jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:25 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Heule handige Traffic Management Guide: http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/ Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg Zonebare wandelpaden Commercial demand fix Elevated train tracks Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen Traffic Query tool Geen verdwijnende auto's Proper hardness (Niet te combineren met despawn) First person camera Dynamic resolution Automatic bulldoze 25 tile unlock mod Mods en toch achievements Tree Brush Mod Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) Plaatjes van users op FOK! Binamin over_hedge timp0e Sylv3se Surveillance-Fiets Divje DutchTrain Kriebelhoest Marcus_Zaagius Drizzt_DoUrden Wat doe je hier nog? Ga spelen. [ Bericht 23% gewijzigd door jogy op 19-03-2015 11:32:26 ] | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 11:25 |
Is er ook een mod voor als 90% van de mods niet laden? | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:25 |
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje . | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:26 |
Oeh, die is lastig. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 11:26 |
. Ik maak niet niemand makkelijk | |
over_hedge | woensdag 18 maart 2015 @ 11:26 |
Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken. | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:27 |
. | |
Ratsnest89 | woensdag 18 maart 2015 @ 11:28 |
`Kan je me hiermee even op weg helpen? Zit er een bug in het spel dan met het afval? Welke mod/ waar plaatsen? | |
PLAE@ | woensdag 18 maart 2015 @ 11:28 |
Ik hou het voorlopig bij meelezen. Op basis van jullie verhalen trek ik de conclusie dat het TE verslavend is . Dat past voor mij nu echt even niet. | |
Rezania | woensdag 18 maart 2015 @ 11:30 |
TT Zelfs de modcommunity van Skyrim was niet zo snel in het begin. | |
Rezania | woensdag 18 maart 2015 @ 11:32 |
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/ | |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 11:33 |
Ik ga binnenkort even een nieuwe stad beginnen (waarom heb ik zo'n druk leven dat ik dit spel niet gewoon 24/77 kan spelen ) met alle leuke mods vanaf het begin. Ik ga ook voor de aging mod spelen (1/16). Dat het dan allemaal lang duurt, maakt me niet zoveel uit. Kan ik extra veel details erin gooien en niet zomaar een raster stad maken. Ik kan eigenlijk niet wachten op de eerste officiële patch die dingen direct goed oplost (bijvoorbeeld de commercial demand, de mod hiervoor is het voor mij net niet helemaal). | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:34 |
Het is geen bug, het is gewoon heel veel. Je hebt in de workshop een mod die de hoeveelheid afval halveert | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 11:39 |
Ik zou het niet doen. Het enige wat trager gaat is de educatie van de cims, 1/4 is fijner. | |
over_hedge | woensdag 18 maart 2015 @ 11:42 |
Nu nog een mod dat je vuilnis en kerkhof gewoon kan verplaatsen ook al zijn ze nog niet leeg. | |
Scorpie | woensdag 18 maart 2015 @ 11:43 |
Aging mod 1/4 Afval mod 1/2 Brush Tree Auto bulldozer Commercie fix Road upgrade mod | |
Scorpie | woensdag 18 maart 2015 @ 11:43 |
Dat is een goeie. | |
Waterdrinker | woensdag 18 maart 2015 @ 11:45 |
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/ oh, is al genoemd | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 11:57 |
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen? | |
over_hedge | woensdag 18 maart 2015 @ 11:59 |
Nou geen idee. Maar ik heb 16 mods aan staan oid en heb nergens last van. Waar onder die resolutie mod op 300% | |
Surveillance-Fiets | woensdag 18 maart 2015 @ 12:00 |
Mods hebben effect op de speelbaarheid. Het is mogelijk de maan uit zijn baan om de aarde te halen door alle mods te laden in Cities Skylines. | |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 12:01 |
Ze gaan dan toch ook langzamer dood? Dan kunnen ze 60/80 ingame jaren mee i.p.v. 4. | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 12:01 |
Mijn cities skylines start ook wel een beetje langzamer op sinds ik er 9 mods in heb gedonderd . Maar ik zou in ieder geval (is even werk maar dan heb je ook wat) even de mods één voor één uitzetten en een map opstarten om te kijken of je misschien gewoon een rotte mod ergens hebt draaien. Het blijft hobbywerk natuurlijk. | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 12:02 |
Ja, maar als jij 6 ingame jaren wil wachten voor de kleuters zijn opgeleidt, 8 jaar wil wachten voor ze van highschool zijn en nog een 7 jaar wil wachten voor ze de universiteit hebben doorlopen moet je het zelf weten maar dat gaat een hele lange tijd duren. Iedereen die de stad binnen komt komt uit een derp-potje en is uneducated. | |
Scorpie | woensdag 18 maart 2015 @ 12:03 |
Resolutie mod | |
Rezania | woensdag 18 maart 2015 @ 12:09 |
Meh, ik zie liever een betere anti-aliasing, het liefste FXAA. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 12:14 |
Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 (assets) ofzo gepakt.. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 12:17:29 ] | |
Rezania | woensdag 18 maart 2015 @ 12:16 |
150 mods? Bedoel je niet assets? | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 12:17 |
Ja, assets, sorry. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 12:18 |
Leuke guide van een traffic engineer, die zijn praktijk ervaring inzet in Cities http://imgur.com/a/WdJim | |
Rezania | woensdag 18 maart 2015 @ 12:19 |
Als je spel door assets crasht is het heel knap. | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 12:19 |
Ik heb ook geen crashes. Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst) [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 12:21:06 ] | |
Rezania | woensdag 18 maart 2015 @ 12:22 |
Assets voor residential, commercial en industry buildings zouden gewoon vanzelf te voorschijn moeten komen. Is bij mijn spel tenminste wel zo. | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 12:34 |
Ooh, nee, gewoon alleen de echte mods, niet de building assets, dat lijkt me niet echt een realistische mogelijkheid . | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 12:39 |
Die dingen kan je ook niet selecteren en neerzetten, ze worden gewoon atje random geplaatst door middel van zoning. Het is dus voor de variatie van je 'growable' buildings. | |
SuperHarregarre | woensdag 18 maart 2015 @ 12:39 |
Aan de andere kant is het ook wel slim om assets te checken. Sinds ik ben gaan Blenderen is het ook wel duidelijk hoeveel er mis kan gaan qua tri-count. Dus als je custom models hebt en je spel gaat zeer traag zou ik die eerst checken. Niet deleten maar gewoon nieuwe stad maken en kijken of het nog steeds traag is. Of gewoon later een collectie downloaden waarvan alles gecheckt is door anderen. | |
SuperHarregarre | woensdag 18 maart 2015 @ 12:40 |
Gek, ik heb al best veel custom models in de game zien groeien. Vooral die russische flat wordt vaak gekozen door de game engine. | |
OmniRocket | woensdag 18 maart 2015 @ 13:19 |
Ik gebruik ze zelf niet, doe het lekker zonder mods Maar deze lijken me wel handig. - 25 tiles - Bouwen aan voetgangerspad - Auto demolish abondoned en burned down - Upgrade road Had iemand deze al gelinkt? Los Santos (GTA5) Ben gisteren over de 80.000 inwoners heen gegaan waardoor ik nu 9 tiles heb. Daarvan een mooie stad maken. Als dat helemaal vol staat en goed loopt dan ga ik pas aan de mods . [ Bericht 4% gewijzigd door OmniRocket op 18-03-2015 13:34:14 ] | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 13:36 |
Jeuj, capital city gehaald met maar 2 bebouwde tiles. Ik leer het wel | |
Kreator | woensdag 18 maart 2015 @ 13:47 |
Het zal wel een kutnewbievraag zijn, maar kan ik ook meerdere stukjes grond in 1x geschikt maken voor woningbouw? Zit me nu af en toe de tering te klikken. Je zou verwachten dat je ook een gebied kunt slepen en dan in 1x bam, alles groen. | |
OmniRocket | woensdag 18 maart 2015 @ 13:48 |
Ja dat kan.; Als je de zoning tool klikt, heb je linksonderin 4 symbolotjes... 1 is dat je een vlak opvult, 1 is een vierkantje waarmee je een rechthoek kan maken door te slepen. 1 is een kleine brush, andere is 1 grote brush | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 13:50 |
Jup. als je de zone selecteerd heb je vul opties. Emmertje, een vierkant en een paar van die rondjes. Als je het vierkantje selecteert kan je het gewoon over je gebied slepen en klaar is Krea. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 13:55 |
Hij is niet zo kreatief. | |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 14:09 |
Elk vakje individueel vullen | |
OmniRocket | woensdag 18 maart 2015 @ 14:29 |
waar blijven de screenshots van steden waar jullie momenteel mee bezig zijn? | |
nils7 | woensdag 18 maart 2015 @ 14:46 |
Ben het nergens tegen gekomen, een ski gebied of echt een touristen gebied? | |
OmniRocket | woensdag 18 maart 2015 @ 14:48 |
Echt toeristengebied krijg je door monumenten te bouwen. Zonder monumenten komen er al toeristen (zie public transport info scherm). Skigebied heb je volgens mij niet | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 15:13 |
Ik heb ook ergens gelezen dat de treinen niet gebruikt worden door je inwoners, maar alleen door toeristen. | |
OmniRocket | woensdag 18 maart 2015 @ 15:14 |
Ik zag wel een nummertje bij inwoners staan. Alleen was niet heel erg hoog | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 15:17 |
Het dekkingsgebied voor een station (dus de groene smileys) is dan ook erg klein. Maar om nou 5 stations in een woonwijkje te plaatsen is ook wat vreemd. Treinen is leuk voor het oog, maar verder zinloos voor commercieel gebruik. | |
OmniRocket | woensdag 18 maart 2015 @ 15:17 |
De metro werkt inderdaad een stuk beter | |
Scorpie | woensdag 18 maart 2015 @ 15:59 |
http://gfycat.com/OldfashionedZigzagEasternglasslizard AWESOME. | |
Vlinderbom | woensdag 18 maart 2015 @ 16:02 |
Alles gaat bij mij faiet omdat er niet genoeg raw materials verkrijgbaar zijn...? wat hieraan te doen? | |
CitizenKane | woensdag 18 maart 2015 @ 16:06 |
Ik weet dat deze vraag al een paar keer is gesteld, dus sorry(!) Maar waar kun je deze game het goedkoopst aanschaffen? Het liefst met een Europese/Universele key. | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 16:07 |
Heb je wel een weg naar dat industrieterrein toe? | |
Vlinderbom | woensdag 18 maart 2015 @ 16:10 |
nee | |
over_hedge | woensdag 18 maart 2015 @ 16:11 |
| |
RaXz | woensdag 18 maart 2015 @ 16:12 |
En een stuk goedkoper, de upkeep van een normaal station is peperduur terwijl een metro station een schrijntje is, dat hoort eigenlijk andersom te zijn. Volgens mij was dat bij SC4 het geval, maar daar was ook groene energie erg duur terwijl de vervuilende variant erg goedkoop was, dat is ook net andersom. | |
OmniRocket | woensdag 18 maart 2015 @ 16:16 |
| |
OmniRocket | woensdag 18 maart 2015 @ 16:17 |
Viel mij ook al op... wat gebeurd er trouwens als je kernplantage afbrand? | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 16:19 |
Oh, nou dan heb ik geen idee | |
Basp1 | woensdag 18 maart 2015 @ 16:21 |
Hoe zit het eigenlijk met de metro en reizigers? Ik heb het idee dat ik niet meer reizigers krijg terwijl ik meerdere lijnen door sommige stations laat lopen. Of de statisitiek klopt niet, want als ik soms zie hoeveel mensjes onder de grond lopen vraag ik me dat ook wel eens af. | |
RaXz | woensdag 18 maart 2015 @ 16:27 |
Geen idee, ik heb overal solar plants. Maar zulke elementen mis ik wel van SC4, hetzelfde gaat op voor de wealth klasses, in SC4 had je sloppewijken, middeklassen en vila wijken, bij Cities is het overal hetzelfde. Maar het spel is net uit, er zullen ongetwijfeld mods komen die het meer richting SC4 brengen, vooral als je ziet hoeveel goede mods er nu al zijn, het spel is pas 1 week uit. | |
Basp1 | woensdag 18 maart 2015 @ 16:36 |
Weinig voorzieningen in een wijk plaatsen dan evolueren je gebouwen ook niet en blijven ze als die level 1 gebouwen als halve sloppen eruit zien. | |
Fir3fly | woensdag 18 maart 2015 @ 16:44 |
Toch niet helemaal hetzelfde. SC4 had aparte gebouwen per klasse. En daar woonden ook meer mensen in bijvoorbeeld een grijze goedkope flat dan in een dure wolkenkrabber. Dat is in Skylines niet zo. Dat zie ik mods ook niet zo gauw oplossen. | |
RaXz | woensdag 18 maart 2015 @ 16:48 |
Ja, die upgrade niveau's bepalen vooral hoeveel households er in gebouwen kunnen. We zullen zien hoe ver mods gaan komen, ligt er maar net aan tot hoeverre ze de API gaan uitbreiden. | |
Danny | woensdag 18 maart 2015 @ 16:53 |
http://www.pcgamer.com/th(...)with-only-one-house/ (doorklikken naar het volgende plaatje geeft het volgende deel van het verhaal) | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 16:56 |
Was al bekend, ouwe. | |
Danny | woensdag 18 maart 2015 @ 16:57 |
ow. | |
SuperHarregarre | woensdag 18 maart 2015 @ 17:03 |
Danny afsnauwen, kleurtje kwijt. | |
Basp1 | woensdag 18 maart 2015 @ 17:12 |
Een dure wolkenkrabber is ook veel hoger en heeft hierdoor veel meer appartementen als een grauwe flat. Maar goed ik snap wat je bedoelt. In skylines is het ook niet makkelijk om te achterhalen wat er nu precies mis gaat als je stad niet wil groeien, in simcity had je voor mijn gevoel wat meer statistiek voor handen waar meer uit te halen was. Ook zijn de statistieken maar ver weg gemoffeld dat je naar het hoofdmenu moet gaan en dan onderaan in dat menu op statics moet klikken ipv dat in in je scherm menu een directe link zit. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 17:19 |
Is een mod voor. En als je al je flats vol wil, download dan de Fill Houses mod | |
Kreator | woensdag 18 maart 2015 @ 18:13 |
Ik bedacht me ineens dat ik mijn Nvidia Driver al 2 jaar niet meer heb geupdate. Dat zal ook wel wat performance schelen. . | |
Marcus_Zaagius | woensdag 18 maart 2015 @ 18:21 |
Gaat dat niet automatisch.? | |
nils7 | woensdag 18 maart 2015 @ 18:32 |
Ik probeer op een pijltje (naar links of naar rechts) te drukken maar hij doet niks. Is dat een andere toets? Heb al linker en rechter muisknop geprobeerd maar dat lijkt niet te werken. Ik bedoel de pijltjes die je ziet als ik bijvoorbeeld een PowerPlant wil plaatsen. Iemand een idee? | |
over_hedge | woensdag 18 maart 2015 @ 18:34 |
| |
Kreator | woensdag 18 maart 2015 @ 18:58 |
Bij mij niet. Maar het scheelt dus zeg maar 30fps ofzo. . | |
Kreator | woensdag 18 maart 2015 @ 19:06 |
Nu hij goed draait: Gekocht. Da's voor het eerst sinds jaren. . | |
Scorpie | woensdag 18 maart 2015 @ 19:09 |
Bedankt Hans. | |
Ratsnest89 | woensdag 18 maart 2015 @ 19:18 |
Wou dat ik zon grote stad kon maken, bij mij pleit iedereen hem steeds omdat ik het afval niet onder controle kan krijgen na +-15k inwoners. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 19:29 |
Meer afvalbelten bouwen Ik heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leeg | |
RaXz | woensdag 18 maart 2015 @ 19:31 |
Drukte | |
RaXz | woensdag 18 maart 2015 @ 19:33 |
Inderdaad. Allemaal one-way en in een uithoek van de map, werkt best goed. En precies tussen twee snelwegen in, zodat de hordes vuilniswagens een beetje verdeeld worden. | |
Vlinderbom | woensdag 18 maart 2015 @ 19:35 |
het probleem is er nog steeds... ik heb nu wegen naar het industrie gebied gemaakt. maar ze blijven zeuren dat er ''not enough raw materials'' zijn | |
Ratsnest89 | woensdag 18 maart 2015 @ 19:40 |
Thanks Ik ga beginnen met een nieuwe stad, en dit eens proberen | |
Vlinderbom | woensdag 18 maart 2015 @ 20:02 |
laatmaar mn hele klote stad is naar de klote kut spel | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 20:04 |
. | |
timp0e | woensdag 18 maart 2015 @ 20:10 |
| |
nils7 | woensdag 18 maart 2015 @ 20:15 |
Iemand enig idee? | |
n8n | woensdag 18 maart 2015 @ 20:19 |
mooi | |
Sylv3se | woensdag 18 maart 2015 @ 20:20 |
Gaat best lekker tot nu toe, 70k inwoners en weinig problemen. Alleen het verkeer moet nog beter, er zijn nog teveel knooppunten waar constant files staan. | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 20:23 |
Het heen en weer gaan dor de stad werkt met de w,a,s,d knoppen. Bedoel je dat? | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 20:28 |
Da's wel apart. Ligt dat niet aan welke sectie van dat menu je je in begeeft? Dat er te weinig opties zijn waardoor je niet naar rechts/links kan? Of geldt het voor alles? | |
nils7 | woensdag 18 maart 2015 @ 20:31 |
Elk menu eigenlijk of ik nu power of landmarks aan klik :-( Voor de rest lijkt alles te werken | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 20:34 |
Oh die, dat is wel karig. Heb je dar een mod voor? Of, zet even een paar mods uit en kijken of het dan wel werkt. Denk dat het daar aan zou moeten liggen, anders een consistencycheck om te kijken of er iets corrupt is. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 20:34 |
Damn, dat is wel klote gebruik je mods? Al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het daardoor komt maar goed Anders zou ik even je savegame backuppen en opnieuw installeren. | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 20:39 |
Wat ik wel een beetje mis is 'vermaak' voor mijn citizens. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 20:41 |
Kroegen, discotheken, bowlingbanen, paintballen, dat soort spul? | |
nils7 | woensdag 18 maart 2015 @ 20:44 |
Dit probleem: https://www.facebook.com/(...)98128487&pnref=story | |
Fred | woensdag 18 maart 2015 @ 20:45 |
Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld? | |
Scorpie | woensdag 18 maart 2015 @ 20:46 |
Daar heb je een mod ... Oh nee wacht | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 20:46 |
scherp haha | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 20:49 |
http://forum.paradoxplaza(...)75c7ac1e1248085d6a7f Helpt dat? En Scrummie, ik lees net dat het een veel voorkomende bug is in de MAC-versie dat je assets niet laden. Er wordt aan gewerkt door CO Wachten op een patch dus.. [ Bericht 11% gewijzigd door Divje op 18-03-2015 20:56:29 ] | |
Sylv3se | woensdag 18 maart 2015 @ 20:57 |
Ja, alleen het staartstuk is te hoog. Ik moet het viaduct nog even wat verhogen zo te zien | |
over_hedge | woensdag 18 maart 2015 @ 20:57 |
en een vleugel door de pilaar heen. | |
Sylv3se | woensdag 18 maart 2015 @ 20:59 |
Dat is ook nog wel op te lossen | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:00 |
Je zal in die trein zitten en op een meter afstand zo'n vliegtuig een viaduct zien slopen | |
Sylv3se | woensdag 18 maart 2015 @ 21:00 |
Als ie opstijgt vliegt hij ook dwars door een wolkenkrabber heen. | |
over_hedge | woensdag 18 maart 2015 @ 21:01 |
Ik denk dat het viaduct voor al het vliegtuig zal slopen in plaats van andersom. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:02 |
True, wel spannend! Dat maakt het wel af natuurlijk. | |
mschol | woensdag 18 maart 2015 @ 21:02 |
in de eerste patch schijnt dit gefixt te worden | |
Vijf_voor | woensdag 18 maart 2015 @ 21:05 |
Ik heb ff de 'test' versie geprobeerd en alles loopt gewoon soepel op mijn (oude) PC. Van het weekend maar ff kopen dus | |
IsaacCuenca | woensdag 18 maart 2015 @ 21:09 |
Is er ook een mod dat je aanslagen kan plegen in je stad? | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 21:10 |
Nog niet. | |
Vlinderbom | woensdag 18 maart 2015 @ 21:10 |
| |
Vlinderbom | woensdag 18 maart 2015 @ 21:11 |
Hoe maak je een weg hoger? | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:11 |
Page Up - Page Down | |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 21:11 |
Dit spel is zo gvd relaxed gvd. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:12 |
Doe je goffetomme hier dan. Spelen! | |
Vlinderbom | woensdag 18 maart 2015 @ 21:12 |
thx | |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 21:13 |
Dit. Ontruim het topic. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:13 |
Moet eerst m'n rondje workshop nog ff afmaken. | |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 21:14 |
Doe maar even vlug dan. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:16 |
Show je stad | |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 21:17 |
Hij is nog niet pimp. Pas als hij pimp is. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 18 maart 2015 @ 21:21 |
65k mensen. lololololo | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:22 |
Ach joh Industrieloos dorpje | |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 21:22 |
Ziet er tof uit! | |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 21:23 |
Omg omg omg | |
over_hedge | woensdag 18 maart 2015 @ 21:29 |
Alleen maar vierkantjes | |
t4rt4rus | woensdag 18 maart 2015 @ 21:36 |
Zelfde hier nog 2 weekjes wachten... | |
DutchTrain | woensdag 18 maart 2015 @ 21:44 |
Altijd fijn als dingen werken zoals bedoeld: een overstap van trein op bus en metro via een voetgangersbrug en vanaf het tweede perron. Nog niet zo mooi als in Cities In Motion2, maar best leuk. Nu alleen nog de enorme drukte op de bushaltes zien op te lossen. | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 21:48 |
Komt er vast Ook Maar ik bedoel meer sportvelden, tennisbanen, stadions, dierentuin etc etc. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:54 |
http://steamcommunity.com(...)pfiles/?appid=255710 Direct een achterbuurt bouwen waar de tuinen vol staan Jammer dat ze wel teringgroot zijn. Forestry Industry met alleen maar wietplanten | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 21:55 |
Kijk, ik ben niet gek. Nouja, wel, maar niet helemaal: http://steamcommunity.com(...)38/?insideModal=1#p2 Deze mensen hebben hetzelfde probleem als mij! | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 21:58 |
Wachten op een patch Scrum | |
Surveillance-Fiets | woensdag 18 maart 2015 @ 21:59 |
nice! | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 22:00 |
Yeps. Het is niet anders | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 22:01 |
Hoop wel dat die patch snel komt. Al blijft het geniaal dat de meeste problemen op te lossen zijn met mods. Maar dit soort dingen zijn wel zwaar klote. | |
davedavy | woensdag 18 maart 2015 @ 22:03 |
Mooi | |
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 22:03 |
Ik kan niet eens savegames loaden | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 22:16 |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 22:18 |
gvd mooi gvd | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 22:20 |
Jammer dat het veld verandert in een zandvlakte als je ver genoeg uitzoomt beetje glitchy | |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 22:20 |
Dat is idd wel jammer. | |
Scorpie | woensdag 18 maart 2015 @ 22:24 |
Voetballen ze ook echt ?:D | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 22:25 |
Nee Die mechanic zit niet in de game. Als je er zo'n marker opzet voor cims dan gaan ze hun hond uitlaten en rondhangen op de middenstip Maar ziet er wel leuk uit, van dichtbij. | |
egelhond | woensdag 18 maart 2015 @ 22:32 |
Deze game gekocht vandaag voor 22 euro ( deluxe edition ) Leuke game tot nu toe. Vraagje: de rivier word nu wel smerig van de Drain Pipe. Is er een manier die weer schoon te maken? En kan je op een of andere manier meer vuilniswagens kopen? [ Bericht 15% gewijzigd door egelhond op 18-03-2015 22:38:13 ] | |
Black-Hole | woensdag 18 maart 2015 @ 22:49 |
Als je meer inwoners krijgt unlock je de waterzuivering. Meer vuilniswagens krijg je door je budget te verhogen | |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 22:51 |
Ik wil weer ff een frisse nieuwe start maken. Heeft iemand nog een brute map? Wil veel vlak en goede zee en rivieren. | |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 22:53 |
http://steamcommunity.com(...)09641585&searchtext= Nog mooier voetbalveld? | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 22:55 |
Was helemaal vergeten dat ik die ook nog had ja die is veel beter | |
Ratsnest89 | woensdag 18 maart 2015 @ 23:01 |
Derde keer dat mijn stad ten onder gaat door afval, wat ik ook doe, alles loopt verkeerd.Ik stop maar met dit spel. | |
Divje | woensdag 18 maart 2015 @ 23:02 |
Je riolering is niet goed. Zou even kijken of het aangesloten is en wat je capaciteit is Of het is ebola. Dit is wat anders dan je afvalverwerking. | |
Baconbus | woensdag 18 maart 2015 @ 23:03 |
Laat je de pis niet lauw maken. Jij kan dit! | |
Ratsnest89 | woensdag 18 maart 2015 @ 23:06 |
Ik sta nu zo dik in de min al, zou niet weten hoe ik verder moet Het was inderdaad het riool Terwijl ik toch 3 van de pijpen heb, die onderaan in de stroming staan. | |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 23:11 |
Iemand nog een leuke map beschikbaar die ik kan spelen? | |
DX11 | woensdag 18 maart 2015 @ 23:11 |
GTA5 al gehad? | |
nils7 | woensdag 18 maart 2015 @ 23:12 |
Morgen eens proberen, net al heel de avond gespeeld | |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 23:13 |
Ik wil wat platters | |
DX11 | woensdag 18 maart 2015 @ 23:14 |
Ja maar die is wel heel epic om te zien in een andere game (mits je gta5 hebt gespeeld) | |
jogy | woensdag 18 maart 2015 @ 23:22 |
Openingspost aangepast, nog niet helemaal je van het maar beter dan het was . Als mensen nog plaatjes willen delen voor in de openingspost moeten ze maar ff gillen/het hier posten en dan gooi ik het erbij . | |
mschol | woensdag 18 maart 2015 @ 23:29 |
| |
Binamin | woensdag 18 maart 2015 @ 23:35 |
Voor de openingspost | |
Kriebelhoest | woensdag 18 maart 2015 @ 23:35 |
Opnieuw begonnen op de chigaco map. Gaat een mooi stadje worden zo | |
Marcus_Zaagius | woensdag 18 maart 2015 @ 23:38 |
Heerlijk om gewoon even een paar minuten een bepaald punt te bekijken. | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 23:40 |
Is dit een oostblokstad? Vooral die enorme toren rechtsboven past mooi in je stadje. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 18 maart 2015 @ 23:44 |
Foto voor de OP: | |
Kriebelhoest | woensdag 18 maart 2015 @ 23:50 |
Half life 2 Citadel http://steamcommunity.com(...)4&searchtext=citadel | |
Trebo | woensdag 18 maart 2015 @ 23:52 |
Wat dacht je? Die staat wel mooi in dit stadje? | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 19 maart 2015 @ 00:07 |
Zeu, er was nog een stukje land beschikbaar op de tile onder mijn stadje en heb daar maar meteen 24 vuilnisbelten en 6 verbranders neergezet Mooi om al die vuilniswagens rond te zien rijden Saillant detail: de wegen er omheen zijn 4-baans tweerichting, dus ookal is er niks te zien, ze stoppen nog steeds voor elk zebrapad | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 00:13 |
Maakt het ook uit hoe ver die vuilnisbelten van je stad af liggen? Ik heb nachtdienst, wat zal ik eens doen tot 7 uur morgenvroeg | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 19 maart 2015 @ 00:33 |
Ik zet ze bij voorkeur zo ver mogelijk bij de woonwijken vandaan ivm pollution en land value | |
Jump | donderdag 19 maart 2015 @ 00:38 |
Ze pikken het vuilnis op als ze ergens passeren. Alsje ze te ver zet, zou het kunnen dat ze reeds vol zitten als ze in die wijken aankomen. Ik heb ze in de vier hoeken wat gegroepeerd, zo kunnen ze overal goed aan. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 19 maart 2015 @ 00:44 |
Goeie Ten westen van mijn stad is flink wat zee met nog een stukje land, denk dat ik daar ook een flink aantal neer ga zetten. | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 00:49 |
Thnx | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 01:29 |
Isometric Camera http://steamcommunity.com(...)09359952&searchtext= Tof Mag ook wel in de OP jogy? Link naar de mod dan [ Bericht 7% gewijzigd door Divje op 19-03-2015 01:46:42 ] | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 01:47 |
http://steamcommunity.com/app/255710/guides/#scrollTop=0 mooie guide voor gebruik van treinen | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 01:57 |
Dat verkeer.. ik krijg het maar niet filevrij | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 03:48 |
Mijn afval wordt maar niet opgehaald terwijl ik de funding op vol heb, zo'n 837623 afvalplaatsen heb én ook nog een mod heb die het 4x minder zou moeten maken. [ Bericht 1% gewijzigd door Trebo op 19-03-2015 03:57:23 ] | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 03:58 |
Staan je vuilniswagens toevallig vast in de file? Dat had ik vanavond, echt 100k aan garbagetrucks op een weg die elkaar aan het vastzetten waren. | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 03:59 |
Mijn hele stad is 1 grote file Echt géén idee hoe ik die files moet gaan oplossen. | |
Drebbelman | donderdag 19 maart 2015 @ 04:33 |
tis eigenlijk heel flauw maar alleen tweebaanswegen en autowegen gebruiken werkt echt heel goed, zoals uitgelegd in een yt filmpje dat hier laatst gepost werd. Omdat er geen verkeerslichten staan heb je altijd een goede doorstroming.. het enige jammere is dat het een beetje onrealistisch is. Zelfs op een punt waar 8 wegen bij elkaar komen loopt het soepel: De enige plekken die neigen naar filevorming zijn de afslagen van de snelweg, maar ook daar moet je gewoon zorgen dat de snelwegen op verschillende plekken in je stad binnenkomen. | |
Danny | donderdag 19 maart 2015 @ 08:46 |
Ben nu wel benieuwd of dat ook in Cities in Motion 2 zou werken... (maar ja, ben ook benieuwd wanneer de eerste Cities: Skylines first person shooter mod of racegame uit komt ) | |
OmniRocket | donderdag 19 maart 2015 @ 08:46 |
nice | |
OmniRocket | donderdag 19 maart 2015 @ 08:47 |
haha, idd | |
n8n | donderdag 19 maart 2015 @ 09:02 |
vet | |
Danny | donderdag 19 maart 2015 @ 09:09 |
Een collision-detection mod zou wel mooi zijn. De unity engine heeft dat er vast wel in zitten | |
over_hedge | donderdag 19 maart 2015 @ 09:14 |
Bijna 100k | |
Kreator | donderdag 19 maart 2015 @ 10:10 |
Zie nu ook dat er een knopje 'unlimited money' is. Dat is wel handig in het begin, zodat je geen kutstad hoeft te beginnen die later weer op de schop moet. | |
Fred | donderdag 19 maart 2015 @ 10:12 |
moet je je wel een beetje inhouden met het ploppen van gebouwen die wekelijks geld kosten | |
Mystikvm | donderdag 19 maart 2015 @ 10:24 |
Fuck dat, ik wil gewoon een mooie stad die een beetje klopt, niet eentje die aan de arbitraire regels van de makers voldoet | |
nils7 | donderdag 19 maart 2015 @ 10:35 |
Ik heb een map van Great Britain genomen (zelf nog een strand ergens gemaakt als toeristen gedeelte). Want wilde iets met een eiland doen. Gaat vrij goed (nog wel sandbox mode) maar gewoon klein beginnen en alle voorzieningen plaatsen en bij elke uitbreiding kijken of je voorzieningen er bij moet plaatsen. Ik zit nu op 44K inwoners en vrij weinig problemen. Heb ook inmiddels een ring aangelegd met snelwegen omdat in het "main" centrum de originele connectie echt aan het vast lopen is. Moet vanavond eens kijken of ik mijn pijltjes issue op kan lossen en dan plaats ik wat screens | |
Gutanoth | donderdag 19 maart 2015 @ 10:46 |
Fantastische game! ik zal later deze week eens een screenshot plaatsen van mijn Filestad | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 10:52 |
| |
Mystikvm | donderdag 19 maart 2015 @ 10:54 |
Als ik daar mijn lol uit haal, prima toch? | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 11:19 |
doe vooral wat je niet laten kan , maar een "mooie stad die een beetje klopt" is gewoon een wat vreemde uitspraak: je zal je altijd moeten houden aan de regels die de makers hebben opgesteld om een stad te laten groeien een "kloppende" stad kan dus imho nooit echt.. | |
Fir3fly | donderdag 19 maart 2015 @ 11:23 |
Ik gebruik vrijwel geen one way en heb geen verkeersproblemen. Ik snap niet echt wat mensen verkeerd kunnen doen, mijn tip is: zorg voor meerdere toegangswegen naar alles. Heel simpel. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 19 maart 2015 @ 11:30 |
Heb gisteravond nog het compleet lege en vlakke stuk ten noorden van het begingebied gekocht en ga dat vanmiddag helemaal volstampen met high residential en offices | |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 11:36 |
Het probleem wat er bij mij is komt eigenlijk neer op het niet vooruit kunnen plannen en dan komt er weer ergens een spaghettimonster terecht die het ad hoc zou moeten gaan regelen . En dat de cims in het spel een andere Tom Tom moeten kopen ingesteld op de snelste route met fileinformatie zodat ze die kunnen ontwijken zoals normale mensen. | |
Yi-Long | donderdag 19 maart 2015 @ 11:48 |
Ik ben benieuwd of je straks ook mods krijgt om moderne Aziatische steden te bouwen, en dan doel ik specifiek op ondergronds een metro-station, dan op de begane grond 2-3 verdiepingen hoog een winkelcentrum daar recht boven, en DAARBOVEN hoge residential flats (50 verdiepingen hoog ongeveer...) Nu is dat residential en commercial namelijk gescheiden, maar in Aziatische steden is dat vaak 'gestapeld'. | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 11:51 |
He iemand een idee of je ook tunnels onder de snelweg of een viaduct kunt maken? Die kruispunten op de snelweg met de weg naar MN nieuwe wijk helpen niet echt voor de doorstroom. | |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 11:52 |
Komt in een gratis DLC. Nu nog niet dus. | |
Kriebelhoest | donderdag 19 maart 2015 @ 11:52 |
Gebruik verhoogde snelwegen waardoor je daar onder wegen kan aanleggen | |
tweemeter | donderdag 19 maart 2015 @ 12:16 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=410196151 Dit combineren met die isometric mod | |
Surveillance-Fiets | donderdag 19 maart 2015 @ 12:16 |
hoeveel inwoners heb je? | |
Fir3fly | donderdag 19 maart 2015 @ 12:18 |
Rond de 80k inmiddels. Maar het groeit nogal langzaam, heb gisteren gewoon tien minuten de simulatie laten doorlopen op volle snelheid zonder iets te doen . | |
Surveillance-Fiets | donderdag 19 maart 2015 @ 12:18 |
pics! | |
Fir3fly | donderdag 19 maart 2015 @ 12:19 |
Vanavond als ik thuis ben. Heb nu al weer zin om te spelen . | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 12:21 |
Oe dit ga ik even testen nu Mjah, wel geinig voor screenshots ofzo. Om te spelen doet het pijn aan m'n ogen [ Bericht 9% gewijzigd door Divje op 19-03-2015 12:34:26 ] | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 12:26 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409073164 op elkaar stapelbare wegen | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 12:34 |
UPDATE!!@121 http://forum.paradoxplaza(...)7a8517b61c0d9800feca
| |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 12:38 |
Behoorlijk overtuigd van zichzelf dus. Ik wacht hier maar even mee, geen zin in een unstable client. | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 12:38 |
| |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 12:40 |
Wat leven we toch in een mooie tijd he, lekker vaak releasen, lekker vaak nieuwe content. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 12:44 |
Of die Isometric mod of die Cell-Shade mod fuckt m'n game behoorlik. Of de combinatie van deze twee. Allebeide mods fucken m'n game, kan niet meer terug naar het main menu zonder het spel opnieuw op te starten edit2, lag niet aan de mods met alle mods uitgeschakeld krijg ik ook een foutmelding bij het afsluiten & terugkeren naar main menu [ Bericht 43% gewijzigd door Divje op 19-03-2015 12:52:13 ] | |
Kreator | donderdag 19 maart 2015 @ 12:52 |
Ik heb een heel simpele map en alles draait lekker. Nergens verkeersproblemen. Vervolgens leg ik alles om, omdat ik meer toegangswegen wil, dikke 6 baans etc etc. en vervolgens loopt het overal compleet vast. Soms is niets doen dus beter dan wel wat doen. | |
Yi-Long | donderdag 19 maart 2015 @ 12:52 |
Wellicht een nieuwe bug door de update? | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 12:52 |
afsluiten, gamefiles verifieren..? | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 19 maart 2015 @ 12:54 |
zoveel win | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 12:57 |
Is dat die optie 'Integriteit van spelcache controleren' optie? | |
#ANONIEM | donderdag 19 maart 2015 @ 12:57 |
Lees niets over deze bug in de patch notes ... | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 12:57 |
| |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 12:58 |
Viel me ook al op ja bummer! Ok, eens kijken Niks aan de hand volgens dat ding. Grmbl. Nouja, dan maar niet terug naar main menu, en gewoon door blijven spelen. [ Bericht 7% gewijzigd door Divje op 19-03-2015 13:05:12 ] | |
Vlinderbom | donderdag 19 maart 2015 @ 13:06 |
wie o wie kan mij helpen. (alweer ) het probleem is dus, dat er vraag naar industriele gebieden is. het grappige is dat al mijn industriele gebieden ''not enough buyers'' hebben. dit zorgt ervoor dat alles steeds faiet gaat. maar de vraag naar meer industriele gebieden blijft... alle wegen enzo zijn goed verbonden dus dat kan het niet zijn. en doordat ik het niet weet loopt mijn stad langzaam leeg... :/ dit is al de 3e keer dat ik dit heb, en ik wil niet voor de 4e keer opnieuw beginnen waarbij ik waarschijnlijk weer het zelfde probleem krijg. iemand een idee? | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 13:08 |
Niet toevallig een city-wide Heavy Traffic Ban opgelegd? | |
Vlinderbom | donderdag 19 maart 2015 @ 13:09 |
nope... | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 13:09 |
ik heb zo'n vermoeden dat paradox ergens een screwup heeft gemaakt met die zen garden.. heel veel mensen die nog steeds geen key hebben gekregen.. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 13:10 |
Meer commercie bouwen? Die kopen goods van je industrie Is je industrie verbonden met de snelweg? Dat is nodig voor de export, kan het ook aan liggen Kijk bij je infoview eens bij Outside Connections en post een screenie? Heb 'm uit de workshop geplukt | |
Scorpie | donderdag 19 maart 2015 @ 13:12 |
Mooi om te zien dat ze ook mods terug patchen in het spel. | |
over_hedge | donderdag 19 maart 2015 @ 13:15 |
Nice. Vanavond eens proberen. | |
Vlinderbom | donderdag 19 maart 2015 @ 13:36 |
jep, de industrie is vlakbij de snelweg, heb meerdere industrieen en die zitten er zelfs tegenaan. commercie, net een heleboel bijgebouwd en dit werkt ook niet | |
xzaz | donderdag 19 maart 2015 @ 13:38 |
Not enough buyers is de opmerking: "Wij kunnen onze spullen niet kwijt". Zorg dus voor betere verbinding. | |
Vlinderbom | donderdag 19 maart 2015 @ 13:40 |
ik heb goede verbindingen... | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 13:43 |
Wat zijn nou de consequenties van modgebruik? Alleen het niet kunnen behalen van achievements? Zit in mijn eerste game, en het gaat eigenlijk te makkelijk. Is het zonde om bij je eerste game al mods te gaan gebruiken? | |
xzaz | donderdag 19 maart 2015 @ 13:47 |
Hoeveel inwoners heb je? blijkbaar niet. Of je hebt de wijken helemaal afgezonderd. | |
Vlinderbom | donderdag 19 maart 2015 @ 13:56 |
heb het probleem gevonden, nadat ik meer commercie gebouwd had. ook meer huizen gebouwd. en nu is het probleem opgelost thx voor de hulp | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 13:57 |
Zou de Politie hier niet iets op moeten vallen? [ Bericht 18% gewijzigd door Divje op 19-03-2015 14:02:25 ] | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 14:02 |
| |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 14:12 |
Als je de achievements niet belangrijk vind kan je met bepaalde mods ook de moeilijkheidsgraad verhogen. Slower aging is een leuke, de 1/4 dan. Proper hardness lijkt me ook een goede (niet geprobeerd) of de standaard hard mode in het spel misschien? (ze zijn niet samen te gebruiken volgens mij) | |
Kreator | donderdag 19 maart 2015 @ 14:15 |
Snap niet zo goed wat je te makkelijk kunt vinden aan de game. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 14:17 |
Zo'n dorpje micro-managen is best leuk met die 1/4 aging mod. Heb overal vraag naar maar ben meer met de budgetten en design bezig, en cims stalken Uitbreiding gaat heel langzaam, maar het speelt zo lekker relaxed | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 14:19 |
bij een standaard game hark je veel te makkelijk geld bij elkaar.. vervolgens kan je veel te makkelijk allerlei dingen uitbreiden e.d. over uitbreiden gesproken: een mogelijkheid om een gebouw uit te breiden, zoals in SC kon, lijkt mij wel tof | |
Vinno | donderdag 19 maart 2015 @ 14:28 |
Gister ook gekocht, uurtje gespeeld pas, maar wat geweldig idee alleen al dat ik niet zoals bij Simcity teveel hoef na te denken over de ruimte die ik heb Zijn dergelijke gebouwen dan ter vervanging van de bestaande gebouwen, of worden ze toegevoegd zodat er meer variatie ontstaat? | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 14:32 |
Het is ook erg gemakkelijk om gebouwen up te graden naar het laatste level, in mijn hard mode game moet ik veel meer moeite doen om dat voor elkaar te krijgen. | |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 14:33 |
Toegevoegd . | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 14:34 |
Nou ik mis gewoon de uitdaging, ik bouw wat en het loopt vol. Geld geen gebrek altijd in de plus zelfde geldt voor inwoner aantal. Het zou gewoon toffer zijn als er onverwachte scenario's gebeuren. Een nuke op je stad of zo. | |
Rezania | donderdag 19 maart 2015 @ 14:36 |
Een nuke nog wel. Maar ja, snap wel wat je bedoelt, vergeleken met SC4 is dit echt veel te makkelijk. | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 14:36 |
35K inwoners nu. | |
Vinno | donderdag 19 maart 2015 @ 14:37 |
Okay nice. En ik was net beetje aan het zoeken op internet (vanaf mijn werk, dus kan het niet zelf testen), maar bij Simcity (5) gingen de bewoners elke ochtend naar hun werk. Dat kwam er dan op neer dat ze gewoon naar het dichtstbijzijnde kantoorgebouw/fabriek/whatever reden en als die "vol" was reden ze naar de volgende. Is dat in dit spel anders? Dat iemand met een mega hoge opleiding bijvoorbeeld elke dag naar de andere kant van de map rijdt om specifiek naar zijn "eigen" werk te gaan in een laboratorium wat daar staat? | |
over_hedge | donderdag 19 maart 2015 @ 14:37 |
Een nuke? Dan is in 1x heel de stad weg en kan je er jaren niet meer bouwen door de straling. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 14:39 |
Cims wonen ook echt in een huis. Je kan ze volgen van hun huis -> werk en andersom. Ze hebben echt een soort leven zeg maar Niet dat gefudgede bagger uit SC. | |
Vinno | donderdag 19 maart 2015 @ 14:42 |
Ohja, dat was inderdaad ook ja. Dat ze andersom idd maar gewoon richting het eerste de beste huis reden Word er helemaal blij van dat zulke dingen dus wel realistisch kunnen (i.t.t. Simcity). | |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 14:44 |
Het is niet random zoals bij SimCity(5). deze Cims hebben en houden hetzelfde huis, krijgen kinderen en hebben een vaste baan. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 14:44 |
Enige wat wel irritant is is hoe de tijd verloopt. Maar met die 1/4 aging speed mod is het nog leuker en realistischer | |
Vinno | donderdag 19 maart 2015 @ 14:48 |
Ja super nice Ja die heb ik idd al toegevoegd aan Steam nadat ik al die positieve reacties las | |
Kreator | donderdag 19 maart 2015 @ 14:48 |
Sc4 was voor heel veel mensen te lastig, ingewikkeld en saai. Dit spreekt een veel breder publiek aan. | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 14:50 |
True, en aangezien het volledig moddable is maak ik me ook geen enkele zorgen. Het spel is gewoon nog niet zover als ik zou willen. Je ziet gewoon overal de moddable vectors. De trein is nu bijvoorbeeld mega eenvoudig. Stationnetje hier, stationnetje daar. Lijntje ertussen en cashen. Maar hier zie ik zeker mogelijkheden om TTD functionaliteit toe te voegen. Hele verstandige keuze van de developers om dit zo open te laten. Alleen is het wel wat jammer dat dit als release uitgebracht is en niet als early access. Imho is dit spel gewoon nog niet af. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 14:50 |
Zit nog steeds te wachten op de eerste McDonalds of Los Pollos Hermanos die opent in m'n dorp | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 14:52 |
Trein mega eenvoudig? Wie hou jij voor de gek Als je een stad hebt met +60k inwoners dan is wat jij beschrijft een regelrechte ramp. Er was ergens een link die beschreef hoe je het best om kon gaan met de treinen. Gaat meer werk in zitten dan je denkt Er zit sowieso al wel een behoorlijk uitgeklede mechanic van Cities In Motion in het spel. Hopelijk wordt dat in de toekomst nog uitgebreid | |
Kreator | donderdag 19 maart 2015 @ 14:52 |
Dit zijn van die spellen waar je eeuwig aan kunt programmeren. Het is nooit af. Onderdelen kunnen altijd beter. De balans is er en die is ijzersterk. Er zullen dmv DLC & updates echt wel dingen verbeterd worden, maar om nou te zeggen dat dit spel niet af is, vind ik wat overdreven. Kan het prima spelen, het crasht niet en ik kan een stad bouwen. | |
