Ze hebben de formule van de afloscapaciteit weer aangepast. Waar ze eerder aangaven dat deze niet hoger kan zijn dan 1,0 is deze bij dit project 4,10. Wie snapt het nog?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:14 schreef dyna18 het volgende:
Nieuw project op KoM.
https://www.kapitaalopmaat.nl/VerVoer-Binnenvaart#project
200.000 voor 6.5%
aankoop schepen
verpanding schepen (hoe gaat KoM dit regelen) + hoofdelijke aansprakelijkheid
Ik hoop stiekem dat ie slaagt, want mijn sceptische onderbuik zegt, dat hier wel eens een deel van de aflossing van de AGD-lening in zou kunnen zitten...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:26 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, de bioproductprocessor probeert nu bij FC 250K op te halen...![]()
's Kijken hoe dat ook al weer zat met de zekerheden bij AGD!
Misschien toch ook wel hoopvol:
[..]
Ik zie hier bemoeienis van:quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:42 schreef marathon2000 het volgende:
En nog maar eens een sportief uitstapje op GVE:
Sportcentrum De Loods
Project:12479 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,32
Creditsafe score:19
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 40.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,5%
Ik snap dit nooit helemaal. Ben je dan een liefhebber van boten ofzo? Als ik zo redeneer kan ik in het gros van de kansloze 5s projecten investeren obv de gunfactor.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:57 schreef Dwarsindeweg het volgende:
En voor een groot deel obv de gunfactor toch op KOM in de schepen geinvesteerd.
Ik vind de rente eigenlijk te laag maar heb zelf ook op de traditionele vloot gevaren en zie die industrie graag behouden.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:11 schreef Fundvlees het volgende:
[..]
Ik snap dit nooit helemaal. Ben je dan een liefhebber van boten ofzo? Als ik zo redeneer kan ik in het gros van de kansloze 5s projecten investeren obv de gunfactor.
Daar schieten de investeerders in de wijnhandel wat mee op!!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:16 schreef marathon2000 het volgende:
[..]
Klopt, KOM heeft in de reacties op het scheepsproject dit ook aangegeven (zie onder)
Ik zou zeggen, eerst goed regelen, en dan weer nieuwe projecten uitgeven, anders kan je het achteraf proberen op te knappen. Ik wacht met spanning af wat KOM gaat regelen.
Kapitaal Op Maat19-2-2016 16:53
Beste Investeerders, juist als gevolg van onze ervaringen met de Wijnhandel, zijn wij momenteel een aparte entiteit aan het oprichten waarmee zekerheden w.o. verpandingen formeel vastgelegd kunnen worden en in de toekomst onverhoopt ook namens investeerders uitgewonnen kunnen gaan worden. Het streven is om ook Hypothecaire zekerheden vanuit diezelfde entiteit te kunnen verstrekken, zoals voor de schepen uit dit project.
Het vorige systeem☺ net nu we aan het nieuwe gewend waren en wat eigenlijk goed verdedigbaar was, behalve de omschrijving dan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:35 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ze hebben de formule van de afloscapaciteit weer aangepast. Waar ze eerder aangaven dat deze niet hoger kan zijn dan 1,0 is deze bij dit project 4,10. Wie snapt het nog?
https://www.kapitaalopmaa(...)r-Binnenvaart-BV.pdf
Ja, het was zeker leuk en interessant om deze ondernemer gesproken te hebben. Ook een rondleiding gehad door zowel winkel, productieruimte, koeling en magazijnruimte. Echt iedere centimeter is in gebruik. Ook ik heb naast een erg goedgevoel over deze ondernemer een mooi vleespakket overgehouden aan dit bedrijfsbezoek. (Ik heb geen idee hoe je hier een foto toevoegt anders had ik dit zeker gedaan)quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heb vandaag met Horsemen Panneklaar bezocht. We hebben een goede indruk gekregen van de business van deze ondernemer. Een echte enthousiaste middenstander met hart voor zijn zaak. Zeven dagen per week op zijn post om zijn klanten van dienst te zijn. Kortom goed om te zien dat je in de juiste gemotiveerde ondernemer geïnvesteerd hebt.
Morgen wel de hele dag in de keuken om het grote en mooie vlees pakket te prepareren zodat we daar de komende tijd van kunnen genieten. Top!
Ik heb toch net maar even inloggegevens aangemaakt om het project te kunnen bekijken. Met het project is volgens mij weinig mis. Wat ik vooral niet begrijp is waarom die rentevergoeding zo hoog is en waarom het project nog steeds niet vol is. Een dergelijk project zou op GvE of KoM, zeker met deze rente, toch in twee tellen vol zitten….?quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb even met een familielid van me in Alphen aan de Rijn gebeld. Het is waarschijnlijk een horeca tent die Amigo heet. Is al lang in de dezelfde hand en een beetje gedateerd. volgens zeggen is het een gerenomeerde tent met veel vaste klanten. Maar wel wat donker en gedateerd dus.
Er is een tent in de buurt in het park die van eigenaar verwisseld is, Is nu in handen van een familie lid van de coronell-etjes. Misschien voelt hij nu de noodzaak om te vernieuwen.
Denk dat ik hem ga doen.
Note: Zie nu op het eerste blad van de pitch staan dat het inderdaad Amigo is!
Is dus ook een midgetgolfbaan bij.
Vermoedelijk is het onroerend goed in eigendom wat het eigenvermogen hoog maakt.
Van VVV website.
Paviljoen Amigo heeft een gezellig terras met 200 zitplaatsen gelegen in het recreatiegebied Zegersloot. U kunt hier heerlijk vertoeven met een kopje koffie, drankje of een lekkere maaltijd of snack. Ook bieden wij de mogelijkheid om te barbequen of steengrillen al naar gelang in combinatie met midgetgolf. - See more at: http://www.vvv.nl/detail/(...)sthash.ejqERvJ6.dpuf
http://www.paviljoenamigo.nl/
@obli @horsemen kunnen jullie ook eens naar de cijfers kijken?
Laat je het even weten....?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:33 schreef bleyenburg het volgende:
ik zal de op FNC gepresenteerde cijfers eens naar harm sturen om te kijken of een en ander klopt met eerder aangeleverd cijfermateriaal
Zie mijn voorgaande post, snap er ook niks van..quote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb toch net maar even inloggegevens aangemaakt om het project te kunnen bekijken. Met het project is volgens mij weinig mis. Wat ik vooral niet begrijp is waarom die rentevergoeding zo hoog is en waarom het project nog steeds niet vol is. Een dergelijk project zou op GvE of KoM, zeker met deze rente, toch in twee tellen vol zitten….?
Kijk nou eens goed naar de hoogte van de bedrijfswinsten, in relatie tot de ontwikkeling van het eigen vermogen. Die man heeft hetzelfde probleem als die advocaat die ook in het rijtje staat. Gokverslaving, alimentatie, whatever. Het geld lekt weg waar je bij staat. Lijkt me niet handig om dat te willen financieren.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:47 schreef impact9 het volgende:
[..]
Zie mijn voorgaande post, snap er ook niks van..
Maakt mij toch niet uit?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
Kijk nou eens goed naar de hoogte van de bedrijfswinsten, in relatie tot de ontwikkeling van het eigen vermogen. Die man heeft het zelfde probleem als die advocaat die ook in het rijtje staat. Gokverslaving, alimentatie, whatever. Het geld lekt weg waar je bij staat. Lijkt me niet handig om dat te willen financieren.
Ik snap je.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:17 schreef obligataire het volgende:
In theorie wel ja. Als dat ding ooit verkocht raakt tegen een fatsoenlijke prijs en niet in een veiling of zo. Het is overigens onbekend of er nog (hoge) privé schulden zijn. Het zit me gewoon niet lekker, zulke forse privé opnamen, daar speelt iets. Het is ook niet zomaar een C.
Wat ik fijn had gevonden is als ze het effect van die terugstorting zichtbaar hadden gemaakt in die balansprojectie van komende jaren. Nu blijft die RC DGA daar maar staan en wekt de indruk dat het Eigen vermogen veel lager is dan weergegeven en dat er sprake is van een feitelijk negatief werkkapitaal + veel te lage current ratio. Hopelijk wil IVM dit nog even aanpassen, ook in het belang van De Buurman zelf natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:28 schreef rockenfeller het volgende:
Hmmm. Geld uit de onderneming halen om een huis in portugal te kopen. Vervolgens weer vmet verlies verkopen en het geld terugstoppen in de onderneming.(de Buurman) Moet op zich niets uitmaken maar het zegt wel iets over de ondernemer. Ik geloof niet dat ik hier mee wil doen. ff nachtje over slapen
Ik niet. Die rentes zijn m.i. passend bij het hoge risicoprofiel. Ik verbaas me eerder over de lage rentes bij erg risicovolle projecten bij andere platformen. Lage rentes die suggeren dat er minder risico is dan er feitelijk is. Vet uitroepteken.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:24 schreef impact9 het volgende:
[..]
Ik snap je.
Binnenvaart vervoer op KoM wel meegepakt.
Amigo wacht ik nog even af.. Rente is wel te mooi om waar te zijn eigenlijk.
Vraag me af waarom er zulke hoge rentes zijn op FC
Ja, daar heb je wel gelijk in (rentes). Met wel het echte dieptepunt op horeca met 4%. Ik heb deze week alleen de bootjes van KoM meegepakt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik niet. Die rentes zijn m.i. passend bij het hoge risicoprofiel. Ik verbaas me eerder over de lage rentes bij erg risicovolle projecten bij andere platformen. Lage rentes die suggeren dat er minder risico is dan er feitelijk is. Vet uitroepteken.
Heb deze week toegehapt bij SAMR (Collin), Wok Afhaal (FC) en de Binnenvaart schepen (KOM). De rest was weer om te huilen, vooral GVE.
Dat was precies de indruk die ik online ook van deze beste man kreeg.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Heb vandaag met Horsemen Panneklaar bezocht. We hebben een goede indruk gekregen van de business van deze ondernemer. Een echte enthousiaste middenstander met hart voor zijn zaak. Zeven dagen per week op zijn post om zijn klanten van dienst te zijn. Kortom goed om te zien dat je in de juiste gemotiveerde ondernemer geïnvesteerd hebt.
Morgen wel de hele dag in de keuken om het grote en mooie vlees pakket te prepareren zodat we daar de komende tijd van kunnen genieten. Top!
Hier ook, was mn 1e project als ik het me goed herinner. Leukquote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:49 schreef PvN1 het volgende:
Zojuist fijn nieuws gekregen van GVE dat een project (9261) van 24 maanden na 12 maanden al afbetaald wordt (met rente).
Dit was een particulier voor een verbouwing.
De boten van KOM zitten vol.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 00:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in (rentes). Met wel het echte dieptepunt op horeca met 4%. Ik heb deze week alleen de bootjes van KoM meegepakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |