Dit herken ik. Ik werkte in mijn studententijd een poosje bij de Free Record Shop. Vaak genoeg klanten gehad die dan om 20:58 binnen komen met de smoes: "ik weet precies wat ik moet hebben!" en dan gewoon wat staan rond te kijken en vervolgens om 21:07 na diverse malen de hint "we gaan sluiten" komen aanzetten met een CD plus de vraag: "zou ik deze even mogen luisteren?"quote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken
In Utrecht krijgen we nu het Amerikaanse Five Guys. Die schijnen goede shakes te hebben.quote:Op maandag 20 maart 2017 03:44 schreef W00fer het volgende:
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
Geweldige filmpjes inderdaad en ook heel triest. Vooral die muziek dan overal steeds, om het gezellige gevoel nog een beetje vast te houden.quote:Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :quote:Op maandag 20 maart 2017 11:27 schreef myShizzle het volgende:
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.
Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.
De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.
http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
quote:Het bedrijf heeft naar eigen zeggen last van directe concurrentie van telecomoperators, lagere vergoedingen van telecomoperators en teruglopende verkopen. Ook zou de Wet op het financieel toezicht de mogelijkheden om 'gratis' telefoons bij abonnementen aan te bieden "ernstig beperken".
Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.quote:Op maandag 20 maart 2017 12:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :
[..]
Jep, heb jaren in een bouwmarkt gewerkt waar dat zo was/is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.
Maar ja doe mij maar webshops....
Weetje wat het aparte is, in de VS draaien ze het langzaamaan weer om.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen
Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.
Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Dat moest haast wel, de service en communicatie van providers zelf is echt veel beter geworden de laatste jaren dus een tussenpersoon in de vorm van een winkel is overbodig (aan het worden). En ook daar weer - net als in de reisbranche - dezelfde miepen die exact dezelfde site laden en je abonnementje voor je samenstellen. Tenenkrommendquote:Op maandag 20 maart 2017 13:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.
Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.quote:Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?
Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.
Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.
Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
https://fd.nl/ondernemen/(...)r-klassiek-warenhuisquote:De Nederlandse vestigingen van Hudson's Bay krijgen alle klassieke productgroepen die je in een warenhuis mag verwachten: kleding, schoenen, cosmetica, accessoires en woonartikelen. Maar de presentatie wordt verre van traditioneel. 'We gaan vol voor de beleving', zegt directeur marketing en inkoop Jacco van der Steen.
...
'We geven heel veel aandacht aan de inrichting van de winkel, met een diversiteit aan meubilair en overal zitjes. Daarnaast komt er veel ruimte voor moderne technieken. Denk aan een app en tablets om producten mee te bestellen die niet in de winkel liggen.'
...
Kunt u een voorbeeld geven?
'Je kunt denken aan de Olympische Spelen of een WK Voetbal. Bijvoorbeeld aan Bavaria-jurkjes die ineens in het nieuws waren. Dan willen wij er niet een paar in een rek hangen, maar twintig meter van die jurkjes kunnen neerzetten. We willen veel impact hebben.'
....
Winkels die merkproducten verkopen, hebben relatief veel last van concurrentie op internet. Hoe voorkom je dat mensen wel kijken, maar niet bij jullie kopen? Gaat Hudson's Bay op prijs concurreren?
'Nee, we hebben een 'full price-strategie'. We willen ons onderscheiden met goede service en personeel. Daarom zoeken we ook medewerkers die echt fan zijn van een bepaalde afdeling of productgroep. Daarmee kunnen we ons onderscheiden. En dan hopen we dat klanten ons op die manier hun aankopen gunnen.'
Hoe gaan jullie Hudson's Bay positioneren?
'We zien een enorm gat in de markt, na het wegvallen van V&D en het sluiten van een aantal filialen van Bijenkorf. Wij zien kansen in het premium segment. We gaan ons hoger positioneren dan V&D.'
o orakel, wat moeten we doen?quote:Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Aluhoedje opzetten en rustig in de hoek zitten afwachtenquote:
Bron?quote:Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.quote:Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.
Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.quote:Op maandag 20 maart 2017 22:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.
Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.quote:Op maandag 20 maart 2017 22:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.
Haussmann wilde toen high-end merken zoals Balenciaga krijgen maar daar is Selfridges/De Bijenkorf toen ook snel achterna gegaan. De verkopers in de showroom vroegen toen aan mijn ex-baas hoe het eigenlijk zat met Haussmann omdat het ook een nieuwe naam was, meeste merken durfde het niet aan. Dit probleem heeft Hudson's Bay gelukkig niet.
Hudson's Bay kennen ze niet vanuit Nederland misschien maar ze zijn in veel landen al aanwezig wat wel helpt.quote:Op maandag 20 maart 2017 23:22 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.
Nou, bij V&D kwam de laatste jaren zelfs bijna niemand meer kijken.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:47 schreef KingRadler het volgende:
waar ik al bang voor was Hudson's Bay zal weer meer kijken worden dan kopen.
V&D had dat probleem toch ook.
Zengs zal 't wel overnemen . Maar eerst ff failliet gaan om van de schulden af te komen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 15:33 schreef Djeez het volgende:
En wéééér een winkelketen failliet: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)gt-faillissement-aan
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 08:38 schreef Ericr het volgende:
Full price rice policy, dan heeft Hudson Bay de Nederlandse markt niet heel goed onderzocht. Dat lukt misschien nog in het topsegment waar beleving ook een rol speelt maar verder is de Nederlandse klant toch vooral gericht op korting. Midden segment heeft natuurlijk niet voor niks een grote kaalslag gehad.
Te snel gegroeid en daarna niet snel genoeg geslonken. Tsja, zo lust ik er nog wel een.quote:Eigenaar Berend Ziengs is de kleinzoon van Berend Ziengs, die in Assen begon met de Ziengs-schoenenwinkels. Hij zegt bij RTV Noord dat de zaak ten onder is gegaan door een te snelle groei. "We zijn snel naar vier, en op het hoogtepunt vijf winkels, uitgebreid en we hadden te veel voorraad. We zijn vervolgens niet snel genoeg geslonken."
Ja, in Harlingen, terwijl in het kleinere Franeker de Bolkkerwinkel wordt omgebouwd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef KingRadler het volgende:
er verdwijnen overal Blokkers in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |