abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:13:24 #1
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_150127770
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:39:49 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150128796
Priority luggage bij star alliance zilver? Wie doet dat dan, turkish?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150132373
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:39 schreef XL het volgende:
Priority luggage bij star alliance zilver? Wie doet dat dan, turkish?
Thai Airways International
pi_150134796
BA doet er bij mij altijd zo'n priority label op, heeft volgens mij weinig effect. ;( Zijn ook wel wat FlyerTalk draadjes over geloof ik.

Ik hoef vaak niet heel lang te wachten, maar heb wel het idee dat koffers met en zonder die labels geleidelijk en tegelijk op de band terecht komen altijd.

Bij Aer Lingus scheen het wel goed te werken op intercontinentale vluchten, daar wordt/werd je koffer apart en persoonlijk afgegeven ipv op de band.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 01:10:37 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150134834
De ene keer wel, de andere keer niet.

Als je business class naar Jakarta vliegt (Garuda) heeft het wel zin omdat een medewerker je baggage ophaalt terwijl je in een (kleine) lounge kunt zitten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 01:15:01 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150134940
Ik zou zeggen dat het 33% werkt, ben eerder verbaasd dat je het bij star alliance al bij zilver krijgt. Voordeel en Star Alliance zijn een moeizame combi.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150139844
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 01:15 schreef XL het volgende:
Ik zou zeggen dat het 33% werkt, ben eerder verbaasd dat je het bij star alliance al bij zilver krijgt. Voordeel en Star Alliance zijn een moeizame combi.
Voordeel en Skyteam zijn ook een moeizame combi, wat dat aangaande heb ik een stuk meer aan star alliance.

Bij de priority labels heb ik soms het idee dat bagage wel als eerste aan boord gaat, net als de passagier dat zou kunnen, maar om die reden ook als laatste eruit...
Alleen wanneer men dedicated afhandeling heeft dan heeft het echt zin, anders zou het zomaar met normale bagage mee aan boord gaan en de plaatselijke VMBO medewerker gaat bij het uitladen van de container of bagage niet eerst lopen sorteren of er en priority label aan hangt, die is veel drukker met het zo hard mogelijk smijten van bagage zodat er zoveel mogelijk schade ontstaat...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 13:30:25 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150142718
Was bij zowel star alliance, skyteam en oneworld meerdere jaren gold. Momenteel skyteam geen status, star alliance zilver en oneworld platinum.

Vind oneworld het beste qua voordeel, dan skyteam en dan star alliance. Star alliance vind ik qua maatschappijen mooi (lekker premium), maar ik had nooit het gevoel dat ze iets om me gaven. Skyteam qua voordeel (destijds) ok, nu al langer uit Nederand weg en in duitsland heb ik er niks aan. Dus status weg, maar over KLM/skyteam was ik zeer tevreden. Bij Oneworld voel ik me zeer goed en BA & AB lijken ook echt blij te zijn dat ik bij hun vlieg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 13:33:34 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150142799
Van platinum heb ik overigens nog niks gemerkt bij AB, want de status komt morgen pas. Pas afgelopen maand behaald en dus pas in maart actief. Dus oneworld beoordeling opv gold
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 28 februari 2015 @ 15:33:43 #10
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150145920
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 01:10 schreef static het volgende:
De ene keer wel, de andere keer niet.

Als je business class naar Jakarta vliegt (Garuda) heeft het wel zin omdat een medewerker je baggage ophaalt terwijl je in een (kleine) lounge kunt zitten.
Die aankomst lounge is er op Schiphol ook hoor. Alleen geen hond die er gebruik van maakt. En die priority labels .... Ach het zal wel werken wanneer je tussen AMS en CDG vliegt, maar daar waar een ander afhandelaar de bagage moet regelen ben je toch aan de VBO'ers zonder verdere vooruitzichten overgeleverd. En tussen de eerste en laatste bagage op de belt zit meestal niet al te veel tijd. Wachten op de eerste bagage is veel vervelender. LHR, LIN en MXP zijn beruchte plaatsen waar dat soms een eeuwigheid kan duren. Op alle grote vliegvelden in Azie vind ik dat dan weer behoorlijk vlot gaan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 28 februari 2015 @ 16:02:24 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150146604
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 15:33 schreef buzz1291 het volgende:
Die aankomst lounge is er op Schiphol ook hoor.
Werkelijk nog nooit gezien. En ik vlieg veel en altijd business class.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 17:11:45 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150148632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 16:02 schreef static het volgende:

[..]

Werkelijk nog nooit gezien. En ik vlieg veel en altijd business class.
Naast de laatste belt in hal 2. Nummertje 14 geloof ik. Al weet ik niet of die er nu tijdens die verschrikkelijke verbouwing ook nog is. Business class.... Europe Select zeker? Ik zit liever eerste rij cattle class en dus voor minder dan de helft dezelfde stoel en beenruimte als op de eerste 3-6 rijen, bij KLM dam.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 28 februari 2015 @ 17:27:29 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150149181
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:11 schreef buzz1291 het volgende:
Europe Select zeker? I
Ik vlieg veel op Azië.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:11 schreef buzz1291 het volgende:
Naast de laatste belt in hal 2. Nummertje 14 geloof ik.
En daar wordt je bagage ook opgehaald?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 28 februari 2015 @ 17:45:09 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_150149790
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:27 schreef static het volgende:

[..]

Ik vlieg veel op Azië.

[..]

En daar wordt je bagage ook opgehaald?
Weet ik veel. Maar ik dat verwacht ik niet van die blauwe trolly dollies. Ben daar ooit eens één keer naar binnengestapt toen het wachten wel erg lang duurde en bagage op een verkeerde band was gelost.

Maar vliegen is voor mij helemaal geen luxe. Gewoon een middel om snel en goedkoop van a naar b te komen. En of ik nu naar Singapore, Bangkok of Hong Kong vlieg, zoals helaas wat te vaak de laatste tijd, het maakt me allemaal niet zoveel uit, die 10 tot 13 uur moet je toch op een stoel zitten. Alleen wanneer Emirates een perfecte Business Class aanbieding heeft overweeg ik dat wel eens. Maar anders altijd cattle class.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_150306988
Ik zit nu al 20 minuten te wachten op mijn boardingpass via check my flight. Duurt dat altijd zo lang?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_150307099
Oke, dus die autistensite werkt alleen als ik een optie selecteer :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_150341853
Mag je frisdrank meenemen met cathay pacific van Sydney naar Schiphol? Wel in een backpack, maar niet in de handbagage. Volgende vraag, knapt dat niet door luchtdruk verschil ofzo? Gaat om wat fanta smaken die niet in NL te krijgen zijn :P
pi_150341987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 07:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mag je frisdrank meenemen met cathay pacific van Sydney naar Schiphol? Wel in een backpack, maar niet in de handbagage. Volgende vraag, knapt dat niet door luchtdruk verschil ofzo? Gaat om wat fanta smaken die niet in NL te krijgen zijn :P
Moet geen probleem zijn. Het knapt eerder omdat er lomp omgegaan kan worden met je tassen bij het in/uitladen. Doe zelf altijd in ieder geval een plastic zak om flessen drank heen, voor het geval dat.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150424891
Ik wil graag een reis boeken van London naar Rio de Janeiro. Nu biedt Alitalia een retourvlucht voor 280 ponds, wat verreweg de beste prijs is. Echter, op de heenweg is er een tussenstop van 22 uur in Roma. Het is natuurlijk geen straf om een dagje in Rome door te brengen, maar ik wil voor de zekerheid jullie ervaringen horen op de volgende punten:

- Is het altijd mogelijk om tijdens een transit het vliegveld te verlaten, de stad in te gaan en later weer in te checken? Als EU-ingezetene is het natuurlijk geen probleem om door de Italiaanse douane te komen, echter, volgens sommige reacties op internet zou het wellicht zo kunnen zijn dat je reis als één reis wordt gezien (van Londen naar Rio) en dat je technisch gezien dus geen ticket hebt om in te checken in Roma?

