SPOILER: KlimatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken.
Must have mods voor nog meer stadplezier
ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg
Zonebare wandelpaden
Commercial demand fix
Elevated train tracks
Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen
Traffic Query tool
Geen verdwijnende auto's
Proper hardness (Niet te combineren met despawn)
First person camera
Dynamic resolution
Automatic bulldoze
25 tile unlock mod
Mods en toch achievements
Tree Brush Mod
Isometric camera(Niet te combineren met first person camers)
Plaatjes van users op FOK!
Binamin
over_hedge
timp0e
Sylv3se
Surveillance-Fiets
Divje
DutchTrain
Kriebelhoest
Marcus_Zaagius
Drizzt_DoUrden
Wat doe je hier nog? Ga spelen.
[ Bericht 23% gewijzigd door jogy op 19-03-2015 11:32:26 ]Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
Oeh, die is lastig.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef Scrummie het volgende:
Is er ook een mod voor als 90% van de mods niet laden?
Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef Scrummie het volgende:
Is er ook een mod voor als 90% van de mods niet laden?
quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken.
Kan je me hiermee even op weg helpen? Zit er een bug in het spel dan met het afval? Welke mod/ waar plaatsen?quote:
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje.
Het is geen bug, het is gewoon heel veel. Je hebt in de workshop een mod die de hoeveelheid afval halveertquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:28 schreef Ratsnest89 het volgende:
`
[..]
Kan je me hiermee even op weg helpen? Zit er een bug in het spel dan met het afval? Welke mod/ waar plaatsen?
Ik zou het niet doen. Het enige wat trager gaat is de educatie van de cims, 1/4 is fijner.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:33 schreef Binamin het volgende:
Ik ga ook voor de aging mod spelen (1/16).
Dat is een goeie.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:42 schreef over_hedge het volgende:
Nu nog een mod dat je vuilnis en kerkhof gewoon kan verplaatsen ook al zijn ze nog niet leeg.
http://www.reddit.com/r/C(...)k_one_musthave_mods/quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje.
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja. de tweakers.nl mod. En dan bij pricecheck een nieuwe pc uitzoeken.
Nou geen idee. Maar ik heb 16 mods aan staan oid en heb nergens last van. Waar onder die resolutie mod op 300%quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Mods hebben effect op de speelbaarheid. Het is mogelijk de maan uit zijn baan om de aarde te halen door alle mods te laden in Cities Skylines.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Ze gaan dan toch ook langzamer dood? Dan kunnen ze 60/80 ingame jaren mee i.p.v. 4.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Het enige wat trager gaat is de educatie van de cims, 1/4 is fijner.
Mijn cities skylines start ook wel een beetje langzamer op sinds ik er 9 mods in heb gedonderdquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Even serieus, ben je serieus? Ligt het aan de specificaties hoeveel mods er in geladen worden? Of loop je te dollen?
Ja, maar als jij 6 ingame jaren wil wachten voor de kleuters zijn opgeleidt, 8 jaar wil wachten voor ze van highschool zijn en nog een 7 jaar wil wachten voor ze de universiteit hebben doorlopen moet je het zelf weten maar dat gaat een hele lange tijd duren. Iedereen die de stad binnen komt komt uit een derp-potje en is uneducated.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:01 schreef Binamin het volgende:
[..]
Ze gaan dan toch ook langzamer dood? Dan kunnen ze 60/80 ingame jaren mee i.p.v. 4.
Meh, ik zie liever een betere anti-aliasing, het liefste FXAA.quote:
Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 (assets) ofzo gepakt..quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Mijn cities skylines start ook wel een beetje langzamer op sinds ik er 9 mods in heb gedonderd.
Maar ik zou in ieder geval (is even werk maar dan heb je ook wat) even de mods één voor één uitzetten en een map opstarten om te kijken of je misschien gewoon een rotte mod ergens hebt draaien. Het blijft hobbywerk natuurlijk.
150 mods? Bedoel je niet assets?quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 ofzo gepakt..
Als je spel door assets crasht is het heel knap.quote:
Ik heb ook geen crashes.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als je spel door assets crasht is het heel knap.
Assets voor residential, commercial en industry buildings zouden gewoon vanzelf te voorschijn moeten komen. Is bij mijn spel tenminste wel zo.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Ooh, nee, gewoon alleen de echte mods, niet de building assets, dat lijkt me niet echt een realistische mogelijkheidquote:Op woensdag 18 maart 2015 12:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie. Leuk projectje voor vanavond. Heb er zo'n 150 (assets) ofzo gepakt..
Die dingen kan je ook niet selecteren en neerzetten, ze worden gewoon atje random geplaatst door middel van zoning. Het is dus voor de variatie van je 'growable' buildings.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Gek, ik heb al best veel custom models in de game zien groeien. Vooral die russische flat wordt vaak gekozen door de game engine.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb ook geen crashes.
Assets worden gewoon niet getoond. Enige wat ik zie ingame wat ik kan plaatsen zijn parkjes en intersections. Rest van assets worden niet geladen, niet de door jezelf te plaatsen zoals een recycle center, en ik heb nog niet 1 keer een custom gebouw zien opkomen (die je dus niet zelf plaatst)
Ik gebruik ze zelf niet, doe het lekker zonder modsquote:Op woensdag 18 maart 2015 11:25 schreef jogy het volgende:
Iedereen even gillen welke mod het leukst is, ik ga de openingspost aanpassen. Graag met workshop linkje.
Ja dat kan.; Als je de zoning tool klikt, heb je linksonderin 4 symbolotjes...quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
Het zal wel een kutnewbievraag zijn, maar kan ik ook meerdere stukjes grond in 1x geschikt maken voor woningbouw? Zit me nu af en toe de tering te klikken. Je zou verwachten dat je ook een gebied kunt slepen en dan in 1x bam, alles groen.
Jup. als je de zone selecteerd heb je vul opties. Emmertje, een vierkant en een paar van die rondjes.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:47 schreef Kreator het volgende:
Het zal wel een kutnewbievraag zijn, maar kan ik ook meerdere stukjes grond in 1x geschikt maken voor woningbouw? Zit me nu af en toe de tering te klikken. Je zou verwachten dat je ook een gebied kunt slepen en dan in 1x bam, alles groen.
Hij is niet zo kreatief.quote:Op woensdag 18 maart 2015 13:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup. als je de zone selecteerd heb je vul opties. Emmertje, een vierkant en een paar van die rondjes.
Als je het vierkantje selecteert kan je het gewoon over je gebied slepen en klaar is Krea.
Echt toeristengebied krijg je door monumenten te bouwen. Zonder monumenten komen er al toeristen (zie public transport info scherm).quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:46 schreef nils7 het volgende:
Ben het nergens tegen gekomen, een ski gebied of echt een touristen gebied?
Ik zag wel een nummertje bij inwoners staan. Alleen was niet heel erg hoogquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:13 schreef Trebo het volgende:
Ik heb ook ergens gelezen dat de treinen niet gebruikt worden door je inwoners, maar alleen door toeristen.
Het dekkingsgebied voor een station (dus de groene smileys) is dan ook erg klein.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik zag wel een nummertje bij inwoners staan. Alleen was niet heel erg hoog
De metro werkt inderdaad een stuk beterquote:Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef Trebo het volgende:
[..]
Het dekkingsgebied voor een station (dus de groene smileys) is dan ook erg klein.
Maar om nou 5 stations in een woonwijkje te plaatsen is ook wat vreemd.
Treinen is leuk voor het oog, maar verder zinloos voor commercieel gebruik.
Heb je wel een weg naar dat industrieterrein toe?quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:02 schreef Vlinderbom het volgende:
Alles gaat bij mij faiet omdat er niet genoeg raw materials verkrijgbaar zijn...?
wat hieraan te doen?
[ afbeelding ]
neequote:Op woensdag 18 maart 2015 16:07 schreef Trebo het volgende:
[..]
Heb je wel een weg naar dat industrieterrein toe?
quote:
En een stuk goedkoper, de upkeep van een normaal station is peperduur terwijl een metro station een schrijntje is, dat hoort eigenlijk andersom te zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
De metro werkt inderdaad een stuk beter
Viel mij ook al op... wat gebeurd er trouwens als je kernplantage afbrand?quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:12 schreef RaXz het volgende:
[..]
En een stuk goedkoper, de upkeep van een normaal station is peperduur terwijl een metro station een schrijntje is, dat hoort eigenlijk andersom te zijn.
Volgens mij was dat bij SC4 het geval, maar daar was ook groene energie erg duur terwijl de vervuilende variant erg goedkoop was, dat is ook net andersom.
Hoe zit het eigenlijk met de metro en reizigers? Ik heb het idee dat ik niet meer reizigers krijg terwijl ik meerdere lijnen door sommige stations laat lopen. Of de statisitiek klopt niet, want als ik soms zie hoeveel mensjes onder de grond lopen vraag ik me dat ook wel eens af.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
De metro werkt inderdaad een stuk beter
Geen idee, ik heb overal solar plants.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:17 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Viel mij ook al op... wat gebeurd er trouwens als je kernplantage afbrand?
Weinig voorzieningen in een wijk plaatsen dan evolueren je gebouwen ook niet en blijven ze als die level 1 gebouwen als halve sloppen eruit zien.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:27 schreef RaXz het volgende:
Maar zulke elementen mis ik wel van SC4, hetzelfde gaat op voor de wealth klasses, in SC4 had je sloppewijken, middeklassen en vila wijken, bij Cities is het overal hetzelfde.
Toch niet helemaal hetzelfde. SC4 had aparte gebouwen per klasse. En daar woonden ook meer mensen in bijvoorbeeld een grijze goedkope flat dan in een dure wolkenkrabber. Dat is in Skylines niet zo.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weinig voorzieningen in een wijk plaatsen dan evolueren je gebouwen ook niet en blijven ze als die level 1 gebouwen als halve sloppen eruit zien.
Was al bekend, ouwe.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:53 schreef Danny het volgende:
http://www.pcgamer.com/th(...)with-only-one-house/
(doorklikken naar het volgende plaatje geeft het volgende deel van het verhaal)
Een dure wolkenkrabber is ook veel hoger en heeft hierdoor veel meer appartementen als een grauwe flat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch niet helemaal hetzelfde. SC4 had aparte gebouwen per klasse. En daar woonden ook meer mensen in bijvoorbeeld een grijze goedkope flat dan in een dure wolkenkrabber. Dat is in Skylines niet zo.
Dat zie ik mods ook niet zo gauw oplossen.
Is een mod voor.quote:Op woensdag 18 maart 2015 17:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een dure wolkenkrabber is ook veel hoger en heeft hierdoor veel meer appartementen als een grauwe flat.![]()
Maar goed ik snap wat je bedoelt. In skylines is het ook niet makkelijk om te achterhalen wat er nu precies mis gaat als je stad niet wil groeien, in simcity had je voor mijn gevoel wat meer statistiek voor handen waar meer uit te halen was. Ook zijn de statistieken maar ver weg gemoffeld dat je naar het hoofdmenu moet gaan en dan onderaan in dat menu op statics moet klikken ipv dat in in je scherm menu een directe link zit.
Gaat dat niet automatisch.?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:13 schreef Kreator het volgende:
Ik bedacht me ineens dat ik mijn Nvidia Driver al 2 jaar niet meer heb geupdate. Dat zal ook wel wat performance schelen..
quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:29 schreef OmniRocket het volgende:
waar blijven de screenshots van steden waar jullie momenteel mee bezig zijn?
Bedankt Hans.quote:Op woensdag 18 maart 2015 16:53 schreef Danny het volgende:
http://www.pcgamer.com/th(...)with-only-one-house/
(doorklikken naar het volgende plaatje geeft het volgende deel van het verhaal)
Meer afvalbelten bouwenquote:Op woensdag 18 maart 2015 19:18 schreef Ratsnest89 het volgende:
Wou dat ik zon grote stad kon maken, bij mij pleit iedereen hem steeds omdat ik het afval niet onder controle kan krijgen na +-15k inwoners.
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2015 19:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Meer afvalbelten bouwenIk heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leeg
Thanksquote:Op woensdag 18 maart 2015 19:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Meer afvalbelten bouwenIk heb (nouja, had, want die save heb ik gewist) een afslag van een snelweg een eindje doorgetrokken en daar 8 van die krengen neergezet. Daarna nauwelijks gezeik gehad. Het is ook handig om er wat verbranders bij te zetten, raken ze sneller leeg
quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:02 schreef Vlinderbom het volgende:
laatmaar mn hele klote stad is naar de klote
kut spel
quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:29 schreef OmniRocket het volgende:
waar blijven de screenshots van steden waar jullie momenteel mee bezig zijn?
Iemand enig idee?quote:Op woensdag 18 maart 2015 18:32 schreef nils7 het volgende:
Ik probeer op een pijltje (naar links of naar rechts) te drukken maar hij doet niks.
Is dat een andere toets?
Heb al linker en rechter muisknop geprobeerd maar dat lijkt niet te werken.
Ik bedoel de pijltjes die je ziet als ik bijvoorbeeld een PowerPlant wil plaatsen.
Iemand een idee?
Het heen en weer gaan dor de stad werkt met de w,a,s,d knoppen. Bedoel je dat?quote:
quote:
Elk menu eigenlijk of ik nu power of landmarks aan klik :-(quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:28 schreef Divje het volgende:
[..]Da's wel apart. Ligt dat niet aan welke sectie van dat menu je je in begeeft? Dat er te weinig opties zijn waardoor je niet naar rechts/links kan? Of geldt het voor alles?
Damn, dat is wel klotequote:Op woensdag 18 maart 2015 20:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Elk menu eigenlijk of ik nu power of landmarks aan klik :-(
Voor de rest lijkt alles te werken
Kroegen, discotheken, bowlingbanen, paintballen, dat soort spul?quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:39 schreef Trebo het volgende:
Wat ik wel een beetje mis is 'vermaak' voor mijn citizens.
Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld?quote:
Daar heb je een mod ... Oh nee wachtquote:Op woensdag 18 maart 2015 20:39 schreef Trebo het volgende:
Wat ik wel een beetje mis is 'vermaak' voor mijn citizens.
quote:Op woensdag 18 maart 2015 20:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Loopt er nou serieus een viaduct over de landingsbaan van je vliegveld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |