daar heb ik nog een blauwe maandag gewerkt (of zaterdag in mijn geval). Toen moest ik idd om half vijf beginnen met stofzuigen (bij een sluitingstijd om vijf uur).quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
Dat is echt zó afhankelijk van wanneer jouw klanten komen en waar je winkel zit. Daar kun je echt niet zo wat over zeggen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:21 schreef female81 het volgende:
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.
Wat raar dat die winkel het niet heeft gered.
Dit hè.. of dat ze je echt de winkel uit staan te gluren echt geen medelijden dat dit soort winkel failliet gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Klopt, je krijgt meestal alleen betaald van opening tot sluit. Maar je moet inderdaad wel eerder aanwezig zijn om de kassa te tellen in de ochtend terwijl de deuren dicht zijn en in de avond als je bent gesloten. Heb in vier verschillende winkels gewerkt, een schoenenketen, twee maal in een kleine boetiek in het midden segment en hoog segment en bij de Bijenkorf. Die laatste was de enige winkel waar je betaald kreeg om eerder op je werk te komen om het geld te tellen + een extra pauze (en sowieso de helft van je royale pauze werd doorbetaald).quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.
Maar ja doe mij maar webshops....
Misschien groeien ze te hard.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:55 schreef Elvi het volgende:
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te makenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
Wel bij buitenlandse webshops. Daar koop ik vaak zonder verzendkosten. Ik vind het zo suf dat we dat hier dan wel moeten betalenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.quote:Informative tours of some of the most depressed shopping malls in the mid-atlantic region and beyond.
het is wel een dingetje want ik kreeg er laatst een uitgebreide enquete overquote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Klopt, de commissie via Bol.com is enorm. Maar ja, die lui slokken wel de hele markt opquote:Op zaterdag 18 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
depressiefquote:Op zaterdag 18 maart 2017 02:45 schreef Isabeau het volgende:
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ
Dead Mall Series.
[..]
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.quote:
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemenquote:Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen
Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.
Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Hetzelfde zie ik hier in ons winkelcentrum. De food court breidt steeds verder uit. De oudere generatie geeft hier sneller 10 euro uit aan een portie gebakken vis met saus dan aan een kledingstuk. Vaste groepen bekenden die elkaar dagelijks treffen in de HEMA coffeeshop. De doelgroep tieners is hier ondervertegenwoordigd. Die verkiezen de grote stad met de Primark, Mango etc.quote:Op maandag 20 maart 2017 07:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
Ja, iedereen die iets van malls weet, weet dat je minimaal twee anchor stores moet hebben, zodat je die kunt situeren aan de uiteinden van het pand. Daarmee creëer je de loop door het gebouw.quote:Op maandag 20 maart 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
Wat zou er bij de ontwerpers van dat Wijnegem-doolhof (dat ene winkelcentrum vlakbij Antwerpen) door het hoofd hebben gespookt?quote:Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef k_man het volgende:
Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |