht van iedereen en klaar..

Die was lief en te gedogen :@
Hell To The Liars
  zondag 2 april 2017 @ 20:18:48 #43
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169955631
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:16 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat het kinderen zijn doet er in deze ook eigenlijk niet toe. Een rond rennende hond zou ik tijdens het werken ook niet prettig vinden. :+ Of dat de radio van de baas hinderlijk hard staat zonder overleg. :P Kan ik wel even een rondje gaan lopen, maar netjes vind ik het niet.

[..]

Hier idem. En wederom doet het er niet toe dat het kinderen zijn imo, vind het gewoon niet netjes om mensen die willen doen waarvoor ze in dienst zijn mogelijk te hinderen.
Precies.

Mijn werkgevers hebben hun honden altijd mee. Laten het nu net twee onopgevoedde draken zijn, die bij iedere poep en scheet beginnen te blaffen. Ik heb er regelmatig iets van gezegd en nu eindelijk wordt er wat mee gedaan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169955661
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In geen enkele cao?
Ik vind het persoonlijk onfatsoenlijk om kinderen mee te nemen naar het werk. Als ze rustig gaan zitten kleuren of huiswerk maken, vooruit. Maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat ze op een gegeven moment gaan rennen en spelen en aandacht van papa willen, en het zijn kinderen dus dat kun je ze niet kwalijk nemen, maar ze horen simpelweg niet thuis op de werkvloer. Maar papa's en mama's hebben van die oogkleppen op :') en die vinden dat alles maar moet kunnen, vooral als ze de baas zijn.
Mijn ouders hadden ook een eigen zaak aan huis en wij moesten gewoon opbokken. Anders gaat het ten koste van je productiviteit. En handig met telefoneren en vergaderen ook.
Maar goed, jij hebt kinderen dus je weet alles beter. En wij mogen ons er totaal niet aan ergeren, hoewel ik me goed kan voorstellen dat ook mensen met kinderen geen kinders op het werk willen.
Ik oordeel niet als vader, maar als de baas. My way, or the highway. Het is mijn geld en ik heb het opgebouwd.

Inspraak, prima. Maar het is en blijft een onvervalste dictatuur.
pi_169955686
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik oordeel niet als vader, maar als de baas. My way, or the highway. Het is mijn geld en ik heb het opgebouwd.

Inspraak, prima. Maar het is en blijft een onvervalste dictatuur.
Honden hebben een baas :P
Jij bent een werkgever.
Hell To The Liars
pi_169955691
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik ken trouwens ook freelancers die thuis werken en de kinderen naar het kdv brengen zodat ze zich op hun werk kunnen concentreren.
Werken icm kinderen is buiten een korte periode ook geen doen.
pi_169955700
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 19:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, hij kan alle computers verkopen. Als jij vervolgens je werk dan niet kan doen is dat zijn probleem.
Dat lijkt me juridisch helemaal niet juist wat je nu zegt
  zondag 2 april 2017 @ 20:21:48 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169955727
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik oordeel niet als vader, maar als de baas. My way, or the highway. Het is mijn geld en ik heb het opgebouwd.

Inspraak, prima. Maar het is en blijft een onvervalste dictatuur.
Volgens mij is dit niet helemaal waar. Maar goed, dat gaat volledig offtopic.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169955728
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Werken icm kinderen is buiten een korte periode ook geen doen.
Ik word al gek van een kat om me heen :@
Tap tap tap
pi_169955750
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik oordeel niet als vader, maar als de baas. My way, or the highway. Het is mijn geld en ik heb het opgebouwd.

Inspraak, prima. Maar het is en blijft een onvervalste dictatuur.
Heeft geen zak met het onderwerp te maken maar dit is dus onfatsoenlijk.
Tap tap tap
pi_169955777
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Honden hebben een baas :P
Jij bent een werkgever.
Nee, ik ben de baas. Ook werkgever, maar zonder enige twijfel de baas.
pi_169955783
Als ik ineens regelmatig tussen kinderen zou zitten zou mijn productiviteit echt kelderen gok ik. Ik doe altijd 40 dingen tegelijk en hou er nog 140 in de gaten. Dat gaat niet met te veel stoorzenders.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_169955806
Het valt me op dat het ouderschap maatschappelijk op een voetstuk lijkt te staan. De ene na de andere BN-er die schaamteloos beweert dat hij/zij een veel beter mens is geworden sinds hij/zij kinderen heeft. Dan zegt zo iemand dat alle dingen hij/zij zich mee bezig hield voordat hij/zij kinderen kreeg maar oppervlakkig en onbelangrijk zijn in vergelijking met het ouderschap.

Dus ik als niet-ouder houd me dus met minder belangrijke dingen bezig? Dankjewel hoor! Ook leuk om te lezen als je IVF maar niet wil lukken.

En dan al die duizen en een Hollywoodfilms waarin kindvrije personages uiteindelijk toch Het Licht Zien, nadat ze door een rare omstandigheid ineens met een kindje zitten opgescheept en ze beseffen dat hij vrije leventje maar leeg is. Prima hoor dat er zulke films zijn, maar gek genoeg zie je nooit films over de andere kant van het verhaal.
pi_169955817
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Heeft geen zak met het onderwerp te maken maar dit is dus onfatsoenlijk.
In mijn ogen is het de kern van veel van de onderwerpen hier
De ouders bepalen wat fatsoenlijk is. De rest is gezever

Kinderen die knoeien op je spullen? Dat is gewoon fatsoenlijk
Je agenda steeds moeten aanpassen aan dezelfde mensen? Same
Etc
pi_169955839
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:20 schreef Allures het volgende:

[..]

Dat lijkt me juridisch helemaal niet juist wat je nu zegt
Toch wel.

Het kan leiden tot een ontslag waarbij de schuld bij de werkgever komt te liggen. Het kan bij een faillissement leiden tot bestuurdersaansprakelijkheid. Maar het kan wel.
pi_169955877
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Heeft geen zak met het onderwerp te maken maar dit is dus onfatsoenlijk.
Jij laat andere mensen ook meebeslissen over jouw eigendommen?
pi_169955931
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch wel.

Het kan leiden tot een ontslag waarbij de schuld bij de werkgever komt te liggen. Het kan bij een faillissement leiden tot bestuurdersaansprakelijkheid. Maar het kan wel.
Ja met die logica kan ik ook iets gaan stelen :D Ik ga daarna naar de gevangenis maar kan wel!
pi_169955947
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:24 schreef TripleSec het volgende:
Het valt me op dat het ouderschap maatschappelijk op een voetstuk lijkt te staan. De ene na de andere BN-er die schaamteloos beweert dat hij/zij een veel beter mens is geworden sinds hij/zij kinderen heeft. Dan zegt zo iemand dat alle dingen hij/zij zich mee bezig hield voordat hij/zij kinderen kreeg maar oppervlakkig en onbelangrijk zijn in vergelijking met het ouderschap.

Dus ik als niet-ouder houd me dus met minder belangrijke dingen bezig? Dankjewel hoor! Ook leuk om te lezen als je IVF maar niet wil lukken.

En dan al die duizen en een Hollywoodfilms waarin kindvrije personages uiteindelijk toch Het Licht Zien, nadat ze door een rare omstandigheid ineens met een kindje zitten opgescheept en ze beseffen dat hij vrije leventje maar leeg is. Prima hoor dat er zulke films zijn, maar gek genoeg zie je nooit films over de andere kant van het verhaal.
Maken!

Het zijn maar meningen en als jij meent dat de andere kant belicht moet worden... Overigens wordt die gewoon ook belicht hoor.
pi_169955995
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maken!

Het zijn maar meningen en als jij meent dat de andere kant belicht moet worden... Overigens wordt die gewoon ook belicht hoor.
Het zijn niet 'maar meningen'
Ga maar eens tellen hoeveel films er met het ene verhaal zijn en hoeveel met het andere

Je hangt echt aan elkaar van drogredenen
pi_169956011
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:24 schreef TripleSec het volgende:
Het valt me op dat het ouderschap maatschappelijk op een voetstuk lijkt te staan. De ene na de andere BN-er die schaamteloos beweert dat hij/zij een veel beter mens is geworden sinds hij/zij kinderen heeft. Dan zegt zo iemand dat alle dingen hij/zij zich mee bezig hield voordat hij/zij kinderen kreeg maar oppervlakkig en onbelangrijk zijn in vergelijking met het ouderschap.

Dus ik als niet-ouder houd me dus met minder belangrijke dingen bezig? Dankjewel hoor! Ook leuk om te lezen als je IVF maar niet wil lukken.

En dan al die duizen en een Hollywoodfilms waarin kindvrije personages uiteindelijk toch Het Licht Zien, nadat ze door een rare omstandigheid ineens met een kindje zitten opgescheept en ze beseffen dat hij vrije leventje maar leeg is. Prima hoor dat er zulke films zijn, maar gek genoeg zie je nooit films over de andere kant van het verhaal.
Er was er eentje, en zonder dit topic had ik dit nooit geweten en was het mij nooit opgevallen in het algemeen.

Het is echt waar, alles draait om kinderen en je niet gelukkig kan zijn zonder kinderen.

https://opinionessofthewo(...)es-a-childfree-life/
Hell To The Liars
pi_169956045
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:24 schreef Allures het volgende:

[..]

In mijn ogen is het de kern van veel van de onderwerpen hier
De ouders bepalen wat fatsoenlijk is. De rest is gezever

Kinderen die knoeien op je spullen? Dat is gewoon fatsoenlijk
Je agenda steeds moeten aanpassen aan dezelfde mensen? Same
Etc
Nee, de werkgever bepaalt wat de norm is op de werkvloer.

