abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:13:24 #1
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_150127770
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:39:49 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150128796
Priority luggage bij star alliance zilver? Wie doet dat dan, turkish?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150132373
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:39 schreef XL het volgende:
Priority luggage bij star alliance zilver? Wie doet dat dan, turkish?
Thai Airways International
pi_150134796
BA doet er bij mij altijd zo'n priority label op, heeft volgens mij weinig effect. ;( Zijn ook wel wat FlyerTalk draadjes over geloof ik.

Ik hoef vaak niet heel lang te wachten, maar heb wel het idee dat koffers met en zonder die labels geleidelijk en tegelijk op de band terecht komen altijd.

Bij Aer Lingus scheen het wel goed te werken op intercontinentale vluchten, daar wordt/werd je koffer apart en persoonlijk afgegeven ipv op de band.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 01:10:37 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150134834
De ene keer wel, de andere keer niet.

Als je business class naar Jakarta vliegt (Garuda) heeft het wel zin omdat een medewerker je baggage ophaalt terwijl je in een (kleine) lounge kunt zitten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 01:15:01 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150134940
Ik zou zeggen dat het 33% werkt, ben eerder verbaasd dat je het bij star alliance al bij zilver krijgt. Voordeel en Star Alliance zijn een moeizame combi.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150139844
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 01:15 schreef XL het volgende:
Ik zou zeggen dat het 33% werkt, ben eerder verbaasd dat je het bij star alliance al bij zilver krijgt. Voordeel en Star Alliance zijn een moeizame combi.
Voordeel en Skyteam zijn ook een moeizame combi, wat dat aangaande heb ik een stuk meer aan star alliance.

Bij de priority labels heb ik soms het idee dat bagage wel als eerste aan boord gaat, net als de passagier dat zou kunnen, maar om die reden ook als laatste eruit...
Alleen wanneer men dedicated afhandeling heeft dan heeft het echt zin, anders zou het zomaar met normale bagage mee aan boord gaan en de plaatselijke VMBO medewerker gaat bij het uitladen van de container of bagage niet eerst lopen sorteren of er en priority label aan hangt, die is veel drukker met het zo hard mogelijk smijten van bagage zodat er zoveel mogelijk schade ontstaat...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 13:30:25 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150142718
Was bij zowel star alliance, skyteam en oneworld meerdere jaren gold. Momenteel skyteam geen status, star alliance zilver en oneworld platinum.

Vind oneworld het beste qua voordeel, dan skyteam en dan star alliance. Star alliance vind ik qua maatschappijen mooi (lekker premium), maar ik had nooit het gevoel dat ze iets om me gaven. Skyteam qua voordeel (destijds) ok, nu al langer uit Nederand weg en in duitsland heb ik er niks aan. Dus status weg, maar over KLM/skyteam was ik zeer tevreden. Bij Oneworld voel ik me zeer goed en BA & AB lijken ook echt blij te zijn dat ik bij hun vlieg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 13:33:34 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150142799
Van platinum heb ik overigens nog niks gemerkt bij AB, want de status komt morgen pas. Pas afgelopen maand behaald en dus pas in maart actief. Dus oneworld beoordeling opv gold
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 15:33:43 #10
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150145920
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 01:10 schreef static het volgende:
De ene keer wel, de andere keer niet.

Als je business class naar Jakarta vliegt (Garuda) heeft het wel zin omdat een medewerker je baggage ophaalt terwijl je in een (kleine) lounge kunt zitten.
Die aankomst lounge is er op Schiphol ook hoor. Alleen geen hond die er gebruik van maakt. En die priority labels .... Ach het zal wel werken wanneer je tussen AMS en CDG vliegt, maar daar waar een ander afhandelaar de bagage moet regelen ben je toch aan de VBO'ers zonder verdere vooruitzichten overgeleverd. En tussen de eerste en laatste bagage op de belt zit meestal niet al te veel tijd. Wachten op de eerste bagage is veel vervelender. LHR, LIN en MXP zijn beruchte plaatsen waar dat soms een eeuwigheid kan duren. Op alle grote vliegvelden in Azie vind ik dat dan weer behoorlijk vlot gaan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:02:24 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150146604
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 15:33 schreef buzz1291 het volgende:
Die aankomst lounge is er op Schiphol ook hoor.
Werkelijk nog nooit gezien. En ik vlieg veel en altijd business class.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 17:11:45 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150148632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:02 schreef static het volgende:

[..]

Werkelijk nog nooit gezien. En ik vlieg veel en altijd business class.
Naast de laatste belt in hal 2. Nummertje 14 geloof ik. Al weet ik niet of die er nu tijdens die verschrikkelijke verbouwing ook nog is. Business class.... Europe Select zeker? Ik zit liever eerste rij cattle class en dus voor minder dan de helft dezelfde stoel en beenruimte als op de eerste 3-6 rijen, bij KLM dam.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 28 februari 2015 @ 17:27:29 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150149181
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:11 schreef buzz1291 het volgende:
Europe Select zeker? I
Ik vlieg veel op Azië.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:11 schreef buzz1291 het volgende:
Naast de laatste belt in hal 2. Nummertje 14 geloof ik.
En daar wordt je bagage ook opgehaald?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 17:45:09 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150149790
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:27 schreef static het volgende:

[..]

Ik vlieg veel op Azië.

[..]

En daar wordt je bagage ook opgehaald?
Weet ik veel. Maar ik dat verwacht ik niet van die blauwe trolly dollies. Ben daar ooit eens één keer naar binnengestapt toen het wachten wel erg lang duurde en bagage op een verkeerde band was gelost.

Maar vliegen is voor mij helemaal geen luxe. Gewoon een middel om snel en goedkoop van a naar b te komen. En of ik nu naar Singapore, Bangkok of Hong Kong vlieg, zoals helaas wat te vaak de laatste tijd, het maakt me allemaal niet zoveel uit, die 10 tot 13 uur moet je toch op een stoel zitten. Alleen wanneer Emirates een perfecte Business Class aanbieding heeft overweeg ik dat wel eens. Maar anders altijd cattle class.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150306988
Ik zit nu al 20 minuten te wachten op mijn boardingpass via check my flight. Duurt dat altijd zo lang?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_150307099
Oke, dus die autistensite werkt alleen als ik een optie selecteer :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_150341853
Mag je frisdrank meenemen met cathay pacific van Sydney naar Schiphol? Wel in een backpack, maar niet in de handbagage. Volgende vraag, knapt dat niet door luchtdruk verschil ofzo? Gaat om wat fanta smaken die niet in NL te krijgen zijn :P
pi_150341987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 07:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mag je frisdrank meenemen met cathay pacific van Sydney naar Schiphol? Wel in een backpack, maar niet in de handbagage. Volgende vraag, knapt dat niet door luchtdruk verschil ofzo? Gaat om wat fanta smaken die niet in NL te krijgen zijn :P
Moet geen probleem zijn. Het knapt eerder omdat er lomp omgegaan kan worden met je tassen bij het in/uitladen. Doe zelf altijd in ieder geval een plastic zak om flessen drank heen, voor het geval dat.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150424891
Ik wil graag een reis boeken van London naar Rio de Janeiro. Nu biedt Alitalia een retourvlucht voor 280 ponds, wat verreweg de beste prijs is. Echter, op de heenweg is er een tussenstop van 22 uur in Roma. Het is natuurlijk geen straf om een dagje in Rome door te brengen, maar ik wil voor de zekerheid jullie ervaringen horen op de volgende punten:

- Is het altijd mogelijk om tijdens een transit het vliegveld te verlaten, de stad in te gaan en later weer in te checken? Als EU-ingezetene is het natuurlijk geen probleem om door de Italiaanse douane te komen, echter, volgens sommige reacties op internet zou het wellicht zo kunnen zijn dat je reis als één reis wordt gezien (van Londen naar Rio) en dat je technisch gezien dus geen ticket hebt om in te checken in Roma?

- Wordt je bagage (het deel dat in het vrachtruim gaat) tijdens de transit op het vliegveld bewaard en dan later in het juiste vliegtuig geladen, of kan het zo zijn dat je het zelf moet ophalen en opnieuw inchecken omdat de transit zo lang is? Ik neem aan dat dit niet het geval is, maar ik zag een aantal reacties op traveladvisor en andere websites waar werd beweerd dat er dus uitznderingen zijn. Het zou natuurlijk minder relax zijn om met al mijn bagage de stad in te gaan.

- Tot slot, wat zijn jullie ervaringen met Alitalia? Klopt het dat er veel stakingen zijn? Ik las dat er soms problemen zijn met bagage tijdens korte transits maar met 22 uur tussenstop zal dit geen probleem moeten zijn.

Ik weet dat dit enigszins overbodige vragen zijn, maar het zou fijn zijn als iemand met ervaring mij kan verzekeren dat ik straks niet 22 uur op het vliegveld van Rome zit.

Dank voor jullie reacties!

ps. Ik vlieg vanuit London omdat ik daar woon, niet omdat dat goedkoper zou zijn dan Schiphol.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 8 maart 2015 @ 20:12:48 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150430743
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:58 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik wil graag een reis boeken van London naar Rio de Janeiro. Nu biedt Alitalia een retourvlucht voor 280 ponds, wat verreweg de beste prijs is. Echter, op de heenweg is er een tussenstop van 22 uur in Roma. Het is natuurlijk geen straf om een dagje in Rome door te brengen, maar ik wil voor de zekerheid jullie ervaringen horen op de volgende punten:

- Is het altijd mogelijk om tijdens een transit het vliegveld te verlaten, de stad in te gaan en later weer in te checken? Als EU-ingezetene is het natuurlijk geen probleem om door de Italiaanse douane te komen, echter, volgens sommige reacties op internet zou het wellicht zo kunnen zijn dat je reis als één reis wordt gezien (van Londen naar Rio) en dat je technisch gezien dus geen ticket hebt om in te checken in Roma?

- Wordt je bagage (het deel dat in het vrachtruim gaat) tijdens de transit op het vliegveld bewaard en dan later in het juiste vliegtuig geladen, of kan het zo zijn dat je het zelf moet ophalen en opnieuw inchecken omdat de transit zo lang is? Ik neem aan dat dit niet het geval is, maar ik zag een aantal reacties op traveladvisor en andere websites waar werd beweerd dat er dus uitznderingen zijn. Het zou natuurlijk minder relax zijn om met al mijn bagage de stad in te gaan.

- Tot slot, wat zijn jullie ervaringen met Alitalia? Klopt het dat er veel stakingen zijn? Ik las dat er soms problemen zijn met bagage tijdens korte transits maar met 22 uur tussenstop zal dit geen probleem moeten zijn.

Ik weet dat dit enigszins overbodige vragen zijn, maar het zou fijn zijn als iemand met ervaring mij kan verzekeren dat ik straks niet 22 uur op het vliegveld van Rome zit.

Dank voor jullie reacties!

ps. Ik vlieg vanuit London omdat ik daar woon, niet omdat dat goedkoper zou zijn dan Schiphol.
Je krijgt een boarding pass voor je tweede vlucht. Daarmee kom je door de security.

Bagage kun je door laten labelen. Kan iedere maatschappij kwijtraken.

Stakingen kun je even door google news halen, wat voor conflict er is en wat de status daarvan is. Knetterend irritant in ieder geval, heb er zelf ook vaak last van door bodempersoneel in duitsland met een langlopend loonconflict en bij lufthansa met piloten, maar lufthansa mijd ik nu zoveel mogelijk. Maar heeft dus beide niets met alitalia van doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 maart 2015 @ 21:09:39 #21
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150434534
£280 is wel een recordprijs voor Rio wat mij betreft een koopje!
pi_150449570
Ik zou niet helemaal op het doorlabelen rekenen. Ik heb wel eens gehad (weet geen specifieke situatie meer) dat ik de baggage moest ophalen en niet meteen weer kon inchecken, maar met me mee de stad moest in zeulen of hem bij de luggage storage opslaan. Maar je komt sowieso niet vast te zitten op het vliegveld in Rome.
  maandag 9 maart 2015 @ 12:36:17 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150456124
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 02:54 schreef Plopr het volgende:
Ik zou niet helemaal op het doorlabelen rekenen. Ik heb wel eens gehad (weet geen specifieke situatie meer) dat ik de baggage moest ophalen en niet meteen weer kon inchecken, maar met me mee de stad moest in zeulen of hem bij de luggage storage opslaan. Maar je komt sowieso niet vast te zitten op het vliegveld in Rome.
Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150459920
Vorige week heb ik een vlucht geboekt met Air Seychelles via Budgetair. Nu probeer ik online mijn boeking te voor schijn te halen op de website van Air Seychelles, maar dit lukt mij nergens. De vlucht wordt uitgevoerd door Etihad alleen op die site lukt het me ook al niet. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit werkt en/of ik misschien wat verkeerds doe?
  maandag 9 maart 2015 @ 22:12:32 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150478680
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:36 schreef XL het volgende:

[..]

Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.
Ik begrijp wel wat bovenstaande bedoelde namelijk dat het mogelijk is dat bagage niet naar de eindbestemming wordt doorgelabeld. Maar dit is meer wanneer je met verschillende maatschappijen vliegt, vooral als ze niet in een alliantie zitten.
(Maar Bangkok-Hong Kong-Helsinki-London-Amsterdam met 3 maatschappijen binnen Oneworld kon ook, zelfs met enige tijd stopovers op Hong Kong en London, ik was zeer verbaasd dat mijn bagage ook daadwerkelijk in Amsterdam eruit kwam).

Maar normaliter, zeker wanneer de vlucht wordt uitgevoerd door dezelfde maatschappij kan je bagage zeker direct worden doorgelabeld naar de eindbestemming. Je krijgt normaliter ook de boardingpassen voor alle vluchten, al kan je natuurlijk op je tussen bestemming bij een check in machine kijken of er wellicht een betere plek is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2015 @ 22:15:31 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_150478968
>:O

[ Bericht 91% gewijzigd door Ynske op 09-03-2015 22:21:10 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_150486476
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:36 schreef XL het volgende:
Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.
In principe wel, maar de overstap is in dit geval 22 uur. De vraag is of de maatschappij je bagage zo lang wil opslaan. Dit is mij ook wel eens geweigerd en je leest het op Flyertalk ook regelmatig. De capaciteit voor bagage opslag is op sommige luchthavens te krap.

Ik zoek zelf in dit soort gevallen vooraf op de website van de overstap luchthaven uit waar de luggage storage precies zit en noteer dat. Mocht de bagage dan onverhoopt teruggegeven worden dan ben ik er snel weer vanaf.
pi_150486484
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:45 schreef Nordin11233 het volgende:
Vorige week heb ik een vlucht geboekt met Air Seychelles via Budgetair. Nu probeer ik online mijn boeking te voor schijn te halen op de website van Air Seychelles, maar dit lukt mij nergens. De vlucht wordt uitgevoerd door Etihad alleen op die site lukt het me ook al niet. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit werkt en/of ik misschien wat verkeerds doe?
Bedoel je dat je de menu-optie niet kan vinden? Dit lukt mij inderdaad ook niet. Alleen een 'itinerary', maar dan moet je met een account hebben geboekt.

Als je het ticket in handen hebt, zou ik me niet teveel zorgen maken. Blijkbaar is online inchecken nog niet geintroduceerd. Dit komt nog wel eens voor bij kleinere maatschappijen. Op de Etihad site is je boeking niet te verwachten.
pi_150489776
Jaco thanks voor je reactie, ja dat klopt inderdaad heb ook een account aangemaakt en daarna gezocht, maarja niks gevonden omdat ik niet via hun heb geboekt. Wel vervelend dat ik niet online kan inchecken dan. Om mijn boeking alsnog te verifieren zou ik dan met Air Seychelles kunnen bellen?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:04:26 #30
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150490109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:46 schreef Nordin11233 het volgende:
Om mijn boeking alsnog te verifieren zou ik dan met Air Seychelles kunnen bellen?
Wat denk je zelf?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_150490311
Je kan ook www.checkmytrip.com even proberen, onafhankelijk van de airline. Controleer of je het juiste reserveringsnummer/PNR gebruikt (6 cijfers/letters bijv. 123ABC).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150497262
Thetallguy, heb het gecontroleerd mijn referentiecode bestond uit 1 cijfer en 5 letters blijkbaar. Er staat iedergeval bij alles confirmed dus ik neem aan dat alles oke is?
pi_150497694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:37 schreef Nordin11233 het volgende:
Thetallguy, heb het gecontroleerd mijn referentiecode bestond uit 1 cijfer en 5 letters blijkbaar. Er staat iedergeval bij alles confirmed dus ik neem aan dat alles oke is?
Ja dat lijkt mij helemaal goed
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150500125
Oke dan weet ik genoeg, thanks voor je hulp in iedergeval. ^O^
pi_150510815
Niet echt een serieuze vraag eigenlijk, maar hoe de fuck krijg je dit voor elkaar?

http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/

Echt met verbazing zitten lezen. :o :o
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_150511044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Niet echt een serieuze vraag eigenlijk, maar hoe de fuck krijg je dit voor elkaar?

http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/

Echt met verbazing zitten lezen. :o :o
Gaaf hoor _O_
Singapore blijft ook een van mijn favoriete bestemmingen :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_150511118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Niet echt een serieuze vraag eigenlijk, maar hoe de fuck krijg je dit voor elkaar?

http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/

Echt met verbazing zitten lezen. :o :o
Wow. _O_
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:03:05 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150511887
Je moet het maar willen. Als ik 10+ uur legs vlieg ben ik blij dat ik daarna altijd een echt bed heb.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150512232
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:03 schreef XL het volgende:
Je moet het maar willen. Als ik 10+ uur legs vlieg ben ik blij dat ik daarna altijd een echt bed heb.
Hij had het zelf ook een beetje onderschat geloof ik ;)
Maar je moet sowieso van vliegen houden inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_150512867
@ hierboven

Tuurlijk ben je erna helemaal kapot, maar het lijkt me wel een keer enorm gaaf om te doen. Ik vind vliegen ook nog echt heel gaaf!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:51:38 #41
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150514770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:20 schreef Hojdhopper het volgende:
@ hierboven

Tuurlijk ben je erna helemaal kapot, maar het lijkt me wel een keer enorm gaaf om te doen. Ik vind vliegen ook nog echt heel gaaf!
Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:52:48 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150514835
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:20 schreef Hojdhopper het volgende:
@ hierboven

Tuurlijk ben je erna helemaal kapot, maar het lijkt me wel een keer enorm gaaf om te doen. Ik vind vliegen ook nog echt heel gaaf!
Dat vond ik vroeger ook, maar tegenwoordig merk ik dat ik het toch allemaal wat minder vindt worden. Denk dat het ook afhangt van de bestemming, zo kan ik voor een verre bestemming nog wel met een glimlach vertrekken ondanks de lange vlucht.
Maar als je zoals mij bijna elke week naar bestemmingen binnen of net buiten Europa vliegt dan zijn er dagen dat je bij de gate staat met vertrek naar Boedapest of Istanbul dat je denkt eigenlijk wil ik gewoon rustig thuis zitten. (Om nog maar te zwijgen van al die eendagsvliegers die voor vertraging aan boord zorgen door het gekloot met bagage of erg veel tijd nodig hebben om te gaan zitten of op te staan en zo het gangpad bezet houden).

Mooie milagae run, dat zorgt snel voor miles en status bij een alliantie, maar of ik dit ook zou doen is maar de vraag... Want voor een dusdanige lange vlucht wil ik toch wel wat rust inbouwen, ik ben ook geen 20 meer...
Maar op o.a. flyertalk worden dergelijke milage runs (fouten in het boekingssysteem) wel eens aangegeven
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_150525797
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:51 schreef XL het volgende:

[..]

Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat vond ik vroeger ook, maar tegenwoordig merk ik dat ik het toch allemaal wat minder vindt worden. Denk dat het ook afhangt van de bestemming, zo kan ik voor een verre bestemming nog wel met een glimlach vertrekken ondanks de lange vlucht.
Maar als je zoals mij bijna elke week naar bestemmingen binnen of net buiten Europa vliegt dan zijn er dagen dat je bij de gate staat met vertrek naar Boedapest of Istanbul dat je denkt eigenlijk wil ik gewoon rustig thuis zitten. (Om nog maar te zwijgen van al die eendagsvliegers die voor vertraging aan boord zorgen door het gekloot met bagage of erg veel tijd nodig hebben om te gaan zitten of op te staan en zo het gangpad bezet houden).

Mooie milagae run, dat zorgt snel voor miles en status bij een alliantie, maar of ik dit ook zou doen is maar de vraag... Want voor een dusdanige lange vlucht wil ik toch wel wat rust inbouwen, ik ben ook geen 20 meer...
Maar op o.a. flyertalk worden dergelijke milage runs (fouten in het boekingssysteem) wel eens aangegeven
Ja dat hoor ik van iedereen die zo veel vliegt. Maar dat geldt dus niet voor mij. Ik vlieg niet zo vaak als jullie (gemiddeld genomen elke twee maanden eens) en vind het gewoon nog leuk. Ook omdat ik mezelf bezig houd met o.a. vliegtuigspotten en veel andere dingen wat met vliegtuigen en airlines te maken hebben. Daarnaast wil ik graag in de luchtvaartindustrie werken na mijn studie.

Denk dus dat het van persoon tot persoon verschilt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_150542788
Jo even een ander vraagje... Familie heeft me gevraagd om een paar pakjes Croma Smeltjus mee te nemen ( :9 ), vlieg alleen met handbagage. Kan dat denken jullie? Ik zou zeggen van wel, maar twijfelgeval.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:08:35 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150543162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef Hojdhopper het volgende:
Jo even een ander vraagje... Familie heeft me gevraagd om een paar pakjes Croma Smeltjus mee te nemen ( :9 ), vlieg alleen met handbagage. Kan dat denken jullie? Ik zou zeggen van wel, maar twijfelgeval.
Tja het is een zuivelproduct en een soort boter wat in theorie dus onder de vloeistoffen valt omdat het een gestold olieproduct is, pindakaas in een potje mag ook niet en dat ziet er ook weer niet vloeibaar uit, op brood mag pindakaas weer wel.

Kaarsen bijvoorbeeld mogen in principe ook niet, maar daar kom je over het algemeen wel weer mee weg omdat de medewerker van de beveiliging nu die regels ook weer niet zo goed kent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_150544103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja het is een zuivelproduct en een soort boter wat in theorie dus onder de vloeistoffen valt omdat het een gestold olieproduct is, pindakaas in een potje mag ook niet en dat ziet er ook weer niet vloeibaar uit, op brood mag pindakaas weer wel.

Kaarsen bijvoorbeeld mogen in principe ook niet, maar daar kom je over het algemeen wel weer mee weg omdat de medewerker van de beveiliging nu die regels ook weer niet zo goed kent.
Hm, nou ja.. het is op de terugweg, dus kan het misschien ergens bij de douane vragen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:26:25 #47
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150561092
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:51 schreef XL het volgende:

[..]

Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.
Mwa, ik zit op de 70 vluchten per jaar en ik vind vliegen nog steeds geweldig. Wat irritanter is is het gedrag van sommige passagiers die eens in de x aantal jaren vliegen en daarmee alles ophouden :)
Soms vraag ik me wel eens af of ik niet in de luchtvaart had moeten gaan werken
pi_150561231
Vraag met betrekking tot turkish airlines.

Ik vlieg terug met een tussenstop in Istanbul, nou is mijn overstaptijd van 2:05 naar 1:45 gegaan, op zich geen probleem maar nu stond er in de e-mail die ik ontving ook het volgende:

"To make confirmation/changes for the schedules/status changed flights shown below please contact with"

Moet ik ze nou serieus bellen om akkoord te gaan? Wat gebeurt er als ik dit niet doe?
Ik heb niet zo veel zin om ze te bellen aangezien eerdere slechte ervaringen met de klantenservice van TK.. + daarbij is sprake van een internationaal nummer wat ook nog hoge kosten meebrengt?
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:54:21 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150569136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:26 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Mwa, ik zit op de 70 vluchten per jaar en ik vind vliegen nog steeds geweldig. Wat irritanter is is het gedrag van sommige passagiers die eens in de x aantal jaren vliegen en daarmee alles ophouden :)
Soms vraag ik me wel eens af of ik niet in de luchtvaart had moeten gaan werken
We zijn heel verschillend. Ik vind juist die arrogante veelvliegers irritant. Vakantiegangers vind ik juist leuk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:17:09 #50
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150575759
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:54 schreef XL het volgende:

[..]

We zijn heel verschillend. Ik vind juist die arrogante veelvliegers irritant. Vakantiegangers vind ik juist leuk
Ik snap wat je bedoelt, maar je hebt mensen die niet snappen dat het rustig uitdoen van je jas, dan de koffer opbergen, dan de koffer er weer uithalen om er iets uit te pakken, deze weer terugleggen en dan rustig nog iets met de zitplaats doen terwijl men steeds in het gangpad staat de boel erg ophoudt. Bij een lange afstandsvlucht is er vaak genoeg tijd voor boarding maar bij een Europese vlucht niet altijd en het missen van een slottijd zorgt altijd voor nog wat extra vertraging....

Al kan het gedrag van sommige frequent flyers ook niet altijd door de beugel, ik vlieg over het algemeen niet in mijn apenpakkie en wordt soms door mensen met één of andere frequent flyer card welke menen 'ingehaald' in de rij. Deze zet ik dan weer direct op hun nummer door dit luidkeels te verkondigen en aan te geven dat ik toch echt dezelfde status heb en men achter mij aan kan sluiten. (Hoewel ik eigenlijk niet altijd als eerste wil boarden is het bij volle vluchten wel handig dat ik mijn bagage in de bagagerekken kwijt kan, sinds de verandering bij KLM dat je betaalt voor bagage is het rampzalig).

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:31 schreef bitowner het volgende:
Vraag met betrekking tot turkish airlines.

Ik vlieg terug met een tussenstop in Istanbul, nou is mijn overstaptijd van 2:05 naar 1:45 gegaan, op zich geen probleem maar nu stond er in de e-mail die ik ontving ook het volgende:

"To make confirmation/changes for the schedules/status changed flights shown below please contact with"

Moet ik ze nou serieus bellen om akkoord te gaan? Wat gebeurt er als ik dit niet doe?
Ik heb niet zo veel zin om ze te bellen aangezien eerdere slechte ervaringen met de klantenservice van TK.. + daarbij is sprake van een internationaal nummer wat ook nog hoge kosten meebrengt?
Ik krijg van mijn vrienden van Turkish Airlines regelmatig een schedule change, maar ik heb dit nog nooit echt geconfimeerd om zo te zeggen, wel af en toe e.e.a. moeten wijzigen, maar ik doe dat altijd aan een balie van Turkish Airlines. En ze zitten overal op de vliegvelden en je hoeft dat niet te doen op de balie van het vliegveld waar je vertrekt. In Geneve herkent de medewerker mij al tegenwoordig, terwijl ik vanaf die luchthaven nog nooit met TK heb gevlogen. Als het een kleine tijdswijziging betreft kan je het confirmeren wel achterwege laten, maar als het daadwerkelijk een andere vlucht is kan het geen kwaad om dit even bij de balie te laten controleren, men zet dan ook een regel in het systeem dat jij dit gedaan hebt. Eventueel kan dat ook nog voor vertrek schat ik in.
Ik ben zeer tevreden over TK, af en toe is men bij de incheck balie zelfs te behulpzaam om mijn reis welke gaat over AMS-IST-ESB-AYT te willen veranderen in de wat meer rechtstreekse vlucht AMS-IST-AYT onder het mom van dat is toch veel sneller meneer. Maar dat is voor mij dus nu net niet de bedoeling.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 12 maart 2015 @ 22:53:49 #51
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150583728
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:54 schreef XL het volgende:

[..]

We zijn heel verschillend. Ik vind juist die arrogante veelvliegers irritant. Vakantiegangers vind ik juist leuk
Inderdaad, die arrogante veelvliegers. Denken alles te weten en het recht te hebben om ik weet niet wat allemaal in max. formaat het vliegtuig in te kunnen kruien, en dan als laatste aankomen en verontwaardigd zijn als er geen plek voor hun bagage in de overhead lockers meer is. Het ergste als ze wel even de boel daar zullen herschikken. Tieft op zeg. Gelukkig vlieg ik weinig op LHR, want op die KLM vluchten is het het ergste.

Zelf voldoende gevlogen en nu nog heel regelmatig, maar liever goedkope tickets dus van Platinum naar Gold naar Silver en nu jaarlijks enige moeite om dat nivo vast te houden. Zou wat makkelijker lukken wanneer ik altijd KLM zou vliegen, maar 12,5 uur naar SIN of HKG, dan kies ik liever voor een overstap in DXB of AUH. Doha kan binnenkort ook. Maar om nu te zeggen dat vliegen nog leuk is, nee. Werken in en met andere culturen is leuk, en vliegen is een noodzakelijk kwaad om dat te kunnen doen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:43:47 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150599389
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Inderdaad, die arrogante veelvliegers. Denken alles te weten en het recht te hebben om ik weet niet wat allemaal in max. formaat het vliegtuig in te kunnen kruien, en dan als laatste aankomen en verontwaardigd zijn als er geen plek voor hun bagage in de overhead lockers meer is. Het ergste als ze wel even de boel daar zullen herschikken. Tieft op zeg. Gelukkig vlieg ik weinig op LHR, want op die KLM vluchten is het het ergste.
Ik vlieg bij Airberlin, daar heb je ook bijzondere vluchten. Zürich - Düsseldorf is echt zo'n Frequent Flyer paradijs, vooral op vrijdagmiddag.

De gold cards mogen als eerste het vliegtuig in, maar de silver cards hebben ook priority op hun pas staan voor de security en doen alsof ze dom zijn en staan lekker te dringen tussen de gold cards. Dan gaat het licht op groen en stormen ze allemaal naar binnen (de silvers die niet op de eerste 6 rijen kunnen zitten hebben allemaal precies 30 uur van tevoren ingecheckt voor rij 7 en 8 en 9 enz. Bij het naar binnen dringen gooien ze allemaal boven rij 2 en 3 de bagage al weg, zodat de bagage in ieder geval niet achter hun ligt.

De golds op rij 1 tm 6 klagen daarover natuurlijk, want de silvers zijn zulke amateurs die moet je echt aanpakken via de stewardess anders denken ze dat ze net zo belangrijk zijn. De waanzin! Het allerbeste vraag je de dame aan de gate ook nog een keer uitdrukkelijk goed te controleren of iedereen die instapt wel de juiste boarding groep heeft om de zilvertjes nog een keer in de kloten te trappen. Natuurlijk is er een alternatief en laat je als echte gold jezelf niet kennen en kom je als allerlaatste binnen, dan klaag je tegen de stewardessen dat sommige koffers te groot zijn en stel je voor om die in te checken zodat jij plekt hebt. Om alle andere mensen in rij 1 tm 9 te laten zien dat je boven hun staat en beter weet hoe het moet. De stewardess, het arme slachtoffer, kan niks doen maar wordt er toch bij weer betrokken.

Die figuren zijn echt bijna allemaal verschrikkelijk, dan vind ik de vakantieganger die daar per ongeluk de middenstoel heeft gekregen veel sympathieker. Die weet allemaal niet hoe dat moet, snapt er allemaal niks van. Verpesten de hele erecode van die Privilegepaupers en doen dat niet eens express.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 13 maart 2015 @ 18:40:30 #53
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150606919
Je geeft wel een extreem gekleurd beeld in je betoog. Natuurlijk lopen er DYKWIA's rond (do you know who I am?) en hoe hoger de status hoe vervelender de "entitlement". Maar niet iedereen met status is zo, en als je dankzij je niveau een bepaald privilege hebt verkregen (zoals bijvoorbeeld eerder aan boord mogen gaan via een aparte rij). Dan is het heel vervelend als andere "dagjesmensen" dat proberen te dwarsbomen omdat ze het vermoeden hebben dat je voordringt en niet begrijpen dat je recht hebt op de voorkeursbehandeling.

Overigens is het dumpen van je koffer op een andere plek dan boven je hoofd waar je zit sowieso not done.
pi_150609899
Ik vlieg morgenavond naar Thailand.
Nu heb ik malaria tabletten, deet (minder dan 100 ml), diarree remmers en nog wat van die zooi.
Mag dat in je handbagage (vloeistof in zo'n speciaal afgesloten plastic zakje), of moet dat persee in mijn backpack?
  Eindredactie Games vrijdag 13 maart 2015 @ 20:15:36 #55
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_150610728
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:40 schreef MartijnUK het volgende:
Je geeft wel een extreem gekleurd beeld in je betoog. Natuurlijk lopen er DYKWIA's rond (do you know who I am?) en hoe hoger de status hoe vervelender de "entitlement". Maar niet iedereen met status is zo, en als je dankzij je niveau een bepaald privilege hebt verkregen (zoals bijvoorbeeld eerder aan boord mogen gaan via een aparte rij). Dan is het heel vervelend als andere "dagjesmensen" dat proberen te dwarsbomen omdat ze het vermoeden hebben dat je voordringt en niet begrijpen dat je recht hebt op de voorkeursbehandeling.

Overigens is het dumpen van je koffer op een andere plek dan boven je hoofd waar je zit sowieso not done.
Ow, dan heb ik nog zo'n anekdote:
Mijn vrouw en ik zijn getrouwd in Las Vegas en mijn vrouw nam natuurlijk haar trouwjurk mee in de handbagage. Alleen, dat is geen klein dingetje, dat is echt een dikke zak die je echt niet over het hoofd ziet. En ja, zodra andere vrouwen zo'n trouwjurk zien, dan smelten ze van binnen. Dus nog voor het boarden kwam er al een grondstewardess naar ons toe of wij niet eerder wilden boarden, zodat zij genoeg tijd hadden om de jurk goed op te kunnen bergen.

Dus wij samen met de oudjes en de gehandicapten als eerste boarden. En dan heb je van die zure Nederlanders die dan net niet hard genoeg durven te zeggen dat wij voordringen omdat zij priority boarding hebben. Terwijl juist Amerikanen het allemaal leuk vonden dat wij gingen trouwen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 13 maart 2015 @ 20:30:03 #56
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150611512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:40 schreef MartijnUK het volgende:
Je geeft wel een extreem gekleurd beeld in je betoog. Natuurlijk lopen er DYKWIA's rond (do you know who I am?) en hoe hoger de status hoe vervelender de "entitlement". Maar niet iedereen met status is zo, en als je dankzij je niveau een bepaald privilege hebt verkregen (zoals bijvoorbeeld eerder aan boord mogen gaan via een aparte rij). Dan is het heel vervelend als andere "dagjesmensen" dat proberen te dwarsbomen omdat ze het vermoeden hebben dat je voordringt en niet begrijpen dat je recht hebt op de voorkeursbehandeling.

Overigens is het dumpen van je koffer op een andere plek dan boven je hoofd waar je zit sowieso not done.
Tuurlijk overdrijf ik, maar die dagjesmensen betichten van opzet. Dat is puur egoïsme en dat is het probleem van vele veelvliegers. Die denken echt dat ze belangrijker zijn. Tuurlijk dat zijn ze voor de airline en die doen hun best. Maar met andere gasten op de vlucht heb je een menselijke relatie, daar ben je gelijk. Ik heb echt plaatsvervangende schaamte als zo'n privilegepauper over iemand anders praat, die hij niet kent, alsof hij er niet bij is... Maar weet dat hij/zij het kan horen. Dat is een kind van 3 die zijn vriendje verraad omdat die een snoepje meer had gepakt, zonder dat hij het zeker weet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150624854
Ik sta op het punt om in een Dreamliner te stappen. Ben benieuwd. Als ik zo de reviews van Qatar Airways lees zou Nightmareliner een passendere naam zijn :') Mensen van nog geen 1.70 die zichzelf compleet gebroken uit een stoel moeten vouwen..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 17:24:41 #58
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150636575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:59 schreef Cracker26 het volgende:
Ik vlieg morgenavond naar Thailand.
Nu heb ik malaria tabletten, deet (minder dan 100 ml), diarree remmers en nog wat van die zooi.
Mag dat in je handbagage (vloeistof in zo'n speciaal afgesloten plastic zakje), of moet dat persee in mijn backpack?
Malaria tabletten mogen aan boord, deet mag zolang het in het plastic zakje zit.
pi_150637366
Heb een klein een vraagje. Ik moest voor iemand een extra bagage inchecken voor terugreis. Moet degene nu zijn boarding pass opnieuw ophalen en uitprinten? Vliegmaatschappij is Ryanair.

Edit: heb het al gevonden. Antwoord: Ja.

[ Bericht 12% gewijzigd door wiskundenoob op 14-03-2015 18:21:14 ]
pi_150637481
Wacht laat mij het herformuleren. Ik heb alleen een extra bagage gekocht via paypal. Wat moet ik hierna precies doen? Ik doe dit nooit en degene voor wie ik het doe is niet handig met computers :x
pi_150665255
In September hebben we het idee om naar Bali te gaan. Na een beetje rondgekeken te hebben op het volgende uitgekomen:
Ams-Bali (klm rechtstreeks) je stopt alleen kort in Singapore (kerosine bijvullen?)maar bagage blijft aan boord. Je moet het vliegtuig verlaten en gelijk weer in de rij gaan staan om te boarden (+/- 30m-1h). Daarna vlieg je door naar Bali (Denpasar).
Daar zijn we dan een dag of 10-12.
Vervolgens: Bali-Singapore. 2 a 3 dagen Singapore. Om af te sluiten met een rechtstreekse vlucht van klm: singapore-Ams.
Tickets ongeveer 820e pp.

Iemand nog alternatieven?

[ Bericht 0% gewijzigd door consio op 15-03-2015 16:39:48 ]
pi_150666315
Goed... de maximale maat van je bagage mag dus 158 cm zijn (l + b + h). Mijn tas is.... wait for it... 162 cm. 8)7

Wat zouden jullie doen? Het er maar op gokken? En wat gebeurt er als ze er wel een probleem van maken? Bijbetalen zou een beetje jammer zijn, maar als ie überhaupt niet mee mag ben ik natuurlijk wel de lul. -O-
pi_150666455
quote:
5s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:12 schreef k_man het volgende:
Goed... de maximale maat van je bagage mag dus 158 cm zijn (l + b + h). Mijn tas is.... wait for it... 162 cm. 8)7

Wat zouden jullie doen? Het er maar op gokken? En wat gebeurt er als ze er wel een probleem van maken? Bijbetalen zou een beetje jammer zijn, maar als ie überhaupt niet mee mag ben ik natuurlijk wel de lul. -O-
Met wie vlieg je?
pi_150666469
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:15 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Met wie vlieg je?
United.
pi_150666490
Ik heb ook wel kleinere tassen, maar die hebben geen wieltjes.
pi_150666514
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:16 schreef k_man het volgende:

[..]

United.
Die doen niet zo moeilijk daarover. Zolang je niet met extreme tassen aan komt zetten is het prima.
pi_150668573
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2015 16:16 schreef k_man het volgende:

[..]

United.
Gewoon meezeulen. Ik heb van de week bij Qatar Airways ook een backpack van 80x40x40 met stalen gezicht voorbij het pasrekje van 45x25x35 gedragen en daar kraaide ook niemand naar. Al zou ik wel zorgen dat je vroeg op het vliegveld bent en bij de balie even incheckt. Krijg je meteen zo'n labeltje om je bagage en kun je opvoeren dat 'zij het goed vond'. En als het dan nog niet mag heb je nog tijd zat om jezelf gruwelijk op te laten lichten dat ding gewoon in te checken.

Bij Ryanair, EasyJet en dat soort veetransporteurs hoef je dat niet te proberen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 07:01 schreef BlackLining het volgende:
Ik sta op het punt om in een Dreamliner te stappen. Ben benieuwd. Als ik zo de reviews van Qatar Airways lees zou Nightmareliner een passendere naam zijn :') Mensen van nog geen 1.70 die zichzelf compleet gebroken uit een stoel moeten vouwen..
Dit viel me helemaal niks tegen trouwens. Wat een heerlijk vliegtuig. Lekker stil, rustig en en window shades zijn ideaal. Alleen had Qatar hem volgepropt met 3-3-3 terwijl die bedoeld was voor 2-4-2 :') dus als je aars breder is dan 30cm wordt het wel wat persen. En dan zitten die IFE boxen nog onder de stoelen ook. Gelukkig had ik dat euvel al aan zien komen middels SeatGuru dus ik had een plek zonder die ellende op scheenhoogte :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_150683758
Iemand ervaringen met strengheid van bagagecontrole bij wizzair? Volgens de regels: max: 42x32x25cm, zelf heb ik het volgende: 45 x 30 x 20. Zouden ze moeilijk doen?

Denk het zelf niet, maar dit is dan ook de eerste keer dat ik met zo een maatschappij vlieg..

[ Bericht 24% gewijzigd door xminator op 15-03-2015 23:50:39 ]
  maandag 16 maart 2015 @ 00:00:33 #69
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150684365
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:49 schreef consio het volgende:
In September hebben we het idee om naar Bali te gaan. Na een beetje rondgekeken te hebben op het volgende uitgekomen:
Ams-Bali (klm rechtstreeks) je stopt alleen kort in Singapore (kerosine bijvullen?)maar bagage blijft aan boord. Je moet het vliegtuig verlaten en gelijk weer in de rij gaan staan om te boarden (+/- 30m-1h). Daarna vlieg je door naar Bali (Denpasar).
Daar zijn we dan een dag of 10-12.
Vervolgens: Bali-Singapore. 2 a 3 dagen Singapore. Om af te sluiten met een rechtstreekse vlucht van klm: singapore-Ams.
Tickets ongeveer 820e pp.

Iemand nog alternatieven?
Ik denk dat er niet veel alternatieven anders dan Singapore Airlines. En voor die prijs zal je met b.v. Een openjaw ticket AMS-KUL, Densapar-SIN-AMS ook niet goedkoper uit zijn. Maar als die stopover in SIN er niet in zit, zou het best wel eens verrassend veel goedkoper kunnen zijn met b.v. Malaysian Airlines, Emirates, Etihad of straks vanaf mei met Qatar. Succes met zoeken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150805610
Fuck I'm lucky!

quote:
The pilots' union Vereinigung Cockpit (VC) has announced strike action on 20 March 2015, affecting short and medium haul flights operated by Lufthansa. Lufthansa operated long haul flights and flights operated by Germanwings, Eurowings, Air Dolomiti, Lufthansa Cityline, Swiss, Austrian Airlines or Brussels Airlines are not affected.
Morgen een vlucht met LH Cityline.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 19 maart 2015 @ 15:35:39 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150814437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Fuck I'm lucky!

[..]

Morgen een vlucht met LH Cityline.
Gister kon ik een vlucht boeken die 200 euro goedkoper was via Lufthansa. Maar wij mogen company policy geen lufthansa meer boeken voorlopig. Vanwege de vele stakingen :)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150827887
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:35 schreef XL het volgende:

[..]

Gister kon ik een vlucht boeken die 200 euro goedkoper was via Lufthansa. Maar wij mogen company policy geen lufthansa meer boeken voorlopig. Vanwege de vele stakingen :)
Tja, niet onbegrijpelijk ook.

Vlucht bleek toch geannuleerd. Na 20 x proberen te bereiken uiteindelijk nog een half uur in de wacht gestaan en om kunnen boeken. Beter.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_150911551
Woensdag vlieg ik van Caïro naar Wenen en dan door naar Amsterdam kom er om 22:05 aan en mijn laatste trein vertrekt om 22:45 ga ik dit reden of niet?

Heb zelf twee koffers + handbagage...
pi_150911956
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:47 schreef Eris het volgende:
Woensdag vlieg ik van Caïro naar Wenen en dan door naar Amsterdam kom er om 22:05 aan en mijn laatste trein vertrekt om 22:45 ga ik dit reden of niet?

Heb zelf twee koffers + handbagage...
Ja, als niks tegen zit lukt dat.
pi_150911958
soms wel, soms niet, hangt er vanaf op welke gate je aankomt en hoe snel je bagage gehandeld wordt. Als deze op de band ligt als je aan komt lopen gaat het lukken anders kan je het wel vergeten.

Je komt aan van binnen Schengen dus zal het e.e.a. nog wel vlot kunnen verlopen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 22 maart 2015 @ 14:57:52 #76
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150911968
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:47 schreef Eris het volgende:
Woensdag vlieg ik van Caïro naar Wenen en dan door naar Amsterdam kom er om 22:05 aan en mijn laatste trein vertrekt om 22:45 ga ik dit reden of niet?

Heb zelf twee koffers + handbagage...
Als je het al redt wordt het wel krap aan.
pi_150912058
Was er ook al bang voor we zullen het zien. Anders maar een taxi op kosten van de zaak.
  zondag 22 maart 2015 @ 15:01:26 #78
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150912113
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 15:00 schreef Eris het volgende:
Was er ook al bang voor we zullen het zien. Anders maar een taxi op kosten van de zaak.
Of een hotel, er zijn er genoeg.
pi_150912291
Idd.. zie ook net dat ik 1 uur overstap tijd heb op Wenen. Hoop dat het te ver lopen is...
  zondag 22 maart 2015 @ 20:50:48 #80
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150925626
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:57 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Als je het al redt wordt het wel krap aan.
Bagage op schiphol :')

Ik was er al lang niet meer, maar dat was altijd langzaam zeg!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 22 maart 2015 @ 20:54:24 #81
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_150925885
quote:
99s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:50 schreef XL het volgende:

[..]

Bagage op schiphol :')

Ik was er al lang niet meer, maar dat was altijd langzaam zeg!
Dat is het nog steeds :') Je zou bijna denken dat de kelder daar als sociale werkplek dient.
pi_150932816
Ik kan moeilijk een maand naar Egypte zonder werk kleding en mijn normale kleding.

Dus ja..
pi_150940383
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 14:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
soms wel, soms niet, hangt er vanaf op welke gate je aankomt en hoe snel je bagage gehandeld wordt. Als deze op de band ligt als je aan komt lopen gaat het lukken anders kan je het wel vergeten.

Je komt aan van binnen Schengen dus zal het e.e.a. nog wel vlot kunnen verlopen.
Maakt dat de situatie in dit geval niet juist nog lastiger? Omdat 'ie dan bij het overstappen nog voor paspoortcontrole moet wachten, ipv dat dat op Schiphol al klaar is?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_150942415
Als je het over Wenen hebt heb je daar uiteraard gelijk in :)

Ik had het over Schiphol, hij komt daar binnen vanuit een Schengen land en hoeft daar dus niet voor de paspoortcontrole te staan.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_150942738
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 11:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als je het over Wenen hebt heb je daar uiteraard gelijk in :)

Ik had het over Schiphol, hij komt daar binnen vanuit een Schengen land en hoeft daar dus niet voor de paspoortcontrole te staan.
Oeps, duidelijk niet ver genoeg teruggelezen, sorry. :@
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_151039807
Heb het gered ik had zelfs een trein later kunnen nemen. Van B24 naar spoor 1 in nog geen 20 minuten...
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:57:02 #87
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151039841
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:56 schreef Eris het volgende:
Heb het gered ik had zelfs een trein later kunnen nemen. Van B24 naar spoor 1 in nog geen 20 minuten...
Ben je je koffer niet vergeten?
pi_151039858
Nee hoor misschien 5 minuten er op gewacht...
  woensdag 25 maart 2015 @ 23:04:17 #89
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151040163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:57 schreef Eris het volgende:
Nee hoor misschien 5 minuten er op gewacht...
:o
pi_151055311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:56 schreef Eris het volgende:
Heb het gered ik had zelfs een trein later kunnen nemen. Van B24 naar spoor 1 in nog geen 20 minuten...
oh, val mee.

Einde D pier (inclusief paspoortcontrole) tot trein kan in 15 minunten (met alleen handbagage)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:51:05 #91
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151093293
Iemand ervaring met hotels óp Incheon Airport? Of kan ik beter iets buiten het vliegveld nemen?

Heb een transit van een uur of 10.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_151226008
Ik heb een vraag. Morgen vlieg ik met Turkish Airlines richting SING. Nou probeer ik in te checken en een zitplek te kiezen. Maar ik kan alleen zitplekken kiezen voor de vlucht richting Istanbul, maar nog niet voor de vlucht IST > SING. Raar genoeg zag ik zojuist wel bij het eindscherm die vlucht staan met al toegewezen stoelen. Deze zaten niet naast elkaar en dus probeerde ik de plaatsen te wijzigen. Maar vreemd genoeg zie ik nu alleen nog mijn vlucht van AMS - IST. Iemand die weet wat er fout gaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door LouisLitt op 31-03-2015 15:05:00 ]
pi_151227298
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:59 schreef LouisLitt het volgende:
Ik heb een vraag. Morgen vlieg ik met Turkish Airlines richting SING. Nou probeer ik in te checken en een zitplek te kiezen. Maar ik kan alleen zitplekken kiezen voor de vlucht richting Istanbul, maar nog niet voor de vlucht IST > SING. Raar genoeg zag ik zojuist wel bij het eindscherm die vlucht staan met al toegewezen stoelen. Deze zaten niet naast elkaar en dus probeerde ik de plaatsen te wijzigen. Maar vreemd genoeg zie ik nu alleen nog mijn vlucht van AMS - IST. Iemand die weet wat er fout gaat?
Je kan pas 24 uur voor het vertrek van de vlucht inchecken. Dus probeer het vannacht om 0.40 nog eens :)
Meestal kun je op de website van airline wel je boeking inzien en stoel wijzigen. Dat kan waarschijnlijk hier => http://www4.thy.com/myboo(...)?target=view&lang=en
pi_151228575
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:28 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je kan pas 24 uur voor het vertrek van de vlucht inchecken. Dus probeer het vannacht om 0.40 nog eens :)
Meestal kun je op de website van airline wel je boeking inzien en stoel wijzigen. Dat kan waarschijnlijk hier => http://www4.thy.com/myboo(...)?target=view&lang=en
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:28 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je kan pas 24 uur voor het vertrek van de vlucht inchecken. Dus probeer het vannacht om 0.40 nog eens :)
Meestal kun je op de website van airline wel je boeking inzien en stoel wijzigen. Dat kan waarschijnlijk hier => http://www4.thy.com/myboo(...)?target=view&lang=en
De vlucht naar Istanbul is morgenmiddag om half 3. Die naar Singapore inderdaad rond half 1. Dan probeer ik het vanavond inderdaad nog maar een keer. :) ^O^
pi_151229173
Weet iemand of je met SkyMiles (Delta) ook upgrades kan kopen nadat je het ticket hebt geboekt?
De site is daarin niet heel duidelijk, en antwoord van Delta laat inmiddels ook al even op zich wachten.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:45:28 #96
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151230180
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:19 schreef Blue_note het volgende:
Weet iemand of je met SkyMiles (Delta) ook upgrades kan kopen nadat je het ticket hebt geboekt?
De site is daarin niet heel duidelijk, en antwoord van Delta laat inmiddels ook al even op zich wachten.
Dit staat onder SkyMiles Upgrades:

"For upgrades processed prior to check-in, boarding passes will be issued at first point of check-in. For upgrades processed after check-in, boarding passes must be reissued by operating carrier."

Het moet dus kunnen.
pi_151230752
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:45 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dit staat onder SkyMiles Upgrades:

"For upgrades processed prior to check-in, boarding passes will be issued at first point of check-in. For upgrades processed after check-in, boarding passes must be reissued by operating carrier."

Het moet dus kunnen.
Klopt, dat heb ik ook gezien, en ik kan ook van klasse wisselen in mijn account. Echter alleen voor Euro's en niet met miles.

Of het stuk dat jij quote ook het juiste is denk ik niet. Volgens mij gaat dit namelijk over wanneer je een upgrade krijgt/neemt bij de gate, als je dus al bent ingecheckt. Deze vlucht vertrekt pas in juni, dus dat is nog niet van toepassing. Dit zal dus een upgrade zijn op basis van status. Ik wil zeker zijn van mijn upgrade en mijn miles gebruiken om het verschil te betalen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2015 17:03:22 ]
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:25:57 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_151244135
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:28 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je kan pas 24 uur voor het vertrek van de vlucht inchecken. Dus probeer het vannacht om 0.40 nog eens :)
Meestal kun je op de website van airline wel je boeking inzien en stoel wijzigen. Dat kan waarschijnlijk hier => http://www4.thy.com/myboo(...)?target=view&lang=en
Toch is het wel gek met Turkish Airlines dat het nu niet direct lukt bij het inchecken, want ik kan altijd vanaf het moment dat ik kan inchecken met vertrek vanaf Schiphol ook inchecken voor mijn eindbestemming en dan ook de stoelen selecteren voor alle vluchten, meestal ook vice versa, op enkele bestemmingen uitgezonderd waar men graag wil dat je je persoonlijk aan de balie van dat land moet melden om in te kunnen checken, Tbilisi is daar één van.

Wat dat aangaande is Aeroflut rampzaliger als je daar een KLM vlucht tussen zit, dan poogt de website je wel in te checken maar dat lukt nimmer en verwijst je door naar KLM maar KLM wil daar ook niet aan. Vervolgens bij de incheckbalie zegt men dat ze wel kunnen zien dat je ingechecked bent maar een boarding pass printen is er niet bij en ik ben dan zo'n passagier die in plaats van 1 minuut 10 minuten bij de balie staat en men fanatiek het systeem aan het manipuleren is om toch die boarding passen te voor schijn te toveren. (Kan ook een incident zijn, maar 3 x doet mij toch vermoeden dat dat niet zo is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_151246323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:51 schreef static het volgende:
Iemand ervaring met hotels óp Incheon Airport? Of kan ik beter iets buiten het vliegveld nemen?

Heb een transit van een uur of 10.
Kan me vergissen maar volgens mij heb geen hotels op de luchthaven. Als je naar buiten gaat en je steekt de parking over heb je een hele reeks hotels. Dat is zeg maar tegenover de ingang(minuut of 5-10 lopen of shuttle bus)

correctie: ze hebben er blijkbaar wel 1 op de luchthaven.
http://www.airport.kr/air(...)rId=22&facilityId=74

[ Bericht 7% gewijzigd door Speculant. op 31-03-2015 23:11:55 ]
pi_151255346
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:00 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik ook gezien, en ik kan ook van klasse wisselen in mijn account. Echter alleen voor Euro's en niet met miles.

Of het stuk dat jij quote ook het juiste is denk ik niet. Volgens mij gaat dit namelijk over wanneer je een upgrade krijgt/neemt bij de gate, als je dus al bent ingecheckt. Deze vlucht vertrekt pas in juni, dus dat is nog niet van toepassing. Dit zal dus een upgrade zijn op basis van status. Ik wil zeker zijn van mijn upgrade en mijn miles gebruiken om het verschil te betalen.
Vandaag antwoord van Delta: het is niet mogelijk.
  woensdag 1 april 2015 @ 11:08:59 #101
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151255754
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:05 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Kan me vergissen maar volgens mij heb geen hotels op de luchthaven. Als je naar buiten gaat en je steekt de parking over heb je een hele reeks hotels. Dat is zeg maar tegenover de ingang(minuut of 5-10 lopen of shuttle bus)

correctie: ze hebben er blijkbaar wel 1 op de luchthaven.
http://www.airport.kr/air(...)rId=22&facilityId=74
Ik heb zo een lange transit dat ik het JW Marriott heb geboekt, is ongeveer anderhalf uur van het vliegveld met de limo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 1 april 2015 @ 14:19:16 #102
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151262186
We gaan morgen naar Londen met easyjet en hebben de boarding pass uitgeprint maar vreemd genoeg staat er niet naar welke gate ( Hof M ) we moeten ???? Kijk ik niet goed of zo ? :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 1 april 2015 @ 14:20:36 #103
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151262243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:19 schreef deedeetee het volgende:
We gaan morgen naar Londen met easyjet en hebben de boarding pass uitgeprint maar vreemd genoeg staat er niet naar welke gate ( Hof M ) we moeten ???? Kijk ik niet goed of zo ? :@
Dat staat toch gewoon op de departure schermen?
  woensdag 1 april 2015 @ 14:25:59 #104
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151262417
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:20 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat staat toch gewoon op de departure schermen?
Vroeger wel idg maar op de site van schiphol staat dat het op de boarding pass moet staan. Ik moet nog wennen aan alles dat veranderd is. Vroeger met je vliegticket dat je met de post kreeg inchecken en koffer afgeven enz...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 1 april 2015 @ 14:30:19 #105
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151262574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Vroeger wel idg
Die borden hangen er nog altijd :P

quote:
maar op de site van schiphol staat dat het op de boarding pass moet staan.
Aangezien je naar de UK gaat kun je ervan uitgaan dat het H is in ieder geval.
quote:
Ik moet nog wennen aan alles dat veranderd is. Vroeger met je vliegticket dat je met de post kreeg inchecken en koffer afgeven enz...
Koffer moet je ook nog steeds afgeven :+
  woensdag 1 april 2015 @ 14:58:42 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151263588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:30 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Die borden hangen er nog altijd :P

[..]

Aangezien je naar de UK gaat kun je ervan uitgaan dat het H is in ieder geval.

[..]

Koffer moet je ook nog steeds afgeven :+
Ja de koffer moet in een soort automaat, ben benieuwd of dat goed gaat. Op de filmpjes zeggen heel veel mensen dat t reuze gemakkelijk en gebruiksvriendelijk is. Maar niemand zegt wat je dan precies moet doen. Niet echt informatief dus :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151265018
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja de koffer moet in een soort automaat, ben benieuwd of dat goed gaat. Op de filmpjes zeggen heel veel mensen dat t reuze gemakkelijk en gebruiksvriendelijk is. Maar niemand zegt wat je dan precies moet doen. Niet echt informatief dus :D
Dat wordt stap voor stap aangegeven. Rustig blijven, alles komt goed ;).
  woensdag 1 april 2015 @ 20:40:52 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151275089
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 15:42 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Dat wordt stap voor stap aangegeven. Rustig blijven, alles komt goed ;).
Heb lelijk de bibbers en moet vannacht uiterlijk om half 3 op om naar schiphol te vertrekken. -O-
Gelukkig is mijn man aan nachtwerk gewend want ik zal wel als een dweil achterop sukkelen en niet uit mijn ogen kunnen kijken van de slaap. :')
Als mijn koffer niet netjes mee naar de UK komt dan moet ik meteen gaan shoppen O-)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 1 april 2015 @ 21:03:40 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_151276127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 14:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Vroeger wel idg maar op de site van schiphol staat dat het op de boarding pass moet staan. Ik moet nog wennen aan alles dat veranderd is. Vroeger met je vliegticket dat je met de post kreeg inchecken en koffer afgeven enz...
Het zijn in ieder geval de H-gates, of in enkele gevallen ook de G-pier afhankelijk van welk tijdstip.

Maar op de Boarding Pass kan Easyjet dat niet zetten omdat je die al 4 weken voor vertrek kan uitdraaien, en dan weet Easyjet natuurlijk nooit welke gate ze gaan gebruiken, sterker nog, op de dag zelf wijzigt dit ook nog regelmatig als er bijvoorbeeld vertragingen zijn waardoor sommige gates ongepland langer in gebruik zijn.

Maar geen nood, staat op Schiphol Bouwput (want dat is het op dit moment) allemaal goed aangegeven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_151389772
Ik heb een ticket gekocht van Iguacu Falls naar Rio de Janeiro, met een tussenstop in Sao Paulo. Nu denk ik erover om de overstap te 'missen' en van de gelegenheid gebruik te maken om een paar dagen in Sao Paulo door te brengen. Kan dit problemen opleveren? Het gaat om binnenlandse vluchten dus in principe geen douanekwestie, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_151393520
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:54 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik heb een ticket gekocht van Iguacu Falls naar Rio de Janeiro, met een tussenstop in Sao Paulo. Nu denk ik erover om de overstap te 'missen' en van de gelegenheid gebruik te maken om een paar dagen in Sao Paulo door te brengen. Kan dit problemen opleveren? Het gaat om binnenlandse vluchten dus in principe geen douanekwestie, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Weet je al wat je met je bagage doet? Jij kan het best missen mits het geen retourtje is.
pi_151394863
Ik neem dan alleen handbagage mee. Volgens een Braziliaanse vriend zou het overigens niet kunnen (het vliegveld van Sao paulo verlaten), maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom niet. Iemand ervaring met het al dan niet opzettelijk missen van een overstap?
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_151398995
Iemand die een plek kent waar ik goedkoop een flightbag kan kopen voor mijn backpack, bij de bever/ perry-sport waren ze 30/35 euro, wat ik wel aan de prijs vond.

Iemand een betere optie of eventueel een alternatief?
  zondag 5 april 2015 @ 22:08:01 #114
410610 imhumannature
Ik ben blij.
pi_151403009
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 20:50 schreef bitowner het volgende:
Iemand die een plek kent waar ik goedkoop een flightbag kan kopen voor mijn backpack, bij de bever/ perry-sport waren ze 30/35 euro, wat ik wel aan de prijs vond.

Iemand een betere optie of eventueel een alternatief?
Bij Decathlon ¤20.
  maandag 6 april 2015 @ 10:46:43 #115
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151412073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het zijn in ieder geval de H-gates, of in enkele gevallen ook de G-pier afhankelijk van welk tijdstip.

Maar op de Boarding Pass kan Easyjet dat niet zetten omdat je die al 4 weken voor vertrek kan uitdraaien, en dan weet Easyjet natuurlijk nooit welke gate ze gaan gebruiken, sterker nog, op de dag zelf wijzigt dit ook nog regelmatig als er bijvoorbeeld vertragingen zijn waardoor sommige gates ongepland langer in gebruik zijn.

Maar geen nood, staat op Schiphol Bouwput (want dat is het op dit moment) allemaal goed aangegeven.
Ik vond het niet echt goed aangegeven dat was op Gatwick veel beter geregeld. Daar liep ook personeel rond die je vragen kon stellen.
Op Schiphol stonden samen met de anderen die ruimbagage hadden heel lang te wachten om te zien op welke belt onze bagage aankwam. Tevergeefs overgens. Uiteindelijk kwam er iemand aan wandelden die vertelde dat de bagage van onze vlucht op belt 20 binnen kwam....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_151445351
Ik heb vorige maand en vorige week met Cathay gevlogen, je krijgt dan ook Asia miles. Ik heb net pas een account aangemaakt. Kan ik die Asia miles die ik zou krijgen nog kunnen krijgen op mijn account die ik net heb gemaakt? Het ging niet automatisch in ieder geval.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:29:54 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151445445
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:26 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb vorige maand en vorige week met Cathay gevlogen, je krijgt dan ook Asia miles. Ik heb net pas een account aangemaakt. Kan ik die Asia miles die ik zou krijgen nog kunnen krijgen op mijn account die ik net heb gemaakt? Het ging niet automatisch in ieder geval.
Je kunt ze terugwerkend krijgen. Bij alle OneWorld programma's (als je misschien meer aan een ander OneWorld Programma hebt). Air Berlin en British Airways zijn geen slechte programma's.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_151445535
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:29 schreef XL het volgende:

[..]

Je kunt ze terugwerkend krijgen. Bij alle OneWorld programma's (als je misschien meer aan een ander OneWorld Programma hebt). Air Berlin en British Airways zijn geen slechte programma's.
Door middel van een mailtje naar hun sturen of iets dergelijks? En met dat laatste bedoel je daarmee dat ik Asia miles kan omzetten in iets van Air Berlin?
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:41:06 #119
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151445687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:33 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Door middel van een mailtje naar hun sturen of iets dergelijks? En met dat laatste bedoel je daarmee dat ik Asia miles kan omzetten in iets van Air Berlin?
Nee, niet omzetten. Je kunt ze maar 1x sparen. Maar je kunt vluchten met Cathay Pacific ook in een account bij Air Berlin laten bijschrijven omdat beide tot dezelfde alliantie behoren.

Bijv. met dit formulier: https://www.airberlin.com(...)content=link_sidebar

Hoe dat precies bij Cathay gaat weet ik niet.

Dat is natuurlijk zinvol als je vaker bij Air Berlin vliegt, of omdat je bij Air Berlin makkelijker een korte vlucht kunt boeken van gespaarde punten (korte vluchten vertrekken van Duitsland). Als je vaak naar Hong Kong of bestemming in China vliegt kan natuurlijk een account bij Cathay nog steeds zin hebben. Of wanneer je voordelen wil hebben bij Air New Zealand.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_151458251
Een Economy Comfort-stoel is dat het geld waard bij KLM?
  Eindredactie Games dinsdag 7 april 2015 @ 19:50:33 #121
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_151459663
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:23 schreef Max-Westerman het volgende:
Een Economy Comfort-stoel is dat het geld waard bij KLM?
dat hangt van de vlucht af :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_151459930
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dat hangt van de vlucht af :P
Amsterdam - Hong Kong.
Ik kom in de ochtend aan in Hong Kong, dus ik hoop eigenlijk dat ik wel een beetje kan slapen in het vliegtuig :P
pi_151474712
Ik twijfel voor mijn vakantie van Amsterdam naar Jakarta tussen Malaysia en Emirates. Malaysia is bij deze vlucht ongeveer ¤60 goedkoper.

Iemand tips?
  woensdag 8 april 2015 @ 09:27:18 #124
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151475399
Gelijkwaardige maatschappijen. Heb met beide geen persoonlijke ervaring. Zou de kortste overstap kiezen als je miles sparen niet interessant vindt. Anders malaysia omdat de pak hem beet 15000 punten een enkeltje binnen europa waard zijn bij airberlin/ba etc en de vlucht sowieso goedkoper is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 8 april 2015 @ 09:28:32 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151475421
Voordeel emirates is dat de vlucht mooi in het midden een pauze krijgt. Bij malaysia heb je een lange vlucht en dan nog hele korte.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_151475449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:37 schreef imhumannature het volgende:
Ik twijfel voor mijn vakantie van Amsterdam naar Jakarta tussen Malaysia en Emirates. Malaysia is bij deze vlucht ongeveer ¤60 goedkoper.

Iemand tips?
Emirates is goed, veel beenruimte.
Je kan ook met Garuda die zijn nog relaxter met de 3-3-3 opstelling en directe vlucht :) 5star Airlines en best economy class 2014/2015 :)
We fear that which we cannot see
  woensdag 8 april 2015 @ 09:45:53 #127
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_151475809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:37 schreef imhumannature het volgende:
Malaysia is bij deze vlucht ongeveer ¤60 goedkoper.
Waar hebben we het over zeg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 8 april 2015 @ 10:31:57 #128
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_151476833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:45 schreef static het volgende:

[..]

Waar hebben we het over zeg.
Dat zijn wij geneigd te denken als frequent flyer. Maar dat kan zo'n 10% korting zijn voor de backpackende student....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_151476963
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 09:29 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Emirates is goed, veel beenruimte.
Je kan ook met Garuda die zijn nog relaxter met de 3-3-3 opstelling en directe vlucht :) 5star Airlines en best economy class 2014/2015 :)
Vliegt Garuda direct tegenwoordig?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_151477289
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2015 10:37 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Vliegt Garuda direct tegenwoordig?
Ja sinds vorig jaar mei ofzo :) Ideaal vorig jaar november gedaan :D
Ik prefer nu Garuda boven Emirates daardoor. De zit opstelling, geen overstap maakt het verschil.
We fear that which we cannot see
pi_151478665
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2015 10:37 schreef Hallojo het volgende:
Vliegt Garuda direct tegenwoordig?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 10:53 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Ja sinds vorig jaar mei ofzo :) Ideaal vorig jaar november gedaan :D
Ik prefer nu Garuda boven Emirates daardoor. De zit opstelling, geen overstap maakt het verschil.
30 mei kwam de eerste 777 van Garuda op Schiphol en sinds 8 september gaat deze door naar London Gatwick.
Deze vlucht gaat dus Jakarta - Amsterdam - London Gatwick - Amsterdam - Jakarta.
Vlucht tussen Amsterdam en Jakarta is een van de twee langste non-stop vluchten vanaf Schiphol.

Dat het zo'n lange vlucht is, de 777 premium heavy is (first class) en slechts 3-3-3 achterin heeft is het financieel niet echt een succes lijkt het. Het is dus afwachten hoe lang dat nog zo doorgaat.
Vooral het stuk tussen Amsterdam en Gatwick kan wel eens aflopen.
pi_151482579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


[..]

30 mei kwam de eerste 777 van Garuda op Schiphol en sinds 8 september gaat deze door naar London Gatwick.
Deze vlucht gaat dus Jakarta - Amsterdam - London Gatwick - Amsterdam - Jakarta.
Vlucht tussen Amsterdam en Jakarta is een van de twee langste non-stop vluchten vanaf Schiphol.

Dat het zo'n lange vlucht is, de 777 premium heavy is (first class) en slechts 3-3-3 achterin heeft is het financieel niet echt een succes lijkt het. Het is dus afwachten hoe lang dat nog zo doorgaat.
Vooral het stuk tussen Amsterdam en Gatwick kan wel eens aflopen.
Ja de naar Gatwick toe heeft denk weinig waarde idd.
De nonstop ams-jkt heeft denk wel nog hoop. Vooral als ze concurreren qua prijs met de arabische.
Veelal Indonesische of Nederlandse mensen zullen dan gebruik blijven maken van deze vlucht :)
We fear that which we cannot see
pi_151482659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:51 schreef Iemand91 het volgende:

...Vlucht tussen Amsterdam en Jakarta is een van de twee langste non-stop vluchten vanaf Schiphol.
...
Da's wel een beste zit.. :{ Hoe lang vlieg je daarover?
pi_151482983
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:13 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Ja de naar Gatwick toe heeft denk weinig waarde idd.
True, maar je kon voor ¤99 retour; wel aantrekkelijk.
quote:
De nonstop ams-jkt heeft denk wel nog hoop. Vooral als ze concurreren qua prijs met de arabische.
Maar dat betwijfel ik dus. Emirates stuurt naar elke uithoek van de wereld vliegtuigen tot meerdere per dag. Daar kan nagenoeg geen enkele andere maatschappij tegen opboksen, zeker Garuda niet met bijv. maar 3-3-3 achterin.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:17 schreef DonJames het volgende:
Da's wel een beste zit.. :{ Hoe lang vlieg je daarover?
Officieel van Jakarta naar Amsterdam in 13:45 uur en Amsterdam - Jakarta 13:40 uur.
In de praktijk schommelt het tussen de 13:30 en 14:30 uur.
(Met 1 uitschieter van Schiphol naar Jakarta die 15:20 uur nodig had)
pi_151483067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:29 schreef Iemand91 het volgende:
...
Officieel van Jakarta naar Amsterdam in 13:45 uur en Amsterdam - Jakarta 13:40 uur.
In de praktijk schommelt het tussen de 13:30 en 14:30 uur.
(Met 1 uitschieter van Schiphol naar Jakarta in 15:20 uur)
Tering zeg.. Op zich prima als je haast hebt, maar ik heb liever dat ik even de beentjes kan strekken op Dubai.
pi_151484705
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

True, maar je kon voor ¤99 retour; wel aantrekkelijk.

[..]

Maar dat betwijfel ik dus. Emirates stuurt naar elke uithoek van de wereld vliegtuigen tot meerdere per dag. Daar kan nagenoeg geen enkele andere maatschappij tegen opboksen, zeker Garuda niet met bijv. maar 3-3-3 achterin.

[..]

Officieel van Jakarta naar Amsterdam in 13:45 uur en Amsterdam - Jakarta 13:40 uur.
In de praktijk schommelt het tussen de 13:30 en 14:30 uur.
(Met 1 uitschieter van Schiphol naar Jakarta die 15:20 uur nodig had)
Ja, naar Dubai is meestal wel vol. Dubai - Jakarta was laatste keer dat ik ging niet zo vol. Kon gewoon languit liggen op 3 plekken en dat deden meerdere mensen :)
Garuda zat vorig jaar propvol, maar ja ik vind het wel prettig met beide maatschappijen :)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tering zeg.. Op zich prima als je haast hebt, maar ik heb liever dat ik even de beentjes kan strekken op Dubai.
Ja, ik zelf heb liever nonstop. In deze opstelling goed te doen. Met een KLM zou ik bijvoorbeeld nooit meer gaan, te krappe beenruimte.
We fear that which we cannot see
pi_151484759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:30 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Ja, naar Dubai is meestal wel vol. Dubai - Jakarta was laatste keer dat ik ging niet zo vol. Kon gewoon languit liggen op 3 plekken en dat deden meerdere mensen :)
Garuda zat vorig jaar propvol, maar ja ik vind het wel prettig met beide maatschappijen :)

[..]

Ja, ik zelf heb liever nonstop. In deze opstelling goed te doen. Met een KLM zou ik bijvoorbeeld nooit meer gaan, te krappe beenruimte.
Is de Garuda 777 een beetje vergelijkbaar met de Emirates A380 qua ruimte, comfort en service?
pi_151484884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tering zeg.. Op zich prima als je haast hebt, maar ik heb liever dat ik even de beentjes kan strekken op Dubai.
Ik betaal extra voor nonstop. Overstappen vind ik echt niks.
pi_151484994
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 15:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is de Garuda 777 een beetje vergelijkbaar met de Emirates A380 qua ruimte, comfort en service?
Qua ruimte uhm is de a380 boller bij de raamkant. Stoelen even groot en beenruimte even ruim volgens mij.
Alleen de eerste economy stoelen zou ik niet nemen, bovenruimte handbagage is daar heel klein.

Service hetzelfde, alhoewel ik Garuda wel ietsjes fijner vind. Qua talen is het Engels/Indonesisch/Nederlands. :)

Nonstop zou ik ook ietsjes meer betalen, op zo'n vlucht kan je dan langer proberen te slapen.
We fear that which we cannot see
  woensdag 8 april 2015 @ 20:34:06 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_151494477
De Garuda vluchten gaan vooralsnog gewoon door. Het Gatwick aanhangsel zal voorlopig nog wel blijven, want de rechtstreekse vlucht naar London Gatwick vanaf Jakarta gaat op korte termijn niet gebeuren, daarvoor is de concurrentie van de maatschappijen zoals Ethiad, Qatar en Emirates te groot om dit economisch te maken. (Naast de nog wat andere mogelijkheden met Europese of andere Aziatische airliners).
Echter heeft Garuda wel het aanhangsel naar London (Gatwick) nodig om de vlucht van en naar Jakarta nog wel optimaal gevuld te houden, want enkel vanaf de Nederlandsche markt naar Jakarta zie ik weinig overlevingskansen, Jakarta is een low yield markt en ook de mogelijkheden vanaf Amsterdam met tussenstop zijn legio wat de yield niet ten goede komt.
De stoelindeling op deze route is wat dat betreft prima om een 3-3-3 opstelling in de economy classe te gebruiken, de sardine can uitvoering zoals de Midden Oosten airliners en KLM dit doen zou kunnen met wat restricties op het aantal passagiers voor een lange vlucht, maar dat is niet noodzakelijk gezien de huidige loadfactoren, want men zou de frequentie bij verwachte hogere aantallen passagiers nog wat op kunnen schroeven, want deze is nu nog niet dagelijks maar 5 x per week.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 17 april 2015 @ 19:11:17 #141
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151780828
Weet iemand eigenlijk of je naast 1 stuk handbagage (laten we even Ryanair als voorbeeld nemen) ook nog een rugzak (Eastpak) of een cameratas mee mag nemen?

Ik wil wat regelmatiger erop uit trekken om te gaan vliegtuigspotten, en dan heb ik naast een koffer met wat kleding vaak ook nog een cameratas/rugzak mee.

Volgens mij zag ik de vorige keer wel een kerel die z'n koffer gewoon als handbagage mee had, en daarnaast z'n cameratas gewoon voor zich onder de stoel legde. Daar werd niets van gezegd.

Hebben mensen hier ervaring mee?

edit: Ah het staat ook gewoon op de site van Ryanair.

''Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.''

Nouja prima.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151781806
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:11 schreef Blistering het volgende:
Weet iemand eigenlijk of je naast 1 stuk handbagage (laten we even Ryanair als voorbeeld nemen) ook nog een rugzak (Eastpak) of een cameratas mee mag nemen?

Ik wil wat regelmatiger erop uit trekken om te gaan vliegtuigspotten, en dan heb ik naast een koffer met wat kleding vaak ook nog een cameratas/rugzak mee.

Volgens mij zag ik de vorige keer wel een kerel die z'n koffer gewoon als handbagage mee had, en daarnaast z'n cameratas gewoon voor zich onder de stoel legde. Daar werd niets van gezegd.

Hebben mensen hier ervaring mee?

edit: Ah het staat ook gewoon op de site van Ryanair.

''Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.''

Nouja prima.
Bij wizzair iig niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_151944882
Zijn er mensen die ervaring hebben met het MH Upgrade programma? :)

[ Bericht 39% gewijzigd door imhumannature op 23-04-2015 15:21:46 ]
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:40:06 #144
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_151997066
Ik vlieg binnenkort met Transavia, ik weet dat ik geen drinken mag meenemen, maar als ik t na de douane haal mag het dan mee op de vlucht?
En mag ik wel eten van thuis meenemen (koekjes/snoep)?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_151997151
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:40 schreef bobbernaut het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia, ik weet dat ik geen drinken mag meenemen, maar als ik t na de douane haal mag het dan mee op de vlucht?
En mag ik wel eten van thuis meenemen (koekjes/snoep)?
Ja, dat is allemaal geen probleem, mits je geen alcoholische dranken zelf meeneemt voor in het vliegtuig en je geen overlast geeft met hetgeen je gaat eten.
Zeker bij KLM en Transavia nog wel eens mensen met een menu van de BurgerKing aan boord zien zitten :')
  vrijdag 24 april 2015 @ 19:49:34 #146
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_151997381
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, dat is allemaal geen probleem, mits je geen alcoholische dranken zelf meeneemt voor in het vliegtuig en je geen overlast geeft met hetgeen je gaat eten.
Zeker bij KLM en Transavia nog wel eens mensen met een menu van de BurgerKing aan boord zien zitten :')
Oh dan laat ik mn doerian wel thuis ;(

Maar bedankt!
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  zaterdag 25 april 2015 @ 06:36:43 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_152007052
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:38 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Bij wizzair iig niet.
Vreemd, heb er namelijk nooit gezeik mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 25 april 2015 @ 08:17:39 #148
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152007344
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 23:51 schreef imhumannature het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het MH Upgrade programma? :)
Ja, paar dagen voor vertrek krijg je een aanbiedings email voor een upgrade naar business class, mits uiteraard niet volgeboekt. Maar de prijs is fixed en je kunt niet bieden.

Onlangs ook zo'n aanbiedieding gehad voor 719 euro bijbetalen voor enkele reis AMS-KUL en 139 voor KUL-BKK. Maar dat vond ik wat te gortig voor een retourtje AMS-KUL-BKK dat slechts 469 euro kostte.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_152011502
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 april 2015 19:40 schreef bobbernaut het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia, ik weet dat ik geen drinken mag meenemen, maar als ik t na de douane haal mag het dan mee op de vlucht?
En mag ik wel eten van thuis meenemen (koekjes/snoep)?
De douane heeft er niks mee te maken, het is de beveiliging die controleert op vloeistoffen.

Hou er rekening mee dat de beveiligingscontrole voor vluchten buiten Schengen pas aan de gate zelf is op Schiphol. Dus als je in dat geval iets op Schiphol zelf koopt, moet je het in een speciale plastic tas laten sealen die je pas na de beveiligingscontrole open mag maken.

Als je binnen Schengen reist krijg je direct na inchecken de beveiligingscontrole al, en kun je alles wat je daarna koopt gewoon meenemen aan boord, zonder sealen etc.
pi_152184687
Nog even ter bevestiging bij het boeken van tickets:
Roepnaam: Piet
Namen in paspoort: Antonius Petrus Johannes van Boven

Klopt het dat ik als voornaam: Antonius invul
En als achternaam: van Boven

Moet de achternaam aan elkaar geschreven worden? Zo staat dit soms op tickets zag ik.

De overige namen gewoon weglaten?

Bij bijv ebookers kan je nog overige voornamen invullen.
pi_152184896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:01 schreef consio het volgende:
Nog even ter bevestiging bij het boeken van tickets:
Roepnaam: Piet
Namen in paspoort: Antonius Petrus Johannes van Boven

Klopt het dat ik als voornaam: Antonius invul
En als achternaam: van Boven

Moet de achternaam aan elkaar geschreven worden? Zo staat dit soms op tickets zag ik.

De overige namen gewoon weglaten?

Bij bijv ebookers kan je nog overige voornamen invullen.
Gewoon zoals in je paspoort, uiteindelijk wordt het vanzelf aan elkaar geplakt. Meerdere voornamen kun je weglaten of ook invullen, wat je zelf wilt.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:31:33 #152
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152532088
Niet perse een vraag over vliegen, maar in het algemeen even m.b.t. annuleringsverzekeringen.

Ik wil in juli een paar dagen naar Londen met het vliegtuig. Nu heb ik een hotel en een vlucht, maar dat hotel kan ik niet gratis annuleren (dat kost heel wat eurootjes extra).

Maar als ik dan een annuleringsverzekering neem, dan is zo'n ''gratis annuleren'' optie toch ook onnodig?

Het lijkt mij dubbel op, of mis ik wat?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152532296
Hotel annuleren via de site waar je geboekt heb, kan zonder reden.
Om je annuleringsverzekering aan te spreken, heb je een geldige reden nodig: ziekte waardoor je niet kunt reizen, overlijden in de familie, dat soort dingen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 18:41:49 #154
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_152532404
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 18:37 schreef Felixa het volgende:
Hotel annuleren via de site waar je geboekt heb, kan zonder reden.
Om je annuleringsverzekering aan te spreken, heb je een geldige reden nodig: ziekte waardoor je niet kunt reizen, overlijden in de familie, dat soort dingen.
Duidelijk, dank.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_152535352
Hey,

Ik zou graag naar Amerika willen, volgend jaar. Mijn doel is om New York, San Francisco of Los Angelas en Las vegas te bezoeken in ~drie weken.

Ik lees nu iets over een slot op mijn koffer? Kan iemand mij hier iets meer uitleg over geven?
  dinsdag 12 mei 2015 @ 20:05:42 #156
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_152535697
TSA slot, dat kan de douane gewoon open maken en hoeven ze niks kapot te maken.
pi_152541087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 19:57 schreef _Central het volgende:
Hey,

Ik zou graag naar Amerika willen, volgend jaar. Mijn doel is om New York, San Francisco of Los Angelas en Las vegas te bezoeken in ~drie weken.

Ik lees nu iets over een slot op mijn koffer? Kan iemand mij hier iets meer uitleg over geven?
Of helemaal geen slot óf een TSA slot. Te herkennen aan dit logo:
http://www.tsa.gov/sites/(...)locks_safe_skies.jpg

Kleine TSA hangslotjes zijn in iedere bouwmarkt te koop in Nederland. Bij ieder ander slot loop je de kans dat je koffer wordt gesloopt zodat ze hem kunnen openen in het kader van willekeurige doorzoekingen. Regels zijn duidelijk.
pi_152548938
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 15:49 schreef consio het volgende:
In September hebben we het idee om naar Bali te gaan. Na een beetje rondgekeken te hebben op het volgende uitgekomen:
Ams-Bali (klm rechtstreeks) je stopt alleen kort in Singapore (kerosine bijvullen?)maar bagage blijft aan boord. Je moet het vliegtuig verlaten en gelijk weer in de rij gaan staan om te boarden (+/- 30m-1h). Daarna vlieg je door naar Bali (Denpasar).
Daar zijn we dan een dag of 10-12.
Vervolgens: Bali-Singapore. 2 a 3 dagen Singapore. Om af te sluiten met een rechtstreekse vlucht van klm: singapore-Ams.
Tickets ongeveer 820e pp.

Iemand nog alternatieven?
Uiteindelijk toch anders geworden:
Amsterdam - Hong kong (3u overstap op dubai)
Hong kong - Bangkok
Bangkok - Dubai
Dubai - Amsterdam
15 dagen vakantie, vluchten zijn met Emirates in een a380.
Alleen Dubai-Amsterdam is een 777-300
Tickets 627e pp

Nog een paar maanden wachten :D
pi_152550580
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 21:43 schreef Justinn het volgende:

[..]

Of helemaal geen slot óf een TSA slot. Te herkennen aan dit logo:
http://www.tsa.gov/sites/(...)locks_safe_skies.jpg

Kleine TSA hangslotjes zijn in iedere bouwmarkt te koop in Nederland. Bij ieder ander slot loop je de kans dat je koffer wordt gesloopt zodat ze hem kunnen openen in het kader van willekeurige doorzoekingen. Regels zijn duidelijk.
Mijn cijferslot hadden ze keurig netjes ontcijferd :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 14 mei 2015 @ 02:28:04 #160
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_152583473
Ik heb een vlucht gevonden via kayak op edreams waarbij een lufthansa vol uit naar Singapore na een overstap van 2,5 uur wordt gevolgd door een silk air vlucht naar Indonesië. Prima tijden, prima prijzen. Maar de vluchten zijn niet direct te boeken op lufthansa omdat silk air en lufthansa niet in dezelfde alliantie zitten, denk ik?

Mijn vraag is stel dat mijn vlucht naar Singapore vertraging heeft en ik de silk air vlucht niet kan halen. Ik wordt dan niet gratis overgeboekt naar een nieuwe vlucht ofwel? Treedt mijn reisverzekering of creditcard dan in werking (in algemene zin,ik zal het vervolgens dubbel checken bij mijn maatschappij) en betalen die voor een nieuwe vlucht naar Indonesië, of moet ik zelf op de blaren zitten en betalen?
  donderdag 14 mei 2015 @ 09:02:00 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_152584538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:28 schreef pahlawan het volgende:
Ik heb een vlucht gevonden via kayak op edreams waarbij een lufthansa vol uit naar Singapore na een overstap van 2,5 uur wordt gevolgd door een silk air vlucht naar Indonesië. Prima tijden, prima prijzen. Maar de vluchten zijn niet direct te boeken op lufthansa omdat silk air en lufthansa niet in dezelfde alliantie zitten, denk ik?

Mijn vraag is stel dat mijn vlucht naar Singapore vertraging heeft en ik de silk air vlucht niet kan halen. Ik wordt dan niet gratis overgeboekt naar een nieuwe vlucht ofwel? Treedt mijn reisverzekering of creditcard dan in werking (in algemene zin,ik zal het vervolgens dubbel checken bij mijn maatschappij) en betalen die voor een nieuwe vlucht naar Indonesië, of moet ik zelf op de blaren zitten en betalen?
Dat laatste dus. En dat is het verneukeratieve bij die boekingssites. Zoek maar eens op "eDreams Reviews" oid.

En het is nog een beetje erger ook, want ze zullen das Gepäck ook niet doorlabelen, dus mag jij in SIN eerste door de immigration, gaat meestal snel, je bagage opvissen, en dan een verdieping hoger weer inchecken bij Silk Air, die natuurlijk net aan de andere kant van de vertrekhal zit als wat jij dacht. Het lijkt me zonder enige vertraging redelijk krap die 2,5 uur overstap. Maar het zou net kunnen. Ik zou het niet doen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 15 mei 2015 @ 07:37:10 #162
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_152613198
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat laatste dus. En dat is het verneukeratieve bij die boekingssites. Zoek maar eens op "eDreams Reviews" oid.

En het is nog een beetje erger ook, want ze zullen das Gepäck ook niet doorlabelen, dus mag jij in SIN eerste door de immigration, gaat meestal snel, je bagage opvissen, en dan een verdieping hoger weer inchecken bij Silk Air, die natuurlijk net aan de andere kant van de vertrekhal zit als wat jij dacht. Het lijkt me zonder enige vertraging redelijk krap die 2,5 uur overstap. Maar het zou net kunnen. Ik zou het niet doen.
Bedankt voor je reactie. Ik ga de vluchten direct boeken bij lufthansa, de silkair vlucht boek ik ook direct met voldoende overstap tijd
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:38:58 #163
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152654873
Iemand ervaring met een eventuele compensatie voor een lange vertraging met Cathay Pacific/Dragon Air?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_152656081
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:38 schreef static het volgende:
Iemand ervaring met een eventuele compensatie voor een lange vertraging met Cathay Pacific/Dragon Air?
Niet met vertraging maar wel met een overboeking waardoor ik een vlucht van 14 uur later moest nemen bij Cathay Pacific van Hong Kong naar Sydney. Ik kreeg 1500 Hong Kong dollars, gratis toegang tot de business lounge van Cathay op het vliegveld en een gratis upgrade naar business class op de vlucht naar Sydney.

Ook vertraging gehad van Hong Kong naar Amsterdam met Cathay van een uur ongeveer, daar verder alleen 'sorry' voor gekregen.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:31:47 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152784583
Mijn vriend en ik willen rond oktober/november (waarschijnlijk oktober) een paar weken weg richting Australie/Nieuw Zeeland. Nu zijn we vorig jaar in Los Angeles geweest en we vonden het daar best wel erg fijn. We dachten er aan om misschien via Los Angeles (en daar dan misschien 2-3 dagen blijven) richting Nieuw Zeeland te vliegen. We vliegen ook liever die kant op, dan richting Azie. Nu weet ik van het bestaan van stop-overs, maar hoe gaat dat precies te werk en hoe kun je dat selecteren bij bijv KLM, zodat we de prijzen even kunnen checken?

Never mind, ik heb het gevonden :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:36:45 #166
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_152784727
Bij boekingen 'meerdere bestemmingen' kiezen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_152970227
Misschien dat iemand het hier weet.. Ik vlieg binnenkort naar Dar es Salaam met een overstap op Istanbul met Turkish Airlines. Nu staat op het ticket dat ik een visum nodig heb voor Turkije.. Ik ga de luchthaven niet af, dus dat lijkt mij onzin, maar er staat ook dat je wordt geweigerd op de vlucht als je geen visum hebt.. Any thoughts?
pi_152978308
Lijkt mij ook onzin idd, zie de regels. Zelfs al verlaat je het passagiersverbied, dan heb je als Nederlander iig geen visum nodig voor zover ik zo snel kon lezen.

Probeer dat voor de zekerheid alleen nog even officieel te bevestigen dan. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_152978504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:47 schreef DonJames het volgende:
Misschien dat iemand het hier weet.. Ik vlieg binnenkort naar Dar es Salaam met een overstap op Istanbul met Turkish Airlines. Nu staat op het ticket dat ik een visum nodig heb voor Turkije.. Ik ga de luchthaven niet af, dus dat lijkt mij onzin, maar er staat ook dat je wordt geweigerd op de vlucht als je geen visum hebt.. Any thoughts?
Vlieg je door met dezelfde maatschappij? Anders heb je kans dat je je bagage opnieuw moet inchecken, en dat zou zomaar eens buiten de transit area kunnen zijn.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:57:48 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_152980121
Als Nederlander heb je in Turkije sowieso wel een visum nodig. Dat je bij aankomst kan kopen, reken op een forse rij. Of je het nodig hebt hangt van terminal en maatschappij af. Als je maatschappij zegt dat het nodig is zul je wel van terminal moeten wisselen en dan moet je dus schijnbaar door Turkije.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:24:41 #171
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152981038
ik ben met turkish naar Delhi gevlogen, en hoefde absoluut geen visum te hebben. Als je in het vliegveld blifjt zou het geen probleem moeten zijn...
pi_152981625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:24 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben met turkish naar Delhi gevlogen, en hoefde absoluut geen visum te hebben. Als je in het vliegveld blifjt zou het geen probleem moeten zijn...
En dat ligt aan je overstap.
pi_152985165
OK, ik heb op de site van Turkish Airlines gevonden:

International transfer passengers flight routes issued on single ticket continuing to a foreign destination with Turkish Airlines:
• Passengers disembark with only their cabin baggage and proceed directly to the boarding gates without any flight or passport procedures.

International transfer passengers (flight routes issued on separate ticket) continuing to a foreign destination with Turkish Airlines:
• Passengers reclaim their baggage from the international arrivals hall and proceed to the international terminal to apply to the relevant airline counter for check-in procedures.

http://www.turkishairline(...)passenger-procedures


Heb ik 1 ticket? Het staat wel allemaal op 1 A4-tje, maar aangezien ik nog niet ben ingechecked heb ik nog geen tickets.. :{
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:53:58 #174
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_152985680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:38 schreef DonJames het volgende:
OK, ik heb op de site van Turkish Airlines gevonden:

International transfer passengers flight routes issued on single ticket continuing to a foreign destination with Turkish Airlines:
• Passengers disembark with only their cabin baggage and proceed directly to the boarding gates without any flight or passport procedures.

International transfer passengers (flight routes issued on separate ticket) continuing to a foreign destination with Turkish Airlines:
• Passengers reclaim their baggage from the international arrivals hall and proceed to the international terminal to apply to the relevant airline counter for check-in procedures.

http://www.turkishairline(...)passenger-procedures


Heb ik 1 ticket? Het staat wel allemaal op 1 A4-tje, maar aangezien ik nog niet ben ingechecked heb ik nog geen tickets.. :{
Bij mijn vrienden van Turkish Airlines heb je zeer zeker geen visum benodigd wanneer je in Amsterdam op het vliegtuig stapt met vertrek naar Turkije.
Ik toon structureel bij de Nederlandse grenscontroles of het aan boord stappen in Amsterdam of een Turkse luchthaven mijn ID card en wordt zonder problemen aan boord gelaten, ik reis naar of uit Turkije zelf echter altijd met mijn paspoort, maar die gegevens zijn niet bekend bij Turkish Airlines.

Wanneer je internationaal door vliegt blijf je in de transit ruimte, zolang in Amsterdam de bagage naar de eindbestemming is doorgelabeled en je de boarding passen hebt voor de volgende vluchten. Bij een overstap in Istanbul, zowel Attaturk of Sabina Gokcen is er een één terminal principe en kom je eenvoudig, na een nutteloze veiligheidscontrole die nog lakser is dan de reguliere controle, weer in de vertrekhal terecht.
En mocht je om wat voor reden dan ook wel Turkije binnen willen of moeten kan je bij aankomst bij de vele aanwezige machines een visum kopen, je moet betalen met een credit card, maar als je die niet hebt zijn er behulpzame medewerkers aanwezig die wel voor jouw willen betalen. (Maar de kosten hiervoor zijn wel iets hoger, die medewerker wil ook wat verdienen).
Wanneer je verder niet op een zwarte lijst staat wordt het visum direct uitgegeven.

Betekent de opmerking van Turkish Airlines niet dat je een visum moet hebben voor je eindbestemming? Want ik kan mij zo voorstellen dat je voor Tanzania een visum nodig hebt. Met vertrek naar Koeweit heb ik toch ook de medewerkers zowat over de balie moeten heentrekken dat je als Nederlander echt een visum on arrival kan krijgen, en dat het wel een nieuwe procedure is maar gewoon in hun eigen systeem eenvoudig is te achterhalen. Men controleert dus bij vertrek bij het verkrijgen van de boarding pass hierop dus wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_152985685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:38 schreef DonJames het volgende:


Heb ik 1 ticket? Het staat wel allemaal op 1 A4-tje, maar aangezien ik nog niet ben ingechecked heb ik nog geen tickets.. :{
Als je alles in 1x geboekt hebt bij dezelfde partij en het staat op 1 bevestiging en je hebt 1 boekingscode/confirmation nummer dan heb je inderdaad 1 ticket :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:04:28 #176
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153070927
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_153071318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Wat vond je van de natte warme doekjes dan om je mond mee af te vegen? Komt er zo'n poppetje aan met een schaal van die doekjes. Hoepel toch op man ik ben de koning niet. Ik vond het allemaal wat overdreven :P
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:40:27 #178
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153072134
Dat is zowat bij elke maatschappij zo. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 08:57:22 #179
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153094739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Ze hebben toch een betaald en een gratis programma. Of doen ze dat niet meer? Was zo toen ik er werkte. Asiamiles en Marco Polo. Neem anders gewoon een OneWorld programma naar keuze en spaar daar.

Je kunt gewoon status miles sparen op Cathay bij bijv. Airberlin en dan heb je zo emerald status als je business vliegt (airberlin partnert ook met etihad voor status miles en etihad heeft ook topnotch business en idioot goede first/suites). Finnair heeft een mooie route naar Europa, korte overstap en uitstekende lounge in Helsinki. Zelf wel matige business class. Qantas en Qatar schijnen ook uitstekende business class te hebben in OneWorld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_153095221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Was die 50 USD niet een borg ? DIe je dan terug krijgt als je een x-aantal punten hebt ? Zo was het voorheen wel ...
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:13:59 #181
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_153095535
Ben inderdaad lid van Asiamiles, maar daar spaar je alleen punten voor produkten (boeit me niet); niet voor tiers.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:25:16 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153096959
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:13 schreef static het volgende:
Ben inderdaad lid van Asiamiles, maar daar spaar je alleen punten voor produkten (boeit me niet); niet voor tiers.
Dus wisselen naar een ander oneworld programma. Die dekken allemaal de meeste voordelen van Cathay.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_153110617
Hoe moeilijk doe men bij EasyJet over het formaat en gewicht van de bagage? Max gewicht is 10 kilo, dit zullen ze ongetwijfeld checken. Max formaat is 56x45x25 centimeter. Krijg ik gezeik als het een paar centimeter meer is, of als de tas bijvoorbeeld breder maar minder hoog is? Heb niet zoveel zin om 50 euro boete te betalen en hoor vaak slechte verhalen over EasyJet
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zaterdag 30 mei 2015 @ 21:22:23 #184
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153111755
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:40 schreef Schadenfreude het volgende:
Hoe moeilijk doe men bij EasyJet over het formaat en gewicht van de bagage? Max gewicht is 10 kilo, dit zullen ze ongetwijfeld checken. Max formaat is 56x45x25 centimeter. Krijg ik gezeik als het een paar centimeter meer is, of als de tas bijvoorbeeld breder maar minder hoog is? Heb niet zoveel zin om 50 euro boete te betalen en hoor vaak slechte verhalen over EasyJet
Handbagage bedoel je ?
Ik vond t wel meevallen. Hoefde niet eens mijn schoudertas in mijn rugzak te proppen. Terwijl dat officieel wél moet. Ik stelde het netjes voor om te doen en werd zonder problemen doorgestuurd. Welke maat wil je meenemen ? Ze hebben wel iets staan bij de balie staan waar je je bagage in kunt proppen voor de maat. Maar als je t niet al te bar maakt hoef je je bagage er niet in te zetten om te passen en laten ze je er gewoon mee door. Ik heb best flinke trolleys in het vliegtuig gezien hoor. Die gingen met moeite ik het vak boven je hoofd.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153112769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:16 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Wat vond je van de natte warme doekjes dan om je mond mee af te vegen? Komt er zo'n poppetje aan met een schaal van die doekjes. Hoepel toch op man ik ben de koning niet. Ik vond het allemaal wat overdreven :P
Warme handdoekjes krijg je gewoon bij elke maatschappij. En is juist handig ook om handen/armen of gezicht even langs te gaan. Nooit gezien nog dat mensen hun mond ermee af gaan vegen tho :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_153125442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 21:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Handbagage bedoel je ?
Ik vond t wel meevallen. Hoefde niet eens mijn schoudertas in mijn rugzak te proppen. Terwijl dat officieel wél moet. Ik stelde het netjes voor om te doen en werd zonder problemen doorgestuurd. Welke maat wil je meenemen ? Ze hebben wel iets staan bij de balie staan waar je je bagage in kunt proppen voor de maat. Maar als je t niet al te bar maakt hoef je je bagage er niet in te zetten om te passen en laten ze je er gewoon mee door. Ik heb best flinke trolleys in het vliegtuig gezien hoor. Die gingen met moeite ik het vak boven je hoofd.
Handbagage idd. Mijn koffer is denk ik een paar centimeter groter. Op de heenweg pastte 'ie niet in het rek (waren heel kleine rekken) maar de maatschappij (flybe) deed niet moeilijk. Ik dacht dat EasyJet juist geld verdiend door allerlei verborgen kosten en boetes, dus daarom wil ik graag ervaringen van anderen horen. Eventueel kan ik mijn spullen meenemen in een sporttas, die kun je altijd in het vak propper itt een harde koffer.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 31 mei 2015 @ 14:49:59 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153126786
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 14:03 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Handbagage idd. Mijn koffer is denk ik een paar centimeter groter. Op de heenweg pastte 'ie niet in het rek (waren heel kleine rekken) maar de maatschappij (flybe) deed niet moeilijk. Ik dacht dat EasyJet juist geld verdiend door allerlei verborgen kosten en boetes, dus daarom wil ik graag ervaringen van anderen horen. Eventueel kan ik mijn spullen meenemen in een sporttas, die kun je altijd in het vak propper itt een harde koffer.
Ik had ook gehoord dat ze erg moeilijk deden maar ik heb er niks van gemerkt. Sporttas is mss het veiligste, daarmee zit je vast wel goed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_153141771
Hoe ver van tevoren kan je eigenlijk vliegtickets boeken?
En verschilt dat per site/maatschappij?

Ik wil namelijk vliegtickets boeken om volgend jaar naar de Olympische spelen in Brazilie te gaan.
Zullen vast ontzettend duur zijn. Maar als ik misschien zsm boek, dat het dan nog enigzins te betalen is.
pi_153143960
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:54 schreef Cracker26 het volgende:
Hoe ver van tevoren kan je eigenlijk vliegtickets boeken?
En verschilt dat per site/maatschappij?
Vluchtschema's bij worden bij sommige maatschappijen zo'n 18 maanden van tevoren op de website en open voor boeking gezet. Maar dan staan ze er nog niet voor de laagste prijs in; de prijs wordt aangepast naar gelang er meer of minder boekingen binnen komen. Voor grote evenementen zullen er wat aanpassingen gedaan worden om de prijs dan hoog te houden, maar ook niet bij alle maatschappijen. Wat het beste moment om te boeken is, is dus in zo'n geval nauwelijks te bepalen en hangt van heel veel zaken af; concurrentie, wisselkoersen, extra vluchten, beschikbaarheid van vliegtuigen etc.
Beste advies is altijd om te boeken op het moment dat jij een prijs ziet die jij er voor over hebt om te betalen :)
  zondag 31 mei 2015 @ 22:53:42 #190
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153144123
Mag je blikjes drinken (cola, sinas etc) meenemen in het vliegtuig?

Ik ga deze zomer naar Argentinië en het is een lange vlucht dus ik wil wel een beetje normaal drinken hebben in plaats van alleen water.
United States of America _O_
pi_153144242
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:53 schreef okedoei het volgende:
Mag je blikjes drinken (cola, sinas etc) meenemen in het vliegtuig?

Ik ga deze zomer naar Argentinië en het is een lange vlucht dus ik wil wel een beetje normaal drinken hebben in plaats van alleen water.
Ja, maar die mogen niet langs de veiligheidscontrole, dus je zal ze wel op de luchthaven moeten kopen. Op lange vluchten zoals naar Argentinië krijg je overigens onbeperkt te drinken (sap, fris, water, wijn, bier). Er komt iemand elk uur zo'n beetje langs of anders kan je het zelf uit het keukentje gaan halen.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:58:02 #192
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153144278
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, maar die mogen niet langs de veiligheidscontrole, dus je zal ze wel op de luchthaven moeten kopen. Op lange vluchten zoals naar Argentinië krijg je overigens onbeperkt te drinken (sap, fris, water, wijn, bier). Er komt iemand elk uur zo'n beetje langs of anders kan je het zelf uit het keukentje gaan halen.
Ah oké. Dan weet ik genoeg. Thanks. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door okedoei op 31-05-2015 23:05:12 ]
United States of America _O_
pi_153147672
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:58 schreef okedoei het volgende:

[..]

Ah oké. Dan weet ik genoeg. Thanks. :)
Oke! Doei!
  maandag 1 juni 2015 @ 11:34:31 #194
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_153150958
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:04 schreef static het volgende:
Ben een tijdje geleden voor vluchten in Azië overgestapt van Skyteam naar Cathay Pacific en consorten; gewoon te onpraktisch met al die omwegen vanuit Hong Kong.

Moet zeggen dat de business class van Cathay er met kop en schouders bovenuit steekt; wat voor andere maatschappijen zowat als first class wordt gezien is dit bij Cathay de norm voor business class.

Alleen weiger ik principieel om US$50 te betalen om bij hun loyalty programma te kunnen aansluiten. Beng een sloot geld naar ze, vele vluchten, ze zouden mij die dollars moeten geven.
Volgens mij kan je gewoon gratis lid worden als je business vliegt bij hun.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_153508490
Ik vlieg over een paar weken naar Abu Dhabi met Etihad. Waar kan ik nou checken hoe laat de bagage check-in sluit?

Als ik online in check hoef ik dus alleen nog maar m'n bagage te droppen en door de douane heen. 1,5u van te voren aanwezig lijkt me dus ruim voldoende?

Ik woon half uurtje van schiphol dus dat is het probleem ook niet lijkt me.
pi_153513070
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:42 schreef Maryn. het volgende:
Ik vlieg over een paar weken naar Abu Dhabi met Etihad. Waar kan ik nou checken hoe laat de bagage check-in sluit?

Als ik online in check hoef ik dus alleen nog maar m'n bagage te droppen en door de douane heen. 1,5u van te voren aanwezig lijkt me dus ruim voldoende?

Ik woon half uurtje van schiphol dus dat is het probleem ook niet lijkt me.
Bagage drop off zal waarschijnlijk 60min voor vertrek sluiten, dat staat wel op de site van Etihad ergens.

1,5u is vrij krap, want boarden begint meestal 40-60min voor vertrektijd, dan moet je dus in 30min je bagage af kunnen geven, door de veiligheidscontrole en naar je gate lopen. Als je de weg weet op Schiphol geen probleem, maar over een paar weken is het wel vakantietijd en dus lekker druk op de luchthaven. Ik zou toch minimaal 2u aan houden en de tijd die je over hebt wat gaan internetten, lezen, eten of drinken.
pi_153517951
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bagage drop off zal waarschijnlijk 60min voor vertrek sluiten, dat staat wel op de site van Etihad ergens.

1,5u is vrij krap, want boarden begint meestal 40-60min voor vertrektijd, dan moet je dus in 30min je bagage af kunnen geven, door de veiligheidscontrole en naar je gate lopen. Als je de weg weet op Schiphol geen probleem, maar over een paar weken is het wel vakantietijd en dus lekker druk op de luchthaven. Ik zou toch minimaal 2u aan houden en de tijd die je over hebt wat gaan internetten, lezen, eten of drinken.
Thx! Laat ik idd minimaal 2u aanhouden. Hier staat idd 1u van te voren dicht: http://www.seatguru.com/airlines/Etihad_Airways/checkin.php

(het inchecken gaat toch tegelijk met het bagage droppen..?)
pi_153518286
Kan het niet zo 1 2 3 op Google vinden, vandaar dat ik het even via deze weg doe.

