Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 19:40 |
Voorafgaande delen: Topicreeks: BMW fantopic Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87 118i • Impry, E87 130i • Maart78, E81 118i 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, e36 323i • Gkhn, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • fer, E30 320i Baur TC2 • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 325i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • RPG, E36 316i • jitzzzze, E36 318tds touring • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • pvdplanet, E36 325i Coupe • Xtr3mE, E46 318ci • mitchelll0181 E46 318i • Maharbal, E46 325ci • SingleCoil E46 325ic • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 318d Touring • Vuurmuis, E46 325ci • Boegschroef, E30 320i • leolinedance, F30 BMW 320d • Moody, F30 320i • Driftkikkerrrrr e30 318i. • daNpy, 2006 E91 325i Touring • Sie_Scheitern_Epos, 2000 E46 323Ci 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • Rizkant, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, F11 530d • tong_poh, E60 535d • Catch22-, E34 520i '95 • LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94 • Hyperdude, 2011 F11 523iA Touring 6-serie: • HFdude, E64 (645i CI S) 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740iL • Alicey & SingleCoil, E38 740iL 8-serie: - X: • lezzer, E83 X3 2.0d • Andyy, E84 X1 sDrive 20i Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i • bluemoon23, E85 Z4 3.0si M • Okeuj, E92 M3 Motoren: Catch22-, K75 RT Hyperdude, F800GS Onderdelen Meer onderdelen Handige links Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/ Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. Und wir fahren wieder frölich weiter. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 13-02-2016 09:05:10 ] | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 19:41 |
104 ging snel. Ik zal niet meer zo veel posten. Want ik ga lekkere pret kms. maken.. | |
Catch22- | woensdag 3 februari 2016 @ 19:49 |
i3 Ik heb overigens een tweede BMW. Een K75RT | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 19:51 |
Ik moet morgen al wat dingetjes op laten lossen bij de dealer. Stiekum hoop ik op een i3 leenauto. Klassieker of pekelbrommer? En een categorietje motoren in de OP aangemaakt [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 03-02-2016 20:03:39 ] | |
Sie_scheitern_Epos | woensdag 3 februari 2016 @ 20:06 |
In de OP staat dat ik een E46 coupé heb, wil iemand dit veranderen naar een E46 323Ci? | |
Hyaenidae | woensdag 3 februari 2016 @ 20:06 |
Wat boeit dat? | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 20:11 |
Boeit mij. | |
boegschroef | woensdag 3 februari 2016 @ 20:28 |
Mijn e92 kan er ook uit, daar is iemand anders erg blij mee | |
Hyperdude | woensdag 3 februari 2016 @ 20:36 |
320i staat nog wel in een hoekje van de schuur? | |
Andyy | woensdag 3 februari 2016 @ 22:32 |
Ik heb een 325i en een Z4 als leenauto's gehad, daat was ik blijer mee dan een i3 | |
Andyy | woensdag 3 februari 2016 @ 22:33 |
Gast achter de balie vroeg of ik een voorkeur had voor een leenauto, ik zei dat ik een leuke wilde. Stond een i8 voor de deur en die richting liepen we op om vervolgens er omheen te lopen. Ik werd getrolld Maar de Z4 was ook geen straf | |
mitchelll0181 | woensdag 3 februari 2016 @ 22:50 |
Net als Transformers ( 1? ) hahaha rijden ze langs een dikke auto, nee die krijg je niet haha | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 3 februari 2016 @ 22:58 |
Zag pas op de computer je quote Haha nah de e34 moet zich nog een beetje terugverdienen, dus dat duurt nog wel even LPG gaat goed! Op wintersport was het wel een nadeeltje, dat ik elke 300km moest tanken, maar de prijs maakt veel goed. Jammer dat we nog niet de Belgische prijs hebben, zag van de week 27ct per liter staan Merk alleen dat de auto af en toe gaat schudden, heeft 'ie op benzine geen last van. Dus binnenkort maar een keer langs de inbouwer om 'm beter af te laten stellen. Maar qua rijden merk ik er verder niks van! Even nog wat pics van de wintersport, lekker vies [ Bericht 15% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 03-02-2016 23:10:53 ] | |
Piet__Piraat | woensdag 3 februari 2016 @ 23:48 |
Juist, zo hoort een auto eruit te zien! En op zulke ritten met aardige snelheid merk je het nadeel van LPG wel ja. Ik had op vakantie dat ik in minder dan twee uur alweer stilstond om weer 70 liter te tanken . Hoewel een benzinebak dan ook snel leeg zal zijn. België is zeker leuk tanken. Voor benzine sowieso, diesel een beetje, maar LPG is helemaal lachen. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 4 februari 2016 @ 02:09 |
Nou viel nu juist nog mee, met 130/140 haalt 'ie nog aardig wat kilometers. Maar zodra ik een paar rondjes in de stad doe is de LPG tank helemaal snel leeg Benzinetank gaat 81 liter in, dus met ruim 1 op 7 valt daar nog wel mee te leven. Heb m'n benzinetank ook volgegooid in Oostenrijk, was 1,08 per liter Had voor 94 euro een volle LPG en benzinetank haha In België is LPG een lachertje inderdaad. Nog nergens zo een lage prijs tegengekomen. Zelfs in Luxemburg is het een stuk duurder (laatste keer zag ik rond de 40ct, langs de snelweg). | |
Piet__Piraat | donderdag 4 februari 2016 @ 07:26 |
Ah, dan rij je in Duitsland wat rustiger dan ik Oostenrijk is ook geinig tanken ja, net als Zwitserland (wanneer de koers gunstig is). In België ook al eens zoiets gehad ja...twee tanks vol en nog geen honderd euro kwijt. Had ik wel bijna 150 liter brandstof | |
daNpy | donderdag 4 februari 2016 @ 08:03 |
70 liter, verbruik van 1:7? = 490 km. 490km in 2 uur = 245 km/h gemiddeld. | |
Che_ | donderdag 4 februari 2016 @ 11:41 |
Denk niet dat je 1:7 verbruikt met hoge snelheden | |
boegschroef | donderdag 4 februari 2016 @ 12:01 |
Die heeft net zijn onderhoud gehad om vervolgens weer een nieuw jaartje op het circuit te staan (Oudere foto maar zo ziet de e30er buiten uit ) | |
daNpy | donderdag 4 februari 2016 @ 12:02 |
Ik denk ook niet dat 150km/h gemiddeld haalbaar is. | |
StretchingKoala | donderdag 4 februari 2016 @ 12:14 |
Ola, Ook maar eens mengen hier. Gisteren een 330E besteld, zwartmetallic met donkerbruin leder. Test rit was super, nu nog 11 weekjes wachten. Mijn huidige 320 Station gaat naar prive voor de hond & vrouw | |
fathank | donderdag 4 februari 2016 @ 12:20 |
Kufstein - Arnhem met een 100 pk diesel Focus in 6.5 uur. Dat was incl 2 tankstops. Zit je zo rond de 130 km/h gemiddeld met 98% snelweg km. Wil je daar 20 km/h bij oprijden moet je ideale omstandigheden hebben. | |
Hyperdude | donderdag 4 februari 2016 @ 12:36 |
Blijft mooi. [ Bericht 12% gewijzigd door Hyperdude op 04-02-2016 14:08:54 ] | |
Catch22- | donderdag 4 februari 2016 @ 13:30 |
Uhm, een year-round motor meer | |
Hyperdude | donderdag 4 februari 2016 @ 13:42 |
K75 = vorige eeuw = klassieker? Klassieker voor 355 dagen per jaar. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 4 februari 2016 @ 13:49 |
Haha ja heb het rustig aan gedaan. Op de terugweg hebben we ook 3 uur over 100km gedaan, zoveel files! Maar mijn ouders reden achter me aan en we hebben vrij veel regen gehad. Dus die durfden niet zo hard. Paar keer wel richting de 180km/h gereden. Maar met werk rijd ik ook meestal rond de 130km/h. Gaat lekker vlot en je wordt niet zo moe door het vol concentreren. Let wel, dan ga ik meestal heen en terug achter elkaar | |
Catch22- | donderdag 4 februari 2016 @ 14:13 |
Ja, van 94 (jaartje ouder dan mijn e34). Youngtimer dus | |
Dimitri_ | donderdag 4 februari 2016 @ 15:15 |
http://link.marktplaats.nl/m1018192918 Zo, mijn E34 mag weg. Weet nog niet zo goed wat ik in plaats van de E34 wil.. Die E30 die in het vorig topic voorbij kwam blijft lonken.... Deze: http://link.marktplaats.nl/m1016170631 | |
Andyy | donderdag 4 februari 2016 @ 15:17 |
Ik zou geen foto plaatsen van de ring. Dan zeg je eigenlijk dat die wel een beetje is afgetrapt | |
Dimitri_ | donderdag 4 februari 2016 @ 15:23 |
Mwah, ik zie dat anders. Liefhebbers gaan naar de ring. Liefhebbers zorgen voor hun auto. Als mensen denken dat mijn auto afgetrapt is omdat hij 1 keer in zijn leven op de ring is geweest moeten ze dat maar lekker denken. | |
Catch22- | donderdag 4 februari 2016 @ 15:26 |
Eens. Je gaat naar de ring om te trappen. Ik zou hem er om laten staan als ik jou niet kende. Besef je wel dat je een vrij doorsnee auto hebt en dus niet echt exclusief bent. | |
daNpy | donderdag 4 februari 2016 @ 17:23 |
Oh noes helemaal afgetrapt! Alsof dat uitmaakt op zo'n leeftijd | |
W00fer | donderdag 4 februari 2016 @ 17:57 |
Er is dus voor 75 euro aan te spenderen, en daarom zet je hem te koop? Ik zou die 75 euro zelf investeren dan kun je die minpunten uit je lijstje schrappen. Overigens is dat 75 euro excl arbeidsloon... En diverse manuren. | |
Piet__Piraat | donderdag 4 februari 2016 @ 19:24 |
1:7... I wish. Dat doet ie standaard . Ga maar uit van ongeveer 1:5 bij hoge snelheid. Dan zit je op 350km in twee uur, dat klopt prima. Ik hou het meestal bij een enkele reis, dat scheelt. Maar als het heen en weer moet, ook op dan verhoogde snelheid. Niet constant 200+, maar wel 150+. Hoef je niet achterlijk te remmen maar dan blijft het wel dynamisch en daar blijf ik probleem wakker bij. Zet me op CC in een rijtje voor meerdere uren achter elkaar en het wordt een loodzware rit voor me. | |
Dimitri_ | donderdag 4 februari 2016 @ 19:42 |
Ik ga er vanuit dat mensen handig zijn. Ik doe ook alles zelf dus vandaar. Ik doe hem weg omdat ik de auto niet meer gebruik.. En bij een auto van deze leeftijd zijn altijd wel wat dingetjes. Als ik nu die kleine dingen verhelp kan ik ook net zo goed de steenslag nog wegwerken.. En dan de remschijven vervangen... en dan de roest verhelpen... En dan etc etc etc. Kan bezig blijven. Kan ook neerschrijven dat de auto in perfecte staat is maar dit vind ik wel zo eerlijk. | |
daNpy | donderdag 4 februari 2016 @ 19:47 |
175 km/h gemiddeld? 130km/h gemiddeld moet je al serieus hard voor rijden. | |
W00fer | donderdag 4 februari 2016 @ 19:50 |
Dat lijkt me geen slecht plan! Anders zou je er wel eens minder voor kunnen krijgen dan je vraagt. Zoiets als de remschijven is een avondje werk, kan zomaar 5 a 600 meer opleveren. | |
Piet__Piraat | donderdag 4 februari 2016 @ 20:56 |
Heb het nog even nagezocht, want het klinkt wel als veel ja . Afstand tussen de twee pompstations is 295km (klopt ook wel, wilde de tank niet leeg rijden). Totale tijd tussen betalen: 2 uur en 1 minuut. Waarbij ik de eerste keer na betalen nog vijf à tien minuten op de vrouw heb staan wachten die moest piesen en net achter een buslading toeristen in de rij stond en de tweede keer tanken er dus bij zat. Laat de rijtijd 1 uur en 50 minuten zijn, maakt een gemiddelde van zo'n 160km/h. Geen 175km/h dus, maar nog hard zat. Daar heb ik ook wel serieus voor moeten doorhobbelen ja, dat is waar. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 4 februari 2016 @ 23:53 |
Met een personenauto is het ook wel beter haalbaar. Maar tijdens werk heeft het geen enkel voordeel voor mij: ik moet de boetes zelf betalen en krijg per uur betaald. Daarbij vinden ze het brandstofverbruik bij normaal rijden al niet zo fijn 😉 Ook rijd ik dag in dag uit, als het 1x in het jaar is dat ik over de autobahn moet zou ik het sneller doen, maar met 150k per jaar gaat dit beter. Ik zit meestal rond de 100km/h gemiddeld volgens de BC. En dat is dus niet over een stukje van 300km, maar bijv. van Amsterdam naar Monaco en terug. Overigens slaap ik op de terugweg dan wel even.. Dat rekent de BC er niet bij. Tanken hoeft gelukkig niet zo vaak, gaat 240 liter in dit beestje en dan haal ik zo een 1600km makkelijk. Stop dus vooral om even naar de plee te gaan. Betreft een maximaal verlengde MB Sprinter (7,4 meter) met een 3.0 V6 190pk en 7-traps automaat, heerlijke reiswagen 😎 | |
Piet__Piraat | vrijdag 5 februari 2016 @ 07:39 |
Dat scheelt inderdaad wel ja. Nu maak ik die buitenlandritten ook wel meerdere keren per jaar, maar dat is wel op twee handen te tellen normaal gesproken . In jouw geval snap ik het ook wel, plus uren en boetes ja. Sterker nog: tijdens werk rij ik ook heel rustig. Overal op de CC, max.snelheid etc. Zelfde verhaal als jij: reistijd wordt vergoed, boetes en hoog verbruik niet (privéauto). Alleen zijn de afstanden voor mij wel een heel stuk korter. Langdurig gemiddelde van 100km/h is netjes. Dan moet je al aardig doorrijden normaal gesproken (overdag en met respecteren max.snelheid). De doorsnee automobilist zit meestal rond 90km/h gemiddeld geloof ik. | |
Hyperdude | vrijdag 5 februari 2016 @ 09:27 |
Hoe tanken jullie zo snel onderweg? Duurt hier veul langer | |
Andyy | vrijdag 5 februari 2016 @ 10:46 |
Is dat een 225xe active polio? | |
Hyperdude | vrijdag 5 februari 2016 @ 12:02 |
Zou goed kunnen. Hij is alweer de deur uit. | |
Hyperdude | zaterdag 6 februari 2016 @ 10:15 |
Iemand trouwens een idee waar je in NL een velgenboom kan scoren die 275 breedte aan kan? Of een ander idee om een set fikse wielen goed op te bergen? Huidige boompje kan t/m 225 Kom zelf niet veel verder dan ideetje een tweede 225 boompje aan te schaffen, en dan 2 wielen per boompje. Maar dat is niet zo effectief qua ruimte benutting. Belachelijke bandenmaten, en de daaruit volgende bandenprijzen, van tegenwoordig. | |
daNpy | zaterdag 6 februari 2016 @ 11:35 |
Gewoon op elkaar stapelen? Wij hebben ook een paar van die bomen, niemand gebruikt die. Maar bij ons liggen de wielen dan ook op pallets in de stelling | |
Hyperdude | zaterdag 6 februari 2016 @ 11:41 |
Volgens mij is het nut van zo'n 'boom' dat er geen gewicht op de banden rust. Op de langere termijn schijnt dat niet goed te zijn. En ik heb geen ruimte voor stellingen en pallets. Site Michelin: http://www.michelin.nl/ba(...)ds/opslag-van-banden [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 06-02-2016 11:55:05 ] | |
daNpy | zaterdag 6 februari 2016 @ 11:53 |
Opslag korte en langere tijd is bijna hetzelfde. Koel bewaren is het beste. Dat ze op een rand liggen is niet zo heel schadelijk, tenminste minder schadelijk als ze op 1 plek laten staan. En ook dat duurt jaren voor het vierkante banden geeft. Losse banden liggen bij ons ook gewoon. Ik zie eigenlijk niet in waarom ze dan wel zouden moeten staan? | |
Hyperdude | zaterdag 6 februari 2016 @ 11:57 |
Ik deed altijd losse banden rechtop en band op velg plat. Gaat tot nu toe goed. Ik bewaar van elke maat band tenminste 1 oud exemplaar. Heb ik altijd een tijdelijke voorziening als ik iets kapot rij. Die bewaar ik dus rechtop. Momenteel overdrijf ik een beetje. Wielen zijn naar de restaurateur [ Bericht 24% gewijzigd door Hyperdude op 06-02-2016 12:03:21 ] | |
daNpy | zaterdag 6 februari 2016 @ 11:58 |
Waarom dan? | |
Hyperdude | zaterdag 6 februari 2016 @ 12:04 |
Omdat banden zonder velg niet in zo'n boom blijven hangen. Omdat het goed werkt | |
house_is_a_feeling | zaterdag 6 februari 2016 @ 12:08 |
Wat ik mij trouwens al een tijdje afvraag als verse BMW newbie: waarom ligt mijn accu achterin? Wat voor nut heeft zoiets? | |
Sounddragon | zaterdag 6 februari 2016 @ 12:26 |
Gewichtsverdeling. Als je een dikke reet hebt, kun je er nog eentje extra bij zetten. | |
daNpy | zaterdag 6 februari 2016 @ 12:29 |
Opgestapeld nemen ze toch veel minder ruimte in beslag? | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 6 februari 2016 @ 12:39 |
Haha toch raar he, je zou zeggen dat je voor de baas harder rijdt (vooral hoe ik sommige andere busjes zie rijden..). Maar met mijn eigen auto rijd ik meestal ook wat harder (soms juist weer heel rustig). Met de werkbus rijd ik meestal de maximum snelheid. Heb nu over 11000km een gemiddelde snelheid van 89 km/h. Daar zitten ook tripjes met de boot bij (dus stop en go bij het in- en uitladen) en de treintunnel (idem). Uiteraard wat files en ook stukken binnendoor (Route Napoleon gedaan begin van dit jaar). | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 6 februari 2016 @ 12:41 |
Gaaf! Mijn auto staat voor de 2e keer op de homepage van www.autoblog.nl | |
Hyperdude | zaterdag 6 februari 2016 @ 14:02 |
Mooie foto's Zout er alweer af? | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 6 februari 2016 @ 14:41 |
Thanks! Ja door de vele regen is dat wel er af. Maar heb 'm nog niet schoongemaakt :p Moest meteen de volgende middag weer naar het buitenland voor werk. Morgen maar eens schoonmaken haha. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 6 februari 2016 @ 15:18 |
Prima, maar wat is dan de counter linksachter? Gezien die accu bijna tegen de rand rechtsachter ligt | |
Hyperdude | zaterdag 6 februari 2016 @ 15:24 |
Links zat bij mijn 2001 E46 versterker, telefoon, CD-wisselaar en krik ed. En bestuurder linksvoor. In mijn 'nieuwe' 2011 F11 zit de accu in het midden. Waar vroeger het reservewiel zat. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 06-02-2016 15:35:24 ] | |
house_is_a_feeling | zaterdag 6 februari 2016 @ 15:52 |
Ah, mijn crisisbak is natuurlijk niet zo luxe uitgevoerd. Heb alleen een antenneversterker daar. Klinkt logisch dan. | |
Hyperdude | zaterdag 6 februari 2016 @ 16:41 |
Add lightness | |
YebCar | zaterdag 13 februari 2016 @ 00:47 |
bmw experts...vraagje mijn dsc knop en eco/sport drive knop doet het niet meer. Mijn dealer heeft paar dagen geleden de koppeling vervangen. Kan het zijn dat ze iets intern naast de verschnellingspook hebben losgehaald?? dsc knop die zit vast, en de eco.sport knop doet het maar reageert totaal niet. | |
Hyperdude | zaterdag 13 februari 2016 @ 09:04 |
Lijkt mij wel. DSC knop zit vast=kan je niet meer indrukken? Welk model? | |
YebCar | zaterdag 13 februari 2016 @ 09:16 |
F20, 1 serie dus | |
pvdplanet | zaterdag 13 februari 2016 @ 09:52 |
E36 zit de accu bij 4 cilinders voorin en 6 cilinders achterin. Viercilinder weegt veel minder, zo komen ze bij alle modellen van 1.6 tot 3.2 tot een gewichtsverdeling van 50-50. Het blok van een M3 weegt meer dan een 328i maar dat wordt dan weer deels gecompenseerd door het zwaardere diff (sperplaten) | |
Piet__Piraat | zaterdag 13 februari 2016 @ 10:02 |
Bij de E46 lag dan weer alles achterin geloof ik. Althans, bij mijn vierpitter diesel lag de accu ook gewoon achterin. | |
Catch22- | zaterdag 13 februari 2016 @ 10:58 |
En de e34 heeft hem onder de achterbank, rechtsachter. | |
daNpy | zaterdag 13 februari 2016 @ 11:31 |
Bij de benzine niet. Diesel blok is zwaarder. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 13 februari 2016 @ 11:37 |
Gewichtsverdeling dus. Gaat bij mij ook om een vierpitter diesel (e46). Ben toch benieuwd hoeveel ik aan 'compensatie' mis als ik geen mediasysteem achter heb. Kan me niet voorstellen dat alleen het krikje voor balans zorgt. | |
pvdplanet | zaterdag 13 februari 2016 @ 11:47 |
Bij de E46 hebben meeste modellen ook een 50-50 verdeling. Bij zware blokken wordt deze zo dicht mogelijk tegen het tussenschot geplaatst en ligt het zwaartepunt van de transmissie liefst ver achter de vooras. De e46 heeft sowieso weinig overhang aan de voorkant dus de dikke kont brengt veel gewicht naar achter. | |
leolinedance | zaterdag 13 februari 2016 @ 11:55 |
Al een paar keer gehad dat tijdens het rijden de complete boordcomputer zich reset. Radio blijft aan maar is niet meer te bedienen en het scherm wordt zwart. 1-2 min later start alles weer op. Betreft een 2012 F30 320d. Iemand enig idee? | |
daNpy | zaterdag 13 februari 2016 @ 11:57 |
Lage accu spanning? | |
Hyperdude | zaterdag 13 februari 2016 @ 11:58 |
Of je gaat met aluminium aan de slag 5-serie: | |
bokkepoot | zaterdag 13 februari 2016 @ 12:24 |
Aluminium, das toch zo'n grondstof van voor de 2e wereldoorlog? Carbon all the way | |
Hyperdude | zaterdag 13 februari 2016 @ 12:43 |
Dure schoenendoos. Vroeger was alles betermooier. | |
bokkepoot | zaterdag 13 februari 2016 @ 12:49 |
Geen problemen mee, kan die obesitas eindelijk weer uit de auto's. Kunnen we weer echte auto's krijgen waarmee je wel de bocht door kan En vroeger is | |
Dimitri_ | zaterdag 13 februari 2016 @ 13:30 |
Behalve de 518, daar ligt ie voorin onder de motorkap. | |
pvdplanet | woensdag 17 februari 2016 @ 20:15 |
Extra sleutel voor de E36: 16 euro (origineel Huf) Het slijpen was gratis Lang leve de tijd van voor de startonderbrekers | |
house_is_a_feeling | woensdag 17 februari 2016 @ 20:25 |
Ik moet nog een extra sleutel voor m'n E46 | |
pvdplanet | woensdag 17 februari 2016 @ 20:53 |
https://www.keyprof.com/P(...)p?page=BMW&model=E46 Ik heb de eerste sleutel met ontgrendelknopjes genomen, laten slijpen bij een bevriende sleutelboer en de (lege) inhoud van de sleutel met kit volgespoten. Maar ja zo makkelijk zal het niet worden | |
house_is_a_feeling | woensdag 17 februari 2016 @ 20:55 |
Maar dat is toch zonder inhoud die sleutel? Kan hem moeilijk gebruiken met startonderbreker? Ik snap het, bij jouw auto gaat het makkelijker inderdaad. Ik mag naar de stealer voor een complete met chip en al. | |
pvdplanet | woensdag 17 februari 2016 @ 21:05 |
Bij de Volvo (1 sleutel met chip en 1 losse afstandsbediening) heb ik 2 sleutels bij die gasten besteld en laten slijpen. De sleutel met chip zit nu in de stuurkolom verwerkt zodat de startonderbreker gefopt wordt. Totale kosten 25 Euro. Ga niet 200 Euro dokken voor een 2e sleutel, dat is 1/6 van de aanschafprijs | |
daNpy | woensdag 17 februari 2016 @ 21:50 |
Dus de auto kan nu met een schroevendraaier gestart worden? | |
pvdplanet | donderdag 18 februari 2016 @ 07:42 |
Zullen ze eerst actief het deurslot en stuurslot moeten forceren. Naja, oldschool dieven bestaan toch niet meer. De moderne autokraker heeft een laptop, geen breekijzer. | |
Hyperdude | donderdag 18 februari 2016 @ 16:11 |
Hier waakt BMW heeft ook geen sleutels meer. | |
NightFlight | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:23 |
Mooi man. Nog zo'n oude van Adolf? | |
mitchelll0181 | zaterdag 20 februari 2016 @ 13:29 |
Inderdaad bij vorige auto ook zo gedaan. Daarbij als ze hem echt willen stelen ben je hem toch kwijt. | |
spectrumanalyser | zaterdag 20 februari 2016 @ 17:09 |
Origineel Huf, is dat gelijk aan de sleutel die BMW af fabriek meeleverde? Heb blanco sleutels van 'Ritter Automobil' een tijd geleden geprobeerd en dat was werkelijk prut kwaliteit. knopjes werkten slechts sporadisch, bij het loeihard inknijpen. http://vi.vipr.ebaydesc.c(...)=ebay.de&descgauge=1 | |
Hyperdude | zondag 21 februari 2016 @ 09:30 |
Je las over mijn knipoog heen. 523i bevalt prima tot nu toe. Enige nadeel is dat ie 100KG te zwaar is. 1705 KG vlgns. RDW. Vorige week is er nog een nieuwe NOx sensor gemonteerd. Motorlampje ging branden, verder merkte ik niks. Na monteren sensor had de monteur nog even een redelijk rondje gereden om mijn 'katalysator te regeneren'. Kan je zien dat 90% van wat ze aan 5-serie verkopen, diesels zijn. Ding ploegt als een trein rechtdoor op een blankstaande snelweg met 160+. Bochten kan je beter een 1 of 3 voor kopen. [ Bericht 22% gewijzigd door Hyperdude op 21-02-2016 09:37:26 ] | |
NightFlight | zondag 21 februari 2016 @ 13:08 |
Ding stuurt als een scheermes door de boter man. 't Is geen Volvo. | |
Piet__Piraat | zondag 21 februari 2016 @ 13:51 |
Maar wel een Fünfer. Die zijn toch meer op comfort gericht. Om serieus te hoeken moet je zo'n ding niet hebben. | |
Hyperdude | zondag 21 februari 2016 @ 14:50 |
Ja, maar wrom zit er dan een sport+ knop op? | |
leolinedance | zondag 21 februari 2016 @ 14:52 |
Dat zou toch niet zo mogen zijn tijdens het rijden? Het kan zeg maar gebeuren terwijl ik al een uur aan het rijden ben. | |
leolinedance | zondag 21 februari 2016 @ 15:01 |
Tsja die heb ik ook op mijn 320d EDE. Lekker tegenstrijdig, een super zuinige diesel met Sport+ knop, sportpakket, paddles etc | |
Piet__Piraat | zondag 21 februari 2016 @ 15:24 |
Marketing hè, dan lijkt het nog wat. Net als M-bumpers en onderstellen op een 316d. Sport+ is heel relatief, ook in een 5. | |
NightFlight | zondag 21 februari 2016 @ 16:37 |
Mwah, 5-serie met M-onderstel en 6 cilinder met 8-traps automaat wil best sportief vooruitkomen. No doubt about that. | |
pvdplanet | zondag 21 februari 2016 @ 19:28 |
BMW Teilenummer staat achterop | |
Hyaenidae | zondag 21 februari 2016 @ 20:44 |
Wat is precies het verschil tussen het normale en het M-onderstel? Kan iemand mij dat vertellen liefst met pics ter verduidelijking? | |
Hyperdude | zondag 21 februari 2016 @ 20:56 |
Bij de E46 was het andere dempers, iets dikkere torsiestaaf (en andere schroefveren, geloof ik). Voorbeeldje: http://nl.bmwfans.info/pa(...)r2001/option?s=S226A | |
daNpy | zondag 21 februari 2016 @ 21:49 |
Wel als er niet meer voldoende geladen wordt. | |
leolinedance | zondag 21 februari 2016 @ 21:57 |
Ok zal het eens nakijken. Zou dan verwachten dat het wat vaker voor zou komen dan 1x per 3 maanden ofzo. Overigens kan het er ook mee te maken hebben dat die auto ooit volledig onder het brandblusschuim gezeten heeft. Bijrijder ipv stoelverstelling aan de brandblusser getrokken. Tijdens het rijden ja | |
daNpy | maandag 22 februari 2016 @ 08:04 |
Handig. Daar kunnen tal van gekke elektronica problemen van komen natuurlijk, zeker op zo'n nieuw ding | |
Piet__Piraat | maandag 22 februari 2016 @ 17:51 |
Boooh. Ik zou ook echt not amused zijn. Als iets killing is voor je auto en de elektronica... | |
house_is_a_feeling | dinsdag 23 februari 2016 @ 11:07 |
Goedgekeurd, geen aandachtspunten Wel deze voor het eerst goed onder de brug gezien. De uitlaat is vanaf de voorpijp volledig aan elkaar gelast, prutswerk | |
pvdplanet | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:13 |
Als hij maar gasdicht is en er niet onder vandaan flikkert | |
house_is_a_feeling | dinsdag 23 februari 2016 @ 15:21 |
Hopelijk blijft ie dat nog heel lang inderdaad. | |
Hyperdude | vrijdag 26 februari 2016 @ 10:29 |
Na monteren nieuwe NOx sensor gaat lampje weer aan. Nu 2 nieuwe katalysatoren onderweg vanuit het Mutterland. Deze volgens mij: [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 26-02-2016 11:33:16 ] | |
Piet__Piraat | zaterdag 27 februari 2016 @ 09:51 |
Allemaal onder garantie, mag ik hopen? | |
Hyperdude | zaterdag 27 februari 2016 @ 10:40 |
Natuurlijk is dat garantie. Anders had ik geen gebruikt in mijn vorige post . | |
Merode32 | zaterdag 27 februari 2016 @ 13:48 |
Een klein vraagje, wij rijden prive een 4 serie diesel 6 cilinder. Nu drong de dealer aan op de koop van een snap in adapter, kan iemand mij uitleggen wat het voordeel daarvan is? De auto heeft immers ook blauwe tand waarmee hij verbinding kan maken tot mijn mobiel. | |
Hyperdude | zaterdag 27 februari 2016 @ 13:55 |
Snap in adapter laadt accu en je gebruikt de buitenantenne= beter bereik. Van dat betere bereik heb ik nooit iets gemerkt behalve in Noorwegen of de Alpen. www.bmw.com/bluetooth geeft meer info specifiek voor jouw foon. | |
Merode32 | zaterdag 27 februari 2016 @ 13:57 |
De website had ik gelezen, maar ik zie nog steeds niet wat het voordeel is, als je hem gewoon met bt verbind zonder snap in dat kun je je telefoon neerleggen waar je wilt, bij de snap in moet hij steeds weer in de adapter | |
Hyperdude | zaterdag 27 februari 2016 @ 14:01 |
De 2 voordelen heb ik genoemd in mijn eerste zin. Of jij die voordelen voordelig genoeg vindt om zo'n snap in ding aan te schaffen laat ik over aan jouw discretie. Mijn ouwe foon hebben ze niet eens zo'n snap in ding voor. | |
Merode32 | zaterdag 27 februari 2016 @ 18:59 |
Tja daar zal ik het dan maar mee doen. Dan nog een vraagje weet iemand hoeveel isofix aansluiting een x5 met derde rij heeft? 2 of 4? | |
Andyy | donderdag 10 maart 2016 @ 18:13 |
Distributieketting van de X1 wordt na 80.000 km vervangen onder garantie. N20 motor zit er in, is dat een bekend kwaaltje? | |
Hyperdude | donderdag 10 maart 2016 @ 18:19 |
http://www.rightfootdown.(...)-components-n26-too/ Gaat over redesign van distributie. Staan onderaan wat serie nrs. | |
Hyperdude | donderdag 10 maart 2016 @ 18:20 |
dubbel [ Bericht 52% gewijzigd door Hyperdude op 14-03-2016 18:47:26 ] | |
Hyperdude | maandag 14 maart 2016 @ 18:46 |
Impry | maandag 14 maart 2016 @ 22:23 |
Zaterdag heb ik me gewaagd aan het coderen van m'n F20 met een OBD kabel. Dacht dat het allemaal erg ingewikkeld zou zijn maar met een duidelijk filmpje erbij en wat foruminfo stelde het eigenlijk helemaal niet zo veel voor. Wel even een secuur werkje maar als je alles rustig doet is er niets aan de hand. Wat heb ik aangepast: Lichtpakket gaat aan als ik hem in z'n achteruit zet. Snelheidsbeperking van DVD-speler afgehaald, lekker concertDVDtjes kijken of in de file een simpele film/serie. Digitale KM teller in het instrumentencluster. En verder nog dingen die ik niet op de foto heb staan: - Bij dagrijverlichting staan nu ook de achterlichten aan - Auto ontgrendelen: knipperlichten 1x / Auto vergrendelen: knipperlichten 3x - Welkomstverlichting blijft langer aan - Gordelpiepjes/meldingen verwijderd - Ambianceverlichting in interieur losgekoppeld van de tellerverlichting. Dus ambiance blijft op mooie sterkte terwijl de tellers lekker donker worden Al met al best wat dingetjes wat het totaalplaatje nog leuker/comfortabeler maakt! | |
mitchelll0181 | maandag 14 maart 2016 @ 23:01 |
Spannend hoor. Als je t fout doet kan je dingen onklaar maken haha Maarre nice! Heb bij mn e46 het ook gedaan, auto lock. Verbruik in liters verder niet veel bijzondere opties haha | |
Piet__Piraat | dinsdag 15 maart 2016 @ 08:13 |
Dat zou ik inderdaad ook allemaal coderen, ideaal . Alleen die ambianceverlichting niet, maar ik wil het in de auto ook altijd zo donker mogelijk hebben 's avonds en 's nachts. Wel geinig dat het allemaal kan. Bewust voor een OBD-kabel gekozen trouwens? Ik begreep dat er ook al kant-en-klare apps/software voor is, toch? Of is dat alleen voor de E90/E60? | |
bluemoon23 | dinsdag 15 maart 2016 @ 09:29 |
Je auto met poeder blussen is ook De brand gaat wel uit, maar je auto electronica is ook naar de kloten. | |
Impry | dinsdag 15 maart 2016 @ 09:36 |
Ambianceverlichting is zelfs op z'n felst nog erg donker vind ik zelf maar daardoor wel subtiel En anders kun je het via iDrive nog eenvoudig aanpassen. Maar het is inderdaad heerlijk om 's avonds in een donkere auto te rijden, geeft zoveel meer rust aan je ogen. Coderen kan bij de nieuwere modellen zoals mijn F20 nog niet met een app zoals MyCarly: http://support.mycarly.co(...)ct&utm_campaign=home Dus vandaar inderdaad met OBD. Ook stukken goedkoper trouwens. Degelijke kabel koop voor ¤ 35,-. Met die app ben je, incl. adapter, minstens ¤ 90,- kwijt. [ Bericht 1% gewijzigd door Impry op 15-03-2016 09:44:51 ] | |
Piet__Piraat | dinsdag 15 maart 2016 @ 10:10 |
Ah, vandaar. Dan zou ik ook voor de kabel gaan denk ik. Lekker kloten, met enige voorzichtigheid natuurlijk 's Avonds moet mijn auto zo donker mogelijk zijn. Lekker rustig aan de ogen. Dashverlichting meest zwak, ideaal. Ik snap al die lui niet met een complete kermis aan de binnenkant. Zo vermoeiend. Net als een navi op fel scherm. | |
Hyperdude | dinsdag 15 maart 2016 @ 19:55 |
Moet mij echt eens inlezen in die compushite. Weet er maar weinig van van. Gelukkig staat hier ook nog een oude bak waar ik wat aan kan klooien zonder airbags die je om de oren vliegen als je iets los schroeft, en Canbussystemen die niet doen wat ik wil. | |
Hyperdude | woensdag 16 maart 2016 @ 15:07 |
Dat Rheingold; is dat een beetje nuttig, en werkbaar, voor een amateur? | |
Impry | woensdag 16 maart 2016 @ 15:29 |
Ik ben alleen bekend met E-SYS, is veel online over te vinden. Dat is voor een amateur prima te doen. Met één filmpje kun je het in 1 uur klaarhebben, ik heb dit filmpje gebruikt: | |
pvdplanet | donderdag 17 maart 2016 @ 09:32 |
De draagarmbussen achter waren versleten. PU geeft te veel stress op de carrosserie dus daarom een stel versterkte OEM van Meyle besteld: Die moeten erin geperst worden en zonder tool lukt dat niet. Die heb ik dan ook maar effe zelf in elkaar geflanst. Leuk kleurtje erop, why not Gaat prima! Nog een set shims erbij gezet om de beweging te beperken | |
boegschroef | donderdag 17 maart 2016 @ 12:02 |
Rheingold is vooral nuttig voor het opzoeken van problemen maar voor codering moet je naar E-sys. | |
Hyperdude | donderdag 17 maart 2016 @ 12:10 |
Diagnose en therapie. Dat zoek ik. Toch maar in het diepe springen. | |
Hyperdude | vrijdag 18 maart 2016 @ 17:27 |
Mooie kleur Iemand bekend met de constructie van remschijven? Heb de winterbanden eraf gehaald en zie dat de schijven alu harten hebben. Stalen dop op het wiellager roest lekker door alle wilde vrije electronen. Lijkt wel wat op zwevende remschijven; maar dat zal toch niet? Alleen alu hart om wat gewicht te besparen? Wielen icm. runflat-banden 275/18 zijn overigens erg zwaar vergeleken met de oude 225/18 Alpina wieltjes. F11 523i Ter vergelijk zwevende schijven E46 330 een paar jaar terug: | |
Hyperdude | maandag 28 maart 2016 @ 16:23 |
Topic dood? Zijn ook wel een beetje saaie grijze muizen aan het worden, die BMW's | |
leolinedance | maandag 28 maart 2016 @ 16:36 |
Mooie bak toch | |
Piet__Piraat | maandag 28 maart 2016 @ 16:37 |
Wat Leo zegt. Ik zou willen dat er eentje kon betalen. | |
Hyperdude | maandag 28 maart 2016 @ 16:40 |
Hij is wel veul saaier dan mijn oude 330. Maar het gaat niet om mijn bak. Dit topic mot weer een beetje leven in komen. Anders moet ik naar zo'n suf BMW-forum waar ze de hele tijd over uitlaten en schokdempers leuteren... | |
Hyperdude | maandag 28 maart 2016 @ 16:42 |
Maar synthetische Lidl olie. Doen voor ¤5,99/liter? Als ie de juiste BMW-codes heeft. http://www.lidl.nl/nl/Off(...)Detail&id=21776&ar=1 Zo'n 'dure' 5-serie moet natuurlijk wel betaalbaar blijven. [ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 28-03-2016 16:52:26 ] | |
Piet__Piraat | maandag 28 maart 2016 @ 17:59 |
Kan, maar dan moet je wel wat eerder vervangen. Heb het idee dat de dopes in die goedkopere olie eerder uitgewerkt zijn. Maar dat kan ik niet onderbouwen Om de 15k lijkt me sowieso slim. Al die longlife-intervallen van tegenwoordig lijken vooral voor schade te zorgen. Kan me wel voorstellen dat de 330 wat levendiger was ja. Dit is toch een stapje hoger, comfortabeler en wat minder gooi-en-smijt auto. [ Bericht 16% gewijzigd door Piet__Piraat op 28-03-2016 18:05:03 ] | |
Hyperdude | maandag 28 maart 2016 @ 18:08 |
Oude bak lustte wel een slokkie. Deze lijkt tot nu toe mee te vallen. Als zo'n elektrieke meter betrouwbaar aanwijst. Is puur voor eventueel bijvullen. Rest laat ik toch bij de dealer doen ivm. garantie. Heb ook nog 10 liter 5w-50 staan bedenk ik nu. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 28 maart 2016 @ 18:15 |
Wat raden jullie eigenlijk aan qua beurtjes? Ik heb dus een e34 540i V8 en bijna 10.000km terug is de olie gedaan, bougies, filters, etc, iets later nog de remvloeistof, stuurbekrachtiging vloeistof (en die is ook van de niveauregeling), remschijven en remblokken. Maar mijn OBC heeft wat errors dus m'n service interval ding bij de tellers vertrouw ik ook niet. Geloof dat het meestal rond de 10.000km/12.000km is bij dit model, maar lijkt mij dat 15.000km geen probleem moet zijn toch? | |
Hyperdude | maandag 28 maart 2016 @ 18:25 |
Ik vervang, de motorolie, iets sneller dan de termijnen van BMW voorschrijven. Heb door de jaren heen weinig gemerkt van die variabele servicetermijnen/service interval ding. Ding komt toch meestal uit op de standaard termijn. Hangt bij zo'n V8 misschien nog net iets meer af, dan bij een 6-pittertje, van het feit of ie vaak/meestal fatsoenlijk op temperatuur komt. Veel korte stukkies/wat gebruik je nu voor olie? | |
LoveAtFirstDrive | maandag 28 maart 2016 @ 19:01 |
Ik rijd wisselende afstanden. Meestal naar m'n werk (40km enkel), maar ook wel wat korte stukjes. Uiteraard rijd ik wel altijd netjes warm. Olie weet ik niet, dit is nog gedaan door de verkoper. Maar volgende keer ga ik of naar de specialist waar ik al geweest ben voor heel wat dingen of misschien doe ik alleen de olie + filter wel zelf. | |
Piet__Piraat | maandag 28 maart 2016 @ 19:05 |
Als je 10-15k aanhoudt zal je een heel eind safe zitten. Jouw V8 komt nog uit de tijd dat de blokken allemaal hard waren en wel wat kunnen hebben. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 28 maart 2016 @ 19:10 |
15k lijkt mij ook wel goed ja. Olie kan toch wel wat hebben tegenwoordig? Om de 20k of 1x per jaar moet ook het LPG filter vervangen worden (ivm. garantie), dus dat kan dan ook meteen meegenomen worden. | |
daNpy | maandag 28 maart 2016 @ 19:32 |
Ik zit ook te twijfelen om de olie een keertje extra te vervangen, icm vernieuwing van de Vanos ventielen. Zit nu op iets van 13dkm gereden, nog ~12dkm te gaan, dus bijna op de helft. | |
Hyperdude | maandag 28 maart 2016 @ 22:03 |
Gewoon doen als boel toch open moet en je al 15K oid hebt gereden. Olieprijs blijft niet altijd zo laag | |
daNpy | maandag 28 maart 2016 @ 22:23 |
Boel hoeft niet open, dingen zijn gemakkelijk te vervangen met 1 bout/stuk | |
Hyperdude | maandag 28 maart 2016 @ 22:36 |
Dan zou ik het lekker zo laten. Zie het nut niet zo van te vroeg olie verversen. | |
bluemoon23 | dinsdag 29 maart 2016 @ 03:12 |
Merkolie van Shell of Castrol met Bmw LL kun je ook wel bij webshops kopen voor ¤6/7 per liter. Altijd nog beter dan Lidl olie..... Die 330 had zeker het M54 blok ? Die lusten inderdaad wel een slokje olie | |
daNpy | dinsdag 29 maart 2016 @ 07:04 |
Precies die heb ik dan ook een aantal liter staan | |
Mr.Ping | dinsdag 29 maart 2016 @ 08:17 |
Misschien kunnen jullie mij van advies voorzien, want ik kan niet kiezen tussen deze velgen: BMW 225M 19 inch Lenzo B9 19 inch (imi. BBS) VMR VB3 19 inch Ik heb een M-onderstel, en het liefst wil ik dat niet (of niet veel) verlagen. | |
Hyperdude | dinsdag 29 maart 2016 @ 18:14 |
De middelste vind ik nie zo mooi. Denk dat mijn voorkeur naar de bovenste gaat. | |
boegschroef | dinsdag 29 maart 2016 @ 19:03 |
Ik vind die middelste echt niet passen bij de wagen. De bovenste zijn mooier dan de onderste | |
Piet__Piraat | dinsdag 29 maart 2016 @ 19:52 |
Die Lenzo/BBS zou ik ook skippen inderdaad. VMR staat wel dik, maar heeft eigenlijk een verlaging nodig, en die wil je niet... | |
Mr.Ping | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:36 |
De 225M hadden ook mijn voorkeur omdat ze mooi staan zonder verlaging, helaas zijn ze meer dan drie keer zo duur als de VMR velgen. Valt niet mee om voor een witte auto iets moois te vinden, zonder extreem laag te gaan of te moeten rollen. Bij de auto past het best een simpel ontwerp denk ik, zoals deze styling 95. (maar dan een centimeter of 2 hoger) | |
leolinedance | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:45 |
Ruil hem in voor een auto met een beetje kleur. Is sowieso mooier Daarnaast vind ik de velgen op deze foto veel te groot. Maken het geheel meteen erg sjonnie-achtig. Het model van de velg is wel aardig. Die VRM velgen in 18" lijkt mij ook wel wat. Die Lenzo velgen kunnen echt niet onder deze auto..in geen enkel formaat | |
Hyperdude | dinsdag 29 maart 2016 @ 20:54 |
Of een paar zwarte velgen er onder. | |
Mr.Ping | dinsdag 29 maart 2016 @ 21:05 |
| |
mitchelll0181 | dinsdag 29 maart 2016 @ 23:46 |
Prachtig | |
Piet__Piraat | woensdag 30 maart 2016 @ 07:54 |
Ik blijf die VMR's overigens wel vet vinden hoor. Als ik een E91 heb zijn dat wel serieuze kanshebbers. | |
Hyperdude | maandag 4 april 2016 @ 19:06 |
Dikke BMW http://www.telegraaf.nl/t(...)sht_op_auto_s__.html | |
daNpy | maandag 4 april 2016 @ 20:27 |
Die afgunst | |
Piet__Piraat | maandag 4 april 2016 @ 21:06 |
Een oude E39. Die koop je al voor duizend euro tegenwoordig toch? | |
Hyperdude | maandag 4 april 2016 @ 21:12 |
Maat van mij heeft recent een 540iT gekocht. Net iets meer dan ¤1000 | |
Andyy | maandag 4 april 2016 @ 21:19 |
Jezus, je zou bijna op dat wijf in willen rijden hoe kut en overdreven ze het verteld | |
Piet__Piraat | maandag 4 april 2016 @ 21:24 |
Een 540i voor dat geld? Dat is wel 'enigszins' onderkant van de markt hè Maar goed, dat kan die van het filmpje natuurlijk ook zijn. | |
Hyperdude | maandag 4 april 2016 @ 21:26 |
'Iets meer' kan ook 5000 oid. zijn, natuurlijk. Of meer... Automatisch dimmend glaasje voor buitenspiegel is al ¤300 + | |
Piet__Piraat | maandag 4 april 2016 @ 21:34 |
Motherfuckers. Dan maar geen dimmende buitenspiegel | |
Hyperdude | maandag 4 april 2016 @ 21:40 |
Een Elektochromatischer Außenspiegel is kennelijk niet voor iedereen weggelegd. | |
leolinedance | dinsdag 5 april 2016 @ 09:01 |
1000 euro of 5000 euro...klein verschil inderdaad | |
fathank | dinsdag 5 april 2016 @ 11:36 |
Alsof bmw-rijders uberhaupt spiegels gebruiken. Misschien in een Einzer om de mascara te checken | |
leolinedance | dinsdag 5 april 2016 @ 11:43 |
of de Z3 | |
daNpy | dinsdag 5 april 2016 @ 11:49 |
Spiegels zijn toch om tragere deelnemers achter je te zien? Waarom zou je dat willen? | |
mitchelll0181 | dinsdag 5 april 2016 @ 14:40 |
Of de Z4, of de I3 | |
leolinedance | dinsdag 5 april 2016 @ 16:56 |
Die vind ik wel wat minder kappers. | |
Piet__Piraat | dinsdag 5 april 2016 @ 17:05 |
Hooguit om te zien of de kit achter je aan komt | |
Merode32 | vrijdag 8 april 2016 @ 13:42 |
Heeft iemand ervaring met het elektrische zonnenpaneel op de achterruit? Ik weet dat hij achterin te bedienen is met de tablet maar zit er in de cockpit ook een knopje om hem bedienen? Als ik zonder passagiers rij is het dood irritant dat ik niet weet hoe hem te bedienen. | |
boegschroef | vrijdag 8 april 2016 @ 17:54 |
Welk model? Mijn e46 had een knopje in het rijtje waar ook de stoelverwarming zit. | |
Merode32 | zaterdag 9 april 2016 @ 00:51 |
De nieuwe 7 serie, ik heb hem 2 maand te leen | |
boegschroef | zaterdag 9 april 2016 @ 08:47 |
Ik heb net even gekeken, middelste knop in de rij waar ook de stoelverwarming zit in de nieuwe 7 | |
fathank | zaterdag 9 april 2016 @ 10:09 |
Lekker hoor 2 maanden een nieuwe 7. Vindt de dealer je aardig of heb je onder z'n bureau oneerbare voorstellen uitgevoerd? | |
Merode32 | zaterdag 9 april 2016 @ 11:55 |
Mijn oom was zo aardig om een nieuwe 7 serie te kopen en zich daarna te bedenken dat hij twee maanden naar zijn vrouw wilde, de dealer wilde de overdracht niet uitstellen. Dus had hij een oppas nodig, ik heb mezelf aangeboden op voorwaarden dat ik hem in mag rijden, wat hij perfect vondt. een uiterst vervelende taak uiteraard. | |
Merode32 | zaterdag 9 april 2016 @ 11:56 |
Ga ik straks proberen. | |
Hyperdude | zaterdag 9 april 2016 @ 17:46 |
1st world problems: Waarom zijn mijn head up display en navischerm verschillend gepolariseerd? Niet handig met polariserende glazen in mijn zonnebrilleke. Hopelijk technische redenen; anders is het on-Duits Totaal off-topic: "Feel the Bern" | |
MaximumRush | vrijdag 22 april 2016 @ 22:18 |
Ik kan m'n 2009 E60 530xd met 180K inruilen tegen een 2007 E93 335i met 110K. Wat zouden jullie doen? | |
Catch22- | vrijdag 22 april 2016 @ 22:29 |
Als het qua maandelijkse kosten niet uitmaakt Zou ik het nog niet doen Ik vind die e93 niet om aan te gluren met het dak dicht. Ik heb overigens gister een nieuwe gehaald en vandaag de oude weggedaan. Van een 1995 E34 520i met 260k naar een E39 523iAT EXE met 218k. Heerlijk al die features. Mistte ik toch wel [ Bericht 5% gewijzigd door Catch22- op 22-04-2016 22:51:52 ] | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 23 april 2016 @ 00:58 |
Ziet er nog goed uit zeg! Leuke opties? | |
Catch22- | zaterdag 23 april 2016 @ 08:31 |
Alles wat je in die tijd wou hebben. Climate control, Cruise control, alle ramen elektrisch, automatisch dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak. Het is wel een thirty-footer, maar dat laat ik wellicht bijwerken. 1 paneel bij de neus heeft een dikke deuk, maar een paneel in kleur is onderweg. Van binnen is hij erg netjes en technisch ook prima. | |
boegschroef | zaterdag 23 april 2016 @ 08:40 |
Dat ligt er helemaal aan wat je zelf wil, waarom heb je destijds voor een e60 gekozen... Als het voor de ruimte en comfort is, dan snel de e93 laten staan. | |
leolinedance | zaterdag 23 april 2016 @ 08:49 |
Effe opgezocht, | |
Catch22- | zaterdag 23 april 2016 @ 08:51 |
Het valt wel mee hoor. Gewoon wat gebruikskrasjes enzo. Maar als je de prijzen ziet van e39s die helemaal strak zijn. Dan ga je al gauw over de drie ruggen | |
Hyperdude | zaterdag 23 april 2016 @ 09:32 |
Ik zou het doen. Beetje kietelen en je hebt een benzineblok zoals ze nooit meer (betaalbaar) gemaakt zullen worden. Aan de andere kant, qua ¤; nooit een goede auto wegdoen die je kent. Tenzij de deal te goed is om niet te doen. | |
Hyperdude | zaterdag 23 april 2016 @ 09:35 |
TouringTopic Ziet er vanaf 31 voet toch best netjes uit. | |
Piet__Piraat | zaterdag 23 april 2016 @ 10:22 |
Netjes hoor, die E39 Blijven mooie auto's. Over het E60 vs E93-dilemma: ik zou ook afwegen waarom je de E60 hebt. E93 is een heel andere auto, ander karakter. Ben je meer een dieselaar of hou je van de toeren van een benzineblok? Wil je ruimte en comfort, of wil je best wat ruimte inleveren voor een wat sportiever weggedrag? Cabrio is natuurlijk heerlijk, maar doe je daar ook echt wat mee? Of ben je iemand die constant met de kap dicht rijdt? Want dan heeft het weinig zin... | |
Tarado | zaterdag 23 april 2016 @ 10:38 |
Ik heb het idee dat de BMW occasions momenteel duurder zijn dan vergelijkbare modellen van Mercedes of Audi of zie ik dat verkeerd? | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 23 april 2016 @ 10:50 |
Ah dat is mijne ook wel ja. Die zit echt onder de krassen, ontdek er elke dag weer meer Maar zijn fijne bakken! Bij BMWtouringkopen vandaan, als ik de achtergrond zo zie? | |
Catch22- | zaterdag 23 april 2016 @ 11:05 |
Waar zie je dat aan? Maar hij komt er wel vandaan ja, maar het was zijn privé auto. Ik betaal niet wat ze voor de youngtimers vragen bij zulke bedrijven. | |
Mr.Ping | zaterdag 23 april 2016 @ 13:19 |
Doen! Of je moet heel veel kilometers maken en voordelig van A naar B willen rijden. Een E93 (ik heb een 330) is goed voor mijn dagelijks gebruik en in het weekend is hij voor de fun. | |
MaximumRush | zaterdag 23 april 2016 @ 14:17 |
E60 heb ik inderdaad ooit gekocht voor de ruimte. Heb hem nu 2 jaar en de keren dat ik het qua ruimte nodig had zijn op twee handen te tellen. Ik heb nu 235 pk en dat gaat een beetje vervelen. Aan de andere kant zou ik er qua opties op achteruit gaan. Oude idrive zit er natuurlijk in. | |
daNpy | zaterdag 23 april 2016 @ 20:19 |
Ligt er een beetje aan welke maand of er CCC of CIC in zit toch? | |
MaximumRush | zaterdag 23 april 2016 @ 20:38 |
Ik heb inderdaad op dit moment CIC en zou dan op CCC overgaan. Maar goed, dat kan je ook weer ombouwen. | |
bluemoon23 | zaterdag 23 april 2016 @ 22:38 |
Van de week even een tripje gemaakt met de cabrio. Eerst even leuk sturen in Luxemburg, en toen naar de Vogezen, daar is een mooie route, de Route de Cretes https://en.wikipedia.org/wiki/Route_des_Cr%C3%AAtes , https://goo.gl/maps/tap3MJhdSQD2 Maar ik was volgens mij net een week of 2 te vroeg, sommige stukken boven de 1000m waren de wegen nog afgesloten ivm sneeuw op de weg. Eigenwijs als wij Nederlanders zijn gaan we dan even kijken als er Route Barre op een bord staat, even kijken waarom die weg afgesloten is. Daarom dus [ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 23-04-2016 23:55:33 ] | |
derLudolf | zaterdag 23 april 2016 @ 22:46 |
Even lekker gespeeld in de sneeuw? | |
bluemoon23 | zaterdag 23 april 2016 @ 23:10 |
Er zaten wel winterbanden onder, maar de voorbumper vindt het denk ik niet zo leuk om voor sneeuwschuiver te spelen Was wel mooi weer overal, dan rij je over een weg waar de sneeuwwallen af en toe nog aan de kant van de weg liggen , en dan moet je de mensen dom zien kijken als je daar met het dak open rond rijdt. | |
mitchelll0181 | zaterdag 23 april 2016 @ 23:33 |
Ja die denken ook, hahaha een cabrio met een nederlandse kentekenplaat .. En terecht | |
bluemoon23 | zaterdag 23 april 2016 @ 23:56 |
Waarom is dat terecht | |
mitchelll0181 | zondag 24 april 2016 @ 00:00 |
Samenvattend : | |
bluemoon23 | zondag 24 april 2016 @ 00:27 |
Tja, volgende week moet ik weer werken, maar als ik nog vrij was dan reed ik gewoon naar Italie of Frankrijk, ik doe niet zo moeilijk. Met een cabrio in de zomer in Zuid Europa is ook niet altijd grappig hoor, boven de 30o zit je vaak liever in een dichte auto met airco. In de woestijnstaten in de VS zoals Nevada en Arizona zie je ook helemaal niet zoveel cabrio`s, veel te heet | |
Piet__Piraat | zondag 24 april 2016 @ 00:36 |
Check. Paar jaar terug nog een paar duizend km in hoogzomer door Zuid-Europa gereden. Uit principe altijd het dak open, maar ook helemaal weggefikt in de tussentijd. Ik was eerlijk gezegd blij toen ik weer thuis was en terug kon naar m'n schuifdakje. Cabrio blijft heerlijk, maar niet als het te heet is. Goedkoop zijn ze in elk geval niet. Tijdje terug nog zitten kijken...een C-klasse met zespitter diesel vs een 3-serie met zespitter diesel is de Dreier toch echt een stuk duurder bij vergelijkbare uitrusting. | |
Mr.Ping | zondag 24 april 2016 @ 15:03 |
Mag mijn cocaïne witte E93 330i ook in de OP? | |
mitchelll0181 | zondag 24 april 2016 @ 16:15 |
Haha dat MOET | |
Hyperdude | zondag 24 april 2016 @ 17:49 |
Ik heb 'm geopend, maar kan OP niet meer aanpassen. | |
Mr.Ping | zondag 24 april 2016 @ 17:51 |
Dus ik moet wachten op deeltje 106!? | |
Hyperdude | zondag 24 april 2016 @ 17:51 |
Of SD aan zijn jasje trekken... | |
LoveAtFirstDrive | maandag 25 april 2016 @ 15:21 |
Aan het muurtje er achter, die staat op praktisch elke foto van zijn aanbod. Ja die dingen zijn nu aan het stijgen! Maar lage kilometerstand is wel wat waard en netheid ook. Maar soms wordt het wel erg duur ja. Haha inderdaad. Heb vorige zomer ook een roadtrip gemaakt met een cabrio en was echt zo blij dat ik er 1 met airco had gekocht. We zaten precies in een hittegolf, met soms wel meer dan 40 graden.. Dat overleef ik niet in de zon | |
Catch22- | maandag 25 april 2016 @ 16:13 |
Als ik zie dat je een prima nette auto voor 2k hebt of een hele nette voor 7k, doe mij die minder nette maar. Die 5k ga je echt niet kwijt zijn aan extra onderhoud. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 25 april 2016 @ 16:28 |
Zolang ik het niet kan betalen ga ik daar ook voor. Maar ook omdat ik 'm gewoon dagelijks nodig heb en de kilometerstand dus stijgt. Voor verzameling zou ik het wel willen | |
Catch22- | maandag 25 april 2016 @ 16:37 |
true that. Ik moest nu snel wat anders hebben omdat de e34 gaar was. Nu had ik voor weinig deze. Laat ik er nog een paar 100 achteraan knallen om hem netjes te maken en dan ben ik een happy camper. En een kmstand van 218dkm is natuurlijk helemaal niets. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 25 april 2016 @ 16:46 |
Precies, lekker cruizen! Van het weekend ook nog naar Oostenrijk geweest, 2600km erbij in 2 dagen! En met 218k kun je nog een hele tijd vooruit inderdaad. | |
Catch22- | maandag 25 april 2016 @ 16:47 |
De echte test komt eind augustus, dan gaan we naar Kroatie. Liever met deze dan met de vorige. Cruise control, airco en automaat zijn op zulke ritten wel erg prettig. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 25 april 2016 @ 20:19 |
Da's een mooie trip ja! Cruise control vind ik echt onmisbaar. Automaat twijfel ik nog, als ik een originele handgeschakelde 6-bak te koop zie staan.. | |
Hyperdude | maandag 25 april 2016 @ 20:28 |
Vind schakelen ook prettiger. Maar mis het niet echt. Pook in sportstand en flipperen maar. Heb je ook een handbak. Na 2 minuten zet ik'm weer op auto. [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 25-04-2016 21:02:18 ] | |
Piet__Piraat | maandag 25 april 2016 @ 20:55 |
Begrijpelijk. Ik rij nu een automaat maar neig voor de volgende auto ook weer naar 'gewoon' een handbak. | |
LoveAtFirstDrive | maandag 25 april 2016 @ 21:09 |
Haha ja bij die nieuwe automaten zou ik er ook sneller voor kiezen hoor, die ZF 8-traps in o.a. BMW's is echt een juweeltje. En flipperen is vooral leuk als je echt gaan boenderen inderdaad. Maar had laatst een BMW E39 M5, V8 met handbak dus en dat was toch wel heel fijn. Daarbij ben ik gewoon heel bang dat mijn automaat kapot gaat en ik vind 'm af en toe toch wat rare keuzes maken wat betreft versnelling Dus mocht ik een 6-bak voor een E34 540i (of 740i, of 840i, of M5, etc.) vinden wil ik dat misschien wel in laten bouwen. | |
Catch22- | maandag 25 april 2016 @ 22:44 |
Ik moet zeggen dat ik er ook niet zo heel positief tegenover stond, maar na een paar honderd kilometer vind ik het wel relaxed. Denk dat ik het in een 520i misschien niet wat minder had gevonden omdat die net even wat minder vermogen heeft. Je moet wel je mindset iets veranderen en iets anders gaan rijden, maar dan is het wel te doen. En in de sport stand schiet het nog wel op ook. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 26 april 2016 @ 00:12 |
Ja het is vooral erg relaxed en zeker in de files. Maar als mijne in niet in de sportstand staat schakelt 'ie niet heel snel terug (tenzij ik een kickdown doe, maar dan is het meteen naar de 5000tpm haha). Daardoor gaat 'ie niet zo heel hard op de tussensprints als ik gewoon iemand vlot wil inhalen. Terwijl er toch een V8 met 286pk/400Nm in het vooronder ligt. Enige oplossing is om 'm in de sportstand te zetten. | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 april 2016 @ 06:07 |
Zulk soort dingen kunnen ze toch ook met chippen fine tunen ? | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 26 april 2016 @ 06:18 |
Niet bij een automaat van 22 jaar helaas. | |
mitchelll0181 | dinsdag 26 april 2016 @ 09:11 |
Ahhh das een ander verhaal ja | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 april 2016 @ 17:20 |
Zit weer eens te gluren naar een andere auto. Twijfel is tussen een 320d en een 330d. Allebei E91, pre-LCI. Waarom? Verreweg de betrouwbaarste motoren. Normaal zou je zeggen: altijd de 330d, want zespitter! 'Jammere' is echter dat ik een tijdje (en hoe lang is niet bekend) veel km's ga rijden. Als in: ergens rond de 5-8k per maand. Misschien maar drie maanden, misschien ook wel anderhalf jaar. Wat zouden jullie overwegingen zijn? Ik denk al over een handbak ipv automaat op de 330d, om zo wat kosten te drukken (terwijl het blok eigenlijk perfect is voor een automaat). Maar in dat geval kan ik mogelijk net zo goed voor een 320d gaan. Scheelt in aanschaf mogelijk nog iets (maar niet eens heel veel), maar sowieso in mrb, verzekering en brandstof. En mogelijk ook nog in onderhoud. Afschrijving heb ik geen idee van. Heb de indruk dat een drieliterdiesel met 4 ton op de klok ook voor de export niet meer bijster interessant is... | |
leolinedance | dinsdag 26 april 2016 @ 18:27 |
E91 320d EDE nemen zo lang je veel rijdt. Sowieso al een lekkere auto, maar met Mosselman tuning heb je zelfs 210 pk en 465 Nm tot je beschikking. Dat is meer dan een 325d, met de mogelijkheid om zonder problemen tussen de 1:19 en 1:20 te halen Nadeel: Alleen leverbaar met handbak op de E91 zo ver ik weet. | |
Hyperdude | dinsdag 26 april 2016 @ 18:46 |
Veel kms. en diesel = automaat. Sta je wel eens in een file? | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 april 2016 @ 19:16 |
De EDE is geen optie. Da's het nieuwe blok, die is net wat te prijzig en heeft bovendien kettingproblemen, met het risico dat alles zonder aankondiging in de soep draait. Dat risico neem ik liever niet. Chippen kan overigens bij het oude blok ook, kom je rond 200pk en 400Nm uit. Kom je ook niet echt iets mee tekort. Alleen vol beladen houdt het niet meer echt over, maar ook dan kom je er nog wel. Af en toe, in verhouding tot de km's erg weinig zelfs. Ik vind handbakken ook niet erg, heb je net wat meer controle, automaat doet niet altijd wat ik wil. Plus dat je met de kmstand die ik kan kopen (boven twee ton) en mijn km's toch echt wel risico gaat lopen met een automaat. Extra onderhoud en meerverbruik zijn het me nu niet waard, dus handbak is voor nu wel een pre. | |
Hyperdude | dinsdag 26 april 2016 @ 19:24 |
120d is dat niks? Geen idee of je daar meer of minder voor moet betalen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 26 april 2016 @ 19:27 |
Een Einzer komt er hier niet. Paar keer in gezeten/gereden en wat een krap, klein rothok is dat. Ben zelf ook niet de kleinste en dan is zo'n 1 al heel gauw om claustrofobisch van te worden. Het wordt sowieso een Touring en minimaal een 3. Heb een 5 ook nog overwogen maar de E61 heeft me te veel problemen en die moet eigenlijk echt een 530dA zijn, dat is me voor nu te gortig (reiskostenvergoeding is net genoeg om twee pakken vla te kopen, dus er moet best wat eigen geld bij). [ Bericht 0% gewijzigd door Piet__Piraat op 26-04-2016 19:36:32 ] | |
Hyperdude | woensdag 27 april 2016 @ 10:41 |
Bij een lekkere wagen moet altijd eigen geld bij. Sixties in 4K | |
Catch22- | woensdag 27 april 2016 @ 13:50 |
Waarom ga je niet op LPG rijden dan? | |
leolinedance | woensdag 27 april 2016 @ 13:53 |
Is dat nog interessant dan? Ik heb in 2013 mijn LPG auto weg gedaan omdat de brandstofprijs zo hoog was. De schoonste brandstof extra gaan belasten... | |
Catch22- | woensdag 27 april 2016 @ 13:59 |
Mijn oom rijdt al zolang ik me kan herinneren op LPG en het is echt goedkoop. De motor loopt er gewoon goed op en je tankt voor 40 cent per liter. En je hebt geen lelijk klinkende scheepsmotor in het vooronder. Als ik iets meer kilometers zou rijden, reed ik er ook op. Bij 12k per jaar kan het al wel uit. 30 euro wegenbelasting per maand extra, maar 1 euro per 10km besparen. Dus als je 400km rijdt ben je al aan het besparen. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 27 april 2016 @ 14:34 |
Ik heb LPG in m'n E34 540i (V8) en dan is de besparing enorm. Tank hier voor 52ct. Grootste nadeel is de kleine tank met het hoge verbruik. Op de snelweg moet ik rond de 350km tanken, met veel stadse km wordt het nog sneller. Maar goed, tank meestal voor 20 euro. Dat blijft leuk | |
Catch22- | woensdag 27 april 2016 @ 14:36 |
Beetje ringtank doet al 60 liter netto tegenwoordig toch? Of rij je zo onzuinig? http://www.lpgonderdelens(...)Products/rt122720350 120 liter bruto. Wow | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 27 april 2016 @ 14:46 |
Helaas maar 51 liter netto. Grootste mogelijkheid zonder dat de vloer omhoog kwam. En ik rijd ook onzuinig haha. Had laatst met alleen maar snelweg 1 op 9,3. Maar meestal zit ik rond de 1 op 6 en met wat minder stad rond de 1 op 7,3. Alleen m'n indicator zegt al heel snel dat ik in het reserve zit, als ik dan tank gaat er maar 38 liter in. Dus kan wel langer door hoor, maar wil niet aan de snelweg tanken (al gauw 65ct), dus tank altijd voortijdig. | |
Piet__Piraat | woensdag 27 april 2016 @ 16:29 |
Omdat ik de nadelen van LPG ook ken. Niet zozeer qua techniek, maar diesel past beter bij mijn rijstijl dan LPG. En eerlijk is eerlijk: onderaan de streep scheelt het niet zo veel. LPG tov benzine wel, maar tov diesel niet. LPG-bak met een beetje vermogen loopt zomaar 1:9 (als je benzinehok 1:11 zou lopen) tegen ongeveer 52 cent per liter op dit moment. 40 cent bestaat in NL echt al lang niet meer. Uitgaande van een dieselprijs van ongeveer 1,05 op dit moment, ben je dus even duur of goedkoop uit als je diesel 1:18 loopt. Daarbij heeft diesel wat duurdere onderdelen, maar LPG heeft twee brandstofsystemen die kapot kunnen en bovendien moet je nog steeds benzine tanken. Meest voordelig LPG rijden is als je een auto koopt waar de installatie al in zit. Niet idioot veel km's maken of een rustige rijstijl, dan zou ik iedereen LPG adviseren. Maar zo gauw je vaker naar het buitenland gaat, veel km's maakt, zitten er echt wel nadelen aan (los van het motorkarakter, dus). | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 27 april 2016 @ 16:51 |
Diesel is hier bij een onbemande pomp alweer 1,10 euro per liter. LPG 53ct. Bovendien zijn de benzine- en dieselprijzen weer aan het stijgen, dus er is toch wel wat voordeel voor de LPG. Maarrrr in modernere auto's (die soms al wat problemen van zichzelf hebben) zou ik het ook een lastige keus vinden. Ik wilde gewoon V8 rijden en dan is LPG wel een uitkomst. Een diesel zou ongeveer 1 op 14 moeten halen om voor dezelfde kosten (alleen qua brandstof) te rijden. Dus daar kan je een redelijk dikke voor halen. Ik heb oudere 6 cilinder diesels gehad en die kwamen niet over de 1 op 12 heen, maar dat waren dan ook wel echt oude bakken (E30's). Maar het verschil wordt natuurlijk kleiner als je een zuinigere LPG auto hebt. Overigens heb ik op LPG een stuk zuiniger gereden dan dat ik met benzine heb gehaald (heb maar een paar maanden op benzine gereden), dus dat verschil is volgens mij niet zo groot meer. En nu het weer wat warmer is gaat de motor echt al heel snel over op LPG. Ik heb in Oostenrijk mooi voor 1,10 euro per liter de benzinetank van 81 liter vol gegooid, dus daar kan ik wel een hele tijd mee vooruit | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 27 april 2016 @ 16:53 |
Helaas wel! Maar denk ook dat het probleem een beetje bij mezelf ligt. Ik rijd veel moderne auto's die al het koppel enzo onder in de toeren hebben. Mijn V8 heeft z'n 286 pk pas bij 5800 tpm en 400Nm bij 4500 tpm. En in de Automatische stand schakelt 'ie op hogere snelheid gewoon al over bij lage toerentallen, waarschijnlijk om het wat zuiniger te houden. In de Sportstand hangt 'ie een stuk meer aan het gas en gaat 'ie pas boven de 180 ofzo naar z'n 5e versnelling. | |
Hyperdude | woensdag 27 april 2016 @ 17:06 |
Hiero, beide benzine 2001 3 liter max. koppel bij 3200 toeren. 2011 3 liter max. koppel bij 1500 toeren. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 27 april 2016 @ 17:10 |
Daar ga je al ja! We worden verwend met bergen koopels over grote toerenbereik | |
Piet__Piraat | woensdag 27 april 2016 @ 17:18 |
Nouja, het verschil in energie tussen de brandstoffen blijft er gewoon. Ik geloof dat ze dat de 'calorische waarde' ofzo noemen. Hoe dan ook, in LPG zit dat zo'n 20% minder dan in benzine, vandaar het meerverbruik. Dus dat zal, tenzij de brandstoffen ineens aanpassen, niet veranderen. Heb je een zuipbak, dan is diesel ineens snel weer rendabel in de vergelijking. Wil je inderdaad een flink blok rijden zonder failliet te gaan, kan LPG een prima oplossing zijn. Ik raad het ook echt niet 'zomaar' af en in veel gevallen zou ik het zelfs aanraden. Maar er zitten gewoon wel wat mitsen en maren aan die je wel eerlijk mee moet wegen. En voor mij betekent dat nu dat ik graag zou dieselen en niet op LPG wil rijden. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 27 april 2016 @ 18:21 |
Ah ok, ik merk het dus niet zo erg. Ik zie de benzinemeter juist heel snel gaan als ik even geen LPG heb ofzo Maar probeer je ook niet om te praten hoor, zou in jouw geval ook voor een diesel gaan. Heb zelf veel diesels gereden en was daar altijd tevreden over. Wilde nu juist een V8 en LPG eens proberen, bevalt goed (pas 10k gereden op LPG, wel in 4 a 5 maandjes). Weet in ieder geval wel dat ik liever niet meer terug ga naar minder dan 5 cilinders | |
leolinedance | woensdag 27 april 2016 @ 18:42 |
Oh toen ik hem weg deed kostte een liter rond de 70 cent en kon toen niet meer uit tov diesel. Heb ooit 32 cent ofzo betaald... | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 27 april 2016 @ 19:13 |
Nu rond de 53ct. Goedkoopste hier was 49ct in afgelopen halfjaar. In België heb ik het voor 23ct gezien, dat zou pas mooi zijn als dat hier ook is | |
boegschroef | woensdag 27 april 2016 @ 19:23 |
Lpg hier om de hoek (belgie) is nu 28 cent, maar wat verderop zelfs 22 cent Diesel rond de 95 cent dus lpg is hier ook nog steeds intressant | |
Piet__Piraat | woensdag 27 april 2016 @ 19:26 |
LPG kost nu inderdaad weinig. Als je in België komt lach je je helemaal scheel. Maar het comfort is ook wat waard hè. Als ik dagelijks aan de pomp sta is dat dagelijks weggegooide tijd. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 27 april 2016 @ 20:39 |
Nah dat valt ook wel weer mee toch. Met een normale auto op LPG zal je iets vaker als met een benzine tanken. Laatst wel 12x getankt in 1 weekend haha. | |
Piet__Piraat | woensdag 27 april 2016 @ 23:21 |
Jep, maar nogmaals: daarom vergelijk ik met diesel en niet met benzine . Actieradius van 400-500km vs krap 1.000km. Dat scheelt. En in het buitenland is diesel bij elke pomp verkrijgbaar; LPG niet (of gebonden aan openingstijden). | |
Catch22- | donderdag 28 april 2016 @ 08:13 |
True that. | |
leolinedance | donderdag 28 april 2016 @ 08:22 |
Ik heb wel fucking veel handdoeken gespaard op LPG Dat ging per getankte liter dus dan schiet het lekker op. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 28 april 2016 @ 12:21 |
Bedoelde ook meer dat je er niet elke dag zal staan En voor 1000km moet je in ieder geval al naar de zuinigere diesels kijken. Mijn 1.9 TDI quattro haalde dat alleen op vakantie (met alleen maar snelweg). Een 6-cilinder zonder grotere tank redt dat niet. Maar uiteraard altijd meer dan LPG. Nogmaals, probeer je ook niet over te halen maar probeer de waarheid over LPG te zeggen. In Duitsland is het best goed verkrijgbaar, maar uiteraard niet zo goed als diesel. Ik heb afgelopen weekend niet op benzine hoeven rijden in Duitsland, met een 1500kg zware aanhanger er achter. In Oostenrijk wel, daar is het dungezaaid helaas. | |
Hyperdude | donderdag 28 april 2016 @ 13:13 |
In Noorwegen na een dag met de cruise op de E6 en voltanken heb ik het bereik bij de 330 eens op 960 km zien staan. Ding geeft nu 800 km aan als bereik na voltanken. Insert random leasebak | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 28 april 2016 @ 13:31 |
Nice! Maar daar ga je ook niet hard. Als ik de 540i op 90 km/h zet draait 'ie 1500tpm, dan red ik ook wel een stuk meer. Maar wel een mooie route, heb 'm alleen nog maar met een werkbus gereden. | |
Hyperdude | donderdag 28 april 2016 @ 13:34 |
Klopt, 80 constant en tientallen, duidelijk aangegeven, flitskasten. Soms een uur geen tegenligger. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 28-04-2016 13:46:50 ] | |
VTwelve | donderdag 28 april 2016 @ 13:54 |
Ik zou haast een giertank achter de Jag hangen en die vol tanken.. Maar voor 20 cent verschil kan ik geen 600km rijden. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 28 april 2016 @ 13:55 |
Prachtig ja! Een van de mooiste landen van Europa. En daar kun je echt uren over binnenwegen rijden. | |
Piet__Piraat | donderdag 28 april 2016 @ 18:01 |
Ik weet uit ervaring ook hoe LPG rijdt hoor . Met m'n E46 320d haalde ik 900km praktisch altijd, 1000km ook regelmatig. Tank van 63 liter. Vandaar dat ik nu ook weer naar een 320d kijk. Iets kleiner tank, maar 800-900km moet je wel kunnen halen dan. Duitsland is inderdaad geen probleem, ook 's nachts niet (beetje uitzoekwerk vooraf helpt al helemaal). In Zwitserland houdt het niet over. Italië zou LPG-land zijn, maar ik vind het niet geweldig. Een aantal kleine pompen bieden het aan, maar die zijn op zondag, tijdens de lunch en na 19.00u vaak dicht. Ook langs de snelweg is het niet optimaal, al eens een pomp gemist door onduidelijke bewegwijzering en vervolgens 100km op benzine moeten rijden tot de volgende LPG-pomp langs de snelweg. Dus het kan soms prima, maar er zitten ook absoluut nadelen aan. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 28 april 2016 @ 18:51 |
Ja klopt, ik heb zo een app ervoor. Alleen die gaf er 1 aan bij de grens met Oostenrijk, die het mooi niet meer verkocht.. Dus toen een stuk door Oostenrijk op het dure sap moeten rijden. Dat behoort zeker tot de nadelen van LPG. Gelukkig rijd ik het meeste nog in NL en kom er altijd langs 1tje als ik terugkom van werk, dus pomp 'm daar meestal vol. 320d is wel een fijne bak inderdaad. Maar een 6-cilinder is wel net even wat lekkerder Maar als je gewoon voor zuinigheid gaat zou ik daar ook lekker voor gaan. Qua kracht kom je toch niks te kort. | |
Hyperdude | donderdag 28 april 2016 @ 19:11 |
Zie op gaspedaal een 2007 330d met handbak, 130K voor ¤17250 Zoveel zou ik er niet voor over hebben. http://www.autowereld.nl/(...)7245038/details.html | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 28 april 2016 @ 19:45 |
Da's veel te duur toch? Het is ook nog een preface. Ik heb in het verleden nog weleens naar 330xd's gekeken en die vond ik toen al rond de 10k. | |
Hyperdude | donderdag 28 april 2016 @ 19:50 |
Nog een importbak ook; kan je de relatief lage km. stand ook nog met een extra korreltje NaCl nemen. | |
Piet__Piraat | donderdag 28 april 2016 @ 20:14 |
Net geïmporteerd inderdaad, dat is allemaal wel heel toevallig... het daalt nu wel allemaal wat in waarde, maar echt goedkoop zijn ze sowieso niet. 17,5k voor een pre-LCI is in elk geval te duur. Had laatst wel een nette gezien, maar was snel verkocht. Veel kost toch nog 12-13k voor een net exemplaar, maar dan wel met meer dan twee ton op de klok. Als je er dan met gemak een halve ton per jaar bij rijdt, devalueert het vanaf dan ineens wel heel rap...Heb ik ook al eens gehad ja...'oops, toch geen gas'. Dan is het ineens duur poken. 320d kun je prima cijfers mee scoren. Zespitter is zeker lekkerder, maar als nagenoeg alles uit de eigen portemonnee komt gaat het verbruik wel een rol spelen. Scheelt minimaal tien procent en soms zelfs nog meer. Dan heb je het op jaarbasis toch over vele honderden euro's, nog los van de extra mrb, verzekering en tikje duurder onderhoud. Vandaar dat ik toch naar een 320 kijk. Chipkuurtje en je hebt 200pk/400Nm. | |
boegschroef | donderdag 28 april 2016 @ 20:20 |
Ik haal met mijn 530d ook gewoon 1000km op de tank. Vroeger met mijn 20 jaar oude suburban 6.5tdi en 3000kg ook (met enige moeite). Maar die had ook een tank van 160 liter | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 28 april 2016 @ 21:20 |
E segmenters hebben ook vaak een grotere tank. Mijn 540i heeft een 81 liter tank. Maar helaas pastte er niet meer dan net 51 liter netto in de bak van het reservewiel. | |
boegschroef | donderdag 28 april 2016 @ 21:30 |
Ik zit meestal rond de 60 of 65 liter. Volgensmij heb ik een 70 liter tank. | |
Piet__Piraat | donderdag 28 april 2016 @ 21:37 |
Inhoud van de tank speelt ook wel mee natuurlijk ja. Maar goed, feit is dat de actieradius van de gemiddelde diesel groter is dan die van een LPG-bak. C'est ça. Ook niet iets om spannend over te doen . | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 29 april 2016 @ 23:44 |
Nouuuuu! Had wel al even zitten kijken nadat ik de eerste tank had leeg gereden destijds. Zou wel leuk zijn om 200 liter in de achterbak te hebben + die 51 liter die er al zit haha. Maar goed, voordeel van een station is ook de ruimte en soms heb ik toch de bank plat. Een cilindertank is dan gewoon een groot nadeel. Dus ik moet er maar mee leren leven! | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 29 april 2016 @ 23:57 |
Afgelopen weekend voor iemand z'n caravan naar Zuid-Oostenrijk gebracht. Totaal 2600km gereden met de 540i. Zaterdagmiddag vertrokken en zondagnacht weer thuis. Vaak LPG moeten tanken Verder ging het prima. Op de terugweg wel veel sneeuwbuien gehad, terwijl het de week ervoor gewoon rond de 20 graden was. Bij de Wörthersee waren ze al begonnen met de VAG meeting, geinig om te zien, ondanks dat al die getunede bakken niet mijn ding is. Ook nog wat binnendoor gereden en nog even langs de Königsee in Duitsland geweest. We wilden nog een hotelletje maar omdat we niet in de maandagmorgen drukte wilde komen hebben we maar even doorgebeten (was met m'n pa). Fijne reiswagen! En aan de andere kant is het vele tanken wel handig om aan je pauzes te komen Ook meteen de benzinetank in Oostenrijk volgegooid, was maar 1,10 euro per liter. | |
kaasplankje | zaterdag 30 april 2016 @ 07:13 |
Mooi met zo een sleurhut erachter. | |
daNpy | zaterdag 30 april 2016 @ 09:03 |
Ziet er goed uit, combinatie staat keurig recht. Liever achter een dikke 5 serie als een of andere Peugeot die het net niet mag trekken en waarvan de voorwielen in de lucht hangen nadat opa hem geladen heeft | |
Catch22- | zaterdag 30 april 2016 @ 09:38 |
Aanhanger foto's? Vandaag ga ik het voorscherm vervangen | |
Hyperdude | zaterdag 30 april 2016 @ 09:39 |
Je foto past vast niet in dat bakkie. | |
Catch22- | zaterdag 30 april 2016 @ 09:49 |
Que? | |
Hyperdude | zaterdag 30 april 2016 @ 09:50 |
5312x2988 Mijn telefoon moest even slikken. | |
Piet__Piraat | zaterdag 30 april 2016 @ 10:01 |
Jep. Je kunt evt de cilinder in de lengte leggen, dan heb je een heerlijke actieradius en kun je nog steeds lange shit vervoeren. Maar ik zou het ook niet doen, je levert toch fors aan ruimte in. En LPG zorgt wel voor stops ja. Juist irritant, ik wil op de lange stukken liever uren doorrijden. Wat doet die 540 van je met sleurhut erachter? 1:5 ofzo? | |
Catch22- | zaterdag 30 april 2016 @ 10:04 |
Met 60 liter Doe je dan alsnog 300km. Met 90kmu ben je dan dik 3 uur verder. Gezonde periode voor een stop toch? Oeps! | |
Hyperdude | zaterdag 30 april 2016 @ 10:10 |
Op die lange stukken gewoon LPG en benzine verbruiken. | |
Piet__Piraat | zaterdag 30 april 2016 @ 10:11 |
Ligt eraan. Ik heb vaker stukken van 4-5 uur gereden zonder stop, heerlijk in de flow. Ook met 70 liter LPG al eens na minder dan twee uur weer stil gestaan. Dan heb je het idee dat je net weer op pad bent . | |
boegschroef | zaterdag 30 april 2016 @ 10:55 |
Hmm krijg het plaatje niet goed met de telefoon [ Bericht 15% gewijzigd door boegschroef op 30-04-2016 11:04:49 ] | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 30 april 2016 @ 11:32 |
Nee, maar wel leuk om te zien toch? Had wel aardig wat bekijks omdat het natuurlijk een vrij oude auto is. Automatische niveauregeling achter, erg blij dat het werkte haha! Die sleur je zo kapot toch, zo een klein bakkie? Ja klopt, dacht ik ook aan. Maar de achterbak van de 5 is niet enorm groot, dus de tank zal misschien 70 liter zijn ofzo. Dan zit ik netto aan de 100 liter, samen met de andere tank. Wel een verdubbeling maar heel veel ruimte gaat er verloren. Vond het niet zo irritant, irritanter dat je even moet opletten of er wel LPG te tanken valt. Hij reed 1 op 5,2, dus tankte tussen de 200-250km. Ik reed max 90 km/h dus ging prima zo. 51 liter gaat er netto in. Dus tankte tussen de 200-250km en inderdaad, was het prima voor de stops. Het is ook niet zo we meteen een uur stil stonden. 5 min. tanken, even naar de plee en de beentjes strekken en weer doooooor! Haha ja dat is een mogelijkheid! Maar aangezien ik wel wat over wilde houden van wat ik voor de hulp kreeg vond ik dat geen optie. Ja met werk doe ik dat ook, daar gaat 240 liter diesel in dus tank meestal pas als ik bij de zaak weer ben. Maar dan rijd ik alleen en hoef ik ook met niemand rekening te houden. En 90 km/h rijden is vrij saai, dus word je ook wel snel moe | |
daNpy | zaterdag 30 april 2016 @ 12:24 |
Iedereen vind die moderne meuk tegenwoordig al oud. Ik ken een heleboel mensen die met auto's van 40+ en een caravan/vouwwagen op vakantie gaan. Dat is (voor mij) oud | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 30 april 2016 @ 12:31 |
Nou ik noem mijn BMW van 22 jaar echt niet modern Gewoon een youngtimer. Maar ik rijd heel veel door Europa en zie niet vaak auto's van 40+ met een caravan er achter. Ook niet van 20+. En blijkbaar de mensen die uitgebreid keken en bij de P vragen stelden ook niet. Vouwwagen vind ik al wat anders, dat weegt niks. | |
kaasplankje | zaterdag 30 april 2016 @ 13:06 |
Pff 1 op 5 aan 90km/h dan moet je wel heel graag met een sleurhut op reis willen. Moet er persoonlijk niet aan denken maja ieder zijn meug. Ik blaas wel langs met 140km/h en een verbruik van 1 op 18. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 30 april 2016 @ 15:11 |
Ook niet mijn meug, zoals ik zei bracht ik 'm voor iemand weg en hield ik er wat aan over 😉 Ging zonder caravan terug. | |
Mr.Ping | zaterdag 30 april 2016 @ 16:12 |
Ik wil mijn CDV van mijn E93 verwijderen, weet iemand waar je een groter nippeltje kan kopen of hoe dit heet. | |
daNpy | zondag 1 mei 2016 @ 09:48 |
Komt door het voorste oppervlak van de caravan. Onze 325i verbruikt ook 1 op 5 met caravan, maar met een (zwaardere) trailer en auto erop "maar" 1 op 7 / 1 op 8. | |
boegschroef | maandag 2 mei 2016 @ 11:15 |
Nu op een pc 5 touring met aanhanger: | |
LoveAtFirstDrive | maandag 2 mei 2016 @ 12:47 |
Schön! | |
Hyperdude | maandag 2 mei 2016 @ 18:04 |
Al gevonden? Ik heb verder geen idee. | |
Hyperdude | maandag 2 mei 2016 @ 18:07 |
Ik hoor vanaf hier de compressor van je vering een strijd op leven en dood met de zwaartekracht leveren. | |
Mr.Ping | maandag 2 mei 2016 @ 18:09 |
Jawohl es ist ein Performance CDV Kupplungsverzögerungsventil! Door het grotere gaatje, kan je sneller koppelen/schakelen bij een stoplichtsprintje. | |
Hyperdude | maandag 2 mei 2016 @ 18:11 |
Zo'n plaatje had ik ook gegoocheld. Maar kwam niet verder dan US-sites. | |
-Richard- | maandag 2 mei 2016 @ 18:13 |
Vandaag naar een 130i gekeken. Auto zag er opzich redelijk uit. Wat lakschade aan de voorbumper (blanke lak eraf) en precies datzelfde ook op de bestuurder deur. Zou overgespoten moeten worden. Maar de achterbumper had ook een tikje gehad, precies op de rand van de diffusor. Die zat er dus ook niet lekker in (de diffusor). Nou okee, dat is enkel cosmetisch en in principe te herstellen. De motor had wat zweet spoortjes, maar klonk goed, liep rustig en goed. Auto reed zelf als een zonnetje alleen het navigatie scherm klapte niet goed open, die haperde wat, en toen die uit eindelijk open was, snapte die niet helemaal dat die al open stond. Leek me een complex (duur) probleem. De lederen sportstoeltjes even naar mij aangepast en maar even proefrijden. Goh lekker stug maar wat rijdt zo'n ding fijn zeg. M pakketjes aller erop en eraan wel, dat heeft zeker wel meerwaarde! Nou al met al dus niet mee genomen, heb nog niet gezegd dat ik hem niet ga kopen maar heb in ieder geval vergelijkings- materiaal nu. Auto reed verder gewoon helemaal goed. | |
Mr.Ping | maandag 2 mei 2016 @ 18:14 |
Op e-bay wordt het verkocht: link De remvloeistof van mijn auto moet vervangen worden, kan de garage hem meteen plaatsen. | |
-Richard- | maandag 2 mei 2016 @ 18:15 |
Die handel kan er toch ook gewoon uit? Dat had ik in ieder geval wel begrepen. Bij een E87 halen ze die dingen er ook wel eens uit. -Topic openen mag iemand anders doen xxx |