abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:25:12 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150767303




Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit *O*

Let's play youtube clips
https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines

Heule handige Traffic Management Guide:
http://www.reddit.com/r/C(...)ion_gaming_the_game/

Alvast een paar mooie features in dit spel.

• Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin.

• maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc.

• Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen.

• Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil

• Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden.

• Meerder klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch

SPOILER: Klimaten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.

Must have mods voor nog meer stadplezier

ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution

Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)


Plaatjes van users op FOK!
Binamin


over_hedge


timp0e


Sylv3se






Surveillance-Fiets
150318_148800_2015-03-18_00002.jpg

Divje


DutchTrain


Kriebelhoest


Marcus_Zaagius


Drizzt_DoUrden


Wat doe je hier nog? Ga spelen.

[ Bericht 23% gewijzigd door jogy op 19-03-2015 11:32:26 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150767310
Is er ook een mod voor als 90% van de mods niet laden?
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:25:51 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150767317
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:26:11 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150767330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef Scrummie het volgende:
Is er ook een mod voor als 90% van de mods niet laden?
Oeh, die is lastig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150767348
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Oeh, die is lastig.
:P. Ik maak niet niemand makkelijk :P
pi_150767353
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef Scrummie het volgende:
Is er ook een mod voor als 90% van de mods niet laden?
Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken. :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:27:22 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150767374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken. :D
_O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150767401
`
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Mod installeren.
Kan je me hiermee even op weg helpen? Zit er een bug in het spel dan met het afval? Welke mod/ waar plaatsen?
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:28:23 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_150767402
Ik hou het voorlopig bij meelezen. Op basis van jullie verhalen trek ik de conclusie dat het TE verslavend is :D. Dat past voor mij nu echt even niet.
pi_150767490
TT _O_ Zelfs de modcommunity van Skyrim was niet zo snel in het begin. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150767546
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje :).
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150767602
Ik ga binnenkort even een nieuwe stad beginnen (waarom heb ik zo'n druk leven dat ik dit spel niet gewoon 24/77 kan spelen :() met alle leuke mods vanaf het begin. Ik ga ook voor de aging mod spelen (1/16). Dat het dan allemaal lang duurt, maakt me niet zoveel uit. Kan ik extra veel details erin gooien en niet zomaar een raster stad maken.

Ik kan eigenlijk niet wachten op de eerste officiële patch die dingen direct goed oplost (bijvoorbeeld de commercial demand, de mod hiervoor is het voor mij net niet helemaal).
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:34:15 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150767621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:28 schreef Ratsnest89 het volgende:
`

[..]

Kan je me hiermee even op weg helpen? Zit er een bug in het spel dan met het afval? Welke mod/ waar plaatsen?
Het is geen bug, het is gewoon heel veel. Je hebt in de workshop een mod die de hoeveelheid afval halveert
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:39:56 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150767788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:33 schreef Binamin het volgende:
Ik ga ook voor de aging mod spelen (1/16).
Ik zou het niet doen. Het enige wat trager gaat is de educatie van de cims, 1/4 is fijner.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2015 @ 11:42:22 #15
364681 over_hedge
pi_150767860
Nu nog een mod dat je vuilnis en kerkhof gewoon kan verplaatsen ook al zijn ze nog niet leeg.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_150767893
Aging mod 1/4
Afval mod 1/2
Brush Tree
Auto bulldozer
Commercie fix
Road upgrade mod
pi_150767907
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:42 schreef over_hedge het volgende:
Nu nog een mod dat je vuilnis en kerkhof gewoon kan verplaatsen ook al zijn ze nog niet leeg.
Dat is een goeie.
pi_150767981
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje :).
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/

oh, is al genoemd :D
pi_150768407
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken. :D
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2015 @ 11:59:06 #20
364681 over_hedge
pi_150768472
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Nou geen idee. Maar ik heb 16 mods aan staan oid en heb nergens last van. Waar onder die resolutie mod op 300% :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  PR/Manusje van alles woensdag 18 maart 2015 @ 12:00:25 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150768521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Mods hebben effect op de speelbaarheid. Het is mogelijk de maan uit zijn baan om de aarde te halen door alle mods te laden in Cities Skylines.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150768550
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Het enige wat trager gaat is de educatie van de cims, 1/4 is fijner.
Ze gaan dan toch ook langzamer dood? Dan kunnen ze 60/80 ingame jaren mee i.p.v. 4.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:01:06 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150768551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Mijn cities skylines start ook wel een beetje langzamer op sinds ik er 9 mods in heb gedonderd :P.
Maar ik zou in ieder geval (is even werk maar dan heb je ook wat) even de mods één voor één uitzetten en een map opstarten om te kijken of je misschien gewoon een rotte mod ergens hebt draaien. Het blijft hobbywerk natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:02:45 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150768618
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:01 schreef Binamin het volgende:

[..]

Ze gaan dan toch ook langzamer dood? Dan kunnen ze 60/80 ingame jaren mee i.p.v. 4.
Ja, maar als jij 6 ingame jaren wil wachten voor de kleuters zijn opgeleidt, 8 jaar wil wachten voor ze van highschool zijn en nog een 7 jaar wil wachten voor ze de universiteit hebben doorlopen moet je het zelf weten maar dat gaat een hele lange tijd duren. Iedereen die de stad binnen komt komt uit een derp-potje en is uneducated.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150768633
Resolutie mod _O_
pi_150768908
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:03 schreef Scorpie het volgende:
Resolutie mod _O_
Meh, ik zie liever een betere anti-aliasing, het liefste FXAA.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150769109
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:01 schreef jogy het volgende:

[..]

Mijn cities skylines start ook wel een beetje langzamer op sinds ik er 9 mods in heb gedonderd :P.
Maar ik zou in ieder geval (is even werk maar dan heb je ook wat) even de mods één voor één uitzetten en een map opstarten om te kijken of je misschien gewoon een rotte mod ergens hebt draaien. Het blijft hobbywerk natuurlijk.
Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 (assets) ofzo gepakt..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 12:17:29 ]
pi_150769182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 ofzo gepakt..
150 mods? Bedoel je niet assets?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150769217
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

150 mods? Bedoel je niet assets?
Ja, assets, sorry. :)
pi_150769241
Leuke guide van een traffic engineer, die zijn praktijk ervaring inzet in Cities :)

http://imgur.com/a/WdJim
pi_150769267
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, assets, sorry. :)
Als je spel door assets crasht is het heel knap.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_150769307
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Als je spel door assets crasht is het heel knap.
Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 12:21:06 ]
pi_150769406
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Assets voor residential, commercial en industry buildings zouden gewoon vanzelf te voorschijn moeten komen. Is bij mijn spel tenminste wel zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:34:22 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150769809
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 (assets) ofzo gepakt..
Ooh, nee, gewoon alleen de echte mods, niet de building assets, dat lijkt me niet echt een realistische mogelijkheid _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:39:01 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150769974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Die dingen kan je ook niet selecteren en neerzetten, ze worden gewoon atje random geplaatst door middel van zoning. Het is dus voor de variatie van je 'growable' buildings.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150769987
Aan de andere kant is het ook wel slim om assets te checken. Sinds ik ben gaan Blenderen is het ook wel duidelijk hoeveel er mis kan gaan qua tri-count. Dus als je custom models hebt en je spel gaat zeer traag zou ik die eerst checken. Niet deleten maar gewoon nieuwe stad maken en kijken of het nog steeds traag is.

Of gewoon later een collectie downloaden waarvan alles gecheckt is door anderen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150770018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Gek, ik heb al best veel custom models in de game zien groeien. Vooral die russische flat wordt vaak gekozen door de game engine.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150771312
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje :).
Ik gebruik ze zelf niet, doe het lekker zonder mods :P
Maar deze lijken me wel handig.

- 25 tiles
- Bouwen aan voetgangerspad
- Auto demolish abondoned en burned down
- Upgrade road


Had iemand deze al gelinkt?
Los Santos (GTA5)

Ben gisteren over de 80.000 inwoners heen gegaan waardoor ik nu 9 tiles heb. Daarvan een mooie stad maken. Als dat helemaal vol staat en goed loopt dan ga ik pas aan de mods :P.

[ Bericht 4% gewijzigd door OmniRocket op 18-03-2015 13:34:14 ]
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2015 @ 13:36:06 #39
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150771891
Jeuj, capital city gehaald met maar 2 bebouwde tiles. Ik leer het wel :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2015 @ 13:47:52 #40
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150772392
Het zal wel een kutnewbievraag zijn, maar kan ik ook meerdere stukjes grond in 1x geschikt maken voor woningbouw? Zit me nu af en toe de tering te klikken. Je zou verwachten dat je ook een gebied kunt slepen en dan in 1x bam, alles groen.
pi_150772419
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
Het zal wel een kutnewbievraag zijn, maar kan ik ook meerdere stukjes grond in 1x geschikt maken voor woningbouw? Zit me nu af en toe de tering te klikken. Je zou verwachten dat je ook een gebied kunt slepen en dan in 1x bam, alles groen.
Ja dat kan.; Als je de zoning tool klikt, heb je linksonderin 4 symbolotjes...
1 is dat je een vlak opvult, 1 is een vierkantje waarmee je een rechthoek kan maken door te slepen. 1 is een kleine brush, andere is 1 grote brush
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:50:49 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150772537
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
Het zal wel een kutnewbievraag zijn, maar kan ik ook meerdere stukjes grond in 1x geschikt maken voor woningbouw? Zit me nu af en toe de tering te klikken. Je zou verwachten dat je ook een gebied kunt slepen en dan in 1x bam, alles groen.
Jup. als je de zone selecteerd heb je vul opties. Emmertje, een vierkant en een paar van die rondjes.

Als je het vierkantje selecteert kan je het gewoon over je gebied slepen en klaar is Krea.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2015 @ 13:55:45 #43
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150772787
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup. als je de zone selecteerd heb je vul opties. Emmertje, een vierkant en een paar van die rondjes.

Als je het vierkantje selecteert kan je het gewoon over je gebied slepen en klaar is Krea.
Hij is niet zo kreatief.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_150773394
Elk vakje individueel vullen _O_ _O-
pi_150774169
waar blijven de screenshots van steden waar jullie momenteel mee bezig zijn?
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:46:39 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150774705
Ben het nergens tegen gekomen, een ski gebied of echt een touristen gebied?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_150774751
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:46 schreef nils7 het volgende:
Ben het nergens tegen gekomen, een ski gebied of echt een touristen gebied?
Echt toeristengebied krijg je door monumenten te bouwen. Zonder monumenten komen er al toeristen (zie public transport info scherm).

Skigebied heb je volgens mij niet
pi_150775497
Ik heb ook ergens gelezen dat de treinen niet gebruikt worden door je inwoners, maar alleen door toeristen.
pi_150775551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:13 schreef Trebo het volgende:
Ik heb ook ergens gelezen dat de treinen niet gebruikt worden door je inwoners, maar alleen door toeristen.
Ik zag wel een nummertje bij inwoners staan. Alleen was niet heel erg hoog
pi_150775633
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Ik zag wel een nummertje bij inwoners staan. Alleen was niet heel erg hoog
Het dekkingsgebied voor een station (dus de groene smileys) is dan ook erg klein.

Maar om nou 5 stations in een woonwijkje te plaatsen is ook wat vreemd.

Treinen is leuk voor het oog, maar verder zinloos voor commercieel gebruik.
pi_150775657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef Trebo het volgende:

[..]

Het dekkingsgebied voor een station (dus de groene smileys) is dan ook erg klein.

Maar om nou 5 stations in een woonwijkje te plaatsen is ook wat vreemd.

Treinen is leuk voor het oog, maar verder zinloos voor commercieel gebruik.
De metro werkt inderdaad een stuk beter :)
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:02:59 #53
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_150777291
Alles gaat bij mij faiet omdat er niet genoeg raw materials verkrijgbaar zijn...?

wat hieraan te doen?

  woensdag 18 maart 2015 @ 16:06:54 #54
303493 CitizenKane
en toch ben ik
pi_150777419
Ik weet dat deze vraag al een paar keer is gesteld, dus sorry(!) Maar waar kun je deze game het goedkoopst aanschaffen? Het liefst met een Europese/Universele key.
look out you rock'n'rollers
pi_150777428
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:02 schreef Vlinderbom het volgende:
Alles gaat bij mij faiet omdat er niet genoeg raw materials verkrijgbaar zijn...?

wat hieraan te doen?

[ afbeelding ]
Heb je wel een weg naar dat industrieterrein toe?
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:10:25 #56
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_150777539
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:07 schreef Trebo het volgende:

[..]

Heb je wel een weg naar dat industrieterrein toe?
nee :')
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2015 @ 16:11:15 #57
364681 over_hedge
pi_150777566
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:10 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

nee :')
:D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_150777613
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

De metro werkt inderdaad een stuk beter :)
En een stuk goedkoper, de upkeep van een normaal station is peperduur terwijl een metro station een schrijntje is, dat hoort eigenlijk andersom te zijn.

Volgens mij was dat bij SC4 het geval, maar daar was ook groene energie erg duur terwijl de vervuilende variant erg goedkoop was, dat is ook net andersom.
pi_150777736
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:10 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

nee :')
_O-
pi_150777756
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef RaXz het volgende:

[..]

En een stuk goedkoper, de upkeep van een normaal station is peperduur terwijl een metro station een schrijntje is, dat hoort eigenlijk andersom te zijn.

Volgens mij was dat bij SC4 het geval, maar daar was ook groene energie erg duur terwijl de vervuilende variant erg goedkoop was, dat is ook net andersom.
Viel mij ook al op... wat gebeurd er trouwens als je kernplantage afbrand?
pi_150777828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:10 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

nee :')
Oh, nou dan heb ik geen idee :')
pi_150777910
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

De metro werkt inderdaad een stuk beter :)
Hoe zit het eigenlijk met de metro en reizigers? Ik heb het idee dat ik niet meer reizigers krijg terwijl ik meerdere lijnen door sommige stations laat lopen. Of de statisitiek klopt niet, want als ik soms zie hoeveel mensjes onder de grond lopen vraag ik me dat ook wel eens af.
pi_150778075
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:17 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Viel mij ook al op... wat gebeurd er trouwens als je kernplantage afbrand?
Geen idee, ik heb overal solar plants. :Y

Maar zulke elementen mis ik wel van SC4, hetzelfde gaat op voor de wealth klasses, in SC4 had je sloppewijken, middeklassen en vila wijken, bij Cities is het overal hetzelfde.

Maar het spel is net uit, er zullen ongetwijfeld mods komen die het meer richting SC4 brengen, vooral als je ziet hoeveel goede mods er nu al zijn, het spel is pas 1 week uit.
pi_150778344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:27 schreef RaXz het volgende:

Maar zulke elementen mis ik wel van SC4, hetzelfde gaat op voor de wealth klasses, in SC4 had je sloppewijken, middeklassen en vila wijken, bij Cities is het overal hetzelfde.

Weinig voorzieningen in een wijk plaatsen dan evolueren je gebouwen ook niet en blijven ze als die level 1 gebouwen als halve sloppen eruit zien.
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:44:01 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150778574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Weinig voorzieningen in een wijk plaatsen dan evolueren je gebouwen ook niet en blijven ze als die level 1 gebouwen als halve sloppen eruit zien.
Toch niet helemaal hetzelfde. SC4 had aparte gebouwen per klasse. En daar woonden ook meer mensen in bijvoorbeeld een grijze goedkope flat dan in een dure wolkenkrabber. Dat is in Skylines niet zo.

Dat zie ik mods ook niet zo gauw oplossen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150778735
Ja, die upgrade niveau's bepalen vooral hoeveel households er in gebouwen kunnen.

We zullen zien hoe ver mods gaan komen, ligt er maar net aan tot hoeverre ze de API gaan uitbreiden.
  Admin woensdag 18 maart 2015 @ 16:53:03 #67
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150778901
http://www.pcgamer.com/th(...)with-only-one-house/
(doorklikken naar het volgende plaatje geeft het volgende deel van het verhaal)
:D
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2015 @ 16:56:36 #68
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150779033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:53 schreef Danny het volgende:
http://www.pcgamer.com/th(...)with-only-one-house/
(doorklikken naar het volgende plaatje geeft het volgende deel van het verhaal)
:D
Was al bekend, ouwe.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Admin woensdag 18 maart 2015 @ 16:57:15 #69
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_150779054
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Was al bekend, ouwe.
ow. :@
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_150779277
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Was al bekend, ouwe.
Danny afsnauwen, kleurtje kwijt. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_150779603
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Toch niet helemaal hetzelfde. SC4 had aparte gebouwen per klasse. En daar woonden ook meer mensen in bijvoorbeeld een grijze goedkope flat dan in een dure wolkenkrabber. Dat is in Skylines niet zo.