- Wordt je bagage (het deel dat in het vrachtruim gaat) tijdens de transit op het vliegveld bewaard en dan later in het juiste vliegtuig geladen, of kan het zo zijn dat je het zelf moet ophalen en opnieuw inchecken omdat de transit zo lang is? Ik neem aan dat dit niet het geval is, maar ik zag een aantal reacties op traveladvisor en andere websites waar werd beweerd dat er dus uitznderingen zijn. Het zou natuurlijk minder relax zijn om met al mijn bagage de stad in te gaan.

- Tot slot, wat zijn jullie ervaringen met Alitalia? Klopt het dat er veel stakingen zijn? Ik las dat er soms problemen zijn met bagage tijdens korte transits maar met 22 uur tussenstop zal dit geen probleem moeten zijn.

Ik weet dat dit enigszins overbodige vragen zijn, maar het zou fijn zijn als iemand met ervaring mij kan verzekeren dat ik straks niet 22 uur op het vliegveld van Rome zit.

Dank voor jullie reacties!

ps. Ik vlieg vanuit London omdat ik daar woon, niet omdat dat goedkoper zou zijn dan Schiphol.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 8 maart 2015 @ 20:12:48 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150430743
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 17:58 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik wil graag een reis boeken van London naar Rio de Janeiro. Nu biedt Alitalia een retourvlucht voor 280 ponds, wat verreweg de beste prijs is. Echter, op de heenweg is er een tussenstop van 22 uur in Roma. Het is natuurlijk geen straf om een dagje in Rome door te brengen, maar ik wil voor de zekerheid jullie ervaringen horen op de volgende punten:

- Is het altijd mogelijk om tijdens een transit het vliegveld te verlaten, de stad in te gaan en later weer in te checken? Als EU-ingezetene is het natuurlijk geen probleem om door de Italiaanse douane te komen, echter, volgens sommige reacties op internet zou het wellicht zo kunnen zijn dat je reis als één reis wordt gezien (van Londen naar Rio) en dat je technisch gezien dus geen ticket hebt om in te checken in Roma?

- Wordt je bagage (het deel dat in het vrachtruim gaat) tijdens de transit op het vliegveld bewaard en dan later in het juiste vliegtuig geladen, of kan het zo zijn dat je het zelf moet ophalen en opnieuw inchecken omdat de transit zo lang is? Ik neem aan dat dit niet het geval is, maar ik zag een aantal reacties op traveladvisor en andere websites waar werd beweerd dat er dus uitznderingen zijn. Het zou natuurlijk minder relax zijn om met al mijn bagage de stad in te gaan.

- Tot slot, wat zijn jullie ervaringen met Alitalia? Klopt het dat er veel stakingen zijn? Ik las dat er soms problemen zijn met bagage tijdens korte transits maar met 22 uur tussenstop zal dit geen probleem moeten zijn.

Ik weet dat dit enigszins overbodige vragen zijn, maar het zou fijn zijn als iemand met ervaring mij kan verzekeren dat ik straks niet 22 uur op het vliegveld van Rome zit.

Dank voor jullie reacties!

ps. Ik vlieg vanuit London omdat ik daar woon, niet omdat dat goedkoper zou zijn dan Schiphol.
Je krijgt een boarding pass voor je tweede vlucht. Daarmee kom je door de security.

Bagage kun je door laten labelen. Kan iedere maatschappij kwijtraken.

Stakingen kun je even door google news halen, wat voor conflict er is en wat de status daarvan is. Knetterend irritant in ieder geval, heb er zelf ook vaak last van door bodempersoneel in duitsland met een langlopend loonconflict en bij lufthansa met piloten, maar lufthansa mijd ik nu zoveel mogelijk. Maar heeft dus beide niets met alitalia van doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 8 maart 2015 @ 21:09:39 #21
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150434534
£280 is wel een recordprijs voor Rio wat mij betreft een koopje!
pi_150449570
Ik zou niet helemaal op het doorlabelen rekenen. Ik heb wel eens gehad (weet geen specifieke situatie meer) dat ik de baggage moest ophalen en niet meteen weer kon inchecken, maar met me mee de stad moest in zeulen of hem bij de luggage storage opslaan. Maar je komt sowieso niet vast te zitten op het vliegveld in Rome.
  maandag 9 maart 2015 @ 12:36:17 #23
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150456124
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 02:54 schreef Plopr het volgende:
Ik zou niet helemaal op het doorlabelen rekenen. Ik heb wel eens gehad (weet geen specifieke situatie meer) dat ik de baggage moest ophalen en niet meteen weer kon inchecken, maar met me mee de stad moest in zeulen of hem bij de luggage storage opslaan. Maar je komt sowieso niet vast te zitten op het vliegveld in Rome.
Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150459920
Vorige week heb ik een vlucht geboekt met Air Seychelles via Budgetair. Nu probeer ik online mijn boeking te voor schijn te halen op de website van Air Seychelles, maar dit lukt mij nergens. De vlucht wordt uitgevoerd door Etihad alleen op die site lukt het me ook al niet. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit werkt en/of ik misschien wat verkeerds doe?
  maandag 9 maart 2015 @ 22:12:32 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150478680
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:36 schreef XL het volgende:

[..]

Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.
Ik begrijp wel wat bovenstaande bedoelde namelijk dat het mogelijk is dat bagage niet naar de eindbestemming wordt doorgelabeld. Maar dit is meer wanneer je met verschillende maatschappijen vliegt, vooral als ze niet in een alliantie zitten.
(Maar Bangkok-Hong Kong-Helsinki-London-Amsterdam met 3 maatschappijen binnen Oneworld kon ook, zelfs met enige tijd stopovers op Hong Kong en London, ik was zeer verbaasd dat mijn bagage ook daadwerkelijk in Amsterdam eruit kwam).

Maar normaliter, zeker wanneer de vlucht wordt uitgevoerd door dezelfde maatschappij kan je bagage zeker direct worden doorgelabeld naar de eindbestemming. Je krijgt normaliter ook de boardingpassen voor alle vluchten, al kan je natuurlijk op je tussen bestemming bij een check in machine kijken of er wellicht een betere plek is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 9 maart 2015 @ 22:15:31 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_150478968
>:O

[ Bericht 91% gewijzigd door Ynske op 09-03-2015 22:21:10 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_150486476
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:36 schreef XL het volgende:
Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.
In principe wel, maar de overstap is in dit geval 22 uur. De vraag is of de maatschappij je bagage zo lang wil opslaan. Dit is mij ook wel eens geweigerd en je leest het op Flyertalk ook regelmatig. De capaciteit voor bagage opslag is op sommige luchthavens te krap.

Ik zoek zelf in dit soort gevallen vooraf op de website van de overstap luchthaven uit waar de luggage storage precies zit en noteer dat. Mocht de bagage dan onverhoopt teruggegeven worden dan ben ik er snel weer vanaf.
pi_150486484
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:45 schreef Nordin11233 het volgende:
Vorige week heb ik een vlucht geboekt met Air Seychelles via Budgetair. Nu probeer ik online mijn boeking te voor schijn te halen op de website van Air Seychelles, maar dit lukt mij nergens. De vlucht wordt uitgevoerd door Etihad alleen op die site lukt het me ook al niet. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit werkt en/of ik misschien wat verkeerds doe?
Bedoel je dat je de menu-optie niet kan vinden? Dit lukt mij inderdaad ook niet. Alleen een 'itinerary', maar dan moet je met een account hebben geboekt.

Als je het ticket in handen hebt, zou ik me niet teveel zorgen maken. Blijkbaar is online inchecken nog niet geintroduceerd. Dit komt nog wel eens voor bij kleinere maatschappijen. Op de Etihad site is je boeking niet te verwachten.
pi_150489776
Jaco thanks voor je reactie, ja dat klopt inderdaad heb ook een account aangemaakt en daarna gezocht, maarja niks gevonden omdat ik niet via hun heb geboekt. Wel vervelend dat ik niet online kan inchecken dan. Om mijn boeking alsnog te verifieren zou ik dan met Air Seychelles kunnen bellen?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 11:04:26 #30
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_150490109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 10:46 schreef Nordin11233 het volgende:
Om mijn boeking alsnog te verifieren zou ik dan met Air Seychelles kunnen bellen?
Wat denk je zelf?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_150490311
Je kan ook www.checkmytrip.com even proberen, onafhankelijk van de airline. Controleer of je het juiste reserveringsnummer/PNR gebruikt (6 cijfers/letters bijv. 123ABC).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150497262
Thetallguy, heb het gecontroleerd mijn referentiecode bestond uit 1 cijfer en 5 letters blijkbaar. Er staat iedergeval bij alles confirmed dus ik neem aan dat alles oke is?
pi_150497694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 15:37 schreef Nordin11233 het volgende:
Thetallguy, heb het gecontroleerd mijn referentiecode bestond uit 1 cijfer en 5 letters blijkbaar. Er staat iedergeval bij alles confirmed dus ik neem aan dat alles oke is?
Ja dat lijkt mij helemaal goed
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_150500125
Oke dan weet ik genoeg, thanks voor je hulp in iedergeval. ^O^
pi_150510815
Niet echt een serieuze vraag eigenlijk, maar hoe de fuck krijg je dit voor elkaar?

http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/

Echt met verbazing zitten lezen. :o :o
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_150511044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Niet echt een serieuze vraag eigenlijk, maar hoe de fuck krijg je dit voor elkaar?

http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/

Echt met verbazing zitten lezen. :o :o
Gaaf hoor _O_
Singapore blijft ook een van mijn favoriete bestemmingen :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_150511118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Niet echt een serieuze vraag eigenlijk, maar hoe de fuck krijg je dit voor elkaar?

http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/

Echt met verbazing zitten lezen. :o :o
Wow. _O_
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:03:05 #38
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150511887
Je moet het maar willen. Als ik 10+ uur legs vlieg ben ik blij dat ik daarna altijd een echt bed heb.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_150512232
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:03 schreef XL het volgende:
Je moet het maar willen. Als ik 10+ uur legs vlieg ben ik blij dat ik daarna altijd een echt bed heb.
Hij had het zelf ook een beetje onderschat geloof ik ;)
Maar je moet sowieso van vliegen houden inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_150512867
@ hierboven

Tuurlijk ben je erna helemaal kapot, maar het lijkt me wel een keer enorm gaaf om te doen. Ik vind vliegen ook nog echt heel gaaf!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:51:38 #41
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150514770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:20 schreef Hojdhopper het volgende:
@ hierboven

Tuurlijk ben je erna helemaal kapot, maar het lijkt me wel een keer enorm gaaf om te doen. Ik vind vliegen ook nog echt heel gaaf!
Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:52:48 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150514835
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:20 schreef Hojdhopper het volgende:
@ hierboven

Tuurlijk ben je erna helemaal kapot, maar het lijkt me wel een keer enorm gaaf om te doen. Ik vind vliegen ook nog echt heel gaaf!
Dat vond ik vroeger ook, maar tegenwoordig merk ik dat ik het toch allemaal wat minder vindt worden. Denk dat het ook afhangt van de bestemming, zo kan ik voor een verre bestemming nog wel met een glimlach vertrekken ondanks de lange vlucht.
Maar als je zoals mij bijna elke week naar bestemmingen binnen of net buiten Europa vliegt dan zijn er dagen dat je bij de gate staat met vertrek naar Boedapest of Istanbul dat je denkt eigenlijk wil ik gewoon rustig thuis zitten. (Om nog maar te zwijgen van al die eendagsvliegers die voor vertraging aan boord zorgen door het gekloot met bagage of erg veel tijd nodig hebben om te gaan zitten of op te staan en zo het gangpad bezet houden).

Mooie milagae run, dat zorgt snel voor miles en status bij een alliantie, maar of ik dit ook zou doen is maar de vraag... Want voor een dusdanige lange vlucht wil ik toch wel wat rust inbouwen, ik ben ook geen 20 meer...
Maar op o.a. flyertalk worden dergelijke milage runs (fouten in het boekingssysteem) wel eens aangegeven
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_150525797
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:51 schreef XL het volgende:

[..]

Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat vond ik vroeger ook, maar tegenwoordig merk ik dat ik het toch allemaal wat minder vindt worden. Denk dat het ook afhangt van de bestemming, zo kan ik voor een verre bestemming nog wel met een glimlach vertrekken ondanks de lange vlucht.
Maar als je zoals mij bijna elke week naar bestemmingen binnen of net buiten Europa vliegt dan zijn er dagen dat je bij de gate staat met vertrek naar Boedapest of Istanbul dat je denkt eigenlijk wil ik gewoon rustig thuis zitten. (Om nog maar te zwijgen van al die eendagsvliegers die voor vertraging aan boord zorgen door het gekloot met bagage of erg veel tijd nodig hebben om te gaan zitten of op te staan en zo het gangpad bezet houden).

Mooie milagae run, dat zorgt snel voor miles en status bij een alliantie, maar of ik dit ook zou doen is maar de vraag... Want voor een dusdanige lange vlucht wil ik toch wel wat rust inbouwen, ik ben ook geen 20 meer...
Maar op o.a. flyertalk worden dergelijke milage runs (fouten in het boekingssysteem) wel eens aangegeven
Ja dat hoor ik van iedereen die zo veel vliegt. Maar dat geldt dus niet voor mij. Ik vlieg niet zo vaak als jullie (gemiddeld genomen elke twee maanden eens) en vind het gewoon nog leuk. Ook omdat ik mezelf bezig houd met o.a. vliegtuigspotten en veel andere dingen wat met vliegtuigen en airlines te maken hebben. Daarnaast wil ik graag in de luchtvaartindustrie werken na mijn studie.

Denk dus dat het van persoon tot persoon verschilt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_150542788
Jo even een ander vraagje... Familie heeft me gevraagd om een paar pakjes Croma Smeltjus mee te nemen ( :9 ), vlieg alleen met handbagage. Kan dat denken jullie? Ik zou zeggen van wel, maar twijfelgeval.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 11 maart 2015 @ 21:08:35 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150543162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef Hojdhopper het volgende:
Jo even een ander vraagje... Familie heeft me gevraagd om een paar pakjes Croma Smeltjus mee te nemen ( :9 ), vlieg alleen met handbagage. Kan dat denken jullie? Ik zou zeggen van wel, maar twijfelgeval.
Tja het is een zuivelproduct en een soort boter wat in theorie dus onder de vloeistoffen valt omdat het een gestold olieproduct is, pindakaas in een potje mag ook niet en dat ziet er ook weer niet vloeibaar uit, op brood mag pindakaas weer wel.

Kaarsen bijvoorbeeld mogen in principe ook niet, maar daar kom je over het algemeen wel weer mee weg omdat de medewerker van de beveiliging nu die regels ook weer niet zo goed kent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_150544103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja het is een zuivelproduct en een soort boter wat in theorie dus onder de vloeistoffen valt omdat het een gestold olieproduct is, pindakaas in een potje mag ook niet en dat ziet er ook weer niet vloeibaar uit, op brood mag pindakaas weer wel.

Kaarsen bijvoorbeeld mogen in principe ook niet, maar daar kom je over het algemeen wel weer mee weg omdat de medewerker van de beveiliging nu die regels ook weer niet zo goed kent.
Hm, nou ja.. het is op de terugweg, dus kan het misschien ergens bij de douane vragen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:26:25 #47
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_150561092
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 22:51 schreef XL het volgende:

[..]

Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.
Mwa, ik zit op de 70 vluchten per jaar en ik vind vliegen nog steeds geweldig. Wat irritanter is is het gedrag van sommige passagiers die eens in de x aantal jaren vliegen en daarmee alles ophouden :)
Soms vraag ik me wel eens af of ik niet in de luchtvaart had moeten gaan werken
pi_150561231
Vraag met betrekking tot turkish airlines.

Ik vlieg terug met een tussenstop in Istanbul, nou is mijn overstaptijd van 2:05 naar 1:45 gegaan, op zich geen probleem maar nu stond er in de e-mail die ik ontving ook het volgende:

"To make confirmation/changes for the schedules/status changed flights shown below please contact with"

Moet ik ze nou serieus bellen om akkoord te gaan? Wat gebeurt er als ik dit niet doe?
Ik heb niet zo veel zin om ze te bellen aangezien eerdere slechte ervaringen met de klantenservice van TK.. + daarbij is sprake van een internationaal nummer wat ook nog hoge kosten meebrengt?
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:54:21 #49
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_150569136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:26 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Mwa, ik zit op de 70 vluchten per jaar en ik vind vliegen nog steeds geweldig. Wat irritanter is is het gedrag van sommige passagiers die eens in de x aantal jaren vliegen en daarmee alles ophouden :)
Soms vraag ik me wel eens af of ik niet in de luchtvaart had moeten gaan werken
We zijn heel verschillend. Ik vind juist die arrogante veelvliegers irritant. Vakantiegangers vind ik juist leuk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 12 maart 2015 @ 20:17:09 #50
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150575759
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 16:54 schreef XL het volgende:

[..]

We zijn heel verschillend. Ik vind juist die arrogante veelvliegers irritant. Vakantiegangers vind ik juist leuk
Ik snap wat je bedoelt, maar je hebt mensen die niet snappen dat het rustig uitdoen van je jas, dan de koffer opbergen, dan de koffer er weer uithalen om er iets uit te pakken, deze weer terugleggen en dan rustig nog iets met de zitplaats doen terwijl men steeds in het gangpad staat de boel erg ophoudt. Bij een lange afstandsvlucht is er vaak genoeg tijd voor boarding maar bij een Europese vlucht niet altijd en het missen van een slottijd zorgt altijd voor nog wat extra vertraging....

Al kan het gedrag van sommige frequent flyers ook niet altijd door de beugel, ik vlieg over het algemeen niet in mijn apenpakkie en wordt soms door mensen met één of andere frequent flyer card welke menen 'ingehaald' in de rij. Deze zet ik dan weer direct op hun nummer door dit luidkeels te verkondigen en aan te geven dat ik toch echt dezelfde status heb en men achter mij aan kan sluiten. (Hoewel ik eigenlijk niet altijd als eerste wil boarden is het bij volle vluchten wel handig dat ik mijn bagage in de bagagerekken kwijt kan, sinds de verandering bij KLM dat je betaalt voor bagage is het rampzalig).

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:31 schreef bitowner het volgende:
Vraag met betrekking tot turkish airlines.

Ik vlieg terug met een tussenstop in Istanbul, nou is mijn overstaptijd van 2:05 naar 1:45 gegaan, op zich geen probleem maar nu stond er in de e-mail die ik ontving ook het volgende:

"To make confirmation/changes for the schedules/status changed flights shown below please contact with"

Moet ik ze nou serieus bellen om akkoord te gaan? Wat gebeurt er als ik dit niet doe?
Ik heb niet zo veel zin om ze te bellen aangezien eerdere slechte ervaringen met de klantenservice van TK.. + daarbij is sprake van een internationaal nummer wat ook nog hoge kosten meebrengt?
Ik krijg van mijn vrienden van Turkish Airlines regelmatig een schedule change, maar ik heb dit nog nooit echt geconfimeerd om zo te zeggen, wel af en toe e.e.a. moeten wijzigen, maar ik doe dat altijd aan een balie van Turkish Airlines. En ze zitten overal op de vliegvelden en je hoeft dat niet te doen op de balie van het vliegveld waar je vertrekt. In Geneve herkent de medewerker mij al tegenwoordig, terwijl ik vanaf die luchthaven nog nooit met TK heb gevlogen. Als het een kleine tijdswijziging betreft kan je het confirmeren wel achterwege laten, maar als het daadwerkelijk een andere vlucht is kan het geen kwaad om dit even bij de balie te laten controleren, men zet dan ook een regel in het systeem dat jij dit gedaan hebt. Eventueel kan dat ook nog voor vertrek schat ik in.
Ik ben zeer tevreden over TK, af en toe is men bij de incheck balie zelfs te behulpzaam om mijn reis welke gaat over AMS-IST-ESB-AYT te willen veranderen in de wat meer rechtstreekse vlucht AMS-IST-AYT onder het mom van dat is toch veel sneller meneer. Maar dat is voor mij dus nu net niet de bedoeling.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')