abonnement Unibet Coolblue
pi_140446311


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is tegenwoordig binnen 24 uur voor kleine foutjes (spelfout in namen, incorrecte bestemming/data) gratis. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤110,- tot ¤160 per persoon bij Ryanair. In dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) en 1 klein tasje (35x20x20cm)
reist. De eerste 90 stuks cabinebagage mogen mee in de cabine, het overige deel gaat gratis mee in het laadruim.

Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage. Inchecken op de luchthaven kost ¤30 tot ¤50,- per persoon (10kg) per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 7 dagen voor vertrek indien je geen toegewezen zitplaats koopt, anders is dit 30 dagen. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 stuk handbagage van 10kg. De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen. Op de afmetingen wordt erg streng gecontroleerd, te groot = in het ruim aan minimum ¤50.
- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20cm.
Er mogen tegenwoordig maximaal 90 stuks handbagage (groot formaat) mee het cabine in. Het kan dus mogelijk zijn dat je handbagage alsnog het laadruim in gaat, zonder extra kosten. Het lijkt erop dat mensen met een tweede (hand)tas hier eerder voor uitgekozen worden.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- plaatsen kiezen (als je dit kiest mag je ook meteen de priority lane gebruiken)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals hoogseizoen of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Door te betalen met een debetkaart (bv. Maestro)

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder of geen! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Kijk hier voor het inflight menu.

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 12% gewijzigd door UIO_AMS op 01-06-2014 14:01:59 (Vorige topics: Klik op de TT.) ]
pi_140446601
Alweer te lang gelden dat ik met de Ryanair vrinden heb gevlogen. Zal zo maar weer eens kijken waar we heen kunnen :P
pi_140446662
Op heeft update nodig. Klopt niet meer. Iemand interesse of zal ik een en ander aanpassen?
Eerst denken, dan typen
pi_140446728
Ryan air is baas!
Altijd ermee vliegen alleen het eten is goor
hoi
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:30:10 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_140448078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef DutchieBre het volgende:
Alweer te lang gelden dat ik met de Ryanair vrinden heb gevlogen. Zal zo maar weer eens kijken waar we heen kunnen :P
Ik probeer Ryanair zoveel mogelijk te mijden tegenwoordig, want echt alles is kut aan die airline.
Maar wel mooi dat ze de markt hebben opengebroken nadat de EU die mogelijkheid gaf, nu kan ik met de KLM veel goedkoper overal heenvliegen.

En niet eens zo heel veel duurder dan Ryanair als je bij die laatste alle extra kosten die je moet maken erbij optelt.
pi_140448771
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik probeer Ryanair zoveel mogelijk te mijden tegenwoordig, want echt alles is kut aan die airline.
Maar wel mooi dat ze de markt hebben opengebroken nadat de EU die mogelijkheid gaf, nu kan ik met de KLM veel goedkoper overal heenvliegen.

En niet eens zo heel veel duurder dan Ryanair als je bij die laatste alle extra kosten die je moet maken erbij optelt.
En wat vind je er kut aan?

Ik heb denk ik nu zo'n 20 keer met ryanair gevlogen (10 tripjes retour) en letterlijk nog nooit problemen gehad.
Als je weet hoe alles werkt, en dus ook wat alles kost. Is het de meest goedkope én snelste airline.
Ze zijn bijna altijd op tijd, van die 20 vluchten heb ik maar 1 keer meegemaakt dat je niet het deuntje hoort na de tijd "always on time blabla" en dat was ook met iets van 5 min.

Ryanair is een lowbudget airline, maar dan ook in elk opzicht.
Als je daar mee om kan gaan, en daar rekening mee houdt is het (in mijn ogen) perfect.

Inchecken duurt nooit lang, stoelen zijn redelijk (ben 2m lang en ook nog te zwaar, en kan er best goed in zitten), het kost geen drol (meestal is het parkeren + benzine duurder dan de hele vlucht), en het zijn allemaal redelijk nieuwe vliegtuigen (wat bij andere airlines echt niet altijd het geval is).

Ja, het eten en drinken aan boord kost geld, en ook nog redelijk wat. Elke optie kost geld, bagage, priority en emergency seat. Ik vlieg altijd met priority want dat is het gewoon waard.

Aangezien ik dus best groot ben kan ik direct ergens alleen gaan zitten, en 9 van de 10 keer zit er niemand naast me (1 keer helemaal uitverkochte vlucht gehad).
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:54:53 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_140449554
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.

En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:56:18 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_140449642
En ik heb wel 50 vluchten met Ryanair gemaakt. Waarvan best wel veel met vertraging trouwens,
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:41:54 #9
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140452188
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:56 schreef remlof het volgende:
En ik heb wel 50 vluchten met Ryanair gemaakt. Waarvan best wel veel met vertraging trouwens,
Dan heb je die vluchten de laatste tijd niet meer gemaakt. Bij mijn laatste 3 retourtjes moest ik overal van tevoren tijdens het inchecken mijn stoelnummer kiezen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:45:04 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_140452389
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dan heb je die vluchten de laatste tijd niet meer gemaakt. Bij mijn laatste 3 retourtjes moest ik overal van tevoren tijdens het inchecken mijn stoelnummer kiezen.
Ik vlieg in juli weer met ze, Weeze - Faro, paar weken geleden geboekt. No way dat ik een stoel kon kiezen bij het boeken.

Lijkt me sterk dat het bij de online check in wel kan, maar we zullen zien.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:57:54 #11
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140453108
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vlieg in juli weer met ze, Weeze - Faro, paar weken geleden geboekt. No way dat ik een stoel kon kiezen bij het boeken.

Lijkt me sterk dat het bij de online check in wel kan, maar we zullen zien.
Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:59:10 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_140453177
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
Ik zou niet weten waarom dat verplicht zou moeten zijn, maar we zullen zien.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:59:14 #13
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140462572
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.

En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
Dat 1e is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt.
Ik ben naar een paar bestemmingen gevlogen.
1. milaan (dan kom je uit in Bergamo, is een uurtje rijden)
2. Tampere (heb daar vrienden wonen en puur toevallig is daar net een ryanair vliegveld, ideaal dus)
3. Lanzarote (is het normale vliegveld dus andere optie is er toch niet)
4. Engeland/Schotland, altijd in de buurt van een grote stad.

Maar goed, als je naar een bepaalde plek wilt in frankrijk (om maar een voorbeeld te noemen) kan het zo maar zijn dat je 2 uur in de auto moet zitten. Maar goed dan kan je er voor kiezen om alsnog vanaf schiphol te gaan. Maar meestal is het icm met bus etc nog steeds goedkoper via ryanair.

Bagage is dus een van de dingen die ik benoemde, als je weet waar je aan begint dan houdt je daar rekening mee. Ik heb meerdere malen koffer ingeboekt, en dan nog vind ik het niet veel geld.

3e is ook hetzelfde principe. Je hoeft niks te drinken onderweg. Je kunt op het vliegveld achter de douane altijd flesjes drinken kopen (alsnog voor vliegveld prijzen maar goed). Jij kiest er voor een kop koffie á 4,50 te drinken. Op het terras in amsterdam betaal je ook meer dan in de V&D.

4e, dan heb je al een tijd niet meer met Ryanair gevlogen. Volgens mij eind 2012 kon je al een eigen stoel kiezen. Was toen nog een optie en niet verplicht en kostte dus ook geld. Ik lees nu pas dat het verplicht is (heb dit jaar nog niet met ze gevlogen), en dat maakt het voor mij een stuk minder prettig.
Priority heeft nu dus geen fuck zin meer.
Je kunt mooi 1 min voor sluitingstijd gate er heen lopen. Dan staan er nog wel mensen in de rij, en je hebt toch al een stoel.

En dat laatste, cabine personeel zal mij een worst zijn. Als ze er niet van kunnen leven moeten ze andere baan zoeken. En krasloten en sigaretten boeien me geen reet (auto's nog nooit gehoord).
Heb toch altijd muziek op.

Maar goed iedereen heeft wel eens slechte ervaringen met een bepaalde airline, terwijl een ander niets anders dan die airline wilt vliegen.
Als je veel vertragingen heb gehad heb je echt net pech. Ze staan zeker in de top 5 airlines die op tijd zijn. Het was ooit op 1 maar geen idee of dat nog zo is.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:42:12 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140464743
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
Niet verplicht, dan wordt er automatisch eentje toegewezen, maarrrrrr dat automatisch toewijzen kan dus pas 7 dagen van tevoren terwijl het kopen van een stoelreservering wel eerder kan. Ik had afgelopen week wel de indruk dat die vastgestelde plaatsen ervoor zorgden dat het vliegtuig veel sneller klaar was voor vertrek.

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.

En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
Weinig last van. Afgelopen week zowel met Air Berlin gevlogen als met Ryanair. Ook al tel je alles erbij op, ben je met Air Berlin toch nog duurder uit. Met Air Berlin kwam ik in Berlin-Tegel terecht, dat echt niet veel korter reizen was dan Berlin-Schönefeld waar Ryanair vertrekt. En dat eten en drinken: op die Air Berlin vlucht zat het er dus wel bij, maar daar moest het zo geforceerd snel (vlucht duurde maar 50 minuten) dat je je echt afvraagt of dat allemaal wel nodig is. Ik kan best 2 uur zonder eten of drinken en langer duurt de gemiddelde Ryanair vlucht niet. En ik vind die kleinere viegveldjes vaak eerder een voordeel, weinig overbodige drukte waar je veel te lang van tevoren aanwezig moet zijn en er zijn meestal goede pendeldiensten. Wat betreft beenruimte: ik heb met mijn 1,85 bij andere vliegtuigmaatschappijen echt niet meer plaats, zelfs in een A380 was er in Economy nauwelijks merkbaar meer plaats. En als je Ryanair al krap vindt, dan raad ik je af met AirAsia te gaan vliegen :P
Don't let my username fool you...
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:42:11 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:49:50 #17
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_140475331
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Eerst goed plannen...Vliegveldcodes is zowat het eerste waar ik naar kijk (bij zelf online boeken).
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:56:28 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_140477728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:35 schreef bambino het volgende:

[..]

Dat 1e is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt.
Ik ben naar een paar bestemmingen gevlogen.
1. milaan (dan kom je uit in Bergamo, is een uurtje rijden)
2. Tampere (heb daar vrienden wonen en puur toevallig is daar net een ryanair vliegveld, ideaal dus)
3. Lanzarote (is het normale vliegveld dus andere optie is er toch niet)
4. Engeland/Schotland, altijd in de buurt van een grote stad.

Maar goed, als je naar een bepaalde plek wilt in frankrijk (om maar een voorbeeld te noemen) kan het zo maar zijn dat je 2 uur in de auto moet zitten. Maar goed dan kan je er voor kiezen om alsnog vanaf schiphol te gaan. Maar meestal is het icm met bus etc nog steeds goedkoper via ryanair.

Bagage is dus een van de dingen die ik benoemde, als je weet waar je aan begint dan houdt je daar rekening mee. Ik heb meerdere malen koffer ingeboekt, en dan nog vind ik het niet veel geld.

3e is ook hetzelfde principe. Je hoeft niks te drinken onderweg. Je kunt op het vliegveld achter de douane altijd flesjes drinken kopen (alsnog voor vliegveld prijzen maar goed). Jij kiest er voor een kop koffie á 4,50 te drinken. Op het terras in amsterdam betaal je ook meer dan in de V&D.

4e, dan heb je al een tijd niet meer met Ryanair gevlogen. Volgens mij eind 2012 kon je al een eigen stoel kiezen. Was toen nog een optie en niet verplicht en kostte dus ook geld. Ik lees nu pas dat het verplicht is (heb dit jaar nog niet met ze gevlogen), en dat maakt het voor mij een stuk minder prettig.
Priority heeft nu dus geen fuck zin meer.
Je kunt mooi 1 min voor sluitingstijd gate er heen lopen. Dan staan er nog wel mensen in de rij, en je hebt toch al een stoel.

En dat laatste, cabine personeel zal mij een worst zijn. Als ze er niet van kunnen leven moeten ze andere baan zoeken. En krasloten en sigaretten boeien me geen reet (auto's nog nooit gehoord).
Heb toch altijd muziek op.

Maar goed iedereen heeft wel eens slechte ervaringen met een bepaalde airline, terwijl een ander niets anders dan die airline wilt vliegen.
Als je veel vertragingen heb gehad heb je echt net pech. Ze staan zeker in de top 5 airlines die op tijd zijn. Het was ooit op 1 maar geen idee of dat nog zo is.
Ik vlieg 5 a 6 keer per jaar naar Milaan. Met Ryanair vlieg je dan naar Bergamo, 51km van mijn eindbestemming in het centrum van Milaan. Tegenwoordig kan je met Ryanair ook naar Malpensa vliegen (vanaf Eindhoven), maar dat is nog verder weg, 63km. Met de bijbehorende kosten voor de pendel (minimaal ¤10 one way, minimaal ¤16 retour) en de tijd die je kwijt bent (meer dan een uur want je wordt gedropt op Stazione Centrale en dan moet je nog naar je eindbestemming met een buskaartje van ¤1,50).

Daarom heb ik al jaren geleden besloten om alleen nog maar met KLM/Alitalia naar Milaan te vliegen. Ik land dan op Linate, minder dan 5km van mijn eindbestemming die te bereiken is met stadsbus 73 voor ¤1,50.

Het verschil in prijs is alles bij elkaar niet meer dan een paar tientjes. Maar dan vlieg je wel met een echte luchtvaartmaatschappij met professioneel personeel naar een echt vliegveld en het scheelt een hoop gezeik met bagage en vertragingen.

En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.

Oh en KLM vliegt 4 maal daags naar Milaan, tegenover Ryainair een paar keer per week. Ook een niet onbelangrijk verschil.
  woensdag 28 mei 2014 @ 21:32:35 #19
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140485379
:) Het loont dan natuurlijk ook om te kijken of Ryanair inderdaad de goedkoopste vluchten aanbiedt op een route.
Want door de Ryanair, Easyjet, Pegasus (niet onbelangrijk) en Wizz Air van deze wereld bieden gevestigde maatschappijen zoals KLM, Lufthansa goedkope retourvluchten aan, en introduceren Turkish Airlines en BA goedkope one way tickets, iets wat voor de komst van de low budget maatschappijen niet gebeurde.
En ja een 99 euro retourtje naar Budapest, of Barcelona is niet duur, daar kan een low cost maatschappij door de bijkomende kosten niet aan tippen, maar die moet natuurlijk maar net beschikbaar zijn voor de vlucht die jij wilt.

Als je alleen met handbagage reist, en de prijs is goed, is er geen reden om niet met een low cost maatschappij te vliegen. Want de bijkomende kosten voor een eventuele versnapering vallen wel mee, want ik weet niet hoe vaak jij met KLM vliegt, maar op een vlucht van 2 uur krijg je 1 blikje (Bij Gods gratie, want daar moet je om vragen, anders krijg je een bekertje) en 1 broodje, bij een vlucht tot 3 uur 1 warm broodje en 1 blikje (als je er om vraagt) en je mag 1 ding kiezen uit 'Dutch treats' waar ze op het einde mee langs komen en echt veel variatie zit er niet in. Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140487801
Bij KLM moet je tegenwoordig ook betalen voor ruimbagage ( :( :( :( ), dan vlieg ik net zo graag met Ryanair,
pi_140492675
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vlieg 5 a 6 keer per jaar naar Milaan. Met Ryanair vlieg je dan naar Bergamo, 51km van mijn eindbestemming in het centrum van Milaan. Tegenwoordig kan je met Ryanair ook naar Malpensa vliegen (vanaf Eindhoven), maar dat is nog verder weg, 63km. Met de bijbehorende kosten voor de pendel (minimaal ¤10 one way, minimaal ¤16 retour) en de tijd die je kwijt bent (meer dan een uur want je wordt gedropt op Stazione Centrale en dan moet je nog naar je eindbestemming met een buskaartje van ¤1,50).

Daarom heb ik al jaren geleden besloten om alleen nog maar met KLM/Alitalia naar Milaan te vliegen. Ik land dan op Linate, minder dan 5km van mijn eindbestemming die te bereiken is met stadsbus 73 voor ¤1,50.

Het verschil in prijs is alles bij elkaar niet meer dan een paar tientjes. Maar dan vlieg je wel met een echte luchtvaartmaatschappij met professioneel personeel naar een echt vliegveld en het scheelt een hoop gezeik met bagage en vertragingen.

En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.

Oh en KLM vliegt 4 maal daags naar Milaan, tegenover Ryainair een paar keer per week. Ook een niet onbelangrijk verschil.
Ja ok dan is het logisch. Maar het is net wat jij er voor over hebt. Jij wilt blijkbaar dat het gewoon goed geregeld is, makkelijk en snel. Als het dan een paar tientjes meer kost so be it.

En daar moet KLM en overige het ook van hebben, de luxe die er bij komt. En daar betaal je voor.

In mijn geval is het precies andersom. Als ik naar finland zou willen (Tampere) is vanaf schiphol niet te doen. Dan moet ik eerst naar Helsinki, en dan een binnenlandse vlucht (finair, dus duur) naar Tampere.

Voor Ryanair moet ik wel naar Bremen, Weeze vliegt er niet op, maar Bremen is bijna hetzelfde als Schiphol voor mij (Twente) dus dat maakt niets uit.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 29 mei 2014 @ 09:10:20 #22
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140499195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:54 schreef bambino het volgende:

[..]

Ja ok dan is het logisch. Maar het is net wat jij er voor over hebt. Jij wilt blijkbaar dat het gewoon goed geregeld is, makkelijk en snel. Als het dan een paar tientjes meer kost so be it.
Ik ben niet pro of anti Ryanair. Ik vlieg er vaak mee en dat heeft eigenlijk twee redenen. De eerste reden is omdat ik zelf precies tussen Eindhoven en Weeze woon. En de tweede is dat ik vaak voor een paar dagen weg moet voor het werk of zelf even weg ben voor een stedentrip. Voor zo'n trip boek ik bijna altijd de vlucht en hotel los (dus geen pakketreis). Als ik echt op vakantie ga dan ga ik eigenlijk altijd vanaf Schiphol.

Men kunt veel over Ryanair zeggen maar ik vind dat nou juist de maatschappij waar het altijd goed geregeld is. Na één keer met ze gevlogen te hebben ken je hun procedures en weet je waar je aan toe bent. Het is gewoon erg makkelijk en snel. Een vertraging is grote uitzondering bij ze. Met (vooral) KLM heb ik persoonlijk slechte ervaringen. Laatst nog een vertraging van 25 uur gehad (nee de vlucht was niet gecanceld). En ook Transavia en Arke maken er vaak een potje van.
pi_140499464
Ik heb pas geleden weer eens met Ryanair gevlogen. Ik vind het erg relaxed dat je tegenwoordig gratis een tweede, kleinere, tas mee kan nemen als handbagage. En de toegewezen plaatsen scheelt ook een hoop geduw en getrek.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:02:51 #24
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140502112
quote:
Lach maar, ik zag in Berlijn iemand met een jas, met daaronder een rugzak en hij had nog een rolkoffertje bij zich zonder dat hij tegengehouden werd door het personeel... :{

quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:56 schreef remlof het volgende:
En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.
Dat geldt dan voor jou weer, voor mij geldt dat ik 2,5 uur onderweg ben naar Schiphol. Düsseldorf, Weeze, Eindhoven, Maastricht-Airport en zelfs Brussel liggen allemaal dichterbij... Ik ben al een godsvermogen kwijt aan die ellendige NS voordat ik überhaupt pas op Schiphol ben.
Don't let my username fool you...
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:21:52 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_140506295
quote:
6s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
:) Het loont dan natuurlijk ook om te kijken of Ryanair inderdaad de goedkoopste vluchten aanbiedt op een route.
Want door de Ryanair, Easyjet, Pegasus (niet onbelangrijk) en Wizz Air van deze wereld bieden gevestigde maatschappijen zoals KLM, Lufthansa goedkope retourvluchten aan, en introduceren Turkish Airlines en BA goedkope one way tickets, iets wat voor de komst van de low budget maatschappijen niet gebeurde.
En ja een 99 euro retourtje naar Budapest, of Barcelona is niet duur, daar kan een low cost maatschappij door de bijkomende kosten niet aan tippen, maar die moet natuurlijk maar net beschikbaar zijn voor de vlucht die jij wilt.

Als je alleen met handbagage reist, en de prijs is goed, is er geen reden om niet met een low cost maatschappij te vliegen. Want de bijkomende kosten voor een eventuele versnapering vallen wel mee, want ik weet niet hoe vaak jij met KLM vliegt, maar op een vlucht van 2 uur krijg je 1 blikje (Bij Gods gratie, want daar moet je om vragen, anders krijg je een bekertje) en 1 broodje, bij een vlucht tot 3 uur 1 warm broodje en 1 blikje (als je er om vraagt) en je mag 1 ding kiezen uit 'Dutch treats' waar ze op het einde mee langs komen en echt veel variatie zit er niet in. Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
Ik vlieg een keer of 6 per jaar met KLM.
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:23:27 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_140506335
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:18 schreef tomatenrood het volgende:
Bij KLM moet je tegenwoordig ook betalen voor ruimbagage ( :( :( :( ), dan vlieg ik net zo graag met Ryanair,
Als Flying Blue Ivory member mag ik nog steeds 23kg ruimbagage en 12kg cabinebagage gratis meenemen op Europese KLM-vluchten: http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htm

Kom daar maar eens om bij Ryanair :')
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:24:56 #27
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140506371
quote:
6s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
Die voordelen van die miles zijn de laatste paar jaar echt flink versoberd. Daar hoef je het echt niet meer om te doen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:18:50 #28
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140507951
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:24 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Die voordelen van die miles zijn de laatste paar jaar echt flink versoberd. Daar hoef je het echt niet meer om te doen.
Dat zeg ik ook, voor de reguliere reiziger die 2 a 3 trips per jaar maakt schiet het niet op, ik vlieg echter gemiddeld 2x per maand in Europa en 7 a 8 x per jaar buiten Europa, enkel met Turkish Airlines of KLM waardoor je zeker wel wat miles kan verzamelen, al moet worden gezegd dat dit met Turkish een stuk gemakkelijker gaat dan met de KLM, of Air France, want die laatste heeft tegenwoordig vluchten zonder dat je miles verzamelt, mini fares, klinkt leuk, maar naast het drankje aan boord moet je ook bijbetalen voor bagage waardoor Ryanair een prima alternatief is, mits ze natuurlijk een beetje vanaf een luchthaven in jouw buurt naar een luchthaven waar je wilt zijn vliegen.

Ik kies net zo makkelijk Ryanair als die vliegen naar een bestemming waar ik moet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140580890
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag

[ Bericht 38% gewijzigd door gijsman op 31-05-2014 21:45:00 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:55:04 #30
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140584062
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
Hangt er vanaf of je een zuurpruim treft. En die tref je regelmatig. Maar soms heb je geluk :)

Als ze kwaad willen moet je hem passen in een bak en als ie daar uitsteekt moet je extra betalen om hem te laten inchecken
pi_140586877
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:55 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Hangt er vanaf of je een zuurpruim treft. En die tref je regelmatig. Maar soms heb je geluk :)

Als ze kwaad willen moet je hem passen in een bak en als ie daar uitsteekt moet je extra betalen om hem te laten inchecken
Bedankt voor de info, ik ga maar eens zoeken naar een kleinere.
Dan weet ik zeker dat ik geen gezeur krijg.
  zondag 1 juni 2014 @ 02:03:29 #32
104871 remlof
Europees federalist
pi_140588906
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
Hangt ook van het land af, naar mijn ervaring zijn ze in Duitsland veel strenger dan in Nederland of Italië.
pi_140590574
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
ik zou het er niet op wagen. Genoeg verhalen van mensen die moesten bijbetalen. Then again heb ik ook genoeg mensen gezien met te grote koffers die gewoon het vliegtuig in mochten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_140592292
Ik zou het risico ook niet lopen. Is heel verschillend of er op gelet wordt of niet.
pi_140593356
quote:
7s.gif Op zondag 1 juni 2014 02:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Hangt ook van het land af, naar mijn ervaring zijn ze in Duitsland veel strenger dan in Nederland of Italië.
Jup, dit heb ik ook.
Zowel Weeze Bremen als Frankfurt ben ik vaak gecontroleerd door de koffer in die bak te stoppen. Heb een koffer met exact die maat dus heb er geen problemen mee ofzo.
Ook het wegen doen ze in Duitsland veel vaker (maar 1 keer niet gehad ofzo) terwijl ik in Nederland nog niet gecheckt ben :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zondag 1 juni 2014 @ 13:28:32 #36
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140595505
Op Stockholm-Skavsta zie ik ze regelmatig mensen wegsturen bij de gate, en het vernaaide daarvan is dat je dan uit de douane-zone moet, terug naar de check-in balie, in de rij staan, bijbetalen, en dan weer door de douane, en tegen de tijd dat je daarmee klaar bent is je vliegtuig weg.

:P
pi_140607433
Op is geupdatet.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 10 juni 2014 @ 00:17:00 #38
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_140900488
Ik vind die nieuwe ryanairroutekaart behoorlijk kut.
De bestemmingen staan er zo onduidelijk op dat je amper kan zien waar iets precies ligt
pi_140904544
In Eindhoven doen ze er soms zo'n kartonnen doos overheen. Die zet nog wel wat uit. Dan zijn de grenzen dus minder hard dan wanneer je je koffer in zo'n metalen rek moet douwen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_140922882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Nielsch het volgende:
In Eindhoven doen ze er soms zo'n kartonnen doos overheen. Die zet nog wel wat uit. Dan zijn de grenzen dus minder hard dan wanneer je je koffer in zo'n metalen rek moet douwen.
Als je die rekjes vergelijkt met de officiële maten dan vind ik ze sowieso erg schappelijk. Mijn koffer is toch echt wat cm's groter en past er netjes in.
Eerst denken, dan typen
pi_140979164
Ik vlieg in juli vanaf weeze, maar is er een site waar gewoon veel informatie in het nederlands staat over dat vliegveld? Over hoe het werkt met parkeren daar (We gaan erheen met de auto) en hotels op de terugweg? En aangezien ik best wel luchtvaartfan ben gaan we er misschien een paar uur eerder heen om vliegtuigen te spotten, weet iemand wat daarvoor goeie plekken zijn? In het nederlands (ik kan geen duits helaas :p)

EDIT: na wat surfen
http://www.vliegveld-dusseldorf-weeze.nl/parkeren/
http://weeze-airport.startpagina.nl
op die laatste startpagina bij de eerste van spotters staat een mooie plattegrond, daar hoef je geen Duits voor te kunnen :p
Het lijkt erop dat ik mezelf heb opgelost maar toch bedankt!

[ Bericht 35% gewijzigd door mimbosa op 12-06-2014 02:12:43 (voor de anderen met dezelfde vragen) ]
  donderdag 12 juni 2014 @ 08:56:54 #42
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140981182
Parkeren kun je daar bij het vliegveld doen, niet zo moeilijk lijkt me. Er is een heel grote parkeerplaats bij. Je kunt vanaf het terras van het restaurant linksboven de start/landingsbaan zien, maar meer dan een paar 737's van Ryanair zul je niet zien daar ben ik bang.
Don't let my username fool you...
pi_141432541
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
pi_141432847
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 23:35 schreef loezzzje het volgende:
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
Max 100ml per stuk, oftewel mini's. En dan inderdaad in een hersluitbaar zakje bij de douane.
Eerst denken, dan typen
pi_141438358
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:23 schreef remlof het volgende:
Als Flying Blue Ivory member mag ik nog steeds 23kg ruimbagage en 12kg cabinebagage gratis meenemen op Europese KLM-vluchten: http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htm

Kom daar maar eens om bij Ryanair
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
pi_141439452
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 23:35 schreef loezzzje het volgende:
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
Als je een paar dagen gaat kan alles prima in mini's in je handbagage. Daarnaast heb je natuurlijk gewoon de keuze, want je kunt ruimbagage altijd bijboeken :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 23 juni 2014 @ 12:24:50 #47
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_141445454
Heeft iemand ervaring met dit handbagage-koffertje bij RyanAir?
http://www.groupdeal.nl/2(...)-handbagage-kan.html
Heb dezelfde gekocht bij de Action voor 12 euro namelijk, zou ideaal zijn als die gewoon als handbagage kan i.p.v. een rugtas.

De afmeting van de hoogte klopt op de site niet, het is ongeveer 53cm van de 55cm toegestaan...
De andere afmetingen zijn geen probleem maar hoe strak gaat dat met de hoogte?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 23 juni 2014 @ 12:48:41 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_141446050
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 02:02 schreef 111210 het volgende:

[..]

snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
Dat ligt er maar net aan waar je naartoe gaat, wat je daar gaat doen en voor hoe lang je gaat. Maar voor drie weken backpacken heb ik zo'n 15kg bij me plus nog handbagage (en daar zitten dan de camera's (compact+DSLR) en lenzen in). Ga ik naar een bestemming in Europa voor een paar dagen, heb ik natuurlijk minder.
Don't let my username fool you...
pi_141447224
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
Dat ligt er maar net aan waar je naartoe gaat, wat je daar gaat doen en voor hoe lang je gaat. Maar voor drie weken backpacken heb ik zo'n 15kg bij me plus nog handbagage (en daar zitten dan de camera's (compact+DSLR) en lenzen in). Ga ik naar een bestemming in Europa voor een paar dagen, heb ik natuurlijk minder.
met backpacken kan ik het enigzins begrijpen al had ik toen ook lang niet zo veel, maar meer van die vrouwen met 2 koffers vol kleding die naar kreta of salou gaan ofzo _O-
pi_141471939
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2014 23:43 schreef Piger het volgende:

[..]

Max 100ml per stuk, oftewel mini's. En dan inderdaad in een hersluitbaar zakje bij de douane.
Ok thanks, weet ik dat ook weer :) in zakje en ff aangeven bij douane dus.
  maandag 23 juni 2014 @ 23:00:00 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_141472142
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 02:02 schreef 111210 het volgende:

[..]

snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
Dat neem ik ook nooit mee, maar hoef in ieder geval niet panisch mijn bagage te wegen voordat ik vertrek :P

Vlieg over een maand trouwens weer met Ryanair naar Faro, zie er nu al tegenop.
Volgende week naar Milaan, gelukkig wel met een beschaafde maatschappij.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:11:16 #52
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_141537903
Hè, ik heb via RyanAir zo'n vliegveld-centrum busretour (maatschappij Aircoach) voor Dublin gekocht maar heb helemaal nergens een ticket of wat dan ook voor gekregen.
Op de website is er ook geen duidelijke optie, bij die hele checklist met wat je wil doen staat alleen het toevoegen van zulke services, bij overzichten staat het weer niet...
Bij mijn boarding passes PDF heb ik ook alleen de echte vliegtickets.

Edit: Ik zie op de Facebook van Aircoach dat meer mensen dezelfde vraag hebben en dat de itinerary goed zou zijn, maar daar staat alleen in het Nederlands op dat ik een transfer-service heb gekocht.... Fijn dit.

[ Bericht 11% gewijzigd door MacorgaZ op 25-06-2014 17:22:48 ]
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_141566352
Weet iemand als je met ryan air naar lissabon vliegt waar je land?

Want ryan air heeft er een handje van om vliegvelden te kiezen die een uur treinen van je bestemming liggen :') .

Ik krijg namelijk de naam van het vliegveld niet gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141567641
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Weet iemand als je met ryan air naar lissabon vliegt waar je land?

Want ryan air heeft er een handje van om vliegvelden te kiezen die een uur treinen van je bestemming liggen :') .

Ik krijg namelijk de naam van het vliegveld niet gevonden.
Lisbon Portela
pi_141569265
quote:
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141569805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
Ik googlede 'Lisbon airport Ryanair' en kwam uit op: http://www.ryanair.com/en/flights-to-lisbon/. Daar staat het.
  donderdag 26 juni 2014 @ 12:13:12 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_141589475
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
Portela is wel het hoofdvliegveld. Nouja, er is er maar één, dus dat is direct de belangrijkste.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 30 juni 2014 @ 18:37:35 #59
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_141731361
Ik heb dus net 2 vluchten van RyanAir erop zitten, vorige keren geen problemen maar vrijdag was het wel erg triest.
Er was een ander vliegtuig van RyanAir vertraagd met een half uur, dat was een paar uur voordat mijn vlucht ging al bekend en werd steeds omgeroepen voor een andere vlucht, maar mijn vlucht zou nog gewoon op tijd zijn, "gate will be announced at 14.20", niet dus. Lekker wachten tot 14.50 voordat de gate bekend was voor vertrektijd van 15.20 met origineel "gate closing at 14.50"....
Daar dus aangekomen werd er uiteindelijk om 15.10 omgeroepen dat de vlucht van 15.20 tóch wat vertraging had tot 16.00 door dat vertraagde vliegtuig wat uren geleden al bekend was....

Er was ook totaal geen medewerker bij de gate tot 15.40 ofzo, echt erg triest.
"Voor die prijzen kan je het wel verwachten", oké, maar een beetje klantenservice voor 180 betalende klanten kan toch ook wel lijkt me :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 30 juni 2014 @ 18:40:22 #60
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_141731484
quote:
15s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb dus net 2 vluchten van RyanAir erop zitten, vorige keren geen problemen maar vrijdag was het wel erg triest.
Er was een ander vliegtuig van RyanAir vertraagd met een half uur, dat was een paar uur voordat mijn vlucht ging al bekend en werd steeds omgeroepen voor een andere vlucht, maar mijn vlucht zou nog gewoon op tijd zijn, "gate will be announced at 14.20", niet dus. Lekker wachten tot 14.50 voordat de gate bekend was voor vertrektijd van 15.20 met origineel "gate closing at 14.50"....
Daar dus aangekomen werd er uiteindelijk om 15.10 omgeroepen dat de vlucht van 15.20 tóch wat vertraging had tot 16.00 door dat vertraagde vliegtuig wat uren geleden al bekend was....

Er was ook totaal geen medewerker bij de gate tot 15.40 ofzo, echt erg triest.
"Voor die prijzen kan je het wel verwachten", oké, maar een beetje klantenservice voor 180 betalende klanten kan toch ook wel lijkt me :')
Dat gebeurd overal. Sterker nog. Ik heb het wel eens meer dan 24 uur vertraging gehad met KLM en daarbij werden we ook constant aan het lijntje gehouden terwijl ze achteraf wisten dat we nooit zouden gaan vertrekken. Dit is niet iets specifieks van Ryanair.
  maandag 30 juni 2014 @ 18:43:47 #61
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_141731644
Ik ben trouwens erg tevreden over Ryanair. Ik gok dat ik in de laatste 7 jaar toch zeker 30 keer met ze heb gevlogen en daarbij heb ik zeer weinig vertraging gehad.
  maandag 30 juni 2014 @ 21:46:08 #62
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_141740971
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat gebeurd overal. Sterker nog. Ik heb het wel eens meer dan 24 uur vertraging gehad met KLM en daarbij werden we ook constant aan het lijntje gehouden terwijl ze achteraf wisten dat we nooit zouden gaan vertrekken. Dit is niet iets specifieks van Ryanair.
Niet altijd is vooraf de totale impact van de vertraging bekend. Zo was in het compleet ondergesneeuwde Geneve vorige jaar mijn Easyjet vlucht naar Amsterdam eerst 2 uur vertraagd, (en dat was maar goed ook, ik kwam uit Tel Aviv en die had ook 3 uur vertraging), eerst werd er geroepen om aan boord te gaan, tot dat er besloten werd om toch niet te vertrekken, dit had alles te maken met de restricties welke er zijn met landen en vertrekken op Amsterdam in de avonduren waardoor het Easyjet vliegtuig niet terug zou kunnen vliegen, wat een enorme impact heeft op de operatie de volgende dag voor Easyjet.
Het is beter om de passagiers dan op te vangen in hotels met maaltijden en vervoer en de volgende dag te vervoeren. Echter vooraf had men niet kunnen weten dat door diverse restricties men te laat zou mogen vertrekken waardoor een retourvlucht niet meer gehaald kon worden.
Het op de hoogte houden van passagiers is dan best lastig.

En hoewel ik niet de illusie heb dat Ryanair echt met de passagiers begaan is kan een vertraagde binnenkomende vlucht niet zonder meer betekenen dat jij later vertrekt als er eventueel ook een ander toestel ingezet kan worden, operationeel wordt bij een vertraging gekeken of met het inzetten van een ander toestel mogelijk is.

quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 12:13 schreef remlof het volgende:
NWS / Vier uur in de lucht zonder wc

Uiteraard weer Ryantours.
Dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen, kijk voor een vlucht van Eindhoven naar Stansted heb ik wel eens vluchten gehad waar het signaal van de stoelriemen niet uit ging, en op een dergelijke vlucht is het niet kunnen gebruiken van een toilet nog wel te doen.
Maar een 4 uur durende vlucht, men drinkt vaak toch wat in de terminal of eventueel aan boord, men moet preboarden en daarna weer van boord gaan zodat het de totale reis al met al toch wel 5 uur duurt, dat is niet voor iedereen goed te plannen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_141845197
Eergisteren een ticket Eindhoven-Londen geboekt. Zie ik eerst dat ik AM gekozen heb ipv PM. Dat koste me al 40 euro wijzigingskosten.

Nu zie ik ook dat mijn 2e naam verkeerd is gespeld. Er staat Ronald Vinent maar moet zijn Ronald Vincent. Daar het mijn 2e naam is, maakt dit officieel toch niet uit? 1e voornaam en achternaam is wel correct gespeld.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:46:47 #64
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_141846777
Dat kon je normaal binnen 24 uur gratis wijzigen toch.

Trouwens wel echt stom, hoe moeilijk is het nou om gewoon even 2 keer je éigen namen na te lezen voordat je talloze keren op Verder/Confirm drukt, ook juist bij maatschappijen waar dat heel precies ingevuld moet worden... Dat verdient wel echt een " :') "
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_141846887
Ja captain hindsight, dank je. Allereerste keer in 68 vluchten (ik houd van lijstjes :P ) dat ik met het typen de C oversla. Tis ook mn eigen schuld - het AM boeken ipv PM ook trouwens - maar ik vroeg me af of de middelste doopnaam een probleem is. Voor zover ik 't kan lezen niet, maar ik dacht wellicht zijn hier mensen die in 't verleden iets soortgelijks hebben meegemaakt
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_141848644
Je hoeft al je middle names niet eens in te vullen dus je doet ook nog eens meer dan nodig en dan ook nog fout. Complete fail :D
pi_141849007
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:52 schreef zeebeschuit het volgende:
Je hoeft al je middle names niet eens in te vullen dus je doet ook nog eens meer dan nodig en dan ook nog fout. Complete fail :D
Dat was voor mij ook niet duidelijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_141849183
Ik vul bij zulke dingen (tickets etc) altijd mijn volledige naam in.Gewoon, omdat ik geen zin heb dt een overijverige medewerker ineens me erop gaat wijzen dat ik ergens mijn middelste naam vergeten ben. Beter 1 naam te veel dan 1 te weinig zeg maar. Maarja, nu heb ik dus 1 letter te weinig :P

Edit: Getwitterd met Ryanair, ze hebben het gratis (!) gewijzigd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_141849379
Spelfout in een tweede naam is wel een coulance dingetje. 1) de tweede naam boeit niet en 2) het is overduidelijk dat jij een en dezelfde persoon bent en niet iemand die het ticket op iemand anders naam probeert over te boeken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:21:43 #70
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_141857572
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef kalinhos het volgende:
Ik vul bij zulke dingen (tickets etc) altijd mijn volledige naam in.Gewoon, omdat ik geen zin heb dt een overijverige medewerker ineens me erop gaat wijzen dat ik ergens mijn middelste naam vergeten ben. Beter 1 naam te veel dan 1 te weinig zeg maar. Maarja, nu heb ik dus 1 letter te weinig :P

Edit: Getwitterd met Ryanair, ze hebben het gratis (!) gewijzigd.
Een dergelijke wijziging moet ook wel kosteloos kunnen inderdaad, omdat dit echt onder de afdeling kennelijke spelfouten valt, want ook bij Transvertragia waar ik niet had gekozen voor de optie van 5 euro om te kunnen wijzigen werd mijn fout gespelde achternaam, (2 letters omgedraaid), toen ik daar achterkwam bij het inchecken via de telefonische helpdesk gewoon gewijzigd.

En dat dit kan gebeuren is logisch, als je één vakantievlucht per jaar maakt dan driedubbel check je alles, maar aangezien ik bijna elke week in zo'n ding zit en ook dusdanig veel boekingen maak dan wordt je toch een stuk minder alert, al wordt van de meeste maatschappijen na het inloggen mijn naam automatisch ingevuld waardoor de kans op fouten beperkt is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 12:59:56 #71
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_142202809
Uit de OP

quote:
Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Ik heb mijn volledige voornamen ingevuld.
Zoals in onderstaand voorbeeld


Maar ik heb 3 voornamen. (afbeelding hier boven is louter een voorbeeld en niet mijn ID kaart)

Gaat dit zo goed? of moet ik dit laten aanpassen.
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  maandag 14 juli 2014 @ 12:49:15 #72
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_142278543
Past meestal niet op een ticket 1 voornaam is genoeg, maar het kan wel zo
pi_142285550
quote:
7s.gif Op maandag 23 juni 2014 23:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat neem ik ook nooit mee, maar hoef in ieder geval niet panisch mijn bagage te wegen voordat ik vertrek :P

Vlieg over een maand trouwens weer met Ryanair naar Faro, zie er nu al tegenop.
Volgende week naar Milaan, gelukkig wel met een beschaafde maatschappij.
panisch :') :')

gebruik Ryanair (en Wizzair en Easyjet) alleen voor weekendjes weg. Dan neem ik een rugzakje mee met schoon ondergoed en sokken, schone broek, schoon shirt en een toilettasje. Weegt nooit meer dan 6 kilo ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_142288189
Mijn koffer heb ik nog nooit hoeven laten passen of wegen bij Ryanair trouwens. Op Eindhoven doen ze sowieso nooit echt moeilijk heb ik het idee.

Van t weekend voor 't eerst met Flybe/Stobart Air gevlogen trouwens, dat was helemaal geniaal. Klein propellervliegtuigje wat nog niet eens voor 50% vol zat. 38 euro Londen-Antwerpen _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_142295610
Heeft iemand ooit problemen gehad met inchecken? Kan bij een van mijn kinderen de geboortedatum niet invullen. Vakje is grijs kan er niet op klikken.
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:45:43 #76
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_142375276
Ik vlieg maandag naar Rome en de week erna terug.
Voor de terugreis voor ¤15 maar even een stoel met extra beenruimte aangeschaft, was me die ¤15 wel waard :7
Zo te zien kan ik dan ook met prioriteit instappen? Er staat in ieder geval prioriteit voordeur op m'n ticket :D

En weet één van jullie of ik aan de letters kan herleiden of ik aan het raam zit? :@ Heb voor de heenreis stoel 11F, terugreis 16F. Nu weet ik dat ik voor de terugreis ook een plek aan het raam heb gekozen, dus het zou wel heel vet zijn als die "F" erop wijst dat ik op de heenweg ook aan het raam zit *G*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_142376222
F is raam, aan de rechterkant van het vliegtuig.

ABC - gangpad - DEF
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 16 juli 2014 @ 21:18:12 #78
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_142376643
Nice *G*

Thanks :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_142392176
Weet iemand hier wat meer over? Als ik ze bel krijg ik de melding dat het te druk is en blabla bel later terug

Ik ging mij net online inchecken. Mijn achternaam heb je een "ü" en zij hebben daar een ue van gemaakt.

Wtf?
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:38:36 #80
104871 remlof
Europees federalist
pi_142392225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:36 schreef bevestiging het volgende:
Weet iemand hier wat meer over? Als ik ze bel krijg ik de melding dat het te druk is en blabla bel later terug

Ik ging mij net online inchecken. Mijn achternaam heb je een "ü" en zij hebben daar een ue van gemaakt.

Wtf?
Dat zie je wel vaker op vliegtickets, is geen enkel probleem. ue == ü.
pi_142392299
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zie je wel vaker op vliegtickets, is geen enkel probleem. ue == ü.
Ah gelukkig
pi_142392311
Stoel kiezen kost 10 euro. Waarom zou ik dan nog priority willen boeken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 17 juli 2014 @ 11:57:49 #83
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_142392715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 11:40 schreef Nielsch het volgende:
Stoel kiezen kost 10 euro. Waarom zou ik dan nog priority willen boeken?
Eerder instappen en gegarandeerd handbagage in de cabin?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_142433380
Klopt het dat je stoelen kan kopen voor je hebt ingechecked?

Ik heb nu een stoel geboekt voor de terugvlucht, maar inchecken voor de terugvlucht is nog niet mogelijk :s

Heb gebeld en ze zegt dat ik morgen kan inchecken, wat niet overeenkomt met wat de site zei (ik zou vandaag kunnen inchecken voor de terugvlucht, misschien later op de dag dan)

quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 19:59 schreef rabatie het volgende:
Heeft iemand ooit problemen gehad met inchecken? Kan bij een van mijn kinderen de geboortedatum niet invullen. Vakje is grijs kan er niet op klikken.
Bel ze even
pi_142587643
Hmm, ik heb zonet een airport transfer gekocht voor retour dublin airport - centre via ryanair. Waar ontvang ik de tickets voor in de bus? (origignele tickets zijn geboekt via tix.nl)
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_142587801
Volgens mij kan je gewoon je boardingpass laten zien in de bus daar. Dan checken ze je naam en/of PNR (boekingscode).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:26:06 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_142589017
Morgen mag ik weer vliegen met deze kutmaatschappij, jottem.
pi_142590182
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:26 schreef remlof het volgende:
Morgen mag ik weer vliegen met deze kutmaatschappij, jottem.
je boekt zelf he zeikerd
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 22 juli 2014 @ 13:53:40 #89
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_142594289
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
Hmm, ik heb zonet een airport transfer gekocht voor retour dublin airport - centre via ryanair. Waar ontvang ik de tickets voor in de bus? (origignele tickets zijn geboekt via tix.nl)
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij kan je gewoon je boardingpass laten zien in de bus daar. Dan checken ze je naam en/of PNR (boekingscode).
Ik had hetzelfde bij die geboekte retour vanaf de site van RyanAir.
Je hebt sowieso al pech want nu zit je aan Airbus vast i.p.v. de normale Dublin Bus die naar het vliegveld gaat, Airbus heeft veel minder haltes dan de normale bus. Ik heb voor de retour gewoon een Dublin Bus-retour gedaan voor 6 euro i.p.v. mijn al betaalde Ryanair-airbus-retour gebruiken omdat de dichtstbijzijnde halte in het centrum was..... :r
De prijs is daarnaast ook nog hetzelfde als Dublin Bus of wanneer je het kaartje daar zelf bij het vliegveld koopt.

Ik kon in ieder geval gewoon instappen door mijn telefoon te laten zien met die orderbevestiging met "Transfer to centre", volgensmij kan het met je boarding pass ook wel, ik vond het niet echt goed geregeld want het leek meer op een akkoord van de chauffeur dan dat Airbus echt een link heeft met info van Ryanair...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_143176827
quote:
Boze piloot Ryanair heeft geen begrip voor ceremonie MH17
quote:
Een piloot van Ryanair is afgelopen maandag ontzettend boos geworden op de luchtverkeersleiding van Eindhoven Airport. De man mocht niet landen op het vliegveld, omdat op de nabijgelegen Vliegbasis Eindhoven een ceremonie voor teruggekeerde slachtoffers van vlucht MH17 op het punt van beginnen stond. 'Dit is onacceptabel', foeterde de man vanuit zijn cockpit.

De verhitte discussie tussen de piloot van Ryanair en de luchtverkeersleiding van het vliegveld in Eindhoven werden opgepikt door voormalig piloot René Veldhuizen. 'Ik zat mee te luisteren en ineens hoorde ik deze discussie. Later heb ik dat teruggezocht en op YouTube gezet', zegt hij tegen Omroep Brabant.

Geen vliegverkeer rond ceremonie
Maandag landde er in Eindhoven rond kwart voor vier een transportvliegtuig met één kist met stoffelijke resten van de vliegramp in Oekraïne. Net als bij vorige keren werden ook dit keer het vliegtuig en de kist met dezelfde ceremonie als de eerdere vluchten ontvangen.

Het andere vliegverkeer in de omgeving werd rond de ceremonie kort stilgelegd en daar was het Ryanair-vliegtuig de dupe van. Op het audiofragment is te horen dat de piloot van het toestel, afkomstig van het Italiaanse Brindisi, zegt dat hij iets na half vier kan landen. Hij krijgt van de luchtverkeersleiding echter te horen dat hij niet mag landen vanwege de ceremonie.

Dit tot onbegrip van de piloot die meent op tijd te zijn. Hij vindt het onacceptabel, zegt dat hij niet kan uitwijken en verwijt zijn gesprekspartner een gebrek aan coördinatie.

'Ryanair had dit moeten weten'
Majoor Ter Horst van het ministerie van Defensie bevestigt het plaatsvinden van de discussie tegenover Omroep Brabant. 'Alle luchthavens en maatschappijen hebben een internationaal bericht ontvangen. Daarin stond dat er niet geland kon worden. Ryanair had dit moeten weten.'

Veldhuizen postte het gesprek dezelfde dag nog online.
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)ceremonie-MH17.dhtml

  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:36:23 #91
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_143624477
Ik heb vorig jaar meer dan 4 uur vertraging gehad met RyanAir. Ik heb destijds gekeken of ik recht had op een schadevergoeding maar dat was niet helemaal duidelijk en het zou lang duren. Nu kreeg ik onlangs bericht dat passagiers op dezelfde vlucht wel zijn uitbetaald. Nu kan dit bedrijf ook een schadevergoeding voor mij regelen maar dan hebben ze nog gegevens nodig, namelijk:

- tickets oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- boekingsbevestiging oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- instapkaart / boarding pass

Kan ik deze gegevens nog ergens opvragen of eventueel inzien? Iemand hier ervaring mee?
040
pi_143637156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:36 schreef Internepper het volgende:
Ik heb vorig jaar meer dan 4 uur vertraging gehad met RyanAir. Ik heb destijds gekeken of ik recht had op een schadevergoeding maar dat was niet helemaal duidelijk en het zou lang duren. Nu kreeg ik onlangs bericht dat passagiers op dezelfde vlucht wel zijn uitbetaald. Nu kan dit bedrijf ook een schadevergoeding voor mij regelen maar dan hebben ze nog gegevens nodig, namelijk:

- tickets oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- boekingsbevestiging oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- instapkaart / boarding pass

Kan ik deze gegevens nog ergens opvragen of eventueel inzien? Iemand hier ervaring mee?
Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)px?culture=nl-nl&;lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 20 augustus 2014 @ 21:38:14 #93
330677 Internepper
Malafide paardenhandelaar
pi_143645283
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.
Bewaren maar tot 9 maanden heb ik gevonden. Helaas. Ik probeer het nu via de hoofdboeker te regelen, wellicht heeft die nog iets in zijn mail. Toch bedankt!
040
pi_143668043
weet iemand hier hoe dit zit:
ik vlieg (retour) naar lanzarote en ben nu in het checken. De heenreis kan ik de gratis optie selecteren om plaatsen toegewezen te krijgen, bij de terugreis kan ik dat vakje niet aanvinken en kan ik niet verder tenzij ik betaal voor aangewezen plaatsen. Dat moet bij Ryanair toch niet kunnen lijkt me?
pi_143673599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:59 schreef planethugo het volgende:
weet iemand hier hoe dit zit:
ik vlieg (retour) naar lanzarote en ben nu in het checken. De heenreis kan ik de gratis optie selecteren om plaatsen toegewezen te krijgen, bij de terugreis kan ik dat vakje niet aanvinken en kan ik niet verder tenzij ik betaal voor aangewezen plaatsen. Dat moet bij Ryanair toch niet kunnen lijkt me?
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.

Wat heeft Ryanair gedaan, als je niet vooraf zitplaatsen hebt aangeschaft kan je vanaf 7 dagen voor vertrek inchecken. Wanneer je wel zitplaatsen hebt gekocht kan dit 4 weken voor vertrek.

Wanneer je dus binnen een week terugvliegt kan je thuis alvast inchecken vanaf het moment dat de terugreis ook binnen de 7 dagen termijn ligt, anders ben je genoodzaakt om een zitplaats aan te schaffen zodat je wel direct kan inchecken.
Wanneer je dit niet wilt dan zal je vanaf je vakantieadres moeten inchecken en een printer moeten vinden, want als je dat niet doet dan kost dat 70 euro bij de balie op de luchthaven.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze beperking niet helemaal kosher is, want het is duidelijk geen security related probleem (dat een boarding pass te vroeg beschikbaar zou zijn), maar duidelijk een maatregel om geld te verdienen met het aanschaffen van zitplaatsen, want er staat een boete op wanneer je vooraf niet ingecheckt bent en wanneer je een zitplaats wel aanschaft kan je dus wel inchecken.
Juridisch is het op zich best wankel, vervoersvoorwaarden ten spijt, maar een passagier zelf begint niet zo snel een juridische procedure, dat snapt Ryanair natuurlijk ook wel.

Al is de achterliggende gedachte wel weer begrijpelijk, het invoeren van aangewezen zitplaatsen zorgt er weer voor dat men niet meer zo nodig als eerste aan boord hoeft te gaan om deze zelf te bemachtigen, om die reden is het aantal speedy boarders gedaald en het aantal mensen wat vrijwillig vooraf een zitplaats boekt valt toch wat tegen, maar die revenu is wel weer nodig voor Ryanair om aan de verwachting van opbrengsten te kunnen doen, op deze manier krijg je toch wat mensen die kiezen voor het reserveren van een zitplaats.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_143677420
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checken :') uiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo :')
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:36:45 #97
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_143678647
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checken :') uiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo :')
Eigen schuld ;)
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een goede handbagage-koffer te kopen en voor vertrek het ding een keer te wegen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_143679094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Eigen schuld ;)
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een goede handbagage-koffer te kopen en voor vertrek het ding een keer te wegen.
Ik ga een week op vakantie, en wil niet elke dag hetzelfde aan. En ik vind het niet zon probleem dat ik extra moet betalen, maar fucking 35 euro?! Bij wizzair was ik geloof ik maar 20 kwijt
pi_143679168
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checken :') uiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo :')
doe dat dan ipv hier miepen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143680447
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.

Wat heeft Ryanair gedaan, als je niet vooraf zitplaatsen hebt aangeschaft kan je vanaf 7 dagen voor vertrek inchecken. Wanneer je wel zitplaatsen hebt gekocht kan dit 4 weken voor vertrek.

Wanneer je dus binnen een week terugvliegt kan je thuis alvast inchecken vanaf het moment dat de terugreis ook binnen de 7 dagen termijn ligt, anders ben je genoodzaakt om een zitplaats aan te schaffen zodat je wel direct kan inchecken.
Wanneer je dit niet wilt dan zal je vanaf je vakantieadres moeten inchecken en een printer moeten vinden, want als je dat niet doet dan kost dat 70 euro bij de balie op de luchthaven.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze beperking niet helemaal kosher is, want het is duidelijk geen security related probleem (dat een boarding pass te vroeg beschikbaar zou zijn), maar duidelijk een maatregel om geld te verdienen met het aanschaffen van zitplaatsen, want er staat een boete op wanneer je vooraf niet ingecheckt bent en wanneer je een zitplaats wel aanschaft kan je dus wel inchecken.
Juridisch is het op zich best wankel, vervoersvoorwaarden ten spijt, maar een passagier zelf begint niet zo snel een juridische procedure, dat snapt Ryanair natuurlijk ook wel.

Al is de achterliggende gedachte wel weer begrijpelijk, het invoeren van aangewezen zitplaatsen zorgt er weer voor dat men niet meer zo nodig als eerste aan boord hoeft te gaan om deze zelf te bemachtigen, om die reden is het aantal speedy boarders gedaald en het aantal mensen wat vrijwillig vooraf een zitplaats boekt valt toch wat tegen, maar die revenu is wel weer nodig voor Ryanair om aan de verwachting van opbrengsten te kunnen doen, op deze manier krijg je toch wat mensen die kiezen voor het reserveren van een zitplaats.
ah ok natuurlijk idd dat ligt aan die 7 dagen termijn.

idd wel vreemd(niet zo, duidelijke en logische uitleg) dat dat bij het inchecken voor een retourvlucht niet meteen kan, ach dan maar op vakantie een pdf maken en bij de receptie uitprinten.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checken :') uiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo :')
vantevoren incalculeren bij je reisprijs en niet achteraf gaan zeuren. Is algemeen bekend dat dat flink wat kost
pi_143696066
Gisteren tijdens mijn vlucht van Lissabon naar Zaventem een idioot gehad die tijdens de landing zijn handbagage al uit de cabin hing halen 8)7 Nu vraag ik me af wat ze met zulke idioten doen? Staat er een sanctie of iets dergelijks?
pi_143742002
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht. :D
Miata is always the answer
pi_143742154
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef j669 het volgende:
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht. :D
Kwamen ze voor de landing werd ingezet niet langslopen? Volgens mij checken ze altijd of iedereen de gordel om heeft, klaptafeltjes omhoog staan en electrische apparaten uitgezet zijn.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_143742183
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef j669 het volgende:
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht. :D
Stewards zaten zelf vast in hun stoelen. Ze riepen alleen wat door de intercom.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:17:06 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143752487
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 15:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Stewards zaten zelf vast in hun stoelen. Ze riepen alleen wat door de intercom.
Als de passagier daarna gaat zitten en dus de 'bevelen' van het cabinepersoneel opvolgt dan zal over het algemeen geen sanctie volgen, tenzij er in de vlucht al eerdere incidenten zijn geweest.

Vergeet niet dat een luchtvaartmaatschappij niet zelf direct een sanctie kan nemen, deze zal daarvoor de autoriteiten moeten inschakelen, en dat kost zeker extra tijd omdat dan de betreffende passagier door de politie gearresteerd moet worden en dus voordat men mag uitstappen eerst politie aan boord moet, dat kost tijd, veel tijd. Pas daarna kan los van de verdere procedure van de politie de luchtvaartmaatschappij zelf de passagier nog op een zwarte lijst zetten als de NAW gegevens bekend zijn, men kan niet aan de hand van een zitplaats, ook al zijn er toegewezen zitplaatsen, de NAW gegevens opvragen want passagiers willen nog wel eens van plaats wisselen.

Het ligt er ook aan wanneer het gebeurd, de Chinese medemens wil nog wel eens opstaan en naar de WC lopen als je in finals bent en binnen een minuut ook daadwerkelijk op de grond zal staan maar je hebt ook maatschappijen dat zodra de daling wordt ingezet vanaf kruishoogte dat het lampje stoelriemen al aan gaat terwijl je vanaf dat moment pas tussen de 19-24 minuten op de grond staat, KLM doet het hierin eigenlijk nog wel het beste, die doen alleen de stoelriemen aan als het echt moet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 24 augustus 2014 @ 00:36:26 #107
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_143759697
Net geboekt voor paar dagen Italië :)
ff vuurwerkfestival bezoeken :X, jammer dat ik er alleen voor naar weeze moet rijden.. maarja het scheelt wel 150,- pp! + een overstap!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_143761552
Net een vlucht naar Alicante bij Vueling geboekt, scheelde me ook 50 euro met Ryanair. Zo goedkoop zijn ze echt niet meer dus.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_143946341
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:43:41 #110
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_143954831
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef Reageurs het volgende:
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
echt?? Damn, anderhalf uur lopen. Duim omhoog steken was iets makkelijker geweest.
pi_143956132
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef Reageurs het volgende:
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
Dan liever de taxi. Moet er niet aan denken als je al gaar het vliegtuig uit komt, om dan ook nog kilometers te gaan wandelen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:29:06 #112
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_143956410
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
pi_143956469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef BeamofLight het volgende:
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
Krijg je er nog een reden bij?
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:52:32 #114
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_143957163
Lijkt me dat hij te laat was en er al 60/90/oid stuks handbagage in de cabin zaten.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:57:02 #115
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_143957316
Heenweg: we zaten op rij 33 en rij 33 was volgepropt met shit van Ryanair (laatste rij geloof ik)
Terugweg: geen zin om in de rij staan dus als laatste ge-board. Waarschijnlijk dat de laatste mensen gewoon hun spullen moeten afgeven.

Uiteindelijk was er niks gebeurd, maar heb het wel eens meegemaakt dat een simpele sporttas geripped werd achter de schermen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:19:09 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_143961545
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:43 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

echt?? Damn, anderhalf uur lopen. Duim omhoog steken was iets makkelijker geweest.
Kan opzich wel weer prima hoor, als ik op Eindhoven Airport ben geland loop ik ook wel eens naar Best, of eigenlijk, ik loop vaak van NS station Best naar Eindhoven airport, omdat als de trein ook maar iets vertraging heeft de bus wel weg is gereden, dan ben je met lopen ongeveer even snel als een uur op de volgende bus wachten.

Moet wel worden gezegd, ik reis uitsluitend met handbagage, want met bagage vervalt deze optie natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_143965993
Hier meer op z'n plek:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:35 schreef EddyAlbena het volgende:

Even een shout-out naar de door mij veronderstelde kut-service van Ryanair: gisteren drie verschillende vluchten geboekt waarbij iemand compleet anders heette het dan dat we hadden geboekt. Hebben ze, via de support chat, zonder vragen en bewijzen binnen no-time gewijzigd _O_
pi_143966718
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef BeamofLight het volgende:
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
Lijkt me toch best kut met dingen als medicijnen enzo.
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:53:13 #119
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_143981843
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:22 schreef danos het volgende:

[..]

Lijkt me toch best kut met dingen als medicijnen enzo.
fototoestel enzo heb ik er maar weer uitgehaald. Inderdaad en kleine dingen als medicijnen in rugzak en bij je voeten laten staan.
pi_145585003
quote:
Ryanair start slag om Schiphol

ANP
Luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat het gevecht aan met andere prijsvechters in Nederland en wil op Schiphol gaan vliegen. Daarmee is Ryanair het tweede bedrijf dat de concurrentie aangaat met Air France-KLM.

Ook Easyjet heeft z'n positie op Schiphol inmiddels vergroot. Ryanair vliegt in Nederland nu alleen nog op Eindhoven, Groningen en Maastricht.

'Drama'
Eerder maakte Air France-KLM bekend dat het met dochteronderneming Transavia meer goedkope vluchten wil aanbieden. Een grootschalige staking van piloten van Air France volgde, omdat ze willen vasthouden aan hun huidige arbeidsvoorwaarden. De staking duurde twee weken en kostte het bedrijf 500 miljoen euro.

En daar speelt Ryanair op in. Het bedrijf zegt dat passagiers geen zin hebben in 'drama's zoals deze staking', en op zoek gaan naar een betrouwbare luchtvaartmaatschappij. "Tijdens de staking van Air France-KLM zagen wij de vraag flink stijgen", zegt Kenny Jacobs van Ryanair. Hij verwacht dat de plannen met Transavia vertraging oplopen door de stakingen, "wat gunstig is voor onze plannen".

Schiphol
Binnen vier jaar tijd wil Ryanair vier keer zo groot zijn in Nederland en die groei moet vooral plaatsvinden op Schiphol. "Er komen dan slots vrij, en daar gaan wij op bieden", zegt Jacobs. Luchtvaartmaatschappijen kopen bij luchthavens zogenoemde timeslots in, momenten dat vliegtuigen kunnen opstijgen en landen.

Schiphol zegt nog niet op de hoogte te zijn van de plannen. Maar bang voor een afwijzing is Ryanair niet, want niet alleen Schiphol, ook de stad Amsterdam zou ervan profiteren. "Amsterdam zou een luchtvaartbedrijf moeten willen waar geen stakingen plaatsvinden, en waarmee je de meeste toeristen naar de stad haalt."

Businessclass
Ryanair ziet ook een sterke groei in het aantal zakelijke reizigers. Een markt die vooralsnog werd gedomineerd door concurrenten als Air France-KLM en Lufthansa. Ryanair zei eerder al zich meer te willen richten op de zakelijke reiziger door ook een businessclass aan te bieden. Een opvallende stap, omdat de prijsvechter vooral bekend staat vanwege zijn goedkope vluchten en minder luxe.
http://nos.nl/artikel/710238-ryanair-start-slag-om-schiphol.html
pi_145586408
nice
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 oktober 2014 @ 07:48:42 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145593695
Wel een beetje raar dat ze zeggen dat bij Ryanair geen stakingen voorkomen. Als er één vluchtmaatschappij is waar ik verwacht dat ze gaan staken is het wel Ryanair.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 07:52:28 #123
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145593718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 07:48 schreef xzaz het volgende:
Wel een beetje raar dat ze zeggen dat bij Ryanair geen stakingen voorkomen. Als er één vluchtmaatschappij is waar ik verwacht dat ze gaan staken is het wel Ryanair.
Juist niet. Die piloten staan daar zo onder druk dat wanneer ze staken de kans groot is dat ze niet meer hoeven komen op te dagen.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 08:15:36 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145593895
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 07:52 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Juist niet. Die piloten staan daar zo onder druk dat wanneer ze staken de kans groot is dat ze niet meer hoeven komen op te dagen.
Dat gaat op een gegeven moment knagen en dan barst de bom.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 08:43:02 #125
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_145594173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat gaat op een gegeven moment knagen en dan barst de bom.
En dan? Dan geeft Ryanair ze geen uren meer en dat kan omdat als je bij Ryanair wilt werken als piloot je een eigen BV op moet richten en een 0 uren contract tekent. Denk je nou werkelijk dat piloten met een torenhoge lening hun baan op het spel gaan zetten?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:26:56 #126
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_145594879
Zijn er zo makkelijk nieuwe piloten te vinden dan?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_145595590
Toch wel geniaal van de communicatieafdeling van Ryanair dat ze met vrijwel hetzelfde persbericht al vele jaren de krant halen.
En het toont natuurlijk ook wel de belabberde staat van de journalistiek aan die dit soort berichten gewoon overtikt en opneemt in hun nieuws :')
pi_145596628
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:04 schreef DutchTrain het volgende:
Toch wel geniaal van de communicatieafdeling van Ryanair dat ze met vrijwel hetzelfde persbericht al vele jaren de krant halen.
En het toont natuurlijk ook wel de belabberde staat van de journalistiek aan die dit soort berichten gewoon overtikt en opneemt in hun nieuws :')
Hij komt inderdaad 2x per jaar wel een keer tevoorschijn. Maar het is in ieder geval nog nooit zo concreet geweest als deze keer, een komst naar AMS is nu wel heel waarschijnlijk.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_145597470
Het zou wel heel prettige zijn, scheelt weer een ritje van 1,5 uur naar Eindhoven.

Helaas vliegen ze komende winter niet meer op Carcassonne, iets wat ze de afgelopen winter wel deden. Nu moet ik op Girona vliegen en dan nog 3 uur rijden om mijn familie te bezoeken.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 19 november 2014 @ 18:18:17 #130
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_146815553
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.

Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem??
pi_146815611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:18 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.

Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem??
Nee dus :P
pi_146836449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 08:43 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En dan? Dan geeft Ryanair ze geen uren meer en dat kan omdat als je bij Ryanair wilt werken als piloot je een eigen BV op moet richten en een 0 uren contract tekent. Denk je nou werkelijk dat piloten met een torenhoge lening hun baan op het spel gaan zetten?
Klinkt als een fictief dienstverband.

Overigens lijken ze niet meer op stockholm te vliegen dit terwijl ik daar eigenlijk met oudjaar heen moet :'( .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146865991
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klinkt als een fictief dienstverband.

Overigens lijken ze niet meer op stockholm te vliegen dit terwijl ik daar eigenlijk met oudjaar heen moet :'( .
Vanuit Weeze kan je nog wel naar Stockholm/Nykoping vliegen met Ryanair in de winter. En anders zijn er nog zat opties naar Stockholm toch? Norwegian, SAS, KLM, Brussels Airlines, Germanwings vanuit Amsterdam/Brussel/Dusseldorf :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_146875543
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:05 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vanuit Weeze kan je nog wel naar Stockholm/Nykoping vliegen met Ryanair in de winter. En anders zijn er nog zat opties naar Stockholm toch? Norwegian, SAS, KLM, Brussels Airlines, Germanwings vanuit Amsterdam/Brussel/Dusseldorf :)
Allemaal een stuk duurder vorig jaar met ryanair vanaf ehv en dat beviel om 2 reden:
1 goedkoop
2. vanaf ehv.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146875717
Anders eventueel Weeze - Växjö en dan met de trein.
pi_147271841
Even een vraag, het gratis inchecken kan tegenwoordig maar 7 dagen van te voren.
Wat kost inchecken als je het 2 weken ervoor doet?
pi_147272412
Ben benieuwd, volgende week voor het eerst met Ryanair naar Dublin. Tot nu toe altijd met Aerlingus gevlogen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 4 december 2014 @ 10:44:06 #138
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_147272849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:23 schreef devlinmr het volgende:
Ben benieuwd, volgende week voor het eerst met Ryanair naar Dublin. Tot nu toe altijd met Aerlingus gevlogen.
Busticket naar het centrum/etc via RyanAir gekocht of nog niet?
Die kan je het beste gewoon bij aankomst kopen namelijk, dan heb je Dublin City Bus met veel haltes en vanaf 04u 's ochtends voor 7 euro retourtje ipv RyanAir dezelfde prijs AirCoach met veel minder haltes en pas vanaf 05u ofzo.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_147272908
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:44 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Busticket naar het centrum/etc via RyanAir gekocht of nog niet?
Die kan je het beste gewoon bij aankomst kopen namelijk, dan heb je Dublin City Bus met veel haltes en vanaf 04u 's ochtends voor 7 euro retourtje ipv RyanAir dezelfde prijs AirCoach met veel minder haltes en pas vanaf 05u ofzo.
Nee, koop daar wel een kaartje. Moet ook niet in het centrum zijn. Verblijf bij een vriend van me die ergens aan de rand van Dublin woont.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_147273234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 09:55 schreef Katinkat het volgende:
Even een vraag, het gratis inchecken kan tegenwoordig maar 7 dagen van te voren.
Wat kost inchecken als je het 2 weken ervoor doet?
Inchecken blijft maar vanaf 7 dagen vantevoren. Je kunt wel vanaf 30 dagen vooraf een stoek reserveren, ik meen vanaf ¤5 voor een regular seat, ook afhankelijk van hoog/laagseizoen. Als je gewoon het proces in gaat zie je dit snel genoeg :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_147276951
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:58 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Inchecken blijft maar vanaf 7 dagen vantevoren. Je kunt wel vanaf 30 dagen vooraf een stoek reserveren, ik meen vanaf ¤5 voor een regular seat, ook afhankelijk van hoog/laagseizoen. Als je gewoon het proces in gaat zie je dit snel genoeg :)
Ik kan het proces nog niet bekijken, heb nl nog niet geboekt. Dat inchecken is gewoon lastig als je naar een bestemming gaat waar je niet makkelijk kunt printen, en geen mobiel met internet bij me.
pi_147317013
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 10:23 schreef devlinmr het volgende:
Ben benieuwd, volgende week voor het eerst met Ryanair naar Dublin. Tot nu toe altijd met Aerlingus gevlogen.
2 weken terug heen met ryanair en terug met lingus. Geen wereld van verschil.
pi_147383684
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

2 weken terug heen met ryanair en terug met lingus. Geen wereld van verschil.
Ach, vorige keer had ik vertraging met Lingus. De piloot kon het niet nalaten om even te benadrukken dat dit kwam omdat een vliegtuig van Ryanair in de weg stond op de taxibaan.....
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_147397471
Net weer naar Zweden gevlogen. Zit er zo'n oud stel naast me wat geld genoeg heeft voor een normale SAS vlucht maar toch janken over stoelen, beenruimte etc.

You get what you pay for :).
pi_147397654
quote:
14s.gif Op maandag 8 december 2014 18:04 schreef r8v2 het volgende:
Net weer naar Zweden gevlogen. Zit er zo'n oud stel naast me wat geld genoeg heeft voor een normale SAS vlucht maar toch janken over stoelen, beenruimte etc.

You get what you pay for :).
Knap dat jij in mensen hun portemonnee weet te kijken. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_147619971
Inmiddels wat vluchten geboekt voor een trip door zuid europa met Rynair. We zagen nu dat bij stoelreserveringen ook bij de goedskoopste optie prijsverschillen zitten. Van italie naar Spanje kon eht voor 5 euro pp, maar vanaf Alicante terug naar Nederland was het minimaal 10 euro pp. Deze laatsrte dus niet gekozen, en nu maar zien dat we ter plekke ergens kunnen inchecken en printen (in hotel of internetcafe)/.
pi_147621611
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:19 schreef Katinkat het volgende:
Deze laatsrte dus niet gekozen, en nu maar zien dat we ter plekke ergens kunnen inchecken en printen (in hotel of internetcafe)/.
Voor android is er nu een app, waarop je je boardingcard kan laten zien op vrijwel alle luchthavens. Scheelt weer printen op een vreemde locatie. :)
pi_147627725
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 23:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Voor android is er nu een app, waarop je je boardingcard kan laten zien op vrijwel alle luchthavens. Scheelt weer printen op een vreemde locatie. :)
Tja , geen smartphone, helaas.
pi_147630366
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 23:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Voor android is er nu een app, waarop je je boardingcard kan laten zien op vrijwel alle luchthavens. Scheelt weer printen op een vreemde locatie. :)
Welke app is dat?
pi_147630543
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:33 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Welke app is dat?
Ryanair app https://play.google.com/s(...)ryanair.cheapflights
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:48:09 #151
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_147630626
Niet elk vliegveld accepteert die app:
http://www.ryanair.com/nl(...)ardingkaart-service/

quote:
Heeft Ryanair een mobiele boardingkaart service?

Ja. Mobiele boardingkaarten worden aanvaard voor reizen vanuit het merendeel van Ryanair luchthavens op ons netwerk, maar op sommige luchthavens worden mobiele boardingkaarten niet geaccepteerd, zie de lijst van luchthavens hieronder:

Agadir
Essaouira
Fez
Nador
Oujda
Marrakesh
Rabat
Tangier
Zaragoza
Alghero
Rome Ciampino
Kefalonia
Volos
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_147802220
Kan je nu met ideal betalen bij ryanair?
pi_147802561
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:55 schreef qwerty31 het volgende:
Kan je nu met ideal betalen bij ryanair?
jA
Abracadabra, tapate guarra!
pi_148297309
Nog even kudos voor Ryanair die de sneeuwellende van vorige week netjes binnen hun kunnen hebben opgelost: Eindhoven Airport was dicht, dus de vlucht was uitgeweken naar Maastricht, waar bussen waren geregeld om mensen heen en weer te brengen.
Ik werd netjes op de hoogte gehouden van nieuwe vertrektijden per sms en e-mail, toen de vertraging meer dan 3 uur was, kwam de optie om de vlucht te annuleren (geld terug) of een andere vlucht nemen op een ander tijdstip. Daarbij zat ook een code om gratis internationaal te kunnen bellen. En als laatste is er ook een pdf gemaild met een verklaring van Ryanair omtrent de vertraging die te gebruiken is al bewijsstuk voor de reisverzekering.
En aan boord verontschuldigingen dat Maastricht Airport helaas geen hapje en drankje kon serveren conform de EU-regels.

Netjes opgelost dus binnen hetgeen wat er mogelijk was ^O^
pi_148298060
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
Nog even kudos voor Ryanair die de sneeuwellende van vorige week netjes binnen hun kunnen hebben opgelost: Eindhoven Airport was dicht, dus de vlucht was uitgeweken naar Maastricht, waar bussen waren geregeld om mensen heen en weer te brengen.
Ik werd netjes op de hoogte gehouden van nieuwe vertrektijden per sms en e-mail, toen de vertraging meer dan 3 uur was, kwam de optie om de vlucht te annuleren (geld terug) of een andere vlucht nemen op een ander tijdstip. Daarbij zat ook een code om gratis internationaal te kunnen bellen. En als laatste is er ook een pdf gemaild met een verklaring van Ryanair omtrent de vertraging die te gebruiken is al bewijsstuk voor de reisverzekering.
En aan boord verontschuldigingen dat Maastricht Airport helaas geen hapje en drankje kon serveren conform de EU-regels.

Netjes opgelost dus binnen hetgeen wat er mogelijk was ^O^
Wauw, ze zijn echt wel enorm verbeterd op het gebied van service als ik dit zo eens lees dan. Aantal jaar terug rond deze tijd had ik nog een enorm nare ervaring met Ryanair, met 20 uur vertraging als gevolg. :'( Had niet met het weer te maken overigens. Maar toen moesten we het maar uitzoeken en werd er niks geregeld.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_148300714
Paar jaar terug had ik ook een vlucht van Ryanair die geannuleerd was vanwege het weer en toen kreeg ik alleen op de luchthaven een papiertje met een webadres om geld terug te krijgen. Geld had ik toen wel de volgende dag ook weer terug. Toen ging nog niets met sms of e-mail inderdaad.
pi_148301780
Ik zie net toch weer wat mooie deals online staan
pi_148303020
¤10/vlucht is toch normaal? Of ben ik zo erg verwaand dat ik altijd prijzen van 10-20 euro verwacht voor vluchten naar UK/IE met ryanair?
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_148303727
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:04 schreef ikweetnietwat het volgende:
¤10/vlucht is toch normaal? Of ben ik zo erg verwaand dat ik altijd prijzen van 10-20 euro verwacht voor vluchten naar UK/IE met ryanair?
20 is toch wel de norm geloof ik?
pi_148308824
Het zoeken naar vluchten is een heel stuk beter geworden! weet niet sinds wanneer maar heerlijk dat je gewoon vertrekvliegveld kan selecteren en dan kan filteren op budget en duur van je reis. Scheelt een miljard muisklikken
  zondag 4 januari 2015 @ 11:16:47 #161
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148310847
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:04 schreef ikweetnietwat het volgende:
¤10/vlucht is toch normaal? Of ben ik zo erg verwaand dat ik altijd prijzen van 10-20 euro verwacht voor vluchten naar UK/IE met ryanair?
De 10 euro vluchten of minder zijn tegenwoordig niet meer zo normaal met Ryanair, af en toe keert een aanbieding als deze wel terug, zeker in de slappe wintermaanden waar Ryanair toch echt wat moet doen om de vliegtuigen vol te krijgen.
Ze maken echter wel verlies op elke passagier voor dit tarief, want ondanks de afspraken welke men heeft met de vliegvelden zijn de luchthavenbelastingen hoger dan 10 euro per persoon.

Reden dat Ryanair dit toch (af en toe) doet is het feit dat men afspraken heeft met de vliegvelden over het minimaal aantal passagiers en daarop zijn de tarieven vastgesteld welke Ryanair betaald voor de afhandeling. Als Ryanair dit aantal passagiers niet haalt dan zijn er ongetwijfeld boeteclausules opgesteld waardoor Ryanair meer moet gaan betalen en dit een goedkopere optie kan zijn.

Luchthavens geven korting op tarieven aan maatschappijen zodat men meer passagiers krijgt welke e.e.a. besteden aan parkeren en 3,25 euro voor een flesje gore pepsi uit een machine willen betalen.
Helaas werkt dit nimmer voor mij, ik kom lopend naar de luchthaven en ik koop nooit wat op Eindhoven achter de beveiliging, maar over het algemeen doen passagiers dit natuurlijk wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_149812298
ik reis vrijdag met ryanair, voor het eerst ever dat ik alleen vlieg (hiervoor weleens met een georganiseerde reis van studie) boarden is dus vanaf 30 minuten voor vertrek en de gate sluit 20 minuten voor vertrek maar hoever van tevoren is het raadzaam aanwezig te zijn? uurtje ofzo?
pi_149812907
Dat is meestal wel genoeg ja.
pi_151101182
Voor de eerste keer met Ryanair vliegen in mei.

We gaan richting Warschau ben benieuwd.
Gino ♥
pi_151101245
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 19:08:28 #166
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_151101399
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
Systematisch te weinig brandstof meenemen? Ze hebben een clean sheet wat betreft dodelijke ongelukken.
pi_151101481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
Heb je een bron voor dat systematische?

Dank je.
Gino ♥
pi_151101889
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:10 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Heb je een bron voor dat systematische?

Dank je.
Brandpunt heeft hier uitzendingen over gemaakt.

Ze gebruiken een lijst en piloten krijgen score, wie het minste brandstof mee neemt scored het hoogst.

Ze komen hierdoor vaak in de problemen zodanig dat ze voorrang krijgen om te landen, ze kunnen niet nog even 30min in de lucht blijven als dat moet.
pi_151102050
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Brandpunt heeft hier uitzendingen over gemaakt.

Ze gebruiken een lijst en piloten krijgen score, wie het minste brandstof mee neemt scored het hoogst.

Ze komen hierdoor vaak in de problemen zodanig dat ze voorrang krijgen om te landen, ze kunnen niet nog even 30min in de lucht blijven als dat moet.
Andere lowbudgetairlines zijn niet veel beter denk ik.
Gino ♥
pi_151105645
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
Pay to fly gebeurt ook niet bij Ryanair. Je moet zelf je typerating betalen maar je krijgt wel gewoon salaris. Vliegers zijn in dienst als ZZPer wat het voor Ryanair makkelijker maakt ze de deur te wijzen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:37:18 #171
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_151132535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
2 jaar geleden vlucht van Eindhoven naar Warschau vanwege sneeuw niet kunnen landen maar 1,5 uur rondjes gevolgen.. dus op een vlucht van 1 uur nog voor minimaal 1,5 uur extra kerosine bij je hebben vind ik top!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  dinsdag 31 maart 2015 @ 22:39:19 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_151244989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Brandpunt heeft hier uitzendingen over gemaakt.

Ze gebruiken een lijst en piloten krijgen score, wie het minste brandstof mee neemt scored het hoogst.

Ze komen hierdoor vaak in de problemen zodanig dat ze voorrang krijgen om te landen, ze kunnen niet nog even 30min in de lucht blijven als dat moet.
Ik begrijp dat je refereert aan de incidenten welke Ryanair heeft gehad in Spanje, maar declaring of fuel emergency is niet heel ongewoon, ook KLM doet dit.
Probleem hier was dat er een aantal vluchten van Ryanair vlak na elkaar dit moesten verklaren, maar hoewel uitzonderlijk zat hier wel een achterliggende reden achter, de vliegtuigen moesten namelijk uitwijken naar een andere luchthaven omdat de luchthaven van bestemming gesloten was in verband met de weersomstandigheden, na het uitwijken werd men op die luchthaven ook in een hold patroon gezet, iets wat door die uitwijking inderdaad een probleem was en men een fuel emergency moet verklaren omdat men moet landen met nog 30 minuten brandstof in de tank op het moment van de landing zelf, dit om een eventuele doorstart en een volgende doorstart te kunnen bewerkstelligen.

Ryanair net als andere airlines staan onder toezicht van Europese authoriteiten, en men controleert steekproefgewijs de vliegtuigen op diverse luchthavens op technische staat en wanneer Ryanair echt onevenredig veel gebruik zal maken van fuel emergency dan zal daar consequenties aan verbonden zijn.

Het leven van een piloot gaat niet over rozen bij de budgetairliners, maar pay to fly wordt vooral toegepast in Azie, ook bij een Tiger Air uit Singapore als dochter van Singapore Airlines, naast het Lion Air in Indonesië...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_151254741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
Ze nemen niet te weinig brandstof mee. Dat is namelijk verboden en ze zijn wat dat betreft nog nooit gewaarschuwd of bestraft door de inspectie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_151255592
Met Pinksteren voor 10¤ naar Oslo _O_
pi_151277051
Ik in mei naar Boekarest (3 uur durende vlucht) voor 40 euro. ^O^
Abracadabra, tapate guarra!
pi_151283822
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:28 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik in mei naar Boekarest (3 uur durende vlucht) voor 40 euro. ^O^
Wanneer?
Gino ♥
  donderdag 2 april 2015 @ 08:27:54 #177
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_151305083
Kan Ryanair ook niet gaan stunten met shuttle busjes van en naar vliegveld?

Heb ooit een retour van 78 cent gehad totaal, maar 32 euro kosten voor Nijmegen - Weeze heen en weer is dan extra jammerlijk :P
  donderdag 2 april 2015 @ 20:01:40 #179
340341 Blester
Membre très utile
pi_151305304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:04 schreef Yreal het volgende:
Met Pinksteren voor 10¤ naar Oslo _O_
Waar vlieg je dan vandaan? :P
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 2 april 2015 @ 20:29:18 #180
340341 Blester
Membre très utile
pi_151306575
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Kan Ryanair ook niet gaan stunten met shuttle busjes van en naar vliegveld?

Heb ooit een retour van 78 cent gehad totaal, maar 32 euro kosten voor Nijmegen - Weeze heen en weer is dan extra jammerlijk :P
Nog nooit voorbij zien komen voor 78 cent, wat voor soort vluchten zijn dat dan? :P
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151306784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Nog nooit voorbij zien komen voor 78 cent, wat voor soort vluchten zijn dat dan? :P
Paar jaar geleden, Budapest retour. Iemand in dit topic had het gespot en ik heb toen meteen geboekt :P tevens Eindhoven - Krakau voor 4 euro retour

Maar dat vind ik de laatste jaren helaas niet meer. Was toen wss om de Airlines uit die regio weg te concurreren.

Edit: ah gevonden: TRV / [Centraal] Ryanair #17
  donderdag 2 april 2015 @ 21:40:47 #182
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_151311038
Voor 1 euro wel gaan en voor 20 euro niet?? Ik snap het niet.
pi_151311904
Wat is de beste tijd om tickets te boeken eigenlijk?
Gino ♥
pi_151315540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:01 schreef Blester het volgende:

[..]

Waar vlieg je dan vandaan? :P
Charleroi > rygge. Terug was 8¤, maar norwegian vloog voor 22¤ vanaf gardemoon naar Schiphol _O_
pi_151316054
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef BeamofLight het volgende:
Voor 1 euro wel gaan en voor 20 euro niet?? Ik snap het niet.
omdat je er simpelweg nog niet bent met je ticket. Voor 20¤ all the way, tuurlijk. Maar daar kommen natuurlijk weer treinkaartjes ed bij. En dan kan 21 of 41 toch het verschil zijn.

En denk ook even dat je weer terug moet. 2 of 40 euro is toch ook een verschil...
pi_152186093
Hoe lang van te voren aanwezig is voldoende? 1 uur?
Gino ♥
pi_152186240
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:12 schreef Tjacka het volgende:
Hoe lang van te voren aanwezig is voldoende? 1 uur?
Welk vliegveld? Welke vlucht?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152186268
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Welk vliegveld? Welke vlucht?
Eindhoven -> Warschau zondag om half 9
Gino ♥
  vrijdag 1 mei 2015 @ 18:19:55 #189
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_152186289
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Welk vliegveld? Welke vlucht?
Bremen --> Mallorca
pi_152186520
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:19 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Eindhoven -> Warschau zondag om half 9
Als je je geen zorgen maakt over verkeersproblemen (en die zullen zondagochtend wel meevallen) kun je het prima in een uur doen. Eindhoven Airport is niet groot. Je checkt online in, neem ik aan?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_152186525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 18:19 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Bremen --> Mallorca
Geen idee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 18 mei 2015 @ 12:37:15 #192
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_152709464
vraag het maar hier ff, klopt het dat je tegenwoordig bij ryanair vooraf digitaal moet inchecken?
Eerder kon dit gewoon nog op de luchthaven..
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_152709950
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:37 schreef greatgonzo het volgende:
vraag het maar hier ff, klopt het dat je tegenwoordig bij ryanair vooraf digitaal moet inchecken?
Eerder kon dit gewoon nog op de luchthaven..
Volgens mij wel ja.

Overigens wel een aanrader om in te checken (en boardingpassen te bewaren op) smartphone. Dit ging makkelijker dan via de pc, vooral omdat je niet honderden vinkjes moet uitzetten voor extra ditjes en datjes :')
  maandag 18 mei 2015 @ 20:47:39 #194
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_152726690
Het is toch dat ter plekke inchecken weer 5 euro o.i.d. extra kost?
Ik had het in ieder geval ook online gedaan, kon vorig jaar pas binnen 7 dagen van je vlucht, dat was wel irritant.

Had toen ook gedroomd dat m'n vlucht al over een half uur ging en ik niet had ingecheckt, zware stress om alsnog in te checken maar dat kon niet, etc :') ;(
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:53:10 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_152769026
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:47 schreef MacorgaZ het volgende:
Het is toch dat ter plekke inchecken weer 5 euro o.i.d. extra kost?
Ik had het in ieder geval ook online gedaan, kon vorig jaar pas binnen 7 dagen van je vlucht, dat was wel irritant.

Had toen ook gedroomd dat m'n vlucht al over een half uur ging en ik niet had ingecheckt, zware stress om alsnog in te checken maar dat kon niet, etc :') ;(
Ter plekke inchecken kost 70 euro bij Ryanair.

En wat dat aangaande werkt de tactiek van Ryanair wel door het maar toe te laten dat je 7 dagen voor vertrek pas kunt inchecken zonder stoelen te reserveren, maar als je wel stoelen koopt dat je opeens 30 dagen voor vertrek kunt inchecken.
Op die manier zal de gemiddelde vakantiereiziger in ieder geval er voor kiezen om voor de terugweg wel stoelen te kopen omdat je anders op de vakantiebestemming stress hebt om dit te regelen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 22:12:55 #196
258802 Yreal
henk..!
pi_152770775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ter plekke inchecken kost 70 euro bij Ryanair.

En wat dat aangaande werkt de tactiek van Ryanair wel door het maar toe te laten dat je 7 dagen voor vertrek pas kunt inchecken zonder stoelen te reserveren, maar als je wel stoelen koopt dat je opeens 30 dagen voor vertrek kunt inchecken.
Op die manier zal de gemiddelde vakantiereiziger in ieder geval er voor kiezen om voor de terugweg wel stoelen te kopen omdat je anders op de vakantiebestemming stress hebt om dit te regelen.
als je dat al niet aankan moet je een pakketreis kopen...
  maandag 25 mei 2015 @ 09:50:49 #197
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_152938838
wat een gedoe.. kan ik straks nog weer op vakantie een vlucht gaan inchecken, omdat dit op de luchthaven niet kan.

Handig verdienmodel... een groot deel zal idd ¤5,99 extra betalen om nu alvast in te kunnen checken.

kun je na het boeken nog ergens aangeven dat je het met je telefoon wilt doen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_152942701
Ik zie dat een prepaid mastercard tegenwoordig niet meer helpt om de cc-kosten te omzeilen. Welke kaart moet je tegenwoordig hebben?
pi_152942804
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ter plekke inchecken kost 70 euro bij Ryanair.

En wat dat aangaande werkt de tactiek van Ryanair wel door het maar toe te laten dat je 7 dagen voor vertrek pas kunt inchecken zonder stoelen te reserveren, maar als je wel stoelen koopt dat je opeens 30 dagen voor vertrek kunt inchecken.
Op die manier zal de gemiddelde vakantiereiziger in ieder geval er voor kiezen om voor de terugweg wel stoelen te kopen omdat je anders op de vakantiebestemming stress hebt om dit te regelen.
Stress omdat je ergens op je vakantie even 3 minuten online moet om in te checken? Terwijl je op ruim 99% van de Ryanair bestemmingen openbare wifi hebt? Wow...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_152942820
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:50 schreef greatgonzo het volgende:
wat een gedoe.. kan ik straks nog weer op vakantie een vlucht gaan inchecken, omdat dit op de luchthaven niet kan.

Handig verdienmodel... een groot deel zal idd ¤5,99 extra betalen om nu alvast in te kunnen checken.

kun je na het boeken nog ergens aangeven dat je het met je telefoon wilt doen?
Vet een gedoe ja!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_152943035
quote:
11s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:59 schreef tomatenrood het volgende:
Ik zie dat een prepaid mastercard tegenwoordig niet meer helpt om de cc-kosten te omzeilen. Welke kaart moet je tegenwoordig hebben?
Die kosten zijn tegenwoordig verwaarloosbaar. Het is niet meer 6 euro per enkele reis per persoon zoals 'vroeger'
Eerst denken, dan typen
pi_152943267
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:13 schreef Piger het volgende:

[..]

Die kosten zijn tegenwoordig verwaarloosbaar. Het is niet meer 6 euro per enkele reis per persoon zoals 'vroeger'
:o Dus je betaalt die fees gewoon? Hoeveel is dat dan nu? (Sorry, heb echt al jaren niet meer met Ryanair gevlogen ;( :@ )
pi_152943453
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:22 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

:o Dus je betaalt die fees gewoon? Hoeveel is dat dan nu? (Sorry, heb echt al jaren niet meer met Ryanair gevlogen ;( :@ )
paar euro in totaal volgens mij (2oid) voor de gehele boeking
Eerst denken, dan typen
  maandag 25 mei 2015 @ 13:49:25 #204
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_152943976
Eerste keer met ryanair vliegen ! Heb voor 44 euro 2 retourtickets naar Turijn weten te vinden.

Maar, omdat ik toch een klein beetje zenuwachtig wordt bij het vliegen, wil ik wel graag dat mijn vriend naast me zit. Alleen moet ik 20 euro bij betalen? Hoe groot is de kans dat je anders niet naast elkaar zit?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_152944105
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef Essiejj het volgende:
Eerste keer met ryanair vliegen ! Heb voor 44 euro 2 retourtickets naar Turijn weten te vinden.

Maar, omdat ik toch een klein beetje zenuwachtig wordt bij het vliegen, wil ik wel graag dat mijn vriend naast me zit. Alleen moet ik 20 euro bij betalen? Hoe groot is de kans dat je anders niet naast elkaar zit?
op tijd inchecken en je zit gewoon naast elkaar.
Eerst denken, dan typen
pi_152951821
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef Essiejj het volgende:
Alleen moet ik 20 euro bij betalen? Hoe groot is de kans dat je anders niet naast elkaar zit?
Precies inchecken vanaf wanneer het kan, dan zit je wel naast elkaar, is mijn ervaring. Eerder was het nog wat willekeurig, maar het lijkt aangepast, omdat wel heel veel mensen in het vliegtuig nog van plaats gingen ruilen...
pi_152951951
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:40 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Precies inchecken vanaf wanneer het kan, dan zit je wel naast elkaar, is mijn ervaring. Eerder was het nog wat willekeurig, maar het lijkt aangepast, omdat wel heel veel mensen in het vliegtuig nog van plaats gingen ruilen...
Huh? Hebben ze tegenwoordig vaste plaatsen? Bij Ryanair?! :o
pi_152952028
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:45 schreef tomatenrood het volgende:
Huh? Hebben ze tegenwoordig vaste plaatsen? Bij Ryanair?! :o
ja, die je dus vier weken van tevoren tegen betaling kan reserveren, of 7 dagen van tevoren gratis krijgt toegewezen. Daar gaat dit over.
pi_152952069
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

ja, die je dus vier weken van tevoren tegen betaling kan reserveren, of 7 dagen van tevoren gratis krijgt toegewezen. Daar gaat dit over.
Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?
pi_152952118
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:49 schreef tomatenrood het volgende:
Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?
Nee, kan bij bijna geen enkele low cost airline meer :N
pi_152952124
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:49 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?
Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is. :')
gr gr
pi_152952327
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, kan bij bijna geen enkele low cost airline meer :N
:o Dat vond ik juist zo relaxed altijd

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is. :')
Meteen achter de priority-groep aangaan zodra dat mocht en dan door de ingang achterin het vliegtuig instappen, zodat je alsnog eerder binnen was dan de mensen van de priority groep :7
  maandag 25 mei 2015 @ 19:05:18 #213
347415 r8v2
Relbie.
pi_152952569
Ik vind dat stoelnummer gedoe juist ideaal. Al die idioten die meteen inchecken en zo helemaal voorin/in het midden komen te zitten. Ik check juist zo laat mogelijk in, dat zit je altijd achterin en heb je meestal plek zat en mag je van rij verwisselen. Ik heb de laatste 15x altijd drie stoelen voor mezelf gehad op mijn Växjö - Weeze vlucht :7.
  maandag 25 mei 2015 @ 20:23:20 #214
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_152954941
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Stress omdat je ergens op je vakantie even 3 minuten online moet om in te checken? Terwijl je op ruim 99% van de Ryanair bestemmingen openbare wifi hebt? Wow...
Het inchecken zal voor menig reiziger nog wel gaan, maar je moet ook nu net weer een boarding pass hebben, en niet elke Ryanair vlucht kan je met met een mobiele boarding pass boarden, en niet elke vakantie reiziger heeft een smartphone, waardoor je dus ergens een printer moet gaan zoeken om de boarding pass uit te draaien. Dat is niet voor iedereen even makkelijk nee.

Persoonlijk heb ik er geen last van, ik vlieg 1 a 2x per jaar met Ryanair als het echt niet anders kan, lees als de kosten met andere maatschappijen dusdanig onredelijk zijn dat Ryanair interessant voor mij is, dan regel ik de boarding pass wel, maar de gemiddelde vakantiereiziger, nu net degene voor wie deze maatregel is bedacht, denkt daar toch echt anders over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 02:26:48 #215
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_152965222
Dankjullie wel, ik denk dat ik dan maar wacht tot die 7 dagen. Maar ik begrijp dus dat zodra je kan inchecken (7 dagen van te voren) je gratis stoelen kan kiezen? Net zoals bij KLM ofzo? Of worden ze dan toegewezen en moet je hopen dat je naast elkaar zit?

En dan nog een vraag, iemand ervaring met een tent meenemen? Wij zitten te twijfelen om te gaan kamperen of met AIRBNB te gaan. Kamperen is veel goedkoper, maar je betaalt bij ryanair wel 60 euro heen en terug om die tent mee te nemen. Maar valt een tent onder speciale bagage? Of onder gewone ruimbagage?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:05:01 #216
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_152966906
ik kon gisteren niets kiezen, maar kreeg ze gewoon toegewezen
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:19:16 #217
258802 Yreal
henk..!
pi_152967084
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is. :')
dat mis ik dus echt niet he.
pi_152967231
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 02:26 schreef Essiejj het volgende:
Dankjullie wel, ik denk dat ik dan maar wacht tot die 7 dagen. Maar ik begrijp dus dat zodra je kan inchecken (7 dagen van te voren) je gratis stoelen kan kiezen? Net zoals bij KLM ofzo? Of worden ze dan toegewezen en moet je hopen dat je naast elkaar zit?

En dan nog een vraag, iemand ervaring met een tent meenemen? Wij zitten te twijfelen om te gaan kamperen of met AIRBNB te gaan. Kamperen is veel goedkoper, maar je betaalt bij ryanair wel 60 euro heen en terug om die tent mee te nemen. Maar valt een tent onder speciale bagage? Of onder gewone ruimbagage?
Ik weet niet wat voor tent je wil, maar wellicht is het goedkoper (en handiger) om online alvast een campingwinkel te zoeken op je bestemming (of een grote sportwinkel als Decathlon) en daar een tent te kopen. Vervolgens laat je die daar gewoon staan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:30:26 #219
258802 Yreal
henk..!
pi_152968460
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor tent je wil, maar wellicht is het goedkoper (en handiger) om online alvast een campingwinkel te zoeken op je bestemming (of een grote sportwinkel als Decathlon) en daar een tent te kopen. Vervolgens laat je die daar gewoon staan.
dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.
pi_152969827
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.
Ja, zoiets bedoelde ik ook. Wij hebben een keer op diverse plekken in California gekampeerd. Daarvoor hadden we daar een kleine gasbrander gekocht. Na afloop aan een zwerver in San Francisco gegeven. Die was er erg blij mee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:33:22 #221
258802 Yreal
henk..!
pi_152969883
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, zoiets bedoelde ik ook. Wij hebben een keer op diverse plekken in California gekampeerd. Daarvoor hadden we daar een kleine gasbrander gekocht. Na afloop aan een zwerver in San Francisco gegeven. Die was er erg blij mee.
Goedzo, zo hoort het.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:26:30 #222
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_152982792
Twee weken geleden met Ryanair gevlogen naar Mallorca en terug. Zowel op de heen als de terugreis keken ze niet eens naar de handbagage....

Voor de reis had ik een extra koffer bijgeboekt en kwam ik precies uit met gewicht en met grootte van de handbaggage. Maar het viel me op dat het niemand een biet intreseerde hoe groot/zwaar je handbagage was en ik zag op de heenreis mensen met enorme tassen het vliegtuig in gaan. Op de terugreis had ik (door aankopen etc.) een veel te grote rugtas naast mijn gewone koffer en mijn handbagage koffer (zou nooit in het meetbakje passen), maar ze hebben er geen seconde naar gekeken en ik kon het gewoon het vliegtuig innemen.

Hierdoor vraag ik me toch af waar alle horror verhalen vandaan komen dat ze bij Ryanair enorm moeilijk doen over een halve kilo teveel of een iets te grote tas. Een erg fijne ervaring in ieder geval. :)
pi_152983466
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.
En de baas van de camping maar denken dat zijn hele camping vol staat :')
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:55:40 #224
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_152983751
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:26 schreef NaturalScience het volgende:
Twee weken geleden met Ryanair gevlogen naar Mallorca en terug. Zowel op de heen als de terugreis keken ze niet eens naar de handbagage....

Voor de reis had ik een extra koffer bijgeboekt en kwam ik precies uit met gewicht en met grootte van de handbaggage. Maar het viel me op dat het niemand een biet intreseerde hoe groot/zwaar je handbagage was en ik zag op de heenreis mensen met enorme tassen het vliegtuig in gaan. Op de terugreis had ik (door aankopen etc.) een veel te grote rugtas naast mijn gewone koffer en mijn handbagage koffer (zou nooit in het meetbakje passen), maar ze hebben er geen seconde naar gekeken en ik kon het gewoon het vliegtuig innemen.

Hierdoor vraag ik me toch af waar alle horror verhalen vandaan komen dat ze bij Ryanair enorm moeilijk doen over een halve kilo teveel of een iets te grote tas. Een erg fijne ervaring in ieder geval. :)
Zal denk ik ook net aan het vliegveld liggen, of het zijn allemaal oude ervaringen.
Bij mij Dublin aan beide kanten geen controle op de grootte en gewicht in ieder geval.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:48:44 #225
258802 Yreal
henk..!
pi_152985514
Bij Charleroi kreeg ik vrijdag meteen een geel stickertje en kon ik mijn koffertje afstaan. ;(
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:50:08 #226
258802 Yreal
henk..!
pi_152985557
Op eindhoven zijn ze er wel strikt mee trouwens.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:23:00 #227
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_152986669
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:48 schreef Yreal het volgende:
Bij Charleroi kreeg ik vrijdag meteen een geel stickertje en kon ik mijn koffertje afstaan. ;(
ja heb ik ook altijd, is omdat je een vd laatste bent. Dan past t niet meer bovenin.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:33:39 #228
258802 Yreal
henk..!
pi_152987037
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ja heb ik ook altijd, is omdat je een vd laatste bent. Dan past t niet meer bovenin.
ik weiger een uur te gaan staan voor die gate zodat ik als eerste erin mag...
  dinsdag 26 mei 2015 @ 20:57:35 #229
347415 r8v2
Relbie.
pi_152988110
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ja heb ik ook altijd, is omdat je een vd laatste bent. Dan past t niet meer bovenin.
Ik mocht gister mijn koffer gewoon klem zetten tussen de lege stoel naast me en de stoel ervoor :P.
pi_152988234
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ja heb ik ook altijd, is omdat je een vd laatste bent. Dan past t niet meer bovenin.
Zo irritant, krijg je daar straks ook weer toeslag voor..
Even a broken clock is right twice a day.
pi_152993913
Is het mogelijk dat je met 2 personen gebruikt maakt van 1 telefoon met daarop de virituele boardingpasses?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_152994122
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:54 schreef voederbietel het volgende:
Is het mogelijk dat je met 2 personen gebruikt maakt van 1 telefoon met daarop de virituele boardingpasses?
ja, gaat prima. Even de app downloaden van Ryanair en je krijgt beide boardingpassen in dezelfde app. Kan je er ook nog een screenshot van maken, zodat je een backup hebt.
pi_152994161
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:59 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

ja, gaat prima. Even de app downloaden van Ryanair en je krijgt beide boardingpassen in dezelfde app. Kan je er ook nog een screenshot van maken, zodat je een backup hebt.
Maar worden die controle mannen niet een beetje nerveus als je met z'n tweeën op ze afloopt als het ware? :P
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_152994336
Ik kan die Ryanair app trouwens niet op m'n iPhone downloaden omdat 'ie niet in de Nederlandse iStore staat volgens iTunes :') .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_152994404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:00 schreef voederbietel het volgende:
Maar worden die controle mannen niet een beetje nerveus als je met z'n tweeën op ze afloopt als het ware? :P
Nee, waarom? Zo vaak dat gezinnen toch ook vier boardingpassen en vier paspoorten tegelijk aangeven?
pi_152994462
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:06 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, waarom? Zo vaak dat gezinnen toch ook vier boardingpassen en vier paspoorten tegelijk aangeven?
Geen idee :P . Ik vlieg eigenlijk nooit, als ik vlieg ben ik zo zenuwachtig dat ik enkel nog oog heb voor mezelf en mijn kinderen zitten nog veilig weggestopt in mijn zaadbal.

Maar bedankt, pak van m'n hart, hoef niet op zoek naar een print service.

^O^ .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_152994508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:07 schreef voederbietel het volgende:
Maar bedankt, pak van m'n hart, hoef niet op zoek naar een print service.

^O^ .
je hebt wel gecheckt of je luchthavens van vertrek de boardingpassen op een mobiel accepteren? Het zijn ze bijna allemaal, maar er zijn wat uitzonderingen die op de Ryanair site staan vermeld.
pi_152994924
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:09 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

je hebt wel gecheckt of je luchthavens van vertrek de boardingpassen op een mobiel accepteren? Het zijn ze bijna allemaal, maar er zijn wat uitzonderingen die op de Ryanair site staan vermeld.
Jup, daar had ik al naar gekeken, bedankt voor het meedenken.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:33:12 #239
258802 Yreal
henk..!
pi_152996838
Gister trouwens ingecheckt met een screenshot van mijn boardingpass _O_
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:58:28 #240
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153003164
In juli naar Gran Canaria voor zo'n 160 euro retour. 😃 Dat zijn pas mooie deals..
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:50:50 #241
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153013290
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:04 schreef voederbietel het volgende:
Ik kan die Ryanair app trouwens niet op m'n iPhone downloaden omdat 'ie niet in de Nederlandse iStore staat volgens iTunes :') .
nog nooit zo een debiele app gezien, je kunt er geen hol mee
  woensdag 27 mei 2015 @ 17:54:45 #242
347415 r8v2
Relbie.
pi_153013392
De Transavia app heb je anders ook geen hol aan, das gewoon een browser :').
  woensdag 27 mei 2015 @ 18:00:04 #243
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153013543
quote:
15s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:54 schreef r8v2 het volgende:
De Transavia app heb je anders ook geen hol aan, das gewoon een browser :').
Nu nog wel, maar achter de schermen zijn ze er druk mee bezig.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153029348
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:50 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

nog nooit zo een debiele app gezien, je kunt er geen hol mee
Ik kon er vandaag m'n bagage mee inchecken, aansluiten in de rij van de scans/fouillering maar bij de gate werkte het niet :') .

Maar was wel goedkoper dan 2x15 of zelfs 2x70 betalen voor geprinte boardingpassen.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:20:59 #245
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153031471
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 02:02 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik kon er vandaag m'n bagage mee inchecken, aansluiten in de rij van de scans/fouillering maar bij de gate werkte het niet :') .

Maar was wel goedkoper dan 2x15 of zelfs 2x70 betalen voor geprinte boardingpassen.
denk dat ik dan een andere app heb ofzo; bij mij (App-store) is het een informatie-appje ofzo. Hoe lang het duurt om met de taxi naar het centrum te komen enzo.
pi_153031593
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:20 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

denk dat ik dan een andere app heb ofzo; bij mij (App-store) is het een informatie-appje ofzo. Hoe lang het duurt om met de taxi naar het centrum te komen enzo.
Ja, dat komt dus omdat in de Nederlandse appstore die hele app niet verkrijgbaar is :P .
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  donderdag 28 mei 2015 @ 09:29:38 #247
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153031661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:26 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ja, dat komt dus omdat in de Nederlandse appstore die hele app niet verkrijgbaar is :P .
dus ik kan r niks mee? Ga dinsdag met de ierse boys vliegen; gewoon nog maar printen dan?
pi_153031692
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:29 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

dus ik kan r niks mee? Ga dinsdag met de ierse boys vliegen; gewoon nog maar printen dan?
Ik kon er in ieder geval niet zo snel chocola van maken, wellicht zijn er gewoon manieren om hem te downloaden maar ik kwam steeds uit op 'niet verkrijgbaar Nederlandse appstore'. Printen of Android telefoon gebruiken is inderdaad makkelijker.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_153032132
Vloog maandag met norwegian, daar krijg je dus 2 uur voor vertrek een smsje met een link naar je boardingpass _O_
pi_153032206
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Yreal het volgende:
Vloog maandag met norwegian, daar krijg je dus 2 uur voor vertrek een smsje met een link naar je boardingpass _O_
Wow dat klinkt goed!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_153035280
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:52 schreef danos het volgende:

[..]

Wow dat klinkt goed!
Was wel aangenaam. 24 uur voor de vlucht inloggen, op inchecken drukken en je bent meteen klaar. Boardingpass opgeslagen. Kom aan op het vliegveld krijg een smsje "hier is je boarding pass, gate 39 zo".

Daarna een smsje "we hebben vertraging, verwachten een half uur later weg te gaan"
Daarna eentje "over 15 minuten bij gate 37a".

Best goed allemaal.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:08:17 #252
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153035356
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Was wel aangenaam. 24 uur voor de vlucht inloggen, op inchecken drukken en je bent meteen klaar. Boardingpass opgeslagen. Kom aan op het vliegveld krijg een smsje "hier is je boarding pass, gate 39 zo".

Daarna een smsje "we hebben vertraging, verwachten een half uur later weg te gaan"
Daarna eentje "over 15 minuten bij gate 37a".

Best goed allemaal.
t lijkt wel t jaar 2015 he...

nee snap sowieso niet waarom het altijd zo lastig moet
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:53:39 #253
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153045657
Wat voor handbagagekoffer gebruiken jullie bij ryanair? Ik ben namelijk druk bezig om een koffer te zoeken die zo groot mogelijk is, maar wel binnen de maten van ryanair vallen.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153047481
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:53 schreef Spaardertje het volgende:
Wat voor handbagagekoffer gebruiken jullie bij ryanair? Ik ben namelijk druk bezig om een koffer te zoeken die zo groot mogelijk is, maar wel binnen de maten van ryanair vallen.
lijkt me heel simpel he. Zoeken op koffers die de maximale omvang hebben...
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:25:52 #255
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_153063299
Overigens waar op de site vind je informatie over die mobiele boarding pass?
Dan hoef ik niet een printer te gaan zoeken voor de terug vlucht :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:29:05 #256
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153064680
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

lijkt me heel simpel he. Zoeken op koffers die de maximale omvang hebben...
Ja maar ik zoek eigenlijk een koffer die het maximale is van die maat
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:57:23 #257
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153065330
regel een pc

start internet op

typ google in

typ afmeting handb in

klaar

hoe focking moeilijk is het leven nou helemaal??
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:28:40 #258
258802 Yreal
henk..!
pi_153066171
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:57 schreef BeamofLight het volgende:
regel een pc

start internet op

typ google in

typ afmeting handb in

klaar

hoe focking moeilijk is het leven nou helemaal??
jij _O_
pi_153066449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Yreal het volgende:
Vloog maandag met norwegian, daar krijg je dus 2 uur voor vertrek een smsje met een link naar je boardingpass _O_
Norwegian is sowieso een bazenmaatschappij, inchecken van bagage is ook super geregeld. Je loopt naar een computer, dat ding print je ticket en bagagelabel, label plak je om het handvat van het koffer, bij de bagageband scan je zelf het label en weg is je koffer. Ik had maar een paar minuten nodig voor de hele procedure, heel efficiënt en geen personeel nodig ^O^ Dat was overigens in Stockholm en Oslo, geen idee of dat in Amsterdam ook kan.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:04:40 #260
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153067345
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

lijkt me heel simpel he. Zoeken op koffers die de maximale omvang hebben...
Ja maar ik zoek eigenlijk een koffer die het maximale is van die maat
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:05:43 #261
258802 Yreal
henk..!
pi_153067373
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:04 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ja maar ik zoek eigenlijk een koffer die het maximale is van die maat
Nou, maximaal is dus het gestelde maximale formaat van handbagage door de luchtvaartmaatschappij.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:06:22 #262
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_153067392
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:04 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ja maar ik zoek eigenlijk een koffer die het maximale is van die maat
Denk niet dat je een lijst vind van koffers krijgt kant en klaar iets met die maten, of dat iemand toevallig een merk of winkel weet waar ze precies met die afmetingen hebben. Iedere koffer is anders.
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:18:50 #263
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153067724
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef Mirel het volgende:

[..]

Denk niet dat je een lijst vind van koffers krijgt kant en klaar iets met die maten, of dat iemand toevallig een merk of winkel weet waar ze precies met die afmetingen hebben. Iedere koffer is anders.
zullen we anders ieder afzonderlijk naar de stad gaan en voor da knullie een koffer zoeken. Ik doe Eindhoven. Maastricht is ook geregeld. Doen jullie boven de rivieren?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:29:44 #264
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_153068005
Ik kan iedereen deze koffer aanraden.
Deze koffer heeft een apart vakje om je paspoort en boardingpass in te doen zonder je hele koffer open te maken. Daarbij is het ook een zachte koffer zodat je wat extra speling hebt wanneer je de koffer echt helemaal vol hebt gepropt.

Misschien ideaal voor Spaardertje
pi_153068095
Geen idee of dit mag, maar: http://www.bagageonline.nl/alle-koffers/f/handbagage.html ?

Je kunt toch gewoon koffers op handbagage selecteren? :P Vervolgens check je gewoon of de maten overeenkomen met: 55cm x 40cm x 20cm en dan is het toch goed? Zo moeilijk lijkt het mij niet te zijn, die van Samsonite (ja, duur) voldoen bijvoorbeeld al perfect. :9

[ Bericht 24% gewijzigd door J.B. op 29-05-2015 12:40:44 ]
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:34:11 #266
258802 Yreal
henk..!
pi_153068131
Laten we nu allemaal koffers gaan aanraden die net buiten de limiet vallen...
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:45:24 #267
347415 r8v2
Relbie.
pi_153068439
Dit is wel een mooie:

  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:48:39 #268
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153068535
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:45 schreef r8v2 het volgende:
Dit is wel een mooie:

[ afbeelding ]
Wel voor mijn interieur maar niet praktisch om te reizen. 😂
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:48:45 #269
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_153068539
Er zitten wel makkelijke handvatten aan.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:50:20 #270
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153068586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:29 schreef mime_negert het volgende:
Ik kan iedereen deze koffer aanraden.
Deze koffer heeft een apart vakje om je paspoort en boardingpass in te doen zonder je hele koffer open te maken. Daarbij is het ook een zachte koffer zodat je wat extra speling hebt wanneer je de koffer echt helemaal vol hebt gepropt.

Misschien ideaal voor Spaardertje
Super! Ziet er mooi uit dus ga ik zeker naar kijken.


Edit: helaas een halve centimeter te diep. 😢
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:53:17 #271
347415 r8v2
Relbie.
pi_153068659
Ik heb d'n deze: http://www.marktplaats.nl(...)-koffer-trolley.html

Al een keer of 25 meegeweest zonder problemen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:55:08 #272
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153068722
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:53 schreef r8v2 het volgende:
Ik heb d'n deze: http://www.marktplaats.nl(...)-koffer-trolley.html

Al een keer of 25 meegeweest zonder problemen.
Ziet er goed uit alleen is hij te groot.

Afmetingen moeten voldoen aan 55x40x20 cm
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:56:06 #273
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_153068759
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:55 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ziet er goed uit alleen is hij te groot.

Afmetingen moeten voldoen aan 55x40x20 cm
Hoe weet jij de afmetingen??
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:56:57 #274
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153068783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:56 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Hoe weet jij de afmetingen??
Staat in de advertentie.

"Asaklitt trolley.
Met uitschuifbare handgrep en wieltjes.
Gebruikt, maar in goede staat.
50 x 35 x 23 cm."
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:02:32 #275
258802 Yreal
henk..!
pi_153068960
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:55 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ziet er goed uit alleen is hij te groot.

Afmetingen moeten aan 55x40x20 cm
stop met zeuren.
http://lmgtfy.com/?q=koffer+55x40x20
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:11:28 #276
258802 Yreal
henk..!
pi_153069218
Mijn trolly is wel gesneuveld. Toch maar eens kijken voor een harde met 4 wieltjes en een hoog handvat. Meteen tsa lock alles.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:14:38 #277
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153069299
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

stop met zeuren.
http://lmgtfy.com/?q=koffer+55x40x20
zeuren?
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:25:00 #278
258802 Yreal
henk..!
pi_153069609
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:14 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

zeuren?
ja. Je zeurt.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:30:02 #279
347415 r8v2
Relbie.
pi_153069750
Die is niet te groot :').
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:49:25 #280
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153072487
Hahaha oké .. Als je dit al zeuren noemt..
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  zondag 31 mei 2015 @ 10:53:20 #281
134538 chansadres
Black & White
pi_153120892
Binnenkort gaan we vliegen naar Italië. Nu heeft mijn vrouw een vlucht geboekt via een Spaanse reisaanbieder (wist ze niet omdat hun aanbieding in het Nederlands was). Alleen de communicatie verloopt erg stroef. We hebben namelijk ingecheckt via Ryan Air en daar kregen we de boardingpassen. Nu lees ik in de mail van de reisaanbieder dat we ook vliegtickets nodig hebben. De vraag is: wat hebben we exact nodig om in het vliegtuig te komen. Is de boardingpas en het paspoort voldoende?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_153121584
quote:
11s.gif Op zondag 31 mei 2015 10:53 schreef chansadres het volgende:
Is de boardingpas en het paspoort voldoende?
Ja aan je boardingpass (geprint of in app) heb je genoeg
  zondag 31 mei 2015 @ 12:00:31 #283
134538 chansadres
Black & White
pi_153122344
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:29 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja aan je boardingpass (geprint of in app) heb je genoeg
Bedankt voor de info. Eerste langere vlucht en de kriebels beginnen te komen. Vergeten priority aan te klikken dus ik kan denk ik wel verwachten dat mijn handbagage in het ruim mag :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 31 mei 2015 @ 16:54:57 #284
347415 r8v2
Relbie.
pi_153130793
Dat heeft geen zak met priority te maken...
pi_153131583
quote:
6s.gif Op zondag 31 mei 2015 16:54 schreef r8v2 het volgende:
Dat heeft geen zak met priority te maken...
Ligt eraan... als al die priority mensen zoveel handbagage meenemen dat de lockers volzitten vragen ze best vaak aan de overige reizigers om hun carry-on kosteloos in het ruim te plaatsen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 31 mei 2015 @ 17:19:40 #286
134538 chansadres
Black & White
pi_153131797
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ligt eraan... als al die priority mensen zoveel handbagage meenemen dat de lockers volzitten vragen ze best vaak aan de overige reizigers om hun carry-on kosteloos in het ruim te plaatsen.
Dat had ik inderdaad ook begrepen. Er kunnen 90 handbagegetassen mee. De rest moet mee in het ruim dus als er meer dan 90 man mee gaat, gaan sowieso handbagage naar het ruim. De premium plaatsen hebben sowieso priority dus hoeveel plaats er over blijft is voor mij de vraag.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 31 mei 2015 @ 17:41:40 #287
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153132413
Iemand ervaring met het vliegen met Ryanair naar Barcelona? Girone ligt erg ver van het centrum, wie kan mij daar iets meer over vertellen?
  zondag 31 mei 2015 @ 18:12:29 #288
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_153133339
quote:
11s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:19 schreef chansadres het volgende:

[..]

Dat had ik inderdaad ook begrepen. Er kunnen 90 handbagegetassen mee. De rest moet mee in het ruim dus als er meer dan 90 man mee gaat, gaan sowieso handbagage naar het ruim. De premium plaatsen hebben sowieso priority dus hoeveel plaats er over blijft is voor mij de vraag.
Je moet dan 15 minuten extra wachten op je bagage. Ik zou me er niet zo druk over maken.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:13:23 #289
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_153133368
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef Paksoi het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen met Ryanair naar Barcelona? Girone ligt erg ver van het centrum, wie kan mij daar iets meer over vertellen?
Er rijden bussen naar Barcelona.
  zondag 31 mei 2015 @ 18:24:13 #290
258802 Yreal
henk..!
pi_153133708
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef Paksoi het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen met Ryanair naar Barcelona? Girone ligt erg ver van het centrum, wie kan mij daar iets meer over vertellen?
Girona weet ik niet, maar Eindhoven -> Reus is geen aanrader. 2.5 uur wachten op de bus naar barca.
pi_153134109
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef Paksoi het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen met Ryanair naar Barcelona? Girone ligt erg ver van het centrum, wie kan mij daar iets meer over vertellen?
Ja kan ook vanaf Brussel of Weeze naar de echte luchthaven van Barcelona vliegen. Girona is goed te doen met de bus die vrij regelmatig rijdt en aansluit op de vluchten. Het kost je wel ruim anderhalf uur meer dan rechtstreeks naar Barcelona vliegen. Tenzij je natuurlijk een huurauto en een hotel aan de kust hebt geregeld en van daaruit met het treintje naar de stad gaat. Vaak goedkoper en leuker dan in de stad zelf zitten. :)
  zondag 31 mei 2015 @ 19:01:55 #292
402673 Paksoi
Vers het best.
pi_153134880
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja kan ook vanaf Brussel of Weeze naar de echte luchthaven van Barcelona vliegen. Girona is goed te doen met de bus die vrij regelmatig rijdt en aansluit op de vluchten. Het kost je wel ruim anderhalf uur meer dan rechtstreeks naar Barcelona vliegen. Tenzij je natuurlijk een huurauto en een hotel aan de kust hebt geregeld en van daaruit met het treintje naar de stad gaat. Vaak goedkoper en leuker dan in de stad zelf zitten. :)
Ah oke, ja ik zag zelf dat er ook al een busverbinding was, maar dat zijn wel weer bijkomende kosten in dat geval, maar daar is de prijs van het vliegticket dan ook naar..
pi_153139033
koffers mogen best een paar cm speling hebben, ik heb ook een koffer die buiten de officiële maten valt, maar in zo'n blauw bakje van Ryanair past ie prima. Al tientallen keren mee gevlogen. Die van de Ikea kan dus ook gewoon.
Eerst denken, dan typen
  zondag 31 mei 2015 @ 21:05:24 #294
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153139506
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:54 schreef Piger het volgende:
koffers mogen best een paar cm speling hebben, ik heb ook een koffer die buiten de officiële maten valt, maar in zo'n blauw bakje van Ryanair past ie prima. Al tientallen keren mee gevlogen. Die van de Ikea kan dus ook gewoon.
Weet je of dit in Duitsland ook zo is?

M'n moeder wil namelijk haar trolley eigenlijk niet meenemen omdat ze denkt dat het een punt is dat hij 2 cm hoger is.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153139633
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:05 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Weet je of dit in Duitsland ook zo is?
vlieg regelmatig vanuit Weeze, en dat is toch wel het strengste vliegveld qua bagagegrootte/gewicht die ik met Ryanair ben tegen gekomen. Die van Ikea die net werd gestuurd kan sowieso, die heb ik al eerder gezien. Je moet de koffer wel in de dunne stand ritsen (soms kan je je koffer dikker maken door een gedeelte open te ritsen). Verder is de hoogte wel redelijk van belang.

Misschien kan iemand hier een keer zo'n rekje opmeten, als ze toch moeten vliegen?
Eerst denken, dan typen
  zondag 31 mei 2015 @ 22:05:30 #296
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153142268
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:08 schreef Piger het volgende:

[..]

vlieg regelmatig vanuit Weeze, en dat is toch wel het strengste vliegveld qua bagagegrootte/gewicht die ik met Ryanair ben tegen gekomen. Die van Ikea die net werd gestuurd kan sowieso, die heb ik al eerder gezien. Je moet de koffer wel in de dunne stand ritsen (soms kan je je koffer dikker maken door een gedeelte open te ritsen). Verder is de hoogte wel redelijk van belang.

Misschien kan iemand hier een keer zo'n rekje opmeten, als ze toch moeten vliegen?
Dankjewel. Dat laatste dacht ik ook, maar durfde het niet voor te stellen. 😝

Ik denk trouwens dat dan die 2 cm te hoog wel uitmaakt. Wij vliegen vanaf Bremen.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153563898
Dag allemaal,

Even een klein vraagje.
Ik ben van plan in de eerste helft van juli op vakantie naar sevilla te gaan, en daar heen te vliegen met ryanair. Momenteel is het tarief voor bijvoorbeeld 3 juli 88 euro. Heeft iemand een idee of er nog een kans is dat dat tarief nog daalt de komende weken? Alvast bedankt,
  maandag 15 juni 2015 @ 22:15:02 #298
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153563971
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:13 schreef belangrijkevraag1 het volgende:
Dag allemaal,

Even een klein vraagje.
Ik ben van plan in de eerste helft van juli op vakantie naar sevilla te gaan, en daar heen te vliegen met ryanair. Momenteel is het tarief voor bijvoorbeeld 3 juli 88 euro. Heeft iemand een idee of er nog een kans is dat dat tarief nog daalt de komende weken? Alvast bedankt,
Pak 'm maar. Veel meer dan ¤10 gaat er niet meer af vermoed ik. En omhoog kan ie ook. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 16 juni 2015 @ 00:46:36 #299
347415 r8v2
Relbie.
pi_153569966
Dat gaat gegarandeerd omhoog. Iets met hoogseizoen enzo.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:04:32 #300
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153575734
Lastig te zeggen want het kan ook goedkoper worden hoor... Mijn ticket is namelijk ook een stuk goedkoper geworden..
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  vrijdag 19 juni 2015 @ 17:08:26 #301
258802 Yreal
henk..!
pi_153670598
quote:
7s.gif Op maandag 15 juni 2015 22:13 schreef belangrijkevraag1 het volgende:
Dag allemaal,

Even een klein vraagje.
Ik ben van plan in de eerste helft van juli op vakantie naar sevilla te gaan, en daar heen te vliegen met ryanair. Momenteel is het tarief voor bijvoorbeeld 3 juli 88 euro. Heeft iemand een idee of er nog een kans is dat dat tarief nog daalt de komende weken? Alvast bedankt,
Als ze zien dat je iedere dag zit te loeren...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')