SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Plaatjes van users op FOK!
Binamin
over_hedge
timp0e
Sylv3se
Surveillance-Fiets
Divje
DutchTrain
Kriebelhoest
Marcus_Zaagius
Drizzt_DoUrden
Wat doe je hier nog? Ga spelen.
[ Bericht 23% gewijzigd door jogy op 19-03-2015 11:32:26 ]Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
Oeh, die is lastig.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef Scrummie het volgende:
Is er ook een mod voor als 90% van de mods niet laden?
Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef Scrummie het volgende:
Is er ook een mod voor als 90% van de mods niet laden?
.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken.
Kan je me hiermee even op weg helpen? Zit er een bug in het spel dan met het afval? Welke mod/ waar plaatsen?quote:
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje .
Het is geen bug, het is gewoon heel veel. Je hebt in de workshop een mod die de hoeveelheid afval halveertquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:28 schreef Ratsnest89 het volgende:
`
[..]
Kan je me hiermee even op weg helpen? Zit er een bug in het spel dan met het afval? Welke mod/ waar plaatsen?
Ik zou het niet doen. Het enige wat trager gaat is de educatie van de cims, 1/4 is fijner.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:33 schreef Binamin het volgende:
Ik ga ook voor de aging mod spelen (1/16).
Dat is een goeie.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:42 schreef over_hedge het volgende:
Nu nog een mod dat je vuilnis en kerkhof gewoon kan verplaatsen ook al zijn ze nog niet leeg.
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje .
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken.
Nou geen idee. Maar ik heb 16 mods aan staan oid en heb nergens last van. Waar onder die resolutie mod op 300%quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Mods hebben effect op de speelbaarheid. Het is mogelijk de maan uit zijn baan om de aarde te halen door alle mods te laden in Cities Skylines.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Ze gaan dan toch ook langzamer dood? Dan kunnen ze 60/80 ingame jaren mee i.p.v. 4.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Het enige wat trager gaat is de educatie van de cims, 1/4 is fijner.
Mijn cities skylines start ook wel een beetje langzamer op sinds ik er 9 mods in heb gedonderd .quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Ja, maar als jij 6 ingame jaren wil wachten voor de kleuters zijn opgeleidt, 8 jaar wil wachten voor ze van highschool zijn en nog een 7 jaar wil wachten voor ze de universiteit hebben doorlopen moet je het zelf weten maar dat gaat een hele lange tijd duren. Iedereen die de stad binnen komt komt uit een derp-potje en is uneducated.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:01 schreef Binamin het volgende:
[..]
Ze gaan dan toch ook langzamer dood? Dan kunnen ze 60/80 ingame jaren mee i.p.v. 4.
Meh, ik zie liever een betere anti-aliasing, het liefste FXAA.quote:
Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 (assets) ofzo gepakt..quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Mijn cities skylines start ook wel een beetje langzamer op sinds ik er 9 mods in heb gedonderd .
Maar ik zou in ieder geval (is even werk maar dan heb je ook wat) even de mods één voor één uitzetten en een map opstarten om te kijken of je misschien gewoon een rotte mod ergens hebt draaien. Het blijft hobbywerk natuurlijk.
150 mods? Bedoel je niet assets?quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 ofzo gepakt..
Als je spel door assets crasht is het heel knap.quote:
Ik heb ook geen crashes.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je spel door assets crasht is het heel knap.
Assets voor residential, commercial en industry buildings zouden gewoon vanzelf te voorschijn moeten komen. Is bij mijn spel tenminste wel zo.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Ooh, nee, gewoon alleen de echte mods, niet de building assets, dat lijkt me niet echt een realistische mogelijkheid .quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 (assets) ofzo gepakt..
Die dingen kan je ook niet selecteren en neerzetten, ze worden gewoon atje random geplaatst door middel van zoning. Het is dus voor de variatie van je 'growable' buildings.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Gek, ik heb al best veel custom models in de game zien groeien. Vooral die russische flat wordt vaak gekozen door de game engine.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Ik gebruik ze zelf niet, doe het lekker zonder modsquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje .
Ja dat kan.; Als je de zoning tool klikt, heb je linksonderin 4 symbolotjes...quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
Het zal wel een kutnewbievraag zijn, maar kan ik ook meerdere stukjes grond in 1x geschikt maken voor woningbouw? Zit me nu af en toe de tering te klikken. Je zou verwachten dat je ook een gebied kunt slepen en dan in 1x bam, alles groen.
Jup. als je de zone selecteerd heb je vul opties. Emmertje, een vierkant en een paar van die rondjes.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
Het zal wel een kutnewbievraag zijn, maar kan ik ook meerdere stukjes grond in 1x geschikt maken voor woningbouw? Zit me nu af en toe de tering te klikken. Je zou verwachten dat je ook een gebied kunt slepen en dan in 1x bam, alles groen.
Hij is niet zo kreatief.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup. als je de zone selecteerd heb je vul opties. Emmertje, een vierkant en een paar van die rondjes.
Als je het vierkantje selecteert kan je het gewoon over je gebied slepen en klaar is Krea.
Echt toeristengebied krijg je door monumenten te bouwen. Zonder monumenten komen er al toeristen (zie public transport info scherm).quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:46 schreef nils7 het volgende:
Ben het nergens tegen gekomen, een ski gebied of echt een touristen gebied?
Ik zag wel een nummertje bij inwoners staan. Alleen was niet heel erg hoogquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:13 schreef Trebo het volgende:
Ik heb ook ergens gelezen dat de treinen niet gebruikt worden door je inwoners, maar alleen door toeristen.
Het dekkingsgebied voor een station (dus de groene smileys) is dan ook erg klein.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik zag wel een nummertje bij inwoners staan. Alleen was niet heel erg hoog
De metro werkt inderdaad een stuk beterquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef Trebo het volgende:
[..]
Het dekkingsgebied voor een station (dus de groene smileys) is dan ook erg klein.
Maar om nou 5 stations in een woonwijkje te plaatsen is ook wat vreemd.
Treinen is leuk voor het oog, maar verder zinloos voor commercieel gebruik.
Heb je wel een weg naar dat industrieterrein toe?quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:02 schreef Vlinderbom het volgende:
Alles gaat bij mij faiet omdat er niet genoeg raw materials verkrijgbaar zijn...?
wat hieraan te doen?
[ afbeelding ]
neequote:Op woensdag 18 maart 2015 16:07 schreef Trebo het volgende:
[..]
Heb je wel een weg naar dat industrieterrein toe?
quote:
En een stuk goedkoper, de upkeep van een normaal station is peperduur terwijl een metro station een schrijntje is, dat hoort eigenlijk andersom te zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
De metro werkt inderdaad een stuk beter
Viel mij ook al op... wat gebeurd er trouwens als je kernplantage afbrand?quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef RaXz het volgende:
[..]
En een stuk goedkoper, de upkeep van een normaal station is peperduur terwijl een metro station een schrijntje is, dat hoort eigenlijk andersom te zijn.
Volgens mij was dat bij SC4 het geval, maar daar was ook groene energie erg duur terwijl de vervuilende variant erg goedkoop was, dat is ook net andersom.
Hoe zit het eigenlijk met de metro en reizigers? Ik heb het idee dat ik niet meer reizigers krijg terwijl ik meerdere lijnen door sommige stations laat lopen. Of de statisitiek klopt niet, want als ik soms zie hoeveel mensjes onder de grond lopen vraag ik me dat ook wel eens af.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
De metro werkt inderdaad een stuk beter
Geen idee, ik heb overal solar plants.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Viel mij ook al op... wat gebeurd er trouwens als je kernplantage afbrand?
Weinig voorzieningen in een wijk plaatsen dan evolueren je gebouwen ook niet en blijven ze als die level 1 gebouwen als halve sloppen eruit zien.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:27 schreef RaXz het volgende:
Maar zulke elementen mis ik wel van SC4, hetzelfde gaat op voor de wealth klasses, in SC4 had je sloppewijken, middeklassen en vila wijken, bij Cities is het overal hetzelfde.
Toch niet helemaal hetzelfde. SC4 had aparte gebouwen per klasse. En daar woonden ook meer mensen in bijvoorbeeld een grijze goedkope flat dan in een dure wolkenkrabber. Dat is in Skylines niet zo.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weinig voorzieningen in een wijk plaatsen dan evolueren je gebouwen ook niet en blijven ze als die level 1 gebouwen als halve sloppen eruit zien.
Was al bekend, ouwe.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:53 schreef Danny het volgende:
http://www.pcgamer.com/th(...)with-only-one-house/
(doorklikken naar het volgende plaatje geeft het volgende deel van het verhaal)
ow.quote:
Danny afsnauwen, kleurtje kwijt.quote:
Een dure wolkenkrabber is ook veel hoger en heeft hierdoor veel meer appartementen als een grauwe flat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch niet helemaal hetzelfde. SC4 had aparte gebouwen per klasse. En daar woonden ook meer mensen in bijvoorbeeld een grijze goedkope flat dan in een dure wolkenkrabber. Dat is in Skylines niet zo.
Dat zie ik mods ook niet zo gauw oplossen.
Is een mod voor.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een dure wolkenkrabber is ook veel hoger en heeft hierdoor veel meer appartementen als een grauwe flat.
Maar goed ik snap wat je bedoelt. In skylines is het ook niet makkelijk om te achterhalen wat er nu precies mis gaat als je stad niet wil groeien, in simcity had je voor mijn gevoel wat meer statistiek voor handen waar meer uit te halen was. Ook zijn de statistieken maar ver weg gemoffeld dat je naar het hoofdmenu moet gaan en dan onderaan in dat menu op statics moet klikken ipv dat in in je scherm menu een directe link zit.
Gaat dat niet automatisch.?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:13 schreef Kreator het volgende:
Ik bedacht me ineens dat ik mijn Nvidia Driver al 2 jaar niet meer heb geupdate. Dat zal ook wel wat performance schelen. .
quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:29 schreef OmniRocket het volgende:
waar blijven de screenshots van steden waar jullie momenteel mee bezig zijn?
Bedankt Hans.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:53 schreef Danny het volgende:
http://www.pcgamer.com/th(...)with-only-one-house/
(doorklikken naar het volgende plaatje geeft het volgende deel van het verhaal)
Meer afvalbelten bouwen Ik heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leegquote:Op woensdag 18 maart 2015 19:18 schreef Ratsnest89 het volgende:
Wou dat ik zon grote stad kon maken, bij mij pleit iedereen hem steeds omdat ik het afval niet onder controle kan krijgen na +-15k inwoners.
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Meer afvalbelten bouwen Ik heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leeg
Thanks Ik ga beginnen met een nieuwe stad, en dit eens proberenquote:Op woensdag 18 maart 2015 19:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Meer afvalbelten bouwen Ik heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leeg
.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:02 schreef Vlinderbom het volgende:
laatmaar mn hele klote stad is naar de klote
kut spel
quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:29 schreef OmniRocket het volgende:
waar blijven de screenshots van steden waar jullie momenteel mee bezig zijn?
Iemand enig idee?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:32 schreef nils7 het volgende:
Ik probeer op een pijltje (naar links of naar rechts) te drukken maar hij doet niks.
Is dat een andere toets?
Heb al linker en rechter muisknop geprobeerd maar dat lijkt niet te werken.
Ik bedoel de pijltjes die je ziet als ik bijvoorbeeld een PowerPlant wil plaatsen.
Iemand een idee?
Het heen en weer gaan dor de stad werkt met de w,a,s,d knoppen. Bedoel je dat?quote:
Da's wel apart. Ligt dat niet aan welke sectie van dat menu je je in begeeft? Dat er te weinig opties zijn waardoor je niet naar rechts/links kan? Of geldt het voor alles?quote:
Elk menu eigenlijk of ik nu power of landmarks aan klik :-(quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:28 schreef Divje het volgende:
[..]
Da's wel apart. Ligt dat niet aan welke sectie van dat menu je je in begeeft? Dat er te weinig opties zijn waardoor je niet naar rechts/links kan? Of geldt het voor alles?
Damn, dat is wel klote gebruik je mods? Al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het daardoor komt maar goed Anders zou ik even je savegame backuppen en opnieuw installeren.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Elk menu eigenlijk of ik nu power of landmarks aan klik :-(
Voor de rest lijkt alles te werken
Kroegen, discotheken, bowlingbanen, paintballen, dat soort spul?quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:39 schreef Trebo het volgende:
Wat ik wel een beetje mis is 'vermaak' voor mijn citizens.
Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld?quote:
Daar heb je een mod ... Oh nee wachtquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:39 schreef Trebo het volgende:
Wat ik wel een beetje mis is 'vermaak' voor mijn citizens.
scherp hahaquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld?
http://forum.paradoxplaza(...)75c7ac1e1248085d6a7fquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Elk menu eigenlijk of ik nu power of landmarks aan klik :-(
Voor de rest lijkt alles te werken
Helpt dat?quote:A workaround is to hover your cursor over the arrows and then scroll with the mouse weel. It works fine but isn't a standard navigation type so you would nog know to look for it.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld?
en een vleugel door de pilaar heen.quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:57 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, alleen het staartstuk is te hoog. Ik moet het viaduct nog even wat verhogen zo te zien
Dat is ook nog wel op te lossenquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
en een vleugel door de pilaar heen.
Je zal in die trein zitten en op een meter afstand zo'n vliegtuig een viaduct zien slopenquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:57 schreef over_hedge het volgende:
[..]
en een vleugel door de pilaar heen.
Ik denk dat het viaduct voor al het vliegtuig zal slopen in plaats van andersom.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:00 schreef Divje het volgende:
[..]
Je zal in die trein zitten en op een meter afstand zo'n vliegtuig een viaduct zien slopen
True, wel spannend!quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik denk dat het viaduct voor al het vliegtuig zal slopen in plaats van andersom.
Dat maakt het wel af natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:00 schreef Sylv3se het volgende:
Als ie opstijgt vliegt hij ook dwars door een wolkenkrabber heen.
in de eerste patch schijnt dit gefixt te wordenquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:57 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, alleen het staartstuk is te hoog. Ik moet het viaduct nog even wat verhogen zo te zien
Nog niet.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
Is er ook een mod dat je aanslagen kan plegen in je stad?
quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
Is er ook een mod dat je aanslagen kan plegen in je stad?
Doe je goffetomme hier dan. Spelen!quote:
Dit. Ontruim het topic.quote:
Moet eerst m'n rondje workshop nog ff afmaken.quote:
Doe maar even vlug dan.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:13 schreef Divje het volgende:
[..]
Moet eerst m'n rondje workshop nog ff afmaken.
Hij is nog niet pimp. Pas als hij pimp is.quote:
Ach johquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hij is nog niet pimp. Pas als hij pimp is.
Ziet er tof uit!quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:22 schreef Divje het volgende:
[..]
Ach joh
[ afbeelding ]
Industrieloos dorpje
Omg omg omgquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
65k mensen.
[ afbeelding ]
lololololo
[ afbeelding ]
Alleen maar vierkantjesquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
65k mensen.
[ afbeelding ]
lololololo
[ afbeelding ]
Zelfde hier nog 2 weekjes wachten...quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:28 schreef PLAE@ het volgende:
Ik hou het voorlopig bij meelezen. Op basis van jullie verhalen trek ik de conclusie dat het TE verslavend is . Dat past voor mij nu echt even niet.
Komt er vastquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar heb je een mod ... Oh nee wacht
Ookquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Kroegen, discotheken, bowlingbanen, paintballen, dat soort spul?
Wachten op een patch Scrumquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:55 schreef Scrummie het volgende:
Kijk, ik ben niet gek. Nouja, wel, maar niet helemaal: http://steamcommunity.com(...)38/?insideModal=1#p2
Deze mensen hebben hetzelfde probleem als mij!
nice!quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
Altijd fijn als dingen werken zoals bedoeld: een overstap van trein op bus en metro via een voetgangersbrug en vanaf het tweede perron.
[ afbeelding ]
Nog niet zo mooi als in Cities In Motion2, maar best leuk. Nu alleen nog de enorme drukte op de bushaltes zien op te lossen.
Hoop wel dat die patch snel komt. Al blijft het geniaal dat de meeste problemen op te lossen zijn met mods. Maar dit soort dingen zijn wel zwaar klote.quote:
Mooiquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
65k mensen.
[ afbeelding ]
lololololo
[ afbeelding ]
Ik kan niet eens savegames loadenquote:Op woensdag 18 maart 2015 21:55 schreef Scrummie het volgende:
Kijk, ik ben niet gek. Nouja, wel, maar niet helemaal: http://steamcommunity.com(...)38/?insideModal=1#p2
Deze mensen hebben hetzelfde probleem als mij!
Jammer dat het veld verandert in een zandvlakte als je ver genoeg uitzoomt beetje glitchyquote:
Dat is idd wel jammer.quote:Op woensdag 18 maart 2015 22:20 schreef Divje het volgende:
[..]
Jammer dat het veld verandert in een zandvlakte als je ver genoeg uitzoomt beetje glitchy
Voetballen ze ook echt ?:Dquote:
Nee Die mechanic zit niet in de game. Als je er zo'n marker opzet voor cims dan gaan ze hun hond uitlaten en rondhangen op de middenstipquote:
Als je meer inwoners krijgt unlock je de waterzuivering. Meer vuilniswagens krijg je door je budget te verhogenquote:Op woensdag 18 maart 2015 22:32 schreef egelhond het volgende:
Deze game gekocht vandaag voor 22 euro ( deluxe edition )
Leuke game tot nu toe.
Vraagje: de rivier word nu wel smerig van de Drain Pipe. Is er een manier die weer schoon te maken?
En kan je op een of andere manier meer vuilniswagens kopen?
Was helemaal vergeten dat ik die ook nog had ja die is veel beterquote:Op woensdag 18 maart 2015 22:53 schreef Binamin het volgende:
http://steamcommunity.com(...)09641585&searchtext=
Nog mooier voetbalveld?
Je riolering is niet goed. Zou even kijken of het aangesloten is en wat je capaciteit isquote:Op woensdag 18 maart 2015 23:01 schreef Ratsnest89 het volgende:
Derde keer dat mijn stad ten onder gaat door afval, wat ik ook doe, alles loopt verkeerd.Ik stop maar met dit spel.
[ afbeelding ]
Laat je de pis niet lauw maken. Jij kan dit!quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:01 schreef Ratsnest89 het volgende:
Derde keer dat mijn stad ten onder gaat door afval, wat ik ook doe, alles loopt verkeerd.Ik stop maar met dit spel.
[ afbeelding ]
GTA5 al gehad?quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:11 schreef Binamin het volgende:
Iemand nog een leuke map beschikbaar die ik kan spelen?
Morgen eens proberen, net al heel de avond gespeeldquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:49 schreef Divje het volgende:
[..]
http://forum.paradoxplaza(...)75c7ac1e1248085d6a7f
[..]
Helpt dat?
En Scrummie, ik lees net dat het een veel voorkomende bug is in de MAC-versie dat je assets niet laden. Er wordt aan gewerkt door CO Wachten op een patch dus..
Ja maar die is wel heel epic om te zien in een andere game (mits je gta5 hebt gespeeld)quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:22 schreef jogy het volgende:
Openingspost aangepast, nog niet helemaal je van het maar beter dan het was .
Als mensen nog plaatjes willen delen voor in de openingspost moeten ze maar ff gillen/het hier posten en dan gooi ik het erbij .
Is dit een oostblokstad?quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:35 schreef Kriebelhoest het volgende:
[ afbeelding ]
Opnieuw begonnen op de chigaco map. Gaat een mooi stadje worden zo
Half life 2 Citadelquote:Op woensdag 18 maart 2015 23:40 schreef Trebo het volgende:
[..]
Is dit een oostblokstad?
Vooral die enorme toren rechtsboven past mooi in je stadje.
Wat dacht je? Die staat wel mooi in dit stadje?quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:50 schreef Kriebelhoest het volgende:
[..]
Half life 2 Citadel
http://steamcommunity.com(...)4&searchtext=citadel
Maakt het ook uit hoe ver die vuilnisbelten van je stad af liggen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 00:07 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zeu, er was nog een stukje land beschikbaar op de tile onder mijn stadje en heb daar maar meteen 24 vuilnisbelten en 6 verbranders neergezet Mooi om al die vuilniswagens rond te zien rijden
Saillant detail: de wegen er omheen zijn 4-baans tweerichting, dus ookal is er niks te zien, ze stoppen nog steeds voor elk zebrapad
Ik zet ze bij voorkeur zo ver mogelijk bij de woonwijken vandaan ivm pollution en land valuequote:Op donderdag 19 maart 2015 00:13 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maakt het ook uit hoe ver die vuilnisbelten van je stad af liggen?
Ik heb nachtdienst, wat zal ik eens doen tot 7 uur morgenvroeg
Ze pikken het vuilnis op als ze ergens passeren. Alsje ze te ver zet, zou het kunnen dat ze reeds vol zitten als ze in die wijken aankomen. Ik heb ze in de vier hoeken wat gegroepeerd, zo kunnen ze overal goed aan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 00:13 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maakt het ook uit hoe ver die vuilnisbelten van je stad af liggen?
Ik heb nachtdienst, wat zal ik eens doen tot 7 uur morgenvroeg
Goeie Ten westen van mijn stad is flink wat zee met nog een stukje land, denk dat ik daar ook een flink aantal neer ga zetten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 00:38 schreef Jump het volgende:
[..]
Ze pikken het vuilnis op als ze ergens passeren. Alsje ze te ver zet, zou het kunnen dat ze reeds vol zitten als ze in die wijken aankomen. Ik heb ze in de vier hoeken wat gegroepeerd, zo kunnen ze overal goed aan.
Thnxquote:Op donderdag 19 maart 2015 00:38 schreef Jump het volgende:
[..]
Ze pikken het vuilnis op als ze ergens passeren. Alsje ze te ver zet, zou het kunnen dat ze reeds vol zitten als ze in die wijken aankomen. Ik heb ze in de vier hoeken wat gegroepeerd, zo kunnen ze overal goed aan.
Staan je vuilniswagens toevallig vast in de file? Dat had ik vanavond, echt 100k aan garbagetrucks op een weg die elkaar aan het vastzetten waren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:48 schreef Trebo het volgende:
Mijn afval wordt maar niet opgehaald terwijl ik de funding op vol heb, zo'n 837623 afvalplaatsen heb én ook nog een mod heb die het 4x minder zou moeten maken.
Mijn hele stad is 1 grote filequote:Op donderdag 19 maart 2015 03:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Staan je vuilniswagens toevallig vast in de file? Dat had ik vanavond, echt 100k aan garbagetrucks op een weg die elkaar aan het vastzetten waren.
tis eigenlijk heel flauw maar alleen tweebaanswegen en autowegen gebruiken werkt echt heel goed, zoals uitgelegd in een yt filmpje dat hier laatst gepost werd. Omdat er geen verkeerslichten staan heb je altijd een goede doorstroming.. het enige jammere is dat het een beetje onrealistisch is.quote:Op donderdag 19 maart 2015 03:59 schreef Trebo het volgende:
[..]
Mijn hele stad is 1 grote file
Echt géén idee hoe ik die files moet gaan oplossen.
Ben nu wel benieuwd of dat ook in Cities in Motion 2 zou werken...quote:Op donderdag 19 maart 2015 04:33 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
tis eigenlijk heel flauw maar alleen tweebaanswegen en autowegen gebruiken werkt echt heel goed, zoals uitgelegd in een yt filmpje dat hier laatst gepost werd. Omdat er geen verkeerslichten staan heb je altijd een goede doorstroming.. het enige jammere is dat het een beetje onrealistisch is.
Zelfs op een punt waar 8 wegen bij elkaar komen loopt het soepel:
[ afbeelding ]
De enige plekken die neigen naar filevorming zijn de afslagen van de snelweg, maar ook daar moet je gewoon zorgen dat de snelwegen op verschillende plekken in je stad binnenkomen.
haha, iddquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld?
vetquote:Op donderdag 19 maart 2015 01:29 schreef Divje het volgende:
Isometric Camera
http://steamcommunity.com(...)09359952&searchtext=
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof
Mag ook wel in de OP jogy? Link naar de mod dan
Een collision-detection mod zou wel mooi zijn. De unity engine heeft dat er vast wel in zittenquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:57 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, alleen het staartstuk is te hoog. Ik moet het viaduct nog even wat verhogen zo te zien
Bijna 100kquote:
moet je je wel een beetje inhouden met het ploppen van gebouwen die wekelijks geld kostenquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:10 schreef Kreator het volgende:
Zie nu ook dat er een knopje 'unlimited money' is. Dat is wel handig in het begin, zodat je geen kutstad hoeft te beginnen die later weer op de schop moet.
Fuck dat, ik wil gewoon een mooie stad die een beetje klopt, niet eentje die aan de arbitraire regels van de makers voldoetquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
moet je je wel een beetje inhouden met het ploppen van gebouwen die wekelijks geld kosten
quote:Op donderdag 19 maart 2015 10:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Fuck dat, ik wil gewoon een mooie stad die een beetje klopt, niet eentje die aan de arbitraire regels van de makers voldoet
doe vooral wat je niet laten kan , maar een "mooie stad die een beetje klopt" is gewoon een wat vreemde uitspraak: je zal je altijd moeten houden aan de regels die de makers hebben opgesteld om een stad te laten groeienquote:Op donderdag 19 maart 2015 10:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als ik daar mijn lol uit haal, prima toch?
Het probleem wat er bij mij is komt eigenlijk neer op het niet vooruit kunnen plannen en dan komt er weer ergens een spaghettimonster terecht die het ad hoc zou moeten gaan regelen .quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik gebruik vrijwel geen one way en heb geen verkeersproblemen. Ik snap niet echt wat mensen verkeerd kunnen doen, mijn tip is: zorg voor meerdere toegangswegen naar alles. Heel simpel.
Komt in een gratis DLC. Nu nog niet dus.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
He iemand een idee of je ook tunnels onder de snelweg of een viaduct kunt maken?
Gebruik verhoogde snelwegen waardoor je daar onder wegen kan aanleggenquote:Op donderdag 19 maart 2015 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
He iemand een idee of je ook tunnels onder de snelweg of een viaduct kunt maken?
Die kruispunten op de snelweg met de weg naar MN nieuwe wijk helpen niet echt voor de doorstroom.
hoeveel inwoners heb je?quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik gebruik vrijwel geen one way en heb geen verkeersproblemen. Ik snap niet echt wat mensen verkeerd kunnen doen, mijn tip is: zorg voor meerdere toegangswegen naar alles. Heel simpel.
Rond de 80k inmiddels.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
hoeveel inwoners heb je?
pics!quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Rond de 80k inmiddels.
Maar het groeit nogal langzaam, heb gisteren gewoon tien minuten de simulatie laten doorlopen op volle snelheid zonder iets te doen .
Vanavond als ik thuis ben. Heb nu al weer zin om te spelen .quote:
Oe dit ga ik even testen nuquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:16 schreef tweemeter het volgende:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410196151
Dit combineren met die isometric mod
quote:1.0.6b - Patch notes
Windows: dependencies to the visual studio runtime have been removed. Addresses the issue where ColossalNative.dll would fail to load for users missing/having wrong msvcrt dlls.
Windows/OSX: fixed an issue where some users would not have permissions to access an user folder
Linux: fixed some cases where the first time launch would show the game half way out of the screen on dual monitors
Linux: various runtime optimizations
Linux: hopefully fixed the performance problems and the log spam, we were unable to reproduce that issue so this is a bit of a blindfolded fix
Linux: added support for $XDG_DATA_HOME. If you are using a custom path for XDG and already played the game on that machine, you will need to manually move the user files from the default folder ~/.local/share/Colossal Order/Cities_Skylines to $XDG_DATA_HOME/Colossal Order/Cities_Skylines
Mac/Linux: fixed a crash when selecting a building in the Asset importer
All platforms: added some debug info which may be useful when trying to help users in trouble
All platforms: added support for -screen-height & -screen-width and lowered severity of argument error unsupported launch options so they would cause the new game button to be greyed
Modding API: fixed OnCalculateResidentialDemand, OnCalculateCommercialDemand and OnCalculateWorkplaceDemand to call their respective counterpart properly. Also fixed for office buildings calling industrial level up.
nerfed parks decreasing commercial demand
road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads
building effect radius is more accurate
added a Film grain slider in the Graphics options, like for the Tilt shift. (Users with the Disable Film Grain mod subscribed from Steam workshop and enabled will be notified with a "Console warning" when the game start and the game will automatically disable the mod and set the film grain amount to 0 so that no action from users is required apart from closing the Console panel).
added a chirper volume slider in the Audio options
intro screen can be skipped with mouse click or key press
fixed a case where an error would occur if the Source folder was not found while sharing a Mod to the workshop
fixed Publish workshop panel caption to not always show Savegame regardless which asset type was selected
killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen
buildings uploaded to the workshop will now go to their respective tags automatically. (Buildings already on the workshop will not, we are currently investigating how to make it happen without users having to do anything about it)
fixed holding down mouse button and release over ui keeps some tools active
fixed tooltip stays visible when using shortcut to open area view
fixed parking spaces still working for burned down buildings.
fixed mouse raycast use normal mesh for burned down buildings.
removed airplane engine sound from unlockpanel...
fixed minor text issues in different languages
fixed wrong tree shadow alpha with pollution or water
fixed bulldozeing ship/airplane paths in map editor even when they are not visible
fixed pedestrian bridge color slightly wrong from far distance
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:16 schreef tweemeter het volgende:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410196151
Dit combineren met die isometric mod
Behoorlijk overtuigd van zichzelf dus. Ik wacht hier maar even mee, geen zin in een unstable client.quote:Bordercities 2 is 100% leak-free, maintaining performance for extremely long periods of time.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:34 schreef Divje het volgende:
nerfed parks decreasing commercial demand
road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads
building effect radius is more accurate
Ik heb een heel simpele map en alles draait lekker. Nergens verkeersproblemen. Vervolgens leg ik alles om, omdat ik meer toegangswegen wil, dikke 6 baans etc etc. en vervolgens loopt het overal compleet vast.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik gebruik vrijwel geen one way en heb geen verkeersproblemen. Ik snap niet echt wat mensen verkeerd kunnen doen, mijn tip is: zorg voor meerdere toegangswegen naar alles. Heel simpel.
Wellicht een nieuwe bug door de update?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:44 schreef Divje het volgende:
Of die Isometric mod of die Cell-Shade mod fuckt m'n game behoorlik. Of de combinatie van deze twee.
Allebeide mods fucken m'n game, kan niet meer terug naar het main menu zonder het spel opnieuw op te starten
edit2, lag niet aan de mods met alle mods uitgeschakeld krijg ik ook een foutmelding bij het afsluiten & terugkeren naar main menu
afsluiten, gamefiles verifieren..?quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:44 schreef Divje het volgende:
Of die Isometric mod of die Cell-Shade mod fuckt m'n game behoorlik. Of de combinatie van deze twee.
Allebeide mods fucken m'n game, kan niet meer terug naar het main menu zonder het spel opnieuw op te starten
edit2, lag niet aan de mods met alle mods uitgeschakeld krijg ik ook een foutmelding bij het afsluiten & terugkeren naar main menu
zoveel winquote:Op donderdag 19 maart 2015 12:26 schreef mschol het volgende:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409073164
op elkaar stapelbare wegen
Is dat die optie 'Integriteit van spelcache controleren' optie?quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:57 schreef Divje het volgende:
[..]
Is dat die optie 'Integriteit van spelcache controleren' optie?
Viel me ook al op ja bummer!quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lees niets over deze bug in de patch notes ...
Ok, eens kijkenquote:
Niet toevallig een city-wide Heavy Traffic Ban opgelegd?quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:06 schreef Vlinderbom het volgende:
wie o wie kan mij helpen. (alweer )
het probleem is dus, dat er vraag naar industriele gebieden is.
het grappige is dat al mijn industriele gebieden ''not enough buyers'' hebben.
dit zorgt ervoor dat alles steeds faiet gaat.
maar de vraag naar meer industriele gebieden blijft... alle wegen enzo zijn goed verbonden dus dat kan het niet zijn.
en doordat ik het niet weet loopt mijn stad langzaam leeg... :/
dit is al de 3e keer dat ik dit heb, en ik wil niet voor de 4e keer opnieuw beginnen waarbij ik waarschijnlijk weer het zelfde probleem krijg.
iemand een idee?
[ afbeelding ]
nope...quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:08 schreef Divje het volgende:
[..]
Niet toevallig een city-wide Heavy Traffic Ban opgelegd?
Meer commercie bouwen? Die kopen goods van je industriequote:
Heb 'm uit de workshop gepluktquote:Op donderdag 19 maart 2015 13:09 schreef mschol het volgende:
ik heb zo'n vermoeden dat paradox ergens een screwup heeft gemaakt met die zen garden..
heel veel mensen die nog steeds geen key hebben gekregen..
Mooi om te zien dat ze ook mods terug patchen in het spel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:34 schreef Divje het volgende:
UPDATE!!@121
http://forum.paradoxplaza(...)7a8517b61c0d9800feca
[..]
Nice. Vanavond eens proberen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:16 schreef tweemeter het volgende:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410196151
Dit combineren met die isometric mod
jep, de industrie is vlakbij de snelweg, heb meerdere industrieen en die zitten er zelfs tegenaan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:10 schreef Divje het volgende:
[..]
Meer commercie bouwen? Die kopen goods van je industrie
Is je industrie verbonden met de snelweg? Dat is nodig voor de export, kan het ook aan liggen
[..]
Heb 'm uit de workshop geplukt
Not enough buyers is de opmerking: "Wij kunnen onze spullen niet kwijt". Zorg dus voor betere verbinding.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:06 schreef Vlinderbom het volgende:
wie o wie kan mij helpen. (alweer )
het grappige is dat al mijn industriele gebieden ''not enough buyers'' hebben.
ik heb goede verbindingen...quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Not enough buyers is de opmerking: "Wij kunnen onze spullen niet kwijt". Zorg dus voor betere verbinding.
Hoeveel inwoners heb je?quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat zijn nou de consequenties van modgebruik? Alleen het niet kunnen behalen van achievements?
Zit in mijn eerste game, en het gaat eigenlijk te makkelijk. Is het zonde om bij je eerste game al mods te gaan gebruiken?
blijkbaar niet. Of je hebt de wijken helemaal afgezonderd.quote:
quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:56 schreef Vlinderbom het volgende:
heb het probleem gevonden, nadat ik meer commercie gebouwd had. ook meer huizen gebouwd.
en nu is het probleem opgelost
thx voor de hulp
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:34 schreef Divje het volgende:
UPDATE!!@121
http://forum.paradoxplaza(...)7a8517b61c0d9800feca
[..]
Als je de achievements niet belangrijk vind kan je met bepaalde mods ook de moeilijkheidsgraad verhogen. Slower aging is een leuke, de 1/4 dan. Proper hardness lijkt me ook een goede (niet geprobeerd) of de standaard hard mode in het spel misschien? (ze zijn niet samen te gebruiken volgens mij)quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:43 schreef BarryOSeven het volgende:
Wat zijn nou de consequenties van modgebruik? Alleen het niet kunnen behalen van achievements?
Zit in mijn eerste game, en het gaat eigenlijk te makkelijk. Is het zonde om bij je eerste game al mods te gaan gebruiken?
bij een standaard game hark je veel te makkelijk geld bij elkaar.. vervolgens kan je veel te makkelijk allerlei dingen uitbreiden e.d.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:15 schreef Kreator het volgende:
Snap niet zo goed wat je te makkelijk kunt vinden aan de game. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil.
Zijn dergelijke gebouwen dan ter vervanging van de bestaande gebouwen, of worden ze toegevoegd zodat er meer variatie ontstaat?quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Die dingen kan je ook niet selecteren en neerzetten, ze worden gewoon atje random geplaatst door middel van zoning. Het is dus voor de variatie van je 'growable' buildings.
Het is ook erg gemakkelijk om gebouwen up te graden naar het laatste level, in mijn hard mode game moet ik veel meer moeite doen om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:19 schreef mschol het volgende:
[..]
bij een standaard game hark je veel te makkelijk geld bij elkaar.. vervolgens kan je veel te makkelijk allerlei dingen uitbreiden e.d.
over uitbreiden gesproken: een mogelijkheid om een gebouw uit te breiden, zoals in SC kon, lijkt mij wel tof
Toegevoegd .quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:28 schreef Vinno het volgende:
Zijn dergelijke gebouwen dan ter vervanging van de bestaande gebouwen, of worden ze toegevoegd zodat er meer variatie ontstaat?
Nou ik mis gewoon de uitdaging, ik bouw wat en het loopt vol. Geld geen gebrek altijd in de plus zelfde geldt voor inwoner aantal.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:15 schreef Kreator het volgende:
Snap niet zo goed wat je te makkelijk kunt vinden aan de game. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil.
Een nuke nog wel. Maar ja, snap wel wat je bedoelt, vergeleken met SC4 is dit echt veel te makkelijk.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ik mis gewoon de uitdaging, ik bouw wat en het loopt vol. Geld geen gebrek altijd in de plus zelfde geldt voor inwoner aantal.
Het zou gewoon toffer zijn als er onverwachte scenario's gebeuren. Een nuke op je stad of zo.
35K inwoners nu.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoeveel inwoners heb je?
[..]
blijkbaar niet. Of je hebt de wijken helemaal afgezonderd.
Okay nice.quote:
Een nuke? Dan is in 1x heel de stad weg en kan je er jaren niet meer bouwen door de straling.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ik mis gewoon de uitdaging, ik bouw wat en het loopt vol. Geld geen gebrek altijd in de plus zelfde geldt voor inwoner aantal.
Het zou gewoon toffer zijn als er onverwachte scenario's gebeuren. Een nuke op je stad of zo.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:37 schreef Vinno het volgende:
[..]
Okay nice.
En ik was net beetje aan het zoeken op internet (vanaf mijn werk, dus kan het niet zelf testen), maar bij Simcity (5) gingen de bewoners elke ochtend naar hun werk. Dat kwam er dan op neer dat ze gewoon naar het dichtstbijzijnde kantoorgebouw/fabriek/whatever reden en als die "vol" was reden ze naar de volgende.
Is dat in dit spel anders?
Dat iemand met een mega hoge opleiding bijvoorbeeld elke dag naar de andere kant van de map rijdt om specifiek naar zijn "eigen" werk te gaan in een laboratorium wat daar staat?
Ohja, dat was inderdaad ook ja. Dat ze andersom idd maar gewoon richting het eerste de beste huis redenquote:Op donderdag 19 maart 2015 14:39 schreef Divje het volgende:
[..]
Cims wonen ook echt in een huis. Je kan ze volgen van hun huis -> werk en andersom. Ze hebben echt een soort leven zeg maar
Niet dat gefudgede bagger uit SC.
Het is niet random zoals bij SimCity(5). deze Cims hebben en houden hetzelfde huis, krijgen kinderen en hebben een vaste baan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:37 schreef Vinno het volgende:
En ik was net beetje aan het zoeken op internet (vanaf mijn werk, dus kan het niet zelf testen), maar bij Simcity (5) gingen de bewoners elke ochtend naar hun werk. Dat kwam er dan op neer dat ze gewoon naar het dichtstbijzijnde kantoorgebouw/fabriek/whatever reden en als die "vol" was reden ze naar de volgende.
Is dat in dit spel anders?
Dat iemand met een mega hoge opleiding bijvoorbeeld elke dag naar de andere kant van de map rijdt om specifiek naar zijn "eigen" werk te gaan in een laboratorium wat daar staat?
Enige wat wel irritant is is hoe de tijd verloopt. Maar met die 1/4 aging speed mod is het nog leuker en realistischerquote:Op donderdag 19 maart 2015 14:42 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ohja, dat was inderdaad ook ja. Dat ze andersom idd maar gewoon richting het eerste de beste huis reden
Word er helemaal blij van dat zulke dingen dus wel realistisch kunnen (i.t.t. Simcity).
Ja super nicequote:Op donderdag 19 maart 2015 14:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is niet random zoals bij SimCity(5). deze Cims hebben en houden hetzelfde huis, krijgen kinderen en hebben een vaste baan.
Ja die heb ik idd al toegevoegd aan Steam nadat ik al die positieve reacties lasquote:Op donderdag 19 maart 2015 14:44 schreef Divje het volgende:
[..]
Enige wat wel irritant is is hoe de tijd verloopt. Maar met die 1/4 aging speed mod is het nog leuker en realistischer
Sc4 was voor heel veel mensen te lastig, ingewikkeld en saai. Dit spreekt een veel breder publiek aan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een nuke nog wel. Maar ja, snap wel wat je bedoelt, vergeleken met SC4 is dit echt veel te makkelijk.
True, en aangezien het volledig moddable is maak ik me ook geen enkele zorgen. Het spel is gewoon nog niet zover als ik zou willen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sc4 was voor heel veel mensen te lastig, ingewikkeld en saai. Dit spreekt een veel breder publiek aan.
Trein mega eenvoudig? Wie hou jij voor de gek Als je een stad hebt met +60k inwoners dan is wat jij beschrijft een regelrechte ramp.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:50 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
True, en aangezien het volledig moddable is maak ik me ook geen enkele zorgen. Het spel is gewoon nog niet zover als ik zou willen.
Je ziet gewoon overal de moddable vectors. De trein is nu bijvoorbeeld mega eenvoudig. Stationnetje hier, stationnetje daar. Lijntje ertussen en cashen.
Maar hier zie ik zeker mogelijkheden om TTD functionaliteit toe te voegen. Hele verstandige keuze van de developers om dit zo open te laten.
Alleen is het wel wat jammer dat dit als release uitgebracht is en niet als early access. Imho is dit spel gewoon nog niet af.
Dit zijn van die spellen waar je eeuwig aan kunt programmeren. Het is nooit af. Onderdelen kunnen altijd beter. De balans is er en die is ijzersterk. Er zullen dmv DLC & updates echt wel dingen verbeterd worden, maar om nou te zeggen dat dit spel niet af is, vind ik wat overdreven.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:50 schreef BarryOSeven het volgende:
Alleen is het wel wat jammer dat dit als release uitgebracht is en niet als early access. Imho is dit spel gewoon nog niet af.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408643569quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Trein mega eenvoudig? Wie hou jij voor de gek Als je een stad hebt met +60k inwoners dan is wat jij beschrijft een regelrechte ramp.
Er was ergens een link die beschreef hoe je het best om kon gaan met de treinen. Gaat meer werk in zitten dan je denkt
Er zit sowieso al wel een behoorlijk uitgeklede mechanic van Cities In Motion in het spel. Hopelijk wordt dat in de toekomst nog uitgebreid
Oh tof, heb ze ook toegevoegdquote:Op donderdag 19 maart 2015 14:50 schreef Divje het volgende:
Zit nog steeds te wachten op de eerste McDonalds of Los Pollos Hermanos die opent in m'n dorp
Het zal aan mij liggen dan hoor, maar ik mis gewoon de uitdaging hierin.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:52 schreef Divje het volgende:
[..]
Trein mega eenvoudig? Wie hou jij voor de gek Als je een stad hebt met +60k inwoners dan is wat jij beschrijft een regelrechte ramp.
Er was ergens een link die beschreef hoe je het best om kon gaan met de treinen. Gaat meer werk in zitten dan je denkt
Er zit sowieso al wel een behoorlijk uitgeklede mechanic van Cities In Motion in het spel. Hopelijk wordt dat in de toekomst nog uitgebreid
Dat is een beetje zoals de Football Manager uitdaging missen in Fifaquote:Op donderdag 19 maart 2015 15:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen dan hoor, maar ik mis gewoon de uitdaging hierin.
Als ik dit spel bijvoorbeeld vergelijk met factorio (Het spel wat ook ik dacht aan de kant te leggen voor deze) dan is factorio gewoon vele en vele malen uitgebreider.
Misschien ben ik wat te verwend wat dat betreft. Plus daarbij heb ik dit spel wel als ontspannend gelabeled.
Zit de hele dag in de logica voor mijn werk, en het is wel lekker om dan creatief en eenvoudig zonder druk een stad te bouwen. Dus voor de rust in mijn hoofd is het wel goed itt factorio.
Alleen mis ik dus de uitdagingen.
Lijpste trailer ooit:
Saai? Was juist geweldig vent. Het gevoel dat je kreeg als je stad werkte.quote:Op donderdag 19 maart 2015 14:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sc4 was voor heel veel mensen te lastig, ingewikkeld en saai. Dit spreekt een veel breder publiek aan.
Factorioquote:Op donderdag 19 maart 2015 15:02 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen dan hoor, maar ik mis gewoon de uitdaging hierin.
Als ik dit spel bijvoorbeeld vergelijk met factorio (Het spel wat ook ik dacht aan de kant te leggen voor deze) dan is factorio gewoon vele en vele malen uitgebreider.
Misschien ben ik wat te verwend wat dat betreft. Plus daarbij heb ik dit spel wel als ontspannend gelabeled.
Zit de hele dag in de logica voor mijn werk, en het is wel lekker om dan creatief en eenvoudig zonder druk een stad te bouwen. Dus voor de rust in mijn hoofd is het wel goed itt factorio.
Alleen mis ik dus de uitdagingen.
Lijpste trailer ooit:
Strak hoor! Goede pc ook zeker?quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:14 schreef Trebo het volgende:
Update van mijn stad met 120k mensen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best tevreden.
Goede laptopquote:Op donderdag 19 maart 2015 15:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Strak hoor! Goede pc ook zeker?
Dat is gefixt met de patch.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:26 schreef tweemeter het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ik geen commercial demand had, maar dat is blijkbaar een bug met parken?
Patch?quote:
Download ie automatisch als je het spel wil opstarten via Steam.quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Patch?
Update ie dat automatisch of moet ik daar nog iets voor doen?
Komt dat door de nieuwe patch?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:15 schreef Fir3fly het volgende:
Bij mij zijn mijn metrotunnels niet meer zichtbaar. Crap .
Sinds vandaag ja.quote:
Da's wel heel kut..quote:
Vroeg me precies hetzelfde af. Zat daarom uitvoerig die changelog te bekijken of er niks conflicten op ging leveren. Tot nu toe nergens last van. Kan veranderen als m'n stad explosief groeit maar dat zien we dan wel weerquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:42 schreef Trebo het volgende:
[..]
Da's wel heel kut..
Ik vraag me af of alle toekomstige patches en alle assets en mods bij elkaar het spel vroeg of laat niet flink in de soep laten lopen.
Mmmh, volgens game-debate kan ik het runnen op high settings.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Oké, ik wel eens gaan kijken.
Specs:
i7 950 3,2ghz quadcore
8gb RAM
Gtx 460 1 gb overclocked by pov
Ga ik het daarmee trekken denken jullie?
Doen!quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:53 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Mmmh, volgens game-debate kan ik het runnen op high settings.
Mooi hoor!quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:14 schreef Trebo het volgende:
Update van mijn stad met 120k mensen.
Best tevreden.
Nietquote:Op donderdag 19 maart 2015 17:29 schreef Djurres het volgende:
Hoe zorgen jullie dat je infrastructuur qua wegen goed blijft?
Welcome to the club .quote:Ik loop altijd vast op het punt dat men bepaalde stukken weg te veel gebruikt
Mhm, had een stad met 30k inwoners maar kreeg continue gezeik met verkeer, dus nu maar weer nieuw stadje beginnen denkquote:
Altijd zorgen voor meerdere toegangswegen. Hoef je ook niet te plannen. Als je er maar voor zorgt dat het verkeer aan sowieso twee kanten er in en uit kan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:29 schreef Djurres het volgende:
Hoe zorgen jullie dat je infrastructuur qua wegen goed blijft?
Dat heb ik, maar ze gebruiken maar 1 kantquote:Op donderdag 19 maart 2015 17:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Altijd zorgen voor meerdere toegangswegen. Hoef je ook niet te plannen. Als je er maar voor zorgt dat het verkeer aan sowieso twee kanten er in en uit kan.
Zorgen dat er iets aan de andere kant te doen is .quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:33 schreef Djurres het volgende:
[..]
Dat heb ik, maar ze gebruiken maar 1 kant
Heb 'm gezien ja.quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:30 schreef Vance het volgende:
Strictoaster heeft ijn complete stream (6 uur) op zijn youtubekanaal geplaatst. Nice want ik heb de stream gemist (werk).
Kosten?quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Oké, ik wel eens gaan kijken.
Specs:
i7 950 3,2ghz quadcore
8gb RAM
Gtx 460 1 gb overclocked by pov
Ga ik het daarmee trekken denken jullie?
Dat zijn specs van mijn game pcquote:
Het "draait" zelfs op mn windows tablet.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:53 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Mmmh, volgens game-debate kan ik het runnen op high settings.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |