Ik probeer Ryanair zoveel mogelijk te mijden tegenwoordig, want echt alles is kut aan die airline.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef DutchieBre het volgende:
Alweer te lang gelden dat ik met de Ryanair vrinden heb gevlogen. Zal zo maar weer eens kijken waar we heen kunnen
En wat vind je er kut aan?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik probeer Ryanair zoveel mogelijk te mijden tegenwoordig, want echt alles is kut aan die airline.
Maar wel mooi dat ze de markt hebben opengebroken nadat de EU die mogelijkheid gaf, nu kan ik met de KLM veel goedkoper overal heenvliegen.
En niet eens zo heel veel duurder dan Ryanair als je bij die laatste alle extra kosten die je moet maken erbij optelt.
Dan heb je die vluchten de laatste tijd niet meer gemaakt. Bij mijn laatste 3 retourtjes moest ik overal van tevoren tijdens het inchecken mijn stoelnummer kiezen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:56 schreef remlof het volgende:
En ik heb wel 50 vluchten met Ryanair gemaakt. Waarvan best wel veel met vertraging trouwens,
Ik vlieg in juli weer met ze, Weeze - Faro, paar weken geleden geboekt. No way dat ik een stoel kon kiezen bij het boeken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dan heb je die vluchten de laatste tijd niet meer gemaakt. Bij mijn laatste 3 retourtjes moest ik overal van tevoren tijdens het inchecken mijn stoelnummer kiezen.
Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vlieg in juli weer met ze, Weeze - Faro, paar weken geleden geboekt. No way dat ik een stoel kon kiezen bij het boeken.
Lijkt me sterk dat het bij de online check in wel kan, maar we zullen zien.
Ik zou niet weten waarom dat verplicht zou moeten zijn, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
Dat 1e is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.
En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
Niet verplicht, dan wordt er automatisch eentje toegewezen, maarrrrrr dat automatisch toewijzen kan dus pas 7 dagen van tevoren terwijl het kopen van een stoelreservering wel eerder kan. Ik had afgelopen week wel de indruk dat die vastgestelde plaatsen ervoor zorgden dat het vliegtuig veel sneller klaar was voor vertrek.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:57 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bij het boeken kan het niet maar met inchecken wel en is het tegenwoordig volgens mij zelfs verplicht.
Weinig last van. Afgelopen week zowel met Air Berlin gevlogen als met Ryanair. Ook al tel je alles erbij op, ben je met Air Berlin toch nog duurder uit. Met Air Berlin kwam ik in Berlin-Tegel terecht, dat echt niet veel korter reizen was dan Berlin-Schönefeld waar Ryanair vertrekt. En dat eten en drinken: op die Air Berlin vlucht zat het er dus wel bij, maar daar moest het zo geforceerd snel (vlucht duurde maar 50 minuten) dat je je echt afvraagt of dat allemaal wel nodig is. Ik kan best 2 uur zonder eten of drinken en langer duurt de gemiddelde Ryanair vlucht niet. En ik vind die kleinere viegveldjes vaak eerder een voordeel, weinig overbodige drukte waar je veel te lang van tevoren aanwezig moet zijn en er zijn meestal goede pendeldiensten. Wat betreft beenruimte: ik heb met mijn 1,85 bij andere vliegtuigmaatschappijen echt niet meer plaats, zelfs in een A380 was er in Economy nauwelijks merkbaar meer plaats. En als je Ryanair al krap vindt, dan raad ik je af met AirAsia te gaan vliegenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Tweede bezwaar is dat je veel en veel minder bagage gratis mee kan nemen, wat je extra betaalt kan je ook weer bij je ticketprijs optellen.
Derde bezwaar is dat je niets gratis te eten of te drinken krijgt aan boord. Als je een kop koffie neemt à ¤4,50 (!), kan je die ook weer bij je ticketprijs optellen.
Vierde bezwaar is de minimale beenruimte en geen mogelijkheid hebben om bij de boeking zelf een stoel te kiezen.
En dan heb ik het nog niet eens over het slechte onderbetaalde cabinepersoneel en het geleur aan je kop met krasloten en huurauto's tijdens de vlucht.
Eerst goed plannen...Vliegveldcodes is zowat het eerste waar ik naar kijk (bij zelf online boeken).quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:54 schreef remlof het volgende:
Mijn grootste bezwaar is dat ze meestal op vliegvelden mijlenver van je eindbestemming landen. Dus de kosten van dat vervoer kan je alvast bij je ticketprijs optellen.
Ik vlieg 5 a 6 keer per jaar naar Milaan. Met Ryanair vlieg je dan naar Bergamo, 51km van mijn eindbestemming in het centrum van Milaan. Tegenwoordig kan je met Ryanair ook naar Malpensa vliegen (vanaf Eindhoven), maar dat is nog verder weg, 63km. Met de bijbehorende kosten voor de pendel (minimaal ¤10 one way, minimaal ¤16 retour) en de tijd die je kwijt bent (meer dan een uur want je wordt gedropt op Stazione Centrale en dan moet je nog naar je eindbestemming met een buskaartje van ¤1,50).quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:35 schreef bambino het volgende:
[..]
Dat 1e is natuurlijk puur afhankelijk van waar je heen wilt.
Ik ben naar een paar bestemmingen gevlogen.
1. milaan (dan kom je uit in Bergamo, is een uurtje rijden)
2. Tampere (heb daar vrienden wonen en puur toevallig is daar net een ryanair vliegveld, ideaal dus)
3. Lanzarote (is het normale vliegveld dus andere optie is er toch niet)
4. Engeland/Schotland, altijd in de buurt van een grote stad.
Maar goed, als je naar een bepaalde plek wilt in frankrijk (om maar een voorbeeld te noemen) kan het zo maar zijn dat je 2 uur in de auto moet zitten. Maar goed dan kan je er voor kiezen om alsnog vanaf schiphol te gaan. Maar meestal is het icm met bus etc nog steeds goedkoper via ryanair.
Bagage is dus een van de dingen die ik benoemde, als je weet waar je aan begint dan houdt je daar rekening mee. Ik heb meerdere malen koffer ingeboekt, en dan nog vind ik het niet veel geld.
3e is ook hetzelfde principe. Je hoeft niks te drinken onderweg. Je kunt op het vliegveld achter de douane altijd flesjes drinken kopen (alsnog voor vliegveld prijzen maar goed). Jij kiest er voor een kop koffie á 4,50 te drinken. Op het terras in amsterdam betaal je ook meer dan in de V&D.
4e, dan heb je al een tijd niet meer met Ryanair gevlogen. Volgens mij eind 2012 kon je al een eigen stoel kiezen. Was toen nog een optie en niet verplicht en kostte dus ook geld. Ik lees nu pas dat het verplicht is (heb dit jaar nog niet met ze gevlogen), en dat maakt het voor mij een stuk minder prettig.
Priority heeft nu dus geen fuck zin meer.
Je kunt mooi 1 min voor sluitingstijd gate er heen lopen. Dan staan er nog wel mensen in de rij, en je hebt toch al een stoel.
En dat laatste, cabine personeel zal mij een worst zijn. Als ze er niet van kunnen leven moeten ze andere baan zoeken. En krasloten en sigaretten boeien me geen reet (auto's nog nooit gehoord).
Heb toch altijd muziek op.
Maar goed iedereen heeft wel eens slechte ervaringen met een bepaalde airline, terwijl een ander niets anders dan die airline wilt vliegen.
Als je veel vertragingen heb gehad heb je echt net pech. Ze staan zeker in de top 5 airlines die op tijd zijn. Het was ooit op 1 maar geen idee of dat nog zo is.
Ja ok dan is het logisch. Maar het is net wat jij er voor over hebt. Jij wilt blijkbaar dat het gewoon goed geregeld is, makkelijk en snel. Als het dan een paar tientjes meer kost so be it.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vlieg 5 a 6 keer per jaar naar Milaan. Met Ryanair vlieg je dan naar Bergamo, 51km van mijn eindbestemming in het centrum van Milaan. Tegenwoordig kan je met Ryanair ook naar Malpensa vliegen (vanaf Eindhoven), maar dat is nog verder weg, 63km. Met de bijbehorende kosten voor de pendel (minimaal ¤10 one way, minimaal ¤16 retour) en de tijd die je kwijt bent (meer dan een uur want je wordt gedropt op Stazione Centrale en dan moet je nog naar je eindbestemming met een buskaartje van ¤1,50).
Daarom heb ik al jaren geleden besloten om alleen nog maar met KLM/Alitalia naar Milaan te vliegen. Ik land dan op Linate, minder dan 5km van mijn eindbestemming die te bereiken is met stadsbus 73 voor ¤1,50.
Het verschil in prijs is alles bij elkaar niet meer dan een paar tientjes. Maar dan vlieg je wel met een echte luchtvaartmaatschappij met professioneel personeel naar een echt vliegveld en het scheelt een hoop gezeik met bagage en vertragingen.
En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.
Oh en KLM vliegt 4 maal daags naar Milaan, tegenover Ryainair een paar keer per week. Ook een niet onbelangrijk verschil.
Ik ben niet pro of anti Ryanair. Ik vlieg er vaak mee en dat heeft eigenlijk twee redenen. De eerste reden is omdat ik zelf precies tussen Eindhoven en Weeze woon. En de tweede is dat ik vaak voor een paar dagen weg moet voor het werk of zelf even weg ben voor een stedentrip. Voor zo'n trip boek ik bijna altijd de vlucht en hotel los (dus geen pakketreis). Als ik echt op vakantie ga dan ga ik eigenlijk altijd vanaf Schiphol.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:54 schreef bambino het volgende:
[..]
Ja ok dan is het logisch. Maar het is net wat jij er voor over hebt. Jij wilt blijkbaar dat het gewoon goed geregeld is, makkelijk en snel. Als het dan een paar tientjes meer kost so be it.
Lach maar, ik zag in Berlijn iemand met een jas, met daaronder een rugzak en hij had nog een rolkoffertje bij zich zonder dat hij tegengehouden werd door het personeel...quote:
Dat geldt dan voor jou weer, voor mij geldt dat ik 2,5 uur onderweg ben naar Schiphol. Düsseldorf, Weeze, Eindhoven, Maastricht-Airport en zelfs Brussel liggen allemaal dichterbij... Ik ben al een godsvermogen kwijt aan die ellendige NS voordat ik überhaupt pas op Schiphol ben.quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:56 schreef remlof het volgende:
En in Nederland kan ik gewoon met m'n NS-voordeelkaart zonder overstappen direct naar Schiphol. Scheelt ook weer tijd en geld.
Ik vlieg een keer of 6 per jaar met KLM.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
Het loont dan natuurlijk ook om te kijken of Ryanair inderdaad de goedkoopste vluchten aanbiedt op een route.
Want door de Ryanair, Easyjet, Pegasus (niet onbelangrijk) en Wizz Air van deze wereld bieden gevestigde maatschappijen zoals KLM, Lufthansa goedkope retourvluchten aan, en introduceren Turkish Airlines en BA goedkope one way tickets, iets wat voor de komst van de low budget maatschappijen niet gebeurde.
En ja een 99 euro retourtje naar Budapest, of Barcelona is niet duur, daar kan een low cost maatschappij door de bijkomende kosten niet aan tippen, maar die moet natuurlijk maar net beschikbaar zijn voor de vlucht die jij wilt.
Als je alleen met handbagage reist, en de prijs is goed, is er geen reden om niet met een low cost maatschappij te vliegen. Want de bijkomende kosten voor een eventuele versnapering vallen wel mee, want ik weet niet hoe vaak jij met KLM vliegt, maar op een vlucht van 2 uur krijg je 1 blikje (Bij Gods gratie, want daar moet je om vragen, anders krijg je een bekertje) en 1 broodje, bij een vlucht tot 3 uur 1 warm broodje en 1 blikje (als je er om vraagt) en je mag 1 ding kiezen uit 'Dutch treats' waar ze op het einde mee langs komen en echt veel variatie zit er niet in. Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
Als Flying Blue Ivory member mag ik nog steeds 23kg ruimbagage en 12kg cabinebagage gratis meenemen op Europese KLM-vluchten: http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htmquote:Op woensdag 28 mei 2014 22:18 schreef tomatenrood het volgende:
Bij KLM moet je tegenwoordig ook betalen voor ruimbagage ( ), dan vlieg ik net zo graag met Ryanair,
Die voordelen van die miles zijn de laatste paar jaar echt flink versoberd. Daar hoef je het echt niet meer om te doen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
Ik vlieg 2x per maand met mijn blauwe vrienden maar echt heel veel verschil zit er niet in, ik heb wat aan de miles, maar als je 2 of 3 trips per jaar maakt is het sparen van miles zinloos.
Dat zeg ik ook, voor de reguliere reiziger die 2 a 3 trips per jaar maakt schiet het niet op, ik vlieg echter gemiddeld 2x per maand in Europa en 7 a 8 x per jaar buiten Europa, enkel met Turkish Airlines of KLM waardoor je zeker wel wat miles kan verzamelen, al moet worden gezegd dat dit met Turkish een stuk gemakkelijker gaat dan met de KLM, of Air France, want die laatste heeft tegenwoordig vluchten zonder dat je miles verzamelt, mini fares, klinkt leuk, maar naast het drankje aan boord moet je ook bijbetalen voor bagage waardoor Ryanair een prima alternatief is, mits ze natuurlijk een beetje vanaf een luchthaven in jouw buurt naar een luchthaven waar je wilt zijn vliegen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:24 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Die voordelen van die miles zijn de laatste paar jaar echt flink versoberd. Daar hoef je het echt niet meer om te doen.
Hangt er vanaf of je een zuurpruim treft. En die tref je regelmatig. Maar soms heb je gelukquote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
Bedankt voor de info, ik ga maar eens zoeken naar een kleinere.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 22:55 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je een zuurpruim treft. En die tref je regelmatig. Maar soms heb je geluk
Als ze kwaad willen moet je hem passen in een bak en als ie daar uitsteekt moet je extra betalen om hem te laten inchecken
Hangt ook van het land af, naar mijn ervaring zijn ze in Duitsland veel strenger dan in Nederland of Italië.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
ik zou het er niet op wagen. Genoeg verhalen van mensen die moesten bijbetalen. Then again heb ik ook genoeg mensen gezien met te grote koffers die gewoon het vliegtuig in mochten.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 21:38 schreef gijsman het volgende:
doen ze er bij ryanair moeilijk als de koffer 10 cm te groot is? ik zie dat de max 115 is die van 125.
ik vlieg er zelden mee dus vandaar de vraag
Jup, dit heb ik ook.quote:Op zondag 1 juni 2014 02:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Hangt ook van het land af, naar mijn ervaring zijn ze in Duitsland veel strenger dan in Nederland of Italië.
Als je die rekjes vergelijkt met de officiële maten dan vind ik ze sowieso erg schappelijk. Mijn koffer is toch echt wat cm's groter en past er netjes in.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 07:45 schreef Nielsch het volgende:
In Eindhoven doen ze er soms zo'n kartonnen doos overheen. Die zet nog wel wat uit. Dan zijn de grenzen dus minder hard dan wanneer je je koffer in zo'n metalen rek moet douwen.
Max 100ml per stuk, oftewel mini's. En dan inderdaad in een hersluitbaar zakje bij de douane.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:35 schreef loezzzje het volgende:
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uitquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:23 schreef remlof het volgende:
Als Flying Blue Ivory member mag ik nog steeds 23kg ruimbagage en 12kg cabinebagage gratis meenemen op Europese KLM-vluchten: http://www.klm.com/travel(...)_allowance/index.htm
Kom daar maar eens om bij Ryanair
Als je een paar dagen gaat kan alles prima in mini's in je handbagage. Daarnaast heb je natuurlijk gewoon de keuze, want je kunt ruimbagage altijd bijboekenquote:Op zondag 22 juni 2014 23:35 schreef loezzzje het volgende:
over 1.5 week naar barcelona met ryanair. alleen handbagage mee dus hoe zit dat met shampoo/deo etc.? of is het voldoende als je het in een hersluitbaar zakje doet? niet zoveel zin om daar al mijn spullen te kopen omdat het niet mee het vliegtuig in mag. maarja als ik geen keuze heb...
Dat ligt er maar net aan waar je naartoe gaat, wat je daar gaat doen en voor hoe lang je gaat. Maar voor drie weken backpacken heb ik zo'n 15kg bij me plus nog handbagage (en daar zitten dan de camera's (compact+DSLR) en lenzen in). Ga ik naar een bestemming in Europa voor een paar dagen, heb ik natuurlijk minder.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
met backpacken kan ik het enigzins begrijpen al had ik toen ook lang niet zo veel, maar meer van die vrouwen met 2 koffers vol kleding die naar kreta of salou gaan ofzoquote:Op maandag 23 juni 2014 12:48 schreef Metalfreak het volgende:
Dat ligt er maar net aan waar je naartoe gaat, wat je daar gaat doen en voor hoe lang je gaat. Maar voor drie weken backpacken heb ik zo'n 15kg bij me plus nog handbagage (en daar zitten dan de camera's (compact+DSLR) en lenzen in). Ga ik naar een bestemming in Europa voor een paar dagen, heb ik natuurlijk minder.
Ok thanks, weet ik dat ook weer in zakje en ff aangeven bij douane dus.quote:Op zondag 22 juni 2014 23:43 schreef Piger het volgende:
[..]
Max 100ml per stuk, oftewel mini's. En dan inderdaad in een hersluitbaar zakje bij de douane.
Dat neem ik ook nooit mee, maar hoef in ieder geval niet panisch mijn bagage te wegen voordat ik vertrekquote:Op maandag 23 juni 2014 02:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
snap serieus nooit waarom mensen 20kg meenemen op vakantie, ik kom nooit boven de 8 a 9 kilo uit
en dan nog 12 kg handbagage, wtf heb je dan allemaal bij je? (oke als je fotograaf bent ofzo dan kan je daar met een paketje lenzen wel snel aan komen)
Lisbon Portelaquote:Op donderdag 26 juni 2014 09:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Weet iemand als je met ryan air naar lissabon vliegt waar je land?
Want ryan air heeft er een handje van om vliegvelden te kiezen die een uur treinen van je bestemming liggen .
Ik krijg namelijk de naam van het vliegveld niet gevonden.
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.quote:
Ik googlede 'Lisbon airport Ryanair' en kwam uit op: http://www.ryanair.com/en/flights-to-lisbon/. Daar staat het.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
Portela is wel het hoofdvliegveld. Nouja, er is er maar één, dus dat is direct de belangrijkste.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dankje, dat is niet het hoofdvliegveld.
Waar heb je dat gevonden.
Dat gebeurd overal. Sterker nog. Ik heb het wel eens meer dan 24 uur vertraging gehad met KLM en daarbij werden we ook constant aan het lijntje gehouden terwijl ze achteraf wisten dat we nooit zouden gaan vertrekken. Dit is niet iets specifieks van Ryanair.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:37 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb dus net 2 vluchten van RyanAir erop zitten, vorige keren geen problemen maar vrijdag was het wel erg triest.
Er was een ander vliegtuig van RyanAir vertraagd met een half uur, dat was een paar uur voordat mijn vlucht ging al bekend en werd steeds omgeroepen voor een andere vlucht, maar mijn vlucht zou nog gewoon op tijd zijn, "gate will be announced at 14.20", niet dus. Lekker wachten tot 14.50 voordat de gate bekend was voor vertrektijd van 15.20 met origineel "gate closing at 14.50"....
Daar dus aangekomen werd er uiteindelijk om 15.10 omgeroepen dat de vlucht van 15.20 tóch wat vertraging had tot 16.00 door dat vertraagde vliegtuig wat uren geleden al bekend was....
Er was ook totaal geen medewerker bij de gate tot 15.40 ofzo, echt erg triest.
"Voor die prijzen kan je het wel verwachten", oké, maar een beetje klantenservice voor 180 betalende klanten kan toch ook wel lijkt me
Niet altijd is vooraf de totale impact van de vertraging bekend. Zo was in het compleet ondergesneeuwde Geneve vorige jaar mijn Easyjet vlucht naar Amsterdam eerst 2 uur vertraagd, (en dat was maar goed ook, ik kwam uit Tel Aviv en die had ook 3 uur vertraging), eerst werd er geroepen om aan boord te gaan, tot dat er besloten werd om toch niet te vertrekken, dit had alles te maken met de restricties welke er zijn met landen en vertrekken op Amsterdam in de avonduren waardoor het Easyjet vliegtuig niet terug zou kunnen vliegen, wat een enorme impact heeft op de operatie de volgende dag voor Easyjet.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat gebeurd overal. Sterker nog. Ik heb het wel eens meer dan 24 uur vertraging gehad met KLM en daarbij werden we ook constant aan het lijntje gehouden terwijl ze achteraf wisten dat we nooit zouden gaan vertrekken. Dit is niet iets specifieks van Ryanair.
Dit vind ik persoonlijk echt niet kunnen, kijk voor een vlucht van Eindhoven naar Stansted heb ik wel eens vluchten gehad waar het signaal van de stoelriemen niet uit ging, en op een dergelijke vlucht is het niet kunnen gebruiken van een toilet nog wel te doen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 12:13 schreef remlof het volgende:
NWS / Vier uur in de lucht zonder wc
Uiteraard weer Ryantours.
Dat was voor mij ook niet duidelijkquote:Op donderdag 3 juli 2014 12:52 schreef zeebeschuit het volgende:
Je hoeft al je middle names niet eens in te vullen dus je doet ook nog eens meer dan nodig en dan ook nog fout. Complete fail
Een dergelijke wijziging moet ook wel kosteloos kunnen inderdaad, omdat dit echt onder de afdeling kennelijke spelfouten valt, want ook bij Transvertragia waar ik niet had gekozen voor de optie van 5 euro om te kunnen wijzigen werd mijn fout gespelde achternaam, (2 letters omgedraaid), toen ik daar achterkwam bij het inchecken via de telefonische helpdesk gewoon gewijzigd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef kalinhos het volgende:
Ik vul bij zulke dingen (tickets etc) altijd mijn volledige naam in.Gewoon, omdat ik geen zin heb dt een overijverige medewerker ineens me erop gaat wijzen dat ik ergens mijn middelste naam vergeten ben. Beter 1 naam te veel dan 1 te weinig zeg maar. Maarja, nu heb ik dus 1 letter te weinig
Edit: Getwitterd met Ryanair, ze hebben het gratis (!) gewijzigd.
Ik heb mijn volledige voornamen ingevuld.quote:Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
panischquote:Op maandag 23 juni 2014 23:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat neem ik ook nooit mee, maar hoef in ieder geval niet panisch mijn bagage te wegen voordat ik vertrek
Vlieg over een maand trouwens weer met Ryanair naar Faro, zie er nu al tegenop.
Volgende week naar Milaan, gelukkig wel met een beschaafde maatschappij.
Dat zie je wel vaker op vliegtickets, is geen enkel probleem. ue == ü.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:36 schreef bevestiging het volgende:
Weet iemand hier wat meer over? Als ik ze bel krijg ik de melding dat het te druk is en blabla bel later terug
Ik ging mij net online inchecken. Mijn achternaam heb je een "ü" en zij hebben daar een ue van gemaakt.
Wtf?
Ah gelukkigquote:Op donderdag 17 juli 2014 11:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zie je wel vaker op vliegtickets, is geen enkel probleem. ue == ü.
Eerder instappen en gegarandeerd handbagage in de cabin?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:40 schreef Nielsch het volgende:
Stoel kiezen kost 10 euro. Waarom zou ik dan nog priority willen boeken?
Bel ze evenquote:Op maandag 14 juli 2014 19:59 schreef rabatie het volgende:
Heeft iemand ooit problemen gehad met inchecken? Kan bij een van mijn kinderen de geboortedatum niet invullen. Vakje is grijs kan er niet op klikken.
je boekt zelf he zeikerdquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:26 schreef remlof het volgende:
Morgen mag ik weer vliegen met deze kutmaatschappij, jottem.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
Hmm, ik heb zonet een airport transfer gekocht voor retour dublin airport - centre via ryanair. Waar ontvang ik de tickets voor in de bus? (origignele tickets zijn geboekt via tix.nl)
Ik had hetzelfde bij die geboekte retour vanaf de site van RyanAir.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:32 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij kan je gewoon je boardingpass laten zien in de bus daar. Dan checken ze je naam en/of PNR (boekingscode).
quote:Boze piloot Ryanair heeft geen begrip voor ceremonie MH17
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)ceremonie-MH17.dhtmlquote:Een piloot van Ryanair is afgelopen maandag ontzettend boos geworden op de luchtverkeersleiding van Eindhoven Airport. De man mocht niet landen op het vliegveld, omdat op de nabijgelegen Vliegbasis Eindhoven een ceremonie voor teruggekeerde slachtoffers van vlucht MH17 op het punt van beginnen stond. 'Dit is onacceptabel', foeterde de man vanuit zijn cockpit.
De verhitte discussie tussen de piloot van Ryanair en de luchtverkeersleiding van het vliegveld in Eindhoven werden opgepikt door voormalig piloot René Veldhuizen. 'Ik zat mee te luisteren en ineens hoorde ik deze discussie. Later heb ik dat teruggezocht en op YouTube gezet', zegt hij tegen Omroep Brabant.
Geen vliegverkeer rond ceremonie
Maandag landde er in Eindhoven rond kwart voor vier een transportvliegtuig met één kist met stoffelijke resten van de vliegramp in Oekraïne. Net als bij vorige keren werden ook dit keer het vliegtuig en de kist met dezelfde ceremonie als de eerdere vluchten ontvangen.
Het andere vliegverkeer in de omgeving werd rond de ceremonie kort stilgelegd en daar was het Ryanair-vliegtuig de dupe van. Op het audiofragment is te horen dat de piloot van het toestel, afkomstig van het Italiaanse Brindisi, zegt dat hij iets na half vier kan landen. Hij krijgt van de luchtverkeersleiding echter te horen dat hij niet mag landen vanwege de ceremonie.
Dit tot onbegrip van de piloot die meent op tijd te zijn. Hij vindt het onacceptabel, zegt dat hij niet kan uitwijken en verwijt zijn gesprekspartner een gebrek aan coördinatie.
'Ryanair had dit moeten weten'
Majoor Ter Horst van het ministerie van Defensie bevestigt het plaatsvinden van de discussie tegenover Omroep Brabant. 'Alle luchthavens en maatschappijen hebben een internationaal bericht ontvangen. Daarin stond dat er niet geland kon worden. Ryanair had dit moeten weten.'
Veldhuizen postte het gesprek dezelfde dag nog online.
Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)px?culture=nl-nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:36 schreef Internepper het volgende:
Ik heb vorig jaar meer dan 4 uur vertraging gehad met RyanAir. Ik heb destijds gekeken of ik recht had op een schadevergoeding maar dat was niet helemaal duidelijk en het zou lang duren. Nu kreeg ik onlangs bericht dat passagiers op dezelfde vlucht wel zijn uitbetaald. Nu kan dit bedrijf ook een schadevergoeding voor mij regelen maar dan hebben ze nog gegevens nodig, namelijk:
- tickets oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- boekingsbevestiging oorspronkelijk geboekte vlucht(en)
- instapkaart / boarding pass
Kan ik deze gegevens nog ergens opvragen of eventueel inzien? Iemand hier ervaring mee?
Bewaren maar tot 9 maanden heb ik gevonden. Helaas. Ik probeer het nu via de hoofdboeker te regelen, wellicht heeft die nog iets in zijn mail. Toch bedankt!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 18:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Tickets/boekingsbevestiging heb je wellicht nog in je mail zitten. Boardingpasses zijn misschien nog wel opnieuw op te vragen via https://www.bookryanair.c(...)nl&lc=nl-nl#Security maar ik weet niet hoe lang ze deze bewaren.
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:59 schreef planethugo het volgende:
weet iemand hier hoe dit zit:
ik vlieg (retour) naar lanzarote en ben nu in het checken. De heenreis kan ik de gratis optie selecteren om plaatsen toegewezen te krijgen, bij de terugreis kan ik dat vakje niet aanvinken en kan ik niet verder tenzij ik betaal voor aangewezen plaatsen. Dat moet bij Ryanair toch niet kunnen lijkt me?