Dat zie ik mods ook niet zo gauw oplossen.
Een dure wolkenkrabber is ook veel hoger en heeft hierdoor veel meer appartementen als een grauwe flat. ;)

Maar goed ik snap wat je bedoelt. In skylines is het ook niet makkelijk om te achterhalen wat er nu precies mis gaat als je stad niet wil groeien, in simcity had je voor mijn gevoel wat meer statistiek voor handen waar meer uit te halen was. Ook zijn de statistieken maar ver weg gemoffeld dat je naar het hoofdmenu moet gaan en dan onderaan in dat menu op statics moet klikken ipv dat in in je scherm menu een directe link zit.
  woensdag 18 maart 2015 @ 17:19:33 #72
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150779842
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een dure wolkenkrabber is ook veel hoger en heeft hierdoor veel meer appartementen als een grauwe flat. ;)

Maar goed ik snap wat je bedoelt. In skylines is het ook niet makkelijk om te achterhalen wat er nu precies mis gaat als je stad niet wil groeien, in simcity had je voor mijn gevoel wat meer statistiek voor handen waar meer uit te halen was. Ook zijn de statistieken maar ver weg gemoffeld dat je naar het hoofdmenu moet gaan en dan onderaan in dat menu op statics moet klikken ipv dat in in je scherm menu een directe link zit.
Is een mod voor.

En als je al je flats vol wil, download dan de Fill Houses mod ^O^
oh ah toma toma vem vem vem vem
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2015 @ 18:13:30 #73
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150781530
Ik bedacht me ineens dat ik mijn Nvidia Driver al 2 jaar niet meer heb geupdate. Dat zal ook wel wat performance schelen. O+.
pi_150781688
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:13 schreef Kreator het volgende:
Ik bedacht me ineens dat ik mijn Nvidia Driver al 2 jaar niet meer heb geupdate. Dat zal ook wel wat performance schelen. O+.
Gaat dat niet automatisch.?
  woensdag 18 maart 2015 @ 18:32:47 #75
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150781971
Ik probeer op een pijltje (naar links of naar rechts) te drukken maar hij doet niks.
Is dat een andere toets?
Heb al linker en rechter muisknop geprobeerd maar dat lijkt niet te werken.

Ik bedoel de pijltjes die je ziet als ik bijvoorbeeld een PowerPlant wil plaatsen.

Iemand een idee?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  FOK!fotograaf woensdag 18 maart 2015 @ 18:34:00 #76
364681 over_hedge
pi_150782012
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:29 schreef OmniRocket het volgende:
waar blijven de screenshots van steden waar jullie momenteel mee bezig zijn?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2015 @ 18:58:07 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150782818
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:21 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Gaat dat niet automatisch.?
Bij mij niet. Maar het scheelt dus zeg maar 30fps ofzo. :').
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 maart 2015 @ 19:06:40 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_150783138
Nu hij goed draait: Gekocht. Da's voor het eerst sinds jaren. :').
pi_150783267
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:53 schreef Danny het volgende:
http://www.pcgamer.com/th(...)with-only-one-house/
(doorklikken naar het volgende plaatje geeft het volgende deel van het verhaal)
:D
Bedankt Hans.
pi_150783635
Wou dat ik zon grote stad kon maken, bij mij pleit iedereen hem steeds omdat ik het afval niet onder controle kan krijgen na +-15k inwoners.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2015 @ 19:29:32 #81
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150784041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:18 schreef Ratsnest89 het volgende:
Wou dat ik zon grote stad kon maken, bij mij pleit iedereen hem steeds omdat ik het afval niet onder controle kan krijgen na +-15k inwoners.
Meer afvalbelten bouwen :P Ik heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leeg ^O^
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_150784093
Drukte :'(

pi_150784194
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Meer afvalbelten bouwen :P Ik heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leeg ^O^
Inderdaad.



Allemaal one-way en in een uithoek van de map, werkt best goed.

En precies tussen twee snelwegen in, zodat de hordes vuilniswagens een beetje verdeeld worden.
  woensdag 18 maart 2015 @ 19:35:17 #84
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_150784290


het probleem is er nog steeds... ik heb nu wegen naar het industrie gebied gemaakt.
maar ze blijven zeuren dat er ''not enough raw materials'' zijn :(
pi_150784513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 19:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Meer afvalbelten bouwen :P Ik heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leeg ^O^
Thanks :) Ik ga beginnen met een nieuwe stad, en dit eens proberen
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:02:04 #86
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_150785485
laatmaar mn hele klote stad is naar de klote

kut spel
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:04:23 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150785581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:02 schreef Vlinderbom het volgende:
laatmaar mn hele klote stad is naar de klote

kut spel
_O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150785824
quote:
99s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:29 schreef OmniRocket het volgende:
waar blijven de screenshots van steden waar jullie momenteel mee bezig zijn?
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:15:20 #89
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150786055
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 18:32 schreef nils7 het volgende:
Ik probeer op een pijltje (naar links of naar rechts) te drukken maar hij doet niks.
Is dat een andere toets?
Heb al linker en rechter muisknop geprobeerd maar dat lijkt niet te werken.

Ik bedoel de pijltjes die je ziet als ik bijvoorbeeld een PowerPlant wil plaatsen.

Iemand een idee?
Iemand enig idee?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:19:39 #90
230788 n8n
Pragmatisch
pi_150786235
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:10 schreef timp0e het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
mooi
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_150786277






Gaat best lekker tot nu toe, 70k inwoners en weinig problemen. Alleen het verkeer moet nog beter, er zijn nog teveel knooppunten waar constant files staan.
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:23:59 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150786421
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Iemand enig idee?
Het heen en weer gaan dor de stad werkt met de w,a,s,d knoppen. Bedoel je dat?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:28:16 #93
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150786636
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Iemand enig idee?
:{ Da's wel apart. Ligt dat niet aan welke sectie van dat menu je je in begeeft? Dat er te weinig opties zijn waardoor je niet naar rechts/links kan? Of geldt het voor alles?
oh ah toma toma vem vem vem vem
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:31:37 #94
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150786808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:28 schreef Divje het volgende:

[..]

:{ Da's wel apart. Ligt dat niet aan welke sectie van dat menu je je in begeeft? Dat er te weinig opties zijn waardoor je niet naar rechts/links kan? Of geldt het voor alles?
Elk menu eigenlijk of ik nu power of landmarks aan klik :-(

Voor de rest lijkt alles te werken
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:34:16 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150786935
Oh die, dat is wel karig. Heb je dar een mod voor?

Of, zet even een paar mods uit en kijken of het dan wel werkt. Denk dat het daar aan zou moeten liggen, anders een consistencycheck om te kijken of er iets corrupt is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:34:17 #96
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150786936
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Elk menu eigenlijk of ik nu power of landmarks aan klik :-(

Voor de rest lijkt alles te werken
Damn, dat is wel klote :{ gebruik je mods? Al kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het daardoor komt maar goed :P Anders zou ik even je savegame backuppen en opnieuw installeren.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_150787210
Wat ik wel een beetje mis is 'vermaak' voor mijn citizens.
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2015 @ 20:41:21 #98
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_150787320
quote:
9s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:39 schreef Trebo het volgende:
Wat ik wel een beetje mis is 'vermaak' voor mijn citizens.
Kroegen, discotheken, bowlingbanen, paintballen, dat soort spul? :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:44:12 #99
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_150787496
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:45:11 #100
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_150787554
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:20 schreef Sylv3se het volgende:


Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld?
So we just called him Fred
pi_150787618
quote:
9s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:39 schreef Trebo het volgende:
Wat ik wel een beetje mis is 'vermaak' voor mijn citizens.
Daar heb je een mod ... Oh nee wacht
  woensdag 18 maart 2015 @ 20:46:42 #102
269692 Divje
brr brr patapim
pi_150787637
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 20:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld?
_O- scherp haha :D
oh ah toma toma vem vem vem vem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')