Waterdrinker | donderdag 19 maart 2015 @ 14:56 |
Die update is maar 15,9 MB joh | |
mschol | donderdag 19 maart 2015 @ 14:56 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408643569 | |
Vinno | donderdag 19 maart 2015 @ 14:59 |
Oh tof, heb ze ook toegevoegd | |
Waterdrinker | donderdag 19 maart 2015 @ 14:59 |
(Users with the Disable Film Grain mod subscribed from Steam workshop and enabled will be notified with a "Console warning" when the game start and the game will automatically disable the mod and set the film grain amount to 0 so that no action from users is required apart from closing the Console panel). Dit spel en gewoon alles | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 15:02 |
Het zal aan mij liggen dan hoor, maar ik mis gewoon de uitdaging hierin. Als ik dit spel bijvoorbeeld vergelijk met factorio (Het spel wat ook ik dacht aan de kant te leggen voor deze) dan is factorio gewoon vele en vele malen uitgebreider. Misschien ben ik wat te verwend wat dat betreft. Plus daarbij heb ik dit spel wel als ontspannend gelabeled. Zit de hele dag in de logica voor mijn werk, en het is wel lekker om dan creatief en eenvoudig zonder druk een stad te bouwen. Dus voor de rust in mijn hoofd is het wel goed itt factorio. Alleen mis ik dus de uitdagingen. Lijpste trailer ooit: | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 15:04 |
Dat is een beetje zoals de Football Manager uitdaging missen in Fifa Er is genoeg diepgang te vinden in dit spel het kan altijd beter natuurlijk. Maar de ontwikkelaars hebben zich echt gericht op een zo'n breed mogelijk publiek. En met mods is het wel fucking moeilijk te maken | |
Rezania | donderdag 19 maart 2015 @ 15:06 |
Saai? Was juist geweldig vent. Het gevoel dat je kreeg als je stad werkte. | |
RaXz | donderdag 19 maart 2015 @ 15:11 |
Factorio Wat ik ook jammer vind is dat de bewoners altijd zo blij zijn, zelfs als ze hun eigen poep moeten drinken is alles helemaal super, ik hoop dat ze de komende tijd wat meer balans gaan brengen d.m.v. patches. Maar tot dan gebruik ik wel mods die de moeilijkheidgraad verhogen. | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 15:14 |
Update van mijn stad met 120k mensen. Best tevreden. | |
BarryOSeven | donderdag 19 maart 2015 @ 15:16 |
Strak hoor! Goede pc ook zeker? | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 15:22 |
Goede laptop | |
tweemeter | donderdag 19 maart 2015 @ 15:26 |
Ik vroeg me al af waarom ik geen commercial demand had, maar dat is blijkbaar een bug met parken? | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 15:27 |
Dat is gefixt met de patch. | |
tweemeter | donderdag 19 maart 2015 @ 15:28 |
Ja ik zag het. Straks maar eens mijn stad opstarten. | |
nils7 | donderdag 19 maart 2015 @ 15:49 |
Patch? Update ie dat automatisch of moet ik daar nog iets voor doen? | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 15:51 |
Download ie automatisch als je het spel wil opstarten via Steam. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 15:56 |
Itt McDonalds en Pollos Hermanos strijkt de Aldi wel neer in het pittoreske dorpje | |
Fir3fly | donderdag 19 maart 2015 @ 16:15 |
Bij mij zijn mijn metrotunnels niet meer zichtbaar. Crap . | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 16:37 |
Komt dat door de nieuwe patch? | |
Fir3fly | donderdag 19 maart 2015 @ 16:40 |
Sinds vandaag ja. | |
Trebo | donderdag 19 maart 2015 @ 16:42 |
Da's wel heel kut.. Ik vraag me af of alle toekomstige patches en alle assets en mods bij elkaar het spel vroeg of laat niet flink in de soep laten lopen. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 16:44 |
Vroeg me precies hetzelfde af. Zat daarom uitvoerig die changelog te bekijken of er niks conflicten op ging leveren. Tot nu toe nergens last van. Kan veranderen als m'n stad explosief groeit maar dat zien we dan wel weer | |
Donnie-Brasco | donderdag 19 maart 2015 @ 16:45 |
Oké, ik wel eens gaan kijken. Specs: i7 950 3,2ghz quadcore 8gb RAM Gtx 460 1 gb overclocked by pov Ga ik het daarmee trekken denken jullie? | |
bitterbal | donderdag 19 maart 2015 @ 16:48 |
Hoi! Had het al eerder gevraagd volgens mij maar weet iemand hoe ik dat ping geluidje kan uitzetten als gebouwen upgraden? | |
Donnie-Brasco | donderdag 19 maart 2015 @ 16:53 |
Mmmh, volgens game-debate kan ik het runnen op high settings. | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 16:54 |
Doen! | |
JaqenHghar | donderdag 19 maart 2015 @ 17:03 |
Leuk spel En toen was ik zomaar 3 uur verder | |
HenkieVdV | donderdag 19 maart 2015 @ 17:16 |
Mooi hoor! | |
The6thgate | donderdag 19 maart 2015 @ 17:22 |
Weinig ervaring met dit soort games, maar nu een tijdje dit topic gevold en ziet er toch wel tof uit. Net dus voor het eerst zelf aan de slag gegaan met een stad....to-taal geen structuur in het geheel Industrie hier, dit daar,, windmolens random in het midden geplant. Wegennet doe ik ook maar wat. Toch maar eens wat tutorials zoeken en opnieuw beginnen denk ik. | |
Djurres | donderdag 19 maart 2015 @ 17:29 |
Hoe zorgen jullie dat je infrastructuur qua wegen goed blijft? Ik loop altijd vast op het punt dat men bepaalde stukken weg te veel gebruikt | |
jogy | donderdag 19 maart 2015 @ 17:30 |
Niet Welcome to the club . | |
Iceage | donderdag 19 maart 2015 @ 17:30 |
Strictoaster heeft ijn complete stream (6 uur) op zijn youtubekanaal geplaatst. Nice want ik heb de stream gemist (werk). | |
Djurres | donderdag 19 maart 2015 @ 17:31 |
Mhm, had een stad met 30k inwoners maar kreeg continue gezeik met verkeer, dus nu maar weer nieuw stadje beginnen denk | |
Fir3fly | donderdag 19 maart 2015 @ 17:33 |
Altijd zorgen voor meerdere toegangswegen. Hoef je ook niet te plannen. Als je er maar voor zorgt dat het verkeer aan sowieso twee kanten er in en uit kan. | |
Djurres | donderdag 19 maart 2015 @ 17:33 |
Dat heb ik, maar ze gebruiken maar 1 kant | |
Fir3fly | donderdag 19 maart 2015 @ 17:33 |
Zorgen dat er iets aan de andere kant te doen is . | |
Divje | donderdag 19 maart 2015 @ 17:36 |
Heb 'm gezien ja. Die map is trouwens wel 1 van de leukste vind ik. Shady Strands volgens mij. | |
#ANONIEM | donderdag 19 maart 2015 @ 17:42 |
Kosten? | |
Donnie-Brasco | donderdag 19 maart 2015 @ 17:48 |
Dat zijn specs van mijn game pc | |
nils7 | donderdag 19 maart 2015 @ 17:49 |
Het "draait" zelfs op mn windows tablet. |