abonnement Unibet Coolblue
pi_169570132
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.
Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169573091
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_169573177
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Tap tap tap
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 18:37:57 #208
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169573596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2017 @ 19:37:45 #209
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169574762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:

[..]

De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
Blokker haalde ook nooit 6 uur. Daar staan ze meestal heel omslachtig te stofzuigen om half 6.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_169577835
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.

Wat raar dat die winkel het niet heeft gered. :')
pi_169578231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:

[..]

De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
daar heb ik nog een blauwe maandag gewerkt (of zaterdag in mijn geval). Toen moest ik idd om half vijf beginnen met stofzuigen (bij een sluitingstijd om vijf uur).
Tap tap tap
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:35:47 #212
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_169592770
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:21 schreef female81 het volgende:
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.

Wat raar dat die winkel het niet heeft gered. :')
Dat is echt zó afhankelijk van wanneer jouw klanten komen en waar je winkel zit. Daar kun je echt niet zo wat over zeggen.
Klanten willen het liefst dat álles áltijd open is en dat ze álles metéén voor de allerlaagste prijs kunnen kopen en in huis hebben.
Dat lijkt me onmogelijk.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_169593594
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
pi_169594009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Dit hè.. of dat ze je echt de winkel uit staan te gluren :') echt geen medelijden dat dit soort winkel failliet gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:25:48 #215
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169595862
ben naar nieuwe Blokker geweest het is net een show room. Daar kom ik dus niet meer.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:35:17 #216
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169596054
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
Klopt, je krijgt meestal alleen betaald van opening tot sluit. Maar je moet inderdaad wel eerder aanwezig zijn om de kassa te tellen in de ochtend terwijl de deuren dicht zijn en in de avond als je bent gesloten. Heb in vier verschillende winkels gewerkt, een schoenenketen, twee maal in een kleine boetiek in het midden segment en hoog segment en bij de Bijenkorf. Die laatste was de enige winkel waar je betaald kreeg om eerder op je werk te komen om het geld te tellen + een extra pauze (en sowieso de helft van je royale pauze werd doorbetaald).

Stofzuigen deed ik trouwens altijd in de ochtend als er nog bijna geen klanten zijn.
吴 曼 迪
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:55:01 #217
47102 Elvi
miemkwien
pi_169596453
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen :')
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2017 @ 22:12:14 #218
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169600439
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_169600653
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Misschien groeien ze te hard.
pi_169601384
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Tap tap tap
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:45:49 #221
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169602170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:55 schreef Elvi het volgende:
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen :')
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint :') Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
吴 曼 迪
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:47:39 #222
47102 Elvi
miemkwien
pi_169602212
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:45 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint :') Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar :P Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken :P
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:48:23 #223
47102 Elvi
miemkwien
pi_169602235
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Wel bij buitenlandse webshops. Daar koop ik vaak zonder verzendkosten. Ik vind het zo suf dat we dat hier dan wel moeten betalen :')
pi_169603663
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ

Dead Mall Series.
quote:
Informative tours of some of the most depressed shopping malls in the mid-atlantic region and beyond.
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 18 maart 2017 @ 11:52:12 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169605872
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
het is wel een dingetje want ik kreeg er laatst een uitgebreide enquete over
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 13:32:23 #226
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169607053
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Redactie Frontpage zaterdag 18 maart 2017 @ 14:57:35 #227
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169608283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
Klopt, de commissie via Bol.com is enorm. Maar ja, die lui slokken wel de hele markt op
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 19 maart 2017 @ 18:00:09 #228
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169632823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 02:45 schreef Isabeau het volgende:
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ

Dead Mall Series.

[..]


Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
;( depressief
pi_169633081
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:00 schreef KingRadler het volgende:

;( depressief
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 maart 2017 @ 19:50:04 #230
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169635270
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
吴 曼 迪
pi_169635358
Tja, fysieke winkels vragen er vaak ook zelf om. Steeds als ik echt iets nodig heb en ik ga er op uit (wat vanwege drukte niet heel vaak voor komt), dan heb ik uren winkels afgereden en kan niet vinden wat ik zoek. Dan kom ik thuis, inloggen en hup in tien minuten klaar, volgende dag bezorgd.

En dat kan van alles zijn, varierend van schoenen tot paardendekens tot toners tot plafondventilatoren.
  maandag 20 maart 2017 @ 03:44:26 #232
174940 W00fer
Maar echt
pi_169644049
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 07:52:29 #233
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169644450
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
pi_169644528
quote:
17s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:

En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169644813
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
Hetzelfde zie ik hier in ons winkelcentrum. De food court breidt steeds verder uit. De oudere generatie geeft hier sneller 10 euro uit aan een portie gebakken vis met saus dan aan een kledingstuk. Vaste groepen bekenden die elkaar dagelijks treffen in de HEMA coffeeshop. De doelgroep tieners is hier ondervertegenwoordigd. Die verkiezen de grote stad met de Primark, Mango etc.
pi_169644872
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169644890
quote:
'Gras is groen'
dag
pi_169645267
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
Ja, iedereen die iets van malls weet, weet dat je minimaal twee anchor stores moet hebben, zodat je die kunt situeren aan de uiteinden van het pand. Daarmee creëer je de loop door het gebouw.

Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:17:57 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169645445
De foodcourts zoals je die in Amerikaanse malls hebt mis ik hier wel, geen keuze hoeven maken waar je met z'n allen wat gaat eten, maar de een Chinees, de ander Italiaans en de volgende een hamburger en toch met z'n allen aan tafel kunnen zitten vind ik geweldig.
In Amersfoort hebben ze dat idee even geprobeerd in de koopgoot, maar daar mis ik dan wel weer wat van de meest logische uitwerking, drinken weer op een centrale plek moeten halen en geen mogelijkheid voor het gebruik van een tegoedkaart bijvoorbeeld, zoals we in Amersfoort op de Proef wel gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169645492
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef k_man het volgende:


Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
Wat zou er bij de ontwerpers van dat Wijnegem-doolhof (dat ene winkelcentrum vlakbij Antwerpen) door het hoofd hebben gespookt?

Als ik daar loop duizelt het me bijna. Na enkele stappen heb ik amper een idee meer of ik nou aan de noord-, zuid-, oost- of west-kant van het winkelcentrum ben, en waar de uitgang ook alweer zat. :')
pi_169646018
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar :P Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken :P
Dit herken ik. Ik werkte in mijn studententijd een poosje bij de Free Record Shop. Vaak genoeg klanten gehad die dan om 20:58 binnen komen met de smoes: "ik weet precies wat ik moet hebben!" en dan gewoon wat staan rond te kijken en vervolgens om 21:07 na diverse malen de hint "we gaan sluiten" komen aanzetten met een CD plus de vraag: "zou ik deze even mogen luisteren?"

Hahaha, nee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169646059
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 03:44 schreef W00fer het volgende:
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
In Utrecht krijgen we nu het Amerikaanse Five Guys. Die schijnen goede shakes te hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169647929
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.

Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.

De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.


http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
pi_169649255
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
Geweldige filmpjes inderdaad en ook heel triest. Vooral die muziek dan overal steeds, om het gezellige gevoel nog een beetje vast te houden.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:26:33 #245
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169649296
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:27 schreef myShizzle het volgende:
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.

Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.

De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.

http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :') :

quote:
Het bedrijf heeft naar eigen zeggen last van directe concurrentie van telecomoperators, lagere vergoedingen van telecomoperators en teruglopende verkopen. Ook zou de Wet op het financieel toezicht de mogelijkheden om 'gratis' telefoons bij abonnementen aan te bieden "ernstig beperken".
pi_169650206
quote:
99s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :') :

[..]

Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.

Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169650816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
Jep, heb jaren in een bouwmarkt gewerkt waar dat zo was/is.
Als personeel was het dus zaak om de winkel zo vroeg mogelijk ontoegankelijk te krijgen en mensen weg te jagen.

Heel erg contraproductief werkt dat maar ja penny wise en pound foolish.

Het is trouwens ook niet dat je zo goed betaald krijgt dat die overuren in je salaris zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169650891
quote:
17s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:

[..]

En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Weetje wat het aparte is, in de VS draaien ze het langzaamaan weer om.
Daar beginnen de malls steeds meer op de Europese open lucht winkelsteden te lijken.
Zeker de wat beter uitgevoerde (zoals bv een disney springs).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169651037
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.

Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
Dat moest haast wel, de service en communicatie van providers zelf is echt veel beter geworden de laatste jaren dus een tussenpersoon in de vorm van een winkel is overbodig (aan het worden). En ook daar weer - net als in de reisbranche - dezelfde miepen die exact dezelfde site laden en je abonnementje voor je samenstellen. Tenenkrommend :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 20 maart 2017 @ 17:33:46 #250
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169656548
vanaf 1 mei krijg je een BKR registratie als je een duur mobiel abbo afsluit.
zo kan het ook gebeuren dat je abbo niet mee krijgt dat je teveel leningen hebt.

Phonehouse winkels gaan dit ook merken.
  maandag 20 maart 2017 @ 18:37:57 #251
174940 W00fer
Maar echt
pi_169658141
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?

Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.

Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.

Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.

[ Bericht 13% gewijzigd door W00fer op 20-03-2017 18:47:17 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 20:31:50 #252
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169662089
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?

Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.

Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.

Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.
quote:
De Nederlandse vestigingen van Hudson's Bay krijgen alle klassieke productgroepen die je in een warenhuis mag verwachten: kleding, schoenen, cosmetica, accessoires en woonartikelen. Maar de presentatie wordt verre van traditioneel. 'We gaan vol voor de beleving', zegt directeur marketing en inkoop Jacco van der Steen.

...

'We geven heel veel aandacht aan de inrichting van de winkel, met een diversiteit aan meubilair en overal zitjes. Daarnaast komt er veel ruimte voor moderne technieken. Denk aan een app en tablets om producten mee te bestellen die niet in de winkel liggen.'

...

Kunt u een voorbeeld geven?

'Je kunt denken aan de Olympische Spelen of een WK Voetbal. Bijvoorbeeld aan Bavaria-jurkjes die ineens in het nieuws waren. Dan willen wij er niet een paar in een rek hangen, maar twintig meter van die jurkjes kunnen neerzetten. We willen veel impact hebben.'

....

Winkels die merkproducten verkopen, hebben relatief veel last van concurrentie op internet. Hoe voorkom je dat mensen wel kijken, maar niet bij jullie kopen? Gaat Hudson's Bay op prijs concurreren?
'Nee, we hebben een 'full price-strategie'. We willen ons onderscheiden met goede service en personeel. Daarom zoeken we ook medewerkers die echt fan zijn van een bepaalde afdeling of productgroep. Daarmee kunnen we ons onderscheiden. En dan hopen we dat klanten ons op die manier hun aankopen gunnen.'
Hoe gaan jullie Hudson's Bay positioneren?
'We zien een enorm gat in de markt, na het wegvallen van V&D en het sluiten van een aantal filialen van Bijenkorf. Wij zien kansen in het premium segment. We gaan ons hoger positioneren dan V&D.'
https://fd.nl/ondernemen/(...)r-klassiek-warenhuis
Dat over het Bavaria jurkje gaat over inspelen op de actualiteit, niet echt een aantrekkelijk voorbeeld wat ze noemen als je het mij vraagt :@.
Ze praten over Tommy Hilfiger en Diesel maar die merken krijg je tegenwoordig overal wel en inderdaad ook bij de Bijenkorf.

Maar die laatste is flink aan het inzetten op high-end merken die tot nu toe in Nederland meestal alleen in boetieks te verkrijgen waren. In Amsterdam hebben ze best een mooi aanbod, maar ik vraag mij af of het ook wel echt verkoopt, tijdens de laatste sale hingen de duurste merken alsnog in de winkel met volle rekken. De schoenenafdeling was helemaal een ramp.
Volgens mij hebben ze dit tot nu toe alleen in Amsterdam en Rotterdam doorgevoerd en denk ook niet dat in andere steden de behoefte is aan dit soort kleding.

[edit] en nu lees in in een ander artikel op het FD dat dus inderdaad al inkopers en managers De Bijenkorf aan het verlaten zijn voor Hudson's Bay. https://fd.nl/ondernemen/(...)er-naar-hudson-s-bay Zeer interessant artikel, gaat ook erover waarom Haussmann het bijvoorbeeld al niet eens gered heeft tot de opening.

En retourpinnen is inderdaad super fijn _O_ Ben het in Nederland nog niet tegengekomen maar toen ik in Stockholm was heb ik er wel gebruik van kunnen maken toen ik met de creditcard van mijn baas iets terug moest ruilen voor een goedkopere versie.

[ Bericht 13% gewijzigd door megamandy op 20-03-2017 20:41:21 ]
吴 曼 迪
pi_169665626
Retourpinnen heb ik al bij de Zara gedaan :Y
dag
  Redactie Frontpage maandag 20 maart 2017 @ 22:07:12 #254
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169665724
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_169665779
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
o orakel, wat moeten we doen?
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')