Heb al een tijd wat miles open staan bij American Airlines (22.000). Enige optie hoe ik deze ga spenderen is door middel van een hotelovernachting te boeken, anders wordt er toch niks mee gedaan. Heb nu een tof hotel gevonden, maar die kost ongeveer 26.000 miles per nacht. Ik mis er dus 4.000. Dien je die miles bij te kopen tijdens het uitchecken? Of van te voren? Durf niet echt door te klikken tijdens het boeken, ben dan bang dat ik noodgedwongen ergens aan vast zit.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:04:41 #199
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_153519071
Ik vlieg van de zomer van Glasgow naar Toronto. Nou heb ik zelf 2 losse tickets geboekt in plaats van een reis met overstap via een organisatie ofzo: Glasgow naar Gatwick met EasyJet en Gatwick naar Toronto met Air Transat.

Ik gok dat het niet mogelijk is om in Glasgow m'n koffer al door te laten labelen naar Toronto, maar dat ik op Gatwick m'n koffer moet ophalen en daarna weer moet inchecken?
pi_153519745
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vlieg van de zomer van Glasgow naar Toronto. Nou heb ik zelf 2 losse tickets geboekt in plaats van een reis met overstap via een organisatie ofzo: Glasgow naar Gatwick met EasyJet en Gatwick naar Toronto met Air Transat.

Ik gok dat het niet mogelijk is om in Glasgow m'n koffer al door te laten labelen naar Toronto, maar dat ik op Gatwick m'n koffer moet ophalen en daarna weer moet inchecken?
Ja, je moet koffer ophalen, luchthaven uit en opnieuw inchecken en daar heb je heel ruim de tijd voor nodig. De incheck van AirTransat kan niet online waarschijnlijk en bagageafgifte sluit ook eerder dan bij andere maatschappijen.
Westjet vliegt overigens nu vanaf Glasgow naar Toronto voor goede prijzen.
pi_153519781
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 13:31 schreef Michel1992 het volgende:
Kan het niet zo 1 2 3 op Google vinden, vandaar dat ik het even via deze weg doe.

Heb al een tijd wat miles open staan bij American Airlines (22.000). Enige optie hoe ik deze ga spenderen is door middel van een hotelovernachting te boeken, anders wordt er toch niks mee gedaan. Heb nu een tof hotel gevonden, maar die kost ongeveer 26.000 miles per nacht. Ik mis er dus 4.000. Dien je die miles bij te kopen tijdens het uitchecken? Of van te voren? Durf niet echt door te klikken tijdens het boeken, ben dan bang dat ik noodgedwongen ergens aan vast zit.
Dat verschilt per spaarprogramma, maar meestal is punten bijkopen heel erg onvoordelig.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:38:36 #202
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_153519979
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:28 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, je moet koffer ophalen, luchthaven uit en opnieuw inchecken en daar heb je heel ruim de tijd voor nodig. De incheck van AirTransat kan niet online waarschijnlijk en bagageafgifte sluit ook eerder dan bij andere maatschappijen.
Westjet vliegt overigens nu vanaf Glasgow naar Toronto voor goede prijzen.
Ja, ik had in eerste instantie via WestJet geboekt, maar toen kreeg ik een mailtje dat de boeking niet geverifieerd kon worden en ineens was Glasgow als vertrekpunt niet meer terug te vinden op die site :')

Ik heb 3,5 uur de tijd op Gatwick overigens, dat lijkt me wel voldoende? Inchecken kan wel online zie ik, dus dat scheelt alvast.
pi_153520636
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:38 schreef Irritatie100 het volgende:

Ik heb 3,5 uur de tijd op Gatwick overigens, dat lijkt me wel voldoende? Inchecken kan wel online zie ik, dus dat scheelt alvast.
Dat zou wel moeten lukken, heb je ongeveer een uur speling voor het geval de Easyjet vlucht vertraagd is.
  zondag 14 juni 2015 @ 18:03:40 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_153524857
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 13:31 schreef Michel1992 het volgende:
Kan het niet zo 1 2 3 op Google vinden, vandaar dat ik het even via deze weg doe.

Heb al een tijd wat miles open staan bij American Airlines (22.000). Enige optie hoe ik deze ga spenderen is door middel van een hotelovernachting te boeken, anders wordt er toch niks mee gedaan. Heb nu een tof hotel gevonden, maar die kost ongeveer 26.000 miles per nacht. Ik mis er dus 4.000. Dien je die miles bij te kopen tijdens het uitchecken? Of van te voren? Durf niet echt door te klikken tijdens het boeken, ben dan bang dat ik noodgedwongen ergens aan vast zit.
4000 miles kopen kost 118 dollar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 juni 2015 @ 19:58:16 #205
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153558169
Als je slecht ter been bent, waar kun je dat dan het beste melden? Wij hebben bij Tix geboekt. Of moet ik dat bij de vliegmaatschappij melden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_153558924
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 19:58 schreef Rewimo het volgende:
Als je slecht ter been bent, waar kun je dat dan het beste melden? Wij hebben bij Tix geboekt. Of moet ik dat bij de vliegmaatschappij melden?
Meestal kun je bij het boeken al aangeven of je special assistance nodig hebt, anders kan dit door met je boekingscode in te loggen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt of anders wel bij het inchecken. Op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt zal het ook staan en ze zullen er dan voor zorgen dat je niet bij de nooduitgang komt te zitten en zo nodig voor vervoer van en naar het vliegtuig.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 15-06-2015 21:00:20 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 juni 2015 @ 20:34:47 #207
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_153559812
quote:
2s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:15 schreef DutchTrain het volgende:

Meestal kun je bij het boeken al aangeven of je special assistance nodig hebt, anders kan dit door met je boekingscode in te loggen bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt of anders wel bij het inchecken. Op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt zal het ook staan en ze zullen er dan zorgen voor zorgen dat je niet bij de nooduitgang komt te zitten en zo nodig voor vervoer van en naar het vliegtuig.
Dank je wel :)

Ik heb Tix ook gevraagd (maar nog geen reactie), ik ga eens even verder neuzen en eventueel ook de luchtvaartmaatschappij mailen als dat nodig is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 juni 2015 @ 21:16:44 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153561592
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:42 schreef Maryn. het volgende:
Ik vlieg over een paar weken naar Abu Dhabi met Etihad. Waar kan ik nou checken hoe laat de bagage check-in sluit?

Als ik online in check hoef ik dus alleen nog maar m'n bagage te droppen en door de douane heen. 1,5u van te voren aanwezig lijkt me dus ruim voldoende?

Ik woon half uurtje van schiphol dus dat is het probleem ook niet lijkt me.
quote:
2s.gif Op zondag 14 juni 2015 02:38 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bagage drop off zal waarschijnlijk 60min voor vertrek sluiten, dat staat wel op de site van Etihad ergens.

1,5u is vrij krap, want boarden begint meestal 40-60min voor vertrektijd, dan moet je dus in 30min je bagage af kunnen geven, door de veiligheidscontrole en naar je gate lopen. Als je de weg weet op Schiphol geen probleem, maar over een paar weken is het wel vakantietijd en dus lekker druk op de luchthaven. Ik zou toch minimaal 2u aan houden en de tijd die je over hebt wat gaan internetten, lezen, eten of drinken.
Zeker met de nieuwe opzet van de veiligheidscontrole kan het zijn dat je nu meer tijd kwijt bent dan ooit, frequent flyer of niet.
Gelukkig heb ik niets te maken of ben ik verantwoordelijk voor de opzet van de Schiphol beveiliging, maar kennelijk lukt het niet om het proces wat op het Schengen gedeelte wel redelijk goed liep bij de niet Schengen vluchten ook toe te passen. De bottleneck zit natuurlijk ook in het feit dat er op Schiphol gedurende de dag een aantal 'waves' zijn met heel veel vertrekkende vluchten, dat zie je ook al in de afgifte van bagage waar dan wat langere rijen staan en die lopen nu dus daarna door naar de veiligheidscontrole, en het zien van rijen maakt mensen angstig en gaan dan ook snel in die rij aansluiten....

Maar 1,5 uur van te voren wanneer je met Etihad vliegt? Dat is voldoende op tijd, ik kom voor een vlucht naar Abu Dhabi niet eerder dan 60 minuten voor aankomst op Schiphol en krijg gewoon mijn boarding pass zonder ook maar een seconde in de rij gestaan te hebben, en voordeel op dat tijdstip dat het aantal vluchten relatief beperkt is en de rij bij de veiligheidscontrole, zeker rond 21.00 uur ook bij de nieuwe opzet relatief beperkt is. Wel moet je rekening houden met Etihad dat ze de gate nog wel eens ruim van te voren willen sluiten, meerdere malen meegemaakt dat ik 30 minuten voor vertrek de laatste was.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 18 juni 2015 @ 15:58:47 #209
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153641971
Hallo, misschien een beetje een domme vraag maar zijn er ook stopcontacten achter de douane op Schiphol? Ik moet daar de hele nacht wachten dus het zou wel handig zijn.

Ik vlieg naar Argentinië. (Ik weet niet of dit relevant is)
United States of America _O_
  donderdag 18 juni 2015 @ 16:27:04 #210
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_153642500
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:58 schreef okedoei het volgende:
Hallo, misschien een beetje een domme vraag maar zijn er ook stopcontacten achter de douane op Schiphol? Ik moet daar de hele nacht wachten dus het zou wel handig zijn.

Ik vlieg naar Argentinië. (Ik weet niet of dit relevant is)
Volgens mij zitten die in de plint onder de zitbanken. Ik zag tenminste iemand haar foon opladen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 18 juni 2015 @ 21:37:35 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153650778
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 15:58 schreef okedoei het volgende:
Hallo, misschien een beetje een domme vraag maar zijn er ook stopcontacten achter de douane op Schiphol? Ik moet daar de hele nacht wachten dus het zou wel handig zijn.

Ik vlieg naar Argentinië. (Ik weet niet of dit relevant is)
Er zijn er genoeg.

Op de zitligbanken zitten ze onder of bij de tafeltjes en de ligbanken heb je in het Schengen en niet Schengen gedeelte, en in het laatste gedeelte verblijf je als je buiten Europa reist. Daarnaast in ieder geval bij de E en G pieren hebben ze wat verhoogde tafels op diverse plekken welke speciaal gemaakt zijn om e.e.a. op te laden.

Daarnaast zit er in de muren bij de toiletten ook stopcontacten mochten ze in gebruik zijn op de andere plekken, maar mijn ervaring leert dat in de avonduren (Ik vlieg (wat mij betreft iets te) vaak met de Turkish Airlines vlucht van 23.55) het overal lekker rustig is op Schiphol en kan je eenvoudig plekken vinden om e.e.a. op te laden.

(Hoewel de G-pier rond middernacht wel relatief druk is door de vluchten naar Turkije van Pegasus en Turkish en de vlucht naar Moscow met Aeroflot).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_153650839
Meeste pieren hebben tegenwoordig stopcontacten
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 18 juni 2015 @ 23:57:46 #213
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153655671
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 21:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg.

Op de zitligbanken zitten ze onder of bij de tafeltjes en de ligbanken heb je in het Schengen en niet Schengen gedeelte, en in het laatste gedeelte verblijf je als je buiten Europa reist. Daarnaast in ieder geval bij de E en G pieren hebben ze wat verhoogde tafels op diverse plekken welke speciaal gemaakt zijn om e.e.a. op te laden.

Daarnaast zit er in de muren bij de toiletten ook stopcontacten mochten ze in gebruik zijn op de andere plekken, maar mijn ervaring leert dat in de avonduren (Ik vlieg (wat mij betreft iets te) vaak met de Turkish Airlines vlucht van 23.55) het overal lekker rustig is op Schiphol en kan je eenvoudig plekken vinden om e.e.a. op te laden.

(Hoewel de G-pier rond middernacht wel relatief druk is door de vluchten naar Turkije van Pegasus en Turkish en de vlucht naar Moscow met Aeroflot).
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Gaat goed komen als ik dit zo lees. :)
United States of America _O_
pi_153677554
Oké de vraag zal wellicht al een aantal keer gesteld zijn maar ik vraag het toch:

Ik vlieg in de vakantie Amsterdam - Kuala Lumpur - Jakarta en vice versa. Ik bedacht me dat ik vanaf Jakarta direct door wil vliegen naar Medan, Noord Sumatra. Zou het mogelijk zijn in Amsterdam aan te geven dat mijn bagage niet naar Jakarta moet worden doorgevlogen, maar bij Kuala Lumpur? Kan ik direct doorvliegen naar Medan. Scheelt me een tussenstop van 9u + een vlucht naar Jakarta.

Kan zoiets?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 19 juni 2015 @ 21:19:10 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153677699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:14 schreef kalinhos het volgende:
Oké de vraag zal wellicht al een aantal keer gesteld zijn maar ik vraag het toch:

Ik vlieg in de vakantie Amsterdam - Kuala Lumpur - Jakarta en vice versa. Ik bedacht me dat ik vanaf Jakarta direct door wil vliegen naar Medan, Noord Sumatra. Zou het mogelijk zijn in Amsterdam aan te geven dat mijn bagage niet naar Jakarta moet worden doorgevlogen, maar bij Kuala Lumpur? Kan ik direct doorvliegen naar Medan. Scheelt me een tussenstop van 9u + een vlucht naar Jakarta.

Kan zoiets?
Met KLM? Ik zou er niet op rekenen, en zeker niet op eigen gelegenheid doen want het kost je je terugreis.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_153677723
Malaysian Airlines. Mja dat zal dan wel van 'tzelfde laken een pak zijn. Zonde eigenlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 19 juni 2015 @ 21:23:01 #217
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153677802
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:19 schreef kalinhos het volgende:
Malaysian Airlines. Mja dat zal dan wel van 'tzelfde laken een pak zijn. Zonde eigenlijk.
Je kunt het ze altijd vragen om niet door te labelen met de smoes dat je een airport hotel opzoekt voor die 9 uur. Maar of ze je dan nog toelaten op je retourvlucht is maar de vraag. Geen idee hoe Malaysian dit behandelt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 19 juni 2015 @ 23:01:10 #218
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153681101
Iemand enig idee hoe druk het 's nachts is met de nieuwe controlemethode?
M'n vlucht vertrekt om 01:10. Meestal is het 's nachts rustig, maar heb het nieuwe systeem nog niet meegemaakt.
Protège moi de mes désirs.
pi_153698651
Heeft hier iemand al ervaring met Turkish Airlines en overstap op Istanboel? 570+ ¤ voor een retour ticket naar Manila.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:41:34 #220
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153699037
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:23 schreef Troonwoord het volgende:
Heeft hier iemand al ervaring met Turkish Airlines en overstap op Istanboel? 570+ ¤ voor een retour ticket naar Manila.
Atatürk of Sabiha Gökçen? Atatürk is groot, maar ze zijn beiden prima te doen.
Protège moi de mes désirs.
pi_153699129
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Atatürk of Sabiha Gökçen? Atatürk is groot, maar ze zijn beiden prima te doen.
Atatürk, met een 3uur overstap. Moet wel te doen zijn :) ?
  zaterdag 20 juni 2015 @ 19:47:29 #222
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153699161
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:46 schreef Troonwoord het volgende:

[..]

Atatürk, met een 3uur overstap. Moet wel te doen zijn :) ?
Ja. :)
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:44:34 #223
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153703808
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Iemand enig idee hoe druk het 's nachts is met de nieuwe controlemethode?
M'n vlucht vertrekt om 01:10. Meestal is het 's nachts rustig, maar heb het nieuwe systeem nog niet meegemaakt.
Ik vloog vorige week naar Parijs om 02:30, toen was het extreem rustig. Maar dit zal wel per vlucht verschillen. Als je gewoon op tijd bent moet het geen problemen opleveren.
United States of America _O_
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:39:14 #224
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153705315
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:44 schreef okedoei het volgende:

[..]

Ik vloog vorige week naar Parijs om 02:30, toen was het extreem rustig. Maar dit zal wel per vlucht verschillen. Als je gewoon op tijd bent moet het geen problemen opleveren.
Oke, thank you. :)
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:47:13 #225
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153705533
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 19:23 schreef Troonwoord het volgende:
Heeft hier iemand al ervaring met Turkish Airlines en overstap op Istanboel? 570+ ¤ voor een retour ticket naar Manila.
Overstappen op Ataturk is geen enkel probleem. Kom je uit de EU en heb je een transfer, dan wordt je aan de gate al naar boven gestuurd en sta je direct op het level van de boarding gates. Kost je dan max. 10 minuten om je gate voor de aansluitende vlucht te vinden. Ik heb het pas nog gedaan met een overstap op IST naar SIN.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 20 juni 2015 @ 23:57:58 #226
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153705846
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oke, thank you. :)
Waar gaat de reis heen?
United States of America _O_
  zondag 21 juni 2015 @ 00:20:59 #227
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153706420
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 23:57 schreef okedoei het volgende:

[..]

Waar gaat de reis heen?
Istanbul, vanaf daar neem ik een binnenlandse vlucht.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2015 @ 00:46:33 #228
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153707054
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 00:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Istanbul, vanaf daar neem ik een binnenlandse vlucht.
Nice.
Have fun :)
United States of America _O_
  zondag 21 juni 2015 @ 03:52:07 #229
433930 0906
Jurist
pi_153709630
Iedereen kent natuurlijk die standaard boekingssites, helaas zijn ze qua trage updates niet erg handig als je een last minute wil scoren? Weten jullie wat gangbaar is als je bijv binnen 2 dagen of minder nog wil vliegen.
pi_153709687
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 03:52 schreef 0906 het volgende:
Iedereen kent natuurlijk die standaard boekingssites, helaas zijn ze qua trage updates niet erg handig als je een last minute wil scoren? Weten jullie wat gangbaar is als je bijv binnen 2 dagen of minder nog wil vliegen.
Kayak? Scyscanner? Gewoon de airline zelf.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 21 juni 2015 @ 04:21:29 #231
433930 0906
Jurist
pi_153709715
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:09 schreef RipCity het volgende:

[..]

Kayak? Scyscanner? Gewoon de airline zelf.
Dat bedoel ik inderdaad. Dat soort sites update 1 of 2 keer per dag hun index waardoor dit minder bruikbaar is bij last minute boekingen. Alleen het wil toch ook voorkomen dat een vliegtuig niet helemaal vol zit, wat gebeurd er dan met de stoelen?
pi_153709778
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:21 schreef 0906 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad. Dat soort sites update 1 of 2 keer per dag hun index waardoor dit minder bruikbaar is bij last minute boekingen. Alleen het wil toch ook voorkomen dat een vliegtuig niet helemaal vol zit, wat gebeurd er dan met de stoelen?
Het is niet meer zoals in de 90's toen je gewoon lastminute's kon boeken voor spotprijzen of naar het vliegveld kon gaan en voor een prikkie meekan. Tegenwoordig laten ze ze nog liever leeg of proberen er gewoon de hoofdprijs voor te krijgen. Vluchten zitten echter ook steeds vaker gewoon vol dan een paar jaar geleden toen het slechter ging in de luchtvaart.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 21 juni 2015 @ 04:53:00 #233
433930 0906
Jurist
pi_153709780
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:51 schreef RipCity het volgende:

[..]

Het is niet meer zoals in de 90's toen je gewoon lastminute's kon boeken voor spotprijzen of naar het vliegveld kon gaan en voor een prikkie meekan. Tegenwoordig laten ze ze nog liever leeg of proberen er gewoon de hoofdprijs voor te krijgen. Vluchten zitten echter ook steeds vaker gewoon vol dan een paar jaar geleden toen het slechter ging in de luchtvaart.
Jammer dat de maatschappijen ook niet de moeite doen om deze online nog aan de man te brengen.
  zondag 21 juni 2015 @ 09:28:10 #234
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153710569
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 04:53 schreef 0906 het volgende:

[..]

Jammer dat de maatschappijen ook niet de moeite doen om deze online nog aan de man te brengen.
Het is voor de maatschappijen veel lucratiever om 1 stoel te verkopen voor 300 euro dan 10 stoelen voor 25 euro. Dus het kan verstandig zijn om met lege stoelen te vertrekken omdat je wel de ene passagier binnenhaalt die naar een begrafenis moet of een zakenreiziger die niet flexibel is dan een passagier die zo goedkoop mogelijk wil reizen. Want die zo goedkoop mogelijk wil reizen passagier koopt ook geen normaal ticket omdat hij al naar die bestemming is geweest.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 21 juni 2015 @ 09:31:46 #235
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153710594
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 23:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Iemand enig idee hoe druk het 's nachts is met de nieuwe controlemethode?
M'n vlucht vertrekt om 01:10. Meestal is het 's nachts rustig, maar heb het nieuwe systeem nog niet meegemaakt.
Ik vlieg (veel te) vaak met de Turkish Airlines vlucht van 23.55, en dan heb je bij de paspoort en veiligheidscontrole van Niet-Schengen ook al de passagiers van Pegasus en Aeroflot op het moment dat ik daar doorheen ga, rond de 23.00 uur en hoewel het niet is uitgestorven en niet alle veiligheidspoortjes bezet zijn is het ook weer niet zo dat je hele lange rijen hebt.

De problemen bij de nieuwe opzet van de beveiliging is alleen bij de zogenoemde waves op Schiphol, op verschillende momenten gedurende de dag dat er veel vliegtuigen vertrekken naar bijvoorbeeld de VS, maar daar heb je na 20.00 uur geen last meer van.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 21 juni 2015 @ 09:37:36 #236
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153710660
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik vlieg (veel te) vaak met de Turkish Airlines vlucht van 23.55, en dan heb je bij de paspoort en veiligheidscontrole van Niet-Schengen ook al de passagiers van Pegasus en Aeroflot op het moment dat ik daar doorheen ga, rond de 23.00 uur en hoewel het niet is uitgestorven en niet alle veiligheidspoortjes bezet zijn is het ook weer niet zo dat je hele lange rijen hebt.

De problemen bij de nieuwe opzet van de beveiliging is alleen bij de zogenoemde waves op Schiphol, op verschillende momenten gedurende de dag dat er veel vliegtuigen vertrekken naar bijvoorbeeld de VS, maar daar heb je na 20.00 uur geen last meer van.
Ik ook, wissel wel vaak tussen THY en Pegasus, maar de laatste keren vloog ik steeds vanaf Düsseldorf, vandaar dat ik de nieuwe opzet nog niet ken.
Dank je wel. :) Rond 10 uur / half 11 aanwezig zijn lijkt mij meer dan voldoende.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2015 @ 10:30:38 #237
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153711411
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 09:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik vlieg (veel te) vaak met de Turkish Airlines vlucht van 23.55, en dan heb je bij de paspoort en veiligheidscontrole van Niet-Schengen ook al de passagiers van Pegasus en Aeroflot op het moment dat ik daar doorheen ga, rond de 23.00 uur en hoewel het niet is uitgestorven en niet alle veiligheidspoortjes bezet zijn is het ook weer niet zo dat je hele lange rijen hebt.

De problemen bij de nieuwe opzet van de beveiliging is alleen bij de zogenoemde waves op Schiphol, op verschillende momenten gedurende de dag dat er veel vliegtuigen vertrekken naar bijvoorbeeld de VS, maar daar heb je na 20.00 uur geen last meer van.
Wat een ramp die vertrektijd, en dan om vier uur, half vijf lokale tijd aankomen. Verschrikkelijk, je zou er een jetlag van krijgen. Maar wel lekker goedkoop zeker? :)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 21 juni 2015 @ 10:58:31 #238
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_153711829
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat een ramp die vertrektijd, en dan om vier uur, half vijf lokale tijd aankomen. Verschrikkelijk, je zou er een jetlag van krijgen. Maar wel lekker goedkoop zeker? :)
's Nachts vliegen is juist fijner dan overdag vliegen.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2015 @ 11:07:30 #239
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153711969
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

's Nachts vliegen is juist fijner dan overdag vliegen.
Op een lange intercontinentale vlucht, JA! Niet op een vluchtje van 3,5 uur waarin je slechts een hazeslaapje kan doen en bij aankomst constateren dat een nieuwe dag alweer begonnen is. Nu is dat op een vakantie trip geen echt probleem, mits je een early check in in je hotel hebt, maar voor een zakelijke trip kan ik het niet aanbevelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 21 juni 2015 @ 20:45:56 #240
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153727316
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat een ramp die vertrektijd, en dan om vier uur, half vijf lokale tijd aankomen. Verschrikkelijk, je zou er een jetlag van krijgen. Maar wel lekker goedkoop zeker? :)
Het punt van deze vlucht is dat ik altijd een domestic doorvlucht heb naar Ankara of Antalya, of soms via Ankara naar Antalya (goed voor de miles) zodat ik daar lekker op tijd kan zijn (en dat is noodzakelijk), gelukkig heb ik toegang tot de lounges zodat ik nog enigszins opgefrist aankom, maar fijn is zeker anders, maar de vlucht van 18:00 laat me helemaal in Ankara of Antalya op een belachelijke graftijd aankomen waar ik nog wel minder aan heb, en eerder op de dag vertrekken lukt meestal niet. Ik kan ook met KLM om 20.45, maar daar heb je ook weinig aan, sterker nog, dat is zo mogelijk nog erger omdat de eerste domestic doorvlucht dezelfde is als je de vlucht van 23.55 neemt.

Tegenwoordig zit deze vlucht van 23.55 goed gevuld trouwens, al meerdere malen een operationele upgrade ontvangen, en dat is toch fijn als ik nonchalant om 23.30 kom aanwandelen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_153762285
Als een maatschappij minder frequent op een route gaat vliegen kunnen ze dan ook al geboekte vluchten skippen of iets?

Hoe zijn de Air France 777-300 vliegtuigen van binnen?
  dinsdag 23 juni 2015 @ 20:36:20 #242
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_153785823
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 23:43 schreef kurk_droog het volgende:
Als een maatschappij minder frequent op een route gaat vliegen kunnen ze dan ook al geboekte vluchten skippen of iets?

Hoe zijn de Air France 777-300 vliegtuigen van binnen?
Ja geboekte vluchten kan men annuleren, en wanneer men dat 2 weken voor vertrek doet kan men jouw een nieuw vluchtschema voorstel doen.
Deze hoef je overigens niet te accepteren, in dat geval krijg je je geld terug, binnen de 2 weken gelden er wat andere regels en kan je eisen om overgeboekt te worden op een vlucht van een concurrerende maatschappij als je daarmee wezenlijk sneller op locatie bent. Uiteraard geld dit niet voor schemawijzigingen van 5 of 10 minuten, maar wanneer je vlucht echt anders is staat het recht aan jouw kant.

Mocht dit voorkomen wanneer je al op reis bent en naar een balie moet om een vlucht on te boeken, ietwat assertief overkomen is verstandig, boze mensen krijgen meer voor elkaar dan wat timide mensen. Nu heb ik daar geen probleem mee, zeker omdat ik weet wat de mogelijkheden zijn. Maar ik heb mensen van dezelfde geannuleerde vlucht voor mij afgescheept zien worden terwijl ik wel geholpen kan worden en ik gewoon met de concurrent mee kon vliegen zonder enige kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:23:19 #243
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153791324
Zitten er trouwens ook stopcontacten in vliegtuigen?
United States of America _O_
pi_153791465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:36 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ja geboekte vluchten kan men annuleren, en wanneer men dat 2 weken voor vertrek doet kan men jouw een nieuw vluchtschema voorstel doen.
Deze hoef je overigens niet te accepteren, in dat geval krijg je je geld terug, binnen de 2 weken gelden er wat andere regels en kan je eisen om overgeboekt te worden op een vlucht van een concurrerende maatschappij als je daarmee wezenlijk sneller op locatie bent. Uiteraard geld dit niet voor schemawijzigingen van 5 of 10 minuten, maar wanneer je vlucht echt anders is staat het recht aan jouw kant.

Mocht dit voorkomen wanneer je al op reis bent en naar een balie moet om een vlucht on te boeken, ietwat assertief overkomen is verstandig, boze mensen krijgen meer voor elkaar dan wat timide mensen. Nu heb ik daar geen probleem mee, zeker omdat ik weet wat de mogelijkheden zijn. Maar ik heb mensen van dezelfde geannuleerde vlucht voor mij afgescheept zien worden terwijl ik wel geholpen kan worden en ik gewoon met de concurrent mee kon vliegen zonder enige kosten.
Is er al ergens iets te vinden over veranderingen want ik vlieg 17 juli met air france naar Sao Paulo en ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat ze gaan snoeien in vluchten naar Sao Paulo. Nou denk ik wel dat die vlucht gewoon vol zit ivm het hoogseizoen maar je weet maar nooit
pi_153791810
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:23 schreef okedoei het volgende:
Zitten er trouwens ook stopcontacten in vliegtuigen?
Ligt geheel aan het type vliegtuig en de maatschappij.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:42:24 #246
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153791871
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:40 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ligt geheel aan het type vliegtuig en de maatschappij.
Oh, daar heb ik geen idee van. Bedankt voor je antwoord in ieder geval. :)
United States of America _O_
pi_154207471
Ik heb een vraagje over bagage limieten.
Ik ben van plan om binnen kort met een fiets en een backpack te gaan vliegen. Beide blijven waarschijnlijk onder de 15 kg. Dus met als ik een luchtvaartmaatschappij vind waarbij ik 30 kg kan meenemen dan moet dat lukken. Echter stellen verschillende maatschappijen ook eisen aan de afmetingen van de bagage.

Etihad bijvoorbeeld meldt dit op zijn website:
Vluchten naar/vanuit alle overige bestemmingen: ( mijn bestemming valt onder overige bestemmingen.)
207cm (45 x 72 x 90)
Lengte+ breedte+hoogte mag dus maximaal 207 cm zolang ze binnen de 45 72 en 90 cm blijven.

Echter melden ze ook op de website dat:
Sportartikelen kunnen als ingecheckte bagage vervoerd worden. Indien de toegestane gewichtslimiet voor ingecheckte bagage wordt overschreden, wordt er een toeslag in rekening gebracht.

Ski's
Peddels
Wandeluitrusting
Windsurfuitrusting
Surfuitrusting
Fiets
Vismateriaal
Bowling-materiaal
Zadels
Uitrusting voor boogschieten
Rugzakken
Bodyboards
Snowboards

Hierover staat niks over de afmeting en een fiets is waarschijnlijk groter dan de 207 cm en zeker in een ander formaat dan de 45x72x90cm. Kan ik dan toch gewoon mijn fiets meenemen ondanks dat deze groter is dan de gestelde afmetingen?

En hebben jullie nog suggesties voor luchtvaartmaatschappijen die ruime bagage limieten hebben.
De route is Schiphol (eventueel Brussel zo ook kunnen) naar Vientiane.

Alsvast bedankt.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 07:36:24 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154214527
Wat voor fiets en hoe wil je hem transporteren? Sporters verschepen hun fiets vaak in dozen/koffers met het voorwiel en stuur los. Dan past het in een doos zoals een flatscreen televisie en doen airlines meestal niet moeilijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_154216170
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 07:36 schreef XL het volgende:
Wat voor fiets en hoe wil je hem transporteren? Sporters verschepen hun fiets vaak in dozen/koffers met het voorwiel en stuur los. Dan past het in een doos zoals een flatscreen televisie en doen airlines meestal niet moeilijk.
Fiets is een racefiets. Als ik beide wielen eruit haal is de lengte van de fiets 104 cm en de hoogte van de fiets is (75/82/92 cm) afhankelijk of ik mijn zadel er helemaal uithaal, op de laagste stand zet of gewoon laat zoals hij nu staat. Breedte is een beetje afhankelijk van hoe ik mijn stuur er afhaal en erbij in de doos stop maar dat zal ergens tussen de 20 en 25 cm zijn.

Die past dus niet binnen de maten van bijvoorbeeld Etihad terwijl ze wel zeggen dat fietsen mee mogen binnen de ingecheckte bagage mits het gewicht niet overschreden wordt. Vervalt dan voor fietsen de afmetingsmaten?

quote:
Bedankt, maar ik weet hoe ik mijn fiets moet inpakken het gaat mijn er vooral om hoe de je de regels moet interpreteren van de luchtvaart maatschappijen.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 11:06:39 #251
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154217170
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:14 schreef baw-pen-nyang het volgende:

[..]

Fiets is een racefiets. Als ik beide wielen eruit haal is de lengte van de fiets 104 cm en de hoogte van de fiets is (75/82/92 cm) afhankelijk of ik mijn zadel er helemaal uithaal, op de laagste stand zet of gewoon laat zoals hij nu staat. Breedte is een beetje afhankelijk van hoe ik mijn stuur er afhaal en erbij in de doos stop maar dat zal ergens tussen de 20 en 25 cm zijn.

Die past dus niet binnen de maten van bijvoorbeeld Etihad terwijl ze wel zeggen dat fietsen mee mogen binnen de ingecheckte bagage mits het gewicht niet overschreden wordt. Vervalt dan voor fietsen de afmetingsmaten?

[..]

Bedankt, maar ik weet hoe ik mijn fiets moet inpakken het gaat mijn er vooral om hoe de je de regels moet interpreteren van de luchtvaart maatschappijen.
De echte details ken ik niet, ik ken 1 thriatleet, die vliegt altijd met Lufthansa omdat het daar altijd goed gaat met zijn fiets. Ik weet echter niet of hij daarvoor extra betaalt ofzo. Ik was onder de indruk van hoe klein zo'n fiets in doos eruit ziet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:49:03 #252
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_154224066
Ik ben in november nog met een fiets met Etihad vanaf Schiphol gevlogen. Je hoeft je fiets niet uit elkaar te halen, wel stuur dwars en pedalen eraf, banden leeg. De genoemde maten zijn dus niet van toepassing. Verpak je fiets in een hoes of doos. In totaal mag je 30 kg meenemen, dus als je fiets 15 weegt, mag je nog 15 kg gratis inchecken.
De incheck gebeurt door KLM-personeel, dat vaak van toeten nog blazen weet. Maak een uitdraai van de voorwaarden voor sportbagage op de website van Etihad.
It's not a lie, if you believe
  zondag 12 juli 2015 @ 15:57:54 #253
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154271328
Mensen hier die met British Airways hebben gevlogen? Hoe relaxed zijn die qua handbagage?

Ik vlieg over anderhalve week naar Londen. Nu leek het mij verstandig om mijn fotografierugtas als handbagage mee:


Daarnaast schijn je ook nog een personal bag mee te mogen nemen. Ik heb nog een schoudertas waar ik graag wat kleding etc. in wil doen. Volgens mij is die qua lengte zo rond de 45 cm, dat is ook wat toegestaan is bij BA.


Letten ze daar heel streng op?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_154273438
quote:
6s.gif Op zondag 12 juli 2015 15:57 schreef Blistering het volgende:
Mensen hier die met British Airways hebben gevlogen? Hoe relaxed zijn die qua handbagage?

Ik vlieg over anderhalve week naar Londen. Nu leek het mij verstandig om mijn fotografierugtas als handbagage mee:
[ afbeelding ]

Daarnaast schijn je ook nog een personal bag mee te mogen nemen. Ik heb nog een schoudertas waar ik graag wat kleding etc. in wil doen. Volgens mij is die qua lengte zo rond de 45 cm, dat is ook wat toegestaan is bij BA.
[ afbeelding ]

Letten ze daar heel streng op?
Ik vlieg zo goed als altijd BA en heb nooit problemen gehad qua handbagage. Als de vlucht vol is vragen ze iedereen om zo veel mogelijk bagage onder de stoel voor je te leggen ipv in het vak boven, anders zelfs dat niet.

Maar je rekt de regels mogelijk wel een klein beetje met bovenstaande, tweede item moet een bescheiden handtas zijn. Aan de andere kant, je zou het kunnen bestempelen als een laptoptas, dan valt het volgens mij wel echt weer binnen hun definitie.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 12 juli 2015 @ 20:56:37 #255
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_154279942
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:06 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik vlieg zo goed als altijd BA en heb nooit problemen gehad qua handbagage. Als de vlucht vol is vragen ze iedereen om zo veel mogelijk bagage onder de stoel voor je te leggen ipv in het vak boven, anders zelfs dat niet.

Maar je rekt de regels mogelijk wel een klein beetje met bovenstaande, tweede item moet een bescheiden handtas zijn. Aan de andere kant, je zou het kunnen bestempelen als een laptoptas, dan valt het volgens mij wel echt weer binnen hun definitie.
Hmm ok. Klinkt toch niet helemaal zeker, misschien toch maar even een andere tas kopen.

http://www.samsonite.nl/spark-schoudertas/59177.html

Deze mag dus wel gewoon :)

edit: Hoewel de tas die ik poste en zelf heb van Puma gewoon binnen de afmetingen blijft van BA. Twijfels :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Blistering op 12-07-2015 21:14:44 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 13 juli 2015 @ 01:12:51 #256
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_154288164
Ja zult geen enkel probleem hebben, BA is laks met handbagage.
pi_154288603
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 17:06 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik vlieg zo goed als altijd BA en heb nooit problemen gehad qua handbagage. Als de vlucht vol is vragen ze iedereen om zo veel mogelijk bagage onder de stoel voor je te leggen ipv in het vak boven, anders zelfs dat niet.

Maar je rekt de regels mogelijk wel een klein beetje met bovenstaande, tweede item moet een bescheiden handtas zijn. Aan de andere kant, je zou het kunnen bestempelen als een laptoptas, dan valt het volgens mij wel echt weer binnen hun definitie.
Een fototas mag en een extra tas ook, die regels zijn universeel, vrouwen hebben ook hun tas. Ik had een fototas, laptoptas zonder laptop en een rugzak bij mn vlucht.

Bij het verkrijgen van mn boardingpass en het inchecken hoor je t vaak wel, als je daar geen commentaar krijgt is het ok. Krijg je dat wel dan kun je altijd nog wat overhevelen naar de ruimbagage.

Ik heb voor ruimbagage altijd een megarugzak met flightbag en slot. Als deze vol zit, gooi ik de rest in de tussenruimte van de flightbag.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 juli 2015 @ 07:01:36 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154291002
Ik heb ook een vraag over de handbagage.
Ik vlieg met Brussels Airlines, waarbij geen incheck bagage mee kan. Dus alleen handbagage.

Nu staat het volgende op de site van Brussels Airlines.

Let op: Elk stuk handbagage mag niet groter zijn dan de volgende afmetingen: 55 x 40 x 23 cm. Uitzonderingen zijn opvouwbare kledingzakken. Deze gelden als handbagage tot een afmeting van 57 x 54 x 15 cm.

Voor tickets geboekt in:

Check & Go
1 stuk
(max. gewicht = 12kg
max. afmetingen =
55 x 40 x 23 cm)

+ 1 extra item*

Light & relax
1 stuk
(max. gewicht = 12kg
max. afmetingen =
55 x 40 x 23 cm)

+ 1 extra item*

Flex & Fast
1 stuk
(max. gewicht = 12kg
max. afmetingen =
55 x 40 x 23 cm)

+ 1 extra item*

De volgende items mogen meegenomen worden als extra item :

1 handtas
1 cameratas
1 laptoptas
1 aktetas
1 overjas, omslagdoek of deken
1 paraplu of wandelstok
aanvaardbare hoeveelheid leesmateriaal

Er staat nergens op mijn ticket voor welke catergorie dat er geboekt is. Maar dan kan ik dus altijd een klein koffertje en mijn handtas meenemen, toch? :@
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 13 juli 2015 @ 09:42:35 #260
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_154292161
Volgende maand vlieg ik naar New York (vanuit Toronto met Air Canada) en weer terug (met Norwegian naar Schiphol via Stockholm). Nou heb ik een koffer met sloten erop. Normaal gesproken doe ik die sloten dicht (al is het maar zodat de koffer niet zomaar open springt, ik weet ook wel dat het geen kwaliteitssloten zijn :P ).

Normaal vlieg ik eigenlijk alleen binnen Europa en is dat geen enkel probleem, alleen ik kan me zo voorstellen dat men in Amerika een beetje doorgeschoten is en men dus minder enthousiast reageert op een koffer die op slot zit. Ik ben 1 keer in Florida geweest, maar dat was toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging dus ik weet niet meer wat er toen met de koffers gebeurd is wat betreft op slot doen, weet alleen nog dat de douaniers niet de meest vrolijke mensen waren die ik ooit ben tegen gekomen :')

Kortom, advies over het op slot doen van koffers op vluchten naar/van Amerika?
pi_154292185
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2015 09:42 schreef Irritatie100 het volgende:
Volgende maand vlieg ik naar New York (vanuit Toronto met Air Canada) en weer terug (met Norwegian naar Schiphol via Stockholm). Nou heb ik een koffer met sloten erop. Normaal gesproken doe ik die sloten dicht (al is het maar zodat de koffer niet zomaar open springt, ik weet ook wel dat het geen kwaliteitssloten zijn :P ).

Normaal vlieg ik eigenlijk alleen binnen Europa en is dat geen enkel probleem, alleen ik kan me zo voorstellen dat men in Amerika een beetje doorgeschoten is en men dus minder enthousiast reageert op een koffer die op slot zit. Ik ben 1 keer in Florida geweest, maar dat was toen ik nog met m'n ouders op vakantie ging dus ik weet niet meer wat er toen met de koffers gebeurd is wat betreft op slot doen, weet alleen nog dat de douaniers niet de meest vrolijke mensen waren die ik ooit ben tegen gekomen :')

Kortom, advies over het op slot doen van koffers op vluchten naar/van Amerika?
Voor Amerika heb je TSA sloten. De douane kan die dan openmaken zonder het slot open te breken.
pi_154322830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 15:49 schreef 18konijn het volgende:
Ik ben in november nog met een fiets met Etihad vanaf Schiphol gevlogen. Je hoeft je fiets niet uit elkaar te halen, wel stuur dwars en pedalen eraf, banden leeg. De genoemde maten zijn dus niet van toepassing. Verpak je fiets in een hoes of doos. In totaal mag je 30 kg meenemen, dus als je fiets 15 weegt, mag je nog 15 kg gratis inchecken.
De incheck gebeurt door KLM-personeel, dat vaak van toeten nog blazen weet. Maak een uitdraai van de voorwaarden voor sportbagage op de website van Etihad.
Bedankt voor de info dan moet het gewoon lukken.
pi_154325318
lange overstap in Doha ;
Heeft iemand ervaring met een overstap op Doha ? ik heb hier een overstaptijd van 8 uur, is het een optie om voor een paar uur een hotel te pakken ?
  dinsdag 14 juli 2015 @ 12:57:55 #264
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_154326253
Mag ik een fotocameratas (4,2 kg) met acc. meenemen als handbagage of is het veilig genoeg om die in het ruim te laten zitten? Daarbij wil ik nog een rugzakje meenemen.

Ik ga met KLM.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 14 juli 2015 @ 12:59:39 #265
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_154326287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:57 schreef Psy-freak het volgende:
Mag ik een fotocameratas (4,2 kg) met acc. meenemen als handbagage of is het veilig genoeg om die in het ruim te laten zitten? Daarbij wil ik nog een rugzakje meenemen.

Ik ga met KLM.
ik zou een camera nooit het ruim in laten gaan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 14 juli 2015 @ 13:21:07 #266
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_154326812
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:57 schreef Psy-freak het volgende:
Mag ik een fotocameratas (4,2 kg) met acc. meenemen als handbagage of is het veilig genoeg om die in het ruim te laten zitten? Daarbij wil ik nog een rugzakje meenemen.

Ik ga met KLM.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik zou een camera nooit het ruim in laten gaan
Inderdaad, er wordt gewoon met koffers rondgegooid.

KLM vliegt overigens nog steeds over potentieel gevaarlijke gebieden. Ook al ontkennen ze het.
Isn't it ironic, don't you think
pi_154327185
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:21 schreef jcdragon het volgende:

KLM vliegt overigens nog steeds over potentieel gevaarlijke gebieden. Ook al ontkennen ze het.
Lekker belangrijk, potentieel gevaarlijke gebieden in de ogen van angsthazen. Er is ook nog geen dixi in de cockpit, bij elk vliegveld is er een risico dat er iemand staart met een stinger. Over de oceaan is het ook gevaarlijk.
Maar als je met je camper op de route du soleil op de vluchtstrook staat, is het ook gevaarlijk.
pi_154328146
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 13:21 schreef jcdragon het volgende:

[..]


[..]

Inderdaad, er wordt gewoon met koffers rondgegooid.

KLM vliegt overigens nog steeds over potentieel gevaarlijke gebieden. Ook al ontkennen ze het.
Als je een degelijke cameratas hebt waar lenzen en camera ingeklemd zitten met vulling en rubberen versteviging dan maakt dat niet zoveel uit mits je 't ergens instopt. Los zou ik t niet doen.

Ik zou 't niet prefereren maar heb 't weleens gedaan omdat ik teveel handbagage had waar ik mee zeulde. Toen bij mn grote rugtas ingestopt.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 14:14:44 #269
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_154328259
Hangt ook enorm van de bestemming af of het veilig is, in Zuid-Afrika op Johannesburg OR Tambo wordt specifiek door bagagehandlers gespeurd naar tassen met camera zodat ze die eruit kunnen jatten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:18 schreef Roger_ het volgende:
lange overstap in Doha ;
Heeft iemand ervaring met een overstap op Doha ? ik heb hier een overstaptijd van 8 uur, is het een optie om voor een paar uur een hotel te pakken ?
Je moet USD$35 oid betalen om het land in te komen voor een VOA (Visa-on-Arrival). Taxi naar het centrum duurt 20 ~ 30 min afhankelijk van het verkeer.
De stad zelf is 1 grote bouwput maar een hotel kan wel fijn zijn als je lang moet wachten.
De souk (lokale markt) is wel leuk om over te struinen
pi_154328350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 14:14 schreef MartijnUK het volgende:
Hangt ook enorm van de bestemming af of het veilig is, in Zuid-Afrika op Johannesburg OR Tambo wordt specifiek door bagagehandlers gespeurd naar tassen met camera zodat ze die eruit kunnen jatten.
Ik zou 't ook niet naar iedere bestemming en met iedere willekeurige maatschappij doen.
pi_154330683
Ik vlieg deze week vanaf Eindhoven (Transavia) naar Kopenhagen en vanaf Vaxjo (Ryanair) naar Weeze.
Zojuist heb ik op de websites van beide maatschappijen online ingecheckt en heb ik twee boardingpassen gedownload.
Mijn vraag is nu of ik evengoed op het vliegveld de balie mijn gegevens moet laten controleren. Het enigste stuk bagage wat ik bij heb is een rugzak die ik meeneem als handbagage.
pi_154331065
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:31 schreef karton2 het volgende:
Ik vlieg deze week vanaf Eindhoven (Transavia) naar Kopenhagen en vanaf Vaxjo (Ryanair) naar Weeze.
Zojuist heb ik op de websites van beide maatschappijen online ingecheckt en heb ik twee boardingpassen gedownload.
Mijn vraag is nu of ik evengoed op het vliegveld de balie mijn gegevens moet laten controleren. Het enigste stuk bagage wat ik bij heb is een rugzak die ik meeneem als handbagage.
Nee, als jij zeker weet dat je handbagage aan de eisen voldoet kun je gewoon rechtstreeks naar de security gaan. Voor de zekerheid kun je het nog even checken in zo'n bagagerek dat altijd bij de incheckbalie staat. Als hij daar gewoon inpast hoef je niet in de rij voor de incheckbalie te gaan staan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154331195
Heb in 1 boeking 3 vluchten met 2 maatschappijen. Staat niks bijzonders over bagage, ik ga ervan uit dat die gewoon doorgelabeld wordt?
pi_154331329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb in 1 boeking 3 vluchten met 2 maatschappijen. Staat niks bijzonders over bagage, ik ga ervan uit dat die gewoon doorgelabeld wordt?
Naar Japan waarschijnlijk wel, terug uit Japan waarschijnlijk niet als je begint met een binnenlandse vlucht. Dan mag je opnieuw je bagage ophalen en inchecken. Even goed opletten wat ze zeggen in het vliegtuig en letten op de routering in het vliegveld.
pi_154331341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb in 1 boeking 3 vluchten met 2 maatschappijen. Staat niks bijzonders over bagage, ik ga ervan uit dat die gewoon doorgelabeld wordt?
Ligt aan je bestemming / vliegvelden. Voorbeeld: op sommige vliegvelden in de VS wordt er niet aan doorlabelen gedaan. Dan moet je door de security, daarna je bagage ophalen, langs de douane en vervolgens je bagage weer afgeven voor de volgende vlucht om vervolgens weer door de security te gaan. Andere vliegvelden labelen wel door en daar ga je alleen maar door security - douane - security.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154331362
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Naar Japan waarschijnlijk wel, terug uit Japan waarschijnlijk niet als je begint met een binnenlandse vlucht. Dan mag je opnieuw je bagage ophalen en inchecken. Even goed opletten wat ze zeggen in het vliegtuig en letten op de routering in het vliegveld.
Terugvlucht is direct :)

Bedankt ^O^
  dinsdag 14 juli 2015 @ 16:03:11 #277
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_154331592
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 15:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ligt aan je bestemming / vliegvelden. Voorbeeld: op sommige vliegvelden in de VS wordt er niet aan doorlabelen gedaan. Dan moet je door de security, daarna je bagage ophalen, langs de douane en vervolgens je bagage weer afgeven voor de volgende vlucht om vervolgens weer door de security te gaan. Andere vliegvelden labelen wel door en daar ga je alleen maar door security - douane - security.
Volgens mij is dat alleen voor international arrivals. Doorlabelen doen ze wel (altijd) op binnenlandse vluchten en naar vertrekkende internationale vluchten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_154331664
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 16:03 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens mij is dat alleen voor international arrivals. Doorlabelen doen ze wel (altijd) op binnenlandse vluchten en naar vertrekkende internationale vluchten.
dat zou goed kunnen, ik spreek inderdaad vanuit de context die jij aangeeft (international arrivals).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 juli 2015 @ 16:16:07 #279
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_154331989
Bedankt, ik neem ' m mee als handbagage
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_154335536
Weet iemand of Aeroflot ook in die selfservice bagagedropoffs op Schiphol zit? Ik vermoed van wel omdat ze ook in Skyteam zitten, maar overal staat alleen KLM & partners :+

En kan ik daarna gewoon via vertrek 2 door de securitycheck heen? Ik zag dat Skypriority (ik vlieg Business) met dat nieuwe systeem weinig voordeel meer bied bij de scanners om alles toch door dezelfde poortjes moet. Maar het zou wel lopen schelen.

Want Aeroflot geeft aan dat de incheck op balie 27 van vertrek 3 zit en het vliegtuig vanaf gate D27. Dus als ik dan een paar 100 meter lopen kan besparen door direct via vertrek 2 naar de D pier te gaan is dat altijd mooi meegenomen O-)

*Ik heb dus nog nooit vanaf Schiphol gevlogen dus geen idee hoe de layout erachter is :P Ik ben al online ingecheckt en moet alleen een tas afdroppen en dan langs beveiliging & douane naar de D pier.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2015 17:42:05 ]
  dinsdag 14 juli 2015 @ 20:57:06 #281
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154341577
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 12:18 schreef Roger_ het volgende:
lange overstap in Doha ;
Heeft iemand ervaring met een overstap op Doha ? ik heb hier een overstaptijd van 8 uur, is het een optie om voor een paar uur een hotel te pakken ?
Ik zou persoonlijk voor een (betaald) bezoek aan bijvoorbeeld de Oryx lounge gaan op Doha airport, volgens mij kost dat iets van U$ 50, maar als je online via bijvoorbeeld een prioritypass (of iets dergelijks) de toegang regelt kan dat vaak net wat goedkoper zijn.

Wat dat aangaande is de overstap in Abu Dhabi, of Dubai altijd net wat fijner doordat je daar als Nederlander zonder kosten het land in mag bij een wat langere overstap, en dat is toch wel fijn dat je in de ochtend even in de buitenlucht kan zitten als het nog niet al te warm is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154342225
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 20:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk voor een (betaald) bezoek aan bijvoorbeeld de Oryx lounge gaan op Doha airport, volgens mij kost dat iets van U$ 50, maar als je online via bijvoorbeeld een prioritypass (of iets dergelijks) de toegang regelt kan dat vaak net wat goedkoper zijn.

Wat dat aangaande is de overstap in Abu Dhabi, of Dubai altijd net wat fijner doordat je daar als Nederlander zonder kosten het land in mag bij een wat langere overstap, en dat is toch wel fijn dat je in de ochtend even in de buitenlucht kan zitten als het nog niet al te warm is.
tnx voor de info, ik ben er net in de nacht, vlucht van uit Johannesburg land om 0:35 en de vlucht naar Schiphol is om 8:25 , was al het kijken voor een hotel, maar die zijn redelijk pittig. En als het dan voor 4 uur is.
De Orix Lounge
lounge had ik idd al gelezen, maar dat is niet dat je er ook een goed tukje kan doen op een ligbed ofzo ? alhoewel ik inmiddels genoeg gemsbokken heb gezien na 2 weken Namibië ;)
  dinsdag 14 juli 2015 @ 21:52:52 #283
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154343471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2015 21:16 schreef Roger_ het volgende:

[..]

tnx voor de info, ik ben er net in de nacht, vlucht van uit Johannesburg land om 0:35 en de vlucht naar Schiphol is om 8:25 , was al het kijken voor een hotel, maar die zijn redelijk pittig. En als het dan voor 4 uur is.
De Orix Lounge
lounge had ik idd al gelezen, maar dat is niet dat je er ook een goed tukje kan doen op een ligbed ofzo ? alhoewel ik inmiddels genoeg gemsbokken heb gezien na 2 weken Namibië ;)
Mijn laatste ervaring is weer wat gedateerd, uit 2013, maar men heeft daar relatief comfortabele stoelen waar je wel in slaap op kunt vallen en een douche, al hadden ze toen ik daar was maar eentje van, en hoewel om 03:00 uur in de nacht er geen rij was schat ik in dat dat om 06:00 uur wel het geval zal zijn. (Maar mogelijk nu de nieuwe terminal klaar is zijn er meer douche mogelijkheden).

Gezien je in de nachtelijke uren in Doha zal zijn, vind ik de visa kosten en dan kosten voor een hotel niet opwegen tegen de lounge, zeker ook omdat je netto relatief weinig tijd overhoudt, voor je vlucht van 08.25 wil je toch wel gepland om 06.30 op de luchthaven zijn....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154383550
Vraagje,
Vorig jaar naar New York geweest met United en door problemen heb ik zo'n mooie gift card gekregen van USD. 400,00

Nu heb ik een huis gekocht en daarom heb ik niet de financiën om dit jaar weer te gaan.
Zou ik nu een boeking kunnen doen en de reis daarna verzetten (een paar keer) tot Bv. volgend jaar september. Hij is geldig tot november 2015

Iemand ervaring mee?
Hell To The Liars
pi_154383606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 11:32 schreef Droopie het volgende:
Vraagje,
Vorig jaar naar New York geweest met United en door problemen heb ik zo'n mooie gift card gekregen van USD. 400,00

Nu heb ik een huis gekocht en daarom heb ik niet de financiën om dit jaar weer te gaan.
Zou ik nu een boeking kunnen doen en de reis daarna verzetten (een paar keer) tot Bv. volgend jaar september. Hij is geldig tot november 2015

Iemand ervaring mee?
Een reis verzetten kost ook een hoop geld en kan vaak niet eens bij de goedkopere boekingen. Je ziet die compensatiebonnen ook vaak op marktplaats en ebay, dus wellicht is dat een makkelijkere manier om er van af te komen.
pi_154394212
Morgen naar Brazilie. 6:45 vertrekt het vliegtuig maar om 5 uur kan ik de koffer pas inchecken toch?

En de koffietentjes zijn al heel de nacht open waar iedereen kan komen?
pi_154395465
Ik wil boeken bij SAS, zie verschillende opties maar geen Paypal.
Ik heb geen CC, is er een andere manier om te betalen? De vlucht is maar 34 euro en als ik het boek bij cheaptickets oid komt bijna het dubbele erbij.

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_154395507
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 19:59 schreef Miniem het volgende:
Ik wil boeken bij SAS, zie verschillende opties maar geen Paypal.
Ik heb geen CC, is er een andere manier om te betalen? De vlucht is maar 34 euro en als ik het boek bij cheaptickets oid komt bijna het dubbele erbij.

[ afbeelding ]
Klarna is Zweeds maar wordt ook wel in Nederland gebruikt, werkt dat niet? Anders misschien de opties in mijn reply in het andere topic ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154395681
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klarna is Zweeds maar wordt ook wel in Nederland gebruikt, werkt dat niet? Anders misschien de opties in mijn reply in het andere topic ;)
Ik snap niet hoe dat werkt. Als je pay later campaign aanvinkt staat er nog nergens hoe je moet betalen. Eveneens met invoice...
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_154396663
Nu staat Ideal er ineens bij nu ik opnieuw alles invulde omdat mijn session expired was omdat mijn tab lang open stond :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 20 juli 2015 @ 12:44:28 #291
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_154484448
Hoi allemaal,

ik wil een vliegticket gaan boeken: Amsterdam - Houston - Managua (Nicaragua) en terug Panama - Toronto - Amsterdam.

Beiden hebben een overstap van zo'n 1,5 uur. Nu ben ik altijd huiverig voor een korte overstap, en zeker in Amerika. Maar nu las is dat Houston een "OneStop" rij heeft voor transit passagiers. Is deze 1,5 uur dan wel voldoende (de wachttijd lijkt namelijk korter en ik hoef volgens mij mijn koffer niet opnieuw op een band te leggen)?

Canada heb ik totaal geen ervaring mee, is dan de stop-ver lang genoeg?

Tnx!
  maandag 20 juli 2015 @ 20:19:39 #292
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154496795
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:44 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoi allemaal,

ik wil een vliegticket gaan boeken: Amsterdam - Houston - Managua (Nicaragua) en terug Panama - Toronto - Amsterdam.

Beiden hebben een overstap van zo'n 1,5 uur. Nu ben ik altijd huiverig voor een korte overstap, en zeker in Amerika. Maar nu las is dat Houston een "OneStop" rij heeft voor transit passagiers. Is deze 1,5 uur dan wel voldoende (de wachttijd lijkt namelijk korter en ik hoef volgens mij mijn koffer niet opnieuw op een band te leggen)?

Canada heb ik totaal geen ervaring mee, is dan de stop-ver lang genoeg?

Tnx!
1,5 uur om over te stappen is in principe voldoende, maar dan moet er natuurlijk geen vertraging in het eerste traject zitten, want elke internationale overstap van netto korter dan 1 uur op het moment van aankomst is met uitstappen uit vliegtuig, naar transit met bijbehorende security check aan de korte kant, voor domestic is alles korter dan 30 minuten eigenlijk te kort.

Nu vlieg ik regelmatig, en dit jaar al 7 x een connectie niet gehaald, (en ja Turkish, 25 geplande minuten op Ankara of Istanbul is simpelweg te kort, en ja LOT, 40 minuten klinkt genoeg, maar niet met paspoortcontrole, security check en te late aankomst in Warsawa, en Aeroflut, zucht, 1 uur op de aansluitende KLM vlucht is simpelweg onmogelijk met de bijbehorende procedure op SVO), maar gelukkig kon ik altijd relatief snel herboekt worden, in jouw geval zal je, als het ticket met één maatschappij is ook herboekt worden, maar mogelijk is dat pas een dag later als er niet nog een vlucht op dezelfde dag is en hoewel je normaliter recht hebt op verzorging is dit natuurlijk wel zeer vervelend. (Ik vind 1,5 uur extra wachten al veel).

Je zou eens op bijvoorbeeld flightaware kunnen kijken of een bepaalde vlucht veel vertraging heeft, want hoewel je nooit bijzonderheden op de dag kunt uitsluiten, kan je toch wel een redelijke inschatting maken of een vlucht weinig tot geen vertraging heeft, en dat zie je snel genoeg met de aankomsttijden over een langere periode. Aan de hand daarvan kan je dan de afweging maken of de overstap in principe lang genoeg is.
(Het helpt trouwens maar een klein beetje of je voor of achterin een toestel zit, ik heb ook regelmatig 'strakke' connecties en men heeft van tevoren eigenlijk al bepaald of je mee kan op de vervolgvlucht of niet, en dan wordt iedere passagier voor een bepaalde vlucht zo snel mogelijk door de noodzakelijke procedures geloodst).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154498786
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 12:44 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Canada heb ik totaal geen ervaring mee, is dan de stop-ver lang genoeg?

Tnx!
De luchthaven van Toronto is wel heel efficiënt en in anderhalf uur overstappen zou wel moeten lukken. Er zijn aparte rijen voor overstappers en controle is sneller en minder ingewikkeld dan in de VS.
pi_154498895
Anderhalf uur overstaptijd op Houston zou ik niet heel relaxed vinden :X
  dinsdag 21 juli 2015 @ 12:29:38 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154510430
Hoi ik heb een vraagje.
Ik vlieg deze vakantie met Germanwings.
Ik neem ook een koffer mee die ik moet inchecken aan de balie.
Moet ik dan alsnog de boarding passen zelf printen? Of wordt dat dan daar aan de balie voor mij gedaan?
pi_154510773
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:29 schreef amaranta het volgende:
Hoi ik heb een vraagje.
Ik vlieg deze vakantie met Germanwings.
Ik neem ook een koffer mee die ik moet inchecken aan de balie.
Moet ik dan alsnog de boarding passen zelf printen? Of wordt dat dan daar aan de balie voor mij gedaan?
Zelf
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_154510811
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 12:29 schreef amaranta het volgende:
Hoi ik heb een vraagje.
Ik vlieg deze vakantie met Germanwings.
Ik neem ook een koffer mee die ik moet inchecken aan de balie.
Moet ik dan alsnog de boarding passen zelf printen? Of wordt dat dan daar aan de balie voor mij gedaan?
Wat je wilt. Je kunt hem zelf printen maar zo niet krijg je er gewoon aan de balie eentje.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:16:07 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_154511560
Dank
pi_154675502
Misschien iemand die hier weleens met Wizz Air vliegt die dit weet, ik heb een grote handbagage voor een vlucht bijgeboekt dus ik neem een trolley mee maar mag ik nu naast die trolley ook nog een tas meenemen (die normaal gesproken ook gratis mee mag)?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_154675869
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:19 schreef LordLynx het volgende:
Misschien iemand die hier weleens met Wizz Air vliegt die dit weet, ik heb een grote handbagage voor een vlucht bijgeboekt dus ik neem een trolley mee maar mag ik nu naast die trolley ook nog een tas meenemen (die normaal gesproken ook gratis mee mag)?
Lijkt me niet:

quote:
Als uw handbagage groter is dan de afmetingen van kleine handbagage, maar niet groter dan 56x45x25cm, dan kunt u het tegen een vergoeding mee aan boord nemen. De tas moet in het bagagerek passen. U moet in staat zijn de tas zelf in het bagagerek te plaatsen. Vervoer van grote handbagage is onderworpen aan een hogere vergoeding in het hoogseizoen.
Volgens mij koop je puur een upgrade en geen tweede handbagage item. De laatste keer dat ik met Wizz vloog heb ik om die reden ook check-in bagage bijgeboekt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 27 juli 2015 @ 23:49:32 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_154691116
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:19 schreef LordLynx het volgende:
Misschien iemand die hier weleens met Wizz Air vliegt die dit weet, ik heb een grote handbagage voor een vlucht bijgeboekt dus ik neem een trolley mee maar mag ik nu naast die trolley ook nog een tas meenemen (die normaal gesproken ook gratis mee mag)?
Nee dat mag niet, en daar is men best wel streng op, zeker op luchthavens waar een basis is, maar op Eindhoven doen ze bij de controle van de boarding pass ook een check over het aantal bagage items.

Men laat je of bijbetalen of als het lukt de bagage in de andere bagage stoppen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')