abonnement Unibet Coolblue
pi_169578231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:

[..]

De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
daar heb ik nog een blauwe maandag gewerkt (of zaterdag in mijn geval). Toen moest ik idd om half vijf beginnen met stofzuigen (bij een sluitingstijd om vijf uur).
Tap tap tap
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:35:47 #212
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_169592770
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:21 schreef female81 het volgende:
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.

Wat raar dat die winkel het niet heeft gered. :')
Dat is echt zó afhankelijk van wanneer jouw klanten komen en waar je winkel zit. Daar kun je echt niet zo wat over zeggen.
Klanten willen het liefst dat álles áltijd open is en dat ze álles metéén voor de allerlaagste prijs kunnen kopen en in huis hebben.
Dat lijkt me onmogelijk.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_169593594
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
pi_169594009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Dit hè.. of dat ze je echt de winkel uit staan te gluren :') echt geen medelijden dat dit soort winkel failliet gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:25:48 #215
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169595862
ben naar nieuwe Blokker geweest het is net een show room. Daar kom ik dus niet meer.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:35:17 #216
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169596054
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
Klopt, je krijgt meestal alleen betaald van opening tot sluit. Maar je moet inderdaad wel eerder aanwezig zijn om de kassa te tellen in de ochtend terwijl de deuren dicht zijn en in de avond als je bent gesloten. Heb in vier verschillende winkels gewerkt, een schoenenketen, twee maal in een kleine boetiek in het midden segment en hoog segment en bij de Bijenkorf. Die laatste was de enige winkel waar je betaald kreeg om eerder op je werk te komen om het geld te tellen + een extra pauze (en sowieso de helft van je royale pauze werd doorbetaald).

Stofzuigen deed ik trouwens altijd in de ochtend als er nog bijna geen klanten zijn.
吴 曼 迪
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:55:01 #217
47102 Elvi
miemkwien
pi_169596453
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen :')
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2017 @ 22:12:14 #218
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169600439
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_169600653
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Misschien groeien ze te hard.
pi_169601384
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Tap tap tap
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:45:49 #221
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169602170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:55 schreef Elvi het volgende:
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen :')
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint :') Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
吴 曼 迪
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:47:39 #222
47102 Elvi
miemkwien
pi_169602212
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:45 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint :') Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar :P Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken :P
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:48:23 #223
47102 Elvi
miemkwien
pi_169602235
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Wel bij buitenlandse webshops. Daar koop ik vaak zonder verzendkosten. Ik vind het zo suf dat we dat hier dan wel moeten betalen :')
pi_169603663
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ

Dead Mall Series.
quote:
Informative tours of some of the most depressed shopping malls in the mid-atlantic region and beyond.
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 18 maart 2017 @ 11:52:12 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169605872
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
het is wel een dingetje want ik kreeg er laatst een uitgebreide enquete over
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 13:32:23 #226
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169607053
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Redactie Frontpage zaterdag 18 maart 2017 @ 14:57:35 #227
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169608283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
Klopt, de commissie via Bol.com is enorm. Maar ja, die lui slokken wel de hele markt op
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 19 maart 2017 @ 18:00:09 #228
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169632823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 02:45 schreef Isabeau het volgende:
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ

Dead Mall Series.

[..]


Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
;( depressief
pi_169633081
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:00 schreef KingRadler het volgende:

;( depressief
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 maart 2017 @ 19:50:04 #230
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169635270
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
吴 曼 迪
pi_169635358
Tja, fysieke winkels vragen er vaak ook zelf om. Steeds als ik echt iets nodig heb en ik ga er op uit (wat vanwege drukte niet heel vaak voor komt), dan heb ik uren winkels afgereden en kan niet vinden wat ik zoek. Dan kom ik thuis, inloggen en hup in tien minuten klaar, volgende dag bezorgd.

En dat kan van alles zijn, varierend van schoenen tot paardendekens tot toners tot plafondventilatoren.
  maandag 20 maart 2017 @ 03:44:26 #232
174940 W00fer
Maar echt
pi_169644049
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 07:52:29 #233
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169644450
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
pi_169644528
quote:
17s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:

En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169644813
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
Hetzelfde zie ik hier in ons winkelcentrum. De food court breidt steeds verder uit. De oudere generatie geeft hier sneller 10 euro uit aan een portie gebakken vis met saus dan aan een kledingstuk. Vaste groepen bekenden die elkaar dagelijks treffen in de HEMA coffeeshop. De doelgroep tieners is hier ondervertegenwoordigd. Die verkiezen de grote stad met de Primark, Mango etc.
pi_169644872
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169644890
quote:
'Gras is groen'
dag
pi_169645267
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
Ja, iedereen die iets van malls weet, weet dat je minimaal twee anchor stores moet hebben, zodat je die kunt situeren aan de uiteinden van het pand. Daarmee creëer je de loop door het gebouw.

Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:17:57 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169645445
De foodcourts zoals je die in Amerikaanse malls hebt mis ik hier wel, geen keuze hoeven maken waar je met z'n allen wat gaat eten, maar de een Chinees, de ander Italiaans en de volgende een hamburger en toch met z'n allen aan tafel kunnen zitten vind ik geweldig.
In Amersfoort hebben ze dat idee even geprobeerd in de koopgoot, maar daar mis ik dan wel weer wat van de meest logische uitwerking, drinken weer op een centrale plek moeten halen en geen mogelijkheid voor het gebruik van een tegoedkaart bijvoorbeeld, zoals we in Amersfoort op de Proef wel gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169645492
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef k_man het volgende:


Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
Wat zou er bij de ontwerpers van dat Wijnegem-doolhof (dat ene winkelcentrum vlakbij Antwerpen) door het hoofd hebben gespookt?

Als ik daar loop duizelt het me bijna. Na enkele stappen heb ik amper een idee meer of ik nou aan de noord-, zuid-, oost- of west-kant van het winkelcentrum ben, en waar de uitgang ook alweer zat. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')