Eigen schuldquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checken uiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
Ik ga een week op vakantie, en wil niet elke dag hetzelfde aan. En ik vind het niet zon probleem dat ik extra moet betalen, maar fucking 35 euro?! Bij wizzair was ik geloof ik maar 20 kwijtquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Eigen schuld
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een goede handbagage-koffer te kopen en voor vertrek het ding een keer te wegen.
doe dat dan ipv hier miepen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checken uiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
ah ok natuurlijk idd dat ligt aan die 7 dagen termijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ryanair wil natuurlijk wel geld verdienen.
Wat heeft Ryanair gedaan, als je niet vooraf zitplaatsen hebt aangeschaft kan je vanaf 7 dagen voor vertrek inchecken. Wanneer je wel zitplaatsen hebt gekocht kan dit 4 weken voor vertrek.
Wanneer je dus binnen een week terugvliegt kan je thuis alvast inchecken vanaf het moment dat de terugreis ook binnen de 7 dagen termijn ligt, anders ben je genoodzaakt om een zitplaats aan te schaffen zodat je wel direct kan inchecken.
Wanneer je dit niet wilt dan zal je vanaf je vakantieadres moeten inchecken en een printer moeten vinden, want als je dat niet doet dan kost dat 70 euro bij de balie op de luchthaven.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze beperking niet helemaal kosher is, want het is duidelijk geen security related probleem (dat een boarding pass te vroeg beschikbaar zou zijn), maar duidelijk een maatregel om geld te verdienen met het aanschaffen van zitplaatsen, want er staat een boete op wanneer je vooraf niet ingecheckt bent en wanneer je een zitplaats wel aanschaft kan je dus wel inchecken.
Juridisch is het op zich best wankel, vervoersvoorwaarden ten spijt, maar een passagier zelf begint niet zo snel een juridische procedure, dat snapt Ryanair natuurlijk ook wel.
Al is de achterliggende gedachte wel weer begrijpelijk, het invoeren van aangewezen zitplaatsen zorgt er weer voor dat men niet meer zo nodig als eerste aan boord hoeft te gaan om deze zelf te bemachtigen, om die reden is het aantal speedy boarders gedaald en het aantal mensen wat vrijwillig vooraf een zitplaats boekt valt toch wat tegen, maar die revenu is wel weer nodig voor Ryanair om aan de verwachting van opbrengsten te kunnen doen, op deze manier krijg je toch wat mensen die kiezen voor het reserveren van een zitplaats.
vantevoren incalculeren bij je reisprijs en niet achteraf gaan zeuren. Is algemeen bekend dat dat flink wat kostquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:13 schreef electronique het volgende:
2 keer 35 euro betaald om een koffer in te checken uiteindelijk had ik beter gewoon met KLM kunnen vliegen of zo
Kwamen ze voor de landing werd ingezet niet langslopen? Volgens mij checken ze altijd of iedereen de gordel om heeft, klaptafeltjes omhoog staan en electrische apparaten uitgezet zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef j669 het volgende:
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht.
Stewards zaten zelf vast in hun stoelen. Ze riepen alleen wat door de intercom.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:40 schreef j669 het volgende:
Stewards hadden het niet gezien? Ik kreeg vorig jaar al op mijn donder, omdat ik tijdens de landing het klaptafeltje nog niet had opgeborgen. Wist ik veel, het was pas mijn eerste vlucht.
Als de passagier daarna gaat zitten en dus de 'bevelen' van het cabinepersoneel opvolgt dan zal over het algemeen geen sanctie volgen, tenzij er in de vlucht al eerdere incidenten zijn geweest.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 15:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Stewards zaten zelf vast in hun stoelen. Ze riepen alleen wat door de intercom.
echt?? Damn, anderhalf uur lopen. Duim omhoog steken was iets makkelijker geweest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef Reageurs het volgende:
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
Dan liever de taxi. Moet er niet aan denken als je al gaar het vliegtuig uit komt, om dan ook nog kilometers te gaan wandelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:22 schreef Reageurs het volgende:
Gisteren geland op Weeze.
Dit keer stapte ik niet in het vieze dure Duitse taxibusje naar Nijmegen maar ging wandelen naar Well in Limburg. Het was een kleine anderhalf uur lopen tot de bushalte, viel best mee want ik had alleen een rugzak bij me.
Met m'n studenten-OV mooi die 18 euro uitbespaard. Zeker een budgettip voor backpackers. Bussen rijden elk half uur richting zowel Nijmegen als Venlo.
Krijg je er nog een reden bij?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef BeamofLight het volgende:
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
Kan opzich wel weer prima hoor, als ik op Eindhoven Airport ben geland loop ik ook wel eens naar Best, of eigenlijk, ik loop vaak van NS station Best naar Eindhoven airport, omdat als de trein ook maar iets vertraging heeft de bus wel weg is gereden, dan ben je met lopen ongeveer even snel als een uur op de volgende bus wachten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:43 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
echt?? Damn, anderhalf uur lopen. Duim omhoog steken was iets makkelijker geweest.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:35 schreef EddyAlbena het volgende:
Even een shout-out naar de door mij veronderstelde kut-service van Ryanair: gisteren drie verschillende vluchten geboekt waarbij iemand compleet anders heette het dan dat we hadden geboekt. Hebben ze, via de support chat, zonder vragen en bewijzen binnen no-time gewijzigd
Lijkt me toch best kut met dingen als medicijnen enzo.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef BeamofLight het volgende:
trouwens nu 2x achter elkaar gehad dat ik ondanks alleen handbagage, toch diezelfde handbagage moest afgeven. Die spullen dingen het ruim in en mocht wachten op de bagageband. Erg onhandig...
fototoestel enzo heb ik er maar weer uitgehaald. Inderdaad en kleine dingen als medicijnen in rugzak en bij je voeten laten staan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:22 schreef danos het volgende:
[..]
Lijkt me toch best kut met dingen als medicijnen enzo.
http://nos.nl/artikel/710238-ryanair-start-slag-om-schiphol.htmlquote:Ryanair start slag om Schiphol
ANP
Luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat het gevecht aan met andere prijsvechters in Nederland en wil op Schiphol gaan vliegen. Daarmee is Ryanair het tweede bedrijf dat de concurrentie aangaat met Air France-KLM.
Ook Easyjet heeft z'n positie op Schiphol inmiddels vergroot. Ryanair vliegt in Nederland nu alleen nog op Eindhoven, Groningen en Maastricht.
'Drama'
Eerder maakte Air France-KLM bekend dat het met dochteronderneming Transavia meer goedkope vluchten wil aanbieden. Een grootschalige staking van piloten van Air France volgde, omdat ze willen vasthouden aan hun huidige arbeidsvoorwaarden. De staking duurde twee weken en kostte het bedrijf 500 miljoen euro.
En daar speelt Ryanair op in. Het bedrijf zegt dat passagiers geen zin hebben in 'drama's zoals deze staking', en op zoek gaan naar een betrouwbare luchtvaartmaatschappij. "Tijdens de staking van Air France-KLM zagen wij de vraag flink stijgen", zegt Kenny Jacobs van Ryanair. Hij verwacht dat de plannen met Transavia vertraging oplopen door de stakingen, "wat gunstig is voor onze plannen".
Schiphol
Binnen vier jaar tijd wil Ryanair vier keer zo groot zijn in Nederland en die groei moet vooral plaatsvinden op Schiphol. "Er komen dan slots vrij, en daar gaan wij op bieden", zegt Jacobs. Luchtvaartmaatschappijen kopen bij luchthavens zogenoemde timeslots in, momenten dat vliegtuigen kunnen opstijgen en landen.
Schiphol zegt nog niet op de hoogte te zijn van de plannen. Maar bang voor een afwijzing is Ryanair niet, want niet alleen Schiphol, ook de stad Amsterdam zou ervan profiteren. "Amsterdam zou een luchtvaartbedrijf moeten willen waar geen stakingen plaatsvinden, en waarmee je de meeste toeristen naar de stad haalt."
Businessclass
Ryanair ziet ook een sterke groei in het aantal zakelijke reizigers. Een markt die vooralsnog werd gedomineerd door concurrenten als Air France-KLM en Lufthansa. Ryanair zei eerder al zich meer te willen richten op de zakelijke reiziger door ook een businessclass aan te bieden. Een opvallende stap, omdat de prijsvechter vooral bekend staat vanwege zijn goedkope vluchten en minder luxe.
Juist niet. Die piloten staan daar zo onder druk dat wanneer ze staken de kans groot is dat ze niet meer hoeven komen op te dagen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 07:48 schreef xzaz het volgende:
Wel een beetje raar dat ze zeggen dat bij Ryanair geen stakingen voorkomen. Als er één vluchtmaatschappij is waar ik verwacht dat ze gaan staken is het wel Ryanair.
Dat gaat op een gegeven moment knagen en dan barst de bom.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 07:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Juist niet. Die piloten staan daar zo onder druk dat wanneer ze staken de kans groot is dat ze niet meer hoeven komen op te dagen.
En dan? Dan geeft Ryanair ze geen uren meer en dat kan omdat als je bij Ryanair wilt werken als piloot je een eigen BV op moet richten en een 0 uren contract tekent. Denk je nou werkelijk dat piloten met een torenhoge lening hun baan op het spel gaan zetten?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat gaat op een gegeven moment knagen en dan barst de bom.
Hij komt inderdaad 2x per jaar wel een keer tevoorschijn. Maar het is in ieder geval nog nooit zo concreet geweest als deze keer, een komst naar AMS is nu wel heel waarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:04 schreef DutchTrain het volgende:
Toch wel geniaal van de communicatieafdeling van Ryanair dat ze met vrijwel hetzelfde persbericht al vele jaren de krant halen.
En het toont natuurlijk ook wel de belabberde staat van de journalistiek aan die dit soort berichten gewoon overtikt en opneemt in hun nieuws
Nee dusquote:Op woensdag 19 november 2014 18:18 schreef Sunri5e het volgende:
Een vraagje over een oud/nieuw paspoort en Ryanair.
Ik wil een vliegticket gaan boeken bij Ryanair. In de periode tussen het boeken en de reis verloopt mijn paspoort en zal ik een nieuwe krijgen. Dit nieuwe paspoort heeft een nieuw paspoortnummer. Heb ik dan een probleem??
Klinkt als een fictief dienstverband.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 08:43 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En dan? Dan geeft Ryanair ze geen uren meer en dat kan omdat als je bij Ryanair wilt werken als piloot je een eigen BV op moet richten en een 0 uren contract tekent. Denk je nou werkelijk dat piloten met een torenhoge lening hun baan op het spel gaan zetten?
Vanuit Weeze kan je nog wel naar Stockholm/Nykoping vliegen met Ryanair in de winter. En anders zijn er nog zat opties naar Stockholm toch? Norwegian, SAS, KLM, Brussels Airlines, Germanwings vanuit Amsterdam/Brussel/Dusseldorfquote:Op donderdag 20 november 2014 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klinkt als een fictief dienstverband.
Overigens lijken ze niet meer op stockholm te vliegen dit terwijl ik daar eigenlijk met oudjaar heen moet .
Allemaal een stuk duurder vorig jaar met ryanair vanaf ehv en dat beviel om 2 reden:quote:Op vrijdag 21 november 2014 12:05 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vanuit Weeze kan je nog wel naar Stockholm/Nykoping vliegen met Ryanair in de winter. En anders zijn er nog zat opties naar Stockholm toch? Norwegian, SAS, KLM, Brussels Airlines, Germanwings vanuit Amsterdam/Brussel/Dusseldorf
Busticket naar het centrum/etc via RyanAir gekocht of nog niet?quote:Op donderdag 4 december 2014 10:23 schreef devlinmr het volgende:
Ben benieuwd, volgende week voor het eerst met Ryanair naar Dublin. Tot nu toe altijd met Aerlingus gevlogen.
Nee, koop daar wel een kaartje. Moet ook niet in het centrum zijn. Verblijf bij een vriend van me die ergens aan de rand van Dublin woont.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:44 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Busticket naar het centrum/etc via RyanAir gekocht of nog niet?
Die kan je het beste gewoon bij aankomst kopen namelijk, dan heb je Dublin City Bus met veel haltes en vanaf 04u 's ochtends voor 7 euro retourtje ipv RyanAir dezelfde prijs AirCoach met veel minder haltes en pas vanaf 05u ofzo.
Inchecken blijft maar vanaf 7 dagen vantevoren. Je kunt wel vanaf 30 dagen vooraf een stoek reserveren, ik meen vanaf ¤5 voor een regular seat, ook afhankelijk van hoog/laagseizoen. Als je gewoon het proces in gaat zie je dit snel genoegquote:Op donderdag 4 december 2014 09:55 schreef Katinkat het volgende:
Even een vraag, het gratis inchecken kan tegenwoordig maar 7 dagen van te voren.
Wat kost inchecken als je het 2 weken ervoor doet?
Ik kan het proces nog niet bekijken, heb nl nog niet geboekt. Dat inchecken is gewoon lastig als je naar een bestemming gaat waar je niet makkelijk kunt printen, en geen mobiel met internet bij me.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Inchecken blijft maar vanaf 7 dagen vantevoren. Je kunt wel vanaf 30 dagen vooraf een stoek reserveren, ik meen vanaf ¤5 voor een regular seat, ook afhankelijk van hoog/laagseizoen. Als je gewoon het proces in gaat zie je dit snel genoeg
2 weken terug heen met ryanair en terug met lingus. Geen wereld van verschil.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:23 schreef devlinmr het volgende:
Ben benieuwd, volgende week voor het eerst met Ryanair naar Dublin. Tot nu toe altijd met Aerlingus gevlogen.
Ach, vorige keer had ik vertraging met Lingus. De piloot kon het niet nalaten om even te benadrukken dat dit kwam omdat een vliegtuig van Ryanair in de weg stond op de taxibaan.....quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
2 weken terug heen met ryanair en terug met lingus. Geen wereld van verschil.
Knap dat jij in mensen hun portemonnee weet te kijken.quote:Op maandag 8 december 2014 18:04 schreef r8v2 het volgende:
Net weer naar Zweden gevlogen. Zit er zo'n oud stel naast me wat geld genoeg heeft voor een normale SAS vlucht maar toch janken over stoelen, beenruimte etc.
You get what you pay for .
Voor android is er nu een app, waarop je je boardingcard kan laten zien op vrijwel alle luchthavens. Scheelt weer printen op een vreemde locatie.quote:Op maandag 15 december 2014 22:19 schreef Katinkat het volgende:
Deze laatsrte dus niet gekozen, en nu maar zien dat we ter plekke ergens kunnen inchecken en printen (in hotel of internetcafe)/.
Tja , geen smartphone, helaas.quote:Op maandag 15 december 2014 23:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor android is er nu een app, waarop je je boardingcard kan laten zien op vrijwel alle luchthavens. Scheelt weer printen op een vreemde locatie.
Welke app is dat?quote:Op maandag 15 december 2014 23:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Voor android is er nu een app, waarop je je boardingcard kan laten zien op vrijwel alle luchthavens. Scheelt weer printen op een vreemde locatie.
Ryanair app https://play.google.com/s(...)ryanair.cheapflightsquote:
quote:Heeft Ryanair een mobiele boardingkaart service?
Ja. Mobiele boardingkaarten worden aanvaard voor reizen vanuit het merendeel van Ryanair luchthavens op ons netwerk, maar op sommige luchthavens worden mobiele boardingkaarten niet geaccepteerd, zie de lijst van luchthavens hieronder:
Agadir
Essaouira
Fez
Nador
Oujda
Marrakesh
Rabat
Tangier
Zaragoza
Alghero
Rome Ciampino
Kefalonia
Volos
jAquote:Op zondag 21 december 2014 14:55 schreef qwerty31 het volgende:
Kan je nu met ideal betalen bij ryanair?
Wauw, ze zijn echt wel enorm verbeterd op het gebied van service als ik dit zo eens lees dan. Aantal jaar terug rond deze tijd had ik nog een enorm nare ervaring met Ryanair, met 20 uur vertraging als gevolg. Had niet met het weer te maken overigens. Maar toen moesten we het maar uitzoeken en werd er niks geregeld.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:08 schreef DutchTrain het volgende:
Nog even kudos voor Ryanair die de sneeuwellende van vorige week netjes binnen hun kunnen hebben opgelost: Eindhoven Airport was dicht, dus de vlucht was uitgeweken naar Maastricht, waar bussen waren geregeld om mensen heen en weer te brengen.
Ik werd netjes op de hoogte gehouden van nieuwe vertrektijden per sms en e-mail, toen de vertraging meer dan 3 uur was, kwam de optie om de vlucht te annuleren (geld terug) of een andere vlucht nemen op een ander tijdstip. Daarbij zat ook een code om gratis internationaal te kunnen bellen. En als laatste is er ook een pdf gemaild met een verklaring van Ryanair omtrent de vertraging die te gebruiken is al bewijsstuk voor de reisverzekering.
En aan boord verontschuldigingen dat Maastricht Airport helaas geen hapje en drankje kon serveren conform de EU-regels.
Netjes opgelost dus binnen hetgeen wat er mogelijk was
20 is toch wel de norm geloof ik?quote:Op zondag 4 januari 2015 00:04 schreef ikweetnietwat het volgende:
¤10/vlucht is toch normaal? Of ben ik zo erg verwaand dat ik altijd prijzen van 10-20 euro verwacht voor vluchten naar UK/IE met ryanair?
De 10 euro vluchten of minder zijn tegenwoordig niet meer zo normaal met Ryanair, af en toe keert een aanbieding als deze wel terug, zeker in de slappe wintermaanden waar Ryanair toch echt wat moet doen om de vliegtuigen vol te krijgen.quote:Op zondag 4 januari 2015 00:04 schreef ikweetnietwat het volgende:
¤10/vlucht is toch normaal? Of ben ik zo erg verwaand dat ik altijd prijzen van 10-20 euro verwacht voor vluchten naar UK/IE met ryanair?
Systematisch te weinig brandstof meenemen? Ze hebben een clean sheet wat betreft dodelijke ongelukken.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
Heb je een bron voor dat systematische?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
Brandpunt heeft hier uitzendingen over gemaakt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:10 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heb je een bron voor dat systematische?
Dank je.
Andere lowbudgetairlines zijn niet veel beter denk ik.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Brandpunt heeft hier uitzendingen over gemaakt.
Ze gebruiken een lijst en piloten krijgen score, wie het minste brandstof mee neemt scored het hoogst.
Ze komen hierdoor vaak in de problemen zodanig dat ze voorrang krijgen om te landen, ze kunnen niet nog even 30min in de lucht blijven als dat moet.
Pay to fly gebeurt ook niet bij Ryanair. Je moet zelf je typerating betalen maar je krijgt wel gewoon salaris. Vliegers zijn in dienst als ZZPer wat het voor Ryanair makkelijker maakt ze de deur te wijzen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
2 jaar geleden vlucht van Eindhoven naar Warschau vanwege sneeuw niet kunnen landen maar 1,5 uur rondjes gevolgen.. dus op een vlucht van 1 uur nog voor minimaal 1,5 uur extra kerosine bij je hebben vind ik top!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
Ik begrijp dat je refereert aan de incidenten welke Ryanair heeft gehad in Spanje, maar declaring of fuel emergency is niet heel ongewoon, ook KLM doet dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:23 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Brandpunt heeft hier uitzendingen over gemaakt.
Ze gebruiken een lijst en piloten krijgen score, wie het minste brandstof mee neemt scored het hoogst.
Ze komen hierdoor vaak in de problemen zodanig dat ze voorrang krijgen om te landen, ze kunnen niet nog even 30min in de lucht blijven als dat moet.
Ze nemen niet te weinig brandstof mee. Dat is namelijk verboden en ze zijn wat dat betreft nog nooit gewaarschuwd of bestraft door de inspectie.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:03 schreef eddehaas het volgende:
Hoe kun je met deze maatschappij vliegen als je weet dat ze systematisch te weinig brandstof mee nemen (hier zelfs een sport van maken) ?
Daarnaast werkloze piloten in dienst nemen die geen salaris krijgen maar geld toe geven om te mogen vliegen.
Wanneer?quote:Op woensdag 1 april 2015 21:28 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik in mei naar Boekarest (3 uur durende vlucht) voor 40 euro.
Nice,quote:Op woensdag 1 april 2015 21:28 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik in mei naar Boekarest (3 uur durende vlucht) voor 40 euro.
Waar vlieg je dan vandaan?quote:
Nog nooit voorbij zien komen voor 78 cent, wat voor soort vluchten zijn dat dan?quote:Op donderdag 2 april 2015 19:56 schreef VacaLoca het volgende:
Kan Ryanair ook niet gaan stunten met shuttle busjes van en naar vliegveld?
Heb ooit een retour van 78 cent gehad totaal, maar 32 euro kosten voor Nijmegen - Weeze heen en weer is dan extra jammerlijk
Paar jaar geleden, Budapest retour. Iemand in dit topic had het gespot en ik heb toen meteen geboekt tevens Eindhoven - Krakau voor 4 euro retourquote:Op donderdag 2 april 2015 20:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Nog nooit voorbij zien komen voor 78 cent, wat voor soort vluchten zijn dat dan?
Charleroi > rygge. Terug was 8¤, maar norwegian vloog voor 22¤ vanaf gardemoon naar Schipholquote:
omdat je er simpelweg nog niet bent met je ticket. Voor 20¤ all the way, tuurlijk. Maar daar kommen natuurlijk weer treinkaartjes ed bij. En dan kan 21 of 41 toch het verschil zijn.quote:Op donderdag 2 april 2015 21:40 schreef BeamofLight het volgende:
Voor 1 euro wel gaan en voor 20 euro niet?? Ik snap het niet.
Welk vliegveld? Welke vlucht?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 18:12 schreef Tjacka het volgende:
Hoe lang van te voren aanwezig is voldoende? 1 uur?
Bremen --> Mallorcaquote:
Als je je geen zorgen maakt over verkeersproblemen (en die zullen zondagochtend wel meevallen) kun je het prima in een uur doen. Eindhoven Airport is niet groot. Je checkt online in, neem ik aan?quote:
Geen idee.quote:
Volgens mij wel ja.quote:Op maandag 18 mei 2015 12:37 schreef greatgonzo het volgende:
vraag het maar hier ff, klopt het dat je tegenwoordig bij ryanair vooraf digitaal moet inchecken?
Eerder kon dit gewoon nog op de luchthaven..
Ter plekke inchecken kost 70 euro bij Ryanair.quote:Op maandag 18 mei 2015 20:47 schreef MacorgaZ het volgende:
Het is toch dat ter plekke inchecken weer 5 euro o.i.d. extra kost?
Ik had het in ieder geval ook online gedaan, kon vorig jaar pas binnen 7 dagen van je vlucht, dat was wel irritant.
Had toen ook gedroomd dat m'n vlucht al over een half uur ging en ik niet had ingecheckt, zware stress om alsnog in te checken maar dat kon niet, etc
als je dat al niet aankan moet je een pakketreis kopen...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ter plekke inchecken kost 70 euro bij Ryanair.
En wat dat aangaande werkt de tactiek van Ryanair wel door het maar toe te laten dat je 7 dagen voor vertrek pas kunt inchecken zonder stoelen te reserveren, maar als je wel stoelen koopt dat je opeens 30 dagen voor vertrek kunt inchecken.
Op die manier zal de gemiddelde vakantiereiziger in ieder geval er voor kiezen om voor de terugweg wel stoelen te kopen omdat je anders op de vakantiebestemming stress hebt om dit te regelen.
Stress omdat je ergens op je vakantie even 3 minuten online moet om in te checken? Terwijl je op ruim 99% van de Ryanair bestemmingen openbare wifi hebt? Wow...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ter plekke inchecken kost 70 euro bij Ryanair.
En wat dat aangaande werkt de tactiek van Ryanair wel door het maar toe te laten dat je 7 dagen voor vertrek pas kunt inchecken zonder stoelen te reserveren, maar als je wel stoelen koopt dat je opeens 30 dagen voor vertrek kunt inchecken.
Op die manier zal de gemiddelde vakantiereiziger in ieder geval er voor kiezen om voor de terugweg wel stoelen te kopen omdat je anders op de vakantiebestemming stress hebt om dit te regelen.
Vet een gedoe ja!quote:Op maandag 25 mei 2015 09:50 schreef greatgonzo het volgende:
wat een gedoe.. kan ik straks nog weer op vakantie een vlucht gaan inchecken, omdat dit op de luchthaven niet kan.
Handig verdienmodel... een groot deel zal idd ¤5,99 extra betalen om nu alvast in te kunnen checken.
kun je na het boeken nog ergens aangeven dat je het met je telefoon wilt doen?
Die kosten zijn tegenwoordig verwaarloosbaar. Het is niet meer 6 euro per enkele reis per persoon zoals 'vroeger'quote:Op maandag 25 mei 2015 12:59 schreef tomatenrood het volgende:
Ik zie dat een prepaid mastercard tegenwoordig niet meer helpt om de cc-kosten te omzeilen. Welke kaart moet je tegenwoordig hebben?
Dus je betaalt die fees gewoon? Hoeveel is dat dan nu? (Sorry, heb echt al jaren niet meer met Ryanair gevlogen )quote:Op maandag 25 mei 2015 13:13 schreef Piger het volgende:
[..]
Die kosten zijn tegenwoordig verwaarloosbaar. Het is niet meer 6 euro per enkele reis per persoon zoals 'vroeger'
paar euro in totaal volgens mij (2oid) voor de gehele boekingquote:Op maandag 25 mei 2015 13:22 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dus je betaalt die fees gewoon? Hoeveel is dat dan nu? (Sorry, heb echt al jaren niet meer met Ryanair gevlogen )
op tijd inchecken en je zit gewoon naast elkaar.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef Essiejj het volgende:
Eerste keer met ryanair vliegen ! Heb voor 44 euro 2 retourtickets naar Turijn weten te vinden.
Maar, omdat ik toch een klein beetje zenuwachtig wordt bij het vliegen, wil ik wel graag dat mijn vriend naast me zit. Alleen moet ik 20 euro bij betalen? Hoe groot is de kans dat je anders niet naast elkaar zit?
Precies inchecken vanaf wanneer het kan, dan zit je wel naast elkaar, is mijn ervaring. Eerder was het nog wat willekeurig, maar het lijkt aangepast, omdat wel heel veel mensen in het vliegtuig nog van plaats gingen ruilen...quote:Op maandag 25 mei 2015 13:49 schreef Essiejj het volgende:
Alleen moet ik 20 euro bij betalen? Hoe groot is de kans dat je anders niet naast elkaar zit?
Huh? Hebben ze tegenwoordig vaste plaatsen? Bij Ryanair?!quote:Op maandag 25 mei 2015 18:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Precies inchecken vanaf wanneer het kan, dan zit je wel naast elkaar, is mijn ervaring. Eerder was het nog wat willekeurig, maar het lijkt aangepast, omdat wel heel veel mensen in het vliegtuig nog van plaats gingen ruilen...
ja, die je dus vier weken van tevoren tegen betaling kan reserveren, of 7 dagen van tevoren gratis krijgt toegewezen. Daar gaat dit over.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:45 schreef tomatenrood het volgende:
Huh? Hebben ze tegenwoordig vaste plaatsen? Bij Ryanair?!
Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?quote:Op maandag 25 mei 2015 18:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
ja, die je dus vier weken van tevoren tegen betaling kan reserveren, of 7 dagen van tevoren gratis krijgt toegewezen. Daar gaat dit over.
Nee, kan bij bijna geen enkele low cost airline meerquote:Op maandag 25 mei 2015 18:49 schreef tomatenrood het volgende:
Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?
Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:49 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Dus het niet meer zo dat je gewoon dat vliegtuig binnenstapt en kan zitten waar je wil (net als in een stadsbus)?
Dat vond ik juist zo relaxed altijdquote:Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, kan bij bijna geen enkele low cost airline meer
Meteen achter de priority-groep aangaan zodra dat mocht en dan door de ingang achterin het vliegtuig instappen, zodat je alsnog eerder binnen was dan de mensen van de priority groepquote:Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is.
Het inchecken zal voor menig reiziger nog wel gaan, maar je moet ook nu net weer een boarding pass hebben, en niet elke Ryanair vlucht kan je met met een mobiele boarding pass boarden, en niet elke vakantie reiziger heeft een smartphone, waardoor je dus ergens een printer moet gaan zoeken om de boarding pass uit te draaien. Dat is niet voor iedereen even makkelijk nee.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stress omdat je ergens op je vakantie even 3 minuten online moet om in te checken? Terwijl je op ruim 99% van de Ryanair bestemmingen openbare wifi hebt? Wow...
dat mis ik dus echt niet he.quote:Op maandag 25 mei 2015 18:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Vooral dat het dus blijkbaar niet meer vechten bij de gate en dan keihard naar het vliegtuig rennen is.
Ik weet niet wat voor tent je wil, maar wellicht is het goedkoper (en handiger) om online alvast een campingwinkel te zoeken op je bestemming (of een grote sportwinkel als Decathlon) en daar een tent te kopen. Vervolgens laat je die daar gewoon staan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 02:26 schreef Essiejj het volgende:
Dankjullie wel, ik denk dat ik dan maar wacht tot die 7 dagen. Maar ik begrijp dus dat zodra je kan inchecken (7 dagen van te voren) je gratis stoelen kan kiezen? Net zoals bij KLM ofzo? Of worden ze dan toegewezen en moet je hopen dat je naast elkaar zit?
En dan nog een vraag, iemand ervaring met een tent meenemen? Wij zitten te twijfelen om te gaan kamperen of met AIRBNB te gaan. Kamperen is veel goedkoper, maar je betaalt bij ryanair wel 60 euro heen en terug om die tent mee te nemen. Maar valt een tent onder speciale bagage? Of onder gewone ruimbagage?
dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor tent je wil, maar wellicht is het goedkoper (en handiger) om online alvast een campingwinkel te zoeken op je bestemming (of een grote sportwinkel als Decathlon) en daar een tent te kopen. Vervolgens laat je die daar gewoon staan.
Ja, zoiets bedoelde ik ook. Wij hebben een keer op diverse plekken in California gekampeerd. Daarvoor hadden we daar een kleine gasbrander gekocht. Na afloop aan een zwerver in San Francisco gegeven. Die was er erg blij mee.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.
Goedzo, zo hoort het.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, zoiets bedoelde ik ook. Wij hebben een keer op diverse plekken in California gekampeerd. Daarvoor hadden we daar een kleine gasbrander gekocht. Na afloop aan een zwerver in San Francisco gegeven. Die was er erg blij mee.
En de baas van de camping maar denken dat zijn hele camping vol staatquote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat is zo tokkie. Gooi hem dan nog op de vuilstort ofzo.
Zal denk ik ook net aan het vliegveld liggen, of het zijn allemaal oude ervaringen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:26 schreef NaturalScience het volgende:
Twee weken geleden met Ryanair gevlogen naar Mallorca en terug. Zowel op de heen als de terugreis keken ze niet eens naar de handbagage....
Voor de reis had ik een extra koffer bijgeboekt en kwam ik precies uit met gewicht en met grootte van de handbaggage. Maar het viel me op dat het niemand een biet intreseerde hoe groot/zwaar je handbagage was en ik zag op de heenreis mensen met enorme tassen het vliegtuig in gaan. Op de terugreis had ik (door aankopen etc.) een veel te grote rugtas naast mijn gewone koffer en mijn handbagage koffer (zou nooit in het meetbakje passen), maar ze hebben er geen seconde naar gekeken en ik kon het gewoon het vliegtuig innemen.
Hierdoor vraag ik me toch af waar alle horror verhalen vandaan komen dat ze bij Ryanair enorm moeilijk doen over een halve kilo teveel of een iets te grote tas. Een erg fijne ervaring in ieder geval.
ja heb ik ook altijd, is omdat je een vd laatste bent. Dan past t niet meer bovenin.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:48 schreef Yreal het volgende:
Bij Charleroi kreeg ik vrijdag meteen een geel stickertje en kon ik mijn koffertje afstaan.
ik weiger een uur te gaan staan voor die gate zodat ik als eerste erin mag...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ja heb ik ook altijd, is omdat je een vd laatste bent. Dan past t niet meer bovenin.
Ik mocht gister mijn koffer gewoon klem zetten tussen de lege stoel naast me en de stoel ervoor .quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ja heb ik ook altijd, is omdat je een vd laatste bent. Dan past t niet meer bovenin.
Zo irritant, krijg je daar straks ook weer toeslag voor..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:23 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ja heb ik ook altijd, is omdat je een vd laatste bent. Dan past t niet meer bovenin.
ja, gaat prima. Even de app downloaden van Ryanair en je krijgt beide boardingpassen in dezelfde app. Kan je er ook nog een screenshot van maken, zodat je een backup hebt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:54 schreef voederbietel het volgende:
Is het mogelijk dat je met 2 personen gebruikt maakt van 1 telefoon met daarop de virituele boardingpasses?
Maar worden die controle mannen niet een beetje nerveus als je met z'n tweeën op ze afloopt als het ware?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
ja, gaat prima. Even de app downloaden van Ryanair en je krijgt beide boardingpassen in dezelfde app. Kan je er ook nog een screenshot van maken, zodat je een backup hebt.
Nee, waarom? Zo vaak dat gezinnen toch ook vier boardingpassen en vier paspoorten tegelijk aangeven?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:00 schreef voederbietel het volgende:
Maar worden die controle mannen niet een beetje nerveus als je met z'n tweeën op ze afloopt als het ware?
Geen idee . Ik vlieg eigenlijk nooit, als ik vlieg ben ik zo zenuwachtig dat ik enkel nog oog heb voor mezelf en mijn kinderen zitten nog veilig weggestopt in mijn zaadbal.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:06 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, waarom? Zo vaak dat gezinnen toch ook vier boardingpassen en vier paspoorten tegelijk aangeven?
je hebt wel gecheckt of je luchthavens van vertrek de boardingpassen op een mobiel accepteren? Het zijn ze bijna allemaal, maar er zijn wat uitzonderingen die op de Ryanair site staan vermeld.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:07 schreef voederbietel het volgende:
Maar bedankt, pak van m'n hart, hoef niet op zoek naar een print service.
.
Jup, daar had ik al naar gekeken, bedankt voor het meedenken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
je hebt wel gecheckt of je luchthavens van vertrek de boardingpassen op een mobiel accepteren? Het zijn ze bijna allemaal, maar er zijn wat uitzonderingen die op de Ryanair site staan vermeld.
nog nooit zo een debiele app gezien, je kunt er geen hol meequote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:04 schreef voederbietel het volgende:
Ik kan die Ryanair app trouwens niet op m'n iPhone downloaden omdat 'ie niet in de Nederlandse iStore staat volgens iTunes .
Nu nog wel, maar achter de schermen zijn ze er druk mee bezig.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:54 schreef r8v2 het volgende:
De Transavia app heb je anders ook geen hol aan, das gewoon een browser .
Ik kon er vandaag m'n bagage mee inchecken, aansluiten in de rij van de scans/fouillering maar bij de gate werkte het niet .quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:50 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
nog nooit zo een debiele app gezien, je kunt er geen hol mee
denk dat ik dan een andere app heb ofzo; bij mij (App-store) is het een informatie-appje ofzo. Hoe lang het duurt om met de taxi naar het centrum te komen enzo.quote:Op donderdag 28 mei 2015 02:02 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik kon er vandaag m'n bagage mee inchecken, aansluiten in de rij van de scans/fouillering maar bij de gate werkte het niet .
Maar was wel goedkoper dan 2x15 of zelfs 2x70 betalen voor geprinte boardingpassen.
Ja, dat komt dus omdat in de Nederlandse appstore die hele app niet verkrijgbaar is .quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:20 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
denk dat ik dan een andere app heb ofzo; bij mij (App-store) is het een informatie-appje ofzo. Hoe lang het duurt om met de taxi naar het centrum te komen enzo.
dus ik kan r niks mee? Ga dinsdag met de ierse boys vliegen; gewoon nog maar printen dan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:26 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ja, dat komt dus omdat in de Nederlandse appstore die hele app niet verkrijgbaar is .
Ik kon er in ieder geval niet zo snel chocola van maken, wellicht zijn er gewoon manieren om hem te downloaden maar ik kwam steeds uit op 'niet verkrijgbaar Nederlandse appstore'. Printen of Android telefoon gebruiken is inderdaad makkelijker.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:29 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
dus ik kan r niks mee? Ga dinsdag met de ierse boys vliegen; gewoon nog maar printen dan?
Wow dat klinkt goed!quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Yreal het volgende:
Vloog maandag met norwegian, daar krijg je dus 2 uur voor vertrek een smsje met een link naar je boardingpass
Was wel aangenaam. 24 uur voor de vlucht inloggen, op inchecken drukken en je bent meteen klaar. Boardingpass opgeslagen. Kom aan op het vliegveld krijg een smsje "hier is je boarding pass, gate 39 zo".quote:
t lijkt wel t jaar 2015 he...quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Was wel aangenaam. 24 uur voor de vlucht inloggen, op inchecken drukken en je bent meteen klaar. Boardingpass opgeslagen. Kom aan op het vliegveld krijg een smsje "hier is je boarding pass, gate 39 zo".
Daarna een smsje "we hebben vertraging, verwachten een half uur later weg te gaan"
Daarna eentje "over 15 minuten bij gate 37a".
Best goed allemaal.
lijkt me heel simpel he. Zoeken op koffers die de maximale omvang hebben...quote:Op donderdag 28 mei 2015 17:53 schreef Spaardertje het volgende:
Wat voor handbagagekoffer gebruiken jullie bij ryanair? Ik ben namelijk druk bezig om een koffer te zoeken die zo groot mogelijk is, maar wel binnen de maten van ryanair vallen.
Ja maar ik zoek eigenlijk een koffer die het maximale is van die maatquote:Op donderdag 28 mei 2015 19:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
lijkt me heel simpel he. Zoeken op koffers die de maximale omvang hebben...
jijquote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:57 schreef BeamofLight het volgende:
regel een pc
start internet op
typ google in
typ afmeting handb in
klaar
hoe focking moeilijk is het leven nou helemaal??
Norwegian is sowieso een bazenmaatschappij, inchecken van bagage is ook super geregeld. Je loopt naar een computer, dat ding print je ticket en bagagelabel, label plak je om het handvat van het koffer, bij de bagageband scan je zelf het label en weg is je koffer. Ik had maar een paar minuten nodig voor de hele procedure, heel efficiënt en geen personeel nodig Dat was overigens in Stockholm en Oslo, geen idee of dat in Amsterdam ook kan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Yreal het volgende:
Vloog maandag met norwegian, daar krijg je dus 2 uur voor vertrek een smsje met een link naar je boardingpass
Ja maar ik zoek eigenlijk een koffer die het maximale is van die maatquote:Op donderdag 28 mei 2015 19:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
lijkt me heel simpel he. Zoeken op koffers die de maximale omvang hebben...
Nou, maximaal is dus het gestelde maximale formaat van handbagage door de luchtvaartmaatschappij.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:04 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ja maar ik zoek eigenlijk een koffer die het maximale is van die maat
Denk niet dat je een lijst vind van koffers krijgt kant en klaar iets met die maten, of dat iemand toevallig een merk of winkel weet waar ze precies met die afmetingen hebben. Iedere koffer is anders.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:04 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ja maar ik zoek eigenlijk een koffer die het maximale is van die maat
zullen we anders ieder afzonderlijk naar de stad gaan en voor da knullie een koffer zoeken. Ik doe Eindhoven. Maastricht is ook geregeld. Doen jullie boven de rivieren?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef Mirel het volgende:
[..]
Denk niet dat je een lijst vind van koffers krijgt kant en klaar iets met die maten, of dat iemand toevallig een merk of winkel weet waar ze precies met die afmetingen hebben. Iedere koffer is anders.
Wel voor mijn interieur maar niet praktisch om te reizen. 😂quote:
Super! Ziet er mooi uit dus ga ik zeker naar kijken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:29 schreef mime_negert het volgende:
Ik kan iedereen deze koffer aanraden.
Deze koffer heeft een apart vakje om je paspoort en boardingpass in te doen zonder je hele koffer open te maken. Daarbij is het ook een zachte koffer zodat je wat extra speling hebt wanneer je de koffer echt helemaal vol hebt gepropt.
Misschien ideaal voor Spaardertje
Ziet er goed uit alleen is hij te groot.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:53 schreef r8v2 het volgende:
Ik heb d'n deze: http://www.marktplaats.nl(...)-koffer-trolley.html
Al een keer of 25 meegeweest zonder problemen.
Hoe weet jij de afmetingen??quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:55 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ziet er goed uit alleen is hij te groot.
Afmetingen moeten voldoen aan 55x40x20 cm
Staat in de advertentie.quote:
stop met zeuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:55 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ziet er goed uit alleen is hij te groot.
Afmetingen moeten aan 55x40x20 cm
zeuren?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
stop met zeuren.
http://lmgtfy.com/?q=koffer+55x40x20
Ja aan je boardingpass (geprint of in app) heb je genoegquote:Op zondag 31 mei 2015 10:53 schreef chansadres het volgende:
Is de boardingpas en het paspoort voldoende?
Bedankt voor de info. Eerste langere vlucht en de kriebels beginnen te komen. Vergeten priority aan te klikken dus ik kan denk ik wel verwachten dat mijn handbagage in het ruim magquote:Op zondag 31 mei 2015 11:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja aan je boardingpass (geprint of in app) heb je genoeg
Ligt eraan... als al die priority mensen zoveel handbagage meenemen dat de lockers volzitten vragen ze best vaak aan de overige reizigers om hun carry-on kosteloos in het ruim te plaatsen.quote:
Dat had ik inderdaad ook begrepen. Er kunnen 90 handbagegetassen mee. De rest moet mee in het ruim dus als er meer dan 90 man mee gaat, gaan sowieso handbagage naar het ruim. De premium plaatsen hebben sowieso priority dus hoeveel plaats er over blijft is voor mij de vraag.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt eraan... als al die priority mensen zoveel handbagage meenemen dat de lockers volzitten vragen ze best vaak aan de overige reizigers om hun carry-on kosteloos in het ruim te plaatsen.
Je moet dan 15 minuten extra wachten op je bagage. Ik zou me er niet zo druk over maken.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:19 schreef chansadres het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad ook begrepen. Er kunnen 90 handbagegetassen mee. De rest moet mee in het ruim dus als er meer dan 90 man mee gaat, gaan sowieso handbagage naar het ruim. De premium plaatsen hebben sowieso priority dus hoeveel plaats er over blijft is voor mij de vraag.
Er rijden bussen naar Barcelona.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef Paksoi het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen met Ryanair naar Barcelona? Girone ligt erg ver van het centrum, wie kan mij daar iets meer over vertellen?
Girona weet ik niet, maar Eindhoven -> Reus is geen aanrader. 2.5 uur wachten op de bus naar barca.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef Paksoi het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen met Ryanair naar Barcelona? Girone ligt erg ver van het centrum, wie kan mij daar iets meer over vertellen?
Ja kan ook vanaf Brussel of Weeze naar de echte luchthaven van Barcelona vliegen. Girona is goed te doen met de bus die vrij regelmatig rijdt en aansluit op de vluchten. Het kost je wel ruim anderhalf uur meer dan rechtstreeks naar Barcelona vliegen. Tenzij je natuurlijk een huurauto en een hotel aan de kust hebt geregeld en van daaruit met het treintje naar de stad gaat. Vaak goedkoper en leuker dan in de stad zelf zitten.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef Paksoi het volgende:
Iemand ervaring met het vliegen met Ryanair naar Barcelona? Girone ligt erg ver van het centrum, wie kan mij daar iets meer over vertellen?
Ah oke, ja ik zag zelf dat er ook al een busverbinding was, maar dat zijn wel weer bijkomende kosten in dat geval, maar daar is de prijs van het vliegticket dan ook naar..quote:Op zondag 31 mei 2015 18:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja kan ook vanaf Brussel of Weeze naar de echte luchthaven van Barcelona vliegen. Girona is goed te doen met de bus die vrij regelmatig rijdt en aansluit op de vluchten. Het kost je wel ruim anderhalf uur meer dan rechtstreeks naar Barcelona vliegen. Tenzij je natuurlijk een huurauto en een hotel aan de kust hebt geregeld en van daaruit met het treintje naar de stad gaat. Vaak goedkoper en leuker dan in de stad zelf zitten.
Weet je of dit in Duitsland ook zo is?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:54 schreef Piger het volgende:
koffers mogen best een paar cm speling hebben, ik heb ook een koffer die buiten de officiële maten valt, maar in zo'n blauw bakje van Ryanair past ie prima. Al tientallen keren mee gevlogen. Die van de Ikea kan dus ook gewoon.
vlieg regelmatig vanuit Weeze, en dat is toch wel het strengste vliegveld qua bagagegrootte/gewicht die ik met Ryanair ben tegen gekomen. Die van Ikea die net werd gestuurd kan sowieso, die heb ik al eerder gezien. Je moet de koffer wel in de dunne stand ritsen (soms kan je je koffer dikker maken door een gedeelte open te ritsen). Verder is de hoogte wel redelijk van belang.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:05 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Weet je of dit in Duitsland ook zo is?
Dankjewel. Dat laatste dacht ik ook, maar durfde het niet voor te stellen. 😝quote:Op zondag 31 mei 2015 21:08 schreef Piger het volgende:
[..]
vlieg regelmatig vanuit Weeze, en dat is toch wel het strengste vliegveld qua bagagegrootte/gewicht die ik met Ryanair ben tegen gekomen. Die van Ikea die net werd gestuurd kan sowieso, die heb ik al eerder gezien. Je moet de koffer wel in de dunne stand ritsen (soms kan je je koffer dikker maken door een gedeelte open te ritsen). Verder is de hoogte wel redelijk van belang.
Misschien kan iemand hier een keer zo'n rekje opmeten, als ze toch moeten vliegen?
Pak 'm maar. Veel meer dan ¤10 gaat er niet meer af vermoed ik. En omhoog kan ie ook.quote:Op maandag 15 juni 2015 22:13 schreef belangrijkevraag1 het volgende:
Dag allemaal,
Even een klein vraagje.
Ik ben van plan in de eerste helft van juli op vakantie naar sevilla te gaan, en daar heen te vliegen met ryanair. Momenteel is het tarief voor bijvoorbeeld 3 juli 88 euro. Heeft iemand een idee of er nog een kans is dat dat tarief nog daalt de komende weken? Alvast bedankt,
Als ze zien dat je iedere dag zit te loeren...quote:Op maandag 15 juni 2015 22:13 schreef belangrijkevraag1 het volgende:
Dag allemaal,
Even een klein vraagje.
Ik ben van plan in de eerste helft van juli op vakantie naar sevilla te gaan, en daar heen te vliegen met ryanair. Momenteel is het tarief voor bijvoorbeeld 3 juli 88 euro. Heeft iemand een idee of er nog een kans is dat dat tarief nog daalt de komende weken? Alvast bedankt,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |