abonnement Unibet Coolblue
pi_159938447

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
  maandag 15 februari 2016 @ 16:28:53 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159938532
Thanks dbrmnn,

quote:
Sameneenkoekopen.nl, sameneenvarkenkopen.nl en sameneenkipkopen.nl leveren duurzaam vlees dat vrij
sameneenkipkopen.nl
Je bedoeld dat je met 5 man een kip koopt en het filetje verdeeld onder de kopers of zo?
Tot nooit .......
pi_159938535
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:23 schreef dbrmnn het volgende:
Jazeker, KvK-Sherlock. Het staat zelfs gewoon in de pitch op GvE:

[..]

Kijk nog eens goed.

http://www.koopeenkoe.nl/ vs http://www.sameneenkoekopen.nl/
http://www.koopeenvarken.nl/ vs http://www.sameneenvarkenkopen.nl/

zijn toch echt verschillende bedrijven die exact hetzelfde doen.
pi_159938858
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:29 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed.

http://www.koopeenkoe.nl/ vs http://www.sameneenkoekopen.nl/
http://www.koopeenvarken.nl/ vs http://www.sameneenvarkenkopen.nl/

zijn toch echt verschillende bedrijven die exact hetzelfde doen.
Amai, je hebt helemaal gelijk. Ik heb mijn Watson-speurneus op mijn nachtkastje laten liggen.
pi_159939477
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:29 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed.

http://www.koopeenkoe.nl/ vs http://www.sameneenkoekopen.nl/
http://www.koopeenvarken.nl/ vs http://www.sameneenvarkenkopen.nl/

zijn toch echt verschillende bedrijven die exact hetzelfde doen.
Goed gevonden! Ben benieuwd of we van dat andere bedrijf ook een cf project krijgen voor 250K. :)
Natuurlijk is er in principe wel plaats voor meerdere van deze online bedrijven. Maar ik denk gezien de namen van de website's dat de mevrouw van "samen"............ niet de eerste was.


Ik heb nog even terug gekeken op twitter en ja hoor. Deze mevrouw van samen een koe kopen die nu 250K wil ophalen heeft het hele concept gecopieerd van koopeenkoe en koopeenvarken.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-02-2016 17:36:07 ]
pi_159939961
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:29 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed.

http://www.koopeenkoe.nl/ vs http://www.sameneenkoekopen.nl/
http://www.koopeenvarken.nl/ vs http://www.sameneenvarkenkopen.nl/

zijn toch echt verschillende bedrijven die exact hetzelfde doen.
Ik las DubbelDoeKoe :D

Ik denk dat is snel verdiend :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 15 februari 2016 @ 17:44:44 #7
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_159940514
Samenvleesfunden.nl binnenkort op gve.

Doelbedrag ¤2.000.000
Leendoel werkkapitaal
Classificatie 6s
Looptijd 7 jaar
Rente 7%

Lening converteert met een korting van 20% na 3.5 jaar tegen de dan geldende waardering op basis van DCF/WACC.

Wie doet mee?

Maar ff serieus.. hoe werkt dat met converteren? Moet je dan met z'n allen langs de notaris oid?
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_159940699
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb nog even terug gekeken op twitter en ja hoor. Deze mevrouw van samen een koe kopen die nu 250K wil ophalen heeft het hele concept gecopieerd van koopeenkoe en koopeenvarken.

Mevrouw "samen" probeert de duitse broeders van zalando na te doen. Het concept vind ik persoonlijk hartstikke goed en ik geloof ook wel dat dit kan groeien. Alleen jammer dat het verkeerde bedrijf de crowdfunding lening aanvraagt.
pi_159940889
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:44 schreef Fundvlees het volgende:
Samenvleesfunden.nl binnenkort op gve.

Maar ff serieus.. hoe werkt dat met converteren? Moet je dan met z'n allen langs de notaris oid?
https://www.geldvoorelkaa(...)teerbare-lening.aspx
pi_159941138
Opzich wel een leuke toevoeging alleen doe ik met zo'n kleine bedragen tegenwoordig dat dat geen zin heeft lijkt me.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 15 februari 2016 @ 19:18:11 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159943144
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:07 schreef AQuila360 het volgende:
Opzich wel een leuke toevoeging alleen doe ik met zo'n kleine bedragen tegenwoordig dat dat geen zin heeft lijkt me.
Dat ligt er aan hoeveel je wilt verliezen natuurlijk.
Maar inderdaad voor 100 euro 0.00001% van de aandelen kunnen bezitten is een beetje zinloos.
En als lening heb je een lening zonder zekerheden en aansprakelijkheden, tegen 8% rente.
Eigenlijk een KoM lening dus.
Tot nooit .......
pi_159943601
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hoeveel je wilt verliezen natuurlijk.
Maar inderdaad voor 100 euro 0.00001% van de aandelen kunnen bezitten is een beetje zinloos.
En als lening heb je een lening zonder zekerheden en aansprakelijkheden, tegen 8% rente.
Eigenlijk een KoM lening dus.
Verlies heb ik het nog niet eens over.

Mooie van CF is dat je idd gewoon 100,- per project kunt doen en dan door veel projecten te hebben toch iets moois kunt opbouwen en dan is elke 100 ook wat waard ook vanwege alleen variable kosten maar dit is dan toch te veel moeite daarvoor als je max 500 doet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 15 februari 2016 @ 19:37:39 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159943854
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Verlies heb ik het nog niet eens over.

Mooie van CF is dat je idd gewoon 100,- per project kunt doen en dan door veel projecten te hebben toch iets moois kunt opbouwen en dan is elke 100 ook wat waard ook vanwege alleen variable kosten maar dit is dan toch te veel moeite daarvoor als je max 500 doet.
Niet helemaal, want als je te weinig inleg heb je eigenlijk alleen iets het uitlenen.
Als je je inzet zou willen ruilen voor aandelen krijg je dan 10 aandeeltjes van 10 euro of zo.
De vraag is dan wie die zou willen kopen en wat voor kosten je moet maken om er vanaf te komen.

De aandelen die je krijgt zijn waarschijnlijk nog te klein voor de amsterdamse lokale markt.
En als je daar de omzetten ziet van kleine aandelen.... gewoon niet te verkopen.

Vandaag bijvoorbeeld:
1 aandeel Novisource verkocht ter waarde van 2,559 (excl. transactiekosten)
En het bedrijf heeft toch een marktwaarde van 30 miljoen!

1 aandeel Source Group verkocht ter waarde van 2,21 (excl. transactiekosten)


Veel plezier om zo van je aandelenpakketje sloopeenkoe.nl af te komen.
Tot nooit .......
pi_159943997
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Niet helemaal, want als je te weinig inleg heb je eigenlijk alleen iets het uitlenen.
Als je je inzet zou willen ruilen voor aandelen krijg je dan 10 aandeeltjes van 10 euro of zo.
De vraag is dan wie die zou willen kopen en wat voor kosten je moet maken om er vanaf te komen.

De aandelen die je krijgt zijn waarschijnlijk nog te klein voor de amsterdamse lokale markt.
En als je daar de omzetten ziet van kleine aandelen.... gewoon niet te verkopen.

Vandaag bijvoorbeeld:
1 aandeel Novisource verkocht ter waarde van 2,559 (excl. transactiekosten)
1 aandeel Source Group verkocht ter waarde van 2,21 (excl. transactiekosten)

Veel plezier om zo van je aandelenpakketje sloopeenkoe.nl af te komen.
Dat bedoel ik ook, als ik aandelen/obligaties of wat dan ook koop is dat minimaal voor 5k ofzo maar het leuke aan CF is dat gewoon 100,- in een project uitlenen al de moeite waard is. Alleen niet op deze manier idd. Dus voorlopig nog niet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 15 februari 2016 @ 19:42:47 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159944068
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook, als ik aandelen/obligaties of wat dan ook koop is dat minimaal voor 5k ofzo maar het leuke aan CF is dat gewoon 100,- in een project uitlenen al de moeite waard is. Alleen niet op deze manier idd. Dus voorlopig nog niet.
Inderdaad. En als je 5000 euro in te zetten hebt dan kan dat in 50 projecten.
Bij de achtergestelde convertabeles MOET je dan eigenlijk op 1 paard wedden.
Tot nooit .......
pi_159944144
Mij niet gezien bij de converteerbare lenigen. Is toch meer voor de durfals (voor zover CF dat niet al was).

Bij die 6/6s waarde heb ik wel twijfels. Die neemt de mogelijkheid weg om tussen de converterbare leningen onderscheid te maken naar afloscapaciteit, of liever het beslag dat de lening legt. Natuurlijk werkt het net even anders dan bij en annuitair afgeloste lening, en er zijn andere risico-maatstaven beschikbaar. Maar het lijkt mij dat je ook op dit punt zinvol onderscheid willen kunnen maken tussen leningen. Van mij part werken ze met Romeinse cijfers van 1 tot 5.
pi_159944247
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:44 schreef Incitatus3 het volgende:
Mij niet gezien bij de converteerbare lenigen. Is toch meer voor de durfals (voor zover CF dat niet al was).

Bij die 6/6s waarde heb ik wel twijfels. Die neemt de mogelijkheid weg om tussen de converterbare leningen onderscheid te maken naar afloscapaciteit, of liever het beslag dat de lening legt. Natuurlijk werkt het net even anders dan bij en annuitair afgeloste lening, en er zijn andere risico-maatstaven beschikbaar. Maar het lijkt mij dat je ook op dit punt zinvol onderscheid willen kunnen maken tussen leningen. Van mij part werken ze met Romeinse cijfers van 1 tot 5.
Eens ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 15 februari 2016 @ 19:50:34 #18
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159944336
Ik kom er niet helemaal uit.
Wat is de afkorting van Converteerbare Leningen?

CoCo?
Converteerbare Obligatie met Call Optie

[ Bericht 27% gewijzigd door Speekselklier op 15-02-2016 19:55:56 ]
Tot nooit .......
pi_159944976
Als je ziet waar de 250.000,- voor het koe project voor bedoeld is.. Maar liefst 180.000,- gaat naar marketing! (Regionale) dagbladen, BN'ers strikken, actief zijn op kookprogramma's én beurzen bezoeken.. Hmmmmm

De converteerbare leningen ben ik helaas ook geen fan van, ik houd me handjes buiten deze tal projectjes.
  maandag 15 februari 2016 @ 21:12:31 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159947583
Iemand enig idee over de status van Serigas? Valt mij op dat het bolletje groen is in het GvE overzicht, wat lijkt te duiden op iets positiefs. Of is dit een vergissing?
pi_159948113
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:12 schreef leolinedance het volgende:
Iemand enig idee over de status van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
? Valt mij op dat het bolletje groen is in het GvE overzicht, wat lijkt te duiden op iets positiefs. Of is dit een vergissing?
Bij mij is hij nog geel en status incassobureau.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dwarsindeweg op 15-02-2016 21:58:23 ]
  maandag 15 februari 2016 @ 21:30:34 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159948275
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:25 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Bij mij is hij nog geel en status incassobureau.
8800?
pi_159949458
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

8800?
Gve 7276.
pi_159956460
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:57 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Gve 7276.
Bij mij is het genoemde project ook 8800. En staat op incassobureau. Laatste betaling 11-1-16 en dat schijnt een administratiefoutje geweest te zijn. Wel een groen bolletje, maar daar hecht ik nog weinig waarde aan.
Schip ahoy!
pi_159956746
Beide staan in de OP. Ik zit in de tranche van juli 2014. 8800 is de november versie.
"
Waar wordt de financiering voor aangewend?
In juli 2014 is besloten tot het aantrekken van leenkapitaal via Geld Voor Elkaar. Om tot break even te geraken was nog ¤ 600.000 nodig. Besloten werd dit in 2 tranches van ¤ 300.000 te doen. De eerste tranche werd binnen 48 uur volgetekend. Deze tranche is aangewend voor het afbouwen van het pilot systeem. De tweede tranche van ¤ 300.000 zal worden aangewend voor de voorfinanciering van orders."
pi_159956973
Kan iemand eens de aflossingscapaciteit voorrekenen:
pi_159957264
136/169 =0.8 maar het slaat helemaal nergens op en matcht ook niet met die definitie. Maar dit kunnen ze vast wel onderbouwen met een hele lange volzin waarin sowieso de woorden 'kwantitatief', 'kwalitatief' en 'rekenmodel' voorkomen.

Eigenlijk zou je die fractie moeten definiëren als:
Dat gedeelte van de cashflow, dat niet opgaat aan aflossingen leningen en aan privé opnamen, en maximaal een waarde 1 kan bereiken.

[ Bericht 24% gewijzigd door obligataire op 16-02-2016 09:57:20 ]
Pecunia non olet
pi_159957483
thanks: Er werd eerder een hele andere formule gebruikt:
Beschikbaar voor aflossing en uitbreidingsinvesteringen / Aflossing lening
pi_159957571
Klopt dat hadden meerdere van ons ook al geconstateerd. Het is ook nagevraagd bij KOM maar daar is nooit een antwoord op gekomen.

[ Bericht 25% gewijzigd door obligataire op 16-02-2016 09:55:18 ]
Pecunia non olet
  dinsdag 16 februari 2016 @ 09:53:34 #30
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159957973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:23 schreef obligataire het volgende:
Klopt dat hadden meerdere van ons ook al geconstateerd. Het is ook nagevraagd bij KOM maar daar is nooit een antwoord op gekomen.

In de huidige opzet mis ik vooral de aflossing andere leningen behalve KOM.
Volgens mij is de formule:
Tel wat grote getallen bij elkaar op en deel dat door wat kleinere getallen.
Als het niet geloofdwaardig of investeringswaardig is, laat dan wat van deze getallen weg zodat er alsnog een net getal uitkomt. Als er echt geen investeringswaardig getal uit kom tkomen zet er dan een krankzinnig willekeurig getal in en hoop dat er niet meer naar gevraagd wordt.

Mocht er dan wel naar gevraagd worden dan gebruik beantwoord de vraag dan met een zin uit de lijst 'onbegrijpelijke warrige volzinnen die nergens op slaan maar wel een goed gevoel geven.'
Tot nooit .......
pi_159958066
Wie gaat er vanavond naar de investeerders en genodigden bijeenkomst van De Leckere?

Ik ga er ook heen en het lijkt me zeker een leuke avond worden.
Een rondleiding door het bedrijf, biertjes proeven, hapje erbij van de BBQ.

Het zou leuk zijn mensen van hier te ontmoeten.
pi_159958485
Zijn er hier nog mensen die ook vrijdag hun pakket van KoM project Panneklaar gaan ophalen?
pi_159959133
Nieuwe Collin:
Bij Annet
Investering in apparatuur/verbouwing
¤150.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 5 | Reacties: 0

Geen zekerheden anders dan hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik blijf Bij Annet vandaan
pi_159959397
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin:
Bij Annet
Investering in apparatuur/verbouwing
¤150.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 5 | Reacties: 0

Geen zekerheden anders dan hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik blijf Bij Annet vandaan
Wat bezielt die mensen om er naast drie ondernemingen nog maar een extra te starten.
Pecunia non olet
pi_159959899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin:
Bij Annet
Investering in apparatuur/verbouwing
¤150.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 5 | Reacties: 0

Geen zekerheden anders dan hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik blijf Bij Annet vandaan
Mmm, ik kijk er toch iets minder negatief tegen aan. Aan de ene kant ben ik niet zo voor al die sportscholen en zonnen studio’s aan de andere kant zijn dit blijkbaar actieve en ervaren ondernemers en daar hou ik dan wel weer van. Ze kunnen blijkbaar financieel leven van de bestaande bedrijven dus dat is als basis goed. Daarnaast hebben ze een eigenwoning die op zijn minst niet onder water staat en blijkbaar ook nog wat overwaarde heeft, hoofdelijke aansprakelijkheid en geen grapjes als huwelijksvoorwaarden die roet in het eten kunnen gooien. Ik denk toch dat ik hem mee pak.
pi_159959961
Blijkbaar draaien drie drie andere winkels toch niet zo goed dat ze er wat eigen geld in kunnen stoppen, dat vind ik toch ook wat bedenkelijk.
Pecunia non olet
pi_159960084
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:35 schreef obligataire het volgende:
Blijkbaar draaien drie drie andere winkels toch niet zo goed dat ze er wat eigen geld in kunnen stoppen, dat vind ik toch ook wat bedenkelijk.
Dat is zeker ook waar.
pi_159960131
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin:
Bij Annet
Investering in apparatuur/verbouwing
¤150.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 5 | Reacties: 0

Geen zekerheden anders dan hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik blijf Bij Annet vandaan
Sorry voor mij geen zonnestudios.
pi_159961283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Sorry voor mij geen zonnestudios.
Dit, wat normaal Nederland al weet zal eerders ook bij de zonnebanktokkies landen. Dan zal de omzet aanzienlijk dalen.

Dit nieuws hier nog niet langs zien komen;
https://www.geldvoorelkaa(...)vesteringstoets.aspx

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ze gemaild en een voorbeeld ontvangen van de toets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ziet er m.i. uit als een hiuiswerktopic :'( Ik zie de meerwaarde van deze toets totaal niet.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_159961399
ik vind die toets beledigend.
pi_159961500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:17 schreef bleyenburg het volgende:
ik vind die toets beledigend.
Hoezo? Omdat eerst gevraagd wordt naar je schoolopleiding en daarna deze wel zeer intrigerende vragen gesteld worden. :)


Als u een lening aan een ondernemer verstrekt via Geldvoorelkaar.nl, krijgt u gegarandeerd minimaal 50% van de lening afgelost.

Waar

Niet waar

Het rentepercentage van de leningen via Geldvoorelkaar.nl is veelal hoger dan het rentepercentage op uw spaarrekening, maar het risicoprofiel van beide is vergelijkbaar.

Waar

Niet waar


[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-02-2016 12:29:27 ]
  dinsdag 16 februari 2016 @ 12:40:00 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159961892
Update van AGD betreffende Infraunion 10-2 geeft mij wel vertrouwen.
Wel apart dat AGD project Infraunion als 'geslaagd' op de website heeft staan trouwens :X
pi_159961915
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is zeker ook waar.
Opzich zie ik m ook wel zitten..
Verhuur groot perceel, (ruime) overwaarde woning, 3 goedlopende bedrijven (afgaande op creditsafe scores).
pi_159961919
[quote]0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin:
Bij Annet
Investering in apparatuur/verbouwing
¤150.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 5 | Reacties: 0

Een van de gestelde vragen bij de reacties is of het bedrijf in een eigen of huur pand gevestigd zal worden. Nou was ik er, mede op basis van het bijgevoegde filmpje al vanuit gegaan dat het een huurpand was, waar ik wel van schrok is de huurprijs van ¤ 1.780,- per maand, die hakt er wel in iedere maand.
pi_159961959
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:41 schreef Horsemen het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 16 februari 2016 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin:
Bij Annet
Investering in apparatuur/verbouwing
¤150.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 5 | Reacties: 0

Een van de gestelde vragen bij de reacties is of het bedrijf in een eigen of huur pand gevestigd zal worden. Nou was ik er, mede op basis van het bijgevoegde filmpje al vanuit gegaan dat het een huurpand was, waar ik wel van schrok is de huurprijs van ¤ 1.780,- per maand, die hakt er wel in iedere maand.
Aan vaste lopende kosten ben je dus minimaal 7k per maand kwijt
pi_159961969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:40 schreef leolinedance het volgende:
Update van AGD betreffende Infraunion 10-2 geeft mij wel vertrouwen.
Wel apart dat AGD project Infraunion als 'geslaagd' op de website heeft staan trouwens :X
Hoezo? De 'funding' is toch geslaagd?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_159962044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:40 schreef leolinedance het volgende:
Update van AGD betreffende Infraunion 10-2 geeft mij wel vertrouwen.
Wel apart dat AGD project Infraunion als 'geslaagd' op de website heeft staan trouwens :X
Tja, dat is een verschil van inzicht denk ik. Alle platformen vinden een project geslaagd als ze de centjes bij elkaar geharkt hebben. De investeerders zien een project als geslaagd als een project volgens afspraak is afgelost en de centjes weer inclusief rente op je eigen rekening staan.
pi_159962218
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:42 schreef impact9 het volgende:

[..]

Aan vaste lopende kosten ben je dus minimaal 7k per maand kwijt
Ik denk zelfs nog wel wat meer. Ik dacht zelf aan 2000 euro in de week voordat er wat voor haarzelf over blijft! Na 5jaar als de lening afgelost is wordt het pas beter! Zoals ik al eerder zei ik blijf Bij Annet weg.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:05:31 #49
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159962489
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:43 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Hoezo? De 'funding' is toch geslaagd?
Ja, maar dat staat niet in die banner. Sowieso nogal discutabel om een soort van te 'pronken' met projecten die misgelopen zijn.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 13:33:12 #50
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159963210
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, maar dat staat niet in die banner. Sowieso nogal discutabel om een soort van te 'pronken' met projecten die misgelopen zijn.
Die zijn toch niet misgelopen? Het platform heeft zijn commissie binnen DUS zijn ze geslaagd.
Tot nooit .......
pi_159963495
kleine mailwisseling mbt de investeringstoets

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_159963991
Zie reacties @ bij Annet.
Ik doe mee
pi_159964441
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:15 schreef impact9 het volgende:
Zie reacties @ bij Annet.
Ik doe mee
dat maakt de propositie wel beter. Ik snap het nog niet helemaal. Er is een overwaarde van 150K op het huis. Daarnaast wordt er grond/kassen of iets dergelijks verhuurd aan de buurman wat 3280 euro opbrengt waar nog een stukje hypotheek op zit maar we houden er wel aan over. Zou dit nu betekenen dat er op de grond/kassen ook overwaarde zit welke niet in de 150k verdisconteerd is?
pi_159964506
Zo maar ff een relativerend vraagje. Wat denken jullie concreet te hebben met een overwaarde op het huis?.
pi_159964575
hoofdelijke aansprakelijkheid (die waarschijnlijk nooit uitgewonnen zal gaan worden)
pi_159964675
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:53 schreef bleyenburg het volgende:
hoofdelijke aansprakelijkheid (die waarschijnlijk nooit uitgewonnen zal gaan worden)
psies. In ieder geval niet snel om te zetten in liquiditeiten. Verder is de vraag natuurlijk, als er geld vrij komt, voor welke schuldeiser dat is.
pi_159964698
Zou GvE vooraf eigenlijk hebben geïnventariseerd of de investeerders behoefte hebben aan een CL. 13% van het gevraagde bedrag na 24 uur is niet echt een beste score lijkt me:
pi_159964866
WeBuildHomes vind ik op zich best een mooi project. G-PD van 0,1 en creditsafe van 56 voor 8% rente. En tegen een conversie kan je volgens mij altijd nee zeggen. Dan krijg je gewoon na 5 jaar je totale bedrag terug.
pi_159964905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:59 schreef djh77 het volgende:
Zou GvE vooraf eigenlijk hebben geïnventariseerd of de investeerders behoefte hebben aan een CL. 13% van het gevraagde bedrag na 24 uur is niet echt een beste score lijkt me:
[ afbeelding ]
Ik vind het in het geheel niet slecht wat ze opgehaald hebben. Het is toch meer risicovol dus de doelgroep van investeerders is kleiner.
Een project met 25% na 1 dag en het andere project 6% na een dag vind ik niet slecht als ik het vergelijk met wat ik wel eens zie gebeuren op platformen die gespecialiseerd zijn op deze conv. leningen.
De huizensupermarkt zal binnen een week 300K opgehaald hebben. Het andere bedrijf heeft als richtbedrag 500k maar kan ook verder met 300k. Ik verwacht zei het dat het wat moeizamer gaat,dat ook dit bedrijf voor sluiting minimaal die 300k binnen krijgt.
pi_159965090
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:44 schreef CaLeX het volgende:
kleine mailwisseling mbt de investeringstoets

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat nou als iemand de investeringstoets zeer slecht invult...
Wordt hem dan de investering geweigerd? En wat is de grens van waaraf investeren als verantwoord gezien wordt?

Stel iemand geeft met de toets aan dat CF eigenlijk totaal niet bij hem past.... wat dan?
pi_159965165
even een ander vraagje tussendoor..

Als je bij de KVK een jaarrekening wilt bestellen en dit laat plaatsvinden via automatische incasso.
Krijg je dan direct het bestand gemaild of beschikbaar ter download?
Of moet er eerst geïncasseerd worden en dan pas krijg je een (toegangs)code?
pi_159965239
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:20 schreef Gijsbertus het volgende:
even een ander vraagje tussendoor..

Als je bij de KVK een jaarrekening wilt bestellen en dit laat plaatsvinden via automatische incasso.
Krijg je dan direct het bestand gemaild of beschikbaar ter download?
Of moet er eerst geïncasseerd worden en dan pas krijg je een (toegangs)code?
Ik heb het wel eens gedaan en kreeg als ik het me goed herinner gelijk het bestand per mail. Volgens mij heb ik betaald met Ideal.
pi_159965293
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:20 schreef Gijsbertus het volgende:
even een ander vraagje tussendoor..

Als je bij de KVK een jaarrekening wilt bestellen en dit laat plaatsvinden via automatische incasso.
Krijg je dan direct het bestand gemaild of beschikbaar ter download?
Of moet er eerst geïncasseerd worden en dan pas krijg je een (toegangs)code?
Heb auto incasso, en kan de orginele jaarrekeningen zoals ze gedeponeerd zijn direct downloaden. Je krijgt een login naam en ww en krijgt nadien de factuur opgestuurd.
pi_159965342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens gedaan en kreeg als ik het me goed herinner gelijk het betand per mail. Volgens mij heb ik betaald met Ideal.
Ik heb nu betaald met ideal - een tegoed gestort -, maar na 14.00 waardoor je denk ik 1 dag verwerkingstijd hebt.
Probleem is dat ik morgen de documentatie wil hebben..
Wordt dan maar gewoon wachten...
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:28:46 #65
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159965361
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:06 schreef Murene het volgende:
WeBuildHomes vind ik op zich best een mooi project. G-PD van 0,1 en creditsafe van 56 voor 8% rente. En tegen een conversie kan je volgens mij altijd nee zeggen. Dan krijg je gewoon na 5 jaar je totale bedrag terug.
Bedenk je alleen dat het een achtergestelde lening is.
Je krijgt dus na 5 jaar je totale bedrag terug ALS ze dan nog bestaan.
Ook geen persoonlijke aansprakelijk, voor wat het waard is.
Tot nooit .......
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:30:43 #66
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159965399
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik vind het in het geheel niet slecht wat ze opgehaald hebben. Het is toch meer risicovol dus de doelgroep van investeerders is kleiner.
Een project met 25% na 1 dag en het andere project 6% na een dag vind ik niet slecht als ik het vergelijk met wat ik wel eens zie gebeuren op platformen die gespecialiseerd zijn op deze conv. leningen.
De vraag is of iedereen door heeft wat de risico's zijn.
De uitleg van de CoCo op de site van GVE is wel een heel positief rekensommetje.
(maak van 1000euro in twee jaar tijd 1700euro)


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 38% gewijzigd door Speekselklier op 16-02-2016 15:40:28 ]
Tot nooit .......
pi_159965745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De vraag is of iedereen door heeft wat de risico's zijn.
De uitleg van de CoCo op de site van GVE is wel een heel positief rekensommetje.
(maak van 1000euro in twee jaar tijd 1700euro)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb de uitleg ook gelezen die vind ik op zich niet slecht of misleidend. Wat ik wel mis in de uitleg is hoe je je eventueel verkregen aandelen kan verkopen. Daar is totaal geen regeling voor. Dus ja daar zit je dan met 0.00weinig van een bedrijf met een waarde die je niet kan verzilveren. Daar moet dus duidelijkheid over komen. Ik heb de vraag gesteld bij GvE ben benieuwd naar het antwoord.
pi_159965840
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb de uitleg ook gelezen die vind ik op zich niet slecht of misleidend. Wat ik wel mis in de uitleg is hoe je je eventueel verkregen aandelen kan verkopen. Daar is totaal geen regeling voor. Dus ja daar zit je dan met 0.00weinig van een bedrijf met een waarde die je niet kan verzilveren. Daar moet dus duidelijkheid over komen. Ik heb de vraag gesteld bij GvE ben benieuwd naar het antwoord.
Er had nog bij moeten staan "u kunt uw inleg ook kwijtraken"
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:51:09 #69
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159965845
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb de uitleg ook gelezen die vind ik op zich niet slecht of misleidend. Wat ik wel mis in de uitleg is hoe je je eventueel verkregen aandelen kan verkopen. Daar is totaal geen regeling voor. Dus ja daar zit je dan met 0.00weinig van een bedrijf met een waarde die je niet kan verzilveren. Daar moet dus duidelijkheid over komen. Ik heb de vraag gesteld bij GvE ben benieuwd naar het antwoord.
Ik mis ook het verhaal wat als het bedrijf het niet haalt.
Je blijkt dan 0 euro terug te krijgen je blijkt 0 zekerheden te hebben. Misschien hadden ze dat er ook nog even bij moeten zetten.

Ik kan het positieve verhaaltje nog even doortrekken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nooit .......
pi_159965870
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb de uitleg ook gelezen die vind ik op zich niet slecht of misleidend. Wat ik wel mis in de uitleg is hoe je je eventueel verkregen aandelen kan verkopen. Daar is totaal geen regeling voor. Dus ja daar zit je dan met 0.00weinig van een bedrijf met een waarde die je niet kan verzilveren. Daar moet dus duidelijkheid over komen. Ik heb de vraag gesteld bij GvE ben benieuwd naar het antwoord.
Een soort marktplaats van vraag en aanbod. Er wordt door velen gesproken over aandelen. Dit zijn het niet. Je kan een aantal certificaten kopen. Er is bijv. geen inspraak bij een aandeelhoudersvergadering. Als je zelf moet gaan zoeken naar een koper ben je de sjaak lijkt me en krijg je een bodemprijs (als je al een koper vind).
pi_159965889
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:50 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Er had nog bij moeten staan "u kunt uw inleg ook kwijtraken"
Dat zie je bij de verplichte investeringstoets bij dit product! :)
pi_159965981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zie je bij de verplichte investeringstoets bij dit product! :)
:)

Dan moeten ze erbij zetten: "het kan zijn dat niemand ooit uw certificaten wilt hebben. We danken u nu reeds voor deze donatie"
pi_159966008
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:56 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

:)

Dan moeten ze erbij zetten: "het kan zijn dat niemand ooit uw certificaten wilt hebben. We danken u nu reeds voor deze donatie"
En elk jaar maar hopen op een dividend uitkering die never nooit niet gaat komen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:10:27 #74
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159966313
Om effe van dat convertable af te zijn nog een nieuwkomer bij FNC

16-2-2016
WORDT GEFUND 5%
FNC
Snack to Take
¤ 15.000,00
5.98%(nom)
6.15%(eff)
24mnd
A

Klein bedrag, korte looptijd, Risicoclassificatie A
Wel vreemd dat ik de zaak niet op internet kan vinden.
Wel een WOK-TO-TAKE.

Vorige week mijn eerste projectje op FNC gedaan dus nog geen contracten gezien.
Hoe is de persoonlijke aansprakelijkheid regeld bij FNC?

[ Bericht 16% gewijzigd door Speekselklier op 16-02-2016 16:21:07 ]
Tot nooit .......
pi_159966643
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik mis ook het verhaal wat als het bedrijf het niet haalt.
Je blijkt dan 0 euro terug te krijgen je blijkt 0 zekerheden te hebben. Misschien hadden ze dat er ook nog even bij moeten zetten.

Lijkt me voor zichzelf spreken. Dat staat nu ook niet expliciet bij de "normale" leningen. Zolang mensen de risico's goed doorlezen en gepast investeren is er niks mis met dit product. Wel een hoog risico natuurlijk maar dat wordt m.i. goed duidelijk gemaakt.

Ik zelf zal niet investeren in de projecten die nu op de site staan, maar wie weet wat er nog langs komt in de toekomst. :)
pi_159966716
Van Twitter:

Geldvoorelkaar ‏@geldvoorelkaar 11m11 minutes ago
Mondygo is door consumenten opgegeven als nominee voor de de Zoover Awards, categorie online reisbureau! https://www.zooverawards.nl/stemmen/beoordeling
0 retweets 0 likes

Ik vermoed dat het meer hoop is dan werkelijkheid. Ik zie ze er namelijk niet bij staan. Of had ik mijn bril niet op?

Online reisbureau
BeachCheckBebsyEbookers.nlElmar.nlItac.nlLavida TravelReas ReizenStip ReizenTjingoTot5procentkorting.nlTravelBirdTravelTroefVakantiediscounter.nlVakantiestunt.nl
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:33:15 #77
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159966850
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Mondygo is door consumenten opgegeven als nominee voor de de Zoover Awards, categorie online reisbureau!
Opgegeven kan een dubbele betekenis hebben he.
Mijn schoonmoeder is ook opgegeven.
Tot nooit .......
pi_159966980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:10 schreef Speekselklier het volgende:
Om effe van dat convertable af te zijn nog een nieuwkomer bij FNC

16-2-2016
WORDT GEFUND 5%
FNC
Snack to Take
¤ 15.000,00
5.98%(nom)
6.15%(eff)
24mnd
A

Klein bedrag, korte looptijd, Risicoclassificatie A
Wel vreemd dat ik de zaak niet op internet kan vinden.
Wel een WOK-TO-TAKE.

Vorige week mijn eerste projectje op FNC gedaan dus nog geen contracten gezien.
Hoe is de persoonlijke aansprakelijkheid regeld bij FNC?
Dit is inderdaad een leuke. Goedlopende friettent/wok die geld wil voor een autootje. Niets mis mee zo te zien. Hopelijk heeft hij een AOV :)

Ten aanzien van zekerheden bij FC:
Op Funding Circle kunnen alleen kredietaanvragen worden gedaan door bedrijven waarvan de directeuren en eigenaars bereid zijn om met hun persoonlijke vermogen garant te staan voor de aflossing van het krediet, in de vorm van een persoonlijke garantstelling.
Pecunia non olet
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:40:29 #79
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159967024
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een leuke. Goedlopende friettent/wok die geld wil voor een autootje. Niets mis mee zo te zien. Hopelijk heeft hij een AOV :)

Ten aanzien van zekerheden bij FC:
Op Funding Circle kunnen alleen kredietaanvragen worden gedaan door bedrijven waarvan de directeuren en eigenaars bereid zijn om met hun persoonlijke vermogen garant te staan voor de aflossing van het krediet, in de vorm van een persoonlijke garantstelling.
Hij zit in mijn mandje....

Wel bijzonder, 10 man personeel en dit zijn de personeelskosten:
2015 ¤ 0
2014 ¤ 15.700
2013 ¤ 17.600
Tot nooit .......
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:51:17 #80
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159967277
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Hij zit in mijn mandje....

Wel bijzonder, 10 man personeel en dit zijn de personeelskosten:
2015 ¤ 0
2014 ¤ 15.700
2013 ¤ 17.600

10 jongeren met hun scooter, samen nog niet 1 fte. Ze verdienen misschien meer aan de fooien dan aan het werk?
pi_159967305
Die 10, dat klopt niet, iemand heeft volgens mij al een keer gemeld dat je dat moet lezen als 1 tot 10. _O-
Pecunia non olet
pi_159967511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:10 schreef Speekselklier het volgende:
Om effe van dat convertable af te zijn nog een nieuwkomer bij FNC

16-2-2016
WORDT GEFUND 5%
FNC
Snack to Take
¤ 15.000,00
5.98%(nom)
6.15%(eff)
24mnd
A

Klein bedrag, korte looptijd, Risicoclassificatie A
Wel vreemd dat ik de zaak niet op internet kan vinden.
Wel een WOK-TO-TAKE.

Vorige week mijn eerste projectje op FNC gedaan dus nog geen contracten gezien.
Hoe is de persoonlijke aansprakelijkheid regeld bij FNC?
Inderdaad wel een aardige, bedrijfje met positief eigenvermogen , lening met concreet doel, en een korte looptijd. Kan niet mis gaan zou je zeggen.
pi_159967566
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:10 schreef Speekselklier het volgende:
Om effe van dat convertable af te zijn nog een nieuwkomer bij FNC

16-2-2016
WORDT GEFUND 5%
FNC
Snack to Take
¤ 15.000,00
5.98%(nom)
6.15%(eff)
24mnd
A

Klein bedrag, korte looptijd, Risicoclassificatie A
Wel vreemd dat ik de zaak niet op internet kan vinden.
Wel een WOK-TO-TAKE.

Vorige week mijn eerste projectje op FNC gedaan dus nog geen contracten gezien.
Hoe is de persoonlijke aansprakelijkheid regeld bij FNC?
Handelsnamen zijn Wok-to-Take WokwTake en Snack-to-Take volgens KvK (Marktstraat 18 Almere)
Ik doe ook mee.
pi_159968615
quote:
[..]

Wat nou als iemand de investeringstoets zeer slecht invult...
Wordt hem dan de investering geweigerd? En wat is de grens van waaraf investeren als verantwoord gezien wordt?

Stel iemand geeft met de toets aan dat CF eigenlijk totaal niet bij hem past.... wat dan?
Ik heb zelf wel eens zo'n toets ingevuld. CF past blijkbaar totaal niet bij me. Gewoon opnieuw invullen en een ander antwoord proberen.
pi_159969679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:00 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Handelsnamen zijn Wok-to-Take WokwTake en Snack-to-Take volgens KvK (Marktstraat 18 Almere)
Ik doe ook mee.
Top. Deze ga ik ook doen
pi_159970080
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:59 schreef dyna18 het volgende:
Wie gaat er vanavond naar de investeerders en genodigden bijeenkomst van De Leckere?

Ik ga er ook heen en het lijkt me zeker een leuke avond worden.
Een rondleiding door het bedrijf, biertjes proeven, hapje erbij van de BBQ.

Het zou leuk zijn mensen van hier te ontmoeten.
Ik ben niet uitgenodigd; kennelijk was mijn investeringsbedrag niet genoeg?
pi_159972369
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik heb de uitleg ook gelezen die vind ik op zich niet slecht of misleidend. Wat ik wel mis in de uitleg is hoe je je eventueel verkregen aandelen kan verkopen. Daar is totaal geen regeling voor. Dus ja daar zit je dan met 0.00weinig van een bedrijf met een waarde die je niet kan verzilveren. Daar moet dus duidelijkheid over komen. Ik heb de vraag gesteld bij GvE ben benieuwd naar het antwoord.
Dit lees ik er over op de site "na conversie, zijn de certificaten van aandelen vrij overdraagbaar. Er is geen notariële akte benodigd bij de verkoop van certificaten. Wel moeten kopers en verkopers van certificaten de Stichting Administratiekantoor inlichten inzake de overdracht van certificaten. De koper van certificaten van aandelen moet akkoord gaan met de administratievoorwaarden van de STAK"
Ik begrijp er uit dat je dus zelf een koper moet zien te vinden of moet proberen de certificaten terug te verkopen aan het bedrijf. Dit zal dus moeilijk worden mits het bedrijf zal groeien tot een mega concern.
pi_159972864
Antoinette Hertsenberg gaat het nog druk krijgen over een paar jaar ^O^
Pecunia non olet
pi_159973315
Hadden ze maar wat meer aandacht gegeven aan de afhandeling van lopende zaken :(
pi_159973700
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:28 schreef bleyenburg het volgende:
Hadden ze maar wat meer aandacht gegeven aan de afhandeling van lopende zaken :(
En had de AFM zich ook maar gericht op het voorkomen en afhandelen van defaults ipv die onzinnige toets
pi_159976649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:37 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En had de AFM zich ook maar gericht op het voorkomen en afhandelen van defaults ipv die onzinnige toets
Ja, de AFM had op zijn minst de platforms moeten verplichten om op hun site te vermelden hoeveel defaults ze hebben. Dat is informatie waar investeerders iets aan hebben. Die betuttelende toets daar zit niemand op te wachten.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:31:10 #92
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159978778
Biltong (KOM) lijkt wat realistischer te worden.
In de pitch is nog te lezen: Als we ons richten op 1% van de Nederlanders (168000 personen) moeten we 8400 kg Biltong laten produceren. Maar we gaan in onze prognose uit van slechts 4225 kg per maand.

Nu staan er bij de Q&A cijfers uit een onderzoek. Wellicht kopen 7 op de 10000 Nederlanders 1 pakje per week. Dan heb je het over 600 kg per week, 2400 kg per maand.
Dus geen 8400 kg, ook geen 4225 kg maar max. 2500 kg.

Hoe lekker ik het ook vind, ik geloof er niet meer zo heel erg in.
pi_159979158
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:31 schreef crowd-fundi het volgende:
Biltong (KOM) lijkt wat realistischer te worden.
In de pitch is nog te lezen: Als we ons richten op 1% van de Nederlanders (168000 personen) moeten we 8400 kg Biltong laten produceren. Maar we gaan in onze prognose uit van slechts 4225 kg per maand.

Nu staan er bij de Q&A cijfers uit een onderzoek. Wellicht kopen 7 op de 10000 Nederlanders 1 pakje per week. Dan heb je het over 600 kg per week, 2400 kg per maand.
Dus geen 8400 kg, ook geen 4225 kg maar max. 2500 kg.

Hoe lekker ik het ook vind, ik geloof er niet meer zo heel erg in.
Even alles in de spoiler voor de zekerheid omdat er wat pitchspecifieke informatie in staat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159979228
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit lees ik er over op de site "na conversie, zijn de certificaten van aandelen vrij overdraagbaar. Er is geen notariële akte benodigd bij de verkoop van certificaten. Wel moeten kopers en verkopers van certificaten de Stichting Administratiekantoor inlichten inzake de overdracht van certificaten. De koper van certificaten van aandelen moet akkoord gaan met de administratievoorwaarden van de STAK"
Ik begrijp er uit dat je dus zelf een koper moet zien te vinden of moet proberen de certificaten terug te verkopen aan het bedrijf. Dit zal dus moeilijk worden mits het bedrijf zal groeien tot een mega concern.
Hetzelfde probleem als symbid heeft inderdaad. Ik hou me er ook nog niet mee bezig, ondanks dat ik op symbid wel eens interessante bedrijfjes zag, omdat ik gewoon geen enkele manier zie om die aandelen weer om te zetten naar geld. Lijkt bijna alsof je doneert aan een bedrijf..
pi_159979413
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:47 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Ik ben niet uitgenodigd; kennelijk was mijn investeringsbedrag niet genoeg?
Jammer. Het is me niet precies duidelijk geworden wie allemaal uitgenodigd waren.
Zat je onder de ¤ 1000 met je investering?

Ik heb een fijne avond gehad. En veel biertjes mogen proberen. Ik zal morgen even een verslagje typen van mijn indrukken wanner ik weer wat helderder ben :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:53:53 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159979549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:41 schreef MT10 het volgende:

[..]

Even alles in de spoiler voor de zekerheid omdat er wat pitchspecifieke informatie in staat:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
10% van de kenners zou het kopen? Dat vind ik een nogal hoge schatting. En die mensen kopen het dan ook nog maandelijks. Als ik in een supermarkt loop ken ik een heel groot deel van de producten. Maar loop toch met maar 1 tas eten naar buiten. Dat is misschien 0.001% van de producten die ik ken.

Een product dat door 10% van de klanten wordt verkocht is denk ik de natte droom van elke fabrikant.
Tot nooit .......
pi_159979648
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

10% van de kenners zou het kopen? Dat vind ik een nogal hoge schatting. En die mensen kopen het dan ook nog maandelijks. Als ik in een supermarkt loop ken ik een heel groot deel van de producten. Maar loop toch met maar 1 tas eten naar buiten. Dat is misschien 0.001% van de producten die ik ken.
Je maakt exact dezelfde redenering die ik ook maakte, precies daarom vraag ik me af of er meer achter zo'n marktonderzoek zit dan gewoon maar wat random uit de lucht gegrepen getallen..
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:04:30 #98
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159979903
Als 1 op de 1000 kenners het geregeld koopt mag je al niet klagen denk ik.
Dan praat je over 0.1% in plaats van 10%. Reken de omzet dan nog maar eens uit.

Los daarvan, heb ik ook al een paar andere merken gezien op verschillende markten. Er is dus ook nog wat concurentie.
Tot nooit .......
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:11:58 #99
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159980123
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:04 schreef Speekselklier het volgende:
Als 1 op de 1000 kenners het geregeld koopt mag je al niet klagen denk ik.
Dan praat je over 0.1% in plaats van 10%. Reken de omzet dan nog maar eens uit.
Het is nog erger. Hij verwacht 7 op de 10000. En die zouden het ook nog wekelijks kopen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:20:18 #100
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159980393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:11 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Het is nog erger. Hij verwacht 7 op de 10000. En die zouden het ook nog wekelijks kopen.
Wekelijks, heb je zo'n pakje wel eens geprobeert weg te krijgen in een week.
Een keer een kauwstok is lekker, maar om er nou je avondmaal mee te doen....
Tot nooit .......
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:41:58 #101
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159981040
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wekelijks, heb je zo'n pakje wel eens geprobeert weg te krijgen in een week.
Een keer een kauwstok is lekker, maar om er nou je avondmaal mee te doen....
Nou, daar had ik echt geen week voor nodig. Een autoritje van drie kwartier was ruim voldoende voor de eerste 25 gram. Ik deed geen moeite om de verleiding te weerstaan en opende daarom ook maar de volgende 25 gram. :9
pi_159983418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:42 schreef MT10 het volgende:

[..]

Hetzelfde probleem als symbid heeft inderdaad. Ik hou me er ook nog niet mee bezig, ondanks dat ik op symbid wel eens interessante bedrijfjes zag, omdat ik gewoon geen enkele manier zie om die aandelen weer om te zetten naar geld. Lijkt bijna alsof je doneert aan een bedrijf..
Zowel Leapfunder en Symbid werken aan een interne marktplaats. Een vergelijkbaar systeem wordt met success gebruikt bij vergelijkbare platforms in USA / UK, daar werkt het goed. Uiteraard werkt het beter bij hogere volumes, grotere projecten. Ook moet zo'n marktplaats, vergelijkbaar met voetbal transfers, niet het gehele jaar open zijn, dan is er niet genoeg vraag/aanbod concentratie.
pi_159983482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Jammer. Het is me niet precies duidelijk geworden wie allemaal uitgenodigd waren.
Zat je onder de ¤ 1000 met je investering?

Ik heb een fijne avond gehad. En veel biertjes mogen proberen. Ik zal morgen even een verslagje typen van mijn indrukken wanner ik weer wat helderder ben :)
Goed om te horen; ik zat inderdaad onder de 1000 euro....
pi_159984853
Wat is jullie analyse van Perfect Coat?
https://www.fundingcircle.com/nl/loan-request/detail/4067
Zelf beoordeel ik hem als redelijk positief. Bedrijfsresultaten lijken groeiend en de organisatie ziet er financieel gezond uit.
Wel zou ik graag meer willen weten over de andere leningen die het bedrijf heeft en wat de zekerheden bieden.
pi_159985190
Jammer (en ook enigszins onbegrijpelijk) dat ze niet de definitieve cijfers over 2015 er bij doen.
Wtf, het is half februari, als je krediet van een kwart miljoen euro wil dan doe je die er toch gewoon bij!! Daar zou geen enkele bank genoegen mee nemen. Slordig ook van FC.

Hij meldt trots dat er geen langlopende schulden meer zijn, en dat is mooi want dan valt die aflossingsverplichting weg, maar het probleem kan ook de hoogte van de kortlopende schulden zijn. Zijn current ratio zit onder de 1, dus dat is niet goed, dat kan wijzen op spanningen in zijn betaalverkeer.
Pecunia non olet
pi_159985196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:30 schreef dyna18 het volgende:
Wat is jullie analyse van Perfect Coat?
https://www.fundingcircle.com/nl/loan-request/detail/4067
Zelf beoordeel ik hem als redelijk positief. Bedrijfsresultaten lijken groeiend en de organisatie ziet er financieel gezond uit.
Wel zou ik graag meer willen weten over de andere leningen die het bedrijf heeft en wat de zekerheden bieden.
Uit de tekst haal ik over de schulden alleen informatie over de langlopende schulden: dit zijn een lening van de eigenaar en een aangegane pensioenverplichting voor de eigenaar.
Zorgwekkend is dat de organisatie er in mijn ogen niet financieel gezond uit ziet. Het eigen vermogen is negatief. Dat is een risico, zeker omdat er recent (2013) nog verlies werd geleden.
Ik verwacht niet dat deze lening op Funding Circle zal worden volgeschreven. Het is een erg risicovol project, waarvan FC er vele heeft die de eindstreep niet halen. Daarbij wordt om een hoog bedrag gevraagd.
Het bedrijf heeft een hele waslijst aan dingen die ze willen kopen. Als ze slim waren geweest hadden ze er één of twee uitgekozen en een kleiner project voorgelegd met meer kans van slagen. Door tijdig af te lossen konden ze dan goodwill kweken bij investeerders voor een vervolgproject.
Het gebrek aan solvabiliteit (negatief eigen vermogen) zou opgelost kunnen worden door (een deel van) de lening van de DGA aan het bedrijf om te zetten in aandelen. Zeker omdat er verder geen zekerheden worden geboden.
pi_159985274
Die Wok Afhaal uit Almere zit trouwens vol. Leuk projectje.
Pecunia non olet
pi_159985890
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:50 schreef Benger het volgende:

[..]

Uit de tekst haal ik over de schulden alleen informatie over de langlopende schulden: dit zijn een lening van de eigenaar en een aangegane pensioenverplichting voor de eigenaar.
Zorgwekkend is dat de organisatie er in mijn ogen niet financieel gezond uit ziet. Het eigen vermogen is negatief. Dat is een risico, zeker omdat er recent (2013) nog verlies werd geleden.
Ik verwacht niet dat deze lening op Funding Circle zal worden volgeschreven. Het is een erg risicovol project, waarvan FC er vele heeft die de eindstreep niet halen. Daarbij wordt om een hoog bedrag gevraagd.
Het bedrijf heeft een hele waslijst aan dingen die ze willen kopen. Als ze slim waren geweest hadden ze er één of twee uitgekozen en een kleiner project voorgelegd met meer kans van slagen. Door tijdig af te lossen konden ze dan goodwill kweken bij investeerders voor een vervolgproject.
Het gebrek aan solvabiliteit (negatief eigen vermogen) zou opgelost kunnen worden door (een deel van) de lening van de DGA aan het bedrijf om te zetten in aandelen. Zeker omdat er verder geen zekerheden worden geboden.
Geheel mee eens. Bovendien wordt het eigenvermogen van 2013 naar 2014 negatiever. Grote lening met weinig tot geen zekerheden.
Dan kan je beter de auto van een wokker financieren tegen 6% met een looptijd van twee jaar. Ik doe daar mee maar mis alleen de incentive. Doet FC nooit aan incentives?
pi_159985949
quote:
Doet FC nooit aan incentives?
Volgens mij niet, maar ik doe het pas een paar maanden, dus kan zijn dat ik gewoon pech heb. Een keer korting bij de Wok was inderdaad wel leuk geweest.
pi_159985959
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geheel mee eens. Bovendien wordt het eigenvermogen van 2013 naar 2014 negatiever. Grote lening met weinig tot geen zekerheden.
Dan kan je beter de auto van een wokker financieren tegen 6% met een looptijd van twee jaar. Ik doe daar mee maar mis alleen de incentive. Doet FC nooit aan incentives?
Als je eerste pandrechten hebt maakt het niet meer zoveel uit hoe de passiva kant eruit ziet. Je passeert als het verkeerd gaat toch de schuldeisers (behalve dan de fiscus bij de inventaris). Toch?
pi_159986049
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:40 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Als je eerste pandrechten hebt maakt het niet meer zoveel uit hoe de passiva kant eruit ziet. Je passeert als het verkeerd gaat toch de schuldeisers (behalve dan de fiscus bij de inventaris). Toch?
Tja Pandrecht................. Dat is geregeld bij AGD,HCN, en bij.............................KOM? Maar bij FC en GVE doet men daar niet aan. En aan een hoofdelijke aansprakelijkheid van een DGA met een grote lening aan de B.V. heb je vermoedelijk ook niets.
pi_159986163
Inmiddels weer een nieuwe op KOM.

FloatCenter Haarlem
Investeringsrisico C
Financieringsduur 60 Maanden
Rente 8 %
¤ 86.000
Doel van investering
Financiering kapitaalgoederen

Totale investering project 209K waarvan KOM lening 86K. Rest achtergesteld geleend en eigen geld.
pi_159986169
Nieuw @KoM :

https://www.kapitaalopmaat.nl/FloatCenter-Haarlem

1e 'franchise' van een al eerder gefund project bij KoM.

Niet voor mij weggelegd, ms dat anderen er blij van worden.
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:32:29 #114
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159988613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FloatCenter Haarlem
Investeringsrisico C
Pandrechten met terugkoop garantie,
Persoonlijke aansprakelijkheid,
en achtergestelde investeerder.

De zekerheden klinken goed en omdat het project als C-tje wordt beoordeeld is het wel heel belangrijk om de zekerheden correct vast te leggen.
Tot nooit .......
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:22:09 #115
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_159989599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:32 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Pandrechten met terugkoop garantie,
Persoonlijke aansprakelijkheid,
en achtergestelde investeerder.

De zekerheden klinken goed en omdat het project als C-tje wordt beoordeeld is het wel heel belangrijk om de zekerheden correct vast te leggen.
En anders niet?
Je bent een rund als je met funden stunt
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:41:37 #116
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159990036
Als ik google op Monique Hos Hippisch Centrum dan blijk die dame in de Q&A van KoM gewoon een werknemer te zijn.
Tot nooit .......
pi_159991701
Een oud (mislukt niet rondgekomen) project van KoM staat nu op doorgaan: https://www.doorgaan.nl/nl/project/2213801/make-up-by-tatou

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 17-02-2016 15:27:05 ]
pi_159992325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:02 schreef djh77 het volgende:
Een oud (mislukt) project van KoM staat nu op doorgaan: https://www.doorgaan.nl/nl/project/2213801/make-up-by-tatou
Mislukt als in default of gewoon niet rondgekomen?
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:33:49 #119
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_159992462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:25 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Mislukt als in default of gewoon niet rondgekomen?
Mislukt als in niet rondgekomen. Anders heet het gewoon een succesvol project hoor
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_159992836
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef Speekselklier het volgende:
Als ik google op Monique Hos Hippisch Centrum dan blijk die dame in de Q&A van KoM gewoon een werknemer te zijn.
Welk project bedoel je hiermee?
Pecunia non olet
pi_159992843
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef Speekselklier het volgende:
Als ik google op Monique Hos Hippisch Centrum dan blijk die dame in de Q&A van KoM gewoon een werknemer te zijn.
Dat is niet handig van de mevrouw.
Had ze beter een vriendin kunnen laten reageren. :)

Blijkbaar houdt ze geen rekening met speurneuzen ^O^ van Fokforum.

@obli Kids City
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:35:59 #122
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159994004
En mijn bevindingen rondom MoniqueHos staan inmiddels in de QA.
Het platform vind ik geen plek voor persoonlijke aanvallen.

Benieuwd naar de reactie en inderdaad een domme aktie

Als ze het vinkje annoniem had aangezet hadden we er niet achter gekomen.
Maar een volledige naam klinkt zo lekker betrouwbaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door Speekselklier op 17-02-2016 16:50:10 ]
Tot nooit .......
pi_159994355
kids city heeft ter verduidelijking een begroting toegevoegd aan de pitch.
heel eerlijk gezegd roept die bij mij meer vragen op dan dat ie iets duidelijk maakt.
pi_159994394
ik mis in die begroting de hele KOM lening en ik snap ook niks van het percentagegewijs wegschrijven van de inkoop en personeel.
ben ik nou dom?
pi_159994419
maar goed....de Heren De Jong en Smits vinden het in ieder geval zelf wel amusant
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:53:51 #126
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159994440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:49 schreef bleyenburg het volgende:
kids city heeft ter verduidelijking een begroting toegevoegd aan de pitch.
heel eerlijk gezegd roept die bij mij meer vragen op dan dat ie iets duidelijk maakt.
Ik schrik een beetje dat je met 6 ton pas breakeven draait.
Ik ken de tent niet maar dan moet je toch 2000 per dag draaien.
Tot nooit .......
pi_159994477
Onder het kopje "break even" rolt er een netto resultaat van iets meer dan 100K uit.

?????????????????
pi_159994493
En, interpreteer ik het nou juist dat de KOM lening als afschrijving wordt opgevoerd?
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:58:29 #129
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159994544
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:56 schreef bleyenburg het volgende:
En, interpreteer ik het nou juist dat de KOM lening als afschrijving wordt opgevoerd?
Dat een inversteerder deze lening nou gelijk afschrijft snap nog wel, maar de ondernemer?
Tot nooit .......
pi_159994611
Gisteren ben ik naar het feestje van De Leckere geweest.
Leuk om het bedrijf wat beter te leren kennen. Zo vertelde de directeur wat hij voor plannen heeft en werden er rondleidingen langs het brouwproces gegeven.

Op deze meeting waren zowel mede investeerders uitgenodigd als ondernemers.
Erg leuk om met ondernemers te praten waar de producten worden afgezet. Bijvoorbeeld de eigenaar van een grote supermarkt. Deze zat te denken om binnenkort een 2e supermarkt over te nemen en zocht daarvoor nog kapitaal. Toch even CF gepromoot. :)
Ook met wat collega investeerders heb ik nog van gedachten kunnen wisselen (en natuurlijk FOK nog een beetje gepromoot).

Eigenlijk niets opvallends gehoord, behalve dan dat ik er met een goed gevoel ben weggegaan dat het met deze investering wel goed zit.

Ow ja en natuurlijk uitgebreid hun product kunnen proberen :9~
pi_159994716
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:01 schreef dyna18 het volgende:
Gisteren ben ik naar het feestje van De Leckere geweest.
Leuk om het bedrijf wat beter te leren kennen. Zo vertelde de directeur wat hij voor plannen heeft en werden er rondleidingen langs het brouwproces gegeven.

Op deze meeting waren zowel mede investeerders uitgenodigd als ondernemers.
Erg leuk om met ondernemers te praten waar de producten worden afgezet. Bijvoorbeeld de eigenaar van een grote supermarkt. Deze zat te denken om binnenkort een 2e supermarkt over te nemen en zocht daarvoor nog kapitaal. Toch even CF gepromoot. :)
Ook met wat collega investeerders heb ik nog van gedachten kunnen wisselen (en natuurlijk FOK nog een beetje gepromoot).

Eigenlijk niets opvallends gehoord, behalve dan dat ik er met een goed gevoel ben weggegaan dat het met deze investering wel goed zit.

Ow ja en natuurlijk uitgebreid hun product kunnen proberen :9~
Leuk om te horen! Nu leent dit product zich natuurlijk uitstekend voor een bedrijfsbezoek :) :+
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:09:21 #132
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159994762
Volgens mij heb ik ergens een uitnoding liggen voor een brouwerij van IVM.
Tot nooit .......
pi_159994784
Zonet bericht gekregen via GvE ivm project De Eik Slagharen. Misschien wat naief van me dat ik het toch net vind dat de ondernemer een stand van zaken wil geven. Voorlopig blijf ik met een clean sheet zitten, maar ben dan ook slechts 8 maanden bezig!
pi_159995213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:10 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Zonet bericht gekregen via GvE ivm project De Eik Slagharen. Misschien wat naief van me dat ik het toch net vind dat de ondernemer een stand van zaken wil geven. Voorlopig blijf ik met een clean sheet zitten, maar ben dan ook slechts 8 maanden bezig!
Ik lees idd dat hij voorlopig vanuit zijn holding blijft doorbetalen :) hij zal ook wel moeten zolang die niet failliet is natuurlijk, die heeft meegetekend voor de lening.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:31:07 #135
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159995269
Eigenlijk is het project dan nog niet mislukt.
Zoals het platform vind dat een project geslaagd is als de lening vol zit
Vind de investeerder het project geslaagd als de betaling tot het eind doorloopt.

Ik heb de mail niet gelezen, maar ik zie dat er 'voorlopig' staat?
Tot nooit .......
pi_159995340
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:31 schreef Speekselklier het volgende:
Eigenlijk is het project dan nog niet mislukt.
Zoals het platform vind dat een project geslaagd is als de lening vol zit
Vind de investeerder het project geslaagd als de betaling tot het eind doorloopt.

Ik heb de mail niet gelezen, maar ik zie dat er 'voorlopig' staat?
Dat plaats ik verkeerd, hij is voornemens alle termijnen terug te betalen en werkt 50-60 uur per week aan andere projecten. Hij verwacht dat de holding gewoon elke maand de aflossing en rente kan betalen.
pi_159995343
Helder bericht. Er blijken toch behoorlijk wat fouten te zijn gemaakt in het beheer, naast de moeilijke omstandigheden in de zorg. Tja, dat risico nemen we als investeerders. Nu maar zien hoe lang de holding het volhoudt de betalingen te doen.
pi_159995457
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:10 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Zonet bericht gekregen via GvE ivm project De Eik Slagharen. Misschien wat naief van me dat ik het toch net vind dat de ondernemer een stand van zaken wil geven. Voorlopig blijf ik met een clean sheet zitten, maar ben dan ook slechts 8 maanden bezig!
Zijn er eigenlijk al langer problemen met dit project? Heb er zelf ook in geïnvesteerd, maar heb nog helemaal geen bericht gehad dat er iets zou spelen.
Toch apart
pi_159995480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:10 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Zonet bericht gekregen via GvE ivm project XXXXXX. Misschien wat naief van me dat ik het toch net vind dat de ondernemer een stand van zaken wil geven. Voorlopig blijf ik met een clean sheet zitten, maar ben dan ook slechts 8 maanden bezig!
Overigens lijkt het me verstandig om ook in een geval als dit de bedrijfsnaam weg te laten uit de posts.
pi_159995481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:40 schreef Murene het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk al langer problemen met dit project? Heb er zelf ook in geïnvesteerd, maar heb nog helemaal geen bericht gehad dat er iets zou spelen.
Toch apart
Nee, nog geen problemen met het project. Tot op heden is alles ook gewoon netjes betaald.
pi_159995685
Lees even deze draad terug, dan kom je de problemen vanzelf tegen: twee van de BV's zijn failliet. Maar inderdaad: nog geen betaalachterstand. Maar bij mij komt er wel een spreekwoordelijk kruisje te staan achter deze investering.
pi_159995923
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:34 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dat plaats ik verkeerd, hij is voornemens alle termijnen terug te betalen en werkt 50-60 uur per week aan andere projecten. Hij verwacht dat de holding gewoon elke maand de aflossing en rente kan betalen.
Dat is in ieder geval een goed teken dat er voorlopig nog betaald wordt uit de holding.
Ik hoop wel voor jullie dat GvE dit goed in de gaten houd. Het zou vervelend zijn als op een gegeven moment met het geld dat blijkbaar in de holding zit eventuele andere gaten gestopt worden i.p.v. de lening van de crowd af te betalen.
pi_159996455
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:41 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Overigens lijkt het me verstandig om ook in een geval als dit de bedrijfsnaam weg te laten uit de posts.
Waarom?
pi_159996709
Ze zijn al failliet verklaard dus heeft niet zoveel zin :)
pi_159999242
Wel sneu als je die gang van zaken bij De Eik zo leest, mits het allemaal klopt. Maar goed, fijn dat de betalingen blijven doorgaan :)
Schip ahoy!
pi_160000777
Misschien kunnen ze het COA nog aansprakelijk stellen voor de schade. Het wel of niet aanwezig zijn van een brandmeldinstallatie en andere brandwerende maatregelen is m.i. een verplichting van de verhuurder. Daarover zou een en ander in het huurcontract moeten zijn geregeld.

Wat me ook steekt is dat er blijkbaar een andere partij de exploitatie overneemt (had ik voorspeld). Nu deels op kosten van de gefailleerde partij restaurant en kamertjes netjes zijn ingericht, kan die derde partij nu gaan 'oogsten'. Hoogst onbevredigend.

Edit: of is er een andere verhuurder. Zie: http://www.faillissements(...)ntrum-slagharen.aspx

[ Bericht 27% gewijzigd door obligataire op 17-02-2016 20:52:49 ]
Pecunia non olet
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:03:28 #147
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160001979
Heeft iemand een idee (of zicht op) wat er nog meer onder de holding valt die blijft betalen? Staan daar een aantal winstgevende bedrijven onder of is dat ook stuk voor stuk startup en onzeker?
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:34:24 #148
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_160003187
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel sneu als je die gang van zaken bij De Eik zo leest, mits het allemaal klopt. Maar goed, fijn dat de betalingen blijven doorgaan :)
Vond het een mooi mailtje en fijn om even een toelichting te krijgen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_160003257
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Vond het een mooi mailtje en fijn om even een toelichting te krijgen.
Dat zeker. Het pleit voor de ondernemer dat ie zo met z'n crowdfunders omgaat.
Schip ahoy!
pi_160004670
Vrijdag bij KOM IQtelecom.nu , startup die 65K wil funden. Studenten ism een telecom ondernemer (via lokale omroep WOS / programma De Pitch). Benieuwd of die ondernemer garant staat oid en welke % gehanteerd wordt. To be continued
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:04:36 #151
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160006511
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:13 schreef marathon2000 het volgende:
Vrijdag bij KOM IQtelecom.nu , startup die 65K wil funden. Studenten ism een telecom ondernemer (via lokale omroep WOS / programma De Pitch). Benieuwd of die ondernemer garant staat oid en welke % gehanteerd wordt. To be continued
Volgens hun FBpagina zijn ze al bekend. Van De Pitch. :)
pi_160012625
Nieuwe Collin:
Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: LAPPA BOOKS
Doel van de lening: Uitbreidingsfinanciering
Leningbedrag: ¤ 150.000
Rente: 8,00 %
Looptijd: 48 maanden
LAPPA BOOKS heeft de afgelopen jaren in eigen beheer een nieuwe kinderboekenreeks ontwikkeld rondom LAPPA. De LAPPA-boeken zijn kinderboeken met een vrolijke mix van fantasie en informatie met veel kleurrijke illustraties. Er zijn inmiddels 4 boeken verschenen en een LAPPA-knuffel. LAPPA heeft goede recensies gekregen, waarbij zelfs een van de boeken is genomineerd voor de Yarden publieksprijs. Door de Nederlandse bibliotheken zijn inmiddels al zo’n 250 LAPPA boeken aangeschaft. De Collin Credit Score is Ruim Voldoende.

Lijkt me wel een aardig project. Eens even goed lezen.

Tijdens lezen vol.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-02-2016 11:38:44 ]
pi_160013249
nieuwe op FNC.
Fürst (debiteurenfinanciering)

ze beweren snelgroeiend te zijn.
Omzet gaat van iets meer dan 800K in 2013 naar iets onder 800K in 2014 naar 850K in 2015
pi_160013308
nog een nieuwe op FNC: Procolor.
negatief eigen vermogen.
pi_160013440
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:40 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC.
Fürst (debiteurenfinanciering)

ze beweren snelgroeiend te zijn.
Omzet gaat van iets meer dan 800K in 2013 naar iets onder 800K in 2014 naar 850K in 2015
Personeels kosten in 2015 met 150K toegenomen en omzet met 100K toegenomen. Vreemd! Misschien iemand van de variabele kosten zzp naar loondienst gegaan. Eens even verder kijken.
Cijfers 2015 kloppen in het geheel niet! Omzet 859K Brutowinst 859K Personeels kosten 371K overige kosten 452K. Rara hoe kan dat?

Zou deze door Agium ingevuld zijn? :)
pi_160013776
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 11:43 schreef bleyenburg het volgende:
nog een nieuwe op FNC: Procolor.
negatief eigen vermogen.
Zelfs een toenemend negatief eigen vermogen. Afblijven dus.

Ik begrijp eigenlijk weinig van funding circle. Volgens mij wordt ieder project dat zich aanmeld geplaatst ongeacht of het kansrijk is om gefinancierd te worden. Je krijgt op die site dus allemaal projecten die voor een klein beetje ingeschreven zijn en dan na een tijdje weer verdwijnen. Lijkt me beter om alleen een paar kansrijke projecten op de site te zetten.
pi_160014056
en nog een nieuwe op FNC: aanschaf benodigdheden nieuwe werknemer.

moet je dáár eens naar de cijfers kijken :)
pi_160014086
ik vind het wel jammer dat die rookkamer het niet gehaald heeft
pi_160014570
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:16 schreef bleyenburg het volgende:
en nog een nieuwe op FNC: aanschaf benodigdheden nieuwe werknemer.

moet je dáár eens naar de cijfers kijken :)
Blijkbaar zijn ze van je opmerking geschrokken. Ik zie behoudens de hierboven besproken 2 nieuwen geen ander nieuw project die voldoet aan het criterium aanschaf benodigdheden nieuwe werknemer .

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-02-2016 12:46:22 ]
pi_160014988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:17 schreef bleyenburg het volgende:
ik vind het wel jammer dat die rookkamer het niet gehaald heeft
Het project is nog niet afgeserveerd. Het is wel eerder voorgekomen dat een project opnieuw werd opengesteld. Nog even afwachten.
pi_160015258
idd NRDZ: dat project is inderdaad weggehaald
pi_160015297
@ Benger: die dorsmachine werd op de laatste dag weer op 20 dagen gezet.
Die rookkamer is verdwenen.
Is het zo dat die dus weer terug kan keren?
en zo ja, op de stand als voorheen?
pi_160015372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:07 schreef bleyenburg het volgende:
@ Benger: die dorsmachine werd op de laatste dag weer op 20 dagen gezet.
Die rookkamer is verdwenen.
Is het zo dat die dus weer terug kan keren?
en zo ja, op de stand als voorheen?
En mag je dan je investering terugtrekken als hij verlengd wordt?
pi_160015474
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:07 schreef bleyenburg het volgende:
@ Benger: die dorsmachine werd op de laatste dag weer op 20 dagen gezet.
Die rookkamer is verdwenen.
Is het zo dat die dus weer terug kan keren?
en zo ja, op de stand als voorheen?
Ja, ik heb al eens eerder gehad dat een project terugkeerde. Op dezelfde stand als waar hij verdween. Ik heb een reservering gedaan voor de Klimaatkamer en bij mijn reserveringen staat hij nog (op 58%). Meestal wordt een project een paar dagen nadat hij uit de lijst is gevallen uit je reserveringen gehaald en krijg je daar als je een investering hebt gedaan bericht van.
Ik neem aan dat je je investering kunt terugtrekken als het project verlengd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Benger op 18-02-2016 13:18:34 (duidelijker) ]
pi_160015668
thnx benger
pi_160015769
De antwoorden (of wat daar voor door moet gaan) in de Q&A bij Kids City (KOM) zijn werkelijk tenenkrommend.
pi_160016382
Wel een positieve update bij Biltong.(KOM)
Ik ga die wellicht toch heroverwegen
  donderdag 18 februari 2016 @ 14:10:38 #168
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160016823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:25 schreef bleyenburg het volgende:
De antwoorden (of wat daar voor door moet gaan) in de Q&A bij Kids City (KOM) zijn werkelijk tenenkrommend.
Stomme vraag misschien. Maar het project is niks en wordt niks. Waarom blijf je je zo pijnigen? Zonde van je tijd.
Tot nooit .......
  donderdag 18 februari 2016 @ 14:14:24 #169
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160016906
Ik zit te klooien op mijn telfoon. MAAR zie ik het goed bij FNC een project van 16,%. Vanavond toch eens lezen voor de grap.
Tot nooit .......
pi_160016991
bedoel je die van 15,57%?
pi_160017004
25K tegen 15,57%, debiteurenfinanciering, looptijd 4 jaar
pi_160017015
@ spuugklier: Ik denk dat je gelijk hebt.
Het is alleen zorgwekkend vind ik.
  donderdag 18 februari 2016 @ 14:25:05 #173
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160017148
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:18 schreef bleyenburg het volgende:
25K tegen 15,57%, debiteurenfinanciering, looptijd 4 jaar
yep. Klinkt wel spannend. Ruim 16% effectief. Vanavond maar eens lezrn voor de grap. Maar mezelf kennende wordt hethem niet.

"Spuugklier"?? We houde het hier wel gezellig he.
Tot nooit .......
pi_160017182
:)
by the way...ik las dat jij wellicht ook op 3 maart naar het bierfeestje in 020 gaat? (Frankendael).
Ik ga ook
pi_160017476
die projecten op colin zijn altijd mega snel vol :) :P
pi_160017531
nieuw op gve


Oriëntaals Restaurant Tzong Don
Project:
12560 Zakelijk
Leendoel:
Onroerend goed / verbouwing
Classificatie:
2
G-PD percentage:
0,74
Creditsafe score:
65


4 % beetje weining
  donderdag 18 februari 2016 @ 14:46:34 #177
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160017595
@bley. Ik heb een uitnodiging, of ik ga hangt van mijn agenda af. Maarcjij mag wel gaa.n. Dan vul ik alle nieuwe projecten af die vrijdag.
Tot nooit .......
pi_160017654
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:43 schreef amp25 het volgende:
nieuw op gve

Oriëntaals Restaurant Tzong Don
Project:
12560 Zakelijk
Leendoel:
Onroerend goed / verbouwing
Classificatie:
2
G-PD percentage:
0,74
Creditsafe score:
65

4 % beetje weining
Gooit iemand even 50K in. Dan moet je wel erg veel van chinees eten houden. :)

4% is me echt te weinig daar loop ik het risico niet voor.
pi_160017670
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gooit iemand even 50K in. Dan moet je wel erg veel van chinees eten houden. :)

4% is me echt te weinig daar loop ik het risico niet voor.
zag het ja wtf :{

rijke stinkerd die even 50k inpleurd
pi_160017703
inpleurt is met een "T".
inpleurt, inpleurde, ingepleurd
pi_160017708
Lundi was destijds nog 6% daar was ik helaas net te laat voor.
4% laat ik lopen want dat is echt te weinig, maar blijkbaar niet voor iedereen want hij gaat hard.
pi_160017723
T, d of td 4% blijft te weinig
pi_160017730
ik doe ook geen 4% mee.
  donderdag 18 februari 2016 @ 14:56:01 #184
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160017764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:43 schreef amp25 het volgende:
nieuw op gve


Oriëntaals Restaurant Tzong Don
Project:
12560 Zakelijk
Leendoel:
Onroerend goed / verbouwing
Classificatie:
2
G-PD percentage:
0,74
Creditsafe score:
65


4 % beetje weining
wel heel laag. Daar kan mijn kachel niet van roken.
verder nog een andere cf lening en een schuld bij de ouders.
Tot nooit .......
pi_160017838
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:43 schreef amp25 het volgende:
nieuw op gve

Oriëntaals Restaurant Tzong Don
Project:
12560 Zakelijk
Leendoel:
Onroerend goed / verbouwing
Classificatie:
2
G-PD percentage:
0,74
Creditsafe score:
65

4 % beetje weining
Weer nieuw voor mij, horeca en dan maar 4% en ook nog zonder incentive. Maar groot gelijk hebben ze want die gaat, ook zonder mijn hulp, wel volkomen zo te zien.
pi_160017931
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Weer nieuw voor mij, horeca en dan maar 4% en ook nog zonder incentive. Maar groot gelijk hebben ze want die gaat, ook zonder mijn hulp, wel volkomen.
Tja, al 120k van de 135 in de tas in 20minuten bij 4% rente................................ Lijkt wel een lening met een borgstelling van de DNB. Tjonge tjonge........................

En ook grote bedragen van mensen met lage investeringsnummers dus van mensen die al lang meelopen.
pi_160018013
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja, al 120k van de 135 in de tas in 20minuten bij 4% rente................................ Lijkt wel een lening met een borgstelling van de DNB. Tjonge tjonge........................

En ook grote bedragen van mensen met lage investeringsnummers dus van mensen die al lang meelopen.
Misschien is het de korte looptijd die het aantrekkelijk maakt. De fee is dan een stuk lager en dat scheelt behoorlijk wanneer je een fors bedrag wilt investeren.
pi_160018391
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:07 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Misschien is het de korte looptijd die het aantrekkelijk maakt. De fee is dan een stuk lager en dat scheelt behoorlijk wanneer je een fors bedrag wilt investeren.
Fee / per jaar blijft toch hetzelfde ( 0,3 % ) ?

Snap het niet : wat levert een investering van 1000 Euro op in 2 jaar , eurootje of 36 ?
Lijkt me toch niet de manier om wat te verdienen.
pi_160018444
En weer vol. Maar nondeju, 1x 10k en zelfs een keertje 50k. Dat vind ik best grote bedragen, zeker gezien de lage rente. Maar goed, aangezien het zo snel volloopt, is de Chinees de lachende derde, die hoeft nu niet krom te liggen voor 8,5%. Enniehoe, ik had 'm sowieso niet meegepakt wegens lage rente, tweede CF-lening en horeca.
pi_160018518
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:28 schreef dbrmnn het volgende:
En weer vol. Maar nondeju, 1x 10k en zelfs een keertje 50k. Dat vind ik best grote bedragen, zeker gezien de lage rente. Maar goed, aangezien het zo snel volloopt, is de Chinees de lachende derde, die hoeft nu niet krom te liggen voor 8,5%. Enniehoe, ik had 'm sowieso niet meegepakt wegens lage rente, tweede CF-lening en horeca.
En na de verhalen hier toch even gekeken, zag er ook nog een van 12,5k tussen staan. Flinke bedragen inderdaad. Leuk voor de betreffende ondernemers.
pi_160019031
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:25 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Fee / per jaar blijft toch hetzelfde ( 0,3 % ) ?

Snap het niet : wat levert een investering van 1000 Euro op in 2 jaar , eurootje of 36 ?
Lijkt me toch niet de manier om wat te verdienen.
Eens, wegzetten met een deposito van 2 jaar zit je 'al' aan de 28 euro (met als verschil dat het gemiddeld geinvesteerd vermogen wel anders is)

Zou het niet gek vinden als er iemand nu begint te zweten dat hij 50k ipv 5k geïnvesteerd heeft :Y)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_160019246
quote:
99s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:57 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Eens, wegzetten met een deposito van 2 jaar zit je 'al' aan de 28 euro (met als verschil dat het gemiddeld geinvesteerd vermogen wel anders is)

Zou het niet gek vinden als er iemand nu begint te zweten dat hij 50k ipv 5k geïnvesteerd heeft :Y)
Vast familie of vrienden....
pi_160019420
iemand hier al ervaring met crowdfundingalliantie.nl?
pi_160019664
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:15 schreef bleyenburg het volgende:
iemand hier al ervaring met crowdfundingalliantie.nl?
Ik word helemaal gek van al die nieuwe platformen! 8)7
pi_160020243
en wéér een nieuwe op FNC: renovatie Amigo.
¤ 55.000,00 tegen 11,13%. looptijd 5 jaar.

eigen vermogen van ruim 400K.
hoe dan?
en waarom dan 55K lenen tegen ruim 11% (plus kosten)
vaste activa bijna half miljoen.
pand afbetaald in eigendom ofzo?
pi_160020403
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:52 schreef bleyenburg het volgende:
en wéér een nieuwe op FNC: renovatie Amigo.
¤ 55.000,00 tegen 11,13%. looptijd 5 jaar.

eigen vermogen van ruim 400K.
hoe dan?
en waarom dan 55K lenen tegen ruim 11% (plus kosten)
vaste activa bijna half miljoen.
pand afbetaald in eigendom ofzo?
Dat ziet er niet slecht uit voor deze rente. Bedrag is ook te overzien. Heeft ondanks dat het vermoedelijk wat verouderd is toch stabiele omzet behouden.
pi_160020501
ik begrijp alleen niet waarom dan op deze manier aan kapitaal komen
pi_160020547
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:06 schreef bleyenburg het volgende:
ik begrijp alleen niet waarom dan op deze manier aan kapitaal komen
Waarom niet? Hebben vermoedelijk een briefje gehad nar aanleiding van het opvragen KvK cijfers. :)
pi_160020566
die snap ik niet NRDZ
pi_160020590
o wacht...het kwartje is gevallen :)
pi_160020670
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:18 schreef bleyenburg het volgende:
25K tegen 15,57%, debiteurenfinanciering, looptijd 4 jaar
Heel leuk, vooral als de debiteuren uiteindelijk niet betalen..😃
Pecunia non olet
pi_160020808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:10 schreef bleyenburg het volgende:
o wacht...het kwartje is gevallen :)
Ik heb even met een familielid van me in Alphen aan de Rijn gebeld. Het is waarschijnlijk een horeca tent die Amigo heet. Is al lang in de dezelfde hand en een beetje gedateerd. volgens zeggen is het een gerenomeerde tent met veel vaste klanten. Maar wel wat donker en gedateerd dus.
Er is een tent in de buurt in het park die van eigenaar verwisseld is, Is nu in handen van een familie lid van de coronell-etjes. Misschien voelt hij nu de noodzaak om te vernieuwen.
Denk dat ik hem ga doen.

Note: Zie nu op het eerste blad van de pitch staan dat het inderdaad Amigo is!
Is dus ook een midgetgolfbaan bij.

Vermoedelijk is het onroerend goed in eigendom wat het eigenvermogen hoog maakt.

Van VVV website.
Paviljoen Amigo heeft een gezellig terras met 200 zitplaatsen gelegen in het recreatiegebied Zegersloot. U kunt hier heerlijk vertoeven met een kopje koffie, drankje of een lekkere maaltijd of snack. Ook bieden wij de mogelijkheid om te barbequen of steengrillen al naar gelang in combinatie met midgetgolf. - See more at: http://www.vvv.nl/detail/(...)sthash.ejqERvJ6.dpuf

http://www.paviljoenamigo.nl/

@obli @horsemen kunnen jullie ook eens naar de cijfers kijken?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-02-2016 17:51:28 ]
pi_160020817
De Klimaat kamer staat weer op de lijst bij FC.
pi_160026345
Qua cijfers ziet amigo er goed uit. Ik ga hem denk ik ook meepakken.
pi_160026547
Amigo heeft wel erg veel privé opnamen valt mij op.

[ Bericht 87% gewijzigd door obligataire op 18-02-2016 22:21:03 ]
Pecunia non olet
pi_160026645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]


http://www.paviljoenamigo.nl/

@obli @horsemen kunnen jullie ook eens naar de cijfers kijken?
Dat wil ik net gaan doen maar om een project te kunnen zien moet ik mij zeker eerst weer registreren?
pi_160027417
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat wil ik net gaan doen maar om een project te kunnen zien moet ik mij zeker eerst weer registreren?
Ja dat is waar bij dit platform moet je je inderdaad geregistreren om de projecten te kunnen zien.
pi_160028743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja dat is waar bij dit platform moet je je inderdaad geregistreren om de projecten te kunnen zien.
Ik snap het wel een beetje maar ik heb er wel een hekel aan. Sorry maar nu even geen zin in.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:30:48 #210
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160029569
Eerlijk gezegd snap ik het niet.
Is je doel om leden te trekken of om projecten te promoten.
Als je projecten wil promoten moet je ze dus niet verstoppen.
Tot nooit .......
pi_160031558
Vanavond genoten van de incentive van project 8919. Ik wil natuurlijk niet te veel reclame maken, maar het was uitstekend eten. Zeer aangename ervaring! Als het project uiteindelijk slaagt, was dit een bijzonder welkome bonus - zo eentje die crowdfunding leuk maakt :) Loopt het mis, dan was het gewoon een heel duur etentje ;) Vanavond zat de zaak in ieder geval vol, dus voorlopig maak ik me geen zorgen. Dat ter info aan iedereen die er ook in zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Incitatus3 op 18-02-2016 23:49:03 ]
pi_160034096
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:26 schreef Incitatus3 het volgende:
Vanavond genoten van de incentive van project 8919. Ik wil natuurlijk niet te veel reclame maken, maar het was uitstekend eten. Zeer aangename ervaring! Als het project uiteindelijk slaagt, was dit een bijzonder welkome bonus - zo eentje die crowdfunding leuk maakt :) Loopt het mis, dan was het gewoon een heel duur etentje ;) Vanavond zat de zaak in ieder geval vol, dus voorlopig maak ik me geen zorgen. Dat ter info aan iedereen die er ook in zit.
Landgoed Wolfhaer. Daar heb ik van de zomer genoten! Is niet voor niets een restaurant met een ster. Kan ik ook een ieder aanbevelen. Goed om te horen dat het vol zat.
pi_160037615
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/9Rl6lXQOZAA1-22426

Leningaanvrager: Johnny's Burger Krommenie
Doel van de lening: Investering franchisevestiging
Rente: 8,00 %
Looptijd: 60 maanden

Nou hij ziet het wel zitten met die thuisbezorgde hamburgers. Tussen nu en drie jaar verwacht hij op 5 filialen te zitten. Hij heeft gelukkig wel veel ervaring in de horeca, als tennisleraar. Ik pas.
pi_160037923
de nieuwe op collin laat ik ook schieten.
Concurrentie in de fast food is moordend en dus met een hoog risico.
En inderdaad een overkill aan ambitie is vaak ook een horde te veel..

Foto van de beste man is net een kopie van Viggo Waas,
pi_160039228
Zojuist fijn nieuws gekregen van GVE dat een project (9261) van 24 maanden na 12 maanden al afbetaald wordt (met rente).

Dit was een particulier voor een verbouwing.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 13:26:26 #216
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160039978
Zo, de bioproductprocessor probeert nu bij FC 250K op te halen... :'(
's Kijken hoe dat ook al weer zat met de zekerheden bij AGD!
Misschien toch ook wel hoopvol:
quote:
Ik zoek nu funding voor het uitrollen van 2 installaties. 1 installatie voor toepassing op de boerderij en 1 installatie voor de Gemeente Venlo.


[ Bericht 18% gewijzigd door crowd-fundi op 19-02-2016 13:31:50 ]
pi_160040131
ik zal de op FNC gepresenteerde cijfers eens naar harm sturen om te kijken of een en ander klopt met eerder aangeleverd cijfermateriaal
pi_160040143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:26 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, de bioproductprocessor probeert nu bij FC 250K op te halen... :'(
's Kijken hoe dat ook al weer zat met de zekerheden bij AGD!
Gevestigd in het Technology Centre Europe ... in Stadskanaal
Op het vestigingsadres van de holding staan behoorlijk wat BVs ingeschreven, geen idee wat de relatie is tot Gimo. Vaag.
En dus ook via andere platforms geprobeerd, no go voor mij.
pi_160040148
hier geeft ie een EV op van 1,2 miljoen
pi_160040497
De BioProcessor....gemeente Venlo die zo'n apparaat koopt ? Een overheidsinstantie notabene wetende dat door diezelfde overheid subsidies worden teruggevorderd. Venlo... kan het nog verder weg ? Mijn onderbuikgevoel zegt dat hier stront aan de knikker is
pi_160040732
Als die gegevens kloppen, waarom dan geen A?
Pecunia non olet
pi_160042119
nieuwe op IVM.
Horeca
4 jaar
9%
pi_160042483
Ik denk dat ik Buurman (IVM ) ga doen.
pi_160042526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:15 schreef bleyenburg het volgende:
Ik denk dat ik Buurman (IVM ) ga doen.
Ja ik ook. Ziet er voor horeca wel degelijk uit of zie ik iets over het hoofd?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 15:23:32 #225
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160042648
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:58 schreef obligataire het volgende:
Als die gegevens kloppen, waarom dan geen A?
Misschien vanwege de ontwikkelingen in 2015? Extra lening bij AGD, gaat het ding het nou wel of niet doen, moet hij die subsidies nu wel of niet terugbetalen, enz. De cijfers van 2015 zijn kennelijk ook bij FC nog niet volledig beschikbaar.
pi_160042843
Ah er komt een eerste aapje uit de mouw bij Twino...alle leningen gaan vanaf 19 februari naar de 10% rente. Momenteel is dat 12.9%+.
pi_160042990
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:31 schreef redbull666 het volgende:
Ah er komt een eerste aapje uit de mouw bij Twino...alle leningen gaan vanaf 19 februari naar de 10% rente. Momenteel is dat 12.9%+.
Aha... dat is minder prettig nieuws. Nu hopen dat het bij dat ene aapje blijft.
pi_160042991
GVE:
HSI (InfraRood grondverwarming)
Project:13587 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:0,42
Creditsafe score:37
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 125.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden
Rente per jaar:7,5%
pi_160043030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:17 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ja ik ook. Ziet er voor horeca wel degelijk uit of zie ik iets over het hoofd?
Edit : Oeps te snel met mijn reactie.. ( betreft andere plaats ) :@
pi_160043071
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:38 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Vond wel op het internet dat er begin vorig jaar de telefoon niet opgenomen werd en er een bordje 'horecapand te koop' gehangen zou hebben.
Bron : https://www.eet.nu/groningen/eetcafe-de-buurman

Verder is er met groupon samengewerkt ( hoeft niet altijd slecht te zijn ) , maar de recensies die daaruit voortgekomen zijn zeggen ook veel.
Dit is Groningen. Het restaurant waar het om gaat zit in Heerenveen
pi_160043078
De top 10 van week 7:
pi_160043094


[ Bericht 100% gewijzigd door Ernie58 op 19-02-2016 15:47:45 ]
pi_160043703
Paviljoen Amigo op FC ziet er toch goed uit?
Hoog EV, winst. bestaat al bijna 50 jaar..

Waarom is die rente op FC eigenlijk zo belachelijk hoog?

Op FC wordt er HA vereist. In combinatie met het hoge EV (waars het pand) loop je dan toch geen risico..
pi_160043858
Nieuw project op KoM.
https://www.kapitaalopmaat.nl/VerVoer-Binnenvaart#project

200.000 voor 6.5%
aankoop schepen
verpanding schepen (hoe gaat KoM dit regelen) + hoofdelijke aansprakelijkheid
  vrijdag 19 februari 2016 @ 16:16:40 #235
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160043916
Schuitje varen op KoM
KOM01476
WORDT GEFUND
VerVoer Binnenvaart
¤ 200.000,00
6.5%(nom)
6.7%(eff)
48mnd
A
5%

Nieuwe op kom
Tot nooit .......
pi_160043986
Ik vind die bootjes op KoM toch wel aardig, nog ff over nadenken want in principe heb ik een stop :)
pi_160044569
En nog maar eens een sportief uitstapje op GVE:

Sportcentrum De Loods
Project:12479 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,32
Creditsafe score:19
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 40.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
  vrijdag 19 februari 2016 @ 16:44:42 #238
132191 -jos-
Money=Power
pi_160044634
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:42 schreef marathon2000 het volgende:
En nog maar eens een sportief uitstapje op GVE:

Sportcentrum De Loods
Project:12479 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,32
Creditsafe score:19
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 40.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
Ziet er goed uit, twijfel alleen nog een beetje omdat hij blijkbaar al heel veel van zijn vader geleend heeft, waarom heeft hij dan nog meer geld nodig...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160045066
De laatste van GVE van vandaag?

HAL24
Project:13654 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,45
Creditsafe score:36
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 93.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
pi_160045297
quote:
Kapitaal Op Maat19-2-2016 16:53
Beste Investeerders, juist als gevolg van onze ervaringen met de Wijnhandel, zijn wij momenteel een aparte entiteit aan het oprichten waarmee zekerheden w.o. verpandingen formeel vastgelegd kunnen worden en in de toekomst onverhoopt ook namens investeerders uitgewonnen kunnen gaan worden. Het streven is om ook Hypothecaire zekerheden vanuit diezelfde entiteit te kunnen verstrekken, zoals voor de schepen uit dit project.
https://www.kapitaalopmaat.nl/VerVoer-Binnenvaart#reacties
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:12:30 #241
132191 -jos-
Money=Power
pi_160045299
Argh investeringstoets, en de AFM adviseert maximaal 10% in crowdfunding te steken, yehh right, doe dat soort regels dan ook maar bij banken en pensioenfondsen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_160045309
wat vinden jullie van de IR verwarming op GvE?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_160045314
Nieuwe

De Schettering franchise
Project:12544 Zakelijk
Leendoel:Groei
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,43
Creditsafe score:12
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
pi_160045316
Iemand moet zn februari bonus halen @GVE, weer een nieuwe

De Schettering franchise
Project:12544 Zakelijk
Leendoel:Groei
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,43
Creditsafe score:12
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 5.000
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
pi_160045318
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:14 schreef dyna18 het volgende:
Nieuw project op KoM.
https://www.kapitaalopmaat.nl/VerVoer-Binnenvaart#project

200.000 voor 6.5%
aankoop schepen
verpanding schepen (hoe gaat KoM dit regelen) + hoofdelijke aansprakelijkheid
Voor zover ik weet is een schip een registergoed en kan je deze niet verpanden maar alleen een hypotheek op vestigden.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_160045380
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is een schip een registergoed en kan je deze niet verpanden maar alleen een hypotheek op vestigden.
Klopt, KOM heeft in de reacties op het scheepsproject dit ook aangegeven (zie onder)
Ik zou zeggen, eerst goed regelen, en dan weer nieuwe projecten uitgeven, anders kan je het achteraf proberen op te knappen. Ik wacht met spanning af wat KOM gaat regelen.

Kapitaal Op Maat19-2-2016 16:53
Beste Investeerders, juist als gevolg van onze ervaringen met de Wijnhandel, zijn wij momenteel een aparte entiteit aan het oprichten waarmee zekerheden w.o. verpandingen formeel vastgelegd kunnen worden en in de toekomst onverhoopt ook namens investeerders uitgewonnen kunnen gaan worden. Het streven is om ook Hypothecaire zekerheden vanuit diezelfde entiteit te kunnen verstrekken, zoals voor de schepen uit dit project.
pi_160045433
Inderdaad even een stortvloed aan nieuwe projecten. Kwantiteit genoeg, maar de kwaliteit van de projecten overtuigd me niet....
pi_160045472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef marathon2000 het volgende:
Iemand moet zn februari bonus halen @GVE, weer een nieuwe

De Schettering franchise
Project:12544 Zakelijk
Leendoel:Groei
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,43
Creditsafe score:12
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 5.000
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
Een conventeerbare lening zou toch classificatie 6/6s krijgen standaard ?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:20:49 #249
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160045473
Verkeerde plaatje bij de Schettering? CL of toch een annuïtaire lening?
pi_160045506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:13 schreef marathon2000 het volgende:
Iemand moet zn februari bonus halen @GVE, weer een nieuwe

De Schettering franchise
Project:12544 Zakelijk
Leendoel:Groei
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,43
Creditsafe score:12
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 50.000
Geinvesteerd:¤ 5.000
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
En hij heeft zoveel haast om die bonus te halen dat ie het Converteerbare lening symbool gebruikt.
pi_160045591
Ik wilde net een investering doen, maar haak nu echt af!
Wat een vragenlijst wanneer je 'nu activeren' aanklikt.
Ik vind het prima om te bevestigen dat ik wel/geen verstand van beleggingen heb e.d. maar dat ze ook nog willen weten hoeveel procent van mijn vermogen ik investeer.

Einde CF voor mij.
pi_160045803
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:14 schreef dyna18 het volgende:
Nieuw project op KoM.
https://www.kapitaalopmaat.nl/VerVoer-Binnenvaart#project

200.000 voor 6.5%
aankoop schepen
verpanding schepen (hoe gaat KoM dit regelen) + hoofdelijke aansprakelijkheid
Ze hebben de formule van de afloscapaciteit weer aangepast. Waar ze eerder aangaven dat deze niet hoger kan zijn dan 1,0 is deze bij dit project 4,10. Wie snapt het nog?

https://www.kapitaalopmaa(...)r-Binnenvaart-BV.pdf
pi_160045856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:26 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, de bioproductprocessor probeert nu bij FC 250K op te halen... :'(
's Kijken hoe dat ook al weer zat met de zekerheden bij AGD!
Misschien toch ook wel hoopvol:

[..]

Ik hoop stiekem dat ie slaagt, want mijn sceptische onderbuik zegt, dat hier wel eens een deel van de aflossing van de AGD-lening in zou kunnen zitten...

PS. Zie vooral veel grote risico's in de nieuwe leningen van GVE van vandaag. Ik doe vandaag niet mee aan het investeringsfeestje...
pi_160046165
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:42 schreef marathon2000 het volgende:
En nog maar eens een sportief uitstapje op GVE:

Sportcentrum De Loods
Project:12479 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,32
Creditsafe score:19
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 40.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
Ik zie hier bemoeienis van:
Samen met mijn accountant Mendel Chiu van OAMKB Twente hebben we het financieringsplan opgezet. De investeringsbehoefte is volledig ingevuld door eigen inbreng, familie en derden.

Tet info:
Mijnheer Chiu heeft wel eens een textiel bedrijf bij GVE voor gedragen die niet zo doorzichtig aan zijn einde is gekomen. Gevolg een groot verlies voor de investeerders,

Ik zie de bemoeienis van de heer Chiu niet als een aanbeveling! :)

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-02-2016 18:04:28 ]
pi_160046342
En voor een groot deel obv de gunfactor toch op KOM in de schepen geinvesteerd.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:11:13 #256
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_160047929
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:57 schreef Dwarsindeweg het volgende:
En voor een groot deel obv de gunfactor toch op KOM in de schepen geinvesteerd.
Ik snap dit nooit helemaal. Ben je dan een liefhebber van boten ofzo? Als ik zo redeneer kan ik in het gros van de kansloze 5s projecten investeren obv de gunfactor.
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_160048941
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:11 schreef Fundvlees het volgende:

[..]

Ik snap dit nooit helemaal. Ben je dan een liefhebber van boten ofzo? Als ik zo redeneer kan ik in het gros van de kansloze 5s projecten investeren obv de gunfactor.
Ik vind de rente eigenlijk te laag maar heb zelf ook op de traditionele vloot gevaren en zie die industrie graag behouden.
pi_160051573
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:16 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Klopt, KOM heeft in de reacties op het scheepsproject dit ook aangegeven (zie onder)
Ik zou zeggen, eerst goed regelen, en dan weer nieuwe projecten uitgeven, anders kan je het achteraf proberen op te knappen. Ik wacht met spanning af wat KOM gaat regelen.

Kapitaal Op Maat19-2-2016 16:53
Beste Investeerders, juist als gevolg van onze ervaringen met de Wijnhandel, zijn wij momenteel een aparte entiteit aan het oprichten waarmee zekerheden w.o. verpandingen formeel vastgelegd kunnen worden en in de toekomst onverhoopt ook namens investeerders uitgewonnen kunnen gaan worden. Het streven is om ook Hypothecaire zekerheden vanuit diezelfde entiteit te kunnen verstrekken, zoals voor de schepen uit dit project.
Daar schieten de investeerders in de wijnhandel wat mee op!!
pi_160051583
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ze hebben de formule van de afloscapaciteit weer aangepast. Waar ze eerder aangaven dat deze niet hoger kan zijn dan 1,0 is deze bij dit project 4,10. Wie snapt het nog?

https://www.kapitaalopmaa(...)r-Binnenvaart-BV.pdf
Het vorige systeem☺ net nu we aan het nieuwe gewend waren en wat eigenlijk goed verdedigbaar was, behalve de omschrijving dan.
Pecunia non olet
pi_160051925
Heb vandaag met Horsemen Panneklaar bezocht. We hebben een goede indruk gekregen van de business van deze ondernemer. Een echte enthousiaste middenstander met hart voor zijn zaak. Zeven dagen per week op zijn post om zijn klanten van dienst te zijn. Kortom goed om te zien dat je in de juiste gemotiveerde ondernemer geïnvesteerd hebt.

Morgen wel de hele dag in de keuken om het grote en mooie vlees pakket te prepareren zodat we daar de komende tijd van kunnen genieten. Top! :Y)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-02-2016 21:09:42 ]
pi_160052968
Hmmm. Geld uit de onderneming halen om een huis in portugal te kopen. Vervolgens weer vmet verlies verkopen en het geld terugstoppen in de onderneming.(de Buurman) Moet op zich niets uitmaken maar het zegt wel iets over de ondernemer. Ik geloof niet dat ik hier mee wil doen. ff nachtje over slapen
pi_160056414
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heb vandaag met Horsemen Panneklaar bezocht. We hebben een goede indruk gekregen van de business van deze ondernemer. Een echte enthousiaste middenstander met hart voor zijn zaak. Zeven dagen per week op zijn post om zijn klanten van dienst te zijn. Kortom goed om te zien dat je in de juiste gemotiveerde ondernemer geïnvesteerd hebt.

Morgen wel de hele dag in de keuken om het grote en mooie vlees pakket te prepareren zodat we daar de komende tijd van kunnen genieten. Top! :Y)
Ja, het was zeker leuk en interessant om deze ondernemer gesproken te hebben. Ook een rondleiding gehad door zowel winkel, productieruimte, koeling en magazijnruimte. Echt iedere centimeter is in gebruik. Ook ik heb naast een erg goedgevoel over deze ondernemer een mooi vleespakket overgehouden aan dit bedrijfsbezoek. (Ik heb geen idee hoe je hier een foto toevoegt anders had ik dit zeker gedaan)
pi_160056670
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb even met een familielid van me in Alphen aan de Rijn gebeld. Het is waarschijnlijk een horeca tent die Amigo heet. Is al lang in de dezelfde hand en een beetje gedateerd. volgens zeggen is het een gerenomeerde tent met veel vaste klanten. Maar wel wat donker en gedateerd dus.
Er is een tent in de buurt in het park die van eigenaar verwisseld is, Is nu in handen van een familie lid van de coronell-etjes. Misschien voelt hij nu de noodzaak om te vernieuwen.
Denk dat ik hem ga doen.

Note: Zie nu op het eerste blad van de pitch staan dat het inderdaad Amigo is!
Is dus ook een midgetgolfbaan bij.

Vermoedelijk is het onroerend goed in eigendom wat het eigenvermogen hoog maakt.

Van VVV website.
Paviljoen Amigo heeft een gezellig terras met 200 zitplaatsen gelegen in het recreatiegebied Zegersloot. U kunt hier heerlijk vertoeven met een kopje koffie, drankje of een lekkere maaltijd of snack. Ook bieden wij de mogelijkheid om te barbequen of steengrillen al naar gelang in combinatie met midgetgolf. - See more at: http://www.vvv.nl/detail/(...)sthash.ejqERvJ6.dpuf

http://www.paviljoenamigo.nl/

@obli @horsemen kunnen jullie ook eens naar de cijfers kijken?
Ik heb toch net maar even inloggegevens aangemaakt om het project te kunnen bekijken. Met het project is volgens mij weinig mis. Wat ik vooral niet begrijp is waarom die rentevergoeding zo hoog is en waarom het project nog steeds niet vol is. Een dergelijk project zou op GvE of KoM, zeker met deze rente, toch in twee tellen vol zitten….?
pi_160057263
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:33 schreef bleyenburg het volgende:
ik zal de op FNC gepresenteerde cijfers eens naar harm sturen om te kijken of een en ander klopt met eerder aangeleverd cijfermateriaal
Laat je het even weten....?
pi_160058295
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb toch net maar even inloggegevens aangemaakt om het project te kunnen bekijken. Met het project is volgens mij weinig mis. Wat ik vooral niet begrijp is waarom die rentevergoeding zo hoog is en waarom het project nog steeds niet vol is. Een dergelijk project zou op GvE of KoM, zeker met deze rente, toch in twee tellen vol zitten….?
Zie mijn voorgaande post, snap er ook niks van..
pi_160058982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:47 schreef impact9 het volgende:

[..]

Zie mijn voorgaande post, snap er ook niks van..
Kijk nou eens goed naar de hoogte van de bedrijfswinsten, in relatie tot de ontwikkeling van het eigen vermogen. Die man heeft hetzelfde probleem als die advocaat die ook in het rijtje staat. Gokverslaving, alimentatie, whatever. Het geld lekt weg waar je bij staat. Lijkt me niet handig om dat te willen financieren.
Pecunia non olet
pi_160059000
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kijk nou eens goed naar de hoogte van de bedrijfswinsten, in relatie tot de ontwikkeling van het eigen vermogen. Die man heeft het zelfde probleem als die advocaat die ook in het rijtje staat. Gokverslaving, alimentatie, whatever. Het geld lekt weg waar je bij staat. Lijkt me niet handig om dat te willen financieren.
Maakt mij toch niet uit?
Als de tent failliet gaat en hij is HA. Pand wordt verkocht op den duur, heb ik alsnog m'n centen
pi_160059232
In theorie wel ja. Als dat ding ooit verkocht raakt tegen een fatsoenlijke prijs en niet in een veiling of zo. Het is overigens onbekend of er nog (hoge) privé schulden zijn. Het zit me gewoon niet lekker, zulke forse privé opnamen, daar speelt iets. Het is ook niet zomaar een C.
Pecunia non olet
pi_160059414
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:17 schreef obligataire het volgende:
In theorie wel ja. Als dat ding ooit verkocht raakt tegen een fatsoenlijke prijs en niet in een veiling of zo. Het is overigens onbekend of er nog (hoge) privé schulden zijn. Het zit me gewoon niet lekker, zulke forse privé opnamen, daar speelt iets. Het is ook niet zomaar een C.
Ik snap je.
Binnenvaart vervoer op KoM wel meegepakt.
Amigo wacht ik nog even af.. Rente is wel te mooi om waar te zijn eigenlijk.

Vraag me af waarom er zulke hoge rentes zijn op FC
pi_160059715
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:28 schreef rockenfeller het volgende:
Hmmm. Geld uit de onderneming halen om een huis in portugal te kopen. Vervolgens weer vmet verlies verkopen en het geld terugstoppen in de onderneming.(de Buurman) Moet op zich niets uitmaken maar het zegt wel iets over de ondernemer. Ik geloof niet dat ik hier mee wil doen. ff nachtje over slapen
Wat ik fijn had gevonden is als ze het effect van die terugstorting zichtbaar hadden gemaakt in die balansprojectie van komende jaren. Nu blijft die RC DGA daar maar staan en wekt de indruk dat het Eigen vermogen veel lager is dan weergegeven en dat er sprake is van een feitelijk negatief werkkapitaal + veel te lage current ratio. Hopelijk wil IVM dit nog even aanpassen, ook in het belang van De Buurman zelf natuurlijk.

Edit: verderop in het verhaal zie je die correcties wel terug.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 20-02-2016 11:14:56 ]
Pecunia non olet
pi_160059757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:24 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik snap je.
Binnenvaart vervoer op KoM wel meegepakt.
Amigo wacht ik nog even af.. Rente is wel te mooi om waar te zijn eigenlijk.

Vraag me af waarom er zulke hoge rentes zijn op FC
Ik niet. Die rentes zijn m.i. passend bij het hoge risicoprofiel. Ik verbaas me eerder over de lage rentes bij erg risicovolle projecten bij andere platformen. Lage rentes die suggeren dat er minder risico is dan er feitelijk is. Vet uitroepteken.

Heb deze week toegehapt bij SAMR (Collin), Wok Afhaal (FC) en de Binnenvaart schepen (KOM). De rest was weer om te huilen, vooral GVE.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 20-02-2016 00:49:44 ]
Pecunia non olet
pi_160060247
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik niet. Die rentes zijn m.i. passend bij het hoge risicoprofiel. Ik verbaas me eerder over de lage rentes bij erg risicovolle projecten bij andere platformen. Lage rentes die suggeren dat er minder risico is dan er feitelijk is. Vet uitroepteken.

Heb deze week toegehapt bij SAMR (Collin), Wok Afhaal (FC) en de Binnenvaart schepen (KOM). De rest was weer om te huilen, vooral GVE.
Ja, daar heb je wel gelijk in (rentes). Met wel het echte dieptepunt op horeca met 4%. Ik heb deze week alleen de bootjes van KoM meegepakt.
pi_160060999
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heb vandaag met Horsemen Panneklaar bezocht. We hebben een goede indruk gekregen van de business van deze ondernemer. Een echte enthousiaste middenstander met hart voor zijn zaak. Zeven dagen per week op zijn post om zijn klanten van dienst te zijn. Kortom goed om te zien dat je in de juiste gemotiveerde ondernemer geïnvesteerd hebt.

Morgen wel de hele dag in de keuken om het grote en mooie vlees pakket te prepareren zodat we daar de komende tijd van kunnen genieten. Top! :Y)
Dat was precies de indruk die ik online ook van deze beste man kreeg.
Leuk om jullie verslag te horen... roadtrip!
pi_160062481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 12:49 schreef PvN1 het volgende:
Zojuist fijn nieuws gekregen van GVE dat een project (9261) van 24 maanden na 12 maanden al afbetaald wordt (met rente).

Dit was een particulier voor een verbouwing.
Hier ook, was mn 1e project als ik het me goed herinner. Leuk :)
pi_160064254
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 00:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in (rentes). Met wel het echte dieptepunt op horeca met 4%. Ik heb deze week alleen de bootjes van KoM meegepakt.
De boten van KOM zitten vol.
Ben benieuwd hoe snel de zekerheden geregeld worden temeer daar diverse investeerders een voorbehoud hebben gemaakt, t.a.v. het goed regelen van dit hypotheek item. Actie KOM :Y en liefst voor de boten zinken :N !
pi_160064340
Zo'n B.V. (voor de zekerheden) kan tegenwoordig al in anderhalve week zijn opgericht. Of sneller als het écht moet.

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 20-02-2016 11:26:52 ]
Pecunia non olet
pi_160064847
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:19 schreef obligataire het volgende:
Zo'n B.V. (voor de zekerheden) kan tegenwoordig al in anderhalve week zijn opgericht. Of sneller als het écht moet.
Je bedoelt vermoedelijk een stichting en geen B.V. Dan is het een mooie uitdaging voor KOM om die termijn te realiseren! Ze hebben er namelijk al sinds het faillisement van de wijnboer over dit issue na kunnen denken. Kan het komende week in orde komen! :Y en kan de mevrouw haar bootjes gaan kopen en geld gaan verdienen om de lening terug te betalen.
pi_160065296
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]
(Ik heb geen idee hoe je hier een foto toevoegt anders had ik dit zeker gedaan)
Ga naar http://imgur.com en upload daar je foto. Na het uploaden kopieer je de code bij "bbcode" (begint met [img]) en die plak je hier in een post.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_160065443
Zojuist het nieuwe project op IVM bekeken. Horeca, maar ziet er wel interessant uit. Het bedrijf heeft goede recenties en als ik Google op "eetcafé de Buurman", dan is het de eerste hit. Eén van de dingen die ik aan IVM waardeer, is dat bij het bepalen van de rating niet perse naar de prognose gekeken wordt zoals de ondernemer die heeft ingediend. Bovendien wordt ook meteen bekeken wat de lening voor impact heeft op de bedrijfsresultaten. Dat laatste zou vanzelfsprekend moeten zijn. Ik zou als horeca-ondernemer overigens ook een hyperlink naar IVM op mijn website hebben geplaatst, maar die ontbreekt vooralsnog.

[ Bericht 13% gewijzigd door Groepfunder op 20-02-2016 13:54:04 ]
  zaterdag 20 februari 2016 @ 13:14:17 #281
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160066288
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:13 schreef marathon2000 het volgende:
Vrijdag bij KOM IQtelecom.nu , startup die 65K wil funden. Studenten ism een telecom ondernemer (via lokale omroep WOS / programma De Pitch). Benieuwd of die ondernemer garant staat oid en welke % gehanteerd wordt. To be continued
Het lijkt niet verder gekomen te zijn dan de regionale tv-uitzending. Monique van KOM zag er voorlopig nog niks in.
pi_160066621
Een nieuwe op HCN zat vandaag heel snel vol
pi_160067585
Ik mag ook geld overmaken voor de bootjes.. Gaan ze wel eerst de zekerheden goed regelen voordat ze het geld overmaken ...Of wachten we allen met betalen tot dit goed geregeld is?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:39:58 #284
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160067775
https://www.kapitaalopmaat.nl/IQ-Telecom-The-Pitch

en als het platform er al geen succes in ziet. Dan vrees ik dat we hier snel klaar zijn.
Tot nooit .......
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:42:16 #285
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_160067812
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:27 schreef KMW1976 het volgende:
Ik mag ook geld overmaken voor de bootjes.. Gaan ze wel eerst de zekerheden goed regelen voordat ze het geld overmaken ...Of wachten we allen met betalen tot dit goed geregeld is?
Wachten met betalen lijkt me een leuke manier om druk uit te oefenen.
Ik wacht ook al even jet betaen aan KoM. Maar dan door even te wachten met projecten.
Tot nooit .......
pi_160068531
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wachten met betalen lijkt me een leuke manier om druk uit te oefenen.
Ik wacht ook al even jet betaen aan KoM. Maar dan door even te wachten met projecten.
Ik wacht met betalen tot het geregeld is. Ik hoop met mij nog meer mensen zodat de druk op de ketel blijft.
pi_160068761
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wacht met betalen tot het geregeld is. Ik hoop met mij nog meer mensen zodat de druk op de ketel blijft.
Ik doe mee. Ik denk dat er snel bericht komt....

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 20-02-2016 16:01:07 ]
Pecunia non olet
pi_160069087
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wacht met betalen tot het geregeld is. Ik hoop met mij nog meer mensen zodat de druk op de ketel blijft.
Er is voor de investeerders geen haast. Eerste terugbetaling zal pas plaatsvinden op 5-4-16. KoM hoeft het geld pas uiterlijk over drie weken over te maken naar de ondernemer. Er is daarom ook tijd om de investering nog even vast te houden.
pi_160073153
Ik sluit me aan en wacht ook met betalen tot KOM het geregeld heeft. Ze lezen vast wel mee hier...
pi_160073402
Greencrowd heeft er weer een: 4%, annuiteit per kwartaal, max ¤250. Gemeente Opheusden. Lijkt me safe.
https://greencrowd.nl/pro(...)meentehuis-opheusden
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:27:40 #291
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_160073527
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:22 schreef Camogli het volgende:
Greencrowd heeft er weer een: 4%, annuiteit per kwartaal, max ¤250. Gemeente Opheusden. Lijkt me safe.
https://greencrowd.nl/pro(...)meentehuis-opheusden
Je mag maximaal 250 euro inleggen. Waar lees ik overheen als ik zie dat 23 funders 6800 hebben ingelegd?
pi_160073744
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:27 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Je mag maximaal 250 euro inleggen. Waar lees ik overheen als ik zie dat 23 funders 6800 hebben ingelegd?
klopt, is raar. Vanaf het begin (gisteren) klopte dat al niet.
pi_160086894
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:22 schreef Camogli het volgende:
Greencrowd heeft er weer een: 4%, annuiteit per kwartaal, max ¤250. Gemeente Opheusden. Lijkt me safe.
https://greencrowd.nl/pro(...)meentehuis-opheusden
De bible belt is zeer safe O-) Wat mij dan weer zeer tegenstaat is die koppelverkoop met produkten van Eneco. Het is zo doorzichtig allemaal |:(
Pecunia non olet
pi_160087234
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

De bible belt is zeer safe O-) Wat mij dan weer zeer tegenstaat is die koppelverkoop met produkten van Eneco. Het is zo doorzichtig allemaal |:(
Inderdaad, en waarschijnlijk betaal je die 75 euro die Eneco voor je 'betaalt' de komende vier jaar wel 3 of 4 keer terug tov altijd op basis van een aanbieding je energie te regelen ;)

Sowieso... 4% vind ik ook te laag..

[ Bericht 0% gewijzigd door MT10 op 21-02-2016 11:32:39 ]
pi_160089994
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:18 schreef MT10 het volgende:

[..]

Inderdaad, en waarschijnlijk betaal je die 75 euro die Eneco voor je 'betaalt' de komende vier jaar wel 3 of 4 keer terug tov altijd op basis van een aanbieding je energie te regelen ;)

Sowieso... 4% vind ik ook te laag..
je hoeft niet met Eneco in zee te gaan.
En 4%: tja. Dit lijkt me een heel veilige investering (gemeente). De kans dat je je geld terugkrijgt zal groot zijn, itt tot andere pitches.
pi_160090129
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:30 schreef Camogli het volgende:

[..]

je hoeft niet met Eneco in zee te gaan.
En 4%: tja. Dit lijkt me een heel veilige investering (gemeente). De kans dat je je geld terugkrijgt zal groot zijn, itt tot andere pitches.
Nee maar het met Eneco in zee gaan zou het enige zijn wat het interessant maakt wat mij betreft omdat die 4% gewoon echt laag is. Natuurlijk is een gemeente safe, maar op dit moment ligt mijn rendement ook nog een stuk hoger aangezien je ook uit die andere pitches diegene kunt kiezen die er goed uit zien. (Het klopt inderdaad dat er veel rommel komt, maar zo nu en dan zijn er in mijn ogen nog steeds steady verhalen om in te investeren.)
pi_160090278
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:36 schreef MT10 het volgende:

[..]

Nee maar het met Eneco in zee gaan zou het enige zijn wat het interessant maakt wat mij betreft omdat die 4% gewoon echt laag is. Natuurlijk is een gemeente safe, maar op dit moment ligt mijn rendement ook nog een stuk hoger aangezien je ook uit die andere pitches diegene kunt kiezen die er goed uit zien. (Het klopt inderdaad dat er veel rommel komt, maar zo nu en dan zijn er in mijn ogen nog steeds steady verhalen om in te investeren.)
ik hoop voor je dat je dat hogere percentage kunt houden!
Overigens: bij Greencrowd betaal je geen fee.
Maar ieder maakt een eigen afweging, prima.
pi_160091278
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:22 schreef Camogli het volgende:
Greencrowd heeft er weer een: 4%, annuiteit per kwartaal, max ¤250. Gemeente Opheusden. Lijkt me safe.
https://greencrowd.nl/pro(...)meentehuis-opheusden
De financieringsbehoefte wordt een beetje raar aangegeven. Men wil ¤12.500,- ophalen. Je kunt gewoon investeren, of gebruik maken van de deal met Eneco. En dan lees ik dat de gevraagde financiering ¤3.350,- is zonder deal en ¤12.000,- met deal. De investeerders die nu meedoen hebben massaal de deal met Eneco links laten liggen, want van de ¤9.650,- die al is toegezegd werd ¤9.150 zonder deal ingebracht. Anderzijds is het risico laag. Wat dat betreft vind ik het een interessant voorstel.
pi_160091819
Qua projecten is KOM aardig opgeschoond; bootjes pitch en R8 trouw auto (gooit een rijke oom? er nog 20k tegen aan) zijn vol. Pegroflora en Kidscity zijn met de staart tussen de benen van het strijd toneel verdwenen
pi_160093683
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik wacht met betalen tot het geregeld is. Ik hoop met mij nog meer mensen zodat de druk op de ketel blijft.
Ik zit bij de laatste 10% inschrijvers heb dus al betaald. Ben wel solidair heb net een mailtje gestuurd dat als de hypothecaire zekerheid niet in orde is voor het tot standkomen van de lening dat ik mijn investering heroverweeg.
pi_160093848
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:43 schreef marathon2000 het volgende:
Qua projecten is KOM aardig opgeschoond; bootjes pitch en R8 trouw auto (gooit een rijke oom? er nog 20k tegen aan) zijn vol. Pegroflora en Kidscity zijn met de staart tussen de benen van het strijd toneel verdwenen
Ik zie Pegroflora en Kidscity nog gewoon staan bij de open projecten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')