Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaanquote:Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
Blokker haalde ook nooit 6 uur. Daar staan ze meestal heel omslachtig te stofzuigen om half 6.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
daar heb ik nog een blauwe maandag gewerkt (of zaterdag in mijn geval). Toen moest ik idd om half vijf beginnen met stofzuigen (bij een sluitingstijd om vijf uur).quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
Dat is echt zó afhankelijk van wanneer jouw klanten komen en waar je winkel zit. Daar kun je echt niet zo wat over zeggen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:21 schreef female81 het volgende:
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.
Wat raar dat die winkel het niet heeft gered.
Dit hè.. of dat ze je echt de winkel uit staan te gluren echt geen medelijden dat dit soort winkel failliet gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Klopt, je krijgt meestal alleen betaald van opening tot sluit. Maar je moet inderdaad wel eerder aanwezig zijn om de kassa te tellen in de ochtend terwijl de deuren dicht zijn en in de avond als je bent gesloten. Heb in vier verschillende winkels gewerkt, een schoenenketen, twee maal in een kleine boetiek in het midden segment en hoog segment en bij de Bijenkorf. Die laatste was de enige winkel waar je betaald kreeg om eerder op je werk te komen om het geld te tellen + een extra pauze (en sowieso de helft van je royale pauze werd doorbetaald).quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.
Maar ja doe mij maar webshops....
Misschien groeien ze te hard.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:55 schreef Elvi het volgende:
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te makenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
Wel bij buitenlandse webshops. Daar koop ik vaak zonder verzendkosten. Ik vind het zo suf dat we dat hier dan wel moeten betalenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.quote:Informative tours of some of the most depressed shopping malls in the mid-atlantic region and beyond.
het is wel een dingetje want ik kreeg er laatst een uitgebreide enquete overquote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Klopt, de commissie via Bol.com is enorm. Maar ja, die lui slokken wel de hele markt opquote:Op zaterdag 18 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
depressiefquote:Op zaterdag 18 maart 2017 02:45 schreef Isabeau het volgende:
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ
Dead Mall Series.
[..]
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.quote:
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemenquote:Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen
Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.
Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Hetzelfde zie ik hier in ons winkelcentrum. De food court breidt steeds verder uit. De oudere generatie geeft hier sneller 10 euro uit aan een portie gebakken vis met saus dan aan een kledingstuk. Vaste groepen bekenden die elkaar dagelijks treffen in de HEMA coffeeshop. De doelgroep tieners is hier ondervertegenwoordigd. Die verkiezen de grote stad met de Primark, Mango etc.quote:Op maandag 20 maart 2017 07:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
Ja, iedereen die iets van malls weet, weet dat je minimaal twee anchor stores moet hebben, zodat je die kunt situeren aan de uiteinden van het pand. Daarmee creëer je de loop door het gebouw.quote:Op maandag 20 maart 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
Wat zou er bij de ontwerpers van dat Wijnegem-doolhof (dat ene winkelcentrum vlakbij Antwerpen) door het hoofd hebben gespookt?quote:Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef k_man het volgende:
Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
Dit herken ik. Ik werkte in mijn studententijd een poosje bij de Free Record Shop. Vaak genoeg klanten gehad die dan om 20:58 binnen komen met de smoes: "ik weet precies wat ik moet hebben!" en dan gewoon wat staan rond te kijken en vervolgens om 21:07 na diverse malen de hint "we gaan sluiten" komen aanzetten met een CD plus de vraag: "zou ik deze even mogen luisteren?"quote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken
In Utrecht krijgen we nu het Amerikaanse Five Guys. Die schijnen goede shakes te hebben.quote:Op maandag 20 maart 2017 03:44 schreef W00fer het volgende:
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
Geweldige filmpjes inderdaad en ook heel triest. Vooral die muziek dan overal steeds, om het gezellige gevoel nog een beetje vast te houden.quote:Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :quote:Op maandag 20 maart 2017 11:27 schreef myShizzle het volgende:
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.
Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.
De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.
http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
quote:Het bedrijf heeft naar eigen zeggen last van directe concurrentie van telecomoperators, lagere vergoedingen van telecomoperators en teruglopende verkopen. Ook zou de Wet op het financieel toezicht de mogelijkheden om 'gratis' telefoons bij abonnementen aan te bieden "ernstig beperken".
Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.quote:Op maandag 20 maart 2017 12:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :
[..]
Jep, heb jaren in een bouwmarkt gewerkt waar dat zo was/is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.
Maar ja doe mij maar webshops....
Weetje wat het aparte is, in de VS draaien ze het langzaamaan weer om.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen
Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.
Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Dat moest haast wel, de service en communicatie van providers zelf is echt veel beter geworden de laatste jaren dus een tussenpersoon in de vorm van een winkel is overbodig (aan het worden). En ook daar weer - net als in de reisbranche - dezelfde miepen die exact dezelfde site laden en je abonnementje voor je samenstellen. Tenenkrommendquote:Op maandag 20 maart 2017 13:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.
Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.quote:Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?
Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.
Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.
Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
https://fd.nl/ondernemen/(...)r-klassiek-warenhuisquote:De Nederlandse vestigingen van Hudson's Bay krijgen alle klassieke productgroepen die je in een warenhuis mag verwachten: kleding, schoenen, cosmetica, accessoires en woonartikelen. Maar de presentatie wordt verre van traditioneel. 'We gaan vol voor de beleving', zegt directeur marketing en inkoop Jacco van der Steen.
...
'We geven heel veel aandacht aan de inrichting van de winkel, met een diversiteit aan meubilair en overal zitjes. Daarnaast komt er veel ruimte voor moderne technieken. Denk aan een app en tablets om producten mee te bestellen die niet in de winkel liggen.'
...
Kunt u een voorbeeld geven?
'Je kunt denken aan de Olympische Spelen of een WK Voetbal. Bijvoorbeeld aan Bavaria-jurkjes die ineens in het nieuws waren. Dan willen wij er niet een paar in een rek hangen, maar twintig meter van die jurkjes kunnen neerzetten. We willen veel impact hebben.'
....
Winkels die merkproducten verkopen, hebben relatief veel last van concurrentie op internet. Hoe voorkom je dat mensen wel kijken, maar niet bij jullie kopen? Gaat Hudson's Bay op prijs concurreren?
'Nee, we hebben een 'full price-strategie'. We willen ons onderscheiden met goede service en personeel. Daarom zoeken we ook medewerkers die echt fan zijn van een bepaalde afdeling of productgroep. Daarmee kunnen we ons onderscheiden. En dan hopen we dat klanten ons op die manier hun aankopen gunnen.'
Hoe gaan jullie Hudson's Bay positioneren?
'We zien een enorm gat in de markt, na het wegvallen van V&D en het sluiten van een aantal filialen van Bijenkorf. Wij zien kansen in het premium segment. We gaan ons hoger positioneren dan V&D.'
o orakel, wat moeten we doen?quote:Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |