Ja precies.quote:Op zondag 2 april 2017 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook, dat het geen aanbeveling is voor het ouderschap, maar dat het voor hen wel geldt, dat zij een beter mens zijn geworden door het ouderschap.
Doet me denken aan: https://www.amazon.com/Wh(...)eeding/dp/0804137609, al weet ik niet meer of ze nou wel of niet met kinders eindigt eerlijk gezegd.quote:Op zondag 2 april 2017 20:24 schreef TripleSec het volgende:
Het valt me op dat het ouderschap maatschappelijk op een voetstuk lijkt te staan. De ene na de andere BN-er die schaamteloos beweert dat hij/zij een veel beter mens is geworden sinds hij/zij kinderen heeft. Dan zegt zo iemand dat alle dingen hij/zij zich mee bezig hield voordat hij/zij kinderen kreeg maar oppervlakkig en onbelangrijk zijn in vergelijking met het ouderschap.
Dus ik als niet-ouder houd me dus met minder belangrijke dingen bezig? Dankjewel hoor! Ook leuk om te lezen als je IVF maar niet wil lukken.
En dan al die duizen en een Hollywoodfilms waarin kindvrije personages uiteindelijk toch Het Licht Zien, nadat ze door een rare omstandigheid ineens met een kindje zitten opgescheept en ze beseffen dat hij vrije leventje maar leeg is. Prima hoor dat er zulke films zijn, maar gek genoeg zie je nooit films over de andere kant van het verhaal.
Een beter mens ten opzichte van jezelf voordat je kinderen had, niet ten opzichte van mensen die geen kinderen hebben.quote:Op zondag 2 april 2017 21:20 schreef CherryLips het volgende:
Maar waarom zou je een beter mens zijn?
Zo brengen sommige ouders het hier, maar er zijn ook ouders die zich beter voelen omdat zij kinderen hebben en aan bv. voortplanting doen.quote:Op zondag 2 april 2017 22:30 schreef madam-april het volgende:
[..]
Een beter mens ten opzichte van jezelf voordat je kinderen had, niet ten opzichte van mensen die geen kinderen hebben.
Ik denk niet dat iemand er gelukkig van wordt als hij/zij kinderen krijgt terwijl hij/zij die helemaal niet wil hebben.... dus dat zou mijn directe counter zijn op zo'n vraag/opmerking van wannabe opa's en oma's.quote:Op zondag 2 april 2017 22:33 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zo brengen sommige ouders het hier, maar er zijn ook ouders die zich beter voelen omdat zij kinderen hebben en aan bv. voortplanting doen.
Maar zo brengen de ouders die Opa en Oma willen worden het vaak niet bij de kindlozen.
Ze zeggen bijna letterlijk "Ja maar ik wil je graag gelukkig zien worden"
Dat kan ook prima zonder kinderen hoor.
Tis mij om het even.
En dat laatste is oa. waar dit topic voor was..
Maar schijnbaar moeten veel ouders hun gevoel voor hun kinderen uiten hier en hun keuze voor hun kroost verdedigen.
Klopt, mijn moeder heb ik vaak genoeg repliek gegeven en bij de rest is het geen issue.quote:Op zondag 2 april 2017 22:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand er gelukkig van wordt als hij/zij kinderen krijgt terwijl hij/zij die helemaal niet wil hebben.... dus dat zou mijn directe counter zijn op zo'n vraag/opmerking van wannabe opa's en oma's.
Ja precies.quote:Op zondag 2 april 2017 22:25 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Doet me denken aan: https://www.amazon.com/Wh(...)eeding/dp/0804137609, al weet ik niet meer of ze nou wel of niet met kinders eindigt eerlijk gezegd.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo neerbuigend als iemand uitlegt wat hem/haar tot een beter mens gemaakt zou hebben. Dat lijkt me een persoonlijk dingetje, waarbij lang niet iedereen ook daadwerkelijk bedoelt dat een ander zonder die ervaring geen beter mens zou kunnen worden.
Pas toen ik hands on mee ging zorgen, ben ik wel meer gaan nadenken over bepaalde dingen. In dat opzicht snap ik dat het voor ouders daadwerkelijk ook zo kan voelen en men niet nadenkt hoe het ook anders opgevat zou kunnen worden. Ja, ik ken de betweters die het ook denigrerend bedoelen, maar zat lui die het puur over zichzelf en hun ervaring hebben zonder iets jegens de ander te bedoelen..
Maar dat mensen dat iedere keer moeten komen vertellen hier maakt het ook niet relevanter in dit topicquote:Op zondag 2 april 2017 22:44 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja precies.
Voor mij is het moederschap echt een zegen, het heeft mij en mijn leven ontzettend veranderd op een positieve manier. Dat is mijn gevoel, mijn ervaring. Ik ben echt een betere versie van mijzelf geworden sinds ik moeder ben. Waarom zou ik dat niet mogen uitspreken?
Als iemand het gevoel heeft dat ik daarmee zeg dat mensen zonder kinderen minder zijn, dan ligt dat echt aan die persoon zelf.
Ik snap het wel, maar dit topic is ook ontstaan omdat het een (over)gevoelig punt is en dan snap ik best dat het in bepaalde bewoording wel zo opgevat kan worden. We kennen ook allemaal de betweters die het daadwerkelijk zo bedoelen, maar dat is niet de intentie van de meesten. Dat verlies je soms denk ik wel makkelijker uit het oog als het echt zo een hot item is..quote:Op zondag 2 april 2017 22:44 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja precies.
Voor mij is het moederschap echt een zegen, het heeft mij en mijn leven ontzettend veranderd op een positieve manier. Dat is mijn gevoel, mijn ervaring. Ik ben echt een betere versie van mijzelf geworden sinds ik moeder ben. Waarom zou ik dat niet mogen uitspreken?
Als iemand het gevoel heeft dat ik daarmee zeg dat mensen zonder kinderen minder zijn, dan ligt dat echt aan die persoon zelf.
Het is voor een groot deel ook echt gewoon een kwestie van interpretatie.. Iemand die het als een denigrerend oordeel ervaart als een ouder zegt dat hij/zij voor zijn/haar gevoel een beter mens is geworden, moet eens bij zichzelf te raden gaan waarom diegene dat zo op zichzelf betrekt.quote:Op zondag 2 april 2017 22:33 schreef Droopie het volgende:
[..]
Zo brengen sommige ouders het hier, maar er zijn ook ouders die zich beter voelen omdat zij kinderen hebben en aan bv. voortplanting doen.
Maar zo brengen de ouders die Opa en Oma willen worden het vaak niet bij de kindlozen.
Ze zeggen bijna letterlijk "Ja maar ik wil je graag gelukkig zien worden"
Dat kan ook prima zonder kinderen hoor.
Tis mij om het even.
En dat laatste is oa. waar dit topic voor was..
Maar schijnbaar moeten veel ouders hun gevoel voor hun kinderen uiten hier en hun keuze voor hun kroost verdedigen.
Is een discussie over kinderen op de werkvloer wel relevant voor een r&p topic over bewust kindvrij?quote:Op zondag 2 april 2017 22:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar dat mensen dat iedere keer moeten komen vertellen hier maakt het ook niet relevanter in dit topic
Want er zijn ook mensen (niet Leandra en jij) die zich echt beter vinden dan mensen zonder kinderen.
Dat vind ik net zo relevant als een discussie over alcohol op de werkvloer in het verslavingen topic.quote:Op zondag 2 april 2017 23:03 schreef madam-april het volgende:
[..]
Is een discussie over kinderen op de werkvloer wel relevant voor een r&p topic over bewust kindvrij?
Het is ondertussen meer een klb topic geworden als je het mij vraagt.. (ja dat hoort in fb ik weet het)
Waarom zou het niet relevant zijn om ervaringen te delen in het bewust kindvrijtopic? Als je thuis ervoor kiest om ze niet te nemen, maar ze dan onverwacht wel op de werkvloer tegenkomt (als in niet met kinderen werken dan hè). Die discussie ontstaat meer icm met meepostende ouders van wat ik zo lees..quote:Op zondag 2 april 2017 23:03 schreef madam-april het volgende:
[..]
Is een discussie over kinderen op de werkvloer wel relevant voor een r&p topic over bewust kindvrij?
Het is ondertussen meer een klb topic geworden als je het mij vraagt.. (ja dat hoort in fb ik weet het)
Hier begon die discussie: R&P / Bewust/gewenst kindvrij #10: kindvrije mensen verzameltopic.quote:Op zondag 2 april 2017 23:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Waarom zou het niet relevant zijn om ervaringen te delen in het bewust kindvrijtopic? Als je thuis ervoor kiest om ze niet te nemen, maar ze dan onverwacht wel op de werkvloer tegenkomt (als in niet met kinderen werken dan hè). Die discussie ontstaat meer icm met meepostende ouders van wat ik zo lees..
Daar doel ik op jaquote:Op zondag 2 april 2017 23:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier begon die discussie: R&P / Bewust/gewenst kindvrij #10: kindvrije mensen verzameltopic.
Zit je mijn post nou zo uit te leggen of doel je op een andere post, want als je mijn post zo uitlegt dat mankeert er duidelijk iets aan je begrijpend lezen.quote:Op zondag 2 april 2017 23:44 schreef Allures het volgende:
Als jij je werk niet goed kunt doen omdat er opeens kinderen rond hollen vind ik dat best iets waar je op fok (En dan in dit topic) even over zou moeten kunnen spuien
Maar dat moet meteen weer uitgelegd worden met 'ja doe ik ook wel eens want dan kan ik echt niet anders'
Natuurlijk mag je daarover spuien maar als het alleen om het spuien gaat dan heeft het niets maar dan ook werkelijk niets met R&P te maken..quote:Op zondag 2 april 2017 23:44 schreef Allures het volgende:
Ik vind het raar dat vooral de ouders steeds roepen dat het een klaagbaaktopic is
Blijkbaar zijn er nogal wat 'klagenswaardige' dingen waarin wij erkenning vinden bij elkaar
Als dat je stoort lees het dan niet?
Het is juist die verdediging van ouders die ik hier niet hoopte te vinden omdat je die gesprekken irl al steeds moet voeren
Als jij je werk niet goed kunt doen omdat er opeens kinderen rond hollen vind ik dat best iets waar je op fok (En dan in dit topic) even over zou moeten kunnen spuien
Maar dat moet meteen weer uitgelegd worden met 'ja doe ik ook wel eens want dan kan ik echt niet anders'
Prima. Maar iemand mag daar best over ventileren zonder dat het een ding moet worden met vooral ouders aan de andere kant
Deze discussie is al gevoerd.quote:Op maandag 3 april 2017 00:39 schreef madam-april het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je daarover spuien maar als het alleen om het spuien gaat dan heeft het niets maar dan ook werkelijk niets met R&P te maken..
Het is geen verdediging, het is relativering.. Als je alleen wilt spuien over hoe verschrikkelijk en vervelend etc kinderen zijn en verder geen opmerkingen/advies/relativering/etc. wil, dan moet je niet in R&P zijn.
Welke R&P relevantie heeft het?quote:Op zondag 2 april 2017 23:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Waarom zou het niet relevant zijn om ervaringen te delen in het bewust kindvrijtopic? Als je thuis ervoor kiest om ze niet te nemen, maar ze dan onverwacht wel op de werkvloer tegenkomt (als in niet met kinderen werken dan hè). Die discussie ontstaat meer icm met meepostende ouders van wat ik zo lees..
Sorry las je post nu pasquote:Op maandag 3 april 2017 00:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Deze discussie is al gevoerd.
En dit topic is 90% van de tijd prima.
Verder mag het in de feedback of per dm
Wat heeft ergeren aan kinderen op de werkvloer te maken met het gewenst niet-hebben van eigen kroost?quote:Op zondag 2 april 2017 23:44 schreef Allures het volgende:
Ik vind het raar dat vooral de ouders steeds roepen dat het een klaagbaaktopic is
Blijkbaar zijn er nogal wat 'klagenswaardige' dingen waarin wij erkenning vinden bij elkaar
Als dat je stoort lees het dan niet?
Het is juist die verdediging van ouders die ik hier niet hoopte te vinden omdat je die gesprekken irl al steeds moet voeren
Prima. Maar iemand mag daar best over ventileren zonder dat het een ding moet worden met vooral ouders aan de andere kant
alleen hebben de mods bepaald van wel en is al heel duidelijk aangegeven dat dat 'relativeren' vanuit ouders niet gewenst isquote:Op maandag 3 april 2017 00:39 schreef madam-april het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je daarover spuien maar als het alleen om het spuien gaat dan heeft het niets maar dan ook werkelijk niets met R&P te maken..
Het is geen verdediging, het is relativering.. Als je alleen wilt spuien over hoe verschrikkelijk en vervelend etc kinderen zijn en verder geen opmerkingen/advies/relativering/etc. wil, dan moet je niet in R&P zijn.
en deze zie ik nu pas sorryquote:Op maandag 3 april 2017 00:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Deze discussie is al gevoerd.
En dit topic is 90% van de tijd prima.
Verder mag het in de feedback of per dm
het herkenningspunt zit er voor mij in dat er van je verwacht word dat het automatisch oké is. Want ja kinderenquote:Op maandag 3 april 2017 07:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat heeft ergeren aan kinderen op de werkvloer te maken met het gewenst niet-hebben van eigen kroost?
Als herkenningspunt met gelijkdenkenden kom je misschien op 1 lijn met mensen die een hekel hebben aan kinderen, maar dat is toch niet de insteek van dit topic?
Als kinderloze-op-de-werkvloer ondervind ik vooral consequenties op het gebied van wie-mag-wanneer verlof (vind ik in mijn voordeel, ik hoef niet in hoogseizoen), en kinderhebbers moeten soms onverwacht of eerder weg. Vind ik geen punt.
Het heeft niks met gewenste kinderloosheid -of hun verantwoording daarvoor- te maken om je te ergeren aan rondrennende kinderen op een kantoor oid. Dat kan voor mensen met kinderen even ergerlijk zijn.quote:Op maandag 3 april 2017 07:37 schreef Allures het volgende:
[..]
het herkenningspunt zit er voor mij in dat er van je verwacht word dat het automatisch oké is. Want ja kinderen
Je bent eerst ouder, daarna werknemer of collega
En dat is op heel veel vlakken zo en dat moet door kinderlozen maar net zo hard op 1 worden gezet en zij mogen jouw lasten automatisch mee dragen
En moeten nu serieus de kinderlozen aan de mensen met kinderen gaan verantwoorden waar zij elkaar in vinden in dit topic? Aan een mod oké maar niet aan mensen die het juist niet snappen
Ga toch fietsen prinsesje op de erwtquote:Op maandag 3 april 2017 07:43 schreef Allures het volgende:
Daarnaast vind ik kinderen heel leuk. Het gedrag van ouders alleen niet altijd.
Maar het is vast makkelijker om het op kinderhaat te gooien dan even uit de ivoren toren te komen
ik wil dat niet ongeremd ventileren. Ik wil dat hier ventileren. In een speciaal topic er voorquote:Op maandag 3 april 2017 07:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Het heeft niks met gewenste kinderloosheid -of hun verantwoording daarvoor- te maken om je te ergeren aan rondrennende kinderen op een kantoor oid. Dat kan voor mensen met kinderen even ergerlijk zijn.
Een kinderloze die de ergernis motiveert met het eigen gebrek aan kinderen is misschien wel wat érg op zichzelf gericht.
Oh, en ik ben reuze kinderloos en erger me dood aan dit soort wij-kinderlozen-houden-niet-van-kinderen-en-willen-dat-ongeremd-ventileren. Daar komt terecht tegenspraak op. Van anderen met en zonder kinderen.
En zoals terecht wordt opgemerkt: van werknemers wordt aanpassing aan werk verwacht.quote:Op maandag 3 april 2017 07:47 schreef Allures het volgende:
[..]
ik wil dat niet ongeremd ventileren. Ik wil dat hier ventileren. In een speciaal topic er voor
En het gaat me niet om de daadwerkelijke ergenis maar om de automatische aanpassing die van je verwacht word. En die is op heel veel gebieden door te trekken
nee het heeft te maken met het automatisme waarmee je je aan moet passen. Kinderen op de werkvloer, zonder overleg (ook al is het je baas): jij moet je automatisch aanpassenquote:Op maandag 3 april 2017 07:52 schreef sigme het volgende:
[..]
En zoals terecht wordt opgemerkt: van werknemers wordt aanpassing aan werk verwacht.
Heeft helemaal niks met gewenste kinderloosheid te maken.
En dat geeft allemaal niks, maar om dan te gaan ranten over mensen die je tegenspreken als "vreselijke kinderhebbers die altijd hun normen moeten komen opleggen",vind ik kinderachtig.
Ik herken het wel. Zo wilden wij met de familie wat gaan doen, heel leuk. En ja er zijn kinderen bij, no biggie.quote:Op maandag 3 april 2017 08:07 schreef sigme het volgende:
In z'n algemeenheid herken ik die automatisch verwachtte aanpassing helemaal niet.
Ik pas me zonder morren aan aan mensen waarmee ik vrijwillig iets wil afspreken die die belemmeringen hebben (gehandicapt, zware carriere, kinderen etc etc etc).
Voor minder vrijwillige afspraken laat ik me of betalen, of ik stel eisen/grenzen.
Zo klaar hiermee.quote:Op maandag 3 april 2017 08:38 schreef JohnShooter het volgende:
Een kind is iets anders als een hond.
Ik vond de oude toevoeging in de TT "VOOR kindvrije mensen, niet OVER" wel een mooie. Geen idee van wie dat was, maar vond het wel nuttigquote:Op maandag 3 april 2017 09:03 schreef HostiMeister het volgende:
Heeft de OUD squad het uiteindelijk toch nog om zeep geholpen. Helemaal mooi.
Ik lees hier wel eens mee, gewoon voor de leuk en ik begrijp de irritatie wel, maar laten we nou niet doen alsof Johnshooter een dichtgetikte OUD-poster isquote:Op maandag 3 april 2017 09:03 schreef HostiMeister het volgende:
Heeft de OUD squad het uiteindelijk toch nog om zeep geholpen. Helemaal mooi.
Blijkbaar stoot je dan toch een groepje mensen tegen de borst, die hoe dan ook willen keuvelen over hun bijzondere zaadjes.quote:Op maandag 3 april 2017 09:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond de oude toevoeging in de TT "VOOR kindvrije mensen, niet OVER" wel een mooie. Geen idee van wie dat was, maar vond het wel nuttig![]()
Verder geen mening, want ik vond de afgelopen discussies dusdanig dat als ik mijn mening had gegeven iedereen vast dacht dat ik hoogzwanger met jengelende Sterre, Maan en Storm om me heen aan de werkelijkheid zat te ontsnappen op FOK.
Was natuurlijk meer de cumulatie van posts, met een druppel die de emmer deed laten overlopenquote:Op maandag 3 april 2017 09:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik lees hier wel eens mee, gewoon voor de leuk en ik begrijp de irritatie wel, maar laten we nou niet doen alsof Johnshooter een dichtgetikte OUD-poster is
Snap ik wel, maar volgens mij moet je je van JS ongenuanceerdheid niet zoveel aantrekken. Snel scrollend zie ik drie mensen in dit topic die wel eens in OUD posten. Da's toch geen squad johquote:Op maandag 3 april 2017 09:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Was natuurlijk meer de cumulatie van posts, met een druppel die de emmer deed laten overlopen
dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je je bijdragen doetquote:Op maandag 3 april 2017 09:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar volgens mij moet je je van JS ongenuanceerdheid niet zoveel aantrekken. Snel scrollend zie ik drie mensen in dit topic die wel eens in OUD posten. Da's toch geen squad joh
Dat laatste lijkt mij niet. De regels gelden voor iedereen. Je moet on topic blijven. Ook als gewenst kinderloze moet dat.quote:Op maandag 3 april 2017 07:35 schreef Allures het volgende:
[..]
alleen hebben de mods bepaald van wel en is al heel duidelijk aangegeven dat dat 'relativeren' vanuit ouders niet gewenst is
Hm, een squad impliceert voor mij dat het een soort vooropgezet kliekje is dat te strijde trekt in plaats van individuen met een eigen mening. Drie users, niet eens extreem reguliere posters die niet veel met elkaar op hebben is niet dat. Maar misschien definieer jij het anders.quote:Op maandag 3 april 2017 09:16 schreef Allures het volgende:
[..]
dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je je bijdragen doet
leer nou toch eens lezenquote:Op maandag 3 april 2017 09:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij niet. De regels gelden voor iedereen. Je moet on topic blijven. Ook als gewenst kinderloze moet dat.
Zou ook wel heel raar zijn, zo'n tweedeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |