Thai Airways Internationalquote:Op vrijdag 27 februari 2015 22:39 schreef XL het volgende:
Priority luggage bij star alliance zilver? Wie doet dat dan, turkish?
Voordeel en Skyteam zijn ook een moeizame combi, wat dat aangaande heb ik een stuk meer aan star alliance.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 01:15 schreef XL het volgende:
Ik zou zeggen dat het 33% werkt, ben eerder verbaasd dat je het bij star alliance al bij zilver krijgt. Voordeel en Star Alliance zijn een moeizame combi.
Die aankomst lounge is er op Schiphol ook hoor. Alleen geen hond die er gebruik van maakt. En die priority labels .... Ach het zal wel werken wanneer je tussen AMS en CDG vliegt, maar daar waar een ander afhandelaar de bagage moet regelen ben je toch aan de VBO'ers zonder verdere vooruitzichten overgeleverd. En tussen de eerste en laatste bagage op de belt zit meestal niet al te veel tijd. Wachten op de eerste bagage is veel vervelender. LHR, LIN en MXP zijn beruchte plaatsen waar dat soms een eeuwigheid kan duren. Op alle grote vliegvelden in Azie vind ik dat dan weer behoorlijk vlot gaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 01:10 schreef static het volgende:
De ene keer wel, de andere keer niet.
Als je business class naar Jakarta vliegt (Garuda) heeft het wel zin omdat een medewerker je baggage ophaalt terwijl je in een (kleine) lounge kunt zitten.
Werkelijk nog nooit gezien. En ik vlieg veel en altijd business class.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:33 schreef buzz1291 het volgende:
Die aankomst lounge is er op Schiphol ook hoor.
Naast de laatste belt in hal 2. Nummertje 14 geloof ik. Al weet ik niet of die er nu tijdens die verschrikkelijke verbouwing ook nog is. Business class.... Europe Select zeker? Ik zit liever eerste rij cattle class en dus voor minder dan de helft dezelfde stoel en beenruimte als op de eerste 3-6 rijen, bij KLM dam.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 16:02 schreef static het volgende:
[..]
Werkelijk nog nooit gezien. En ik vlieg veel en altijd business class.
Ik vlieg veel op Azië.quote:
En daar wordt je bagage ook opgehaald?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:11 schreef buzz1291 het volgende:
Naast de laatste belt in hal 2. Nummertje 14 geloof ik.
Weet ik veel. Maar ik dat verwacht ik niet van die blauwe trolly dollies. Ben daar ooit eens één keer naar binnengestapt toen het wachten wel erg lang duurde en bagage op een verkeerde band was gelost.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 17:27 schreef static het volgende:
[..]
Ik vlieg veel op Azië.
[..]
En daar wordt je bagage ook opgehaald?
Moet geen probleem zijn. Het knapt eerder omdat er lomp omgegaan kan worden met je tassen bij het in/uitladen. Doe zelf altijd in ieder geval een plastic zak om flessen drank heen, voor het geval dat.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 07:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mag je frisdrank meenemen met cathay pacific van Sydney naar Schiphol? Wel in een backpack, maar niet in de handbagage. Volgende vraag, knapt dat niet door luchtdruk verschil ofzo? Gaat om wat fanta smaken die niet in NL te krijgen zijn
Je krijgt een boarding pass voor je tweede vlucht. Daarmee kom je door de security.quote:Op zondag 8 maart 2015 17:58 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik wil graag een reis boeken van London naar Rio de Janeiro. Nu biedt Alitalia een retourvlucht voor 280 ponds, wat verreweg de beste prijs is. Echter, op de heenweg is er een tussenstop van 22 uur in Roma. Het is natuurlijk geen straf om een dagje in Rome door te brengen, maar ik wil voor de zekerheid jullie ervaringen horen op de volgende punten:
- Is het altijd mogelijk om tijdens een transit het vliegveld te verlaten, de stad in te gaan en later weer in te checken? Als EU-ingezetene is het natuurlijk geen probleem om door de Italiaanse douane te komen, echter, volgens sommige reacties op internet zou het wellicht zo kunnen zijn dat je reis als één reis wordt gezien (van Londen naar Rio) en dat je technisch gezien dus geen ticket hebt om in te checken in Roma?
- Wordt je bagage (het deel dat in het vrachtruim gaat) tijdens de transit op het vliegveld bewaard en dan later in het juiste vliegtuig geladen, of kan het zo zijn dat je het zelf moet ophalen en opnieuw inchecken omdat de transit zo lang is? Ik neem aan dat dit niet het geval is, maar ik zag een aantal reacties op traveladvisor en andere websites waar werd beweerd dat er dus uitznderingen zijn. Het zou natuurlijk minder relax zijn om met al mijn bagage de stad in te gaan.
- Tot slot, wat zijn jullie ervaringen met Alitalia? Klopt het dat er veel stakingen zijn? Ik las dat er soms problemen zijn met bagage tijdens korte transits maar met 22 uur tussenstop zal dit geen probleem moeten zijn.
Ik weet dat dit enigszins overbodige vragen zijn, maar het zou fijn zijn als iemand met ervaring mij kan verzekeren dat ik straks niet 22 uur op het vliegveld van Rome zit.
Dank voor jullie reacties!
ps. Ik vlieg vanuit London omdat ik daar woon, niet omdat dat goedkoper zou zijn dan Schiphol.
Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.quote:Op maandag 9 maart 2015 02:54 schreef Plopr het volgende:
Ik zou niet helemaal op het doorlabelen rekenen. Ik heb wel eens gehad (weet geen specifieke situatie meer) dat ik de baggage moest ophalen en niet meteen weer kon inchecken, maar met me mee de stad moest in zeulen of hem bij de luggage storage opslaan. Maar je komt sowieso niet vast te zitten op het vliegveld in Rome.
Ik begrijp wel wat bovenstaande bedoelde namelijk dat het mogelijk is dat bagage niet naar de eindbestemming wordt doorgelabeld. Maar dit is meer wanneer je met verschillende maatschappijen vliegt, vooral als ze niet in een alliantie zitten.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:36 schreef XL het volgende:
[..]
Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.
In principe wel, maar de overstap is in dit geval 22 uur. De vraag is of de maatschappij je bagage zo lang wil opslaan. Dit is mij ook wel eens geweigerd en je leest het op Flyertalk ook regelmatig. De capaciteit voor bagage opslag is op sommige luchthavens te krap.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:36 schreef XL het volgende:
Wellicht naar de VS, maar van Italie naar Rio gaan ze doorlabelen als je dat wil hoor.
Bedoel je dat je de menu-optie niet kan vinden? Dit lukt mij inderdaad ook niet. Alleen een 'itinerary', maar dan moet je met een account hebben geboekt.quote:Op maandag 9 maart 2015 14:45 schreef Nordin11233 het volgende:
Vorige week heb ik een vlucht geboekt met Air Seychelles via Budgetair. Nu probeer ik online mijn boeking te voor schijn te halen op de website van Air Seychelles, maar dit lukt mij nergens. De vlucht wordt uitgevoerd door Etihad alleen op die site lukt het me ook al niet. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit werkt en/of ik misschien wat verkeerds doe?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:46 schreef Nordin11233 het volgende:
Om mijn boeking alsnog te verifieren zou ik dan met Air Seychelles kunnen bellen?
Ja dat lijkt mij helemaal goedquote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:37 schreef Nordin11233 het volgende:
Thetallguy, heb het gecontroleerd mijn referentiecode bestond uit 1 cijfer en 5 letters blijkbaar. Er staat iedergeval bij alles confirmed dus ik neem aan dat alles oke is?
Gaaf hoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Niet echt een serieuze vraag eigenlijk, maar hoe de fuck krijg je dit voor elkaar?
http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/
Echt met verbazing zitten lezen.![]()
Wow.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Niet echt een serieuze vraag eigenlijk, maar hoe de fuck krijg je dit voor elkaar?
http://ikvliegveel.com/mileage-run-sydney/
Echt met verbazing zitten lezen.![]()
Hij had het zelf ook een beetje onderschat geloof ikquote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:03 schreef XL het volgende:
Je moet het maar willen. Als ik 10+ uur legs vlieg ben ik blij dat ik daarna altijd een echt bed heb.
Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:20 schreef Hojdhopper het volgende:
@ hierboven
Tuurlijk ben je erna helemaal kapot, maar het lijkt me wel een keer enorm gaaf om te doen. Ik vind vliegen ook nog echt heel gaaf!
Dat vond ik vroeger ook, maar tegenwoordig merk ik dat ik het toch allemaal wat minder vindt worden. Denk dat het ook afhangt van de bestemming, zo kan ik voor een verre bestemming nog wel met een glimlach vertrekken ondanks de lange vlucht.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:20 schreef Hojdhopper het volgende:
@ hierboven
Tuurlijk ben je erna helemaal kapot, maar het lijkt me wel een keer enorm gaaf om te doen. Ik vind vliegen ook nog echt heel gaaf!
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:51 schreef XL het volgende:
[..]
Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.
Ja dat hoor ik van iedereen die zo veel vliegt. Maar dat geldt dus niet voor mij. Ik vlieg niet zo vaak als jullie (gemiddeld genomen elke twee maanden eens) en vind het gewoon nog leuk. Ook omdat ik mezelf bezig houd met o.a. vliegtuigspotten en veel andere dingen wat met vliegtuigen en airlines te maken hebben. Daarnaast wil ik graag in de luchtvaartindustrie werken na mijn studie.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat vond ik vroeger ook, maar tegenwoordig merk ik dat ik het toch allemaal wat minder vindt worden. Denk dat het ook afhangt van de bestemming, zo kan ik voor een verre bestemming nog wel met een glimlach vertrekken ondanks de lange vlucht.
Maar als je zoals mij bijna elke week naar bestemmingen binnen of net buiten Europa vliegt dan zijn er dagen dat je bij de gate staat met vertrek naar Boedapest of Istanbul dat je denkt eigenlijk wil ik gewoon rustig thuis zitten. (Om nog maar te zwijgen van al die eendagsvliegers die voor vertraging aan boord zorgen door het gekloot met bagage of erg veel tijd nodig hebben om te gaan zitten of op te staan en zo het gangpad bezet houden).
