abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2016 @ 23:41:58 #101
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159981040
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 23:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wekelijks, heb je zo'n pakje wel eens geprobeert weg te krijgen in een week.
Een keer een kauwstok is lekker, maar om er nou je avondmaal mee te doen....
Nou, daar had ik echt geen week voor nodig. Een autoritje van drie kwartier was ruim voldoende voor de eerste 25 gram. Ik deed geen moeite om de verleiding te weerstaan en opende daarom ook maar de volgende 25 gram. :9
pi_159983418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:42 schreef MT10 het volgende:

[..]

Hetzelfde probleem als symbid heeft inderdaad. Ik hou me er ook nog niet mee bezig, ondanks dat ik op symbid wel eens interessante bedrijfjes zag, omdat ik gewoon geen enkele manier zie om die aandelen weer om te zetten naar geld. Lijkt bijna alsof je doneert aan een bedrijf..
Zowel Leapfunder en Symbid werken aan een interne marktplaats. Een vergelijkbaar systeem wordt met success gebruikt bij vergelijkbare platforms in USA / UK, daar werkt het goed. Uiteraard werkt het beter bij hogere volumes, grotere projecten. Ook moet zo'n marktplaats, vergelijkbaar met voetbal transfers, niet het gehele jaar open zijn, dan is er niet genoeg vraag/aanbod concentratie.
pi_159983482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Jammer. Het is me niet precies duidelijk geworden wie allemaal uitgenodigd waren.
Zat je onder de ¤ 1000 met je investering?

Ik heb een fijne avond gehad. En veel biertjes mogen proberen. Ik zal morgen even een verslagje typen van mijn indrukken wanner ik weer wat helderder ben :)
Goed om te horen; ik zat inderdaad onder de 1000 euro....
pi_159984853
Wat is jullie analyse van Perfect Coat?
https://www.fundingcircle.com/nl/loan-request/detail/4067
Zelf beoordeel ik hem als redelijk positief. Bedrijfsresultaten lijken groeiend en de organisatie ziet er financieel gezond uit.
Wel zou ik graag meer willen weten over de andere leningen die het bedrijf heeft en wat de zekerheden bieden.
pi_159985190
Jammer (en ook enigszins onbegrijpelijk) dat ze niet de definitieve cijfers over 2015 er bij doen.
Wtf, het is half februari, als je krediet van een kwart miljoen euro wil dan doe je die er toch gewoon bij!! Daar zou geen enkele bank genoegen mee nemen. Slordig ook van FC.

Hij meldt trots dat er geen langlopende schulden meer zijn, en dat is mooi want dan valt die aflossingsverplichting weg, maar het probleem kan ook de hoogte van de kortlopende schulden zijn. Zijn current ratio zit onder de 1, dus dat is niet goed, dat kan wijzen op spanningen in zijn betaalverkeer.
Pecunia non olet
pi_159985196
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:30 schreef dyna18 het volgende:
Wat is jullie analyse van Perfect Coat?
https://www.fundingcircle.com/nl/loan-request/detail/4067
Zelf beoordeel ik hem als redelijk positief. Bedrijfsresultaten lijken groeiend en de organisatie ziet er financieel gezond uit.
Wel zou ik graag meer willen weten over de andere leningen die het bedrijf heeft en wat de zekerheden bieden.
Uit de tekst haal ik over de schulden alleen informatie over de langlopende schulden: dit zijn een lening van de eigenaar en een aangegane pensioenverplichting voor de eigenaar.
Zorgwekkend is dat de organisatie er in mijn ogen niet financieel gezond uit ziet. Het eigen vermogen is negatief. Dat is een risico, zeker omdat er recent (2013) nog verlies werd geleden.
Ik verwacht niet dat deze lening op Funding Circle zal worden volgeschreven. Het is een erg risicovol project, waarvan FC er vele heeft die de eindstreep niet halen. Daarbij wordt om een hoog bedrag gevraagd.
Het bedrijf heeft een hele waslijst aan dingen die ze willen kopen. Als ze slim waren geweest hadden ze er één of twee uitgekozen en een kleiner project voorgelegd met meer kans van slagen. Door tijdig af te lossen konden ze dan goodwill kweken bij investeerders voor een vervolgproject.
Het gebrek aan solvabiliteit (negatief eigen vermogen) zou opgelost kunnen worden door (een deel van) de lening van de DGA aan het bedrijf om te zetten in aandelen. Zeker omdat er verder geen zekerheden worden geboden.
pi_159985274
Die Wok Afhaal uit Almere zit trouwens vol. Leuk projectje.
Pecunia non olet
pi_159985890
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 09:50 schreef Benger het volgende:

[..]

Uit de tekst haal ik over de schulden alleen informatie over de langlopende schulden: dit zijn een lening van de eigenaar en een aangegane pensioenverplichting voor de eigenaar.
Zorgwekkend is dat de organisatie er in mijn ogen niet financieel gezond uit ziet. Het eigen vermogen is negatief. Dat is een risico, zeker omdat er recent (2013) nog verlies werd geleden.
Ik verwacht niet dat deze lening op Funding Circle zal worden volgeschreven. Het is een erg risicovol project, waarvan FC er vele heeft die de eindstreep niet halen. Daarbij wordt om een hoog bedrag gevraagd.
Het bedrijf heeft een hele waslijst aan dingen die ze willen kopen. Als ze slim waren geweest hadden ze er één of twee uitgekozen en een kleiner project voorgelegd met meer kans van slagen. Door tijdig af te lossen konden ze dan goodwill kweken bij investeerders voor een vervolgproject.
Het gebrek aan solvabiliteit (negatief eigen vermogen) zou opgelost kunnen worden door (een deel van) de lening van de DGA aan het bedrijf om te zetten in aandelen. Zeker omdat er verder geen zekerheden worden geboden.
Geheel mee eens. Bovendien wordt het eigenvermogen van 2013 naar 2014 negatiever. Grote lening met weinig tot geen zekerheden.
Dan kan je beter de auto van een wokker financieren tegen 6% met een looptijd van twee jaar. Ik doe daar mee maar mis alleen de incentive. Doet FC nooit aan incentives?
pi_159985949
quote:
Doet FC nooit aan incentives?
Volgens mij niet, maar ik doe het pas een paar maanden, dus kan zijn dat ik gewoon pech heb. Een keer korting bij de Wok was inderdaad wel leuk geweest.
pi_159985959
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geheel mee eens. Bovendien wordt het eigenvermogen van 2013 naar 2014 negatiever. Grote lening met weinig tot geen zekerheden.
Dan kan je beter de auto van een wokker financieren tegen 6% met een looptijd van twee jaar. Ik doe daar mee maar mis alleen de incentive. Doet FC nooit aan incentives?
Als je eerste pandrechten hebt maakt het niet meer zoveel uit hoe de passiva kant eruit ziet. Je passeert als het verkeerd gaat toch de schuldeisers (behalve dan de fiscus bij de inventaris). Toch?
pi_159986049
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:40 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Als je eerste pandrechten hebt maakt het niet meer zoveel uit hoe de passiva kant eruit ziet. Je passeert als het verkeerd gaat toch de schuldeisers (behalve dan de fiscus bij de inventaris). Toch?
Tja Pandrecht................. Dat is geregeld bij AGD,HCN, en bij.............................KOM? Maar bij FC en GVE doet men daar niet aan. En aan een hoofdelijke aansprakelijkheid van een DGA met een grote lening aan de B.V. heb je vermoedelijk ook niets.
pi_159986163
Inmiddels weer een nieuwe op KOM.

FloatCenter Haarlem
Investeringsrisico C
Financieringsduur 60 Maanden
Rente 8 %
¤ 86.000
Doel van investering
Financiering kapitaalgoederen

Totale investering project 209K waarvan KOM lening 86K. Rest achtergesteld geleend en eigen geld.
pi_159986169
Nieuw @KoM :

https://www.kapitaalopmaat.nl/FloatCenter-Haarlem

1e 'franchise' van een al eerder gefund project bij KoM.

Niet voor mij weggelegd, ms dat anderen er blij van worden.
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:32:29 #114
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159988613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
FloatCenter Haarlem
Investeringsrisico C
Pandrechten met terugkoop garantie,
Persoonlijke aansprakelijkheid,
en achtergestelde investeerder.

De zekerheden klinken goed en omdat het project als C-tje wordt beoordeeld is het wel heel belangrijk om de zekerheden correct vast te leggen.
Tot nooit .......
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:22:09 #115
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_159989599
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:32 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Pandrechten met terugkoop garantie,
Persoonlijke aansprakelijkheid,
en achtergestelde investeerder.

De zekerheden klinken goed en omdat het project als C-tje wordt beoordeeld is het wel heel belangrijk om de zekerheden correct vast te leggen.
En anders niet?
Je bent een rund als je met funden stunt
  woensdag 17 februari 2016 @ 13:41:37 #116
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159990036
Als ik google op Monique Hos Hippisch Centrum dan blijk die dame in de Q&A van KoM gewoon een werknemer te zijn.
Tot nooit .......
pi_159991701
Een oud (mislukt niet rondgekomen) project van KoM staat nu op doorgaan: https://www.doorgaan.nl/nl/project/2213801/make-up-by-tatou

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 17-02-2016 15:27:05 ]
pi_159992325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:02 schreef djh77 het volgende:
Een oud (mislukt) project van KoM staat nu op doorgaan: https://www.doorgaan.nl/nl/project/2213801/make-up-by-tatou
Mislukt als in default of gewoon niet rondgekomen?
  woensdag 17 februari 2016 @ 15:33:49 #119
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_159992462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:25 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Mislukt als in default of gewoon niet rondgekomen?
Mislukt als in niet rondgekomen. Anders heet het gewoon een succesvol project hoor
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_159992836
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef Speekselklier het volgende:
Als ik google op Monique Hos Hippisch Centrum dan blijk die dame in de Q&A van KoM gewoon een werknemer te zijn.
Welk project bedoel je hiermee?
Pecunia non olet
pi_159992843
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef Speekselklier het volgende:
Dat is niet handig van de mevrouw.
Had ze beter een vriendin kunnen laten reageren. :)

Blijkbaar houdt ze geen rekening met speurneuzen ^O^ van Fokforum.

@obli Kids City
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:35:59 #122
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159994004
En mijn bevindingen rondom MoniqueHos staan inmiddels in de QA.
Het platform vind ik geen plek voor persoonlijke aanvallen.

Benieuwd naar de reactie en inderdaad een domme aktie

Als ze het vinkje annoniem had aangezet hadden we er niet achter gekomen.
Maar een volledige naam klinkt zo lekker betrouwbaar.

[ Bericht 12% gewijzigd door Speekselklier op 17-02-2016 16:50:10 ]
Tot nooit .......
pi_159994355
kids city heeft ter verduidelijking een begroting toegevoegd aan de pitch.
heel eerlijk gezegd roept die bij mij meer vragen op dan dat ie iets duidelijk maakt.
pi_159994394
ik mis in die begroting de hele KOM lening en ik snap ook niks van het percentagegewijs wegschrijven van de inkoop en personeel.
ben ik nou dom?
pi_159994419
maar goed....de Heren De Jong en Smits vinden het in ieder geval zelf wel amusant
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:53:51 #126
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159994440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:49 schreef bleyenburg het volgende:
kids city heeft ter verduidelijking een begroting toegevoegd aan de pitch.
heel eerlijk gezegd roept die bij mij meer vragen op dan dat ie iets duidelijk maakt.
Ik schrik een beetje dat je met 6 ton pas breakeven draait.
Ik ken de tent niet maar dan moet je toch 2000 per dag draaien.
Tot nooit .......
pi_159994477
Onder het kopje "break even" rolt er een netto resultaat van iets meer dan 100K uit.

?????????????????
pi_159994493
En, interpreteer ik het nou juist dat de KOM lening als afschrijving wordt opgevoerd?
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:58:29 #129
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159994544
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:56 schreef bleyenburg het volgende:
En, interpreteer ik het nou juist dat de KOM lening als afschrijving wordt opgevoerd?
Dat een inversteerder deze lening nou gelijk afschrijft snap nog wel, maar de ondernemer?
Tot nooit .......
pi_159994611
Gisteren ben ik naar het feestje van De Leckere geweest.
Leuk om het bedrijf wat beter te leren kennen. Zo vertelde de directeur wat hij voor plannen heeft en werden er rondleidingen langs het brouwproces gegeven.

Op deze meeting waren zowel mede investeerders uitgenodigd als ondernemers.
Erg leuk om met ondernemers te praten waar de producten worden afgezet. Bijvoorbeeld de eigenaar van een grote supermarkt. Deze zat te denken om binnenkort een 2e supermarkt over te nemen en zocht daarvoor nog kapitaal. Toch even CF gepromoot. :)
Ook met wat collega investeerders heb ik nog van gedachten kunnen wisselen (en natuurlijk FOK nog een beetje gepromoot).

Eigenlijk niets opvallends gehoord, behalve dan dat ik er met een goed gevoel ben weggegaan dat het met deze investering wel goed zit.

Ow ja en natuurlijk uitgebreid hun product kunnen proberen :9~
pi_159994716
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:01 schreef dyna18 het volgende:
Gisteren ben ik naar het feestje van De Leckere geweest.
Leuk om het bedrijf wat beter te leren kennen. Zo vertelde de directeur wat hij voor plannen heeft en werden er rondleidingen langs het brouwproces gegeven.

Op deze meeting waren zowel mede investeerders uitgenodigd als ondernemers.
Erg leuk om met ondernemers te praten waar de producten worden afgezet. Bijvoorbeeld de eigenaar van een grote supermarkt. Deze zat te denken om binnenkort een 2e supermarkt over te nemen en zocht daarvoor nog kapitaal. Toch even CF gepromoot. :)
Ook met wat collega investeerders heb ik nog van gedachten kunnen wisselen (en natuurlijk FOK nog een beetje gepromoot).

Eigenlijk niets opvallends gehoord, behalve dan dat ik er met een goed gevoel ben weggegaan dat het met deze investering wel goed zit.

Ow ja en natuurlijk uitgebreid hun product kunnen proberen :9~
Leuk om te horen! Nu leent dit product zich natuurlijk uitstekend voor een bedrijfsbezoek :) :+
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:09:21 #132
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159994762
Volgens mij heb ik ergens een uitnoding liggen voor een brouwerij van IVM.
Tot nooit .......
pi_159994784
Zonet bericht gekregen via GvE ivm project De Eik Slagharen. Misschien wat naief van me dat ik het toch net vind dat de ondernemer een stand van zaken wil geven. Voorlopig blijf ik met een clean sheet zitten, maar ben dan ook slechts 8 maanden bezig!
pi_159995213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:10 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Zonet bericht gekregen via GvE ivm project De Eik Slagharen. Misschien wat naief van me dat ik het toch net vind dat de ondernemer een stand van zaken wil geven. Voorlopig blijf ik met een clean sheet zitten, maar ben dan ook slechts 8 maanden bezig!
Ik lees idd dat hij voorlopig vanuit zijn holding blijft doorbetalen :) hij zal ook wel moeten zolang die niet failliet is natuurlijk, die heeft meegetekend voor de lening.
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:31:07 #135
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159995269
Eigenlijk is het project dan nog niet mislukt.
Zoals het platform vind dat een project geslaagd is als de lening vol zit
Vind de investeerder het project geslaagd als de betaling tot het eind doorloopt.

Ik heb de mail niet gelezen, maar ik zie dat er 'voorlopig' staat?
Tot nooit .......
pi_159995340
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:31 schreef Speekselklier het volgende:
Eigenlijk is het project dan nog niet mislukt.
Zoals het platform vind dat een project geslaagd is als de lening vol zit
Vind de investeerder het project geslaagd als de betaling tot het eind doorloopt.

Ik heb de mail niet gelezen, maar ik zie dat er 'voorlopig' staat?
Dat plaats ik verkeerd, hij is voornemens alle termijnen terug te betalen en werkt 50-60 uur per week aan andere projecten. Hij verwacht dat de holding gewoon elke maand de aflossing en rente kan betalen.
pi_159995343
Helder bericht. Er blijken toch behoorlijk wat fouten te zijn gemaakt in het beheer, naast de moeilijke omstandigheden in de zorg. Tja, dat risico nemen we als investeerders. Nu maar zien hoe lang de holding het volhoudt de betalingen te doen.
pi_159995457
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:10 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Zijn er eigenlijk al langer problemen met dit project? Heb er zelf ook in geïnvesteerd, maar heb nog helemaal geen bericht gehad dat er iets zou spelen.
Toch apart
pi_159995480
quote:
Zonet bericht gekregen via GvE ivm project XXXXXX. Misschien wat naief van me dat ik het toch net vind dat de ondernemer een stand van zaken wil geven. Voorlopig blijf ik met een clean sheet zitten, maar ben dan ook slechts 8 maanden bezig!
Overigens lijkt het me verstandig om ook in een geval als dit de bedrijfsnaam weg te laten uit de posts.
pi_159995481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:40 schreef Murene het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk al langer problemen met dit project? Heb er zelf ook in geïnvesteerd, maar heb nog helemaal geen bericht gehad dat er iets zou spelen.
Toch apart
Nee, nog geen problemen met het project. Tot op heden is alles ook gewoon netjes betaald.
pi_159995685
Lees even deze draad terug, dan kom je de problemen vanzelf tegen: twee van de BV's zijn failliet. Maar inderdaad: nog geen betaalachterstand. Maar bij mij komt er wel een spreekwoordelijk kruisje te staan achter deze investering.
pi_159995923
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:34 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dat plaats ik verkeerd, hij is voornemens alle termijnen terug te betalen en werkt 50-60 uur per week aan andere projecten. Hij verwacht dat de holding gewoon elke maand de aflossing en rente kan betalen.
Dat is in ieder geval een goed teken dat er voorlopig nog betaald wordt uit de holding.
Ik hoop wel voor jullie dat GvE dit goed in de gaten houd. Het zou vervelend zijn als op een gegeven moment met het geld dat blijkbaar in de holding zit eventuele andere gaten gestopt worden i.p.v. de lening van de crowd af te betalen.
pi_159996455
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:41 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Overigens lijkt het me verstandig om ook in een geval als dit de bedrijfsnaam weg te laten uit de posts.
Waarom?
pi_159996709
Ze zijn al failliet verklaard dus heeft niet zoveel zin :)
pi_159999242
Wel sneu als je die gang van zaken bij De Eik zo leest, mits het allemaal klopt. Maar goed, fijn dat de betalingen blijven doorgaan :)
Schip ahoy!
pi_160000777
Misschien kunnen ze het COA nog aansprakelijk stellen voor de schade. Het wel of niet aanwezig zijn van een brandmeldinstallatie en andere brandwerende maatregelen is m.i. een verplichting van de verhuurder. Daarover zou een en ander in het huurcontract moeten zijn geregeld.

Wat me ook steekt is dat er blijkbaar een andere partij de exploitatie overneemt (had ik voorspeld). Nu deels op kosten van de gefailleerde partij restaurant en kamertjes netjes zijn ingericht, kan die derde partij nu gaan 'oogsten'. Hoogst onbevredigend.

Edit: of is er een andere verhuurder. Zie: http://www.faillissements(...)ntrum-slagharen.aspx

[ Bericht 27% gewijzigd door obligataire op 17-02-2016 20:52:49 ]
Pecunia non olet
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:03:28 #147
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_160001979
Heeft iemand een idee (of zicht op) wat er nog meer onder de holding valt die blijft betalen? Staan daar een aantal winstgevende bedrijven onder of is dat ook stuk voor stuk startup en onzeker?
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:34:24 #148
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_160003187
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 19:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel sneu als je die gang van zaken bij De Eik zo leest, mits het allemaal klopt. Maar goed, fijn dat de betalingen blijven doorgaan :)
Vond het een mooi mailtje en fijn om even een toelichting te krijgen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_160003257
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Vond het een mooi mailtje en fijn om even een toelichting te krijgen.
Dat zeker. Het pleit voor de ondernemer dat ie zo met z'n crowdfunders omgaat.
Schip ahoy!
pi_160004670
Vrijdag bij KOM IQtelecom.nu , startup die 65K wil funden. Studenten ism een telecom ondernemer (via lokale omroep WOS / programma De Pitch). Benieuwd of die ondernemer garant staat oid en welke % gehanteerd wordt. To be continued
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')