Ieder bedrijf heeft zijn eigen cultuur. En dat is als het goed is afkomstig van de dagelijkse leiding.

Er is daarin geen goed of slecht, alleen een feitelijke situatie. En als die niet bij jou past als werknemer kun je beter een deur verder kijken.
pi_169956086
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, de werkgever bepaalt wat de norm is op de werkvloer.

Ieder bedrijf heeft zijn eigen cultuur. En dat is als het goed is afkomstig van de dagelijkse leiding.

Er is daarin geen goed of slecht, alleen een feitelijke situatie. En als die niet bij jou past als werknemer kun je beter een deur verder kijken.
En opeens je kinderen mee nemen ook al is dat niet de cultuur is niet wat jij nu beschrijft
pi_169956098
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:27 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja met die logica kan ik ook iets gaan stelen :D Ik ga daarna naar de gevangenis maar kan wel!
Dan vrees ik toch echt dat je niet helemaal begrijpt hoe het juridisch zit.
pi_169956114
jezus duck! :{
...
pi_169956136
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:28 schreef Allures het volgende:

[..]

Het zijn niet 'maar meningen'
Ga maar eens tellen hoeveel films er met het ene verhaal zijn en hoeveel met het andere

Je hangt echt aan elkaar van drogredenen
Sommige meningen zijn populairder. Wat wil je daarmee dan?
pi_169956240
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..] Overigens wordt die gewoon ook belicht hoor.
Klopt, maar veel minder. Misschien één onbekende filmhuisfilm tegenover 20 zoetsappige Hollywood blockbusters. Het is echt een boodschap die erin gehamerd moet worden of zo.
pi_169956241
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:31 schreef Allures het volgende:

[..]

En opeens je kinderen mee nemen ook al is dat niet de cultuur is niet wat jij nu beschrijft
De dagelijkse leiding kan de cultuur gewoon omgooien hoor.

Zelden zal het roer radicaal om gaan, maar het kan en mag.
pi_169956303
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:34 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Klopt, maar veel minder. Misschien één onbekende filmhuisfilm tegenover 20 zoetsappige Hollywood blockbusters. Het is echt een boodschap die erin gehamerd moet worden of zo.
En vaak zijn "mensen die echt geen kinderen willen" in een serie ineens van mening dat een kindje toch perfect is voor hun situatie. Of als ze iemand anders hebben dat ze het dan ineens wel willen.

We hebben een childfree serie/ film nodig 8-)!
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_169956348
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:36 schreef joyvke het volgende:

[..]

En vaak zijn "mensen die echt geen kinderen willen" in een serie ineens van mening dat een kindje toch perfect is voor hun situatie. Of als ze iemand anders hebben dat ze het dan ineens wel willen.

We hebben een childfree serie/ film nodig 8-)!
Dat is dus How I met your mother :D

Hoe ironisch dus ook qua titel.
Hell To The Liars
pi_169956353
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:34 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Klopt, maar veel minder. Misschien één onbekende filmhuisfilm tegenover 20 zoetsappige Hollywood blockbusters. Het is echt een boodschap die erin gehamerd moet worden of zo.
Nee, het is gewoon commercieel handiger om te mikken op de grote meerderheid.

Hoeveel films gaan er over homoseksuele relaties in vergelijk tot heteroseksuele relaties? Dat is niet omdat hollywood anti lgbtq is, maar omdat er meer mensen zijn die zich daarmee kunnen identificeren.
pi_169956393
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:36 schreef joyvke het volgende:

[..]

En vaak zijn "mensen die echt geen kinderen willen" in een serie ineens van mening dat een kindje toch perfect is voor hun situatie. Of als ze iemand anders hebben dat ze het dan ineens wel willen.

We hebben een childfree serie/ film nodig 8-)!
Over anderhalve week begint Chelsea weer op Netflix.
pi_169956395
Maar de samenleving is niet zo accepterend over lbgts als hetero's
Net zo als dikke mensen. Hoeveel staan er in tijdschriften?

Het is toch juist tekenend in wat we als ideaal zien
pi_169956444
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Er was er eentje, en zonder dit topic had ik dit nooit geweten en was het mij nooit opgevallen in het algemeen.

Het is echt waar, alles draait om kinderen en je niet gelukkig kan zijn zonder kinderen.

https://opinionessofthewo(...)es-a-childfree-life/
Dank voor die link :)
pi_169956495
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:38 schreef Allures het volgende:
Maar de samenleving is niet zo accepterend over lbgts als hetero's
Net zo als dikke mensen. Hoeveel staan er in tijdschriften?

Het is toch juist tekenend in wat we als ideaal zien
Nee, maar Hollywood zelf stikt echt van de mensen die juist niet erin willen rammen dat je heteroseksueel zou moeten zijn. Het is een commerciele overweging.

Net als met dikke mensen. De meeste mensen vinden slank het aantrekkelijkst (in ieder geval nu).
pi_169956525
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:37 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat is dus How I met your mother :D

Hoe ironisch dus ook qua titel.
Robin O+
Tap tap tap
pi_169956681
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon commercieel handiger om te mikken op de grote meerderheid.

Hoeveel films gaan er over homoseksuele relaties in vergelijk tot heteroseksuele relaties? Dat is niet omdat hollywood anti lgbtq is, maar omdat er meer mensen zijn die zich daarmee kunnen identificeren.
Ja, ik ben het met je eens dat het niet een complot is van de Iluminati of zo. Dat filmmakers mikken op een boodschap die aanslaat bij het grote publiek. En de boodschap dat jij als ouder het juiste leven gekozen hebt is een fijne boodschap, die het grote publiek vast als zoete koek wil slikken.

Maar soms word je er ook wel eens moe van. En zó klein is het kindvrije publiek ook weer niet. 1 op de 5 is kindvrij had ik ergens gelezen. Dus dan is het wel weer gek dat het bijna niet voorkomt.
pi_169956819
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, maar Hollywood zelf stikt echt van de mensen die juist niet erin willen rammen dat je heteroseksueel zou moeten zijn. Het is een commerciele overweging.

Net als met dikke mensen. De meeste mensen vinden slank het aantrekkelijkst (in ieder geval nu).
Maar dit is dus typisch over hoe jij hier 'discussieert'
Niemand heeft gezegd dat hollywood hier achter zit of bewust doet
Alleen dat het ouderschap op een maatschappelijk voetstuk staat

Je trekt alles uit context en geeft er een rare draai aan
pi_169956836
Ik ga child free chicklit schrijven *O*
Tap tap tap
pi_169956877
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:45 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Ja, ik ben het met je eens dat het niet een complot is van de Iluminati of zo. Dat filmmakers mikken op een boodschap die aanslaat bij het grote publiek. En de boodschap dat jij als ouder het juiste leven gekozen hebt is een fijne boodschap, die het grote publiek vast als zoete koek wil slikken.

Maar soms word je er ook wel eens moe van. En zó klein is het kindvrije publiek ook weer niet. 1 op de 5 is kindvrij had ik ergens gelezen. Dus dan is het wel weer gek dat het bijna niet voorkomt.
De kindvrijen zijn dat deels ook ongewenst. Niet dat ze daarmee meteen doelgroep worden, maar ook niet van de andere categorie.

Het kan mij ook gestolen worden hoor die thema's...
pi_169956899
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:45 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Ja, ik ben het met je eens dat het niet een complot is van de Iluminati of zo. Dat filmmakers mikken op een boodschap die aanslaat bij het grote publiek. En de boodschap dat jij als ouder het juiste leven gekozen hebt is een fijne boodschap, die het grote publiek vast als zoete koek wil slikken.

Maar soms word je er ook wel eens moe van. En zó klein is het kindvrije publiek ook weer niet. 1 op de 5 is kindvrij had ik ergens gelezen. Dus dan is het wel weer gek dat het bijna niet voorkomt.
:Y

Ik denk dat daarom dit topic ook best zoveel mensen aantrekt en ook weerstand oproept.

Mensen denken ja hallo ik ben toch de norm.
Maar de kinderlozen denken, ja maar er hoort hier helemaal geen norm voor te zijn..Wij zijn ook normaal en gelukkig.
Hell To The Liars
pi_169957068
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

:Y

Ik denk dat daarom dit topic ook best zoveel mensen aantrekt en ook weerstand oproept.

Mensen denken ja hallo ik ben toch de norm.
Maar de kinderlozen denken, ja maar er hoort hier helemaal geen norm voor te zijn..Wij zijn ook normaal en gelukkig.
het boeit mij niet, wel of geen kinderen, het blijft knokken tegen de norm als je 'anders in het leven staat' O+
...
pi_169957145
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De kindvrijen zijn dat deels ook ongewenst. Niet dat ze daarmee meteen doelgroep worden, maar ook niet van de andere categorie.

Ik denk dat een ongewenst kindvrij persoon hélemaal geen trek heeft om te kijken naar familie geknuffel. Zout in de wonden.

En zelfs al zou de onvrijwillige groep wel graag dit soort dingen zien, dan blijft er nog steeds een grote groep gewenst kindvrijen over. Het is niet alsof dat maar 0,01% van de bevolking is....
pi_169957182
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:52 schreef sacha het volgende:

[..]

het boeit mij niet, wel of geen kinderen, het blijft knokken tegen de norm als je 'anders in het leven staat' O+
Ik sta er wat neutraler in hoor.
Stel ik word verliefd op een vrouw met een kind, kan het zo zijn dat ik overstag ga..
Me and my ruggegraat.

Maar dit topic heeft mij wel bewuster gemaakt en wat dingen geleerd over waar zeker vrouwen mee te maken hebben, niet exclusief over (niet hebben van) kinderen btw.
Hell To The Liars
pi_169957243
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:54 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Ik denk dat een ongewenst kindvrij persoon hélemaal geen trek heeft om te kijken naar familie geknuffel. Zout in de wonden.

zout in de wonden? die wond is er niet :D
...
pi_169957452
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 20:57 schreef sacha het volgende:

[..]

zout in de wonden? die wond is er niet :D
Ongewenst, staat er ;)
Tap tap tap
pi_169957549
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:47 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar dit is dus typisch over hoe jij hier 'discussieert'
Niemand heeft gezegd dat hollywood hier achter zit of bewust doet
Alleen dat het ouderschap op een maatschappelijk voetstuk staat

Je trekt alles uit context en geeft er een rare draai aan
Ik geef dus aan dat het te maken heeft met dat mensen zich het makkelijkst identificeren met iemand die op henzelf lijkt en dat de reden is. Puur commercieel derhalve.

Dat maatschappelijke voetstuk herken ik totaal niet. Zelfs barbie lukt het om kinderen op de wereld te zetten. Voetstuk? Waarom?
pi_169957556
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ongewenst, staat er ;)
nou snap ik er niets meer van :+
...
pi_169957684
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:54 schreef TripleSec het volgende:

[..]

Ik denk dat een ongewenst kindvrij persoon hélemaal geen trek heeft om te kijken naar familie geknuffel. Zout in de wonden.

En zelfs al zou de onvrijwillige groep wel graag dit soort dingen zien, dan blijft er nog steeds een grote groep gewenst kindvrijen over. Het is niet alsof dat maar 0,01% van de bevolking is....
Natuurlijk. Maar een 4x zo grote doelgroep is potentieel 4x meer omzet.
pi_169958042
Eens kijken of er animo is als bv een Preston Palace een kindvrij weekend organiseert. :P

Denk dat er een gat in de markt zit.
Hell To The Liars
  zondag 2 april 2017 @ 21:16:40 #90
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169958206
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:13 schreef Droopie het volgende:
Eens kijken of er animo is als bv een Preston Palace een kindvrij weekend organiseert. :P

Denk dat er een gat in de markt zit.
Dat weet ik wel zeker.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169958271
Maar los van de kleffe Hollywoodfilms zijn er meer dingen die wijzen op het maatschappelijke voetstuk van ouders. Als ouder mag je je een beetje een arrogante houding aanmeten (gelukkig doen lang niet alle ouders dat!)

Het wordt volkomen normaal gevonden wanneer je zegt dat je als ouder echt een beter mens geworden bent, dat je nu wél doorhebt wat belangrijk is in het leven en dat je je nu vooral bezig houdt met zaken die er echt te doen.

Niemand lijkt te beseffen hoe neerbuigend het is voor mensen die een ander levenspad volgen en nooit kinderen zullen hebben. Zullen zij dat niet een beter mens worden? Blijven zij zich dan wel bezig houden met zaken die er niet echt toe doen?
pi_169958373
Maar waarom zou je een beter mens zijn? :@
Tap tap tap
pi_169958522
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:17 schreef TripleSec het volgende:
Maar los van de kleffe Hollywoodfilms zijn er meer dingen die wijzen op het maatschappelijke voetstuk van ouders. Als ouder mag je je een beetje een arrogante houding aanmeten (gelukkig doen lang niet alle ouders dat!)

Het wordt volkomen normaal gevonden wanneer je zegt dat je als ouder echt een beter mens geworden bent, dat je nu wél doorhebt wat belangrijk is in het leven en dat je je nu vooral bezig houdt met zaken die er echt te doen.

Niemand lijkt te beseffen hoe neerbuigend het is voor mensen die een ander levenspad volgen en nooit kinderen zullen hebben. Zullen zij dat niet een beter mens worden? Blijven zij zich dan wel bezig houden met zaken die er niet echt toe doen?
Dat zie je toch ook bij religie, politieke overtuigingen, enz.?

Mensen die ineens het licht gezien hebben moet je vooral lekker laten lullen. Dat is volgens mij wat veruit de meeste mensen doen.
pi_169958537
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:20 schreef CherryLips het volgende:
Maar waarom zou je een beter mens zijn? :@
Geen idee, maar dat is wat ik altijd opmaak uit interviews....
pi_169958565
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:17 schreef TripleSec het volgende:
Maar los van de kleffe Hollywoodfilms zijn er meer dingen die wijzen op het maatschappelijke voetstuk van ouders. Als ouder mag je je een beetje een arrogante houding aanmeten (gelukkig doen lang niet alle ouders dat!)

Het wordt volkomen normaal gevonden wanneer je zegt dat je als ouder echt een beter mens geworden bent, dat je nu wél doorhebt wat belangrijk is in het leven en dat je je nu vooral bezig houdt met zaken die er echt te doen.

Niemand lijkt te beseffen hoe neerbuigend het is voor mensen die een ander levenspad volgen en nooit kinderen zullen hebben. Zullen zij dat niet een beter mens worden? Blijven zij zich dan wel bezig houden met zaken die er niet echt toe doen?
Met gelovigen idem dito. Beweren dat je een beter mens wordt. Ja hallo, ik kan prima een goed mens zijn zonder geloof.
  zondag 2 april 2017 @ 21:24:39 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_169958576
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 21:13 schreef Droopie het volgende:
Eens kijken of er animo is als bv een Preston Palace een kindvrij weekend organiseert. :P

Denk dat er een gat in de markt zit.
Dat zou wel relaxed zijn :o
pi_169958788
Van de week was Paul van Vliet op de radio en die vertelde wat moois (het is wel pro-kind vergeef mij)

Hij had achteraf spijt dat hij geen kinderen had gekregen, omdat hij nooit zichzelf had kunnen zien.

Toen zijn vrouw Oma werd, zei ze "hey die herken ik".

Dus ik geloof best dat als ouders hun kind ophemelen en zeggen oh het is zo moeilijk een kind opvoeden dat ze 2x zichzelf een compliment geven.

En net als met religie, zullen ze er bewust of onbewust alles aan doen om dit in stand te houden
En dat dit in de maatschappij ook doorgegeven wordt.
Hell To The Liars
pi_169960068
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:29 schreef Droopie het volgende:
Van de week was Paul van Vliet op de radio en die vertelde wat moois (het is wel pro-kind vergeef mij)

Hij had achteraf spijt dat hij geen kinderen had gekregen, omdat hij nooit zichzelf had kunnen zien.

Toen zijn vrouw Oma werd, zei ze "hey die herken ik".

Dus ik geloof best dat als ouders hun kind ophemelen en zeggen oh het is zo moeilijk een kind opvoeden dat ze 2x zichzelf een compliment geven.

En net als met religie, zullen ze er bewust of onbewust alles aan doen om dit in stand te houden
En dat dit in de maatschappij ook doorgegeven wordt.
Je kunt beter spijt hebben dat je geen kinderen hebt gekregen in plaats van dat je wel kinderen hebt gekregen.
pi_169960274
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 22:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je kunt beter spijt hebben dat je geen kinderen hebt gekregen in plaats van dat je wel kinderen hebt gekregen.
Volgens mij is dit een hele goeie om te onthouden voor iedereen die ook maar enigszins twijfels of ie ze wil.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169960413
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:17 schreef TripleSec het volgende:
Maar los van de kleffe Hollywoodfilms zijn er meer dingen die wijzen op het maatschappelijke voetstuk van ouders. Als ouder mag je je een beetje een arrogante houding aanmeten (gelukkig doen lang niet alle ouders dat!)

Het wordt volkomen normaal gevonden wanneer je zegt dat je als ouder echt een beter mens geworden bent, dat je nu wél doorhebt wat belangrijk is in het leven en dat je je nu vooral bezig houdt met zaken die er echt te doen.

Niemand lijkt te beseffen hoe neerbuigend het is voor mensen die een ander levenspad volgen en nooit kinderen zullen hebben. Zullen zij dat niet een beter mens worden? Blijven zij zich dan wel bezig houden met zaken die er niet echt toe doen?
Is het weleens bij je op gekomen dat die mensen die dat zeggen, dat écht zo voelen/ervaren? En dat zij daar verder helemaal niets mee bedoelen?

Hoezo is het neerbuigend, naar mensen die een ander levenspad volgen en nooit kinderen zullen hebben, om uit te spreken dat je voor jouw gevoel een veel beter mens geworden bent sinds je een kind hebt en dat het voor jou voelt alsof alles wat eerst belangrijk leek, nu alleen nog maar oppervlakkig en onbelangrijk lijkt?
  zondag 2 april 2017 @ 22:13:13 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169960444
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:20 schreef CherryLips het volgende:
Maar waarom zou je een beter mens zijn? :@
Dat vraag ik me ook af, ik zie genoeg ouders die helemaal geen kinderen hadden moeten krijgen omdat het prutsouders zijn, laat staan dat ze er een beter mens door zijn geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 april 2017 @ 22:14:37 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169960504
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:12 schreef madam-april het volgende:

[..]

Is het weleens bij je op gekomen dat die mensen die dat zeggen, dat écht zo voelen/ervaren? En dat zij daar verder helemaal niets mee bedoelen?

Hoezo is het neerbuigend, naar mensen die een ander levenspad volgen en nooit kinderen zullen hebben, om uit te spreken dat je voor jouw gevoel een veel beter mens geworden bent sinds je een kind hebt en dat het voor jou voelt alsof alles wat eerst belangrijk leek, nu alleen nog maar oppervlakkig en onbelangrijk lijkt?
Dat kan natuurlijk ook, dat het geen aanbeveling is voor het ouderschap, maar dat het voor hen wel geldt, dat zij een beter mens zijn geworden door het ouderschap.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169960803
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 22:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook, dat het geen aanbeveling is voor het ouderschap, maar dat het voor hen wel geldt, dat zij een beter mens zijn geworden door het ouderschap.
Ja precies.
pi_169960868
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 20:24 schreef TripleSec het volgende:
Het valt me op dat het ouderschap maatschappelijk op een voetstuk lijkt te staan. De ene na de andere BN-er die schaamteloos beweert dat hij/zij een veel beter mens is geworden sinds hij/zij kinderen heeft. Dan zegt zo iemand dat alle dingen hij/zij zich mee bezig hield voordat hij/zij kinderen kreeg maar oppervlakkig en onbelangrijk zijn in vergelijking met het ouderschap.

Dus ik als niet-ouder houd me dus met minder belangrijke dingen bezig? Dankjewel hoor! Ook leuk om te lezen als je IVF maar niet wil lukken.

En dan al die duizen en een Hollywoodfilms waarin kindvrije personages uiteindelijk toch Het Licht Zien, nadat ze door een rare omstandigheid ineens met een kindje zitten opgescheept en ze beseffen dat hij vrije leventje maar leeg is. Prima hoor dat er zulke films zijn, maar gek genoeg zie je nooit films over de andere kant van het verhaal.
Doet me denken aan: https://www.amazon.com/Wh(...)eeding/dp/0804137609, al weet ik niet meer of ze nou wel of niet met kinders eindigt eerlijk gezegd.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo neerbuigend als iemand uitlegt wat hem/haar tot een beter mens gemaakt zou hebben. Dat lijkt me een persoonlijk dingetje, waarbij lang niet iedereen ook daadwerkelijk bedoelt dat een ander zonder die ervaring geen beter mens zou kunnen worden.

Pas toen ik hands on mee ging zorgen, ben ik wel meer gaan nadenken over bepaalde dingen. In dat opzicht snap ik dat het voor ouders daadwerkelijk ook zo kan voelen en men niet nadenkt hoe het ook anders opgevat zou kunnen worden. Ja, ik ken de betweters die het ook denigrerend bedoelen, maar zat lui die het puur over zichzelf en hun ervaring hebben zonder iets jegens de ander te bedoelen..
pi_169960985
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:20 schreef CherryLips het volgende:
Maar waarom zou je een beter mens zijn? :@
Een beter mens ten opzichte van jezelf voordat je kinderen had, niet ten opzichte van mensen die geen kinderen hebben.
pi_169961057
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een beter mens ten opzichte van jezelf voordat je kinderen had, niet ten opzichte van mensen die geen kinderen hebben.
Zo brengen sommige ouders het hier, maar er zijn ook ouders die zich beter voelen omdat zij kinderen hebben en aan bv. voortplanting doen.

Maar zo brengen de ouders die Opa en Oma willen worden het vaak niet bij de kindlozen.

Ze zeggen bijna letterlijk "Ja maar ik wil je graag gelukkig zien worden"

Dat kan ook prima zonder kinderen hoor.
Tis mij om het even.

En dat laatste is oa. waar dit topic voor was..
Maar schijnbaar moeten veel ouders hun gevoel voor hun kinderen uiten hier en hun keuze voor hun kroost verdedigen.
Hell To The Liars
  zondag 2 april 2017 @ 22:36:48 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169961132
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:33 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zo brengen sommige ouders het hier, maar er zijn ook ouders die zich beter voelen omdat zij kinderen hebben en aan bv. voortplanting doen.

Maar zo brengen de ouders die Opa en Oma willen worden het vaak niet bij de kindlozen.

Ze zeggen bijna letterlijk "Ja maar ik wil je graag gelukkig zien worden"

Dat kan ook prima zonder kinderen hoor.
Tis mij om het even.

En dat laatste is oa. waar dit topic voor was..
Maar schijnbaar moeten veel ouders hun gevoel voor hun kinderen uiten hier en hun keuze voor hun kroost verdedigen.

Ik denk niet dat iemand er gelukkig van wordt als hij/zij kinderen krijgt terwijl hij/zij die helemaal niet wil hebben.... dus dat zou mijn directe counter zijn op zo'n vraag/opmerking van wannabe opa's en oma's.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169961241
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 22:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand er gelukkig van wordt als hij/zij kinderen krijgt terwijl hij/zij die helemaal niet wil hebben.... dus dat zou mijn directe counter zijn op zo'n vraag/opmerking van wannabe opa's en oma's.
Klopt, mijn moeder heb ik vaak genoeg repliek gegeven en bij de rest is het geen issue.

Maar het is bij heel veel mensen wel een dingetje qua acceptatie van hun omgeving
Hell To The Liars
pi_169961353
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 22:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Doet me denken aan: https://www.amazon.com/Wh(...)eeding/dp/0804137609, al weet ik niet meer of ze nou wel of niet met kinders eindigt eerlijk gezegd.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo neerbuigend als iemand uitlegt wat hem/haar tot een beter mens gemaakt zou hebben. Dat lijkt me een persoonlijk dingetje, waarbij lang niet iedereen ook daadwerkelijk bedoelt dat een ander zonder die ervaring geen beter mens zou kunnen worden.

Pas toen ik hands on mee ging zorgen, ben ik wel meer gaan nadenken over bepaalde dingen. In dat opzicht snap ik dat het voor ouders daadwerkelijk ook zo kan voelen en men niet nadenkt hoe het ook anders opgevat zou kunnen worden. Ja, ik ken de betweters die het ook denigrerend bedoelen, maar zat lui die het puur over zichzelf en hun ervaring hebben zonder iets jegens de ander te bedoelen..
Ja precies.

Voor mij is het moederschap echt een zegen, het heeft mij en mijn leven ontzettend veranderd op een positieve manier. Dat is mijn gevoel, mijn ervaring. Ik ben echt een betere​ versie van mijzelf geworden sinds ik moeder ben. Waarom zou ik dat niet mogen uitspreken?

Als iemand het gevoel heeft dat ik daarmee zeg dat mensen zonder kinderen minder zijn, dan ligt dat echt aan die persoon zelf.
pi_169961422
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja precies.

Voor mij is het moederschap echt een zegen, het heeft mij en mijn leven ontzettend veranderd op een positieve manier. Dat is mijn gevoel, mijn ervaring. Ik ben echt een betere​ versie van mijzelf geworden sinds ik moeder ben. Waarom zou ik dat niet mogen uitspreken?

Als iemand het gevoel heeft dat ik daarmee zeg dat mensen zonder kinderen minder zijn, dan ligt dat echt aan die persoon zelf.
Maar dat mensen dat iedere keer moeten komen vertellen hier maakt het ook niet relevanter in dit topic :)

Want er zijn ook mensen (niet Leandra en jij) die zich echt beter vinden dan mensen zonder kinderen.
Hell To The Liars
pi_169961456
Oh en wat betreft de werkvloer. Ik ben als kind vrij veel mee genomen naar werk en dat ging altijd prima. Op een werkplek waar ik zelf in dienst was, kregen we in de vakanties regelmatig kinderen over de vloer. Zowel van de werkgevers als werknemers, maar van de laatsten liepen ze dan wel echt dagen mee want geen kdv-mogelijkheden. Dat was een plek waar dat ook wel redelijk kon en ze waren oud genoeg om een beetje mee te helpen. Niet alle kinderen waren even leuk en opgevoed, maar we probeerden het wel zo leuk mogelijk te maken. Je zat met de kids toch een beetje in hetzelfde schuitje, dat je collectief liever ergens anders had gezeten dus ja :P Best wel lol gehad, maar ook echt slopende dagen. En ook geen schuldgevoel naar de baas, wel naar de klanten soms.

Ben een paar keer wel pissig geworden, maar dat was met jonkies op werkplekken met voornamelijk mannen. Dan kwam zonder overleg die reiswieg ineens op mijn bureau of een buggy ernaast, zo van hey, ik moet even iets doen dus doe jij maar even je ding vrouwtje. Nou nee, dat vind ik seksistisch. Als teamlid een kind even opvangen ja, maar niet omdat ik toevallig de aanwezige vrouw ben en dat dus enig zou moeten vinden en zonder enig overleg ook :W
Gelukkig waren dat maar enkele incidenten toen ik jonger was
pi_169961550
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja precies.

Voor mij is het moederschap echt een zegen, het heeft mij en mijn leven ontzettend veranderd op een positieve manier. Dat is mijn gevoel, mijn ervaring. Ik ben echt een betere​ versie van mijzelf geworden sinds ik moeder ben. Waarom zou ik dat niet mogen uitspreken?

Als iemand het gevoel heeft dat ik daarmee zeg dat mensen zonder kinderen minder zijn, dan ligt dat echt aan die persoon zelf.
Ik snap het wel, maar dit topic is ook ontstaan omdat het een (over)gevoelig punt is en dan snap ik best dat het in bepaalde bewoording wel zo opgevat kan worden. We kennen ook allemaal de betweters die het daadwerkelijk zo bedoelen, maar dat is niet de intentie van de meesten. Dat verlies je soms denk ik wel makkelijker uit het oog als het echt zo een hot item is..
  zondag 2 april 2017 @ 22:54:18 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169961603
Ik vind het ook wat bizar als je je kind meeneemt tijdens je werktijd.
De enige keer dat ik dat ooit heb gedaan is toen mijn baas me min of meer smeekte of ik alsjeblieft m'n vrije woensdagmiddag een uurtje kon komen werken. Ja dat kon wel, maar alleen als ik m'n kind mee kon nemen, als dat niet kon dan was het idd geen optie, hij was ook nog net te jong om alleen thuis te blijven, plus dat het me zo'n 20-30 minuten enkele reis kostte om er te komen en weer thuis te komen, dus als ik nog wat aan m'n vrije middag wilde hebben kon ik hem beter bij me hebben dan dat ik hem nog weer moest gaan ophalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169961738
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:33 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zo brengen sommige ouders het hier, maar er zijn ook ouders die zich beter voelen omdat zij kinderen hebben en aan bv. voortplanting doen.

Maar zo brengen de ouders die Opa en Oma willen worden het vaak niet bij de kindlozen.

Ze zeggen bijna letterlijk "Ja maar ik wil je graag gelukkig zien worden"

Dat kan ook prima zonder kinderen hoor.
Tis mij om het even.

En dat laatste is oa. waar dit topic voor was..
Maar schijnbaar moeten veel ouders hun gevoel voor hun kinderen uiten hier en hun keuze voor hun kroost verdedigen.

Het is voor een groot deel ook echt gewoon een kwestie van interpretatie.. Iemand die het als een denigrerend oordeel ervaart als een ouder zegt dat hij/zij voor zijn/haar gevoel een beter mens is geworden, moet eens bij zichzelf te raden gaan waarom diegene dat zo op zichzelf betrekt.


En dat heeft helemaal niks te maken met de keuze voor mijn moederschap verdedigen.. Ik zou niet weten waarom of tegen wie ik dat zou moeten..
pi_169961831
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 22:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar dat mensen dat iedere keer moeten komen vertellen hier maakt het ook niet relevanter in dit topic :)

Want er zijn ook mensen (niet Leandra en jij) die zich echt beter vinden dan mensen zonder kinderen.
Is een discussie over kinderen op de werkvloer wel relevant voor een r&p topic over bewust kindvrij?

Het is ondertussen meer een klb topic geworden als je het mij vraagt.. (ja dat hoort in fb ik weet het)
pi_169961955
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 23:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Is een discussie over kinderen op de werkvloer wel relevant voor een r&p topic over bewust kindvrij?

Het is ondertussen meer een klb topic geworden als je het mij vraagt.. (ja dat hoort in fb ik weet het)
Dat vind ik net zo relevant als een discussie over alcohol op de werkvloer in het verslavingen topic.

We proberen er een goede balans in te vinden in dit topic.

En ja ook deze reactie hoorde eigenlijk in de feedback.
Hell To The Liars
pi_169962007
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 23:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Is een discussie over kinderen op de werkvloer wel relevant voor een r&p topic over bewust kindvrij?

Het is ondertussen meer een klb topic geworden als je het mij vraagt.. (ja dat hoort in fb ik weet het)
Waarom zou het niet relevant zijn om ervaringen te delen in het bewust kindvrijtopic? Als je thuis ervoor kiest om ze niet te nemen, maar ze dan onverwacht wel op de werkvloer tegenkomt (als in niet met kinderen werken dan hè). Die discussie ontstaat meer icm met meepostende ouders van wat ik zo lees..
  zondag 2 april 2017 @ 23:26:41 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169962279
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 23:11 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom zou het niet relevant zijn om ervaringen te delen in het bewust kindvrijtopic? Als je thuis ervoor kiest om ze niet te nemen, maar ze dan onverwacht wel op de werkvloer tegenkomt (als in niet met kinderen werken dan hè). Die discussie ontstaat meer icm met meepostende ouders van wat ik zo lees..
Hier begon die discussie: R&P / Bewust/gewenst kindvrij #10: kindvrije mensen verzameltopic.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169962372
quote:
Daar doel ik op ja
pi_169962484
Ik vind het raar dat vooral de ouders steeds roepen dat het een klaagbaaktopic is
Blijkbaar zijn er nogal wat 'klagenswaardige' dingen waarin wij erkenning vinden bij elkaar
Als dat je stoort lees het dan niet?

Het is juist die verdediging van ouders die ik hier niet hoopte te vinden omdat je die gesprekken irl al steeds moet voeren

Als jij je werk niet goed kunt doen omdat er opeens kinderen rond hollen vind ik dat best iets waar je op fok (En dan in dit topic) even over zou moeten kunnen spuien
Maar dat moet meteen weer uitgelegd worden met 'ja doe ik ook wel eens want dan kan ik echt niet anders'
Prima. Maar iemand mag daar best over ventileren zonder dat het een ding moet worden met vooral ouders aan de andere kant
  zondag 2 april 2017 @ 23:51:57 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169962558
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 23:44 schreef Allures het volgende:

Als jij je werk niet goed kunt doen omdat er opeens kinderen rond hollen vind ik dat best iets waar je op fok (En dan in dit topic) even over zou moeten kunnen spuien
Maar dat moet meteen weer uitgelegd worden met 'ja doe ik ook wel eens want dan kan ik echt niet anders'

Zit je mijn post nou zo uit te leggen of doel je op een andere post, want als je mijn post zo uitlegt dat mankeert er duidelijk iets aan je begrijpend lezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169962602
Op reacties in het algemeen hier. Ik doel meer op een bepaalde dynamiek

Het zelfde gebeurde toen het ging over het gevoel hebben dat je agenda op de tweede plek komt en dat ouders altijd komen met 'ritme ritme'
Dan is we ook meteen iemand met kinderen paraat om te benadrukken dat het ook heel belangrijk is voor zijn/haar kind

[ Bericht 82% gewijzigd door Allures op 03-04-2017 00:11:46 ]
pi_169963009
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 23:44 schreef Allures het volgende:
Ik vind het raar dat vooral de ouders steeds roepen dat het een klaagbaaktopic is
Blijkbaar zijn er nogal wat 'klagenswaardige' dingen waarin wij erkenning vinden bij elkaar
Als dat je stoort lees het dan niet?

Het is juist die verdediging van ouders die ik hier niet hoopte te vinden omdat je die gesprekken irl al steeds moet voeren

Als jij je werk niet goed kunt doen omdat er opeens kinderen rond hollen vind ik dat best iets waar je op fok (En dan in dit topic) even over zou moeten kunnen spuien
Maar dat moet meteen weer uitgelegd worden met 'ja doe ik ook wel eens want dan kan ik echt niet anders'
Prima. Maar iemand mag daar best over ventileren zonder dat het een ding moet worden met vooral ouders aan de andere kant
Natuurlijk mag je daarover spuien maar als het alleen om het spuien gaat dan heeft het niets maar dan ook werkelijk niets met R&P te maken..

Het is geen verdediging, het is relativering.. Als je alleen wilt spuien over hoe verschrikkelijk en vervelend etc kinderen zijn en verder geen opmerkingen/advies/relativering/etc. wil, dan moet je niet in R&P zijn.
pi_169963021
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 00:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je daarover spuien maar als het alleen om het spuien gaat dan heeft het niets maar dan ook werkelijk niets met R&P te maken..

Het is geen verdediging, het is relativering.. Als je alleen wilt spuien over hoe verschrikkelijk en vervelend etc kinderen zijn en verder geen opmerkingen/advies/relativering/etc. wil, dan moet je niet in R&P zijn.
Deze discussie is al gevoerd.
En dit topic is 90% van de tijd prima.

Verder mag het in de feedback of per dm
Hell To The Liars
pi_169963118
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 23:11 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom zou het niet relevant zijn om ervaringen te delen in het bewust kindvrijtopic? Als je thuis ervoor kiest om ze niet te nemen, maar ze dan onverwacht wel op de werkvloer tegenkomt (als in niet met kinderen werken dan hè). Die discussie ontstaat meer icm met meepostende ouders van wat ik zo lees..
Welke R&P relevantie heeft het?

Prima als je een topic wilt om met andere bewust kindvrije mensen te kunnen klagen over alle hinder die je ondervindt van kinderen en ouders, maar ik zie niet wat dat met R&P te maken heeft en waarom dat daar thuis zou horen.
pi_169963130
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 00:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Deze discussie is al gevoerd.
En dit topic is 90% van de tijd prima.

Verder mag het in de feedback of per dm
Sorry las je post nu pas
pi_169963860
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 23:44 schreef Allures het volgende:
Ik vind het raar dat vooral de ouders steeds roepen dat het een klaagbaaktopic is
Blijkbaar zijn er nogal wat 'klagenswaardige' dingen waarin wij erkenning vinden bij elkaar
Als dat je stoort lees het dan niet?

Het is juist die verdediging van ouders die ik hier niet hoopte te vinden omdat je die gesprekken irl al steeds moet voeren

Als jij je werk niet goed kunt doen omdat er opeens kinderen rond hollen vind ik dat best iets waar je op fok (En dan in dit topic) even over zou moeten kunnen spuien
Maar dat moet meteen weer uitgelegd worden met 'ja doe ik ook wel eens want dan kan ik echt niet anders'
Prima. Maar iemand mag daar best over ventileren zonder dat het een ding moet worden met vooral ouders aan de andere kant
Wat heeft ergeren aan kinderen op de werkvloer te maken met het gewenst niet-hebben van eigen kroost?
Als herkenningspunt met gelijkdenkenden kom je misschien op 1 lijn met mensen die een hekel hebben aan kinderen, maar dat is toch niet de insteek van dit topic?

Als kinderloze-op-de-werkvloer ondervind ik vooral consequenties op het gebied van wie-mag-wanneer verlof (vind ik in mijn voordeel, ik hoef niet in hoogseizoen *O* ), en kinderhebbers moeten soms onverwacht of eerder weg. Vind ik geen punt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169963902
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 00:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je daarover spuien maar als het alleen om het spuien gaat dan heeft het niets maar dan ook werkelijk niets met R&P te maken..

Het is geen verdediging, het is relativering.. Als je alleen wilt spuien over hoe verschrikkelijk en vervelend etc kinderen zijn en verder geen opmerkingen/advies/relativering/etc. wil, dan moet je niet in R&P zijn.
alleen hebben de mods bepaald van wel en is al heel duidelijk aangegeven dat dat 'relativeren' vanuit ouders niet gewenst is
pi_169963905
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 00:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Deze discussie is al gevoerd.
En dit topic is 90% van de tijd prima.

Verder mag het in de feedback of per dm
en deze zie ik nu pas sorry
pi_169963911
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 07:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat heeft ergeren aan kinderen op de werkvloer te maken met het gewenst niet-hebben van eigen kroost?
Als herkenningspunt met gelijkdenkenden kom je misschien op 1 lijn met mensen die een hekel hebben aan kinderen, maar dat is toch niet de insteek van dit topic?

Als kinderloze-op-de-werkvloer ondervind ik vooral consequenties op het gebied van wie-mag-wanneer verlof (vind ik in mijn voordeel, ik hoef niet in hoogseizoen *O* ), en kinderhebbers moeten soms onverwacht of eerder weg. Vind ik geen punt.
het herkenningspunt zit er voor mij in dat er van je verwacht word dat het automatisch oké is. Want ja kinderen
Je bent eerst ouder, daarna werknemer of collega

En dat is op heel veel vlakken zo en dat moet door kinderlozen maar net zo hard op 1 worden gezet en zij mogen jouw lasten automatisch mee dragen

En moeten nu serieus de kinderlozen aan de mensen met kinderen gaan verantwoorden waar zij elkaar in vinden in dit topic? Aan een mod oké maar niet aan mensen die het juist niet snappen
pi_169963937
Daarnaast vind ik kinderen heel leuk. Het gedrag van ouders alleen niet altijd.
Maar het is vast makkelijker om het op kinderhaat te gooien dan even uit de ivoren toren te komen
pi_169963954
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 07:37 schreef Allures het volgende:

[..]

het herkenningspunt zit er voor mij in dat er van je verwacht word dat het automatisch oké is. Want ja kinderen
Je bent eerst ouder, daarna werknemer of collega

En dat is op heel veel vlakken zo en dat moet door kinderlozen maar net zo hard op 1 worden gezet en zij mogen jouw lasten automatisch mee dragen

En moeten nu serieus de kinderlozen aan de mensen met kinderen gaan verantwoorden waar zij elkaar in vinden in dit topic? Aan een mod oké maar niet aan mensen die het juist niet snappen
Het heeft niks met gewenste kinderloosheid -of hun verantwoording daarvoor- te maken om je te ergeren aan rondrennende kinderen op een kantoor oid. Dat kan voor mensen met kinderen even ergerlijk zijn.

Een kinderloze die de ergernis motiveert met het eigen gebrek aan kinderen is misschien wel wat érg op zichzelf gericht :D.

Oh, en ik ben reuze kinderloos en erger me dood aan dit soort wij-kinderlozen-houden-niet-van-kinderen-en-willen-dat-ongeremd-ventileren. Daar komt terecht tegenspraak op. Van anderen met en zonder kinderen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169963959
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 07:43 schreef Allures het volgende:
Daarnaast vind ik kinderen heel leuk. Het gedrag van ouders alleen niet altijd.
Maar het is vast makkelijker om het op kinderhaat te gooien dan even uit de ivoren toren te komen
Ga toch fietsen prinsesje op de erwt :D!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169963971
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 07:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Het heeft niks met gewenste kinderloosheid -of hun verantwoording daarvoor- te maken om je te ergeren aan rondrennende kinderen op een kantoor oid. Dat kan voor mensen met kinderen even ergerlijk zijn.

Een kinderloze die de ergernis motiveert met het eigen gebrek aan kinderen is misschien wel wat érg op zichzelf gericht :D.

Oh, en ik ben reuze kinderloos en erger me dood aan dit soort wij-kinderlozen-houden-niet-van-kinderen-en-willen-dat-ongeremd-ventileren. Daar komt terecht tegenspraak op. Van anderen met en zonder kinderen.
ik wil dat niet ongeremd ventileren. Ik wil dat hier ventileren. In een speciaal topic er voor

En het gaat me niet om de daadwerkelijke ergenis maar om de automatische aanpassing die van je verwacht word. En die is op heel veel gebieden door te trekken
pi_169964018
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 07:47 schreef Allures het volgende:

[..]

ik wil dat niet ongeremd ventileren. Ik wil dat hier ventileren. In een speciaal topic er voor

En het gaat me niet om de daadwerkelijke ergenis maar om de automatische aanpassing die van je verwacht word. En die is op heel veel gebieden door te trekken
En zoals terecht wordt opgemerkt: van werknemers wordt aanpassing aan werk verwacht.
Heeft helemaal niks met gewenste kinderloosheid te maken.

En dat geeft allemaal niks, maar om dan te gaan ranten over mensen die je tegenspreken als "vreselijke kinderhebbers die altijd hun normen moeten komen opleggen",vind ik kinderachtig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169964052
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 07:52 schreef sigme het volgende:

[..]

En zoals terecht wordt opgemerkt: van werknemers wordt aanpassing aan werk verwacht.
Heeft helemaal niks met gewenste kinderloosheid te maken.

En dat geeft allemaal niks, maar om dan te gaan ranten over mensen die je tegenspreken als "vreselijke kinderhebbers die altijd hun normen moeten komen opleggen",vind ik kinderachtig.
nee het heeft te maken met het automatisme waarmee je je aan moet passen. Kinderen op de werkvloer, zonder overleg (ook al is het je baas): jij moet je automatisch aanpassen
Een afspraak maken: jij moet je automatisch aanpassen
Een activiteit verzinnen: iets kinderproof dus je moet je aanpassen

Prima. Dat aanpassen vind ik niet eens erg. Natuurlijk als je geen oppas hebt en je moet even naar werk... het is nou eenmaal lastig plannen etc
Maar het automatisme stoort me enorm. En juist dat is wat me hier stoort met al die uitleg. Ja ik snap het zelf ook wel en ik kan prima zelf bedenken waar het allemaal vandaan komt. Maar dat hoef je hier niet nog eens aan me uit te komen leggen

Er is geen enkele ouder die hier zegt 'goh ja nu je het zegt klinkt dat toch eigenlijk best irritant. Ik heb mijn kant en mijn redenen maar vanuit jou zie ik ook hoe het zit'
Het is irritant dat het in het dagelijks leven mist maar soit, daar heb ik me bij neer gelegd. Het is mega irritant dat mensen hier juist die andere kant steeds komen benadrukken, waarom je maar begrip moet hebben (wat we ook allemaal hebben volgens mij. Ik zie niemand posten 'en toen ben ik toch geflipt en heb die kinderen buiten gegooid')
pi_169964104
In z'n algemeenheid herken ik die automatisch verwachtte aanpassing helemaal niet.

Ik pas me zonder morren aan aan mensen waarmee ik vrijwillig iets wil afspreken die die belemmeringen hebben (gehandicapt, zware carriere, kinderen etc etc etc).
Voor minder vrijwillige afspraken laat ik me of betalen, of ik stel eisen/grenzen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_169964135
Nou en veel mensen herkennen hem wel want hij is hier al in 100 voorbeelden voorbij gekomen en daarin zit volgens mij de grlijkgrstemdheid waarover hier gepraat word en die zich soms uit in concrete voorbeelden en daarbij komende irritatie of frustratie

En nogmaals, ik pas me ook vrijwillig aan omdat ik er wel begrip voor heb. Dat is iets anders dan je ergeren aan het automtisme
En ik vind de aanname dat je er blijkbaar niet over praat, of niet mee om kunt of wil gaan, of je niet aanpast omdat je juist hier even lucht geeft aan die frustratie erg vervelend
  maandag 3 april 2017 @ 08:32:14 #139
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169964217
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 08:07 schreef sigme het volgende:
In z'n algemeenheid herken ik die automatisch verwachtte aanpassing helemaal niet.

Ik pas me zonder morren aan aan mensen waarmee ik vrijwillig iets wil afspreken die die belemmeringen hebben (gehandicapt, zware carriere, kinderen etc etc etc).
Voor minder vrijwillige afspraken laat ik me of betalen, of ik stel eisen/grenzen.
Ik herken het wel. Zo wilden wij met de familie wat gaan doen, heel leuk. En ja er zijn kinderen bij, no biggie.

Dat ik vervolgens afzegde omdat het pension geen plek had voor mijn honden (wat zelden voorkomt, alleen soms heb je pech), nou daar was echt geen begrip voor. Ik kon ze toch naar vrienden brengen? Of een ander pension zoeken? Of ze gewoon de hele dag en halve avond thuis laten? Terwijl de afzegging van Klaasje geen probleem was omdat het dagje uit niet in het ritje van zoontje paste.

Die scheefheid is wel een beetje matig vind ik.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 3 april 2017 @ 08:37:12 #140
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169964255
Overigens heb ik dat ook aangegeven en begrepen ze t :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169964263
Een kind is iets anders als een hond.
pi_169964300
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 08:38 schreef JohnShooter het volgende:
Een kind is iets anders als een hond.
Zo klaar hiermee.

Doei he.
Tap tap tap
  maandag 3 april 2017 @ 08:42:15 #143
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169964303
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 08:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo klaar hiermee.

Doei he.
Dit idd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169964426
Heeft de OUD squad het uiteindelijk toch nog om zeep geholpen. Helemaal mooi. :{
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_169964453
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 09:03 schreef HostiMeister het volgende:
Heeft de OUD squad het uiteindelijk toch nog om zeep geholpen. Helemaal mooi. :{
Ik vond de oude toevoeging in de TT "VOOR kindvrije mensen, niet OVER" wel een mooie. Geen idee van wie dat was, maar vond het wel nuttig 8-)

Verder geen mening, want ik vond de afgelopen discussies dusdanig dat als ik mijn mening had gegeven iedereen vast dacht dat ik hoogzwanger met jengelende Sterre, Maan en Storm om me heen aan de werkelijkheid zat te ontsnappen op FOK.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169964481
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 09:03 schreef HostiMeister het volgende:
Heeft de OUD squad het uiteindelijk toch nog om zeep geholpen. Helemaal mooi. :{
Ik lees hier wel eens mee, gewoon voor de leuk en ik begrijp de irritatie wel, maar laten we nou niet doen alsof Johnshooter een dichtgetikte OUD-poster is :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_169964486
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vond de oude toevoeging in de TT "VOOR kindvrije mensen, niet OVER" wel een mooie. Geen idee van wie dat was, maar vond het wel nuttig 8-)

Verder geen mening, want ik vond de afgelopen discussies dusdanig dat als ik mijn mening had gegeven iedereen vast dacht dat ik hoogzwanger met jengelende Sterre, Maan en Storm om me heen aan de werkelijkheid zat te ontsnappen op FOK.
Blijkbaar stoot je dan toch een groepje mensen tegen de borst, die hoe dan ook willen keuvelen over hun bijzondere zaadjes.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_169964491
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik lees hier wel eens mee, gewoon voor de leuk en ik begrijp de irritatie wel, maar laten we nou niet doen alsof Johnshooter een dichtgetikte OUD-poster is :D
Was natuurlijk meer de cumulatie van posts, met een druppel die de emmer deed laten overlopen :P
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_169964539
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 09:12 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Was natuurlijk meer de cumulatie van posts, met een druppel die de emmer deed laten overlopen :P
Snap ik wel, maar volgens mij moet je je van JS ongenuanceerdheid niet zoveel aantrekken. Snel scrollend zie ik drie mensen in dit topic die wel eens in OUD posten. Da's toch geen squad joh :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_169964545
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Snap ik wel, maar volgens mij moet je je van JS ongenuanceerdheid niet zoveel aantrekken. Snel scrollend zie ik drie mensen in dit topic die wel eens in OUD posten. Da's toch geen squad joh :P
dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je je bijdragen doet
pi_169964546
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 07:35 schreef Allures het volgende:

[..]

alleen hebben de mods bepaald van wel en is al heel duidelijk aangegeven dat dat 'relativeren' vanuit ouders niet gewenst is
Dat laatste lijkt mij niet. De regels gelden voor iedereen. Je moet on topic blijven. Ook als gewenst kinderloze moet dat.

Zou ook wel heel raar zijn, zo'n tweedeling.
pi_169964605
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:16 schreef Allures het volgende:

[..]

dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je je bijdragen doet
Hm, een squad impliceert voor mij dat het een soort vooropgezet kliekje is dat te strijde trekt in plaats van individuen met een eigen mening. Drie users, niet eens extreem reguliere posters die niet veel met elkaar op hebben is niet dat. Maar misschien definieer jij het anders.

Hoe dan ook, het lijkt me zonde om iets om zeep te laten helpen door de lompe opmerking van een dwarsligger.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_169964706
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij niet. De regels gelden voor iedereen. Je moet on topic blijven. Ook als gewenst kinderloze moet dat.

Zou ook wel heel raar zijn, zo'n tweedeling.
leer nou toch eens lezen
De mods hebben bepaald waar het staat
En daarnaast dat dat relativeren niet ontopic is omdat het niet de insteek van het topic is. Zie de vergelijking van Droopie met het tekenen als therapie topic
pi_169964766
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 07:47 schreef Allures het volgende:

[..]

ik wil dat niet ongeremd ventileren. Ik wil dat hier ventileren. In een speciaal topic er voor

En het gaat me niet om de daadwerkelijke ergenis maar om de automatische aanpassing die van je verwacht word. En die is op heel veel gebieden door te trekken
Hoe zeer dat wellicht ook herkend wordt door deze en gene, het is vooral dat deelnemen in een maatschappij constante aanpassing vraagt van iedereen. Ook van ouders.

Natuurlijk zijn er ouders die wat meer aanpassing vragen van anderen, maar dat heeft niets te maken met het zijn van ouders.

Zie bv de twee onderwerpen over de pretparken waar in de rij niet meer gerookt mag worden. Daar heb je dus rokers die menen dat iedereen zich maar dient te schikken naar hun verslaving en dat het echt teveel is gevraagd dat ze buiten de rij (zeg maar de overige 90% van het pretpark) gaan roken.

Maar je kan daar als je allergisch genoeg bent ook lezen dat weer iedereen zich aan moet passen aan ouders omdat een van de redenen van de pretparken is dat ze vooral de kinderen in de rij willen beschermen. ;)
pi_169964831
De samenleving vraagt op geen enkele manier aan mij om tussen 2 en 5 te wachten tot kleine sterre wakker is

Maar ja, de samenleving is meer gericht op ouders. Dat werd gisteren al gepost maar toen liep je het nog te ontkennen
pi_169964940
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 07:57 schreef Allures het volgende:

[..]

nee het heeft te maken met het automatisme waarmee je je aan moet passen. Kinderen op de werkvloer, zonder overleg (ook al is het je baas): jij moet je automatisch aanpassen


Je moet je automatisch aanpassen aan de grillen van jouw baas omdat hij de baas is.

Punt.

Als hij morgen besluit om heel religieus te worden en op te leggen dat de toko op zondag dicht moet blijven, inclusief het bedrijfsnetwerk en de mail, dan heb jij je daar ook maar naar te schikken. Niet omdat religie, maar omdat baas.

Kortom: het zou voor de allergie wellicht schelen als je jezelf steeds afvraagt: is het wel zo dat ik mij nu moet aanpassen omdat het hier om kinderen gaat? En zo ja: is dat nu echt 100% zeker het geval?

Scheelt misschien een hoop ergernis.
pi_169964964
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 08:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik herken het wel. Zo wilden wij met de familie wat gaan doen, heel leuk. En ja er zijn kinderen bij, no biggie.

Dat ik vervolgens afzegde omdat het pension geen plek had voor mijn honden (wat zelden voorkomt, alleen soms heb je pech), nou daar was echt geen begrip voor. Ik kon ze toch naar vrienden brengen? Of een ander pension zoeken? Of ze gewoon de hele dag en halve avond thuis laten? Terwijl de afzegging van Klaasje geen probleem was omdat het dagje uit niet in het ritje van zoontje paste.

Die scheefheid is wel een beetje matig vind ik.
Of ze vinden jouw afwezigheid enorm zonde omdat jij zo'n leuk mens bent en dat Klaasje niet meegaat heeft her en der geleid tot rondvliegende kurken en vlag en top. ;)
  maandag 3 april 2017 @ 09:51:22 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169965015
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Of ze vinden jouw afwezigheid enorm zonde omdat jij zo'n leuk mens bent en dat Klaasje niet meegaat heeft her en der geleid tot rondvliegende kurken en vlag en top. ;)
Ja joh.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169965046
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:30 schreef Allures het volgende:

[..]

leer nou toch eens lezen
De mods hebben bepaald waar het staat
En daarnaast dat dat relativeren niet ontopic is omdat het niet de insteek van het topic is. Zie de vergelijking van Droopie met het tekenen als therapie topic
Nou spreek je jezelf tegen. Eerst hou je vol dat je meer rechten hebt als kinderloze (wijs dat maar eens aan in de policy!) en vervolgens zeg je dat het relativeren door niemand mag.

Volgens mij is beiden niet waar. Ook ouders mogen hier posten en relativeren mag tot op zekere hoogte ook best.

Anders zou het inderdaad een puur klb topic worden. Ook prima, maar dan is het hier niet zo op zijn plaats.
  maandag 3 april 2017 @ 09:53:34 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169965047
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je moet je automatisch aanpassen aan de grillen van jouw baas omdat hij de baas is.

Punt.

Als hij morgen besluit om heel religieus te worden en op te leggen dat de toko op zondag dicht moet blijven, inclusief het bedrijfsnetwerk en de mail, dan heb jij je daar ook maar naar te schikken. Niet omdat religie, maar omdat baas.

Kortom: het zou voor de allergie wellicht schelen als je jezelf steeds afvraagt: is het wel zo dat ik mij nu moet aanpassen omdat het hier om kinderen gaat? En zo ja: is dat nu echt 100% zeker het geval?

Scheelt misschien een hoop ergernis.
Wederom, tot op zekere hoogte. Maar dat is WGR.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 3 april 2017 @ 09:54:47 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169965066
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou spreek je jezelf tegen. Eerst hou je vol dat je meer rechten hebt als kinderloze (wijs dat maar eens aan in de policy!) en vervolgens zeg je dat het relativeren door niemand mag.

Volgens mij is beiden niet waar. Ook ouders mogen hier posten en relativeren mag tot op zekere hoogte ook best.

Anders zou het inderdaad een puur klb topic worden. Ook prima, maar dan is het hier niet zo op zijn plaats.
Klopt. Enkel opmerkingen, zoals net die van jou naar mij toe, zijn doodvermoeiend. En dragen voor mij niet bij aan een leuk topic.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169965085
Mensen die inmiddels niet gewoon weer naar Reddit gegaan zijn en hier nog posten :')
Ja doei.
pi_169965122
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:38 schreef Allures het volgende:
De samenleving vraagt op geen enkele manier aan mij om tussen 2 en 5 te wachten tot kleine sterre wakker is

Maar ja, de samenleving is meer gericht op ouders. Dat werd gisteren al gepost maar toen liep je het nog te ontkennen
Wie vraagt er dan aan jou om tussen 2 en 5 te wachten en onder welke omstandigheden?

De samenleving is gericht op iedereen hoor. Ook mensen zonder kinderen.
  maandag 3 april 2017 @ 10:01:31 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169965170
quote:
9s.gif Op maandag 3 april 2017 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die inmiddels niet gewoon weer naar Reddit gegaan zijn en hier nog posten :')
Ik heb geen Reddit-account.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169965174
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 09:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Klopt. Enkel opmerkingen, zoals net die van jou naar mij toe, zijn doodvermoeiend. En dragen voor mij niet bij aan een leuk topic.
Dan vrees ik toch dat je wel heel erg weinig kan hebben. Het staat iedereen vrij om zich maximaal te ergeren aan alles wat om zich heen gebeurt, maar volgens mij wordt het leven juist leuker als je dat niet doet.

Dat is ook de kern van mijn opmerking.
  maandag 3 april 2017 @ 10:03:57 #166
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169965225
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan vrees ik toch dat je wel heel erg weinig kan hebben. Het staat iedereen vrij om zich maximaal te ergeren aan alles wat om zich heen gebeurt, maar volgens mij wordt het leven juist leuker als je dat niet doet.

Dat is ook de kern van mijn opmerking.
Ik kan heel veel hebben. Ik heb er naar mijn familie toe een luchtig gesprekje over gehad en ze begrepen me heel goed. Dat gepush en onbegrip is gewoon niet leuk, terwijl er alle begrip is wanneer het om Klaasjes kindje gaat.

Dát was het punt. Niet dat mijn dag erdoor verpest is, want dat is niet zo. Verre van zelfs.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169965277
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Anders zou het inderdaad een puur klb topic worden. Ook prima, maar dan is het hier niet zo op zijn plaats.
Dat constateerde ik al in deel 2 van deze reeks. De desbetreffende post waarin ik dat zei is uiteraard verwijderd door overijverige mods.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169965423
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan vrees ik toch dat je wel heel erg weinig kan hebben. Het staat iedereen vrij om zich maximaal te ergeren aan alles wat om zich heen gebeurt, maar volgens mij wordt het leven juist leuker als je dat niet doet.

Dat is ook de kern van mijn opmerking.
Ik denk dat die kern misschien wat beter overkomt als je wat minder hier komt relativeren en wat meer leven en laat leven toepast zoals je predikt. Niet omdat jouw mening niet waardevol is ofzo, maar omdat je doel iets anders overkomt bij jouw doelgroep hier. Dat komt denk ik niet alleen door je verwoording, maar ook door je vrij stevige positie in de top posters hier en dat geeft een beetje een overkill gevoel..
pi_169965446
Maar wat is er mis met een plek waar men ongefilterd kan ventileren over het hebben van kinderen en hun ouders als je zelf bewust geen ouder wil zijn? Waarom die drang om het altijd maar te moeten relativeren, om het te vergelijken met huisdieren (ffs :') )? Kan dat plekje niet gewoon hier zijn?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_169965460
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:30 schreef Allures het volgende:

[..]

leer nou toch eens lezen
De mods hebben bepaald waar het staat
En daarnaast dat dat relativeren niet ontopic is omdat het niet de insteek van het topic is. Zie de vergelijking van Droopie met het tekenen als therapie topic
Die vergelijking sloeg overigens nergens op. Maar dat terzijde.

Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen die kinderen wel leuk vinden hier niet zouden mogen posten. Als je je daardoor aangevallen voelt spelen er wel meer dingen denk ik.
pi_169965533
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat constateerde ik al in deel 2 van deze reeks. De desbetreffende post waarin ik dat zei is uiteraard verwijderd door overijverige mods.
Flauw dit.
Hell To The Liars
pi_169965611
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:14 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Die vergelijking sloeg overigens nergens op. Maar dat terzijde.

Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen die kinderen wel leuk vinden hier niet zouden mogen posten. Als je je daardoor aangevallen voelt spelen er wel meer dingen denk ik.
Er posten hier dan ook de nodige kindvrije posters die helemaal geen hekel hebben aan alle kinderen, maar die sneeuwen een beetje onder zo..
  maandag 3 april 2017 @ 10:22:07 #173
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_169965633
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:14 schreef -PesteNoire- het volgende:

[..]

Die vergelijking sloeg overigens nergens op. Maar dat terzijde.

Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen die kinderen wel leuk vinden hier niet zouden mogen posten. Als je je daardoor aangevallen voelt spelen er wel meer dingen denk ik.
Er mag hier best gepost worden, dat is het niet. Het is het blijven relativeren, onderschuiven van gevoelens en gewoon babbelen over kinderen en het opvoeden daarvan dat als onprettig wordt ervaren.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel klaar ben met dit topic qua meeposten :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_169965691
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik kan heel veel hebben. Ik heb er naar mijn familie toe een luchtig gesprekje over gehad en ze begrepen me heel goed. Dat gepush en onbegrip is gewoon niet leuk, terwijl er alle begrip is wanneer het om Klaasjes kindje gaat.

Dát was het punt. Niet dat mijn dag erdoor verpest is, want dat is niet zo. Verre van zelfs.
Toch: als ik lees dat bij klaasje zijn afwezigheid de schouders opgehaald worden en bij jou oplossingsgerichte voorstellen komen als 'ander pensioen', dat leest dat in ieder geval niet als dat er met ouders volop rekening wordt gehouden en met jouw probleem totaal niet. Voor mij leest het dan alsof jouw aanwezigheid op prijs wordt gesteld.

En aangezien ik alleen af kan gaan op wat jij post...

Kortom: daar komt mijn opmerking dus vandaan, niet om toch vooral maar te benadrukken dat jij alles zou moeten accepteren.
pi_169965701
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Er mag hier best gepost worden, dat is het niet. Het is het blijven relativeren, onderschuiven van gevoelens en gewoon babbelen over kinderen en het opvoeden daarvan dat als onprettig wordt ervaren.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel klaar ben met dit topic qua meeposten :).
En dat vind ik dus juist zonde, zeker omdat jij wel met dit topic gebaat bent. Jij bent hier wel heel bewust mee bezig, maar door allemaal die relativerende mensen, die toch even moeten laten weten dat hun wondertje wel leuk is hoor valt jouw hele online steun in jouw traject weg.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_169965715
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 10:13 schreef HostiMeister het volgende:
Maar wat is er mis met een plek waar men ongefilterd kan ventileren over het hebben van kinderen en hun ouders als je zelf bewust geen ouder wil zijn? Waarom die drang om het altijd maar te moeten relativeren, om het te vergelijken met huisdieren (ffs :') )? Kan dat plekje niet gewoon hier zijn?
Dat vind ik ook opvallend. Man, man, man. :')

Overijverige mods valt ook wel mee, al dat offtopic gelul van VEM is gewoon blijven staan.
pi_169965716
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:12 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik denk dat die kern misschien wat beter overkomt als je wat minder hier komt relativeren en wat meer leven en laat leven toepast zoals je predikt. Niet omdat jouw mening niet waardevol is ofzo, maar omdat je doel iets anders overkomt bij jouw doelgroep hier. Dat komt denk ik niet alleen door je verwoording, maar ook door je vrij stevige positie in de top posters hier en dat geeft een beetje een overkill gevoel..
Dat zal er best mee te maken kunnen hebben.
pi_169965738
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:18 schreef Droopie het volgende:

[..]

Flauw dit.
Beetje wel maar niet minder waar toch?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169965751
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Er mag hier best gepost worden, dat is het niet. Het is het blijven relativeren, onderschuiven van gevoelens en gewoon babbelen over kinderen en het opvoeden daarvan dat als onprettig wordt ervaren.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel klaar ben met dit topic qua meeposten :).
Maar het geldt niet enkel voor jou, ook voor andere mensen die dit best een interessant onderwerp vinden is dit topic nu een beetje naar zijn grootje.

Ben geen heel actieve meelezer, maar elke keer dat ik er een blik op heb geworpen waren de relativerende Jehova's getuigen overheersend aanwezig.
pi_169965752
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 10:13 schreef HostiMeister het volgende:
Maar wat is er mis met een plek waar men ongefilterd kan ventileren over het hebben van kinderen en hun ouders als je zelf bewust geen ouder wil zijn? Waarom die drang om het altijd maar te moeten relativeren, om het te vergelijken met huisdieren (ffs :') )? Kan dat plekje niet gewoon hier zijn?
Ongefilterd ventileren is waar klaagbaak voor is bedoeld toch?

In r&p krijg je gewoon andere reacties.
pi_169965781
We nemen het mee naar achter.
Dit is de eerste keer dat ik teleurgesteld ben in bepaalde R&P users (en waarbij sommige zelden in R&P posten)


Nou ja..

We laten wel weten wat er uitkomt.

Slotje
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')