Mooie milagae run, dat zorgt snel voor miles en status bij een alliantie, maar of ik dit ook zou doen is maar de vraag... Want voor een dusdanige lange vlucht wil ik toch wel wat rust inbouwen, ik ben ook geen 20 meer...
Maar op o.a. flyertalk worden dergelijke milage runs (fouten in het boekingssysteem) wel eens aangegeven
Tja het is een zuivelproduct en een soort boter wat in theorie dus onder de vloeistoffen valt omdat het een gestold olieproduct is, pindakaas in een potje mag ook niet en dat ziet er ook weer niet vloeibaar uit, op brood mag pindakaas weer wel.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:02 schreef Hojdhopper het volgende:
Jo even een ander vraagje... Familie heeft me gevraagd om een paar pakjes Croma Smeltjus mee te nemen (), vlieg alleen met handbagage. Kan dat denken jullie? Ik zou zeggen van wel, maar twijfelgeval.
Hm, nou ja.. het is op de terugweg, dus kan het misschien ergens bij de douane vragen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Tja het is een zuivelproduct en een soort boter wat in theorie dus onder de vloeistoffen valt omdat het een gestold olieproduct is, pindakaas in een potje mag ook niet en dat ziet er ook weer niet vloeibaar uit, op brood mag pindakaas weer wel.
Kaarsen bijvoorbeeld mogen in principe ook niet, maar daar kom je over het algemeen wel weer mee weg omdat de medewerker van de beveiliging nu die regels ook weer niet zo goed kent.
Mwa, ik zit op de 70 vluchten per jaar en ik vind vliegen nog steeds geweldig. Wat irritanter is is het gedrag van sommige passagiers die eens in de x aantal jaren vliegen en daarmee alles ophoudenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:51 schreef XL het volgende:
[..]
Hij was al frequent flyer. Dan is het leuke er wel vanaf. Ik vlieg al meerdere jaren 50 tot 100 keer per jaar. Voor mij is vliegen zoals busreizen, alleen veel lastiger met domme regeltjes en extra ongemak. Noodzakelijk kwaad.
We zijn heel verschillend. Ik vind juist die arrogante veelvliegers irritant. Vakantiegangers vind ik juist leukquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:26 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Mwa, ik zit op de 70 vluchten per jaar en ik vind vliegen nog steeds geweldig. Wat irritanter is is het gedrag van sommige passagiers die eens in de x aantal jaren vliegen en daarmee alles ophouden
Soms vraag ik me wel eens af of ik niet in de luchtvaart had moeten gaan werken
Ik snap wat je bedoelt, maar je hebt mensen die niet snappen dat het rustig uitdoen van je jas, dan de koffer opbergen, dan de koffer er weer uithalen om er iets uit te pakken, deze weer terugleggen en dan rustig nog iets met de zitplaats doen terwijl men steeds in het gangpad staat de boel erg ophoudt. Bij een lange afstandsvlucht is er vaak genoeg tijd voor boarding maar bij een Europese vlucht niet altijd en het missen van een slottijd zorgt altijd voor nog wat extra vertraging....quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:54 schreef XL het volgende:
[..]
We zijn heel verschillend. Ik vind juist die arrogante veelvliegers irritant. Vakantiegangers vind ik juist leuk
Ik krijg van mijn vrienden van Turkish Airlines regelmatig een schedule change, maar ik heb dit nog nooit echt geconfimeerd om zo te zeggen, wel af en toe e.e.a. moeten wijzigen, maar ik doe dat altijd aan een balie van Turkish Airlines. En ze zitten overal op de vliegvelden en je hoeft dat niet te doen op de balie van het vliegveld waar je vertrekt. In Geneve herkent de medewerker mij al tegenwoordig, terwijl ik vanaf die luchthaven nog nooit met TK heb gevlogen. Als het een kleine tijdswijziging betreft kan je het confirmeren wel achterwege laten, maar als het daadwerkelijk een andere vlucht is kan het geen kwaad om dit even bij de balie te laten controleren, men zet dan ook een regel in het systeem dat jij dit gedaan hebt. Eventueel kan dat ook nog voor vertrek schat ik in.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:31 schreef bitowner het volgende:
Vraag met betrekking tot turkish airlines.
Ik vlieg terug met een tussenstop in Istanbul, nou is mijn overstaptijd van 2:05 naar 1:45 gegaan, op zich geen probleem maar nu stond er in de e-mail die ik ontving ook het volgende:
"To make confirmation/changes for the schedules/status changed flights shown below please contact with"
Moet ik ze nou serieus bellen om akkoord te gaan? Wat gebeurt er als ik dit niet doe?
Ik heb niet zo veel zin om ze te bellen aangezien eerdere slechte ervaringen met de klantenservice van TK.. + daarbij is sprake van een internationaal nummer wat ook nog hoge kosten meebrengt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |